en evengoed met elkaar netwerken?
Ik ben nog niet zo ervaren met het netwerken met apples. Theoretisch moeten ze wel contact met elkaar kunnen leggen, daar ze op hetzelfde netwerk zitten.
"Luie mensen worden ook moe!"
ik zou geen Apple Airport basis station kopen, ik heb in wat testen gelezen dat ze niet zo heel erg veel bereik hebben + dat ze ook erg duur zijn een 3Com en een Dlink is goedkoper en vaak ook nog iets beter.
oke design is wat minder
oke design is wat minder
Wat versta je onder netwerken? Gewoon Windows Filesharing? Ik zou zeggen kijk eens bij Apple zelf: http://www.apple.com/nl/macosx/features/windows/Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 16:30:
en evengoed met elkaar netwerken?
Of gewoon puur een verbinding? Tja, beide (of eigenlijk: alledrie) zijn 802.11g, en waar is een standaard nou voor..
En ik zou idd eens kijken naar andere Access Points of Routers die ook 802.11g en als je dat wilt WPA doen, kan je denk ik de helft in kosten schelen.
[ Voor 36% gewijzigd door blackd op 25-02-2004 17:00 ]
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Shit hee..gisteravond druk aan het photoshoppen geweest voor een nieuwe wallpaper, heb ik 'm in sleep gedrukt zoals iedere dag.
Spul niet opgeslagen zoals gewoonlijk (waarom ? crasht toch niet
), is de stroom lokaal uitgevallen vanmiddag 
Bah
Spul niet opgeslagen zoals gewoonlijk (waarom ? crasht toch niet

Bah
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
altijd saven 
ook op een MAC
ook op een MAC
Mijn setup
Powerbook 15" 1,25 GHz superdrive
iCurve
Logitech optical mouse
Apple Wireless BT keyboard
Sweex 6-1 cardreader
Epson CX5200 all-in-one printer
Wacom Graphire 3 met een foto van mij toen ik 3 was
Gemaakt met een oude 1,3 Mpix digicam.
brakke kwali

Powerbook 15" 1,25 GHz superdrive
iCurve
Logitech optical mouse
Apple Wireless BT keyboard
Sweex 6-1 cardreader
Epson CX5200 all-in-one printer
Wacom Graphire 3 met een foto van mij toen ik 3 was
Gemaakt met een oude 1,3 Mpix digicam.

Assume there are no rules and it's one big free for all
Hier mijn setupje, incl een beetje van mezelf.
Ben van plan binnenkort een nieuw bureau te maken van 230 bij 90, lekker de ruimte dus.
En wit

Ben van plan binnenkort een nieuw bureau te maken van 230 bij 90, lekker de ruimte dus.
En wit

Ik werk, zoals ik al eerder zei, ook bij een Apple dealer en wij zijn ook een Apple Authorized Service Centre en we mogen ook bijna alles inbouwen. Maar bijvoorbeeld als je een grotere HD wilt in een laptop dan moeten we dat bij de leverancier bestellen. Zelfde geld voor bleutooth aangezien dat onboard zit en een andere optical drive.Pindkaas schreef op 25 februari 2004 @ 15:13:
[...]
Ok, zit wat in, wachten is vervelend!maar mogen zij wel dingen inbouwen? Oftewel; kunnen ze alle mogelijk setups maken die jij wilt?
[ Voor 3% gewijzigd door Sage op 26-02-2004 11:01 ]
verkeerde knopje enzo......

[ Voor 92% gewijzigd door Sage op 26-02-2004 11:01 ]
Ik ben nu weer enorm aan het twijfelen... Ik wil al een hele tijd een iBook kopen, alleen begint het er nu een beetje op aan te komen wat ik uiteindelijk ga doen.
Op dit moment zou ik alles wat ik moet doen op de computer kunnen doen op een apple, alleen hoe zit het met de toekomst? Ik studeer technische informatica, veel geprogrammeer ed. Nu ben ik bang dat ik over een jaartje ofzo, gedwongen wordt met lastige software te werken. (Ik weet wel dat VPC bestaat, maar dat is geen alternatief, enkel vluchten voor een probleem.)
Hoewel de iBook precies bij mijn eisen past, is er dus opeens twijfel.
Wat moet ik nu doen? Me in het (voor mij) onbekende wereldje van apple gooien, of vertrouwd bij windows blijven, wetende dat ik alles kan doen wat ik ooit zal moeten kunnen.
Op dit moment zou ik alles wat ik moet doen op de computer kunnen doen op een apple, alleen hoe zit het met de toekomst? Ik studeer technische informatica, veel geprogrammeer ed. Nu ben ik bang dat ik over een jaartje ofzo, gedwongen wordt met lastige software te werken. (Ik weet wel dat VPC bestaat, maar dat is geen alternatief, enkel vluchten voor een probleem.)
Wat moet ik nu doen? Me in het (voor mij) onbekende wereldje van apple gooien, of vertrouwd bij windows blijven, wetende dat ik alles kan doen wat ik ooit zal moeten kunnen.
Misschien is het handig om eerst te praten met iemand die de studie al bijna heeft afgerond of al gedaan heeft om te kijken wat je nou eigenlijk nodig hebt. Voor de meeste Windows pakketen zijn er alternatieven voor de Mac te vinden.
Voor programmeren zijn er ook aardig wat leuke pakketjes te vinden voor de Mac trouwens. Kijk anders even op deze pagina voor veel software dat voor de Mac beschikbaar is.
Voor programmeren zijn er ook aardig wat leuke pakketjes te vinden voor de Mac trouwens. Kijk anders even op deze pagina voor veel software dat voor de Mac beschikbaar is.
[ Voor 5% gewijzigd door Sage op 26-02-2004 15:44 ]
Hee dat is een mooie site! Ik heb eigenlijk vanalles kunnen vinden, zelfs alternatieven voor orcad pspice ed.Sage schreef op 26 februari 2004 @ 15:42:
Misschien is het handig om eerst te praten met iemand die de studie al bijna heeft afgerond of al gedaan heeft om te kijken wat je nou eigenlijk nodig hebt. Voor de meeste Windows pakketen zijn er alternatieven voor de Mac te vinden.
