Bekendmaking snelheidsverhoging Chello

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.368 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Nu iedereen weet dat ADSL beter is, zal ik het daar niet over hebben. Ontopic inderdaad.

Als ik zo door de draad heen lees, kun je een aantal intressante conclusies trekken:
- Er is geen officiele aankondiging van Chello dat er ook maar iets gaat gebeuren.
- Er is 1 e-mail van een enthousiaste helpdeskmedewerker die zegt dat de pakketten gaan veranderen.
- Dat deze pakketten gaan veranderen (als dat gebeurt!) wordt door veel mensen vertaald met 'de snelheid wordt hoger en we hoeven niet meer te betalen'. Een zeer voorbarige conclusie lijkt me. Waarom zouden ze bijvoorbeeld geen double-upload pakketten maken die 2x zo duur zijn?
- Er is zeeeer veel whisfull thinking in de draad. Voorbeelden: 'Ik denk dat ze het pas bekend maken als je al sneller geworden bent' |:( , 'Het lag er de laatste tijd vaak af, door werkzaamheden zodat ik daarna sneller ben', en nog veel meer.

Bottomline is: Er is niets bekend, alles is tot nu toe pure fantasie!

Neemt niet weg dat er momenteel veel klanten overstappen naar (mag ik hier niet zeggen, maar het begint met een A en eindigd op DSL). Je zou toch denken dat ze daar wat tegen willen gaan doen. Helemaal mee eens.

Echter, ik denk dat de financiele situatie van UPC dermate slecht is dat ze ernstig moeite zullen hebben om zo'n upgrade te financieren. Het zou dus best economisch verantwoorder kunnen zijn om het netwerk niet sneller te maken, of nieuwe, duurdere, pakketten in te voeren om aan bepaalde vraag (meer upload bijvoorbeeld) te voldoen.

De financiele situatie van UPC lijkt me ook voor de toekomst een fors probleem. Als dat niet verbeterd, verbeterd het netwerk en de service ook niet. Dat is natuurlijk een kip en ei probleem, de vraag blijft dus hoeveel ze nog kunnen investeren.

Overigens hoop ik echt voor de mensen die geen keuze hebben dat het gaat verbeteren! (Mensen met keuze, begrijp ik niet, maar laat dat maar zitten. Ik hoef dat ook niet perse te begrijpen)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
GerbenW schreef op 29 januari 2004 @ 04:33:
Dan geef je FiberNL dus zo ongeveer gelijk, want het grootste gedeelte van het kabelnetwerk is al van glasvezel.
Maar er is een groot verschil tussen "het grootste gedeelte" en "volledig".

• bruto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11-2025

bruto

Druktemaker.

hasse_m, voor het eerst in dit topic geef je een reply die enigzins gevrijwaard is van flames/rants/geklaag naar Chello toe, HULDE! :+

Ze hebben door de passive transfers een uitermate goeie stap gezet als je het mij vraagt (oh jee, dat gaat me boze gezichten opleveren) en de snelheid is nu echt voor de normale surfer goed te noemen. Ik download ook vaak ff een dvdr/divx/util en dan omzijl ik gewoon die passive ellende, en dan gaat alles behoorlijk snel.
Ongeveer 5% (natte vinger werk) van de downloadende chello massa heeft in de gaten dat de passive transfers traag zijn, en doet er wat aan. De rest download vrolijk met bagger speeds, en laten zo voldoende ruimte voor de rest. Dit is denk ik ook de reden dat chello geen datalimiet meer heeft. Waar men vroeger nog waarschuwingsbrieven stuurde, krijgen verschillende mass-downloadende vrienden van me geen enkele waarschuwing meer.
Ik denk dat het niet eens zo ondenkbaar is dat de verhogingen er echt komen.
Echter, als ze er niet komen dan ga ik toch echt serieus nadenken over een 2mbit van xs4all of een andere dsl toko.

The more you know, the more you know you don't know.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:32

FreakNL

Well do ya punk?

GerbenW schreef op 29 januari 2004 @ 04:33:
[...]
Dan geef je FiberNL dus zo ongeveer gelijk, want het grootste gedeelte van het kabelnetwerk is al van glasvezel.
nuff said :+

En ik heet FreakNL, als is FiberNL wel een leuke woordspeling ;)

• Whuzz
  • Laatst online: 15-05 20:12

Whuzz

Dodgeball!

BRuTo schreef op 29 januari 2004 @ 09:31:
Ze hebben door de passive transfers een uitermate goeie stap gezet als je het mij vraagt (oh jee, dat gaat me boze gezichten opleveren) en de snelheid is nu echt voor de normale surfer goed te noemen. Ik download ook vaak ff een dvdr/divx/util en dan omzijl ik gewoon die passive ellende, en dan gaat alles behoorlijk snel.
Ongeveer 5% (natte vinger werk) van de downloadende chello massa heeft in de gaten dat de passive transfers traag zijn, en doet er wat aan. De rest download vrolijk met bagger speeds, en laten zo voldoende ruimte voor de rest. Dit is denk ik ook de reden dat chello geen datalimiet meer heeft. Waar men vroeger nog waarschuwingsbrieven stuurde, krijgen verschillende mass-downloadende vrienden van me geen enkele waarschuwing meer.
Ik denk dat het niet eens zo ondenkbaar is dat de verhogingen er echt komen.
Echter, als ze er niet komen dan ga ik toch echt serieus nadenken over een 2mbit van xs4all of een andere dsl toko.
Waar het dan dus op neerkomt is dat ze een deel van het systeem (Passive FTP) trager maken, om een ander deel sneller te kunnen maken. Dat is dus geen echte snelheidsverhoging. Het deel van de users dat veel gebruik maakt van de vertraagde service moet lijden onder de snelheidsverhoging van andere delen, die in principe alleen voor reklame-doeleinden zijn, teneinde niet teveel users kwijt te raken.
Dat is alsof het Ministerie van Verkeer alle Volkswagen Golfs van de snelwegen zou weren om de files te verminderen. De rest kan lekker snel doorrijden, alleen de Golf-rijders moeten via de B-wegen. (Ben ik blij dat ik een Swift heb ;) )
Het zijn allemaal noodgrepen. We willen bredere snelwegen. Zowel voor Golfs, Corsa's als Ferrari's.
Met andere woorden. Snelheidsverhogingen. En niet de snelheid die je er aan de ene kant opdoet er aan de andere kant afhalen.

Overigens vraag ik me af of we echt wat gaan merken áls er al een snelheidsverhoging komt. Ik heb bij mijn eigen verbinding (zeker wat upload en ping betreft) het gevoel dat ik al aan mijn max zit. Als ze de upload verhogen denk ik niet dat ik er veel van zal merken eerlijk gezegd. De download kan nog wel veel sneller denk ik, maar wat heb ik daar aan. Of ik met 180 of met 250 KB/s download maakt me niet zo gek veel uit.
Ook denk ik dat als de snelheden omhoog gaan, ook de pings (nog verder) omhoog gaan. En dat vind ik een serieus issue. De pings blijven al ver achter bij concurrerende maatschappijen, (@Home doet het iets beter en de meeste ADSL-providers hebben een 20ms lagere ping) maar dat wordt nergens vermeld. Ik zou graag zien dat de ADSL-providers dáár eens mee adverteerden. De consument gaat zich dan vanzelf verdiepen in het fenomeen 'ping' en wat dat inhoud voor hun internet-beleving.
Ik heb simpelweg geen vertrouwen in het netwerk van Chello. Als het een omhoog gaat, gaat het ander omlaag en ik hou mijn hart vast voor wat er allemaal zal verslechteren als er daadwerkelijk een 'upgrade' komt... Ik hoop dat die 'upgrade' er binnen een maand is, zodat ik hem nog mee mag maken. (voor het eerst in 6 jaar (!!) dat mijn pakket sneller zou worden, hoe bedoel je stilstand?) Dan kan ik tenminste nog meepraten uit ervaring. Duurt het langer dan een maand dan ben ik al vertrokken naar een andere provider.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-05 09:21

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 08:58:
Nu iedereen weet dat ADSL beter is, zal ik het daar niet over hebben. Ontopic inderdaad.

Als ik zo door de draad heen lees, kun je een aantal intressante conclusies trekken:
- Er is geen officiele aankondiging van Chello dat er ook maar iets gaat gebeuren.
- Er is 1 e-mail van een enthousiaste helpdeskmedewerker die zegt dat de pakketten gaan veranderen.
- Dat deze pakketten gaan veranderen (als dat gebeurt!) wordt door veel mensen vertaald met 'de snelheid wordt hoger en we hoeven niet meer te betalen'. Een zeer voorbarige conclusie lijkt me. Waarom zouden ze bijvoorbeeld geen double-upload pakketten maken die 2x zo duur zijn?
- Er is zeeeer veel whisfull thinking in de draad. Voorbeelden: 'Ik denk dat ze het pas bekend maken als je al sneller geworden bent' |:( , 'Het lag er de laatste tijd vaak af, door werkzaamheden zodat ik daarna sneller ben', en nog veel meer.

