Als je ff de 3 replies boven je leest, kun je zien dat het zelfs mogelijk is om zelfs nog sterkere batterijen te bestellen via internet. En ja: het is ook mogelijk om batterijen met dezelfde specficaties als de standaard batterij te bestellen. Kijk maar een goed op www.batteryspace.com
Ik heb ook wel interesse in een andere accu.
hmmm ja inderdaad, had ik ff overheen gelezen. Volgens mij is het wel mogelijk om 4 mensen bij elkaar te krijgen die nieuwe batterijen willen. Ik ga die site ff bekijken en dan mss bij laupro een ia openen....SMulTiE schreef op 22 augustus 2004 @ 15:01:
Als je ff de 3 replies boven je leest, kun je zien dat het zelfs mogelijk is om zelfs nog sterkere batterijen te bestellen via internet. En ja: het is ook mogelijk om batterijen met dezelfde specficaties als de standaard batterij te bestellen. Kijk maar een goed op www.batteryspace.com
[edit]
ik heb net even die posts bekeken van die gast die er een 2400 MAh batterij ingezet had. Die link naar batteryspace verwijst idd naar 2400MAh, maar het is me niet helemaal duidelijk of dat van één of vier batterijen is.
Volgens de X-clef pagina zijn dit de specs van de originele batterij
Die gast had er LG 18650 2400 MAh (3,6V). Schijnt goed te werken13) Power
- Battery : 3.7V, 2000mAh
- Lithium-Ion Rechargeable 1EA
- Adapter : 100 - 240 AC to 5V DC
[ Voor 32% gewijzigd door gwystyl op 22-08-2004 16:02 ]
Verwijderd
Bedoel je deze of staan er ook batterijen op mét anti-overcharging chip erop? Die 2400 mAh LG heeft dat niet, die chip moet je dus overzetten van de oude batterij.SMulTiE schreef op 22 augustus 2004 @ 15:01:
Kans dat die chip bij gwystyl dus ook naar de klote is.
Maar als je Xclef het mét adapter nog doet....... dan heb je dikke kans dat ie t met nieuwe batterij ook wel doet hè!
Anders zou je evt ook een extern battery-pack kunnen maken. 3 wegwerp AA's of 4 oplaadbare en knallen maar! Geen schoonheidsprijs maar allicht een prettiger vooruitzicht dan 270 euro dokken voor een nieuwe!
Maar goed, ff een lijstje van geïnteresseerden voor mogelijke accu inkoop-actie:
Nog meer geïnteresseerden? Ff lijstje quoten en jezelf toevoegen
brain_man
SMulTiE
gwystyl
Gman
ehm ja. ... voor een externe battery pack lijkt geen schoonheidsprijs me een zwaar understatement, en ik wil hem sowieso niet nog groter maken. Ik sleep hem wel elke dag met me mee...
Een beetje solderen met die 2400 MAh batterijen lijkt me dan een beter plan. Ik hoop dan wel dat de anti-overcharging inderdaad niet naar de klote is, maar dat merk ik snel genoeg. 38/4 euro lappen om zoiets te proberen staat me meer aan dan het ding gelijk weggooien
Een beetje solderen met die 2400 MAh batterijen lijkt me dan een beter plan. Ik hoop dan wel dat de anti-overcharging inderdaad niet naar de klote is, maar dat merk ik snel genoeg. 38/4 euro lappen om zoiets te proberen staat me meer aan dan het ding gelijk weggooien
Verwijderd
Denk dat die ook wel los te krijgen zijn...... batteryspace heeft zelfs een Forum daar kunnen ze je dat vast wel vertellen!gwystyl schreef op 22 augustus 2004 @ 16:05:
Ik hoop dan wel dat de anti-overcharging inderdaad niet naar de klote is,
BTW ik kan zo gauw niet vinden of ze ook naar Europa versturen.....
Ik heb het hele shipping verhaal doorgeploegd, en ze versturen wel naar Europa, kost $16,70 met de langzaamste UPS optie. Nog best pittig, komt het verhaal voor vier personen op een kleine $55, ofwel $14 per batterij. Ik ga ff kijken of ik een Europese/Nederlandse leverancier kan vinden van die batterijen....Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 16:15:
[...]
Denk dat die ook wel los te krijgen zijn...... batteryspace heeft zelfs een Forum daar kunnen ze je dat vast wel vertellen!
BTW ik kan zo gauw niet vinden of ze ook naar Europa versturen.....
Verwijderd
14 $ per stuk valt nog mee..... vergeleken met wat een iPod batterij kost
Misschien kunnen we nog wel 4 gegadigden vinden...... dan is t nog maar 2$ verzendkosten per persoon.
Misschien kunnen we nog wel 4 gegadigden vinden...... dan is t nog maar 2$ verzendkosten per persoon.
Ja da's dan ook wel weer zoVerwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 16:30:
14 $ per stuk valt nog mee..... vergeleken met wat een iPod batterij kost![]()
bij BMM electronics verkopen ze wel een batterij die voor zover ik het kan inschatten zou moeten werken.. helaas alleen maar 1800mAh (http://www.bmm-electronic...=328&Productgroep_A_ID=40)
STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz
Volgens mij kloppen de afmetingen niet. De afmetingen van de originele batterij zijn met coating en anti-overlaadbeveiligingschip 67x18mm; dat komt overeen met de standaard lithium-ion batterij die die gast op het andere forum had ingebouwd. Dat is er één van het type 18650 (is blijkbaar een soort standaard), en die heeft de afmetingen 65x18mm. Met de beveiliging en een kartonnetje boven en onder komt dat dus ook wel op 67mmsrekaewt schreef op 22 augustus 2004 @ 22:29:
bij BMM electronics verkopen ze wel een batterij die voor zover ik het kan inschatten zou moeten werken.. helaas alleen maar 1800mAh (http://www.bmm-electronic...=328&Productgroep_A_ID=40)
Verwijderd
Nee die van BMM is te klein..... zal er wel in passen, maar dan zou ik er liever een hebben van 2400 mAh die precies past....
Overigens, stuffedspacedog van t advancedmp3players forum zou nog wat fotootjes posten van hoe die dat had gedaan met die batterij
Overigens, stuffedspacedog van t advancedmp3players forum zou nog wat fotootjes posten van hoe die dat had gedaan met die batterij
Verwijderd
Ik heb zaterdag eindelijk na 6 weken mijn speler terug gehad uit Korea (gestuurd door mp3spelers.nl). Ik was natuurlijk zeer blij, en heb gekeken wat er verandert was: ze hadden nieuwe firmware eropgezet, en misschien een nieuwe schijf(speler gaf 18,61 Gb aan ipv 19,5). Verder hebben ze de batterij gewoon zo gelaten, terwijl ik dacht dat daar het probleem zat.
Goed, ik ging dus vanochtend ZONDER adapter muziek luisteren (had ik de avonden daarvoor ook al gedaan), dus de batterij was weer eens best snel leeg.
Wat blijkt? De batterij was weer bijna leeg, en er komen nu weer problemen: de speler loopt opeens gewoon vast. Muziek gaat gewoon door, maar ik kan niets doen. Dus speler gereset, en opnieuw opgestart. Maar daar loopt de speler ook weer vast bij het laadschermpje (dit was zonder adapter). Dus heb ik het toen nog een keer geprobeerd met adapter, en toen werkte het wel weer. Maar ik blijf dus zitten met een vergelijkbaar probleem.
Nou dacht ik aan een oplossing. Ik ga mp3spelers.nl mailen (uiteraard), en dan ga ik vragen of ik een nieuwe Xclef kan krijgen. Ik heb gezien dat de 40 gig versie nu 269 euro is, en ik denk niet dat ze de 20 gig nog hebben (staat iig niet op de site).
Alleen die spelers komen aan rond 12 september, en mijn garantie verloopt op 2 September. Maar ik hoop dat alles gaat lukken. Ik post wel een nieuw bericht als ik meer info heb.
Goed, ik ging dus vanochtend ZONDER adapter muziek luisteren (had ik de avonden daarvoor ook al gedaan), dus de batterij was weer eens best snel leeg.
Wat blijkt? De batterij was weer bijna leeg, en er komen nu weer problemen: de speler loopt opeens gewoon vast. Muziek gaat gewoon door, maar ik kan niets doen. Dus speler gereset, en opnieuw opgestart. Maar daar loopt de speler ook weer vast bij het laadschermpje (dit was zonder adapter). Dus heb ik het toen nog een keer geprobeerd met adapter, en toen werkte het wel weer. Maar ik blijf dus zitten met een vergelijkbaar probleem.
Nou dacht ik aan een oplossing. Ik ga mp3spelers.nl mailen (uiteraard), en dan ga ik vragen of ik een nieuwe Xclef kan krijgen. Ik heb gezien dat de 40 gig versie nu 269 euro is, en ik denk niet dat ze de 20 gig nog hebben (staat iig niet op de site).