Er is een firmware update voor de g5, daar stond heel kort omschreven dat er ook een update voor de koeling inzat. Ik kan echter nog niks vinden op de apple site, iemand hier al een antwoord?cailin_coilleach schreef op 21 februari 2004 @ 12:44:
Het ziet er naar uit dat de fans door het OS en niet door de firmware worden aangestuurd.. Kan de redenering er achter even niet herinneren, maar tot die conclusie kwamen ze op de Apple forums...
Maar goed... Een maandje wachten zou ik niet erg vinden, aangezien het probleem dus al sinds december bekend is... Maar goed... Ik verwacht dat het dus nog wel wat langer zal gaan duren...
Maar inderdaad: een nieuw tabblad onder Prefferences zou best mooi zijn, zodat je per fan kan instellen welke snelheid je wil... Al is het een keuze tussen "default", "fast" en "turbo" ofzo...
* leon1e houd zijn vingers gekruisd...
Hmm kwam net dit tegen:
This firmware update provides changes for initializing and running your Power Mac G5. It provides some performance improvements for some PCI-X configurations, patches a security hole and improves fan behavior in Open Firmware.
[ Voor 19% gewijzigd door leon1e op 26-02-2004 16:50 ]
Er was een firmware update voor de G5 maar volgens mij was dat voornamelijk voor de voeding en nog wat andere kleine zaakjes. Ik dacht niet dat de koeling daar iets veranderde.leon1 schreef op 26 februari 2004 @ 16:42:
[...]
Er is een firmware update voor de g5, daar stond heel kort omschreven dat er ook een update voor de koeling inzat. Ik kan echter nog niks vinden op de apple site, iemand hier al een antwoord?
Op TI zou je denk ik niet zonder PC kunnen, ik denk dat je er beter aan doet een redelijke pc-laptop te halen en later eens een Macje om te hobby'en.Pindkaas schreef op 26 februari 2004 @ 15:19:
Ik ben nu weer enorm aan het twijfelen... Ik wil al een hele tijd een iBook kopen, alleen begint het er nu een beetje op aan te komen wat ik uiteindelijk ga doen.
Zelf heb ik TI op MBO gedaan, maar daar had ik echt niet zonder PC gekund, Cisco, Novell, Delphi etc.
Nee, die firmware update had idd helaas helemaal niets met mijn probleem te maken... Hij zou alleen de fans anders laten draaien wanneer je in de OpenFirmware zit te werken... Daar komt een normale gebruiker dus echt bijna nooitEr is een firmware update voor de g5, daar stond heel kort omschreven dat er ook een update voor de koeling inzat. Ik kan echter nog niks vinden op de apple site, iemand hier al een antwoord?
Tja... Ik denk dat die URL die net gepost is je een heel eind op weg zal helpen... Als een groot deel van de tools die je nodig hebt er tussen staan met alternatieven, dan kom je al een heel eind... En anders moet je eens bij je op school vragen of ze naast de nodige windows software voor je projecten (compilers, programmeersuites enzo) ook Apple spul verschaffen... Dat zou mooi zijn..Is een Apple laptop geschikt voor mij?
Ik weet wel dat ik in mijn werk maar al te graag een Apple zou willen gebruiken. In het dagelijks leven moet ik doorgaan voor UNIX/Solaris Systeembeheerder en daar zou een Apple niet misstaan! De stabiliteit van UNIX (goed, BSD
Maar ja... De baas wil er niet aan. Vindie onzin... Die P3's met Windows NT zijn goed genoeg
Liege, liege, liegebeest!
Ik heb vandaag een dagje gezocht naar een goede tegenhanger voor de 12" iBook, ze zijn er wel. Alleen zijn ze schrikbarend veel duurder. Voor dat geld zou ik dan weer liever een PB kopen.
Ook heb ik mijn vader eens even gebeld over de aanschaf van een laptop. Hij dacht dat ik met een iBook niet goed vooruit zou kunnen aangezien er veel minder software voor wordt aangeboden. Toen ik stelde dat er niet echt goede alternatieven waren voor de eisen die ik stel aan een laptop (12", mooi design, snel, onder de €1500), dacht hij dat ik voor diezelfde prijs ook wel iets vinden kon. Ik de hele dag gezocht.. niet dus..
Volgens mij koop ik gewoon alsnog een iBook en dan behelp ik me af en toe maar een beetje als het écht niet anders kan...
Ook heb ik mijn vader eens even gebeld over de aanschaf van een laptop. Hij dacht dat ik met een iBook niet goed vooruit zou kunnen aangezien er veel minder software voor wordt aangeboden. Toen ik stelde dat er niet echt goede alternatieven waren voor de eisen die ik stel aan een laptop (12", mooi design, snel, onder de €1500), dacht hij dat ik voor diezelfde prijs ook wel iets vinden kon. Ik de hele dag gezocht.. niet dus..
Volgens mij koop ik gewoon alsnog een iBook en dan behelp ik me af en toe maar een beetje als het écht niet anders kan...
ibook gewoon doen
en koop je als het nodig eens een zeeer goedkoop windows pctje
en koop je als het nodig eens een zeeer goedkoop windows pctje
Ik weet niet hoe de PC's op jouw school zijn, maar bij ons op school heeft elke PC een bracket, waar je je eigen harde schijf in kunt stoppen. Ik had nog een 20 GB harde schijf liggen waar ik een Windows- en Linuxinstallatie op gezet heb met mijn eigen software. Als ik mijn iBook niet kan gebruiken (en dat is tot nu toe nog niet voorgekomen) neem ik gewoon die bracket mee, zodat ik toch mijn eigen software bij me heb, retehandig. Ik studeer Informatica aan de Hogeschool Rotterdam en heb tot nu toe altijd gewoon mijn iBook kunnen gebruiken voor mijn vakken (ook mijn programmeerzooi, want dat is allemaal in C en Java, twee talen die ook op de Mac gewoon goed ondersteund worden). Ik heb nog steeds geen spijt van mijn Bookje, en veel vrienden van me vinden het maar al te leuk om er even op te werken, het is ook echt een showoffmachientjePindkaas schreef op 26 februari 2004 @ 22:28:
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
Na een paar weekjes twijfelen weet ik dat ik nu voor de PB 12" wil gaan. Om het gelijk goed aan te pakken wil ik daar gelijk een iCurve en toetsenbord + muis bij. Omdat er standaard Bluetooth op de PB zit, lijkt het me eigenlijk verschrikkelijk handig om dus ook een Bluetooth toetsenbord en muis te nemen. Dan heb ik helemaal geen last meer van kabeltjes namelijk.
