[UFO dag] Nieuwe poging: 6 maart

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.609 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5988

Topicstarter
Update 25 februari 2004

Wil je langskomen op de UFO dag, en/of heb je hardware in de aanbieding die wij zouden kunnen gebruiken? Schrijf je dan in op de UFO-site:

http://195.241.94.43/ufo

Ik kreeg laatst op mijn kop van jullie dat ik teveel koelsystemen bouw, en te weinig overklok. Nu, dat gaan we eens rechttrekken :)

In samenwerking met Haeg willen we een nieuwe UFO dag organiseren. De bedoeling is om Nederland eens op de kaart te zetten kwa overklokken.

Goed, van start.

Wat bieden wij?

- 2 werkende cascades (die van Haeg en mij), beide tot de nok toe afgevuld met ethyleen, en goed voor -80 .. -100C. Mijn cascade kan straks ook op een minimale temp ingesteld worden.

- Een waterchiller.

- Een luchtdichte bak om de opstellingen in te monteren zodat niet heel je mobo onder de isolatie hoeft komen te zitten.

- Andersoortige koelmeuk. Een prommie valt wel te ritselen, fannetjes moeten ook geen probleem zijn, en als er nog een bord/vidkaart ge-Vmod moet worden om de overklok wat op te jagen, dan is dat ook geen probleem.

- Eeuwige roem als we die pruts0rs van een macci en opp eens verslaan :P ;)

- Ruimte.

Wat bieden wij *niet*?

- Het is geen prommie-refill dag. Ook is het niet de bedoeling dat er structureel vmods / casemods / whatever uitgevoerd gaan worden.

- Garantie dat componenten die onder de cascades geschoven worden het overleven (uiteraard ben jij er zelf bij.).

- De jackpot ;)

Wat willen wij?

- Een killer-setup. Zelf heb ik een NF7-S rev 2.0, XP2500+, 2 Corsair XMS3200C2 stickjes en GF4Ti4600 in de strijd te gooien. Dat kan beter en sneller, dus.

- Garantie dat er mensen met verstand van zaken aanwezig zijn.

Wie willen wij erbij hebben?

Iedereen is welkom. Het is echter wel de bedoeling dat er gepresteerd gaat worden. Alleen maar keuvelen doen we op de HCC wel ;)

Wie willen wij er niet bij hebben?

Niemand dus :)

Waar en wanneer gaat het gebeuren?

Wijkvereniging Prinsenhof
Prinsenhof 3
2263EV Leidschendam

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ralleman/route/ldam.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ralleman/route/ldam-wijk.gif

De datum: 6 maart
De tijd: 12.00 uur.

Met het openbaar vervoer moet je eerst naar Den Haag CS, en van daaraf met tramlijn 6. Uitstappen op halte Kastelenring. De grote weg oversteken, iets doorlopen, en tussen de flats doorschieten. Je loopt dan tegen de wijkvereniging aan.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 5988 op 25-02-2004 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
Hey UFO heeft copyrights hoor ;)

Begin maart = nieuwe cpu's , nieuwe mobo's , nieuwe vids.

Probleem met een heer Macci en een OPP die krijgen Samples van de fabrikanten eerder dan ze in de stores te verkrijgen zijn. Die hebben dus een paar weken tijd om de boel fine te tunen voordat ze het online mogen gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:58

Epsilon

Ik zal er zeker proberen bij te zijn ;)

Waar ik mee ga komen moet ik nog even bedenken, maar een WC set met de nodige peltiers eronder is iig mogelijk (om onder de waterchiller te leggen natuurlijk ;)).

Ik stel mijn A64 3000+ en 2x256MB mushkin ter beschikking (laatst genoemde doet 250mhz al op 2.8v).

Als er wensen zijn hoor ik het wel.
Uhm.... Een sixpack bier is ook nog te versjouwen :P (koeling hoeft niet ^^).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jawel, maar ik verwacht natuurlijk dat jij er ook bijbent ;)
Probleem met een heer Macci en een OPP die krijgen Samples van de fabrikanten eerder dan ze in de stores te verkrijgen zijn. Die hebben dus een paar weken tijd om de boel fine te tunen voordat ze het online mogen gooien.
klopt, maar wij hebben half GoT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Cool, een nieuwe poging, daar zal ik zeker proberen bij te zijn.

Naar wat voor hardware zijn jullie nog op zoek om GoT een plaatsje te geven op de lijsten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-06 17:39
ik doe me best maybe me monster p4 erbij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-06 17:00
Nice :)

Ik ga ook proberen aanwezig te zijn..
En indien nodig stel ik dan ook 2 prommies (als ze beiden werken tegen die tijd ;)) ter beschikking.

Ik denk alleen wel dat je vooraf moet zorgen dat je onderdelen al klaar zijn om tot het maximum te gaan. Dus inclusief de vmods al aanwezig etc.
Op zo'n dag heb je namelijk niet veel tijd om alles nog in orde te brengen zoals de laatste ufo dag ook al heeft bewezen. Je moet gewoon de onderdelen erin kunnen schroefen, alles opstarten en gaan tweaken. Dan pas kun je scores neerzetten.

En invenariseer ook vooraf wat er aanwezig zal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 18:44

mrb

Niet een idee dan om er een UFO weekend van te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Uiteraard moet alles kant en klaar zijn van tevoren. Maar als het ge-v-modde bord kuren heeft en er is nog een niet gemod bord, dan kan daar best een vmod op. Dat idee.

Wat betreft spullen aanwezig: Mensen die komen en spullen meenemen worden ook geacht daar te zijn. Plus een backup indien mogelijk. Minstens twee procs, minstens twee mammaplanken, etc.

Uiteindelijk zijn jullie degenen die daadwerkelijk gaan overklokken met de hardware. Haeg (allebei) en ik gaan meer support-team spelen. Ervoor zorgen dat de koelingen enzo optimaal draaien en voorkomen dat er hardware stuk gaat wegens condensatie e.d.

Uiteindelijk wil ik hier voor 6 maart de planning hebben staan:

- Wat we precies gaan doen (AMD64 of P4 opjagen)
- Wanneer we wat gaan doen (welke rig en test heeft voorrang? Welke daarna?)
- Hoe we het gaan doen (HW config)
- Wie het doet.

Dan is het ook duidelijk voor iedereen waar-ie voor moet zorgen en wat er van hem verwacht word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

Ik ben er uiteraard ook :) Een soort van taak en hardware verdeling lijkt me een goed id. Op de vorige UFO was het een beetje een geschuif met hardware namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 22:05

Garrett

Watercooler

Een vmod kan ik wel gebruiken, op m'n GF 5900XT core namelijk... echter wijkt de layout af van de gewone FX5900 kaarten dus betwijfel ik of er voor die layout al een vmod bekend is :D

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Garrett schreef op 23 januari 2004 @ 12:46:
Een vmod kan ik wel gebruiken, op m'n GF 5900XT core namelijk... echter wijkt de layout af van de gewone FX5900 kaarten dus betwijfel ik of er voor die layout al een vmod bekend is :D
Je kaart kan gevmod worden, maar dan moet hij ook mishandeld worden daar. Alleen een vmod lijkt me geen goede reden om te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
Anoniem: 5988 schreef op 23 januari 2004 @ 11:02:
[...]

Jawel, maar ik verwacht natuurlijk dat jij er ook bijbent ;)
hehe uiteraard :)
Gipsy King schreef op 23 januari 2004 @ 11:22:
ik doe me best maybe me monster p4 erbij :P
enkel met die mag je binnen ;) want met die 3,2 van hier kunnen we weinig
Anoniem: 5897 schreef op 23 januari 2004 @ 12:43:
Ik ben er uiteraard ook :) Een soort van taak en hardware verdeling lijkt me een goed id. Op de vorige UFO was het een beetje een geschuif met hardware namelijk..
planning zeer belangrijk
geen onverwachte zaken
wie heeft wat ?
wat doet dat persoon ?
welke hardware is er op dat moment aanwezig
Anoniem: 5988 schreef op 23 januari 2004 @ 12:36:
Uiteraard moet alles kant en klaar zijn van tevoren. Maar als het ge-v-modde bord kuren heeft en er is nog een niet gemod bord, dan kan daar best een vmod op. Dat idee.

