[Ervaringen] FX5900XT Videokaart - deel 3

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 915 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10 17:40

Hu9o

Schokkend

robhof schreef op 26 januari 2004 @ 15:30:
[...]

Beeldkwaliteit valt mij bij de Club3D nogal tegen eigenlijk. Heb een niet al te scherpe monitor, maar hij is nu nog waziger dan met m'n Elsa Geforce3. Staat me vaag iets bij dat iemand schreef dat het minder slecht zou zijn als je het DVI verloopstukje zou gebruiken (?), dus dat moet ik nog even proberen...
Bedankt, wil je ook nog even posten hoe het is als je dat DVI verloop stekkertje gebruikt???

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:21
Bosmonster schreef op 26 januari 2004 @ 14:38:
En je hebt wel alle testen gedraaid toch? Ook de CPU testen e.d.?
De eerste keer heb ik alle testen gedraaid, maar later alleen de game tests, omdat volgens 3DMark alleen die relevant zijn voor de berekening van de 3DMark score. Of klopt dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Soultaker schreef op 26 januari 2004 @ 16:03:
[...]

De eerste keer heb ik alle testen gedraaid, maar later alleen de game tests, omdat volgens 3DMark alleen die relevant zijn voor de berekening van de 3DMark score. Of klopt dat niet?
De standaard testen zijn de game-testen volgens mij. Dan doet ie bij mij videokaart testen, cpu, fillrate, sound en nog wat dingetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Ik heb net ook een 5900XT bij Salland automatisering gekocht. Hopelijk kan ik hem snel ophalen.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 20:10
ik moest er 2 en halve week op wachten bij salland dus bereid je voor >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Er staat dat het 4 a 5 werkdagen gaat duren. Dus hopelijk gaat het niet net zo als met jou..... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb nu mijn Leadtek 5900XT met een Leadtek 5950 Ultra bios en het werkt perfect.... loopt nu standaard op 475/950 en geeft geen krimp. Ik ga hem vanavond eens op 1000Mhz zetten. Het probleem alleen is dat mijn scores achteruit gaan :/ Toen hij als een 5900Ultra draaide haalde ik 6060 punten in 3d2003 maar nu ga ik weer naar de 5940 ofzo... ik zal nu wel aan de limieten komen van dit prachtige kaartje

PS... heeft iemand een bios van een asus V9980

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
thx bosmonster ! ik dacht al om alles te herinstalleren maar das een heel werk in mijn geval, 'gelukkig' is het dit....maar aan de ene kant ook wel jammer dat sommige spelle eigelijk gewoon weg kut gaan lopen bij beetje OC'en van de videokaart |:(

Mijn UnrealTournament die overigens al een flinke tijd op dit systeem draait (denk aan jaren en hebt wat onderdele upgrades meegemaakt) loopt al helemaal kut inene! Daarbij niet echt freezes maar meer constante haperinge etc :|

Anyways komt dat misschien omdat dit een DX 9 kaart is enzo en UT flink oud of zou ik eens een UT herinstall moete overwegen ;) als ik die onder het stof liggende CD ergens kan lokalisere :9

naja success iedereen met zn fx 5900 XT B)

peace!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
Hu9o schreef op 26 januari 2004 @ 16:38:
Er staat dat het 4 a 5 werkdagen gaat duren. Dus hopelijk gaat het niet net zo als met jou..... :/
`
dat stond er bij mij ook :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

nijntje82 schreef op 26 januari 2004 @ 16:50:
thx bosmonster ! ik dacht al om alles te herinstalleren maar das een heel werk in mijn geval, 'gelukkig' is het dit....maar aan de ene kant ook wel jammer dat sommige spelle eigelijk gewoon weg kut gaan lopen bij beetje OC'en van de videokaart |:(

Mijn UnrealTournament die overigens al een flinke tijd op dit systeem draait (denk aan jaren en hebt wat onderdele upgrades meegemaakt) loopt al helemaal kut inene! Daarbij niet echt freezes maar meer constante haperinge etc :|

Anyways komt dat misschien omdat dit een DX 9 kaart is enzo en UT flink oud of zou ik eens een UT herinstall moete overwegen ;) als ik die onder het stof liggende CD ergens kan lokalisere :9

naja success iedereen met zn fx 5900 XT B)

peace!
Hier hetzelfde probleem.
De oplossing: UT draaien in OpenGL :)
Heb je én mooier beeld, én geen gehakkel :)

/edit: over dat scherper beeld bij gebruik van DVI-verloopstukjes... dat was ik dus, die dat postte. Mijn (niet al te scherpe) Iiyama was een stuk scherper toen ik hem aan mijn DVI-uitgang hing...

[ Voor 11% gewijzigd door X-G op 26-01-2004 17:30 ]

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
waarom hebben jullie hem niet bij memory+ besteld? daar is ie wel goedkoper.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Maar daar moet ik porto betalen, nu kan ik hem gewoon opkomen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
ow ok. dat scheeld weer ja. ik woon jammergenoeg niet in de buurt van de winkels

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

X-G schreef op 26 januari 2004 @ 17:23:
[...]

Hier hetzelfde probleem.
De oplossing: UT draaien in OpenGL :)
Heb je én mooier beeld, én geen gehakkel :)

/edit: over dat scherper beeld bij gebruik van DVI-verloopstukjes... dat was ik dus, die dat postte. Mijn (niet al te scherpe) Iiyama was een stuk scherper toen ik hem aan mijn DVI-uitgang hing...
Voor UT is het het overklokken sowieso enigszins zinloos :P Het verschil tussen 300 en 320 fps merk je niet denk ik :) Persoonlijk vind ik het beeld in OpenGL niet beter trouwens.. Alles is zo donker, dof en wazig heb ik altijd het idee als ik het vergelijk met D3D.

[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 26-01-2004 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P.K. schreef op 26 januari 2004 @ 15:16:
[...]

ik ben met me pov van 4600 naar 5971 gegaan :9 en ik zit nog niet eens aan me max omdat me voeding niet mee werkt ;(
Ik haal 4711 punten non-Oc'ed , maar Oc'ed kom ik niet hoger dan 5689 3dMarks.

