[verzamel/discussie] Apple Topic

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.685 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Pindkaas schreef op 01 maart 2004 @ 20:51:
Ik vind benchmarks ook niets.. hooguit voor games. Maar voor dagelijks pc gebruik is het óf goed óf niet goed :P
idd, alleen voor 3d kan het leuk zijn en de snelheid van een HDD vind ik ook wel handig.
maar de rest?
Who Cares, als het maar werkt zoals ik het wil, zoals mijn iMac dus! echt fantastische!

nu nog een PB of iBook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 11:29

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

ik heb trouwens gekeken naar een auto adapter voor een iBook, alleen zijn die dingen zooo duur, je kan beter een omvormer van 12V --> 230V nemen. die zijn goedkoper!

[ Voor 11% gewijzigd door Pindkaas op 02-03-2004 00:47 . Reden: iets vergeten! :) ]

"Luie mensen worden ook moe!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10-2024
Hé! Ik sta derde bij dual benchmarks! Jippie! ...dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Pindkaas schreef op 02 maart 2004 @ 00:46:
ik heb trouwens gekeken naar een auto adapter voor een iBook, alleen zijn die dingen zooo duur, je kan beter een omvormer van 12V --> 230V nemen. die zijn goedkoper!
Yup en het is niet eens Apple-tax, van andere merken zijn ze ook vrij duur. Maarja mijn Powerbook werkt ook op 48 volt dacht ik, misschien dat dat het lastig maakt.

[ Voor 5% gewijzigd door Bigs op 02-03-2004 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

dat zal het zijn denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

ik ben nu al eenpaar minuten naar Nasa TV en ik heb nu al 4 keer gigantische Mac-setups gezien.. 2x cinema display ed. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
In de wetenschappelijke sector is Apple ook aardig tot zeer goed aanwezig. Kijk mar bijvoorbeeld naar het onderwijs in Amerika. Daar gebruikt 40% in het onderwijs Apple. :P

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Ik kom net terug van Desktop Assist in den bosch. Ik had gebeld vantevoren of ze een iBook 12" hadden staan, ja hadden ze wel.. Ik hups op de fiets daar naar toe.
Maar goed, het bleek dus een PowerBook te zijn.. had die man verkeerd begrepen. Maar ze hadden wel véél mooie spulletjes staan daar... :) 2 x 23" aan een dual G5 :~

Maar goed, ik heb nu een kwartiertje achter een PB 12" gezeten.. beviel me erg goed. Ondanks dat dit de eerste ervaring was met het mac OS. Het werkt eigenlijk redelijk intuïtief, prettig dus! Ik weet zeker dat ik er binnen no-time aan gewend ben. een aparte muis zal niet misstaan, RSI speelt gelijk een rol met zoiets!

Verder.. Érg mooi en ik weet het zeker, iBook it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
  • Laatst online: 17:32
Woei, gisteren toch maar een PB 12" gehaald, samen met iCurve en Bluetooth Keyboard & Mouse. Het is prachtig spul als je het voor het eerst in je huis ziet staan. Moet alleen nog 512mb bij, want dat hadden ze niet op voorraad. Maar 256mb draait opzich ook nog voor Safari ofzo ;)

Toch moet ik nog wel heeeeel erg wennen aan OS X, want ik weet echt niks te vinden. Zelfs een mp3'tje van een netwerklocatie afspelen wordt al moeilijk. Of waar sla je bijvoorbeeld je oude mp3 collectie van 15gb op? Echt alles heeft een andere indeling lijkt het wel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Rickbv schreef op 02 maart 2004 @ 16:25:
Woei, gisteren toch maar een PB 12" gehaald, samen met iCurve en Bluetooth Keyboard & Mouse. Het is prachtig spul als je het voor het eerst in je huis ziet staan. Moet alleen nog 512mb bij, want dat hadden ze niet op voorraad. Maar 256mb draait opzich ook nog voor Safari ofzo ;)

Toch moet ik nog wel heeeeel erg wennen aan OS X, want ik weet echt niks te vinden. Zelfs een mp3'tje van een netwerklocatie afspelen wordt al moeilijk. Of waar sla je bijvoorbeeld je oude mp3 collectie van 15gb op? Echt alles heeft een andere indeling lijkt het wel :p
Wat ik gedaan heb is mijn hele MP3 collectie (+/- 20 GB) importeren in iTunes :) Nergens geen last meer van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Slagroom schreef op 02 maart 2004 @ 17:47:
[...]
Wat ik gedaan heb is mijn hele MP3 collectie (+/- 20 GB) importeren in iTunes :) Nergens geen last meer van!
Same here :) En op mijn PC's gebruik ik ook gewoon iTunes en speel ik de muziek van mijn Mac via Rendezvous af (met de in iTunes ingebouwde sharing dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Pindkaas schreef op 02 maart 2004 @ 15:56:
Ik kom net terug van Desktop Assist in den bosch. Ik had gebeld vantevoren of ze een iBook 12" hadden staan, ja hadden ze wel.. Ik hups op de fiets daar naar toe.
Maar goed, het bleek dus een PowerBook te zijn.. had die man verkeerd begrepen. Maar ze hadden wel véél mooie spulletjes staan daar... :) 2 x 23" aan een dual G5 :~

Maar goed, ik heb nu een kwartiertje achter een PB 12" gezeten.. beviel me erg goed. Ondanks dat dit de eerste ervaring was met het mac OS. Het werkt eigenlijk redelijk intuïtief, prettig dus! Ik weet zeker dat ik er binnen no-time aan gewend ben. een aparte muis zal niet misstaan, RSI speelt gelijk een rol met zoiets!

Verder.. Érg mooi en ik weet het zeker, iBook it is!
Hmmm, 'k zal die ook eens bellen of ze nog een ibook accu hebben
Kan ik me gelijk vergapen aan al het andere spul wat ze hebben staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Foxke schreef op 02 maart 2004 @ 18:23:
[...]

