Assume there are no rules and it's one big free for all
Zowieso stond de jpeg compressie nog aan, die verziekt de foto's ook een beetje... verder ben ik nog veel aan het spelen met handmatige instellingen, aanvakelijkwimpie schreef op 28 juni 2004 @ 13:19:NOFI, maar denk dat het meer aan je skills ligt, want dit apparaat kan zeker beter, kijk sommige foto's van dr. Strangelove maar eens, daar zijn sommige echt heel mooi scherp.
Misschien dat het aan het glas ligt, welke lenzen hebben jullie beiden gebruikt?
schoot ik altijd op vol-automaat, ben pas een maandje of 2 met handmatig aan
het stunten.
Lens is een goedkope die bij mijn F70 zat, de 70-300 1:4-5.6 G
Vooral de huidige lens is beneden de maat, vandaar dat ik zo
aan het kijken ben naar de 50-500 en de 170-500 van Sigma.
De niet-lichtsterke lens was ook nog voorzien van een pol-filter,
waardoor ik nog meer licht verloor, en de camera stond op auto-iso,
wat de ruis wel verklaard...
[ Voor 26% gewijzigd door unSOUND op 29-06-2004 01:49 ]
Issues addressed with A firmware version 1.01
1. Images captured in Continuous mode at high shutter speeds sometimes displayed vignetting in upper portions of the image. This problem has been corrected.
2. When the built-in Speedlight was in its raised position but did not fire, the Automatic Sensitivity Adjustment function (ISO Auto: CSM 5) sometimes failed. This problem has been corrected.
Issues addressed with B firmware version 1.02
1. The camera now supports CompactFlash™ memory cards with a capacity greater than 4GB.
2. When images were captured in Continuous mode at an Image size setting of M and an Image quality setting of FINE, the memory card access lamp sometimes glowed continuously and the camera could not be turned off with the power switch. This problem has been corrected.
3. Text errors in display of Chinese menus and messages have been corrected
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Mestreechs volksleed:
These are my principles. If you don't like them, I have others.
en voor het geval je niet zeker bentSnelhandleiding voor het downloaden en installeren van deze firmware
1. Download de firmwarebestanden en pak ze uit.
2. Formatteer een goedgekeurde CF-kaart in de camera.
3. Sluit de camera aan op de computer (in de USB-modus MSC) of gebruik een CF-kaartlezer. (Als u de firmware-upgrade naar een geheugenkaart kopieert, gebruik dan geen Lexar Media JumpShot USB-kabel aangezien de firmware-update van de D70 in dat geval mogelijk niet correct wordt uitgevoerd.)
4. Kopieer het gedownloade bestand "AD700101.bin" (firmware A) of "BD700102.bin" (firmware B ) naar het bovenste niveau van de kaart. Kopieer beide bestanden niet tegelijk naar de kaart.
5. Verbreek de verbinding tussen de camera en de computer.
6. Zet de camera aan, druk op de knop "Menu" en selecteer "firmware Ver".
7. Volg de instructies op het scherm van de camera.
8. Zet de camera uit nadat de upgrade is voltooid.
9. Herhaal de stappen 4 tot en met 7 om de tweede firmware-update uit te voeren.
10. Formatteer de kaart opnieuw.
Bedankt dat u hebt gekozen voor een Nikon product. In deze handleiding wordt beschreven hoe u een upgrade van de camerafirmware voor de D70 uitvoert. Als u niet zeker weet of u de update correct kunt uitvoeren, laat deze dan uitvoeren door een servicemedewerker van Nikon.
[ Voor 15% gewijzigd door Acid_Burn op 30-06-2004 20:17 ]
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Verwijderd
Uitgebreide Nederlandse test met veel proef opnamen kun je vinden op:beschuit schreef op 27 juni 2004 @ 20:26:
[...]
Google eens naar "review nikon d70". Vele, vele samples.
http://www.dcviews.com//r...D70/Nikon-D70-test-NL.htm
Hans
De keus voor een DSLR, is met name voor het grotere DOF-verschil.
Als ik kijk naar hoe ik m'n Canon S30 gebruik, dan maak ik voornamelijk foto's in de P-stand en doe ik alleen aanpassingen aan: ISO-waardes, flash compensation.
Wit-balans- en exposure compensation gebruik ik nog niet al te vaak.
Welke camera is in dit geval geschikter voor mij? D70 of 300D? Of moet ik juist niet a.e. DSLR beginnen?
Als je niet veel aan post-processing is een DSlr niet zo geschikt lijkt mij, omdat foto's uit een Dslr altijd wat 'softer' zijn dan een niet Dslr.eduardtee schreef op 08 juli 2004 @ 09:02:
Ik ben me nog even ah orienteren (twijfel tussen 300D en de D70), met name tussen de kwaliteit v.d. foto's, direct uit de camera. Aan post-processing zal ik waarschijnlijk niet al teveel doen. Ik wil dan ook dat de foto's direct uit de camera al goed zijn.
Als ik kijk naar hoe ik m'n Canon S30 gebruik, dan maak ik voornamelijk foto's in de P-stand en doe ik alleen aanpassingen aan: ISO-waardes, flash compensation.
Welke camera is in dit geval geschikter voor mij? D70 of 300D? Of moet ik juist niet a.e. DSLR beginnen?
Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
JaYellowCube schreef op 08 juli 2004 @ 10:44:
^^wa's dat nou voor 'n onzin. Dus volgens jou maakt een dSLR foto die echt nabewerkt moeten worden?
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Hmm, zo even een aanname als feit presenteren is niet zo handigKarlok[JY-616] schreef op 08 juli 2004 @ 10:32:
[...]
Als je niet veel aan post-processing is een DSlr niet zo geschikt lijkt mij, omdat foto's uit een Dslr altijd wat 'softer' zijn dan een niet Dslr.
foto's uit een dSLR zijn niet altijd wat 'softer' dan een niet dSLR. In een (goede) dSLR heb je totale controle over je foto, zowel voor, tijdens, als na het schieten. Dat betekent dat als je softe foto's krijgt, je simpelweg de sharpening bijvoorbeeld uit hebt staan of in de min.
Je kan ze zo scherp en strak als ik weet-niet-wat uit een dSLR laten rollen, als je de cam kent en goede composities kan maken. Dan hoeft er bij echt goede foto's nul nabewerking plaats te vinden, vaak alleen omzetten naar JPG als je RAW schiet
Neem bijvoorbeeld de Fuji S2 Pro, alweer een oudere cam met z'n minpunten, maar maakt nog steeds als een van de beste direct out-of-camera JPGs die vaak niet nabewerkt hoeven te worden, dat scheelt weer enorm veel tijd
[ Voor 6% gewijzigd door Mark op 08-07-2004 11:36 ]
toevallig kwam dit net voorbij:eduardtee schreef op 08 juli 2004 @ 09:02:
Ik ben me nog even ah orienteren (twijfel tussen 300D en de D70), met name tussen de kwaliteit v.d. foto's, direct uit de camera. Aan post-processing zal ik waarschijnlijk niet al teveel doen. Ik wil dan ook dat de foto's direct uit de camera al goed zijn.
compact of reflex?
misschien helpt het je bij de keuze.
Canon heeft verschillende AF standen (AI-servo, predictive etc).
Waardoor de 300D een tegemoet komende fietser zo goed mogelijk in focus probeert te houden.
Mijn vraag is of de Nikon iets vergelijksbaar heeft?
Oftewel kan de D70 snel genoeg tracken en focusen?
En hoeveel RAW foto's kan de Nikon continu schieten?
Schijnt dat de D70 er ongeveer 12 in Jpeg mode large achter elkaar kanschieten.
Maar hoeveel is dat dan als je puur RAW schiet?
alvast bedankt
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Heb je de review van DPReview wel gelezen? Daar staat dat allemaal in.DarkSide schreef op 09 juli 2004 @ 08:44:
Ik had een vraagje aan D70 eigenaren. Ik kon deze zo 1,2,3 niet vinden.
Waardoor de 300D een tegemoet komende fietser zo goed mogelijk in focus probeert te houden.
alvast bedankt
Als je alleen maar in P schiet zou ik nevernooitniet een DSLR kopen, zonde van je geld.eduardtee schreef op 08 juli 2004 @ 09:02:
Als je weet dat het er in staat, dan kan je toch ook gewoon vertellen wát er instaat!?dawg schreef op 09 juli 2004 @ 08:48:
[...]
Heb je de review van DPReview wel gelezen? Daar staat dat allemaal in.
Of denk ik nu te behulpzaam?
de D70 heeft iets soortgelijks.DarkSide schreef op 09 juli 2004 @ 08:44:
alvast bedankt
volgens mij zo'n 4 in RAW
Sorry hoor, maar dat staat in de startpost FFS!DarkSide schreef op 09 juli 2004 @ 08:44:
alvast bedankt
en:Lens servo
* Single Servo AF (AF-S)
* Continuous Servo AF (AF-C)
* Manual focus (M)
Is het echt zo ontzettend moeilijk om zelf een beetje te zoeken? Het spijt me hoor, maar ik vind het nogal een beetje jammer te noemen als dit soort vragen langskomen. Je hebt het over de aanschaf van een apparaat van € 1.000,- en bent zelf niet in staat dit soort dingetjes uit te zoeken? Als ik een beetje doordenk: ga je het bijgeleverde boekje dan wel lezen?Shooting modes
* Single frame shooting (S) mode
* Continuous shooting (C) mode: approx. 3 frame per second (up to 12 consecutive shots with JPEG format, 4 shot with RAW format)
Bericht hierboven
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Als vervanging voor mijn huidige analoge Pentax ME, waarvan het flitsschoentje los zit en de electronica daarvan stuk is. Waarvan de reperatie duurder is als de dagwaarde.
Maar ik wil weten of die D70 eigenlijk wel vlot genoeg is om er goede foto's van te schieten op het circuit om racende auto's te fotograferen, o.a tourwagens maar ook Formule 1 wagens. Daar zal hij voornaamelijk voor worden gebruikt én voor foto's van mensen.
De D70 op zich is op dit moment de snelste body onder de 3000 euro. Snelheid focussen licht meer aan je objectief. Koop dus een objectief met SWM/HSM en je hebt geen enkel probleem.Priyantha Bleeker schreef op 11 juli 2004 @ 01:04:Maar ik wil weten of die D70 eigenlijk wel vlot genoeg is om er goede foto's van te schieten op het circuit om racende auto's te fotograferen, o.a tourwagens maar ook Formule 1 wagens. Daar zal hij voornaamelijk voor worden gebruikt én voor foto's van mensen.