Neemt niet weg dat er momenteel veel klanten overstappen naar (mag ik hier niet zeggen, maar het begint met een A en eindigd op DSL). Je zou toch denken dat ze daar wat tegen willen gaan doen. Helemaal mee eens.

Echter, ik denk dat de financiele situatie van UPC dermate slecht is dat ze ernstig moeite zullen hebben om zo'n upgrade te financieren. Het zou dus best economisch verantwoorder kunnen zijn om het netwerk niet sneller te maken, of nieuwe, duurdere, pakketten in te voeren om aan bepaalde vraag (meer upload bijvoorbeeld) te voldoen.

De financiele situatie van UPC lijkt me ook voor de toekomst een fors probleem. Als dat niet verbeterd, verbeterd het netwerk en de service ook niet. Dat is natuurlijk een kip en ei probleem, de vraag blijft dus hoeveel ze nog kunnen investeren.

Overigens hoop ik echt voor de mensen die geen keuze hebben dat het gaat verbeteren! (Mensen met keuze, begrijp ik niet, maar laat dat maar zitten. Ik hoef dat ook niet perse te begrijpen)
Nogal snelle conclusie... ik heb dit bericht uit meerdere bronnen vernomen. O.a. bronnen heel dicht bij het fysiek uitvoerende deel bij UPC.

Uiteraard; het is allemaal natte vingerwerk totdat de officiele aankondiging is gedaan, en mensen moeten zich niet blij gaan maken met iets wat ze nog niet hebben, of weten dat ze het gaan krijgen. Daar heb je gelijk in.

Maar het is al een tijdje zo klaar als een klontje: Chello (en andere kabelaars for that matter) MOETEN iets doen, om niet helemaal kopje onder te gaan tegenover de kabelaars. Investeren zullen ze wel moeten doen, want marktaandeel verliezen is nog dodelijker...

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Er zit idd veel "wishfull thinking" in deze thread. Heb zelf al vier jaar chello maar de viereneenhalf jaar ga ik toch niet halen >:)

Newsgroepen onvoldoende, in de piektijden ('s avonds) vaak een ping om te janken. Upload gewoon onvoldoende en prijs eigenlijk ook te hoog (chello classic).

Titel van deze thread mag ook weleens vervangen worden door "users hopen op"

Verwijderd

DynaMikeY schreef op 29 januari 2004 @ 10:00:
[...]
Maar het is al een tijdje zo klaar als een klontje: Chello (en andere kabelaars for that matter) MOETEN iets doen, om niet helemaal kopje onder te gaan tegenover de kabelaars. Investeren zullen ze wel moeten doen, want marktaandeel verliezen is nog dodelijker...
Mee eens, maar het is de vraag wat ze KUNNEN doen....(zowel financieel als technisch).

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:02
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 10:05:
[...]

Mee, eens maar het is de vraag wat ze KUNNEN doen....(zowel financieel als technisch).
Idd volgens mij ook. Als ik dit zo lees en als ik zo in mijn omgeving hoor, gaan er ontichelijk veel mensen over op ADSL. En komen er nog maar weinig nieuwe chello abo's >:)

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

OlafvdSpek schreef op 29 januari 2004 @ 09:21:
[...]

Maar er is een groot verschil tussen "het grootste gedeelte" en "volledig".
Ja, maar FreakNL zei: "Op de lange termijn echter (praat ik over 10 tot 15 jaar), heeft kabel de toekomst...." We hadden het dus over de toekomst.

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 05:31
Whuzz schreef op 29 januari 2004 @ 09:58:
Ook denk ik dat als de snelheden omhoog gaan, ook de pings (nog verder) omhoog gaan. En dat vind ik een serieus issue. De pings blijven al ver achter bij concurrerende maatschappijen, (@Home doet het iets beter en de meeste ADSL-providers hebben een 20ms lagere ping) maar dat wordt nergens vermeld. Ik zou graag zien dat de ADSL-providers dáár eens mee adverteerden. De consument gaat zich dan vanzelf verdiepen in het fenomeen 'ping' en wat dat inhoud voor hun internet-beleving.
Dit is gewoon echt weer puur regio afhankelijk. Ik zou het bijna als generaliserend willen bestempelen. Heel veel mensen denken net iets te abstract. "In mijn regio is de download klote, DUS in heel Nederland". Ik heb een perfecte speed (haal de 180 zonder problemen) en de ping ligt op maximaal 16 en minimaal 0. Geloven doe je me niet, ik zal proberen het te onderbouwen met een kleine testresultaat:

code:
1
2
3
4
Ping-statistieken voor 213.239.173.249:
    Pakketten: verzonden = 27, ontvangen = 27, verloren = 0 (0% verlies),
Retourtijd bij benadering in milliseconden:
    Minimum = 0 ms, Maximum =  16 ms, Gemiddeld =  12 ms

Dit is niet om iedereen meteen aan te moedigen weer hun eigen resultaten hier neer te kwakken, ik wil alleen aantonen dat niet elke regio pingproblemen en/of snelheidsproblemen heeft.

Ik overweeg over te stappen naar ADSL vanwege de veel betere prijs/snelheid verhouding. Als Chello echter toch besluit de downloadspeed te verdubbelen en de upload richting de 512 te gooien (classic abo), blijf ik mooi zitten :)

De helpdesk is (in tegenstelling tot wat andere mensen hier veelal schrijven) al sinds 1 a 2 maanden vrijwel direct bereikbaar. Voor de mensen die beweren dat dit onzin is is het misschien een tip om hun bevinden niet te baseren op een ervaring van minstens 3 maanden geleden. Onzin natuurlijk.

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

eMiz0r schreef op 29 januari 2004 @ 13:23:Dit is gewoon echt weer puur regio afhankelijk. Ik zou het bijna als generaliserend willen bestempelen. Heel veel mensen denken net iets te abstract. "In mijn regio is de download klote, DUS in heel Nederland". Ik heb een perfecte speed (haal de 180 zonder problemen) en de ping ligt op maximaal 16 en minimaal 0. Geloven doe je me niet, ik zal proberen het te onderbouwen met een kleine testresultaat:
Voor de vergelijking die ik maakte heb ik gebruik gemaakt van de statistieken van speedtest.nl per provider, dus het gemiddelde over het HELE land.
Wat jij doet is net zo goed een regio-factor. Fijn dat jij een ping van 20 hebt, ik heb met chello een ping die meestal rond de 80-90 ligt en samen komen wij dus rond de 50 uit en laat 55-60 nou net het landelijk gemiddelde zijn voor chello...
Het landelijk gemiddelde voor Demon ligt rond de 30, van @Home rond de 45. Tuurlijk heb je uitschieters, naar boven en naar beneden, maar je kunt moeilijk ontkennen dat de ping toch een van de slechte kanten van kabel in het algemeen en chello in het bijzonder is...

En ik ben dus bang dat elke verhoging van snelheid ook een verhoging van de ping met zich mee zal brengen. Maar wat zijn ping is, dat weet de doorsnee internetter niet en daar wordt ook niet mee geadverteerd. Dus die is alleen maar blij met zijn theoretische verhoging van de snelheid en dus heeft Chello zijn doel berijkt.
Vanaf een uur of 18 tot een uur of 22 haal ik mijn maximale up/down niet eens en nu wil chello dat verdubbelen? Ik denk dat dat in theorie allemaal heel mooi is, maar dat het in de practijk meer na- dan voordelen zal hebben.

Edit:
Nu ik nog eens naar je resultaten kijk zie ik ook jouw packetloss van 0%, dat heb ik hier met Chello maar enkele malen gehad, een jaar of 4 geleden toen ze net de hele boel gereorganiseerd hadden en veel meer bandbreedte hadden ingekocht, voor de rest zit mijn packetloss meestal rond de 2 procent tot wel 10 procent in de avondspits. En ik weet uit vele gesprekken met mede-chello-ers dat ik zeker niet de enige ben...
Als je in het gaming-circuit laat vallen dat je Chello hebt wordt je trouwens vierkant uitgelachen, als je al niet van de server wordt gekicked, omdat ze geen laggers op de server willen... :X

Of de helpdesk in de laatste 3 maanden verbeterd is? Ik zou het niet weten, heb ze al een hele poos niet gebeld. Helaas niet omdat het allemaal zo probleemloos gaat, maar omdat het toch geen zin heeft. Als er wat fout gaat zit het 99% van de gevallen aan Chello's kant. En ze weten al dat hun mail en dns-servers brak zijn, daar hoef ik ze niet voor te bellen. Dus als de boel er weer eens uitligt dan weet ik dat het een paar uurtjes duurt voor ze de boel weer herstelt hebben en dat dat niet sneller gaat als ik ze er over ga bellen.
En áls je dan zélf een probleem hebt dan heb de 1e-lijn van de helpdesk inderdaad zo te pakken. Die weten zelf echter nergens van, maar ze gaan het doorgeven aan de technische dienst... nou ja, de rest van het verhaal is wel bekend he? Steekwoorden: Niet terugbellen, niet opdagen op afspraken, enz.
Maar de helpdesk is nu in iedergeval wél te bereiken kennelijk! _/-\o_ ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Whuzz op 29-01-2004 13:46 ]

• eMiz0r
Mij hoor je niet zeggen dat Chello gewoon supergoed is omdat mijn ping en snelheid goed zijn. Ik geef duidelijk aan dat het voor mijn regio geldt.