Wat betreft spullen aanwezig: Mensen die komen en spullen meenemen worden ook geacht daar te zijn. Plus een backup indien mogelijk. Minstens twee procs, minstens twee mammaplanken, etc.
backup's van de snelste hardware zal wat moeilijk worden ;)

Gezien mijn finaciele situatie verwacht ik niet dat ik snelle hardware kan meenemen, maar ik zal eens ergens een balletje opgooien.

Tip :

webcam actie is leuk maar zorg voor voldoende verkeer dan :) mijn life streaming lag snel op zijn gat met 5 gig web verkeer max

[ Voor 5% gewijzigd door petervandamned op 23-01-2004 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06-2023

Haeg

Water Chiller installed

Epsilon schreef op 23 januari 2004 @ 10:14:
Ik zal er zeker proberen bij te zijn ;)

Waar ik mee ga komen moet ik nog even bedenken, maar een WC set met de nodige peltiers eronder is iig mogelijk (om onder de waterchiller te leggen natuurlijk ;)).

Ik stel mijn A64 3000+ en 2x256MB mushkin ter beschikking (laatst genoemde doet 250mhz al op 2.8v).

Als er wensen zijn hoor ik het wel.
Uhm.... Een sixpack bier is ook nog te versjouwen :P (koeling hoeft niet ^^).
Nee is niet nodig er is een bar , met bier,fris,snacks

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fvsteenb/bar.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:24

Exigence

dnkroz

H'm weer ver weg :(
Anders kon ik een DFI, 2x 256MB Twinmos CH-5 en een 1800+ (@ 2700 MHz op water op 2,0v) in de strijd gooien :9

Mja, jammer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Haeg schreef op 23 januari 2004 @ 13:15:
[...]

[afbeelding]
Zit hier ook schaakvereniging Corbulo ?

Ik kom misschien wel ff langs :)
Lekker op de fiets 8)

Ik neem alleen geen hardware mee :)
Mag ik dan ook langskomen :+

[ Voor 10% gewijzigd door Atlas op 23-01-2004 13:37 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-06 09:14

Neoz

Neoz & Hobbes

Bij mij om de hoek zal mijn agenda eens checken , leuk en in de buurt :)

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Oke dan!
Ik zal er ook zijn, met prom@r507 en een NF7-S (met vMods) die evt ter zielle mag.
Morgen ga ik m'n Mushkin lvl2 ophalen, dus met een beetje mazzel heb ik dan ook lekker geheugen ter beschikking. Ik heb ook een DFI lanparty nF2 Ultra B die lekker loopt, maar ik weet niet of ik die graag ter zielle zou zien gaan. Daar denk ik nog ff over na.

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 23:31

Shunt

Boe

mschien een domme opmerking
maar is er gedacht aan stroom ?
ik neem aan dat zon cascade niet zuinig is die zouden er dan 2 staan een aantal proms denk ik een fix aantal zwaare voedingen. tel op en dan kom je denk ik wel over de 19kw dus dan zouden er al minimaal 2 aparte lijnen moeten zijn en het beste zou natuurlijk 3 zijn

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
stoer plan, ik wacht op het verslag de mooie reviews/pics! (die worden gemaakt neem ik aan??)

Ook leuk om achteraf alle geslaagde tweaks/coolingen enzo vast te leggen, zodat er een sitje gemaakt kan worden met pics en how to's ?

[ Voor 43% gewijzigd door Mister_X op 23-01-2004 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Eensch.
backup's van de snelste hardware zal wat moeilijk worden ;)
Dat weet ik ook wel, maar ook standaard zooi als goede voedingen en harddiskjes met een kale windows erop hebben we in meervoud nodig.
webcam actie is leuk maar zorg voor voldoende verkeer dan :) mijn life streaming lag snel op zijn gat met 5 gig web verkeer max
Om eerlijk te zijn staat een webcam erg laag op de prioriteitenlijst. Een inetconnectie om zo af en toe wat pics te posten is al prima.

Wie gaan we de taak 'journalist' in de schoenen schuiven?

'k zal eens een stukkie PHP kloppen voor de organisatie. Da's handig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:09
Lijkt me leuk om te komen, en 8RDA+ + Duron 1600 mee te nemen, maar het is zon godse eind weg :'(

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-06 21:03

Syzzer

Prutser

Moet nog ff precies uitzoeken enzo, maar als het even kan ben ik er ook bij!

Echt nieuwe state-of-the-art hardware heb ik niet, maar ik wil met genoegen in de strijd gooien:
- XP2500+ die 2600MHz doet op water
- Club3D Radeon 9800se @ pro (net 10 minuten in mijn agp slot, dus weet nog neit wat hij gaat doen :p
- 2* 256MB PC2700 Infineon USA (heeft al 250 MHz 11-2-2-2 gedaan op 3.3V)
- Wellicht een DFI LanParty, maar dat moet ik nog zien.
- Een NF7-S die helemaal dood mag, alleen kan hij geen DC meer draaien dus erg extreme scores zal er neit in zitten.

Ook komt mijn hardware niet eens aan de beurt (zit er vast dik in als ik zie wat er allemaal aankomt), alleen het erbij zijn is voor mij al dikke pret :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67204

Haeg schreef op 23 januari 2004 @ 13:15:
[...]

[afbeelding]
Zal tegen mijn pa zeggen dat het dezelfde plek is als eerst met die mooie barmeid B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
ik wil ook graag komen, maar mijn hardware is niet echt toereikend denk (check specs)
alleen mn 9800pro kan wel leuke dingen doen misschien :) .
maar ik wil graag zien hoe de ECHTE DOCCERS het allemaal doen, ik ben tenslotte maar een 'gewone' oc'er die net zelf een wc gebouwd heeft :*)
Maar als ik mag komen zou ik graag zien dat iemand mijn a7n8x-x vmod, want ik heb net proberen te solderen op een oefenprintplaatje met chip maar dat was echt helemaal nix :( . Ten 1e: ik heb HELEMAAL GEEN vaste hand (lijkt wel of ik parkinson heb ofzo :| ) Ten 2e: mn soldeerbout is veel te log (veel te dikke punt) om op zijn kleine chip een beetje fatsoenlijk te kunnen solderen :( .

mag ik komen en zo ja, zou iemand mijn bordje kunnen vmodden (vooral de vcore mod) bij voorbaat dank _/-\o_

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:02
El Snorro schreef op 23 januari 2004 @ 14:58:
ik wil ook graag komen, maar mijn hardware is niet echt toereikend denk (check specs)
alleen mn 9800pro kan wel leuke dingen doen misschien :) .
maar ik wil graag zien hoe de ECHTE DOCCERS het allemaal doen, ik ben tenslotte maar een 'gewone' oc'er die net zelf een wc gebouwd heeft :*)
Maar als ik mag komen zou ik graag zien dat iemand mijn a7n8x-x vmod, want ik heb net proberen te solderen op een oefenprintplaatje met chip maar dat was echt helemaal nix :( . Ten 1e: ik heb HELEMAAL GEEN vaste hand (lijkt wel of ik parkinson heb ofzo :| ) Ten 2e: mn soldeerbout is veel te log (veel te dikke punt) om op zijn kleine chip een beetje fatsoenlijk te kunnen solderen :( .

mag ik komen en zo ja, zou iemand mijn bordje kunnen vmodden (vooral de vcore mod) bij voorbaat dank _/-\o_
Wat bieden wij *niet*?

- Het is geen prommie-refill dag. Ook is het niet de bedoeling dat er structureel vmods / casemods / whatever uitgevoerd gaan worden.