Eerst maar eens de body + kitlens. En daarna een aantal mooie objectieven kopen.
Denk dat ik ook met meteen de Nikon SB800 flitser aanschaf dan maar.
Als ik hem heel vaak ronddraai draait hij steeds makkelijker. Gisteravond ging het weer vrij makkelijk, net probeer ik het weer en het gaat weer heel moeilijk, net alsof het roest ofzo. Ik heb er alleen geen zin in hem wekenlang krijt te zijn, ik heb er al zo lang op gewacht en wacht nog steeds op die 18-70 lensAbbadon schreef op 10 juli 2004 @ 23:13:
Ik zou toch even contact opnemen met de toko waar je 'm gekocht hebt, want als ik zo eens bekijk moet je de gehele bovenkant er afhalen wil je de onderkant van die draaiknop bereiken. Lijkt me sowieso absoluut niet slim om ook maar iets los te halen! (ik zou 't iig nooit doen met de mijne)
Maarja, ga ik Dinsdag wel regelen dan.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Laten we dit en alle anderen topics dan maar gewoon sluiten ?dawg schreef op 11 juli 2004 @ 15:06:
Ik vraag me serieus af of sommigen wel reviews lezen. Daar staat gewoon alles wel zo'n beetje in.
Volgens mij zijn deze topics bedoeld om dan nadat je de revieuws gelezen te hebben, alsnog vragen te stellen aan bezitters van deze producten.
De reviews blijven wat ze zijn: de mening van één persoon.dawg schreef op 11 juli 2004 @ 15:06:
Ik vraag me serieus af of sommigen wel reviews lezen. Daar staat gewoon alles wel zo'n beetje in.
Hier kun je meningen aan talloze bezitters vragen, die de camera vaak al veel langer gebruiken dan diegene die de review schrijft, en dus ook betere resultaten uit de camera kan halen.
En bovendien is het ook gewoon plain leuk om lekker te babbelen over je nieuwe gadget met andere gebruikers. En om het niet tot slow chat te laten verstranden wissel je gewoon leuke wetenswaardigheden uit.unSOUND schreef op 11 juli 2004 @ 17:58:
Hier kun je meningen aan talloze bezitters vragen, die de camera vaak al veel langer gebruiken dan diegene die de review schrijft, en dus ook betere resultaten uit de camera kan halen.
Dus ik snap je niet helemaal dawg
Ik had em besteld op internet op twee plekken, maar heb het zaakje na twee maanden wachten geannuleerd. Zolang iets slecht leverbaar is blijft de prijs hoog, en ik heb een hekel aan wachten

mail wat winkels en vraag naar hun leverbaarheid. Als je hem voor een goed prijsje wil kun je soms wat wachten. Maar ik heb het ding al in MediaMarkt en andere zaken zien liggen zonder probs. (wel redelijk duur natt)Bananeman2002 schreef op 11 juli 2004 @ 21:52:
Is deze camera nu eigenlijk een beetje leverbaar?
Ik had em besteld op internet op twee plekken, maar heb het zaakje na twee maanden wachten geannuleerd. Zolang iets slecht leverbaar is blijft de prijs hoog, en ik heb een hekel aan wachten
Voor hoeveel ongeveer bij de MediaMarkt ?jvvv schreef op 11 juli 2004 @ 21:57:
[...]
mail wat winkels en vraag naar hun leverbaarheid. Als je hem voor een goed prijsje wil kun je soms wat wachten. Maar ik heb het ding al in MediaMarkt en andere zaken zien liggen zonder probs. (wel redelijk duur natt)
Want ik heb ook een hekel aan wachten, en als het nou een klein beetje scheeld maakt dat niet uit.
Hoofdreden dat ik vele opties op m'n S30 niet gebruik, is de onhandigheid van de menu's. Voor iemand die dit menu kent, weten wel waar ik over praat.YellowCube schreef op 08 juli 2004 @ 13:13:
[...]toevallig kwam dit net voorbij:
compact of reflex?
misschien helpt het je bij de keuze.
Ik wil me wel meer in fotografie verdiepen, dus ga ik maar wel over op een D70
Het enige waar ik nu nog over moet nadenken is waar ik 'm zal kopen.
Is deze nog steeds zo moeizaam verkrijgbaar? Via de pricewatch zag ik dat deze bij webwinke/echte-winkel Goedkoopste.nu best goedkoop is (1270). Wel wat mindere reviews maar goed...
Als iemand aanraders heeft, waar 'm te kopen, heel graag (via web of omgeving Amsterdam).
Geduld heb ik nog wel, aangezien ik in september op vakantie ga.
[ Voor 6% gewijzigd door eduardtee op 11-07-2004 22:11 ]
Ik heb een paar weken geleden bij de Mediamarkt een offerte gevraagd, maar hem toen ergens anders gekocht en hij was daar gewoon op voorraad: Nikon D70 Kit (18-70) 1377Priyantha Bleeker schreef op 11 juli 2004 @ 22:08:
[...]
Voor hoeveel ongeveer bij de MediaMarkt ?
