Dan blijf je lekker thuis..Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 11:46:
ik hou er niet zo van dat een ander mijn hardvoorgewerkte en duurbetaalde hardware gaat slopen
Kijk hoeveel geheugen we hebbenVerwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 11:46:
ik hou er niet zo van dat een ander mijn hardvoorgewerkte en duurbetaalde hardware gaat slopen
Bij aanschaf van een moederbord, heb ik al geaccepteerd dat hij dood gaat. Het kan dan altijd meevallen
Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 00:38:
ik heb hier Mushkin PC3500 Lvl2 2x256 (BH-5), is dat intressant voor jullie?
Ligt het nou aan mij of zo?Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 11:46:
Eerst biedt je aan te helpen met goed mem en als Serenity dat goed vindt, dan trek je je plots trug en doe je net alsof ze het willen slopen?
Eens zien wat heb ik nog staan ?
Prometeia zowel m1 als m2
Waterchiller met wc blokken en pelts voor vga
diverse epox moboos
geil 4200
mushkin diverse soorten
vapochill voor vga
vapochill voor nb
diverse voedingen
diverse vids
pelt voedingen
pelts
cpu's
nu nog een betrouwbare otto
Prometeia zowel m1 als m2
Waterchiller met wc blokken en pelts voor vga
diverse epox moboos
geil 4200
mushkin diverse soorten
vapochill voor vga
vapochill voor nb
diverse voedingen
diverse vids
pelt voedingen
pelts
cpu's
nu nog een betrouwbare otto
Verwijderd
Het gaat alleen dood als je domme dingen doet. Alleen met de cascade is er een risico omdat de temps wel erg laag zijn.Epsilon schreef op 30 januari 2004 @ 12:29:
[...]
Kijk hoeveel geheugen we hebben
Bij aanschaf van een moederbord, heb ik al geaccepteerd dat hij dood gaat. Het kan dan altijd meevallen
HooptVerwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 14:23:
[...]
Het gaat alleen dood als je domme dingen doet. Alleen met de cascade is er een risico omdat de temps wel erg laag zijn.
Heb nog geen temps gezien van DaBit zijn nieuwe speeltje, maar het zal wel goedkomen
hmmja, maar ik kan alleen maar mee denken en mee kwijlen... mag dat ook dan?Haeg schreef op 28 januari 2004 @ 18:08:
Of je mag komen
[...]
Of je mag komen staat in de topic start , lees ze
Ik ook nietANdrode schreef op 30 januari 2004 @ 16:23:
Heb nog geen temps gezien van DaBit zijn nieuwe speeltje, maar het zal wel goedkomen
Als ik vanavond mijn zieke vriendinnetje niet hoef te verzorgen zal ik het pijpwerk eens afmaken en mijn vacuumcompressor aansluiten. Dan kan-ie vannacht in druktest. 't zou zonde zijn om ethyleen te verliezen door een klein lullig lekje ergens.
Ik heb trouwens een voorlopig artikeltje op mijn website gezet over het ding. Is nog niet klaar, maar het begin is er.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 17:10 ]
Ach ga er maar vanuit dat de uiteindelijk meegebrachte hardwareVinnieWeiss schreef op 30 januari 2004 @ 12:53:
[...]
[...]
[...]
Ligt het nou aan mij of zo?
Eerst biedt je aan te helpen met goed mem en als Serenity dat goed vindt, dan trek je je plots trug en doe je net alsof ze het willen slopen?![]()
![]()
een stuk minder is dan nu word aangeboden.
Dit is de reden waarom serenity dit coordineerd en ik heb er vertrouwen in dat het goed komt
Verwijderd
Het lijstje nog even:
Voorlopige Systemen UFO dag
Intel Northwood:
Northwood 800
IC7 Max3
Mushkin 3500
Radeon XT
CWT 550/ Antec TP 550
Cascade
Prometeia
Intel Itanium2:
Ik ben itanium noob..wie helpt?
AMD 64:
3200+/3400+
nForce 3 150/250
Mushkin 3500
Radeon XT
CWT 550/ Antec TP 550
Cascade
Prometeia
AMD XP:
2500+/2600+/2800+
DFI lanparty / Infinity
Mushkin 3500
Radeon XT
CWT 550/ Antec TP 550
Prometeia
Onderdelen:
Hardware:
Nortwood 800: Bio, NeoGames.nl, RedSyxx, Intronic
Athlon 64 1MB: SynGrow
Athlon XP Barton: Serenity, Syzzer, Wormaap, Spice
Intel planken: Bio, NeoGames.nl, RedSyxx
nForce 2 plank: Syzzer, Serenity, pierre, Spice
nForce 3 plank: YoupY, Smokey, SynGrow
CWT/Antec 550/Dikke voeding: Epsilon, Syzzer, VinnieWeiss, Peter
OC Memory: Bio, Epsilon, Syzzer, Spice, Maku, Peter
ATi kaarten: Bio, Syzzer, YoupY, Intronic, Smokey
nVidia kaarten: Serenity, RedSyxx, Peter
Hardeschijven: Bio, Serenity, VinnieWeiss, MewBie, Intronic
Soldeer station: Serenity
Koeling:
Cascade: Dabit/Haeg
Prometeia/vapo: Twynn 2x, _Droopy, YoupY, Peter 4x
Chiller: Haeg, Peter
Pelts: Serenity, pierre, Epsilon, Peter
Pelt voeding: Serenity 24V, pierre. Epsilon, Peter
Isolatie: Serenity
Thermalpaste: Serenity
Heatsinks:
Waterblokken: Serenity, NeoGames.nl
Slang: NeoGames.nl
Pompen: NeoGames.nl
Fans: teveel
We kunnen echt beter dan dit hoor.. Straks kunnen we niet tweaken
En wie wil zn naam nou niet onder DE bench hebben staan? Eeeuwige tweaker roem man!!
Meer harde waren!
Voorlopige Systemen UFO dag
Intel Northwood:
Northwood 800
IC7 Max3
Mushkin 3500
Radeon XT
CWT 550/ Antec TP 550
Cascade
Prometeia
Intel Itanium2:
Ik ben itanium noob..wie helpt?