Specs:
Intel P4 Northwood 2.4B
A-data 512MB DDR400@333 (moederbord kan niet meer dan 333)
PC-Chips M950HLU 8x AGP :r
PoV 5900XT

Welke drivers heb je gebruikt toen je die 5971 haalde? , en ho heb je hem overglockt? Stap voor stap? of in één keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 17:36

robhof

Lembongan view

Hu9o schreef op 26 januari 2004 @ 15:33:
[...]

Bedankt, wil je ook nog even posten hoe het is als je dat DVI verloop stekkertje gebruikt???
Jeuj! Met DVI-verloopstukje beeld inderdaad scherper! :*) Nu hetzelfde beeld als ik had met m'n GF3. Blijft een beetje wazig, maar dat ligt aan mijn oude IIyama 19 inch. Dank aan X-G voor de tip!

Gister liep 3dMark2003 gelijk de eerste keer vast, maar net 3 x achter elkaar laten lopen en geen probleem. Blijft vreemd, maar hoop dat het zo blijft. ;) Vraag me wel nog wel af of het voltage van de AGP poort in de bios veranderen invloed kan hebben (zoals ik een stukje terug vroeg in dit topic)?

Over UT... sja, heb al zooooooveel problemen met dat spel gehad! :P Maar had nu inderdaad ook dat ie heel erg haperde. Liep zelfs nog meer bagger dan ooit... Blijkt dus niet de enige te zijn! Ga wel voor de 30ste keer een reinstall doen en kijken of het dan eindelijk eens lekker loopt. FPS zakte ook weer onwijs in @ bijv. w00t... blijft een raar spel... maar ook leuk! :)

Beetje huiverig voor o/c op het moment, maar als alles goed stabiel blijkt te lopen aankomende week, waag ik met zeker aan een verbetering van 4042 punten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 19:45:
[...]

Ik haal 4711 punten non-Oc'ed , maar Oc'ed kom ik niet hoger dan 5689 3dMarks.

Specs:
Intel P4 Northwood 2.4B
A-data 512MB DDR400@333 (moederbord kan niet meer dan 333)
PC-Chips M950HLU 8x AGP :r
PoV 5900XT

Welke drivers heb je gebruikt toen je die 5971 haalde? , en ho heb je hem overglockt? Stap voor stap? of in één keer?
kheb die score behaald met 53.04 drivers
ik was er al snel achter dat de core niet hoger wou dan 440 (voeding ;( ) en het geheugen tot 975mhz kon

linkje: http://service.futuremark.com/compare?2k3=1938995

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P.K. schreef op 26 januari 2004 @ 20:14:
[...]

kheb die score behaald met 53.04 drivers
ik was er al snel achter dat de core niet hoger wou dan 440 (voeding ;( ) en het geheugen tot 975mhz kon

linkje: http://service.futuremark.com/compare?2k3=1938995
Maar hoe heb je je kaart overglokt? Stap voor stap, of in één keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
stap voor stap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en dan bij elke stap 3dmark runnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
jah de 4 gametest dan op esc rammen en weer wat hoger..... vooral bij test 2 (zwaar voor de core en dus ook voor de voeding) en bij test 4 (schildpad, artifacts) kunnen nogal eens problemen ontstaan bij mij dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-10 20:21

Garrett

Watercooler

Ok, ik heb de PoV bios in m'n Club3D geprobeerd en dat was geen succes :D
Allemaal sneeuw, geen aanrader dus :/

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 10:24

ljt

Nou probeer ik een xfx5900 bios in me club3d 5900xt (blauwe pcb) te flashen maar het lukt me niet.

Ik maak opstart diskette
Eenmaal opgestart type ik nvflash -b original.rom
Maakt ie bakup, tot zo ver gaat het goed

Daarna type ik nvflash -f xfx5900.rom -u -p
Dan krijg ik ene hele lijst met wat ik kan doen met nvflash maar flashen doet ie niet. Maar na wat zoek werk vond ik een ander commando.

Heb dus ook nog nvflash -o 2 -f xfx5900.rom
Als ik die doe krijg ik te lezen : display adapter doens't allow write operations
En dus geen gelukte flash.

Weet iemand wat te doen? Of doe ik iets fout? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
er was toch ook zon ander flash ding ? wfflash ofzow, probeer het daar eens mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuBBerenRoBBie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 20:11

RuBBerenRoBBie

Ben niet gek, ben vliegtuig...

Hoe je de xfx bios moet flashen... Komt ie:
Zet wfflash en dos4gw op een bootable flop samen met de xfx bios (kan je allemaal in dit topic vinden)
Start op en run wfflash en backup je oude bios eerst! Hierna je bios updaten met wfflash xfx5900.rom en viola!!

Voor degenen waarbij het niet is gelukt!!!!! Ik heb in de bios van mijn moederbord (a7n8x deluxe met uberbios 1.007) het vddq voltage verhoogt. Dit nadat ik ook dat zwarte scherm had gehad... Nu draait ie als een tiet...
Misschien werkt dit ook voor anderen?
Succes ermee in ieder geval!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met de Inno3d FX5900XT ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljt

ljt

RuBBerenRoBBie schreef op 26 januari 2004 @ 21:06:
Hoe je de xfx bios moet flashen... Komt ie:
Zet wfflash en dos4gw op een bootable flop samen met de xfx bios (kan je allemaal in dit topic vinden)
Start op en run wfflash en backup je oude bios eerst! Hierna je bios updaten met wfflash xfx5900.rom en viola!!

