Bekendmaking snelheidsverhoging Chello

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.368 views sinds 30-01-2008

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
marteltor schreef op 27 januari 2004 @ 15:54:
ja 2 februari zeggen ze nu, precies mooi ná de maand januari. Dan zit je iig nog tot en met eind maart met chello. :|
En een bron zou wel fijn zijn (of ben jij zo iemand van chello die zich nu rot lacht ;) )

edit: en ook van degene die 1 april zegt wil ik de bron horen. Anders zegt het niet zo veel he. 2 februari, over 3 weken of in april....of helemaal nooit?
agree,

ik ging er van uit dat het gister zou zijn, omdat iedereen dat zei, maar nu beginnen er mensen opeens 2 feb te roepen, maar kan iemand vertellen waar dat nu weer vandaan komt?

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Verwijderd

marteltor schreef op 27 januari 2004 @ 15:54:
edit: en ook van degene die 1 april zegt wil ik de bron horen. Anders zegt het niet zo veel he. 2 februari, over 3 weken of in april....of helemaal nooit?
(offtopic)
idd wie is de bron van die 1 April grap ??? :z 8)7

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

VonFoX

Las noches de Diciembre

Het maakt me allemaal niets meer uit. Heb Chello opgezegd en Demon aangevraagd :)

Yo.

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07-2025

alvv

als ik jullie was zou ik overstappen naar ADSL, want chello biedt geen zekerheid niks.
laat hun het voelen, gewoon met zijn allen overstappen.
ik ben een @homer en ik ga ook overstappen. Het zijn een stelletje lullo's, die ISP's van kabel

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:10
ik heb net met chello gebeld. Toen ik zei dat ik belde over een mogelijke snelheidsverhoging moest de meneer een beetje lachen en vertelde mij dat 'we' boffen ;) (leest u gezellig mee meneer van chello? ;) ). Hij kon er niet veel over vertellen, alleen dat de verhoging er zeker komt en dat het een vrij forse verhoging zal zijn. :) Datum en hoe hoog een forse verhoging is wist hij niet (althans, dat werd mij verteld :+).
Ik wacht nog 1 maand met het op de bus doen van mijn (al ingevulde) opzegbrief, dan wil ik meer weten :)

[ Voor 11% gewijzigd door marteltor op 27-01-2004 16:26 ]

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-04 00:27

wvdburgt

MacOS all the way baby!

zolang de upload omhoog gaat ,( liefst naar 512 kbit ) dan blijf ik wel anders kunne de modem ophale

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• ph03nix80
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-03 14:02
zolang ze nog geen gegevens over de veranderingen en een datum kunnen geven heb ik er een hard hoofd in

Verwijderd

marteltor schreef op 27 januari 2004 @ 16:25:
ik heb net met chello gebeld. Toen ik zei dat ik belde over een mogelijke snelheidsverhoging moest de meneer een beetje lachen en vertelde mij dat 'we' boffen ;) (leest u gezellig mee meneer van chello? ;) ). Hij kon er niet veel over vertellen, alleen dat de verhoging er zeker komt en dat het een vrij forse verhoging zal zijn. :) Datum en hoe hoog een forse verhoging is wist hij niet (althans, dat werd mij verteld :+).
Ik wacht nog 1 maand met het op de bus doen van mijn (al ingevulde) opzegbrief, dan wil ik meer weten :)
Mijn ingevulde opzegbrief ligt ook al klaar op mijn bureau. Ik wacht nog heel even tot er hopelijk wat duidelijk komt over de snelheden, anders gaat de brief naar Chello toe >:)

• G F0rce 1
  • Laatst online: 04-03-2015
Hmmm ik krijg er vertrouwen in dat er werkelijk iets gaat gebeuren. Maar of het al binnen een maand is :? Fijn zou het zeker zijn! Ik ben benieuwd in ieder geval snap ik niet waarom chello dit niet 'public' announced ?!

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

beetje oftopic maare: dat http://datagebruik.chello.nl heeft volgens mij mijn datagebruik gehalveerd, vanmorge een leuke 81,5 gig en nu amper 40 gig? :S heb ik nou helemaal voor niks zitte downloade:P

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• marteltor
lammmetak schreef op 27 januari 2004 @ 16:44:
beetje oftopic maare: dat http://datagebruik.chello.nl heeft volgens mij mijn datagebruik gehalveerd, vanmorge een leuke 81,5 gig en nu amper 40 gig? :S heb ik nou helemaal voor niks zitte downloade:P
offtopic:
dat ding is geloof ik nog een beta, misschien af en toe wat kuren?
edit: bij mij klopt ie ook niet

[ Voor 5% gewijzigd door marteltor op 27-01-2004 16:48 ]

• Blauw
  • Laatst online: 12-05 20:45

Blauw

De Schreeuw

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 13:46:
/me denkt dat KPN ook hun ADSL snelheden weer gaat verhogen binnen een paar maanden.
Nou en? We hebben het hier over CHELLO, niet over ADSL of KPN

Verwijderd

Hmmm, volgens mij schemert er al genoeg informatie door de schamele informatie van UPC heen.

Als je het mij vraagt gaan ze naast de bestaande abbo's gewoon een paar nieuwe abbo's creeeren. Wil je meer upload? Dat kan, kost je zoveel. Meer download kan ook, kost zoveel.

UPC is toch zeker KPN niet.....(naar analogie van 'ik ben toch zeker sinterklaas niet'.)

Verwijderd

Jozzz schreef op 27 januari 2004 @ 16:50:
[...]
Nou en? We hebben het hier over CHELLO, niet over ADSL of KPN
Was een reactie op de post er boven en het is wel degelijk relevant voor de mensen die overstappen overwegen! In het uitzonderlijke geval dat Chello de snelheid zo extreem verhoogt dat ze weer kunnen tippen aan ADSL zal dat maar van korte duur zijn denk ik. KPN verhoogt met de regelmaat van de klok de snelheid. Bij UPC gaat dat maar uiterst moeizaam, als het uberhaupt al gebeurt! Dus waarom wachten met overstappen is mijn opmerking.

Overigens zijn er bij ADSL bijna geen problemen en als ik zo de chello topicjes bekijk is het wel bijzonder droevig gesteld. Dus ongeacht een verschil in snelheid, denk ik dat je bij adsl altijd beter af bent. Ik begrijp dat het erg vervelend is voor mensen die nog geen ADSL kunnen krijgen, maar in de loop van 2004 willen ze 98% dekking hebben. Dus: heb geduld, de bevrijding is nabij.

• Rac-On
  • Niet online
Zeg hasse_m, we hebben het hier over een topic mbt de snelheidsverhogingen...
Het lijkt me fijn als je daar dan commentaar o.i.d. op geeft, ipv altijd en overal Chello af te kraken...

Ik heb zelf al een tijd Chello, en absoluut geen klagen. Ik combineer het met Pilmo telefonie, zodat ik eenzelfde service krijg voor veel minder geld dan bij kpn.
Uiteraard kijk ik ook uit naar de snelheidsverhoging en met name mbt de upload, maar verder ben ik redelijk tevreden.

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• G F0rce 1
Hmmm het licht dus heel erg aan je locatie. Ik zit verbonden aan HUB HM20 en heb vrij regelmatig problemen. Wat ik ook vreemd vindt is dat ik vroeger volgens mij kon zien hoeveel mensen gebruik maakten van mijn HUB op http://test.arnhem.upc.nl , maar dat kan ik tegenwoordig nergens meer vinden!

