Toon posts:

Bekendmaking snelheidsverhoging Chello

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 477 views sinds 30-01-2008

• artman
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22-01 09:49
Volgens chelloo.com komt er a.s. maandag uitsluitsel over de veranderingen in snelheid bij Chello. Komt waarschijnlijk een nieuw light abb bij en down- en uploadsnelheden gaan van alle paketten omhoog.

Hopelijk komt het er nu dan toch echt van :P

Let op: ook voor dit 'upgrade' topic geldt: aub ontopic blijven en niet met speedtest resultaten gaan strooien; dit is nergens voor nodig en vervuilt het topic.

[Voor 27% gewijzigd door Korakal op 27-01-2004 23:24]

• HaaZ
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 11:43

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Ik zit de topics daar ook al enige tijd te volgen. Volgens mij komt het er nu eindelijk eens van.

Gegokt wordt dat:

chello light naar 1 Mbit down

chello classic naar 2 MBit down

chello plus naar 4 MBit down

Maar k hoop dat we maandag eindelijk eens een bevestiging van de geruchten krijgen! :)

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Nibble
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 16-11 22:59
laat ze de upload snelheid maar wat omhoog gooien, daar zit hem bij mij meer de bottleneck

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

• BigB
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Andere mensen gokken weer dat classic 3000/512 wordt :)

• Rene.info
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 20-08-2004
artman schreef op 23 januari 2004 @ 00:52:
Volgens chelloo.com komt er a.s. maandag uitsluitsel over de veranderingen in snelheid bij Chello. Komt waarschijnlijk een nieuw light abb bij en down- en uploadsnelheden gaan van alle paketten omhoog.

Hopelijk komt het er nu dan toch echt van :P
Nouja, volgens chelloo.com .. volgens een aantal bezoekers van chelloo.com O-)

chello underground

• Termi
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 03-12 21:58
Eerst zien :), maar 512 is wel heel veel voor classic :+. Kan het me nog niet voorstellen, ik denk zelf dat de upload verdubbeld wordt.

• monkel
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 10:46
uh oh, heb net deze maand adsl aangevraagd en chello opgezegd :p

• Shotcaller777
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Ze moeten wel... De ADSL abbo's worden steeds sneller en goedkoper :)

• Specht
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 19-11 23:02

Specht

Il Cuore Sportivo

Mwa al trekken ze de snelheid gelijk met adsl, dan nog is adsl qua connectie en ping stukken beter dan chello.
En het lijkt mij dat dat niet gaat verbeteren als ze overal de snelheid omhoog gooien, maar goed mochten ze maandag aankondigen dat ze binnen 2 maanden de snelheid omhoog gooien, dan blijf ik nog wel ff bij chello puur om te kijken of het ook daadwerkelijk beter wordt.
Anders stap ik alsnog over naar adsl. :7

• H-52
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 02-11-2004

H-52

Daft Duck

Daar komen ze wat mij betreft dus net effe te laat mee.

Ik heb al een aanvraag voor Demon ADSL lopen en zodra dat is geregeld gaat Kwelloo bij mij de duer uit. En ik zal er geen traan om laten.

Alcohol: De oorzaak en oplossing van alle problemen ter wereld

• Olaf van der Spek
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Als de data limiet niet veranderd, heb je niet zoveel aan extra downstream snelheid. Extra upstream snelheid is natuurlijk wel zeer welkom.

• dutchtubby
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 02-09-2011

dutchtubby

Cow associate

hhhmmm krijg morgen mij adsl modem binnen. omdat ik eindelijk weer eens en snelle upload wilde hebben.
ik betaal nu evenveel voor en 8x snellere verbinding, 8 mbit down 1 mbit up voor 40 eurotjes, dus ik lach chello nog wel effe uit.
ze hebben nu al moeilijkheden om de snelheid erin te houden, laat staan als het nog sneller moet gaan worden.
en chello garandeert de snelheid ook niet.
nee ik ben er niet rouwig om dat ik na 6 jaar weg ga bij ze

> TCA Mail </> TCA Website <

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wie levert dat voor 40 euro?

• 303Viper
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 27-11-2013
Hmmm Dinsdag de hele dag off-line geweest....
Dus ik bellen dat ik de helft van m'n abbo geld terug wil zeggen ze ja sorry maar er wordt daar gewerkt, en binnen 5 min was ik weer on-line :)
Tot mijn grote verbazing ging het downloaden ineens met 300 KByte/sec. ik blij :).
Ik denk dat dit dus waar is en dat ik een soort van test geval ben sinds ik altijd elke nacht 1 a 2 GB binnen haal.

P.S. 'K heb Chello classic

[Voor 5% gewijzigd door 303Viper op 23-01-2004 23:21]

• Shotcaller777
  • Niet online
Same here... chello (classic) valt steeds per dag 1 keer uit. Ik kom dan weer online en haal ik super hoge snelheiden :)

• M@cer
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online
Hopen op een mooie verhoging. Heb nu sinds een maand Chello Plus en het bevalt me best, maar sneller mag natuurlijk altijd... En als Classic 3Mbit wordt kan Plus natuurlijk nooit maar 4 Mbit worden.. Die moet hoger, anders ga ik gelijk weer terug naar Classic.

Moet zeggen dat ik het wel chique vondt dat ik ook de eerste maand Plus gratis kreeg en dat dit niet alleen voor nieuwe klanten geld. (try and buy actie).

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Bladerunner68
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 25-06-2004
Als iedereen nou overstapt op adsl,dan word chello vanzelf al sneller.
maar ik wacht nog even af met mn chello classic de geruchten klinken goed.

• Didzjeriedoe
  • Laatst online: 09-07-2008

Didzjeriedoe

Wie kent hem niet

Macer schreef op 24 januari 2004 @ 10:59:
Hopen op een mooie verhoging. Heb nu sinds een maand Chello Plus en het bevalt me best, maar sneller mag natuurlijk altijd... En als Classic 3Mbit wordt kan Plus natuurlijk nooit maar 4 Mbit worden.. Die moet hoger, anders ga ik gelijk weer terug naar Classic.

Moet zeggen dat ik het wel chique vondt dat ik ook de eerste maand Plus gratis kreeg en dat dit niet alleen voor nieuwe klanten geld. (try and buy actie).
Heb al jaren Chello classic, en ben (misschien voor sommigen) ook al jaar en dag een tevreden klant. Maar is het zo dat ik dus Chello plus een maand lang gratis kan proberen met dezelfde modem? En wat moet ik daarvoor doen?

Als een computer "Ram disk" vraagt, is dat geen werkwoord.

• M@cer
  • Nu online
Ik heb wel een ander modem gekregen (lancity => Motorola). Dan is het alleen nog een kwestie van omzetten. Kreeg van de week de mijn eerste Plus factuur en die werd netjes gecrediteerd.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• SuBBaSS
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 12:46

SuBBaSS

-has Ryzen

Je kunt kostenloos upgraden naar een hoger abo, maar als je dan weer terug zou willen naar classic, betaal je wel €30. Is geen mooie oplossing, maar leuker kan ik het ook niet maken voor je. Gratis wordt het proberen dus niet, da's alleen voor nieuwe aanmeldingen.
Kan trouwens inderdaad met je eigen modem, is een kwestie van instellingen veranderen.

Gaslighting is a form of psychological manipulation in which a person or a group covertly sows seeds of doubt in a targeted individual or group, making them question their own memory, perception, or judgement..

• dutchtubby
  • Laatst online: 02-09-2011

dutchtubby

Cow associate

OlafvdSpek schreef op 23 januari 2004 @ 23:01:
Wie levert dat voor 40 euro?
was een actie van ladot, ja het staat niet goed bekend ik weet het, maar adsl werkt normaal gesproken beter als chello kabel, en het loopt via bbned.
dus ik wilde de gok wel wagen.
de prijs is nu alweer omhoog naar 55 euro.
voor mij gaat de prijs volgend jaar ook omhoog.
maar mischien is er dan weer iemand goedkoper geworden, en dan stap ik wel weer over.

> TCA Mail </> TCA Website <

• Dennahz
  • Laatst online: 16:09

Dennahz

Life feels like hell should.

303Viper schreef op 23 januari 2004 @ 23:16:
Hmmm Dinsdag de hele dag off-line geweest....
Dus ik bellen dat ik de helft van m'n abbo geld terug wil zeggen ze ja sorry maar er wordt daar gewerkt, en binnen 5 min was ik weer on-line :)
Tot mijn grote verbazing ging het downloaden ineens met 300 KByte/sec. ik blij :).
Ik denk dat dit dus waar is en dat ik een soort van test geval ben sinds ik altijd elke nacht 1 a 2 GB binnen haal.

P.S. 'K heb Chello classic
Wow, dat zou wel erg mooi zijn als dat de snelheid zou worden.. 300 kb/s :9

Deze snelheid heb je nog steeds? Of was het gewoon ff.