Voor degenen waarbij het niet is gelukt!!!!! Ik heb in de bios van mijn moederbord (a7n8x deluxe met uberbios 1.007) het vddq voltage verhoogt. Dit nadat ik ook dat zwarte scherm had gehad... Nu draait ie als een tiet...
Misschien werkt dit ook voor anderen?
Succes ermee in ieder geval!!
Nou hartelijk dank!!Hij is geflasht. Ging in 1x goed en nog beeld ook in windows. Ga nu even proberen hoever ie kan overklokken. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met hoeveel 3dmarks01 kun je 5600 3d marks03 vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuBBerenRoBBie

RuBBerenRoBBie

Na het flashen met de xfx bios werkte alles, ook na opnieuw opstarten... Kreeg ik toch ook dat zwarte scherm op mijn netvlies!!!
Maar het is een softwarematig probleem, want het begint pas bij het initialiseren van de drivers door windows... De Bios is dus wel goed in principe.
Nu heb ik via de veilige modus (dat werkt gewoon wel!) het bestandje nwiz.exe uit mijn opstartbestanden gehaald.
Nu werkt alles gewoon, ook na tig keren opstarten!!!

Laat dit het wezen!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

RuBBerenRoBBie schreef op 26 januari 2004 @ 22:23:
Na het flashen met de xfx bios werkte alles, ook na opnieuw opstarten... Kreeg ik toch ook dat zwarte scherm op mijn netvlies!!!
Maar het is een softwarematig probleem, want het begint pas bij het initialiseren van de drivers door windows... De Bios is dus wel goed in principe.
Nu heb ik via de veilige modus (dat werkt gewoon wel!) het bestandje nwiz.exe uit mijn opstartbestanden gehaald.

Ff kijken of et ook bij mij werkt :9~
blauw PCB club3d 5900XT trouwens, jij dan?

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Niet online
Even een heftige newbee vraag tussen door ( denk ik ), wat zijn artifacts eigelijk want ik heb wel veel last van flikkerende verneukte beelde om het zo maar te noemen ( bij bv. CoD) zijn dat ze soms :?

Stel dat dat zo is kan ik die club3d echt amper OC'en, wel jammer....of kan ik dmv. andere voeding of andere snufjes toch meer uit deze kaart hale zonder artifacts (mits ik daar last van heb in dit geval :?)

ik ga slape :O truste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G

X-G

Yeah.

nijntje82 schreef op 27 januari 2004 @ 00:00:
Even een heftige newbee vraag tussen door ( denk ik ), wat zijn artifacts eigelijk want ik heb wel veel last van flikkerende verneukte beelde om het zo maar te noemen ( bij bv. CoD) zijn dat ze soms :?

Stel dat dat zo is kan ik die club3d echt amper OC'en, wel jammer....of kan ik dmv. andere voeding of andere snufjes toch meer uit deze kaart hale zonder artifacts (mits ik daar last van heb in dit geval :?)

ik ga slape :O truste!
Dat zijn idd artifacts ;) Een artifact is vrij vertaald (of zelfs letterlijk meen ik) "deeltje". Je kan dus allemaal groene puntjes door je beeld krijgen, maar t kan ook goed zijn dat je hele zwarte strepen door je beeld hebt.
Die zwarte strepen had ik bijv bij BF1942. Daar bleef zelfs wel eens het beeld 10 seconden hangen tijdens het spelen :S Na terugklokken geen problemen meer.

Maare, wat heb je overgeklokt? Want de Club3D heeft niet echt goed overklokbaar geheugen, en het is meestal geheugen wat te ver is overgeklokt, als je artifacts krijgt.

Over dat flashen en dan verwijderen van nwiz.exe ga ik vanmiddag als ik terug kom uit school ook maar eens proberen, thnx voor de tip! :D
Wat is dat eigenlijk voor bestand?

[ Voor 3% gewijzigd door X-G op 27-01-2004 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na nog een tijdje testen met mijn Leadtek 5900XT @ 5950ultra is de conclusie dat hij langzamer loopt met de 5950 bios dan met een 5900ultra bios. Beetje vreemd want ik stel het geheugen en core allebij op 475/950 in. Het lijkt dat de cooler iets harder loopt als hij op de 5950 bios loopt want de core is iets koeler.
Nog even mem op 975 gezet want hoger wil hij niet, geen artifacts ofzo maar hij geeft aan dat hij hem niet wil testen (coolbits?)... jammer want 1000mhz klinkt wel lekker ;)
Op 3D2003 met :

(knip)Lees de startpost nog even, 3DMark scores zijn niet de bedoeling ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Remy op 27-01-2004 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nu het verschil tussen de blauwe en de groene PCB. Ik heb een groene en wil eigenlijk een blauwe, al is het alleen maar omdat het mooier is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888
  • Laatst online: 18-12-2023

vigilante888

The truth is out there.....

Ik heb een Prolink GeF FX 5900LE. En gisterenavond heb ik de kaart met een leadtek A350TDH (Geforce FX 5900NU) geflashed. Hij draait met vrij stabiel, aleen ik krijg nu af en toe BSOD verorzaakt door de drivers van vnidia. Van drivers veranderen werkt ook niet. Een of andere vage PAGE_FAULT_IN_NON_....Shit, ben de rest van de foutmelding vergeten. .. 8)7 8)7 Ik draai nu ff op de originele Bios, die ik kan overklokken tot 474/877. Mn kaart is goudkleurig. Volgens de site van hun is de data tranfers sneller....??... :? :? Heeft iemand anders ook weleens die BSOD gehad?En in 3Dmark01SE/03 loopt tie aan de einde van elke game vast voor +/- 10-15 sec en dan gaatie weer vrolijk verder... |:( |:(

[ Voor 3% gewijzigd door vigilante888 op 27-01-2004 09:39 ]

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof

robhof

Lembongan view

Gister 2 x een vastloper (beeld vast en geluid hangt) gehad in Call of Duty, na de dag ervoor een vastloper in 3DMark 2003 te hebben gehad. Maar het gekke is, dat ik 3DMark 2001 en 2003 ook een tijd lang heb laten lopen en er toen geen vuiltje aan de lucht was!

Heb nog geen antwoord gehad op m'n eerdere vraag of het verhogen van het voltage voor de AGP poort kan helpen.... iemand?

Heb trouwens m'n videokaart, processorkoeler en case fan op hetzelfde snoertje met 3 molexaansluitingen zitten... is het misschien slimmer om de videokaart en bijv. DVD-speler aan één snoertje te hangen?

Kunnen de 53.03 forceware drivers voor van die vage vastlopers zorgen?