@dabit

Een zeer goed georganiseerd plan dude. _/-\o_
Als ik zou kunnen komen zal ik mijn beschikbare hardware tot beschikking stellen. :)
(zie mijn sig, mijn setje heeft alleen nog een cascade nodig >:) :P )

[ Voor 11% gewijzigd door Kakaroto op 23-01-2004 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Anoniem: 67204 schreef op 23 januari 2004 @ 14:51:
[...]

Zal tegen mijn pa zeggen dat het dezelfde plek is als eerst met die mooie barmeid B)
LOL

Ik lees net dit topic, denk datik ook wel kom. Ga jij ook jan?

Edit:
Een gevmodde NFS7-s zit in m'n kast, een peltier kan ik zo op de Northbridge drukkken als het moet. Verder is het een mooie datum (@9 maart ben ik jarig dus komen d'r weer extra centen, weet ik precies wat het beste clocked ;) )

Lijkt me wel phun dit. Ik wil graag nog een ander CPUtje in m'n bord proberen, kijken wat echt de max FSB is,
offtopic:
kijken of ik serinity kan bewijzen dat het m'n bord niet is :P of dat hij gelijk heeft, kan ook natuurlijk....
.

Ik heb eventueel 2x 256MB twinmos daar mag best 3,3 volt ofzo door, doet @ 2.9 geloof ik iig 230 zegt een herinnering vaag, maar misschien wel meer >:) en dat met 2-2-2-11. (thx Jan ;) )

Een peltier heb ik ook nog wel liggen met een voeding erbij. Ik zal nieuwe vaseline inslaan.

Ik zal ook m'n videokaart eens overclocken, maar da's niet bijzonder voor julllie, t'is maar een TI4200

edit:
Ik heb er trouwens geen grote moeite mee om een simpel voltmodje voor iemand uit te voeren, die stellen toch meestal weinig voor (en ti's tenslotten niet mijn hardware >:) )

[ Voor 73% gewijzigd door pierre-oord op 23-01-2004 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/20017/thumb.jpg

De haeg cascade :) voor de mishandeling van uw tere en gevoelige cpu's })
En Dabits topic gevolgt te hebben komt er dus nog zo'n beest ter beschikking.
Nu heb ik ooit eens een topic gezien met die 1,5 pk versie van de water-chiller en deze ook in real life mogen bekijken. Dus nog meer koeling aanwezig dan enkele weken terug hier in Dordt.

Nu die lekkere hardware nog.

[ Voor 58% gewijzigd door petervandamned op 23-01-2004 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51220

Misschien kom ik ook nog even langs gereden :)

Veel hardware om te koelen heb ik niet.. ja xp 2500+ & 2400+ maar dat is ook niet echt spannend denk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Leuk dat dit weer word gedaan.
Hopelijk nu wel leuk/mooie/goede results :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Hier hoopten we ook een beetje op ;)

Nou wil ik een ph ch voor de 9800 pro maken maar is het erg belangrijk om een blok te maken dat ook het geheugen meekoelt?
Standaard word deze namelijk niet echt gekoelt.

[ Voor 17% gewijzigd door Haeg op 23-01-2004 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

petervandamned schreef op 23 januari 2004 @ 15:24:
[afbeelding]

De haeg cascade :) voor de mishandeling van uw tere en gevoelige cpu's })
En Dabits topic gevolgt te hebben komt er dus nog zo'n beest ter beschikking.
Nu heb ik ooit eens een topic gezien met die 1,5 pk versie van de water-chiller en deze ook in real life mogen bekijken. Dus nog meer koeling aanwezig dan enkele weken terug hier in Dordt.

Nu die lekkere hardware nog.
wholie shit dat ziet er uber strak uit, denk dat haeg al genoeg geinvesteerd heeft nu wij nog in onze hardware _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
Volgens mij zit die compressor nu in DaBit's cascade ;)
(of tenminste, zo'n zelfde type).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Twynn schreef op 23 januari 2004 @ 15:59:
[...]

Volgens mij zit die compressor nu in DaBit's cascade ;)
(of tenminste, zo'n zelfde type).
Dat klopt , het is die uit de waterchiller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
El Snorro schreef op 23 januari 2004 @ 14:58:
Maar als ik mag komen zou ik graag zien dat iemand mijn a7n8x-x vmod, want ik heb net proberen te solderen op een oefenprintplaatje met chip maar dat was echt helemaal nix :( .
Het is al eerder gezegd: dit is dus uitdrukkelijk *niet* de bedoeling.
Als jij naar die dag komt en iemand is bereid om met z'n soldeerbout aan de bar te gaan zitten voor je, dan heb ik er persoonlijk geen problemen mee trouwens. Zo lang je het eigenlijke doel van de dag maar niet verstoort.

De *enige* uitzondering op dit gebeuren is als jij een snellere kaart meeneemt dan we al ter beschikking hebben. In dat geval gooien we de vmod er met plezier op.
De Haeg 1.5pk waterchiller is niet meer. Die compressor zit nu in mijn cascade >:)
(Had ik al eens ooit gezegd dat ik dingen niet altijd even subtiel doe? ;) )

Overigens een ideetje: als alle mensen die geen hardware in de waagschaal stellen eens een klein bedrag in een pot stoppen? Daarvan kunnen we eventueel gedupeerden een kleine 'schadevergoeding' uitkeren. Dat zal nooit genoeg zijn, maar het is beter dan niks. Mochten we niks uit hoeven te keren, dan storten we het weer terug.

Is dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Ik denk niet dat ik het voor elkaar krijg om met de auto te komen (want rijbewijs heb ik NOG niet, en ons pa wil er niet zoals op de refill dag de hele dag bij zijn).

Dus een Prommy meenemen zal dan wel niet gaan ;).

Maar wat "kleine" dingen gaan natuurlijk altijd mee :).

Lijstje tot nu toe:

-A64 3000+
-2x256Mushkin
-2x172 peltiers + PSU
-WC blok voor GPU met de 172w pelt er al onder
-460W enermax PSU
-HD met clean windows (optimized voor 3d-mark) en met de nodige drivers op apparte partitie.

uhmzzzz
even kijken....
Moederbord kan ook als ik tegen die tijd een nieuwe heb, maar dat denk ik niet.

Verder denk ik dat ik het dan wel heb.
nou, HEEL misschien ga ik nog voor waterkoeling zorgen op mn R9800np (met peltier mogelijkheid in de toekomst) voor op het geheugen >:)

Edit: lijkt me best een goed plan met dat geld.

[ Voor 5% gewijzigd door Epsilon op 23-01-2004 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Anoniem: 5988 schreef op 23 januari 2004 @ 16:24:

[...]

Overigens een ideetje: als alle mensen die geen hardware in de waagschaal stellen eens een klein bedrag in een pot stoppen? Daarvan kunnen we eventueel gedupeerden een kleine 'schadevergoeding' uitkeren. Dat zal nooit genoeg zijn, maar het is beter dan niks. Mochten we niks uit hoeven te keren, dan storten we het weer terug.

Is dat wat?
Ik ben iig best bereid om een kleine bijdrage te leveren aan een dergelijke 'verzekering'. Het moet echter wel bij enkele euro's blijven (ik zit nu te dneken aan maximaal 5). Dan vind ik echter wel dat iedereen die komt moet betalen, ook de deelnemers zelf.

Ja, zij zijn degenen die het risico lopen, maar als een ander zijn hardware dan kapot gaat, betalen alleen de 'toekijkers' de 'schadevergoeding'.

Hoeveel mensen denk je eigenlijk dat er gaan komen? Aan de hand daarvan kun je ook een beetje schatten wat de bijdrage zou moeten zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Syzzer op 23-01-2004 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Anoniem: 5988 schreef op 23 januari 2004 @ 16:24:

Is dat wat?
Ik vind dat een strak plan stop je donatie {zeg 5 euro] in een enveloppe
adresseer hem aan jezelf en plak een postzegel erop en neem hem mee naar de ufo dag.
Wanneer er geen schade uitgekeerd word gooien we alle enveloppen terug op de post.
Of is dit een slecht idee ?