Om in de Apple style te blijven zou ik dus een Apple Bluetooth Wireless Keyboard en dito Mouse moeten hebben. Nu kost dit bij elkaar zo'n 155euro, toch nog een behoorlijke investering uiteindelijk. Daarom heb ik de vraag wat andere gebruikers aan hun iBook/PB hebben hangen. Misschien zijn er bijvoorbeeld ook nog andere Bluetooth sets die een beetje de Apple style hebben maar toch goedkoper zijn? (met Apple style bedoel ik dus dat melk-wit/transparant, een zwarte Logitech set vind ik niet bij zo'n iCurve staan...)
Om in de Apple style te blijven zou ik dus een Apple Bluetooth Wireless Keyboard en dito Mouse moeten hebben. Nu kost dit bij elkaar zo'n 155euro, toch nog een behoorlijke investering uiteindelijk. Daarom heb ik de vraag wat andere gebruikers aan hun iBook/PB hebben hangen. Misschien zijn er bijvoorbeeld ook nog andere Bluetooth sets die een beetje de Apple style hebben maar toch goedkoper zijn? (met Apple style bedoel ik dus dat melk-wit/transparant, een zwarte Logitech set vind ik niet bij zo'n iCurve staan...)
Weten jullie ook of er een mooi boekhoudings programma voor de Apple is?
wij gebruiken opschool Exact, dat is voor windows
zou er ook iets moois voor de Apple zijn? zou wel fijn zijn
niet echt een ramp ofzo.maar zou wel handig zijn kan ik dat straks ook ff op me iBook zetten
ik neem ook een 12"
met max hdd max ram bluetooth Airport
alles
wij gebruiken opschool Exact, dat is voor windows
zou er ook iets moois voor de Apple zijn? zou wel fijn zijn
ik neem ook een 12"
met max hdd max ram bluetooth Airport
Hehe, toch maar PowerBook ?Rickbv schreef op 26 februari 2004 @ 23:20:
Na een paar weekjes twijfelen weet ik dat ik nu voor de PB 12" wil gaan.
Ik ga ook bijna zeker voor de PowerBook, mits mijn bankrekening dat toe gaat laten

Edit: oh ja, memory upgrade kun je beter niet bij Apple bestellen, maar misschien wist je dat al.
[ Voor 15% gewijzigd door blackd op 27-02-2004 00:33 ]
Ik heb zelf wel een goede pc, alleen daar wil ik een beetje van af stappen, aangezien deze nog altijd redelijk brak is. Ik erger me af en toe groen en geel(figuurlijk).FL!PNEUS schreef op 26 februari 2004 @ 23:11:
[...]
Ik weet niet hoe de PC's op jouw school zijn, maar bij ons op school heeft elke PC een bracket, waar je je eigen harde schijf in kunt stoppen. Ik had nog een 20 GB harde schijf liggen waar ik een Windows- en Linuxinstallatie op gezet heb met mijn eigen software. Als ik mijn iBook niet kan gebruiken (en dat is tot nu toe nog niet voorgekomen) neem ik gewoon die bracket mee, zodat ik toch mijn eigen software bij me heb, retehandig. Ik studeer Informatica aan de Hogeschool Rotterdam en heb tot nu toe altijd gewoon mijn iBook kunnen gebruiken voor mijn vakken (ook mijn programmeerzooi, want dat is allemaal in C en Java, twee talen die ook op de Mac gewoon goed ondersteund worden). Ik heb nog steeds geen spijt van mijn Bookje, en veel vrienden van me vinden het maar al te leuk om er even op te werken, het is ook echt een showoffmachientje.
Wij hebben op school niet van dit soort systemen, maar wel usb ondersteuning voor externe drives. Misschien dat ik dan alsnog iets kan regelen.
Maar op dit moment: iBook 12" it is.. (Mijn pa moet er maar vrede mee hebben) / Heel misschien, als ik wat financiële meevallers heb, een PB. Maar daar hoef ik nu nog niet van te dromen.
Ikzelf vind op dit moment de Asus 5200 serie heel mooi.Pindkaas schreef op 26 februari 2004 @ 22:28:
Ik heb vandaag een dagje gezocht naar een goede tegenhanger voor de 12" iBook, ze zijn er wel. Alleen zijn ze schrikbarend veel duurder. Voor dat geld zou ik dan weer liever een PB kopen.
Vooral de S5200N, die is zo licht en Centrino techniek, prijs vanaf 1199,-
IK HEB HEM!!!
Ik ziet hier nu achter mijn G5 Dual 1,8 Ghz!!! Lekker werken joh!
Ik heb nog niet alles geïnstalleerd en weet dus nog niet echt wat nou de snelheid van het ding is... da kom nog we!
Ik heb nog niet alles geïnstalleerd en weet dus nog niet echt wat nou de snelheid van het ding is... da kom nog we!
!!!111 PICSSlagroom schreef op 27 februari 2004 @ 07:08:
IK HEB HEM!!!
nee gefeli
PhD i.o.
http://www.de-laptopper.nlToen ik stelde dat er niet echt goede alternatieven waren voor de eisen die ik stel aan een laptop (12", mooi design, snel, onder de €1500), dacht hij dat ik voor diezelfde prijs ook wel iets vinden kon. Ik de hele dag gezocht.. niet dus..
