Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 08:38:
Nu lees ik dit bericht:
"12/1/2004 Update: Intronic en Joon hebben de hele nacht doorgewerkt met bier, chip's, M&M's en cola (zoals het een echte tweakert behoort) en diverse biossen geprobeerd. Het resultaat staat in de tabel hieronder. Er is welgeteld 1 bios die goed lijkt te werken. Het geheugen schijnt tot 920 op te voeren te zijn"
Waarom wordt dan niet even vermeld welke bios men het daar over heeft

dan kan ik deze eens proberen >> Ik heb een groene (PCB) Club 3D,
Wie kan mij zeggen welke Bios daarop moet ik vind 5900(Ultra) wel zat 5950 hoeft niet zo zeer van mij, je moet het ook weer niet pushen! Mijne loopt nu op 390 / 700 standaard.
450/850 lijkt me wel een mooi snelheid!!
Is er niemand die voor alle club 3D bezitters de Bootflop als zipbestand kan posten (op de frontpage) ? Daar zouden er velen mee geholpen zijn.
Nonline ik een vele andere zijn nog steeds aan het testen aangezien er nog steeds voor de club3d geen bios is die 100% werkt. Mijn ervaring zijn dat de XFX en die Gainward bios na een cold (na het uitzetten van het systeem) boot een zwart scherm optreed. Dit ligt niet aan de bios maar aan de driver. Er zit ergens iets in wat conflicteerd, wat dat is moeten we nog uitvinden.
Hier de bios files:
http://www.intronic-hardware.nl/NV-BIOS/XFX5900.rom (XFX)
ftp://gainward-ftp.de/lan.../fx5950ultra/5950e400.zip (gainward)
Voor flash instructies:
- Download wfflash.exe en nvflash.exe (google doet wonderen)
- Maak een MS-DOS bootdisk
- Zet er nvflash, wfflash.exe en alle files van de binnengehaalde biossen op
- Type a:\nvflash -b original.rom om je originele rom te backuppen
- Type a:\wfflash.exe nm biosnaam.rom (waar de biosnaam dus de naam xfx5900.rom of 5950e400.rom is)
- Herstart het systeem en het zou moeten werken
- Indien de 5950e400.rom wordt gebruikt, zet eerst in windows de mem snelheid terug naar 800 omdat de 900 snelheid echt niet werkt.
Wat mij wel opviel is dat met beide biosen mijn snelheid met een hogere klok (450/850) de benchies lager uitvielen. De andere die deze biosen hebben getest kunnen jullie aub even jullie bencies laten zien en ervarig geven of dit zo is?
Wat betreft de Far Cry verhaaltjes hier...humbug. Ik draai alles op very high met een resolutie van 1024/786 geen AA en geen Ansisotropische filtering. En het draaid als een tierelier.
Mijn systeem:
AMD 2000+ met 512mb gebeugen (333mhz)
Asus A7V8x moederkoek
Club3d 5900xt 128mb op 450/700 (groene pcb) niet geflashed