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
G F0rce 1 schreef op 27 januari 2004 @ 17:09:
Hmmm het licht dus heel erg aan je locatie. Ik zit verbonden aan HUB HM20 en heb vrij regelmatig problemen. Wat ik ook vreemd vindt is dat ik vroeger volgens mij kon zien hoeveel mensen gebruik maakten van mijn HUB op http://test.arnhem.upc.nl , maar dat kan ik tegenwoordig nergens meer vinden!
bedoel je dit? :)

http://test.arnhem.upc.nl/cgi-bin/hub_postcode.cgi?hub=HM20

* Luuk zit op HUB ZV19

probleemloze masterhub is dat :D

• bartjenl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 10:32
Geachte heer,

In reactie op uw bericht:

*blabla*

Informeren wij u graag als volgt:

Op dit moment is nog niks bekend over een wijziging in de huidige abonnementsvormen.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland

U kunt geen reply geven op dit bericht. Indien u nog een vraag of opmerking heeft dan kunt u reageren via het contactformulier op de website van UPC. Surf naar
http://www.upc.nl

*** Disclaimer ***********************************

This message and any attachment are confidential and may be privileged or otherwise protected from disclosure and may include proprietary information. If you are not the intended recipient, please telephone or email the sender and delete this message and any attachment from your system. If you are not the intended recipient you must not copy this message or attachment or disclose the contents to any other person

[ Voor 1% gewijzigd door bartjenl op 27-01-2004 17:35 . Reden: eind-quote-tag :+ ]

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Blijft spannend!!! Wat gaat het worden??? Snelheidsverhoging zou wel heel fair zijn! Moet trouwens zeggen dat de laatste tijd de kwaliteit wel behoorlijk omhoog is gegaan. Storingen zijn veeeeel minder geworden en bij mij viel het al best mee en de snelheid is veel stabieler tegenwoordig.... Tenminste..... hier dan!

Ben benieuwd wat er gaat gebeuren, maar.... waar rook is, is vuur!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-02 23:42
Goh zit dit topic ff te lezen, de datum's worden ook steeds verder opgeschoven. Komt er ooit wel wat van bij upc/chello/wathever
Ben zelf een trouw adsl'er via KPN, kpn verhoogt wel gouw us de snelheid. Ik heb nog nooit een snelheidsverhoging gezien bij kabel, ja geloof een aantal jaren geleden (1999?)hebben ze classic van 1mbit naar 1,5mbit gedaan

Verwijderd

Nou, deze fluistercampagne van chello, of van chello-medewerkers daar laat ik me verder niet over uit, is dus wat mij betreft haar doel voorbij gechoten. De opzeggings brief is vandaag de deur uitgegaan. Voor de zekerheid meteen maar aangetekend en met bevesteging ontvangst want je weet het nooit met die gasten.

Even terzijde, ik geloof eerlijk gezegd niet dat de chello infrastructuur een snelheidverhoging wel zou aankunnen. Zie de problemen die ze nu al hebben on de huidige beloofde snelheden te halen. Echt, ik denk niet dat dit gerucht niets meer is geweest dan een lzoveelste poging om de uitstroom wat in te dammen.

• wolly_a
  • Niet online
Lijkt wel of dit een broedplaats van eenkennige ADSL-ers geworden is!

Verwijderd

Ik denk eerder dat de snelheidsproblemen van Chello zich richten op het oude com21 gebeuren dan de Motorola Surfboarders.. En iig is het wel regiogebonden. Sinds ik via A2000 kabelinternet heb zijn mijn snelheden altijd geweest zoals geadverteerd. Ook ná overname door Chello en halvering van de uploadsnelheid.

Dus om iedereen met Chello over één kam te scheren gaat mij iig te ver.

• G F0rce 1
G-PHREAK schreef op 27 januari 2004 @ 17:17:
[...]

bedoel je dit? :)

http://test.arnhem.upc.nl/cgi-bin/hub_postcode.cgi?hub=HM20

* G F0rce 1 zit op HUB ZV19

probleemloze masterhub is dat :D
Zoiets ja kon ook altijd nog precies zijn hoeveel mensen binnen mijn postcode gebruik maakte van chello. Tog is doorzoeken B)

• Bergen
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 16:55:
[...]
Was een reactie op de post er boven en het is wel degelijk relevant voor de mensen die overstappen overwegen! In het uitzonderlijke geval dat Chello de snelheid zo extreem verhoogt dat ze weer kunnen tippen aan ADSL zal dat maar van korte duur zijn denk ik. BLABLABLA
Nou hasse_m, volgens mij DENK je niet, maar HOOP je dat, zodat je Chello dan nog meer kunt afzeiken zoals je overal doet hier op GoT.

Verwijderd

GerbenW schreef op 27 januari 2004 @ 18:44:
[...]
Nou hasse_m, volgens mij DENK je niet, maar HOOP je dat, zodat je Chello dan nog meer kunt afzeiken zoals je overal doet hier op GoT.
Sorry hoor, ik snap dat je er werkt. Maar vind je het gek na al die loze beloften?? Chello belooft van alles maar komt amper wat na, lees mijn verhaal een paar pagina's terug maar eens. En dat speelde een paar maanden terug.

Ik ben ook zo sceptisch als het maar kan eerlijk gezegd

Verwijderd

Even terzijde, ik geloof eerlijk gezegd niet dat de chello infrastructuur een snelheidverhoging wel zou aankunnen.
Je hebt gelijk, in ieder geval wat de upload betreft.
Ik heb onlangs vernomen dat een netwerk wat gebruik maakt van coaxkabel in de verbinding, wat Chello dus doet, geen hogere uploadsnelheden aankan dan +/- 50 KByte/s. Reden hiervan is dat alle data, up- èn down, door één koperdraad moet (Coax dus. ADSL gebruikt de telefoonlijn welke uit 2 draden bestaat, heen en retour).
De upload vanaf je pc bestaat uit signalen van lage frequentie's, de download naar je pc toe uit hoge. Op deze manier is het mogelijk om up en down gelijktijdig door één koperdraad te voeren.
Probleem is dat lage frequentie's enorm belastend zijn voor de doorvoer van hoge frequenties in het netwerk. Je merkt dit goed als je iets upload via Chello; je download stort behoorlijk in elkaar.

Al met al vermoed ik dus dat bijv. het Classic abbo nooit hoger zal komen dan 32 KB/s qua upload, want Plus zit met haar 48KB/s upload nu al aan de top qua mogelijkheden met het netwerk. Sorry jongens maar de genoemde 128 KB/s up van het Plus abo is
ècht godsonmogelijk. De snelheden die in "het gerucht" genoemd worden zijn dus puur op fantasie gebaseerd. But correct me if I'm wrong.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 21:06 ]

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2025

itsgreen

Large and in charge

classic was vroeger al 32kbyte/s snif

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
itsgreen schreef op 27 januari 2004 @ 22:18:
classic was vroeger al 32kbyte/s snif
Was dat niet A2000?

• itsgreen
  • Laatst online: 02-12-2025

itsgreen

Large and in charge

mja same diffrence :( a2k werd overgenomen, en je mocht toen hetzelfde betalen voor de halve upload :S

Verwijderd

nou ik ben ook benieuwd.
momenteel word mijn upload bij filetransfers via trillian volgens mij enorm gecapt.
ik kom niet boven de 4 K uit was tot 2 weken terug rustig 12 K.
ook niet terwijl ik niet DL.