De eerder genoemde Asus 5200 serie viel bij mij ook redelijk in de smaak, alhoewel de 2500 dichterbij Apple kwam qua design... Maar ik heb zelf liever ook een iBook, nu ik ben overgestapt naar Apple...
[ Voor 14% gewijzigd door Liegebeest op 27-02-2004 09:20 ]
Als je zo naar die andere laptops kijkt valt het me op dat Apple hardware niet eens ZO duur is als je het vergelijkt met x86 hardware. Alleen heeft Apple geen ECHT instapmodel (ja, de eMac, okay) en daardoor LIJKT Apple heel duur te zijn, maar zeker die iBook is echt "spotgoedkoop". En, wat ik zelf het fijnste vind, het is zo mooi afgewerkt, gewoon aan de linkerkant al je poorten (en dan geen lelijk gekleurde VGA, paralelle en seriële poorten) en rechts de combodrive (met slot-in, wat ik voor een laptop ook veel mooier vind).
Je kan zeggen wat je wil over Apple, maar ze denken wel na over dingen. Bijvoorbeeld die twee lipjes aan je adapter, waaromheen je je stroomkabel kunt rollen. Simpel, maar wel superhandig.
Je kan zeggen wat je wil over Apple, maar ze denken wel na over dingen. Bijvoorbeeld die twee lipjes aan je adapter, waaromheen je je stroomkabel kunt rollen. Simpel, maar wel superhandig.
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
Het zit'm bij Apple inderdaad in de details en daar betaal je dan ook voor
De zogenaamde Apple Tax (tm)... Toen we hier op de afdeling voor het eerst de Ti PowerBook onder ogen kregen kwamen we bij en masse klaar... Die was echt briljant toendertijd...
Ja Apple is niet duur, sommige mensen snappen dat nog steeds niet, maar ze zijn goedkoper omdat je al veel software er bij krijgt die je vaak nog moet aansschaffen! als ik een soort gelijk iLife pakket op de windows pc wil, met ik zo 800€ verder, daarvan kan je ook een eMac kopen MET alle software 
ik ga ook een iBook/PB kopen het blijft twijfelen
iBook = sterker, omdat die wat mee geeft bij een val.
PowerBook = sneller, en misschien vind ik hem iets mooier, maar heb ze nog niet goed in het echt kunnen bekijken de 12" dan.
ik ga ook een iBook/PB kopen het blijft twijfelen
iBook = sterker, omdat die wat mee geeft bij een val.
PowerBook = sneller, en misschien vind ik hem iets mooier, maar heb ze nog niet goed in het echt kunnen bekijken de 12" dan.
Vroegahcailin_coilleach schreef op 27 februari 2004 @ 09:19:
[...]
http://www.de-laptopper.nl
De eerder genoemde Asus 5200 serie viel bij mij ook redelijk in de smaak, alhoewel de 2500 dichterbij Apple kwam qua design... Maar ik heb zelf liever ook een iBook, nu ik ben overgestapt naar Apple...
Nu is de concurrentie vooral door de mobiele cpu's en al dan niet wireless oplossingen in je systeem, veel harder geworden.
Het Centrino gebeuren, Mobile Athlon64, ze pikken allemaal een stevig korreltje mee.
Ik verwacht dat er toch spoedig een (mobile)g5 in een powerbook komt al dan niet icm een Panter 64 extended
de G4 PB is voor veel mensen nog goed genoed 
misschien maken ze wel een extra G5 lijn.
met 1 of 2 G5 notebooks
met 1 of 2 G5 notebooks
Apple is de enige fabrikant samen met Logitech die een muis rechtstreeks via Bleutooth op een computer kan laten werken. De meeste fabrikanten hebben een er nog een dongle tussen zitten waar het toetsenboord en muis mee communiceert. Bij Logitech gata het trouwens om de MX900 die nog niet geheel goed word ondersteund op de Mac.Rickbv schreef op 26 februari 2004 @ 23:20:
Na een paar weekjes twijfelen weet ik dat ik nu voor de PB 12" wil gaan. Om het gelijk goed aan te pakken wil ik daar gelijk een iCurve en toetsenbord + muis bij. Omdat er standaard Bluetooth op de PB zit, lijkt het me eigenlijk verschrikkelijk handig om dus ook een Bluetooth toetsenbord en muis te nemen. Dan heb ik helemaal geen last meer van kabeltjes namelijk.
Als je kijkt trouwens naar de Wireless Desktop van Logitech dan zit je ook snel aan de 120,-.
Dat was voor mij ook de optie, alleen wanneer je er wat geheugen ed in wilt, issie al snel over de 1600 euro. beetje jammer!dolby schreef op 27 februari 2004 @ 05:47:
[...]
Ikzelf vind op dit moment de Asus 5200 serie heel mooi.
Vooral de S5200N, die is zo licht en Centrino techniek, prijs vanaf 1199,-
Mijn 1GHz G4 voldoet zeker wel, maar wat extra power in de vorm van een G5 zou hem zeker niet misstaanQorne schreef op 27 februari 2004 @ 11:40:
de G4 PB is voor veel mensen nog goed genoed
met 1 of 2 G5 notebooks
Ik denk dat het verschil in power bij een laptop vooral verholpen kan worden als ze eindelijk eens een beetje snelle HD's daar in bouwen. Bijvoorbeeld niet de 4800RPM maar gewoon zoals eerst het geval was 5400RPM HD's. 
Ok, scheelt natuurlijk ook wel in warmte en energie verbruik, maar het snelheid verschil met een 3,5" en een 2,5" HD merk je zo gigantisch. Bijvoorbeeld ik typ dit op een iMac G3 333Mhz met een 20GB 7200RPM schijf. Op mijn vader's PowerBook 1Ghz is alles wel sneller als het eenmaal is opgestart, maar dat duurt in vergelijking met m'n iMacje toch wel wat langer....
