[Ervaringen] FX5900XT Videokaart - deel 3

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 915 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 20:10
nope, bij mij niet iig
zat alleen zon bagger spel bij, operation outbreak oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:47
Bij mij zat er helemaal niks bij :( .
Jah een geforce fx boekje driver cd paar tv out kabels en een dvi blok. (en de kaart natuurlijk >:) .)

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Kan iemand hier posten of de XFX-bios flash op een Club3D 5900XT met groene pcb wel werkt als er een dikke voeding in ligt?
Zal wel niet, maarja...

edit:
Nu ook op de frontpage over die goedkope Radeon 9800 Pro's. ATi ziet dus ook in dat de 5900XT een toppertje is ;)
nieuws: ATi opent prijs-aanval op GeForce FX5900 XT

[ Voor 37% gewijzigd door X-G op 31-01-2004 19:07 ]

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burner13
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
nee, nog niemand geweest die hem na een reboot nog steeds draaiende had.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-09 14:12
ik heb 550 watt voeding met een Club3D groene PCB ... en nope XFX bios werkt nie goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjek schreef op 31 januari 2004 @ 16:57:
[...]

Jou 9800se kan nooit zo goed presteren als een echte 9800 omdat hij 4 pipelines mist dummie!!! Ga ff lekker terug naar je radeon topic.......enne ik had het over de ownage van de 5900 xt tegenover de 9600xt. Wedden dat ik met mijn 5900 ultra jou 9800se eruit trek in zo'n beetje elke game met me core op 510 en geheugen op 980!! >:)
Ja wie is er nou een dummie. Er staat toch gesoftmod, als je je er een beetje in verdiept weet je dus dat hij dan 8 pipelines heeft. Misschien dat je ff terug moet naar de basisschool. Wedden dat jou Geforce mijn Radeon er in geen enkel spel uitrekt? Jou GeForce heeft al moeite met een 9800XT laat zijn eentje die er ver boven zit.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
FX5900XT Topic!!!

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:06

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 14:20:
die alu dingen vallen wel tegen vind ik
Waarom dan? :?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omdat als ik er zo is aan voel tijdens gamen dus.. (case staat dan open)
dan voelen ze zeg maar "lauw" aan... terwijl ik wel bijna zkr weet dat het geheugen zelf gewoon heet is... dit zou misschien ook wel door de adhesive die er tussen zit komen , maar ik denk dat het geheugen toch een stuk cooler blijft met koperen heatsinks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 19:36:
[...]

Ja wie is er nou een dummie. Er staat toch gesoftmod, als je je er een beetje in verdiept weet je dus dat hij dan 8 pipelines heeft. Misschien dat je ff terug moet naar de basisschool. Wedden dat jou Geforce mijn Radeon er in geen enkel spel uitrekt? Jou GeForce heeft al moeite met een 9800XT laat zijn eentje die er ver boven zit.
Offtopic : De 5900XT kun je ook flashen naar een 5950 ultra.En trouwens, ati kaarten zorgen alleen maar voor problemen.Voordat ik die ati had dacht ik : Laat ik maar die Ati proberen. Die drivers zuigen gewoon zwaar.
Nadat ik mijn 9600 pro heb gehaald , bracht ik hem binnen één week terug.
Ik koop nooit meer iets van ati, mits ze niet hun drivers in orde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb op het moment ook nog een :( 9600xt :( de grootste knommel :r , heeft neit eens een temperatuursensor, en heeft dus ook geen overdrive(niet dat die ati kaarten daarmee beter worden ;) )
ik krijg over een paar dagen een leadtek 5900xt }) als ik heb heb zal ik eens kijken hoever hij vooruit kan (ik weet neit of ik de bios ga flashen, daarmee ben ik meestal wat voorzichtiger) maar ik zal eens kijken of die ik krijg ook een beetje te OCen is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Hallo mensen,

Ik heb een Club 3d fx5900 xt (blauwe pcb). Goeie vga alleen heb ik iets vaags.
Ik heb de kaart in default settings staan met de originele bios.
Als ik d.m.v. extra koeling de core temp. en de omgevings temp. van de vga kaart omlaag breng (35 en 28 graden) en ik draai 3d mark 03, dan zijn de scores aanzienlijk (meer dan 800 punten) lager ook games lopen minder vlot.
Ik ben er altijd vanuit gegaan dat hoe lager de temp (tot een bepaald minimum) hoe sneller de elektronenstroom dus een snellere kaart, niet dus.

Is er iemand die dit zelfde probleem heeft en een oplossing???

Ik heb al frequenties e.d. aangepast (die als de kaart koeler is ook minder ver zijn op te voeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronnie2
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-06-2022
Kan het zijn dat de extra koeling je voeding extra belast waardoor de 5900 trager gaat lopen? Wat het je voor voeding? En wat voor extra koeling/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Master schreef op 31 januari 2004 @ 17:30:
[...]

Nou een Q-tec voeding is niet slecht vind ik, als je er maar niet meer gaat overclocken ;) .
Q-Tec is erg slecht!! Weet ik uit veel ervaring dat is echt zero kwaliteit
(ze zien er wel leuk uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 10:05:
[...]

Q-Tec is erg slecht!! Weet ik uit veel ervaring dat is echt zero kwaliteit
(ze zien er wel leuk uit)
Mmmmmm... heb altijd een Q-tec gehad nooit iets mee gehad hoor :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kutzooi :(
Had een PoV hiero besteld (209 euro), waren ze uitverkocht :X
Maar nu heeft die gast dus nog wel een Club3d 9800pro voor 249 euro? :O
Ga ik weer twijfelen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
gewoon een 5900 non ultra eisen voor 209 euri })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
tja het wordt moeilijker om een keus te maken.

Of gaan voor een 180 pleuro club3d 5900xt , redelijk goedkoop en op stock speed al best goed kaartje. :) ehh wel zo'n blauwe pcb graag!
Evt het bios flashen naar een 5900 .

De leadtek die iets beter kan zijn. wel 215 pleuro , zelfde verhaal
Eigenlijk zijn het beide b merken maar ze zijn niet slecht.

Maar met een Nvidia kaart is het gewoon drivers erop , monitor opgeven refreshforce gebruiken. En gaan , nooit gezeik.

Nu gaan de ati 9800pro ook "veel" goedkoper worden.
Het zal voor een beetje spel niet veel uitmaken of je die 5900xt hebt of die ati9800
tuurlijk zal er wel iets verschil zijn maar het doet er niet nu niet zo toe.

De beruchte ati drivers kunnen wel pc plezier vergallen, het is een horror herrinering en het ZAL wel beter zijn geworden toch?
Voor elk nieuw spel een patch dl , dus niet, gaat ook niet altijd met spellen van "internet"

Maar de hardware van ati is wel goed , moeilijke keus.