Processor en de 5900 zijn koel, dus geen warmteprobleem iig.

Alle tips zijn welkom! :) Nieuwe voeding (voltages lijken prima in orde) en videokaart en dan nog loopt pc bagger! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
X-G schreef op 27 januari 2004 @ 07:46:
Dat zijn idd artifacts ;) Een artifact is vrij vertaald (of zelfs letterlijk meen ik) "deeltje".
Ben je niet in de war met 'particle'? ;)

Dictionary.com maakt er dit van:
1. An object produced or shaped by human craft, especially a tool, weapon, or ornament of archaeological or historical interest.
2. Something viewed as a product of human conception or agency rather than an inherent element: “The very act of looking at a naked model was an artifact of male supremacy” (Philip Weiss).
3. A structure or feature not normally present but visible as a result of an external agent or action, such as one seen in a microscopic specimen after fixation, or in an image produced by radiology or electrocardiography.
4. An inaccurate observation, effect, or result, especially one resulting from the technology used in scientific investigation or from experimental error: The apparent pattern in the data was an artifact of the collection method.
Het is een beetje en rare term, maar vooral definitie 2 en 4 zijn hier van toepassing,. Het gaat dus om visuele elementen die niet in de scene thuishoren, maar er als gevolg van de gebruikte technologie 'kunstmatig' ('artificial') aan toegevoegd zijn. Zoals X-G al zei vallen in principe alle renderingsfouten hier onder; strepen, verkleuring, fouten in textures, maar in ruime zin ook gebreken in de beeldkwaliteit die niets met het overclocken van hardware te maken hebben, zoals de tekortkomingen van linear texture filtering in grote open ruimten.

Bij het overklokken gaat het niet zozeer om artifacts die ontstaan door de gebreken van de huidige technologie, maar die veroorzaakt zijn door het overklokken. Alle afwijkingen in het gegenereerde beeld ten op zichte van een niet-overgeklokte kaart vallen er dan onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G

X-G

Yeah.

Soultaker schreef op 27 januari 2004 @ 13:26:
[...]

Ben je niet in de war met 'particle'? ;)

[...]
* X-G schaamt zich dood :o 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burner13
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
X-G schreef op 27 januari 2004 @ 07:46:
[...]

Maare, wat heb je overgeklokt? Want de Club3D heeft niet echt goed overklokbaar geheugen, en het is meestal geheugen wat te ver is overgeklokt, als je artifacts krijgt.
dat is flinke *******. met de xfx bios eroverheen gaat het geheugen van 700 naar 880 mhz! tenminste... bij mij, en ik zit nog niet aan het limiet. en ik geloof dat bijna alle club3d kaarten met de BLAUWE pcb dit ook halen.

dit is zeker geen slecht overklokbaar geheugen. niet het beste nee, maar van 700 naar 880 is erg veel voor de doorsnede videokaart

overigens is het vermelden van 3dmark scores storend maar toch nuttig om te vergelijken...

[ Voor 1% gewijzigd door Burner13 op 27-01-2004 17:26 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote: robhof
Heb nog geen antwoord gehad op m'n eerdere vraag of het verhogen van het voltage voor de AGP poort kan helpen.... iemand?
Niets (niemand) belet je om het zelf eens te proberen, en je ondervindingen te delen met de rest van de tweakende bevolking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

RuBBerenRoBBie schreef op 26 januari 2004 @ 22:23:

Helaas... dit is niet de oplossing voor het probleem :(
Toch maar een PoV halen en die club3d slijten :Y)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz, zijn er ook mensen die gebruik maken van de hacked drivers???

de "Starstorm drivers" ook wel genoemd voor nvidia kaarten...
ik heb die nu iig (versie: 53.03 XQ) en heb het een en ander wel op te merken...

de drivers zijn beter dan de standaart drivers heb ik ervaren
me 3dmark score is er in ieder geval op vooruit gegaan (kzal geen getallen geven.. )
en in games werkt alles gewoon goed...

maar dit is het vage..
mijn 5900xt wordt nu opeens gezien als een 5900EPV
en nu heb ik wat meer info opgezocht over die 5900epv, en die schijnt dus normaal van het merk "albatron" te zijn... dit is echter een nog betere variant dan de XT...

hij ligt zeg maar tussen de non-ultra en XT (de 5900EPV is standaart uitgerust met 2,5ns geheugen )

ik heb nog niet zoveel tijd gehad om te oc'en en te testen... ik zit nu momenteel op mem:760mhz..
en core: 480....

tot zover alles nog goed dus :)

voor die gene die ook de "Starstorm" gehackte drivers willen downloaden en uitproberen , check guru3d...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G

X-G

Yeah.

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 17:47:
hmmz, zijn er ook mensen die gebruik maken van de hacked drivers???

de "Starstorm drivers" ook wel genoemd voor nvidia kaarten...
ik heb die nu iig (versie: 53.03 XQ) en heb het een en ander wel op te merken...

de drivers zijn beter dan de standaart drivers heb ik ervaren
me 3dmark score is er in ieder geval op vooruit gegaan (kzal geen getallen geven.. )
en in games werkt alles gewoon goed...

maar dit is het vage..
mijn 5900xt wordt nu opeens gezien als een 5900EPV
en nu heb ik wat meer info opgezocht over die 5900epv, en die schijnt dus normaal van het merk "albatron" te zijn... dit is echter een nog betere variant dan de XT...

hij ligt zeg maar tussen de non-ultra en XT (de 5900EPV is standaart uitgerust met 2,5ns geheugen )

ik heb nog niet zoveel tijd gehad om te oc'en en te testen... ik zit nu momenteel op mem:760mhz..
en core: 480....

tot zover alles nog goed dus :)

voor die gene die ook de "Starstorm" gehackte drivers willen downloaden en uitproberen , check guru3d...
Heb jij nou de blauwe of de groene PCB?
Lijkt me wel mooi als de groene beter is te klokken door deze drivers :D

Enne, bij nijntje82 ben ik er ook van uit gegaan dat ie groene PCB heeft, omdat het meerendeel die heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof

robhof

Lembongan view

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 17:42:
[...]