En speedtest zou ik niet bepaald een betrouwbare site willen noemen. Maar daar kun je ellenlange discussies over houden.

Edit: de technische dienst heb je tegenwoordig direct aan de lijn, binnen 5 minuten op drukke tijdstippen en rustige tijden direct zonder wachtrij.

[ Voor 22% gewijzigd door eMiz0r op 29-01-2004 13:48 ]

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

eMiz0r schreef op 29 januari 2004 @ 13:47:
En speedtest zou ik niet bepaald een betrouwbare site willen noemen. Maar daar kun je ellenlange discussies over houden.

Edit: de technische dienst heb je tegenwoordig direct aan de lijn, binnen 5 minuten op drukke tijdstippen en rustige tijden direct zonder wachtrij.
100% betrouwbaar zal het echt niet zijn, maar het geeft iig een indicatie.
Overigens heb je speedtest e.d. sites helemaal niet nodig om te weten dat de algemene ping van Chello gewoon slecht is. Dat weet vrijwel iedereen en zo niet, doe maar eens een search op GoT...

De TD van Chello direct aan de lijn? Daar geloof ik eerlijk gezegd geen ruk van. Hun policy is altijd al geweest dat je de TD nooit zélf kunt bellen. Je kunt alleen de 1e-lijns helpdesk zelf bellen en zij geven dan jouw probleem door aan de TD. En die gaan jou dan weer terugbellen. (Uh, in theorie dan ;) )

• eMiz0r
Try it yourself :)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Hier moet ik even wat verduidelijken denk ik. :) De 1e en 2e lijn heten tegenwoordig beide TD, of om preciezer te zijn: SDD (Service Disruption Desk). De TD heb je dus wel meteen te pakken, maar niet de 2e lijn.

• marteltor
  • Laatst online: 23:33
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 08:58:

Je praat wel weer heel negatief over chello. Er is niet '1x verteld dat de pakketten veranderen', er is meerdere malen, ook telefonisch (tegen mij) verteld dat de verhoging er ZEKER binnenkort komt, alleen een datum en hoeveelheid van de verhoging wist hij niet. Dat het een forse verhoging was wist hij wel zeker (we zouden boffen zo zei hij het ;) ).
Ik heb overigens wel keuze, en ben nu aan het twijfelen om over te stappen. Het ligt aan deze verhoging (ik geef ze nog 1 maand). Whuzz zegt dat de ping van demon 30 ms gemiddeld is. Mijn ping ligt meestal rond de 25. Toen ik de helpdesk belde om te vragen over de verhoging had ik binnen 2 sec iemand aan de lijn!M isschien begrijp je nu iets meer waarom niet iedereen direct overstapt :) ;) Alleen de upload is bagger :|
Hier in Almere is men trouwens bezig met een proefproject met dat fiber aan de deur oid. Alleen niet in mijn wijk :(

[ Voor 8% gewijzigd door marteltor op 29-01-2004 14:40 ]

• eMiz0r
GerbenW schreef op 29 januari 2004 @ 14:28:
[...]
Hier moet ik even wat verduidelijken denk ik. :) De 1e en 2e lijn heten tegenwoordig beide TD, of om preciezer te zijn: SDD (Service Disruption Desk). De TD heb je dus wel meteen te pakken, maar niet de 2e lijn.
Geen idee hoe het precies zit uiteraard, maar dat zal jij als insider wel weten :) Het valt mij in ieder geval op dat wanneer ik de helpdesk bel ik niet de standaard vragen "branden alle lampjes op het modem ? Zo ja, verbind ik u door want dan weet ik het niet" krijg. Als je nu belt zijn ze in ieder geval in staat de meest voorkomende problemen te verhelpen en duikt deze technische dienst een stuk verder in de probleemstelling dan de klantenservice voorheen.

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

GerbenW schreef op 29 januari 2004 @ 14:28:
Tja, zo ken ik er nog een paar. Als je het beestje een andere naam geeft is het niet ineens wat anders. Dus hoe chello het ook noemt, de eerste lijn blijft een groep medewerkers die alleen maar informatie doorgeeft en zelf niets kan oplossen. De échte TD krijg je nooit rechtsreeks aan de lijn.
"Bel ons niet, wij bellen u". En dat doen ze vervolgens dus niet, of pas nadat het probleem zichzelf heeft opgelost.

Maar goed, we dwalen af van mijn eigenlijk punt.
Chello gaat wellicht de snelheid verhogen, maar pas nadat ze eerst van andere services de snelheid hebben geknepen. Ze kiezen hiervoor een service die veel bandbreedte kost en die de gemiddelde internetter (waar hun klandizie voor 80% uit bestaat) toch niet of nauwelijks gebruik van maakt. Vervolgens gaan ze hun up en downstream (theoretisch) verhogen, zodat ze weer wat hebben om reklame mee te maken. Die 80% van de internetters (die een beetje mailen, surfen en af en toe wat MP3tjes downen) hebben vrij weinig aan de verhoogde bandbreedte, want die benutten ze toch niet, maar ze worden wél aangetrokken door de mooie getallen in de reklamespotjes. (Hogere up/down = beter, in hun ogen)

Die verhoogde up/down stream gaat in veel gevallen niet gehaald worden vrees ik. De kwaliteit van het netwerk laat het gewoon niet toe. En áls het al gehaald wordt zal het (gemiddeld gesproken) alleen maar ten koste gaan van de (toch al slechte) ping.
Ik heb er gewoon geen vertrouwen in. Wie weet wordt mijn ongelijk bewezen met de invoering van de verhoogde up en downstreams, dan zal ik met plezier mijn woorden terugnemen, maar ik heb er weinig vertrouwen in...

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Whuzz schreef op 29 januari 2004 @ 15:02:
[...]
Tja, zo ken ik er nog een paar. Als je het beestje een andere naam geeft is het niet ineens wat anders. Dus hoe chello het ook noemt, de eerste lijn blijft een groep medewerkers die alleen maar informatie doorgeeft en zelf niets kan oplossen. De échte TD krijg je nooit rechtsreeks aan de lijn.
Wat is dat nou weer voor bullshit, we geven alleen informatie door (zoals jij het noemt) als er een monteur aan te pas moet komen, maar als dat niet hoeft lossen wij het op.

[ Voor 3% gewijzigd door Bergen op 29-01-2004 15:13 ]

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

GerbenW schreef op 29 januari 2004 @ 15:13:
Wat is dat nou weer voor bullshit, we geven alleen informatie door (zoals jij het noemt) als er een monteur aan te pas moet komen, maar als dat niet hoeft lossen wij het op.
wow, keep your shirt on... :>
Zo bedoelde ik het niet. De 1e lijn lost problemen op waar mogelijk, maar als de wat doorgewinterde internetter de Helpdesk belt, dan doet hij dat meestal omdat hij hulp van de TD nodig heeft.
Dat de 1e lijn is verbeterd, dat geloof ik graag. (kon ook moeilijk slechter) Dat de mensen die daar werken hun uiterste best doen, dat weet ik. Dat deden ze altijd al, alleen waren ze meestal met te weinig mensen. Niet hun fout.
Of de 2e lijn (de eigenlijke TD dus) is verbeterd? Ik moet het eerst meemaken. Heb er nog steeds weinig positiefs over gehoord.
Maar goed, kunnen we dit onderwerp laten rusten? Het heeft niets met snelheidsverhogingen te maken :)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Whuzz schreef op 29 januari 2004 @ 15:20:
[...]
wow, keep your shirt on... :>
Zo bedoelde ik het niet. De 1e lijn lost problemen op waar mogelijk, maar als de wat doorgewinterde internetter de Helpdesk belt, dan doet hij dat meestal omdat hij hulp van de TD nodig heeft.
Dat de 1e lijn is verbeterd, dat geloof ik graag. (kon ook moeilijk slechter) Dat de mensen die daar werken hun uiterste best doen, dat weet ik. Dat deden ze altijd al, alleen waren ze meestal met te weinig mensen. Niet hun fout.
Of de 2e lijn (de eigenlijke TD dus) is verbeterd? Ik moet het eerst meemaken. Heb er nog steeds weinig positiefs over gehoord.
Maar goed, kunnen we dit onderwerp laten rusten? Het heeft niets met snelheidsverhogingen te maken :)
Nouja, ik begin me alleen even af te vragen wat jij verstaat onder 'de TD'. Het is niet meer zoals vroeger dat er eerst werd gevraagd of de lampjes wel branden en als die branden dat je dan wordt doorverbonden met de helpdesk. Nu vragen we dat natuurlijk nog steeds, want het blijkt geen domme vraag te zijn (er zijn nog steeds mensen die bellen waar de stekker gewoon niet eens in 't stopcontact zit of waar de modem gewoon op standby blijkt te staan) maar we doen de rest ook: accounts fixen, modems uitlezen/resetten, gateways/ubrs uitlezen, MAC-adressen wijzigen, alle instellingen op de pc doornemen, de provisioning doornemen, wijkkasten uitlezen (waar mogelijk) en als de modem offline/stuk is monteurs inplannen. Zijn wij in jouw ogen dan de TD of niet?