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga binnekort op watercooling over (deze watercooling wordt dan alleen gebruikt om me 3dkaart te coolen, niet me cpu ofzo) 't wordt dus een klein setupje...

nu had ik in gedachten dit koelblokje:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakstore.net/shop/images/graph_1.gif

zou deze mijn 5900xt koel genoeg houden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Hahaha gaaf zeg je kunt ook de 9700 en de 9800 demo's draaien op je geforce fx 5900xt :9~ .
Dit blijkt dus wel weer dat dit dus echt een gave kaart is he :*) .

http://www.ati.com/developer/demos.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Wie helpt me, ik ben niet echt op de hoogte van de kaarten van tegenwoordig en k moet dringend een nieuwe videokaart hebben. Het zit nml zo :) :

De Geforce1 van mn zusje is kapot. Nu verkoop ik mijn GF4MX-440 aan haar voor 70 euro :P
Ik ga nu lekker een nieuwe kopen. Maar welke? Ik was van plan de FX5900XT te kopen, maar nu hoor ik dus dat die 9800 pro ook goedkoper is.

Mijn probleem: Ik moet het nu, dus vanavond nog, bestellen, want ik wil hem uiterlijk dinsdag hebben. Waarschijnlijk bestel ik de kaart online bij www.memoryplus.nl.
Ik wilde er ongeveer 200 euro aan uitgeven, maar nu die Radeon een stuk goedkoper is geworden :/ Ik betaal daar nu dacht ik 260 euro voor.

Wat moet ik doen? :?

PS: levertijd is belangrijk!

[ Voor 4% gewijzigd door Rambo op 01-02-2004 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G

X-G

Yeah.

M0rpheus schreef op 01 februari 2004 @ 18:01:
Wie helpt me, ik ben niet echt op de hoogte van de kaarten van tegenwoordig en k moet dringend een nieuwe videokaart hebben. Het zit nml zo :) :

De Geforce1 van mn zusje is kapot. Nu verkoop ik mijn GF4MX-440 aan haar voor 70 euro :P
Ik ga nu lekker een nieuwe kopen. Maar welke? Ik was van plan de FX5900XT te kopen, maar nu hoor ik dus dat die 9800 pro ook goedkoper is.

Mijn probleem: Ik moet het nu, dus vanavond nog, bestellen, want ik wil hem uiterlijk dinsdag hebben. Waarschijnlijk bestel ik de kaart online bij www.memoryplus.nl.
Ik wilde er ongeveer 200 euro aan uitgeven, maar nu die Radeon een stuk goedkoper is geworden :/ Ik betaal daar nu dacht ik 260 euro voor.

Nogal off-topic he, maar je meent toch niet dat je haar gaat afzetten he?!
Dat ding koop je nieuw voor minder.
Ik heb mijn GF2 GTS/Pro aan me zusje GEGEVEN toen ik een 5900XT kocht...

Enne... ik zou voor die 5900XT gaan, en dan van PoV. Kan je lekker ver OC'en :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Euhh, ik zal nog eens over de prijs denken dan :)

edit:
effe de pricewatch bekeken ...
:X :+
Ok, da geef ik die kaart wel O+

[ Voor 46% gewijzigd door Rambo op 01-02-2004 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja als je 260 Euro uit geven wilt dan doe je jezelf toch wel goed met een Radeon 9800pro. Voor 200 euro is de FX5900XT toch ook wel een hele goede kaart. In ieder geval kun je ook daar nog wel een lange tijd mee vooruit.
Enne je zusje afzetten, da doe je toch niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M0rpheus schreef op 01 februari 2004 @ 18:01:

koop de 5900xt !! al zoveel goeie ervaringen mee gehad.. en me vorige ati was zo'n bagger kaart... en ik bedoel die 60euro extra is nog best veel...

dus koop een 5900xt en ga wat leuks doen met je overige 60euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Heb hem net besteld online bij www.memoryplus.nl. De FX5900XT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
M0rpheus schreef op 01 februari 2004 @ 18:23:
Heb hem net besteld online bij www.memoryplus.nl. De FX5900XT :)
Dan heb je een zeer goede koop gedaan :*) .
Zul je zeker geen spijt van hebben ;) , het valt me trouwens ook op dat de drivers van nvidia veel stabieler zijn dan de drivers van ati.
Als ik een spel wou spelen met oude drivers van ati moest ik altijd wel een patch of nieuwe drivers downloaden. :(
Met nvidia nog geen last gehad :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie_N
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06-2022
Ik wil dus ook zo een club3d 5900xt kopen. maar nu heb ik dus maar een 250w voeding (van aopen). ik wil hem verder niet overclocken ofzo en heb ook verder nix geoverclocked. gaat dit zowiezo helemaal niet werken, of valt het te proberen (zonder al te grote kans op permanente hardware beschadiging) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Heb een point of view besteld, waarom club3d?
Ik weet niet eens wat mijn voeding is :?

Ik heb een AthlonXP 1900+ met GF4MX-440, neem aan dat ze daar wel een 350W voeding bij hebben gedaan. En anders merk ik het zelf wel, ben niet van plan om over te klokken. Heb de kast al wel open gehad, maar kan aan de voeding niet zien hoeveel Watt het is.

Over enkele dagen hoor ik er ook bij! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G

X-G

Yeah.

Vinnie_N schreef op 01 februari 2004 @ 18:37:
Ik wil dus ook zo een club3d 5900xt kopen. maar nu heb ik dus maar een 250w voeding (van aopen). ik wil hem verder niet overclocken ofzo en heb ook verder nix geoverclocked. gaat dit zowiezo helemaal niet werken, of valt het te proberen (zonder al te grote kans op permanente hardware beschadiging) ?
't Valt te proberen uiteraard, maar ik denk dat het zeeeeer krap wordt.
Ik weet niet wat je verder nog voor systeem hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie_N
M0rpheus schreef op 01 februari 2004 @ 18:43:
Heb een point of view besteld, waarom club3d?
Ik weet niet eens wat mijn voeding is :?
waarom niet ? maakt toch niet uit? club3d hebben ze bij mijn lokale hardwareboer vandaar..
over die voeding, ik had begrepen dat dat voor problemen kon zorgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie_N
X-G schreef op 01 februari 2004 @ 18:43:
[...]

't Valt te proberen uiteraard, maar ik denk dat het zeeeeer krap wordt.
Ik weet niet wat je verder nog voor systeem hebt?
Hmm :(
msi kt3 ultra, amd xp 1700+ . 512 ddr, wd800jb, dvd, cdrw

thats it
die dvd wil ik zelfs nog wel dr uit kicken gebruik t kreng toch nooit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Heeft een POV geen sneller geheugen? Dat is dan weer belangrijk als je de frequenties wilt ophogen. Als je toch niet gaat overklokken maakt het niks uit.
Zoiets was het dacht ik.

edit:
er bestaan waarschijnlijk geen tools die je vertellen hoeveel Watt je voeding is he.. :/ Ik kan er dus nog onmogelijk achter komen wat ik heb.