Twitter

• cruncher
  • Laatst online: 03-12 22:12

cruncher

wanna crunch someone?

BrEeZeR schreef op 24 januari 2004 @ 11:19:
[...]

Ik heb al zovaak gelezen dat chello klanten, meestal, tijdelijk hogere snelheden hebben behaald dan eigenlijk mogelijk zou zijn. Dit is niet officieel bevestigd door chello, blijkt maar weer dat ze totaal geen controle over hun eigen netwerk hebben.

Ik ben heel blij met mijn adsl aansluiting, wat een verschil met dat brakke chello.
Com21 modem in Dieren, wat een ramp. Modemomruilen bij chello? Niet mogelijk alleen als die kapot is doen ze dat. Ok, bye bye chello.......

can you read my mind?

• SithWarrior
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 14:50

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

het zou wel fijn zijn als het omhoog, maar hoe lang het allemaal nog gaat duren durf ik niet te zeggen. :P

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• White Feather
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 14:56
monkel schreef op 23 januari 2004 @ 20:57:
uh oh, heb net deze maand adsl aangevraagd en chello opgezegd :p
Check, hier ook! Vond € 49.94 per maand een beetje veel worden, al hebben ze bij mij de download idd verhoogd, zit op 2.5 mbit, maar die upload. :'( (128 kbit)

Je hebt gewoon een download-verbinding die beperkt wordt door de upload. Ze zijn dus te laat en te duur.

Ga nu naar Wanadoo Lite 1024/320 voor € 19.95 per maand voor de 1e 6, daarna € 34.95 en gratis aansluiting en ethernetmodem.

• Miglow
  • Laatst online: 19-10 04:29
Ik heb chello er ook helemaal uitgegooid. Heb nu Demon 2/1 voor 5 eurootjes meer, wat nu door een fout van bbned op 640/128 staat, maar er wordt aan gewerkt. Aan de andere kant UPC er helemaal uit 1 maart, scheelt ook weer 15 euro voor kabeltv, heb toch schotel en pc :)

Vooral die 1Mbit up, yummie

edit:

Inmiddels alweer een week 2048/1024, netjes gedaan BBned _/-\o_
Ook fijn trouwens dat je een helpdesk krijgt die weten waar ze over praten

[Voor 22% gewijzigd door Miglow op 02-02-2004 14:22]

• Fidai
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 14:29
Leuk als die snelheidsverhogingen doorgaan bij chello maar het blijft toch echt gaar hoor, passive ftp gaat nog steeds langzaaaaam (30kbps 's avonds is geen uitzondering...), news server zijn gaarder dan gaar en dat was het dan weer. Hebbie 2Mbit+ download en kan je er nix mee :D lekker nuttig :(

• PcPiraat
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 03-10-2006
Leuk die verhoging. Ik had ook classic, maar het was op den duur gewoon bagger voor zoveel geld en een prut upload. Wat ben ik nu tevreden met Demon (1024/512). Ruim voldoende voor mij.

Mij hoor je voorlopig niet klagen. Laat sjellie maar verder gaan met wat ze bezig zijn.

• rjw
  • Laatst online: 16-04-2014
Ik heb ze half december nog gemaild met de vraag als ze nog van plan waren wat aan de snelheid(vooral upload) of prijs te doen omdat ADSL steeds sneller en goedkoper werd,antwoord was dat dit voorlopig niet te sprake was.
Ik heb eind december maar Wanadoo Lite(1024/320) aangevraagd en Chello Classic opgezegd(loopt nog tot 31 jan) en ga nu van 49,95€ naar 22,49€ per maand.
Ik vind de downloadsnelheid niet zo belangrijk meer die was bij chello best oke,tenzij je natuurlijk een ftp site weet die super snel is maar met bittorrent of emule maakt het niet zoveel uit.

Antec SLK3700AMB,Intel i3 2100,MSI H67MA-ED55,Crucial DDR3 Cas7 2x2GB,OCZ Onyx 32GB,WD EARS 1,5GB GP,Seasonic S12II 330W,Samsung 206BW

• Morax
  • Laatst online: 03-12 19:04
Ik heb hier ook Chello, maar ik denk dat ik alsnog ga overstappen naar ADSL. Waarom? Met deze upload kan ik niet eens lekker gamen en tegelijkertijd teamspeak gebruiken :( En dan kan je helemaal lachen als mijn ouders ook nog eens zitten te internetten.

Heb ooit eens gebeld, blijkt dat de halve straat hier Chello heeft.

Het gaat me meer om upload, en die is voor 5 euro meer (Demon) toch wel een flink stuk hoger dan bij chello. Ok de stabiele lagere ping is voor mij wel aantrekkelijk :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• bartjenl
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15:16
UPC kan alles wat ADSL nu met "hun" markt doet echt niet over zich heen laten komen.. volgens goede bronnen binnen UPC gaat UPC haar klanten echt weer terugwinnen.. en dan zullen ze toch wel enige verhogingen en verbeteringen in moeten voeren. Ze hebben nu eerst hun helpdesk verbeterd en de service op zich en ik geloof echt dat ze nu hun producten ook enorm gaan verbeteren. Ze kunnen namelijk niks anders.. als ze het niet doen lijden ze straks zoveel verlies in afschrijving van hun apparatuur etc. vanwege de overstap van veel van hun klanten naar ADSL..
oftewel.. ik geloof echt dat ze maandag hun snelheden gaan verdubbelen en ik hoop ook dat ze hun policies wat betreft servers en netwerken ook snel gaan veranderen..
Ze kunnen niet anders.

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

• Joni
  • Niet online
Inderdaad. De snelheid verhogen is één ding, maar dat is niet het enige wat ze moeten verbeteren. Ik ben begin dit jaar overgestapt van Chello Classic naar ADSL (KPN - XS4ALL Basic) om de volgende redenen:
  • De snelheid (met name de upload).
  • De mogelijkheid om internet te delen en een eigen server te draaien.
    Met Chello classic mocht ik geen eigen server draaien. Ook internet delen was niet toegestaan.
  • De reclame (banners en soms pop ups) op de webmail pagina en op de Chello site voor abonnees.
  • De slechte informatievoorziening bij een storing. Ik heb nog nooit een storing gehad die wél vermeld werd op de Chello netwerk status pagina. Erg vervelend als je niet weet of het aan jezelf of aan Chello ligt dat je geen internet hebt.
  • De slechte nieuwsservers.
Dus alleen de snelheid verhogen vind ik niet genoeg. Ook al hadden ze de snelheid verhoogd toen ik nog Chello had, dan was ik alsnog overgestapt naar XS4ALL. Het gaat om het totaal pakket en niet alleen om de snelheid. Desalniettemin is het verhogen van de snelheid natuurlijk een stap in de goede richting.

edit:
Overigens zei de koerier die m'n Com 21 modem op kwam halen dat hij het erg druk had met het ophalen van modems. Er zijn dus veel mensen die Chello opzeggen, dus het verhogen van de snelheid is een logische stap.

[Voor 11% gewijzigd door Joni op 24-01-2004 15:49]

• 4MULA
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 01-12 16:36
Onderstaand komt van een UPC medewerker en ziet er in mijn ogen zeer realistisch uit.

Chello/connection = €14.95

De nieuwe abonnement is alleen voor surfen en e-mailen

Snelheid
400/64 kb/sec = DL 50kb/s UL 8kb/s
Datalimiet: DL 750Mb UL 750Mb
Server toestaan: Nee kan ook niet IRC en p2p woorden geblokkeerd
Met meerdere PC online: Nee

Chello/entry = €22.95

Oude snelheid
Datalimiet: DL 500Mb
Server toestaan: Nee

Nieuwe snelheid
768/96 kb/sec = DL 96kb/s UL 12kb/s
Datalimiet: DL 2Gb UL 2Gb

Chello/light = €32.95

Oude snelheid
Datalimiet: DL 1Gb

Nieuwe snelheid
1024/128 kb/sec = DL 128kb/s UL 16kb/s
Datalimiet: DL 20Gb UL 3Gb

Chello/classic = €49.95

Oude snelheid
1500/128 kb/sec = DL 187.3kb/s UL 16kb/s
Datalimiet: DL 1Tb

Nieuwe snelheid
3000/512 kb/sec = DL 375bk/s UL 64kb/s
Datalimiet: DL geen UL 75gb
Server toestaan: Ja
Met meerdere PC online: Ja

Chello/Plus = €79.95

Oude snelheid
3000/384 kb/sec = DL 375bk/s UL 48kb/s
Datalimiet: DL 2Tb

Nieuwe snelheid
Minimaal 4000 Maximaal 6000/1024 = DL 750kb/s UL 128kb/s
Datalimiet: DL geen UL 1.5Tb
:9 :9 :9 :9

I

• Shotcaller777
  • Niet online
Chello/classic = €49.95

Oude snelheid
1500/128 kb/sec = DL 187.3kb/s UL 16kb/s
Datalimiet: DL 1Tb

Nieuwe snelheid
3000/512 kb/sec = DL 375bk/s UL 64kb/s
Datalimiet: DL geen UL 75gb
Dat ziet er ckr wreed uit :9~ Alleen jammer van die data limiet ;(

• 4MULA
Cris89 schreef op 24 januari 2004 @ 19:00:
[...]