[ Voor 8% gewijzigd door Haeg op 23-01-2004 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Syzzer schreef op 23 januari 2004 @ 16:35:
Ik ben iig best bereid om een kleine bijdrage te leveren aan een dergelijke 'verzekering'. Het moet echter wel bij enkele euro's blijven (ik zit nu te dneken aan maximaal 5). Dan vind ik echter wel dat iedereen die komt moet betalen, ook de deelnemers zelf.
Ik vind opzich dat degenen die hardware meenemen die gebruikt gaat worden vrijstelling kunnen krijgen. Die riskeren al genoeg. Maar dat is mijn mening; 't is net wat jullie willen.

5 euro is een mooi bedragje. Dat moet toch wel op te brengen zijn.
Ja, zij zijn degenen die het risico lopen, maar als een ander zijn hardware dan kapot gaat, betalen alleen de 'toekijkers' de 'schadevergoeding'.
Eerlijk toch? De toekijkers riskeren niks....
Hoeveel mensen denk je eigenlijk dat er gaan komen? Aan de hand daarvan kun je ook een beetje schatten wat de bijdrage zou moeten zijn.
Geen idee. DOC-ers zijn een uiterst onbetrouwbaar volkje wat dat betreft.
Je kunt het zowiezo op je buik schrijven dat er genoeg binnenkomt om een echt serieuze vergoeding te geven _als_ er iets stuk gaat; het is meer een tegemoetkoming. Dus zo belangrijk is dat nou ook weer niet.
Haeg schreef op 23 januari 2004 @ 16:36:

Ik vind dat een strak plan stop je donatie {zeg 5 euro] in een enveloppe
adresseer hem aan jezelf en plak een postzegel erop en neem hem mee naar de ufo dag.
Wanneer er geen schade uitgekeerd word gooien we alle enveloppen terug op de post.
Of is dit een slecht idee ?
Goed idee; we sponsoren alleen de PTT zo, en we hebben een probleem als we maar gedeetelijk uit hoeven te keren.

Overigens: als er geld naar meerdere mensen toemoet: de verdeelsleutel wilde ik simpel houden, namelijk eerlijk zullen we alles delen. Ik heb geen zin in 'mijn proc is 10x zo duur als jouw videokaart, dus krijg ik 10x meer'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
Klinkt als een mooi id.

Tegen die tijd hoop ik m'n Shuttle AN50R wel binnen te hebben die dan gevoltmod ter beschikking stel. M'n Enermaxje met gemodde 3.3V en gemodde 12V / 5V zal ik meebrengen. Verder ook m'n Radeon 9800 Pro.

Proc kan ik ook wel meenemen, maar ik neem aan dat er wel wat beters zal zijn dan een A64 3000+.

M'n prom Mach II R507 (Thanx Heag) wil ik ook wel meenemen, maar dan wordt vervoer een beetje een probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Oh, nu ik dit lees, ik kan iig mijn Antec TrueControl550 meenemen. Heeft al een gemodde 3.3V lijn en de 5V en 12V zijn 5% omhoog en naar beneden verstelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik wil in ieder geval wel komen, moet dan alleen even vrij vragen van werk.
Specs zijn niet zo bijzonder, ik zou in ieder geval mijn 40 gig maxtor schrijf leeg kunnen maken indien nodig. :) En hopelijk mol ik niet me R9700 met de Vref mod die er spoedig op komt.

Ben ook bereid iemand mee te nemen met de auto, tussen Gouda en Den Haag of via de A4 Leiden.

En verder goed plan om gewoon door iedereen die komt wat geld te doneren aan het fonds voor overleden hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als er nog mensen zijn in omgeving Maasland zonder vervoer moeten ze het maar zeggen. Want als ik ga dan ga ik per auto dus is het geen probleem om iemand (+eventuele spullen) op te halen onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127
  • Laatst online: 20-06 16:11

Knal127

Een raar geval...

Ben weliswaar een DieHard OC n00b maar aangezien ik wel de fijne kneepjes van het vak wil leren zal ik zeker een kijkje nemen (woon immers maar 500 meter van de place-to-be vandaan :+ ).
Specs zijn helaas niet zo bijzonder, hoewel ik mn Albatron mobo (zie specs) toch weleens lekker ver ge-OC'ed zou willen zien (heb er al ZONDER mods or what-so-ever makkelijk de 228 FSB gehaald met met Corsair 3200 CL2 @ 5-2-2-2 bij 2,9 V).
Ander nadeel: Mobo heeft geen gaten rond de socket 8)7 B) .....zit dus ook met luchtkoeling :o

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Laatst online: 01-06-2023
Ik wil ook wel ff komen met mijn spulletjes :

Een P4 2.4C die de 3.6 GHz doet op Water.
Abit IC7-G met V-Mem ( gaat tot 4V schijnt het >:) )
WC Setup met o.a. Silverprop Evo-S, Black Ice Pro etc. etc.
2x256 Mb PC3500 GeiL Golden Dragon.
Veel Fans...

Alleen neo heeft helaas geen vervoer die dag... Dus iemand die in de buurt van Almere woont en ook wilt gaan? ;)

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90931

Wow, zo te zien wordt het wel druk >:)

Mss kom k ook wel kijken, k heb qua hardware echter weinig te bieden dat echt OC'baar is :/ :| t lijkt me alleen wel mooi om die 2 cascades te zien werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Nu ook een nieuwspost op de FP: nieuws: Project UFO: overklokken op z'n Nederlands :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:16
'T zou me op zich wel leuk zijn om eens te kijken, maar't is takkever voor mij (Geleen lb) en ik geloof niet dat mijn XP2500 die bijna 2600MHz doet op lucht (niet stabiel) nu zó speciaal is dat ik érg gewenst ga zijn :P

[ Voor 5% gewijzigd door Wormaap op 23-01-2004 22:44 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101380

Ik probeer ook te komen, en neem mee:

Thermaltake Xaser III
P4P800
P4 3.2Ghz
FX 5900 Ultra

Zou je leuken dingen mee moeten kunnen doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Laatst online: 23:00
Ik kom zeker weten langs :P is nog geen 10 minuten fietsen voor mij :P ik kan eventueel digicam meenemen, al zullen die er al wel genoeg zijn :P

edit: ik las dat er nog hdd's nodig waren... wat voor? simpele hdd's waar net Windows en wat test progs op passen of SATA spul? van het eerst genoemde heb ik nog een en ander liggen 8.6GB, 4GB 2.1GB van dat soort spul, en desnoods wil ik er wel een paar formateren. aan het sata spul kan ik jullie helaas niet helpen, of ik moet voor die tijd mn pc flink geupgrade hebben

[ Voor 57% gewijzigd door MewBie op 23-01-2004 22:56 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Anoniem: 5988 schreef op 23 januari 2004 @ 17:27:

Goed idee; we sponsoren alleen de PTT zo, en we hebben een probleem als we maar gedeetelijk uit hoeven te keren.

Overigens: als er geld naar meerdere mensen toemoet: de verdeelsleutel wilde ik simpel houden, namelijk eerlijk zullen we alles delen. Ik heb geen zin in 'mijn proc is 10x zo duur als jouw videokaart, dus krijg ik 10x meer'
Die ptt maakt me niet zoveel uit en ik ga er vanuit dat er niks stuk gaat .
Mijn 5 euro zitten er overigens ook bij :)
Het is ook maar een tegemoetkoming.
Overigens valt er ook wat te winnen want wie wil er nou niet de hoogste score met zijn proc of videokaart of geheugen etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 16:44

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Hey Peter, gaaf man! Kijk in op T.net en zie ik jou op de front staan :P

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Kan best ff komen, woon in L'dam, dus is om de hoek, en heb ook zeker spul dat jullie zouden kunnen gebruiken, maar mn pc doet het net 3 weken, en om nu al met kapotte zooi te zitten, nee. Maar misschien kan ik wel mn Corsair Twinx 2x256 MB PC4000 meenemen (ik bedoel, daar kan toch niet al teveel mee gebeuren? :Y) ) En met dat geheugen moet je toch ver kunnen komen... >:)

:)

/edit: wat is eigenlijk het uiteindelijke doel? Zover mogelijk overklokken of ook zo hoog mogelijk in de bekende benchmarks halen?

