[Ervaringen] FX5900XT Videokaart - deel 3

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 915 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
cruger schreef op 03 februari 2004 @ 13:38:
He M0rpheus , heb je het ook gevonden.
Dat is nu net precies het punt
welke wordt het.

met die fx weet je iig waar je aan toe bent, en hij gaat best hard.
maar die ati gaat wel iets harder en heeft mooier 2d beeld.
Hoe veel patches en gedoe is het met ati's??
Ik hou het toch maar bij de FX5900XT.
Ik wilde er eigenlijk zon 200 euro voor uitgeven, je kent dat wel en toch zeg je dan ,ach ja iets meer kan ook wel.. Maar ik hou het dus toch op die Nvidia. Ook dat gedoe met de drivers speelt daarbij een rol.
Heb nog geen gezeik gehad met nvidia zover en als ik dat tegenwoordig hoor met [Ati, qua drivers...

En wat nog het belangrijkste is voor mij, de levertijd :D
Die ati kan was in week 7 geleverd worden, dat is in de week van 9 februari, ik heb mijn nieuwe kaart zsm nodig dus ik hou het toch op die FX, die kan ik donderdag hebben :)

Kan niet wachten, ben nu al bezig met downloaden van CMR3 en dat soort grafisch stoere spellen ;) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiwan Kanobi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-10 22:45
Snirpo schreef op 03 februari 2004 @ 13:52:
Hey ppl ik heb wel een interresante topic gevonden op een frans forum

http://forum.hardware.fr/...Hardware/sujet-603464.htm

Nu is het mij opgevallen dat sommige kaarten wel heel erg op elkaar lijken, de cooler bedoel ik dat vooral, kijk maar eens naar de groene club3d, de prolink en de evga.

en moet je ook eens kijken naar de albatron, die lijkt precies op de blauwe club3d, maar ook echt helemaal precies.

Hmm, die evga viel wel goed over te clocken, dus mischien eens proberen een evga bios te vinden en dan proberen op mn club3dtje te flashen en kijken of hij dan wat verder wil overclocken zonder dat hij een zwart scherm geeft bij het opstarten (XFX bios)
Snirpo ik wacht met smart je vindingen af!!! Let us know if it works ... fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10 17:40

Hu9o

Schokkend

Ben er ook achter waarom m'n pc steeds vast liep met m'n nieuwe kaart erin. Ik had de agp op 4x staan, maar blijkbaar trekt m'n machine dat niet. Op 2x werkt alles prima. Maar hoeveel snelheids verlies heb ik nu?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
  • Laatst online: 29-09 14:12
van 2x agp naar 4x agp maakte weinig uit, van 4x naar 8x apg maakte ook weinig uit, maar het verschil tussen 2x en 8x zou ik niet weten. Het zal waarschijnlijk weinig uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, m'n eerste post hierzo en ik zit toch met een paar vraagjes.
Ikzelf ben sinds 1 week een trotse eigenaar van een Club3D FX5900XT (de blauwe :) ). Ik heb deze tweede hands gekocht van iemand die geprobeert heeft de kaart te overclocken, maar niet echt goed geslaagd is :)
Nu, is m'n vraag, als de overclock niet goed geslaagd is of de kaart het niet toelaat om te overclocken, dan kan je de kaart toch niet flashen naar bv. een gewone fx5900 of een ultra versie.

Indien dit bij mij wel mogelijk zou kunnen zijn, welke bios (?) moet ik dan nemen?

Hopende op een paar goeie antwoorden

Dirty Harry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:47
Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 16:57:
Hallo, m'n eerste post hierzo en ik zit toch met een paar vraagjes.
Ikzelf ben sinds 1 week een trotse eigenaar van een Club3D FX5900XT (de blauwe :) ). Ik heb deze tweede hands gekocht van iemand die geprobeert heeft de kaart te overclocken, maar niet echt goed geslaagd is :)
Nu, is m'n vraag, als de overclock niet goed geslaagd is of de kaart het niet toelaat om te overclocken, dan kan je de kaart toch niet flashen naar bv. een gewone fx5900 of een ultra versie.

Indien dit bij mij wel mogelijk zou kunnen zijn, welke bios (?) moet ik dan nemen?

Hopende op een paar goeie antwoorden

Dirty Harry
Probeer het gewoon in het begin staan verschillende biossen. :)

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Ja maar is jouw hele systeem al niet langzamer dan die van hem? Geheugen, processor...
Misschien wil iemand de benchmark ook eens draaien met agp op 2x, dan weten we of het veel uitmaakt.

[ Voor 38% gewijzigd door Rambo op 03-02-2004 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
die score klopt wel ongeveer voor zo'n machine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
Ik heb me POV FX 5900 XT binnen :D :D :D

hier wat foto's:

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0QAArA7gR5Bo*D22!xY0*P1ohO3uaXTi68gv7VqadvuhvZvGwvtk9Nn2fneVGRC4EI4ct0!KZQCdmRFh2MY3FYuehhp5ujfkVzowrAwBwlBg/IMG_6648.JPG?dc=4675458292928797459
Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0QAArA7kRGxs*D22!xY0*Px2LNsIH7l5tiwmdwgoCYZ9o*KY6IfOye8va8dJLQc9S6JpMYqJ30Y72cUUHBZQeGq3FOMz0nE7TzowrAwBwFBk/IMG_6649.JPG?dc=4675458292932398868
Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0QADYArERZBk*D22!xY0*PwjJE3GgrYuEnnsFH6f3t5YdZwSa0sEeM9J79SMM!u8KbsmSL7N*JPFlRFi0g79e1qu7md8HEdUuzozYAgBwOhc/IMG_6650.JPG?dc=4675458292935653499

Nu ff snel inbouwen, en dan testen :)

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
die heb ik ook zelfde layout en koeler :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
nou hij draait prima. beeld is volgens mij ongeveer hetzelfde. misschien zijn de kleuren ff wat helderder. zometeen ff die dvi stekker proberen.

nu eerst ff 3dmark testen :)

hoe kan ik de snelheden in me beeldschermeigenschappen zien?
heeft iemand de link naar het te downloaden bestandje daarvoor?

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Mijn eerdere post dat ik met mijn "oude" Gforce 4200 TI 64 MB net zulje framerates had als met deze kaart klopte wel, echter heb ik nu eens verder getest in o.a CoD en BF42 en nu kan ik toch alle grafische pracht op zijn max zetten en heb ik zelfs 2 x AA aangezet.

Dat hoefde ik dus bij de 4200 echt niet te proberen dus het zit toch wel goed, ik had alleen verwacht dat als je de 2 kaarten probeerd met dezelfde instellingen dat ik dan met de 5900XT wel mee FPS zou halen maar dat is dus weer niet zo.

Ik heb trouwens als ik 4 keer AA aanzet dat de letters in de games echt onleesbaar worden, nou heb ik eerder nooit AA gebruikt dus ik heb geen idee wat dat inhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_MB_ schreef op 03 februari 2004 @ 18:05:
nou hij draait prima. beeld is volgens mij ongeveer hetzelfde. misschien zijn de kleuren ff wat helderder. zometeen ff die dvi stekker proberen.

nu eerst ff 3dmark testen :)

hoe kan ik de snelheden in me beeldschermeigenschappen zien?
heeft iemand de link naar het te downloaden bestandje daarvoor?
Dat staat als het goed is op de driver cd van de PoV. Onder de naam overclocking utility oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
als ik auto-detect doe komt ie uit op 504/910 :d

eerst maar ff langzaam handmatig hoogzetten.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke! Ik weet het nu zeker, ik ga een GF 5900XT kopen.... maar welk merk?