Dat ziet er ckr wreed uit :9~ Alleen jammer van die data limiet ;(
Dat limiet geld dus alleen voor de UPLOAD @ 75GB :9 En dat vind ik toch echt niet slecht

I

• kmt85869
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 02-02-2004
4 jaar terug haalde ik met Chello met gemak 390KB/s. (breedband abbo)
Toen zijn de 2 pakketten samen gegaan en nu 4 jaar later haal ik maar 175KB/s oftewel 1500Kb/s NU en vroeger ruim 3000Kb/s.

Weet iemand wanneer ze de snelheid dan hebben verlaagd ?
Ik heb hier nl. nooit wat over gehoort, het is wel heel langzaam gegaan.

• Helly
  • Laatst online: 10-09-2007
Kan me niet voorstellen dat de datalimieten zo hoog zullen liggen, maar als het wel zo is is het mooi natuurlijk. Denk dat ik dan maar overstap naar Light, is snel genoeg om te surfen en als ik eens een keer wat wil leechen doe ik dat wel op de uni. :)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
De datalimiet van Chello classic was 100 gbyte IIRC, niet 1 tbyte. Of gaat het over bits?

[Voor 15% gewijzigd door Olaf van der Spek op 24-01-2004 19:15]

• Royz
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 01:19

Royz

Kleurenblind!!

Ik hoop dat dit echt doorgaat, maar ik kan het me niet voorstellen. Chello is nooit zo gul geweest wat betreft snelheden. Maar zoals eerder gezegd ze kunnen niet anders! Het is nu meer de klanten die ze hebben, houden. Als iemand voor een keuze staan kiest niemand Chello. Ik kan me voorstellen dat ze dat liever anders willen zien!

Fotografie Vlogs & Drone videos

• HaaZ
  • Laatst online: 11:43

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

OlafvdSpek schreef op 24 januari 2004 @ 19:12:
De datalimiet van Chello classic was 100 gbyte IIRC, niet 1 tbyte. Of gaat het over bits?
Er staat inderdaad 1 Tb, wat 1 Terabit betekend.
Echter staat bij Chello/Entry een limiet van 500Mb, wat officieel ook 500 Megabit is, 64 Megabyte dus ongeveer, wat het dus niet zal zijn :)
Ik gok er dus op dat het 1Terabyte moet zijn, maar dat is wel erg veel.

Snelheden worden vaak in Bits/sec aangegeven
Groottes in Bytes/sec

Maar de gegevens zijn niet officieel, dus je kunt hier niet op aan.

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• M@cer
  • Nu online
Als dit zo is, blijf ik een tevreden klant bij Chello... Plus naar 6000 :9~ :9~

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Royz schreef op 24 januari 2004 @ 19:24:
Ik hoop dat dit echt doorgaat, maar ik kan het me niet voorstellen. Chello is nooit zo gul geweest wat betreft snelheden. Maar zoals eerder gezegd ze kunnen niet anders! Het is nu meer de klanten die ze hebben, houden. Als iemand voor een keuze staan kiest niemand Chello. Ik kan me voorstellen dat ze dat liever anders willen zien!
Chello is anders lange tijd sneller geweest dan ADSL van KPN hoor. En ADSL van andere aanbieders was er ook niet vanaf het begin.

• bartjenl
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15:16
OlafvdSpek schreef op 24 januari 2004 @ 20:31:
[...]

Chello is anders lange tijd sneller geweest dan ADSL van KPN hoor. En ADSL van andere aanbieders was er ook niet vanaf het begin.
inderdaad.. krijgen nu een prijzenslag maar dan niet bij de supermarkten maar bij internetaanbieders... en upc móet wel mee, net zoals de super de boer etc. mee moesten :)

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Jammer genoeg is het overstappen tussen supermarkten veel makkelijker.

• Royz
  • Laatst online: 01:19

Royz

Kleurenblind!!

OlafvdSpek schreef op 24 januari 2004 @ 20:31:
[...]

Dat weet ik, voor de consument is een beetje concurrentie natuurlijk veel beter! En ook net als bij supermarkten denk je dan... zo hebben die gasten zoveel winst gemaakt al die tijd als ze het nu voor zo weinig aan kunnen bieden? Alleen dan met andere snelheden ipv andere prijzen.

Fotografie Vlogs & Drone videos

• Variable
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 16:51
Zeker geile snelheden krijgen we dan :9~ ben benieuwd wat chello maandag te zeggen heeft.

• PolarBear
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Ik vraag me af in hoeverre het netwerk van Chello deze verhogingen aan kan. Ik kan me niet voorstellen dat Chello op dit moment een dusdanige overcapacteit heeft dat deze verhoging zomaar kan worden doorgevoerd.
Kabel biedt wel genoeg bandbreedte, alleen zullen de netwerksegmenten moeten worden verkleind, dat neemt zeker wat tijd in beslag. Zie bijvoorbeeld de stortvloed aan werkzaamheden bij @Home.

• Ethnocentrix
  • Laatst online: 00:24

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Ik hoop echt dat de snelheden verhoogd worden, want nu ik meer voor minder kan krijgen zit ik toch wel heel erg te twijfelen om over te stappen op ADSL

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• D4V3
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 19-03 22:20
woohoo,
dit berichtje maakt mijn dag weer tot een topdag :D

de downloadsnelheid vond ik niet zo'n probleem,
maar de upload wel en ik ben dan ook erg blij hier mee,
en dan zeker met het regeltje er onder: servers toegestaan,
oftewel port 80 gaat eindelijk open (neem ik aan dan) en dan kan ik eindelijk met nog een redelijke upload mn servertje online gooien :)

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

• D4V3
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 19-03 22:20
kmt85 schreef op 24 januari 2004 @ 19:07:
4 jaar terug haalde ik met Chello met gemak 390KB/s. (breedband abbo)
Toen zijn de 2 pakketten samen gegaan en nu 4 jaar later haal ik maar 175KB/s oftewel 1500Kb/s NU en vroeger ruim 3000Kb/s.

Weet iemand wanneer ze de snelheid dan hebben verlaagd ?
Ik heb hier nl. nooit wat over gehoort, het is wel heel langzaam gegaan.
dit ging geleidelijk,
een paar jaar geleden,
een vriend van me downloadde altijd met 240 kb/s max,
en ik met 220 kb/s max,
op een gegeven moment kwam hij niet meer boven de 180 uit,
en ik kon toen nog gewoon met 220 downloaden, een paar maandjes later had ik echter ook te maken met deze verlaging en ging ik ook nog maar 180 kb/s max.

maar omstreeks wanneer zou ik echt niet kunnen zeggen...

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

• PcPiraat
Blazer schreef op 24 januari 2004 @ 15:43:
edit:
Overigens zei de koerier die m'n Com 21 modem op kwam halen dat hij het erg druk had met het ophalen van modems. Er zijn dus veel mensen die Chello opzeggen, dus het verhogen van de snelheid is een logische stap.
Dat zei de koerier ook tegen mij in Rotterdam. Er was een echte wachtlijst om modems op te halen. Waarom zou een monteur nou hierover willen liegen?

• PcPiraat
4MULA schreef op 24 januari 2004 @ 18:56:

Chello/light = €32.95

Oude snelheid
Datalimiet: DL 1Gb

Nieuwe snelheid
1024/128 kb/sec = DL 128kb/s UL 16kb/s
Datalimiet: DL 20Gb UL 3Gb
Heb nu op een tweede locatie Chello/light. Wordt alleen gebruikt voor wat surfen en beetje downloaden van verslagen.

Ik ga nu ff kijken wat de mensen er van vinden als ik voor hun een goedkoper pakket neem. Wel wetende dat een downgrade 30 euro kost. 8)7 :(

Dit is waarschijnlijk interessant:
Chello/connection = €14.95

De nieuwe abonnement is alleen voor surfen en e-mailen

Snelheid
Datalimiet: DL 750Mb UL 750Mb
Server toestaan: Nee kan ook niet IRC en p2p woorden geblokkeerd
Het is leuk maar een probleem. Ik draai daar een netwerkje. Kan Sjellie erachter komen dat er een router daar tussen staat? Momenteel draait het netwerkje als een beest op chello light.