Want ik heb ook een hekel aan wachten, en als het nou een klein beetje scheeld maakt dat niet uit.
[ Voor 5% gewijzigd door Taro op 11-07-2004 22:14 ]
Is te overwegen dan thx. Eens mijn pappie lief aankijken
Had ik hem daar ook maar gekocht, die andere winkel zat dichterbij en wilde hem voor hetzelfde geld aanbieden, maar zou dan een paar weken moeten wachten op die 18-70 lens. Dat is nu inmiddels al een paar maanden en ik wacht nog steeds, maarja, je kan die lens niet los bij de Mediamarkt halenPriyantha Bleeker schreef op 11 juli 2004 @ 22:14:
Aha...mmm valt mee.
Is te overwegen dan thx. Eens mijn pappie lief aankijken
- MediaMarkt
- De diverse Combi's
- Kamera Express
- Foto Konijnenburg (eventueel Engelse uitvoering)
- FotoQuelle
- De diverse Expert's (o.a. in Boxmeer)
Bij al deze zaken zul je de camera niet voor de laagste prijzen aantreffen, reken op prijzen tussen de 1350 en 1400 euro. Een andere oplossing is de losse body aan te schaffen samen met de nieuwe Sigma 18-125 DC lens (welke over nu en een week of 2 leverbaar is), ben je net zo duur uit als de kit, maar heb je ecter wel een lens met een groter bereik wat ook een hele goede lens is (afgaande van foto's welke op oa DPReview rondgaan).
Ik bedoel dat vragen als "zit er dit op, kan hij dat, is hij snel" etc, dat gewoon in reviews terug te vinden is, die vragen zijn m.i. nogal overbodig enzo.
NOFI uiteraard.
Ik vind het redelijk belachelijk te noemen als je een camera van € 1.000,- gaat kopen je niet even zelf de moeite neemt om wat reviews na te lezen of uberhaupt de startpost. Natuurlijk is deze thread erg handig als je gebruikerservaringen wilt weten, als je een vraag hebt na het lezen van een (of liefst, meerdere) reviews. Maar je doet minstens zelf wat onderzoek en leeswerk lijkt mij.
Bericht hierboven
Tis wat ik zei... sommige zijn zo blij met hun speeltje dat ze er gewoon leuk over willen babbelen. En soms heeft dat idd geen echte techinhoud zoals een nutteloze vraag af en toe. Kan niet echt kwaad denk ikFloris schreef op 12 juli 2004 @ 08:54:
* Silent Thunder is het roerend met dawg eens.
Ik vind het redelijk belachelijk te noemen als je een camera van € 1.000,- gaat kopen je niet even zelf de moeite neemt om wat reviews na te lezen of uberhaupt de startpost. Natuurlijk is deze thread erg handig als je gebruikerservaringen wilt weten, als je een vraag hebt na het lezen van een (of liefst, meerdere) reviews. Maar je doet minstens zelf wat onderzoek en leeswerk lijkt mij.
Als je echt al die grote topics over hardware produkten op GoT na gaat met +1000 replies en je zou ze echt filteren op goede inhoudelijke vragen; dan hoe je niet veel aan posts over. Maar klaagt daar iemand over? Nee
[ Voor 14% gewijzigd door Silent Thunder op 12-07-2004 11:46 ]
Verwijderd
Als ik het goed begrijp zijn er wel plannen voor zo'n protocol (USB-2-GO oid), maar tot nu is dat nog niet ingevoerd.

Hoewel het opzich geen slecht idee is, USB-2-Go, lijkt het me in de praktijk niet echt handig. Je zult je portable harddisk moeten voeden, want een 2,5" laptop hardeschijf voeden via de accu van een dSLR is vragen om een lege accu. Dus moet je al een portable hardeschijf hebben met ingebouwde accu. Voeg een kaartlezer toe en een goedkope cpu en je hebt een X'S Drive voor een paar euro meer.
Je camera is waarschijnlijk ook niet bruikbaar als je je CF-kaart richting harde schijf leegt. Met een X'S Drive kun je later een tweede CF-kaart kopen en doorschieten als een CF-kaart vol is. ( Mijn tweede CF-kaart heb ik vorige week bij PIN besteld, want ik heb al een paar belangrijke momenten gemist omdat mijn CF-kaart werd gekopieerd op mijn X'S Drive Pro -dat duurt namelijk rondom de 10 minuten en dat is best veel als je staat te wachten

Mestreechs volksleed:
Nog niet veel mee geschoten, maar de eerste indrukken zijn zeer goed. Deze wilde ik jullie niet onthouden:

Voor een hi-res shot en nog wat meer leuke foto's in de serie:
http://www.xs4all.nl/~sr78/Blackbird/
Zoals hierboven al gezegd gaat dat niet werken, wat je wel kunt doen is zorgen dat je over de Nikon Capture software beschikt, deze op je laptop installeren,Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 14:22:
Ziet de NIKON D70 een harde schijf als je deze met usb aansluit? of moet je een speciale foto-databank (is vaak duurder) hebben die de camera ziet?
Dan je camera met een usb kabel aan je laptop hangen en je laptop in je rugzak stoppen, accuprobleem voor de externe harddisk ook opgelost ;-)
(let wel even op de goede instelling voor USB op de camera! (PTP!) maar dit staat ook duidelijk in de handleiding. )
De geschoten beelden worden nu direct naar de harddisk van je laptop geschreven.
