[verzamel/discussie] Apple Topic

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.681 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van plan om een Ibook te gaan kopen en wil hem dan als enige systeem gaan gebruiken. Daarom wil ik er ook een pc-speakersysteem aan hangen met behulp van een usb-geluidskaart.
Nou ben ik nog een complete apple leek en ik weet dus ook niet welke usbkaarten hier geschikt voor zijn. Heeft iemand hier ervaringen mee?

b.v.d.

daxs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 16:51:
Ik ben ook van plan om een Ibook te gaan kopen en wil hem dan als enige systeem gaan gebruiken. Daarom wil ik er ook een pc-speakersysteem aan hangen met behulp van een usb-geluidskaart.
Nou ben ik nog een complete apple leek en ik weet dus ook niet welke usbkaarten hier geschikt voor zijn. Heeft iemand hier ervaringen mee?

b.v.d.

daxs
je kan gewoon via minijack rechtstreeks uit de iBook je speakers aansluiten hoor.
of wil je er iets van 5.1 opaansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Een goede kaart van een goede fabrikant. M-audio Sonice Theater. Kost rond de 130,- :)

[ Voor 4% gewijzigd door Sage op 05-02-2004 17:50 ]

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hydraulik-Phunk schreef op 04 februari 2004 @ 23:14:
Je houdt het trouwens lang uit met die Nelly wallpapers, niks mis mee hoor ;)

Na de re-do van m'n kamer zal ik ook eens wat pics posten.
't zijn al wat oudere pics hoor :)
M@ximuS schreef op 05 februari 2004 @ 06:01:
@ Foxke is dat een 15 inch iMac of 17 ?
't is een 15" met een combo drive
Heb em gelijk de 1e dag gekocht toen ie in de winkel stond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:10
zerocool schreef op 05 februari 2004 @ 14:39:
Fotos van een ibook g4 12 inch: http://foto.joostblokzijl...m.php?set_albumName=IBOOK

Inclusief Out Of The Box Experience :-)
*kwijl*

Ik heb dan wel een iBook, maar ik wel zin om een nieuwe uit te pakken. Wat word je materialistisch van deze apparaten zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

zerocool schreef op 05 februari 2004 @ 14:39:
Fotos van een ibook g4 12 inch: http://foto.joostblokzijl...m.php?set_albumName=IBOOK

Inclusief Out Of The Box Experience :-)
:9
Mooie foto's!
Ik zie dat je ook een UX50 hebt, ook al zo'n super apparaat(je).
* Canaria denkt ook aan een iBook G4 12" :P

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
M@ximuS schreef op 05 februari 2004 @ 06:01:
@ Bigs hoeveel geheugen heb je nu in je powerbook? Want ik twijfel tussen ibook14 of pbook 12. Maar ik moet vpc draaien. Dus dat word zoieso 512 + geheugen.
Ik heb zelf 512mb en ik moet zeggen dat de prestaties van VPC me niet tegenvallen (alhoewel ik er nog niet heel erg veel mee heb gespeeld), zelfs met Windows XP reageert het nog redelijk snel. Maar het is dat ik mijn huidige DIMM eruit moet gooien om up te graden, anders had ik er al 768 van gemaakt. 512mb is in veel gevallen toch nét iets te weinig imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Ik heb trouwens ook eindelijk de kracht van Applescript ontdekt. Ik wilde graag wakker worden met iTunes, maar had geen zin om een speciaal programma ervoor te downloaden. Nu heb ik gewoon een AppleScriptje aan een iCal afspraak gekoppeld.. pas du probleme.
Ik ga binnenkort eens wat experimenteren met AppleScript icm Mail.app, want de scripts die er standaard bijzitten vind ik al best interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:22

Maximus

There is no substitute

Bigs schreef op 06 februari 2004 @ 01:48:
[...]

Ik heb zelf 512mb en ik moet zeggen dat de prestaties van VPC me niet tegenvallen (alhoewel ik er nog niet heel erg veel mee heb gespeeld), zelfs met Windows XP reageert het nog redelijk snel. Maar het is dat ik mijn huidige DIMM eruit moet gooien om up te graden, anders had ik er al 768 van gemaakt. 512mb is in veel gevallen toch nét iets te weinig imo.
Je kan er dus 768 van maken door die 256 std der in te laten zitten en dan 512 bij drukken? of moeten die latjes beide hetzelfde zijn ?

Dus bij je aankoop moet je dan selecteren dat je 512 wil? Want ik zie namelijk alleen maar de opties 512 // 1gb en dit dan in verschillende formaten zoals 2x dimm en 1x dimm

[ Voor 13% gewijzigd door Maximus op 06-02-2004 06:15 ]

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben gisteren eens even bezig geweest met een externe monitor op mijn I-Book G4.
Dit ging allemaal goed, ik heb zo'n spanning-hack geinstalleerd en kan nu dus ook een externe monitor als primair beeldscherm gebruiken enzo.. werkt echt geweldig!!

Maar.. nu heb ik het gevoel dat het beel op die externe monitor een stuk fletser is als zou horen volgens mij.
Dit ligt overigens niet aan die spanning-hack want ook zonder deze heb ik hetzelfde probleem.

Ik verwacht dat het gewoon een instelling is, maar weet iemand hoe ik dat kan aanpassen?
Een beetje spelen met contrast en brightness leverde niet het gewenste resultaat namelijk..

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
M@ximuS schreef op 06 februari 2004 @ 06:13:
[...]

Je kan er dus 768 van maken door die 256 std der in te laten zitten en dan 512 bij drukken? of moeten die latjes beide hetzelfde zijn ?

