>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
De eerste keer heb ik alle testen gedraaid, maar later alleen de game tests, omdat volgens 3DMark alleen die relevant zijn voor de berekening van de 3DMark score. Of klopt dat niet?Bosmonster schreef op 26 januari 2004 @ 14:38:
En je hebt wel alle testen gedraaid toch? Ook de CPU testen e.d.?
De standaard testen zijn de game-testen volgens mij. Dan doet ie bij mij videokaart testen, cpu, fillrate, sound en nog wat dingetjes.Soultaker schreef op 26 januari 2004 @ 16:03:
[...]
De eerste keer heb ik alle testen gedraaid, maar later alleen de game tests, omdat volgens 3DMark alleen die relevant zijn voor de berekening van de 3DMark score. Of klopt dat niet?
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

PS... heeft iemand een bios van een asus V9980
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 16:53 ]

Mijn UnrealTournament die overigens al een flinke tijd op dit systeem draait (denk aan jaren en hebt wat onderdele upgrades meegemaakt) loopt al helemaal kut inene! Daarbij niet echt freezes maar meer constante haperinge etc
Anyways komt dat misschien omdat dit een DX 9 kaart is enzo en UT flink oud of zou ik eens een UT herinstall moete overwegen
naja success iedereen met zn fx 5900 XT
peace!
`Hu9o schreef op 26 januari 2004 @ 16:38:
Er staat dat het 4 a 5 werkdagen gaat duren. Dus hopelijk gaat het niet net zo als met jou.....
dat stond er bij mij ook

Hier hetzelfde probleem.nijntje82 schreef op 26 januari 2004 @ 16:50:
thx bosmonster ! ik dacht al om alles te herinstalleren maar das een heel werk in mijn geval, 'gelukkig' is het dit....maar aan de ene kant ook wel jammer dat sommige spelle eigelijk gewoon weg kut gaan lopen bij beetje OC'en van de videokaart
Mijn UnrealTournament die overigens al een flinke tijd op dit systeem draait (denk aan jaren en hebt wat onderdele upgrades meegemaakt) loopt al helemaal kut inene! Daarbij niet echt freezes maar meer constante haperinge etc
Anyways komt dat misschien omdat dit een DX 9 kaart is enzo en UT flink oud of zou ik eens een UT herinstall moete overwegenals ik die onder het stof liggende CD ergens kan lokalisere
naja success iedereen met zn fx 5900 XT![]()
peace!
De oplossing: UT draaien in OpenGL
Heb je én mooier beeld, én geen gehakkel
/edit: over dat scherper beeld bij gebruik van DVI-verloopstukjes... dat was ik dus, die dat postte. Mijn (niet al te scherpe) Iiyama was een stuk scherper toen ik hem aan mijn DVI-uitgang hing...
[ Voor 11% gewijzigd door X-G op 26-01-2004 17:30 ]
Canon Digital Ixus V2
Canon Digital Ixus V2
Voor UT is het het overklokken sowieso enigszins zinloosX-G schreef op 26 januari 2004 @ 17:23:
[...]
Hier hetzelfde probleem.
De oplossing: UT draaien in OpenGL
Heb je én mooier beeld, én geen gehakkel
/edit: over dat scherper beeld bij gebruik van DVI-verloopstukjes... dat was ik dus, die dat postte. Mijn (niet al te scherpe) Iiyama was een stuk scherper toen ik hem aan mijn DVI-uitgang hing...
[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 26-01-2004 17:43 ]
Verwijderd
Ik haal 4711 punten non-Oc'ed , maar Oc'ed kom ik niet hoger dan 5689 3dMarks.P.K. schreef op 26 januari 2004 @ 15:16:
[...]
ik ben met me pov van 4600 naar 5971 gegaanen ik zit nog niet eens aan me max omdat me voeding niet mee werkt
Specs:
Intel P4 Northwood 2.4B
A-data 512MB DDR400@333 (moederbord kan niet meer dan 333)
PC-Chips M950HLU 8x AGP