Ok, scheelt natuurlijk ook wel in warmte en energie verbruik, maar het snelheid verschil met een 3,5" en een 2,5" HD merk je zo gigantisch. Bijvoorbeeld ik typ dit op een iMac G3 333Mhz met een 20GB 7200RPM schijf. Op mijn vader's PowerBook 1Ghz is alles wel sneller als het eenmaal is opgestart, maar dat duurt in vergelijking met m'n iMacje toch wel wat langer....
ja klopt, jammer dat je die keuze niet krijgt.Sage schreef op 27 februari 2004 @ 18:37:
Ik denk dat het verschil in power bij een laptop vooral verholpen kan worden als ze eindelijk eens een beetje snelle HD's daar in bouwen. Bijvoorbeeld niet de 4800RPM maar gewoon zoals eerst het geval was 5400RPM HD's.
Nou je kan gewoon de goedkoopste hdd nemen, dan zelf er een snellere in doen.
dat is trouwens wel een goed idee.
ik denk dat ik dat gewoon doe
En dan de oude in een mooi klein alu doosje met FW
Kan dat?? dat zou dan helemaal mooi zijnHydraulik-Phunk schreef op 27 februari 2004 @ 19:08:
En dan de oude in een mooi klein alu doosje met FW
is het wel mogelijk om zelf de HDD te vervangen? van een iBook G4 12"?
want ik kan het niet zo 123 op de apple site vinden
Lastig en ik geloof dat een apple service center het moet doen anders vervalt je garantie.Qorne schreef op 27 februari 2004 @ 19:20:
[...]
Kan dat?? dat zou dan helemaal mooi zijn
is het wel mogelijk om zelf de HDD te vervangen? van een iBook G4 12"?
want ik kan het niet zo 123 op de apple site vinden
Woohoo, heb net te horen gekregen dat 'k van de baas een G5 Dual 2Ghz met 20" displaytje krijg ! Na bijna 20 jaar in het MS tijdperk ga'k nu eens rondneuzen in de .Mac wereld.
Switched
Switched
This space intentionally left blank.
Zo zeg, dat klinkt goed, waarvoor gaat hij worden ingezet?dot.K schreef op 27 februari 2004 @ 19:41:
Woohoo, heb net te horen gekregen dat 'k van de baas een G5 Dual 2Ghz met 20" displaytje krijg ! Na bijna 20 jaar in het MS tijdperk ga'k nu eens rondneuzen in de .Mac wereld.
Switched
Development en design. 'n beetje vanalles.
'k ben momenteel echt uitgekeken op Windows as such. OsX leek me een leuke, stabiele & betrouwbare evenknie.
Iemand een idee of je bij 'n NL versie ook de Engelstalige OSX krijgt ?
'k ben momenteel echt uitgekeken op Windows as such. OsX leek me een leuke, stabiele & betrouwbare evenknie.
Op de apple site moet je kiezen wat je wilt. Ik denk dat je het wel kan kiezen/ruilen??
't ding wordt aangekocht via distributie (Techdata) .. daar staan enkel partnummertjes en "localisation". Niet welke soft. erbij zit.Pindkaas schreef op 27 februari 2004 @ 20:31:
Op de apple site moet je kiezen wat je wilt. Ik denk dat je het wel kan kiezen/ruilen??
@ Slagroom
Mogen we pics van je Dual-G5 ?
Mogen we pics van je Dual-G5 ?
PhD i.o.
Ik kan je wel vertellen welke software je er bij krijgt als het via Techdata komtdot.K schreef op 27 februari 2004 @ 20:35:
[...]
't ding wordt aangekocht via distributie (Techdata) .. daar staan enkel partnummertjes en "localisation". Niet welke soft. erbij zit.
Engels, Duits, Japans, Frans, Deens, wat wil je ?dot.K schreef op 27 februari 2004 @ 20:16:
Development en design. 'n beetje vanalles.
Het zit er allemaal in.
Uitgekeken op Windows kan ik me voorstellen, vandaag 2000 Pro geinstalleerd, dan weet je weer waarom je bent overgestapt
Maar wat je zeker zult ervaren is de snelheid op die dual, maar vooral de superstabiliteit. + Zo'n mooi scherm, je zit echt gebeiteld!
[ Voor 3% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 27-02-2004 21:41 ]
ja dan wil je Prive ook gelijk AppleHydraulik-Phunk schreef op 27 februari 2004 @ 21:40:
[...]
Engels, Duits, Japans, Frans, Deens, wat wil je ?
Het zit er allemaal in.
Uitgekeken op Windows kan ik me voorstellen, vandaag 2000 Pro geinstalleerd, dan weet je weer waarom je bent overgestapt
Maar wat je zeker zult ervaren is de snelheid op die dual, maar vooral de superstabiliteit. + Zo'n mooi scherm, je zit echt gebeiteld!
en omdat je dan nie minder wilt
[ Voor 96% gewijzigd door Qorne op 27-02-2004 22:10 ]
Het leuke is, hij komt thuis. 't is een soort van ruil-deal. Ik maak in m'n vrije uurtjes de grafische ontwerpen voor onze programmeerafdeling.
We hebben een "aantal" afgesproken en daarna is ie helemaal van mij ...
Lijstje zoals ie besteld wordt :
Partnr : M9032N/A -
PowerMac G5 2.0GHz DP 512MB 160GB SuperDrive ATI Radeon 9600 Pro MAC
OS X/NL Qwerty (Ja, bewust Qwerty
)
Partnr : M8817Z/A -
Apple iSight CD Mac
Partnr : M8893ZM/A -
Cinema Display/20" 1680x1050 TCO95
Partnr : M8850Z/A -
AppleCare Protection Plan/3Yr RTB f Pmac G3-G4 with Apple Display
Partnr : KTA-G5400/1G -
Memory/1GB id Apple G5 PC3200
OS X/NL Qwerty (Ja, bewust Qwerty
Apple iSight CD Mac
Ik ben al aan het kwijlen hoor..... zeker voor die cinema display!! die zijn zooo mooi!dot.K schreef op 27 februari 2004 @ 23:08:
Het leuke is, hij komt thuis. 't is een soort van ruil-deal. Ik maak in m'n vrije uurtjes de grafische ontwerpen voor onze programmeerafdeling.