Club3d of Pov? de prijs zegt mij Club3d ... maar ik vind geluid ook heel belangrijk!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
440/730 gaat prima. 400 punten gestegen.

en reactie op hierboven.
ik heb nu de POV omdat die bewezen erg goed over te clocken was.
dus het is maar net wat je wilt. de club3d is goedkoper, maar meestal minder over te clocken.

en volgens mij zijn ze bijde erg stil. als ik me oor erbij hou, dan hoor ik em iig niet.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burner13
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
als je een club3d 5900xt voor minder kan krijgen dan de pov zou ik voor de club3d gaan. maar je moet er wel op letten dat je een blauwe krijgt, niet de groene. de groene zijn (nog) niet te flashen..

maar heb je dus een blauwe van club 3D, dan gaat hij even hard als de PoV
mits je de bios flasht natuurlijk..

[ Voor 7% gewijzigd door Burner13 op 03-02-2004 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er staat in de topicstart toch duidelijk:
2) GEEN 3DMARK SCORES MEER VERMELDEN. Dit liep in deel 2 veel te veel uit de hand. Het is tenslotte een "Ervaringen" topic, geen "kijk mijne eens snel zijn" topic. In overleg met de moderators is besloten om dus geen 3Dmark scores meer toe te staan. Als je een 3Dmark 03 score hebt waarvan je denkt dat ie het vermelden waard is, mail me dan, en ik zet hem in de tabel hieronder erbij.
Gelieve dit topic niet te verzieken en je dus daaraan te houden :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Laatst online: 02-10 22:19
k heb un blauwe pcb :D maar welk bios kan ik er ut beste overheen pleuren?
tenminste om hem goed overclock baar te krijgen natuurlijk!

[ Voor 30% gewijzigd door Tripwire999 op 03-02-2004 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 20:10
Burner13 schreef op 03 februari 2004 @ 18:51:
als je een club3d 5900xt voor minder kan krijgen dan de pov zou ik voor de club3d gaan. maar je moet er wel op letten dat je een blauwe krijgt, niet de groene. de groene zijn (nog) niet te flashen..

maar heb je dus een blauwe van club 3D, dan gaat hij even hard als de PoV
mits je de bios flasht natuurlijk..
ik heb nog geen Club3D een geheugen snelheid van 975 zien halen anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Sipio schreef op 03 februari 2004 @ 18:16:
Mijn eerdere post dat ik met mijn "oude" Gforce 4200 TI 64 MB net zulje framerates had als met deze kaart klopte wel, echter heb ik nu eens verder getest in o.a CoD en BF42 en nu kan ik toch alle grafische pracht op zijn max zetten en heb ik zelfs 2 x AA aangezet.

Dat hoefde ik dus bij de 4200 echt niet te proberen dus het zit toch wel goed, ik had alleen verwacht dat als je de 2 kaarten probeerd met dezelfde instellingen dat ik dan met de 5900XT wel mee FPS zou halen maar dat is dus weer niet zo.

Ik heb trouwens als ik 4 keer AA aanzet dat de letters in de games echt onleesbaar worden, nou heb ik eerder nooit AA gebruikt dus ik heb geen idee wat dat inhoudt?
Nou AA,(antialiasing) is een functie om al die kartelrandjes in de games weg te werken zodat het er mooier uitziet.
Zwaar spul is dat met een standaard vga kaartje zou je dit dus nooit aan kunnen zetten.En met deze wel :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
P.K. schreef op 03 februari 2004 @ 19:32:
[...]

ik heb nog geen Club3D een geheugen snelheid van 975 zien halen anders :P
hoe hoog liep die van jou nou?

veel hoger dan 480/900 gaat ie denk bij mij niet.

misschien later met een andere voeding nog wat hoger. maar dat zal wel niet denk. maarja ik vind het al een aardige verhoging zo :D

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik zie nu dat mijn post wat onduidelijk is idd, ik wist dat AA die kartelrandjes weghaalt, maar wat ik dus niet weet is hoe het komt dat de letters ingame dan ineens onleesbaar worden.
Scorelijsten en gewone chattekst bedoel ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap niet precies waar mensen het idee halen dat alleen de 5900xt 's met blauwe pcb van club3d te flashen zijn en die met een groene niet...

ik heb toch egt al mensen in dit topic gezien met een blauwe pcb waarbij het flashen niet werkt (zwart scherm na reboot enz.)

dus even voor de duidelijkheid..

zijn er mensen met een groene pcb (club3d) waarbij het flashen werkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
_MB_ kijk effe op www.guru3d.com
En dan bij downloads, daar vind je alle nvidia drivers en ook wat tooltjes. Ook een tool waarmee je de verborgen opties te zien krijgt in bij je videokaart settings.

Wie maakt er effe een nieuw topic waar we wel onze 3dmark scores kunnen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
_MB_ schreef op 03 februari 2004 @ 19:40:
[...]

hoe hoog liep die van jou nou?

veel hoger dan 480/900 gaat ie denk bij mij niet.

misschien later met een andere voeding nog wat hoger. maar dat zal wel niet denk. maarja ik vind het al een aardige verhoging zo :D
hij draait nu stabiel op 440/925, hij kan wel 525/975 maar dan gaat me voeding moeilijk doen, ik haal die snelheden alleen als ik me cpu niet overcklok maar dan zakken de prestaties verder in als deze iets mindere overclock van me PoV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M0rpheus schreef op 03 februari 2004 @ 19:44:

Wie maakt er effe een nieuw topic waar we wel onze 3dmark scores kunnen posten.
dat zou wel handig zijn jah >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het kwaad kunnen om de memory heatsink van mijn kaart af te laten?
Heb namelijk zelf een waterblokje gemaakt, maar nu raken de slangpilaren de heatsink (had het blokje al gemaakt voor ik de kaart had)

De heatsink wordt tijdens 3dmark wel warm, maar niet echt gloeiend heet, en de koelpasta waarmee de heatsink vast zit, lijkt me nou ook niet van het beste soort.
Ik zelf denk dus dat ik de heatsink er zonder problemen af kan halen, maar de enige manier om daar achter te komen is om het gewoon te proberen.
Als er iemand is die dit al eens geprobeerd heeft en er slechte ervaringen mee heeft, reageer dan aub snel, want vananvond gaat ie nog draaien!

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/erikbeverloo/forum/IMG_1349.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 12:15
Ik heb me Club3d 5900XT binnen en wat een kwaliteits verschil met me onboard geforce4 mx :)

Ook natuurlijk al wat aan overklokken geweest en als eerst de automatishe detectie gedaan. Die dacht dat geheugen wel op 860hmz kon draaien. Dus ik had al zoiets wat is dit voor onzin :) en met testen inderdaad beetje artifacts.
Moet nu nog beste gehuegen snelheid zoeken, maar denk dat die vrij ver overclockbaar is. De core draait op 465 Mhz en daar ben ik tot nu toe gestopt met overclocken.
Dus hoop 480/800 stabiel te halen ;)

Ben echt zeer blij met de kaart, wilde alleen niet draaien op windows 2003 dus moest downgraden naar XP maarja niks aan te doen.

Vind het die 180€ zeker waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuBBerenRoBBie
  • Laatst online: 12-08 20:11

RuBBerenRoBBie

Ben niet gek, ben vliegtuig...