Hmmm, 'k zal die ook eens bellen of ze nog een ibook accu hebben
Kan ik me gelijk vergapen aan al het andere spul wat ze hebben staan ;)
Aanrader, koop geen Apple batterij maar van een ander merk. Net zo goed maar wel 100,- eur goedkoper. Kan alleen wel schelen in kleur als je een iBook hebt die ouder is dan 1,5 jaar.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:49

Maximus

There is no substitute

Ik heb vandaag op een PowerBook 15 inch gewerkt. De variant met een DVD brander der in. Echt zoo mooi. Ik weet niet het voelt heel simpel aan en het is super logisch.. Echt ik ga voor een PowerBook. Laat die iBook maar zitten :D

* Maximus gaat voor een échte Apple ;)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

iBook is ook zeer mooi hoor M@ximuS
is een zeer mooie laptop, misschien nog wel iets mooier!
omdat die helemaal de zelfde kleur heeft enz.

en er is niet veel snelheidverschil :P

oke de 15" is wel sneller natuurlijk maar ook een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Qorne schreef op 02 maart 2004 @ 20:49:
iBook is ook zeer mooi hoor M@ximuS
is een zeer mooie laptop, misschien nog wel iets mooier!
omdat die helemaal de zelfde kleur heeft enz.

en er is niet veel snelheidverschil :P

oke de 15" is wel sneller natuurlijk maar ook een stuk duurder.
Mja zal vast. Maar ik heb deze nu gezien en die was zoo mooi :D zelf me pa [windows-diehard] vond het erg mooi. En die effectjes ohhh... :D

* Maximus is verkocht

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
M@ximuS schreef op 02 maart 2004 @ 20:51:
[...]

Mja zal vast. Maar ik heb deze nu gezien en die was zoo mooi :D zelf me pa [windows-diehard] vond het erg mooi. En die effectjes ohhh... :D

* Sage is verkocht
mag ik er wel even op wijzen dat er een 4200rpm harde schijf in zit. Niet om alle plezier te bederven hoor. Maar anders valt hij zo erg tegen. ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Sage schreef op 02 maart 2004 @ 21:54:
[...]

mag ik er wel even op wijzen dat er een 4200rpm harde schijf in zit. Niet om alle plezier te bederven hoor. Maar anders valt hij zo erg tegen. ;)
Ik weet het :) maar goed dat drukt de pret totaal niet :)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Wat zijn nou echt goeie 3D programma's voor de MAC?
iets met het zelfde niveau als Final Cut Pro.

Wie weet er een paar? of 1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
Qorne schreef op 02 maart 2004 @ 23:06:
Wat zijn nou echt goeie 3D programma's voor de MAC?
iets met het zelfde niveau als Final Cut Pro.

Wie weet er een paar? of 1 ;)
Zo'n beetje elk 3D pakket wat je kan vinden op de PC is ook verkrijgbaar op de mac.
Ik ben zelf de volgende tegengekomen
- 3D studio max
- Cinema 4D
- Maya
- Poser
- Vue
- Lightwave

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Alpha-sphere schreef op 02 maart 2004 @ 23:26:
[...]

Zo'n beetje elk 3D pakket wat je kan vinden op de PC is ook verkrijgbaar op de mac.
Ik ben zelf de volgende tegengekomen
- 3D studio max
- Cinema 4D
- Maya
- Poser
- Vue
- Lightwave
ow schaam :$ ik dacht dat alleen Cinema 3D en Lightwave er waren.

maar 3dmax dus ook 8)7 sorry voor mijn goede zoekwerk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

M@ximuS schreef op 02 maart 2004 @ 20:51:
[...]

* Pindkaas is verkocht
Daar verbaasde ik me ook over dat alle venstertjes zo mooi openen en dat zelfs de screensaver uitfade ed.. :) echt mooi in kleine details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Pindkaas schreef op 03 maart 2004 @ 01:07:
[...]

Daar verbaasde ik me ook over dat alle venstertjes zo mooi openen en dat zelfs de screensaver uitfade ed.. :) echt mooi in kleine details
Inderdaad het komt gewoon veel natuurlijker over. En ik was een windows menu gewend van al je Appz starten maar via Macintosh HDD --> Applicaties ---> heb je een hele lijst. Die je dan ook nog zo in je dockbar kun slepen. Veel makkelijker. Het was alleen even wennen dat je de "startbalk" boven had. En Configpanel zit nu onder een tabje en niet via je HDD. Maar de grafische effectjes zijn erg mooi.

Zo ook de screensaver die dan beweegd door je afbeeldingen heen. Dus niet een statische als bij windows maar gewoon eentje die beweegd.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die superdrive, kan die alleen DVD-R's branden of ook DVD+R (oid, er is zo'n + en zo'n - variant)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Apple Site / NL / iMac / SuperDrive
Sneller lezen en branden
Op een iMac met SuperDrive kun je cd's en dvd's lezen en branden. De dvd's die je brandt, zijn geschikt voor gebruik in de meeste standaard-dvd-spelers. De SuperDrive (dvd-r/cd-rw) leest dvd's met maximaal 8-voudige snelheid en brandt dvd-r-schijven van 4,7 GB met maximaal 4-voudige snelheid. Bovendien leest de eenheid cd's met maximaal 32-voudige snelheid, en brandt hij cd-r-schijven met maximaal 16-voudige snelheid en cd-rw-schijven met maximaal 8-voudige snelheid.
DVD-R / DVD-RW

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Alleen was het klikken me eigenlijk nog niet helemaal duidelijk.. Het is toch dubbelklikken om te openen? Wat zijn daar eigenlijk de handelingen van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
In de dock 1 keer klikken. Verder in de Finder is alles 2x klikken. :)

Is altijd leuk om te zien, mensen die in de dock overal twee keer op lopen te raggen. :P

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Mijn iMac Superdrive ondersteunt officeel alleen - maar brand ook + :D
dus een +/- brander, alleen wordt dit NIET officeel ondersteunt, dus alleen als je mazzel hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Sommige desktops worden inderdaad met een Sony brander geleverd die beide formaten aankan. Officieel zeggen ze dat ze het niet ondersteunen omdat er een Pioneer brander in sommige desktops zitten die alleen - kan branden. :)

Als je dus mazzel hebt zit je goed. Eigenlijk moeten ze het ook allebei ondersteunen. Anders is een externe altijd nog te koop voor ongeveer 200,- :P

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Maar zit er in de pbook standaart een DVD+/- Brander ?