AMD 64:
3200+/3400+
nForce 3 150/250
Mushkin 3500
Radeon XT
CWT 550/ Antec TP 550
Cascade
Prometeia
AMD XP:
2500+/2600+/2800+
DFI lanparty / Infinity
Mushkin 3500
Radeon XT
CWT 550/ Antec TP 550
Prometeia
Onderdelen:
Hardware:
Nortwood 800: Bio, NeoGames.nl, RedSyxx, Intronic
Athlon 64 1MB: SynGrow
Athlon XP Barton: Serenity, Syzzer, Wormaap, Spice
Intel planken: Bio, NeoGames.nl, RedSyxx
nForce 2 plank: Syzzer, Serenity, pierre, Spice
nForce 3 plank: YoupY, Smokey, SynGrow
CWT/Antec 550/Dikke voeding: Epsilon, Syzzer, VinnieWeiss, Peter
OC Memory: Bio, Epsilon, Syzzer, Spice, Maku, Peter
ATi kaarten: Bio, Syzzer, YoupY, Intronic, Smokey
nVidia kaarten: Serenity, RedSyxx, Peter
Hardeschijven: Bio, Serenity, VinnieWeiss, MewBie, Intronic
Soldeer station: Serenity
Koeling:
Cascade: Dabit/Haeg
Prometeia/vapo: Twynn 2x, _Droopy, YoupY, Peter 4x
Chiller: Haeg, Peter
Pelts: Serenity, pierre, Epsilon, Peter
Pelt voeding: Serenity 24V, pierre. Epsilon, Peter
Isolatie: Serenity
Thermalpaste: Serenity
Heatsinks:
Waterblokken: Serenity, NeoGames.nl
Slang: NeoGames.nl
Pompen: NeoGames.nl
Fans: teveel
We kunnen echt beter dan dit hoor.. Straks kunnen we niet tweaken
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 18:36 ]
Bij deze biedt ik dan een AMD64 3000+ aan. Voor het geval dat het nodig is, maar 't tweaked natuurlijk lekkerder met ene 3200+ (cache
) of 3400+
Wat voor heatsinks wil je?
Ik ga morgen mailen met Jeff Chen (DFI) mbt een n250. (allemaal bidden).
Kan ook een Truecontrol en een hoop rounded cables meenemen.
AS5 hebben we dat en AS plakspullie? Laatste heb ik en AS5 kan ik wel kopen.
[ Voor 45% gewijzigd door Spice op 31-01-2004 04:25 ]
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
ik wil best mijn amd 2000+ (troughbreth A) stepping A0 en mobo en geheugen(pc 2100) inzetten, maar dit is absoluut niet om over te clokken
jetway( v266b) moederbord, ik kan niet eens de multiplier of fsb veranderen in de bios
anders mocht het van mij overgeclokt worden, mischien een voltmod??
[ Voor 14% gewijzigd door AMD 64 op 31-01-2004 12:37 ]
Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!
Verwijderd
MeenemuhSpice schreef op 31 januari 2004 @ 04:21:
Wat voor heatsinks wil je?
Vaseline is zo gehaald mocht dat nog nodig zijn, winkelcentrum zit op 10 a 15 minuten lopen en nog geen 5 min met de autoVerwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 09:06:
Vaseline en plasticspray moeten we ook niet vergeten..
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Krijg binnekort m'n Prescott 2.8C of 3.2C binnen, kan ik misschien meenemen.

[ Voor 29% gewijzigd door Intronic op 01-02-2004 00:29 ]
Ik ben vorige week eventjes wezen kijken naar de stroomvoorziening in het gebouw waar het gaat plaatsvinden.Intronic schreef op 01 februari 2004 @ 00:23:
Krijg binnekort m'n Prescott 2.8C of 3.2C binnen, kan ik misschien meenemen. [afbeelding]
Er is niet zo heel veel stroom aanwezig dus ik ga nog alles even uitzoeken zodat we twee vrije groepen tot onze beschikking hebben .
[ Voor 36% gewijzigd door Haeg op 01-02-2004 13:45 ]
hoe ver zou mijn jetway v266b dmv volt-mods overgeclokt kunnen worden, dat zal wel weinig zijn, maar ik stel hem daarvoor wel ter beschikking 
en ik kan ook wel een chiller mee nemen, maar ik weet niet hoever ik tegen die tijd ben en hij is nog niet op volle belasting getest, nu is de inspuit temp-45 -46
maar mischien word de sc15 door een 1,5 pk compressor vervangen of 2x 1,5 pk
en ik kan ook wel een chiller mee nemen, maar ik weet niet hoever ik tegen die tijd ben en hij is nog niet op volle belasting getest, nu is de inspuit temp-45 -46
maar mischien word de sc15 door een 1,5 pk compressor vervangen of 2x 1,5 pk
[ Voor 47% gewijzigd door AMD 64 op 01-02-2004 23:44 ]
Haeg: voornamelijk de opstartstromen zijn hoog bij onze koelsystemen. Als de boel op temperatuur is valt het volgens mij wel mee. Dus groepen die we gedeeltelijk kunnen gebruiken zou ook al voldoende zijn denk ik.
Verwijderd
Een aantal posts eerder is er ff geschreven over aparte koeling van video-ram. Toevalling kwam ik deze tegen, kende ze nog niet. Wellicht dat dit soort dingen kunnen worden ingezet. Ik heb ze nog nooit in "real-life" gezien btw.
RAM-Kühler für Radeon 9800XT

Ze zijn er voor radeon XT / PRO / Nvidia etc. Dit is de pagina waar ze op staan: http://www.aqua-computer-systeme.de (Shop / wasserkühler / TwinPlex)
RAM-Kühler für Radeon 9800XT

Ze zijn er voor radeon XT / PRO / Nvidia etc. Dit is de pagina waar ze op staan: http://www.aqua-computer-systeme.de (Shop / wasserkühler / TwinPlex)
Even een inventarisatie op basis van de datasheets van de compressoren SC21CLX @ -45C evap, 55C condensing, R507 (de SC21B is niet meer te vinden), en de CAJ2464Z @ -35C evap en 32C cond, R404a. Hiermee zit ik in de buurt van de daadwerkelijke motorbelastingen.
Mijn 'high stage' trekt dan zo'n 550W als-ie op temperatuur is
Mijn 'low stage' zal 350W nodig hebben.
Verder nog fannetjes, magneetklepje, controllertjes.
Totaal gaat mijn cascade dus zo'n 950W trekken. Haeg's cascade gebruikt iets subtielere compressoren, maar kwa vermogensverbruik zal dat niet zo heel veel schelen; zijn compressormotoren worden zwaarder belast. Zeg: 850W.
Prommies vallen wel mee met een wattje of 200 (heb hiervoor de NL11F datasheet niet gecontroleerd btw). En als er voor de PC zelf 300W gerekend word is dat best ruim.