Misschien een idee om een topic te openen voor alleen het flashen van de (club3d) 5900XT kaart? Ik weet dat er een topic is voor het flashen van een 5900, maar dat is toch duidelijk anders voor de XT...
Ik zie door alle scores en weet ik allemaal voor getalletjes de bomen door het bos niet meer!? Lijkt mij dat we hier zijn om met elkaar iets op te kunnen lossen i.pv. elkaar continu te bestoken met scores... Mijn kaartje kan ik ook wel harder laten lopen, maar er moet aan geklooit worden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
ik heb de blauwe pcb van club 3D !
maar welk bios kan ik er nou het best op zetten om goed te kunnen overclocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Tripwire999 schreef op 03 februari 2004 @ 22:47:
ik heb de blauwe pcb van club 3D !
maar welk bios kan ik er nou het best op zetten om goed te kunnen overclocken?
Die van XFX werkte het beste volgens velen hier.
Heb helaas een groene PCB, dus heb het nooit kunnen proberen.
Voor download link zie beginpost van dit topic :)

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt wel mooi plat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De PoV is toch beter te flashen naar bv. een 5900ultra , of niet? (vanwege 2.2 ns geheugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:15
Ik zie hier bijna niemand met de Asus 5900XT ?
Ik heb deze zelf van de week bij een maat van me geflashed, in 1 keer en loopt echt prima op 475//975, core kan nog hoger maar ik speel lieverd voor save met iemand anders zijn kaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Ik heb de pov op 471/891 lopen, maar wat zou dan het voordeel van een flash kunnen zijn?

alleen dat ie dan 5900 Ultra weegeeft als kaart?
dan kan ik toch netzogoed de bios naam aanpassen?

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:32
The_Dart schreef op 03 februari 2004 @ 23:55:
Ik heb deze zelf van de week bij een maat van me geflashed, in 1 keer en loopt echt prima op 475//975, core kan nog hoger maar ik speel lieverd voor save met iemand anders zijn kaart :)
Das erg netjes heb zelf ook een asus kaart maar dan de ultra variant denk zelf dat de asus 5900 xt gewoon een 5900 non ultra is. Dat verklaart ook wel waarom de prijs gemiddeld wat hoger is als de rest maar dan krijg je er wel de mooiste kaart met 2,2 ns geheugen wat altijd goed is ;)

Edit: Zie net dat de asus 5900 xt en andere koeler heeft erug jammer want die van de 5900 ultra is gewoon erg sweet en ook zeer koel.

[ Voor 10% gewijzigd door sjekneck op 04-02-2004 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
The_Dart schreef op 03 februari 2004 @ 23:55:
Ik heb geen zin om 100 euro extra bij te leggen ;) . Voor ongeveer dezelfde prestaties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
dus als ik het goed begrijp is de XFX bios het beste om mijn kaart te overclocken?
want ik zie dat die van gainward het ook doet als ie op 4X agp staat en aangezien mijn moederbord op 4x agp draait kan ik die dan niet beter over mijn kaart heen flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tripwire999 schreef op 04 februari 2004 @ 07:56:
dus als ik het goed begrijp is de XFX bios het beste om mijn kaart te overclocken?
want ik zie dat die van gainward het ook doet als ie op 4X agp staat en aangezien mijn moederbord op 4x agp draait kan ik die dan niet beter over mijn kaart heen flashen?
probeer ze allebei zou ik zeggen (zorg wel dat je pci kaartje in de buurt hebt als het fout mocht gaan ;) )

@ gpXtreme...

ik moet zeggen dat het blokje er goed uitziet _/-\o_
en van dat koelblokje op het geheugen zal je geen last hebben (als je dat niet teveel overclock tenminste...)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiwan Kanobi
Tripwire999 schreef op 04 februari 2004 @ 07:56:
Tripwire denk er wel even bij na dat de XFX bios de kaart flashed naar een 5900 en de Gainward naar een 5950 Ultra. Waar je dus op moet letten bij deze laatste is dat je na de flash meteen in windows je kloksnelheid terugzet anders trekt de kaart hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiwan Kanobi
RuBBerenRoBBie schreef op 03 februari 2004 @ 21:54:
Misschien een idee om een topic te openen voor alleen het flashen van de (club3d) 5900XT kaart? Ik weet dat er een topic is voor het flashen van een 5900, maar dat is toch duidelijk anders voor de XT...
Ik zie door alle scores en weet ik allemaal voor getalletjes de bomen door het bos niet meer!? Lijkt mij dat we hier zijn om met elkaar iets op te kunnen lossen i.pv. elkaar continu te bestoken met scores... Mijn kaartje kan ik ook wel harder laten lopen, maar er moet aan geklooit worden toch?
Goed plan! In het begin van deze thread leek het aardig op een club3d ervaringen thread maar nu is het inmiddels wat anders. Misschien krijgen we op die manier wat meer inzicht bij wie de flash succesvol verloopt...blauw of groene pcb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 23:15
heb al meerdere keren in di topic gelezen dat de Point Of View 5900XT 2.2 RAM heeft terwijl op de site van PoV 2.8 staat.
dus wat is het nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigbot schreef op 04 februari 2004 @ 12:16:
heb al meerdere keren in di topic gelezen dat de Point Of View 5900XT 2.2 RAM heeft terwijl op de site van PoV 2.8 staat.
dus wat is het nu?
2.2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Ben ik effe blij dat ik morgen waarschijnlijk mijn POV binnen heb!!! :)
Alleen jammer dat er geen temperatuursensor op zit! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gister me leadtek 5900 xt gekregen, gister tot 450 mhz / 850 mhz gekomen, en vandaag verder gaan:P

maar als ik de bios ga flashen naar een bios vna een 5900 ultra en dat mislukt of die bios werkt niet, hoe moet ik dan precies terugflashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
bedankt.
hier is trouwes de link waar ik het zag.
http://www.pointofview-online.nl/1024/products/fx/fx5900.php

ben nu nog over de POV en paar anderen aan het nadenken zoals de albatron XT enz.
enige nadeel is dat de albatron uit duitsland moet komen voor die prijs.
es effe rondzoeken hoever hij standard overclockt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 12:41:
ik heb gister me leadtek 5900 xt gekregen, gister tot 450 mhz / 850 mhz gekomen, en vandaag verder gaan:P

maar als ik de bios ga flashen naar een bios vna een 5900 ultra en dat mislukt of die bios werkt niet, hoe moet ik dan precies terugflashen?
heeft die leadtek dan 2,2ns ???

als 't flashen mislukt moet je even met een pci vidkaartje proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bosmonster schreef op 02 februari 2004 @ 11:31:
Ja maar wat zegt hij nou? Dat HalfLife 2 leaked Alpha een stuk sneller draait op een videokaart van 550 euro dan op een kaart van 190 euro...
Sorry hoor, maar hoe kom jij aan 550 euro?
De 9800 PRO is al rond de 230 euro te krijgen!