[ Voor 27% gewijzigd door oli4100 op 24-01-2004 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:57
Met dank aan Jupiler natuurlijk ;)
oli4100 schreef op 24 januari 2004 @ 00:19:

/edit: wat is eigenlijk het uiteindelijke doel? Zover mogelijk overklokken of ook zo hoog mogelijk in de bekende benchmarks halen?
Allebei :)

Kijken hoe diverse onderdelen presteren op hoge snelheid, maar vooral veel GHz eruit pompen.

[ Voor 46% gewijzigd door bredend op 24-01-2004 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91700

Ik zou heel graag ook komen (nog ff in mn agenda kijken), maar hoeveel mensen kun je kwijt? Ik heb zelf helemaal geen hardware (zie ondertitel) die hierin van belang zou kunnen zijn, dus puur als toeschouwer zeg maar. :) Als er dus te weinig ruimte is blijf ik gewoon weg.

Het idee van die "verzekering" voor kappotte hardware zal ik zeker steunen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 91700 op 24-01-2004 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik zou graag willen komen en mijn hardware beschikbaar stellen, ware het niet dat het een gigantisch eind weg is. Mijn cpu (specs onder huisje) doet nu 2400mhz op 1,85vcore en is net 1 dag oud, dus die moet aardig hoog kunnen komen...

Het lijkt me iig een coole dag. OC'en roeleert _o_

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-06 17:58

[NUT]

Heppiedepeppie

Damn :X

* [NUT] wil GRAAG komen...

Maar ik heb weinig om mee te nemen (in de ww, dus geldgebrek ;( ), ik zou wel enige annalytische kennis mee kunnen brengen om over het een of ander te brainstormen ... Serenity weet waar ik het over heb ;)

Of hebben jullie liever geen pottekijkers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Ik kan misschien ook wel, lijkt me gewoon leuk om erbij te zijn. Ik ben geen lekker barwijf, wel ervaren barman.
Mijn bescheiden wat ik aan kan leveren:
2x A-data 400
2x A-Data 500 Vitesta
2x 3200/twinmos/twinmos
2x kingston 3000, waarschijnlijk bh-5
2x Infineon 2700 USA
2x Twinmos twister 3700
allemaal 256MB
mobile barton 2500 week 36
goede duron 1600
dfi lanparty rev B. (mag gemod worden met in 8neming van de restricties v.d UFO-master(s)).
-goed humeur
-serieuze ondertoon
en een supermisschien, ik ga er alles voor doen een A64 plank met een nforce 250.

[ Voor 9% gewijzigd door Spice op 24-01-2004 03:09 ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar gaan we eigenlijk voor voor de echte nr1 spot of voor een nr1 spot met bepaalde hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Anoniem: 67204 schreef op 24 januari 2004 @ 09:12:
Waar gaan we eigenlijk voor voor de echte nr1 spot of voor een nr1 spot met bepaalde hardware?
Ik denk alles, zowel alle wereldrecords aan benchmarks, als de hoogste Ghz-en :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Hebben jullie nog een gekke West fries nodig met een-niet-om-aan-te-zien vergeelde-verbouwde-PC-Case ?!?! }) :Y)

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
SmokeyTheBandit schreef op 24 januari 2004 @ 09:53:
Hebben jullie nog een gekke West fries nodig met een-niet-om-aan-te-zien vergeelde-verbouwde-PC-Case ?!?! }) :Y)
Misschien niet om die niet-om-aan-te-zien vergeelde-verbouwde-pc-case.. Misschien wel om de inhoud daarvan. En zeker wel om de oc-capaciteiten van de eigenaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
SmokeyTheBandit schreef op 24 januari 2004 @ 09:53:
Wat denk je zelf ? :) Vraag maar vast vrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
Anoniem: 67204 schreef op 24 januari 2004 @ 09:12:
Ligt een beetje aan de hardware die aan de cascades kan hangen ;)
Zou mooi zijn om in maart een nv40 met een amd 64 3700 te hebben maar ja ???
Zijn die op tijd en heeft iemand die dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67877

Als ik zo de reacties lees onder de nieuwspost op de FP, geloof ik dat het erg druk word... Ik heb juist begrepen dat er wel lekker wat mensen mogen komen, maar als iedereen komt met zijn ''2500+ @ 2.4 GHz'', dan heb je daar niet superveel aan lijkt me. Ook lijkt het me best irritant met al die mensen om je heen, dus misschien een stuk ruimte waar niet iedereen zomaar rondloopt (als je er niks te zoeken hebt - alleen kijken - kom er dan niet, loop je alleen maar in de weg)?!

Iig wel leuk dat ineens heel DOC weer aan het tweaken is dmv de contests en dit soort tweakdagen :) Hopelijk komt hier wat meer uit als de vorige keer, maar met DaBit en Haeg gecombineerd met een paar van de beste tweakers van heel Europa komt dat wel in orde denk ik zo >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
Anoniem: 67877 schreef op 24 januari 2004 @ 10:40:
maar als iedereen komt met zijn ''2500+ @ 2.4 GHz'', dan heb je daar niet superveel aan lijkt me.
Klopt, daarom proberen ze ook vooraf af te spreken welke hardware aanwezig is :)
En de bedoeling is inderdaad om het beste spul te gaan benchen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Precies, je hebt zoiezo al 2 massive cascades :P Dus dat worden de 2 beste systemen (de andere systemen met prommy's oid?), als daar nou nog is de snelste hardware inkomt, en dan nog wat prommy's/vapo's op maat gemaakt voor de NB en een paar Radeon 9800XT's.... Dat is dé combinatie lijkt me :P

(beetje vroeg misschien om nu al hele plannen te zitten maken, maar je begrijpt m'n punt :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94830

Ik heb nog een "antiek" overklok systeem. (ca.1972)
Is mischien leuk als decorum.
Het computer systeem is niet meer.
Dat koste destijds 1 miljoen en woog 1 ton.
Huislijke omstandigheden dwongen mij er afscheid van te nemen HI.
Maar de clockpuls generator heb ik nog en werkt. Kan ik demonstreren.
Was 8 Mhz is "overclocked" naar 8,25 Mhz. (wel 30% sneller )
Ik hoor het wel
Scroll-lock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zal volgende week eens een Excel-sheetje of stukkie PHP kloppen. Dan kunnen we gaan bepalen waar we mee gaan werken.

Het is natuurlijk onzin als iedereen zijn hardware mee gaat nemen. Als we een of twee topsystemen hebben en wat backupcomponenten, dan is het goed.

Uiteraard zijn de systemen die nu al de hoogste pifast/3dmark halen het meest gewenst; daar kunnen we vanuit gaan dat de overklok nog net ietsjes hoger word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Top ga vrij regelen en wat nieuwe projectjes proberen op te zetten op korte termijn ;)

Iig een leuk id en nu moeten we minder hobbyen maar meer benchen en zorgen dat de pcs allemaal blijven draaien :P :P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Nee, vind ik niet zo'n goed idee eigenlijk dat geld. Als ik een mobo mod oid, maakt niet uit wat voor cooling; veel hardware is niet kapot te krijgen. Maarja, als iemand ff vlug een brute cooler op z'n cpu wil zetten en hij hierbij een core crush maakt dan wordt er meteen geld uitgekeerd. En verder is het ook wel zo eerlijk dat mensen die wél hun hardware meenemen ook iets in depot doen.

Ik vind dit gewoon je eigen risico, als je bang bent je spullen te slopen dan niet hoor. Nog ff en iedereen die deze pagina leest moet eerst met z'n creditcard betalen omdat er mensen zijn die hun hardware overclocken.

Als mijn mobo in de fik gaat water loopt in m'n voeding en m'n geheugen breekt ga ik ook niet vragen of er iemand gaat uitkeren, als ik zelf water erin heb gespoten, op m'n geheugen ben gaan staan of terpetine op m'n mobo heb gegoten.