:>

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

GerbenW schreef op 29 januari 2004 @ 15:30:
... Heleboel werkzaamheden die de "echte" TD vroeger niet eens kon ;) ...

Zijn wij in jouw ogen dan de TD of niet?
Uhm, nee. Onder de echte TD versta ik de dienst die er daadwerkelijk voor gaat zorgen dat iets gerepareerd wordt als het fysiek stuk is.
Maar wat jullie allemaal doen is al 100 keer meer dan vroeger de Helpdesk én de TD bij elkaar deden, dus er zit kennelijk wel degelijk vooruitgang in :P
Wie weet zal ik dan binnekort toch eens bellen als er weer eens wat plat ligt ;)
Alleen hoop ik niet dat ik dan weer moet gaan uitleggen dat al mijn lampjes werken en dan mijn instellingen allemaal goed staan... Ik snap dat het soms nodig is om iemand dat te laten controleren, maar irritant is het wel :)

Blijft een feit dat ik verder helemaal geen 'last' heb van de Helpdesk en dat dat ook absoluut niet de reden is dat ik mijn abbo op ga zeggen.
ADSL is inmiddels zo snel geworden, en chello zo duur, dat het voor mij gewoon aantrekkelijker is geworden om over te stappen, zelfs mét een snelheidsverhoging van Chello (waarvan ik nog steeds niet geloof dat dat enige zin heeft).
En ik zal denk ik ook geen moeite hebben met een goed werkende mail, DNS en news-server bij mijn toekomstige provider. :)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Whuzz schreef op 29 januari 2004 @ 17:09:
[...]
Uhm, nee. Onder de echte TD versta ik de dienst die er daadwerkelijk voor gaat zorgen dat iets gerepareerd wordt als het fysiek stuk is.
Dat zijn de monteurs en die krijg je zowieso nooit aan de lijn want die worden door de 2e lijn aangestuurd. :) (wij plannen ze wel in voor individuele gevallen, maar 2e lijn stuurt ze op pad en sturen ze ook aan bij wijkstoringen enzo..)
Maar wat jullie allemaal doen is al 100 keer meer dan vroeger de Helpdesk én de TD bij elkaar deden, dus er zit kennelijk wel degelijk vooruitgang in :P
Wie weet zal ik dan binnekort toch eens bellen als er weer eens wat plat ligt ;)
:D
Alleen hoop ik niet dat ik dan weer moet gaan uitleggen dat al mijn lampjes werken en dan mijn instellingen allemaal goed staan... Ik snap dat het soms nodig is om iemand dat te laten controleren, maar irritant is het wel :)
Jah, ach, 't is net als hier op GoT, als je meteen zelf al aangeeft wat je hebt nagekeken scheelt dat een stuk irritatie denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Bergen op 29-01-2004 17:18 ]

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-05 09:21

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Whuzz schreef op 29 januari 2004 @ 17:09:
[...]

Je zou eens een boek moeten gaan lezen over het inrichten van een (service) organisatie. (sleutelwoord: ITIL). Ook al ben je geen ITer, het is IT overstijgend, en interessant om te lezen. :)

Je ziet het nogal zwart/wit... er zit zo'n groot spectrum tussen 'het niet meer doen' en 'fysiek kapot zijn'.

De personen die op de service afdeling werken normaliter volgens een bepaalde organisatie indeling... mensen die de telefoon opnemen, en de eerste diagnose stellen, en de klacht registreren, noemt men de 1e lijn (of frontoffice, als het maar een naam heeft). 1e lijn kan skilled zijn, zodat ze veel zelf oplossen. Maar vaak is er een 2e lijn; mensen die redelijk goed op de hoogte zijn qua technische kennis, maar niet in depth zijn met technische zaken. Als zij er niet uitkomen (wat volgens een normale processtructuur maar zelden voor mag komen) dan heb je nog een 3e lijn: de specialisten. Zij lossen geen incidenten, maar problemen (incident volgens ITIL: 'meerdere opeenvolgende gelijksoortige incidenten') op, en ondersteunen de 2e lijn. (2e en 3e lijn kun je overigens ook 'backoffice' noemen)

De monteurs waar jij op doelt vallen waarschijnlijk onder de 2e lijn, en zul je, net als andere 2e en 3e lijners nooit rechtstreeks kunnen bereiken. Daar is immers de 1e lijn voor! Ook verzorgt de 1e lijn de voortgangsbewaking, dus het is ook de bedoeling dat je (mbt 1 incident) elke keer dezelfde persoon spreekt.

Dit kan misschien wat omslachtig overkomen, maar de 'best practice' is dat zo'n structuur het beste werkt voor een beller/klant/gebruiker.

Ik weet niet of UPC/Chello zo werkt, maar een dergelijke structuur zal er wel aanwezig moeten zijn, wil je gericht en overzichtelijk kunnen werken...

[ Voor 5% gewijzigd door DynaMikeY op 29-01-2004 17:47 ]

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Dank u voor deze geweldige uiteenzetting over het goed managen van een support afdeling.
Ik heb niet veel verstand van dat soort afdelingen, maar wel 6 jaar ervaring met hoe het er bij Chello aan toe gaat (ging). Kennelijk is er de laatste tijd verbetering in gekomen, maar de 5 3/4 jaar daarvoor waren een regelrechte ramp. De archieven van de consumentenbond en Radar staan er vol mee, dus ik ben niet de enige die er zo over dacht.
Nogmaals, dat is allemaal níet het onderwerp van deze tread. Zullen we back ontopic gaan?

- Gaan er snelheidsverhogingen komen?
- Zo ja, wanneer?
- Zo ja, hoeveel?
- Heeft het uberhaupt zin?

Verwijderd

Als ik dit zo lees en als ik zo in mijn omgeving hoor, gaan er ontichelijk veel mensen over op ADSL. En komen er nog maar weinig nieuwe chello abo's >:)
Daarom is de Chello helpdesk tegenwoordig zo makkelijk te bereiken. :+

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:09

ChUcKiE

Dus........

Ik ben blij als de snelheden om hoog gaan zeg. Ik heb op zich nooit problemen met Chello (behalve vier jaar geleden, het eerste jaar dat ik kabel had was het een ramp, daarna niet meer), behalve dan de snelheden en zeker de upload...

Net ook maar even test gedaan, maar daar schrok ik wel van:
Resultaten download test

Uitleg over deze resultaten vindt u hier

Behaalde download snelheid: 185 Kbit/sec
23.2 KByte/sec
2.9 x ISDN
De behaalde snelheid is: voldoende
Conclusie: Op dit moment is uw download snelheid voldoende
Dan staat er bij de uitleg:
Op Test.Net geldt dat alle download snelheden onder de 128kbit/sec (2x ISDN) zeer slecht zijn
Snelheden tot 512kbit/sec zijn acceptabel, alles boven 512kbit/sec is goed
Ik zit met deze ene download dan wel erg dicht tegen zeer slecht aan, terwijl ze het wel voldoende noemen.....

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• marteltor
  • Laatst online: 23:33
welk chello abo is dat?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 18:47:
[...]

Daarom is de Chello helpdesk tegenwoordig zo makkelijk te bereiken. :+
Nou ja, tel uit: Chello laatste kwartaal iets van 4000 gebruikers erbij, ADSL tientallen (duizenden) ofzo :) stond ergens @ FP :)

Verwijderd

Net nog even op speedtest gekeken, was benieuwd naar de upload snelheden die
de gebruikers met het huidige Plus abo behalen. Resultaat van alle gebruikers over de laatste 4 weken is gemiddeld zo'n 37 KB/s, met een uitschieter naar boven van 41 KB/s en een dieptepunt van 30 KB/s. Niet slecht voor een abonnementje wat slechts 20 euro per maand duurder is als een 8/1 Mbit ADSL lijn. :+
Duidelijk is dus dat Chello de theoretische 48KB/s niet kan leveren, laat staan als ze álle abo's een hogere upload zouden gaan geven. We zitten hier allemaal te hopen dat bijv. het Classic abo wel eventjes 60KB/s upload uit haar mouw gaat schudden de komende week, ik vrees dat dit niet gaat lukken.

Dream on boys :z :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 20:47 ]

Verwijderd

...

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 20:47 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 20:55:
Geen datalimiet bij chello :r we kennen toch allemaal de verhalen,sommige kregen al een waarschuwing bij 20Gb of minder :X
Hangt er o.a. vanaf of je anderen tot last bent.