[ Voor 30% gewijzigd door Rambo op 01-02-2004 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie_N
M0rpheus schreef op 01 februari 2004 @ 18:48:
Heeft een POV geen sneller geheugen? Dat is dan weer belangrijk als je de frequenties wilt ophogen. Als je toch niet gaat overklokken maakt het niks uit.
Zoiets was het dacht ik.

edit:
er bestaan waarschijnlijk geen tools die je vertellen hoeveel Watt je voeding is he.. :/ Ik kan er dus nog onmogelijk achter komen wat ik heb.
nee was niet van plan te overclocken ;)

je zou even je kast open kunnen maken bij mij zit er een sticker op geplakt waar het opstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
heb mijn kast open gehad, zat wel een sticker op, met een soort serienummer ofzo. Maar nergens te vinden hoeveel Watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinnie_N schreef op 01 februari 2004 @ 18:53:
[...]

nee was niet van plan te overclocken ;)

je zou even je kast open kunnen maken bij mij zit er een sticker op geplakt waar het opstaat.
Als je niet gaat overklokken dan doe je sowieso een betere aankoop met een Club 3d omdat die standaard op hogere snelheden loopt van het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 19:21:
[...]

Als je niet gaat overklokken dan doe je sowieso een betere aankoop met een Club 3d omdat die standaard op hogere snelheden loopt van het geheugen.
Dat kun je met de POV dan toch ook makkelijk doen dmv het conifiguratiescherm (coolbits). ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Niet online
nu is de 9800pro al 237 pleuro, is nog achterlijk veel geld voor een speeltje maar toch......
De keus voor die mooie 5900xt wordt zwaarder
Om halflife 2 te spelen , kunnen we niet voorspellen wanneer die eindelijk komt.

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M0rpheus schreef op 01 februari 2004 @ 19:24:
[...]

Dat kun je met de POV dan toch ook makkelijk doen dmv het conifiguratiescherm (coolbits). ?
Dan ben je uiteindelijk toch aan het overklokken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Pfff das ff flink doorspitten al die post van deze kaart, laat ik er maar gelijk bij zeggen dat ik zeker geen tweaker ben maar dat ik vaak deze forums lees om er wel achter te komen hoe de kenners hun ervaringen delen.

Vandaar dat ik dus ook weer hier terecht kwam, want na het installen van mijn Club3d 5900XT heb ik nog tragere framerates in bijv CoD dan dat ik had met mijn "oude" Gforce 4 4200 64 MB.
Alle instellingen hetzelfde gelaten uiteraard :(

Waar ik naar op zoek was in deze topics was het woord 'voeding' aangezien dat hetgene was waar ik in eerste instantie aan dacht.
Kwam dus ook gelijk bij een post van iemand die zei dat op de doos stond dat je minimaal een 350 watt voeding nodig had ( noob dat ik ben heb ik dat dus niet geweten en volgens mij heb ik maar een 300 watt voeding |:( )

Ben wel wat wijzer geworden na al het lezen en het is me dus ook duidelijk geworden dat ik er verstandig aan doe een nieuwe voeding te kopen.

Heb alleen nog een klein vraagje tussendoor en dat is dus de vraag of het aan mijn voeding kan liggen dat ik tragere framerates heb met deze 5900XT dan met mijn Gforce 4 4200, of heb ik ergens anders iets gemist?

Weet niet wat nog meer relevant is om te vermelden maar verder heb ik :

AMD Athlon 1800+
1 gig DDR pc2700

Ik geef onmiddelijk toe dat ik eigenlijk helemaal niet in dit topic thuishoor maar ik hoop toch een klein beetje begrip en hulp van de kenners te krijgen.

Help out a teleurgestelde noob!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:32
Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 19:36:
[...]

Ja daar ga ik ook niet tegenin MAAR je kunt niet alle 9800se softmodden dat is een feit. Dat houdt simpel gezegt ook in dat niet alle 9800se kaartjes beschikken over die 8 pipelines. Wat gebeurt er nou als je die 8 niet hebt dan presteerd je kaart bagger no mather hoe ver je dat ding overklokt. Enne heb ik ooit gezegd dat ik een 9800xt eruit draai? Volgens mij toch echt niet.
Maar ik ga nu niet meer verder lopen discuseren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Sipio

Tja, een maat van mij heeft dionderdag een TI4200 64 MB van ASUS voor 67 euro gekocht (nieuw), en daarmee is hij volgens mij toch ook wel minstens evensnel als ik met mijn 3 keer zo dure Geforce FX5900XT. Hij heeft een 2200+ 512 DDR, en ik een 2000+ 256 DDR.
Onze TI4200 128 MB op 250/444 is toch wel stukje sneller weer dan ik met mijn videokaart. Alleen heeft die pc een P4 2.53 GHz en 512 MB DDR, dus dan is dat verschil ook weer erg groot. De TI4200 is volgens mij toch echt sneller dan de meeste denken. Alleen kan het verhaaltje wel eens anders worden met DX9 games en als er meer videogeheugen nodig is (64 MB versie dan).

Vreemd dat die ATI kereltjes altijd moeten flamen in topic over Nvidia kaarten. Andersom gebeurt volgens mij zelden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2004 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 21:18:
@ Sipio

Tja, een maat van mij heeft dionderdag een TI4200 64 MB van ASUS voor 67 euro gekocht (nieuw), en daarmee is hij volgens mij toch ook wel minstens evensnel als ik met mijn 3 keer zo dure Geforce FX5900XT. Hij heeft een 2200+ 512 DDR, en ik een 2000+ 256 DDR.
Onze TI4200 128 MB op 250/444 is toch wel stukje sneller weer dan ik met mijn videokaart. Alleen heeft die pc een P4 2.53 GHz en 512 MB DDR, dus dan is dat verschil ook weer erg groot. De TI4200 is volgens mij toch echt sneller dan de meeste denken. Alleen kan het verhaaltje wel eens anders worden met DX9 games en als er meer videogeheugen nodig is (64 MB versie dan).

Vreemd dat die ATI kereltjes altijd moeten flamen in topic over Nvidia kaarten. Andersom gebeurt volgens mij zelden.
Hoe kan hij daarmee nou sneller zijn dan :?
Dit snap ik helemaal niet. Kan toch nooit? Check de reviews en 3dmark scores.
Waarmee merk jij dan dat die 4200 sneller is?
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

M0rpheus schreef op 01 februari 2004 @ 21:25:
[...]

8)7
In oudere games zal het wel meevallen.. maar ik heb met eigen ogen het verschil kunnen zien in TomberRaider: AoD... welke mijn ti4200 nauwelijks vooruit te branden was in 800/600 met detail laag en ik met de 5900XT in 1152/864 met alle settings max nog supersoepel draaide ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 01-02-2004 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10 17:40

Hu9o

Schokkend

P.K. schreef op 26 januari 2004 @ 16:27:
ik moest er 2 en halve week op wachten bij salland dus bereid je voor >:)
Gelukkig bij mij niet. Ma besteld, Wo kon ik ophalen! Maar toen had ik geen tijd dus Za maar gedaan!