Dus bij je aankoop moet je dan selecteren dat je 512 wil? Want ik zie namelijk alleen maar de opties 512 // 1gb en dit dan in verschillende formaten zoals 2x dimm en 1x dimm
Die 256 zit gesoldeerd op het moederbord en daarnaast heb je dus 1 DIMM-slot, wat je dus bij aankoop kunt laten vullen. Ik heb het zelf bij interngeheugen.com besteld, was wat voordeliger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Klopt.. Apple is vrij duur met het geheugen.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

M@ximuS schreef op 06 februari 2004 @ 12:44:
Klopt.. Apple is vrij duur met het geheugen.
maar het is dan ook zeeer goed getest geheugen, en het werkt ook perfect.

ik zie het een beetje zo,
als je een Jaguar koopt en je doet er goedkope banden onder...
dat doe je ook niet, dus als je dan een Apple koopt wil ik ook goed geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Vraagje aan iBook bezitters.
Bluetooth is optioneel. Als je het neemt, is het dan ingebouwd of als USB stick?
Ik heb nu een MSI Bluetooth adapter, werkt die ook onder MacOSX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 22:59
Inderdaad ingebouwd, stickjes werken vaak ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn iMac is op zwart gesprongen na installatie van OS X. Gelukkig is daar een oplossing voor.
Helaas heb ik eerst de harde schijf opnieuw gepartitioneerd voor de installatie van OS X.

Kan ik de harde schijf nu in een andere mac hangen,
OS 9 installeren,
timbuktu installeren,
en dan weer de schijf terug plaatsen?

Ik heb niet zoveel ervaring met macs en bij een PC werkt het 9 van de 10 keer niet als je windows installeert en de harde schijf vervolgens in een ander systeem stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Qorne schreef op 06 februari 2004 @ 13:26:
[...]

and again that is true :)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Qorne schreef op 06 februari 2004 @ 13:26:
[...]

Goedkoop wil niet zeggen slecht. Ik heb in mijn Powerbook (net als in al mijn computers) gewoon Dane-Elec zitten en dat werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Bigs schreef op 06 februari 2004 @ 18:06:
[...]

Goedkoop wil niet zeggen slecht. Ik heb in mijn Powerbook (net als in al mijn computers) gewoon Dane-Elec zitten en dat werkt perfect.
Dane-Elec vind ik ook geen goedkoop slecht budget merk ofzo,
ik heb dat zelf ook in me windows computers en bevalt goed.

maar je hebt ook van die super vage merken, dat zou ik dus niet in me Apple doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:52

MazeWing

The plot thickens...

Morgen ga ik mijn iBook 12 inch halen (bij MacSupport in Uitgeest)

ik heb gekozen voor een iBook 12 inch met 640 MB geheugen en voor de rest gewoon de standaard zaken erin. Omdat ik 2 pc's tot m'n beschikking heb om bestanden op te slaan enzo. Daarom lijkt 30 GB me genoeg (en een beetje omdat ze die daar niet op voorraad hebben en ik een hekel heb aan wachten ;))

Het wordt m'n eerste mac en ben echt reuze benieuwd hoe het me gaat bevallen. Ik denk (en hoop natuurlijk) harstikke goed. Nu heb ik echter 1 klein vraagje, waar kan ik die hack downloaden waardoor je met een externe monitor meer functies krijgt (zoals dual head enzo) en niet alleen maar clone.

ZIjn er hier trouwens meer mensen die iets bij MacSupport hebben gekocht en hoe is het jullie bevallen (goede service enzo??)

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

ik heb pics weet iemand een PIC server? mijn servers zijn al overloaded ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik heb wel eens met Macsupport aan de lijn gehangen, ik heb wel het idee dat het een erg klantgericht en professioneel bedrijf is, niet puur gericht op sales. Vriendelijk en eerlijk bedrijf lijkt het me toe, maar ik heb er echter nooit zaken mee gedaan.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Qorne schreef op 07 februari 2004 @ 00:20:
ik heb pics weet iemand een PIC server? mijn servers zijn al overloaded ;)
mail ze maar en ik host ze wel :)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

oke ik ga ze vanavond wel ff mailen naar m@ximus, als je een snelle server hebt. want ik hoorde dat wij nog wel ruimte hebbn oponze eigen server dus misschien zet ik ze daar ook wel op.
jullie zien het vanzelf ;)

Dit is ff aan de iMac gebruikers, of misschien wel iedereen die externe speakers op zijn Apple heeft aangesloten dus NIET de Apple Pro speakers.

dat als je het geluid op mute zet, dat je dan heel veel gepiep een soort morse code uit de speakers krijgt, dit wordt nog veeeel erger als je bestanden gaan kopieeren via het netwerk, of gweoon iets zwaars uitpakt. (lijkt wel bij veel CPU gebruik dat die dan gaat "piepen")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Qorne heeft ze naar mij gemaild. Bij deze de fotos van Qorne zijn 17" iMac en iBook van een amigo van hem :)

Afbeeldingslocatie: http://maximus.linux-box.nl/gif/corne/apple/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://maximus.linux-box.nl/gif/corne/apple/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://maximus.linux-box.nl/gif/corne/apple/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://maximus.linux-box.nl/gif/corne/apple/4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://maximus.linux-box.nl/gif/corne/apple/5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://maximus.linux-box.nl/gif/corne/apple/6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://maximus.linux-box.nl/gif/corne/apple/7.jpg

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
MazeWing schreef op 06 februari 2004 @ 22:51:
Morgen ga ik mijn iBook 12 inch halen (bij MacSupport in Uitgeest)

ik heb gekozen voor een iBook 12 inch met 640 MB geheugen en voor de rest gewoon de standaard zaken erin. Omdat ik 2 pc's tot m'n beschikking heb om bestanden op te slaan enzo. Daarom lijkt 30 GB me genoeg (en een beetje omdat ze die daar niet op voorraad hebben en ik een hekel heb aan wachten ;))

Het wordt m'n eerste mac en ben echt reuze benieuwd hoe het me gaat bevallen. Ik denk (en hoop natuurlijk) harstikke goed. Nu heb ik echter 1 klein vraagje, waar kan ik die hack downloaden waardoor je met een externe monitor meer functies krijgt (zoals dual head enzo) en niet alleen maar clone.