Verwijderd

Dit is echt een ADSL vs. Chello topic geworden. Alle nadelen van chello afwegen tegen de voordelen van ADSL. Maar voor degene die chello hebben (omdat ze er zelf voor kiezen, omdat pappie en mammie te lui zijn om over te stappen, omdat er geen andere provider is wat dan ook) is het veel interessanter om te weten òf de snelheidsverhogingen komen en hoeveel. Het topic is waarschijnlijk ook vanwege die reden aangemaakt dus laten we nu gewoon ontopic blijven :)

Verwijderd

GerbenW schreef op 29 januari 2004 @ 13:21:
[...]
Ja, maar FreakNL zei: "Op de lange termijn echter (praat ik over 10 tot 15 jaar), heeft kabel de toekomst...." We hadden het dus over de toekomst.
Daar geloof ik totaal niet in.

Met chello i-net ging het in de avond uren langzamer dan met een telefoon modem
:'(. Vandaar dat we overgestapt zijn op cistron waarbij de snelheden wel kloppen die ze beloven. Kabel tv is ook verschrikelijk duur en ze wouden het naar 14 euro per maand verhogen (wat uiteindelijk door een rechtzaak niet door is gegaan). Daarom hadden we een satelliet ontvnager aangeschaft waarvoor je 15 euro per Jaar voor betaald. De aanschaf kosten heb je er zo uit.
Tegen woordig kom je ook steeds vaker woning projecten tegen met een centrale satelliet ontvanger systeem. Je hebt zoveel meer zenders en het is stukke goedkoper en er is zelfs HD-tv mogelijk, terwijl het beeld via de kabel om te janke is.

Kabel de toekomst, nee daar geloof ik niet in. Een centrale satelliet ontvanger instalatie voor een hele wijk zal veel beter aanslaan.

Verwijderd

Vergeet niet dat je bij satteliet connecties een ontzettend hoge ping hebt. Voor gamers totaal oninteressant dus. Natuurlijk wel geschikt voor grote bestanden (daarom is het ook zo geschikt voor tv). Als je een tv met kabel en eentje met satteliet naast elkaar zet op dezelfde zender krijg je ook een soort van 'echo' omdat de satteliet trager is. Maar om nu over 5 a 10 jaar te gaan praten is natuurlijk onzin, dan zijn de waarschijnlijk een paar gig per seconde gewend :+

Verwijderd

ff offtopic,
Maar ligt chello er de laatste tijd vaak af?
tussen 15:00 en ca 23:00 flikkert chello er extreem vaak af.
Tis maar 1 minuut per keer. maar wel meer dan 30x per dag (tussen die tijd dan)

Smorgens en na 23:00 geen probleem meer,

ping www.chello.nl met als resultaat:
Onbekende host/server (ofzo)
en soms krijgt ie wel verbinding met de DNS en kan ie er een Ip van maken,

Tis verder niet traag, zodra ik weer verbinding heb. is ping naar chello.nl rond de 30ms

Chello al gemailt.
Maar of dat nou serieus is....

hij zei iets als: We hebben uw modem gecontroleerd. en er is niks vreemds geconstateerd (ermm?? :P)
En er waren geen storingen in onze regio,
Details:
Vlak bij leeuwarden. Com21 modem (nog static ip) 212.187.*.*

Iemand er nog meer last van?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 13:37:
Wat een grappig topic. Ik wist eigenlijk niet dat er nog mensen waren met Chello. Bestaat dat nog?

Nou sterkte aan een ieder. Jullie zullen wel niet vrijwillig voor Chello gekozen hebben. Maar 1 troost: Eind dit jaar heeft ADSL 98% dekking. Dus ook voor jullie zal het leven straks weer over rozen gaan met de ene snelheids verhoging na de andere (ja, zo gaat dat bij ADSL momenteel al maanden). In mei of juni denk ik dat KPN wel weer een verhoging zal gaan doorvoeren. Dat is zo;n beetje standaard aan het worden. In de tussentijd zou ik jullie willen adviseren gewoon door te zeuren bij Chello. Jullie kunnen ondertussen best de bandbreedte gebruiken van al die klanten die al weggegaan zijn.
Nee klopt, ik heb niet vrijwillig gekozen voor Chello, echter ik heb wel vrijwillig gekozen voor Telekabel Sprinter :P

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

DynaMikeY schreef op 29 januari 2004 @ 17:46:
[...]
<hier stond een keurige bedrijfsindeling>
Yep, zo zat UPC ook inelkaar, maar na de herstructurering niet meer. De frontoffice is nu gewoon de klantenservice en die heeft maar 1 lijn want die mensen kunnen alles. Ze hebben wel een afdeling betalingen ter ondersteuning voor vage rekeningen enzo... De technische dienst heeft dus 2 lijnen zoals ik al had uitgelegd en inderdaad zo'n "specialistenteam" zoals je dat noemde, voor de vage problemen die meer tijd kosten.
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 20:25:
[...]
Nou ja, tel uit: Chello laatste kwartaal iets van 4000 gebruikers erbij, ADSL tientallen (duizenden) ofzo :) stond ergens @ FP :)
Yep maar dat komt natuurlijk doordat de ADSL-markt nog lang niet verzadigd is. De kabelinternetmarkt is al veel verder richting dat doel. Die aantallen zijn dus vrij logisch.
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 21:45:
[...]

Daar geloof ik totaal niet in.

Met chello i-net ging het in de avond uren langzamer dan met een telefoon modem
:'(. [KNIP], terwijl het beeld via de kabel om te janke is. [...]
Je zegt het zelf al: je tv-signaal was om te janken, wat al aangeeft dat er veel ruis op het signaal zit of dat het signaal gewoon zwak is. Geen wonder dat je internetverbinding traag was. Achteraf gezien was zoiets natuurlijk best te verhelpen.
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 22:13:
ff offtopic,
Maar ligt chello er de laatste tijd vaak af?
Wat heet "vaak"? 1x per maand? 1x per week? 10x per week?
tussen 15:00 en ca 23:00 flikkert chello er extreem vaak af.
Tis maar 1 minuut per keer. maar wel meer dan 30x per dag (tussen die tijd dan)
Wat bedoel je met "flikkert het er af"? Ben je alleen op de computer de verbinding kwijt of gaat je modem ook offline?

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2025

itsgreen

Large and in charge

hmm bel ze op, ik kreeg nieuw modem destijds en ga weer als een natte otter!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
Mwah deze maand is inderdaad om te huilen hoe vaak het modem zich reset...
vanaf maart 2003 t/m december 2003 eigenlijk geen problemen gehad.

Deze maand valt het erg duidelijk op dat het modem zich meerdere malen per dag reset. Hoe vaak weet ik niet want ben niet constant op de computer. Iig zoveel dat ik me er aan begin te ergeren weer.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Nou, bel dan! Anders blijft 't zo.

Verwijderd

Tis nu ongeveer 1 week zo dat chello er tussen de genoemde tijden er af valt,

Modem knippert. Vaag.

Storing zoekend Maar brand even groen voordat ie oranje word,

En nee. Ik ben niet zo'n bel type :P Laat ik mooi aan me pa over zodra hij er genoeg van krijgt :P (maarr... wat betekent die modem knipper/status volgorde?)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 00:30:
Tis nu ongeveer 1 week zo dat chello er tussen de genoemde tijden er af valt,

Modem knippert. Vaag.

Storing zoekend Maar brand even groen voordat ie oranje word,

En nee. Ik ben niet zo'n bel type :P Laat ik mooi aan me pa over zodra hij er genoeg van krijgt :P (maarr... wat betekent die modem knipper/status volgorde?)
http://modemled.cjb.net :)

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Zeer offtopic, maar wat een kutsite, 4 pop-ups en een poging een toolbar te installeren...

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
zojuist monteur langsgeweest voor swap classic --> light...

even lopen vissen naar meer info, hij had idd ook meegekregen dat er snelheidsverhogingen aan zitten te komen. echter net als alle andere "bronnen" kon hij geen datum vermelden.

nu trouwens leuk met 80 kB downloaden in tegenstelling tot 110 kB en dat voor bijna € 20,- minder :) ben alleen benieuwd hoe strikt ze de datalimiet hanteren

Verwijderd

koen schreef op 30 januari 2004 @ 09:45:

even lopen vissen naar meer info, hij had idd ook meegekregen dat er snelheidsverhogingen aan zitten te komen. echter net als alle andere "bronnen" kon hij geen datum vermelden.

nu trouwens leuk met 80 kB downloaden in tegenstelling tot 110 kB en dat voor bijna € 20,- minder :) ben alleen benieuwd hoe strikt ze de datalimiet hanteren
Volgens mij zeer strikt, want het nieuwe monitorsysteem waarschuwt toch bij 80 en 90% van de limiet en schakelt je bij bereiken van de limiet toch simpelweg direct op 64/64kbps ??? Of heb ik dat helemaal mis?

Verwijderd

Heel leuk en aardig. Maar de manier waar op mijn modem knippert staat er niet tussen :P

ST lampje gaat van Uit, naar groen(heeel even groen). en direct oranje. En weer overnieuw

Verwijderd

GerbenW schreef op 29 januari 2004 @ 22:48:
[...]