MAAR
Nu heb ik wel een probleem. Ik had een GF2 en die heb ik eruit getrokken en m'n 5900XT er voor in gezet. Drivers eruit gehaald met nasy file remover 0.72. En de drivers van de cd geinstalleerd (53.xx)

Maar bij ieder spel of 3d Mark loopt m'n pc vast :? Meteen op het moment dat er iets 3d-grafisch weergegeven moet worden. BAM vast als een blok.

M'n specs:
1333TB
A7V266
512 MB
300 of 350 Watt voeding
Windows XP

Moet ik nu windows opnieuw installeren? Of zijn er nog andere dingen die ik kan proberen? Met asus probe heb ik gekeken of het aan m'n voeding kan liggen maar in de history is lijkt het niet als of het daar aan ligt.

Iemand nog tips?

[ Voor 5% gewijzigd door Hu9o op 01-02-2004 21:54 ]

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Verwijder de hele kaart van je systeem (in configuratiescherm -> systeem) en reboot.
Download dan de 53.03 WHQL drivers en installeer deze.
Reboot again.
Done :)

Werkte voor mij bij een shift van GF1 DDR naar GeforeFX 5900XT :)

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Zou de voeding kunnen zijn, hoop niet dat ik hetzelfde probleem dadelijk heb ...
Weet niet hoeveel Watt mijn voeding is en ik weet ook niet hoe ik daar achter kan komen, ik zie het dan waarschijnlijk dinsdag wel.

Misschien kun je de kaart even proberen in een ander systeem, van een vriend ofzo. Dan weet je in ieder geval dat het niet aan de kaart ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Bedankt voor de snelle reactie. Ik zal het proberen!

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M0rpheus schreef op 01 februari 2004 @ 21:25:
[...]

8)7
Nou in ieder geval met UT2003 en Need for Speed Underground. Mijn 3dMark score is overigens iets lager dan die van onze pc met TI4200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Iedereen zegt hier dat je als je een 300/350 watt voeding hebt je niet meer kan overclocken ed. als je een fx5900xt erbij hangt. Ik snap daar echt niets van, overclocken kost echt geen stroom en een beetje meer vcore zal je voeding ook niet de das om doen. Ook gaat met een nieuwe voeding je gforce echt niet sneller werken oid...

Ik heb een 300watt voeding van Paradigit (is een FPS)en heb mn p4 1,8 @ 2,4 draaien net als eerst met mijn geforce 3 ti200. Dus overclocken gaat net zo goed...

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Hij doet het nog steeds niet bij mij :'(

Heb net de kaart uit m'n config scherm gehaald. Nieuwe Forceware erop gezet, maar helaas toch werkt het niet :(

Iemand nog meer dingen die ik kan proberen voor ik m'n windowns opnieuw ga installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 10:23
Misschien offtopic:

Maar ik heb de ati9800XT 256 mb getest en de resultaten vielen me vies tegen eigenlijk (asus versie).

Voor half life 2 heb je niet genoeg aan een nvidia 5900 xt.
Heb het spel getest wel de alpha dan met een ati 9800se, 9800pro en de 9800xt
met dit systeem:

P4 3.0 ghz
asus ..... deluxe
2048 ddr geheugen
en de verschillende kaarten.

Op de SE kon ik het spel niet op hoog kwaliteit goed spelen omdat er aardig wat schokken in het beeld terecht kwamen.

Met de PRO kon ik het spel overigens wel goed spelen alleen af en toe een kleine vertraging niet echt storend.

Met de XT liep hij overigens perfect.

Maar niet echt veel beter dan de 9800pro (viel me dus aardig tegen).

Dit heb ik even neergezet omdat er eerder gevraagt werdt of half life 2 een beetje speelbaar zou kunnen zijn op een nvidia 5900xt.

Heb net vanmiddag een 5900xt bemachtigd van club3d.

Hier kreeg ik dezelfde problemen als met de 9800se veel stoteringen.

als je een 3dkaart zou willen kopen wacht met je geforce 4 of ouder totdat de PRO versie een stuk goedkoper wordt omdat ik een aantal kennisen ken die er absoluut niet te vreden over zijn.

Misschien erg offtopic maar misschien handig voor een aantal mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Hu9o schreef op 01 februari 2004 @ 23:07:
Hij doet het nog steeds niet bij mij :'(

Heb net de kaart uit m'n config scherm gehaald. Nieuwe Forceware erop gezet, maar helaas toch werkt het niet :(

Iemand nog meer dingen die ik kan proberen voor ik m'n windowns opnieuw ga installeren?
Echt klote is dat :/
Plaats die kaart eens in een anders systeem, misschien ligt het gewoon aan de kaart.
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 22:21:
[...]

Nou in ieder geval met UT2003 en Need for Speed Underground. Mijn 3dMark score is overigens iets lager dan die van onze pc met TI4200.
Snap er geen fuck van...
Het is toch een feit dat de FX5900XT een stuk sneller draait?

Over de voeding:
Check de Best Buy Guide. Wordt een dik systeem neergezet en gekozen voor een 300 Watt voeding.
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2004

edit:
Misschien is dat gedoe rond de voeding allemaal onzin --> Wat is dat voor gelul met die voedingen tegenwoordig?

In dit topic --> Berekening wattage v/d onderdelen in je pc
is dit excelsheet te vinden --> download

Daarmee kun je berekenen hoeveel Watt je systeem nodig zou moeten hebben.

[ Voor 55% gewijzigd door Rambo op 02-02-2004 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
offtopic:
foutje: quote ipv edit

[ Voor 178% gewijzigd door Rambo op 01-02-2004 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Gatygun schreef op 01 februari 2004 @ 23:35:
Misschien offtopic:

Maar ik heb de ati9800XT 256 mb getest en de resultaten vielen me vies tegen eigenlijk (asus versie).

met dit systeem:

P4 3.0 ghz
asus ..... deluxe
2048 ddr geheugen

Op de SE kon ik het spel niet op hoog kwaliteit goed spelen omdat er aardig wat schokken in het beeld terecht kwamen.

Met de PRO kon ik het spel overigens wel goed spelen alleen af en toe een kleine vertraging niet echt storend.

Dit heb ik even neergezet omdat er eerder gevraagt werdt of half life 2 een beetje speelbaar zou kunnen zijn op een nvidia 5900xt.

als je een 3dkaart zou willen kopen wacht met je geforce 4 of ouder totdat de PRO versie een stuk goedkoper wordt omdat ik een aantal kennisen ken die er absoluut niet te vreden over zijn.