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 22:32:
nou ik ben ook benieuwd.
momenteel word mijn upload bij filetransfers via trillian volgens mij enorm gecapt.
ik kom niet boven de 4 K uit was tot 2 weken terug rustig 12 K.
ook niet terwijl ik niet DL.
Niet toevallig netwerkje gebouwd of een nieuwe firewall geïnstalleerd?
3/4KB's is een grens waar ik met fout geconfigureerd gebeuren ook niet bovenuit kwam met MSN transferen namelijk :)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

4 kB/s? Je denkt toch niet serieus dat er wordt geknepen naar 4 kB/s? :+ Hoe is de ander z'n verbinding dan? Heeft die niet toevallig gewoon een 33K6 inbelverbinding ofzo?

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 20:56:
[...]

Ik heb onlangs vernomen dat een netwerk wat gebruik maakt van coaxkabel in de verbinding, wat Chello dus doet, geen hogere uploadsnelheden aankan dan +/- 50 KByte/s. Reden hiervan is dat alle data, up- èn down, door één koperdraad moet (Coax dus. ADSL gebruikt de telefoonlijn welke uit 2 draden bestaat, heen en retour).
De upload vanaf je pc bestaat uit signalen van lage frequentie's, de download naar je pc toe uit hoge. Op deze manier is het mogelijk om up en down gelijktijdig door één koperdraad te voeren.
Probleem is dat lage frequentie's enorm belastend zijn voor de doorvoer van hoge frequenties in het netwerk. Je merkt dit goed als je iets upload via Chello; je download stort behoorlijk in elkaar.

Al met al vermoed ik dus dat bijv. het Classic abbo nooit hoger zal komen dan 32 KB/s qua upload, want Plus zit met haar 48KB/s upload nu al aan de top qua mogelijkheden met het netwerk. Sorry jongens maar de genoemde 128 KB/s up van het Plus abo is
ècht godsonmogelijk. De snelheden die in "het gerucht" genoemd worden zijn dus puur op fantasie gebaseerd. But correct me if I'm wrong.
Bij aanschaf van mijn Chello account ben ik bij een bijeenkomst geweest waar Chello werdt geïntroduceerd. Hier werden Com21 modems gebruikt die ik nog steeds met trots in de meterkast heb staan. Deze hebben qua upload een maximum dat veel verder gaat dan 128KBYTE/S over de coax zoals ik had begrepen uit de specificaties. Ik meen dat het mogelijk was om 1536 Kbit/s upstream te genereren en qua download was dit nog vele malen meer.

Edit:
Even gezocht....

Receiver: Channel data rate: 30mbps/43mbps
Transmitter: Channel data rate: 320 to 5120 kbps (QPSK) 640 to 10240kbps (QAM)

[ Voor 8% gewijzigd door Fairy op 27-01-2004 23:19 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:14

Korakal

Up up up!

Let op: ook voor dit 'upgrade' topic geldt: aub ontopic blijven en niet met speedtest resultaten gaan strooien; dit is nergens voor nodig en vervuilt het topic.

Verwijderd

Bij aanschaf van mijn Chello account ben ik bij een bijeenkomst geweest waar Chello werdt geïntroduceerd. Hier werden Com21 modems gebruikt die ik nog steeds met trots in de meterkast heb staan. Deze hebben qua upload een maximum dat veel verder gaat dan 128KBYTE/S over de coax zoals ik had begrepen uit de specificaties. Ik meen dat het mogelijk was om 1536 Kbit/s upstream te genereren en qua download was dit nog vele malen meer.
Uiteraard is ènkel een supersnelle upload mogelijk, maar weet je wat er dan gebeurd
met je download van jou en de mensen in de straat waar je woont? ;)
Veel upload (lage frequentie's) is mogelijk, maar de downstream (hoge frequentie's) knalt in elkaar. Dit is inherent aan een kabel waar up en down samen door één koperkern (coax) heen moeten. Aan Chello de taak om de gulden middenweg te zoeken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 23:31 ]

Verwijderd

Fairy schreef op 27 januari 2004 @ 23:14:
Receiver: Channel data rate: 30mbps/43mbps
Transmitter: Channel data rate: 320 to 5120 kbps (QPSK) 640 to 10240kbps (QAM)[/b]
jaja, droom rustig verder :+

Heb ook even opgezocht wat mijn motorola surfboard theoretisch aankan.
51 Mbps down en 10 Mbps up. Ruim voldoende dus.

Ik zit trouwens helemaal niet zo erg te wachten op een verhoging van de download snelheid. Als het die 180 KB/s haalt dan vind ik het hard genoeg. Het lijkt mij juist helemaal niet zo slim van Chello om nog meer ruimte te geven om flink films en dergelijke te downloaden. Dit kost ze erg veel geld aan verbetering van de infrastructuur terwijl het eigenlijk niet zoveel met de kwaliteit te maken heeft. Ik heb liever dat ze de nieuwsgroepen (niet de binaries, daar betaal je maar voor als je die wilt) eens goed up to date krijgen, dat de ping tijden naar beneden gaan, dat je websites goed snel in beeld komen, dat je meer mailadressen er bij krijgt, ofwel, meer extra's.

Heb je ooit wel eens je 512 mb vakantiefoto's moeten uploaden naar de afdrukcentrale over 16 kB/s ? Dat is niet grappig! En ik denk dat de meeste gebruikers van Chello de komende jaren juist veel gebruik gaan maken van zulke diensten, dus lijkt het me logisch als ze die upload eens verviervoudigen ofzoiets.

Maar het blijft dus nog steeds gissen naar wat Chello gaat veranderen. Op zich is dat ook al een heel slecht teken vind ik. Als ze slim waren geweest hadden ze het lang van te voren aangekondigd en het als positieve reclame kunnen gebruiken. Nu lees je op alle fora dat mensen hun abonnement opzeggen en overstappen op adsl. En Chello weet dit ook wel, dus het feit dat er geen officiele aankondiging komt van snelheidsverhoging zou best wel eens in kunnen houden dat ie er ook gewoon NIET komt.

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:26
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 20:56:
[...]

Gezien het feit ik 3 jaar bij UPC gewerkt heb (Iemand van de SDD/NWS/P&I die me herkent.. HALLO JONGENS!!) en ik bij het klooien met een modem deze per ongeluk op 8 Mbit had draaien kan ik met zekerheid zeggen dat de modems van Chello WEL sneller kunnen dan 50Kbps/sec.

Het klopt inderdaad dat upload over lage frequenties gaat, maar zoals ik het verhaal gehoord heb van een Dispatcher is dat deze lage frequenties er gewoon niet zoveel zijn als hoge frequenties. Hetzelfde probleem met ADSL.. 8Mbit, maar 2Mbit up. waarom nu 8 Mbit up en down? Zelfde verhaal.

De reden waarom een download in elkaar stort als je gaat uploaden is (en dit moet je toch echt wel weten als je hierover gaat posten)..

Als je download krijg je packets binnen. Voor elke packet die je binnenkrijgt stuurt je PC een "OK" bericht terug naar de server dat packer nr. 3248791 goed is aangekomen. Op het moment dat de server niet verneemt dat een bepaald packet dat het aangekomen is, zal het dit opnieuw versturen.

