[verzamel/discussie] Apple Topic

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.678 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10-2024
Begonnen als topic over de introductie van de Apple iBook G4, uitgegroeid tot een topic voor de creativelingen onder ons.

Trots presenteer ik u!
Afbeeldingslocatie: http://www.monstar.nl/GoT/gr_apple_topic.gif
TADA!!!!

Het is de bedoeling te kletsen over alles wat met Apple te maken heeft en liever geen gevechten tussen x86, IA64, enz gebruikers en computer gebruikers ;)

Links
http://www.voorjegemac.nl
http://www.macmice.com
http://www.macstuff.nl
http://www.missingbite.com
http://apple.pagina.nl
http://apple-software.pagina.nl
http://www.macfreak.nl
http://www.tweedehandsmac.nl
http://www.apple.nl
http://www.apple.com/nl/downloads/macosx

FAQ:
Q: Waar kan ik Apple's software-updates, knowledgebase documenten, specificaties en handleidingen vinden?
A: Apple Service & Support

Q: Hoe installeer ik bijvoorbeeld geheugen of een HD in een Mac?
A: De Apple Customer Installable Parts-site heeft documenten (PDF) en filmpjes met instructies.

Q: Waar kan ik software-updates vinden voor 3rd party Mac software en hardware?
A: Zowel Versiontracker als MacUpdate hebben elke dag de nieuwste releases op hun site staan.

Q: Waar kan informatie vinden over het upgraden van Macs in het algemeen?
Xlr8yourmac heeft een uitgebreide FAQ met allerhande technische vragen over Macs. Ook staat er op de site een Drive Compatibility Database en een Processor Upgrade Database met ervaringen van users met het upgraden van hun Mac.

Q: Ik heb problemen met m'n Mac! Welke sites hebben troubleshoot-informatie?
A: Op MacFixit en Macintouch zijn veel tips en trucs te vinden waarmee je je problemen kun oplossen.

Q: Wat zijn goede Mac nieuws-sites?
A: MacCentral, MacNN, MacObserver en MacMinute brengen allemaal up to date de nieuwste gebeurtenissen uit de Macwereld.

Q: Ik wil de nieuwste geruchten lezen over Apple. Waar kan ik die vinden?
A: De nieuwste roddel en achterklap kun je op een groot aantal sites vinden waaronder MacOSRumors, MacRumors, ThinkSecret, LoopRumors en AppleInsider.

Q: Bestaan er ook games voor de Mac?
A: Jazeker, kijk maar eens op MacGamer of Inside Mac Games. Ook op de Apple-site is een apart Games-gedeelte. Bij MacGameFiles kun je de nieuwste patches en demo's downloaden.

Q: Kan ik ook Office draaien op de Mac?
A: Ja, Microsoft heeft zelfs een aparte site voor al hun Mac-producten, de Mactopia-site. Er zijn ook Mac-versies van o.a. IE en Windows Media Player beschikbaar.

Q: En Linux?
A: Er zijn ook een aantal Linux distributies beschikbaar voor de Mac. De distributies met de beste ondersteuning voor de Mac zijn Yellow Dog Linux (familie van RedHat) en Mandrake.

Q: Welke Nederlandse Macsites zijn er zoal?
A: MacFreak, MacOSX.nl en MacNed hebben allemaal dagelijks nieuwsberichten en een uitgebreid forum waar je je vragen kunt stellen.

Q&A thanks to RVW

Op of aanmerkingen? got[at]x-interactive[dot]nl

[ Voor 21% gewijzigd door Slagroom op 23-01-2004 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:53

Maximus

There is no substitute

Goedzo slagroom :)

en ff terug gaan naar het vorige thread

Airport extreme werkt met een gewone WLAN hub? die 802.11G heeft?

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nou hehe, eindelijk een groot Apple topic :) *terugvindpost*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:50
M@ximuS schreef op 22 januari 2004 @ 20:40:
Airport extreme werkt met een gewone WLAN hub? die 802.11G heeft?
Yep, net vanavond een Asus wl-300g (=802.11G) Access-point in m'n netwerk gehangen. Even configgen en gaan met die banaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Topictitel anagepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Ik heb een Belkin AP (11mbps) en daar werkt Apple Share (netwerk protocol) niet op... als ik mijn iBook dmv een utp kabel aan het netwerk koppel ziet hij mijn AppleShare server wel maar via WiFi niet... dus mocht je AppleShare gebruiken... koop dan (denk ik) een Apple AirPort BaseStation... voordeel van zo'n basisstation is dat hij heel makkelijk te configgen is en wanneer je er een (ondersteunde) printer op aansluit iedereen met een mac direct kan printen zonder dat je ook maar iets hoeft te doen :) SUPER!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dat een Belkin het niet doet met een Apple is wel vreemd, aangezien ze best wel veel speciale Macintosh producten hebben.

Maar zelf denk ik dat ik voor een Linksys router ga met WiFi. Alleen weet ik niet of ik de versie moet kopen met 54MBit of 11MBit. De extra meerprijs moet ik dan wel betalen, terwijl ik het in de nabije toekomst niet ga gebruiken. Of iemand moet mijn iBook voor een leuk bedrag willen overnemen, dan kan ik voor een iBook G4 gaan met een Airport Extreme :)

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Slagroom schreef op 22 januari 2004 @ 21:15:
Ik heb een Belkin AP (11mbps) en daar werkt Apple Share (netwerk protocol) niet op... als ik mijn iBook dmv een utp kabel aan het netwerk koppel ziet hij mijn AppleShare server wel maar via WiFi niet... dus mocht je AppleShare gebruiken... koop dan (denk ik) een Apple AirPort BaseStation... voordeel van zo'n basisstation is dat hij heel makkelijk te configgen is en wanneer je er een (ondersteunde) printer op aansluit iedereen met een mac direct kan printen zonder dat je ook maar iets hoeft te doen :) SUPER!!
Bedoel je niet AppleTalk eigenlijk? Ik heb namelijk alleen maar van AppleShare gehoord als een programma lang geleden. Verder niet in verdiept ofzo.

AppleTalk werkt namelijk wel perfect via een 3th party wifi switch. Ik geef toe dat een Base Station een elegante oplossing is maar wij raden in de zaak eigenlijk altijd af om een base station te kopen, tenzij de klant er expliciet naar vraagt. De base station is namelijk erg duur vergeleken met vergelijkbare producten van andere merken. Enigste voordeel is meestal dat je hem kan versterken en dat dus de software beter is. Wel voor zo'n 100,- meer. ;)

Iedereen trouwens al de 90nm PPC970 gezien? Lijkt me toch redelijk voor in een PowerBook. Het stroom verbruik ligt lager dan bij een G4 op een hogere klok snelheid. 12,5W voor 1,6GHz PPC 970 en 15W voor 1GHz G4. Misschien voor een 20e verjaardag? :P

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Ik weet niet wat je bedoelt met AppleShare, maar als je AFP bedoelt dan staat je access point misschien verkeerd ingesteld (als router bijvoorbeeld) waardoor je laptop dan in een andere IP-range terecht komt. Rendezvous zoekt namelijk alleen op het lokale netwerk, in je eigen subnet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

kiddyl schreef op 22 januari 2004 @ 21:32:
Dat een Belkin het niet doet met een Apple is wel vreemd, aangezien ze best wel veel speciale Macintosh producten hebben.

Maar zelf denk ik dat ik voor een Linksys router ga met WiFi. Alleen weet ik niet of ik de versie moet kopen met 54MBit of 11MBit. De extra meerprijs moet ik dan wel betalen, terwijl ik het in de nabije toekomst niet ga gebruiken. Of iemand moet mijn iBook voor een leuk bedrag willen overnemen, dan kan ik voor een iBook G4 gaan met een Airport Extreme :)
Heb je gemaild over je iBook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Het nadeel is dan dat ik een AirPort Extreme basis station koop voor 1 ibook en dat is me net even te duur. Ik kan ook gewoon gebruik maken van RJ45 en dan gewoon met een kabeltje :) Dan install ik in mijn kamer een switch en klaar ben ik.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Bigs schreef op 22 januari 2004 @ 21:42:
[...]

Ik weet niet wat je bedoelt met AppleShare, maar als je AFP bedoelt dan staat je access point misschien verkeerd ingesteld (als router bijvoorbeeld) waardoor je laptop dan in een andere IP-range terecht komt. Rendezvous zoekt namelijk alleen op het lokale netwerk, in je eigen subnet dus.
AppleShare heeft niets met TCP/IP te maken... misschien met TCP of UDP... dus daar kan het niet aan liggen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Misschien dat de links in de openingspost moeten worden gesorteerd op winkel- en nieuwssites en linkjes naar URLs van de sites genoemd in de 'faq' zouden ook wel handig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Bigs schreef op 22 januari 2004 @ 23:14:
Misschien dat de links in de openingspost moeten worden gesorteerd op winkel- en nieuwssites en linkjes naar URLs van de sites genoemd in de 'faq' zouden ook wel handig zijn :)
klopt dat mis ik ook :P

Wie heeft hier een 12" iBook G4?
ik ben vanplan om ook zo'n ding te kopen en zou wel wat gebruikers ervaringen willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Zo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Qorne schreef op 22 januari 2004 @ 23:39:
[...]

ik ben vanplan om ook zo'n ding te kopen en zou wel wat gebruikers ervaringen willen.
kijk even in het iBook G4 topic
daar had ik al wat vragen gesteld omdat ik er ook 1 wil aanschaffen!

Apple iBook G4 is uit!
laatste paar pagina's

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07 19:33
* RèLF wacht op een G5 notebook :P

Ik heb nu de dual G5 2 Ghz op proef en... WHAA.. wat een apparaat zeg!

[ Voor 46% gewijzigd door RèLF op 23-01-2004 00:35 ]

Obviously you're not a golfer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
:o Als een G5 Powerbook komt weet ik zeker dat ik me niet in kan houden maar eigenlijk moet je even wachten tot de kinderziektes eruit zijn. Was ook zo met de G4 allu 15" het geval. Gelukkig is een mac een stuk waardevaster dan een gewone computer waardoor mensen die altijd het nieuwste willen hebben niet zo super veel verlies lijden.

EDIT: nu ik erover nadenk... als ze echt met een G5 1,6 GHz komen dan hoef ik niet eens meer een G5 desktop te hebben. 1,6 GHz voldoet meer dan prima. Alleen nog een mooie cinema display erbij en een grotere hardeschijf

[ Voor 26% gewijzigd door Alpha-sphere op 23-01-2004 01:08 ]

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochoch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-10-2020
Ja! Ze komen eraan!
http://www.theregister.co.uk/content/39/35057.html
Het gaat echt de goede kant op met Apple, Microsoft voorspelt een Mac renaissance;
http://www.macworld.co.uk/news/top_news_item.cfm?NewsID=7738

Linkjes van www.macsurfer.com , voor al uw Mac nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/thumbsup.gif

[ Voor 19% gewijzigd door Bigs op 23-01-2004 01:39 . Reden: Fok-smiley :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

[...]

Zerocool heeft zo'n ibook alleen ik had hem al gemaild dus als je wat wilt weten contact me ff want ik heb al wat vragen aan hem gesteld

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die AirPort stations is nogal groffe oplichterij. Kosten bijna 300 euro en doen eigenlijk precies hetzelfde als elk willekeurig ander AP. Bij een vriend van me thuis hebben ze er nu ook 1 omdat pa de ethernetpoort van z'n iBook gesloopt had. Hij zei ook al, dat zo'n AirPort-ding veel beter zou zijn. Het eerste wat we op de iBook zagen, nadat het kaartje erin zat, was de Speedtouch wireless van de buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
ochoch schreef op 23 januari 2004 @ 01:36:
Ja! Ze komen eraan!
http://www.theregister.co.uk/content/39/35057.html
Het gaat echt de goede kant op met Apple, Microsoft voorspelt een Mac renaissance;
http://www.macworld.co.uk/news/top_news_item.cfm?NewsID=7738

Linkjes van www.macsurfer.com , voor al uw Mac nieuws.
Maar bij nader inzien. Zou het eigenlijk wel zo zijn? :?

Ik bedoel, de processor is niet het enigste wat warm word in de G5. Bijvoorbeeld heb je ook dual channel geheugen nodig en dat terwijl de PowerBook's maar 1 extra geheugen slot hebben. Word een duur klusje om er dan bijvoorbeeld 2GB in te zetten.
Ook natuurlijk de FSB van 800MHz tot 1,1GHz kan aardig warm worden lijkt me.

Misschien dat het toch nog wel wat lastiger is om een G5 PowerBook te maken dan we denken eigenlijk. :/

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 06:22:
[...]

Die AirPort stations is nogal groffe oplichterij. Kosten bijna 300 euro en doen eigenlijk precies hetzelfde als elk willekeurig ander AP. Bij een vriend van me thuis hebben ze er nu ook 1 omdat pa de ethernetpoort van z'n iBook gesloopt had. Hij zei ook al, dat zo'n AirPort-ding veel beter zou zijn. Het eerste wat we op de iBook zagen, nadat het kaartje erin zat, was de Speedtouch wireless van de buren.
En dan nog denk ik dat de AirPort Basestations super zijn... vooral door die enorm goeie plug 'n play functies.... printer er op... klaar... internetten? configuratie van computer naar Airport kopieren.... klaar... lijkt me gewoon lekker werken... en de mogelijkheid om er redelijk eenvoudig zo'n omni bla en een andere bla antenne er op aan te sluiten... zelf heb ik wel een belkin AP gekocht omdat ik vondt dat die APBS grote oplichterij is maar nu mijn kameraad een APBS heeft gekcoht zie ik toch wel degelijk verschillen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hoe zit het eigenlijk met de systeemeisen ?
Ik wil ook een ibook/powerbook aan gaan schaffen.
Omdat ik de nieuwe nogal prijzig vind ben ik een beetje de 2ehands markt
aan het afzoeken.
Maar wat ik mij nu afvraag... Wat voor ibook heb ik nodig om MacOSX Panther
gewoon goed te kunnen draaien ?
Ik heb al begrepen dat geheugen hierbij belangrijk is.
Ik wil hem gaan gebruiken voor websurfen, e-mail, beetje fotosoep (niet te zwaar),
Office X moet ook goed draaien en wellicht af en toe een spelletje maar dat is niet vereist.
Natuurlijk wil ik wel alle eye-candy die MacOSX op het scherm kan toveren ;)
Zou hier een G3 500 voldoende voor zijn of draait MacOSX pas lekker vanaf een G4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Een 500 mhz voldoet prima, deze had ik ook met OS X 10.2 er op draaiend, en een anderer Got'er (Foxke) heeft 'm nu in bezit met Panther, wat ook prima draait.

Het is eigenlijk zo dat een nieuwer OS (10.3 na 10.2) eigenlijk beter draait dan het vorige.
Zo heb ik op school een paar iMacs 233/64mb lopen op 10.2, en 1 op 10.3 wat eigenlijk nog iets beter draait.

Ik zou in een iBook toch wel minimaal 384 mb geheugen stoppen, OSX is wel dol op geheugen namelijk. Photoshop draait prima op een 500, en Office X e.d. idem dito.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

ik denk niet dat er zo snel al een G5 PB uit komt, zou wel dom zijn, want ze kunnen beter eerst de G4 uit melken :P commercieel zou dat beter zijn voor Apple wat ik ze ook vanharte gun, alleen zijn ze soms wat raar bezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:19
Chaser2600 schreef op 23 januari 2004 @ 11:03:
...
Natuurlijk wil ik wel alle eye-candy die MacOSX op het scherm kan toveren ;)
Zou hier een G3 500 voldoende voor zijn of draait MacOSX pas lekker vanaf een G4?
Draai thuis op een iBook 500 G3 panther en dat gaat prima, wel laatst het geheugen opgekrikt van 192 naar 576 en dat scheeld best nog een hoop. Maar zelfs met 192 Mb ging het nog prima. Alleen werkt niet alle Eyecandy werkt daarop daar de grafische kaart niet alles ondersteund, dus bijv het mooie 3D userswitchen werkt er niet op, maar dat boeit me niet. PS draaid prima evenals alle andere programma's.

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

[...]

Ik heb er een. En ik heb er geen spijt van (behalve toen mijn harde schijf na een week al dood was, maar dat geluk heb ik altijd). Het is mijn eerste Apple en ik gebruikte voorheen een AMD Athlon XP 1700+ systeem met 512 MB intern geheugen en was eigenlijk bang dat ik qua performance erg veel zou inleveren. Maar dat viel me best mee. Ik heb echt niet het idee dat het langzamer is dan mijn normale PC. Maar dat komt misschien door het feit dat ik meteen 640 MB intern geheugen in mijn iBook heb gestopt. Ik was oorspronkelijk van plan mijn iBook te gebruiken als laptop voor school, maar met een beetje kloten is het gelukt mijn TFT-scherm erop aan te sluiten en die mijn primary scherm te maken als ik thuis ben, waardoor ik een hele stoere dualscreen opstelling heb en mede daardoor zit ik eigenlijk alleen nog maar op mijn iBook te werken. Voor vervangende applicaties heb ik niet zo lang hoeven te zoeken, daar ik eigenlijk alle programma's ook de Apple te vinden waren (Office, Macromedia zooi, Adobe zooi). Het enige waar ik van baal is dat Microsoft geen Visio, Project en Access voor de Apple ontwikkelt, maar daarom heb ik mijn normale PC gehouden, die ik via Remote Desktop bedien. Het is even wennen om te werken onder Mac OS X, maar als ik achter een Windowsmachine zit mis ik toch wel dingen als Exposé (wat heel erg handig is op dat 12" schermpje van de iBook) en de manier waarop Mac OS X met applicaties omgaat. En daar bedoel ik het feit mee dat Mac OS X onderscheid maakt tussen applicaties en documenten. Ik kan Word draaien op de achtergrond zonder dat het CPU-tijd en veel geheugen inneemt zonder een document open te hebben. Onder Windows werkt dat niet. Het is gewoon allemaal net iets verfijnder dan dat je gewend bent onder Windows, het voelt meer aan als een ECHT operating system. Als je nog meer vragen hebt moet je ze maar mailen naar flipneus_at_fok_dot_nl.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 11:29

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Ik heb dit topic ook eindelijk gevonden, jammer dat er geen linkje op de laatste pagina staat!
Maar goed, we zijn er weer en ik vind het alleen maar interessanter worden!

Goed werk Slagroom

"Luie mensen worden ook moe!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Thanks Pindakaas :)

Ik ben (waarschijnlijk) van plan om een grijze G3 te kopen, liefts 333 mhz. Deze machienes zijn redelijk goedkoop (+/- 175 euro) en MacOS X draait er wel lekker op denk ik... ik denk dat MacOS X op de meeste G3's wel lekker draait... als je maar genoeg ram geheugen hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:50
Slagroom schreef op 23 januari 2004 @ 18:27:

Ik ben (waarschijnlijk) van plan om een grijze G3 te kopen, liefts 333 mhz. Deze machienes zijn redelijk goedkoop (+/- 175 euro) en MacOS X draait er wel lekker op denk ik... ik denk dat MacOS X op de meeste G3's wel lekker draait... als je maar genoeg ram geheugen hebt...
Hola! Pas er wel op dat het een G3 met ingebouwde USB poorten is, zoniet dan ben je "veroordeelt" tot maximaal OS 9.x. Ik geloof, maar weet het niet zeker, dat enkele beige G3's niet OS X kunnen draaien.

Ik heb net even op de Apple site gekeken; grijze G3's kunnen geen OS X draaien, zie http://www.apple.com/macosx/upgrade/requirements.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Okay, voor het eerst dat ik dit eigenlijk zie. Maar ik sta toch best wel te popelen om een mac te kopen (werk er nu bijna een jaar mee op de opleiding en bevalt me zeer goed). Alleen ben zelf erg Wintel georiënteerd. Als ik een gewone pc tweedehands ga aanschaffen weet ik wel waar ik op moet letten.
Heeft iemand een lijstje / tips waar ik op moet letten bij de aanschaf van een Apple ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Over wat voor een grijze G3 heb je het nu? Power Mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

wie weet hiet hoe bepaalde mappen CHMOD 777 rechten kan geven? voor me apache webserver :P dat is wel iets minder in windows had/heb ik altijd binnen 5min een apache/mysql/php server aan de praat ik ben nu al 3 dagen bezig ;) en het werkt pas, alleen hoe ik nu CHMOD doe??? wie weet het?? alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochoch
Sage schreef op 23 januari 2004 @ 08:50:
[...]

Maar bij nader inzien. Zou het eigenlijk wel zo zijn? :?

Ik bedoel, de processor is niet het enigste wat warm word in de G5. Bijvoorbeeld heb je ook dual channel geheugen nodig en dat terwijl de PowerBook's maar 1 extra geheugen slot hebben. Word een duur klusje om er dan bijvoorbeeld 2GB in te zetten.
Ook natuurlijk de FSB van 800MHz tot 1,1GHz kan aardig warm worden lijkt me.

Misschien dat het toch nog wel wat lastiger is om een G5 PowerBook te maken dan we denken eigenlijk. :/
Die nieuwe G5 gebruikt dus net zoveel watss als de huidige G4.
Ben ook zeer benieuwd hoe de rest van het systeem opgebouwd wordt, maar wat duidelijk is en ook wordt gesuggereerd in het artikel dat dit de processor is die in de nieuwe lappies zullen verschijnen.
Kijk naar de Xserve, die hebben ze ook nog in 1 U weten te proppen en dat is dus de gewone 90 nm 970.
De 970fx heeft powertune technologie (soort speedstep) en is dus duidelijk ontworpen voor het gebruik in laptops.
Lijkt me dus op zeker dat ie gebruikt kan gaan worden in de nieuwe serie (waarschijnlijk) powerbooks, de iBook serie zal waarschijnlijk even als G4 door het leven gaan om het verschil tussen consument en pro te laten bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Nog even iets grappigs, de mijne rolt er inmiddels uit ;)

Waaruit ? klik maar even; http://www.cdw.com/r.asp?n=35770 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochoch

Je kunt met een hoop geklooi zelfs op een 7500 nog Panther draaien met behulp van X-Post facto.
De grijze G3 kun je ook waarschijnlijk standaard geen Panther op installeren. Weet niet helemaal zeker meer maar een goede bron is www.xlr8yourmac.com
Qua snelheid zou het zeker moeten gaan, heb het zelf op een iMac 400 gezien en dat draaide best prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

haah die iPod mini KOEL ik heb nu ook 1 en hij is ligt!!! niet normaal... :P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochoch
DoRRoN schreef op 23 januari 2004 @ 20:02:
Okay, voor het eerst dat ik dit eigenlijk zie. Maar ik sta toch best wel te popelen om een mac te kopen (werk er nu bijna een jaar mee op de opleiding en bevalt me zeer goed). Alleen ben zelf erg Wintel georiënteerd. Als ik een gewone pc tweedehands ga aanschaffen weet ik wel waar ik op moet letten.
Heeft iemand een lijstje / tips waar ik op moet letten bij de aanschaf van een Apple ?
Een advies is zonder verdere informatie is een beetje moeilijk.
Wat wil je er mee doen?
Wat denk je er aan uit te geven?
Waar heb je mee gewerkt (ook os versie) waar je zo tevreden mee was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochoch
Qorne schreef op 23 januari 2004 @ 22:56:
haah die iPod mini KOEL ik heb nu ook 1 en hij is ligt!!! niet normaal... :P 8)7
Gaaff, hoe kom je eraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Hij heeft dit http://www.cdw.com/r.asp?n=35770 uitgeprint en uitgeknipt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Hydraulik-Phunk schreef op 23 januari 2004 @ 12:35:
Een 500 mhz voldoet prima, deze had ik ook met OS X 10.2 er op draaiend, en een anderer Got'er (Foxke) heeft 'm nu in bezit met Panther, wat ook prima draait.

Het is eigenlijk zo dat een nieuwer OS (10.3 na 10.2) eigenlijk beter draait dan het vorige.
Zo heb ik op school een paar iMacs 233/64mb lopen op 10.2, en 1 op 10.3 wat eigenlijk nog iets beter draait.

Ik zou in een iBook toch wel minimaal 384 mb geheugen stoppen, OSX is wel dol op geheugen namelijk. Photoshop draait prima op een 500, en Office X e.d. idem dito.
En ik ben er erg blij mee :)
Werkt erg goed met panther
Er moet alleen eens een nieuwe accu in, want hij loopt vij snel leeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online

Mac OS X kan inderdaad wel op deze machines geinstalleerd worden met XPostFacto, maar dan zul je er ook wel een nieuwe (PCI) videokaart in moeten zetten, anders draait OS X voor geen meter. Dat staat geloof ik ook op de XPostFacto site uitgelegd.

Volgens mij hebben die grijze G3's wel een wat oudere architectuur dan de B&W G3's en de iMacs (lagere busklok etc.), wat dus ook nadelig zou zijn. Dus ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat OS X op elke G3 wel lekker draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochoch
Ja wat is lekker heh, ik heb ook niet zo'n snelle machien, zeg maar een Panther ;)
Krachtig en soepel.
Toch werkt voor mij in mijn bezigheden m'n Mac sneller als m'n PC (ook door OSX z'n handigheidjes), al zou ik natuurlijk graag dat blitzsnelle reageren van mijn pc ook wel op prijs stellen, maar ik vrees dat je daar zelfs met een G5 dual nog niet aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochoch
8)7 ochoch...
Hoop dat dit een beetje gezellig topic blijft jongens, ziet er goed naar uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Hoe zit het eigenlijk met dat batterijverbruik? Ze zeggen dat die iBooks 6 uur met 1 accu doen! Maar hoe zit dat in de praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qorne schreef op 23 januari 2004 @ 21:44:
wie weet hiet hoe bepaalde mappen CHMOD 777 rechten kan geven? voor me apache webserver :P dat is wel iets minder in windows had/heb ik altijd binnen 5min een apache/mysql/php server aan de praat ik ben nu al 3 dagen bezig ;) en het werkt pas, alleen hoe ik nu CHMOD doe??? wie weet het?? alvast bedankt!
OK..

- open de terminal
- su naar root
- dan chmod -R 777 mapnaam

Hiermee geef je de map + inhoud daarvan RWXRWXRWX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pindkaas schreef op 24 januari 2004 @ 01:12:
Hoe zit het eigenlijk met dat batterijverbruik? Ze zeggen dat die iBooks 6 uur met 1 accu doen! Maar hoe zit dat in de praktijk?
Ik heb dus een I-Book G4 933 Mhz 14 inch en die van mij haalt die 6 uur niet helemaal.
Toch stond ik er verbaasd van.

Bij intensief gebruik gaat die accu toch zeker een uurtje of 4 mee!!! :9~:9~
Als ik tijdens gebruik geen mp3's of video's loop af te spelen dan zelfs nog iets langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
6 uur??? Er zijn gevallen dat dat kan maar bij mij nog nooit voor gekomen... hoogstend 4 en een half uur... maar dat is al genoeg om een medion laptop voor aap te zetten :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Bigs schreef op 23 januari 2004 @ 23:38:
[...]

Mac OS X kan inderdaad wel op deze machines geinstalleerd worden met XPostFacto, maar dan zul je er ook wel een nieuwe (PCI) videokaart in moeten zetten, anders draait OS X voor geen meter. Dat staat geloof ik ook op de XPostFacto site uitgelegd.

Volgens mij hebben die grijze G3's wel een wat oudere architectuur dan de B&W G3's en de iMacs (lagere busklok etc.), wat dus ook nadelig zou zijn. Dus ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat OS X op elke G3 wel lekker draait.
Zou een Diamond Monster Fusion 16 mb banshee (pc-versie) kaartje werken met OS X? Waar ken ik dat tjekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Ik heb die 2e handse iBook gehaald. En voglens mij hebn ik echt pech.
Want heb nu al regelmatig probs; start niet altijd op, als het opgestart is loopt het soms vast en de beeld geef rare beeld. Denkt dat ik een gare G3 heb.
Het is een 700 MHz, 30 GB, 256 ram en Combodrive, hoe lang bestaat die dingen al? Misschien kan ik nog garantie claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
O.D.Smolik schreef op 24 januari 2004 @ 09:33:
Want heb nu al regelmatig probs; start niet altijd op, als het opgestart is loopt het soms vast en de beeld geef rare beeld. Denkt dat ik een gare G3 heb.
Het is een 700 MHz, 30 GB, 256 ram en Combodrive, hoe lang bestaat die dingen al? Misschien kan ik nog garantie claimen.
Dat is rot, misschien dat je het op de garantie kunt verhalen... denk trouwens dat dat heel moelijk gaat worden. Kijk anders eens op http://www.apple-histrory.com of http://www.everymac.com om te kijken wanneer deze computers geïntroduceerd zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
O.D.Smolik schreef op 24 januari 2004 @ 09:33:
Al eens een schone installatie gedaan?
Al eens de eventuele extra ram uitbreiding verwijderd?
Heeft ie ook zilverkleurig design? dat zijn de mooiste iBooks, ik heb oa de 800, veel mooier dan de huidige witte.
Anyway, succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Schone installatie gaat niet, heb namelijk geen software voor de mac.
Dus misschien kan iemand mij helpen met OS X Panther ;)
Kleine geluk, af en toe doet ie het wel, maar ik wil hem 100% hebben. Lekker ervaring met apple dus :/
Maar misschien woont iemand in de buurt van Hoogeveen en zou mij daarmee kunnen helpen?

[ Voor 44% gewijzigd door O.D.Smolik op 24-01-2004 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Dat van het scherm kan een heel groot probleem zijn. Er worden veel problemen gemeld mbt de schermen die een raar beeld vertonen. Het kan verschillende redenen hebben, maar als je een beetje zoekt dan vind je er heel veel info over.

Een schone installatie kan helpen en ook Mac software is zeer makkelijk te vinden *kuch* ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

dolby schreef op 24 januari 2004 @ 09:48:
[...]

Al eens een schone installatie gedaan?
Al eens de eventuele extra ram uitbreiding verwijderd?
Heeft ie ook zilverkleurig design? dat zijn de mooiste iBooks, ik heb oa de 800, veel mooier dan de huidige witte.
Anyway, succes ermee
Dat is natuurlijk redelijk subjectief! Ik vind dat huidige witte design juist prachtig om te zien! De styling van de huidige apple-lijn is gewoon bestwel afwijkend van alle standaarden. En het is toch erg goed aangeslagen bij iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Mac Bestaat vandaag 20 jaar.

Tweakers.net nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Mag ik vragen wat je er voor betaalt hebt O.D. Smolik ?

Misschien kan je de vorige eigenaar nog eens vragen of hij de cd's nog even voor je heeft, of evt. een kopietje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Geen cd, of iets dergelijks. Heb alleen kaal de iBook G3 700 MHz, 384 ram, 14,1 inch, combodrive, airport en de lader gekregen. Voor ongeveer 700 euro. Dat was opzich een mooie deal. Toen ik daar was, heb ik het echt goed bekeken. Nu ik thuis, ben start dat ding 9 van de 10 vaag op; beeldscherm geeft rare kleuren of zwart. Dus helemaal dood is de iBook niet.
En heb het vermoeden dat mischien aan de kabels van de tft liggen, die misschien bijna kapot zijn?
Ik probeer zodadelijk Panther er op te krijgen, kijk wat het dan doet. Want anders ga ik toch echt terug ermee, het is van een bedrijf geweest die computers verhuurd.
Het liefst zou ik graag iemand mij zien helpen, woon in Hoogeveen en bereid om je reiskosten te betalen. Dit is echt zeer terleurstellend, vooral omdat het mijn eerste mac is.
Alle opmerkingen/hulp etc. is welkom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

O.D.Smolik schreef op 24 januari 2004 @ 18:58:
Geen cd, of iets dergelijks. Heb alleen kaal de iBook G3 700 MHz, 384 ram, 14,1 inch, combodrive, airport en de lader gekregen. Voor ongeveer 700 euro. Dat was opzich een mooie deal. Toen ik daar was, heb ik het echt goed bekeken. Nu ik thuis, ben start dat ding 9 van de 10 vaag op; beeldscherm geeft rare kleuren of zwart. Dus helemaal dood is de iBook niet.
En heb het vermoeden dat mischien aan de kabels van de tft liggen, die misschien bijna kapot zijn?
Ik probeer zodadelijk Panther er op te krijgen, kijk wat het dan doet. Want anders ga ik toch echt terug ermee, het is van een bedrijf geweest die computers verhuurd.
Het liefst zou ik graag iemand mij zien helpen, woon in Hoogeveen en bereid om je reiskosten te betalen. Dit is echt zeer terleurstellend, vooral omdat het mijn eerste mac is.
Ik woon in Eelde, dat is onder Groningen,
Maar hardware problemen kan ik niet oplossen software wel ;)
Maar kan je Apple niet gewoon eens bellen? of langs een lokale Apple Store gaan? die zijn je zeker bereid om te helpen! dat heeft meer zin om naar bijv. een tweaker te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik woon op zich wel vrij dichtbij Hoogeveen maar heb de tijd niet om langs te komen.
Wel weet ik dat er een bedrijf in H'Veen zit dat ook in Macs doet, misschien dat die je maandag even kunnen helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Ik heb daarnet een mooi stukje gelezen over Apple en Steve Jobs. Het staat op Ster.nl
Er een film over het leven van Steve Jobs en Bill Gates is gemaakt? In de film ‘The Pirates of Silicon Valley’ speelt Noah Wyle, bekend van de ziekenhuisserie ‘ER’, Steve Jobs.
Wisten jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Pindkaas schreef op 24 januari 2004 @ 19:41:
Ik heb daarnet een mooi stukje gelezen over Apple en Steve Jobs. Het staat op Ster.nl

[...]

Wisten jullie dat?
ik wel ;) film al een paar jaar geleden op Canal+ gezien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Hydraulik-Phunk schreef op 24 januari 2004 @ 19:39:
Ik woon op zich wel vrij dichtbij Hoogeveen maar heb de tijd niet om langs te komen.
Wel weet ik dat er een bedrijf in H'Veen zit dat ook in Macs doet, misschien dat die je maandag even kunnen helpen ?
Ik kan het proberen, voeg mij anders even toe op msn of email mij (zie profiel voor email).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Pindkaas schreef op 24 januari 2004 @ 19:41:

[...]

Wisten jullie dat?
Yup, in het vorige topic nog over geschreven. Ik heb de film wel... een goeie film!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Vandaag bestaan ze 20 jaar, dus ben benieuwd wat maandag/dinsdag wordt aangekondigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 19:23

Ik heb dezelfde iBook. Het is een bekend probleem met het apparaat. Zorg dat je de deal ongedaan kan maken met degene van wie je het ding gekocht hebt, want hij heeft je genaaid (dit moet hij geweten hebben). Dit komt niet meer goed en kost 500 euro om te repareren.

Bij mij was apple heel vriendelijk, ook al viel het buiten de garantie, maar dat was natuurlijk ook mazzel.

bron: http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=1249

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
OMG :o
Ik heb net even wat kabeltjes uit de kast getrokken om even de TV aan te sluiten op m'n Powerbook en het is gewoon niet te geloven. Het heeft me echt maar 10 seconde gekost om het goed in te stellen. Wat een eenvoud en grbruiksvriendelijkheid. En ik kan de TV gebruiken om me beeld te spannen! geen mirroring. :o

Apple blijft me maar verbazen. Jullie zijn tha man!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Ik had vrij snel na de aanschaf van mijn iBook zo'n extra adapter gekocht voor tv-out en toen verbaasde ik me ook dat het zo makkelijk was. Met de hack was spanning geen probleem en de kwaliteit van de tv-out is zeer goed te noemen.

Wel is het zo dat ik toch wel enigszins teleurgesteld ben op de prestaties van de huidige mediaplayers. MPlayerOSX en VLC zijn zeer goede mediaplayers en spelen DivX films prima af zonder schokken of 'dropped frames'. Maar als ik hoge resolutie (tv resolutie is hoger dan de DivX resolutie vanwege zwarte balken die niet uitgerekend hoeven worden) kijk dan heeft mijn iBook 800 MHz toch maar net voldoende power om alles vloeiend af te spelen zonder programma's op de achtergrond. DVD kijken en Quicktime films zijn daarentegen geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Als VLC e.d. niet werken kun je ook gewoon de DivX codec voor quicktime downloaden (en de DivX delegator zodat je ook XviD er mee af kan spelen). Werkt best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochoch
Voor wie in Panther style z'n mail op wil halen; dit geluid is wel gaaf als je nieuwe mail krijgt.
http://csweb.sierra.cc.ca.../Jungle%20Exclamation.wav
In stereo!
van www.findsounds.com
Dit kun je regelen in de algemene voorkeuren van mail; zet hem op om de 5 minuten checken en je wordt met nieuwe mail dus gewaarschuwd door dit geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Slagroom schreef op 24 januari 2004 @ 19:53:
[...]

Yup, in het vorige topic nog over geschreven. Ik heb de film wel... een goeie film!
Waah, hoe kom je aan die film?! :P
Ik zoek hem namelijk al een tijdje.
Je bent inderdaad genaait. Diegene die hem aan jou heeft verkocht moet dit geweten hebben. Dit is trouwens een probleem dat zich voordoet en wat Apple ook heeft toegegeven door de schanieren te vervangen bij een reparatie waardoor de fout niet meer terug komt.

De iBook die jij hebt is deze en heeft dus geen garantie meer. Zoals al eerder is aangegeven is een reparatie die nodig is erg duur en eigenlijk het geld bijna niet waard als je kijkt naar wat de aanschaf en reparatie kosten zijn. Ik zou verhaal halen bij de verkoper. :(

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
:( komt er nu pas met mijn stomme hoofd achter dat maar 1 van de 2 geheugen modules te bereiken is en te vervangen is. :( ik wou er nog zo graag later 1024Mb van maken. Iemand enig idee of er een apple dealer is die de geheugenmodule die je niet zomaar kan bereiken wilt vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Alpha-sphere schreef op 25 januari 2004 @ 00:05:
:( komt er nu pas met mijn stomme hoofd achter dat maar 1 van de 2 geheugen modules te bereiken is en te vervangen is. :( ik wou er nog zo graag later 1024Mb van maken. Iemand enig idee of er een apple dealer is die de geheugenmodule die je niet zomaar kan bereiken wilt vervangen?
Voor zover ik weet wordt dat soldeerwerk (zit vast aan mainboard), ik denk niet dat men daar zo makkelijk toe bereid is.

Verder: heeft iemand de GPRS-modem scripts van Ross Barkman nog ergens staan? Zijn site is al een tijdje onbereikbaar, en ik ben na het weekend op een locatie zonder internet, maar zou graag van mijn gprs-telefoon gebruik willen maken om toch te kunnen e-mailen(en de scripts staan er niet op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

ochoch schreef op 24 januari 2004 @ 23:20:
Voor wie in Panther style z'n mail op wil halen; dit geluid is wel gaaf als je nieuwe mail krijgt.
http://csweb.sierra.cc.ca.../Jungle%20Exclamation.wav
In stereo!
van www.findsounds.com
Dit kun je regelen in de algemene voorkeuren van mail; zet hem op om de 5 minuten checken en je wordt met nieuwe mail dus gewaarschuwd door dit geluid.
Panther Style ? Da's een fokking MS Windows geluid man :X :X !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 19:23
[quote]Sage schreef op 24 januari 2004 @ 23:57:

Je bent inderdaad genaait. Diegene die hem aan jou heeft verkocht moet dit geweten hebben. Dit is trouwens een probleem dat zich voordoet en wat Apple ook heeft toegegeven door de schanieren te vervangen bij een reparatie waardoor de fout niet meer terug komt.
quote]
'

sterker nog:

er zijn 2 fouten in het oude iBook design

1. De scharnieren, die over tijd de kabels naar het beeld verslijten

2. Logic Board, de behuizing van de iBook is te soepel, als je met alleen je linkerhand de iBook vastpakt heb je kans dat het moederbord buigt en de grafische chip loskomt. Dan krijg je het probleem dat je beeld verstoort of wegvalt als je links naast de touchpad de iBook aanraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Sage schreef op 24 januari 2004 @ 23:57:
[...]

Waah, hoe kom je aan die film?! :P
Ik zoek hem namelijk al een tijdje.
...mail me maar even

[ Voor 63% gewijzigd door Slagroom op 25-01-2004 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

[quote]markclausing schreef op 25 januari 2004 @ 11:39:
Sage schreef op 24 januari 2004 @ 23:57:

quote]
'

sterker nog:

er zijn 2 fouten in het oude iBook design

1. De scharnieren, die over tijd de kabels naar het beeld verslijten

2. Logic Board, de behuizing van de iBook is te soepel, als je met alleen je linkerhand de iBook vastpakt heb je kans dat het moederbord buigt en de grafische chip loskomt. Dan krijg je het probleem dat je beeld verstoort of wegvalt als je links naast de touchpad de iBook aanraakt.
Ja dit komt me heel bekent voor. Ik werk nu met losse usb muis en toetsenbord. En alles gaat tot nu goed. Maar nu durf ik de iBook niet meer aan te raken, ik weet niet wanneer het weer vastloopt. Het is net een tikkende tijdbom :(
Ik ga dan zeker maandag eerst apple zelf bellen, kijken of zij met een oplossing komen. Zo niet dan gaat de iBook linea recta terug naar dat bedrijf. Want die gast zij dat hij de iBook voor een dual Xeon bak kon ruilen, NOU DAN DOET HIJ DAT MAAR! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

begintmeta schreef op 25 januari 2004 @ 00:34:
[...]

Voor zover ik weet wordt dat soldeerwerk (zit vast aan mainboard), ik denk niet dat men daar zo makkelijk toe bereid is.

Verder: heeft iemand de GPRS-modem scripts van Ross Barkman nog ergens staan? Zijn site is al een tijdje onbereikbaar, en ik ben na het weekend op een locatie zonder internet, maar zou graag van mijn gprs-telefoon gebruik willen maken om toch te kunnen e-mailen(en de scripts staan er niet op).
Als je orange hebt :P kan je die scripts van www.orange.nl afhalen :) werkt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Ik vindt het echt rot voor de mensen die een brakke laptop hebben gekocht. Hoe gaat Apple met die mensen om? En wat nou als je een tweedehandse hebt gekocht... zijn ze dan ook nog zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Kunnen we niet verhaal halen bij Kassa. Want er zijn echt wel meer mensen op tweakers.net en macosx.nl etc. die gedupeerd zijn. Samen staan we sterk... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik zag een poosje geleden trouwens ook eens een site waar een hele howto op stond om het scharnier en de HDD-ophanging te verbouwen, weet alleen de links niet meer maar ik zal nog even op zoek.

Nog iets anders ? Kunnen jullie fullscreen (dus echt van links->rechts) divx draaien op een breedbeeld Apple scherm ? (Cinema/iMac 17/20). Ik gebruik MPlayerOSX maar ik heb nog wel zwarte randen langs de zijkanten..

Even met de hand de width op 900 zetten, verder kijken dan neus verhaal :z

[ Voor 10% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 25-01-2004 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Er stond op MacFixIt.com een verhaal over een vervangen scharnier in de iBook. De losgeraakte cpu's hebben hier verder niks mee te maken maar de flatcable word tenminste niet meer beschadigd. :P

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Helemaal in het begin van de film zie je ook staan: "Based on the book 'Fire in the valley' ". Ik weet niet of het wat is, maar misschien is het wel leuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

:'( mijn school heeft het laptop project gecanceld, :( dus een iBookje duurt nog wel even :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

klein oproepje.

Als een van jullie op de Hanze hogeschool zit, hoe zit het dan met het sharen van movies? Gaat dat via DC++ en is hier evt een Mac client voor of is het gewoon windows-netwerken en dan via computer browsing ?

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Past een normale airport kaart in een nieuwe iBook G4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Zeker past dat.
Alleen voor de oudere iMacs heb je een adapter nodig, Airport en Airport Extreme schuif je zo onder je toetsenbord. ff antenne aansluiten en ready for takeoff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Aaah bedankt voor snelle reply. Dan hou ik mijn airport kaart mooi.
Btw, kan jij mij die nummer nog geven van die apple dealer in Hoogeveen? Kan het zelf niet vinden in de telefoongids of goudengids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

0528 - 269594, Denco heet het bedrijf.

Ik heb geen idee of het wat is, de website is iig erg onprofessioneel (denco.nl) maar proberen kan altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Over de airport kaart heb ik het volgende: de airport kaart die in de G3 iBook past, past niet in de iBook G4. De G3 gebruikt een pc-card en de G4 een soort mini-pci. Het is dus niet mogelijk om de airport kaart mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
De iBook G3 heeft Airport, de iBook G4 Airport Extreme. Dat zijn inderdaad 2 verschillende kaarten die niet uitwisselbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Dacht dat het wel zo was O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

En toen gingen we morgen weer terug naar de Apple Store omdat de harde schijf voor de tweede maal in twee maanden defect is. Ik wil nu een nieuwe iBook :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

FL!PNEUS schreef op 27 januari 2004 @ 22:33:
En toen gingen we morgen weer terug naar de Apple Store omdat de harde schijf voor de tweede maal in twee maanden defect is. Ik wil nu een nieuwe iBook :(.
Hun? hoe kan dat nou? beweeg je met de laptop als die aanstaat dan?
ook in de standby moet je niet je laptop gaan vervoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Qorne schreef op 28 januari 2004 @ 15:00:
[...]

Huh? Dat moet gewoon kunnen hoor! Tenminste, dat is wat ik iedereen zie doen, en zelf deed. Ik heb er nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Als ik mijn laptop vervoer is dat altijd in standby stand. De HDD is gelocked in die mode en je moet er dus gewoon mee kunnen lopen. Dat je 2 hardeschijven in twee maanden kwijt bent is wel jammer, maar misschien ligt dat niet aan Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

Qorne schreef op 28 januari 2004 @ 15:00:
[...]

Nee.
Onzin, Apple raadt zelf aan zo veel mogelijk sleep te gebruiken in plaats van de laptop uit te zetten als je hem vervoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik had 'm ook altijd aan, een 500 mhz is niet zo snel met booten, en ook als 'ie aan stond liep ik er regelmatig eens mee de TD in of een trap op oid.
Of in de trein werken, auto, geen probleem lijkt me hoor.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.