Zie de PriceWatch.
pricewatch: ATi Radeon 9800 Pro 128MB (AGP)
pricewatch: Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB DDR (AGP, DVI)
pricewatch: Club3D Radeon 9800 Pro 128MB (AGP)

Dat betekend dat de 9800 PRO nu de allerbeste prijsprestatie verhouding heeft.
Ik zat zelf eerst ook een een 5900XT te denken.. maar voor een paar tientjes meer
haal je nu een 9800 PRO die in alle opzichten beter en sneller is dan de 5900XT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
alle opzichten?

nah moet je eens naar guru3d gaan
die benches waarbij een aopen XT word gebenched wint hij regelmatig nipt of verliest nipt van een 9800Pro

is maar 1 of 2 benches waar hij echt verliest.
in 1 bench wint hij ook overduidelijk van de 9800pro.

en die betere beeld kwaliteit bij AF en AA
nou leuk als jij het verschil kunt merken als je aan het spelen bent ik dus niet. (das ook de reden waarom de beeldkwaliteit word bekeken met hulp van screenshots)

dus ik vind de XT stuk beter voor 50 euro minder.
praat ik nog niet over de ATI drivers :+
koop over jaartje of anderhalf toch weer iets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LorD_GyproX
  • Laatst online: 01-02 21:59
Is de Leadtek GF 5900XT dan niet beter dan die van PoV ??
Van zover ik weet zijn de leadtek's toch altijd goed ( miss beter ) gekoeld en dus miss ook makkelijker te overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
aaaah help kan iemand mij alsjeblieft de standaard Club3D 5900XT bios sturen, ik heb mn backupje per ongeluk weg gepleurd :(

EDIT Nevermind had em nog in mn prullebak staan gelukkig

[ Voor 20% gewijzigd door Snirpo op 04-02-2004 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
LorD_GyproX schreef op 04 februari 2004 @ 13:59:
Is de Leadtek GF 5900XT dan niet beter dan die van PoV ??
Van zover ik weet zijn de leadtek's toch altijd goed ( miss beter ) gekoeld en dus miss ook makkelijker te overclocken.
de pov's zijn iig allemaal over te clocken tot 450/850. en volgens mij allemaal nog hoger ook. ik heb die van mij nu niet te hoog gezet. 460/860. maar kan hem ook op 485/895 zetten. maar dan zit ik een beetje aan de max denk, das ook weer niet goed.

maar sommige hebben hun pov zelfs nog hoger. en de leadtek zal denk dezelfde snelheden halen.

dus het maakt denk weinig uit wat je koopt. de leadtek is duurder, maar heeft misschien wel weer een temp meter.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Eh, ja?

Want met de 9800 kun je straks ook i.i.g. alle DX9 spellen die nog uit moeten komen nog lekker en vloeiend spelen. Denk aan HalfLife 2 b.v. En als je even goed oplet waar je hem koopt dan krijg je er nog een gratis coupon voor HL2 bij ;)
nah moet je eens naar guru3d gaan
die benches waarbij een aopen XT word gebenched wint hij regelmatig nipt of verliest nipt van een 9800Pro
Ik heb de scores even op een rijtje voor je gezet.
Alle scores zijn gewoon "copy/pasted" van guru3d.

FireStarter
FX 5900 XT 149
R9800PRO 182

SplinterCell
Alle kaarten (van 9600 t/m FX5900Ultra) scoren vrijwel het zelfde.
Loopt op welke kaart dan ook Kwalitatief Uitermate Teleurstellend ;)
Is gewoon brakke console port.

Aquamark 3
FX 5900 XT 34
9800 Pro 43

Return to Castle Wolfenstein (i.e. Quake 3)
FX 5900 XT 115
9800 Pro 125

Halo
Geen 9800 scores? Wat een amateurs bij Guru.
Maar goed, ook dit spel loopt op elke kaart Kwalitatief Uitermate Teleurstellend ;)
En is ook al zo'n brakke console port.

Unreal II: The Awakening
FX 5900 XT 48
9800 Pro 73

Serious Sam Second Encounter
FX 5900 XT 106
9800 Pro 105

Unreal 2003
FX 5900 XT 57
9800 Pro 97
is maar 1 of 2 benches waar hij echt verliest.
in 1 bench wint hij ook overduidelijk van de 9800pro.
Waarom zie ik dan dat de 9800 toch ruim sneller is in alle benchmarks op één na?
De 9800 is juist met name in de nieuwere game-engines veel sneller (unreal/firestarter). De Quake 3 engine is trouwens zwaar verouderd en achterhaald, ze moeten eens stoppen om dat als benchmark te gebruiken :p

Alleen in Serious Sam is de 5900XT maar liefst 1 frame sneller.
Nou, dat is echt een overduidelijke overwinnning...

Daarbij zijn dit vrijwel allemaal games die ik zelf niet speel dus deze scores boeien mij niet zo. Als je kijkt naar de wat minder mainstream games, b.v. Gothic II wat ik wel speel, dan zie je dat ATi bijna 2x zo snel is met dit spel. En zo zijn er nog veel meer, dus niet alleen de nieuwere DirectX9/PS2.0 games.

Zie verder ook:
nieuws: DirectX 9.0-benchmarks ATi- en nVidia- kaarten
http://www.3dvelocity.com/reviews/5900u/5900u_16.htm
En Google ;)
en die betere beeld kwaliteit bij AF en AA
nou leuk als jij het verschil kunt merken als je aan het spelen bent ik dus niet.
Maar ik wel. Zaagtandjes vallen enorm op... als je die niet ziet. Blurry textures vallen ook op, als je dat ook al niet ziet... dan moet je wel een hele slechte monitor of ogen hebben. Goede AF (scherpe textures) kan wel degelijk het verschil maken tussen een frag maken of afgeschoten worden. Enemies zijn beter te spotten als alles haarscherp is, in een blur-omgeving is dat toch net even wat lastiger.

Overgens, als je alles in 1024x768 wil spelen met alles op low en zonder AF en AA dan kun je ook nog wel eventjes vooruit met een Ti4200 ofzo. Een 5900 of 9800 koop je m.i. juist om in hoge resoluties EN met alle eye-candy aan te kunnen spelen. Het verschil tussen 180 en 240 fps zie en merk je echt niet dus om alleen maar voor wat hogere framerates zo'n kaart te kopen? Beetje zonde, of niet?
(das ook de reden waarom de beeldkwaliteit word bekeken met hulp van screenshots)
Daar zijn wel meer redenen voor.
Live/in-motion captures van games zijn nogal lastig om te maken ;)
praat ik nog niet over de ATI drivers :+
Nou nou, wat een oude koeien en vooroordelen weer |:(

ATi's drivers staan al weer een jaar of wat op minimaal hetzelfde niveau als die van nVidia. En met nVidia's drivers kom je ook genoeg issue's tegen. Of durf je glashard te beweren dat nVidia's drivers bugvrij zijn? Dacht ut niet. Bugvrije software bestaat niet, zeker niet bij komplexe low-level software als drivers.
koop over jaartje of anderhalf toch weer iets nieuws.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03:10
Mijn PoV gaat tot 480(100% niet verder) /980(mischien nog verder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03:10
Mijn kaart loopt atm dus op 475/680. Als ik een zwaar spel speel, farcry, pop dan blijft hij soms opeens hangen voor 15 seconden ofzo. geluid hoor ik wel, maar het beeld staat stil. Dit komt denk ik door mijn videokaart omdat hij iets geocht is. Hij word ook vrij warm aan het uiterste gedeelte van de kaart. Is het verstandig om een goede zalman cooling erop te zetten (wat was dat type nummer ook alweer) of kan ik het anders oplossen (ja lagerklokken;)?

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Bedoel je die metalen verstevigings staaf? Die aan de voorkant van de kaart zit (tegen over de AGP-poort). Want die voelt bij mij warm aan, maar das niet zo erg.