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

M@ximuS schreef op 03 maart 2004 @ 18:17:
Apple ondersteunt alleen -
DVD branders heten bij Apple een SuperDrive!
Als je mazzel hebt. heb je de kans dat er een +/- drive in zit.
Apple kan en zou je dit nooit vertellen. dat je er !misschien! ook + mee kan branden.
dus ga daar niet vanuit.

Als je een SuperDrive neemt, kan je zo ie zo DVD- branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
M@ximuS schreef op 03 maart 2004 @ 18:17:
In tegen stelling tot de desktops heeft nog niemand een +/- brander aangetroffen in een PowerBook. Misschien komt dit omdat daar de drive's stukken kleiner moeten zijn.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 11:26
[happyfreakoutmodus]
Ik zal het je morgen weten vertellen of er in de G5 een +/- brander zit :D
[/happyfreakoutmodus]

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Ook ik wil een ibook/powerbook kopen

Nu zag ik een 2dehands PowerBook G4/867 voor 1300 euro
(combodrive, 40 GB en 640mb) ongeveer 5 maanden oud met kopei factuur
Wat vinden jullie?

Of toch een nieuwe ibook 12" 800mhz kopen?
met 640mb, 800mhz 60GB, BT en airport extreme voor 1537euro?

Of 2dehands Powerbook 15"superdrive
(1.25Ghz, 512mb, 80GB) voor 2200 euro??

Het liefst wil ik natuurlijk die Powerbook 15"superdrive :) , maar is het 700 euro extra waard?

Kan ik elk wireless modem+router gebruiken voor die airport extreme kaart of heb ik echt de Apple basisstation nodig?

Hoop dat iemand mij kan helpen :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
ken schreef op 03 maart 2004 @ 23:46:
Ook ik wil een ibook/powerbook kopen

Nu zag ik een 2dehands PowerBook G4/867 voor 1300 euro
(combodrive, 40 GB en 640mb) ongeveer 5 maanden oud met kopei factuur
Wat vinden jullie?

Of toch een nieuwe ibook 12" 800mhz kopen?
met 640mb, 800mhz 60GB, BT en airport extreme voor 1537euro?

Of 2dehands Powerbook 15"superdrive
(1.25Ghz, 512mb, 80GB) voor 2200 euro??

Het liefst wil ik natuurlijk die Powerbook 15"superdrive :) , maar is het 700 euro extra waard?
Sjah het ligt aan de eisen die jij stelt.. als je liever een groter scherm hebt zou ik voor die 15" gaan. Als je liever compact hebt voor de 12". Ik zou dan zelf voor die Powerbook gaan, die is toch net wat chiquer dan de iBook en bovendien sneller en (nu) goedkoper. Het ligt er natuurlijk wel een beetje aan in wat voor staat hij is.
Kan ik elk wireless modem+router gebruiken voor die airport extreme kaart of heb ik echt de Apple basisstation nodig?
Hij werkt met elk 802.11b/g compatible access point :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
In mijn G5 zit een Pioneer DVR-160D... volgens geruchten is dit een +/- brander... ik zal Toast eens installeren en kijken of die een + dvdtje kan branden...
edit:
Ik heb een beetje rond gesnuffelt en alles wijst er op dat de Pioneer DVR-106D een + en - brander is... even wachtwen tot ik toast binnen heb en dat zal ik het ff testen...

[ Voor 38% gewijzigd door Slagroom op 04-03-2004 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Zo, net ff een DVD+R gebrand en het wou prima met Toast... ik denk dat als je het met je Finder doet dat hij dan ook wel werkt... misschien iemand die het wil proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Wat een ongelooflijke sof, zeg, dat je nu wel een iLife-pakket krijgt bij aankoop van een iBook, en in nov/dec nog niet. Heb ik net mijn iBook G4 toen gekocht... nou ja ik had 'm ook echt nodig, maar nu ineens nog 50€ extra moeten dokken is best zuur... :'(

Hoe bevalt Garageband? Da's eigenlijk de reden waarom ik 'm zou willen... anyone???

[ Voor 17% gewijzigd door Ramzzz op 04-03-2004 11:13 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Garageband ROCKS! Echt gaaf! Allemaal gitaar effecten (Flanger, Chorus, Auto-wah, enz) en verschillende gitaar versterkers! Ik denk dat ik dat jampack ga kopen! SUPERRRRR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Slagroom schreef op 04 maart 2004 @ 11:26:
Garageband ROCKS! Echt gaaf! Allemaal gitaar effecten (Flanger, Chorus, Auto-wah, enz) en verschillende gitaar versterkers! Ik denk dat ik dat jampack ga kopen! SUPERRRRR!
Maarre- dan heb je de tracks ingespeeld, analoog/digitaal? Wat voor tracks zijn dat, plemp je die eerst op CD en dan op je HD? Direct uit een mengpaneel? Dat zijn de vragen die het 'm doen! :?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Ik heb mijn gitaar rechtstreeks op de audio-in van mijn mac aangesloten. Wil je meerdere tracks tegelijk opnemen... dan weet ik niet of dat met garageband kan... iemand anders misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
@SlagroomVoor meerdere tracks moet je toch bij het duurdere pakket Soundtrack zijn. Deze kost 299,- maar heeft ook veel meer mogelijkheden. Dit pakket krijg je ook standaard bij Final Cut Pro.
Ramzzz schreef op 04 maart 2004 @ 11:09:
Wat een ongelooflijke sof, zeg, dat je nu wel een iLife-pakket krijgt bij aankoop van een iBook, en in nov/dec nog niet. Heb ik net mijn iBook G4 toen gekocht... nou ja ik had 'm ook echt nodig, maar nu ineens nog 50€ extra moeten dokken is best zuur... :'(