Al die "OK" berichtjes gaan dus over je upstream.
Als jij nou tegenover een download van 100Kb/sec ook nog eens 10Kb/sec gaat uploaden dan zakt je download in elkaar. De reden hiervoor is omdat de PC geen (of weinig) bandbreedte meer over heeft voor de "OK" packets terug te sturen.

De server zal dus meer packets dubbel (of niet) gaan versturen omdat de server zo weinig van jou PC hoort.

Dit heeft verder niks te maken met frequenties of wat dan ook.. trust me, de hardware die daarvoor gebruikt wordt is echt geen aldi rommel..

ps. en nieuwsgierig als ik ben heb ik al navraag gedaan bij mijn ex-collega's.. en inderdaad de verhoging komt eraan. De verhoging wordt nogal bruut (het staat nu op een verdubbeling van up en down maar is nog niet 100%).

En het netwerk is er echt wel tegenop gewassen hoor.. Ik heb gezien hoe dat in Noord-brabant gaat en de mensen die hier in het zuiden des lands wonen kunnen alvast in hun handjes gaan wrijven van genot :)

[ Voor 11% gewijzigd door Warbringer op 27-01-2004 23:46 . Reden: toevoeging... ]

I want to live forever, so far.. so good.

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

kheb er wel tegenwoordig last van met online gamen dat de ping omhoog gaat( naar 70-80) omdat mijn upload tegen de 10 kbyte is per sec.
dat heeft het effect van een tuinslang zodat et langer duurt voordat alle gegevens zijn verwerkt.
et bederft mijn online gamen:S

Verwijderd

De reden waarom een download in elkaar stort als je gaat uploaden is (en dit moet je toch echt wel weten als je hierover gaat posten)..

Als je download krijg je packets binnen. Voor elke packet die je binnenkrijgt stuurt je PC een "OK" bericht terug naar de server dat packer nr. 3248791 goed is aangekomen. Op het moment dat de server niet verneemt dat een bepaald packet dat het aangekomen is, zal het dit opnieuw versturen.

Als jij nou tegenover een download van 100Kb/sec ook nog eens 10Kb/sec gaat uploaden dan zakt je download in elkaar. De reden hiervoor is omdat de PC geen (of weinig) bandbreedte meer over heeft voor de "OK" packets terug te sturen.

De server zal dus meer packets dubbel (of niet) gaan versturen omdat de server zo weinig van jou PC hoort.

Dit heeft verder niks te maken met frequenties of wat dan ook.. trust me, de hardware die daarvoor gebruikt wordt is echt geen aldi rommel..
Is één reply zo groot? Als ik bij mijn Chello mijn upload handmatig knijp naar 50%, bijv. bij het gebruik van een P2P programma en mensen downen iets bij mij, dan heb ik een uploadbandbreedte over van ong. 7,5 KB/s. Dit lijkt me genoeg om héél veel replys te verzenden. Ik houd dan echter ook nog maar ongeveer 50% van mijn downloadcap. over, die knalt in elkaar van 250 naar 125 KB/s.
Bij ADSL is dit fenomeen in veel mindere mate aanwezig.
Gezien het feit ik 3 jaar bij UPC gewerkt heb (Iemand van de SDD/NWS/P&I die me herkent.. HALLO JONGENS!!) en ik bij het klooien met een modem deze per ongeluk op 8 Mbit had draaien kan ik met zekerheid zeggen dat de modems van Chello WEL sneller kunnen dan 50Kbps/sec.
Ik ben geloof ik niet duidelijk geweest. Natuurlijk kán het modem up veel en veel sneller, maar een coax-netwerk kan een hoge up/down tegelijkertijd niet aan. Je legt de complete straat plat als jij met bijv 250KB/s zou gaan uppen over een gemeenschappelijke coax. >:) Dit is de reden dat Chello altijd nogal zuinig is geweest met zijn upload i.v.m. ADSL.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 00:30 ]

Verwijderd

...

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 00:25 ]

Verwijderd

Ik wil niet zeuren ofzo, maar heeft men hier ooit van Token Ring gehoord, ok niet dezelfde techniek maar dat ging ook via de kabel (4-16Mbps)

Verwijderd

de Ping tijden blijven brak bij chello,

nee ik ga over 3 dagen over naar adsl via Concept ict

8 mbit down en 1024 up
dat is het betere werk

>:) >:) >:) >:) >:)

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 00:28:
Ik wil niet zeuren ofzo, maar heeft men hier ooit van Token Ring gehoord, ok niet dezelfde techniek maar dat ging ook via de kabel (4-16Mbps)
daar heb ik wel over gehoord das een ring met computers alleen dan 2 keer een kabel, word een kabel onderbroken zorgt de andere dat die werkt.
this water duurder dan normaal maar veel beter tegen onderbrekingen.
* wvdburgt is bij, heb ik toch nog iets aan aries:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 00:28:
Ja, maar is de werking van een Ring niet dusdanig dat er geen botsingen van data op kan treden, oftewel, bij iedere verzending tijdelijk éénrichtingsverkeer?
Bij ethernet (Chello) is tegelijkertijd heen en weer gaand mogelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 00:49 ]

Verwijderd

:) Inherent aan de techniek via de kabel, Chello/kabelaars hebben meer dan genoeg bandbreedte in voorraad.

Ethernet (Thinnet) via een coax kabel (10base2-10base5) is/was min of meer de (a)(s)dsl van nu, via de kabel.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 00:35:
de Ping tijden blijven brak bij chello,
"De pingtijden blijven brak bij mij" bedoel je. Dat het bij jou brak is, betekent niet dat het hele netwerk brak is. |:(
nee ik ga over 3 dagen over naar adsl via Concept ict

8 mbit down en 1024 up
dat is het betere werk

>:) >:) >:) >:) >:)
Ja, lekker. :) Maar dat zegt natuurlijk niets over de pingtijden op dat netwerk. Als dat ook over de kabel zou lopen zou de kans groot zijn dat de pingtijden hetzelfde zijn, want brakke pingtijden worden meestal veroorzaakt door een slecht kabelsignaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Bergen op 28-01-2004 02:10 ]

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

mja maar ook aande upload
vriend van me heeft adsl light en had eerst een hogere ping omdat de upload niet snel genoeg was.
dus ping kan ook liggen upload zoals in mijn geval dat 10 kb per sec niet toereikend is.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Da's waar, hoe hoger de maximum uploadsnelheid, hoe lager de pingtijden bij een relatief even grote uploadbezetting.

[ Voor 27% gewijzigd door Bergen op 28-01-2004 03:49 ]

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:40
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 14:50:
[...]

Same here,ook van Classic naar Wanadoo Lite.
Het is misschien niet sneller maar wel goedkoper en ik hoop weer gewoon mail te kunnen versturen iets wat bij Chello niet meer lukte en de helpdesk laat me gewoon barsten.
Hehe ik ook om mail te versturen :P

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 20:12

Whuzz

Dodgeball!

Mochten ze echt de snelheid verhogen, dan komen ze voor mij te laat. Ik heb net Demon 2048/1024 aangevraagd en ga mijn Chello opzeggen. Die snelheid zal me worst wezen, alhoewel de hogere upload van Demon me wel aanstaat. Het gaat me om de ping en de stabiliteit. Ik ben Chello-lid van het eerste uur (toen heette het hiernog Telekabel), heb dus al zo'n 6 jaar nu en in al die jaren is het eigenlijk alleen maar slechter geworden. Het ging af toe een poosje goed, maar de grote lijnen tonen geen verbetering.
Al 6 jaar lang is de mailserver crappy, al 6 jaar lang zijn de nieuwsservers slecht en ik kan me eigenlijk geen week herinneren dat het níet een paar minuten plat lag.