Jij zit te lullen over een beta versie :/ .
Dat is ageens niet de echte game,dus hoe kan jij nou weten dat het goed gaat draaien op een geforce fx 5900 xt. Kijk als jij ati zo hoog in de hemel wil prijzen doe je dat maar op een ander topic >:) . Dit is een ervaring topic,geen topic van kijk hoe goed Half Life 2 ALPHA op mijn mooie radeon 9800 xt loopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Master schreef op 02 februari 2004 @ 07:27:
[...]

Jij zit te lullen over een beta versie :/ .
Dat is ageens niet de echte game,dus hoe kan jij nou weten dat het goed gaat draaien op een geforce fx 5900 xt. Kijk als jij ati zo hoog in de hemel wil prijzen doe je dat maar op een ander topic >:) . Dit is een ervaring topic,geen topic van kijk hoe goed Half Life 2 ALPHA op mijn mooie radeon 9800 xt loopt!
Dat zijn anders ook ervaringen die voor sommige mensen belangrijk kunnen zijn, gezien hij niet alleen op 1 kaartje heeft getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 07:42:
[...]

Dat zijn anders ook ervaringen die voor sommige mensen belangrijk kunnen zijn, gezien hij niet alleen op 1 kaartje heeft getest.
Ja maar wat zegt hij nou? Dat HalfLife 2 leaked Alpha een stuk sneller draait op een videokaart van 550 euro dan op een kaart van 190 euro...

Tja.. klap maar in je handjes voor de conclusie hoor... Maar als dat mensen van een 5900 XT af moet houden, die momenteel ongetwijfeld de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft is dat nogal onzin vind je ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Laatst online: 08:17
KAP NOU! Als modje moet jij beter weten bosmonster!
Als je zijn post eens zou lezen zou je zien dat hij idd halflife2 op een 5900xt, 9800 pro, 9800SE en 9800xt heeft gedraaid, maar ik zie nergens geflame naar de 5900xt van nvidia?
Eigenlijk is zelfs een van zijn hoofdconclusies dat de radeon 9800xt amper beter is dan de 9800 pro, het valt hem tegen.
Niks over de 5900XT 0_o
Overal dat geflame de hele tijd :(

[ Voor 5% gewijzigd door Zeus op 02-02-2004 11:45 ]

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voil schreef op 30 januari 2004 @ 17:07:
Ik zie sommige gasten dik boven de 5000+ komen met 3dmark2003 nou ik kom echt niet verder dan 4500+

XP2400+
2x 256 cas3@2.5
a7n8x deluxe
PoV FX5900XT 128 mb @ 480 / 710 (kan veel verder, 980, maar word niet sneller)

waaraan kan het liggen?
Ik heb de Club 3d versie groen bordje
kwam standaard niet verder dan 425/720
3Dscore 5672

Mobo overgeclockt naar 3.4 mHz
Fx5900XT kan nu naar 450/800 zonder geflasht te hebben
3Dscore 6072

Mijn systeem:

P4 2.8 800 fsb
MoBo Asus P4P800 dl 20% overclocked
2 x dual 3200 Twinmos geheugen 512 mB
FX5900XT Club 3D
Antec voeding 430Watt

Het overclocken van je MoBo heeft een gunstig effect op je Videocard

Het kan dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een Asus V9900 SE (de XT dus ;))
Een gigabyte mobo,
P4 2,8 / 800
2 x 512mb PC3200 / 400 Kingston
2 x 80gig Maxtor SATA

Alles draait lekker, alleen kan ik nergens vinden waar ik m'n kaart sneller kan zetten (met die schuifjes)... straks maar ff een ander programma voor gebruiken!

Ik haal overigens zonder overclocken meer dan 37000 aquamarks met de 53.03 drivers, is dat nog een beetje aardig??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Althalus schreef op 02 februari 2004 @ 11:45:
KAP NOU! Als modje moet jij beter weten bosmonster!
Als je zijn post eens zou lezen zou je zien dat hij idd halflife2 op een 5900xt, 9800 pro, 9800SE en 9800xt heeft gedraaid, maar ik zie nergens geflame naar de 5900xt van nvidia?
Eigenlijk is zelfs een van zijn hoofdconclusies dat de radeon 9800xt amper beter is dan de 9800 pro, het valt hem tegen.
Niks over de 5900XT 0_o
Overal dat geflame de hele tijd :(
Ehh.. hij zegt letterlijk dat HalfLife2 niet lekker draait op de 5900XT en dat ie aanraadt mensen met een GF4 te wachten tot de 9800 Pro iets goedkoper wordt, want die doet het een stuk beter volgens hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
laat hem met zijn conclusie }:O (die in princiepe niks negatiefs zegt over de 5900xt), maar als jij daar dan weer op gaat reageren (en met jou 3 anderen) krijg je toch een flame war indruk |:(
Vandaar :)
Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 11:51:
Ik heb nu een Asus V9900 SE (de XT dus ;))
Een gigabyte mobo,
P4 2,8 / 800
2 x 512mb PC3200 / 400 Kingston
2 x 80gig Maxtor SATA

Alles draait lekker, alleen kan ik nergens vinden waar ik m'n kaart sneller kan zetten (met die schuifjes)... straks maar ff een ander programma voor gebruiken!

Ik haal overigens zonder overclocken meer dan 37000 aquamarks met de 53.03 drivers, is dat nog een beetje aardig??
Yep! zie http://www.tomshardware.c...031229/vga-charts-12.html

[ Voor 59% gewijzigd door Zeus op 02-02-2004 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Het werkt nog steeds niet bij mij :( :'(

Ik heb net windows opnieuw geinstalleerd (over de oude heen geen clean) en vervolgens de forceware 53.03 geinstallerd. Toen meteen 3dmark 2003 gedraaid en -> Vast, meteen na het laden van de 1e demo.

In de bios heb ik fast write aan gezet en de aperture op 128mb gezet.
M'n spec's nog maar een keer
1333TB
512MB 133MHz
A7V266
300 of 350 Watt voeding
5900XT POV
2 Hdd's
1CD-rom
1CD-brander

[ Voor 31% gewijzigd door Hu9o op 02-02-2004 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Althalus schreef op 02 februari 2004 @ 12:21:
laat hem met zijn conclusie }:O (die in princiepe niks negatiefs zegt over de 5900xt), maar als jij daar dan weer op gaat reageren (en met jou 3 anderen) krijg je toch een flame war indruk |:(
Vandaar :)

[...]

Yep! zie http://www.tomshardware.c...031229/vga-charts-12.html
moet je nvtweak even installeren
krijg je klokfrequntie bij 53.03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03:10
Offley:

Ja mijn PC overclocken is n btje irri.

Mijn FSB gaat sowieso niet hoger dan 180, ook niet met soepelere timing van me geheugen.
Samsung cas3 geheugen 2x 256. 2510mb/s (sisoft)

Me fsb is dus 175.
Als ik me multiplier hoger instel, naar 12x of nog hoger dan word me geheugen langzamer. die gaat dan naar 2300/2400 mb/s.