[...]
Yep maar dat komt natuurlijk doordat de ADSL-markt nog lang niet verzadigd is. De kabelinternetmarkt is al veel verder richting dat doel. Die aantallen zijn dus vrij logisch.
Kabelinternetmarkt verzadigd en adsl niet?? Ja maar natuurlijk, dit zijn geen 2 aparte markten. Dit is één markt: nl internettoegang, met 2 grote aanbieders: de kabelboeren en de adslboeren.

Mensen willen internettoegang en hebben daarvoor deze 2 keuzes, mensen willen geen kabelinternet om ...... of adsl om ........ (vul wat in)

Beetje onzin argument dit. Sorry :)

offtopic:
Kan je toch nog wat met je studie economie ;)

Verwijderd

monkel schreef op 23 januari 2004 @ 20:57:
uh oh, heb net deze maand adsl aangevraagd en chello opgezegd :p
Geen zorgen. Ook al verdubbeld Chello de snelheden dan is ADSL nog aantrekkelijker .... i love demon.

• koen
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 09:57:

Volgens mij zeer strikt, want het nieuwe monitorsysteem waarschuwt toch bij 80 en 90% van de limiet en schakelt je bij bereiken van de limiet toch simpelweg direct op 64/64kbps ??? Of heb ik dat helemaal mis?
dan hoop ik maar dat die vernieuwde paketten zoals eerder gepost snel waarheid worden, downloadlimiet van 20Gb moet het wél mee lukken nl.

Verwijderd

we hebben nu een vertegenwoordiger van chello hier, en volgende week krijgt iedereen een mailtje waarin bekend wordt in welke REGIO het sneller wordt.... dus niet iedereen wordt sneller... regio cranendonck wel zei ie...

[edit]

effe nog wa meer info :

die pief van chello zei ook nog : in februari komt er een actie van alle kabel exploitanten samen, een tegenoffensief tegen adsl. en wat mensen replyen op mijn melding over regio's. het is nu toch ook verschillend? ik download hier met 180kb/sec en een vriend van mij bij hem thuis met max 100 kb/s en hij zou dan ook ineens minder moeten betalen als ik ? ik ben het er zeker niet mee eens dat sommige regio's wel verhoging krijgen en anderen niet. ik denk zelf dat het die gebieden zijn waar light en entry nog niet beschikbaar is, maar dit is enkel gissen van mijn kant.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 02:36 ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 11:15
Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 10:59:
we hebben nu een vertegenwoordiger van chello hier, en volgende week krijgt iedereen een mailtje waarin bekend wordt in welke REGIO het sneller wordt.... dus niet iedereen wordt sneller... regio cranendonck wel zei ie...
dat vind ik dan ook weer zoiets, verdeeldheid over de bepaalde regio's :{
Regio A: 50% sneller
Regio B: 10% sneller
Regio C: helaas, niet sneller
:|
dit is nu niet bepaalde de manier om je klanten tevreden te houden. ikzelf zou en zal iig direct opzeggen als in de regio wel snelheidsverhogingen doorgevoerd zouden worden en bij ons in het dorp niet :(

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:09

ChUcKiE

Dus........

Het gaat hier om het Chello Classic abo, dat ik nu haast vier jaar heb.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

Goh, wat een tegenspraak binnen 1 bedrijf. UPC wil net over de tarrieven voor kabel tv gelijk trekken...... en nu dus verschillende snelheden internet voor veschillende regio's.

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Hey Komatsu, ik heb exact hetzelfde probleem! Ik wordt er echt gek van. Kan niet eens iets sturen over MSN, want dan verdwijnt de verbinding weer voor 1 minuut. Maar goed, het is beter 30 keer 1 minuut dan 1 keer 30 minuten, vind ik persoonlijk. :D

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-05 19:14
Net ff met UPC aan de lijn gehangen en die vertelde mijn dat de eerste 2maanden nix word gedaan aan de verhoging. kl*te bedrijf bah :( :(

Verwijderd

devil-strike schreef op 30 januari 2004 @ 12:25:
Net ff met UPC aan de lijn gehangen en die vertelde mijn dat de eerste 2maanden nix word gedaan aan de verhoging. kl*te bedrijf bah :( :(
ja dat zeggen ze allemaal.
maar in een reactie op een e-mail zeggen ze weer dat het binnen een week (voor 4 februari bekend wordt gemaakt)

echt vaag

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-05 19:14
Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 12:37:
[...]

ja dat zeggen ze allemaal.
maar in een reactie op een e-mail zeggen ze weer dat het binnen een week (voor 4 februari bekend wordt gemaakt)

echt vaag
Nee is officeel

Verwijderd

hoe bedoel je

• FreakNL
  • Laatst online: 22:32

FreakNL

Well do ya punk?

lol nou dan kan ik het wel vergeten hierzo, want je kan hier officiel ook geen Chello Plus krijgen, dus Classic zal dan ook hier wel niet omhoog gaan.

Ik vind het wel vreemd, krijg ik dan nu korting? Want strax betaal ik dus evenveel voor 1535/128 als iemand in een andere regio die 3072/512 heeft :?

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-04 00:27

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Crash-Override schreef op 30 januari 2004 @ 11:20:
[...]

dat vind ik dan ook weer zoiets, verdeeldheid over de bepaalde regio's :{
Regio A: 50% sneller
Regio B: 10% sneller
Regio C: helaas, niet sneller
:|
dit is nu niet bepaalde de manier om je klanten tevreden te houden. ikzelf zou en zal iig direct opzeggen als in de regio wel snelheidsverhogingen doorgevoerd zouden worden en bij ons in het dorp niet :(
welke woon ik dan: gemert noord oost brabant
wedde dat we in c zitte?
ik ben ook altijd de lul:S

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Verwijderd

deuxani schreef op 30 januari 2004 @ 12:18:
Hey Komatsu, ik heb exact hetzelfde probleem! Ik wordt er echt gek van. Kan niet eens iets sturen over MSN, want dan verdwijnt de verbinding weer voor 1 minuut. Maar goed, het is beter 30 keer 1 minuut dan 1 keer 30 minuten, vind ik persoonlijk. :D
Phew... Ben niet de enigste :) Maar begin Maart is ADSL hiero ;) (Finaly :P)
Moet het nog maar even vol houden dus :P
---
Trouwens, het is NU ook lekker beroerd weer, (jij er ook last van?)
Tis nu nog erger dan dat het was :P

ohjah. en een maat van mij heeft ook kwello, en die heeft nergens last van. (woont 1 straat verderop. alleen heeft hij geen statish ip, en een terayon modem)

Majah.. Ik weet nogsteeds niet wat dat modem geknipper tebetekenen heeft,
eerst Groen-orange (telkens weer. zonder interupties) en ff later, lichtje Uit,Groen,Orange (en overnieuw, Heb jij dat ook btw?)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 13:14 ]

• Crash
FreakNL schreef op 30 januari 2004 @ 12:49:
[...]

lol nou dan kan ik het wel vergeten hierzo, want je kan hier officiel ook geen Chello Plus krijgen, dus Classic zal dan ook hier wel niet omhoog gaan.

Ik vind het wel vreemd, krijg ik dan nu korting? Want strax betaal ik dus evenveel voor 1535/128 als iemand in een andere regio die 3072/512 heeft :?
ja idd, dat zou dus werkelijk nergens op slaan als het in de ene regio wel gebeurd en in de andere niet :{

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Potverdorie! Die vieze @##$@#$%-link over modemledjes zit vol met vieze vuile xxx-toolbars die zonder te vragen op je computer installeren!!!!!!! Haal weg die vieze vuile meuk!!!!!!!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-05 16:41
chello entry van 400/64 naar 400/128
chello light van 768/128 naar 1024/256
chello classic van 1536/128 naar 2560/384
chello plus van 3072/384 naar 4608/512

[edit]
bron intern, dus dit zijn vrijwel 100% zeker de (theoretische) verhogingen.

[ Voor 23% gewijzigd door Drogo op 30-01-2004 13:58 ]

Verwijderd

Cochrane schreef op 30 januari 2004 @ 13:53:
bron?

Verwijderd

[edit]
en de VERHOOGDE prijzen??
en het nieuwe abootje??

Wanneer gaat het in?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 14:05 ]

• Michael Knight
  • Laatst online: 16:36

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

In bepeaalde regios`s wel verhogingen
Heeft dit niet gewoon met beperkingen van het netwerk te maken...
Net zoals light en plus niet overal beschikbaar zijn.

Indien dat zo is, mogen ze fijn in de prijs gaan knippen!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 16:44
vind die upload nog niet erg hoog moet ik zeggen :{...