ZIjn er hier trouwens meer mensen die iets bij MacSupport hebben gekocht en hoe is het jullie bevallen (goede service enzo??)
http://www.rutemoeller.com/mp/ibook/ibook_e.html

Daar weleens een systeempje gekocht, de verkopers zijn wel ok, er loopt er 1 rond die niet echt interesse toont als blijkt dat je een "particulier" bent, dus die ontloop ik.
Succes met je iBook, hoop dat je geen dode pixeltjes hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

hebben jullie dat ook?
dat iLife 04' en dan iPhoto toch wel heeel vaak vast loopt als je een Slideshow wil starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochoch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-10-2020
Nee niet met iPhoto 2, maar hij is wel zo traag als dikke stront met de slideshow, niet te gebruiken haast, maar dat is met 4 dus al niet beter?

Ook de nieuwe iChat 2.1 krijg ik niet aan de praat met een webcam op afstand met AIM 5.5 zelfs met firewall uit, iemand anders dat wel aan de gang gekregen?

edit:
ah ff gekeken bij http://discussions.info.apple.com/ daar staat inmiddels een aardig draadje over voor je over dit probleem.

[ Voor 55% gewijzigd door ochoch op 07-02-2004 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

4 gaat super snel
nu geen crashes meer gehad
2 keer beetje vaag
maar hij is echt lekker snel!!!

die problemen heb ik niet tnx voor de link btw

[ Voor 21% gewijzigd door Qorne op 08-02-2004 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochoch
Ja goeie site,

http://discussions.info.a...9.rIg4aD5sb1i.0@.3bc0767b
Hier staat ie dus, alleen die link komt niet helemaal over, ff kopiëren en plakken dus.
Hij kan ook aan een sessie hangen maar het is dus te vinden onder het kopje iPhoto
op die discussie site.
Ik moet mezelf er ook steeds aan herinneren om daar eens rond te neuzen, kun je een hoop info vandaan halen.
Werkt garageband ook een beetje soepel op jouw systeem trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

MazeWing schreef op 06 februari 2004 @ 22:51:
Ben ik ook wel benieuwd naar. Ze doen iig aan studentenkorting, dat is wel prettig, scheelt toch 75 euro ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 11:29

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Canaria schreef op 08 februari 2004 @ 02:46:
[...]

Ben ik ook wel benieuwd naar. Ze doen iig aan studentenkorting, dat is wel prettig, scheelt toch 75 euro ongeveer.
Zijn ze niet bij voorbaat al duurder dan de apple store?

"Luie mensen worden ook moe!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

ochoch schreef op 08 februari 2004 @ 02:44:
Ja goeie site,

http://discussions.info.a...9.rIg4aD5sb1i.0@.3bc0767b
Hier staat ie dus, alleen die link komt niet helemaal over, ff kopiëren en plakken dus.
Hij kan ook aan een sessie hangen maar het is dus te vinden onder het kopje iPhoto
op die discussie site.
Ik moet mezelf er ook steeds aan herinneren om daar eens rond te neuzen, kun je een hoop info vandaan halen.
Werkt garageband ook een beetje soepel op jouw systeem trouwens?
Garageband loopt best goed, nu na een rebootje ging het goed je moet denk ik alleen niet te veel sporen hebben.

Alleen is het mij nog niet gelukt een mooi stukje muziek te maken, zijn er ergens tutorials te downloaden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochoch
http://www.macjams.com/ is een site met ook voorbeeldmuziekies.
Je kon ook gratis loops ophalen ergens, weet ff niet meer waar maar heb ze zelf ook gelijk maar gedownload.
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93615
een tutorial in het Engels (of japans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Pindkaas schreef op 08 februari 2004 @ 09:21:
[...]

Zijn ze niet bij voorbaat al duurder dan de apple store?
Ow dat kan best wel schelen ja, maar ik koop liever bij een winkel dan online. Zodra ik heb besloten iets te kopen, wil ik zo min mogelijk zorgen om levertijden en liefst eerst even zien wat ik koop.

Dat het dan 10-20 of misschien zelfs 30 euro duurder is vind ik niet zo erg op een bedrag van 1350 euro. Maar 75 euro verschil is wel erg veel (hoewel ik in staat ben om het te accepteren... zodra ik ergens mijn zinnen op heb gezet :P) en dan is het toch fijn dat er winkels zijn die ook studentenkorting geven.

Is MacSupport daarmee trouwens de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Nee zoals al 4 keer eerder gezegd hebben alle Apple winkels 2% korting studenten korting en hebben MacHouse en Apple Centre Den Haag, ook wel LJS, als enige de mogelijkheid om 5% korting te geven aan studenten. MacHouse zit overigens in Woerden. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Mag hier wel even een vraag namens een vriend posten: we hebben een Apple G5 die niet werkt met twee verschillende monitoren (waarvan 1 een Philips 107E is) en een nVidia-kaart met Appleplug en een DVI-uitgang, waar hij met een verloopje dus die Philips (met normale plug) of die andere monitor op probeert aan te sluiten.

Alleen melden beide monitoren dat de frequenties out-of-range zijn. Is geen moeilijk probleem, vermoed ik - als je een werkende monitor bij de hand hebt om even eea opnieuw in te stellen. En dat is dus niet het geval. Hardware is verder werkend getest, we zoeken een toets(-combinatie) om in het bios? iets te tweaken?, of een andere tip... Hoe krijgen we de beeldschermfrequenties omlaag?

Iemand? Ik bel 'm graag even op voor meer informatie (want dit wordt de bruutste koe uit de kudde, dus die willen we wel ff werkend hebben) :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

markclausing schreef op 30 januari 2004 @ 12:48:
heb mijn iBook weer terug binnen 2 dagen
:D
Mijn iBook is afgelopen vrijdag opgehaald door UPS.
Ik heb alleen mijn twijfels over de werkwijze van UPS. De iBook is een doos opgehaald bij mijn ouders zonder dat ik er bij was. Mijn ouders vroegen nog of ze geen handtekeing of een bewijs van ophalen kregen. Dat was niet nodig volgens hem. Ik ben nu bang dat het mis gaat. Want ik ben HEEL erg kritisch t.ov. bedrijven, vertrouw niemand meer!
Maar mag ik vragen hoe het bij jou was gegaaan met het ophalen van je iBook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Rataplan schreef op 08 februari 2004 @ 15:11:
Mag hier wel even een vraag namens een vriend posten: we hebben een Apple G5 die niet werkt met twee verschillende monitoren (waarvan 1 een Philips 107E is) en een nVidia-kaart met Appleplug en een DVI-uitgang, waar hij met een verloopje dus die Philips (met normale plug) of die andere monitor op probeert aan te sluiten.