Je moet zorgen dat je genoeg airflow door je kst hebt, dan heb je ook geen lompe zalman nodig.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd ATI nerds in een nVidia topic, als je ATI beter vind dan ga je voor die Radeon en kom je niet zeuren dat die sneller is.Er zit een degelijk prijsverschil van 50 Euro en dat is niet nix.Met de 5900XT kan je ook DX9 games spelen, en als die ATI een paar FPS meer haalt zal de meeste hier een worst wezen.De 5900XT zijn lekker hoog te clocken voor een zeer mooie prijs.

Overigens ik zie hier de meeste problemen met ATI kaarten dus dat scheelt ook weer.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
ATI drivers zijn geen ouwe koeien de nieuwere versies doen het meestal erg goed bij de XT.
en bij de goedkope 9800Pros kun je een HL2 coupon bijna vergeten daarom zijn die ook goedkoop (heb coupon hier liggen).
en HL2 krijg je alleen nog bij de XTs
en tegen de tijd dat HL2 er is heb ik allang weer nieuwe kaart.
waarschijnlijk PCIXpres.
en volgens tests die ik gelezen heb (nieuwere tests) zou HL2 ook op een radeon 9800pro niet echt super draaien dus.

jij kijkt naar XT prestaties waarom denk je dat dit forum bestaat >:) .

ontopic:
ga denk ik voor de albatros of POV krijg je bij een van die 2 COD erbij? want die wil ik niet heb ik al.
is alleen erg onduidelijk met de albatron omdat die zo ongeveer 3 versies heeft die abnormaal dicht bij elkaar zitten.
iemand hier overclock ervaring met de albatros?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Nou ik heb bij m'n POV geen COD gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie_N
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06-2022
ik vroeg me af waar je de temperatuur van de kaart af kunt lezen? ik kan ook nergens vinden of mijn kaart uberhaupt zon sensor heeft (de 5900xt van aopen)? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
warp schreef op 04 februari 2004 @ 15:36:
[...]

Eh, ja?

Want met de 9800 kun je straks ook i.i.g. alle DX9 spellen die nog uit moeten komen nog lekker en vloeiend spelen. Denk aan HalfLife 2 b.v. En als je even goed oplet waar je hem koopt dan krijg je er nog een gratis coupon voor HL2 bij ;)

[...]

FireStarter
FX 5900 XT 149
R9800PRO 182

SplinterCell

Aquamark 3
FX 5900 XT 34
9800 Pro 43

FX 5900 XT 115
9800 Pro 125

Halo
Maar goed, ook dit spel loopt op elke kaart Kwalitatief Uitermate Teleurstellend ;)

FX 5900 XT 48
9800 Pro 73

FX 5900 XT 106
9800 Pro 105

Unreal 2003
FX 5900 XT 57
9800 Pro 97

[...]

Waarom zie ik dan dat de 9800 toch ruim sneller is in alle benchmarks op één na?
De 9800 is juist met name in de nieuwere game-engines veel sneller (unreal/firestarter). De Quake 3 engine is trouwens zwaar verouderd en achterhaald, ze moeten eens stoppen om dat als benchmark te gebruiken :p

Daarbij zijn dit vrijwel allemaal games die ik zelf niet speel dus deze scores boeien mij niet zo. Als je kijkt naar de wat minder mainstream games, b.v. Gothic II wat ik wel speel, dan zie je dat ATi bijna 2x zo snel is met dit spel. En zo zijn er nog veel meer, dus niet alleen de nieuwere DirectX9/PS2.0 games.

Zie verder ook:
En Google ;)

[...]

Maar ik wel. Zaagtandjes vallen enorm op... als je die niet ziet. Blurry textures vallen ook op, als je dat ook al niet ziet... dan moet je wel een hele slechte monitor of ogen hebben. Goede AF (scherpe textures) kan wel degelijk het verschil maken tussen een frag maken of afgeschoten worden. Enemies zijn beter te spotten als alles haarscherp is, in een blur-omgeving is dat toch net even wat lastiger.

Overgens, als je alles in 1024x768 wil spelen met alles op low en zonder AF en AA dan kun je ook nog wel eventjes vooruit met een Ti4200 ofzo. Een 5900 of 9800 koop je m.i. juist om in hoge resoluties EN met alle eye-candy aan te kunnen spelen. Het verschil tussen 180 en 240 fps zie en merk je echt niet dus om alleen maar voor wat hogere framerates zo'n kaart te kopen? Beetje zonde, of niet?

[...]

[...]

ATi's drivers staan al weer een jaar of wat op minimaal hetzelfde niveau als die van nVidia. En met nVidia's drivers kom je ook genoeg issue's tegen. Of durf je glashard te beweren dat nVidia's drivers bugvrij zijn? Dacht ut niet. Bugvrije software bestaat niet, zeker niet bij komplexe low-level software als drivers.

[...]

Offtopic:

ATI NERD.
Volgens mij heb je een ati kaart dat kan niet anders.
Weetje ik ben geen nvidia aanhanger , integendeel ben een ati fan (zit er al 2 jaar op).
Dit is de eerste keer weer dat ik een geforce koop. En dat puur omdat dit gewoon een bomgoede kaart is :*) . Als je wil zeuren met je radeon doe je dat maar in een ander topic.

Ontopic:
Iemand nog moeilijkheden met de geforce fx 5900 xt gehad, ik ben er zeer tevreden over :*) . Nog geen probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
als ut fout gaat met ut flashen wat moet ik dan met een pci kaart precies doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
de Aopen heeft geen temp sensor.

ik zie bij albatron door de bomen het bos niet meer
2 kaarten die XT zijn precies zoals de Club3D alleen ander stickertje

en dna 4 kaarten met dat 3 fan systeem dat lijkt me wel wat.
heeft iemand ervaring met deze kaarten?

FX5900 TURBO
FX5900PV
FX5900EPV
FX5900CP

iets hogere clocksnelheid dan de XT.
vind ze alleen nergens.
heeft iemand ervaring met deze karten of weet waar ik ze kan krijgen?
anders word het de POV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij de BIOS File sturen van de Club3D FX5900 XT Blue PCB and Green PCB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier ging iets fout met posten....

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
zit er eigenlijk een verschil in versie tussen de Club3D 5900XT blauwe pcb en groene pcb?

Groene heeft versie: 4.35.20.32.02
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 17:05:
Kan iemand mij de BIOS File sturen van de Club3D FX5900 XT Blue PCB and Green PCB?
Hier is de bios van de groene: http://tlord.rentone.nl/club3d5900xtgroen.zip

[ Voor 55% gewijzigd door Snirpo op 04-02-2004 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 12:44:
[...]

heeft die leadtek dan 2,2ns ???

als 't flashen mislukt moet je even met een pci vidkaartje proberen
ik weet enit hoe je het kunt zien, dus heb ik effe gekeken wat er precies op de chip stond

HY5DU283222
AF-28 329A

KOR 7L42072C

mss kun je hier wat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 18:11:
[...]

ik weet enit hoe je het kunt zien, dus heb ik effe gekeken wat er precies op de chip stond

HY5DU283222
AF-28 329A

KOR 7L42072C

mss kun je hier wat mee?
2,8 ns dus (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
dus dan zou alleen de pov 2,2 hebben?