Maar de grootste winst zal wel zitten met het verhogen van je FSB. maar die van mij komt helaas niet hoger dan 180:(

Maar lijkt mij stug dat dat die 3dmark score zo bijinvloed... 45003dmark2003 punten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Met rivatuner zie ik dat m'n core op 300 MHz draait van m'n 5900XT. Maar zodra ik de demo van 3dmark 2001 draai (de demo loopt niet vast) dan springt m'n core van 300 naar 390 MHz? Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
Nee, waarschijnlijk kijk je bij rivatuner onder 2d. en bij 2d staat de core op 300mhz ja.

Bij 3d staat hij op 390 standaard. en dat ziet 3mark waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clotug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08-2014
Ben sinds kort ook de troste eigenaar van een Club3D 5900 XT (groen en nu nog op standaard kloksnelheid)

ff 3dmark01se gedraaid: 14.469 met detonator 52.16..erg leuk 8)

Probleem is dat ik met 3dmark03 een lage of helemaal geen score haal. Met 52.16 haalde ik 4270 en met 53.03 heb ik 1x uit 10 pogingen |:( 4720 gehaald. Al die andere keren werd ik terug gedumpt in windows en dan telkens bij troll's lair; wings of fury en proxycon lopen allebei prima. Met games als Need for speed underground en halo heb ik nog geen problemen gehad.

Waar kan dit aan liggen?

specs:
xp2800 barton
a7n8x deluxe 2.0 rev 1007
512 oem pc2700
windows xp pro
nforce 3.13 drivers
cheap 350 watt voeding

Visit my site: www.wxphotography.nl - specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik sta nu op het punt een nieuwe videokaart te gaan kopen en wil graag weten wat jullie ervan vinden.

Ik zit te denken aan een van deze videokaarten:

POV fx5900 of de club3d radeon 9800pro.

de 9800pro is een stuk duurder maar komt wel hoger uit in de meeste benchmarks.

Ik had laatst de doom3 alpha gedownload en wil doom3 goed kunnen spelen.

wat is een betere keuze voor mij? de fx5900 of de 9800pro?

hoe presteert de fx5900 trouwens in farcry demo?

geld speelt wel een rol en de games die nog uit gaan komen ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat zijn de kloksnelheden wat de meesten van jullie hebben gehaald met de geforce FX 5900XT van club 3d(groene layout)?

k kom niet hoger dan 450/715

mijn spec's

2500+@3200+
epox 8rda3+ (rev 2.1)
512 ddr 2700 (twinmos)
120 gb maxtor
geforce FX 5900xt(groene)
brander
dvd speler
audigy 2
2 neonlampen
en 5 coolers
350 watt enermax voeding

is de voeding te zwak voor het overclocken ? moet ik toch overwegen om een andere voeding te halen? of is het mogelijk om met deze voeding zo hoog te komen zo ja... hoe en met welk progie.... 8)7 8)7 :Y) _/-\o_
|:(
alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

voil schreef op 02 februari 2004 @ 13:34:
Nee, waarschijnlijk kijk je bij rivatuner onder 2d. en bij 2d staat de core op 300mhz ja.

Bij 3d staat hij op 390 standaard. en dat ziet 3mark waarschijnlijk
Gelukkig klopt dat wel dan.

Maar ik heb net een clean install gedaan.
Windows XP geinstalleerd
Via AGP 4 in 1 (4.51)
Direct x 8.1
Direct x 9.0b
ForceWare 53.03

En zodra ik 3d mark of een spel opstart loopt m'n pc vast??

Het enige wat werkt is de demo optie in 3dMark 2001 (2003 niet) Voor de rest loopt m'n pc overal mee vast!!

Wat kan het probleem zijn? mn' voeding? 300 of 350 Watt?

edit:

Nu werkt 3d mark 2003 ineens wel :? Snap er geen r*k meer van. Maar m'n score was 4184. Niet erg hoog, maar voor m'n cpu wel ok lijkt me!

[ Voor 12% gewijzigd door Hu9o op 02-02-2004 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiwan Kanobi
  • Laatst online: 01-10 22:45
Waar blijft het verlossende woord dat iemand het is gelukt de XFX bios te laden in een club3d groene pcb :'( :'( :'(

Het kan toch niet zo zijn dat het design zo is aangepast dat een driver een andere design van pcb kan herkennen en zodoende de driver de kaart niet kan aansturen. Damn waar blijft die verlossing. O-)

[ Voor 84% gewijzigd door Obiwan Kanobi op 02-02-2004 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Heeft iemand hier de Point of View kaart?
Ik heb net vernomen dat hij toch niet meer op voorraad was en dat ik hem nu donderdag heb. Met een beetje pech heb ik ook problemen en moet ik een nieuwe voeding, en dan heb ik het pas werkend na het weekend, wanneer ik dan weer op kamers zit zodat het allemaal nog verrotter is...
Maaruh, wie heeft de Point of View kaart? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 14:26:
wat zijn de kloksnelheden wat de meesten van jullie hebben gehaald met de geforce FX 5900XT van club 3d(groene layout)?

k kom niet hoger dan 450/715

is de voeding te zwak voor het overclocken ? moet ik toch overwegen om een andere voeding te halen? of is het mogelijk om met deze voeding zo hoog te komen zo ja... hoe en met welk progie.... 8)7 8)7 :Y) _/-\o_
|:(
alvast bedankt ;)
Het ligt absoluut niet bij je voeding een 350 Watt Enermax moet dat makkelijk trekken :)
Dat sommige mensen zo ontiegelijk ver komen met overclocken betekent niet dat jij dat ook automatisch kan. Het is altijd een kwestie van geluk hebben.

Wat je trouwens kan doen als je toch onzeker bent over je voeding, controleer of je voltages goed zijn.
Het lijstje staat in de openingspost van: Welke voeding heb ik nodig? Deel 2
Voltages zijn uit te lezen met MBM :)

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hu9o schreef op 02 februari 2004 @ 14:42:
[...]

Gelukkig klopt dat wel dan.

Maar ik heb net een clean install gedaan.
Windows XP geinstalleerd
Via AGP 4 in 1 (4.51)
Direct x 8.1
Direct x 9.0b
ForceWare 53.03

En zodra ik 3d mark of een spel opstart loopt m'n pc vast??

Het enige wat werkt is de demo optie in 3dMark 2001 (2003 niet) Voor de rest loopt m'n pc overal mee vast!!