PoV 5900XT
Welke drivers heb je gebruikt toen je die 5971 haalde? , en ho heb je hem overglockt? Stap voor stap? of in één keer?
Jeuj! Met DVI-verloopstukje beeld inderdaad scherper!Hu9o schreef op 26 januari 2004 @ 15:33:
[...]
Bedankt, wil je ook nog even posten hoe het is als je dat DVI verloop stekkertje gebruikt???
Gister liep 3dMark2003 gelijk de eerste keer vast, maar net 3 x achter elkaar laten lopen en geen probleem. Blijft vreemd, maar hoop dat het zo blijft.
Over UT... sja, heb al zooooooveel problemen met dat spel gehad!
Beetje huiverig voor o/c op het moment, maar als alles goed stabiel blijkt te lopen aankomende week, waag ik met zeker aan een verbetering van 4042 punten...
kheb die score behaald met 53.04 driversVerwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 19:45:
[...]
Ik haal 4711 punten non-Oc'ed , maar Oc'ed kom ik niet hoger dan 5689 3dMarks.
Specs:
Intel P4 Northwood 2.4B
A-data 512MB DDR400@333 (moederbord kan niet meer dan 333)
PC-Chips M950HLU 8x AGP![]()
PoV 5900XT
Welke drivers heb je gebruikt toen je die 5971 haalde? , en ho heb je hem overglockt? Stap voor stap? of in één keer?
ik was er al snel achter dat de core niet hoger wou dan 440 (voeding
linkje: http://service.futuremark.com/compare?2k3=1938995
Verwijderd
Maar hoe heb je je kaart overglokt? Stap voor stap, of in één keer?P.K. schreef op 26 januari 2004 @ 20:14:
[...]
kheb die score behaald met 53.04 drivers
ik was er al snel achter dat de core niet hoger wou dan 440 (voeding) en het geheugen tot 975mhz kon
linkje: http://service.futuremark.com/compare?2k3=1938995
Allemaal sneeuw, geen aanrader dus

I love watercooling
Ik maak opstart diskette
Eenmaal opgestart type ik nvflash -b original.rom
Maakt ie bakup, tot zo ver gaat het goed
Daarna type ik nvflash -f xfx5900.rom -u -p
Dan krijg ik ene hele lijst met wat ik kan doen met nvflash maar flashen doet ie niet. Maar na wat zoek werk vond ik een ander commando.
Heb dus ook nog nvflash -o 2 -f xfx5900.rom
Als ik die doe krijg ik te lezen : display adapter doens't allow write operations
En dus geen gelukte flash.
Weet iemand wat te doen? Of doe ik iets fout?

Zet wfflash en dos4gw op een bootable flop samen met de xfx bios (kan je allemaal in dit topic vinden)
Start op en run wfflash en backup je oude bios eerst! Hierna je bios updaten met wfflash xfx5900.rom en viola!!
Voor degenen waarbij het niet is gelukt!!!!! Ik heb in de bios van mijn moederbord (a7n8x deluxe met uberbios 1.007) het vddq voltage verhoogt. Dit nadat ik ook dat zwarte scherm had gehad... Nu draait ie als een tiet...
Misschien werkt dit ook voor anderen?
Succes ermee in ieder geval!!
Nou hartelijk dank!!Hij is geflasht. Ging in 1x goed en nog beeld ook in windows. Ga nu even proberen hoever ie kan overklokken.RuBBerenRoBBie schreef op 26 januari 2004 @ 21:06:
Hoe je de xfx bios moet flashen... Komt ie:
Zet wfflash en dos4gw op een bootable flop samen met de xfx bios (kan je allemaal in dit topic vinden)
Start op en run wfflash en backup je oude bios eerst! Hierna je bios updaten met wfflash xfx5900.rom en viola!!
Voor degenen waarbij het niet is gelukt!!!!! Ik heb in de bios van mijn moederbord (a7n8x deluxe met uberbios 1.007) het vddq voltage verhoogt. Dit nadat ik ook dat zwarte scherm had gehad... Nu draait ie als een tiet...
Misschien werkt dit ook voor anderen?
Succes ermee in ieder geval!!
Maar het is een softwarematig probleem, want het begint pas bij het initialiseren van de drivers door windows... De Bios is dus wel goed in principe.
Nu heb ik via de veilige modus (dat werkt gewoon wel!) het bestandje nwiz.exe uit mijn opstartbestanden gehaald.
Nu werkt alles gewoon, ook na tig keren opstarten!!!
Laat dit het wezen!!!
Ff kijken of et ook bij mij werktRuBBerenRoBBie schreef op 26 januari 2004 @ 22:23:
Na het flashen met de xfx bios werkte alles, ook na opnieuw opstarten... Kreeg ik toch ook dat zwarte scherm op mijn netvlies!!!
Maar het is een softwarematig probleem, want het begint pas bij het initialiseren van de drivers door windows... De Bios is dus wel goed in principe.
Nu heb ik via de veilige modus (dat werkt gewoon wel!) het bestandje nwiz.exe uit mijn opstartbestanden gehaald.
Laat dit het wezen!!!
blauw PCB club3d 5900XT trouwens, jij dan?
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Stel dat dat zo is kan ik die club3d echt amper OC'en, wel jammer....of kan ik dmv. andere voeding of andere snufjes toch meer uit deze kaart hale zonder artifacts (mits ik daar last van heb in dit geval
ik ga slape