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De PoV ownt gewoon zwaar ,
ik heb op de Aquamark site gecompared met andere mensen die ook ong hetzelfde systeem hebben als mij en ik stond qua het aantal graphic punten TWEEDE van de 200 deelnemers :D en zonder het eruitfilteren van de beste videokaarten :D

ik zeg toch dit is echt een goei koop man ; ik ben er heel blij mee >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 12:58

Deathchant

Don't intend. Do!

ik vraag me af of er nog iemand reageert met een ASUS FX5950ultra BIOS.........
mijn Asus 5900Ultra wordt trouwens zeker 58 graden, in idle mode.
Nou vraag ik me af hoe dat kan ??

Bij welke COOLBITS.REG zie ik dat 2D/3D schermpje?? Ik heb nu coolbits, maar heb dat 2d3d ding er niet bij staan...........mischien dat ik em daarmee koeler kan houden in 2D mode.......
is het trouwens net zo slecht om te "onderklokken" als te overklokken?
Kep gehoord dat het even slecht moet zijn....

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
heb niets gevonden op de albatron site :(
ga maar es mailen als ik deze ga halen
is wel geen XT maar ik denk voor dezelfde prijs een turbo te kunnen krijgen.
een vriend zou er proberen achter te komen of hij eraan kan komen O-) .
maar betwijfel zelf of hij in europa te krijgen is

ik denk dat de albatron XT gewoon een club3D is of andersom want blauwe PBC en zelfde fan.

[ Voor 20% gewijzigd door Deadsy op 04-02-2004 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Master schreef op 04 februari 2004 @ 16:46:
[...]

Offtopic:

ATI NERD.
Volgens mij heb je een ati kaart dat kan niet anders.
Weetje ik ben geen nvidia aanhanger , integendeel ben een ati fan (zit er al 2 jaar op).
Dit is de eerste keer weer dat ik een geforce koop. En dat puur omdat dit gewoon een bomgoede kaart is :*) . Als je wil zeuren met je radeon doe je dat maar in een ander topic.

Ontopic:
Iemand nog moeilijkheden met de geforce fx 5900 xt gehad, ik ben er zeer tevreden over :*) . Nog geen probleem gehad.
je hebt helemaal gelijk ! dit topic gaat over ervaringen met de 5900xt, en toch moet er zo'n ati nerd zijn mening weer geven, zout aub toch op man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Laatst online: 12:32
warp schreef op 04 februari 2004 @ 15:36:
[...]

Eh, ja?

[...]

FireStarter
FX 5900 XT 149
R9800PRO 182

SplinterCell

Aquamark 3
FX 5900 XT 34
9800 Pro 43

FX 5900 XT 115
9800 Pro 125

Halo

FX 5900 XT 48
9800 Pro 73

FX 5900 XT 106
9800 Pro 105

Unreal 2003
FX 5900 XT 57
9800 Pro 97

[...]

Zie verder ook:
En Google ;)

[...]

[...]

[...]

[...]

Omg sorry dat ik hierop moet reargeren hoor maar die ut2003 scores en unreal 2 kloppen echt voor geen meter bij zo'n beetje alle andere benchmark sites scoren ze vrijwel gelijk ( op zo'n 3 a 4 fps na ). Dit zijn zeker de scores met AA en AF aan zeker. Maargoed dat jij echt anderen gaat lopen zieken met je Ati kaartje waar je vast veels te veel voor betaald hebt betekend niet dat je dat op een 5900 XT topic hoeft te flaimen hoor. Als de meeste hier deze perfomance krijgen voor 185 pleuro en jij voor die van jou een dikke 400 pleuro's hebt neergeteld dan weet ik toch wel waar ik voor zou kiezen. De 5900 XT omdat ik dan meer waar voor me geld kreeg dan een 9800 pro die al lang veel goedkoper had moeten zijn datt ding is al ruim een jaar oud en nu eindelijk te betalen is. En dan al die ati fanboys maar blijven zeggen dat nvidia de boel loopt te tillen
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiwan Kanobi
Heb net weer als een gek lopen testen om mijn club3d te flashen met een andere bios. Maar helaas zonder resultaat.

Heb ten eerste de originele Club3d 5900NU geprobeert maar deze resulteerd in een schaakbord aan vlakken in windows...een no go dus. Met de XFX 5900 bios heb ik meerdere uninstalls en installs gedaan van de 53.03, 53.04 en 53.06 drivers maar resulteerde alle in blacksceens na boot. Heb geprobeert voltages te veranderen in de bios alsmede sideband adressing en fastwrites uit te zetten echter ook zonder resultaat. Het moet toch ergens aanliggen....??? 8)7

Tweakers onder ons denk mee en zoek het in de richting van driver/bios want na de flash kan er gewoon met de bios gewerkt worden het is echter na het uitzetten van het systeem en dus het resetten van het interne ROM geheugen op een moederbord/videokaart dat de nvidia driver onraad ruikt en zegt bekijk het maar...

Heeft iemand al getest om een complete schone windows installatie te doen met een XFX bios...misschien dat dit werkt??? Wie stelt zich op als vrijwilliger dit te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
met welk spel kan ik me nieuwe pov 5900xt echt goed testen?
liefst een goede demo ofzo.

ik heb prins of persia, maar die kan ik niet hoger zetten dan dat ik dat al met m'n GF 3 ti 200 deed. en bij NFS underground kan ik het ook niet mooier zetten.

far cry proberen? die kon ik redelijk op m'n 3 ti spelen.

maar zijn der nog andere mooie om te proberen?

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuBBerenRoBBie

RuBBerenRoBBie

Ik heb een schone Windows installatie gedaan met de xfx bios. Het werkte tot aan het moment dat de drivers zich gingen initialiseren. Ik weet niet wat voor een voeding jij hebt Obiwan Kanobi? Ik heb zo'n qtec 350watt met een hele zwakke 12volt lijn (14a). Ik heb een beetje het idee dat het daaraan ook kan liggen. Zou het kunnen dat de drivers van nvidia zoveel meer bronnen aanspreken (bijv; temp metingen, dualview, sba, fastwrite etc) dat de voeding het niet trekt, waardoor het systeem wel blijft draien maar de kaart niet voldoende stroom meer krijgt?
Ik heb ook alles geprobeerd van bios shadowen, agp vddq, fastwrite, sideband, cpu niet overklokken, geheugen losser stellen etc...

Wat ik ook denk is dat de bios van de xfx of andere 5900 biosjes de 2,2ns geheugen modules gewend zijn. Deze draaien op een hogere latency dan de 2,8ns in de club3d. Door de 2,8ns in de 5900xt een lagere latency te geven kunnen ze bijna de snelheid van de 5900 halen... Dit betekent dat de modules wel veel meer stroom nodig hebben, net zoals je normale geheugen of cpu dat nodig zou hebben als je dat overklokt.