Stel, we gebruiken 2 cascades, een prom en de PC. Dan hebben we dus 2300W nodig. We kunnen dus wegkomen met een enkele 16A groep. Mits niet alles tegelijk aangezet word dus.
2 groepen is nog steeds beter, vooral omdat de opstartstromen van de cascades gigantisch zijn (>35A). Maar niet perse noodzakelijk.
Mijn 'high stage' trekt dan zo'n 550W als-ie op temperatuur is
Mijn 'low stage' zal 350W nodig hebben.
Verder nog fannetjes, magneetklepje, controllertjes.
Totaal gaat mijn cascade dus zo'n 950W trekken. Haeg's cascade gebruikt iets subtielere compressoren, maar kwa vermogensverbruik zal dat niet zo heel veel schelen; zijn compressormotoren worden zwaarder belast. Zeg: 850W.
Prommies vallen wel mee met een wattje of 200 (heb hiervoor de NL11F datasheet niet gecontroleerd btw). En als er voor de PC zelf 300W gerekend word is dat best ruim.
Stel, we gebruiken 2 cascades, een prom en de PC. Dan hebben we dus 2300W nodig. We kunnen dus wegkomen met een enkele 16A groep. Mits niet alles tegelijk aangezet word dus.
2 groepen is nog steeds beter, vooral omdat de opstartstromen van de cascades gigantisch zijn (>35A). Maar niet perse noodzakelijk.
Verwijderd
Weet alleen niet hoeverre die goed werkt (heb nog geen relevante review gevonden), ik zou in ieder geval wat plexiglas weghalen, totdat allen wat nodig is overblijft.Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 15:24:
die ram koeler zit er vet uit, neemt wel hoop ruimte in zo te zien
Maar ja, ik had ze nog niet gezien en nu ik toch aan het plannen ben voor een nwe stetup . . .
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 15:54 ]
Is gewoon twinmos/winbond niet goed, als je de BH5 hebt? Zelfde chips etc... of clocken die mushkin's beter, dat was me dan nog niet erg opgevallen. Mijn mem doet geloof ik 2-2-2-11 @ 2.9 @ 230. Precies weet ik niet meer, misschien ook wel hoger, maar m'n voltage kan geloof ik niet echt lager, anders had ik er geen zin inVerwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 18:34:
Mushkin 3500
@ dabit: Dat zal dan wel een dik verlengsnoer worden (of niet, maar dan moeten we misschien allemaal al weer zo vroeg naar huis omdat de brandweer het tapijt aan het blussen is
[ Voor 18% gewijzigd door pierre-oord op 02-02-2004 17:43 ]
Ja maar 10 meter verderop zitten ze met 10 computers te downloaden van elkaar Er is namelijk ook lan in de andere zaal.Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 09:50:
Haeg: voornamelijk de opstartstromen zijn hoog bij onze koelsystemen. Als de boel op temperatuur is valt het volgens mij wel mee. Dus groepen die we gedeeltelijk kunnen gebruiken zou ook al voldoende zijn denk ik.
En die wil ik niet tot last zijn met stroomuitval of knipperlichten .
Ik wil gewoon van te voren al weten hoe de electrische installatie in elkaar zit
en niet voor verrassingen komen te staan.
mogen we die lanners wel uit de buurt houden als ze de cascades, waterchillers en prommies naar binnen zien gaanHaeg schreef op 02 februari 2004 @ 17:57:
[...]
Ja maar 10 meter verderop zitten ze met 10 computers te downloaden van elkaar Er is namelijk ook lan in de andere zaal.
Ik wil gewoon van te voren al weten hoe de electrische installatie in elkaar zit
*beeeeep*
Die hebben al een refill dag meegemaakt dus ze zijn al wat gewendMewBie schreef op 02 februari 2004 @ 18:51:
[...]
mogen we die lanners wel uit de buurt houden als ze de cascades, waterchillers en prommies naar binnen zien gaan
Verwijderd
Haeg schreef op 02 februari 2004 @ 21:49:
[...]
Die hebben al een refill dag meegemaakt dus ze zijn al wat gewend
Even tussendoor uit interesse... >35A als in meer dan 7700 watt!? (If yes then ARGH)Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 14:02:
Ticking away, the moments that make up a dull day
*kickje*
Hebben we er allemaal nog een beetje zin in!?!?!?!
Hebben we er allemaal nog een beetje zin in!?!?!?!
Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195
Ik in ieder geval wel
.
Kwam er eigenlijk nog een stukje php om je in te schrijven / op te geven wat je meeneemt? Of houdt Serenity alles gewoon bij?
Kwam er eigenlijk nog een stukje php om je in te schrijven / op te geven wat je meeneemt? Of houdt Serenity alles gewoon bij?
Ik weet niet hoe lang het duurt voordat ik die xt binnenkrijg
Anders moet straks nog aan iemand vragen of ik een dag of twee zijn xt mag lenen voor de maten.
Anders moet straks nog aan iemand vragen of ik een dag of twee zijn xt mag lenen voor de maten.
YesWormaap schreef op 02 februari 2004 @ 22:41:
Even tussendoor uit interesse... >35A als in meer dan 7700 watt!? (If yes then ARGH)
Tuurlijk. Maar op het moment dat je bijvoorbeeld gaat overwegen om een aggregaat te huren, dan moet je toch nog eens goed nadenken.Haeg schreef op 02 februari 2004 @ 17:57:
Ja maar 10 meter verderop zitten ze met 10 computers te downloaden van elkaar Er is namelijk ook lan in de andere zaal.
Momenteel is Serenity hoofd hardwareaquisitieSyzzer schreef op 05 februari 2004 @ 21:25:
Als hij het nodig vind dat dat stuk PHP er komt, dan zorgen we er gewoon voor.
n250 gaat niet lukken begin maart
. Ik kan nu (eindelijk) wel SiS755 planken kriijgen in NL. Komende week gaat mijn broertje ermee aan de slag. Als het iets is kan ik er wel 1tje meenemen.
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Verwijderd
Lijkt me wel handig..Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 23:24:
[...]
Momenteel is Serenity hoofd hardwareaquisitie
Als hij het nodig vind dat dat stuk PHP er komt, dan zorgen we er gewoon voor.
Als iedereen die komt nou eens ff 1 of 2 fannetjes in zijn tas mieterd, is dat in ieder geval geen probleem. Probleem blijft toch de basis hardware, kom op mensen, wie bied?
Verwijderd
Is er nog behoefte aan een ATI Radeon9600Pro?