Het idee is opzich wel te begrijpen, maar zo zul je iig een deel van je publiek kwijtraken... (of ik daaronder val bedenk ik nog wel). € 5 is niet veel, maar het is ook beetje principe.

edit:
Mijn pifast is niet super ofzo, maar dat ligt puur aan m'n processor (hoop ik) dus als iemand een super barton overheeft, laat het ff weten. Ik heb er geen probleem mee om m'n mobo vol te smeren met vaseline zodat er dan een leuke phasechange op kan worden gezet. En als de FSB niet hoog genoeg gaat, doe dan die 2e phase change op m'n norhbridge ;)

Hebben de organisatoren trouwens rekening gehouden met de locatie over de stroom voorziening? Goede dikke verlengsnoeren, en de juiste stopcontacten opzoeken die op een verschilllende groep zitten, als ik dit zo hoor gaat er aardig wat worden getapt. En er zijn overal tafels voor mensen met eem pc, zegmaar een soort LAN party ofzo? Ik denk dat ik mijn PC wel meeneem om wat te testen namelijk. Doe ik wel een 15" scherm om ruimte te besparen, en veel meer heb je ook niet nodig voor 1 dagje :)

[ Voor 31% gewijzigd door pierre-oord op 24-01-2004 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21464

pierre-oord schreef op 24 januari 2004 @ 12:52:

Hebben de organisatoren trouwens rekening gehouden met de locatie over de stroom voorziening? Goede dikke verlengsnoeren, en de juiste stopcontacten opzoeken die op een verschilllende groep zitten, als ik dit zo hoor gaat er aardig wat worden getapt. En er zijn overal tafels voor mensen met eem pc, zegmaar een soort LAN party ofzo? Ik denk dat ik mijn PC wel meeneem om wat te testen namelijk. Doe ik wel een 15" scherm om ruimte te besparen, en veel meer heb je ook niet nodig voor 1 dagje :)
Als we stroom te kort komen regel ik wel een generator :Y)

Macci en OPP here we come :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
pierre-oord schreef op 24 januari 2004 @ 12:52:
Nee, vind ik niet zo'n goed idee eigenlijk dat geld. Als ik een mobo mod oid, maakt niet uit wat voor cooling; veel hardware is niet kapot te krijgen.
Gaat er niks kapot, dan ben je de kosten van een postzegel armer. Gaat er wel iets kapot, dan ben je een klein bedrag kwijt, waar je degene wiens dure Athlon64/9800pro/P4 EE/whatever kapot is blij mee kunt maken.

Of het wel of niet gebeurt met dat geld ligt aan jullie. Vinden jullie het een slecht plan, dan doen we het niet. Vinden jullie het een goed plan, dan doen we het wel.

Of ik nou zelf wel of geen 5 euro in moet leggen: het zal me een zorg wezen; die 5 euro kan ik wel missen.
Maarja, als iemand ff vlug een brute cooler op z'n cpu wil zetten en hij hierbij een core crush maakt dan wordt er meteen geld uitgekeerd.
Dat gebeurt niet, want er word van te voren gekozen met welke hardware we gaan werken, en van wie. Ook alleen de hardware die we gebruiken komt dus in aanmerking voor de tegemoetkoming in de kosten. En die zal waarschijnlijk niet van iemand zijn die 'ff vlug een brute koeler op zijn CPU zet'.

Nu de andere kant: Haeg of ik schroeven onze verdamperblokken op brute hardware, en we crushen per ongeluk de core (overigens onwaarschijnlijk, want de eigenaar van de HW wil dat denkik zelf wel doen). In dat geval kan en wil ik niet de boel volledig vergoeden uit eigen zak, maar 't is wel sneu voor de persoon in kwestie. Toch aardig als we die persoon dan een paar centen kunnen geven.
En verder is het ook wel zo eerlijk dat mensen die wél hun hardware meenemen ook iets in depot doen.
Nou OK, dan doen we dat toch?
Ik vind dit gewoon je eigen risico, als je bang bent je spullen te slopen dan niet hoor. Nog ff en iedereen die deze pagina leest moet eerst met z'n creditcard betalen omdat er mensen zijn die hun hardware overclocken.
Je overdrijft.

Bovendien is dit niet 'gewoon overklokken' met een standaard waterblokje of veilige prom erop, maar gaan we die procs goed pesten.
Het idee is opzich wel te begrijpen, maar zo zul je iig een deel van je publiek kwijtraken... (of ik daaronder val bedenk ik nog wel). € 5 is niet veel, maar het is ook beetje principe.
De meerderheid beslist of we het wel of niet doen. Als het antwoord is dat we het wel doen, en jij vind dat tegen je principes, dan is dat gewoon zo.

Persoonlijk ben ik voor, juist wegens bovengenoemde reden.
Hebben de organisatoren trouwens rekening gehouden met de locatie over de stroom voorziening? Goede dikke verlengsnoeren, en de juiste stopcontacten opzoeken die op een verschilllende groep zitten, als ik dit zo hoor gaat er aardig wat worden getapt.
Ik kijk met een schuin oog naar Haeg....
En er zijn overal tafels voor mensen met eem pc, zegmaar een soort LAN party ofzo? Ik denk dat ik mijn PC wel meeneem om wat te testen namelijk. Doe ik wel een 15" scherm om ruimte te besparen, en veel meer heb je ook niet nodig voor 1 dagje :)
Geen idee, dat moet allemaal nog bekeken worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 21-06 02:37
Uhmm :P K zal eens kijken of ik ook langs kan komen. Niet toevallig iemand uit de buurt van nijmegen die er heen gaat ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
@ Dabit:
Dat gebeurt niet, want er word van te voren gekozen met welke hardware we gaan werken, en van wie. Ook alleen de hardware die we gebruiken komt dus in aanmerking voor de tegemoetkoming in de kosten. En die zal waarschijnlijk niet van iemand zijn die 'ff vlug een brute koeler op zijn CPU zet'.

Nu de andere kant: Haeg of ik schroeven onze verdamperblokken op brute hardware, en we crushen per ongeluk de core (overigens onwaarschijnlijk, want de eigenaar van de HW wil dat denkik zelf wel doen). In dat geval kan en wil ik niet de boel volledig vergoeden uit eigen zak, maar 't is wel sneu voor de persoon in kwestie. Toch aardig als we die persoon dan een paar centen kunnen geven.
Mja, van te voren kiezen is een leuk idee, maar denk je dat dit echt te realiseren is? Misschien voor een deel, maar verder wordt het toch (denk ik) iets van Heeft er nog iemand 2 reepjes mem liggen idee... :?

En jouw andere kant: Ik vind dat mensen dingen echt zelf moeten doen. Mensen met voltmod's etc moeten dit wel kunnen, ik verwacht niet dat er veel nieuwe mensen zullen komen die zelf geen blok op de CPU durven te zetten. Zo houd je dingen meer bij eigen risico. Natuurlijk begrijp ik dat als je toch iets doet voor een user en je maakt iets kapot dat je je dan best rot voelt. Tsja, het hoort er een beetje bij, de persoon zelf wilde het niet doen. Ook als je zulke dure hardware gaat OC-en, dan weet je dat je een (groot?) risico loopt dat het stuk gaat.
Bovendien is dit niet 'gewoon overklokken' met een standaard waterblokje of veilige prom erop, maar gaan we die procs goed pesten.
Och, paar graadjes meer of minder >:)
Haeg schrikt "kijk ff de andere kant op" :P
Geen idee, dat moet allemaal nog bekeken worden...
Wel handig als dit binnenkort bekend is. Mijn systeem staat niet bekend als super OC monster (nou ja, toch 1-na-hoogste 1700+?) maar met een barton ben ik benieuwd wat er gebeurd. Even voor de LAN zal ik eens kijken of ik m'n pelt weer op m'n northbridge doe.