Ik hoop dat dit een beetje leesbaar is want ik ben ook aan het zoeken naar antwoorden.... ;)

Ik heb trouwens een nieuwe voeding besteld een Levicom X alien Black 500 watt (met een 34a 12v lijn!!!). Ik ga het hier nog eens mee proberen.
Ik hoop dat iemand hier verder mee komt?!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
mag ik vragen waar je die levicom besteld hebt ? :P
ik wil namelijk ook zo'n levicom gaan halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo

ik ben een nieuwe gebruiker,
en heb meteen een vraag over de 5900xt van pov.
ik heb vandaag de pov 5900xt binnen gekregen,
na de instalatie van de video kaart meteen ff gekeken,
na de snelheid van de gpu en de core,
en tot mijn schrik zie ik gpu 300 mhz, core 680 mhz.
is dit normaal? ik dacht de de pov op 390 en 680 behoort,
te lopen heb ik nu een pov te pakken die is ondergeklokt.
of is er iets mis met de pov kaart.
en zijn er meer gebruikers die pov hebben met de zelfde snelheid als mij.
de pcb van de pov is zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiwan Kanobi
RuBBerenRoBBie schreef op 04 februari 2004 @ 21:26:
Ik heb een schone Windows installatie gedaan met de xfx bios. Het werkte tot aan het moment dat de drivers zich gingen initialiseren. Ik weet niet wat voor een voeding jij hebt Obiwan Kanobi? Ik heb zo'n qtec 350watt met een hele zwakke 12volt lijn (14a). Ik heb een beetje het idee dat het daaraan ook kan liggen. Zou het kunnen dat de drivers van nvidia zoveel meer bronnen aanspreken (bijv; temp metingen, dualview, sba, fastwrite etc) dat de voeding het niet trekt, waardoor het systeem wel blijft draien maar de kaart niet voldoende stroom meer krijgt?
Ik heb ook alles geprobeerd van bios shadowen, agp vddq, fastwrite, sideband, cpu niet overklokken, geheugen losser stellen etc...

Wat ik ook denk is dat de bios van de xfx of andere 5900 biosjes de 2,2ns geheugen modules gewend zijn. Deze draaien op een hogere latency dan de 2,8ns in de club3d. Door de 2,8ns in de 5900xt een lagere latency te geven kunnen ze bijna de snelheid van de 5900 halen... Dit betekent dat de modules wel veel meer stroom nodig hebben, net zoals je normale geheugen of cpu dat nodig zou hebben als je dat overklokt.

Ik hoop dat dit een beetje leesbaar is want ik ben ook aan het zoeken naar antwoorden.... ;)

Ik heb trouwens een nieuwe voeding besteld een Levicom X alien Black 500 watt (met een 34a 12v lijn!!!). Ik ga het hier nog eens mee proberen.
Ik hoop dat iemand hier verder mee komt?!!
Hey kijk hier hebben we wat aan...TOP man. Wanneer verwacht je de voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
bij mij zal gelukkig de psu geen probleem zijn
om de een of andere reden heb ik bij mijn vorige upgrade een enermax 460watt genomen. :9~ .

ik kan niet genoeg zeggen dat je op een PSU nooit moet besparen.
maar die lexicom is een lekker ding :9~

vind alleen dat de fotos op veel sites nog moeten worden toegevoegd en winkels hebben soms de raarste fotos ik denk dat ik maar eens fotos van alle XTs ga verzamelen
verveel me toch nu ik ziek ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 22:00:
hallo

Oke we verwachten wel dat je een beetje zoekt he ;) . Dit is tenslotte geen beginnersweb :) . De core van de geforce fx is in 2d (300 mhz) en in 3d (390 mhz).
Je hebt vast dat tooltje geinstalleerd dan staat er rechtsbovenaan bij de snelheden (2d,3d) als je hem op 3d zet dan zie je dat hij 390 mhz is :) .

Maare nog vraagie tussendoor he bevalt ie goed jawel toch :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Laatst online: 08:17
Gasten, hij vergelijkt de radeon 9800 pro met de 5900XT in het 5900xt ervaringen topic. Hij hoort dat misschien maar niet te doen in dit topic want hij krijgt alleen maar "domme" reacties van mensen. ("hu ati nerd bla bla bla"). Ik moet dus zeggen dat het een niet zo slimme reactie was van hem, maar er komen hier zeker ook kromme vergelijkingen tussen deze 2 kaarten langs en kan begrijpen dat hij zijn ei dan kwijt wil.

Kijk hij heeft wel gelijk, maar nog steeds is er 50€ verschil in prijs, en dat is waarom dit topic bestaat, niet?
Maar jullie overtrekken de boel toch een beetje en reageren of hij aan het flamen is, maar volgens mij gaat flamen toch echt heel anders! (hij verdedigt de radeon 9800 alleen maar? - naar mijn mening)

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuBBerenRoBBie

RuBBerenRoBBie

Ik heb hem hier gekocht: www.ct-systemen.nl, hij is daar op voorraad!
Ik verwacht hen zaterdag wel, heb vanmiddag geld overgemaakt dus zal er dan wel zijn!!!

Heeft iemand al eens geprobeerd om met zo'n driverkiller alle drivers weg te halen, daarna te flashen, uitzetten en dan waar aanzetten? :( Als er wgewoon wordt opgestart dan weten we zeker dat het aan de drivers ligt, lijkt mij toch! Zoniet dan ligt toch het aan de psu of het voltage gedoe...
Ik ga dit zelf ook nog wel even proberen
Iemand anders nog meer ideeen of andere biossen?
Ze geven toch allemaal het zelfde zwarte beeld?
En voor de enkelingen waarbij het wel is gelukt (burner toch?); Nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Althalus schreef op 04 februari 2004 @ 22:33:
Gasten, hij vergelijkt de radeon 9800 pro met de 5900XT in het 5900xt ervaringen topic. Hij hoort dat misschien maar niet te doen in dit topic want hij krijgt alleen maar "domme" reacties van mensen. ("hu ati nerd bla bla bla"). Ik moet dus zeggen dat het een niet zo slimme reactie was van hem, maar er komen hier zeker ook kromme vergelijkingen tussen deze 2 kaarten langs en kan begrijpen dat hij zijn ei dan kwijt wil.

Kijk hij heeft wel gelijk, maar nog steeds is er 50€ verschil in prijs, en dat is waarom dit topic bestaat, niet?
Maar jullie overtrekken de boel toch een beetje en reageren of hij aan het flamen is, maar volgens mij gaat flamen toch echt heel anders! (hij verdedigt de radeon 9800 alleen maar? - naar mijn mening)
Daar heb je gelijk in :) .
Maar ik ga toch ook niet in een ati radeon 9800 pro topic bij wijze van spreke, opnoemen hoe goed mijn 5900 xt wel niet presteerd. Dat doe ik dan liever hier,dus niet in een ati radeon 9800 topic ;).
En nog iets de meeste mensen die hier een geforce fx 5900 xt hebben gekocht. Hebben heus de benchmarks wel vergeleken. (je koopt immers niet blind :+ )
Maar hij moet er nog een keer goed instampen hoe goed de radeon 9800 pro wel niet is in vergelijking met de fx 5900 xt :) .

Dat moest even van mijn hart :D . Dus mijn antwoord is je hebt gelijk in beperkte mate. (wat een dure taal :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-09 17:52
Ik vind dat hij idd wel erg geflamed wordt. Dit topic is geopend omdat de 5900XT zo'n goede prijs/prestatie verhouding heeft. Ati heeft daarom de aanval ingezet met de 9800 Pro, die eigenlijk veel duurder verkocht had moeten worden.

Nu blijkt de 9800 dus een extreem goede prijs/kwaliteit verhouding te hebben. De in dit topic zo populaire Point of View 5900XT kost op z'n goedkoopst 196 Euro, de Club 3D 9800 Pro kost 228 Euro. Da's 32 Euro verschil...

Ik denk dat ikzelf de 5900 daarom niet meer ga kopen.

Overigens bedoeld hij het waarschijnlijk helemaal niet als flame, maar gewoon om jullie te informeren dat er mischien wel een betere kaart te krijgen is.