• Crash
Shyne schreef op 30 januari 2004 @ 15:15:
vind die upload nog niet erg hoog moet ik zeggen :{...
nou, bij een classic opeens 3x zoveel is toch wel heel fijn :)
de snelheden zoals ze vlak hierboven aangegeven worden lijken iig stukken reeëler als de vorige, dus ik ben benieuwd.
maar nog steeds: eerst zien, dan geloven :P

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 16:44
Crash-Override schreef op 30 januari 2004 @ 15:25:
[...]

nou, bij een classic opeens 3x zoveel is toch wel heel fijn :)
de snelheden zoals ze vlak hierboven aangegeven worden lijken iig stukken reeëler als de vorige, dus ik ben benieuwd.
maar nog steeds: eerst zien, dan geloven :P
Ja mischien ken ik nu DC++ draaien en online gamen tegelijk 8)7

Verwijderd

Als ze met zulke snelheden gaan aankomen dan blijven ze IMO gewoon achter de feiten aanlopen, mensen zullen nog steeds verkassen naar ADSL aangezien je daarmee nog steeds voordeliger uit bent en tentweede voeren de adsl-boeren in tegenstelling tot UPC wel eens snelheids-verhogingen door, als dit er ooit komt dan moeten we weer een jaar of 10 wachten eer dat ze weer eens wat willen gaan verhogen...

sorry dat ik het zeg, maar markt comform zijn dit wederom prut snelheden die Cochrane geeft, als ze deze leegloop willen tegenhouden zullen ze toch met iets beters moeten aankomen...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 15:34 ]

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Ik heb nu Chello classic en ik ga overstappen naar Demon 2048/1024.
Chello Classic zou dan 2560/384 worden. Een iets hoger download en een 3 keer zo lage upload. Prijsverschil is 5 euro in het voordeel van Chello.
De vraag is alleen of ik die nieuwe upload uberhaupt wel ga halen als ik nu zelden boven de 13 kb/sec uit kom... Zeker in de spitsuren lijkt me dat vrij sterk en ook de download ga ik nooit halen, want in de spits kom ik nú al niet eens boven de 100 KB/s uit. ('s nachts om 4 uur wel, om aan te geven dat de lijn opzich wel ok is.

De verhoogde download is fijn, maar daar zit het probleem helemaal niet. De upload en de stabiliteit zijn het probleem en aangezien dat in de afgelopen 6 jaar niet is verbeterd lijkt me dat ook nu niet ineens te gebeuren.
En zoals ik al meerdere keren heb geroepen denk ik dat de ping nog verder achteruit zal gaan als de verhoging doorgaat...

• eMiz0r
Doei ! Leuk broodje-aap verhaal. Het lijkt mij wel HEEL erg sterk dat Chello 49 euro in Regio A gaat vragen voor een verbinding die 2x zo langzaam is dan in Regio B echter wél hetzelfde pakket heeft en hetzelfde tarief betaald.

Om maar niet te spreken over de administratie die dit met zich meebrengt, laat staan de druk- en ontwerpkosten voor reclame. In Regio A heeft classic blabla snelheid maar in Regio B heeft classic die en die snelheid....

Als je niets te melden hebt, doe dan ook gewoon niet. Dit is gewoon absurd wat je nu verkondigd en ik durf met 100% zekerheid te zeggen dat dit niet waar is.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
koen schreef op 30 januari 2004 @ 09:45:
Kan die switch niet eens remote uitgevoerd worden?

• Crash
Shyne schreef op 30 januari 2004 @ 15:32:
[...]

Ja mischien ken ik nu DC++ draaien en online gamen tegelijk 8)7
tsja, wees blij dat het 3x zoveel wordt
als je nog meer wilt zul je een snellere variant moeten nemen of op ADSL over moeten gaan, want op deze manier kun je altijd wel blijven zeuren.
ik zou al heel blij zijn als ik van die rottige 16KB/s naar bijv. 32KB/s zou gaan ipv de genoemde 48KB/s.
tis altijd beter als geen verhoging :) (ok, ok, hoe meer hoe beter, das waar. maar dit is toch ook al weer mooi meegenomen? het mocht onderhand ook wel eens tijd worden, dat wel)

Verwijderd

[edit]
Zoals ik al eerder vermeldde; de Plus gebruikers halen momenteel bij lange na niet de theoretische 384 Kbps upload (bron: Speedtest.nl). En dalijk is Chello plotseling in staat om, laten we zeggen m.i.v. volgende maand, 512 Kbps te leveren? Kom op zeg. Dat de upload van de goedkopere abo's zoals Classic omhoog zal gaan betwijfel ik niet, maar met 256 Kbps (theoretisch) mag je denk ik echt in je handje klappen. Denk dat 200/220 Kbps de gemiddelde praktijksnelheid zal worden.

De fantasie snelheids-geruchten die dus de laatste tijd her en der opduiken zijn mijns inziens enkel bedoeld om de leegloop bij Chello tegen te houden, om de huidige klanten enigszins hoop te blijven geven op betere tijden.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

-Rob- schreef op 30 januari 2004 @ 08:47:
[...]

Zeer offtopic, maar wat een kutsite, 4 pop-ups en een poging een toolbar te installeren...
Langleve Mozilla zal ik maar zeggen. 0 popups en geen toolbars. *kuch* meteen maar even naar http://www.mozilla.org ?? *kuch*
Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 10:32:
[...]
Kabelinternetmarkt verzadigd en adsl niet?? Ja maar natuurlijk, dit zijn geen 2 aparte markten. Dit is één markt: nl internettoegang, met 2 grote aanbieders: de kabelboeren en de adslboeren.

Mensen willen internettoegang en hebben daarvoor deze 2 keuzes, mensen willen geen kabelinternet om ...... of adsl om ........ (vul wat in)
Nah, dat vind ik toch echt veel te zwart-wit. :) Het is wel één markt, maar met 2 vakgebieden: kabel en ADSL. Per vakgebied heb je meerdere aanbieders: Chello, @Home, XS4ALL, KPN, etc. Zo zie ik het iig.
OlafvdSpek schreef op 30 januari 2004 @ 16:02:
[...]

Bij een aantal modems kan de maximum snelheid niet worden gewijzigd, dus zal er wel een monteur langs moeten komen om je modem om te ruilen voor een ander type...

Verwijderd

IK als ex quicknet gebruiker in alkmaar (toen het nog quicknet was)

had ik een download van 6mbps en een upload 2048kb voor maar 48 uur op het moment van overgang naar chello van quicknet

(ik denk dat ze alle upload en download vrijgegeven hadden!)

dus het netwerk kan wel wat aan in alkmaar

Maar ik ga ook misschien binnenkort weg als ze de upload niet naar minimaal 512 doen!

dowmload boeit me iets minder

Verwijderd

[edit]
zei die bron, of weet die bron ook per wanneer dat ingaat?

• Variable
  • Laatst online: 15-05 16:50
ben beniewd hoor wat het gaat worden. en hopelijk ook binnen een maandje :O

• koen
  • Niet online
OlafvdSpek schreef op 30 januari 2004 @ 16:02:

neen, want hij moest het com21 modem komen omruilen voor een eurodocsis apparaat. com21 kunnen ze op afstand niet aanpassen in snelheid, wat me logisch lijkt omdat die dingen dateren van de vorige eeuw

Verwijderd

GerbenW schreef op 30 januari 2004 @ 18:25:
[...]
Langleve Mozilla zal ik maar zeggen. 0 popups en geen toolbars. *kuch* meteen maar even naar http://www.mozilla.org ?? *kuch*

[...]
Nah, dat vind ik toch echt veel te zwart-wit. :) Het is wel één markt, maar met 2 vakgebieden: kabel en ADSL. Per vakgebied heb je meerdere aanbieders: Chello, @Home, XS4ALL, KPN, etc. Zo zie ik het iig.

[...]
Bij een aantal modems kan de maximum snelheid niet worden gewijzigd, dus zal er wel een monteur langs moeten komen om je modem om te ruilen voor een ander type...
Het zal de gemiddelde consument, en dat is het meerendeel van de Nederlandse bevolking toch echt hence het woord gemiddelde ;) , worst wezen via wat voor kabeltje hij internet krijgt. Hij let op prijs/kwaliteit, service en imago (oa). Laat UPC in geen één van deze diciplines nou goed scoren :Y) De service is verbeterd maar UPC heeft zo'n ongelofelijk negatief imago, ze staan nog steeds vaak in de Kassa top 3 van de bedrijven met de meeste klachten.

ADSL is sneller, goedkoper, er zijn meer aanbieders en het heeft een beter imago. Daar komt de stijging vandaan bij ADSL en de minder sterke van UPC.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

koen schreef op 30 januari 2004 @ 23:37:
[...]

neen, want hij moest het com21 modem komen omruilen voor een eurodocsis apparaat. com21 kunnen ze op afstand niet aanpassen in snelheid, wat me logisch lijkt omdat die dingen dateren van de vorige eeuw
Ehhhm, ze dateren bijna allemaal uit de vorige eeuw :P B)

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:06
4MULA schreef op 24 januari 2004 @ 18:56:
Onderstaand komt van een UPC medewerker en ziet er in mijn ogen zeer realistisch uit.

....