Draait nu op 550mhz en 370mhz mem zonder volt modjes
Dus Zeg het maar en heb ook nog wel een delta fan liggen kan ik ook nog meenemen.
En als ik optijd mijn ouwe spullen heb verkocht kan ik ook nog een PoV 5900XT meenemen
Draait nu op 550mhz en 370mhz mem zonder volt modjes
Dus Zeg het maar en heb ook nog wel een delta fan liggen kan ik ook nog meenemen.
En als ik optijd mijn ouwe spullen heb verkocht kan ik ook nog een PoV 5900XT meenemen
Verwijderd
Als ik kom is het enige wat ik kan bieden een P2 233 (+ een slot 1 mobo), voor de rest is mn hardware dood

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2004 13:21 ]
Fannetjes genoeg, en m'n DFI en Athlon XP mogen jullie ook hebben, maar jammer voor jullie woon ik te ver wegSyzzer schreef op 08 februari 2004 @ 12:54:
Als iedereen die komt nou eens ff 1 of 2 fannetjes in zijn tas mieterd, is dat in ieder geval geen probleem. Probleem blijft toch de basis hardware, kom op mensen, wie bied?
Verwijderd
erik9287nl schreef op 08 februari 2004 @ 13:19:
[...]
Fannetjes genoeg, en m'n DFI en Athlon XP mogen jullie ook hebben, maar jammer voor jullie woon ik te ver weg
offtopic:
Ja, aan die DFI heb je lekker veel
die was toch dood? (of heb je m weer aan het werk gezet
?)
Ja, aan die DFI heb je lekker veel
Nu is hij dood ja, maar denk je dat ik op 6 maart nog steeds geen nieuwe hebVerwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 13:22:
[...]
offtopic:
Ja, aan die DFI heb je lekker veeldie was toch dood? (of heb je m weer aan het werk gezet
?)
Zo, en nu weer ontopic....
Edit:
Ik wil natuurlijk wel een compromis sluiten: als ik kom dat ik dan een mooie prom voor ee leuk bedrag weer mee naar huis kan nemen
[ Voor 16% gewijzigd door Exigence op 08-02-2004 13:26 ]
Ik heb de elektrische installatie goed bekeken en alle stopcontacten en schakelaars gemerkt.
Met als resultaat dat we 2 vrije groepen 16 ampere met daarachter 1 gemeentezekering 25 ampere tot onze beschikking hebben .
Met als resultaat dat we 2 vrije groepen 16 ampere met daarachter 1 gemeentezekering 25 ampere tot onze beschikking hebben .
Voor 2000 euro heb ik wel een prom die je dan mee kunt nemen hoorerik9287nl schreef op 08 februari 2004 @ 13:24:
Edit:
Ik wil natuurlijk wel een compromis sluiten: als ik kom dat ik dan een mooie prom voor ee leuk bedrag weer mee naar huis kan nemen
Da's een leuk bedragje (voor mij dan), nietwaar?
Mooi, dan hebben we zeker genoeg...Haeg schreef op 08 februari 2004 @ 22:23:
Ik heb de elektrische installatie goed bekeken en alle stopcontacten en schakelaars gemerkt.
Ik weet niet of er al iemand begonnen is, maar ik wil evt wel een stukje php schrijven als dat nodig is. Moet je me wel even doorgeven welke features je wilt hebben enzo.Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 12:51:
[...]
Lijkt me wel handig..Er moet nog meer HW komen, maar we zijn iig redelijk compleet. Fannetjes e.d. is het probleem niet, maar iemand moet het wel meenemen
En er zullen nog wat mensen afvallen enzo..
Hummm ik zag NF3 250 staan
das wel erg interessant.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Alleen jammer dat de comclusie was dat die er nog niet is als UFO 3 plaatsvind
.
is er een leeftijd limiet ?
( ben 14 n.m.l
)
als ik kan komen gooi in in de strijd een
amd athlon xp 2200+ @
Asus A7N8X Deluxe ( moet nog kopen )
512 mb ddr 3200 ( moet ik ook nog kopen )
gemodde ati rad 9200
120 GB MaXtOr HD ( 7200/8 )

als ik kan komen gooi in in de strijd een
amd athlon xp 2200+ @
Asus A7N8X Deluxe ( moet nog kopen )
512 mb ddr 3200 ( moet ik ook nog kopen )
gemodde ati rad 9200
120 GB MaXtOr HD ( 7200/8 )
Ik denk niet dat we dat soort spullen kunnen gebruiken ... btje te standaard denk ik voor de doelen die we voor ogen hebben ...
Het lijkt me ook wel leuk om te komen maar meer om even een kijkje te nemen en wat te kletsen met de andere tweakers dan echt boeiende hardware mee te nemen. Begrijp me niet verkeerd ik zou graag wat mee brengen alleen heb ik deze niet 
Dus is er nog plek?
Dus is er nog plek?
Ik denk dat we tegen de tijd dat deze ufo dichterbij is, beter kunnen bepalen hoeveel ruimte er is voor "kijkers." Vooral omdat die ruimte niet zo heel gek groot is.
Fannetjes neem ik ook wel mee, 2x 120mm en 2 of 3x 80mm, het zijn alleen niet van die hoge CFMmetjes.
@haeg:
Denk je dat er tijd is om mijn prom nog wat beter af te stellen? Ik heb het idee dat dit nog niet helemaal optimaal is. (idle/load drops van +10Graden.) Of kunnen we daar beter een apparte afspraak voor maken?
Fannetjes neem ik ook wel mee, 2x 120mm en 2 of 3x 80mm, het zijn alleen niet van die hoge CFMmetjes.
@haeg:
Denk je dat er tijd is om mijn prom nog wat beter af te stellen? Ik heb het idee dat dit nog niet helemaal optimaal is. (idle/load drops van +10Graden.) Of kunnen we daar beter een apparte afspraak voor maken?
Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195
*kickje*
Zijn er al mensen die absoluut zeker kunnen zeggen dat (en met wat) ze kunnen komen?
Ik ben erg benieuwd namelijk.
Enneeuh, is het dit keer in het zelfde zaaltje als die refill-dag?
of is het in het andere zaaltje dat ik niet gezien heb?
Zijn er al mensen die absoluut zeker kunnen zeggen dat (en met wat) ze kunnen komen?
Ik ben erg benieuwd namelijk.
Enneeuh, is het dit keer in het zelfde zaaltje als die refill-dag?
of is het in het andere zaaltje dat ik niet gezien heb?