[ Voor 23% gewijzigd door Drogo op 04-02-2004 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok bedankt darkmaster voor je snelle reply.
klopt als een bus van de 2d en 3d snelheden.
ben ff aan het testen geweest en de kaart valt niet tegen,
en en vervolg zal ik de zoek functie eerst gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 02:21
Cochrane schreef op 04 februari 2004 @ 22:47:
Nu blijkt de 9800 dus een extreem goede prijs/kwaliteit verhouding te hebben. De in dit topic zo populaire Point of View 5900XT kost op z'n goedkoopst 196 Euro, de Club 3D 9800 Pro kost 228 Euro. Da's 32 Euro verschil...
Ik vind het logischer twee kaarten van dezelfde fabrikant te vergelijken. Voor de Club3D wordt het verhaal dan 180 versus 230 euro. Dat is een verschil van 50 euro; de 9800 Pro is dus 28% duurder (of de 5900XT is 22% goedkoper, afhankelijk van hoe je het bekijkt).

Als je zomaar willekeurige kaarten neemt kun je elke keuze wel beredeneren; tenslotte zit er ook weer niet gigantisch veel verschil tussen de prestaties van modellen met vergelijkbare prijs.

Al een maand geleden bleek in de VGA Charts Part III van Tom's Hardware dat de Radeon 9800 Pro veel waar voor z'n geld biedt (toen al vergelijkbaar met de 5900XT). De gebruikte 9800 Pro was daar 29% duurder dan de 5900XT; wat dat betreft is er dus nagenoeg niets veranderd. Wat dat betreft denk ik dus niet dat de machtsverhoudingen serieus gewijzigd zijn.

Dit topic is geopend om ervaring met de 5900XT te delen. De meeste mensen die er in posten hebben zo'n kaart of overwegen er een aan te schaffen. Als er allerlei andere kaarten bij gesleept worden verliest dit topic z'n identiteit en z'n bestaansrecht: maak dan een groot "videokaarten van 200 a 250 euro" topic.

[ Voor 22% gewijzigd door Soultaker op 04-02-2004 23:06 . Reden: paragraaf over Tom's Hardware toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soultaker schreef op 04 februari 2004 @ 22:59:
[...]

Ik vind het logischer twee kaarten van dezelfde fabrikant te vergelijken. Voor de Club3D wordt het verhaal dan 180 versus 230 euro. Dat is een verschil van 50 euro; de 9800 Pro is dus 28% duurder (of de 5900XT is 22% goedkoper, afhankelijk van hoe je het bekijkt).

Als je zomaar willekeurige kaarten neemt kun je elke keuze wel beredeneren; tenslotte zit er ook weer niet gigantisch veel verschil tussen de prestaties van modellen met vergelijkbare prijs.

Dit topic is geopend om ervaring met de 5900XT te delen. De meeste mensen die er in posten hebben zo'n kaart of overwegen er een aan te schaffen. Als er allerlei andere kaarten bij gesleept worden verliest dit topic z'n identiteit en z'n bestaansrecht: maak dan een groot "videokaarten van 200 a 250 euro" topic.
ik had het niet beter kunnen zeggen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een PNY FX5900 XT geflashed naar de PNY FX5900 Ultra en alles werkt knap!
Overclocken gaat tot 500MHz Core/1000MHz Mem :-)
Nu nog eens de PNY FX5950 Ultra BIOS proberen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-09 17:52
Ik nam pov's 5900 vanwege z'n overclock potentieel, en van de 9800 gewoon de goedkoopste omdat daar voor zover ik weet weing verschil tussen de merken is.

Maar je hebt helemaal gelijk: de 9800 hoort hier niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaProd
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03-2024

DaProd

Who are you?

Epo; bedankt dat je nog ff 15 regels text aan dit al lange topic toevoegt zonder daarmee iets nuttigs te melden O-)
Daarnaast ben ik het niet met Soultaker eens wat betreft het niet mogen plaatsen van een andere naam in dit topic. Mensen (zoals ik) die overwegen een FX5900 te kopen willen juist wel graag vergelijkingen met andere concurrerende kaarten horen. Niet om te flamen maar gewoon objectief. Dit zullen hoogstens 2 of 3 kaarten zijn die in dat opzicht de revu kunnen passeren, want meer kaarten komen niet in de buurt qua prijs/perf niveau.

Verder als je er vanuit mag gaan dat het prijsverschil tussen 5900 en 9800pro zo dichtbij klein wordt. Welke is dan interessanter? fx5900 is dus goed over te clocken en nieuwer... Iemand?

The bartender never get's killed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 02:21
hallo,
Dit is al een aantal maal besproken. Het is normaal dat de core in 2D modus op 300 MHz draait. In 3D ('performance mode') gaat 'ie naar 390 MHz.

Verder erger ik me erg aan je post. Is het zo moelijk om hoofdletters en interpunctie op een fatsoenlijke manier toe te passen en niet na elke halve zin op enter te drukken? Is het echt te veel moeite om je post even te controleren op correctheid, want een verklaring als "gpu 300 mhz, core 680 mhz" slaat natuurlijk nergens op. Het is dat ik weet dat je "geheugen" bedoelt in plaats van "core", maar die moeite mag je zelf ook wel in je reactie stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien is het slimmer als niemand (en dus ook ik ;) ) niet meer ingaan op vragen of opmerking over de 9800 pro, daar moet maar een ander topic voor komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
drivers is een reden vind ik.
ja anderen zeggen ATI drivers zijn super maar dat zie ik niet zo.

voor veel spellen zijn ze ook super maar er zijn spellen zat die het op een ATI minder of niet doen en voor sommige moet je fixes enz hebben.
daar heb ik geen zin in.

heb nvidia hier lopen draait alles op np alleen nogal langzaam daarom upgrade.
een vriend van me heeft een 9800pro lekkere kaart np.
maar hij speelt de spelen die ik speel en op somige heeft hij leuk beeld maar sommige lopen niet of heeft hij problemen mee dus zit je lang met frustratie naar fixes te zoeken of naar driver update te wachten diverse drivers uitproberen
hij was een van de velen die toen 3.10 al uit was nog steeds bij 3.7 bleef.

maar die PNY ik kan geen foto krijgen daarvan wat voor koeler heeft hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zojuist de bios van de blauwe club 3d FX 5900XT gekregen k kreeg allemaal artifacts door t beeld en lijnen bij het opstarten :S is is het wel het zelfde geheugen op de groene/blauwe pcb want k vermoed dat dat niet het geval is :S of heb ik zown vage teorie k ben nog n noobie :P of kan het eraan liggen dat mijn voeding te zwak is ?

mijn spec's
epox 8rda3I
2500+@2508mhz :*) (gelockte) })
enermax 350watt
120 gb maxtor
2 neonlampen
5 casefans
audigy 2
dvd speler
brander
en n floppydrive
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

alvast bedankt

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
weet er iemand nog een goed test spel voor de 5900xt?

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
ET is maar quake3 engine maar wel flink getuned en is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_MB_ schreef op 04 februari 2004 @ 21:15:
met welk spel kan ik me nieuwe pov 5900xt echt goed testen?
liefst een goede demo ofzo.

ik heb prins of persia, maar die kan ik niet hoger zetten dan dat ik dat al met m'n GF 3 ti 200 deed. en bij NFS underground kan ik het ook niet mooier zetten.

far cry proberen? die kon ik redelijk op m'n 3 ti spelen.

maar zijn der nog andere mooie om te proberen?
---------------------------------------------------------------------------

probeer far cry eens op het max dan is ie ckrz mooi!:D
postal 2 is ook een aanrader best wel hard maar oke t is wel mooie graphics vind k :P
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.