'k Weet niet waarom ik dat hier vermeld, maar ik ben er wel dolgelukkig mee
Het werkt echt lekker, alleen zal ik nog veel moeten leren om er effectief gebruik van te maken...
Wat ik eigenlijk nu nog wil kopen, is een 67 mm filter ter bescherming van de lens. Nu heb ik gelezen dat Hoya en B&W de betere filters maken. Weet iemand waar ik deze merken kan kopen? Ben met name op zoek naar een Skylight 1A filter...
En eigenlijk ben ik ook op zoek naar een soort van koker waar ik een lens in zou kunnen bewaren. Enig idee waar ik zoiets kan kopen in omstreken Amsterdam?
Reden is dat die kit-lens een vrij goeie lens is, dus zou ik het zonde vinden als ik m'n foto's teniet doe, door er een goedkoper filter op te plaatsen (with all due respect).
En over eerder genoemde merken heb ik alleen maar positieve reacties gezien, dus vandaar dat ik specifiek hier naar vraag.
€60 voor een stukje glas is toch wel heel veel
Foto konijenenberg heeft de B&W in hun assortimenteduardtee schreef op 14 juli 2004 @ 14:29:
Ik heb gisteren toch maar de D70 kit (met 18-70 lens) aangeschaft...
'k Weet niet waarom ik dat hier vermeld, maar ik ben er wel dolgelukkig mee
Het werkt echt lekker, alleen zal ik nog veel moeten leren om er effectief gebruik van te maken...
Wat ik eigenlijk nu nog wil kopen, is een 67 mm filter ter bescherming van de lens. Nu heb ik gelezen dat Hoya en B&W de betere filters maken. Weet iemand waar ik deze merken kan kopen? Ben met name op zoek naar een Skylight 1A filter...
En eigenlijk ben ik ook op zoek naar een soort van koker waar ik een lens in zou kunnen bewaren. Enig idee waar ik zoiets kan kopen in omstreken Amsterdam?
www.koopdigitaal.nl
Ik zie alleen geen 67 mm filters. Maar ik probeer wel even contact met ze op te nemen.
Camex in Amsterdam Zuid schijnt ze ook te hebben. Misschien dat ik daar v.h. weekend nog even langs wip...
www.elektroxl.nl krijgt ze weer in week 32. Zelf daar besteld op 28-6 en die van mij is vandaag verstuurd. De wachttijden zijn inderdaad wat lang, maar ze waren er bij elektroxl tenminste eerlijk over (itt tot twee andere zaken waar ik hem eerder had besteld). Ik had hem toch niet direct nodig, dus kon wel iets langer wachten en daarmee >100 euro besparen.Bananeman2002 schreef op 11 juli 2004 @ 21:52:
Is deze camera nu eigenlijk een beetje leverbaar?
[edit]
zojuist opgehaald bij postkantoor. De camera is (zoals ze gezegd hadden) via INCA NL geimporteerd, dus garantie/handleiding is in het Nederlands. Nu helaas nog 2 uur wachten voordat ik er iets mee kan doen (accu). Dan maar alvast de handleiding doornemen (dat is echt de 1e keer dat ik een handleiding lees voordat ik een apparaat gebruik)
[ Voor 21% gewijzigd door sverzijl op 20-07-2004 17:31 ]
O zekers wel, misschien is http://www.fotocameras.nl/ een betere link.Alpha-sphere schreef op 14 juli 2004 @ 22:34:
[...]
Foto konijenenberg heeft de B&W in hun assortiment
www.koopdigitaal.nl
B&W Slim UV MRC 67mm € 87.00
B&W Slim UV 67mm € 64.00
B&W UV 67mm € 34.00
B&W UV MRC 67mm € 44.00
Verwijderd
vandaag 1 week later krijg ik al bericht dat ie verzonden is!
Bij bestekneus.nl wacht ik al 1,5 maand!
Nu alleen nog ff sparen voor een echte makro lens.
De 512 zit btw wel erg snel vol op RAW, 48 shots. Das net aan genoeg om een serie te maken om je camera op 1 stand volledig uit te werken.
Mijn poes vond de flitser geen groot succes btw

Is een filter nou echt noodzakelijk ?
I got a problem-solver and its name is revolver
Verder had ik begrepen dat de D70 wel USB2.0 is, maar die snelheid bij lange na niet haalt (hooguit 10 Mb/s)?
hij is usb low speedYellowCube schreef op 22 juli 2004 @ 12:52:
een gewoon UV filter voor je lens zorgt voor een beetje bescherming tegen krassen, vlekken (of zoals ik laatst had, zeepbellen).Een filter is altijd goedkoper dan een nieuwe lens.
Verder had ik begrepen dat de D70 wel USB2.0 is, maar die snelheid bij lange na niet haalt (hooguit 10 Mb/s)?
dus usb 1.1
die bastaarden die de namen verzinnen hadden liever dat het USB 2 normal en fast zou worden
Imperfectionist.