Niets (niemand) belet je om het zelf eens te proberen, en je ondervindingen te delen met de rest van de tweakende bevolking ;)
Hehe, dat weet ik! ;) Maar heb echt al zo veel problemen met deze pc gehad. Zo'n beetje alles geupgrade, alles op kunnen lossen en nu sinds nieuwe kaart en voeding weer vastlopers.... vandaar dat ik hoopte op een gouden tip!

Misschien wishful thinking, maar ach... kan het altijd proberen! :) Gebruik netjes de search, lees urenlang ervaringen, probeer altijd van alles etc. O-)

Maar toch nogmaals de vraag: het feit dat de videokaart, processorkoeler en case fan op hetzelfde snoertje met 3 molexaansluitingen zitten, kan dat van invloed zijn op de stabiliteit?

Zit helaas waarschijnlijk niet anders op dan maar weer van voren af aan te beginnen dan. Laat het natuurlijk weten als ik een oplossing heb gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-G schreef op 27 januari 2004 @ 17:51:
[...]

Heb jij nou de blauwe of de groene PCB?
Lijkt me wel mooi als de groene beter is te klokken door deze drivers :D

Enne, bij nijntje82 ben ik er ook van uit gegaan dat ie groene PCB heeft, omdat het meerendeel die heeft...
ik heb dus de groene PCB,

btw, hier nog een screenshotje van wat ik bedoel:

Afbeeldingslocatie: http://photothru.com/photo_filedb1/A5/E1/CA/A5E1CA/viewable/A5E1CA_131C9BF1D68A_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G

X-G

Yeah.

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 18:05:
[...]

ik heb dus de groene PCB,

btw, hier nog een screenshotje van wat ik bedoel:

[afbeelding]
En hoe ver kwam je zonder die drivers?
Want sommige lucky bastards komen dus wel >720 MHz met hun groene Club3D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-G schreef op 27 januari 2004 @ 18:07:
[...]

En hoe ver kwam je zonder die drivers?
Want sommige lucky bastards komen dus wel >720 MHz met hun groene Club3D :P
480/760 tot nu toe geen artifacts.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G

X-G

Yeah.

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 18:08:
[...]

480/760 tot nu toe geen artifacts.. >:)
Dan hebben die hacked drivers toch helemaal geen nut op je OC gehad?
Als je met de oude drivers die snelheden haalt, en met deze ook bedoel ik...
Wat ik mij juist afvroeg, is of dat door die drivers de kaart beter te OC'en is...

[ Voor 6% gewijzigd door X-G op 27-01-2004 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burner13
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
zonder xfx bios ging die van mij ook niet harder dan 735 mhz.
maar dat heeft vrij weinig met de chips te maken. dit zit hem meer in het bios en de stroomtoevoer.

735/880 is een groot verschil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb de leadtek 5900XT nu op 500/1000mhz _/-\o_
Klein artifactje hier en daar met 3d2003 maar geen echte problemen....
Lullig alleen dat hij steeds trager wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljt

ljt

Heb nu ook die XFX bios in me club3d maar resultaten zijn wat bedroevend. Core kom ik op 460, haalde ik ook met standaard bios. En zodra me mem boven de 703 komt doet me 3dmark het niet meer. Bij game test 4 nature gedoe krijg ik een freeze. Maarja zal die starstorm drivers is proberen.

Maar zwarte schermen ofzo na herstart heb ik (nog) niet gehad! Toch nog iets positiefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03:10
Vandaag me PoV FX5900XT ontvangen, maar me core gaat niet verder dan 480. Als ik dan test setting doe zegt ie dat hij t niet aankan.

Is r een manier om ervoor te zorgen dat me core toch verder gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Laatst online: 22:19
kan je nou als je die nwiz.exe weg haald ook een bios van een 5950 over je club 3d geforce 5900xt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 20:24:
IK heb de leadtek 5900XT nu op 500/1000mhz _/-\o_
Klein artifactje hier en daar met 3d2003 maar geen echte problemen....
Lullig alleen dat hij steeds trager wordt.
Leuk voor de nummertjes, maar artifects zijn nou niet echt lekker :P Betekent gewoon dat je geheugen te hoog loopt en dat je hem weg kan gooien als je dat te lang volhoudt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

nijntje82 schreef op 26 januari 2004 @ 10:20:
Ik heb de Club3d FX 5900 XT (oc na 480/720) en ondervind in bijvoorbeeld de spellen Prins of Persia en Silent hill 3 die ik de afgelopen 2 dagen heb uitgeprobeerd een soort van 'hangers', even om de zoveel tijd (niet vaak..) freezed de hele zaak eventjes..vrij klote/irritant.

Iemand hier ervaring mee of enige oplossingen etc ??

bvd :)
Nou vandaag dus PoP beinnen gekregen en gespeeld, maar drait als een trein op 490/720. Geen freezes of wat dan ook (behalve die ik met mn dagger oproep :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuBBerenRoBBie

RuBBerenRoBBie

Tripwire999 schreef op 27 januari 2004 @ 22:29:
kan je nou als je die nwiz.exe weg haald ook een bios van een 5950 over je club 3d geforce 5900xt?
Nee werkt niet, erg vaag! Het is naar mijn mening niet de bios die de problemen geeft?! In veilige modus loopt alles prima dus de fout begint wanneer er een driver wordt gestart in normale modus. Het moet dus wel te verhelpen zijn met andere drivers denk ik. Misschien dat Nvidia een beveliging in zijn drivers heeft? Of ben ik nou Para? Als dit nou zo zijn zijn dan werken de startstorm drivers misschien wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoplasm
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 15:22
Heb vandaag de nieuwe bestelt, dus deze week zit ik achter de 5900xt te kwijlen,
misschien dat het al in dit topic voorbij gekomen is maar zit er bij de Club3D ook de gratis game? Hoop het wel, maargoed zonder de game zou ik hem ook wel gekocht hebben ;)

9.000wp - Atlantic Explorer V4 270 - Itho Amber 120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuBBerenRoBBie

RuBBerenRoBBie

Ik heb net eens wat zitten vergelijken: bij mijn club3d bios staat sidebandadressing uit en kan het ook niet aan, bij de xfx bios staat het aan en kan het niet uit! Dit zag ik in Rivatuner bij de vga settings van de chipset en de drivers...
Ikzelf weet niet wat sidebandadressing is, maar als het eerst niet ondersteund wordt door de kaart zal die het nu ook niet doen toch?
Is er niet iemand die de xfx bios kan veranderen (of kan vertellen hoe) zodat sidebandadressing standaard ook uitstaat?