• ph03nix80
  • Laatst online: 03-12 13:19
volgens mij kunnen ze dat niet zien en ik heb meerdere keren naar de helpdesk gebeld om een probleem op te lossen maar ze hebben er nooit iets over gezegd
(heb chello classic)

• Dr. Cheeks
  • Laatst online: 14-11 13:31
PcPirate schreef op 25 januari 2004 @ 02:01:

[...]

Het is leuk maar een probleem. Ik draai daar een netwerkje. Kan Sjellie erachter komen dat er een router daar tussen staat? Momenteel draait het netwerkje als een beest op chello light.
Ja, daar kunnen ze wel achter komen en dat is niet zo heel moeilijk ook niet. Ze moeten er wel de data-stroom op analyseren (ze kunnen niet gewoon naar het IP-adres kijken of zo), maar ingewikkeld is het niet.

Als ze daar écht tegen zouden willen optreden, kan dat dus. Maar vooralsnog interesseert het ze niet zo zeer.

• neographikal
  • Niet online
Ik vind het geweldig. NOT. Ze knijpen met QoS, wat heb ik dan in godsnaam aan 3mbit als ik via passive ftp een 30-60kB/s haal?

Ik ben gewoon weg naar Demon, ik word echt doodmoe van Chello atm.
Dr.Cheeks schreef op 25 januari 2004 @ 13:50:
[...]

Ja, daar kunnen ze wel achter komen en dat is niet zo heel moeilijk ook niet. Ze moeten er wel de data-stroom op analyseren (ze kunnen niet gewoon naar het IP-adres kijken of zo), maar ingewikkeld is het niet.

Als ze daar écht tegen zouden willen optreden, kan dat dus. Maar vooralsnog interesseert het ze niet zo zeer.
Bij mij zagen ze het ook, heel vreemd. Je zou denken dat ze het niet zouden moeten kunnen zien aangezien de router NAT staat te doen.

[Voor 60% gewijzigd door neographikal op 25-01-2004 14:04]

Op zoek naar een fotograaf?

• Acheron
  • Laatst online: 17:56

Acheron

updatepack.nl

Wij hebben thuis Chello Classic aangeschaft vorig jaar om de volgende twee redenen:

1. Aanschafprijs lager dan ADSL ivm Actie
2. Snelheid hoger dan ADSL van KPN zelfde prijsklasse (BBNED/ BabyXL niet beschikbaar),

Als Chello nu weer de snelheid verhoogt dan zie ik geen reden om over te stappen naar ADSL, aangezien dan reden 2 weer van toepassing is :p

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• neographikal
  • Niet online
hp38guser schreef op 25 januari 2004 @ 14:15:
Wij hebben thuis Chello Classic aangeschaft vorig jaar om de volgende twee redenen:

2. Snelheid hoger dan ADSL van KPN zelfde prijsklasse (BBNED/ BabyXL niet beschikbaar),

Als Chello nu weer de snelheid verhoogt dan zie ik geen reden om over te stappen naar ADSL, aangezien dan reden 2 weer van toepassing is :p
1. QoS afknijpen
2. helpdesk
3. spookrekeningen
4. stabiliteit van de verbinding

Ik kan nog wel even doorgaan ;) :)

• PcPiraat
hp38guser schreef op 25 januari 2004 @ 14:15:

Om te voorkomen dat de topic één-grote-chello-afzeik-topic wordt, wil ik zeggen:
als je gelukkig bent met ze, dan houd je ze toch? Maar dan moet je niet klagen als het plots minder wordt met ze.

Ieder ervaart chello weer anders, bij mij was het alleen kommer en kwel.

• Lord_Bodybag
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 17-08-2011
Ik heb heel wat gezeik met ze gehad maar heb nu al een maand of 5 a 6 geen echte problemen meer gehad. En als ze echt de handle gaan verhogen :) dan wordt dat weer fijn downloaden.

Dus mochten ze de snelheid echt gaan verhogen en de prijs niet en ook nog eens stabiel blijven dan blijf ik fijn bij chello.

• Dr. Cheeks
  • Laatst online: 14-11 13:31
neographikal schreef op 25 januari 2004 @ 14:03:
[...]
Bij mij zagen ze het ook, heel vreemd. Je zou denken dat ze het niet zouden moeten kunnen zien aangezien de router NAT staat te doen.
Je NAT router kan toch ook onderscheid maken tussen binnenkoment verkeer wat naar interne PC A moet en wat naar interne PC B, ook al is het doel-adres van beide datastromen hetzelfde IP adres (dat van de router)? En net zoals de router dat onderscheid kan maken, kan Chello ook door het verkeer te analyseren vaststellen dat er meerdere PC's achter een NAT router staan.

Dat het kan spreekt eigenlijk voor zich: de router kan het onderscheid ook maken, dus ergens is het te zien (simpel gezegd).

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dr.Cheeks schreef op 25 januari 2004 @ 14:41:
Je NAT router kan toch ook onderscheid maken tussen binnenkoment verkeer wat naar interne PC A moet en wat naar interne PC B, ook al is het doel-adres van beide datastromen hetzelfde IP adres (dat van de router)? En net zoals de router dat onderscheid kan maken, kan Chello ook door het verkeer te analyseren vaststellen dat er meerdere PC's achter een NAT router staan.

Dat het kan spreekt eigenlijk voor zich: de router kan het onderscheid ook maken, dus ergens is het te zien (simpel gezegd).
Nee, zo simpel is het niet. De router kan het onderscheid maken, omdat die tijdens connection setup een entry maakt met het externe port nummer, het interne port nummer en het interne IPA. Als er dan een packet van die connectie terugkomt, weet de router naar welk intern IPA dat moet.
De ISP ziet dat interne IPA echter niet tijdens connection setup en weet dan ook niet waar het vandaan komt.
Dat een ISP in bepaalde gevallen kan zien dat er meerdere PCs aan een verbinding hangen komt volgens mij door niet-random initial sequence nummers.
Maar met een fix in de NAT code kun je die zwakte ook oplossen.

• Bergen
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 03-12 01:00

Bergen

Spellingscontroleur

Daar heeft lang niet iedereen last van. Zie topic wat daarover gaat...
2. helpdesk
Ik zie tegenwoordig anders een heleboel mensen reageren met iets als "Wat is er met de helpdesk gebeurd? Ik had binnen 3 seconden iemand aan de lijn!"
3. spookrekeningen
Vroeger ja, nu toch niet meer?
4. stabiliteit van de verbinding
Jah, als je niet doorgeeft dat je modem regelmatig offline gaat blijft dat natuurlijk zo... maar als je belt kunnen we gewoon een monteur sturen om naar 't signaal of naar de modem te kijken.
Ik kan nog wel even doorgaan ;) :)
Ga je gang! :)

• Eduitzutphen
  • Laatst online: 11-04-2009
Ze kunnen de snelheden verhogen wat ze willen. Maar een collega van me (ook woonachtig in Zutphen), die vorige maand weggegaan was bij Chello, had toen met classic al downloadsnelheden van rond de 28 kbyte/sec (sorry voor het eventuele vermelden van de download snelheid topicbeheerders) en 's nachts, ja dan was het rustig, haalde je dan met de gratie gods 60 kbyte/sec. Voor veel andere gebieden geldt dit ook, wij hebben hier een oud netwerk liggen. De ADSL die we nu hebben, wij al 1,5 jaar, mijn collega sinds een maand, ontdekte een wereld van verschil: voor hetzelfde geld 3x zo snel met ADSL. Dat gold 1,5 jaar geleden al, toen werkte Chello ook al niet. Met een light abonnementje van elke willekeurige provider voor een paar tientjes in de maand haal je al betere snelheden dan Chello. Ik wens Chello veel succes, ADSL wordt hun doodsteek.

[Voor 20% gewijzigd door Eduitzutphen op 25-01-2004 16:11]

• pretorian_nl
  • Laatst online: 23-11 20:33
wat ik vooral erg vindt is dat chello nu pas, nu de hete adem van adsl echt te voelen is, gaat upgraden. Ze hollen achter de feiten aan, mede daarom zal ADSL meer toekomst hebben dan kabel. Al worden ze nu beter, kabel heeft altijd een wat negatieve klank gehouden voor veel mensen, mede door problemen in het verleden. Nu ADSL zo aan de weg heeft getimmerd is het beeld van ADSL volgens mij alleen maar beter geworden.

Digital Media Junkie

• pingkiller
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 12:32
Ik heb sinds deze maand adsl.Hiervoor heb ik 3 jaar chello gehad. Ik heb ook erg veel last gehad van een onstabiele verbinding,daar heb ik meerdere keren over gebeld.Ze zouden gaan monitoren en terug bellen,niet dus.Er stond zelfs helemaal niks in mijn dossier toen ik hen terug belde en er naar vroeg.