Ik ben er zeker bij en ik neem mee: m'n 9800 pro, proc (a64 3000+) en misschien m'n prom, dit is nog een beetje afhankelijk van m'n vervoer dus als iemand uit richting Den Bosch vervoer kan regelen laat me aub even weten, want als ik met de trein kom schiet 't niet erg hard om m'n prom mee te nemen.
Verder zou ik een a64 plank meenemen, maar ik ben bang dat dit er niet inzit. Had een Shuttle die geen windows wou installeren @ default bios instellingen en dus RMA is en een GA-K8N Pro die DOA was
en dus ook RMA is.
Verder zou ik een a64 plank meenemen, maar ik ben bang dat dit er niet inzit. Had een Shuttle die geen windows wou installeren @ default bios instellingen en dus RMA is en een GA-K8N Pro die DOA was
Het lijkt mij toch erg handig als iemand dat php scriptje maakt. Ik had het meteen gedaan als ik het kon.
Ik iig ook, moet alleen mijn pa nog vertellen dat hij rijdt
. Als hij niet rijden kan dan kom ik ook met de trein. Ik zal dan wat minder hardware mee kunnen nemen, maar ik kom iig!
Hoogstwaarschijnlijk zal hij niet aan de beurt komen, maar ik neem mijn nieuwe 2500+ iig mee!
Hoogstwaarschijnlijk zal hij niet aan de beurt komen, maar ik neem mijn nieuwe 2500+ iig mee!
Ik wil ook wel komen met een 2500+ Mobile die ik tegen die tijd wel heb en een DFI Infinity die Serenity ook wel mee zal nemen ? Maar dat is gewoon even kijken wat harder gaat en of er nog behoefte ik aan socket A spul.
ik heb nog een amd 350mhz plankje(asus) met processor liggen zal ik deze ook mee nemen??
[ Voor 4% gewijzigd door AMD 64 op 13-02-2004 17:49 ]
Nee.AMD 64 schreef op 13 februari 2004 @ 17:49:
ik heb nog een amd 350mhz plankje(asus) met processor liggen zal ik deze ook mee nemen??
hahahah, maar het is een super bordje echt waar
maar ff serieus hebben jullie wat aan mijn bordje jetway v266b??
er mag van alles mee worden gedaan, het uiterste eruit gehaald worden...
of steken jullie liever jullie tijd daar niet in
[ Voor 13% gewijzigd door AMD 64 op 13-02-2004 21:42 ]
Nee.AMD 64 schreef op 13 februari 2004 @ 21:41:
hahahah, maar het is een super bordje echt waar![]()
Ik ben vandaag eens wat aan het afstellen geweest.
Viel niet mee trouwens ik heb in de high stage het capillair moeten inkorten {50 cm}
Ik heb de hoeveelheid ethyleen moeten vergroten in de low stage.
Daar kwam ik achter toen ik de twee peltier elementen er op plakte met welke ik ook de prommies heb afgevuld.
Onder belasting blijft de cascade -100
Ter vergelijking,de prommies {de goede} bleven -45 met dien verschille dat de voeding op de peltiers beter is dan op de refilldag .
Er liep nu een stroom van ruim 10 ampere door de peltiers en op de refill dag was dit maar 7.5 ampere.
Daarnaast heb ik de verwarming om de verdamper wat op moeten schroeven omdat de isolatie begon door te slaan en ook dit is gelukt .
Nou ,ik ben benieuwd wie zijn proccie er tegenaan durft te houden?
Viel niet mee trouwens ik heb in de high stage het capillair moeten inkorten {50 cm}
Daar kwam ik achter toen ik de twee peltier elementen er op plakte met welke ik ook de prommies heb afgevuld.
Onder belasting blijft de cascade -100
Ter vergelijking,de prommies {de goede} bleven -45 met dien verschille dat de voeding op de peltiers beter is dan op de refilldag .
Er liep nu een stroom van ruim 10 ampere door de peltiers en op de refill dag was dit maar 7.5 ampere.
Daarnaast heb ik de verwarming om de verdamper wat op moeten schroeven omdat de isolatie begon door te slaan en ook dit is gelukt .
Verwijderd
WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHH!!!!
De Prinsenhof, heb ik zelf nog een jaartje gewoond!
Als ik tijd heb, kom ik wel ff kijken, wil al die dampen wel eens in levende lijve zien
De Prinsenhof, heb ik zelf nog een jaartje gewoond!
Als ik tijd heb, kom ik wel ff kijken, wil al die dampen wel eens in levende lijve zien
Dat belooft wat moois.Haeg schreef op 13 februari 2004 @ 22:30:
Onder belasting blijft de cascade -100![]()
offtopic:
Btw, m'n prom bleef op -53 steken tijdens de refilldag (stressed), al wijkt die sensor van de M2 nog wel wat af
Btw, m'n prom bleef op -53 steken tijdens de refilldag (stressed), al wijkt die sensor van de M2 nog wel wat af
Off courseHaeg schreef op 13 februari 2004 @ 22:30:
Onder belasting blijft de cascade -100![]()
Kom maar op met die koude
Chapeau!
Ik heb het vermoeden dat mijn capillair nog ietsjes te lang is. Ik kan alleen de onderkoeling en oververhitting van de ethyleentrap niet betrouwbaar meten (onderkoeling wil in eigenlijk op een graad of 5 hebben, de oververhitting mag laag blijven: een paar graden hooguit), dus Toch eens een keer langs de onderdelenzaak rennen om een instelbare load te bouwen.
Wat is bij jou de onderkoeling en oververhitting, Haeg?
Bij mij is alles al geisoleerd dus meten is er niet bij.Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 20:37:
[...]
Chapeau!
Ik heb het vermoeden dat mijn capillair nog ietsjes te lang is. Ik kan alleen de onderkoeling en oververhitting van de ethyleentrap niet betrouwbaar meten (onderkoeling wil in eigenlijk op een graad of 5 hebben, de oververhitting mag laag blijven: een paar graden hooguit), dus Toch eens een keer langs de onderdelenzaak rennen om een instelbare load te bouwen.
Wat is bij jou de onderkoeling en oververhitting, Haeg?
Ik heb mijn cap in de zuigleiding zitten ongeveer zo'n 70 centimeter dus ik schat dat die ongeveer 8 K zal zijn maar dit is puur giswerk.
De oververhitting is een ander verhaal want het afvullen is een kritisch verhaal.
Als ik de low stage iets overvul {kleine oververhitting}krijg ik vrij snel vloeistof in de comp .