Verwijderd
Ik kan 80 - 90 shots raw op een 512 krijgen, gemiddeld zijn ze zo'n 5 a 5,5 mb. Op je schermpje staat overigens wel dat er nog maar zo weinig op je kaartje kan, maar dat is puur indicatief (veilige marge). Kun je vermenigvuldigen met 1,5 dan heb je ongeveer het aantal dat er daadwerkelijk nog op kan.Dethroned schreef op 22 juli 2004 @ 12:28:
Ik heb gisteren de D70 + 17-80mm kit gekocht. Toch liever deze body dan die 300D. Het overzetten van de foto's middels de usb kabel naar de laptop ging sneller dan ik dacht. Binnen een minuut toch aardig wat MB's overgezet.
De 512 zit btw wel erg snel vol op RAW, 48 shots. Das net aan genoeg om een serie te maken om je camera op 1 stand volledig uit te werken.
Kheb vandaag by the stoeprand die 300d in mijn handen gehad, d70 voelt toch een stuk beter/solide aan.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 17:03 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Silent Thunder op 22-07-2004 19:00 ]
Okay jij je zinSilent Thunder schreef op 22 juli 2004 @ 19:00:
Laat es wat foto's zien aub. al dat gelul is leuk; maar wat samples ertussen kan ook geinig zijn

Sorry voor de layout, dacht dat ze zo zouden passen.
[ Voor 7% gewijzigd door Extra300s op 22-07-2004 20:23 . Reden: Pardon me for screwing the lay-out. ]
NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com
Ik heb al zo'n duizend foto's met mijn D70 gemaakt (heb hem pas anderhalve maandDethroned schreef op 22 juli 2004 @ 12:28:
Ik heb gisteren de D70 + 17-80mm kit gekocht. Toch liever deze body dan die 300D. Het overzetten van de foto's middels de usb kabel naar de laptop ging sneller dan ik dacht. Binnen een minuut toch aardig wat MB's overgezet.

De Nikon D70 heeft trouwens een fastspeed USB2.0-aansluiting. Fastspeed USB2.0 werkt echter op dezelfde snelheid als USB1.1. Kwa overdracht snelheid heeft het dus geen voordeel. Toch is het geen USB1.1-aansluiting. Als je namelijk een USB1.1-apparaat op een USB2.0-hub aansluit, dan gaat de hele hub in USB1.1-mode werken. Je USB2.0-apparaten gaan dan ook op USB1.1-snelheid werken. Als je echter een USB2.0 fastspeed en een USB2.0 highspeed apparaat op een USB2.0-hub aansluit, dan blijft de USB2.0 highspeed op highspeed werken.
Mestreechs volksleed:
wow wat mooi.. vooral die eerste landscapeExtra300s schreef op 22 juli 2004 @ 20:21:
[...]
Okay jij je zin
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Sorry voor de layout, dacht dat ze zo zouden passen.
gebruik je de default bijgeleverde lens?
[ Voor 6% gewijzigd door Silent Thunder op 22-07-2004 22:06 ]
Das goed om te horenRalph Smeets schreef op 22 juli 2004 @ 21:02:
[...]
Ik heb al zo'n duizend foto's met mijn D70 gemaakt (heb hem pas anderhalve maand). Meestal krijg rond de tachtig foto's (RAW+basic JPG) op een 512MB kaartje. De teller van de D70 is echter erg conservatief. Dit komt omdat het NEF-formaat gecompressed wordt en het daardoor moeilijk is uit te rekenen hoeveel foto's je op een kaartje kunt krijgen. Vandaar dat Nikon er voor heeft gekozen om de maximale filesize te gebruiken om het aantal overgebleven foto's te berekenen.
De Nikon D70 heeft trouwens een fastspeed USB2.0-aansluiting. Fastspeed USB2.0 werkt echter op dezelfde snelheid als USB1.1. Kwa overdracht snelheid heeft het dus geen voordeel. Toch is het geen USB1.1-aansluiting. Als je namelijk een USB1.1-apparaat op een USB2.0-hub aansluit, dan gaat de hele hub in USB1.1-mode werken. Je USB2.0-apparaten gaan dan ook op USB1.1-snelheid werken. Als je echter een USB2.0 fastspeed en een USB2.0 highspeed apparaat op een USB2.0-hub aansluit, dan blijft de USB2.0 highspeed op highspeed werken.
Hoop de kit zaterdag aan te kunnen schaffen bij de mediamarkt.
Verwijderd
Groet,
Martijn
Verwijderd
Is het niet zo dat de snelheid van de kaart niet zoveel uitmaakt bij sommige camera's? Ik las laatst iets over de buffer van de camera maar weet niet meer waar.Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 11:45:
Gewoon voor de snelle gaan het is het waard voor deze camera, je geeft toch al een hoop geld uit dus dat kaartje kan er ook nog wel van af. Vooral als je veel in RAW en JPEG Fine gaat schieten is het snelheidsvoordeel gewoon enorm
Verwijderd
Ik zou ff bellen van tevoren of ze hem hebben, want het apparaat is nog steeds slecht leverbaar.Alpha-sphere schreef op 22 juli 2004 @ 22:11:
[...]
Das goed om te horenHeb bij PiN een 52x 512 ridata gehaald en toen ik later de review las vond ik het toch wel jammer dat er maar zo weinig op past.
Hoop de kit zaterdag aan te kunnen schaffen bij de mediamarkt.