Ach, een paar minuten, waar maak je je druk om? Het is telkens maar een paar minuten, maar wel genoeg om al je downloads en je E-Mule connecties af te kappen. :@
Ik heb het gehad. Dag Chello.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Warbringer
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 00:11:

Is één reply zo groot? Als ik bij mijn Chello mijn upload handmatig knijp naar 50%, bijv. bij het gebruik van een P2P programma en mensen downen iets bij mij, dan heb ik een uploadbandbreedte over van ong. 7,5 KB/s. Dit lijkt me genoeg om héél veel replys te verzenden. Ik houd dan echter ook nog maar ongeveer 50% van mijn downloadcap. over, die knalt in elkaar van 250 naar 125 KB/s.
Bij ADSL is dit fenomeen in veel mindere mate aanwezig.
Je download bij chello classic is max 180 kb/sec (ideaal). Upload is 16 Kb/sec (ook ideaal). Dat is iets meer dan een 11 : 1 verhouding. Als je gaat uploaden voor 10 Kb/sec dan hou je nog ideaal 6 Kb/sec over dan is het zelf 30 : 1.. Ik kan me inbeelden dat ook al is het reply pakketje maar klein, dat 1 Kb/sec upstream het moeilijk krijgt voor elke 30 Kb/sec downstream.
Ik ben geloof ik niet duidelijk geweest. Natuurlijk kán het modem up veel en veel sneller, maar een coax-netwerk kan een hoge up/down tegelijkertijd niet aan. Je legt de complete straat plat als jij met bijv 250KB/s zou gaan uppen over een gemeenschappelijke coax. >:) Dit is de reden dat Chello altijd nogal zuinig is geweest met zijn upload i.v.m. ADSL.
Daarom is het netwerk van UPC na de CMTS ook glasvezel.
Een vriend van me heeft bij Draka gewerkt (levert glasvezel door heel de wereld) Ik dacht, maar pin me er niet op vast, dat de kabel na de CMTS 34 Gbit was.. en glasvezel heeft niet het probleem van een koperen kern :Y)

Verwijderd

We kunnen klagen tot we een ons wegen, chello doet het toch maar. @Home zal volgen. Dit kan het begin zijn van een reeks verhogingen. _/-\o_

Chello is niet te laat, de opzeggers zijn te vroeg.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:30
Ik heb ook Chello Classic, ben er nog steeds tevreden over. Nooit echt problemen gehad, nou ja die lagen meestal aan mijn kant.
Mijn beredenering is net als diegene op de eerste bladzijde van deze thread. Hoe meer mensen naar ADSL dus te minder je snelheid drops hebt. Zodra ik het huis uit ga en er komt een vaste internet verbinding, dan wordt het gewoon weer chello.

• Br@m
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 09:20:

Denk je? Zou toch voor geen goud terug willen van ADSL van XS4ALL naar Chello...

Ik wil niet beweren dat Chello hier echt slecht was, maar wat ik nu heb is echt wel veel beter. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Br@m op 28-01-2004 09:39 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Warbringer schreef op 27 januari 2004 @ 23:41:
[...]

Hmm, en toch heb ik er met ADSL geen last van. De basis van je verhaal klopt, alleen als de server niet verneemt dat een pakketje is aangekomen, dan is er kennelijk iets zeeeeeer traag. Want deze retry's zitten geloof ik ergens tussen de 1 en 3 seconden. Bovendien kan ook ook niet de PC zijn die traag is, want die is snel zat. Ook is de 10Mbit netwerkkaart snel zat. Nou dan moet het wel ergens in het chello netwerk zitten.

Trust me: Ik heb destijds de ethernet kabel uit mijn chello modem gehaalt en stak hem in mijn adsl modem. Verder alles exact gelijk! En tada dit probleem bestaat niet meer!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 10:40 ]

• Warbringer
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 10:38:
[...]

Hmm, en toch heb ik er met ADSL geen last van. De basis van je verhaal klopt, alleen als de server niet verneemt dat een pakketje is aangekomen, dan is er kennelijk iets zeeeeeer traag. Want deze retry's zitten geloof ik ergens tussen de 1 en 3 seconden. Bovendien kan ook ook niet de PC zijn die traag is, want die is snel zat. Ook is de 10Mbit netwerkkaart snel zat. Nou dan moet het wel ergens in het chello netwerk zitten.

Trust me: Ik heb destijds de ethernet kabel uit mijn chello modem gehaalt en stak hem in mijn adsl modem. Verder alles exact gelijk! En tada dit probleem bestaat niet meer!
Het probleem zal bij ADSL misschien wel minder zijn omdat deze idd 2 (kleinere) draden heeft tegen de 1 (dikkere) coax kern van kabel. De scheiding in up- en downstream gebeurd bij ADSL fysiek en bij Kabel gebeurd dat hardware-matig. Maar neem het gewoon van me aan dat je upload nodig hebt om te downloaden en bij elke vorm van internet is het vrijwel onmogelijk om max te downloaden als je upstream al volledig is gebruik is door iets anders.

Oh, en PC's kunnen wel te traag zijn. Ik heb mensen gesproken met (oudere) PC's en 10Mbit kaartjes.. Modem had perfecte modemwaardes en toch traag downloaden. Monteur gestuurd, laptopje eraan en vol gas. Verder niks veranderd alleen destijds de ethernet kabel uit NIC van de klant gehaalt en in de NIC van de laptop gestoken. Alles verder exact gelijk! En tada!

[ Voor 14% gewijzigd door Warbringer op 28-01-2004 11:21 . Reden: toevoeging ]

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-04 10:46
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 09:20:
We kunnen klagen tot we een ons wegen, chello doet het toch maar. @Home zal volgen. Dit kan het begin zijn van een reeks verhogingen. _/-\o_

Denk het niet, en vergeet niet dat @home al jaren een flink hogere downstream heeft dan chello, dus van volgen is niet echt sprake.

Digital Media Junkie

Verwijderd

Sommige mensen hier storen er zich kennelijk aan dat ik mensen ADSL adviseer boven Chello. Ik geef dit advies louter en alleen op mijn eigen bevindingen. Ik deel deze gewoon met iedereen die het maar wil horen. Ik gun niemand de chello ellende die ik (en vele andere, als ik de diverse fora mag geloven) gehad heb.

Ik was ooit chello klant van 't eerste uur (ook telekabel destijds) en had nooit technische problemen. Althans, het is me nooit opgevallen. Uit pure administratieve wanorde en uit discommunicatie van UPC ben ik overgegaan naar een, op papier langzamere, ADSL verbinding. Het exacte verhaal hierover hoort niet in dit topic thuis, maar het is tranen trekkend.

Het is eerste wat me opviel met ADSL was dat het surfen veel sneller ging terwijl ik minder bandbreedte had! Na dit onderzocht te hebben bleek dat de netwerksnelheid (ping tijd), bij mij, met ADSL 11x sneller was dan ik bij Chelo had. Vooral bij veel kleine bestandjes (surfen!) is de ping tijd veel belangrijker dan bandbreedte. Op dat moment realiseerde ik me dat ik, zonder dat ik dat gemerkt had, al die tijd eigelijk ook flinke technische problemen heb gehad.

Nu ik ADSL heb, weet ik pas hoe veel beter het kan zijn.