Mazzel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je een PoV flashen met een 5950 ultra bios?De PoV heeft namelijk 2.2ns geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het net geprobeerd met de starstorm 53.03XQ op mun club 3d 5900XT (groene pcb) de XFX bios erop te flashen in de topic las k dat je een bestand moest uitschakelen bij het booten ik heb dat gedaan en het werkt niet :( alweer het zelfde oude probleem t zwarte beeld heeft iemand al die XFX bios kunnen editen zodat die wel goed draait op de 5900XT? :? >:)

!@terrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op 27 januari 2004 @ 22:47:
[...]

Leuk voor de nummertjes, maar artifects zijn nou niet echt lekker :P Betekent gewoon dat je geheugen te hoog loopt en dat je hem weg kan gooien als je dat te lang volhoudt ;)
Tja.... alsof ik dat niet weet dat hij te hoog loopt! Het is natuurlijk alleen maar om te testen en om te kijken hoe ver het kaartje gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 23:42:
Kun je een PoV flashen met een 5950 ultra bios?De PoV heeft namelijk 2.2ns geheugen.
http://members.home.nl/pascal.k/5900xt/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Niet online
Ik weet niet of het met mijn Fx5900 XT club3d te maken heeft maar ik wil het toch hier even melden/vragen, ik heb namelijk net even de Far cry demo geprobeert en ingame begint het spel met een blauw scherm ( geen microsoft blue screen ) maar gewoon het spel werkt etc alleen het game beeld is zo goed als blij behalve dat je onder in gun selectie etc wel normaal ziet, kortom KUT voor niks 600 mb ofzo gedownload ;). Iemand ervaring/oplossinge?

B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 11:05

Talon

Booooom !

welke driver ?
Ik heb met 53.03 geen problemen met de XT of een oudere TI 4800 SE.
Direct X 9.0 is ook aan te raden.
Kortom : ben je up-to-date ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 23:42:
Hoe kom je aan die wijsheid??

En is er iegelijk wel een kaart (5900 serie) die 2.2 ns geheugen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

dubbel

[ Voor 95% gewijzigd door Hu9o op 28-01-2004 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Niet online
Talon schreef op 28 januari 2004 @ 12:26:
welke driver ?
Ik heb met 53.03 geen problemen met de XT of een oudere TI 4800 SE.
Direct X 9.0 is ook aan te raden.
Kortom : ben je up-to-date ?
Ik neem aan dat jij het tegen mij hebt en ja zo ver ik weet ben ik up2date, DX 9b & 53.03 geinstalleerd... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiwan Kanobi
  • Laatst online: 01-10 22:45
Heb mijn Club3d 5900xt (groene pcb) gister geflashed naar de XFX bios. Zelfde probleem als iedereen, zwart scherm 8)7

We zullen meer moeten testen want is 100% een driver fout ipv bios fout. Had zelfs toen ik een driver uninstall deed en windows dus WEL starte met standaard VGA driver (niet in veilige modus dus), windows automatisch een driver ging zoeken. Vanaf het moment dat windows de hardware/driver Nvidia 5900 had geinstalleerd mijn beeld op zwart vloog. Er zit dus iets in driver wat zegt dat de hardware niet goed functioneerd of laat deze niet goed adresseren. Heeft iemand al geprobeert een clean install te doen van windows met deze bios en dan te kijken of na het installeren van de nvidia driver het wel werkt?

We moeten doortesten mensen....het moet werken. Kunnen de mensen waar de Club3d wel werkt op de XFX bios even een post plaatsen zodat men weet of het uberhaubt ergens aan kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Hu9o schreef op 28 januari 2004 @ 12:35:
Hoe kom je aan die wijsheid??

En is er iegelijk wel een kaart (5900 serie) die 2.2 ns geheugen heeft?
Als je de thread(s) gelezen had, had je het geweten! Ten eerste was het al indirect vastgesteld door te constateren dat het geheugen zonder enig probleem naar 909 MHz maar niet (eenvoudig) veel verder te klokken was. Daarmee voldoet het geheugen aan een toegangstijd van 2,2 ns. Ten tweede heeft iemand (ik weet niet meer precies wie) het koelblok van z'n PoV kaart gehaald en geconstateerd dat het 2,2 ns geheugen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
  • Laatst online: 29-09 14:12
Ik had ook die XFX bios geflashed, maar helaas kreeg ik ook een zwart scherm, dit was alleen nadat ik mn pc een keer helemaal uit hebt gehad, na een reset deed ie het nog perfect, verder heb ik nog geprobeert om in mn systeem bios Fast write en een andere driving mode in te stellen, dit hielp helaas niet :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Snirpo op 28-01-2004 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

't Is net wat Obiwan Kanobi zegt, Snirpo, een driverprobleem, alleen ken ik jammer genoeg niemand die zo'n Bios kan "ontleden" :/

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljt

ljt

Heb ook die xfx bios in me club3d en werkt perfect tot nu toe. Detonators 45.23 tot en met 53.03. Nooit zwart beeld ofzo. Heb de blauwe pcb trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
  • Laatst online: 29-09 14:12
kan iemand mij vertellen welke bios versie de Club3d 5900 XT heeft met de blauwe PCB?