Alleen die spelers komen aan rond 12 september, en mijn garantie verloopt op 2 September. Maar ik hoop dat alles gaat lukken. Ik post wel een nieuw bericht als ik meer info heb.
Verwijderd
Ik draai nu 1.077. Als ik naar 1.099 wil upgraden. Moeten die twee files dan ook hetzelfde eruit te zien (zoals hierboven?)Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 23:33:
(...)
Volgende probleem was het upgraden van versie 1.099 naar de versies 5.xxx. Jullie noemden al een hoop problemen met het upgraden naar de hogere versies. Ik had ook last van een hangende gadget, zelfs na het opvolgen van de aanwijzingen van http://Openjukebox.free.fr (de site waar ik ook m'n upgrades vandaan heb). Zij hameren op het punt dat je absoluut de USB verbinding netjes moet afsluiten. Mijn bevinding is dat dat wel meevalt. Als je klaar bent met kopieren kun je gerust de USB-kabel lostrekken.
VEEL BELANGRIJKER IS DAT DE BESTANDSNAMEN VAN DE INITIATIE EN UPGRADE FILES KLOPPEN.
De files dienen als er als volgt uit te zien:
initiatiefile: YT990715_500_xxxx.bin
upgradefile: HD500_xxxx.bin
Ik heb namelijk meerdere malen firmware (v. 1099) gedownload:
Gedownload van Advanced MP3 Players:
YT990715_HD500_1099.bin (kijk hierzo staat HD500 ipv 500)
HD500_1099.bin
Gedownload van Open Juke Box:
YT990715_500_1104.bin (waarom 1104? Het is toch v. 1099? en hier wel 500 en geen HD500)
HD500_1099.bin (hierzo wel weer v.1099
Gedownload van het forum van Advanced MP3 Players, waar de admin deze heeft gepost:
YT990715_500_1104.bin (hey! hier die 1104 weer... en hierzo staat 500 en geen HD500 wat bij de andere download van Advanced MP3 Players wel zo is!)
HD500_1099.bin (deze file is dus bij alle drie wel hetzelfde!)
Welke moet ik renamen/gebruiken etc. etc.
Jort
Verwijderd
nieuws van openjukebox. het vermoede wordt bevestigd...
firmware v5.126 is officieel aangekondigd (hij is er dus nog niet maar hij kom zeker)
firmware v5.126 is officieel aangekondigd (hij is er dus nog niet maar hij kom zeker)
Verwijderd
FW 5.126 is aangekondigd op de Koreaanse XCLEF website.
Grote veranderingen tov 5.118
1. Betere batterijmeter. Een volgeladen batterij moet nu gewoon ook 20 uur geven.
2. Betere algehele stabilisatie systeem.
Grote veranderingen tov 5.118
1. Betere batterijmeter. Een volgeladen batterij moet nu gewoon ook 20 uur geven.
2. Betere algehele stabilisatie systeem.
Ze hebben hun email adressen ook beschikbaar gesteld voor het ontvangen van vragen etc. etc.after 9 firmware upgrades there are always things that can go wrong"
Verwijderd
Een mogelijke oplossing om te downgraden :
http://openjukebox.free.fr/forum_viewtopic.php?15.854
Zelf uitgevoerd en met succes.
Werkwijze : Plaats de bootfile ( kleinste bestand ) op de xcleff. Opstarten, ->menu->system->information.
Play indrukken zodat het balkje op info verdwijnt dan menu 2 sec inhouden.
Er komt normaal iets van "please wait" op.
Hij schakelt zichzelf uit en dan plaats je de grote firmware file er in en volg de normale upgrade procedure.
http://openjukebox.free.fr/forum_viewtopic.php?15.854
Zelf uitgevoerd en met succes.
Werkwijze : Plaats de bootfile ( kleinste bestand ) op de xcleff. Opstarten, ->menu->system->information.
Play indrukken zodat het balkje op info verdwijnt dan menu 2 sec inhouden.
Er komt normaal iets van "please wait" op.
Hij schakelt zichzelf uit en dan plaats je de grote firmware file er in en volg de normale upgrade procedure.
[ Voor 127% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 18:48 ]
kuchVerwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 10:55:
Geachte Heer Mevrouw,
Helaas zal de Xclef HD 500 40GB niet leverbaar zijn in september. Een reden is niet gegeven door de fabrikant. We hebben u bestelling geannuleerd EN HET GELD PER DIRECT TERUG OVERGEMAAKT OP UW REKENING NR.
*gaat denk ik niet lukken
dat was een mail van mp3spelers.nl 
ze worden schijnbaar niet geleverd. dus ik ben weer opzoek naar een nieuwe
ze worden schijnbaar niet geleverd. dus ik ben weer opzoek naar een nieuwe
Verwijderd
Beste mensen,
ik wil graag mijn hd-500 (30 gieg) inc afstandbediening verkopen.
De reden: ik ga een powerbook kopen met daarbij een ipod, om zo gebruik te maken van de studenten actie waarbij je 200 euro retour krijgt.
En een ipod voor 100 euro...wie wil dat nou niet.
De hd500 is nog in goede staat, ik heb hem terecht gekoesterd (het blijft een prijzig speeltje).Dus geen krassen, deuken of wat dan ook. Ook geen enkel probleem ondervonden met firmware upgrades enzovoorts.
Als je geintresseerd ben stuur me dan een mailtje op gijssmit@hotmail.com
De prijs, weet ik nog niet, ik heb er destijds 378 voor betaald dus ik zat nu te denken aan 200 euro.
De speler is btw van eind januari.
ik wil graag mijn hd-500 (30 gieg) inc afstandbediening verkopen.
De reden: ik ga een powerbook kopen met daarbij een ipod, om zo gebruik te maken van de studenten actie waarbij je 200 euro retour krijgt.
En een ipod voor 100 euro...wie wil dat nou niet.
De hd500 is nog in goede staat, ik heb hem terecht gekoesterd (het blijft een prijzig speeltje).Dus geen krassen, deuken of wat dan ook. Ook geen enkel probleem ondervonden met firmware upgrades enzovoorts.
Als je geintresseerd ben stuur me dan een mailtje op gijssmit@hotmail.com
De prijs, weet ik nog niet, ik heb er destijds 378 voor betaald dus ik zat nu te denken aan 200 euro.
misschien wat laat, maar weet iemand het exacte verschil tussen de twee versies van de remote? Bij de eerste versie werkt niet bij alle xclefs de 'play' knop. Dat probleem heb ik dus ook en het heeft me nooit zoveel uitgemaakt, maar ik wil er toch eens naar kijken. Dus iemand een tip?
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Verwijderd
200 gaat niet lukken..... inmiddels nieuw te koop voor 269...Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 00:14:
Op marktplaats staat er een waar inmiddels 160 op geboden is....
Ik heb de remote eens opengeschroefd en gekeken hoe het zat. Er zitten hele kleine rubber knopjes in waar de knoppen tegenaandrukken. Ik kwam erachter dat de play knop niet werkt als de behuizing te vast geschroefd zit. Als ik beide schroeven iets losser zette werkte de playknop wel.BaRF schreef op 25 augustus 2004 @ 09:27:
misschien wat laat, maar weet iemand het exacte verschil tussen de twee versies van de remote? Bij de eerste versie werkt niet bij alle xclefs de 'play' knop. Dat probleem heb ik dus ook en het heeft me nooit zoveel uitgemaakt, maar ik wil er toch eens naar kijken. Dus iemand een tip?
Nice.... ook ASF toegevoegd (of heb ik wat gemist in de afgelopen FW updates). Ik moet alleen eerst weer een werkende batterij voor mijn apparaat hebben, anders doet hij helemaal niets
[How to upgrade firmware I ; for the user who has firmware version 1.099 or previous]
The user who has firmware version 5.118 or later should refer to [How to upgrade firmware II] below.
Step I : Connect AC adapter to HD-500(absolutely required) and then USB cable to PC.
Step II : Copy ONLY one file to the folder of "Firmware" in HD-500.
(YT990715_HD500_xxxx.bin)
Step III : Disconnect USB cable from PC after choosing system tray
which is on the right buttom of your PC.
Keep in mind that you have to execute "USB SAFE TO REMOVE"
before disconnecting USB cable.
Step IV : For making the system file(Boot file: YT990715_HD500_xxxx.bin) installed,
follow "Top Menu -> Setup -> System -> System Initial -> OK"
Then wait about 10~15 seconds and power off HD-500 player.
Keep in mind that you HAVE TO this job connecting AC ADAPTER with the player.
Step V : Connect AC adapter to HD-500(absolutely required) and then USB cable to PC.