Wat kan het probleem zijn? mn' voeding? 300 of 350 Watt?

edit:

Nu werkt 3d mark 2003 ineens wel :? Snap er geen r*k meer van. Maar m'n score was 4184. Niet erg hoog, maar voor m'n cpu wel ok lijkt me!
Werken al je fannetjes wel ? videokaart ? mainboard ? Ik heb zo'n probleem ook welles gehad, de fan van de northbridge cooler bleek dood te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
M0rpheus schreef op 02 februari 2004 @ 15:13:
Heeft iemand hier de Point of View kaart?
Ik heb net vernomen dat hij toch niet meer op voorraad was en dat ik hem nu donderdag heb. Met een beetje pech heb ik ook problemen en moet ik een nieuwe voeding, en dan heb ik het pas werkend na het weekend, wanneer ik dan weer op kamers zit zodat het allemaal nog verrotter is...
Maaruh, wie heeft de Point of View kaart? :)
Ik hbe de PoV FX5900XT, ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 14:21:
Hallo, ik sta nu op het punt een nieuwe videokaart te gaan kopen en wil graag weten wat jullie ervan vinden.

hoe presteert de fx5900 trouwens in farcry demo?
Ja, daar is momenteel geen pijl op te trekken. Want die draait bij mij op een GF4 Ti4200 128 Mb (Leadtek) op bijna de snelheid van een 4600 PERFECT. Kheb maar een amd-systeempje met een 1800+ erin en 1 gig ddr 333 ram.

Maar bij andere draaid Farcry op een duurdere radeon of Gforce heel slecht en bij andere nog beter, dus even geen maatstaaf!

Ik wacht met upgraden tot de spellen ook daadwerkelijk uit zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G

X-G

Yeah.

clotug schreef op 02 februari 2004 @ 14:11:
Ben sinds kort ook de troste eigenaar van een Club3D 5900 XT (groen en nu nog op standaard kloksnelheid)

ff 3dmark01se gedraaid: 14.469 met detonator 52.16..erg leuk 8)

Probleem is dat ik met 3dmark03 een lage of helemaal geen score haal. Met 52.16 haalde ik 4270 en met 53.03 heb ik 1x uit 10 pogingen |:( 4720 gehaald. Al die andere keren werd ik terug gedumpt in windows en dan telkens bij troll's lair; wings of fury en proxycon lopen allebei prima. Met games als Need for speed underground en halo heb ik nog geen problemen gehad.

Waar kan dit aan liggen?

specs:
xp2800 barton
a7n8x deluxe 2.0 rev 1007
512 oem pc2700
windows xp pro
nforce 3.13 drivers
cheap 350 watt voeding
Hier dus ook zoiets.
Als ik mijn CPU te ver overklok wil hij proxycon opeens niet meer draaien als hij na wings of fury komt. Als ik Proxycon echter direct draai, en niet meteen achter wings of fury, doet ie t wel? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laatst online: 01-02 20:21
Nu heb ik sinds een week mijn TI4600 kapot, net buiten de garantie |:( , zou deze fx5900xt nu een goeie vervanging voor mijn 4600 zijn??
Ik wil er natuurlijk wel iets op vooruit gaan, of zal ik moeten sparen voor zo'n Uber1337 fx5950 als ik echt prestatie winst wil merken ?

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
Kijk hier maar eens geregistreerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clotug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08-2014
X-G schreef op 02 februari 2004 @ 16:51:
[...]

Hier dus ook zoiets.
Als ik mijn CPU te ver overklok wil hij proxycon opeens niet meer draaien als hij na wings of fury komt. Als ik Proxycon echter direct draai, en niet meteen achter wings of fury, doet ie t wel? :?
Bij mij alles nog op standaard kloksnelheid. Heb net geluk gehad en kwam door de 1e troll's lair, heb na de 1e cpu-test op esc gedrukt en kwam uit op een waardeloze 4268. Dit komt denk ik door de manier waarop ik door troll heen kwam. Op een gegeven moment net nadat ze haar zwaard oplicht verspringt het beeld, wordt het donker, daalt de framerate naar ong 5 en flikkert het beeld evenals de infobalk. Vaagheid... :? |:(....temperatuur lijkt me niet...cpu ong 44 en gpu op ong. 52. voeding? ram?

Visit my site: www.wxphotography.nl - specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Nee, al m'n fan's doen het wel. Dat had ik ook al ff gecontroleerd.

En ik heb ook een POV 5900XT, wat wil je weten? Ik moest er 2 dagen op wachten bij Sallandautomatisering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 16:46:
[...]

Ja, daar is momenteel geen pijl op te trekken. Want die draait bij mij op een GF4 Ti4200 128 Mb (Leadtek) op bijna de snelheid van een 4600 PERFECT. Kheb maar een amd-systeempje met een 1800+ erin en 1 gig ddr 333 ram.

Maar bij andere draaid Farcry op een duurdere radeon of Gforce heel slecht en bij andere nog beter, dus even geen maatstaaf!

Ik wacht met upgraden tot de spellen ook daadwerkelijk uit zijn ...
Ik denk dat het ligt aan het geheugen.Ik heb ergens gelezen dat mensen met 1 gig ddr Farcry VEEL soepeler draaiden dan diegene met 512 ddr. :/
Dus het hoeft niet persee aan de 5900XT te liggen(ik heb ook mensen gezien die een 9800/XT/PRO/NP 512ddr hadden en waar Farcry het ook niet zo optimaaldraaide)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Jep, dat heb ik hier op GoT ook gelezen. Dacht dat het in het farcry topic was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi all,

Ik heb tot nu toe veel problemen met het spelen van Zero Hour. Ik heb juli 2003 een FX5200 gekocht en heb wanneer ik Zero Hour speel veel BSOD en andere errors; het spel klapt eruit met foutmeldingen.... close to prevent damage etc. etc.

In ieder geval denk ik dus dat deze kaart gewoonweg niet geschikt is voor Zero Hour, wat het spel vraagt!

Ik ben nu hier terechtgekomen, dit lijkt mij een interessante kaart!!! Een aantal vragen heb ik inmiddels wel:

1. Hoe zit het met de geluidsproductie?
2. En heeft iemand hier ervaring met Zero Hour en deze kaart?
3. Welk merk? De test bij Tweakers betreft een Asus maar die zie ik hier eigenlijk nauwelijks terug... waarom?

Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
ik heb een point of view 5900XT en de geluidsproductie valt ermee, ik hoor um iig niet boven andere dingen uitkomen.
ik speel ook regelmatig zero hour en daarin is deze kaart een beest :9
alles op full, 8 tegenstanders, en nog steeds smooth 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 20:46:
Hi all,

Ik heb tot nu toe veel problemen met het spelen van Zero Hour. Ik heb juli 2003 een FX5200 gekocht en heb wanneer ik Zero Hour speel veel BSOD en andere errors; het spel klapt eruit met foutmeldingen.... close to prevent damage etc. etc.

In ieder geval denk ik dus dat deze kaart gewoonweg niet geschikt is voor Zero Hour, wat het spel vraagt!

Ik ben nu hier terechtgekomen, dit lijkt mij een interessante kaart!!! Een aantal vragen heb ik inmiddels wel:

1. Hoe zit het met de geluidsproductie?
2. En heeft iemand hier ervaring met Zero Hour en deze kaart?
3. Welk merk? De test bij Tweakers betreft een Asus maar die zie ik hier eigenlijk nauwelijks terug... waarom?