Ik heb namelijk de groene versie en ik wou even weten of hier nog verschil tussen zit

[ Voor 35% gewijzigd door Snirpo op 28-01-2004 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 vraag en kort antwoord graag :) : Kan het geen kwaad om je Bios te flashen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003

Deathchant

Don't intend. Do!

zolang je zorgt dat je je originele BIOS opgeslagen hebt + een extra PCI videokaartje bij de hand hebt.....

want je BIOS terug flashen naar origineel gaat een beetje moeilijk zonder beeld :*)

Voor de rest kan er niks gebeuren. Kaart kan niet kapot gaan, je doet alleen de BIOS chip "opnieuw" programmeren

[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 28-01-2004 17:52 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus vandaag me PoV binnen maar vind het wel heel vreemd.

Op de koeler dr op staat geen Point of View logo.
In windows geeft ie bij beeldscherminstellingen de videokaart aan als NV35, dit doet ie overigens overal, hij herkent het niet als een GeForce FX 5900 XT maar als een NVIDIA NV35 met 128.0MB.

Hebben jullie tips voor wat ik zal doen en of dit erg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
installeer drivers nog een keer, dan is het meestal wel weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Laatst online: 07:47
Yesss :*) .
Morgen mijn point of view 5900xt halen.
Trouwens vraagje draait far cry helemaal perfect op deze kaart.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P.K. schreef op 28 januari 2004 @ 18:40:
installeer drivers nog een keer, dan is het meestal wel weg :)
Zal ik ff proberen, maar dan nog, waarom zit er geen logo bij mij op, de cooler is helemaal zwart.
Dark Master schreef op 28 januari 2004 @ 18:43:
Bij mij wel, en overclocked draait ie al helemaal soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuBBerenRoBBie

RuBBerenRoBBie

ljt schreef op 28 januari 2004 @ 16:46:
Heb ook die xfx bios in me club3d en werkt perfect tot nu toe. Detonators 45.23 tot en met 53.03. Nooit zwart beeld ofzo. Heb de blauwe pcb trouwens.
Heb je je computer ook al eens uitgezet? Dan nokt hij bij mij ermee!
Heeft iemand al eens geprobeert om diagnostisch op te starten? Als het goed is zie je welke driver het zwarte scherm veroorzaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 11:05

Talon

Booooom !

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 18:27:In windows geeft ie bij beeldscherminstellingen de videokaart aan als NV35, dit doet ie overigens overal, hij herkent het niet als een GeForce FX 5900 XT maar als een NVIDIA NV35 met 128.0MB.
Welke driver ?
Want niet elke driver herkent de XT al.
53.03 zou goed moeten zijn.
Ik geloof dat de 52.16 al begon met juiste herkenning.
kwestie van het juiste ID in het inf file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Laatst online: 02-10 19:42
Dark Master schreef op 28 januari 2004 @ 18:43:
Tja ik heb een fx 5900 ultra en bij mij doet ie het perfect. Maar wat voor specs heb je nog meer behalve je 5900 xt?
Gebruik zelf een xp2800+ met 512 pc3200 xms, kt400.
Denk haast wel dat ie het goed bij je zal moeten doen helemaal als je de 53.03 driver gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Talon schreef op 28 januari 2004 @ 19:20:
[...]

Welke driver ?
Want niet elke driver herkent de XT al.
53.03 zou goed moeten zijn.
Ik geloof dat de 52.16 al begon met juiste herkenning.
kwestie van het juiste ID in het inf file.
53.03 drivers.
Ik heb net in VGA mode gekeken, maar dan geeft ie het wel aan als een GeForce FX 5900 XT.
Ik heb contact opgenomen met het bedrijf waar ik hem besteld heb en hoop op antwoord :)
Ik vind het uberhaupt al vreemd dat de cooler helemaal zwart is bij mij, en niet een point of view logo er op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
maar kan je hem wel overclocken tot 450/900 ofzo?

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiwan Kanobi
Na doorgrondig doorlezen van andere thread heb ik net mijn Club3d 5900xt geflashed met de Gainward 5950 Ultra bios. Nu draaid mijn kaart op 450/800. Heb wel een temp. verlaging van 8 graden (was 50 nu 42) maar merk geen noemenswaardige snelheidswinst zelfs een verlaging in 3dmark (van 34000 naar 32000) vreemd nietwaar???

Wat wel opviel was dat de gainward bios op 4x agp draaid en de club3d op 8x. Maar kan dit een 2000 puntenvermindering opleveren ondanks 100mhz meer op het geheugen?

Hier de link voor de liefhebbers als alternatief op de XFX bios. LET OP! Wel eerst even de geheugenklok terug zetten want 900mhz is wel erg hoog en dat trekt het geheugen niet (tenminste bij mij).

ftp://gainward-ftp.de/lan.../fx5950ultra/5950e400.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_MB_ schreef op 28 januari 2004 @ 19:45:
maar kan je hem wel overclocken tot 450/900 ofzo?
390/680 (ik weet niet of dit er wat mee te maken heeft maar) ik heb een EPoX 8KHA+ VIA KT266/333, die dus maar max 4xAGP ondersteund, en een AMD Athlon XP 1700+ (Palomino)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Laatst online: 07:47
sjek schreef op 28 januari 2004 @ 19:22:
[...]

Tja ik heb een fx 5900 ultra en bij mij doet ie het perfect. Maar wat voor specs heb je nog meer behalve je 5900 xt?
Gebruik zelf een xp2800+ met 512 pc3200 xms, kt400.
Denk haast wel dat ie het goed bij je zal moeten doen helemaal als je de 53.03 driver gebruikt
Nou mijn specs zijn verder xp2400+,512 mb ramm ddr 2700 (333),nforce 2 (epox).
Dan moek hem ook wel goed kunnen draaien die 5600's van nvidia zijn niet al te geweldig. :'( .

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuBBerenRoBBie

RuBBerenRoBBie

Obiwan Kanobi schreef op 28 januari 2004 @ 19:49:
Na doorgrondig doorlezen van andere thread heb ik net mijn Club3d 5900xt geflashed met de Gainward 5950 Ultra bios. Nu draaid mijn kaart op 450/800. Heb wel een temp. verlaging van 8 graden (was 50 nu 42) maar merk geen noemenswaardige snelheidswinst zelfs een verlaging in 3dmark (van 34000 naar 32000) vreemd nietwaar???