Ik had ook erg last van die Qos.Daarbij komt ook dat de routing(of peering,of hoe je het noemt) van chello naar het buiteland ronduit slecht was.Vanaf 10mbit in US haalde in hoogstens 15 kbs.Dat is met xs4all wel anders!

https://www.vrij-links.nl/

• KillerHaiku
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 05-08-2004

KillerHaiku

Fat Bastard

Ik ben zelf al jaren lang klant van Chello, en heb nog nooit problemen gehad.

Ok, de modem moet eens een keer gereboot worden en het heeft er een dag uitgelegen toen ze zo'n mooi kastje van hun overhoop hadden gereden, maar verder zo betrouwbaar als wat.

Het enige minpunt dat ik recent ervaren heb is de datalimiet, en dan nog niet eens dat hij er is (ieder bedrijf moet tenslotte winst maken) maar dat ze je niet mogen vertellen wat het ongeveer is...

Verder dik tevreden met mijn plus abbo, en als de up hoger wordt blijf ik ze trouw. Ik geloof er namelijk niet in dat andere providers (vooral als de concurrentieslag gestreden is) echt anders zijn dan chello.

• neographikal
  • Niet online
GerbenW schreef op 25 januari 2004 @ 16:01:
[...]
Daar heeft lang niet iedereen last van. Zie topic wat daarover gaat...

[...]
Ik zie tegenwoordig anders een heleboel mensen reageren met iets als "Wat is er met de helpdesk gebeurd? Ik had binnen 3 seconden iemand aan de lijn!"

[...]
Vroeger ja, nu toch niet meer?

[...]
Jah, als je niet doorgeeft dat je modem regelmatig offline gaat blijft dat natuurlijk zo... maar als je belt kunnen we gewoon een monteur sturen om naar 't signaal of naar de modem te kijken.

[...]
Ga je gang! :)
De eerste linie van de helpdesk is en blijft slecht. Bereikbaarheid is wel verbeterd.

Met de stabiliteit van de verbinding bedoel ik ook de downloadsnelheden die niet constant blijven. Op topuren haal ik hier vaak een kleine 110kB/s.

Ik heb dus wel last van de QoS, en of dat anderen daar geen last van hebben maakt eerlijk gezegd niet uit. Dat ze uberhaupt op het idee komen....

Een maand of twee terug heeft ze het 2 dagen geduurd om erachter te komen dat er 2 dhcp-leases aan het modem hingen zodat we geen ip-adres kregen. Hij zat al twee dagen naar het scherm te staren zonder dit te zien. Fijn, erg fijn. Hele huis overhoop en ze beginnen te dreigen met voorrijdkosten wanneer het niet bij hun ligt. Zelfs toen ik hem heb uitgelegd dat ik er al 4 computers aan had gehangen.

Spookrekeningen hebben we tot 4 maanden terug nog last van gehad, ze dreigden zelfs met afsluiten wegens het *kuch* niet betalen. Dat op het factuuroverzicht stond vermeld dat we wel hadden betaald zullen we maar even vergeten. Het heeft ons zelfs een mailsessie met de NMa gekost om alles op orde te krijgen. Terugbellen? Nooit van gehoord ook al beloven ze het.

• KillerHaiku
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 05-08-2004

KillerHaiku

Fat Bastard

De eerste linie van de helpdesk is en blijft slecht. Bereikbaarheid is wel verbeterd.
De grootste fout die je kan maken is afhankelijk zijn van een helpdesk.....
Hele huis overhoop en ze beginnen te dreigen met voorrijdkosten wanneer het niet bij hun ligt. Zelfs toen ik hem heb uitgelegd dat ik er al 4 computers aan had gehangen.
Ik vind het vrij normaal dat je moet betalen voor een monteur als de fout bij jou ligt. Anders zit chello een beetje monteurs uit te sturen om utp kabels in modems te prikken en netwerk kaarten te installeren. En daarvoor moeten ALLE klanten betalen in een duurder abbo...

• G F0rce 1
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Hmmm ik heb sinds mei van vorige jaar (2003 dus) Chello Clasic. En ik weet niet echt of het me is bevallen of juist niet. De snelheid is niet verschrikelijk slecht al moet ik mijn best doen om met één download tegelijk boven dee 100 Kb/s te komen, 2 x 70 gaat echter wel, ook iets vreemds :? .

Alleen de grote bottlenek is voor mij op dit moment de upload die extreem laag is en de instablilieit en continuiteit van de verbinding. Meerder malen per dag moet ik mijn modem resetten. En dat noemen zij altijd online :? , MSN weg SSL sessie naar de klere, heel vervelend vind ik dat!

Voor de rest de helpdesk ben ik vrij goed over te spreken. Alhoewel toen ik ze mailde over mijn modem uival het natuurlijk de schuld van de router was. (hoe kon het ook anders!)

En dan nog even dit.
code:
1
2
3
4
5
6
Pingen naar tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=421 ms TTL=246
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=577 ms TTL=246
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=583 ms TTL=246
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=38 ms TTL=246

Werkelijk vreemd vind ik dat. Maar tijdens het gamen is dit verschijnsel niet vreemd maar meestal dodelijk. Dit is ook een van de reden dat ik begin te twijfele aan Chello.

Verder ... als ik het goed begrijp krijgen we (mischien) morgen stand van zaken van UPC (Chello) ?

[Voor 24% gewijzigd door G F0rce 1 op 25-01-2004 18:30]

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Is dat met een onbelaste verbinding? Zo'n ping-output heb ik meestal met belaste upstream.

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=25 ms TTL=246
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=19 ms TTL=246
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=20 ms TTL=246
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=22 ms TTL=246

• Wimo.
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 17:29

Wimo.

Shake and Bake!

Hmm.. ik hoop toch dat die geruchten van 4mbit bij plus niet waar zijn. Schieten de plus gebruikers nauwelijks wat mee op

• G F0rce 1
ja dat is totaal onbelast! Heb ik nog een paar leuke speciaal voor julie. En om te voorkomen dat julie denken dat ik spyware op mun pak heb of ongeziene procy's (wat best zou kunnen). Heb ik alles dubbel dus ook van mijn slackware bak. Kijkt en huivert!

Windows aan T.net
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=11 ms TTL=246
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=10 ms TTL=246
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=12 ms TTL=246
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=155 ms TTL=246
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=291 ms TTL=246
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=68 ms TTL=246
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=12 ms TTL=246
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=920 ms TTL=246
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=526 ms TTL=246
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=31 ms TTL=246
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=1073 ms TTL=246
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=35 ms TTL=246
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=1085 ms TTL=246

gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
    Minimum = 10ms, Maximum = 1099ms, Gemiddelde = 329ms

Linux aan T.net
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
root@merlin:~# ping tweakers.net
PING tweakers.net (213.239.154.35) 56(84) bytes of data.
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=1 ttl=246 time=11.6 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=2 ttl=246 time=11.0 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=3 ttl=246 time=41.7 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=4 ttl=246 time=11.0 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=5 ttl=246 time=10.9 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=6 ttl=246 time=10.9 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=7 ttl=246 time=11.2 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=8 ttl=246 time=984 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=9 ttl=246 time=11.2 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=10 ttl=246 time=1438 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=11 ttl=246 time=894 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=12 ttl=246 time=10.6 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=13 ttl=246 time=11.3 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=14 ttl=246 time=661 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=15 ttl=246 time=652 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=16 ttl=246 time=683 ms
^[
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=17 ttl=246 time=778 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=18 ttl=246 time=21.5 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=19 ttl=246 time=11.1 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=20 ttl=246 time=3545 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=21 ttl=246 time=2558 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=22 ttl=246 time=1587 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=23 ttl=246 time=610 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=24 ttl=246 time=493 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=25 ttl=246 time=180 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=26 ttl=246 time=537 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=27 ttl=246 time=140 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=28 ttl=246 time=410 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=29 ttl=246 time=205 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=30 ttl=246 time=592 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=31 ttl=246 time=203 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=32 ttl=246 time=674 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=33 ttl=246 time=278 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=34 ttl=246 time=843 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=35 ttl=246 time=451 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=36 ttl=246 time=497 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=37 ttl=246 time=17.7 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=38 ttl=246 time=656 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=39 ttl=246 time=354 ms

--- tweakers.net ping statistics ---
40 packets transmitted, 39 received, 2% packet loss, time 40582ms
rtt min/avg/max/mdev = 10.699/541.229/3545.211/712.591 ms, pipe 4

Windows aan Chello.nl
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
Pingen naar chello.nl [213.46.242.72] met 32 byte gegevens:
Antwoord van 213.46.242.72: bytes=32 tijd=10 ms TTL=245
Antwoord van 213.46.242.72: bytes=32 tijd=15 ms TTL=245
Antwoord van 213.46.242.72: bytes=32 tijd=116 ms TTL=245
Antwoord van 213.46.242.72: bytes=32 tijd=18 ms TTL=245
Antwoord van 213.46.242.72: bytes=32 tijd=13 ms TTL=245
Antwoord van 213.46.242.72: bytes=32 tijd=362 ms TTL=245
Antwoord van 213.46.242.72: bytes=32 tijd=9 ms TTL=245
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 213.46.242.72: bytes=32 tijd=370 ms TTL=245
Antwoord van 213.46.242.72: bytes=32 tijd=11 ms TTL=245