De prijzen worden niet meer keer op keer verhoogt (zoals bij Chello) maar wel de snelheid (tot op heden nog steeds niet bij Chello). Ook loopt alles veel soepeler en stabieler. Ik krijg weer correcte rekeningen en ook de helpdesk antwoord altijd op e-mail en binnen het uur. Een eigen server draaien is vanzelfsprekend, net als binaries en bSMTP. Ook heb ik een hostname naar keuze welke in de DNS staat. Lekker makkelijk om van op afstand mijn eMule te besturen.

Voor de mensen die nog geen keuze hebben hoop ik echt dat Chello wat beter wordt. Misschien dat ze inderdaad wat aan de snelheid gaan doen binnenkort. Hoewel ik me afvraag hoe veel je daar dan voor moet gaan betalen. Ik ben er wel bang voor dat de administratieve problemen zullen blijven, net als de reguliere prijsverhogingen. Maar gelukkig zal 98% dekking van ADSL voor het eind van het jaar een feit zijn. Dus er is hoop!

• wolly_a
  • Niet online
Ik geloof niet dat de upload van kabelinternet zo beperkt is als hier gezegd wordt. Bovendien ligt er al heel veel glasvezel naar verschillende wijkcentrales, dacht ik, dus het deel waar je het probleem zou kunnen hebben, is maar klein.... Maar ik lul ook maar voor zover ik verstand heb.

• marteltor
Ik geef dit advies louter en alleen op mijn eigen bevindingen. Ik deel deze gewoon met iedereen die het maar wil horen.
Volgens mij snap je het nog steeds niet :| wij willen het NIET horen. In dit topic gaat het om snelheidsverhoging van chello, niet over hoe geweldig adsl wel niet is!

Verwijderd

Ondertussen is het nog maar zeer de vraag of er wel een verhoging komt. En als die er dan al komt, wat gaat die dan kosten? En als die verhoging geweest is, dan is het nog maar de vraag of het werkt (dat doet het nu al vaak niet dus). En als het dan ook nog zou werken, dan is het de vraag hoelang het duurt voordat ze weer achter lopen op alternatieve breedbandmedia.

Al met al, veel te veel geschakelde 'als-als-als' naar mijn mening.

• bruto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11-2025

bruto

Druktemaker.

hasse_m, je hebt adsl, fijn voor je.
Voor de mensen die geen keuze hebben tussen adsl of kabel, of voor diegenen die er bewust voor kiezen bij Chello to blijven, is het echt NIET intressant wat je allemaal neerzet.
Als ik kon had ik ook wel 8Mbit van bbeyond laten aanleggen, helaas kan dat dus niet, en zullen we het met chello moeten doen.

Dat chello nu misschien gaat verhogen kan alleen maar goed uitpakken, ik zie het dus positief in. In het ergste geval komen de verhogingen er niet, jammer dan. Ga je ADSL propaganda maar verkondigen in een van de daartoe bestemde topics, maar niet hier :|

The more you know, the more you know you don't know.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:15

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 13:09:
Ondertussen is het nog maar zeer de vraag of er wel een verhoging komt. En als die er dan al komt, wat gaat die dan kosten? En als die verhoging geweest is, dan is het nog maar de vraag of het werkt (dat doet het nu al vaak niet dus). En als het dan ook nog zou werken, dan is het de vraag hoelang het duurt voordat ze weer achter lopen op alternatieve breedbandmedia.
Lees nou eens GOED. Chello moet de snelheden wel verhogen om de concurrentie met ADSL aan te blijven kunnen. Dat betekent dus dat ze onmogelijk een prijsverhoging kunnen doorvoeren. Als ze dat flikken dan jagen ze meer mensen weg dan dat ze aan zich binden.

En verder: Ik heb inmiddels in 4 jaar tijd op 1 adres in regio A'dam en 2 adressen in Eindhoven Chello (gehad) en heb op wat relatief kleine problemen nooit veel gedoe gehad. Op z'n hoogst problemen met de afhandeling van het afsluiten van een account, retourneren van borgsom, etc.

De snelheid die ik in A'dam en Eindhoven haal is gewoon de volle 1,5mbit en dat is altijd zo geweest. Dus het enige dat mij dwars zit is de relatief hoge prijs en de beperkte upstream. Als ze dat fixen zonder prijsverhoging dan ben ik een tevreden klant, en zal het me verder worst wezen hoeveel beter jouw ADSL connectie dan je oude Chello verbinding is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 16:18

Mike78

Always

Ik hoop dat chello snel komt met officieel nieuws. Ik ben recentelijk namelijk verhuisd en wil dus een nieuwe internetaansluiting. Mijn keuze was inmiddels eigenlijk gevallen op Demon (1024/512).

Maar als de chello classic snelheid klopt zoals die hier wordt genoemd ga ik toch daarvoor. Was altijd tevreden over chello.

Maar ja, de demon aanbieding loopt maar tot eind januari, dus hopelijk maakt Chello voor die tijd iets bekend.

[ Voor 4% gewijzigd door Mike78 op 28-01-2004 13:22 ]

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

• JeroenT
  • Laatst online: 29-04 14:37

JeroenT

hoi!

als reactie op hasse_m :

Wat kan jou het dan nog schelen?

Jij hebt toch het o zo geweldige ADSL? :P

8mbit/1mbit... en... ook over 20 jaar nog ;) , kabel kan nog een heel stuk sneller.. :)

[ Voor 12% gewijzigd door JeroenT op 28-01-2004 13:27 ]

• marteltor
Mike78 schreef op 28 januari 2004 @ 13:21:
Ik hoop dat chello snel komt met officieel nieuws. Ik ben recentelijk namelijk verhuisd en wil dus een nieuwe internetaansluiting. Mijn keuze was inmiddels eigenlijk gevallen op Demon (1024/512).

Maar als de chello classic snelheid klopt zoals die hier wordt genoemd ga ik toch daarvoor. Was altijd tevreden over chello.

Maar ja, de demon aanbieding loopt maar tot eind januari, dus hopelijk maakt Chello voor die tijd iets bekend.
die akties zullen heus wel weer verlengd worden oid.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:08
marteltor schreef op 28 januari 2004 @ 13:35:
[...]

die akties zullen heus wel weer verlengd worden oid.
Precies, als Demon geen aanbieding meer heeft maar Wanadoo, Planet en iedereen nog wel, gaat geen hond meer naar hun natuurlijk, je hebt het over minimaal 200€ instapkosten.

Verwijderd

Wat voor de 1 niet intressant is, kan voor iemand anders nog altijd best intressant zijn. Voor mensen die tijfelden of ze over gaan naar adsl of niet en dus wachten op een mogelijke snelheids & prijsverhoging was het waarschijnlijk een goed advies dat ik gegeven heb. Voor anderen waarschijnlijk ook, voor sommigen mogelijk niet. Sorry als je er aanstaat aan hebt gegeven. Ik wil niet meer dan een helder beeld van de zaak geven.

We wachten vrolijk verder op het grote nieuws van chello....... :O :z :Z

p.s. Ik mag als 'het nieuws' straks bekend is toch wel even lachen he?