Ik werk daarVerwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 12:18:
[...]
Ik zou ff bellen van tevoren of ze hem hebben, want het apparaat is nog steeds slecht leverbaar.
De eerste twee foto's zijn gemaakt met de kitlens 18-70, de laatste twee met de NIKKOR 80-200mm f2.8---> superfijne lens gekocht tweedehands voor niet te veel geld.Silent Thunder schreef op 22 juli 2004 @ 22:05:
[...]
wow wat mooi.. vooral die eerste landscape
gebruik je de default bijgeleverde lens?
Maakt zeer heldere mooi scherpe foto's, ism de Nikon D70 een geweldige (mijn favorite) combinatie!
Voor mijn glas wat ik gebruik zie de sig onder.
[ Voor 7% gewijzigd door Extra300s op 23-07-2004 19:50 ]
NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com
Veel camera's stoppen gewoon met werken als de buffer vol is. De D70 echter niet, deze kan gaat gewoon door met schieten als er weer plaats is voor een foto. Het resultaat is dat de eerste vier foto's in RAW met bijna 3fps worden genomen. Hierna valt de camera terug op ongeveer 1fps als je een snelle flashkaart gebruikt zoals de RiData 512MB 52x.Alpha-sphere schreef op 23 juli 2004 @ 12:07:
[...]
Is het niet zo dat de snelheid van de kaart niet zoveel uitmaakt bij sommige camera's? Ik las laatst iets over de buffer van de camera maar weet niet meer waar.
Mestreechs volksleed:
Verwijderd
Lekker snel, ligt goed in de hand. Ik ben helemaal blij!!!!!!!!!!
Nikon
welke lens/lenzen en filter(s) heb je?Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 17:41:
Nou, vrijdag gehaald voor € 1269,-. Wat een ding, perfect!!!
Lekker snel, ligt goed in de hand. Ik ben helemaal blij!!!!!!!!!!![]()
Nikon
Imperfectionist.
Heb gewoon de standaard 18-70 met een Hama UV-filter
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Mestreechs volksleed:
Dit lijkt niet te werken.Ralph Smeets schreef op 25 juli 2004 @ 21:31:
Er is zelfs een snellere manier om de standaard instellingen op te roepen door het BKT-knopje (link achterop naast de zoeker met een groen puntje) en de knop om de belichtingsmeter te kiezen (bovenop onder aan/uit/afdruk-knop, ook gemarkeerd met een groen puntje) gedurende vier seconden in te houden, totdat er RST in het LCD komt te staan. Hierna nog een keer deze combinatie indrukken en de D70 is gereset. Heb deze combinatie trouwens al eens per ongeluk ingeduwd
Het enige wat er gebeurt is dat na 4 seconden het display even weg is, maar er komt geen RST te staan, dus wat doe ik verkeerd?
[ Voor 86% gewijzigd door Jur op 25-07-2004 22:08 ]
Verwijderd
Er zit ook nog een "hardware"-reset onderop de camera (aan de linkeronderkant). Volgens de handleiding zou dit de meeste problemen moeten oplossen, maar er staat niet bij of dat alleen geldt voor het vastlopen van de camera, of dat hij ook alle basis instellingen terugzet. Je kan het allicht proberen...Jur schreef op 25 juli 2004 @ 21:48:
[...]
Dit lijkt niet te werken.
Het enige wat er gebeurt is dat na 4 seconden het display even weg is, maar er komt geen RST te staan, dus wat doe ik verkeerd?
Mestreechs volksleed:
Nikkor AF 70-300/4.0-5.6 ED D incl. HB-15 ø 62mm €319.00
of de
Sigma AF 70-300/4.0-5.6 APO MAKRO SUPER II ø 58mm €279.00
Of zijn er nog andere suggesties in ongeveer dezelfde prijsklasse?
Overigens over het resetten:
Ik heb het net ook even geprobeerd; dus door de 2 knoppen ingedrukt te houden, en door de resetknop op de onderkant in te drukken, maar het lijkt alsof alle instellingen behouden blijven.
Alleen moet de clock weer opnieuw ingesteld worden als je een 'harde reset' doet.
[ Voor 36% gewijzigd door Marco op 26-07-2004 10:02 ]
Ben zelf voor een tweedehands Nikkor 70-210 D lens gegaan, stukken goedkoper, volledig metaal en veel mooiere foto's.
http://www.kenrockwell.com/nikon/7021056.htm
Verwijderd
Dat is inderdaad een super lens. Ik heb zelf ook de 70-210 (geen D) tweedehands op de kop kunnen tikken. Is, volgens reviews, enkel iets langzamer met focussen, maar dat heb ik niet kunnen merken (ik heb geen vergelijkingsmateriaal).Dr. Strangelove schreef op 26 juli 2004 @ 10:22:
Ben zelf voor een tweedehands Nikkor 70-210 D lens gegaan, stukken goedkoper, volledig metaal en veel mooiere foto's.
Je zal alleen even aan de push-pull zoom manier moeten wennen (is voor de jongere gebruikers onder ons misschien een beetje vreemd
Verwijderd
Ik heb de kit-lens 18-70 met een UV filter. Ik had van mijn F65 nog de 70-300 lens. Eerste foto's zien er strak uit!