Ping-statistieken voor 213.46.242.72:
    Pakketten: verzonden = 27, ontvangen = 26, verloren = 1
    (3% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
    Minimum = 9ms, Maximum = 370ms, Gemiddelde = 42ms

Linux aan Chello.nl
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
64 bytes from www.chello.nl (213.46.242.72): icmp_seq=27 ttl=245 time=9.89 ms
64 bytes from www.chello.nl (213.46.242.72): icmp_seq=28 ttl=245 time=10.0 ms
64 bytes from www.chello.nl (213.46.242.72): icmp_seq=29 ttl=245 time=281 ms
64 bytes from www.chello.nl (213.46.242.72): icmp_seq=30 ttl=245 time=11.3 ms
64 bytes from www.chello.nl (213.46.242.72): icmp_seq=31 ttl=245 time=35.6 ms
64 bytes from www.chello.nl (213.46.242.72): icmp_seq=32 ttl=245 time=11.4 ms
64 bytes from www.chello.nl (213.46.242.72): icmp_seq=33 ttl=245 time=11.1 ms
64 bytes from www.chello.nl (213.46.242.72): icmp_seq=34 ttl=245 time=11.1 ms
64 bytes from www.chello.nl (213.46.242.72): icmp_seq=35 ttl=245 time=14.2 ms
64 bytes from www.chello.nl (213.46.242.72): icmp_seq=36 ttl=245 time=244 ms
64 bytes from www.chello.nl (213.46.242.72): icmp_seq=37 ttl=245 time=11.0 ms
64 bytes from www.chello.nl (213.46.242.72): icmp_seq=38 ttl=245 time=29.3 ms
64 bytes from www.chello.nl (213.46.242.72): icmp_seq=39 ttl=245 time=10.8 ms
64 bytes from www.chello.nl (213.46.242.72): icmp_seq=40 ttl=245 time=11.5 ms
64 bytes from www.chello.nl (213.46.242.72): icmp_seq=41 ttl=245 time=10.9 ms
64 bytes from www.chello.nl (213.46.242.72): icmp_seq=42 ttl=245 time=11.0 ms
64 bytes from www.chello.nl (213.46.242.72): icmp_seq=43 ttl=245 time=21.7 ms
64 bytes from www.chello.nl (213.46.242.72): icmp_seq=44 ttl=245 time=11.0 ms
64 bytes from www.chello.nl (213.46.242.72): icmp_seq=45 ttl=245 time=10.8 ms
64 bytes from www.chello.nl (213.46.242.72): icmp_seq=46 ttl=245 time=10.7 ms
64 bytes from www.chello.nl (213.46.242.72): icmp_seq=47 ttl=245 time=10.7 ms
64 bytes from www.chello.nl (213.46.242.72): icmp_seq=48 ttl=245 time=248 ms
64 bytes from www.chello.nl (213.46.242.72): icmp_seq=49 ttl=245 time=248 ms
64 bytes from www.chello.nl (213.46.242.72): icmp_seq=50 ttl=245 time=1192 ms
64 bytes from www.chello.nl (213.46.242.72): icmp_seq=51 ttl=245 time=222 ms
64 bytes from www.chello.nl (213.46.242.72): icmp_seq=52 ttl=245 time=1166 ms
64 bytes from www.chello.nl (213.46.242.72): icmp_seq=53 ttl=245 time=874 ms
64 bytes from www.chello.nl (213.46.242.72): icmp_seq=54 ttl=245 time=575 ms
64 bytes from www.chello.nl (213.46.242.72): icmp_seq=55 ttl=245 time=696 ms
64 bytes from www.chello.nl (213.46.242.72): icmp_seq=56 ttl=245 time=305 ms
64 bytes from www.chello.nl (213.46.242.72): icmp_seq=57 ttl=245 time=1257 ms
64 bytes from www.chello.nl (213.46.242.72): icmp_seq=58 ttl=245 time=285 ms
64 bytes from www.chello.nl (213.46.242.72): icmp_seq=59 ttl=245 time=1142 ms
64 bytes from www.chello.nl (213.46.242.72): icmp_seq=60 ttl=245 time=869 ms
64 bytes from www.chello.nl (213.46.242.72): icmp_seq=61 ttl=245 time=584 ms
64 bytes from www.chello.nl (213.46.242.72): icmp_seq=62 ttl=245 time=693 ms
64 bytes from www.chello.nl (213.46.242.72): icmp_seq=63 ttl=245 time=377 ms

Werkelijk verschrikelijk dus. Net download getest, ik kom niet verder als 34kb/s ! :|

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• Olaf van der Spek
  • Niet online
En wat zegt Chello daarvan?
Wimo. schreef op 25 januari 2004 @ 18:57:
Hmm.. ik hoop toch dat die geruchten van 4mbit bij plus niet waar zijn. Schieten de plus gebruikers nauwelijks wat mee op
Hopen op meer kan natuurlijk altijd, maar 4 mbit/s is een leuke verhoging ten opzichte van 3 mbit/s.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

OlafvdSpek schreef op 25 januari 2004 @ 19:07:
En wat zegt Chello daarvan?

[...]

Hopen op meer kan natuurlijk altijd, maar 4 mbit/s is een leuke verhoging ten opzichte van 3 mbit/s.
De rest van de snelheden gaan richting de adsl-concurrenten ... de plus snelheden zijn zelf met 4mbit gewoon te laag

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

neographikal schreef op 25 januari 2004 @ 16:58:
[...]
We hebben geen eerste en tweede lijnen meer. Het is nu heel simpel verdeeld in klantenservice en de storingsdienst. Maar wat bedoel je met 'slecht'? Dat we geen verstand van zaken hebben? De bereikbaarheid roeleert inderaad. Ik zit nu ook op 't werk en er is echt geen reet te doen.
Met de stabiliteit van de verbinding bedoel ik ook de downloadsnelheden die niet constant blijven. Op topuren haal ik hier vaak een kleine 110kB/s.
Ook als je bijvoorbeeld het testbestand van XS4ALL downloadt of een test bij speedtest.nl doet? Verder kan een trage verbinding echt aan een hele berg dingen liggen: p2p-software die ondertussen up- en/of downloadt, lange coaxkabel tussen muur en de modem, firewall (Norton vertraagt op een trage pc -niet overdreven- tot wel 50%), spyware en vast nog wel meer dingen waar ik zo niet op kom.
Ik heb dus wel last van de QoS, en of dat anderen daar geen last van hebben maakt eerlijk gezegd niet uit. Dat ze uberhaupt op het idee komen....
Nou, we hadden het er net nog over hier en iemand had 't idee dat alle poorten misschien evenveel bandbreedte krijgen en dat het op de ene poort gewoon veel drukker is dan op een andere. Dat zou een verklaring kunnen zijn toch?
Een maand of twee terug heeft ze het 2 dagen geduurd om erachter te komen dat er 2 dhcp-leases aan het modem hingen zodat we geen ip-adres kregen. Hij zat al twee dagen naar het scherm te staren zonder dit te zien.
Da's best wel vaag ja...
Fijn, erg fijn. Hele huis overhoop
:?
en ze beginnen te dreigen met voorrijdkosten wanneer het niet bij hun ligt.
Dreigen? Grapjas. Dat noem ik een klant 'behoeden' voor voorrijkosten. Het is vrij normaal dat een bedrijf voorrijkosten rekent als een modem bijvoorbeeld gewoon op standby blijkt te staan of dat de stekker niet in 't stopcontact zit. (En geloof me, dat komt regelmatig voor maar sommige klanten STAAN EROP dat er een monteur komt.)
Zelfs toen ik hem heb uitgelegd dat ik er al 4 computers aan had gehangen.
Mja, dan had je inderdaad niet een slimmerik aan de lijn.
Spookrekeningen hebben we tot 4 maanden terug nog last van gehad, ze dreigden zelfs met afsluiten wegens het *kuch* niet betalen. Dat op het factuuroverzicht stond vermeld dat we wel hadden betaald zullen we maar even vergeten. Het heeft ons zelfs een mailsessie met de NMa gekost om alles op orde te krijgen. Terugbellen? Nooit van gehoord ook al beloven ze het.
Hmm, ik dacht dat die spookrekeningen nu wel uit de wereld waren geholpen. Maarja, ik werk niet op de klantenservice.
G F0rce 1 schreef op 25 januari 2004 @ 18:57:
ja dat is totaal onbelast! Heb ik nog een paar leuke speciaal voor julie. En om te voorkomen dat julie denken dat ik spyware op mun pak heb of ongeziene procy's (wat best zou kunnen). Heb ik alles dubbel dus ook van mijn slackware bak. Kijkt en huivert!
<knipt slechte pingtijden ertussenuit>
Werkelijk verschrikelijk dus. Net download getest, ik kom niet verder als 34kb/s ! :|
Nou, ik zou zeggen: bel eens en vraag of ze eens naar je signaal willen kijken want als de resultaten vanaf een onbelaste Linux-bak al slecht zijn kan 't zowieso niet aan de pc liggen.

[Voor 12% gewijzigd door Bergen op 25-01-2004 19:58]

• XoiN
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 26-01 11:21
en weet jij als chello medewerker ook wat te vertellen over de nieuwe snelheden ? >:)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
GerbenW schreef op 25 januari 2004 @ 19:43:
Nou, we hadden het er net nog over hier en iemand had 't idee dat alle poorten misschien evenveel bandbreedte krijgen en dat het op de ene poort gewoon veel drukker is dan op een andere. Dat zou een verklaring kunnen zijn toch?
Wat zou dat voor belachelijke configuratie zijn?
Maar waarom vraag je niet even aan iemand hoe het echt zit? Je hoeft toch niet te gokken over de configuratie van je eigen netwerk?

Dan zou ik een snelle verbinding hebben als ik als enige een bepaalde poort gebruik.

[Voor 14% gewijzigd door Olaf van der Spek op 25-01-2004 20:43]

• neographikal
  • Niet online
GerbenW schreef op 25 januari 2004 @ 19:43:
[...]
We hebben geen eerste en tweede lijnen meer. Het is nu heel simpel verdeeld in klantenservice en de storingsdienst. Maar wat bedoel je met 'slecht'? Dat we geen verstand van zaken hebben? De bereikbaarheid roeleert inderaad. Ik zit nu ook op 't werk en er is echt geen reet te doen.

[...]
Ook als je bijvoorbeeld het testbestand van XS4ALL downloadt of een test bij speedtest.nl doet? Verder kan een trage verbinding echt aan een hele berg dingen liggen: p2p-software die ondertussen up- en/of downloadt, lange coaxkabel tussen muur en de modem, firewall (Norton vertraagt op een trage pc -niet overdreven- tot wel 50%), spyware en vast nog wel meer dingen waar ik zo niet op kom.

[...]

[...]
Da's best wel vaag ja...

[...]
:?

[...]
Dreigen? Grapjas. Dat noem ik een klant 'behoeden' voor voorrijkosten. Het is vrij normaal dat een bedrijf voorrijkosten rekent als een modem bijvoorbeeld gewoon op standby blijkt te staan of dat de stekker niet in 't stopcontact zit. (En geloof me, dat komt regelmatig voor maar sommige klanten STAAN EROP dat er een monteur komt.)

[...]
Mja, dan had je inderdaad niet een slimmerik aan de lijn.

[...]
Hmm, ik dacht dat die spookrekeningen nu wel uit de wereld waren geholpen. Maarja, ik werk niet op de klantenservice.
Poorten koppelen aan bandbreedte :? De poort heeft niets met de bandbreedte te maken, mits je niet knijpt. Ofdat ik nou intern mijn ftp over poort 21 laat lopen, of onder 62xxx. Dat maakt echt niets uit. Een router zal het ook niets uitmaken, die knalt de verzoeken door naar de volgende router totdat de doelhost bereikt is, en ofdat dat nou over poort 22 gaat, 1024, of 25000 dat maakt verder niets uit.

En het werd bijna dreigen met de voorrijdkosten ja. Ik had het hele huis overhoop liggen na het zoeken van de nodige meters utp om de verbinding te testen, want ja het kon wel eens ...... vul wat in, hier en hieraan liggen. En als ik een router had dan kon die de oorzaak wel eens zijn. Right, ook nadat ik mijn pc's eraan heb gehangen met dezelfde resultaten. Maar ik kon niets vinden, ik kreeg geen ip en ik had alle computers in het huis aan de modem gehangen (met het juiste macadres uiteraard) Helemaal niets. Ik vroeg al aan die kerel, waar zou het hier dan nog aan moeten liggen. Ja maar meneer we kunnen voorrijdkosten rekenen... Waarvoor in godsnaam, ik heb toch alles gedaan wat ik kon doen of niet soms. A fijn na 4 uur belt tie terug, 2 dagen geen internet, ja er hingen 2 dhcpleases aan het modem en daarom konden we geen ip krijgen. PARDON? Je zit verdomme al 2 dagen naar het scherm te kijken en je komt niet op het idee even het modem te flushen????? Euh ja sorry.

Nou sorry maar hiervan raak ik echt over de zeik, net zoals dat we de NMa moesten inschakelen om notabene ons eigen geld terug te krijgen wat we hadden betaald na het dreigement van UPC om tv, telefoon en internet af te sluiten. Terwijl we alles hadden betaald, dit stond op het factuur overzicht maar UPC zag dit schijnbaar niet in. A fijn na heel veel gepraat was het geregeld, en heel veel gebel van ONZE kant terwijl UPC terug zou bellen. Right. Maand internet zou worden gecrediteerd. Ook weer tig keer achteraan moeten bellen. A fijn na welgeteld 3 maanden waren we van het gezeik af en hadden we een maand internet "gratis" gekregen. Dat ze eerst €80,- teveel van ons hadden werd even vergeten.

UPC is gewoon niet te vertrouwen, na onze verhuizing gaat alles weg bij UPC. Adsl van Demon, telefoon via de KPN en tv via de schotel. Zijn we eigenlijk van dat kutbedrijf af.

UPC moet imho trouwens wel met snelheidsverhogingen komen, als je ziet dat ADSL als kool groeit en UPC slechts een paar duizend extra klanten in een kwartaal heeft gewonnen :Y)

• 4MULA
Hier een linkje afkomstig van de bron waar word vermeld dat de snelheden van Chello omhoog gaan. http://www.almererulez.nl/nieuws_detail.php?i=2141

Maar het wachten is nog steeds op morgen als Chello officieel naar buiten komt met de nieuwe snelheden!

I

• rjw
  • Laatst online: 16-04-2014
Geen datalimiet bij chello :r we kennen toch allemaal de verhalen,sommige kregen al een waarschuwing bij 20Gb of minder :X

Antec SLK3700AMB,Intel i3 2100,MSI H67MA-ED55,Crucial DDR3 Cas7 2x2GB,OCZ Onyx 32GB,WD EARS 1,5GB GP,Seasonic S12II 330W,Samsung 206BW

• G F0rce 1
OlafvdSpek schreef op 25 januari 2004 @ 20:24:
[...]

Maar waarom vraag je niet even aan iemand hoe het echt zit? Je hoeft toch niet te gokken over de configuratie van je eigen netwerk?

Dan zou ik een snelle verbinding hebben als ik als enige een bepaalde poort gebruik.
Dat is ook onzin. Het op een poort niet druk, het is op de lijn druk. Of er wordt geknepen. Kijk als iemand bij mij zit te download op 80 dan werkt ftp over 22 toch ook niet meer op volle snelheid?

• Shyne
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 03-12 10:51
Werd een keer tijd zeg :|

zal wel lekker zijn 512/3000 :9

• Apple|IA
  • Laatst online: 22-01-2012
Ze hollen achter de feiten aan, mede daarom zal ADSL meer toekomst hebben dan kabel.
Chello is inderdaad een maand of 2 te laat met die nieuwe snelheden, er zullen inmiddels duizenden leden zijn overgestapt naar ADSL. Met die nieuwe snelheden hadden er véél minder mensen overgestapt.
Dat ADSL meer toekomst heeft als kabel ben ik niet met je eens; ADSL zit nu al vrijwel aan haar maximaal theoretische snelheid qua download, met kabel zijn snelheden tot 100 Mbit mogelijk. Als Chello het laatste bereikbaar gaat maken voor de gewone man is ADSL een gepasseerd station.

• benchMarc
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 15:35
Er zullen wel wat haken en ogen aanzitten :/ Waarom heeft chello ons jarenlang op 150kb/s afgeknepen en kunnen ze dat nu opeens meer dan verdubbelen? (want die 1,5mbit haal ik hier nooit, eerder 1,25mbit ofzo.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

XoiN schreef op 25 januari 2004 @ 20:05:
en weet jij als chello medewerker ook wat te vertellen over de nieuwe snelheden ? >:)
Nee, we hebben er nog niets over gehoord...
OlafvdSpek schreef op 25 januari 2004 @ 20:24:
[...]