OS X/NL Qwerty (Ja, bewust Qwerty)
Apple iSight CD Mac
WOEI heeft jou baas toevallig nog een DTPer nodig?
of iets in die richting 
Je koopt bij TD toch?
is die iSight CD niet alleen de software??
ik kan nu niet ff inloggen me windows bak is aan het stressen en je kan bij TD voor zover ik weet niet inloggen op een Apple
Je koopt bij TD toch?
is die iSight CD niet alleen de software??
ik kan nu niet ff inloggen me windows bak is aan het stressen en je kan bij TD voor zover ik weet niet inloggen op een Apple
[ Voor 56% gewijzigd door Qorne op 27-02-2004 23:25 ]
Hoe zit het met de kleur-echtheid van die Cinema displays ?
Ik heb tot op heden steeds geweigerd naar TFT over te stappen omwille van de brakke kleurenkwaliteit.
Aangezien Mac toch hoog aangeschreven staat in de DTP & design wereld lijkt me dit een no-issue .. maar toch
Iemand pics van zijn/haar G5 setup ? 'k heb 'm nog steeds niet van dichtbij gezien.
Hier in de buurt is geen enkele Mac shop te vinden ..
En wat zijn zo de must-haves in OsX ?
[total noob modus] Voel me net een kleine jongen op de kermis [/total noob modus]
Ik heb tot op heden steeds geweigerd naar TFT over te stappen omwille van de brakke kleurenkwaliteit.
Aangezien Mac toch hoog aangeschreven staat in de DTP & design wereld lijkt me dit een no-issue .. maar toch
Iemand pics van zijn/haar G5 setup ? 'k heb 'm nog steeds niet van dichtbij gezien.
[total noob modus] Voel me net een kleine jongen op de kermis [/total noob modus]
Fotos van mijn nieuwe dual 1,8 Hhz G5?
Kiek hier moar 's e'm:
http://www.monstar.nl/mijn_g5/mijn_g5.html
Kiek hier moar 's e'm:
ik kan op mijn iMac perfect DTPen, alleen is de kleur boven in het scherm toch donkerder als onderindot.K schreef op 27 februari 2004 @ 23:23:
maar dat is maar een beetje verschil ik zie het ook alleen anderen zien het niet eens
Exposé is een must have
Nice dinkie, alleen nu nog ff opruimen.Slagroom schreef op 27 februari 2004 @ 23:26:
Kiek hier moar 's e'm:
owja ik heb al 2dagen mijn setup online staan maar nog niet gepost bij deze dus:
www.advance-studios.com/apple/Setup/
[ Voor 19% gewijzigd door Qorne op 27-02-2004 23:31 ]
Must haves voor mij zijn in ieder geval een mooie dekstop background icm Desktop Manager, let niet op de alpha versie hij is rete stabiel, Konfabulator en A-Dock X.dot.K schreef op 27 februari 2004 @ 23:23:
Schande! In een iCurve hoort tenminste een iBook te staan!!!Qorne schreef op 27 februari 2004 @ 23:26:
[...]
Nice dinkie, alleen nu nog ff opruimen.
owja ik heb al 2dagen mijn setup online staan maar nog niet gepost bij deze dus:
www.advance-studios.com/apple/Setup/
[ Voor 17% gewijzigd door Sage op 27-02-2004 23:48 ]
Mooi mooi .. seg, en maakt ie veel lawaai ?Slagroom schreef op 27 februari 2004 @ 23:26:
[Dit lijkt op slowchat, nergens een tweakers-mac-kanaal ?]
De G5 maakt eigenlijk alleen lawaai wanneer hij echt heel erg hard bezig is. Dat wil zeggen een duur test of een benchmark zet de fan's altijd wel dik aan.dot.K schreef op 27 februari 2004 @ 23:47:
[...]
Mooi mooi .. seg, en maakt ie veel lawaai ?
[Dit lijkt op slowchat, nergens een tweakers-mac-kanaal ?]
Ook bij andere CPU intensieve dingen zal je hem wel eventjes horen maar ik neem aan dat je niks doet dat constant echt het maximale vraagt van de G5.
haha, iBookje is onderweg,Sage schreef op 27 februari 2004 @ 23:36:
[...]
Must haves voor mij zijn in ieder geval een mooie dekstop background icm Desktop Manager, let niet op de alpha versie hij is rete stabiel, Konfabulator en A-Dock X.
[...]
Schande! In een iCurve hoort tenminste een iBook te staan!!!
die Acer803 is duurder als een PB 12"
ja had toen beter een Apple kunnen kopen, ik snap niet waarom ik daar niet aan gedacht heb
maar die iCurve werkt ook perfect met andere notebooks
ps. die XC90 op mijn bureau, staat ook in de garage alleen dies 1.1
[ Voor 6% gewijzigd door Qorne op 27-02-2004 23:56 ]
Ik heb in een ander topic een vraag gesteld, alleen loopt het niet echt storm. 
Iemand van jullie een idee?
[Webcam] iSight onder windows
Iemand van jullie een idee?
[Webcam] iSight onder windows
Weet je wat leuk is? Moet je terwijl de G5 aanstaat die plastic kap verwijderen. Dan pas maken die fans een lawaai!
I envy youSlagroom schreef op 28 februari 2004 @ 07:10:
Weet je wat leuk is? Moet je terwijl de G5 aanstaat die plastic kap verwijderen. Dan pas maken die fans een lawaai!
echt te erg
naja eerst me pa omkopen voor een ibookg4 of pbookg4
PhD i.o.
Kijk maar even hiero http://www.colormanagement.nl/acdcolor/index.htmldot.K schreef op 27 februari 2004 @ 23:23:
BTW ik heb op school m'n Powerbook scherm gecalibreerd met de eyeone tool en de profiel die daaruit is gekomen lijk heeeeeeeeeeeeeeeeel erg veel op de Adobe RGB profiel. De scherm is was blauwer als het op de lcd profiel staat en met de Adobe RGB / eigen profiel is het wat groener. Dat merk je gelijk als je een blauwe achtergrond hebt. In het begin kijk je d'r een beetje raar naar maar dat komt omdat je wat anders gewend ben.