• Br@m
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 13:52:

Dat je een gigantische hekel hebt aan Chello dat is ons nu al heel lang duidelijk hoor, maar om daar nou steeds over door te zeuren wordt wel een tikkeltje vervelend. :/ Ik zelf heb ook Chello gehad, en heb nu ook gelukkig ADSL, maar ik gun de mensen die bij Chello zitten van ganserharte dat die update erkomt. Maar volgens mij gun jij ze dat nog niet eens. In ieder geval zo kom jij hier over in mijn ogen.
En meer wil ik er niet over kwijt.
Dus wees een vent en stop ermee aub... :)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-05 12:03
In vergelijking met Tiscalli vindt ik Chello een verademing.. Alleen al het wachten op de verbinding bij het opstarten vindt ik een crime... Als je geen problemen met Chello hebt zie ik geen enkele reden om over te stappen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Verwijderd

Ik wil niet meer dan een helder beeld van de zaak geven.
Uh-huh. "ADSL rulez, chello is kut, je bent een sukkel dat je bij chello blijft, want dan zie je niet in dat ADSL beter is". Helder beeld hoor. :{ Ikzelf ben prima tevreden over chello. De beloofde snelheden leveren ze (itt wat ik bij een vriend hoor, die met ADSL maar blijft schommelen in snelheid). Ik heb nog nooit de helpdesk hoeven op te bellen (da's toch altijd beter dan een helpdesk zonder wachttijd?). Bij een verhuizing werd ik correct geholpen, en alle administratie gaat perfect.

't Enige waar ik stevig van baal bij chello is het knijpen van de FTP verbinding :{

Verwijderd

even tussendoor.. zijn er Chello abonnees die al surfen in een hogere versnelling? hier ging het 190kB maar dat is nu 280kB (+/- 2100kbps). alleen de upload is nog hetzelfde maar in ieder geval gaat het in Dordrecht al snel ingevoerd worden denk ik (daarom lag Chello er de laatste tijd ook vaak uit, werkzaamheden)

ben ook dik tevreden met Chello, als het eens een middagje eraf lag (eens in de zoveel maanden) dan heb ik nog altijd andere hobbies om te doen 8)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 15:33 ]

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 16:08

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

hmm ja me upload is soms ineens wat hoger, 20 kb ofzo terwijl die tot maandje terug altijd strak op 14 kb bleef hangen. maar of dit met de "upgrade" te maken heeft, betwijfel ik :)

en ik denk chello kende, dat ze het eerst groots aan kondigen en daarna pas zullen gaan doen. en eer het bij iedereen klaar is we wel weer een kwartaal of 2 / 3 verder zijn.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:02

Nakebod

Nope.

Ik heb het idee dat Chello de verhogingen pas bekend maakt als ze doorgevoerd zijn :*)

Zou me zowat niets verbazen als ze dat op die manier doen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

ik zit nog te downe@ 100 kb ( amper) en uploaden @ 10:S

Verwijderd

Ik heb de laatste tijden heel weinig problemen (afkloppen). Die verhoging zou heel erg leuk zijn maar een wat lagere ping en hogere upload is leuker en beter dan een dikke download. Daarom mag Chello van mij nu wel leuk gaan updaten, kan ik die gasten op school weer eens zegge dat me Chello sneller is dan hun ADSL.

Met de weinige problemen die ik nu de laatste paar maanden heb gehad blijf ik voorlopig nog wel ef bij Chello, zeker nu ze gaan verhogen :9

• G F0rce 1
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 13:52:
Wat voor de 1 niet intressant is, kan voor iemand anders nog altijd best intressant zijn.

BLAAT

We wachten vrolijk verder op het grote nieuws van chello....... :O :z :Z

Het gaat er niet om voor wie het wel of niet interesant is het gaat er gewoon op dat jou opmerkingen niet in dit topic thuis horen. En for the sake of dit topic, laten we hiermee ophouden.
Wat zijn de laatste berichten uit de chello hoek? Nog steeds niks offcieels, het gaat toch om beging van volgende week dus nog maar 5 tot 7 dagen! Of mag Chello pas officieel iets zeggen als het werkelijk gebeurt is?
Nakebod schreef op 28 januari 2004 @ 15:48:
Ik heb het idee dat Chello de verhogingen pas bekend maakt als ze doorgevoerd zijn :*)

Zou me zowat niets verbazen als ze dat op die manier doen.
zoiets ja ....

En zijn er meer mensen die inmiddels met de helpdesk contact opgenomen hebben, zo ja wat is de reactie ?

[ Voor 15% gewijzigd door G F0rce 1 op 28-01-2004 16:32 ]

• nijntje82
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Chello ( basic, 50E ) omhoog of niet met snelheid, ze blijven ratten met een onstabiel ruk netwerk. Terwijl 1 van de beste adsl providers ( Demon ) hun 8192/1024 pakket aanbied voor 65E en modem/installatie gratis, das in theorie 1 mb down ;) en upload sneller dat dat ik nu gemiddeld download met chello, whaha!

Die ventjes bij chello kunnen binnenkort hun spullen pakken :D

B) Ik ga voor Demon !

Verwijderd

nijntje82 schreef op 28 januari 2004 @ 17:03:
Chello ( basic, 50E ) omhoog of niet met snelheid, ze blijven ratten met een onstabiel ruk netwerk. Terwijl 1 van de beste adsl providers ( Demon ) hun 8192/1024 pakket aanbied voor 65E en modem/installatie gratis, das in theorie 1 mb down ;) en upload sneller dat dat ik nu gemiddeld download met chello, whaha!

Die ventjes bij chello kunnen binnenkort hun spullen pakken :D

B) Ik ga voor Demon !
ja je betaald natuurlijk meer voor de theorie 1 meg download.

maar dit topic gaat over bekendmaking snelheidsverhogingen e.d. en dus niet over dat
- ADSL beter is
- Chello zuigt
- e.d.

Daarom vind ik het echt lame dat mensen hier zo lopen te klagen over chello. Daar zijn al genoeg reacties gegeven in andere topics.

blijkbaar heeft er niemand verder nieuws. Het bericht dat de snelheden verhoogd gaan worden is vandaag bevestigd bij mij op mail.
Er was niets nieuws dat ze mij konden melden. dus ook geen datum.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 17:55 ]

Verwijderd

Klubbheads schreef op 28 januari 2004 @ 13:25:
als reactie op hasse_m :

Wat kan jou het dan nog schelen?

Jij hebt toch het o zo geweldige ADSL? :P

8mbit/1mbit... en... ook over 20 jaar nog ;) , kabel kan nog een heel stuk sneller.. :)
Dacht het niet.
Intussen heeft VDSL of Glasvezel zich al verder ontwikkeld!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

en wat denk je van adsl 2: dat kan al 12 of zelfs 16 mbit aan.
adsl is nog lang niet uit gegroeid hoor!

• G F0rce 1
lammmetak schreef op 28 januari 2004 @ 18:08:
Nee maar ik zie nergens in de topic titel Bekendmaking snelheidsverhoging ADSL. Dus mischien dat we even op kunnen houden met het verglijken van ADSL vs. Chello , de verschillen zijn bekend we wachten nu op het moment tot Chello ingrijpt en bidden dat dit volgende week wordt :+ . Ik heb ook mijn klachten over Chello maar dit is niet de plek om die te dumpen, zoals eerder gezecht.
Verder ben ik blij dat de helpdesk als zegt dat er verhogingen komen. Vreemd toch dat ze geen datum kunnen noemen ?!

Verwijderd

fok, in verkeede thread geplaatst...
excuses

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 18:59 ]

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

G F0rce 1 schreef op 28 januari 2004 @ 18:48:
[...]