Alleen melden beide monitoren dat de frequenties out-of-range zijn. Is geen moeilijk probleem, vermoed ik - als je een werkende monitor bij de hand hebt om even eea opnieuw in te stellen. En dat is dus niet het geval. Hardware is verder werkend getest, we zoeken een toets(-combinatie) om in het bios? iets te tweaken?, of een andere tip... Hoe krijgen we de beeldschermfrequenties omlaag?

Iemand? Ik bel 'm graag even op voor meer informatie (want dit wordt de bruutste koe uit de kudde, dus die willen we wel ff werkend hebben) :)
Krijg je ook geen bootscherm? dat die aan het booten is?
heb je pas in het OS een out-of-range? of altijd?

anders moet je even booten de cd en kijken of je iets kan instellen (dat is vaak die grijze cd met de 2cirkeltjes er op)

---

Ik zou ook een bewijs willen dat ze me notebook ophalen!

[ Voor 9% gewijzigd door Qorne op 08-02-2004 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Qorne schreef op 08 februari 2004 @ 17:06:
Krijg je ook geen bootscherm? dat die aan het booten is?
heb je pas in het OS een out-of-range? of altijd?
Nou, PC en vriend zitten in Amsterdam en ik niet, dus ik weet niks zeker ;) - maar ik begreep dat het pas in het OS optreedt (wel bootschermpje dus).

Ondertussen is er een (dvi-)leenmonitor gevonden waar 'ie het wel mee doet, maar als de resolutie en verversrates daarmee omlaag worden geschroefd en de andere monitor wordt er weer aangekoppeld, is het weer foute boel (zelfs als de PC lekker aan blijft staan). Het zal wel iets te maken hebben met die verloopplug waarmee ze een SVGA willen aansluiten. Het probleem blijft vooralsnog dus, want de leenmonitor is alweer weg :)

Vraag kan eventueel dus bijgesteld naar: kan je ergens opgeven dat die G5 met z'n fikken van de refreshrates afblijft als je die zelf instelt?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Rataplan schreef op 08 februari 2004 @ 17:34:
[...]
Nou, PC en vriend zitten in Amsterdam en ik niet, dus ik weet niks zeker ;) - maar ik begreep dat het pas in het OS optreedt (wel bootschermpje dus).

Ondertussen is er een (dvi-)leenmonitor gevonden waar 'ie het wel mee doet, maar als de resolutie en verversrates daarmee omlaag worden geschroefd en de andere monitor wordt er weer aangekoppeld, is het weer foute boel (zelfs als de PC lekker aan blijft staan). Het zal wel iets te maken hebben met die verloopplug waarmee ze een SVGA willen aansluiten. Het probleem blijft vooralsnog dus, want de leenmonitor is alweer weg :)

Vraag kan eventueel dus bijgesteld naar: kan je ergens opgeven dat die G5 met z'n fikken van de refreshrates afblijft als je die zelf instelt?
Mac OS X houdt per aangesloten monitor de resolutie apart bij. Dus je kunt met dat DVI scherm de resolutie wel omlaag schroeven, maar als je dan die Philips er weer aan hangt zal hij gewoon de oude pakken. Ik kan zogauw eigenlijk ook geen sneltoets vinden om in VGA mode te booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Bigs schreef op 08 februari 2004 @ 17:52:
Mac OS X houdt per aangesloten monitor de resolutie apart bij. Dus je kunt met dat DVI scherm de resolutie wel omlaag schroeven, maar als je dan die Philips er weer aan hangt zal hij gewoon de oude pakken. Ik kan zogauw eigenlijk ook geen sneltoets vinden om in VGA mode te booten.
K, slecht nieuws dus, maar toch bedankt. Tip van Qorne is trouwens ook doorgegeven, ik hou jullie op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Rataplan schreef op 08 februari 2004 @ 18:10:
[...]
K, slecht nieuws dus, maar toch bedankt. Tip van Qorne is trouwens ook doorgegeven, ik hou jullie op de hoogte :)
Heeft die 107 niet een on screen display waarmee je handmatig de freq's kunt instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

dolby schreef op 08 februari 2004 @ 18:26:
Heeft die 107 niet een on screen display waarmee je handmatig de freq's kunt instellen?
Niet dat ik weet - mijn 109 heeft dat alvast niet en bovendien: buiten de range is buiten de range :) FYI: één van de twee scanrates (ben ff vergeten of het horizontaal of verticaal is) zit sowieso buiten de capaciteit van de monitor, als ik de online handleiding mag geloven. Zal het iig toch even vragen.

edit:
Update: nog een monitor, een 19" Iliyama, bleek wel met dit apparaat te werken. En nou het interessante: als je 'hot' de 107E eraan hangt, doet 'ie het óók - totdat je reboot (of 'm zelfs in sleepmode laat verzeilen), dan geeft de monitor weer de foutmelding dat de frequencies out of range zijn. Eigenaar is inmiddels redelijk wanhopig, het zal wel op een nieuwe monitor uitdraaien. Was toch al het plan, alleen niet zo snel.

Als ik had geweten dat dit zo lastig was had ik 'r wel een apart topic over geopend... liever niet, omdat ik de ballen verstand van Apples heb. En dan is de kans dat je uit je nek lult natuurlijk ff wat groter :)

[ Voor 45% gewijzigd door Rataplan op 08-02-2004 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Rataplan schreef op 08 februari 2004 @ 18:31:
[...]
Niet dat ik weet - mijn 109 heeft dat alvast niet en bovendien: buiten de range is buiten de range :) FYI: één van de twee scanrates (ben ff vergeten of het horizontaal of verticaal is) zit sowieso buiten de capaciteit van de monitor, als ik de online handleiding mag geloven. Zal het iig toch even vragen.

edit:
Update: nog een monitor, een 19" Iliyama, bleek wel met dit apparaat te werken. En nou het interessante: als je 'hot' de 107E eraan hangt, doet 'ie het óók - totdat je reboot (of 'm zelfs in sleepmode laat verzeilen), dan geeft de monitor weer de foutmelding dat de frequencies out of range zijn. Eigenaar is inmiddels redelijk wanhopig, het zal wel op een nieuwe monitor uitdraaien. Was toch al het plan, alleen niet zo snel.