Dat zijn idd artifactsnijntje82 schreef op 27 januari 2004 @ 00:00:
Even een heftige newbee vraag tussen door ( denk ik ), wat zijn artifacts eigelijk want ik heb wel veel last van flikkerende verneukte beelde om het zo maar te noemen ( bij bv. CoD) zijn dat ze soms
Stel dat dat zo is kan ik die club3d echt amper OC'en, wel jammer....of kan ik dmv. andere voeding of andere snufjes toch meer uit deze kaart hale zonder artifacts (mits ik daar last van heb in dit geval)
ik ga slapetruste!
Die zwarte strepen had ik bijv bij BF1942. Daar bleef zelfs wel eens het beeld 10 seconden hangen tijdens het spelen
Maare, wat heb je overgeklokt? Want de Club3D heeft niet echt goed overklokbaar geheugen, en het is meestal geheugen wat te ver is overgeklokt, als je artifacts krijgt.
Over dat flashen en dan verwijderen van nwiz.exe ga ik vanmiddag als ik terug kom uit school ook maar eens proberen, thnx voor de tip!
Wat is dat eigenlijk voor bestand?
[ Voor 3% gewijzigd door X-G op 27-01-2004 07:47 ]
Verwijderd
Nog even mem op 975 gezet want hoger wil hij niet, geen artifacts ofzo maar hij geeft aan dat hij hem niet wil testen (coolbits?)... jammer want 1000mhz klinkt wel lekker
Op 3D2003 met :
(knip)Lees de startpost nog even, 3DMark scores zijn niet de bedoeling
[ Voor 18% gewijzigd door Remy op 27-01-2004 13:47 ]
Verwijderd