Chello/Plus = €79.95

Oude snelheid
3000/384 kb/sec = DL 375bk/s UL 48kb/s
Datalimiet: DL 2Tb
Server toestaan: Ja
Met meerdere PC online: Ja

Nieuwe snelheid
Minimaal 4000 Maximaal 6000/1024 = DL 750kb/s UL 128kb/s
Datalimiet: DL geen UL 1.5Tb
Server toestaan: Ja
Met meerdere PC online: Ja
:9 :9 :9 :9
laatste rijtje, datalimiet, DL geen UL 1.5 Tb

staat die 1.5 Tb voor terabyte? lijkt me stug, zijn 1500 gig in een maand uploaden :P

anders, best dikke typo he! :D

mzzl

Twitch: Phyloni1

• G F0rce 1
  • Laatst online: 04-03-2015
jarnotjuh schreef op 31 januari 2004 @ 00:14:
[...]

laatste rijtje, datalimiet, DL geen UL 1.5 Tb

staat die 1.5 Tb voor terabyte? lijkt me stug, zijn 1500 gig in een maand uploaden :P

anders, best dikke typo he! :D

mzzl
offtopic:
Grrr @ mensen die niet de moeite nemen topic te lezen

En hier still counting down het wordt spannend bijna februari, ik bid nog steeds :)

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Verwijderd

Ik heb met dit topic steeds meer en meer het gevoel dat we door een stel kansloze UPC medewerkers worden opgenaaid, die een beetje hier gaan lopen klooien met fake interne bron meldingen en andere shit en maar lachen om al die tweakertjes die al begonnen te flippen toen ze 512 als nieuwe upload zagen verschijnen...

Het bericht van Apple geeft al genoeg aan, als ze het niet eens voor elkaar krijgen om de theoretische snelheid van de plus! abbo's te halen, hoe kunnen ze dan ooit de andere abbo's succesvol omhoog gaan schroeven?

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-05 10:26
Ik moet wel eerlijk zeggen dat de upload en ping hier bij mij wel plotseling enorm verbeterd is sinds twee weken geleden. Haalde ik voorheen maar 4 à 5 KB, haal ik nu plotseling 14,5 KB/s en mijn ping is gemiddeld de helft lager (van rond de 60 naar de 30 ongeveer) :)
(sorry voor het posten van upload en ping, maar ik wil er iets mee suggereren met betrekking tot de upgrades, hoop dat het dan mag)

Ik heb overigens een Classic abbo

Zou dit betekenen dat Chello dan toch de nodige netwerkverbeteringen door aan het voeren is? Want zulke goeie snelheden heb ik hier nog nooit gehaald. Ook op drukke avonden flipt mijn verbinding aanzienlijk minder. Ik weet nu niet of het een HOAX is of niet.....

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-04 09:50

Specht

Il Cuore Sportivo

Morax schreef op 31 januari 2004 @ 00:39:
Ik moet wel eerlijk zeggen dat de upload en ping hier bij mij wel plotseling enorm verbeterd is sinds twee weken geleden. Haalde ik voorheen maar 4 à 5 KB, haal ik nu plotseling 14,5 KB/s en mijn ping is gemiddeld de helft lager (van rond de 60 naar de 30 ongeveer) :)
(sorry voor het posten van upload en ping, maar ik wil er iets mee suggereren met betrekking tot de upgrades, hoop dat het dan mag)

Ik heb overigens een Classic abbo

Zou dit betekenen dat Chello dan toch de nodige netwerkverbeteringen door aan het voeren is? Want zulke goeie snelheden heb ik hier nog nooit gehaald. Ook op drukke avonden flipt mijn verbinding aanzienlijk minder. Ik weet nu niet of het een HOAX is of niet.....
Bij mij is sinds 3 maanden de download iets verbeterd, van gem. 120 kb/s naar 150 kb/s, maar het blijft allemaal nogal onstabiel.
Verder ben ik zelf niet tevreden met een ping van 30, vooral als je ziet dat iemand met @home en xs4all adsl pings onder de 10 haalt. :||
Dus ik hoop dat als ze die verhogingen doorvoeren, dat dan ook de rest beter en stabieler wordt...

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Verwijderd

ik kan m'n snelheid niet normaal testen met speedtest of mordax.....
Ik krijg gewoon dwaze scores van 1700kbyte/s
dat kan niet kloppen......

• wvdburgt
  • Laatst online: 17-04 00:27

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Saedbanken schreef op 31 januari 2004 @ 02:01:
[...]

Bij mij is sinds 3 maanden de download iets verbeterd, van gem. 120 kb/s naar 150 kb/s, maar het blijft allemaal nogal onstabiel.
Verder ben ik zelf niet tevreden met een ping van 30, vooral als je ziet dat iemand met @home en xs4all adsl pings onder de 10 haalt. :||
Dus ik hoop dat als ze die verhogingen doorvoeren, dat dan ook de rest beter en stabieler wordt...
adslwerkt totaal anders. met chello( kabel) zit je in een lus. bij adslzit je recht streeks verbonden zonder dat je last hebt van je buren.
als je 30 hebt mag je wat chello betreft blij zijn.
kabel haalt nu eenmaal geen top ping tijden maar is wel goed als je graag dag en nacht aan et leechen bent.
als je echt graag gamed zou ik adsl pakken.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Aangezien er helaas nog niets officieel bekend is, ga ik heel kort verder offtopic.

Ik ben het er niet mee eens, 1 a 2 jaar geleden, had ik met chello, regelmatig op cs servers een lagere ping dan mensen met adsl, wat meestal 15/25 was.
Langzaam aan werd het netwerk trager en traden er dns problemen op.
De download en upload snelheid, zijn de afgelopen paar weken weer stukken beter dan tijden lang ervoor, ik haal nu regelmatig boven de 140 down en 14 up, de ping is helaas wat minder, ik haal nu gemiddeld 40ms.
Als er een upgrade kwa snelheid zou komen, zou ik daar erg blij mee zijn, vooral wat de upload betreft, eindelijk een beetje snel website spul uploaden, misschien zelfs een server hosten, ik wacht benieuwd af, op een officieel statement van chello, hoe of wat er gaat gebeuren. Ook denk ik dat de mensen die met chello vervelende tijden gehad hebben, teveel denken, dat iedereen het dan slecht heeft, bedenk goed, het verschilt veel kwa regio...

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:03

[edit]
Als dit de nieuwe snelheden worden ga ik van plus weer terug naar classic. Die 30 Euro extra hebben dan veel minder waarde (nu 100%/200% sneller, dan 55%/75% sneller)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• bruto
  • Laatst online: 22-11-2025

bruto

Druktemaker.

Macer, haal je wel de beloofde 3072kbit downloadsnelheid?

The more you know, the more you know you don't know.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Hmmeth volgens mij merk je daar tijdens een spel echt geen zak van, of je ping 20 of 40 ms is. Als ik met een ping van 50 of 60 ms op een server speel gaat 't ook prima. Bij 20 ms zijn de bewegingen van iedereen misschien wat nauwkeuriger (ik denk nu even aan Counter-Strike) maar een verschil van 20 op 50 ms heeft naar mijn ervaring geen hout invloed op je score. Een verschil van 50 naar 75-100 ms (20 pakketjes per seconde naar slechts 10-15) is pas echt merkbaar.

Trouwens, de gemiddelde menselijke reactietijd ligt afaik toch ergens rond de 300 ms.

[ Voor 3% gewijzigd door Bergen op 31-01-2004 10:16 ]

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
lammmetak schreef op 31 januari 2004 @ 02:34:
[...]

adslwerkt totaal anders. met chello( kabel) zit je in een lus. bij adslzit je recht streeks verbonden zonder dat je last hebt van je buren.
als je 30 hebt mag je wat chello betreft blij zijn.
kabel haalt nu eenmaal geen top ping tijden maar is wel goed als je graag dag en nacht aan et leechen bent.
als je echt graag gamed zou ik adsl pakken.
Dus ADSL is niet handig om te leechen :?

• Korakal
  • Laatst online: 23:28

Korakal

Up up up!

Nogmaals het verzoek om de offtopic uitschieters naar wel of niet ADSL/Chello achterwege te laten en het hier alleen te hebben over de (eventuele) snelheidsverhoging van Chello aub.

Verwijderd

Toen ik van de week iets downloade schoot tot mijn verbazing de snelheid even naar 300 en zakte toen terug, maar stond toch 2 sec op 300, dat terwijl ik classic heb. Theoretisch kan dat helemaal niet aangezien ze zeggen dat ik een 1500/128 verbinding heb.

Verwijderd

hmmmmm... zou idd leuk zijn als ik (met classic) naar 2,5Mbit zou gaan.
Ik haal momenteel (met 1,5Mbit theoretische snelheid) ongeveer 170kb/s.
dat komt uit op 1,36 Mbit dan vind ik zelf dat ze het heel redelijk doen.

[edit: is het ook mogelijk om zelf dat modem op te voeren, want als ik in mijn modem kijk(configpagina) is er de optie om terug te gaan naar fabrieksinstellingen.
ik heb dat alleen nog niet aangedurfd.(ik heb een motorola surfboard 4200e)]

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 11:44 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.