Als ik had geweten dat dit zo lastig was had ik 'r wel een apart topic over geopend... liever niet, omdat ik de ballen verstand van Apples heb. En dan is de kans dat je uit je nek lult natuurlijk ff wat groter :)
Het scherm zelf lijkt zo in orde. Heeft je vriend al getest met het scherm zelf. Dus als je hem "hot" aankoppelt dat je dan de resolutie en frequentie aanpast. Anders kijken of je de voorkeuren kan weg mikken van dat beeldscherm en kijken wat er gebeurt als je hem er opnieuw aanhangt na een restart. Voorkeuren staan in de library van de user zelf. Ik weet niet precies waar hij de voorkeuren voor je scherm in opslaat. Veel succes iig. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eventjes snel een vraagje. Ik probeerde net een dvdtje (zelf gebrand met wat trailers, foto's etc.) op mijn PB te bekijken, maar ik zie alleen maar de folders. Weet iemand waarin dit kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 21:02:
Eventjes snel een vraagje. Ik probeerde net een dvdtje (zelf gebrand met wat trailers, foto's etc.) op mijn PB te bekijken, maar ik zie alleen maar de folders. Weet iemand waarin dit kan liggen?
heb je het op je apple gebrand of op een windows PC?
als je het met Toast hebt gedaan, dat had ik ook een keer toen had ik het te snel gedaan en had hij het niet toe geveogd beetje vaag maar oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qorne schreef op 08 februari 2004 @ 21:06:
[...]
heb je het op je apple gebrand of op een windows PC?
Op mijn oude PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Het is toch niet zo dat een scherm communiceert naar de computer toe? Het is toch puur de fout van de computer in dit geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Pindkaas schreef op 08 februari 2004 @ 21:34:
Het is toch niet zo dat een scherm communiceert naar de computer toe? Het is toch puur de fout van de computer in dit geval?
Een scherm met een ADB, Apple Display Connector (DVI, USB en stroom), communiceert dus wel met de computer. Er is ook een knopje op het display dat de system preferences aanspreekt en vervolgens met "Displays" komt. :)

En wat betreft dit geval. Je weet maar nooit met crt's. Ik heb echt vreemde gevallen gezien waarvan je zou denken dat het helemaal niet aan het scherm ligt en het toch wel zo blijkt te zijn. Bijvoorbeeld dat hij uitvalt na een tijdje. ;)
Ook op mijn werk, waar ik voornamelijk diagnoses moet doen, kom ik ook vaak genoeg schermen tegen, voornamelijk van iMac's en iBook's, die pas uitvallen na het opstarten. Met een extern scherm is het vaak dan het zelfde geval en dan komt het er op neer dat de videokaart, bij de iMac's en iBook's dus een compleet logicbaord, vervangen moet worden. :|

Brengt me op een idee! :P
Probeer het eens met een videokaart van een andere G5. Dan kan je zien of het aan het OS ligt of aan de videokaart/ logicboard.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Sage schreef op 08 februari 2004 @ 21:56:
[...]

Een scherm met een ADB, Apple Display Connector (DVI, USB en stroom), communiceert dus wel met de computer. Er is ook een knopje op het display dat de system preferences aanspreekt en vervolgens met "Displays" komt. :)

En wat betreft dit geval. Je weet maar nooit met crt's. Ik heb echt vreemde gevallen gezien waarvan je zou denken dat het helemaal niet aan het scherm ligt en het toch wel zo blijkt te zijn. Bijvoorbeeld dat hij uitvalt na een tijdje. ;)
Ook op mijn werk, waar ik voornamelijk diagnoses moet doen, kom ik ook vaak genoeg schermen tegen, voornamelijk van iMac's en iBook's, die pas uitvallen na het opstarten. Met een extern scherm is het vaak dan het zelfde geval en dan komt het er op neer dat de videokaart, bij de iMac's en iBook's dus een compleet logicbaord, vervangen moet worden. :|

Brengt me op een idee! :P
Probeer het eens met een videokaart van een andere G5. Dan kan je zien of het aan het OS ligt of aan de videokaart/ logicboard.
Dat zou leuk zijn als je toevallig nog een G5 hebt staan... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Pindkaas schreef op 08 februari 2004 @ 22:24:
Dat zou leuk zijn als je toevallig nog een G5 hebt staan... :P
Niet het geval, helaas :) (knip) Voor de rest komt dit ding afgelopen woensdag uit de winkel gerold, waar 'ie volledig werkend getest is (knip).

Net met vriendlief aan de telefoon gezeten. Hij zegt sorry voor de onduidelijkheid, er waren maar drie monitoren, en een SVGA-monitor die het wel goed deed was er blijkbaar toch wel bij. De 107E functioneert aan een andere PC dus wel goed, er is geen 'zelfstandig defecte' schakel, voor zover ik het kan overzien.

Voorlopig denk ik dus nu dat (1) Sage meer gelijk heeft dan ik dacht (2) dat de combo 107E-verloopstukje-G5 niet goed auto-negotieert en (3) dat 'ie maar registreert als 'ie deze discussie nog verder wil voeren.

Dank ik jullie in elk geval heel hartelijk voor de feedback _o_ ook namens L. :)

[ Voor 79% gewijzigd door Rataplan op 08-02-2004 23:11 . Reden: post gereviseerd, wegens toch heel andere omstandigheden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat het probleem veroorzaakt wordt doordat de DVD-r in udf formaat geschreven is. Weet iemand hoe ik UDF kan lezen op mijn mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Ik dacht dat UDF zelfs een optie was bij het installeren van MacOSX. Kan me ook vergissen, is al weer een tijdje geleden toen ik OSX installeerde en keek naar die optie. :P

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
UDF is toch het standaard bestandssysteem voor DVD's? Net als ISO9660 dat voor CD-Roms is. Dat kan OS X echt wel standaard lezen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Bigs schreef op 08 februari 2004 @ 23:29:
UDF is toch het standaard bestandssysteem voor DVD's? Net als ISO9660 dat voor CD-Roms is. Dat kan OS X echt wel standaard lezen hoor :)
Toch ook maar even door Google geramd - ik denk dat je dit stuk even wil bekijken, er schijnen meer varianten UDF te zijn.
Do you use Adaptec's UDF Volume Access or DirectCD? Do have trouble playing DVD-Video disks or have other conflicts with Apple's UDF Volume Access (...) ?
Hier gevonden.