Wat wel opviel was dat de gainward bios op 4x agp draaid en de club3d op 8x. Maar kan dit een 2000 puntenvermindering opleveren ondanks 100mhz meer op het geheugen?

Hier de link voor de liefhebbers als alternatief op de XFX bios. LET OP! Wel eerst even de geheugenklok terug zetten want 900mhz is wel erg hoog en dat trekt het geheugen niet (tenminste bij mij).

ftp://gainward-ftp.de/lan.../fx5950ultra/5950e400.zip
He! Ben ook aan het klooien met de xfx bios en heb dezelfde problemen die jij ook hebt. Ben nu bezig met een bios editor wat veranderingen aan te brengen in de bios en daarna te flashen. Misschien kan je de agp settings zo wel op 8x zetten.
Ik heb zelf nog niet eerder met zo'n editor gewerkt dus ik probeer maar wat uit.
Hier heb je de link voor als je hetzelf ook wil proberen...

http://download.guru3d.com/bios/

Succes verder, als ik verder kom merk je het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Obiwan Kanobi schreef op 28 januari 2004 @ 19:49:
geen noemenswaardige snelheidswinst zelfs een verlaging in 3dmark (van 34000 naar 32000) vreemd nietwaar???
wTF 32000 @ 3DMARK01? :o:o:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 21:08:
[...]

wTF 32000 @ 3DMARK01? :o:o:o
zal waarschijnlijk aquamark zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 19:52:
[...]

390/680 (ik weet niet of dit er wat mee te maken heeft maar) ik heb een EPoX 8KHA+ VIA KT266/333, die dus maar max 4xAGP ondersteund, en een AMD Athlon XP 1700+ (Palomino)
ja 390/680 is de standaard waarde. maar tot hoever kan je hem overclocken?
je kan volgens mij ook autodetect doen in eigenschappen van je kaart. dan geeft ie ook een waarde aan. die hoef je dan niet te gebruiken. maar dan weet je wel ongeveer hoever die kan volgens mij.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiwan Kanobi
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 21:11:
[...]

zal waarschijnlijk aquamark zijn ;)
Klopt foutje van mijn kant....dope 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiwan Kanobi
Heeft iemand al die gainward bios getest? Wil even weten wat jullie er mee kunnen bereiken.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net die gainward bios getest k draai nu met mijn club 3d 5900XT (de groene) op 450/790 }) met de starstorm 53.03XQ driverd _/-\o_ }) >:)
het draait echt stabiel maar als je hem voor het eerst opstart moet je windows laten opstarten in vga modus(eerst F8 drukken ) en dan de clock freq omlaag zetten!!! 950 mhz is eeen beeeeeetje hoog :P k zal zo de kaart verder gaan testen

mzzl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

450/790? :P

Ik draai nu 475/700 (moet het geheugen nog testen ;)) zonder artefacts en retestabiel na 5 uur non stop 3dmark 2001 :)

Niet geflashed, gewoon met de orginele BIOS en 53.03 WHQL :)

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toen ik mun pc uitzette kreeg k verdorie t zelfde gedoe als met die XFX bios:S:S:S geen beeld:S k heb andere drivers geprobeerd zonder effect |:(
maarja dan maar terug flashen he :P

Netjuhz!:D welke layout heb je dan de blauwe of de groene?k kwam met die van mij niet hoger dan 455/720 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 18:48:
[...]

Zal ik ff proberen, maar dan nog, waarom zit er geen logo bij mij op, de cooler is helemaal zwart.

[...]

Bij mij wel, en overclocked draait ie al helemaal soepel.
Hoe snel als ik vragen mag B) , want bij mij runt ie (non OC'ed) op 1024x786 alles high behalve lightning (medium) en ik d8 ook AA op high met maar gem. 25 fps.

Is dat normaal want op andere forums kwamen ventjes al aankakken met boven de 50 fp/s high detail met hun miezerige radeon 9600 XT'jes. :r

specs:
P4 2.4 B
PC-chips 950HLU 8X AGP
A-Data 512 DDR-400@333
PoV 5900XT (53.03xQ StarSTorm)
Maxtor 40 Gig 7200 Rpm
WIn XP Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G

X-G

Yeah.

Is het normaal dat wfflash een error geeft van "hi, I'm exeption bla bla bla" als ik DOS boot met NTFS support, vanaf mijn cd-rom (heb een DOS-boot-cdrom)? nvflash doet dat niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 17:32:
[...]

Hoe snel als ik vragen mag B) , want bij mij runt ie (non OC'ed) op 1024x786 alles high behalve lightning (medium) en ik d8 ook AA op high met maar gem. 25 fps.

Is dat normaal want op andere forums kwamen ventjes al aankakken met boven de 50 fp/s high detail met hun miezerige radeon 9600 XT'jes. :r

specs:
P4 2.4 B
PC-chips 950HLU 8X AGP
A-Data 512 DDR-400@333
PoV 5900XT (53.03xQ StarSTorm)
Maxtor 40 Gig 7200 Rpm
WIn XP Pro
Ik vind het niet helemaal normaal.
Ik weet toevallig niet hoe ik de FPS in Far Cry zie maar als je het me verteld kijk ik wel bij mij.
Ik kan ook niet alels op Very High zetten om een of andere vreemde reden, zet ie sommige dingen terug naar high of medium.
Anti-Aliasing had ik uit staan, maar ik weet daar ook niet zoveel van af, dus ook niet hoeveel anti-aliasing ik aan kan.

Specs.:
AMD Athlon XP 1700+ @ 1.47 GHz (Palomino)
EPoX 8KHA+ VIA KT266/333 (4xAGP)
2x 256MB SD-DDRAM PC2100
PoV GF FX5900XT @ 500/850 (Forceware 53.03)
2x Maxtor 40GB 7200rpm
WinXP Pro (SP1 + alle SP2 prefixes)

Ik heb trouwens een vooruitgang van 18% met het overclocken van me 3d kaart (van 3823 3DMarks naar 4536 3DMarks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
misschien moeten jullie er eens aan denken dat dit een "next-gen" spel is. ;)
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.