He, ik zit nog ff op die site van Apple te kijken met allemaal software suggesties... Als alternatieven voor Windows software enzo...
Nou heb ik geen flauw benul waar ik een alternatief voor Visio zou moeten zoeken! Een aantal van mijn searches hadden geen resultaat en onder de categorieen waar ik het zou zoeken vind ik zo gauw ook niets...
Voor diegenen die Visio niet kennen: 'tis een MS programma die je kan gebruiken voor het maken flow charts enzo, maar ook voor het ontwerpen van een network layout. En het is specifiek dat tweede wat ik nodig heb...
Nou heb ik geen flauw benul waar ik een alternatief voor Visio zou moeten zoeken! Een aantal van mijn searches hadden geen resultaat en onder de categorieen waar ik het zou zoeken vind ik zo gauw ook niets...
Voor diegenen die Visio niet kennen: 'tis een MS programma die je kan gebruiken voor het maken flow charts enzo, maar ook voor het ontwerpen van een network layout. En het is specifiek dat tweede wat ik nodig heb...
Denk dat zoiets als dit http://www.omnigroup.com/applications/omnigraffle/ in de buurt komtcailin_coilleach schreef op 28 februari 2004 @ 09:49:
He, ik zit nog ff op die site van Apple te kijken met allemaal software suggesties... Als alternatieven voor Windows software enzo...
En dit wordt bijgeleverd bij bijvoorbeeld een powerbook of een powermac g5.dolby schreef op 28 februari 2004 @ 09:54:
Denk dat zoiets als dit http://www.omnigroup.com/applications/omnigraffle/ in de buurt komt
Dit wordt geleverd met tenminste één Powermac G5; de mijne!
Ik denk dat hij ook wel bij de rest wordt geleverd
PatserSlagroom schreef op 28 februari 2004 @ 13:56:
Dit wordt geleverd met tenminste één Powermac G5; de mijne!
Niet bij de iBook , de iMac en de eMac. Zie Apple specs pagina's:Ik denk dat hij ook wel bij de rest wordt geleverd
http://www.apple.com/nl/ibook/specs.html
http://www.apple.com/nl/imac/specs.html
http://www.apple.com/nl/emac/specs.html
[ Voor 22% gewijzigd door blackd op 28-02-2004 13:59 ]
hmm Apple maakt dus wel verschil qua software, dat is wel jammer 
Kan je die software ook los kopen?downloaden, wel legaal!!!???
had beter moeten kijken
er is een demo en je kan het daar kopen
ik weet genoeg!
Kan je die software ook los kopen?downloaden, wel legaal!!!???
had beter moeten kijken
[ Voor 26% gewijzigd door Qorne op 28-02-2004 15:51 ]
Valt wel mee hoor, voorheen kreeg je bij de G4's helemaal niks..
Geen Appleworks, spelletjes of wat dan ook maar..
Geen Appleworks, spelletjes of wat dan ook maar..
Hoe maak je eigenlijk een euro teken op een mac? Op de PC weet ik het wel.
Over het algemeen met alt-shift-2, met de keyboard-viewer (in het 'input'-gedeelte 'International'-menu van de 'System Preferences' kun je het toetsenbord verkennen.Alpha-sphere schreef op 28 februari 2004 @ 22:42:
Hoe maak je eigenlijk een euro teken op een mac? Op de PC weet ik het wel.
[ Voor 24% gewijzigd door begintmeta op 28-02-2004 23:24 ]
Hier een link om je mac te besturen met een smartphone
http://homepage.mac.com/j...reware/Clicker/index.html
De link stond in de que bij t.net
Mischien wel grappig voor mensen met een mac en een smartphone om eens uit te proberen
http://homepage.mac.com/j...reware/Clicker/index.html
De link stond in de que bij t.net
Mischien wel grappig voor mensen met een mac en een smartphone om eens uit te proberen
Hmmzz... Zit er anders bij mijn G5 niet bijdolby schreef op 28 februari 2004 @ 09:54:
Denk dat zoiets als dit http://www.omnigroup.com/applications/omnigraffle/ in de buurt komt
En dit wordt bijgeleverd bij bijvoorbeeld een powerbook of een powermac g5.
EDIT:
Zou het er mee te maken kunnen hebben dat ik m'n G5 kocht met Jaguar d'r op en dat ik later de upgrade CD's van Panther heb besteld? Lijkt me niet geheel ondenkbaar... Maar ik zal m'n Jag DVD eens uit pluizen...
EDIT2:
uber733t! In .images op m'n Jag DVD staan idd toch alle beloofde stukken software! Ik ben een blij man!
[ Voor 35% gewijzigd door Liegebeest op 29-02-2004 09:11 ]
Hi apple buddies! (oh oh die wil vast wat
)
Ik vroeg me af zouden er mensen met macs een een benchmarkje willen doen, de benchmark uit dit topic?
[rml][ Contest] Cinebench 2003 (cpu/vga, en ook voor SMP en Macs)[/rml] (hey die is van mij wat toevallig nou!)
Dit is een benchmark die je proc en je 3d kaart test, ik ben benieuwd hoe mac het in verhouding met pc's doen. De test ondersteunt dual EN er is ook een speciale versie voor de g5 processor.
Ik vroeg me af zouden er mensen met macs een een benchmarkje willen doen, de benchmark uit dit topic?
[rml][ Contest] Cinebench 2003 (cpu/vga, en ook voor SMP en Macs)[/rml] (hey die is van mij wat toevallig nou!)
Dit is een benchmark die je proc en je 3d kaart test, ik ben benieuwd hoe mac het in verhouding met pc's doen. De test ondersteunt dual EN er is ook een speciale versie voor de g5 processor.
Tof, als m'n DVD'tje gebrand is ga ik ff benchen
heeft hier iemand ervaring met gps en navigatie op zijn iBook / PB?