Verwijderd
Iemand met dezelfde problemen????
Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 19:47:
Ik heb inmiddels een behoorlijk aantal foto's gemaakt met de kit-lens. Ik heb toch het gevoel dat ze niet altijd scherp zijn. Foto's van dichtbij, portret en macro, zijn erg scherp. Zodra ik echter een bv landschapsfoto maak vind ik deze niet scherp. Ik heb nu single point AF ingesteld, maar dat helpt ook niet.![]()
Dat is je straf, omdat je de vraag hierboven niet beantwoordt.
Wat voor shutterspeed?
Verwijderd
superjoost schreef op 26 juli 2004 @ 20:04:
[...]
offtopic:
Dat is je straf, omdat je de vraag hierboven niet beantwoordt.
Wat voor shutterspeed?
Welke vraag?
Op diverse sluitertijden en via diverse programmainstellingen. Ik zal proberen om op een hogere snelheid te werken. Misschien tril ik wel teveel!
Een no-name extra accu, kost ongeveer 1/3 van de prijs van een originele Nikon accu.
Heeft iemand ervaringen met dit soort no-name accu's? Zijn ze qua prestaties zoveel slechter, dat ze zo goedkoop zijn? Of kan ik gewoon zo'n accu kopen, zonder er spijt van te krijgen?
[quote]Ra5a schreef op 25 juli 2004 @ 18:57:
[...]
welke lens/lenzen en filter(s) heb je?[/quote]
deze
Verwijderd
Bij foto's waarbij een sterke punt licht is, dan worden de randen paars.
Hieronder 2 voorbeelden/close-ups.
Dit is een schittering in het water:

Dit is een lamp op een vliegtuig-vleugel:

Lees de FAQ eens, denk dat het daar behandeld wordtVerwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 20:49:
Kan iemand vertellen wat ik hier aan kan doen?
Bij foto's waarbij een sterke punt licht is, dan worden de randen paars.
Hieronder 2 voorbeelden/close-ups.
Dit is een schittering in het water:
[afbeelding]
Dit is een lamp op een vliegtuig-vleugel:
[afbeelding]
Had ik btw ook veel met de 28-80 die ik nog steeds heb, de 18-70 die ik bij de cam besteld heb is nog steeds niet binnen na 2.5 maanden en ik hoop dat die er geen last van heeft.
Verwijderd
Body is omgeruild! Was toch niet goed. Perfekte service bij Speedtronic.
Maar nu heb ik een vlek in mijn beeld. Een wazige zwarte. Diverse lenzen geprobeerd.
Optie om ccd te reinigen???
had ik laatst ook.Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 21:08:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Body is omgeruild! Was toch niet goed. Perfekte service bij Speedtronic.
Maar nu heb ik een vlek in mijn beeld. Een wazige zwarte. Diverse lenzen geprobeerd.![]()
![]()
Optie om ccd te reinigen???
haal je lens eraf en kijk eens of je een vlek ziet binnen in.
je meot goed kijken maar meestal zie je m wel.
ik hoefde alleen maar zachtjes te blazen en toen was het weg.
als je het zelf niet durft te doen breng je 'em naar een fotografie winkel, die maken het wel schoon.
Imperfectionist.
Verwijderd
Thx, je had gelijk! Kon het stofje niet zien, maar effe goed schoongeblazen en het was weg.Ra5a schreef op 27 juli 2004 @ 21:15:
[...]
had ik laatst ook.
haal je lens eraf en kijk eens of je een vlek ziet binnen in.
je meot goed kijken maar meestal zie je m wel.
ik hoefde alleen maar zachtjes te blazen en toen was het weg.
als je het zelf niet durft te doen breng je 'em naar een fotografie winkel, die maken het wel schoon.
Werd effe lichtelijk panisch aangezien ik morgenvroeg op vakantie ga en dus niet meer naar de winkel kan.
In ieder geval ziet alles er weer goed uit met de nieuwe body. Geen gezeur met opsturen, gewoon gelijk omruilen. 2 nieuwe B&W filters erbij, pola en UV (Joost!!) en ik ben er klaar voor!!
Verwijderd
Excusses... idd niet gelezen.Taro schreef op 27 juli 2004 @ 20:57:
[...]
Lees de FAQ eens, denk dat het daar behandeld wordt
Had ik btw ook veel met de 28-80 die ik nog steeds heb, de 18-70 die ik bij de cam besteld heb is nog steeds niet binnen na 2.5 maanden en ik hoop dat die er geen last van heeft.

Ik weet dus nu wat het is, wel blij dat het niet aan me camera ligt. Het valt me nu wel op dat ik er met 1 lens (300mm) last van heb. Het was me echter nooit opgevallen... ook niet op me ouwe F50...
Zou je misschien een paar van die foto's kunnen posten?Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 19:47:
Ik heb inmiddels een behoorlijk aantal foto's gemaakt met de kit-lens. Ik heb toch het gevoel dat ze niet altijd scherp zijn. Foto's van dichtbij, portret en macro, zijn erg scherp. Zodra ik echter een bv landschapsfoto maak vind ik deze niet scherp. Ik heb nu single point AF ingesteld, maar dat helpt ook niet.![]()
Ik ben namelijk erg benieuwd wat volgens jou niet scherp is.
Dit topic is gesloten.