Deze extra warmte die hiermee opgenomen wordt kan ik echt niet meer afvoeren met de high stage .
Deze blijft onder volle belasting nu ook nog maar -32.
Die vacuum bak van DaBit, wat houdt dat precies in, hoe lang duurt het om vacuum te trekken en hoe doet je dat met die kabels... Hoeveel tor kan hij trouwens, en hoeveel tor is al voldoende?
Ik ken dat probleem. Maar kun je niet een stukje isolatie 'terugstropen'?Haeg schreef op 14 februari 2004 @ 21:59:
Bij mij is alles al geisoleerd dus meten is er niet bij.
Ik bedoel eigenlijk direct na de warmtewisselaar, dus nog voor het filter. Onderkoeling = temperatuur direct na de condenser minus condenserdruk geconverteerd naar temperatuur.Ik heb mijn cap in de zuigleiding zitten ongeveer zo'n 70 centimeter dus ik schat dat die ongeveer 8 K zal zijn maar dit is puur giswerk.
[/quote]De oververhitting is een ander verhaal want het afvullen is een kritisch verhaal.
Als ik de low stage iets overvul {kleine oververhitting}krijg ik vrij snel vloeistof in de comp .[/quote]
Dat is iets dat ik nog niet voor elkaar gekregen heb. Als ik er echt teveel ethyleen ingooi dan zie ik de persdruk langzaam oplopen tot 20-25 bar. Maar vloeistof terug naar de compressor heb ik nog niet gezien.
Ik gebruik nu zo'n 4 meter 0.8mm I.D. leiding. Toch maar eens een half metertje vanaf halen.
Oh , ik heb geleerd dat onderkoeling iets anders is.Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 10:19:
[...]
Ik ken dat probleem. Maar kun je niet een stukje isolatie 'terugstropen'?
[...]
Ik bedoel eigenlijk direct na de warmtewisselaar, dus nog voor het filter. Onderkoeling = temperatuur direct na de condenser minus condenserdruk geconverteerd naar temperatuur.
Dat is iets dat ik nog niet voor elkaar gekregen heb. Als ik er echt teveel ethyleen ingooi dan zie ik de persdruk langzaam oplopen tot 20-25 bar. Maar vloeistof terug naar de compressor heb ik nog niet gezien.
Ik gebruik nu zo'n 4 meter 0.8mm I.D. leiding. Toch maar eens een half metertje vanaf halen.
Onderkoeling is volgens mij de volledig gecondenseerde vloeistof die nog verder afgekoeld word in zijn traject naar het expansie orgaan. Ook wel nakoeling genoemd.
Ben jij niet in de war met de persgastemperatuur die verschild in druk ten opzichte van de temperatuur {oververhit persgas}.
Dat andere probleem van die te nauwe of te lange capillair,had ik dus ook in de high stage,hier heb ik ook een halve meter afgehaald .
Ik denk dat wanneer jij dit ook doet bij jou tweede trap ook niet meer zo heet word .De mijne word dat namelijk ook niet .
Ik denk zelfs dat de jouwe nu ook niet zoveel belasting kan hebben heb je dat al kunnen testen.
Klopt, en dat begint al in de condenser. Of in ons geval: de warmtewisselaar. Een goed gevuld systeem heeft al een paar graden onderkoeling bij de condenseruitgang (volgens de heren professoren dan).Haeg schreef op 15 februari 2004 @ 10:53:
Oh , ik heb geleerd dat onderkoeling iets anders is.
Onderkoeling is volgens mij de volledig gecondenseerde vloeistof die nog verder afgekoeld word in zijn traject naar het expansie orgaan. Ook wel nakoeling genoemd.
De condensatietemperatuur weet je door de condenserdruk te converteren naar temperatuur. De nakoeling is dan deze temperatuur minus de temp die je meet aan het eind van de condenser (of voor het expansieventiel, afhankelijk waarvan je de nakoeling wilt weten)
Voorbeeldje: R507, condenserdruk 15 bar. De condensatietemperatuur is dan 33.5C. Als ik dan na het vloeistofvat een temperatuur meet van 28.5C, dan heb ik een onderkoeling / nakoeling van 5C.
Alleen met die 150W bouwlamp er strak tegenaan. Ik moet echt eens langs de onderdelenwinkel rennen. Ik zou ook nog 2 80W peltiers moeten hebben, maar die zijn tijdens het verhuizen ergens verdwenenIk denk dat wanneer jij dit ook doet bij jou tweede trap ook niet meer zo heet word .De mijne word dat namelijk ook niet .
Ik denk zelfs dat de jouwe nu ook niet zoveel belasting kan hebben heb je dat al kunnen testen.
Hebben we al enig idee wiens cascade voor welk ding gebruikt gaat worden? Als we de mijne op een videokaart plakken dan kan ik beter de boel afstellen met wat minder belasting. Gaat-ie op een CPU, dan kan ik beter afregelen met wat meer belasting.
Nog iets: jij gebruikt nu een capillair he? Waarom gooi je geen R410A in de 1e trap? Je condenser is groot genoeg...
Ha Ha ,een aap leren klimmen he , dat zit er allang in .Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 13:07:
Nog iets: jij gebruikt nu een capillair he? Waarom gooi je geen R410A in de 1e trap? Je condenser is groot genoeg...
Ik neem aan dat beide cascades op een CPU moeten komen toch? Die videokaart neemt maar genoemen met wat minder
. Dan kunnen er tenminste 2 systemen tegelijkonderhanden genomen worden met extreme koeling en is de kans op een score van formaat groter lijkt me.
Oja even een vraag aan serenity,we hebben daar ook wat heatpads nodig .Haeg schreef op 15 februari 2004 @ 13:22:
[...]
Ha Ha ,een aap leren klimmen he , dat zit er allang in .
Nu kan ik dat zelf aanschaffen maar ik ga het zelf nooit gebruiken dus dat vind ik zonde .Dus als een van de heren zo'n ding wil meenemen dan graag.
Nu word er wel over de hardware gespeculeert en dat is ook wel het belangrijkste, maar de software kant moet natuurlijk ook goed zijn. Ik heb hier een paar suggesties.
ATI Tool: Dit is een programma waarmee je meteen je ATI videokaarten kunt overclocken en meteen kunt scannen voor artifacts, erg handig.
BIOS/Firmwares voor hardware (liefst gehackte): Dit om de hardware te finetunen.
3D Mark 2001se/2003: Natuurlijk voor het benchen.