Nee maar ik zie nergens in de topic titel Bekendmaking snelheidsverhoging ADSL. Dus mischien dat we even op kunnen houden met het verglijken van ADSL vs. Chello , de verschillen zijn bekend we wachten nu op het moment tot Chello ingrijpt en bidden dat dit volgende week wordt :+ . Ik heb ook mijn klachten over Chello maar dit is niet de plek om die te dumpen, zoals eerder gezecht.
Verder ben ik blij dat de helpdesk als zegt dat er verhogingen komen. Vreemd toch dat ze geen datum kunnen noemen ?!
mja da sloeg op iemand die zij dat adsl niet meer door kan groeien door de techniek , sorry knzal de volgende keer quoten:)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 12:17
Dus glasvezel kan ook heel veel aan. Maar daar heb je atm nix aan. Het gaat er om nu.

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:05
Wanneer komen die verhogingen nou :/

• greenlizzard
  • Laatst online: 19:49
Binnen 3 weken.

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Termi schreef op 28 januari 2004 @ 19:15:
[...]

Dus glasvezel kan ook heel veel aan. Maar daar heb je atm nix aan. Het gaat er om nu.
ja en die kabels die hier liggen van chello kunnen ook meer aan dus dat de vooruit gang stil staat klopt niet.

• G F0rce 1
of volgende week zoals sommigen opperen , maar het blijven voorlopig geruchten. Ik snap niet waarom Chello niet gewoon een datum geeft.

• JJJ
  • Laatst online: 20:32

JJJ

G F0rce 1 schreef op 28 januari 2004 @ 21:49:
[...]

of volgende week zoals sommigen opperen , maar het blijven voorlopig geruchten. Ik snap niet waarom Chello niet gewoon een datum geeft.
Misschien zijn ze het helemaal niet van plan en zitten de users hier elkaar alleen maar lekker te maken ?

Ik kan me best voorstellen dat een aantal users dat leuk vindt.

Er is nog niks officieels van chello naar buiten gekomen dus kun je er nog niet eens op rekenen.

Je kan wel komen met argumenten dat UPC toch de snelheden moet verhogen om mee te kunnen met ADSL, maar denk eens na: denk je dat UPC het verstand heeft om dat te kunnen bedenken?

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 16:44
G F0rce 1 schreef op 28 januari 2004 @ 21:49:
[...]

Das dus ook binnen3 weken :+

• artman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01-2021
Hier een quote van het forum van chelloo.com van iemand die dichtbij Chello staat:
Er komt op zeer korte termijn meer duidelijkheid over, maar ze konden geen datum geven. Het zou zomaar morgen kunnen zijn, maar het kan ook volgende week of volgende maand..
Ik heb het via mijn contact aan de pers-afdeling gevraagd maar daar kom je ook geen stap mee verder. Het antwoord was voor mij in iedergeval genoeg om te weten dat dit serieus is. Ze zijn er niet blij mee dat dit naar buiten is gekomen. (waarom niet? geen idee)

De snelheden die hier zijn gepost komen overeen met wat ik te horen kreeg, maar er werd met nadruk verteld dat ze er nog niet helemaal uit waren.

Dit zou dus betekenen dat ze wellicht zeer binnenkort een bericht de deur uitdoen met de nieuwe snelheden, en dat dat dan pas over een maandje of 2 daadwerkelijk wordt ingevoerd.
Het is dus weer allemaal lekker duidelijk hoe lang t allemaal nog gaat duren :?

[ Voor 3% gewijzigd door artman op 28-01-2004 22:09 . Reden: niet zeker wetend ]

• JeroenT
  • Laatst online: 29-04 14:37

JeroenT

hoi!

Zow wow, wel 12 of 16 mbit! :+ en dan moet je ook nog binnen 2 km van de centrale zitten..

Nee, kabel heeft op DIT moment de meeste capaciteit, dat niet alle ISP's hier dat ook aanbieden is een heel ander verhaal.

• G F0rce 1
Shyne schreef op 28 januari 2004 @ 22:02:
[...]

Das dus ook binnen3 weken :+
offtopic:
Ik hou ook van jullie :)

Voor de rest begin ik er inderdaad bang voor te worden dat dit een grote hype is om niks en dat we oven een paar weken nog staan met lege handen, maar ik hoop op binnenkort bericht. De kans dat Chello snelheden verhoogt zonder dit groots aan te kondiggen lijkt me ongeveer net zo groot als dat Bush herkozen wordt volgende jaar (a.ka. nihil)!

• FreakNL
  • Laatst online: 22:32

FreakNL

Well do ya punk?

Klubbheads schreef op 28 januari 2004 @ 22:07:
[...]

Zow wow, wel 12 of 16 mbit! :+ en dan moet je ook nog binnen 2 km van de centrale zitten..

Nee, kabel heeft op DIT moment de meeste capaciteit, dat niet alle ISP's hier dat ook aanbieden is een heel ander verhaal.
Niet alleen op DIT moment, ook in de (verre) toekomst. ADSL daar is al heel gauw de rek uit, terwijl kabel nog veel en veel en vele malen sneller kan. In theorie zit er veel meer rek in internet via (een) kabel dan via (een) ADSL.

Op dit moment kan je zeggen dat ADSL ietsje fijner is (snellere pingtijden bijv.). Op de lange termijn echter (praat ik over 10 tot 15 jaar), heeft kabel de toekomst....

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-04 12:13
JJJ schreef op 28 januari 2004 @ 21:56:
[...]

Misschien zijn ze het helemaal niet van plan en zitten de users hier elkaar alleen maar lekker te maken ?

Ik kan me best voorstellen dat een aantal users dat leuk vindt.

Er is nog niks officieels van chello naar buiten gekomen dus kun je er nog niet eens op rekenen.

Je kan wel komen met argumenten dat UPC toch de snelheden moet verhogen om mee te kunnen met ADSL, maar denk eens na: denk je dat UPC het verstand heeft om dat te kunnen bedenken?
Helemaal eens die stoeptegels daar |:( mja als ik eind maart geen speed up heb dan ga ik wel ADSL of zo

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:15

Exirion

Gadgetfetisjist

FreakNL schreef op 28 januari 2004 @ 22:35:
Op de lange termijn echter (praat ik over 10 tot 15 jaar), heeft kabel de toekomst....
En waar haal jij die 'wijsheid' vandaan?
De hedendaagse kabel is echt niet zo'n supersysteem.

Ik zou eerder denken en Fiber To The Curb (ook wel Fiber To The Home):
Iedereen z'n eigen glasvezel datalijn tot aan de stoep.
Dat zal waarschijnlijker de toekomst zijn.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Klubbheads schreef op 28 januari 2004 @ 22:07:
[...]

kabel is voor leechers adsl is voor online gaming en zo:)
geef mij maar adsl met 2 mbit en 320 kbit up , ben ik hartstikke blij mee hoor:)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Exirion schreef op 28 januari 2004 @ 23:38:
[...]

En waar haal jij die 'wijsheid' vandaan?
De hedendaagse kabel is echt niet zo'n supersysteem.

Ik zou eerder denken en Fiber To The Curb (ook wel Fiber To The Home):
Iedereen z'n eigen glasvezel datalijn tot aan de stoep.
Dat zal waarschijnlijker de toekomst zijn.
Dan geef je FiberNL dus zo ongeveer gelijk, want het grootste gedeelte van het kabelnetwerk is al van glasvezel.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.