Hoe bevalt Garageband? Da's eigenlijk de reden waarom ik 'm zou willen... anyone???
Je kan in jou geval een upgrade pakket kopen voor maar 20,-. Je kan het vinden onder deze link. Wel voor 16 maar op sturen! ;)

Misschien ook leuk om te weten! De iLife Demo dag met Olav Basoski!. En ik natuurlijk, ik sta bij iTunes en de iPod. :P

[ Voor 24% gewijzigd door Sage op 04-03-2004 13:12 ]

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Slagroom schreef op 04 maart 2004 @ 12:51:
Ik heb mijn gitaar rechtstreeks op de audio-in van mijn mac aangesloten. Wil je meerdere tracks tegelijk opnemen... dan weet ik niet of dat met garageband kan... iemand anders misschien?
<<ahum>> toch ff op de iLife-site gekeken, er staat meer bij, ineens... ha'k nog niet eerder gezien... o.a. een gitaar-adapter ("binnenkort verkrijgbaar in de Applestore") en dergelijke... Het is dus of: eerst inspelen (extern) en dan losse stukken monteren, of direct via de audio-in inspelen, met wat tracks erachter (al dan niet van jezelf).

Best bruikbaar, denk ik. Ik heb 'm toch maar besteld, de $$ staat er toch minder goed voor, maar de kortingsprijs voor degenen die de iBook in januari gekocht hebben ($ 19,95) krijg ik dus ook niet. Weer de bekende "Apple-service". Wat een hufters, zeg. Gratis meeleveren, en dan een paar wekjen eerder je compu kopen... genaaid. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Ho! Wacht eens! Jij kan, als je kan aantonen dat je computer is aangekocht nadat iLife '04 is geintroduceerd iLife '04 tegen verzendkosten (a € 19,50) verkrijgen. Dit doe je door naar de iLife site te gaan en daar naar iets dergelijks te zoeken...

Tijdens het opnemen spelen de al aangemaakte tracks ook. Makkelijk als begeleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Slagroom schreef op 04 maart 2004 @ 13:25:
Ho! Wacht eens! Jij kan, als je kan aantonen dat je computer is aangekocht nadat iLife '04 is geintroduceerd iLife '04 tegen verzendkosten (a € 19,50) verkrijgen. Dit doe je door naar de iLife site te gaan en daar naar iets dergelijks te zoeken...

Tijdens het opnemen spelen de al aangemaakte tracks ook. Makkelijk als begeleiding.
Heb ik al geprobeerd... al eens contact geprobeerd te leggen met Apple? Mijn leverancier (ken ik al jaren en is echt geen geldwolf) kon erover meepraten. Gewoon totaal geen reactie... OK, het getuigt niet van doorzeggtingsvermogen of zo, maar voor die paar € ga ik gewoon maar bestellen via mijn leverancier, kan ik nog ergens aanspraak op maken, feedback krijgen, garanmtie, dat soort zaken. <<ja ik geloof nog in het goede in de mensch O-) >>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Slagroom schreef op 04 maart 2004 @ 13:25:

Het zelfde wat ik zei dus een paar posts geleden....

Wat ik bedoelde was om meerdere kanalen tegelijk op te nemen van buiten af.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Slagroom schreef op 04 maart 2004 @ 10:43:
Zo, net ff een DVD+R gebrand en het wou prima met Toast... ik denk dat als je het met je Finder doet dat hij dan ook wel werkt... misschien iemand die het wil proberen?
+R(W) lukt idd prima in Toast, ik heb zelf ook de 106D in m'n iMac zitten.

Officieel ondersteunt Apple met OS X geen -R(W), dus het zal er maar net om spannen welke branders op voorraad zijn in Ierland.
Zo heb ik dus de Pioneer er inzitten, en Qorne die exact dezelfde iMac als mij heeft, en in dezelfde periode besteld heeft er een Sony inzitten, afwachten dus.

Maar goed, OSX ondersteunt officieel geen -R(W), dus ook in iTunes of iPhoto oid zal je er niet naar een -RW medium mee kunnen schrijven.
Toast heeft hier echter geen problemen mee en brand gewoon alles wat je brander slikt :)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Als ik die powerbook 15" met 512ddr uitrust heb ik dan voldoende gehuegen om een VPC te draaien ?

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Sage schreef op 04 maart 2004 @ 13:07:
@SlagroomVoor meerdere tracks moet je toch bij het duurdere pakket Soundtrack zijn. Deze kost 299,- maar heeft ook veel meer mogelijkheden. Dit pakket krijg je ook standaard bij Final Cut Pro.

[...]

Je kan in jou geval een upgrade pakket kopen voor maar 20,-. Je kan het vinden onder deze link. Wel voor 16 maar op sturen! ;)

Misschien ook leuk om te weten! De iLife Demo dag met Olav Basoski!. En ik natuurlijk, ik sta bij iTunes en de iPod. :P
Neen... Voor 6 jan. aangeschaft: Volle pond dokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Ramzzz schreef op 04 maart 2004 @ 17:31:
[...]

Neen... Voor 6 jan. aangeschaft: Volle pond dokken.
Ai, das wel heel erg naaierig moet ik zeggen. In zo'n geval heb ik eigenlijk ook nooit medelijden met het bedrijf en download ik het gewoon illegaal. Ik zeg niet hoe, maar in zo'n geval zou ik dat doen. :(

Even een vraagje, ik heb zelf de webDAV server aangezet in OSX client en dat werkt ook gewoon allemaal. Nu wil ik dus iCal daarop publishen alleen krijg ik telkens de foutmelding dat er iets fout is gegaan met error code -132. Dit is geen MacOS error code aangezien Simple Error hem niet herkende. Ik heb wel nog daarnaast PHPiCalander nog wat perfect werkt, maar eigenlijk net niet doet wat ik wil. Weet iemand wat error -132 betekend of heeft iemand dit zelf geprobeerd en werkt het daar wel?