[ Voor 3% gewijzigd door vigilante888 op 27-01-2004 09:39 ]
Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)
Heb nog geen antwoord gehad op m'n eerdere vraag of het verhogen van het voltage voor de AGP poort kan helpen.... iemand?
Heb trouwens m'n videokaart, processorkoeler en case fan op hetzelfde snoertje met 3 molexaansluitingen zitten... is het misschien slimmer om de videokaart en bijv. DVD-speler aan één snoertje te hangen?
Kunnen de 53.03 forceware drivers voor van die vage vastlopers zorgen?
Processor en de 5900 zijn koel, dus geen warmteprobleem iig.
Alle tips zijn welkom!
Ben je niet in de war met 'particle'?X-G schreef op 27 januari 2004 @ 07:46:
Dat zijn idd artifactsEen artifact is vrij vertaald (of zelfs letterlijk meen ik) "deeltje".
Dictionary.com maakt er dit van:
Het is een beetje en rare term, maar vooral definitie 2 en 4 zijn hier van toepassing,. Het gaat dus om visuele elementen die niet in de scene thuishoren, maar er als gevolg van de gebruikte technologie 'kunstmatig' ('artificial') aan toegevoegd zijn. Zoals X-G al zei vallen in principe alle renderingsfouten hier onder; strepen, verkleuring, fouten in textures, maar in ruime zin ook gebreken in de beeldkwaliteit die niets met het overclocken van hardware te maken hebben, zoals de tekortkomingen van linear texture filtering in grote open ruimten.1. An object produced or shaped by human craft, especially a tool, weapon, or ornament of archaeological or historical interest.
2. Something viewed as a product of human conception or agency rather than an inherent element: “The very act of looking at a naked model was an artifact of male supremacy” (Philip Weiss).
3. A structure or feature not normally present but visible as a result of an external agent or action, such as one seen in a microscopic specimen after fixation, or in an image produced by radiology or electrocardiography.
4. An inaccurate observation, effect, or result, especially one resulting from the technology used in scientific investigation or from experimental error: The apparent pattern in the data was an artifact of the collection method.
Bij het overklokken gaat het niet zozeer om artifacts die ontstaan door de gebreken van de huidige technologie, maar die veroorzaakt zijn door het overklokken. Alle afwijkingen in het gegenereerde beeld ten op zichte van een niet-overgeklokte kaart vallen er dan onder.
dat is flinke *******. met de xfx bios eroverheen gaat het geheugen van 700 naar 880 mhz! tenminste... bij mij, en ik zit nog niet aan het limiet. en ik geloof dat bijna alle club3d kaarten met de BLAUWE pcb dit ook halen.X-G schreef op 27 januari 2004 @ 07:46:
[...]
Maare, wat heb je overgeklokt? Want de Club3D heeft niet echt goed overklokbaar geheugen, en het is meestal geheugen wat te ver is overgeklokt, als je artifacts krijgt.
dit is zeker geen slecht overklokbaar geheugen. niet het beste nee, maar van 700 naar 880 is erg veel voor de doorsnede videokaart
overigens is het vermelden van 3dmark scores storend maar toch nuttig om te vergelijken...
[ Voor 1% gewijzigd door Burner13 op 27-01-2004 17:26 . Reden: typo ]
Verwijderd
Niets (niemand) belet je om het zelf eens te proberen, en je ondervindingen te delen met de rest van de tweakende bevolkingquote: robhofHeb nog geen antwoord gehad op m'n eerdere vraag of het verhogen van het voltage voor de AGP poort kan helpen.... iemand?
Helaas... dit is niet de oplossing voor het probleemRuBBerenRoBBie schreef op 26 januari 2004 @ 22:23:
Na het flashen met de xfx bios werkte alles, ook na opnieuw opstarten... Kreeg ik toch ook dat zwarte scherm op mijn netvlies!!!
Laat dit het wezen!!!
Toch maar een PoV halen en die club3d slijten
I love watercooling
Verwijderd
de "Starstorm drivers" ook wel genoemd voor nvidia kaarten...
ik heb die nu iig (versie: 53.03 XQ) en heb het een en ander wel op te merken...
de drivers zijn beter dan de standaart drivers heb ik ervaren
me 3dmark score is er in ieder geval op vooruit gegaan (kzal geen getallen geven.. )
en in games werkt alles gewoon goed...
maar dit is het vage..
mijn 5900xt wordt nu opeens gezien als een 5900EPV
en nu heb ik wat meer info opgezocht over die 5900epv, en die schijnt dus normaal van het merk "albatron" te zijn... dit is echter een nog betere variant dan de XT...
hij ligt zeg maar tussen de non-ultra en XT (de 5900EPV is standaart uitgerust met 2,5ns geheugen )
ik heb nog niet zoveel tijd gehad om te oc'en en te testen... ik zit nu momenteel op mem:760mhz..
en core: 480....
tot zover alles nog goed dus
voor die gene die ook de "Starstorm" gehackte drivers willen downloaden en uitproberen , check guru3d...
Heb jij nou de blauwe of de groene PCB?Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 17:47:
hmmz, zijn er ook mensen die gebruik maken van de hacked drivers???
de "Starstorm drivers" ook wel genoemd voor nvidia kaarten...
ik heb die nu iig (versie: 53.03 XQ) en heb het een en ander wel op te merken...
de drivers zijn beter dan de standaart drivers heb ik ervaren
me 3dmark score is er in ieder geval op vooruit gegaan (kzal geen getallen geven.. )
en in games werkt alles gewoon goed...
maar dit is het vage..
mijn 5900xt wordt nu opeens gezien als een 5900EPV
en nu heb ik wat meer info opgezocht over die 5900epv, en die schijnt dus normaal van het merk "albatron" te zijn... dit is echter een nog betere variant dan de XT...
hij ligt zeg maar tussen de non-ultra en XT (de 5900EPV is standaart uitgerust met 2,5ns geheugen )
ik heb nog niet zoveel tijd gehad om te oc'en en te testen... ik zit nu momenteel op mem:760mhz..
en core: 480....
tot zover alles nog goed dus
voor die gene die ook de "Starstorm" gehackte drivers willen downloaden en uitproberen , check guru3d...
Lijkt me wel mooi als de groene beter is te klokken door deze drivers
Enne, bij nijntje82 ben ik er ook van uit gegaan dat ie groene PCB heeft, omdat het meerendeel die heeft...
Hehe, dat weet ik!Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 17:42:
[...]
Niets (niemand) belet je om het zelf eens te proberen, en je ondervindingen te delen met de rest van de tweakende bevolking
Misschien wishful thinking, maar ach... kan het altijd proberen!

Maar toch nogmaals de vraag: het feit dat de videokaart, processorkoeler en case fan op hetzelfde snoertje met 3 molexaansluitingen zitten, kan dat van invloed zijn op de stabiliteit?
Zit helaas waarschijnlijk niet anders op dan maar weer van voren af aan te beginnen dan. Laat het natuurlijk weten als ik een oplossing heb gevonden!
Verwijderd
ik heb dus de groene PCB,X-G schreef op 27 januari 2004 @ 17:51:
[...]
Heb jij nou de blauwe of de groene PCB?
Lijkt me wel mooi als de groene beter is te klokken door deze drivers
Enne, bij nijntje82 ben ik er ook van uit gegaan dat ie groene PCB heeft, omdat het meerendeel die heeft...
btw, hier nog een screenshotje van wat ik bedoel:

En hoe ver kwam je zonder die drivers?Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 18:05:
[...]
ik heb dus de groene PCB,
btw, hier nog een screenshotje van wat ik bedoel:
[afbeelding]
Want sommige lucky bastards komen dus wel >720 MHz met hun groene Club3D
Verwijderd
480/760 tot nu toe geen artifacts..X-G schreef op 27 januari 2004 @ 18:07:
[...]
En hoe ver kwam je zonder die drivers?
Want sommige lucky bastards komen dus wel >720 MHz met hun groene Club3D
Dan hebben die hacked drivers toch helemaal geen nut op je OC gehad?
Als je met de oude drivers die snelheden haalt, en met deze ook bedoel ik...
Wat ik mij juist afvroeg, is of dat door die drivers de kaart beter te OC'en is...
[ Voor 6% gewijzigd door X-G op 27-01-2004 18:14 ]
maar dat heeft vrij weinig met de chips te maken. dit zit hem meer in het bios en de stroomtoevoer.
735/880 is een groot verschil..
Verwijderd
Klein artifactje hier en daar met 3d2003 maar geen echte problemen....
Lullig alleen dat hij steeds trager wordt.
Maar zwarte schermen ofzo na herstart heb ik (nog) niet gehad! Toch nog iets positiefs.
Is r een manier om ervoor te zorgen dat me core toch verder gaat?
Leuk voor de nummertjes, maar artifects zijn nou niet echt lekkerVerwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 20:24:
IK heb de leadtek 5900XT nu op 500/1000mhz![]()
Klein artifactje hier en daar met 3d2003 maar geen echte problemen....
Lullig alleen dat hij steeds trager wordt.
Nou vandaag dus PoP beinnen gekregen en gespeeld, maar drait als een trein op 490/720. Geen freezes of wat dan ook (behalve die ik met mn dagger oproepnijntje82 schreef op 26 januari 2004 @ 10:20:
Ik heb de Club3d FX 5900 XT (oc na 480/720) en ondervind in bijvoorbeeld de spellen Prins of Persia en Silent hill 3 die ik de afgelopen 2 dagen heb uitgeprobeerd een soort van 'hangers', even om de zoveel tijd (niet vaak..) freezed de hele zaak eventjes..vrij klote/irritant.
Iemand hier ervaring mee of enige oplossingen etc ??
bvd
Nee werkt niet, erg vaag! Het is naar mijn mening niet de bios die de problemen geeft?! In veilige modus loopt alles prima dus de fout begint wanneer er een driver wordt gestart in normale modus. Het moet dus wel te verhelpen zijn met andere drivers denk ik. Misschien dat Nvidia een beveliging in zijn drivers heeft? Of ben ik nou Para? Als dit nou zo zijn zijn dan werken de startstorm drivers misschien wel!Tripwire999 schreef op 27 januari 2004 @ 22:29:
kan je nou als je die nwiz.exe weg haald ook een bios van een 5950 over je club 3d geforce 5900xt?
misschien dat het al in dit topic voorbij gekomen is maar zit er bij de Club3D ook de gratis game? Hoop het wel, maargoed zonder de game zou ik hem ook wel gekocht hebben
9.000wp - Atlantic Explorer V4 270 - Itho Amber 120
Ikzelf weet niet wat sidebandadressing is, maar als het eerst niet ondersteund wordt door de kaart zal die het nu ook niet doen toch?
Is er niet iemand die de xfx bios kan veranderen (of kan vertellen hoe) zodat sidebandadressing standaard ook uitstaat?
Mazzel!
Verwijderd
!@terrrrrr
Verwijderd
Tja.... alsof ik dat niet weet dat hij te hoog loopt! Het is natuurlijk alleen maar om te testen en om te kijken hoe ver het kaartje gaat.Bosmonster schreef op 27 januari 2004 @ 22:47:
[...]
Leuk voor de nummertjes, maar artifects zijn nou niet echt lekkerBetekent gewoon dat je geheugen te hoog loopt en dat je hem weg kan gooien als je dat te lang volhoudt
http://members.home.nl/pascal.k/5900xt/Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 23:42:
Kun je een PoV flashen met een 5950 ultra bios?De PoV heeft namelijk 2.2ns geheugen.
Ik heb met 53.03 geen problemen met de XT of een oudere TI 4800 SE.
Direct X 9.0 is ook aan te raden.
Kortom : ben je up-to-date ?
Hoe kom je aan die wijsheid??Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 23:42:
Kun je een PoV flashen met een 5950 ultra bios?De PoV heeft namelijk 2.2ns geheugen.
En is er iegelijk wel een kaart (5900 serie) die 2.2 ns geheugen heeft?
[ Voor 95% gewijzigd door Hu9o op 28-01-2004 12:35 ]
Ik neem aan dat jij het tegen mij hebt en ja zo ver ik weet ben ik up2date, DX 9b & 53.03 geinstalleerd...Talon schreef op 28 januari 2004 @ 12:26:
welke driver ?
Ik heb met 53.03 geen problemen met de XT of een oudere TI 4800 SE.
Direct X 9.0 is ook aan te raden.
Kortom : ben je up-to-date ?

We zullen meer moeten testen want is 100% een driver fout ipv bios fout. Had zelfs toen ik een driver uninstall deed en windows dus WEL starte met standaard VGA driver (niet in veilige modus dus), windows automatisch een driver ging zoeken. Vanaf het moment dat windows de hardware/driver Nvidia 5900 had geinstalleerd mijn beeld op zwart vloog. Er zit dus iets in driver wat zegt dat de hardware niet goed functioneerd of laat deze niet goed adresseren. Heeft iemand al geprobeert een clean install te doen van windows met deze bios en dan te kijken of na het installeren van de nvidia driver het wel werkt?
We moeten doortesten mensen....het moet werken. Kunnen de mensen waar de Club3d wel werkt op de XFX bios even een post plaatsen zodat men weet of het uberhaubt ergens aan kan liggen.
Als je de thread(s) gelezen had, had je het geweten! Ten eerste was het al indirect vastgesteld door te constateren dat het geheugen zonder enig probleem naar 909 MHz maar niet (eenvoudig) veel verder te klokken was. Daarmee voldoet het geheugen aan een toegangstijd van 2,2 ns. Ten tweede heeft iemand (ik weet niet meer precies wie) het koelblok van z'n PoV kaart gehaald en geconstateerd dat het 2,2 ns geheugen was.Hu9o schreef op 28 januari 2004 @ 12:35:
Hoe kom je aan die wijsheid??
En is er iegelijk wel een kaart (5900 serie) die 2.2 ns geheugen heeft?
[ Voor 4% gewijzigd door Snirpo op 28-01-2004 16:31 ]