Step VI : Copy the other file to the folder of "Firmware" in HD-500.(HD500_5xxx.bin)
Step VII : Disconnect USB cable from PC after choosing system tray.
Step VIII : After that, you can power on HD-500 and then the firmware
will automatically upgraded(automatically installed).
After finishing firmware upgrading, the player will automatically power off.
Step IX : Re-boot HD-500 again.
And follow "Top Menu -> Setup -> System -> Initial -> Yes"
[How to upgrade firmware II ; for the user who has firmware version 5.118 or later]
The user who has firmware version 1.099 or previous should refer to [How to upgrade firmware I] above
Step I : Connect AC adapter to HD-500(absolutely required) and then USB cable to PC.
Step IV : For making the system file(Boot file: YT990715_HD500_xxxx.bin) installed,
follow "Top Menu -> Setup -> System -> Information ->
Press "PLAY" button shortly => Press "MENU" button for about 3 seconds.
" Wait" => "Wait
##_ " message will be shown.
Then it automatically powered off.
Step V : Connect AC adapter to HD-500(absolutely required) and then USB cable to PC.
Step VI : Copy the other file to the folder of "Firmware" in HD-500.(HD500_5xxx.bin)
Thank you.
MultiChannel Labs
Hierboven de manier van upgraden.
Let goed op, verschillende manieren voor verschillende voorgaande versies!!!
The user who has firmware version 5.118 or later should refer to [How to upgrade firmware II] below.
Then wait about 10~15 seconds and power off HD-500 player.
[How to upgrade firmware II ; for the user who has firmware version 5.118 or later]
The user who has firmware version 1.099 or previous should refer to [How to upgrade firmware I] above
follow "Top Menu -> Setup -> System -> Information ->
Press "PLAY" button shortly => Press "MENU" button for about 3 seconds.
" Wait" => "Wait
##_ " message will be shown.
Then it automatically powered off.
Thank you.
MultiChannel Labs
Hierboven de manier van upgraden.
Let goed op, verschillende manieren voor verschillende voorgaande versies!!!
[ Voor 5% gewijzigd door Smultie op 26-08-2004 17:53 ]
hhhhm, net geupgrade.
zie niks veranderd, maar dat zou kunnen.
Hij is nog nietgecrashed bij zoeken in 't menu (deed ie bij 5.118 nog wel eens)
verder houdt ie de scrollsnelheid NOG STEEDS niet vast grrrrrrrr....
zie niks veranderd, maar dat zou kunnen.
Hij is nog nietgecrashed bij zoeken in 't menu (deed ie bij 5.118 nog wel eens)
verder houdt ie de scrollsnelheid NOG STEEDS niet vast grrrrrrrr....
Volgens http://openjukebox.free.fr is er het volgende veranderd, onder andere:
Among the improvement, there is :
- A better reporting of battery charge.
- A better system stability.
- A more progressive volume increase.
Among the improvement, there is :
- A better reporting of battery charge.
- A better system stability.
- A more progressive volume increase.
Verwijderd
Zal wel aan mij liggen, maar ik volg t nog niet helemaal..... de files die in de .zip file zitten hebben andere namen dan die in de handleiding voor t upgraden worden genoemd
Ik heb geen zin om m te verneuken, dus HOE moet ik de upgrade files die ik erop zet precies noemen??
(PS heb nu FW 1.099)
Ik heb geen zin om m te verneuken, dus HOE moet ik de upgrade files die ik erop zet precies noemen??
(PS heb nu FW 1.099)
Verwijderd
ik heb succesvol geupdate en ik merk idd het nieuwe volume managment. goede update is dat. verder merk ik dat de speler. IETS sneller reageert, maar verder nog niets.
De vastlopers bij het zoeken tijdens het afspelen van een nummer (of teruggaan in mappen wanneer je bijv. iets afspeelde in albums-artiest-album-muziek.mp3) is nu ook opgelost. Hij is weer heerlijk Coby
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Je moet gewoon de instructies op de website volgen, het staat er duidelijk op.Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 20:10:
Zal wel aan mij liggen, maar ik volg t nog niet helemaal..... de files die in de .zip file zitten hebben andere namen dan die in de handleiding voor t upgraden worden genoemd![]()
(PS heb nu FW 1.099)
[edit] Ik zie dat SMulTiE m gequote heeft hierboven.
P.s. 126 werkt ook bij mij prima
[update] Hij liep net weer vast tijdens browsen.
Denk dat ik m zowiezo nog ff formatteer.
(ik heb er een 40gig inzitten)
[ Voor 17% gewijzigd door Gman op 26-08-2004 21:33 ]
Verwijderd
Wat houd die nieuwe 'volume management' dan in?Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 22:27:
ik heb succesvol geupdate en ik merk idd het nieuwe volume managment. goede update is dat.
Verwijderd
Ik twijfel of ik een Xclef HD500 ga kopen, ik kwam namelijk aardig wat negatieve ervaringen tegen toen ik dit topic doorlas. Ondanks dat er ook erg veel positieve reacties over waren, ben ik er nog niet zeker over. Is het volgens jullie een goede koop of is het toch beter om nog effies door te zoeken naar een andere mp3-speler? Misschien kunnen jullie er eentje aanraden.. Ik heb namelijk hiervoor al 2 mp3-spelers gehad en de eerste was onbruikbaar geworden na 1,5 maand en die andere na 3 maanden. Nu wil ik graag eentje die het iets langer vol houdt.
Thanks!!
Greatz,
Gompie
Thanks!!
Greatz,
Gompie
Hier is die voor het eerst helemaal in de soep gelopen. Het begon met blijven hangen bij stap 10 van het opstarten (op-een-na-nieuwste firmware) zomaar opeens na een paar uur gebruik eerder die dag, en iets later kwam die niet meer verder dan het begin logo, en dat blijft ook zo, ik kom niet meer verder dan dat.
Is die nu helemaal naar de maan, of is er nog een snelle oplossing die uitkomst bied? Ik krijg 'm niet meer met USB gekoppeld, kom de schijf niet meer in op die manier. En een laptop kom ik ook niet zo snel aan om 'm in te plaatsen en vervolgens te kunnen formatteren (als de schijf niet helemaal naar de mallemoer is
)
Heb 'm sinds half januari en gebruik 'm dagelijks
Is die nu helemaal naar de maan, of is er nog een snelle oplossing die uitkomst bied? Ik krijg 'm niet meer met USB gekoppeld, kom de schijf niet meer in op die manier. En een laptop kom ik ook niet zo snel aan om 'm in te plaatsen en vervolgens te kunnen formatteren (als de schijf niet helemaal naar de mallemoer is
Heb 'm sinds half januari en gebruik 'm dagelijks
[ Voor 19% gewijzigd door drGoeroe op 26-08-2004 19:21 ]
hey thanks dat ga ik eens proberengwystyl schreef op 25 augustus 2004 @ 13:17:
[...]
Ik heb de remote eens opengeschroefd en gekeken hoe het zat. Er zitten hele kleine rubber knopjes in waar de knoppen tegenaandrukken. Ik kwam erachter dat de play knop niet werkt als de behuizing te vast geschroefd zit. Als ik beide schroeven iets losser zette werkte de playknop wel.
ik heb hem vandaag geupdated met de nieuwste firmware.
maar hij liep al moeilijk daarna tot het hoogtepunt vanavond dat hij niet verder wil komen dan het begin scherm.
ben nu toe moe om er naar te kijken.
morgen weer een dag.
iig nieuwste firmware == gaar
maar hij liep al moeilijk daarna tot het hoogtepunt vanavond dat hij niet verder wil komen dan het begin scherm.
ben nu toe moe om er naar te kijken.
morgen weer een dag.
iig nieuwste firmware == gaar
Ik merk met 126 dat ik stabieler kan browsen 1 crash in 2 dagen is echt weinig.
Verder geen problemen, dus om m brak te noemen vind ik wat voorbarig.
ehm bij mij isie in 1 jaar iets van 2x gecrashed.. nooit echt problemen gehad met firmware upgradesGman schreef op 28 augustus 2004 @ 01:08:
Ik merk met 126 dat ik stabieler kan browsen 1 crash in 2 dagen is echt weinig.
STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz
gwystyl schreef op 25 augustus 2004 @ 13:17:
[...]
Ik heb de remote eens opengeschroefd en gekeken hoe het zat. Er zitten hele kleine rubber knopjes in waar de knoppen tegenaandrukken. Ik kwam erachter dat de play knop niet werkt als de behuizing te vast geschroefd zit. Als ik beide schroeven iets losser zette werkte de playknop wel.