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Wat raar ik heb hem midden december aangeschaft, mijn iMac en kon iLife 04' krijgen voor 19€

Mijn Sony Brander in mijn iMac kan ook + en - branden!
(zou Apple straks met een "update" komen? als ze alle licenties hebben dat ze ook + gaan promoten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Naaierig vind ik het niet, 50 euro is tenslotte nog een heel erg schappelijke prijs voor een dergelijk pakket. Jammer, dat wel :P

Maar Qorne, wanneer kocht ik 'm ? November of niet ? (B))
Ik kan altijd nog een poginkje wagen natuurlijk *D

hee trouwens, heeft er nog iemand het mini-vga -> vga kabeltje over voor mij ? Ik wil graag m'n CRT op m'n iMac aansluiten.

[ Voor 22% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 04-03-2004 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Online en wel met m'n nieuwe G5 (Dual 2 Ghz).
Pics van de setup volgen als ik m'n desk wat opgeruimd heb.

Draait smooth al moet ik zeggen dat het even wennen is om van Windows naar OsX over te stappen.

Waar zit bv. Copy & Paste ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Apple toets c = ctrl c
Apple toets v = ctrl v

[ Voor 28% gewijzigd door Alpha-sphere op 05-03-2004 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Je kan deze snelkoppelingen ook gewoon vinden onder de menu's. Bij bijna elk commande die aanklikt staat ook een snelkoppeling er achter. Dat scheelt aardig in het leren van de snelkoppelingen. Ook kan je bij je help aardig wat dingen vinden. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
dot.K schreef op 04 maart 2004 @ 23:58:
Online en wel met m'n nieuwe G5 (Dual 2 Ghz).
Pics van de setup volgen als ik m'n desk wat opgeruimd heb.

Draait smooth al moet ik zeggen dat het even wennen is om van Windows naar OsX over te stappen.

Waar zit bv. Copy & Paste ?
Gefeliciteerd met je DUAL 2 GHZ G5! GEIL!

Zou je eens die cinibenchmark (ofzo) willen uitvoeren? Eens kijken hoe snel die machine is? Dit waren mijn uitslagen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
CINEBENCH 2003 v1

Processor        : Powermac G5 2 X 1,8 Ghz
MHz              : 2 X 1800 Mhz
Number of CPUs   : 2
Operating System : 10.3.2
Memory           : 512 MB PC3200

Graphics Card    : FX5200
Resolution       : 1280*1024
Color Depth      : 32bit

Rendering (Single   CPU): 259 CB-CPU 
Rendering (Multiple CPU): 458 CB-CPU 

Multiprocessor Speedup: 1.77

Shading (CINEMA 4D)                : 251 CB-GFX 
Shading (OpenGL Software Lighting) : 703 CB-GFX 
Shading (OpenGL Hardware Lighting) : 1014 CB-GFX 

OpenGL Speedup: 4.03

Je kunt hem downloaden op:
http://www.maxon.net/pages/download/cinebench.html

Trouwens, zou iedere maccer hier die banchmark eens uit willen voeren? Is wel leuk om te weren hou de Mac zicht tot elkaar verhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Sage schreef op 04 maart 2004 @ 20:24:
[...]
Even een vraagje, ik heb zelf de webDAV server aangezet in OSX client en dat werkt ook gewoon allemaal. Nu wil ik dus iCal daarop publishen alleen krijg ik telkens de foutmelding dat er iets fout is gegaan met error code -132. Dit is geen MacOS error code aangezien Simple Error hem niet herkende. Ik heb wel nog daarnaast PHPiCalander nog wat perfect werkt, maar eigenlijk net niet doet wat ik wil. Weet iemand wat error -132 betekend of heeft iemand dit zelf geprobeerd en werkt het daar wel?
Dit lijkt zichzelf opgelost te hebben voor als iemand zich aan het bedenken was wat de fout zou kunnen zijn. Als iemand weet wat error -132 betekend zou ik dat wel graag willen weten. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
CINEBENCH 2003 v1

Tester : Hydraulik

Processor : iMac
MHz : 1.25 ghz
Number of CPUs : 1
Operating System : Panther (10.3.2)

Graphics Card : FX5200
Resolution : 1440*900
Color Depth : 32 bit

Rendering (Single CPU): 112 CB-CPU 
Rendering (Multiple CPU): --- CB-CPU 

Shading (CINEMA 4D) : 137 CB-GFX 
Shading (OpenGL Software Lighting) : 343 CB-GFX 
Shading (OpenGL Hardware Lighting) : 619 CB-GFX 

OpenGL Speedup: 4.52

Ik zal het nog eens na een reboot proberen, al denk ik dat die FX5200 ook wel bottleneckt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Slagroom schreef op 05 maart 2004 @ 08:52:
[...]
Gefeliciteerd met je DUAL 2 GHZ G5! GEIL!

Zou je eens die cinibenchmark (ofzo) willen uitvoeren? Eens kijken hoe snel die machine is? Dit waren mijn uitslagen:

Je kunt hem downloaden op:
http://www.maxon.net/pages/download/cinebench.html

Trouwens, zou iedere maccer hier die banchmark eens uit willen voeren? Is wel leuk om te weren hou de Mac zicht tot elkaar verhouden.
Zal 'm er vanavond eens door-rammen.

Iemand een idee of OsX ook zoiets heeft als Wakeup on Ring ?

Ik heb 'm maar in sleepmodus gezet, maar 'k zou 'm ook als Fax willen gebruiken.
Maar daarvoor moet ie ook wakker worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Waarvoor moet hij daarvoor wakker worden?
Hij kan gewoon een printjob doorsturen zonder dat hij wakker hoeft te worden.
Of bedoel je toch iets anders dan ik denk? ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Sage schreef op 05 maart 2004 @ 12:44:
Waarvoor moet hij daarvoor wakker worden?
Hij kan gewoon een printjob doorsturen zonder dat hij wakker hoeft te worden.
Of bedoel je toch iets anders dan ik denk? ;)
Hij moet wakker worden om de fax af te handelen. Maar of dat allemaal snel genoeg gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

dot.K schreef op 05 maart 2004 @ 12:31:
[...]