HTH :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Rataplan schreef op 08 februari 2004 @ 23:39:
[...]

Toch ook maar even door Google geramd - ik denk dat je dit stuk even wil bekijken, er schijnen meer varianten UDF te zijn.
[...]
Hier gevonden.

HTH :)
UDF Volume Access is iets uit Mac OS 8.5. Volgens mij gaat dat bij Mac OS X niet meer op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigs schreef op 08 februari 2004 @ 23:29:
Dat dacht ik dus ook, maar ik heb dus door al mijn oude dvd-r's zitten spitten en degene die het doen zijn allemaal ISO9660, terwijl degene die het niet doen allemaal UDF zijn. Op mijn PC doen alletwee het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Bigs schreef op 08 februari 2004 @ 23:45:
UDF Volume Access is iets uit Mac OS 8.5. Volgens mij gaat dat bij Mac OS X niet meer op :)
Ik trek mij schielijk uit dit draadje terug :> Never the twain shall meet... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 00:15:
[...]

Dat dacht ik dus ook, maar ik heb dus door al mijn oude dvd-r's zitten spitten en degene die het doen zijn allemaal ISO9660, terwijl degene die het niet doen allemaal UDF zijn. Op mijn PC doen alletwee het gewoon.
Vreemd.. ik heb hier een UDF DVD-R en die wordt gewoon goed herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigs schreef op 09 februari 2004 @ 00:27:
[...]

Vreemd.. ik heb hier een UDF DVD-R en die wordt gewoon goed herkend.
Ja, ik kijk even verder. Ik had namelijk wat problemen met Nero en ben toen overgestapt op een andere programmatje, zal waarschijnlijk wel daaraan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Iemand dit al eens gedaan met z'n iBook ?

Afbeeldingslocatie: http://www.spymac.com/upload/gallery/user_16744/medium/upload_79188.jpg

Dus gewoon voor een felle lamp houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 08:44
Woei, deze of volgende week komt m'n iBook 12" binnen. Ben erg benieuwd, 't is namelijk m'n eerste Apple laptop :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Intronic schreef op 09 februari 2004 @ 03:13:
Woei, deze of volgende week komt m'n iBook 12" binnen. Ben erg benieuwd, 't is namelijk m'n eerste Apple laptop :9~
Ik moet nog een hele tijd wachten! :( Belasting teruggave moet eerst komen, dan heb ik er geld voor.
Het is echt niet leuk om de hele tijd te horen dat allerlei mensen dingen krijgen die jij ook wilt!

[ Voor 18% gewijzigd door Pindkaas op 09-02-2004 09:47 . Reden: Even iets toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Hydraulik-Phunk schreef op 09 februari 2004 @ 00:41:
Iemand dit al eens gedaan met z'n iBook ?

[afbeelding]

Dus gewoon voor een felle lamp houden :P
Yup viel mij ook al op. Ik moet eigenlijk ook nog een keer een AppleScriptje schrijven om de brightness te veranderen zodat je die appel op de achterkant kunt laten faden, net als het sleep-ledje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

daar was ik al bang voor, tenminste als ik het zo goed snap;
die apple lamp op de achterkant krijgt zijn licht van het TFT scherm, is het dan niet zo, omdat op die plek waar die apple zit een donkere plek op je scherm zit. doordat er daar meer licht verdwijnt naar buiten?
kon het niet zo snel op mijn vriends iBook zien heb er wel ff op gelet.
zou wel storend zijn...
daarom denk ik ook dat het niet zo is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Qorne schreef op 09 februari 2004 @ 14:03:
daar was ik al bang voor, tenminste als ik het zo goed snap;
die apple lamp op de achterkant krijgt zijn licht van het TFT scherm, is het dan niet zo, omdat op die plek waar die apple zit een donkere plek op je scherm zit. doordat er daar meer licht verdwijnt naar buiten?
kon het niet zo snel op mijn vriends iBook zien heb er wel ff op gelet.
zou wel storend zijn...
daarom denk ik ook dat het niet zo is ;)
Nee, want het scherm is backlit en niet transflective, dus bijna niet afhankelijk van reflectie van het licht tegen de achterkant van het scherm. Dus in principe merk je er niks van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraagje, ik zag laatst ergens een link met het filmpje over de nieuwe Powerbooks. Ik ben de link kwijt en heb gesearched maar kan hem niet meer vinden. Iemand die mij misschien aan het linkje kan helpen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Er zijn wel meer filmpjes, maar misschien bedoel je die reclame van die lange en die kleine met de de 12 en 17" PowerBooks? :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik bedoel het zeg maar introfilmpje. Met zo'n interviewtje met een fotograaf en nog wat mensen. Zeg maar net zo iets als het filmpje voor de G5.

Het zou aan de rechterkant op de apple site moeten staan bij de Apple Powerbook. Als ik daar echter op klik dan zie ik een VR filmpje van de powerbook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 16:17:
Nee ik bedoel het zeg maar introfilmpje. Met zo'n interviewtje met een fotograaf en nog wat mensen. Zeg maar net zo iets als het filmpje voor de G5.

Het zou aan de rechterkant op de apple site moeten staan bij de Apple Powerbook. Als ik daar echter op klik dan zie ik een VR filmpje van de powerbook
klopt die waren er ook van de ipod met onderandere seal en moby er in. Echter die is ook niet meer te bekijken ...