Ook andere bench programma's waarmee je de CPU en I/O mee kunt benchen en een koetje natuurlijk.
Een kale windows versie (liefst XP).
Snelle en goede drivers, bijv. Omega drivers voor ATI en voor Nforce zijn er ook 3rd party drivers die beter zijn dan origineel.
Ze moeten natuurlijk ook compatible met elkaar zijn.
Als OS zou ik voor W2K gaan ipv XP, die is net ff sneller.
OS AMD: W2k
OS INTEL: WXP
Das normaal (check ook maar futuremark)
Overigens als je voor het max wilt gaan is een cascade op de GPU ook wel handig hoor
Drivers. Cat 3.2 ofzo iets voor 3dmark 2001, aangezien hier nog lichte cheats in zitten.
Voor 3dMark 2003 Cat 3.9 of hoger, omdat deze alleen Futuremark approved zijn.
Overigens als je voor het max wilt gaan is een cascade op de GPU ook wel handig hoor
Drivers. Cat 3.2 ofzo iets voor 3dmark 2001, aangezien hier nog lichte cheats in zitten.
[ Voor 49% gewijzigd door Vincentio op 15-02-2004 14:21 ]
Natuurlijk, maar met de ene cascade op BioBlade's P4 en de andere op een mooie A64, terwijl beide GPU's gekoeld worden door een Prom (of ik dacht zelfs dat Heag een apart videokaart direct die systeem had gemaakt voor de 9800XT die gelijk het mem meekoelde) maak je mijn inziens een veel grotere kans op extreme scores. Een GPU zal al een eindje kouder worden als een CPU onder een prom, omdat hij simpelweg minder hitte produceert.VinnieWeiss schreef op 15 februari 2004 @ 14:19:
OS AMD: W2k
Nou ,dat moet ik nog doen.Syzzer schreef op 15 februari 2004 @ 14:27:
[...]
Natuurlijk, maar met de ene cascade op BioBlade's P4 en de andere op een mooie A64, terwijl beide GPU's gekoeld worden door een Prom (of ik dacht zelfs dat Heag een apart videokaart direct die systeem had gemaakt voor de 9800XT die gelijk het mem meekoelde) maak je mijn inziens een veel grotere kans op extreme scores. Een GPU zal al een eindje kouder worden als een CPU onder een prom, omdat hij simpelweg minder hitte produceert.
Da's niet zo veel werk op zich maar dan moet wel die kl#te een keer binnenkomen.
Ik ga volgende week (voorjaarsvakantie) werken aan een waterchiller (jaja origineel). Hier gaan we een 300/400 liter vrieskist voor gebruiken. (is dat uberhaupt wel bruikbaar eigenlijk?)
Hebben we daar nog wat aan op de ufo dag?
Je zult dan iig een compressor hebben die krachtig genoeg is, de vraag is alleen hoe groot de verdamper bij zo'n kist is en of je die in iets handelbaars om kunt toveren zonder dat je alles moet hergassen (dat wilde je toch niet?). Ik neem nl aan dat een flinke verdamper is.quarin schreef op 16 februari 2004 @ 17:37:
Ik ga volgende week (voorjaarsvakantie) werken aan een waterchiller (jaja origineel). Hier gaan we een 300/400 liter vrieskist voor gebruiken. (is dat uberhaupt wel bruikbaar eigenlijk?)
Ik kon niet echt met zekerheid zeggen hoe groot de verdamper is. Ik kan eigenlijk elke grootte qua koelkast vrieskist halen die ik wil (zolang de buitenmaten maar niet meer dan 110 bij 90 bij 100 zijn
). Ik kan neit van tevoren even kijken hoe die verdamper eruit ziet.
Dus als iemand die dit weet kan zeggen wat het handigst is (koelkast/vrieskist hoeveel liter...). Ik dacht dat die verdamper van 300liter vrieskist wel te doen was. Maar dat kan ik ook helemaal fout hebben natuurlijk. Ik ben idd niet van plan een gigantische bak te gebruiken voor wateropslag.
Dus als iemand die dit weet kan zeggen wat het handigst is (koelkast/vrieskist hoeveel liter...). Ik dacht dat die verdamper van 300liter vrieskist wel te doen was. Maar dat kan ik ook helemaal fout hebben natuurlijk. Ik ben idd niet van plan een gigantische bak te gebruiken voor wateropslag.
Is het niet een goed idee om een lijst te maken van de mensen die komen en de spullen die mee genomen worden in bijvoorbeeld de openings post ??
Is wel leuk om te zien wat voor zieke shit er nou mee genomen wordt ...
Ps gaan we allemaal met een NAME badge's rondlopen
weten we wie wie is
Ps gaan we allemaal met een NAME badge's rondlopen
[ Voor 17% gewijzigd door Maku op 16-02-2004 20:47 ]
Allemaal een cd'tje met je Nick erop om je nekMaku schreef op 16 februari 2004 @ 20:42:
Is het niet een goed idee om een lijst te maken van de mensen die komen en de spullen die mee genomen worden in bijvoorbeeld de openings post ??
Ps gaan we allemaal met een NAME badge's rondlopenweten we wie wie is
Als ik binnenkort ff tijd heb zal ik proberen snel een stukje PHP in elkaar te flanzen, maar zoals ik al eerder gezegd heb, verwacht er niet te veel van.
Mwah het is nog niet de 6eSyzzer schreef op 16 februari 2004 @ 20:55:
[...]
Allemaal een cd'tje met je Nick erop om je nek.
Als ik binnenkort ff tijd heb zal ik proberen snel een stukje PHP in elkaar te flanzen, maar zoals ik al eerder gezegd heb, verwacht er niet te veel van.
Uhm, ik heb dit nog niet helemaal voorbij zien komen.
Willen jullie de hardeschijven ter plekke installeren (kost tijd) of is het makkelijker om het op een zo kaal mogelijk mobo met zo min mogelijk drivers thuis te installeren zodat het daar een kwestie van inprikken hardware detecteren drivers erop en gaan.
Oh en iets waar we met zn allen overheen gekeken hebben
een CD-rom speler ofzo zou ook wel makkelijk zijn
(zich gelijk aanbiedt om er 1 of 2 mee te nemen
) en ik kan mn bootable USB stick ook altijd meenemen mocht dat nodig zijn (sneller booten als van floppy)
Willen jullie de hardeschijven ter plekke installeren (kost tijd) of is het makkelijker om het op een zo kaal mogelijk mobo met zo min mogelijk drivers thuis te installeren zodat het daar een kwestie van inprikken hardware detecteren drivers erop en gaan.