Zal 'm er vanavond eens door-rammen.

Iemand een idee of OsX ook zoiets heeft als Wakeup on Ring ?

Ik heb 'm maar in sleepmodus gezet, maar 'k zou 'm ook als Fax willen gebruiken.
Maar daarvoor moet ie ook wakker worden ;)
hmm nu je het zegt, dat wil ik ook :)
hij heeft dat wel geloof ik, maar kan je dat ook voor een fax gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochoch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-10-2020
Bij de opties van het regelpaneel energiestand zit een mogelijkheid daarvoor, of het werkt geen id.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

ochoch schreef op 05 maart 2004 @ 13:27:
Bij de opties van het regelpaneel energiestand zit een mogelijkheid daarvoor, of het werkt geen id.
Zal toch wel werken zou je zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochoch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-10-2020
lol, ja, ik doelde eigenlijk op het ontvangen van faxen.
Zelf nog niet geprobeerd, vandaar.
Maar ik heb er ook wel vertrouwen in hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

M@ximuS schreef op 04 maart 2004 @ 16:42:
Als ik die powerbook 15" met 512ddr uitrust heb ik dan voldoende gehuegen om een VPC te draaien ?
:)

het gaat hier om de 15" met superdrive

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er hier toevallig ook iemand die op de TU in Eindhoven zit? Daar ga ik waarschijnlijk naartoe maar daar is een Notebook min of meer verplicht.

Maar nu wil ik dus een Powerbook aanschaffen alleen zit ik een beetje met de programma's en het netwerk daar enz. Weet iemand toevallig of het mogelijk is om een Apple te gebruiken in Eindhoven. Heb hen ook al gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 17:59:
Is er hier toevallig ook iemand die op de TU in Eindhoven zit? Daar ga ik waarschijnlijk naartoe maar daar is een Notebook min of meer verplicht.

Maar nu wil ik dus een Powerbook aanschaffen alleen zit ik een beetje met de programma's en het netwerk daar enz. Weet iemand toevallig of het mogelijk is om een Apple te gebruiken in Eindhoven. Heb hen ook al gemaild.
Ben benieuwd naar het antwoord, want ik ga over een paar maanden misschien ook wel daar TUe. Alleen had ik daar even niet over gedacht toen ik maandag mijn powerbook kocht... Waar ik tot nu toe aan gedacht heb zijn dan ook het ontbreken van seriele en paralelle poorten en de software dan. Voor seriele poorten zijn vast wel USB converters te vinden, ik ben bang dat de software toch moeilijker zal worden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Er bestaat zoiets als VirtualPC en het feit dat vele progs toch wel gelijkaardig zijn of één of andere vorm van compatibiliteit hebben (qua files). Vooral qua programmeren lijkt het me niet zo moeilijk te zijn om gelijkaardige proggies te vinden enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Voor software om te kijken of je er iets mee kan is denk ik deze pagina perfect. Ik heb hem ook al eerder gepost in het topic voor andere mensen die keken of het bij hun studie paste.

Klik!
http://guide.apple.com/ussoftware.lasso

Voor Virtual PC is denk ik 512MB toch echt een minimum om een beetje normaal te werken. Ligt er daarnaast natuurlijk ook weer aan wat je er mee doet. ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm ja ik weet alleen nog niet welke programma's ik ga gebruiken. Ik zit alleen met het netwerk. Weet niet of dat kan. En zou het zo zijn dat als je virtual pc hebt dat je dan echt elk programma voor XP kan draaien. Das wel mooi dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Met het netwerk zit met OSX beter in een Windows omgeving dan Windows 98. ;)

Maar serieus, OSX heeft niet al te veel problemen met een SMB netwerk. Nieuwste SMB word standaard ondersteund en ik ben zelf nog niks tegen gekomen wat niet werkte met een Lan Party. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Niet al teveel problemen ? Totaal geen toch ?

Windowsbakken kunnen je Macje zowiezo goed benaderen door de Sambaserver in OSX, en andersom is het helemaal geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Hydraulik-Phunk schreef op 05 maart 2004 @ 21:13:

Windowsbakken kunnen je Macje zowiezo goed benaderen door de Sambaserver in OSX, en andersom is het helemaal geen probleem.
Ik heb het probleem als m'n ibook geslapen heeft, dat ie daarna niet meer op de windows pc's kan komen :|
Als ik dan op een netwerkschijf wil, verandert ie em in een map, en als je daarop klikt is alles leeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Hydraulik-Phunk schreef op 05 maart 2004 @ 21:13:

Er zijn toch wel gevallen bekend waarbij OSX problemen heeft met een Windows Share. Ik heb het zelf ook nog nooit gehad en waarschijnlijk heeft het ook te maken met hoe je het instelt en dergelijke maar het komt gewoon voor. Ook is er nog geen volledige support van alle features die een Windows server bied of kan bieden. Komt niet vaak voor dat die gebruikt worden maar soms toch wel. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:32

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Foxke schreef op 05 maart 2004 @ 21:25:
[...]

Ik heb het probleem als m'n ibook geslapen heeft, dat ie daarna niet meer op de windows pc's kan komen :|
Als ik dan op een netwerkschijf wil, verandert ie em in een map, en als je daarop klikt is alles leeg :(
Hey, dat probleem herken ik. Lastig op te lossen: alleen door direct op de server te connecten kun je er weer bij.

Na slaapmodus valt bij mij overigens ook het netwerk uit: lampje op switch gaat uit en wil niet meer aan. Alleen een andere poort waar een andere (werkende!) machine werkt meteen weer.

Maar dat laatste is niet zo'n drama, ik ga toch wireless ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Q schreef op 05 maart 2004 @ 21:48:
[...]

Hey, dat probleem herken ik. Lastig op te lossen: alleen door direct op de server te connecten kun je er weer bij.

Na slaapmodus valt bij mij overigens ook het netwerk uit: lampje op switch gaat uit en wil niet meer aan. Alleen een andere poort waar een andere (werkende!) machine werkt meteen weer.

Maar dat laatste is niet zo'n drama, ik ga toch wireless ;)
Van dat laatste heb ik gelukkig geen last van

Maar dat opnieuw aanmelden helpt er ook nix aan :(
Eigk best iritant als je je mac altijd op sleep mode zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
CINEBENCH 2003 v1

Tester           : dot.K

Processor        : G5 Dual 2 Ghz
MHz              : 2x2000MHz
Operating System : OSX

Graphics Card    : Ati Radeon 9600
Resolution       : <fill this out>
Color Depth      : <fill this out>

Rendering (Single   CPU): 288 CB-CPU 
Rendering (Multiple CPU): 486 CB-CPU 

Multiprocessor Speedup: 1.69

Shading (CINEMA 4D)                : 276 CB-GFX 
Shading (OpenGL Software Lighting) : 763 CB-GFX 
Shading (OpenGL Hardware Lighting) : 1296 CB-GFX 

OpenGL Speedup: 4.70

2nd run
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
CINEBENCH 2003 v1

Tester           : dot.K

Processor        : G5 Dual 2 Ghz
MHz              : 2x2000MHz
Operating System : OSX

Graphics Card    : Ati Radeon 9600
Resolution       : <fill this out>
Color Depth      : <fill this out>

Rendering (Single   CPU): 285 CB-CPU 
Rendering (Multiple CPU): 505 CB-CPU 

Multiprocessor Speedup: 1.77

Shading (CINEMA 4D)                : 277 CB-GFX 
Shading (OpenGL Software Lighting) : 750 CB-GFX 
Shading (OpenGL Hardware Lighting) : 1280 CB-GFX 

OpenGL Speedup: 4.62

[ Voor 35% gewijzigd door iworx op 05-03-2004 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eventjes een vraag tussendoor. Ik heb net een LCD monitor aangesloten op mijn PB, maar vroeg me af hoe je aangeeft op welk display je dock en je menu balk komen te staan. Kan mijn dock alleen op de linkerkant van de desktop laten plakken, verder kom ik niet. Kan je ergens niet aangeven wat je primary display is ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Bij de beeldschermen>rangschikking zie je bij een van de twee bovenaan een balk(zal de menubalk voorstellen). Als je die daar het andere beeld sleept word dat je primaire monitor.

[ Voor 3% gewijzigd door bite op 06-03-2004 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Ik heb m'n CRT ook maar even voor de gein aangeslote op m'n Powerbook en OMG!! je kan zelfs kiezen dat de monitor boven elkaar staat in plaats van alleen maar naast elkaar. En er wordt vanzelf gedetecteerd wat voor een monitor het is. De kleurenprofiel van die monitor zit er zelfs al in. OMG!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bite schreef op 06 maart 2004 @ 00:33:
Bij de beeldschermen>rangschikking zie je bij een van de twee bovenaan een balk(zal de menubalk voorstellen). Als je die daar het andere beeld sleept word dat je primaire monitor.
Zo simpel en ik maar zoeken en zoeken, hahahaha zo zie je maar als je gewend bent aan Windows dan zoek je altijd de moeilijke oplossing :).
Trouwens een kleine tip voor mensen die toch een Wintel bak blijven gebruiken en zoals mij dus een lcd gelijktijdig op de Mac en de PC hebben aangesloten (voor o.a. Visio, grrr). Ik heb bij de Mediamarkt een Ednet USB switch gekocht waarmee je 2 computers en 4 apparaten op elkaar kan aansluiten. Heb dus mijn toetsenbord en muis er op aangesloten en is echt superhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Dit is wel leuk voor jullie allemaal

Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/upload/appledossier2.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Pindkaas op 06-03-2004 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Ik heb nog een vraagje over de Imac 20 inch

Is die scherm ook appart aan te sluiten??
Stel dat ik hem na een jaartje te langzaam vind, dan koop ik een ander systeem (G5 misschien?) Kan ik die scherm er dan aanhangen?
Kan ik er een beamer aansluiten (via VGA)
Zo niet dan is het voor mij helaas geen optie

[ Voor 8% gewijzigd door ken op 06-03-2004 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Het scherm kan je niet apart op een ander systeem aansluiten, wel kan je dmv een speciaal verloopkabeltje van Mini-vga naar vga een beamer aansluiten.

Beter ga je dan gelijk voor een G5 of iets dergelijks waar je ieder vga crt/tft aan kan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Vraagie;
Als ik een PB12" koop stock model.
kan ik er zelf dan extra geheugen in doen en airport?
of moet dit door een Apple reseller gebeuren... ik hoop het niet, want dan ben je veel duurder uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
Qorne schreef op 06 maart 2004 @ 18:26:
Vraagie;
Als ik een PB12" koop stock model.
of moet dit door een Apple reseller gebeuren... ik hoop het niet, want dan ben je veel duurder uit :(
Ik heb hier de PB12", geheugen is geen probleem volgens mij. Standaard 256mb onboard, en via een klepje aan de onderkant (kan het altijd niet laten om zoveel mogelijk open te schroeven ;)) kan je extra geheugen bijprikken.

Airport wordt een ander verhaal denk, volgens mij kan dit niet zelf. Dwz, met behoud van garantie enzo. Maar dit laatste kan ik je niet met zekerheid vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Kun je zelf doen, maar volgens mij kun je alleen Apple's eigen Airport Extreme kaart gebruiken dus daar zul je niet veel aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Rickbv schreef op 06 maart 2004 @ 18:28:
[...]

Ik heb hier de PB12", geheugen is geen probleem volgens mij. Standaard 256mb onboard, en via een klepje aan de onderkant (kan het altijd niet laten om zoveel mogelijk open te schroeven ;)) kan je extra geheugen bijprikken.

Airport wordt een ander verhaal denk, volgens mij kan dit niet zelf. Dwz, met behoud van garantie enzo. Maar dit laatste kan ik je niet met zekerheid vertellen.
Kijk eens onder je batterij, daar zit een luikje met daarachter je Airport Extreme kaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik weet eigenlijk niet uit m'n hoofd hoe het zit met de PBook en Airport, maar onder het toetsenbord van een iBook kan je je Airportkaartje schuiven, is dat met de PB niet zo ?