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

M@ximuS schreef op 09 februari 2004 @ 16:25:
[...]

klopt die waren er ook van de ipod met onderandere seal en moby er in. Echter die is ook niet meer te bekijken ...
Die nog wel hoor, kijk maar eens op www.ipod.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet je het zeker. Ik heb m vorige week nog gezien volgens ij maar comp. gecrashed en dus geformateerd dus linkje is weg. Aaargh....... Windows
Maar Seal en Moby zaten er niet in(volgens mij). Je zag een of andere muzikant, een fotograaf in Afrika en een stukje van een of andere film met de maker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lort Gob
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05-2024
O.D.Smolik schreef op 08 februari 2004 @ 16:07:
[...]

Mijn iBook is afgelopen vrijdag opgehaald door UPS.
Ik heb alleen mijn twijfels over de werkwijze van UPS. De iBook is een doos opgehaald bij mijn ouders zonder dat ik er bij was. Mijn ouders vroegen nog of ze geen handtekeing of een bewijs van ophalen kregen. Dat was niet nodig volgens hem. Ik ben nu bang dat het mis gaat. Want ik ben HEEL erg kritisch t.ov. bedrijven, vertrouw niemand meer!
Maar mag ik vragen hoe het bij jou was gegaaan met het ophalen van je iBook?
huisgenootje hier van markclausing.
hoefde geen handtekening te zetten nee. UPS is goed te vetrouwen. Je hebt toch een soort van bon gekregen? daar staat ook op onder wel tracking nr. hij wordt verzonden. Je hebt hem zo terug hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

ik ken alleen de movies van mac osx die gewoon bij apple te bekijken zijn. Ik zal zo eens rond kijken.

Astublief:

http://www.esm.psu.edu/Fa...owerbook_g4_2003_m480.mov
hij is downloadable

[ Voor 37% gewijzigd door Maximus op 09-02-2004 18:13 ]

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank u ben hem nu aan t downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Damn, hij is wel heel erg marketing. Vooral bij die audio gast kreeg ik gewoon kippen vel. Sorry maar als hij serieus alleen maar de audio uit en in gebruikt dan is er toch wel iets mis met zijn gebruik van de computer. :P

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 18:52:
Dank u ben hem nu aan t downloaden.
http://www.esm.psu.edu/Faculty/Gray/movies.html

hier staan allerlei apple movies, ook promo's maar ook reclame filmpjes

een edit die nodig is

http://www.esm.psu.edu/Fa.../movies/mhz_myth_320f.mov

deze movie laat de techniek van apple zien. Waar 2000mhz niet sneller is dan 800.

[ Voor 28% gewijzigd door Maximus op 09-02-2004 19:32 ]

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Sage schreef op 09 februari 2004 @ 19:11:
Damn, hij is wel heel erg marketing. Vooral bij die audio gast kreeg ik gewoon kippen vel. Sorry maar als hij serieus alleen maar de audio uit en in gebruikt dan is er toch wel iets mis met zijn gebruik van de computer. :P
cut the crappy marketing out and we have

- Nice laptop
- Nice brand
- Nice os

and one hell of a nice movie :p

en dan nu ... verneuk me quote ;)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 16:29:
weet je het zeker. Ik heb m vorige week nog gezien volgens ij maar comp. gecrashed en dus geformateerd dus linkje is weg. Aaargh....... Windows
Maar Seal en Moby zaten er niet in(volgens mij). Je zag een of andere muzikant, een fotograaf in Afrika en een stukje van een of andere film met de maker.
lol zonder dit topic te lezen was ik ook met die filmpjes bezig danzij maximus enzo,
ik ben dus al die muziek aan het opzoeken en orderen, maar dat is nog niet zo legaal aangezien ik me nog steeds niet op iTunes kan reggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Zijn zeker wel kikke filmpjes daar online moet ik zeggen. Misschien wel leuk voor in de winkel ofzo. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Qorne schreef op 09 februari 2004 @ 21:49:
[...]

lol zonder dit topic te lezen was ik ook met die filmpjes bezig danzij maximus enzo,
ik ben dus al die muziek aan het opzoeken en orderen, maar dat is nog niet zo legaal aangezien ik me nog steeds niet op iTunes kan reggen :(
Qorne dat klopt, iTunes is alleen nog voor de USA. Mede omdat ze daar alle albums gegelijk uitbrengen. Dit is in Europa niet zo. En als de iTunes winkel er komt dan moet het hele album in 1x in europa uitgebracht worden. En apple zit ook met de rechten enzovoorts.

Dit stond laatst op de FP Maar ik kan het niet vinden.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

M@ximuS schreef op 10 februari 2004 @ 07:47:
[...]

Qorne dat klopt, iTunes is alleen nog voor de USA. Mede omdat ze daar alle albums gegelijk uitbrengen. Dit is in Europa niet zo. En als de iTunes winkel er komt dan moet het hele album in 1x in europa uitgebracht worden. En apple zit ook met de rechten enzovoorts.

Dit stond laatst op de FP Maar ik kan het niet vinden.
ja klopt nu moet ik dus nog illigaal downloaden :| maar oke das offtopic ;)
want je kan in nederland niet legaal downloaden ofwel? (ga hier maar niet over door in dit topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Quorne, ik snap dat gedoe over illegaal downloaden niet helemaal, maar dat zal wel aan mij liggen. Downloaden is in ieder geval niet altijd illegaal.

Verder lijkt het me onzin dat een album in één keer in het hele EU-gebied moet worden uitgebracht als het op EU-iTunes verschijnt. Hoe dan ook is het best simpel om bijvoorbeeld de EU-iTunes-vestiging in het VK,D,IRL,NL of F te plaatsen, en dan vanuit daar de muziek onder het recht van die staat te verkopen, net zoals je het tegenwoordig met CDs kunt doen.

