Trouwens, iedereen heeft het over de enorme vrijheid. Eerlijkgezegt vind ik dat reuze tegenvallen.
Het enige wat anders is dan bij andere shooters is dat de paden wat breder zijn en er meer paden zijn. verder is deze demo iig zo liniear als de pleuris.
je begint op punt A (bootje), vervolgens kan je naar 3 stranden toe (Buggy links, Haai headon, patrol boot rechts), vanaf die punten gaat het weer naar 1 centraal punt waar het weer opsplitst.
Je kan inderdaad redelijk sluipen, maar wel balen dat als je een tegenstander neer moet schieten dat de rest waar je net voorbij sloop aan komt huppelen.
De AI is best aardig, althans, close range.
Als je op een klein zand eilandje voor de baai gaat liggen met een sniperrifle en je schiet 1 gast neer schrikt de rest, ze zien jou (hoe mag god weten), ze houden hun M16's in de aanslag en gaan staan wachten. Een enkele duikt achter een rots. Toen ik er 1 neerschoot (ze stonden mooi op een rijtje, nam de middelste) bleven de andere 2 rustig staan wachten tot ik in range kwam. Zelfs toen ik er 1 verwonden bleef ie staan.
Closerange is een ander verhaal, daar gaat het minder grof fout

Gasten die recht op je af rennen als je achter een minigun staat, gasten die tegen een boom staan te kijken als jij achter hun staat en je clip leeg knalt.
Gasten die achter hun eigen nades aanrennen
<- Vind ik nog wel de leukste eigenlijk
Grapisch is t wel mooi, maar dat is UT2k3 ook als je alles aan zet, zit ook foilage tussen die er evengoed uit ziet als bij FC
(alleen zet je het daar uit omdat het erg irri is)
Verder nog redelijk wat bugs (geluid wat ineens wegvalt, entities die missen (haai, buggy))
Begrijp me niet verkeerd, vind de demo erg leuk, maar zo bijzonder is t (nog) niet.