* BaRF
Niet als je officiele firmware gebruiktroyjn schreef op 28 augustus 2004 @ 10:02:
Als je je speler upgrade door er een nieuwe firmware erop te zetten, vervalt dan je garantie?
ok dan zit het wel goed.
ik had de nieuwste firmware erop gezet, hij deed het goed. totdat ik hem uit deed. daarna deed hij niks meer dan alleen het welkomscherm laten zien.
Is het trouwens normaal dat als je de usbstekker eruit haalt dat de speler zich automatisch uitschakeld?
ik had de nieuwste firmware erop gezet, hij deed het goed. totdat ik hem uit deed. daarna deed hij niks meer dan alleen het welkomscherm laten zien.
Is het trouwens normaal dat als je de usbstekker eruit haalt dat de speler zich automatisch uitschakeld?
Graag gedaan
Ja volgens mij wel. Bij mij gebeurde dat iig ook, en ook als je hem van de lading afhaalt.royjn schreef op 28 augustus 2004 @ 11:33:
Verwijderd
(update toegevoegd, zie onder)
Nooit eerder in dit topic gepost (maar wel vaak gelezen en daarom xclef gekocht) dus voor iedereen even mijn ervaringen:
- Xclef zonet succesvol geupdate van 1099 naar die 5126 firmware (de handleiding klopt niet precies maar het werkt als je er goed bij nadenkt om de speler soms wel uit/aan te zetten).
- positieve verandering is dat als ik nu via USB nieuwe files erop zet, de xclef automatisch mijn file-index bijwerkt (ik hoef dus niet meer handmatig de searchindex weg te gooien om de nieuwe files in het schermpje te kunnen zien).
- zonet voor het eerst een cd ge-encode naar ogg formaat. In de foobar-player-app zie ik dat alle metatags in orde zijn (zoals artiest- en albumnaam) maar dat deze niet door xclef gelezen kunnen worden ('unknown artist' etc) Da's wel jammer.
- ogg-files worden trouwens prima afgespeeld dus wel erg leuk; vanaf nu dus alles in ogg en daarmee kleinere bestanden.
Update 1 september (na wat gepruts met ogg-files):
Ik heb een aantal cd's nu met oggvorbis ge-encode en op mijn xclef proberen af te spelen: mijn ervaring zijn niet zo goed.
ten eerste is de winst door relatief kleine *.ogg bestanden niet schokkend: een cd met lame (extreme setting) naar mp3 was 68MB groot en met ogg-vorbis (q5) 47MB en met (q6) 55 MB groot. Voorzover ik kan inschatten zijn mp3-extreme en ogg-q6 vergelijkbaar qua kwaliteit.
Het afspelen op mijn xlef geeft ook problemen: xclef kan ze niet lezen: ik heb nog geen idee of dit wordt veroorzaakt door xclef niet kunnen openen van de file, of (en dit is een oude fout van mijn xclef) dat xclef weer eens niet goed zijn file-index bij werkt.
In combinatie met xclef's problemen om de meta tags van de ogg-files te lezen, houd ik het maar op mp3 voorlopig: jammer.
Nooit eerder in dit topic gepost (maar wel vaak gelezen en daarom xclef gekocht) dus voor iedereen even mijn ervaringen:
- Xclef zonet succesvol geupdate van 1099 naar die 5126 firmware (de handleiding klopt niet precies maar het werkt als je er goed bij nadenkt om de speler soms wel uit/aan te zetten).
- positieve verandering is dat als ik nu via USB nieuwe files erop zet, de xclef automatisch mijn file-index bijwerkt (ik hoef dus niet meer handmatig de searchindex weg te gooien om de nieuwe files in het schermpje te kunnen zien).
- zonet voor het eerst een cd ge-encode naar ogg formaat. In de foobar-player-app zie ik dat alle metatags in orde zijn (zoals artiest- en albumnaam) maar dat deze niet door xclef gelezen kunnen worden ('unknown artist' etc) Da's wel jammer.
- ogg-files worden trouwens prima afgespeeld dus wel erg leuk; vanaf nu dus alles in ogg en daarmee kleinere bestanden.
Update 1 september (na wat gepruts met ogg-files):
Ik heb een aantal cd's nu met oggvorbis ge-encode en op mijn xclef proberen af te spelen: mijn ervaring zijn niet zo goed.
ten eerste is de winst door relatief kleine *.ogg bestanden niet schokkend: een cd met lame (extreme setting) naar mp3 was 68MB groot en met ogg-vorbis (q5) 47MB en met (q6) 55 MB groot. Voorzover ik kan inschatten zijn mp3-extreme en ogg-q6 vergelijkbaar qua kwaliteit.
Het afspelen op mijn xlef geeft ook problemen: xclef kan ze niet lezen: ik heb nog geen idee of dit wordt veroorzaakt door xclef niet kunnen openen van de file, of (en dit is een oude fout van mijn xclef) dat xclef weer eens niet goed zijn file-index bij werkt.
In combinatie met xclef's problemen om de meta tags van de ogg-files te lezen, houd ik het maar op mp3 voorlopig: jammer.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 13:33 ]
Ik heb trouwens nog nooit gebruik maakt van de huidge ogg support. Wel had ik een bepaalde cd *kuch*gedownload*kuch* van het internet, gencodeerd in ogg. Vreemd genoeg speelde deze wel via Winamp, maar op m'n Xclef liep hij er op vast ofzo. Wanneer ik een nummer daarvan selecteerde begonnen de hd te spinnen en bleef spinnen, maar er kwam geen muziek of tijdsaanduiding 
Iemand anders daar ervaring mee?
Iemand anders daar ervaring mee?
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Verwijderd
Vaag, ik draai 1.099 en bij mij gaat dat wel goed als je er nieuwe files op hebt gezet.Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 17:52:
Trouwens, just a thought....... de Xclef heeft 12 MB intern geheugen en eens in de zoveel tijd moet ie de HDD opspinnen en zet dan een aantal minuten muziek in dat intern geheugen...... als je dat geheugen op 1 of andere manier zou uitbreiden, zou ie dan langer met de accu doen omdat ie dan de HDD minder vaak hoeft op te spinnen? (starten en zoeken kost meer energie dan alleen lezen)
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 20:55 ]
Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 17:52:
Inderdaad- zonet voor het eerst een cd ge-encode naar ogg formaat. In de foobar-player-app zie ik dat alle metatags in orde zijn (zoals artiest- en albumnaam) maar dat deze niet door xclef gelezen kunnen worden ('unknown artist' etc) Da's wel jammer.
- ogg-files worden trouwens prima afgespeeld dus wel erg leuk; vanaf nu dus alles in ogg en daarmee kleinere bestanden.[/quote]
Maar zonder artist info vind ik het vrij ruk eigenlijk.
[ Voor 11% gewijzigd door Gman op 30-08-2004 21:31 ]
Da's handig, want ik ben de laatste tijd nogal eens aan het klooien met de inhoud van de schijf.Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 17:52:
Enig idee wat het effect is van het re-encoden/omzetten van MP3 naar ogg? Dat lijkt me namelijk minder werk dan om het <insert benodigde tijd voor het omzetten van één CD> te wisselen van CD en die weer te encodenVerwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 17:52:
Verwijderd
In theorie is dit best wel mogelijk denk ik. Alleen of dat in de praktijk ook zal werkenVerwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 20:49:
[...]
Vaag, ik draai 1.099 en bij mij gaat dat wel goed als je er nieuwe files op hebt gezet.
Trouwens, just a thought....... de Xclef heeft 12 MB intern geheugen en eens in de zoveel tijd moet ie de HDD opspinnen en zet dan een aantal minuten muziek in dat intern geheugen...... als je dat geheugen op 1 of andere manier zou uitbreiden, zou ie dan langer met de accu doen omdat ie dan de HDD minder vaak hoeft op te spinnen? (starten en zoeken kost meer energie dan alleen lezen)
Verwijderd
Ik heb sinfs juli de xlef hd500. Nu heb ik paar dagen geleden geprobeerd om een firmware erop te zetten, namelijk 5.xxx. Na het volgen van alle instructies zag ik in het beeld van de xclef dat hij hem aan het upgradenw as. Na deze upgrade viel hij uit. Toen ik m weer aan wilde zetten kwam ik niet verder dan het begin scherm. Hij gaat nu nog steeds niet verder dan begin scherm. Wel kan ik verbinding krijgen met de computer. Maar ik kan dus geen muziek luisteren. Weet iemand wat ik nu moet doen???
Verwijderd
Omzetten van mp3 naar ogg is niet aan te raden: zie http://vorbis.com/faq.psp#transcode (links naar oggvorbis site>faq>"Can I convert my MP3 collection to the Ogg Vorbis format?" voor een onderbouwde uitleg hierover.gwystyl schreef op 30 augustus 2004 @ 21:33:
Enig idee wat het effect is van het re-encoden/omzetten van MP3 naar ogg? Dat lijkt me namelijk minder werk dan om het <insert benodigde tijd voor het omzetten van één CD> te wisselen van CD en die weer te encoden
zet de nieuwe firmware weer in de map. dan zou ie weer opnieuw gaan upgraden.Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 10:01:
Ik heb sinfs juli de xlef hd500. Nu heb ik paar dagen geleden geprobeerd om een firmware erop te zetten, namelijk 5.xxx. Na het volgen van alle instructies zag ik in het beeld van de xclef dat hij hem aan het upgradenw as. Na deze upgrade viel hij uit. Toen ik m weer aan wilde zetten kwam ik niet verder dan het begin scherm. Hij gaat nu nog steeds niet verder dan begin scherm. Wel kan ik verbinding krijgen met de computer. Maar ik kan dus geen muziek luisteren. Weet iemand wat ik nu moet doen???
Zorg ervoor dat ded adapter erin zit. Dit wordt niks voor niks DUIDELIJK weer gegeven met de handleidingen
Verwijderd
Van MP3 naar ogg geeft extra verlies in kwaliteit...gwystyl schreef op 30 augustus 2004 @ 21:33:
Enig idee wat het effect is van het re-encoden/omzetten van MP3 naar ogg? Dat lijkt me namelijk minder werk dan om het <insert benodigde tijd voor het omzetten van één CD> te wisselen van CD en die weer te encoden
....kweenie waar ik dit gelezen heb, maar de strekking van het verhaal is dat van MP3 naar ogg coderen nog meer verlies geeft dan wanneer je direct van CD audio naar ogg gaat.
MP3 is nml al een compressie (gooit 'overbodige informatie' weg) en als je daar nog een keer de ogg compressie overheen gooit, mis je uiteindelijk nog meer informatie. Dat gaat ten koste van het signaal.
Een MP3-file eerst terugzetten naar ongecomprimeerde audio en dan naar ogg comprimeren, heeft hetzelfde effect. Door de aanvankelijke MP3-compressie is nml gewoon informatie ('kwaliteit') verloren gegaan en dat krijg je niet terug door de MP3 terug te zetten naar ongecomprimeerde audio. Weg = Weg
Er zijn dus twee opties:
1. alleen origineel (CD-) materiaal met ogg comprimeren,
2. toch gewoon MP3 omzetten naar ogg in 't geval je zelf geen verschil kunt horen.
(er is nog een derde optie: gewoon MP3 blijven gebruiken ;-)
CHEERS!
Verwijderd
...tjsa, als je al binnen 1,5 of 3 maanden een apparaat sloopt, vraag ik me af of een MP3-speler uberhaupt een goede keuze voor je is en of je niet beter een tamboerijn of een stel sambaballen kunt kopen. De HD500 bevat nml een harddisk en blijft daardoor gevoelig voor schokken en/of valpartijen.Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 16:41:
Ik twijfel of ik een Xclef HD500 ga kopen, ik kwam namelijk aardig wat negatieve ervaringen tegen toen ik dit topic doorlas. Ondanks dat er ook erg veel positieve reacties over waren, ben ik er nog niet zeker over. Is het volgens jullie een goede koop of is het toch beter om nog effies door te zoeken naar een andere mp3-speler? Misschien kunnen jullie er eentje aanraden.. Ik heb namelijk hiervoor al 2 mp3-spelers gehad en de eerste was onbruikbaar geworden na 1,5 maand en die andere na 3 maanden. Nu wil ik graag eentje die het iets langer vol houdt.
Thanks!!
Greatz,
Gompie
Maar de concurrentie?
Ik kom net van de MediaMarkt en heb al die leuke kleine spelertjes bekeken en in m'n handen gehad, maar het gros voelt toch aan als goedkoop plastic met gammel- en rammel-controls.
Ik heb in ieder geval geen enkele 'vervanger' kunnen ontdekken voor mijn HD500. Overigens speelt mijn HD500 (na dertien maanden lang dagelijks forens-gebruik Utrecht-Den Haag en twee rugzakvakanties in de tropen) nog net zo goed als op de eerste dag en ik heb tot nu toe ook nog geen afnemend vermogen van mijn batterij kunnen ontdekken.
Dit forum lees ik ook al dertien maanden, en ik ben het niet helemaal eens met jouw kwalificatie van "aardig wat negatieve ervaringen". Ik zie minstens zoveel positieve ervaringen; het is alleen wel een feit dat negatieve ervaringen meer aandacht krijgen.
Verleden week werd hier een prijs van 269 euro gemeld voor een 30GB HD500 (of iets in die richting). Afgaande op wat ik net aan prullaria heb gezien bij de MediaMarkt en het feit dat ik langer met mijn HD500 doe dan drie maanden, kan ik me geen betere koop voorstellen.
CHEERS!
Verwijderd
bah... mijn batterijvermogen is misschien niet achteruit, maar hij geeft na 10 mins (bij volledig opgeladen batterij) al een flikkerend batterijtje weer... 
Ook bij ogg blijft hij geregeld vastzitten, hoewel ik nu gezien heb dat het enkel bij bepaalde liedjes is (die ik er nu aan het uithalen ben
) God weet waarom tho 
my 2 cents.
Bij MP3 geweldige speler, tenzij in het begin een format moeten doen, het blijft de beste (by far) prijs/kwaliteit speler, maar de k*tsoftware erop moet je erbij nemen.
Ook bij ogg blijft hij geregeld vastzitten, hoewel ik nu gezien heb dat het enkel bij bepaalde liedjes is (die ik er nu aan het uithalen ben
my 2 cents.
Bij MP3 geweldige speler, tenzij in het begin een format moeten doen, het blijft de beste (by far) prijs/kwaliteit speler, maar de k*tsoftware erop moet je erbij nemen.
en ja hoor mensen, de nieuwe firmware is er!!!
Nu heeft de hd-500 ook asf support en ogg support
Het betreft de HD500_Ver126-1
[HD-500] new firmware which supports OGG/ASF/WAV
op 2004-08-25 [12:25]
Ik ga hem er es opzetten, post de bevindingen!
Nu heeft de hd-500 ook asf support en ogg support
WOOT
volledig ander oplaad schermpje, hd-800 achtige iconen, allemaal mooie laadbalkjes_/-\o_ en veel meer van dat lekkers
volledig ander oplaad schermpje, hd-800 achtige iconen, allemaal mooie laadbalkjes_/-\o_ en veel meer van dat lekkers
[ Voor 13% gewijzigd door DeNB3rt op 01-09-2004 12:49 ]
W00000t!!!! gelukkig is die firmware ongeveer een week geleden al gepost en de bevindingen van meerdere users staan hierboven dan ook vermeld.
m.a.w. lees de volgende keer ff voor je iets post!!
m.a.w. lees de volgende keer ff voor je iets post!!
mijn spelertje kon al gelijk na 1 dag naar de RMA. Hardeschijf is brak. zaterdag kwam ik er achter dat ie stuk was. nu pas RMA gekregen. zijn zuinig volgens mij:P.
Maar wel verrot pak je een harddisk scannen die gaf alleen maar foutmeldingen en wil ik er bestanden opzetten krijg ik foutmeldingen. maar toen hij het wel ff deed zag het er wel veel belovend uit.
p.s. wat verdacht was dat de serie nummer op de doos niet overeen kwam met de serienummer op de speler
Maar wel verrot pak je een harddisk scannen die gaf alleen maar foutmeldingen en wil ik er bestanden opzetten krijg ik foutmeldingen. maar toen hij het wel ff deed zag het er wel veel belovend uit.
p.s. wat verdacht was dat de serie nummer op de doos niet overeen kwam met de serienummer op de speler
[ Voor 13% gewijzigd door royjn op 01-09-2004 17:45 ]
En de datum deed je niet vermoeden dat enkele (lees alle behalve jij) opmerkzame forumbezoekers deze firmware al ontdekt hadden? Ogg support is er trouwens al sinds de vorige update die ze later weer van de site hebben verwijderd.DeNB3rt schreef op 01 september 2004 @ 12:34:
en ja hoor mensen, de nieuwe firmware is er!!!![]()
Nu heeft de hd-500 ook asf support en ogg support![]()
Verwijderd
iemand anders ook last van de onjuiste batterijweergave? 
& de Ogg - vastlopers?
Voor de rest nog steeds SUPER apparaat
& de Ogg - vastlopers?
Voor de rest nog steeds SUPER apparaat
Ja, ik had ook geupgrade naar 5.118... En toen was ik een beetje van slag door de batterij meting.... Met opladen gaf hij alleen maar aan dat hij 100% was. En als je opstart zie je maar 1 streepje... en vrij snel een knipperende batterij.
Dus ik dacht dat het einde van de batterij inzicht was. Snel de factuur erbij geript; 2 september. Dus RMA richting mp3speler.nl. Ik heb m nog niet terug. Maar ik ben bang dat ik m over 3 weken terugkrijg met alleen de nieuwe 5.126 firmware erop zoals bij iemand in een vorig reply.
Tevens las ik in een reply dat er iemand anders was met het "100%" probleem, en dat was na het upgraden naar 5.118. Dus ik ben bang dat het alleen aan de firmware heeft gelegen. Want er zijn blijkbaar een boel mensen die "ineens" toe zijn aan een nieuwe batterij.....
Maar desalniettemin wil ik ook wel graag zo'n nieuwe passende 2400 mah batterij kopen. Dus als de deal nog doorgaat laat ik graag mijn gegevens achter...
grz Jan-Willem
Dus ik dacht dat het einde van de batterij inzicht was. Snel de factuur erbij geript; 2 september. Dus RMA richting mp3speler.nl. Ik heb m nog niet terug. Maar ik ben bang dat ik m over 3 weken terugkrijg met alleen de nieuwe 5.126 firmware erop zoals bij iemand in een vorig reply.
Tevens las ik in een reply dat er iemand anders was met het "100%" probleem, en dat was na het upgraden naar 5.118. Dus ik ben bang dat het alleen aan de firmware heeft gelegen. Want er zijn blijkbaar een boel mensen die "ineens" toe zijn aan een nieuwe batterij.....
Maar desalniettemin wil ik ook wel graag zo'n nieuwe passende 2400 mah batterij kopen. Dus als de deal nog doorgaat laat ik graag mijn gegevens achter...
grz Jan-Willem
Out of Order
ik denk dat ik wel mensen ga sparen ja....
ik heb een fotowinkel waar ze varta-batterijen verkopen gevraagd, die heeft de varta-vertegenwoordiger gebeld (Varta heeft ze ook, type LIC 18650 - 22C, typenr 56620; 3,7V, 2200 MAh).
De vertegenwoordiger kende het type niet, maar zou er achteraan gaan. Als het goed is word ik daar nog over teruggebeld.
Voordeel van die Varta batterij is dat hij met aansluitdraadjes en stekkertje is. Dat scheelt solderen en overzetten van de anti-overlaadbeveiliging (vooral handig aangezien de kans dat ik die gesloopt heb vrij groot is).
Ik kijk het nog een weekje aan, en dan ga ik wat actiever mensen ronselen voor die batterijen in de VS (moet wel per 4 dan)
ik heb een fotowinkel waar ze varta-batterijen verkopen gevraagd, die heeft de varta-vertegenwoordiger gebeld (Varta heeft ze ook, type LIC 18650 - 22C, typenr 56620; 3,7V, 2200 MAh).
De vertegenwoordiger kende het type niet, maar zou er achteraan gaan. Als het goed is word ik daar nog over teruggebeld.
Voordeel van die Varta batterij is dat hij met aansluitdraadjes en stekkertje is. Dat scheelt solderen en overzetten van de anti-overlaadbeveiliging (vooral handig aangezien de kans dat ik die gesloopt heb vrij groot is).
Ik kijk het nog een weekje aan, en dan ga ik wat actiever mensen ronselen voor die batterijen in de VS (moet wel per 4 dan)
Verwijderd
Heeft die Varta de overlaadbeveiliging er ook al op zitten? Dat zou ook wel handig zijn op zich.....
Kijk hier maar voor meer info over de batterij van Varta:
http://www.varta-microbat...ypedata&segment=RechLiCyl
Verwijderd
Als die Varta (met draadjes/stekker) een kwestie is van: 'oude batterij eruit en nieuwe erin' dan heb ik wel interesse in eentje. Laat vooral even (hier) weten wat de Varta-vertegenwoordiger voor ons kan betekenen.gwystyl schreef op 01 september 2004 @ 23:11:
Die VS-import; was dat ook met draadje en stekker, of moet je dan zelf gaan solderen?
CHEERS!
Verwijderd
Die LG uit de US daar moet je zelf nog een anti-overcharging chip op solderen..... die LG heeft wel 2400 mAh, die Varta 2200, de standaard accu van de Xclef 2000.....Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 09:18:
Die VS-import; was dat ook met draadje en stekker, of moet je dan zelf gaan solderen?
CHEERS!
20% extra accucapaciteit klinkt wel erg aantrekkelijk.....
Dat leek er wel verdacht veel op ja, dus ik hoop het welVerwijderd schreef op 02 september 2004 @ 09:18:
[...]
Als die Varta (met draadjes/stekker) een kwestie is van: 'oude batterij eruit en nieuwe erin' dan heb ik wel interesse in eentje. Laat vooral even (hier) weten wat de Varta-vertegenwoordiger voor ons kan betekenen.
Dan moet je zelf gaan solderen, die zit in een pack van 4 bij elkaar gesealde cellen. die zou ik dan los moeten snijden om de rest rond te sturen, en daar zou je zelf draadjes en anti-overlaadbeveiliging op moeten maken.Die VS-import; was dat ook met draadje en stekker, of moet je dan zelf gaan solderen?
CHEERS!
Hmm dat heb je snel gevondenSMulTiE schreef op 02 september 2004 @ 08:34:
Kijk hier maar voor meer info over de batterij van Varta:
Dus ff een paar korte vraagjes...Not Found
The requested URL /home/eng/product/hd500.html was not found on this server.
- Word deze met een accu geleverd of kunnen er batterijen in?
- Is er ook geen vervorming te horen als je met een heel goede koptelefoon luisterd?
(Technics DJ-1210)
- Hoelang gaat de accu/batterijen ongeveer mee?
57696520646974206c65657374206973206e657264
Verwijderd
-Ingebouwde accu. Uurtje of 12 lukt makkelijkSluuut schreef op 02 september 2004 @ 11:38:
[...]
Dus ff een paar korte vraagjes...
- Word deze met een accu geleverd of kunnen er batterijen in?
- Is er ook geen vervorming te horen als je met een heel goede koptelefoon luisterd?
(Technics DJ-1210)
- Hoelang gaat de accu/batterijen ongeveer mee?
Levensduur? Lang! En, mocht je m willen vervangen: het is een standaard Li-Ion accu, te koop voor zo'n 10 euro.
Je kunt ook een extern battery pack knutselen, waarmee je 'm met 3 wegwerp of 4 oplaadbare AA's zo'n 10 uur kan laten spelen zie HIER
En verder.... je kunt de HDD vervangen, echt een leuk ding.
Wat het geluid betreft: er zit wel een kleine ruis in (hoor je vooral bij laag volume), maar veel vervorming heb ik niet kunnen horen. Oh ja, de equalizer werkt super!
Nog meer leesvoer:
Xclef HD500 mini-review!
Xclef HD500 mini-review! Deel 2
Xclef HD500 Mini-Review, deel 3
http://www.atruereview.com/xclef/index.php
http://openjukebox.free.fr/news.php
http://www.advancedmp3pla...412786849ab9e&showforum=8
En verder.... UTFG zou ik zeggen! Successssssssssssssssssssss
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 11:59 . Reden: aanvulling ]
Verwijderd
ZiT al bijna 3 weken te wachten op bericht/mijn speler, na opsturen van de speler met RMA...
Net dus maar ff mailtje naar MMport gestuurd want de vorige keer had ik mijn speler nog in de zelfde week terug...
Net dus maar ff mailtje naar MMport gestuurd want de vorige keer had ik mijn speler nog in de zelfde week terug...
had topic snel overzien,maar nergens wat over die firmware gezien. Staat trouwens niet tussen de meuk @ T.Net
De VU meter bij de HD500 alsook de 800 vindik wel fijn gedaan
volgens mij heb ik nog nooit FirmWare voor de HD500 in de meuktracker gezien, maar gelukkig hebben we dan dit topic om dat in de gaten te houdenDeNB3rt schreef op 03 september 2004 @ 15:10:
had topic snel overzien,maar nergens wat over die firmware gezien. Staat trouwens niet tussen de meuk @ T.Net
Verwijderd
Maar ff gebeld, in de loop van de week krijg ik een nieuwe. Het wachten was op de leverancier volgens mmport..... En nu maar hopen dat het er een met 30GB is (20 wordt niet meer verkocht)
20 gig wordt naar mijn mening nog verkocht. ik heb eergisteren nog gemailed wanneer deze leverbaar zouden worden. dit zou aan het einde van volgende week worden mailde ze.
Tja, probleem is dat de 30 of 40 Gb spelers weer een stuk duurder zijn
Verwijderd
Prijsverschil tussen de 20 en 40 GB versie is zelfs zo groot dat je voor dat geld zowat een nieuwe losse 40GB HDD kan kopengwystyl schreef op 05 september 2004 @ 20:15:
[...]
Tja, probleem is dat de 30 of 40 Gb spelers weer een stuk duurder zijn
Vraagje over de Xclef HD-500....
Ik heb laatst het ding 2e hands gekocht (gelukkig nog met garantie) en wilde de firmware upgraden. Ik heb de firmware van xclef.com gedownload en op die site ook de update procedure gevolgd. Vervolgens was het einde verhaal met mijn speler. Hij start nog wel op maar leest de schijf volgens mij niet meer. Als ik hem aan mijn pc hang dan kan ik ook niet de schijf benaderen. Hierdoor kan ik dus ook geen firmware wijzigingen meer doen.
Iemand enig idee hoe ik dit oplos?
Ik heb Xclef al gemaild, maar ze reageren niet...
Alvast dank
Ik heb laatst het ding 2e hands gekocht (gelukkig nog met garantie) en wilde de firmware upgraden. Ik heb de firmware van xclef.com gedownload en op die site ook de update procedure gevolgd. Vervolgens was het einde verhaal met mijn speler. Hij start nog wel op maar leest de schijf volgens mij niet meer. Als ik hem aan mijn pc hang dan kan ik ook niet de schijf benaderen. Hierdoor kan ik dus ook geen firmware wijzigingen meer doen.
Iemand enig idee hoe ik dit oplos?
Ik heb Xclef al gemaild, maar ze reageren niet...
Alvast dank
Wanneer was het einde verhaal? tijdens de upgrade, erna, na een week? Dat soort dingen luisteren nogal nauw bij het bepalen waar het probleem zich bevindt. Net als de hele opstartprocedure. Als je zegt dat de HD niks meer doet klinkt het alsof je tijdens de upgrade bent vastgelopen. Weet je zeker dat je de Xclef niet meer kunt benaderen? Wanneer je de uitgeschakelde Xclef koppelt aan de adapter en via USB aan de pc en daarna de Xclef aanzet zou deze weer als usb device moeten worden herkend. Wanneer je eerst de Xclef aanzet en daarna pas via USB aankoppelt werkt het bijvoorbeeld al niet.
die reset functie zit er trouwens niet op. Zoals je het nu beschrijft lijkt het er op alsof je het kleine bestand niet goed geinstalleerd hebt. Weet je zeker dat dat verdwenen was uit de de firmware map toen je de grote erin stopte?
die reset functie zit er trouwens niet op. Zoals je het nu beschrijft lijkt het er op alsof je het kleine bestand niet goed geinstalleerd hebt. Weet je zeker dat dat verdwenen was uit de de firmware map toen je de grote erin stopte?
[ Voor 17% gewijzigd door Rudedadude op 07-09-2004 14:16 ]
De upgrade zelf ging goed, op een gegeven moment stond er op het scherm "upgrading firmware". Pas toen ik de hele procedure had doorlopen en ik de speler weer aan wilde zetten, bleef ie hangen in het eerste scherm. Normaal komt er daarna een scherm met een balkje wat aangeeft dat ie de schijf aan het lezen is, maar dat zie ik nu niet meer.
Ik heb op vele manieren geprobeerd om de schijf te benaderen met de computer wat niet lukte. Ik weet niet 100% zeker of ik het op de volgorde heb gedaan zoals jij beschrijft, dat zal ik nog wel eens proberen.
Ik hoor wel geluid (USB herkennings signaal dacht ik) als ik hem aan de computer koppel met USB, maar verder gebeurt er niks (geen detectie van nieuwe hardware, geen drive in mijn Windows verkenner, etc.).
Zit er trouwens niet een bepaalde reset functie op zodat je altijd weer terug kunt naar de orginele firmware versie (oid)?
Ik heb op vele manieren geprobeerd om de schijf te benaderen met de computer wat niet lukte. Ik weet niet 100% zeker of ik het op de volgorde heb gedaan zoals jij beschrijft, dat zal ik nog wel eens proberen.
Ik hoor wel geluid (USB herkennings signaal dacht ik) als ik hem aan de computer koppel met USB, maar verder gebeurt er niks (geen detectie van nieuwe hardware, geen drive in mijn Windows verkenner, etc.).
Zit er trouwens niet een bepaalde reset functie op zodat je altijd weer terug kunt naar de orginele firmware versie (oid)?
Ja ik weet 99,9% zeker dat dat bestand er niet meer stond toen ik het 2e bestand in de firmware folder ging zetten, want dat viel me toen ook op.
Zou het onder de garantie vallen als ik:
a. het apparaat 2e hands heb gekocht
b. de storing door een firmware upgrade is veroorzaakt?
Het apparaat is aangeschaft bij mmport.nl.
Je hebt in ieder geval fabrieksgarantie van tenminste 1 jaar.Bulgozer schreef op 07 september 2004 @ 15:55:
Ja ik weet 99,9% zeker dat dat bestand er niet meer stond toen ik het 2e bestand in de firmware folder ging zetten, want dat viel me toen ook op.
Heb je ook al geprobeerd om via de usb toeging tot de schijf te krijgen terwijl je de adapter aan de xclef hebt gehangen?
ik heb ook zoiets gehad. bij mij lag het aan een kapote harde schijf.Bulgozer schreef op 07 september 2004 @ 15:55:
bij mij kwam hij niet verder dan het eerste plaatje. toen heb ik em voor de gein een uur op dat scherm laten staan. toen ik weer keek zag ik dat hij doorgestart was. ik zag dat al mijn muziek was verdwenen. kan geen bestanden kopieren vanwege schrijffout foutmelding.
dus die heb ik toen RMA gestuurd. maar volgens die zaak was er niks mis mee.
echt de lef dat sommige zaken hebben. ik heb de hare schijf nog gescanned met een programma dat scanned op hdd fouten. mja ik dwaal af.
laat em voor de gein een tijdje aan staan. als hij na een half uur - uur wel is op gestart dan is je harde schijf kapot.
Dit werkt inderdaad prima!Rudedadude schreef op 07 september 2004 @ 12:36:
Wanneer je de uitgeschakelde Xclef koppelt aan de adapter en via USB aan de pc en daarna de Xclef aanzet zou deze weer als usb device moeten worden herkend.
Goed dat was stap 1....nu nog het ding werkend zien te krijgen.
Ik heb 2 bestanden waarvan ik er eerst 1 in de folder firmware moet zetten. Als ik hem dan aanzet, moet ik dus:
"For making the system file (Boot file: YT990715_HD500_xxxx.bin) installed,
uitvoeren maar het probleem is dat ie niet opstart dus ik kan ook niet in dit top-menu komen...
Ik zag op dit forum dat er meer mensen dit probleem hebben gehad, misschien dat iemand van hen me kan vertellen of en hoe ik dit oplos?
Zou het anders helpen om een oudere firmware versie te installeren? Weet iemand waar ik oude firmware versies kan downloaden?
[ Voor 3% gewijzigd door Bulgozer op 07-09-2004 21:42 ]
Bedankt voor de hulp
Ik heb firmware 1099 gedownload en geinstalleerd en het werkt weer prima...toch nog maar eens proberen te upgraden...
Ik heb firmware 1099 gedownload en geinstalleerd en het werkt weer prima...toch nog maar eens proberen te upgraden...
Verwijderd
Ik heb de speler opgestuurd op 31 augustus. precies op tijd dus. eerder kon niet want het hoofd rma was op vakantie... Nu heb ik net weer een email teruggekregen dat ze de speler weer terug hebben gestuurd naar Xclef in KoreaVerwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 10:55:
Ik heb zaterdag eindelijk na 6 weken mijn speler terug gehad uit Korea (gestuurd door mp3spelers.nl). Ik was natuurlijk zeer blij, en heb gekeken wat er verandert was: ze hadden nieuwe firmware eropgezet, en misschien een nieuwe schijf(speler gaf 18,61 Gb aan ipv 19,5). Verder hebben ze de batterij gewoon zo gelaten, terwijl ik dacht dat daar het probleem zat.
goede service, dat wel, maar ik haat het om mijn xclefje te moeten missen
Mijn Xclef hield het er na een maandje, anderhalf na dato van aanschaf al mee op. Ik heb me er niet echt zorgen om gemaakt, het was meer een luxeding.. Maar, ik doe sinds kort een opleiding waarbij ik een flinke tijd in de trein moet zitten 2x per dag, en nu is het dus toch wel handig.. Garantie heb ik nog (aanschafdatum ergens in Maart of Mei), maar als ik 'm zelf kan fixen, graag..
Problemen:
-Als ik de XClef met adapter opstart, charget ie tot 40%, niet verder.
-Als ik de XClef zonder adapter opstart, geeft hij een spinnend/licht tikkend geluid voor zo'n 20%. Net voordat ie daar mee ophoud begint hij te laden, maar dat gaat door tot in de eeuwigheid. Uitzetten met de stopknop werkt wel gewoon.