Bedankt voor de info!
Vragen even beantwoorden ;) .

1:Geluidsproductie ik hoor de point of view helemaal niet rustige koeler , club 3d heb ik geen ervaring mee.Maar in de beginpost staat wel dat hij rustig is.
2:Zero hour werkt perfect op deze kaart zou ook niet best wezen als die dat niet deed trouwens >:) .
3:Asus zie je hier niet snel terug omdat deze kaart 300 euro kost. En er zit bar weinig verschil tussen die kaart en de pov en club3d.Dus waarom 100 euro extra bijleggen he ;) .

Ik hoop dat je nu genoeg informatie hebt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuBBerenRoBBie
  • Laatst online: 12-08 20:11

RuBBerenRoBBie

Ben niet gek, ben vliegtuig...

Ik heb zelf dus de blauwe club3d kaart. Ik merk wel bij verschillende voedingen dat ik bij de een verder kan dan bij de ander. Dat waren wel twee 350 watt voedingen (q-tec en enermax). Duidelijk dat ik bij de enermax verder kom!
Maar ook bij de blauwe pcb trekt die niet de xfx bios hoor... Het ligt dus niet aan groen of blauw ofzo! Lijkt me ook wel heel erg vaag...

Heb verder zitten zoeken op andere forums. Soms lees ik dat de voeding wel uitmaakt, de andere keer lees ik dat het geen drol uitmaakt... Kom dus niks verder zo.

Tot Burner: Jij hebt dus de blauwe pcb met een 480 watt voeding van Levicom?! Is dat het enige of heb je wat nog andere instellingen verandert in de bios van je mobo ofzo? En heb je je proc overgeklokt, ben ik effe benieuwd naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Laatst online: 12:32
Gatygun schreef op 01 februari 2004 @ 23:35:
Misschien offtopic:

met dit systeem:

P4 3.0 ghz
asus ..... deluxe
2048 ddr geheugen

Nou prima dan is een 5900 xt niet genoeg dan ga ik hard lachen aangezien 90% van alle mensen half life 2 niet kunnen gaan spelen. Gaat een harde les worden voor valve. Maar goed denk je zelf nou dat die benchmark wat zegt?? Wel leuk dat je al die tests hebt uitgevoerd. Mischien is het ook wel de reden waarom half life 2 zo wordt uitgesteld omdat of pc's het niet trekken of dat ze hem moeten downtunen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die heb ik, draait perfect!! :D

Ga nu ff benchen met 3Dmark2003!
resultaten post ik zo

En het resultaat: 5510 3Dmarks op een temp van 54 graden!
Heb na de install van 3Dmark2003 niet opnieuw geboot en de kaart is niet overgeklokt en de cpu ook niet!!
(aquamark haalt bij mij: 37808 marks)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:11
Bij een maat van me heb ik hem stabiel weten te krijgen op mem 975 en core als standaard Ultra, ben even kwijt hoeveel dat is.
Gister gebenched en 6101 3DMarks 2003, is niet slecht toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

Lekker :P
Core = 475 Mhz trouwens bij een Ultra :)
Draait die van mij ook op, alleen mn mem wil niet zonder errors op hoger dan 730 :(

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Het is deze noob in ieder geval wel duidelijk geworden dat ik toe ben aan een nieuwe voeding.
Nou heb ik door het lezen al ondervonden dat die van Qtec niks zijn en die van Enermax erg goed zijn.

Maar hoe zit het met merken zoals Antec of Thermaltake, ik dacht dat dit toch wel goede merken waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G

X-G

Yeah.

sjek schreef op 02 februari 2004 @ 22:59:
[...]

Nou prima dan is een 5900 xt niet genoeg dan ga ik hard lachen aangezien 90% van alle mensen half life 2 niet kunnen gaan spelen. [...]
Overdrijven is ook een vak he.
Ik heb hier 2.5 jaar op een GF2 GTS gezeten, en ALLES draaide gewoon goed hoor, maar uiteraard niet met alles op highest en in 1600 x 1200 met 8x AA of zo. Wat maakt dat uit hoe leip die graphics nou eigenlijk zijn?
Dat is precies het probleem van het gros van de gamers tegenwoordig, en de spelletjesmakers spelen daar dus maar op in; iedereen geilt maar op graphics, maar het verhaal wordt meestal op bezuinigd.
Kijk naar de spellen van vroeger zoals Commander Keen of zo, dat zijn spellen die IEDEREEN heeft gespeeld. Zag niet uit voor zijn tijd, t kon allemaal toch wel een stuk beter, maar het had gewoon een cool verhaal en een leuke gameplay.
Tegenwoordig moet alles er maar supersjiek uit zien, en ondertussen heb je hetzelfde spel al 10x gespeeld, maar dan van een andere maker met een andere naam.

@ Sipio. Antec is idd een heel goed merk, Enermax is naar mijn weten een stuk minder. Iedereen heeft het wel over Enermax dit, Enermax dit, maar k heb uit verschillende monden horen komen dat ze niet tevreden waren over hun Enermax, omdat ze te duur waren voor wat ze konden.

[ Voor 12% gewijzigd door X-G op 03-02-2004 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Ik kan nu denk ik nog mijn bestelling veranderen naar een 9800 Pro..
Wat zouden jullie doen :?
Ik weet het niet meer 8)7

Afbeeldingslocatie: http://candyman.student.utwente.nl/~marlon/pics/atiofnvidia.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met voedingen van Levicom of CWT?
En zijn deze voedingen goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de Club3D FX 5900XT, niet overclocked nog BTW. En mijn
score is 5079 met Mark03, En de kaart koste 189 Euro. Ik dnekdat je voor deze prijs een erg goede kaart koopt. Iig ik ben er erg over te spreken. En de Club3d is nog goed OC baar ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Niet online
He M0rpheus , heb je het ook gevonden.
Dat is nu net precies het punt
welke wordt het.

met die fx weet je iig waar je aan toe bent, en hij gaat best hard.
maar die ati gaat wel iets harder en heeft mooier 2d beeld.
Hoe veel patches en gedoe is het met ati's??

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
  • Laatst online: 29-09 14:12
Hey ppl ik heb wel een interresante topic gevonden op een frans forum

http://forum.hardware.fr/...Hardware/sujet-603464.htm

Nu is het mij opgevallen dat sommige kaarten wel heel erg op elkaar lijken, de cooler bedoel ik dat vooral, kijk maar eens naar de groene club3d, de prolink en de evga.

en moet je ook eens kijken naar de albatron, die lijkt precies op de blauwe club3d, maar ook echt helemaal precies.

Hmm, die evga viel wel goed over te clocken, dus mischien eens proberen een evga bios te vinden en dan proberen op mn club3dtje te flashen en kijken of hij dan wat verder wil overclocken zonder dat hij een zwart scherm geeft bij het opstarten (XFX bios)

[ Voor 11% gewijzigd door Snirpo op 03-02-2004 13:54 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.