Daar is allang om gevraagd, maar niemand schijnt te weten dat er iets over te weten. Het blijft dus een mysterie. Zoiets zou inderdaad een vage configuratie zijn, maar 't is maar een idee...
neographikal schreef op 25 januari 2004 @ 20:42:
[...]
Poorten koppelen aan bandbreedte :? De poort heeft niets met de bandbreedte te maken, mits je niet knijpt. Ofdat ik nou intern mijn ftp over poort 21 laat lopen, of onder 62xxx. Dat maakt echt niets uit. Een router zal het ook niets uitmaken, die knalt de verzoeken door naar de volgende router totdat de doelhost bereikt is, en ofdat dat nou over poort 22 gaat, 1024, of 25000 dat maakt verder niets uit.
Dat dacht ik ook ja, maar je weet maar nooit. We zaten even te denken... "stel dat ze nou bandbreedte per poort reserveren blablabla" maar dan zou je zoveel voor alle 65534 (poort 0 doet niet mee) poorten moeten reserveren. Een andere opstelling zou je wel kunnen verzinnen: x mbit per gebruiker voor alle poorten onder de 1024 en voor de rest van de poorten totaal y mbit. Ofzo. :? Kan toch? :)
<knip>A fijn na 4 uur belt tie terug, 2 dagen geen internet, ja er hingen 2 dhcpleases aan het modem en daarom konden we geen ip krijgen. PARDON? Je zit verdomme al 2 dagen naar het scherm te kijken en je komt niet op het idee even het modem te flushen????? Euh ja sorry.
Debiel inderdaad. Meer kan ik er niet van zeggen.

• Nakebod
  • Laatst online: 17:18

Nakebod

Nope.

benchMarc schreef op 25 januari 2004 @ 21:43:
Er zullen wel wat haken en ogen aanzitten :/ Waarom heeft chello ons jarenlang op 150kb/s afgeknepen en kunnen ze dat nu opeens meer dan verdubbelen? (want die 1,5mbit haal ik hier nooit, eerder 1,25mbit ofzo.
Waarom ze kunnen verdubbelen?
Zijn genoeg mensen weg bij chello, dus bandbreedte genoeg :P

[Voor 64% gewijzigd door Nakebod op 25-01-2004 21:47]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• 303Viper
  • Laatst online: 27-11-2013
BrEeZeR schreef op 24 januari 2004 @ 11:19:
[...]

Ja, op dit moment draait m'n server kazaa (helaas maar 4KB/sec wel 6 downloads) en bij Speedtest.nl haal ik nog steeds 258 KByte/sec. >:)

Toch aardige lui bij Chello.

Ik moet zeggen dat m'n up-load echt heel traag is iets van 16 KByte/sec. op een onbelaste lijn... :'( Maar dat veranderd maandag hopelijk

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Nakebod schreef op 25 januari 2004 @ 21:47:
[...]

Waarom ze kunnen verdubbelen?
Zijn genoeg mensen weg bij chello, dus bandbreedte genoeg :P
Ghehehehe, ja zowieso bandbreedte genoeg. Digitale televisie vreet ook bandbreedte en dat kan ook allemaal makkelijk.
303Viper schreef op 25 januari 2004 @ 21:48:
[...]
Ja, op dit moment draait m'n server kazaa (helaas maar 4KB/sec wel 6 downloads) en bij Speedtest.nl haal ik nog steeds 258 KByte/sec. >:)

Toch aardige lui bij Chello.

Ik moet zeggen dat m'n up-load echt heel traag is iets van 16 KByte/sec. op een onbelaste lijn... :'( Maar dat veranderd maandag hopelijk
16 kB/s is normaal ja. 1500/128 kbit he.

Blijft allemaal nog afwachten, het zijn maar roddels he, maar 't lijkt wel realistisch.

• Possible
  • Laatst online: 14:30
Ach ja , helaas voor chello heb ik net een demon 8mbit/1mbit aangevraagd , en hoop ook al in deze week mijn modem te krijgen :P

Waarbij chello per 31-01-04 wordt opgezegd

[Voor 16% gewijzigd door Possible op 25-01-2004 21:55]

1500wp-Z Live 5100wp-W Live 6600wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• White Feather
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 14:56
Dingen als DC++ zijn niet te draaien omdat de upload van 128 kbit t.o.v. 1500 kbit (En ik haal nu zelfs een dikke 2 mbit) absurd weinig is, als er ook maar iemand bij je download, dan valt je eigen download terug van 50 kbyte/s naar 4 kbyte/s terug. Ik moet Netlimiter gebruiken om DC++ zijn upload te regelen.

En dat ik mijn mail terugkrijg als zijnde spam, omdat Chello te weinig aan de beveiliging van hun eigen server doet en mensen die een eigen mailserver draaien niet aanpakt, vind ik echt belachelijk.

Nu ben ik één van de personen waar Chello wel altijd 180kbyte/s haalde, ik ga nu toch voor adsl, het is gewoon te duur en er zijn te veel negatieve punten om het aan te houden.

[Voor 7% gewijzigd door White Feather op 25-01-2004 22:03]

• Shyne
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 03-12 10:51
Al wat nieuws bekend :?

• G F0rce 1
Kan nergens iets vinden tot nu toe. Gister speedtest gedaan om 22:48 , ik haalde precies 4.2 kb/s . :? Te triest ik wacht al drie dagen op mail van de helpdesk. Bellen heb ik opgegeven.

• Crash
  • Laatst online: 11:18

Crash

Multiple Personality Syndrome

eerst zien, dan geloven ;)
wat dat betreft heb ik Chello niet meer zo hoog zitten.
het zou wel heel mooi meegenomen zijn, en onderhand eens tijd worden dat er een snelheidsverhoging kwam, en het is dat ze hier in Mierlo weinig goede ADSL mogelijkheden hebben (boerendorp he :P) en dat we telefoon via UPC hadden, anders was ik al enige tijd geleden overgestapt op ADSL.
maar ik ben iig heel benieuwd of Chello de snelheden aan gaat passen, en naar welke snelheden dit gaat zijn. als ze naar bovengenoemde snelheden zouden overstappen zou dit toch wel zeer nice zijn :)

PSN: Crash4all

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Same here. Iedere verhoging is leuk .. maar zelfs 4mbit plus a 80 euro/maand is te duur ... Binnenkort verloopt mijn plus abbo en sinds het hier mogelijk is om zelfs met 5+ km van de centrale adsl 8mbit te nemen(!) stap ik over naar babyxl

• eMiz0r
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 12:53
Snelheidsverhoging is hier gelukt zo te zien op die pauper upload na dan :P

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Jan 26 2004 om 13:17:23 UTC+0100)

Download : 1,016.9 KByte/sec
Upload : 14.8 KByte/sec
Connection : 787.0 Conn/min
Ping test Nederland : 13.0 ms

[Voor 6% gewijzigd door eMiz0r op 26-01-2004 13:18]

• Termi
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 03-12 21:58
eMiz0r schreef op 26 januari 2004 @ 13:18:

(Overgenomen op Mon Jan 26 2004 om 13:17:23 UTC+0100)

Download : 1,016.9 KByte/sec
Upload : 14.8 KByte/sec
Connection : 787.0 Conn/min
Ping test Nederland : 13.0 ms
Dan heb je een download van 8 mbit en een een uploadvan 128 kbit. Neej, dat is niet een beetje met elkaar in contrast :(.

(Overgenomen op Mon Jan 26 2004 om 13:24:35 UTC+0100)

Download : 141.8 KByte/sec
Upload : 13.7 KByte/sec
Connection : 524.0 Conn/min
Ping test Nederland : 73.0 ms

Dus of je moet is de chello testnet doen, misschien is die wat duidelijker.
Maar op de chello site staat ook nog geen nieuwe updates : http://home.nld.chello.nl...e0d5b07d9e1fe16b2cde00da8

• BoutWout
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 25-11 09:07
Hier (Amsterdam-OudZuid) nog niks veranderd. Wel haal ik hier altijd de maximaal sneldheid en heb weinig te klagen. Ik was wel bezig met overstappen naar ADSL omdat dat gewoon aantrekkelijker was geworden. Maar als het 3000/512 wordt dan blijft ik nog ff wachten...

Hieronder de resultaten van vanmiddag, i.d.d. Chello classic en prima (old) snelheid

(Overgenomen op Mon Jan 26 2004 om 13:22:05 UTC+0100)

Download : 198.3 KByte/sec
Upload : 17.2 KByte/sec
Connection : 821.0 Conn/min
Ping test Nederland : 10.0 ms

Red een boom, eet een bever

• eMiz0r
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 12:53
Nette connectie BoutWout. Ping 10 en 17 kb/s upload :)

Als ik overigens inlog en het grotere testbestand download zit ik ook gewoon rond de 180. Om maar aan te geven hoe inaccuraat dat speedtest is :/

• DarkZen
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 18-01 06:50
ik las net ff op www.coax.nl dat de verhoging pas in februari of maart zou gaan plaatsvinden (alsm ie überhaupt doorgaat ;-))

• DDX
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 18:16
eMiz0r schreef op 26 januari 2004 @ 13:18:
eh lijkt me dat ze het eerst bekend maken hoor ;)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee