Bewegen in de slaapstand mag inderdaad gewoon. Apple adviseert het apparaat niet te verplaatsen terwijl er drives draaien (dus harddisks of optische drives). In de sleep staat het ding praktisch uit.
Precies, net wat je zegt!, Geen problemen. (althans, dat verwacht ik)Hydraulik-Phunk schreef op 29 januari 2004 @ 00:12:
Ik had 'm ook altijd aan, een 500 mhz is niet zo snel met booten, en ook als 'ie aan stond liep ik er regelmatig eens mee de TD in of een trap op oid.
Of in de trein werken, auto, geen probleem lijkt me hoor.
"Luie mensen worden ook moe!"
Heb je het al met DiskWarrior geprobeerd de zooi weer te rebuilden?FL!PNEUS schreef op 27 januari 2004 @ 22:33:
En toen gingen we morgen weer terug naar de Apple Store omdat de harde schijf voor de tweede maal in twee maanden defect is. Ik wil nu een nieuwe iBook.
Of is de HD stuk in de zin van dat je van die harde tikken hoort?
[ Voor 49% gewijzigd door Sage op 29-01-2004 09:33 ]
http://www.apple.com/support/ibook/faq/
Apple adresseert de iBook Logic Board problemen en lost het heel erg netjes op!
Apple adresseert de iBook Logic Board problemen en lost het heel erg netjes op!
Damn, je was me voor. 
Eindelijk! En ze nemen alle kosten voor zich!
Klote alleen als je al hebt zitten betalen.
Eindelijk! En ze nemen alle kosten voor zich!
I paid for an eligible repair before the iBook Logic Board Repair Extension Program began. Will Apple reimburse me for the cost of the repair?
Yes. Apple will reimburse customers with eligible iBooks for the cost of repairs covered under this program, and will pro-actively contact affected customers where Apple has their contact information.
[ Voor 63% gewijzigd door Sage op 29-01-2004 09:54 ]
Mocht de reparatie onder de richtlijnen vallen dan kun je de kosten verhalen bij AppleSage schreef op 29 januari 2004 @ 09:51:
Eindelijk! En ze nemen alle kosten voor zich!![]()
[...]
Wouw, ik zat nog in onzekerheid over mijn logicboard. Ik heb nog geen problemen gehad, maar mijn iBook valt binnen de serienummers die onder dit programma vallen. Apple vergoed alle kosten vanaf drie (!) jaar na aankoop. Het gaat ze veel geld kosten, maar het is beter dan al die negatieve nieuwsberichten die er af en toe over verschijnen.
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Het idee van een laptop zou ook een beetje verloren gaan, wanneer dat niet zou kunnenHydraulik-Phunk schreef op 29 januari 2004 @ 00:12:
Ik had 'm ook altijd aan, een 500 mhz is niet zo snel met booten, en ook als 'ie aan stond liep ik er regelmatig eens mee de TD in of een trap op oid.
Of in de trein werken, auto, geen probleem lijkt me hoor.
"Luie mensen worden ook moe!"
Wow, dit is echt goed nieuws voor alle gedupeerde onder ons. Ik ga dit ff gelijk overal melden.
Maar wat als ze er achter komen dat er meer kapotte onderdelen gerepareerd moest worden?
Maar wat als ze er achter komen dat er meer kapotte onderdelen gerepareerd moest worden?
Ik denk dat Apple zolang heeft gewacht met dit omdat ze het dus aan het onderzoeken waren en er staat ook specifiek gemeld om welke problemen het gaat. Ze hebben zich denk ik wel ingedekt voor zoiets.
Apple heeft het probleem ook lange tijd ontkend, vooral telefonisch.
Het probleem was al wel langere tijd bekend, maar zoiets kost enorm veel geld, en vooral de laatste maanden zijn er erg veel gevallen aan het licht gekomen waardoor ze wel iets moeten treffen.
Het probleem was al wel langere tijd bekend, maar zoiets kost enorm veel geld, en vooral de laatste maanden zijn er erg veel gevallen aan het licht gekomen waardoor ze wel iets moeten treffen.
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Sprak vandaag tijdens een Adobe/Apple seminar op school met een andere opleidingsgenoot en hij vertelde mij dat zijn iBook een uptime had van 5 dagen. Als hij naar huis gaat dan klapt ie 'm gewoon dicht en hop in de tas. Dat durf ik echt niet met m'n bakkie.Pindkaas schreef op 29 januari 2004 @ 02:19:
[...]
Precies, net wat je zegt!, Geen problemen. (althans, dat verwacht ik)
Ik kende die gozer niet eens. Hij kwam tijdens de koffie pauze even praatje doen. Heb gelijk even met firewire wat spulletjes aan 'm gegeven. Red versus Blue bijvoorbeeld.
Assume there are no rules and it's one big free for all
Nee oke, je kan een laptop wel vervoeren in de standbystand.
5dagen uptime??? hallow dan doet die gast zeker niks?
gaat die laptop niet uit dan als je hem een heletijd niet gebruikt? dat doet mijn laptop wel (acer)
5dagen uptime??? hallow dan doet die gast zeker niks?
Ik had met mijn iBook een "uptime" van 17 dagen. Sleep is goed.Qorne schreef op 29 januari 2004 @ 20:05:
Nee oke, je kan een laptop wel vervoeren in de standbystand.
5dagen uptime??? hallow dan doet die gast zeker niks?gaat die laptop niet uit dan als je hem een heletijd niet gebruikt? dat doet mijn laptop wel (acer)
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
Damn, ik wil mijn iMac uberhaupt niet aanlaten als ik ga slapen aangezien hij op mijn kamer staat. Is uit de eerste serie en die werden nog wel actief gekoeld.
In sleep telt de uptime gewoon door zodra 'ie weer uit z'n slapie komt. Dus zo moeilijk is dat idd niet. M'n iMac staat 's nachts ook altijd in sleep, met een boek voor het witte lampje
Je ex-iBookje heeft alweer een uptime van 29 dagenHydraulik-Phunk schreef op 29 januari 2004 @ 21:44:
In sleep telt de uptime gewoon door zodra 'ie weer uit z'n slapie komt. Dus zo moeilijk is dat idd niet. M'n iMac staat 's nachts ook altijd in sleep, met een boek voor het witte lampje
En ik sleep em ook overal mee naartoe in de sleep stand
Klep open, en draaien maar
En dan zie je al die windows laptops nog opstarten
Inderdaad, die Sleep-methode is zo handig, je gaat de notebook dan bijna gebruiken als een PDA
Pre-release Mac OS X 10.3.3 en Safari 1.2
Van Macosx.nl:
de meeste PC gebruikers die ik ken hebben dat namelijk wel, dus dan moet de Mac het toch ook krijgen vind ik.
Van Macosx.nl:
Ik kom nu niet op Appleinsider (waar meer zou staan), maar ik ben benieuwd wat de bluetooth uitbreiding inhoud. Misschien eindelijk ondersteuning van het voice gateway profiel, zodat ik handsfree kan bellen via mijn Powerbook. Zou mooi zijnVolgens AppleInsider zijn aan ontwikkelaars de afgelopen dagen testversies verstrekt van Mac OS X 10.3.3 (build 7F24). De update, met 75,5 MB de grootste voor Panther tot nu toe, bevat Safari 1.2 (build 125). Nieuw in deze versie van Safari is onder andere de mogelijkheid om downloads te pauseren en laten te hervatten.
Naast de update van Safari bevat de pre-release verbeterde versies van onder andere Mail, Font Book, Disk Utility, Address Book en Terminal. Daarnaast zijn verbeteringen aangebracht op het gebied van Graphics, OpenGL games, ondersteuning van USB apparaten, printen, netwerk browsing, Cocoa applicaties, System Profiler, Print Center, Print Setup Utility, Directory en Keychain access. Ten slotte zijn ook de mogelijkheden van Bluetooth sterk uitgebreid. Een eventuele release datum is nog niet bekend.
Vriend van me kwam net met zijn gloednieuwe iBook 12" aanzetten, hmm erg mooi dinkie 
pics zet ik morgen online
pics zet ik morgen online
[applaus]
* RèLF is helemaal verslaafd aan OS X panther
Ik werk al ruim 8 jaar met Apple.
Wegens enorm veel vastlopers in OS 9.2.2 en de komst van Adobe Creative Suite (en het uitblijven van een werkende Quark Xpress 6) heb ik eind december besloten de overstap te maken naar OS X Panther op mijn werk.
Ik werk nu dus ruim een maand continu met OS X en ik moet zeggen dat dit verreweg het beste OS is waarmee ik ooit heb gewerkt.
Mooi, stabiel en intuïtief. En exposé....
En... binnenkort een G5
[/applaus]
* RèLF is helemaal verslaafd aan OS X panther
Ik werk al ruim 8 jaar met Apple.
Wegens enorm veel vastlopers in OS 9.2.2 en de komst van Adobe Creative Suite (en het uitblijven van een werkende Quark Xpress 6) heb ik eind december besloten de overstap te maken naar OS X Panther op mijn werk.
Ik werk nu dus ruim een maand continu met OS X en ik moet zeggen dat dit verreweg het beste OS is waarmee ik ooit heb gewerkt.
Mooi, stabiel en intuïtief. En exposé....
En... binnenkort een G5
[/applaus]
Obviously you're not a golfer
Verwijderd
Ik ben ook pas overgestapt op Apple. Heb een leuke 12 inch Powerbook, echt een supergeweldig ding, maar door mijn eigen schuld zitten er een paar kleine potlood achtige krasjes op. Niet echt erg, maar toch wel irriterend. Weet iemand hoe ik deze eruit kan proberen te krijgen?
Er zijn van die mobiel cleaner spul voor, net zoals voor de achterkant van de iPod. Is wel een beetje agressief spul dat je liever niet op je handen wilt hebben. Ik denk dat ze dat wel bij een doe het zelf zaak in de beurt.
Gister even gespeelt met een iBook 12"
van een vriend van mij top ding 
alleen ben ik gewent op windows laptops dat je via de touchpad ook dingen kan aan klikken als je er even op tikt. dit werkte niet...
kan je dit nog ergens aanzetten? of is dit helemaal niet mogelijk? ik vind het persoonlijk wel handig...
alleen ben ik gewent op windows laptops dat je via de touchpad ook dingen kan aan klikken als je er even op tikt. dit werkte niet...
quorne, je kunt dat klikken per touchpad inderdaad instellen: 'System Preferences' -> 'Keyboard&Mouse' -> 'Trackpad' en dan zie je onderaan 'Use trackpad for:'
Daar kun je dan uitkiezen wat je wilt. Ik vind het klikken per trackpad trouwens vrij onhandig.
Daar kun je dan uitkiezen wat je wilt. Ik vind het klikken per trackpad trouwens vrij onhandig.
[ Voor 13% gewijzigd door begintmeta op 31-01-2004 12:14 ]
Verwijderd
Maar die Ipod is toch gewoon plastic? Werkt dat spul dan ook op het alu van mijn PB?Sage schreef op 31 januari 2004 @ 11:59:
Er zijn van die mobiel cleaner spul voor, net zoals voor de achterkant van de iPod. Is wel een beetje agressief spul dat je liever niet op je handen wilt hebben. Ik denk dat ze dat wel bij een doe het zelf zaak in de beurt.
De achterkant van de iPod is ook van metaal. Zolang je geen zoute middelen gebruikt kan het niet zoveel kwaad, als je maar oppast voor je tft.
Glassex wil misschien ook nog wel helpen.
Verwijderd
Okay, dan probeer ik dat. Trouwens, weet iemand hoe je als je in Finder bent met je toetsenbord een map of applicatie kan openen?Hydraulik-Phunk schreef op 31 januari 2004 @ 13:37:
De achterkant van de iPod is ook van metaal. Zolang je geen zoute middelen gebruikt kan het niet zoveel kwaad, als je maar oppast voor je tft.
Gewoon beginnen met de naam te typen, of met tab naar het juiste item ehhh tabben. Als je dan vervolgens op Apple O drukt open je het desbetreffende bestand.
Je kan de naam wijzigen door op Enter te drukken wanneer je een item hebt geselecteerd.
Zie ook de andere toetscombinaties in het Archief menu en deze pagina:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=75459
Je kan de naam wijzigen door op Enter te drukken wanneer je een item hebt geselecteerd.
[ Voor 11% gewijzigd door RVW op 31-01-2004 15:00 ]
Verwijderd
Bedankt, was al op zoek naar iets dergelijks.RVW schreef op 31 januari 2004 @ 14:57:
oke bedankt, Begintmeta,
Ik heb eens in deze topics gelezen, dat je sommige Windows PC games, via binairys ofzo, kan spelen op je MAC? klopt dit en zoja waar kan je die binairys downloaden? als dat legaal is, want ik zou wel mijn The Sims Collectie voor de pc op de mac willen spelen, en om alles nu opnieuw te kopen
Ik heb eens in deze topics gelezen, dat je sommige Windows PC games, via binairys ofzo, kan spelen op je MAC? klopt dit en zoja waar kan je die binairys downloaden? als dat legaal is, want ik zou wel mijn The Sims Collectie voor de pc op de mac willen spelen, en om alles nu opnieuw te kopen
Dat geldt alleen voor RTCW (via een door mijzelf vast niet legale verzonnen omweg) en Quake III voor zover ik weet. Verder zijn er een aantal spellen die met beide versies op CD staan zoals Myst3, Warcraft III en misschien nog wel een paar.
google maar eens naar hybrid pc mac games o.i.d.
google maar eens naar hybrid pc mac games o.i.d.
The Sims zal je opnieuw moeten kopen ben ik bang. Er is tegenwoordig wel een pakket met meerdere versies in een wat je misschien scheelt. www.aspyr.com voor meer info over The Sims en natuurlijk meerdere Mac spellen.
tnx voor de info, daar had ik idd al eens gekeken, maar misschien was er iets van een patch ofzoSage schreef op 31 januari 2004 @ 20:59:
The Sims zal je opnieuw moeten kopen ben ik bang. Er is tegenwoordig wel een pakket met meerdere versies in een wat je misschien scheelt. www.aspyr.com voor meer info over The Sims en natuurlijk meerdere Mac spellen.
RTCW ? Tof, die wil ik graag nog wel een keer op de mac uitspelen.
Alleen jammer dat 'ie niet high-res 16:9 ondersteunt..
klopt dat is jammer, ik heb nu wel QuakeII dat is best gaafHydraulik-Phunk schreef op 01 februari 2004 @ 13:57:
RTCW ? Tof, die wil ik graag nog wel een keer op de mac uitspelen.
Wat had je verwacht dan voor een spel uit, wat is het 1997?Qorne schreef op 01 februari 2004 @ 17:30:
[...]
klopt dat is jammer, ik heb nu wel QuakeII dat is best gaafspeelt erg soepel
UT2003 loopt nog aardig lekker op de iMac die jij voor je neus hebt staan.
klopt, UT2003 loopt ook wel goed, vriend van me met een ibook 12" dat ging ook erg goed met UT2003Sage schreef op 01 februari 2004 @ 20:10:
[...]
Wat had je verwacht dan voor een spel uit, wat is het 1997?
UT2003 loopt nog aardig lekker op de iMac die jij voor je neus hebt staan.
De laptop's van Apple hebben altijd al tot de top behoord en zeker ook kwa prijs/performance verhouding. En met performance bedoel ik dan de batterij, en alle dingen er om heen. Ze zijn ook niet duur trouwens voor wat je krijgt. Een 12" laptop met een Radeon 9200 voor nog net geen 1100,-. Dat is echt wel goedkoop.
ja alleen vind ik het jammer dat apple altijd zo weinig geheugen standaard in hun systemen druktSage schreef op 01 februari 2004 @ 23:57:
De laptop's van Apple hebben altijd al tot de top behoord en zeker ook kwa prijs/performance verhouding. En met performance bedoel ik dan de batterij, en alle dingen er om heen. Ze zijn ook niet duur trouwens voor wat je krijgt. Een 12" laptop met een Radeon 9200 voor nog net geen 1100,-. Dat is echt wel goedkoop.
verder perfect
Ik zit nu trouwens te denken een i- of pBook uit Duitsland te halen, via Ebay.
Voor de prijs waar je in NL een 2ehands iBook hebt heb je in Dld een redelijke pBook, scheelt echt honderden euro's.
Maar wie heeft er ervaring mee ? Als ik met Paypal betaal is mijn aankoop dan verzekerd ? En stel dat diegene helemaal niks opstuurd, wat dan ?
Ik heb nog wel een nicht in Duitsland wonen, misschien is het een optie om via haar (Duitse rekening) te handelen.
(Niet echt meer Apple-gerelateerd) maar hoe kan ik het beste met een goed gevoel die paar honderd euro's naar Duitsland sluizen zonder al teveel risico ?
Voor de prijs waar je in NL een 2ehands iBook hebt heb je in Dld een redelijke pBook, scheelt echt honderden euro's.
Maar wie heeft er ervaring mee ? Als ik met Paypal betaal is mijn aankoop dan verzekerd ? En stel dat diegene helemaal niks opstuurd, wat dan ?
Ik heb nog wel een nicht in Duitsland wonen, misschien is het een optie om via haar (Duitse rekening) te handelen.
(Niet echt meer Apple-gerelateerd) maar hoe kan ik het beste met een goed gevoel die paar honderd euro's naar Duitsland sluizen zonder al teveel risico ?
risico heb je altijd, ook weet je niet of het product wel goed functioneerd enz.Hydraulik-Phunk schreef op 02 februari 2004 @ 14:06:
Ik zit nu trouwens te denken een i- of pBook uit Duitsland te halen, via Ebay.
straks koop je iets braks, ofzo...
ik weet niet of jullie dit ook hebben,
maar ik wordt steeds van MSN gekickt ik heb de MSN microsoft client, een vriend van mij wordt ook continu van msn gekickt op zijn mac, als ik via de windows versie inlog, gaat het wel goed nu wordt ik elke minuut gekickt,
zijn er alternativen? software dan
maar ik wordt steeds van MSN gekickt ik heb de MSN microsoft client, een vriend van mij wordt ook continu van msn gekickt op zijn mac, als ik via de windows versie inlog, gaat het wel goed nu wordt ik elke minuut gekickt,
zijn er alternativen? software dan
Fire:
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/8933
Is een goede volgens de comments.
Damn, hijs zwaar chill eigenlijk!
En een alternatief voor het alternatief
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/15402
[edit]
Waar kan je ook al weer de fonts veranderen in OSX, ik had het aangepast maar ik kan het niet meer terug vinden.
[edit]
Waar kan je ook al weer de fonts veranderen in OSX, ik had het aangepast maar ik kan het niet meer terug vinden.
[ Voor 64% gewijzigd door Sage op 02-02-2004 17:36 ]
@ Qorne: Hydraulik-Phunk:
vergeet ook niet dat Duitse iBooks/PowerBooks een andere layout hebben qua toetsenbord en dat vervangende iBook/PowerBook-toetsenborden niet bepaald makkelijk te krijgen zijn.
Standaard Duitse layout:
http://carbon.cudenver.ed...GermanKeyboardLayout.html
vergeet ook niet dat Duitse iBooks/PowerBooks een andere layout hebben qua toetsenbord en dat vervangende iBook/PowerBook-toetsenborden niet bepaald makkelijk te krijgen zijn.
Standaard Duitse layout:
http://carbon.cudenver.ed...GermanKeyboardLayout.html
[ Voor 5% gewijzigd door RVW op 02-02-2004 20:18 . Reden: Verkeerde @, oeps, sorry! ]
Je bedoelt @ * Hydraulik-Phunk zeker 
Ik weet dat een duitse plank een andere layout heeft, maar ik red me er wel mee, iig en volgens mij zijn de Y en Z zelfs wel te verwisselen. Dat ongemak neem ik wel voor lief als ik een paar honderd minder betaal.
Ik weet dat een duitse plank een andere layout heeft, maar ik red me er wel mee, iig en volgens mij zijn de Y en Z zelfs wel te verwisselen. Dat ongemak neem ik wel voor lief als ik een paar honderd minder betaal.
Als je toch blind kan typen maakt het ook weer niet zoveel uit. Misschien kan je zelf nog wel bij een Apple Service Centre een toetsenboord voor de Nederlandse lay out vinden. Misschien hebben ze een kapotte liggen en doen ze er toch niks meer mee.
Toetsenboord haal je namelijk zo los en je kan er zo een ander inzetten. Zolang het maar hetzelfde model is.
Toetsenboord haal je namelijk zo los en je kan er zo een ander inzetten. Zolang het maar hetzelfde model is.
En dan heb je ook nog proteus:Sage schreef op 02 februari 2004 @ 16:34:
Fire:
[edit]
http://www.indigofield.com/
Maar fire werk idd erg goed
bel ik ene hele tijd geleden, net toen iLife uit was met Apple of ze ook een update voor iLife hadden voor nieuwe macs, Nee, meneer dat hebben we niet.
kom ik nu op de apple ilife site kan je voor 19.94€ iLife 04' krijgen WOEI! dus gelijk even bestelt!!
kom ik nu op de apple ilife site kan je voor 19.94€ iLife 04' krijgen WOEI! dus gelijk even bestelt!!
Verwijderd
Ik deed net mijn PB aan en kreeg direct na het inloggen een grijs scherm dat me meldde dat ik de computer opnieuw moest opstarten (in 4 verschillende talen). Ik heb dat toen gedaan, maar kreeg het daarna weer, ben net geboot in safe mode en heb de melding nog niet gekregen. Weet iemand wat er mis gaat?
Ik heb dat op mijn PowerBook G$ ook gehad, kon hem niet meer opstarten. HD was eraan, kon niet meer worden gepartitioneerd, wel gewist.
Wie heeft er trouwens al de nieuwe Java & Safari update ? Surfen gaat echt een flink stuk sneller, maar als ik op GoT kom zie ik een dikke zwarte balk aan de zijkant.
die error:
http://www.advance-studios.com/DSC00040.JPG
foto is brak maar oke
±400kb
foto is brak maar oke
±400kb
[ Voor 9% gewijzigd door Qorne op 03-02-2004 17:33 . Reden: maar een link van gemaakt IVM de layout ]
Hoe wis ik de wachtwoord van de vorige eigenaar? Ik kan nu geen enkel programma meer installeren.
booten van de MAC osx cdrom en dan kan je het wachtwoord veranderenO.D.Smolik schreef op 03 februari 2004 @ 18:26:
Hoe wis ik de wachtwoord van de vorige eigenaar? Ik kan nu geen enkel programma meer installeren.
Ik ben hem nu aan het downen. Misschien dat internet bankieren nu wel volledig werkt? Heeft iemand dat al getest?Hydraulik-Phunk schreef op 03 februari 2004 @ 15:54:
Wie heeft er trouwens al de nieuwe Java & Safari update ? Surfen gaat echt een flink stuk sneller, maar als ik op GoT kom zie ik een dikke zwarte balk aan de zijkant.
Verwijderd
Zo wat ik gezien heb (op andere fora) gaat het internetbankieren nu inderdaad goed. Zelf heb ik nog niet veel aan kunnen merken maar het schijnt wel een goede update te zijn.
Mooi! Ik merk nog niet veel verschil eigenlijk. Misschien eens de prefs doornemen. 
[edit]
Daar is niet veel veranderd, ik zou wel willen zien dat je de link die je aan klikt gelijk krijgt als tab blad en niet in een window. Hoef ik het toetsenboord weer minder aan te raken.
[edit]
Daar is niet veel veranderd, ik zou wel willen zien dat je de link die je aan klikt gelijk krijgt als tab blad en niet in een window. Hoef ik het toetsenboord weer minder aan te raken.
[ Voor 54% gewijzigd door Sage op 03-02-2004 19:48 ]
Verwijderd
Yep, dat is 'emQorne schreef op 03 februari 2004 @ 17:32:
die error:
foto is brak maar oke
±400kb
Kernel Panics zien er wel anders uit afhankelijk van welke versie van OS X je hebt, zie:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106227
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106227
Zag er wel veel cooler uit!
En je kon tenminste lezen dat het een Kernel Panic was! 
"panic: we are hanging here..."
"panic: we are hanging here..."
Verwijderd
Probleem opgelost. Had er een Crucial geheugen stick ingedaan, was wel door de hardware test gekomen, maar gaf dus toch problemen. Stick eruit, kernel panic weg en geheugen morgen weer netjes retour Engeland. Weet iemand misschien waar ik goedkoop geheugen kan vinden, heb nl. geen EUR 250 voor 512mb Apple gecertificeerd geheugen
?
Het bericht wat je nu krijgt is toch al wel wat beter en meer begrijpelijker voor de normale mens. Je kan er minder mee als techneut zijnde maar toch. Het komt ook wat vriendelijker over enzo. 
Elke Apple dealer, en ook via Tweakers trouwens, kan je gewoon een reepje 512MB geheugen halen voor rond de 150,-. Ik weet niet waar je woont maar er is vast wel een dealer bij je in de buurt anders is die van Tweakers dus certified, zeggen ze.Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 22:08:
Probleem opgelost. Had er een Crucial geheugen stick ingedaan, was wel door de hardware test gekomen, maar gaf dus toch problemen. Stick eruit, kernel panic weg en geheugen morgen weer netjes retour Engeland. Weet iemand misschien waar ik goedkoop geheugen kan vinden, heb nl. geen EUR 250 voor 512mb Apple gecertificeerd geheugen?
[ Voor 64% gewijzigd door Sage op 03-02-2004 22:14 ]
Verwijderd
Crucial is ook gecertificeerd en heb nooit problemen gehad (o.a. Dell en Compaq geheugen). Nou ja, dan ga ik maar even bij de dealer langs.Sage schreef op 03 februari 2004 @ 22:12:
Elke Apple dealer, en ook via Tweakers trouwens, kan je gewoon een reepje 512MB geheugen halen voor rond de 150,-. Ik weet niet waar je woont maar er is vast wel een dealer bij je in de buurt anders is die van Tweakers dus certified, zeggen ze.
ik lever er altijd Kingston bij en heb het zelf ook nog nooit problemen gehad
(heeft wel een apple keur merk
daarom werkt het ook zo fijn denk ik )
Verwijderd
Verder iemand al ervaringen met die Safari update??
Ik heb hem direkt vanochtend gedowned en geinstalleerd en ik moet zeggen.. Te gek!!
Echt.. ben sinds die update nog geen site tegengekomen waar ik een andere browser voor moest starten
En ook tweakers.net frontpage crashed niet meer.
Apple.. bedankt!
Ik heb hem direkt vanochtend gedowned en geinstalleerd en ik moet zeggen.. Te gek!!
Echt.. ben sinds die update nog geen site tegengekomen waar ik een andere browser voor moest starten
En ook tweakers.net frontpage crashed niet meer.
Apple.. bedankt!
t.net crashtte bij mij zowiezo niet in safari, de frontpage van GoT ziet er nu wél vreemd uit

Argh.. ik heb net m'n StuffIt deluxe upgegrade van 8.0 naar 8.0.2 en nu heb ik zo'n irritant stuffit icoon rechts in m'n menubalk. Hoe krijg ik dat weg? Kan nergens een optie vinden.
Verwijderd
hmm... vreemdHydraulik-Phunk schreef op 04 februari 2004 @ 00:16:
t.net crashtte bij mij zowiezo niet in safari, de frontpage van GoT ziet er nu wél vreemd uit
Bij mij ziet de fontpage er prima uit...
Appeltje toets in gedrukt houden en weg slepen... denk ik tenminste...Bigs schreef op 04 februari 2004 @ 02:03:
Argh.. ik heb net m'n StuffIt deluxe upgegrade van 8.0 naar 8.0.2 en nu heb ik zo'n irritant stuffit icoon rechts in m'n menubalk. Hoe krijg ik dat weg? Kan nergens een optie vinden.
Yup, had inmiddels al geRTFMed en dat was de oplossing. Ik wist niet eens dat dat zo kon, is makkelijk als de volgende keer de klok weer vooraan de balk staat ofzo, hoef ik tenminste niet alle icoontjes opnieuw uit en aan te zettenSlagroom schreef op 04 februari 2004 @ 10:35:
[...]
Appeltje toets in gedrukt houden en weg slepen... denk ik tenminste...
OMG ik zat daar ook al een tijdje naar te zoeken. Zo makkelijk... moet je alleen even weten.Slagroom schreef op 04 februari 2004 @ 10:35:
[...]
Appeltje toets in gedrukt houden en weg slepen... denk ik tenminste...
Van de safari 1.2 patch heb ik niet veel gemerkt. De meeste sites waar ik kom werd met 1.1 ook al goed weergegeven. Safari is super
Assume there are no rules and it's one big free for all
Okay, nieuws over mijn harde schijf. Het lag dus noch aan mij, noch aan mijn harde schijven. Er was iets mis met de controller waardoor de harde schijf verkeerd werd aangestuurd. Het moederbord wordt nu vervangen en hij is vrijdag weer in mijn bezit. Ik ben echt blij dat er nu echt goed naar gekeken is en dat ik een nieuw moederbord krijg. Jammer dat het de eerste keer niet is geconstateerd, maar goed.
Nice 1.2van Safari, want de GOT layout blijft nu ook netjes
dat was eerst een beetje een rommeltje, ik stoorde me er verder niet aan.
Verwijderd
Heb mijn Powerbook nu net een week. Misschien tijd voor een lijst van beste (freeware/copyleft) programma's (handig voor switchers)? Meesten zijn via Versiontracker te vinden.
1. Konfabulator www.konfabulator.com Kan je allemaal handige progjes op de achtergrond laten draaien (weer, kalendar, etc)
2. iComic homepage.mac.com/xmlguy/iComic, elke dag automatisch comics van het net halen (Dilbert, Garfield, etc.)
3. OmniDictionary (heb de link niet meer), woordenboek
4. MPlayer OS X, mediaplayer
5. VLC Player, in geval Mplayer niet werkt
6. Camino, via www.mozilla.org, goede vervanger voor Safari
7. xBack, screensavers als achtergrond (mooier, dan het nuttig is)
1. Konfabulator www.konfabulator.com Kan je allemaal handige progjes op de achtergrond laten draaien (weer, kalendar, etc)
2. iComic homepage.mac.com/xmlguy/iComic, elke dag automatisch comics van het net halen (Dilbert, Garfield, etc.)
3. OmniDictionary (heb de link niet meer), woordenboek
4. MPlayer OS X, mediaplayer
5. VLC Player, in geval Mplayer niet werkt
6. Camino, via www.mozilla.org, goede vervanger voor Safari
7. xBack, screensavers als achtergrond (mooier, dan het nuttig is)
Ik heb vanmiddag nog ff op een G4 iBook gewerkt, maar het viel me wel op dat nu het stroeve touchpad en 'armrests' wel sneller smerig worden in vergelijking met de G3, wel een kleine misser vind ik.
Maar wat een verschil zeg, 800 mhz G4 voelt echt heerlijk aan.
In vergelijking met wat?Hydraulik-Phunk schreef op 04 februari 2004 @ 18:44:
Ik heb vanmiddag nog ff op een G4 iBook gewerkt, maar het viel me wel op dat nu het stroeve touchpad en 'armrests' wel sneller smerig worden in vergelijking met de G3, wel een kleine misser vind ik.
[ Voor 4% gewijzigd door O.D.Smolik op 04-02-2004 20:00 ]
Lijkt me leuk om de topic wat op te sieren met wat foto's 
Als mensen die een apple hebben mss foto's kunnen posten ? Dan lijkt het hier wat gezelliger
[/end of call]
Als mensen die een apple hebben mss foto's kunnen posten ? Dan lijkt het hier wat gezelliger
[/end of call]
PhD i.o.
U vraagt, wij draaien:M@ximuS schreef op 04 februari 2004 @ 20:49:
[/end of call]
iBook G4 | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
morgen komen mijn pics oke? tenzij ik laat thuis ben dan wordt het vrijdag ofzo
Snel uit mijn hoofd is dat een iCurve. Een soort stand voor je power/i -book.Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 21:30:
[...]
Waarop staat je iBook? Ziet er wel geinig uit.
Moet je wel een los keyboard en muis hebben anders typt het niet
PhD i.o.
Mijn iBook G3 500:M@ximuS schreef op 04 februari 2004 @ 20:49:
[/end of call]

Deze was dus eerst van Hydraulik-Phunk

M'n alweer bijna 2 jaar oude iMac G4 700
Je houdt het trouwens lang uit met die Nelly wallpapers, niks mis mee hoor 
Na de re-do van m'n kamer zal ik ook eens wat pics posten.
Na de re-do van m'n kamer zal ik ook eens wat pics posten.
Ach, dat willen jullie niet eens zien. 
Ik kan wel wat foto's plaatsen van m'n werk! Ik werk op de Technische Dienst van Apple Centre DenHaag. Wat iBook's, new iMac's en iMac's die uit elkaar liggen enzo. G5 met 2 Studio Display's in de showroom. Erg gezellig allemaal!
Ik kan wel wat foto's plaatsen van m'n werk! Ik werk op de Technische Dienst van Apple Centre DenHaag. Wat iBook's, new iMac's en iMac's die uit elkaar liggen enzo. G5 met 2 Studio Display's in de showroom. Erg gezellig allemaal!
@ Sage Ook echt wel 
@ Foxke is dat een 15 inch iMac of 17 ?
@ Bigs hoeveel geheugen heb je nu in je powerbook? Want ik twijfel tussen ibook14 of pbook 12. Maar ik moet vpc draaien. Dus dat word zoieso 512 + geheugen.
@ Foxke is dat een 15 inch iMac of 17 ?
@ Bigs hoeveel geheugen heb je nu in je powerbook? Want ik twijfel tussen ibook14 of pbook 12. Maar ik moet vpc draaien. Dus dat word zoieso 512 + geheugen.
[ Voor 52% gewijzigd door Maximus op 05-02-2004 06:03 ]
PhD i.o.
dat van FL!PNEUS is idd een iCurve vanmiddag maak ik denk ik ook ff fotos van mijn iCurve 
+iMAc en waarschijnlijk ook iBook 12" van een vriend van mij.
+iMAc en waarschijnlijk ook iBook 12" van een vriend van mij.
Fotos van een ibook g4 12 inch: http://foto.joostblokzijl...m.php?set_albumName=IBOOK
Inclusief Out Of The Box Experience :-)
Inclusief Out Of The Box Experience :-)
Verwijderd
IK zit net op de Apple site te kijken en zag dat in Amerika de 15 inch Powerbook slechts 2000 dollar kost. Dit is ongeveer 1500 euro. Een verschil van bijna 800 euro met de Nederlandse Applestore. Is dit niet absurd veel? Je zou toch denken dat met de huidige lage Dollarkoers de prijzen van de NEderlandse applestore ook zouden moeten dalen?
Nu had ik nog een vraag. Op de Applesite staat dat je een Powerbook voor 49 euro per maand kan kopen. Wat zijn precies de voorwaarden enz. hiervan? Kan het namelijk nergens vinden.
Nu had ik nog een vraag. Op de Applesite staat dat je een Powerbook voor 49 euro per maand kan kopen. Wat zijn precies de voorwaarden enz. hiervan? Kan het namelijk nergens vinden.
Over dat prijsverschil: Het is niet alleen de koers die de prijs bepaald, maar ook de verschillende BTW tarieven. Zelfs de prijzen tussen Nederland en Belgie verschillen. En 19 procent belasting op een kale product prijs levert onder de streep een fors hogere eindprijs op.
Prijs van Applestore US zijn ex btw.Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 15:10:
IK zit net op de Apple site te kijken en zag dat in Amerika de 15 inch Powerbook slechts 2000 dollar kost. Dit is ongeveer 1500 euro. Een verschil van bijna 800 euro met de Nederlandse Applestore. Is dit niet absurd veel? Je zou toch denken dat met de huidige lage Dollarkoers de prijzen van de NEderlandse applestore ook zouden moeten dalen?
Maar inderdaad, met de huidige koers van de euro tov dollar en het uitblijven van aanpassing van nederlandse prijzen kan het aantrekkelijk zijn om in de VS een Apple te kopen.
Qua invoer laptop gewoon zonder doos meenemen, douane zal dan niet vervelend doen.
Verwijderd
Inderdaad aan die BTW. enz had ik niet gedacht. Maar toch vind ik 800 euro verschil wel erg veel. Helaas ben ik niet van plan om binnenkort naar Amerika te gaan.
Heeft er iemand ervaring met dat AFS programma van Apple ofwel op afbetaling kopen??
Heeft er iemand ervaring met dat AFS programma van Apple ofwel op afbetaling kopen??
Ik heb nog 2 iMacs staan van het type rev. B (233 MHz, 32/160 MB, 4 GB) die ik wil verkopen maar ik vraag me af wie zo'n apparaatje nog echt in gebruik heeft.
Ik heb zelf geen ervaring met Apple en aan de hand van een beetje spelen kan ik niet goed inschatten wat zo'n dingetje nog in huis heeft. Internetten gaat natuurlijk prima, maar verder?
Ik heb zelf geen ervaring met Apple en aan de hand van een beetje spelen kan ik niet goed inschatten wat zo'n dingetje nog in huis heeft. Internetten gaat natuurlijk prima, maar verder?
Die rev. B's zijn niet bijzonder snel. Die met 160mb kan met wat moeite nog wel OS X draaien, maar echt veel levert je het niet op. Ik ben nog wel op zoek naar een downloadbak trouwens
OS X heb ik nog niet overwogen omdat ik begreep dat dit te zwaar zou zijn, ook omdat ze nu wel lekker draaien onder Mac OS 8.5 en 9. Het lijkt me geweldig om eens naar OS X te kijken maar ik denk dat ik dat maar eens doe op een wat recentere machine.Bigs schreef op 05 februari 2004 @ 15:47:
Die rev. B's zijn niet bijzonder snel. Die met 160mb kan met wat moeite nog wel OS X draaien, maar echt veel levert je het niet op. Ik ben nog wel op zoek naar een downloadbak trouwens
Maar is er behalve internetten/downloaden nog een beetje mee te werken?
Nou als je alle effecten enzo uitzet wel. OS X heeft vooral behoefte aan veel geheugen geloof ik.Jazzy schreef op 05 februari 2004 @ 16:03:
[...]
OS X heb ik nog niet overwogen omdat ik begreep dat dit te zwaar zou zijn, ook omdat ze nu wel lekker draaien onder Mac OS 8.5 en 9. Het lijkt me geweldig om eens naar OS X te kijken maar ik denk dat ik dat maar eens doe op een wat recentere machine.
Maar is er behalve internetten/downloaden nog een beetje mee te werken?
Maarja het zal nooit zo lekker werken als OS8 of 9
Ik denk dat je het beste eigenlijk gewoon met de AppleStore kan bellen. Rechts op de pagina staat en 0800 nummer. Ik denk dat de telefoniste er wel meer van af weet.Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 15:34:
Inderdaad aan die BTW. enz had ik niet gedacht. Maar toch vind ik 800 euro verschil wel erg veel. Helaas ben ik niet van plan om binnenkort naar Amerika te gaan.
Dit topic is gesloten.