Trouwens dat uit elkaar schroeven, zo hoort het! Ik wil ook altijd zien waar ik voor betaal, en dat gelul van 'oh maar dan gaat ie kapot' hou ik niet van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Qorne schreef op 06 maart 2004 @ 18:26:
Sure, zie http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=26261

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
Bigs schreef op 06 maart 2004 @ 18:29:
[...]

Kijk eens onder je batterij, daar zit een luikje met daarachter je Airport Extreme kaart :)
Woeierdewoei, zover had ik nog niet gekeken :p Het was eigenlijk niet onder de accu, maar ernaast :) Toch wel erg klein zo'n kaartje + antenne...

Snap dan niet waarom al die verkopers daar bij MacHouse zo moeilijk deden over het zelfstandig installeren van airport en geheugen, want het stelt eigenlijk niets voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

WOEI! heel fijn dat het zelf kan,
want je kan alleen als officele reseller Apples op maat krijgen :P
ik wou een iBook 12" + Bluetooth enz.
maar omdat ik juist Bluetooth wou, moest ik hem bij een dealer bestellen (wat in mijn geval een stukje duurder is)
nu spaar ik door tot een PB12" en dan zet ik er zelf wel airport en ramm in, wat ik zelf goedkoper kan krijgen.
Apple heeft het allemaal wat lastig geregeld ;) aan de ene kan goed.
wordt er ook niet met de prijs gerommelt en geen vage winkels gaan Apple verkopen.
Je moet er toch niet aan denken dat je bij de Norrod ofzo Apple kan krijgen.
dan gaat het hard achteruit ben ik bang...

dus als ik het goed begrijp..
zit er 256mb op het mobo.
en kan je in dat slot waar je makkelijk bij kan max 1gig ram stoppen?
die is dus leeg als ik een stock model neem :)

[ Voor 14% gewijzigd door Qorne op 06-03-2004 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Qorne schreef op 06 maart 2004 @ 19:50:
Dat klopt ja.

Dit in tegenstelling tot de iBook die 128 MB onboard heeft, en 128 MB als DIMM.

Edit: nav. onderstaand bericht, alleen bij 12" model powerbook.

[ Voor 9% gewijzigd door blackd op 06-03-2004 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Hydraulik-Phunk schreef op 06 maart 2004 @ 16:21:
Het scherm kan je niet apart op een ander systeem aansluiten, wel kan je dmv een speciaal verloopkabeltje van Mini-vga naar vga een beamer aansluiten.

Beter ga je dan gelijk voor een G5 of iets dergelijks waar je ieder vga crt/tft aan kan hangen.
De G5 is op dit moment voor mij nog te duur :)

Ga dus toch voor een powerbook 12 of 15
Qorne schreef op 06 maart 2004 @ 19:50:
Alleen is de vraag of de powerbook 1GB geheugenmodule ondersteund?

Dus bij de powerbook zit standaard 256mb (op moederbord) en 1 slot vrij
Waarom kan je dan niet 512mb erbij kopen om totaal 768mb geheugen te hebben
Bij de 15" model kan dit dus niet en wel bij de 12" wel?? Is dit omdat het niet kan? (volgens Apple store)

[ Voor 42% gewijzigd door ken op 06-03-2004 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

sorry dubbel ;)

[ Voor 97% gewijzigd door ken op 06-03-2004 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
ken schreef op 06 maart 2004 @ 23:16:
Alleen is de vraag of de powerbook 1GB geheugenmodule ondersteund?
Dat wordt ondersteund, kan je bij Apple ook gewoon kopen. Zie bijv. 12" model, daarbij kan je 1x extra 1 GB kopen, in het SODIMM slot. Kost je wel een vermogen, maar het kan wel.
Dus bij de powerbook zit standaard 256mb (op moederbord) en 1 slot vrij
Waarom kan je dan niet 512mb erbij kopen om totaal 768mb geheugen te hebben
Even nuanceren, bij een PB 12" zit 256 MB onboard. Bij zowel de 15" als 17" zitten 2 SODIMM sloten. Ik heb me eigenlijk alleen op het 12" model georienteerd dus daar weet ik de meeste specs van.

Maar bij een PB 12" kan je gewoon 256 onboard kopen, en later 512 erbij. Kan dan toch ook wel bij een grotere PB?
Bij de 15" model kan dit dus niet en wel bij de 12" wel?? Is dit omdat het niet kan? (volgens Apple store)
Een 15" model heeft 2x SODIMM sloten, dus daar heb je veel meer keus qua geheugenconfiguraties. Zie http://pdf.euro.apple.com...921A_PowerBookG415_DS.pdf
Maximale geheugen op een 15" is 2 GB dus dat moet dan wel 1 GB per SODIMM slot zijn, dus 1 GB wordt gewoon ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

oke fijn blackd :D
voor de uitleg!

want dan neem ik gewoon lekker een stock model, prop ik er zelf Airport in en een beetje RAM :) 768mb lijkt mij wel zat!
totaal.

Nou nu nog ff sparen ;) want hij is iets duurder als de geplande iBook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Qorne schreef op 06 maart 2004 @ 23:56:
Ik ken het :'(

[ Voor 4% gewijzigd door blackd op 06-03-2004 23:59 . Reden: s/weet/ken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Qorne schreef op 06 maart 2004 @ 23:56:
Dat had ik ook.. ik ging voor een iBook, maar toen zag ik iets verderop de Powerbook staan en toen was ik toch al gauw overstag :) En geen spijt gehad.
Overigens is de stevigheid van mijn Powerbook weer bewezen, ik veegde hem vanochtend toen ik wakker werd namelijk van mijn bed af (in slaap gevallen tijdens film die ik keek :) ) en ik durfde eigenlijk niet te kijken (scherm stond namelijk nog open etc), maar hij heeft alleen een klein deukje in de bovenkant.
De gemiddelde PC-laptop had er volgens mij heel wat meer schade aan over gehouden :)
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.