I love watercooling
Ik heb namelijk de groene versie en ik wou even weten of hier nog verschil tussen zit
[ Voor 35% gewijzigd door Snirpo op 28-01-2004 17:16 ]
want je BIOS terug flashen naar origineel gaat een beetje moeilijk zonder beeld
Voor de rest kan er niks gebeuren. Kaart kan niet kapot gaan, je doet alleen de BIOS chip "opnieuw" programmeren
[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 28-01-2004 17:52 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Verwijderd
Op de koeler dr op staat geen Point of View logo.
In windows geeft ie bij beeldscherminstellingen de videokaart aan als NV35, dit doet ie overigens overal, hij herkent het niet als een GeForce FX 5900 XT maar als een NVIDIA NV35 met 128.0MB.
Hebben jullie tips voor wat ik zal doen en of dit erg is?
Morgen mijn point of view 5900xt halen.
Trouwens vraagje draait far cry helemaal perfect op deze kaart.
Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
Verwijderd
Zal ik ff proberen, maar dan nog, waarom zit er geen logo bij mij op, de cooler is helemaal zwart.P.K. schreef op 28 januari 2004 @ 18:40:
installeer drivers nog een keer, dan is het meestal wel weg
Bij mij wel, en overclocked draait ie al helemaal soepel.Dark Master schreef op 28 januari 2004 @ 18:43:
Yesss.
Heb je je computer ook al eens uitgezet? Dan nokt hij bij mij ermee!ljt schreef op 28 januari 2004 @ 16:46:
Heb ook die xfx bios in me club3d en werkt perfect tot nu toe. Detonators 45.23 tot en met 53.03. Nooit zwart beeld ofzo. Heb de blauwe pcb trouwens.
Heeft iemand al eens geprobeert om diagnostisch op te starten? Als het goed is zie je welke driver het zwarte scherm veroorzaakt!
Welke driver ?Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 18:27:In windows geeft ie bij beeldscherminstellingen de videokaart aan als NV35, dit doet ie overigens overal, hij herkent het niet als een GeForce FX 5900 XT maar als een NVIDIA NV35 met 128.0MB.
Want niet elke driver herkent de XT al.
53.03 zou goed moeten zijn.
Ik geloof dat de 52.16 al begon met juiste herkenning.
kwestie van het juiste ID in het inf file.
Tja ik heb een fx 5900 ultra en bij mij doet ie het perfect. Maar wat voor specs heb je nog meer behalve je 5900 xt?Dark Master schreef op 28 januari 2004 @ 18:43:
Yesss.
Gebruik zelf een xp2800+ met 512 pc3200 xms, kt400.
Denk haast wel dat ie het goed bij je zal moeten doen helemaal als je de 53.03 driver gebruikt
Verwijderd
53.03 drivers.Talon schreef op 28 januari 2004 @ 19:20:
[...]
Welke driver ?
Want niet elke driver herkent de XT al.
53.03 zou goed moeten zijn.
Ik geloof dat de 52.16 al begon met juiste herkenning.
kwestie van het juiste ID in het inf file.
Ik heb net in VGA mode gekeken, maar dan geeft ie het wel aan als een GeForce FX 5900 XT.
Ik heb contact opgenomen met het bedrijf waar ik hem besteld heb en hoop op antwoord
Ik vind het uberhaupt al vreemd dat de cooler helemaal zwart is bij mij, en niet een point of view logo er op staat.
Canon Digital Ixus V2
Wat wel opviel was dat de gainward bios op 4x agp draaid en de club3d op 8x. Maar kan dit een 2000 puntenvermindering opleveren ondanks 100mhz meer op het geheugen?
Hier de link voor de liefhebbers als alternatief op de XFX bios. LET OP! Wel eerst even de geheugenklok terug zetten want 900mhz is wel erg hoog en dat trekt het geheugen niet (tenminste bij mij).
ftp://gainward-ftp.de/lan.../fx5950ultra/5950e400.zip
Verwijderd
390/680 (ik weet niet of dit er wat mee te maken heeft maar) ik heb een EPoX 8KHA+ VIA KT266/333, die dus maar max 4xAGP ondersteund, en een AMD Athlon XP 1700+ (Palomino)_MB_ schreef op 28 januari 2004 @ 19:45:
maar kan je hem wel overclocken tot 450/900 ofzo?
Nou mijn specs zijn verder xp2400+,512 mb ramm ddr 2700 (333),nforce 2 (epox).sjek schreef op 28 januari 2004 @ 19:22:
[...]
Tja ik heb een fx 5900 ultra en bij mij doet ie het perfect. Maar wat voor specs heb je nog meer behalve je 5900 xt?
Gebruik zelf een xp2800+ met 512 pc3200 xms, kt400.
Denk haast wel dat ie het goed bij je zal moeten doen helemaal als je de 53.03 driver gebruikt
Dan moek hem ook wel goed kunnen draaien die 5600's van nvidia zijn niet al te geweldig.
Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
He! Ben ook aan het klooien met de xfx bios en heb dezelfde problemen die jij ook hebt. Ben nu bezig met een bios editor wat veranderingen aan te brengen in de bios en daarna te flashen. Misschien kan je de agp settings zo wel op 8x zetten.Obiwan Kanobi schreef op 28 januari 2004 @ 19:49:
Na doorgrondig doorlezen van andere thread heb ik net mijn Club3d 5900xt geflashed met de Gainward 5950 Ultra bios. Nu draaid mijn kaart op 450/800. Heb wel een temp. verlaging van 8 graden (was 50 nu 42) maar merk geen noemenswaardige snelheidswinst zelfs een verlaging in 3dmark (van 34000 naar 32000) vreemd nietwaar???
Wat wel opviel was dat de gainward bios op 4x agp draaid en de club3d op 8x. Maar kan dit een 2000 puntenvermindering opleveren ondanks 100mhz meer op het geheugen?
Hier de link voor de liefhebbers als alternatief op de XFX bios. LET OP! Wel eerst even de geheugenklok terug zetten want 900mhz is wel erg hoog en dat trekt het geheugen niet (tenminste bij mij).
ftp://gainward-ftp.de/lan.../fx5950ultra/5950e400.zip
Ik heb zelf nog niet eerder met zo'n editor gewerkt dus ik probeer maar wat uit.
Hier heb je de link voor als je hetzelf ook wil proberen...
http://download.guru3d.com/bios/
Succes verder, als ik verder kom merk je het wel!
Verwijderd
wTF 32000 @ 3DMARK01? :o:o:oObiwan Kanobi schreef op 28 januari 2004 @ 19:49:
geen noemenswaardige snelheidswinst zelfs een verlaging in 3dmark (van 34000 naar 32000) vreemd nietwaar???
ja 390/680 is de standaard waarde. maar tot hoever kan je hem overclocken?Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 19:52:
[...]
390/680 (ik weet niet of dit er wat mee te maken heeft maar) ik heb een EPoX 8KHA+ VIA KT266/333, die dus maar max 4xAGP ondersteund, en een AMD Athlon XP 1700+ (Palomino)
je kan volgens mij ook autodetect doen in eigenschappen van je kaart. dan geeft ie ook een waarde aan. die hoef je dan niet te gebruiken. maar dan weet je wel ongeveer hoever die kan volgens mij.
Canon Digital Ixus V2
Klopt foutje van mijn kant....dope

Verwijderd
het draait echt stabiel maar als je hem voor het eerst opstart moet je windows laten opstarten in vga modus(eerst F8 drukken ) en dan de clock freq omlaag zetten!!! 950 mhz is eeen beeeeeetje hoog
mzzl
Ik draai nu 475/700 (moet het geheugen nog testen
Niet geflashed, gewoon met de orginele BIOS en 53.03 WHQL
Omelette du fromage!
Verwijderd

maarja dan maar terug flashen he
Netjuhz!:D welke layout heb je dan de blauwe of de groene?k kwam met die van mij niet hoger dan 455/720
Verwijderd
Hoe snel als ik vragen magVerwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 18:48:
[...]
Zal ik ff proberen, maar dan nog, waarom zit er geen logo bij mij op, de cooler is helemaal zwart.
[...]
Bij mij wel, en overclocked draait ie al helemaal soepel.
Is dat normaal want op andere forums kwamen ventjes al aankakken met boven de 50 fp/s high detail met hun miezerige radeon 9600 XT'jes.

specs:
P4 2.4 B
PC-chips 950HLU 8X AGP
A-Data 512 DDR-400@333
PoV 5900XT (53.03xQ StarSTorm)
Maxtor 40 Gig 7200 Rpm
WIn XP Pro
Verwijderd
Ik vind het niet helemaal normaal.Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 17:32:
[...]
Hoe snel als ik vragen mag, want bij mij runt ie (non OC'ed) op 1024x786 alles high behalve lightning (medium) en ik d8 ook AA op high met maar gem. 25 fps.
Is dat normaal want op andere forums kwamen ventjes al aankakken met boven de 50 fp/s high detail met hun miezerige radeon 9600 XT'jes.![]()
specs:
P4 2.4 B
PC-chips 950HLU 8X AGP
A-Data 512 DDR-400@333
PoV 5900XT (53.03xQ StarSTorm)
Maxtor 40 Gig 7200 Rpm
WIn XP Pro
Ik weet toevallig niet hoe ik de FPS in Far Cry zie maar als je het me verteld kijk ik wel bij mij.
Ik kan ook niet alels op Very High zetten om een of andere vreemde reden, zet ie sommige dingen terug naar high of medium.
Anti-Aliasing had ik uit staan, maar ik weet daar ook niet zoveel van af, dus ook niet hoeveel anti-aliasing ik aan kan.
Specs.:
AMD Athlon XP 1700+ @ 1.47 GHz (Palomino)
EPoX 8KHA+ VIA KT266/333 (4xAGP)
2x 256MB SD-DDRAM PC2100
PoV GF FX5900XT @ 500/850 (Forceware 53.03)
2x Maxtor 40GB 7200rpm
WinXP Pro (SP1 + alle SP2 prefixes)
Ik heb trouwens een vooruitgang van 18% met het overclocken van me 3d kaart (van 3823 3DMarks naar 4536 3DMarks)
Dit topic is gesloten.