Er is een site van iemand die z'n G4 in een Tatra dacht ik heeft gebouwd, ik geloof dat er ook navigatie in zat. Moet je even zoeken op de Mac fora, het heeft ook wel op macosx.nl gestaan.
Route 66, gemaakt door Nederlanders, verkrijgbaar in Nederlandse, Hoofdwegen Europa en Europese versie. De Europese versie is zeer uitgebreid en kan je in bijna heel Europa tot op het adres zoeken. Dit werkt ook goed samen met een GPS module die je bijvoorbeeld op je USB kan aansluiten.Pindkaas schreef op 29 februari 2004 @ 14:12:
heeft hier iemand ervaring met gps en navigatie op zijn iBook / PB?
aha, dat is al goed nieuws! er zijn dus ook drivers van die muizen? Ik wil namelijk het toekomstige iBookje van mij gaan uitrusten met GPS, vooral voor mijn werk.
http://www.macsupport.nl/zakelijk/gps_en_mac.phpPindkaas schreef op 29 februari 2004 @ 15:19:
aha, dat is al goed nieuws! er zijn dus ook drivers van die muizen? Ik wil namelijk het toekomstige iBookje van mij gaan uitrusten met GPS, vooral voor mijn werk.
Deze had ik al gezien, maar ik ben er achter dat je ook gewoon losse (usb) gps-muizen kunt aansluiten op de mac.
* Pindkaas blijft zich verbazen over de mogelijkheden van de mac!
IMHO niet meer dan normaal dat een GPS-dingetje werkt hoorPindkaas schreef op 29 februari 2004 @ 15:56:
[...]
* Pindkaas blijft zich verbazen over de mogelijkheden van de mac!
Wat ik trouwens zag in dat benchmarktopic, de 12" G4 iBook van iemand haalde 87 punten, terwijl de meeste computers rond de 200-300 haalden. Is het verschil echt zo groot, of is die benchmarktool gewoon niet in staat het verschil tussen pc-mac gelijk te maken?
Een goede vervanger van Microsoft Visio is conceptdraw (www.conceptdraw.com)
dit programma kan ook visio tekeningen inlezen.
dit programma kan ook visio tekeningen inlezen.
Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer
Ik denk dat je mij bedoeldRickbv schreef op 29 februari 2004 @ 16:04:
[...]
IMHO niet meer dan normaal dat een GPS-dingetje werkt hoorAls dat al niet zo kunnen, dan moet je je toch afvragen of Apple nog wel mee doet op computergebied.
Wat ik trouwens zag in dat benchmarktopic, de 12" G4 iBook van iemand haalde 87 punten, terwijl de meeste computers rond de 200-300 haalden. Is het verschil echt zo groot, of is die benchmarktool gewoon niet in staat het verschil tussen pc-mac gelijk te maken?
En m'n iBook is denk ik niet echt traag want bij XBench haal ik 84.01 als score en dat is niet slecht voor een iBook (G4 800 MHz, 640 MB, 30 GB)
Mijn conclusie: ok al maakt je cpu gebruik van allerlei optimalisaties e.d. alleen de brute snelheid telt bij dit progje...
ps. daarbij komt ook nog eens het feit dat een G3 met 700 MHz meer scoort als een G4 met 800 MHz. Blijkt dus ook dat die benchmark geen AltiVec ondersteund.....
[ Voor 7% gewijzigd door MazeWing op 29-02-2004 17:11 ]
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Voor de mensen die een boekhoud pakket zoeken voor de mac.
Kijk es op de volgende sites :
www.iprofit.nl <---- ziet er heel mooi uit
www.informer.nl <--- ook wel aardig
Kijk es op de volgende sites :
www.iprofit.nl <---- ziet er heel mooi uit
www.informer.nl <--- ook wel aardig
[ Voor 6% gewijzigd door scan op 29-02-2004 19:07 ]
Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer
He weet iemand hoe ik m'n cdrom op m'n iMac vanuit XP kan benaderen ? Zit met een defecte cdromspeler..
als je de bestanden kan sharen, kan dat dan niet met een cd-rom speler?
Misschien dat het werkt met SharePoint. Ik heb het zelf alleen nog niet uitgeprobeerd.
Ik vind een benchmark niks zeggen,
een Apple is heel anders als een 86x pc, dus ga het nou niet proberen te vergelijken.
je moet het zelf persoonlijk testen.
je moet niet op cijfertjes uitgaan
een Apple is heel anders als een 86x pc, dus ga het nou niet proberen te vergelijken.
je moet het zelf persoonlijk testen.
je moet niet op cijfertjes uitgaan
ik heb die iBook 700 en ik haal maar 50 xbench punten ofzo denk ik...MazeWing schreef op 29 februari 2004 @ 17:10:
[...]
En m'n iBook is denk ik niet echt traag want bij XBench haal ik 84.01 als score en dat is niet slecht voor een iBook (G4 800 MHz, 640 MB, 30 GB)
ps. daarbij komt ook nog eens het feit dat een G3 met 700 MHz meer scoort als een G4 met 800 MHz. Blijkt dus ook dat die benchmark geen AltiVec ondersteund.....
Qorne: of apple vergelijkingen onderling omdat je dan op het zelfde platform blijft.
PhD i.o.
ja dat kan wel leuk zijn...M@ximuS schreef op 01 maart 2004 @ 18:00:
Qorne: of apple vergelijkingen onderling omdat je dan op het zelfde platform blijft.
maar toch vind ik dat je het zelf het beste merkt of iets goed is, en aan jou eisen voldoet
Ik vind benchmarks ook niets.. hooguit voor games. Maar voor dagelijks pc gebruik is het óf goed óf niet goed
En voor dagelijks gebruik ligt het aan meer factoren of het lekker werkt. Bijvoorbeeld scherm en bijvoorbeeld poort aan de voorkant. SuperDrive of niet etc.
haha die superdrive?? Dat zal veel uitmaken idd..
Dit topic is gesloten.