Oh en iets waar we met zn allen overheen gekeken hebben
*beeeeep*
Nou het is zeker ik ben er ook op 6 maart
Turn it off and on again.
Verwijderd
Ik dacht dat je het nooit zou zeggen...
Edit:
Haal ik btw vandaag die prom op..vergeet ik de adapter..argh
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 01:21 ]
Ja lol lekker weer die amerikaanse draaien even kouder mzzlaar die je bentVerwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 01:20:
[...]
Ik dacht dat je het nooit zou zeggen...
Edit:
Haal ik btw vandaag die prom op..vergeet ik de adapter..arghKan ik nog niks. Het is een amerikaanse..vandaar.
Turn it off and on again.
Verwijderd
Hij is niet kouder dan de 507's en 404's. Er zit propaan in nu. Dabit en ik hadden hem gister in de bios constant op -49. Best laag, maar niet zo goed als anderen. Was met 2.1V op 2600MHz.SmokeyTheBandit schreef op 17 februari 2004 @ 10:56:
[...]
Ja lol lekker weer die amerikaanse draaien even kouder mzzlaar die je bent![]()
Deed je die 2600 mhz met je oude barton? Of al met die mobiles die er aan zouden komen?
X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400
Op het Amerikaanse net wel jah; da's 60Hz. Dan draaien de motoren harder. Hier in Europa niet, want da's 50Hz, en dus capaciteitsverlies vanwege de 'slechts' 9cc slagvolume voor de 110V/60Hz compressor (NL9FX) tov 11cc in de 220V/50Hz (NL11F) compressor.SmokeyTheBandit schreef op 17 februari 2004 @ 10:56:
Ja lol lekker weer die amerikaanse draaien even kouder mzzlaar die je bent![]()
Niet dat je daar trouwens veel last van zult hebben; bij deze lage temperaturen ontlopen de capaciteiten van de compressoren elkaar vrijwel niets.
Verwijderd
Was met een van mn oude procs. Die is nu van DaBit. Ik heb hem even meegenomen naar huis omdat ik het gevoel heb dat die erg hard gaat. Deed 2520MHz op 1.8V onder m'n waterblok, maar geen mhz harder. Heb dus 2 bartons om eronder te doen en vanaf maandag of dinsdag een mobile.RommelD schreef op 17 februari 2004 @ 11:04:
Deed je die 2600 mhz met je oude barton? Of al met die mobiles die er aan zouden komen?
Het zal wel ff duren voordat ik er hard mee ga. Moet eerst die prom nog afregelen op mn systeem en dan pas tweaken
Ik heb even lopen klooien met me BH5 .. nog nooit echt aan de tand gevoeld ... tot vandaag
.. ben nu 2 uur aan het rotzooien .. heb nu gepifast op 490 Mhz @ 2-2-2-11 @ 3.1 V ... met de 2x 512 modules .. ik hoop dat er nog meer in zit ...
OP 500 mhz wilde ie pifast niet meer draaien .. gaf ie na 3e step een Q in big step fout ...
maar wat nou btje kut is dat toen ik m reboote me scherm zwart bleef .. en me cmos resetten helpt niet .. hij wilt niet meer
ik heb m de hele nacht met het cmos jumpertje laten staan op clear en me steker uit me voeding getrokken maar vanochtend deed ie het nog niet ... zowiezo het idee dat die dfi niet helemaal lekker is want ik heb het al eerder gehad als ik gewoon een cmos setting terug zette met het cmos reloaded gedeelte ... dan herstart ie en dan blijven je fannen leuk draaien ...
ps ik heb die 490 mhz gedraaid met chipset voltage op default
... mischien die maar eens omhoog gaan gooien en kijken of ie de 500+ wilt halen 
als ie het weer gaat doen dan ...
maar wat nou btje kut is dat toen ik m reboote me scherm zwart bleef .. en me cmos resetten helpt niet .. hij wilt niet meer
ik heb m de hele nacht met het cmos jumpertje laten staan op clear en me steker uit me voeding getrokken maar vanochtend deed ie het nog niet ... zowiezo het idee dat die dfi niet helemaal lekker is want ik heb het al eerder gehad als ik gewoon een cmos setting terug zette met het cmos reloaded gedeelte ... dan herstart ie en dan blijven je fannen leuk draaien ...
ps ik heb die 490 mhz gedraaid met chipset voltage op default
als ie het weer gaat doen dan ...

Om even op de post van Mewdie terug te komen, er zijn al Cd-rom spelers geregeld? anders neem ik er wel 1 mee.
N eem sowieso de standaartuitrusting mee (tieraps, ducktape ec.t
)
N eem sowieso de standaartuitrusting mee (tieraps, ducktape ec.t
De reden dat mijn pc het niet meer deed is dat 1 van de modules is overleden .. kaput !!!! ik neem me andere 512 dus maar niet mee naar de meeting ... als ik die sloop ben ik nog verder van huis ... de andere doet het nog .. ik draai nu weer braaf 200 mhz .. ik ben bang dat ik de ander ook sloop ..
er is geen zichtbare schade dus ik denk dat ik wel garantie heb maar een module zoals dit krijg ik natuurlijk nooit meer terug
er is geen zichtbare schade dus ik denk dat ik wel garantie heb maar een module zoals dit krijg ik natuurlijk nooit meer terug
Ik heb hier Hyperx mem pc3200 BH-5...en dat heb ik op 3.65v getrapt, doet doodleuk 278mhzMaku schreef op 18 februari 2004 @ 21:34:
De reden dat mijn pc het niet meer deed is dat 1 van de modules is overleden .. kaput !!!! ik neem me andere 512 dus maar niet mee naar de meeting ... als ik die sloop ben ik nog verder van huis ... de andere doet het nog .. ik draai nu weer braaf 200 mhz .. ik ben bang dat ik de ander ook sloop ..
het corsair reepje begaf het bij 500 mhz 3.3 volt ... kan ook een rotte geweesd zijn ..JVLK schreef op 18 februari 2004 @ 23:11:
[...]
Ik heb hier Hyperx mem pc3200 BH-5...en dat heb ik op 3.65v getrapt, doet doodleuk 278mhz
let wel het zijn 512 modules ..
Uiteraard wil ik nog steeds wel langs komen
[ Voor 14% gewijzigd door Maku op 18-02-2004 23:27 ]
Ik zou graag van iemand horen dat hij een heatpad meeneemt.