-Als ik de Xclef met of zonder adapter opstart met de Usb kabel verbonden, geeft ie 10 seconden lang een heel hard tikkend geluid, en nog 10 á 20 seconden hetzelfde zachte geluid als hierboven, waarna dat geluid stopt. Er staat wel Usb connected, maar m'n pc vind niks. Uitzetten gaat alleen als ik de stop knop 10 seconden lang ingedrukt houd.
Dingetjes geprobeerd:
-Harde schijf een nachtje in de vriezer leggen. Kon geen kwaad stond eerder in dit topic, en dat kan wel kloppen want ik heb dat ooit eens met doodnormale IBM HD gedaan die niet meer goed wilde, waarna ik de ochtend na de vrieservaring nog snel alles eraf kon kopieren voordat hij definitief de geest gaf. In dit geval hielp het niks, de problemen hielden aan.
-Nu dacht ik toevallig aan de accu, omdat die maar tot 40% laadt, misschien zit daar het probleem? Het zou kunnen komen doordat ik hem de allereerste keer dat ik hem oplaadde hem maar tot 40% oplaadde (was op school, kon m niet laten liggen), en hem destijds thuis pas verder laadde? Ik heb hem sindsdien altijd wel gewoon tot 100% kunnen laden.
Wie kan me zekerheid geven over het probleem? Is het de HDD (omdat er zoveel HDD's in de eerste paar XClef batches het ermee ophielden), of is het de accu? En als het de accu is, heeft iemand enig idee waar ik voor weinig geld dezelfde accu (geen soldeerwerk oid alsjeblieft! Ik las dat onderaan dit topic net en ik werd meteen bang
) kan verkrijgen?
Ik heb erover gedacht om 'm terug te sturen naar MMPort, maar ik hoorde van iemand dat ik hem dan minimaal 6 weken kwijt ben, waardoor ik dat dus echt als een last-option beschouw, want aan het einde v/d maand heb ik m'n geld weer binnen, dus zou ik evt. een nieuwe HDD kunnen kopen als dat het probleem is. Mocht ik m toch op willen sturen naar MMPort, hoe regel ik zoiets? Want ik ben eigenlijk altijd nogal lui geweest wat betreft garanties enzo.. Hij kan gewoon in de originele doos, met een adressticker (van de bon) erop via aangetekende post verstuurd worden? Kostte iets van 7 euro dacht ik, heb daar gister naar geïnformeerd.
Nouja.. als iemand me enige zekerheid kan verschaffen, graag, dan kan ik kijken wat de beste actie is en dat ondernemen, en hopelijk kan ik eindelijk m'n geliefde (jaja, echt waar) xclef weer onder handen nemen!
En ja, het klinkt een beetje stom misschien dat ik dit allemaal vraag, maar ik ben een beetje bang, ik heb liever m'n Xclef dood in m'n bezit dan helemaal niet
Problemen:
-Als ik de XClef met adapter opstart, charget ie tot 40%, niet verder.
-Als ik de XClef zonder adapter opstart, geeft hij een spinnend/licht tikkend geluid voor zo'n 20%. Net voordat ie daar mee ophoud begint hij te laden, maar dat gaat door tot in de eeuwigheid. Uitzetten met de stopknop werkt wel gewoon.
-Als ik de Xclef met of zonder adapter opstart met de Usb kabel verbonden, geeft ie 10 seconden lang een heel hard tikkend geluid, en nog 10 á 20 seconden hetzelfde zachte geluid als hierboven, waarna dat geluid stopt. Er staat wel Usb connected, maar m'n pc vind niks. Uitzetten gaat alleen als ik de stop knop 10 seconden lang ingedrukt houd.
Dingetjes geprobeerd:
-Harde schijf een nachtje in de vriezer leggen. Kon geen kwaad stond eerder in dit topic, en dat kan wel kloppen want ik heb dat ooit eens met doodnormale IBM HD gedaan die niet meer goed wilde, waarna ik de ochtend na de vrieservaring nog snel alles eraf kon kopieren voordat hij definitief de geest gaf. In dit geval hielp het niks, de problemen hielden aan.
-Nu dacht ik toevallig aan de accu, omdat die maar tot 40% laadt, misschien zit daar het probleem? Het zou kunnen komen doordat ik hem de allereerste keer dat ik hem oplaadde hem maar tot 40% oplaadde (was op school, kon m niet laten liggen), en hem destijds thuis pas verder laadde? Ik heb hem sindsdien altijd wel gewoon tot 100% kunnen laden.
Wie kan me zekerheid geven over het probleem? Is het de HDD (omdat er zoveel HDD's in de eerste paar XClef batches het ermee ophielden), of is het de accu? En als het de accu is, heeft iemand enig idee waar ik voor weinig geld dezelfde accu (geen soldeerwerk oid alsjeblieft! Ik las dat onderaan dit topic net en ik werd meteen bang
Ik heb erover gedacht om 'm terug te sturen naar MMPort, maar ik hoorde van iemand dat ik hem dan minimaal 6 weken kwijt ben, waardoor ik dat dus echt als een last-option beschouw, want aan het einde v/d maand heb ik m'n geld weer binnen, dus zou ik evt. een nieuwe HDD kunnen kopen als dat het probleem is. Mocht ik m toch op willen sturen naar MMPort, hoe regel ik zoiets? Want ik ben eigenlijk altijd nogal lui geweest wat betreft garanties enzo.. Hij kan gewoon in de originele doos, met een adressticker (van de bon) erop via aangetekende post verstuurd worden? Kostte iets van 7 euro dacht ik, heb daar gister naar geïnformeerd.
Nouja.. als iemand me enige zekerheid kan verschaffen, graag, dan kan ik kijken wat de beste actie is en dat ondernemen, en hopelijk kan ik eindelijk m'n geliefde (jaja, echt waar) xclef weer onder handen nemen!
En ja, het klinkt een beetje stom misschien dat ik dit allemaal vraag, maar ik ben een beetje bang, ik heb liever m'n Xclef dood in m'n bezit dan helemaal niet
[ Voor 7% gewijzigd door DiSiLLUSiON op 09-09-2004 13:49 ]
Verwijderd
Garantievoorwaarden MMPORT: http://www.mmport.nl/?doc...t&sub=garantievoorwaardenDiSiLLUSiON schreef op 09 september 2004 @ 13:46:
Ik heb erover gedacht om 'm terug te sturen naar MMPort, maar ik hoorde van iemand dat ik hem dan minimaal 6 weken kwijt ben, waardoor ik dat dus echt als een last-option beschouw, want aan het einde v/d maand heb ik m'n geld weer binnen, dus zou ik evt. een nieuwe HDD kunnen kopen als dat het probleem is. Mocht ik m toch op willen sturen naar MMPort, hoe regel ik zoiets? Want ik ben eigenlijk altijd nogal lui geweest wat betreft garanties enzo..
RMA Aanvraagformulier: http://www.mmport.nl/?doc=support&sub=rma
(beschrijf het probleem etc. etc.)
Mijn XCLEF is al de derde. Hij ging telkens kapot (ZOMAAR!). En telkens RMA formulier ingevuld en binnen een week een nieuwe binnen. Staat ook op de site: binnen een week. Dus.
Verwijderd
Hoe lang gaat de batterij van jullie mee zonder dat je eraan komt (vol geladen)?
Bij mij blijft ie nl. niet langer dan een kwartier op 3 streepjes batterij staan
Bij mij blijft ie nl. niet langer dan een kwartier op 3 streepjes batterij staan
die 3 streepjes zijn niet zo belangrijk.... het gaat meer om de totale speeltijd. Die loopt akelig hard richting de 20 uur, dus maak je wat dat betreft geen zorgen
. De batterijmeter is niet zó accuraat.
Ik moet brain_man en anderen helaas wel teleurstellen. Ik heb ipv de batterijste uit de VS een iRiver H120 besteld. Ik zal dus vanaf nu een stuk minder deelnemen in deze discussie en ook geen batterijen bestellen voor de X-Clef.
Hij heeft ruim een jaar voldaan aan mijn verwachtingen, maar ik gebruik de speler dusdanig veel dat ik ben gezwicht voor een lager gewicht en kleinere afmetingen....
gonna miss you guys... keep up the good work
Ik moet brain_man en anderen helaas wel teleurstellen. Ik heb ipv de batterijste uit de VS een iRiver H120 besteld. Ik zal dus vanaf nu een stuk minder deelnemen in deze discussie en ook geen batterijen bestellen voor de X-Clef.
Hij heeft ruim een jaar voldaan aan mijn verwachtingen, maar ik gebruik de speler dusdanig veel dat ik ben gezwicht voor een lager gewicht en kleinere afmetingen....
gonna miss you guys... keep up the good work
Dit topic is gesloten.
![]()