Je kunt alleen gezeur krijgen van de platenmaatschappijen, als een artiest in een ander land een andere partner heeft natuurlijk. Maar dan nog hoef je daar nier per se rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

zoals zo vaak gezegt:

Het downloaden is niet illegaal, echter het SHAREN van files wel
Echter wanneer je download bij bvb bittorrent share je ook :P maar daar niet van.
Echter niet hier neem ik aan :)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Ehm, wat nou als ik MacOSX 10.3 Server download en daarbij voor de grap nog eens twee films en nog wat muziek. Als ik mij dan vrijwillig laat onderzoeken door Buma/Stemra (what ever :P ) blijkt toch echt dat ik illegaal bezig ben. ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Sage schreef op 10 februari 2004 @ 20:21:
Ehm, wat nou als ik MacOSX 10.3 Server download en daarbij voor de grap nog eens twee films en nog wat muziek. Als ik mij dan vrijwillig laat onderzoeken door Buma/Stemra (what ever :P ) blijkt toch echt dat ik illegaal bezig ben. ;)
Kijk ik ken alleen de regels van mijn ISP :P en dat zijn die ;)

* Maximus neemt geen verantwoordelijkheid voor eventuele beslissingen van users die zijn genomen op mijn kennis of mening. ;)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
David Hyatt, de hoofd ontwikkelaar voor Safari, heeft een changelog geplaatst waarin je onder meer kan zien dat Safari ook ondersteuning heeft voor LiveConnect wat bijvoorbeeld MijnPostbank.nl gebruikt. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

tja maar ik kan nog steeds niet inloggen bij me leverancier op me Apple ik moet gewoon een windows pc houden alleen al daarvoor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AAC
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

AAC

ik hoop dat dit het goede topic is hiervoor,

ik wil graag de contour ShuttleXpress kopen voor videobewerken, maar de enige winkel waar ik um heb gevonden is de apple store op apple.nl
link (misschien dat de link verloopt door sessies oid dan moet je op apple store ff zoeke naar contour.)
bij systeemeisen staat:
Systeemvereisten
• Een Mac met een USB-poort

Maar op http://www.contourdesign.com/shuttlepro/shuttlexpress.htm staat:
Macintosh

Apple Powerbook, iBook, iMac, G3 or G4 running Mac OS 8.6 through 9.x or OS 10.1 or later
Available USB port
10 Mb of free hard disk space
PC

PC Compatible running Windows 98, 98SE, Me, 2000 or XP
Available USB port
10 Mb of free hard disk space

werkt de shuttle die bij apple.nl wordt gekocht ook gwoon op windows of niet?

[ Voor 5% gewijzigd door AAC op 11-02-2004 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
Of het ook in elk willekeurig apple winkel te krijgen is? Ja en nee. Ligt maar net aan de winkel. Niet alles van de online apple store is te krijgen in een gewone apple winkel of dealer. Zou gewoon even een paar apple dealers zoeken en gaan bellen.

EDIT: Na een aantal dagen gebruik te hebben gemaakt van safari 1.2 heb ik het volgende opgemerkt.
1. GoT layout niet meer raar (zoals iemand anders hier al heeft gemeld)
2. Kan niet meer internetbankieren met rabobank wat wel kon met 1.1
3. kan nog steeds geen attachments downloaden op hotmail.

verder nog niet veel andere dingen opgemerkt.

[ Voor 42% gewijzigd door Alpha-sphere op 11-02-2004 15:34 ]

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AAC
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

AAC

Alpha-sphere schreef op 11 februari 2004 @ 15:31:
Of het ook in elk willekeurig apple winkel te krijgen is? Ja en nee. Ligt maar net aan de winkel. Niet alles van de online apple store is te krijgen in een gewone apple winkel of dealer. Zou gewoon even een paar apple dealers zoeken en gaan bellen.

EDIT: Na een aantal dagen gebruik te hebben gemaakt van safari 1.2 heb ik het volgende opgemerkt.
1. GoT layout niet meer raar (zoals iemand anders hier al heeft gemeld)
3. kan nog steeds geen attachments downloaden op hotmail.

verder nog niet veel andere dingen opgemerkt.
uhm mn vraag was of ie op een windows pc werkt, sorry misschien niet helemaal duidelijk gesteld. Maar ik vind het geen probleem om um gwoon online te bestellen als ie het maar op windows doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik neem aan dat 'ie gewoon werkt hoor, ik heb nog nooit specifieke Mac of Windows hardware gezien. Vaak is er gewoon 1 apparaat, met zowel drivers voor Windows als OS X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

ff een vraagje, waarom kan ik VPC standalone niet kopen in de apple store maar moet ik er een windowslicentie bij kopen ?

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
AAC schreef op 11 februari 2004 @ 15:37:
[...]

uhm mn vraag was of ie op een windows pc werkt, sorry misschien niet helemaal duidelijk gesteld. Maar ik vind het geen probleem om um gwoon online te bestellen als ie het maar op windows doet.
Waarschijnlijk doet hij het gewoon op Windows. De reden dat er op de Apple site staat 'Mac met USB' is omdat in de Apple store over het algemeen alleen maar Apple-gebruikers komen, dus dan zijn de Windows-systeemeisen gewoon niet interessant.
Het kan wel zijn dat de drivers die je nodig hebt er niet bijzitten, maar die kun je ws wel op de site van de fabrikant krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alpha-sphere schreef op 11 februari 2004 @ 15:31:
Internetbankieren met Rabobank gaat wel goed met Safari 1.2. Ik denk dat het probleem bij jezelf te zoeken is. Ik weet niet of je op dit moment nog steeds de functie "Blokkeer pop-upvensters" (Appeltje-K) nog moet uitschakelen, moest namelijk bij 1.1 wel. Bij werkt het iig wel en bij heel veel andere gebruikers ook.

Voor een opsomming van online bankieren met een bepaalde browser op een mac kun je even op de site van klokhuis kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Toch geeft het feit dat de Mac in de grafische wereld zo populair is soms wel leuke effecten. Neem nou de advertentie die ik tegenkwam op Dell.nl net:

Afbeeldingslocatie: http://wiljedatikinjemond.com/stuff/got/dell.jpg
Afbeeldingslocatie: http://wiljedatikinjemond.com/stuff/got/dell_zoom.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Bigs schreef op 11 februari 2004 @ 19:03:
Toch geeft het feit dat de Mac in de grafische wereld zo populair is soms wel leuke effecten. Neem nou de advertentie die ik tegenkwam op Dell.nl net:

[afbeelding]
[afbeelding]

:)
lol, dat je daar naar kijkt :P
ik had dat dus nooit gezien :D

PhD i.o.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.