Als iedereen idd z'n sys meeneemt is misschien niet zo handig. Wél heeft iedereen dan iets te doen. Het lijkt me idd het beste de hoogste resultaten van pifast, zeg eerste 10 van iedere range (idd, zo kan ik met m'n 1700+ ook gewoon meedoen; en al de andere oc-ers ook. Als je simpelweg het geld niet hebt / nog niet wilt uitgeven aan de laatste Barton kan de rest van je hardware wel goed zijn..

Overigens, lees iedere zin alsof die eindigd met een " :) "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Astennu schreef op 24 januari 2004 @ 13:47:
Uhmm :P K zal eens kijken of ik ook langs kan komen. Niet toevallig iemand uit de buurt van nijmegen die er heen gaat ?
Frank neem ik even contact voor met je op ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 21-06 02:37
SmokeyTheBandit schreef op 24 januari 2004 @ 14:01:
[...]

Frank neem ik even contact voor met je op ;) :)
Is goed :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Laatst online: 27-12-2024

Syngrow

Framerate is life

Ik zou graag ook langs komen, maar vervoer is een probleempje.
Mijn pa heeft geen zin om weer zo'n eind te rijden voor een tweak-dagje :'(

Misschien heeft Astennu nog plek over? Nijmegen is nog wel te halen vanuit Boxmeer... :)

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
pierre-oord schreef op 24 januari 2004 @ 13:54:
Mja, van te voren kiezen is een leuk idee, maar denk je dat dit echt te realiseren is?
Ja, anders word het weer een dagje dat het allemaal heel gezellig is, maar waar de conclusie op het eind is: jammer dat het er niet van gekomen is.

Dat soort dingen moet je zo min mogelijk op de dag zelf willen regelen, en het liefst van tevoren.
Misschien voor een deel, maar verder wordt het toch (denk ik) iets van Heeft er nog iemand 2 reepjes mem liggen idee... :?
Oh, zeker zal dat wel gebeuren. Maar hoe minder dat nodig is, hoe beter.
En jouw andere kant: Ik vind dat mensen dingen echt zelf moeten doen. Mensen met voltmod's etc moeten dit wel kunnen, ik verwacht niet dat er veel nieuwe mensen zullen komen die zelf geen blok op de CPU durven te zetten. Zo houd je dingen meer bij eigen risico.
Tuurlijk. Maar ik kan me indenken dat jij ook raar zit te kijken als je een blok met stuk RVS slang eraan in je hand gedrukt krijgt.
Als iedereen idd z'n sys meeneemt is misschien niet zo handig. Wél heeft iedereen dan iets te doen. Het lijkt me idd het beste de hoogste resultaten van pifast, zeg eerste 10 van iedere range (idd, zo kan ik met m'n 1700+ ook gewoon meedoen; en al de andere oc-ers ook. Als je simpelweg het geld niet hebt / nog niet wilt uitgeven aan de laatste Barton kan de rest van je hardware wel goed zijn..
De organisatie van die dag is nog maar net begonnen. Ik kan er niks zinnigs over zeggen. Wel weet ik dat je geen 100 man in die ruimte kwijt kunt.
Overigens, lees iedere zin alsof die eindigd met een " :) "
Geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het kriebelt :)

We moeten btw echt 2 systemen van te voren op papier zetten en daaraan gaan werken. En dan dus 1 AMD en 1 Intel. En vroeg beginnen..want dikke scores zetten kost veel tijd helaas. Zeker in 3D..

Edit:

Ik heb iig nog nooit in 1 dag een dikke 3D gezet :X Das alvast 1 uitdaging. En dan nog hardware die meewerkt etc..

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 5897 op 24-01-2004 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Anoniem: 5897 schreef op 24 januari 2004 @ 16:07:
Het kriebelt :)

We moeten btw echt 2 systemen van te voren op papier zetten en daaraan gaan werken. En dan dus 1 AMD en 1 Intel. En vroeg beginnen..want dikke scores zetten kost veel tijd helaas. Zeker in 3D..

Edit:

Ik heb iig nog nooit in 1 dag een dikke 3D gezet :X Das alvast 1 uitdaging. En dan nog hardware die meewerkt etc..
Hier een AMD-er met slechte CPU :P

Ik denk dat je toch het beste die lanparty mobo's moet hebben, maar zoveel GoTters hebben die niet geloof ik. Ik wil een cpu in m'n bord testen :)

Ennuh, dat blok met rvs slang krijg ik wel vast op m'n cpu hoor >:) anders boor ik gewoon 2 extra gaten door m'n mobo heen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pierre-oord schreef op 24 januari 2004 @ 16:11:
[...]

Hier een AMD-er met slechte CPU :P

Ik denk dat je toch het beste die lanparty mobo's moet hebben, maar zoveel GoTters hebben die niet geloof ik. Ik wil een cpu in m'n bord testen :)

Ennuh, dat blok met rvs slang krijg ik wel vast op m'n cpu hoor >:) anders boor ik gewoon 2 extra gaten door m'n mobo heen :P
Ik denk dat het eerder een A64 systeem zal worden dus dan heb je weinig aan een Lanparty plankje. Tuurlijk zal er ook met socket A gespeeld worden, maar voor de cascades moet je toch wel wat snellers hebben denk ik.. Is zonde anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Anoniem: 5897 schreef op 24 januari 2004 @ 17:53:
[...]

Ik denk dat het eerder een A64 systeem zal worden dus dan heb je weinig aan een Lanparty plankje. Tuurlijk zal er ook met socket A gespeeld worden, maar voor de cascades moet je toch wel wat snellers hebben denk ik.. Is zonde anders.
Idd en tijd is iets waar we met OCen nooit genoeg van hebben dus je kan idd beter gelijk goed beginnen :)
Dat hebben we ook geleerd van de vorige UFO :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat Serenity zegt: 2 systemen, 1*AMD 1*Intel. Eigenlijk moet je is kijken wat er tegen die tijd weer verkrijgbaar is, want over anderhalve maand haal je het niet met de A64 systemen die je nu hebt... Ook videokaarten zijn natuurlijk wel handig, als zo'n kaart al helemaal gemod daarheen komt heb je het makkelijker (alleen een prommy erop) dan wanneer je al die dingen nog moet gaan doen, voltmods zetten kost ook tijd, en dan heb je soms nog dat ze niet super werken enzo...

Dat geld zal denk ik wel een probleem blijven, maar die enveloppen lijkt me ook zo wat :X Gewoon ergens een pot neerzetten waar iedereen iets in kan doen, en dan kan je aan het eind van de dag kijken wat er kapot is, en van wie dat is/was. Geld gewoon systematisch verdelen (zoals DaBit zei eerder in het topic), niet van die gevallen van: ''mijn kaart kostte 500 euro, die van jou 300... :/ ''.

Jongens, komt wel goed lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Voordat de hardware van wie gekozen moet gaan worden, moeten er overclockresultaten zijn met de hardware die we gaan gebruiken. Dus wat is de max onder een prommie (lucht en water is totaal NIET interessant, omdat een goeie proc op water het meestal slecht doet op een prommie oid). Omdat niet iedereen een cascade heeft is dat het enige wat er in de buurt zou kunnen komen.

Dus bijvoorbeeld de p4 van bioblade. Ik ken geen Gotter die een betere heeft :P. Maar als er bijvoorbeeld ergens een 3400+ A64 vandaan getoverd kan worden die 2800mhz + doet op een prommie is die natuurlijk ook meer welkom dan een 3000+ A64. Dit omdat deze een MP van 11 heeft.

Overigens, om mijn cpu te testen, heb ik een ander mobo nodig EN een A64 kit voor mn Prom. Als iemand aan die A64 kit kan komen (helaas OC-Shop heeft hem NOG niet), graag.

En, maak een lijstje met wie er gaat komen en met wat. Kijk, wel leuk dat het op de FP staat, maar het brengt ook mensen mee die alleen maar kunnen komen kijken. Niet verkeerd, maar dat cafe'tje is nou niet zo gek groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
Dit zou mijn ultimate sys zijn: Zouden we dit allemaal bij elkaar kunnen krijgen voor die dag. Als je andere ideeen hebt over hoe zo'n sys eruit zou moeten zijn, dan quote me maar en maar maar een paar aanpassingen:

Systeem:
Proc : AMD 64 3400+ of 3700+
Plank : Shuttle AN50R (voltmodded natuurlijk :P)
Mem : Winbond BH-5-jes die al hard gaan met weinig prik
Video : Radeon 9800 XT
Voeding : CWT 550 met alle rails gemod
Schijven : 10.000 rpm Raptor schijven

Koeling :
cpu : PhCh cascade die -100 of lager doet
vidkaart : Prom R507 met evap voor core en mem
Chipset : Waterchiller
mem : deltafan erboven en heatsinkjes om oppervlakte te vergroten

software :
Windows 2000

Als je een leuk Intel sys in gedachten hebt .........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YoupY schreef op 24 januari 2004 @ 19:55:
Dit zou mijn ultimate sys zijn: Zouden we dit allemaal bij elkaar kunnen krijgen voor die dag. Als je andere ideeen hebt over hoe zo'n sys eruit zou moeten zijn, dan quote me maar en maar maar een paar aanpassingen:

Systeem:

Koeling :

software :
Windows 2000

Waarvoor die raptor schijven :? dit zie je niet terug in je bench hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Systeem:

Koeling :

software :
Windows 2000

Waarom dat bordje ? tegen die tijd zal de NF250 wel in de winkels liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Epsilon schreef op 24 januari 2004 @ 20:03:
[...]

en als ie nog niet in de winkel ligt is er vast wel een sample te verkrijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
Anoniem: 67204 schreef op 24 januari 2004 @ 20:02:
[...]

Waarvoor die raptor schijven :? dit zie je niet terug in je bench hoor!
Ik heb 't nooit objectief getest, maar uiteindelijk blijft de schijf het langzaamste deel van de pc, waar uiteindelijk toch alles vandaan gehaald moet worden en dus lijkt het me dat je met een snelle schijf wel iets betere performance hebt.
Epsilon schreef op 24 januari 2004 @ 20:03:
[...]

Tot nu toe is er mij teveel onduidelijkheid over die plank. Op sommige plaatsen lees ik dat ie er over een paar weken zou zijn (nu dus eigenlijk al) en op sommige plaatsen lees ik dat ie pas medio maart een keer komt. Ik heb al samples gezien voor de 754 versie, maar nog geen contreete datum gehoord. Maar als er tegen die tijd een A64 939 verkrijgbaar is heeft ie zo i zo m'n voorkeur, eventueel ook een NF3 250, tenzij die niewe VIA K8T800 met agp / pci lock beter schijnt te presteren, maar ATM is dit mijn ideale sys, al zal dat met de loop der tijd wel weer veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YoupY schreef op 24 januari 2004 @ 20:20:
[...]

Ik heb 't nooit objectief getest, maar uiteindelijk blijft de schijf het langzaamste deel van de pc, waar uiteindelijk toch alles vandaan gehaald moet worden en dus lijkt het me dat je met een snelle schijf wel iets betere performance hebt.

[...]

Tot nu toe is er mij teveel onduidelijkheid over die plank. Op sommige plaatsen lees ik dat ie er over een paar weken zou zijn (nu dus eigenlijk al) en op sommige plaatsen lees ik dat ie pas medio maart een keer komt. Ik heb al samples gezien voor de 754 versie, maar nog geen contreete datum gehoord. Maar als er tegen die tijd een A64 939 verkrijgbaar is heeft ie zo i zo m'n voorkeur, eventueel ook een NF3 250, tenzij die niewe VIA K8T800 met agp / pci lock beter schijnt te presteren, maar ATM is dit mijn ideale sys, al zal dat met de loop der tijd wel weer veranderen.
Maakt voor 3D en syntetische benchies (die wij leuk vinden dan) niks uit.. Alleen bij elke dag gebruik merk je een snelle schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Anoniem: 51220 schreef op 24 januari 2004 @ 20:04:
[...]

en als ie nog niet in de winkel ligt is er vast wel een sample te verkrijgen :)
Begin Februari verwacht ik mijn speeltje dus komt absoluut goed ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

[...]

[...]
Ik heb hier een Antec TrueControl550 met gemodde 3.3V lijn.

De 3.3 gaat naar mijn idee hoger dan je ooit nodig zult hebben (de 3.7 heeft hij al gedaan, de 4 haalt hij vast met gemak). De 12V en 5V zijn standaardverstelbaar van 5% onder (nutteloos eigenlijk :? ) tot 5% boven de standaard.

Ik neem hem graag mee als jullie er wat aan hebben. Desnoods mod ik de 5 en 12V ook van te voren even, de garantie is er toch al af en het is een koud kunstje, kost alleen weer een half uurtje als ik het rustig en netjes wil doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Syzzer op 24-01-2004 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Anoniem: 5988 schreef op 24 januari 2004 @ 13:26:

Ik had er al aan gedacht.
Ik ga van de week even poolshoogte nemen in het wijkgebouw en even met de beheerder overleggen .
Ik ga er van uit dat de stroomvoorziening geen probleem is , maar toch!
Anders word er gewoon een aggregaat geregeld . ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SmokeyTheBandit schreef op 24 januari 2004 @ 22:39:
[...]

Begin Februari verwacht ik mijn speeltje dus komt absoluut goed ;) :)
daar was ik ook niet bang voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
Ram0n schreef op 23 januari 2004 @ 23:48:
Hey Peter, gaaf man! Kijk in op T.net en zie ik jou op de front staan :P
Jij ook hier :)
Haeg schreef op 24 januari 2004 @ 23:43:
[...]

Ik had er al aan gedacht.
Ik ga van de week even poolshoogte nemen in het wijkgebouw en even met de beheerder overleggen .
Ik ga er van uit dat de stroomvoorziening geen probleem is , maar toch!
Anders word er gewoon een aggregaat geregeld . ;)
kijk ook eens naar buiten of daar plek is
misschien wel lekker koud begin maart ;) gaan we toch niet in een verwarmde ruimte staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

petervandamned schreef op 25 januari 2004 @ 00:04:
[...]

[...]

misschien wel lekker koud begin maart ;) gaan we toch niet in een verwarmde ruimte staan :)
Ow Ow ik herken mijn eerste 3DMark poginen raam open en door gaan tot 3 uur 's nachts })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

petervandamned schreef op 25 januari 2004 @ 00:04:
[...]

[...]

Sorry ik ben een koukleum ik sta binnen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Syzzer schreef op 24 januari 2004 @ 23:08:
[...]

Ik heb hier een Antec TrueControl550 met gemodde 3.3V lijn.

De 3.3 gaat naar mijn idee hoger dan je ooit nodig zult hebben (de 3.7 heeft hij al gedaan, de 4 haalt hij vast met gemak). De 12V en 5V zijn standaardverstelbaar van 5% onder (nutteloos eigenlijk :? ) tot 5% boven de standaard.

Ik neem hem graag mee als jullie er wat aan hebben. Desnoods mod ik de 5 en 12V ook van te voren even, de garantie is er toch al af en het is een koud kunstje, kost alleen weer een half uurtje als ik het rustig en netjes wil doen.
En als men zegt wat ik nodig heb om de 5V en 12V te modden, dan kan ik mijn CTW 550 ook wel modden. Momenteel is 12V zowel op multimeter als bios hardstikke stabiel @ 12.0V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

VinnieWeiss schreef op 25 januari 2004 @ 00:32:
[...]

En als men zegt wat ik nodig heb om de 5V en 12V te modden, dan kan ik mijn CTW 550 ook wel modden. Momenteel is 12V zowel op multimeter als bios hardstikke stabiel @ 12.0V
Al mijn info over het modden van die voeding komt van xtreme. Kijk eens wat rond in de vmodding forums daar, gegarandeerd dat je na even zoeken de goede mod te pakken hebt. De 3.3/5/12 V mods zijn BTW allemala hetzelfde, alleen de waardes van de weerstandjes en potjes verschild.
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste