Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 11:23:
Gisteren ook eindelijk m'n Xclef HD500 binnen, opgeladen, vanmorgen getest, werkt super. Zie ik dat er nieuwe firmware is, met ogg support, en support voor meer files, dus die wil je er dan opzetten.

Zo gezegd zo gedaan, precies volgens de stappen op de site, eerst ac-adapter erin, aanzetten, usb kabel erin, aangegeven bestandje in de firmware directory, save remove usb device, usb kabel eruit getrokken, apparaat gaat uit.

Vervolgens apparaat weer aangezet, volgens de instructies het systeem opnieuwe geinitialiseerd, daarna ongeveer een halve minuut gewacht, en het apparaat weer uitgezet. Toen apparaat weer aan, uiteraard met AC-adapter erin, maar nu wil ie niet meer booten :( . Krijg alleen het logo te zien, maar geen opstartbalkje. Heb al geprobeerd om de jog-knop naar beneden te houden, wil ie ook niet opstarten, iemand misschien een ander idee?
Ik probeer ook de firmware te upgraden maar kok niet verder dan 1.099. Als ik versie 5.110 of 5.118 probeer dan doe ik (dacht ik tenminste) wat er bij de instructie op OPenJukeBox staat. Maar helaas als ik aan het eind de Xclef weer opstart dan blijft hij in het openingsscherm hangen. Er komt geen balkje onderaan, hij doet helemaal niets meer. Het enige dat dan nog kan is versie 1.099 er weer opzetten en hij werkt weer.

Volgens mij heb ik het zelfde probleem als Mister B. (zie boven). Alleen kan ik nergens de oplossing vinden. Ik heb het al een paar keer geprobeerd maar het resultaat blijft hetzelfde. Wie weet wat ik fout gedaan heb?

Verwijderd

offtopic:
[MARKT CHECK]
is al voorzien!!! dus vandaar deze post ge edit!
[/MARKT CHECK]

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 01:34 ]

Verwijderd

Probeer het eens zonder adapter dat hielp bij mij wel nl.
Ik weet dat dat niet strookt met de handleiding, maar dat was het enige wat mij lukte...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 03:08:
[...]

Ik probeer ook de firmware te upgraden maar kok niet verder dan 1.099. Als ik versie 5.110 of 5.118 probeer dan doe ik (dacht ik tenminste) wat er bij de instructie op OPenJukeBox staat. Maar helaas als ik aan het eind de Xclef weer opstart dan blijft hij in het openingsscherm hangen. Er komt geen balkje onderaan, hij doet helemaal niets meer. Het enige dat dan nog kan is versie 1.099 er weer opzetten en hij werkt weer.

Volgens mij heb ik het zelfde probleem als Mister B. (zie boven). Alleen kan ik nergens de oplossing vinden. Ik heb het al een paar keer geprobeerd maar het resultaat blijft hetzelfde. Wie weet wat ik fout gedaan heb?
Wanneer je opstart, nadat je het systeem opnieuw geinitialiseerd hebt, moet je eerst de AC-adapter erin prikken, dan de usb kabel en daarna pas de Xclef aanzetten, dan werkt het allemaal wel.

Verwijderd

Wanneer je opstart, nadat je het systeem opnieuw geinitialiseerd hebt, moet je eerst de AC-adapter erin prikken, dan de usb kabel en daarna pas de Xclef aanzetten, dan werkt het allemaal wel.
Tsja, ik heb het geprobeerd. Xclef aan de adapter, aan de usb, eerste bestandje naar firmware directory. Via USB disconnect losgekoppeld, voeding er uit. Xclef weer aan. System init gedaan. 30 seconden gewacht. Xclef weer uit.
Toen voeding er in, USB er in, en weer aangezet. Kreeg echter geen USB verbinding. Ik heb hem toen weer uitgezet en het nogmaals geprobeerd. Helaas geen effect. Toen heb ik alles weer losgekoppeld en weer de Xclef aangezet en ja hoor nu is het helemaal over.
Ik zie alleen het logo met daaronder HDD:19.0 GB (er staan al wat mp3's op) Onder het plaatje staat Ver 1.099 en daaronder step: 6
Het balkje blijft bijna geheel open staan en normaal loopt deze vol en start de speler. Maar nu blijft hij hier hangen.
Een USB connectie maken lukt ook niet.

Weet iemand een manier om de Xclef hier doorheen te krijgen. Is er nog een initialisatie mogelijk of moet ik hem maandag terugsturen..... :(

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:43
Is het bij iedereen ook zo dat je bij de nieuwe firmware niet meer kan instellen dat het licht moet aanblijven van de Xclef? Als ik hem opstart en ik ga naar setup en stel in dat het licht gewoon moet aanblijven dan doet hij dat, doe ik de xclef uit en start hem even later weer op dan is die instelling weer verwijderd

Verwijderd

aryan schreef op 17 juli 2004 @ 15:14:
Is het bij iedereen ook zo dat je bij de nieuwe firmware niet meer kan instellen dat het licht moet aanblijven van de Xclef? Als ik hem opstart en ik ga naar setup en stel in dat het licht gewoon moet aanblijven dan doet hij dat, doe ik de xclef uit en start hem even later weer op dan is die instelling weer verwijderd
Heb het even getest, heb inderdaad precies hetzelfde probleem.

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:18
aryan schreef op 17 juli 2004 @ 15:14:
Dit probleem heb ik ook met scrollspeed. Elke keer staat deze weer automatisch op 1 en blijft ie niet staan op de instelling die je kiest.

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Wat is Xclef toch een verschrikkelijk tof bedrijf.
Had een mailtje gestuurd (zaterdag) met de vraag waarom alle hd-500 firmwares verdwenen waren.
Dear sir,
Sorry for revoking the new f/w for HD-500.
But it will be re-loaded in a few days due to need to check a few
points.
You can enjoy the OGG soon.
Your endurance would be appreciated.
Within the weekend of this week, you could get the new version.
Please be careful to upgrade the new version.
Joe Ki-Su Yoon.
Multichannel Labs.
Emmeau is mega onder de indruk op de wijze waarop klanten van relatief oudere spelers behandeld worden.

[ Voor 1% gewijzigd door Emmeau op 18-07-2004 18:45 . Reden: Grammatica... ]

If you choose to criticise you choose your enemies

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-11 19:20

smallboy

N/A

LaborGardens schreef op 17 juli 2004 @ 17:31:
[...]

Dit probleem heb ik ook met scrollspeed. Elke keer staat deze weer automatisch op 1 en blijft ie niet staan op de instelling die je kiest.
En dat heb ik dus ook.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 13:42:
[...]
.....Ik zie alleen het logo met daaronder HDD:19.0 GB (er staan al wat mp3's op) Onder het plaatje staat Ver 1.099 en daaronder step: 6
Het balkje blijft bijna geheel open staan en normaal loopt deze vol en start de speler. Maar nu blijft hij hier hangen.
Een USB connectie maken lukt ook niet.
Weet iemand een manier om de Xclef hier doorheen te krijgen. Is er nog een initialisatie mogelijk of moet ik hem maandag terugsturen..... :(
Heb je na het gebruik van de USB-connectie wel de 'safe removal' gebruikt in Windows? Wat jij beschrijft, heb ik ook een paar keer gehad omdat ik voorheen altijd gewoon de USB-stekker eruit trok zonder 'safely remove hardware' te gebruiken.
Einde v/h liedje was dat dan de FAT-structuur van de drive verziekt werd en ik de HD alleen weer aan de gang kon krijgen door 'm te formatteren in mijn notebook.
Nadat ik dat twee of drie keer heb moeten doen, gebruik ik alleen nog maar de safe removal en sindsdien (knock on wood) is de speler goed blijven functioneren.
Mocht je in de buurt van Utrecht wonen: ik wil met alle plezier je HD een keertje formatteren in mijn notebook.

CHEERS!

Verwijderd

lfo4 bedankt voor je reactie, ik heb wel degelijk die 'save removal' gebruikt maar daar is het waarschijnlijk wel mis gegaan. Ik had inderdaad wel even problemen met de USB connectie voor dat de ellende begon. Ik had de Clef pas sinds vrijdag en heb hem maandag dus maar teruggestuurd naar MMport. Leek me gezien de garantie wel verstandiger. Zag helaas wel dat ze tot 13 augustus de tent sluiten. Heb ze vandaag nog gemaild maar krijg geen reactie. Dat wordt dus -ben ik bang- wachten...... :'(

In elk geval bedankt voor je format-aanbod (ik zit idd in Utrecht).

• dr snuggles
  • Niet online
Weet iemand waarom sommige nummers van een Winamp playlist (*.m3u) niet te zien zijn op de Xclef :? Zowel mp3'tjes met een variabele bitrate (rond de 224kbps) als een vaste bitrate (128kbps) verdwijnen uit de playlist.

Edit: Probleem opgelost. De Xclef scanned eerst of er niet kloppende links in een m3u file zitten. Alle niet media bestanden worden zoiezo verwijderd. Hij scanned daarvoor op mp3-files (kleine letters) en alle MP3-files (met hoofdletter) flikkert ie weg. Mocht je zo'n zelfde probleempje tegen komen, met Total Commander kun je makkelijk hernoemen (file -> multi rename tool) :).

[ Voor 51% gewijzigd door dr snuggles op 20-07-2004 21:49 ]

Verwijderd

Hallo!
Newbie en kersverse Xclef HD-500 bezitter hier :)
Paar uur in huis en tot nu toe tevreden!

• XdeckX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
heeft er al iemand geprobeerd de firmware weer te downgraden van 5.118 naar bijv 1.097 ofzo?
ik heb het wel geprobeerd maar daarna wil de speler niet meer opstarten...
ik wil graag weer terug naar de oudere versie van de firmware omdat er in 5118 dingen zitten die mij niet echt aanstaan... ik vond 1097 gewoon fijner.

Verwijderd

Heb de firmware nog niet geupdate (zit nu 1.094_1 op)
1 nadeeltje gevonden: het eerste stapje van volume uit naar het zachtste volume is groot... ofwel: hij kan niet echt zacht.... is dat met nieuwere firmware versies veranderd?

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img25.exs.cx/img25/9563/logo67.jpg

Logootje voor de liefhebbers van Eminem enzo...

• sjogro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01-2022
hallo, is het mogelijk om via USB de hardeschijf van een Xclef te formatteren? of is daar altijd een notebook voor nodig ? :-\

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

BaRF

bijna kerst

sjogro schreef op 22 juli 2004 @ 02:00:
hallo, is het mogelijk om via USB de hardeschijf van een Xclef te formatteren? of is daar altijd een notebook voor nodig ? :-\
is gewoon een verwijderbare schijf in xp :)

oh en brain_man: welkom bij de club :P

[ Voor 8% gewijzigd door BaRF op 22-07-2004 08:12 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• IloveMyHenB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 17:25
Zo, ben tijdje niet geweest en er was weer een hoop leesvoer in deze thread.

Wel balen dat die nieuwe F/W upgrade op dit moment niet op de MCL site te krijgen is. Heeft iemand 'm misschien nog voor me? Emmeau: je hebt je site met al je XCleff goodies al een tijdje niet meer ge-update? ;)

Goed, ik wacht wel rustig af tot MCL de nieuwe release weer post. :9~ *drool* ogg support... tsk tsk tsk... Wie had dat ooit durven dromen?

Wordt mijn bijna 1 jaar oude speler ineens weer meer waard!

"In het huidige tijdperk is verandering de enige constante." - H.M. Koningin Beatrix

• smallboy
  • Laatst online: 02-11 19:20

smallboy

N/A

IloveMyHenB schreef op 22 juli 2004 @ 15:04:
Heeft iemand 'm misschien nog voor me? Emmeau: je hebt je site met al je XCleff goodies al een tijdje niet meer ge-update? ;)
http://openjukebox.free.fr/download.php?list.3

Verwijderd

Kreeg gisteren van MMport een nieuwe Xclef thuisgestuurd. Dat hebben ze vlak voor de vakantiesluiting nog gedaan. Da's goeie service :)

IK heb meteen geprobeerd om firmware 5.118 er op te zetten maar ook nu krijg ik het niet voor elkaar. Ik blijf na het upgraden alleen maar het beginlogo zien en dan loopt de speler vast.
Heb nu weer 1.0.99b er op gezet, dat gaat prima.

Nog 1 keer de procedure.

USB-connectie gemaakt. (ac er usb er in)
firmware dir was leeg. Ik heb toen bestand 'yt990715_HD500_5118.bin' er in gezet. Netjes USB ontkoppeld, xclef uit. ac er uit, en opnieuw opgestart.

Ik zag geen wijzigingen, ben via menu naar system gegaan en heb system-init geselecteerd. Vervolgens 30 tellen gewacht en de Clef weer uitgezet.

Nu goed gekeken naar de instructies die ik eerder kreeg: AC er in, USB er in, en aangezet. USB-connectie werd gemaakt. 'yt990715_HD500_5118.bin' stond nog steeds in de firmware dir. Deze heb ik laten staan.

Ik heb toen 'HD500_MODEL_5118.bin' er bij gezet in de firmware dir. Vervolgens, USB weer netjes ontkoppeld. Xclef uit en toen (met ac) weer aan. Er kwam netjes het balkje van de firmware upgrade. Toen deze volgelopen was ging de Xclef vanzelf uit. Toen de AC er uit en weer aangezet. Resultaat was wat ik hiervoor beschreef. Ik doe vast iets heel stoms fout aangezien het jullie allemaal wel gelukt is. Had ik misschien dat eerste bin-bestand moeten verwijderen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 16:55:
lfo4 bedankt voor je reactie, ik heb wel degelijk die 'save removal' gebruikt maar daar is het waarschijnlijk wel mis gegaan. Ik had inderdaad wel even problemen met de USB connectie voor dat de ellende begon. Ik had de Clef pas sinds vrijdag en heb hem maandag dus maar teruggestuurd naar MMport. Leek me gezien de garantie wel verstandiger. Zag helaas wel dat ze tot 13 augustus de tent sluiten. Heb ze vandaag nog gemaild maar krijg geen reactie. Dat wordt dus -ben ik bang- wachten...... :'(

In elk geval bedankt voor je format-aanbod (ik zit idd in Utrecht).
Hmmmm.... als ie zo nieuw is, is de garantie misschien een beter idee, ja ;-)
Voor een volgende keer geef je maar een gil.
Nog effe over die safe-removal: soms krijg ik de melding 'blablabla cannot be safely removed at this time'... Meestal heb ik dan nog directories/mapjes open staan en moet ik die dus eerst allemaal dichtgooien. Ik heb ook 1 of 2 keer deze melding gehad terwijl alle mapjes al dicht waren. Het beste kan je dan een minuutje of wat wachten voordat je de USB-kabel eruit trekt of de speler uitzet. In die tijd kan de cache nog weggeschreven worden en daarmee maak je de kans op problemen weer iets kleiner.

CHEERS!

Verwijderd

sjogro schreef op 22 juli 2004 @ 02:00:
Nee, dat kan prima.
Het 'notebook-aanbod' dat ik een paar berichtjes hierboven deed, is in het geval dat de FAT-tables van de HD zijn beschadigd. De HD wordt dan niet meer herkend, dus je kunt 'm niet via USB koppelen. Enige optie is m.i. dan de drive in een notebook zetten; van flop booten en FORMAT c:/

CHEERS!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-11 08:08

Pyrus

Hardknock life

* Pyrus heeft zich ook een HD-500 besteld zojuist :)
M'n oude walkman was nodig aan vervanging toe, het casettedeck was vernield en radio deed het niet meer altijd even goed :P
walkman ja, casettebandjes ja. :P

Benieuwd hoe snel ik hem ontvang :)

LinkedIn

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 08:47:
IK heb meteen geprobeerd om firmware 5.118 er op te zetten maar ook nu krijg ik het niet voor elkaar. Ik blijf na het upgraden alleen maar het beginlogo zien en dan loopt de speler vast.

Ik heb toen bestand 'yt990715_HD500_5118.bin' er in gezet en opnieuw opgestart. Ik zag geen wijzigingen, ben via menu naar system gegaan en heb system-init geselecteerd. Vervolgens 30 tellen gewacht en de XClef weer uitgezet.

Nu goed gekeken naar de instructies die ik eerder kreeg: AC er in, USB er in, en aangezet. USB-connectie werd gemaakt. 'yt990715_HD500_5118.bin' stond nog steeds in de firmware dir. Deze heb ik laten staan.
Precies op het punt met system initial zit de fout. Wanneer je system initial op yes zet, moet je wait te zien krijgen. Dit betekent dat de instellingen in yt990715_HD500_5118.bin wordt gelezen. Deze instellingen heb je nodig om naar de nieuwe firmware te gaan.

Nu weet ik nog niet waarom deze file soms wel en soms niet wordt gelezen. Wanneer het versie nummer lager is, dan wordt hij niet geladen heb ik gemerkt. Misschien dat iemand anders dit weet :?

Verwijderd

Hmmm mijn xclef (versie 5.118FW) blijft ineens hangen bij stap 10 het lakje stAat ongeveer tot aan de 6 van 18.61GB en dan boot die niet meer vercer. alsa ik de stekker er in doe helpt het neit en als ik hem wil opladen zit ie nog op 60%...

Hij maakt dus ook niet het bekende tikken en opspinnen geluid. erg vreemd heb hem gisteren nog gebruikt om line-in opnames te maken en ik heb hem gewoon via safe remove ontkoppelt!

edit: Hmmm nu geeft ie wel aan low battery... raar de indicator van hoe vol die is klopt duys niet meer? want hij staat nog wel op 60% bij het chargen....

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2004 17:00 ]

• Rudedadude
  • Laatst online: 07:06

Rudedadude

Maybe we were born to run

wwillem schreef op 23 juli 2004 @ 16:16:
[...]

Nu weet ik nog niet waarom deze file soms wel en soms niet wordt gelezen. Wanneer het versie nummer lager is, dan wordt hij niet geladen heb ik gemerkt. Misschien dat iemand anders dit weet :?
Bij mij werd die file pas gelezen nadat ik de Xclef opgestart had terwijl deze aangesloten was op de adapter.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Verwijderd

wwillem schreef op 23 juli 2004 @ 16:16:
[...]

Precies op het punt met system initial zit de fout. Wanneer je system initial op yes zet, moet je wait te zien krijgen. Dit betekent dat de instellingen in yt990715_HD500_5118.bin wordt gelezen. Deze instellingen heb je nodig om naar de nieuwe firmware te gaan.

Ik heb inderdaad geen wait gezien toen ik system initial deed. Daar gaat het dus mis. yt990715_HD500_5118.bin staat ook nog steeds in de firmware dir. Had deze na een succesvolle system init niet moeten verdwijnen? :?

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 18:39:
Ik heb inderdaad geen wait gezien toen ik system initial deed. Daar gaat het dus mis. yt990715_HD500_5118.bin staat ook nog steeds in de firmware dir. Had deze na een succesvolle system init niet moeten verdwijnen? :?
Precies, die had dan moeten verdwijnen. Voor de zekerheid: Had je wel de adapter aangesloten tijdens de system initial (met de yt*.bin in de map firmware) :?

Verwijderd

Ik ga mijne opsturen want tijdens de upgrade had ik alw at problemen. die gingen over vervolgens 2 of 3 keer gebruikt. NU wou die eerst nietmeer aan (battery low terwijl die eerst op 60 en daarna 100% zat) vervolgens wou die een keer wel aan, toen kreeg ik allemaal rare tekens als map en ik zag root als map staan en als ik iets anders deed kreeg ik de melding "no file"

En nu wil die al helemaal niet meer aan, dus akn hem ook niet formateren...

Ik denk dat me hd kaduuk is dus ik moet de garantie zien te vinden.,..

Verwijderd

wwillem schreef op 23 juli 2004 @ 21:09:
[...]

Precies, die had dan moeten verdwijnen. Voor de zekerheid: Had je wel de adapter aangesloten tijdens de system initial (met de yt*.bin in de map firmware) :?
Nou eerst niet omdat de Xclef als ik hem aan zette met de adapter er in meteen op charging sprong en dan kan je moeilijk nog iets doen. Maar ik heb het nu zo gedaan: ik heb de yt*bin in de firmware map gezet, toen ontkoppeld, ook de ac er uit. Toen aangezet, en toen de ac er in gedaan. Dan blijft hij het wel doen en waarschijnlijk laadt hij dan tegelijkertijd op.

Hoe dan ook, ik heb toen de system init geselecteerd (dus met de ac adapter er in)en ik hoorde de harde schijf een beetje ratelen maar helaas geen wait...... Ik heb daarna de USB verbinding weer gemaakt en helaas, ook de yt*.bin-file staat nog steeds in de firmware-directory.

Ik heb de vervolgstap maar niet geprobeerd omdat ik nu dus weet dat de eerste bin-file eerst uit de firmware-directory moet verdwijnen. Toch?????

• Rudedadude

Rudedadude

Als je je Xclef aanzet met de adapter erin springt hij bij het aanzetten idd eerst op charging. Houdt je daarna nog een keer de aanknop 3 seconden ingedrukt, start de Xclef gewoon op. Daarna zou je die system initial uit moeten voeren en zou het moeten werken.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Verwijderd

hmmzzz MMport is nog gesloten tot 16 augustus, wat een belachelijke lange vakantie zeg.... Moet zeggen dat ik verder altijd erg tevreden ben geweest met de service maar ik vindt dit wel erg lang hoor, wat nu als je op de grens van je garantie zou zitten...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 09:14:
[...]

Nee, dat kan prima.
Het 'notebook-aanbod' dat ik een paar berichtjes hierboven deed, is in het geval dat de FAT-tables van de HD zijn beschadigd. De HD wordt dan niet meer herkend, dus je kunt 'm niet via USB koppelen. Enige optie is m.i. dan de drive in een notebook zetten; van flop booten en FORMAT c:/

CHEERS!
Volgens mij heb ik zoiets ook een keer gehad dat de FAT van een externe USB schijf overhoop lag. Dit was geen X-Clef maar een normale hdd in een USB case.
Meen mij te herinneren dat mijn pa hem toen aan een Win 98 machine heb gehangen en hem zo zonder moeite goed heeft gekregen met een scandisk geloof ik of chkdsk. Mijn XP herkende de hele schijf niet meer maar in 98 bleek die het wel gewoon te doen.

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 00:20:
Nou eerst niet omdat de Xclef als ik hem aan zette met de adapter er in meteen op charging sprong en dan kan je moeilijk nog iets doen.
Dan hebben we nu de oplossing gevonden. Zoals Rudedadude ook al zei: Adapter erin, speler aanzetten. De play knop ingedrukt houden en naar system initial gaan.

• SpeedyGJ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-11 19:45

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Hey allemaal.
Ik heb deze speler ook al klein 2 jaar :)
En ik ben er erg tevreden over.
En dan nog zelfs zonder te firmwaren ;)
Nu lees ik dat er nogal veel problemen zijn met de nieuwste firmware.
Welke kan ik nu het beste nemen die geen opstartproblemen heeft?

Alvast bedankt :)

• SpeedyGJ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-11 19:45

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Mensen probeer dit eens :)

Download de laaste versie.
Klik hier

- Xclef aansluiten op je PC
- Dat bestand dat begint met YT oid in de firmware map gooien
- Xclef veilig verwijderen uit PC
- AC adapter IN de mp3speler (als je m er nog niet in had zitten)
- Opstarten
- Naar System initials gaan en op OK drukken
- Dan spint ie wat enzo en wacht je 1 minuut
- Xclef uitzetten
- Xclef aansluiten op PC
- Dat andere bestand in de firmware map gooien (die als het goed is leeg is, anders weer opnieuw de stappen herhalen tot ie leeg is..)
- Opstarten...

en ziedaar

(Met dank aan Sport_Life) (P.S niet zeiken 8) )

:) deze optie kreeg ik dus :) en het werkte :)
Succes :)

[ Voor 4% gewijzigd door SpeedyGJ op 25-07-2004 00:07 ]

• Rudedadude

Rudedadude

Nou welkom op GoT. B)

Om je meteen te corrigeren: de speler is nu ruim een jaar op de markt, dus deze bijna 2 jaar hebben klinkt wat al te positief. Bovendien is in de afgelopen 50 postings het wel en wee van de laatste firmware 5.118 al uitgebreid besproken, dus helemaal nieuw is je tip niet meer :)

edit: en om je vraag te beantwoorden: persoonlijk heb ik met geen enkele firmware ooit problemen gehad, terwijl ik ze allemaal doorlopen heb. De laatste met Ogg ondersteuning werkt zover ik gehoord bij iedereen prima, op een paar onbelangrijke bugjes na (niet onthouden van sommige instellingen, zoals scrollspeed).

[ Voor 35% gewijzigd door Rudedadude op 25-07-2004 01:00 ]

Verwijderd

Kleine correctie, volgens mij zijn er minstens 2 Xclefs (including mine) die niet meer willen opstarten, maar ovlgens mij is dat typisch Xclef dat ze soms gewoon verneukt zijn na FW upgrade ondanks dat je niks fout doet en nooit eerder problemen hbet gehad met upgraden...

Maar ff vraagje, als ik de HDD er uit haal om hem te kunnen formateren in een laptop verloopt dan ook mijn garantie? Mmplayer is nog dicht ivm vakantie tot medio augustus en zoveel geduld heb ik eingelijk niet want ik wil nog wat opnames maken met het ding via line in die ik aan iemand wil meegeven als die over 2 weekjes weg gaat...

• Rudedadude

Rudedadude

Ik had dat opstartprobleem opzich ook (aanzetten en vervolgens zag ik alleen het opstartscherm, zonder laadbalk), maar volgens mij is dat onderdeel van de upgrade-procedure waarbij je, wanneer dat gebeurt, de xclef uit moet zetten, via usb aan moet koppelen en vervolgens aanzetten, zodat de computer hem herkent als externe drive en je de nieuwe firmware erop kunt zetten. Maar het kan natuurlijk dat je een ander probleem had, met de Xclef is niets uitgesloten :)

Wat ik vooral lees is het een kwestie van de schroefjes weer goed zwart maken met een stift, zodat niet te bewijzen valt dat je het ding ooit hebt opengemaakt. Wanneer ze er wel achterkomen is het waarschijnlijk fluiten naar je garantie, omdat je dan ook zelf inwendig de zaak verziekt kan hebben.

• dr snuggles
  • Niet online
Rudedadude schreef op 25 juli 2004 @ 14:57:
Ik had dat opstartprobleem opzich ook (aanzetten en vervolgens zag ik alleen het opstartscherm, zonder laadbalk)
Bovenstaande deed zich bij mij altijd voor als de firmware versie en de YT990715_x00_xxxx.bin versie niet met elkaar over een kwamen.

Bijvoorbeeld als je upgrade naar 5.118 firmware met de 5.118 yt.bin file dan ging alles goed. Downgrade je vervolgens naar 1.099, dan wordt de yt1099.bin file niet gelezen. Je hebt dan als yt.bin file nog steeds versie 5.118 en als firmware 1.099 -> Xclef start niet op. Oplossing: Niet downgraden :P.

Verwijderd

niet het geval bij mij...

Ik heb gewoon de nieuwste er op gezet, had wat probs bij upgraden, maar uiteindelijk upgrade hij wel. Heb hem nog 2 a 3 keer kunnen gebruiken daarna (Heb nog ff wat juize.fm streams opgenomen via line-in) en toen begon het ineens.

Eerst kreeg ik hem pas na 5 pogingen ofzo aan, hij ging toen naar het scherm waar normaal je albums weergegeven staan (de inhoud van de music map dus) alleen stond daar nu alleen nog "root in normale taal, daaronder was het allemaal scramble van allerlei speciale tekens (gewoon verneukt dus)

Toen weer uit gezet, ik wou kijken of rebooten hiel en anders hem formateren, maar nu gaat ie niet meer aan... Eerst gaf die steeds battery low aan (wat ie ook al deed in die 5 pogingen voordat ie verneukt was (ook al gaf die eerst 60 en na opladen 100% charging aan) en nu ik hem nogmaals aan de acculader had gehad start ie tot aan de allereerste XCLEF logo (zonder laadbalk en dan crashed die al)

WinXP ziet dus nog net dat e reen USB word aangesloten, maar omdat ie vervolgens vast slaat kun je niet in het systeem komen (hetgeeen nog wel us zou kunnen lukken als je al in de laadbalk zat)

• Rudedadude

Rudedadude

Dat is tamelijk matig, maar heeft weinig te maken met de firmware. Zoals je nl. aangaf deed de Xclef het eerst en daarna begon het 'opeens'. Het klinkt een beetje als een gare harde schijf, maar omdat ik er zelf geen ervaring mee kan ik je helaas niet verder helpen.

Verwijderd

Nou ik kan het helaas niet proberen want hij heeft alweer de geest gegeven. Vermoedelijk is de FAT-structuur weer naar de maan. Ik snap er niets van want heb steeds de veilig verwijderen optie gebruikt. Ineens alleen maar een pingel van mijn pc dat hij een USB connectie herkend maar vervolgens geen drive meer. Hij blijft nu hangen in stap 6.....

Ik heb eigenlijk geen zin om te wachten tot MMport weer open is. lfo4 vertelde eerder dat je in een notebook zelf je Harde Schijf kan formatteren. Ik denk dat ik dat maar ga doen. Ifo4 bood aan het voor me te doen maar aangezien het me nu 2 keer gebeurd in 1,5 week lijkt het me zinvol om het zelf aan te pakken. Wel even een vraagje nog:

Kwestie van inbouwen in notebook, met win-98 bootdisk opstarten en format c: ?

Als ik hem daarna weer in de Xclef zet, kopieert die dan automatisch zijn eigen bestanden naar de harde schijf of moet ik meer doen???

Verwijderd

Rudedadude schreef op 25 juli 2004 @ 19:50:
Dat is tamelijk matig, maar heeft weinig te maken met de firmware. Zoals je nl. aangaf deed de Xclef het eerst en daarna begon het 'opeens'. Het klinkt een beetje als een gare harde schijf, maar omdat ik er zelf geen ervaring mee kan ik je helaas niet verder helpen.
Das waar maar mijn theorie is dat ie misschien een halve upgrade uitvoert omdat dat ene filetje blijft staan in de map terwijl die eignelijk zou moeten verdwijnen na de system initial en dat ie daarna toevallig een keer wel herkend wordt en weer een halve upgrade uitvoert die mis gaat....

• Rudedadude

Rudedadude

Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 22:53:
[...]

Das waar maar mijn theorie is dat ie misschien een halve upgrade uitvoert omdat dat ene filetje blijft staan in de map terwijl die eignelijk zou moeten verdwijnen na de system initial en dat ie daarna toevallig een keer wel herkend wordt en weer een halve upgrade uitvoert die mis gaat....
Dat zou alleen kunnen wanneer je een keer bewust erna op system initial hebt gedrukt. Op een andere manier kan die file (niet meer, bij vroegere firmwares ging dat geloof ik wel) niet verdwijnen.

Maar aan de andere kant, wat de gevolgen zijn wanneer je alleen de 'normale' firmware upgradet dat is ook maar de vraag.

Verwijderd

Weet iemand iets van (of heeft iemand een educated guess over) het batterijverbruik van ogg t.o.v. mp3? Ik heb nu al mijn mp3's via Lame APS geript, en zou bij ogg waarschijnlijk q7 gebruiken (ogg loopt toch van een schaal van 1 tot 10 ofzo?). Mocht dat zuiniger zijn is het wel de moeite, voor het verschil in bestandsgrootte is het weer een beetje loos om alles opnieuw te rippen.

Verwijderd

Het enige wat ik kan zeggen is dat ogg bij mindere bitrate al een net zo goed tot beter geluid heeft dan MP3 en dan dus zuiniger zou KUNNEN zijn als m3.
Echter dan moeten de gene die muziek omzetten naar ogg ook daadwerkelijk mindere bitrates meegeven en ik weet niet of dit zo is en ik weet ook niet of ogg decoding bij een zelfde aantal bits per seconde meer/gelijk/minder energie kost dan bij mp3

Verwijderd

Pyrus schreef op 23 juli 2004 @ 16:06:
* Pyrus heeft zich ook een HD-500 besteld zojuist :)
Benieuwd hoe snel ik hem ontvang :)
Waar heb je m besteld? Ik heb m besteld bij mobileplaza.nl, maandagavond laat besteld, woensdag 12:00 in huis :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 20:47:
Nou ik kan het helaas niet proberen want hij heeft alweer de geest gegeven. Vermoedelijk is de FAT-structuur weer naar de maan. Ik snap er niets van want heb steeds de veilig verwijderen optie gebruikt. Ineens alleen maar een pingel van mijn pc dat hij een USB connectie herkend maar vervolgens geen drive meer. Hij blijft nu hangen in stap 6.....

Ik heb eigenlijk geen zin om te wachten tot MMport weer open is. lfo4 vertelde eerder dat je in een notebook zelf je Harde Schijf kan formatteren. Ik denk dat ik dat maar ga doen. Ifo4 bood aan het voor me te doen maar aangezien het me nu 2 keer gebeurd in 1,5 week lijkt het me zinvol om het zelf aan te pakken. Wel even een vraagje nog:

Kwestie van inbouwen in notebook, met win-98 bootdisk opstarten en format c: ?

Als ik hem daarna weer in de Xclef zet, kopieert die dan automatisch zijn eigen bestanden naar de harde schijf of moet ik meer doen???
Yep; inbouwen; van flop booten en format C....
En de Xclef zet z'n eigen mapjes er weer op, ja...

Als je een notebook hebt die een beetje makkelijk de HD laat uit- en in-bouwen, dan is het in een half uurtje gepiept.

CHEERS!

Verwijderd

Da's goed om te weten echter het bleek dat er toch iets anders aan de hand was. Ik kreeg dit keer nog wel toegang via USB. Dus heb ik geprobeerd om via die weg de harde schijf te formatteren. (fat32 natuurlijk), maar het had geen effect. Behalve dan dat ik bij het opstarten nu alleen het logo nog maar krijg. Ik dacht misschien een flash-fout. Dus ik heb zelf op de harde schijf een Firware directory aangemaakt en daar de 0.97 firmware in gezet. Vervolgens de Xclef weer gestart en hij doet een firmware upgrade. Daarna wederom helaas, alleen het logo. Aan de AC adapter laadt hij ook niet meer op. Ik heb nu dus een externe harde schijf van 20Gb die voor de rest niets meer doet. Tenzij iemand nog een gouden tip voor me heeft stuur ik hem weer terug naar MMport (voor de 2e keer). Zij zijn er 16 augustus weer dus dat wordt dan afwachten...... :'(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 18:28:
...
Echter dan moeten de gene die muziek omzetten naar ogg ook daadwerkelijk mindere bitrates meegeven en ik weet niet of dit zo is ...
op nieuwsgroepen kom ik nu vaker ogg tegen me een bitrate van 96 kb/s (vind ik gelijkwaardig aan mp3 192 kb/s)... dat is dus een goede ontwikkeling. ik hoop dat ogg meer wordt gebruikt nu.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 18:28:
Het enige wat ik kan zeggen is dat ogg bij mindere bitrate al een net zo goed tot beter geluid heeft dan MP3 en dan dus zuiniger zou KUNNEN zijn als m3.
Echter dan moeten de gene die muziek omzetten naar ogg ook daadwerkelijk mindere bitrates meegeven en ik weet niet of dit zo is en ik weet ook niet of ogg decoding bij een zelfde aantal bits per seconde meer/gelijk/minder energie kost dan bij mp3
Voor zover ik weet gebruikt ogg bij een gelijke bitrate meer rekenkracht en daarmee meer energie. Maar ja, als het bestandje kleiner is... het best is misschien een test met een map mp3tjes en een map oggjes, is alleen nog de vraag welke kwaliteit je gaat vergelijken (wanneer klinken ze even goed?)....

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-11 20:03

Remi

Moo!

Dit is apart, ik heb net geprobeerd om de firmware te upgraden naar 1099 maar nu loopt hij vast bij het opstarten. :{

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

• Rudedadude

Rudedadude

Als je eenmaal 5.118 heb gehad kun je geloof ik niet meer terug naar 1.099. (Weet neit of bij jou dat het geval is. heb je alle aanwijzingen van de Xclef site opgevolg voor het upgraden? Het luistert namelijk nogal nauw. Verder: waar looptie vast en hoe? De Xclef heeft namelijk nogal veel manieren om vast te lopen. Verder bestaat de 1.099 geloof ik uit 2 bestanden en moet je de ene (bij mijn beste weten) eerst installeren door die in de firmware map te zetten en in het menu voor 'system initial' te kiezen en kun je pas daarna het grote bestand in de firmware map zetten.

Verder is de Xclef normaal gesproken benaderbaar door hem via usb aan te koppelen aan de computer en daarna aan te zetten.

Verwijderd

Remi schreef op 28 juli 2004 @ 13:06:
Dit is apart, ik heb net geprobeerd om de firmware te upgraden naar 1099 maar nu loopt hij vast bij het opstarten. :{

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
Komt er nog wel een balkje (die blijft hangen) ?

Dan is je FAT-tabel van de harde schijf naar z'n moer. Enige remedie, hdisk uitbouwen, in een laptop bouwen (in de meeste laptops gaat dit vrij eenvoudig), opstarten met een win98 bootschijfje en een format c: doen. Daarna, hdisk weer in de Xclef en opstarten. Dan kopieert de xclef zelf de benodigde directories weer terug. (met dank aan Ifo4).

Krijg je alleen het logo nog maar te zien? Da's lastiger, dan is er bij het flashen waarschijnlijk iets mis gegaan. Als je nog een USB verbinding kan maken probeer dan opnieuw te flashen door het juiste bin-bestand in de Firmware directory te zetten. Als dat ook niet meer lukt..... terug naar de winkel!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-11 20:03

Remi

Moo!

Ik heb geprobeerd te flashen van 1050 naar 1099 zoals een aantal posts hierboven werd beschreven. Die eerste yt file is idd vanzelf weg gegaan maar toen ik die main binfile er zin zetten kreeg ik niks te zien qua firmware updaten.

Na die poging tot flashen heb ik hem gister nog 1 keer gebruikt waar ik bij moet vermelden dat het lcd scherm er zeer wazig uitzag wat normaal niet het geval is.n Het apparaat werkte toen dus nog "goed".

Vanochtend wilde ik hem weer gebruiken en liep hij de hele tijd vast. Ik zie het logo, versie nummer (1050) en die balk daaronder. En na 3 kwart ongeveer stopt die balk en doet ie helemaal niks meer. Ik kan hem alleen dan nog uitzetten.

De schijf kan ik nog wel benaderen via usb waar ik zag dat die flashfile ook nog steeds in de firmware folder stond. Die heb ik verwijderd maar de schijf vertoond nog steeds hetzelfde probleem.

• dr snuggles
  • Niet online
Remi schreef op 28 juli 2004 @ 15:20:
Ik heb geprobeerd te flashen van 1050 naar 1099 zoals een aantal posts hierboven werd beschreven. Die eerste yt file is idd vanzelf weg gegaan maar toen ik die main binfile er zin zetten kreeg ik niks te zien qua firmware updaten.

De schijf kan ik nog wel benaderen via usb waar ik zag dat die flashfile ook nog steeds in de firmware folder stond. Die heb ik verwijderd maar de schijf vertoond nog steeds hetzelfde probleem.
De binfile en de firmware horen bij elkaar. Andere combinaties (oude firmware, nieuwe binfile) werken niet goed. Probeer opnieuw de 1099 firmware op te zetten (met de adapter goed in je de speler geplugd). Mocht ook dit echt niet gaan, probeer dan 5.118.

Verwijderd

Remi schreef op 28 juli 2004 @ 15:20:
En na 3 kwart ongeveer stopt die balk en doet ie helemaal niks meer. Ik kan hem alleen dan nog uitzetten.

Ik weet niet hoe het met je garantie zit. Als je die niet meer hebt zou ik de format c: proberen. Dat kan ook via USB, heb ik zelf ook geprobeerd. Bij mij hielp het niet maar ik heb denk ik een ander probleem als jij. Jij kan dan in ieder geval uitsluiten dat er iets mis is met de FAT-tabel.

Succes!

• Rudedadude

Rudedadude

Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 23:08:
[...]

Ik weet niet hoe het met je garantie zit. Als je die niet meer hebt zou ik de format c: proberen. Dat kan ook via USB, heb ik zelf ook geprobeerd. Bij mij hielp het niet maar ik heb denk ik een ander probleem als jij. Jij kan dan in ieder geval uitsluiten dat er iets mis is met de FAT-tabel.

Succes!
Formateren lijkt me echt nergens voor nodig. Het wegvallen van het contrast zoals beschreven is normaal, dat gebeurt bij een overgang naar 1.099 en kan zo weer bijgesteld worden. Verder kan het verstandig zijn om naar 5.118 te gaan volgens de hierboven (een aantal post naar boven, het tienstappenplan) en dus eerste de kleine file in de firmware directory te zetten en een system initial te doen ( de file moet dan verdwenen zijn) en daarna de grote file, waarbij je zal zien op het scherm dat de Xclef een firmware upgrade uitvoert.

Verwijderd

Lijkt mij een beetje moeilijk system initial te doen terwijl die jongen nog maar tot 3 kwart kan booten he... Dus eerst formatten lijkt mij toch echt wel een oplossing en dan alsnog misschien de laatste firmware. Maar ik vindt het nogal een gok want er zijn best nog al wat mensen die problemen krijgen naar de upgrade naar de laatste FW en niet alleen mensen die het verkeerd hebben aangepakt....

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 00:10
Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 14:31:
Maar ff vraagje, als ik de HDD er uit haal om hem te kunnen formateren in een laptop verloopt dan ook mijn garantie? Mmplayer is nog dicht ivm vakantie tot medio augustus en zoveel geduld heb ik eingelijk niet want ik wil nog wat opnames maken met het ding via line in die ik aan iemand wil meegeven als die over 2 weekjes weg gaat...
Ik werd een keer bangemaakt door de vraag van MMplayer of ik de garantie zegel had verbroken...of ik heb het hier gelezen in topic 1 ofzo.

NYway: Ik wilde er een 40gig in schroeven en ben daar gewoon mee begonnen want m'n garantie was toch bijna voorbij.....nou ik heb geen garantiezegel gevonden hoor!

Nou moet ik wel zeggen dat op de voorkant Xclef staat en op de achterkant H&B en dat ze misschien ivm garantie zelf dat ding opengeschroeft hebben maar dat verwacht ik niet, hij was iig hagelnieuw.

Overigens werkt die 40gig nog steeds prima met de 5.118 firmware...tsja je weet maar nooit of ze dat tegengaan op 1 of andere manier.

Firmware heb ik van http://xclef.tk/ vandaan.
Die mag best even in de startpost komen te staan..die is verouderd.

[ Voor 11% gewijzigd door Gman op 03-08-2004 22:09 ]

Verwijderd

ik heb sinds een tijdje dat hij bij het laden altijd op 100% staat, hij laat wel op maar het is wel lastig om te zien wanneer je hem van de lader kan afhalen

Verwijderd

Hey there,
I actually do have da' same prob. After ugrading the firmware error 1 is accuring at every start-up.
Did you already fix out this problem?
Thanx for answering!
Greetz Marc

Verwijderd

BTW, zou het nut hebben om de Xclef te defragmenteren?

Verwijderd

Ik ga helaas afscheid nemen van m'n H&B JK20 speler met AB.
Is voor de kenners natuurlijk dezelfde speler als de HD500 alleen zit er H&B logo op. 1 jaar oud. Laatste firmware 5.118
Nooit uit draaghoesje geweest dus smetteloos. Heb ook de doos nog.
Denk er nog zo'n rond de €175 voor te kunnen krijgen.
Iemand een idee waar ik die het beste aan de 'man' kan brengen?
ezy1965*at*hotmail.com

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 10:38:
Ik ga helaas afscheid nemen van m'n H&B JK20 speler met AB.
Is voor de kenners natuurlijk dezelfde speler als de HD500 alleen zit er H&B logo op. 1 jaar oud. Laatste firmware 5.118
Nooit uit draaghoesje geweest dus smetteloos. Heb ook de doos nog.
Denk er nog zo'n rond de €175 voor te kunnen krijgen.
Iemand een idee waar ik die het beste aan de 'man' kan brengen?
ezy1965*at*hotmail.com
Verkoop 'm op marktplaats of ebay.

Verwijderd

[stomme vraag]
Waarom doe je 'm weg?
[/stomme vraag]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 17:07:
[stomme vraag]
Waarom doe je 'm weg?
[/stomme vraag]
Er bestaan geen stomme vragen, ik was het vergeten erbij te zetten.
2 redenen:
1. De 20 GB was vol en uitbreiding naar 40Gb kost zo'n €150
2. Wilde m'n camera aansluiten m.b.v. 2copy2 of de syncbox van mcalley en die kosten zo'n €50

Deze posten bij elkaar opgeteld en hopelijk nog wat munten voor mijn speler bracht mij wel errug dicht in de buurt van een andere speler die dat allemaal in 1 had zitten.

• XdeckX
  • Niet online
wwillem schreef op 25 juli 2004 @ 15:09:
[...]

Bovenstaande deed zich bij mij altijd voor als de firmware versie en de YT990715_x00_xxxx.bin versie niet met elkaar over een kwamen.

Bijvoorbeeld als je upgrade naar 5.118 firmware met de 5.118 yt.bin file dan ging alles goed. Downgrade je vervolgens naar 1.099, dan wordt de yt1099.bin file niet gelezen. Je hebt dan als yt.bin file nog steeds versie 5.118 en als firmware 1.099 -> Xclef start niet op. Oplossing: Niet downgraden :P.
daar lijkt het inderdaad wel op ja.
Ik heb mn speler geupgrade naar 5.118 maar ben daar totaal niet tevreden over. ik vind die level meter irritant, als ik mn speler boot gaat ie standaard terug naar de map waarin ie gebleven was (ongeacht de manier van afspelen... bijv alles afspelen, afsluiten, opnieuw opstarten en dan staat ie standaard in het mapje van het laatste nummer dat gespeeld werd ipv de root)

punt is alleen dat het op een of andere manier niet mogelijk lijkt om de downgraden. omdat ie dan inderdaad niet opstart. en dat is mooi klote als je het mij vraagt.
als iemand hier een oplossing voor heeft hoor ik dat uiteraard graag.

Verwijderd

start ie ook niet door downgraden naar een van de eerste firmware's waarbij je 1 file in de firmware folder moest zetten? Misschien een beetje stomme vraag hoor (ook al lees ik net dat die niet bestaan :P)???

• Rudedadude

Rudedadude

Ik ga niet experimenteren met het downgraden naar een lagere firmware, maar het lijkt mij dat dit hetzelfde zou moeten gaan als omgekeerd: eerst de kleine file 'installeren' en daarna pas de grote file in de folder plaatsen. Maar ik heb hier verder dus geen ervaring mee. Ik heb tijdens mijn vakantie wel een minor bug ontdekt in 5.118. Wanneer ik een nummer speel en onderwijl terugga om alvast een ander nummer te zoeken kan ik maximaal 2 mappen omhoog gaan met het zoeken. wanneer ik 3 mappen omhoog ga slaat de speler vast en stopt deze met spelen. Mogen ze bij multichannel labs weer even aan werken :)

• XdeckX
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 03:14:
start ie ook niet door downgraden naar een van de eerste firmware's waarbij je 1 file in de firmware folder moest zetten? Misschien een beetje stomme vraag hoor (ook al lees ik net dat die niet bestaan :P)???
nee dat werkt ook niet. zelfde probleem :)

Verwijderd

Ik overweeg, of een Iriver h 120, of een Xclef hd 500 aan te schaffen, wie kan aangeven welke de beste keuze is in aanmerking nemende de navolgende voor mij zwaarwegende punten.
--geluidskwaliteit
--ontvangst radio
--duurzaamheid/degelijkheid speler
--het op termijn verkrijgen en vervangen van de batterij (ook als de speler 10 jaar oud is)
--bedrijfszekerheid
--garantie
--regelmatige opdate`s van frimware

• Rudedadude

Rudedadude

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 22:56:
Ik overweeg, of een Iriver h 120, of een Xclef hd 500 aan te schaffen, wie kan aangeven welke de beste keuze is in aanmerking nemende de navolgende voor mij zwaarwegende punten.
--geluidskwaliteit
--ontvangst radio
--duurzaamheid/degelijkheid speler
--het op termijn verkrijgen en vervangen van de batterij (ook als de speler 10 jaar oud is)
--bedrijfszekerheid
--garantie
--regelmatige opdate`s van frimware
Alhoewel je hier met name mensen tegen zal komen die verstand hebben van de Xclef...

- geluidskwaliteit is bij beide goed. Bij de h120 misschien zelfs nog wat beter.
- weet ik niet van de h120. Bij de Xclef is die redelijk, maar verwacht geen wonderen.
- Ik heb hem van 1,5 meter op beton laten stuiteren en afgezien van wat deukjes en krasjes verder geen problemen en in de afgelopen topic hebben meer gruwelverhalen over stuiterende Xclefs gestaan.
- ik heb ergens gelezen dat iemand de xclef ook op aa batterijen heeft laten lopen. Het belangrijkste is de goede vorm batterij weer terug te vinden, verder is die van de Xclef goed vervangbaar, de speler kan makkelijk open en gedemonteerd worden, waarschijnlijk beter dan de h120.
- Daarover zal je het meeste lezen bij de Xclef; deze is niet altijd even stabiel en nog geen enkele firmware werkt volledig foutloos. Voor gewoon gebruik zijn er echter geen problemen, alhoewel ik denk dat de iriver het hierop wint
- garantie hangt toch echt van de leverancier af. Ik heb wel altijd goede verhalen gelezen over mmport, een van de verkopers van de Xclef
- Multichannel brengt nog altijd firmware upgrades uit met als laatste verbetering de support van ogg door de Xclef, een optie die eignelijk al afgeschreven was; boven verwachting dus voor de Xclef.

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem alleen nog niet de service pack cd geprobeerd. Als die daar ook niet opstaat..... heb jij het inmiddels al opgelost?

ijn computer is automatisch voorzien van de laatste updates dus dat kan het niet zijn. usbstor.sys zou dus gewoon aanwezig moeten zijn. nergens te vinden echter

Verwijderd

Zie op dit forum de 40GB xclef HD 500 is nu 379,-

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 14:35 ]

Verwijderd

Modeljaar 2005...wat zou dat precies inhouden, batterij is trouwens wel iets groter geworden zie 1550mAh dus nu zal hij wel 22uur halen.

Verwijderd

:( Net 2 weken geleden de 20 GB versie gekocht :'(
Nou ja, dan die maar over een tijdje upgraden met een grotere HDD.

Verwijderd

Waar kan ik eingelijk goedkoop precies de HDD bestellen die ik wil hebben? Want in de winkel hebben ze vaak maar 2 of 3 types...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 19:00:
Waar kan ik eingelijk goedkoop precies de HDD bestellen die ik wil hebben? Want in de winkel hebben ze vaak maar 2 of 3 types...
hoebedoelu? Een HDD based MP3 speler?
www.mmport.nl, www. mp3spelers.nl, www.mobileplaza.nl en vele, vele anderen....

Of wou je een losse HDD? Kijk eens bij de pricewatch zou ik zeggen.

Dussssssssssss

Verwijderd

Losse :P een Xclef heb ik al :P

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 00:10
De laatste firmware bevalt mij wel, de tag info is nu echt duidelijker weergegeven.
Die meter boeit me echt niet.

Alleen loop hij nu wel regelmatig vast.
Als ik op menu druk (voor een overzicht van de map waarin je zit) en dan op stop druk om een dir hoger te gaan loopt ie nog wel eens vast.
Meestal doet hij dat als ik de speler 5 minuten aan heb, daarna lijkt het niet meer voor te komen.

Heel soms dan gebeurt hetzelfde maar dan worden alles letters ook nog eens chinees ofzo. erg weird.
Ik hoop dat ze dit oplossen.

Trouwens als je er een grotere HD in wilt dan moet je deze firmware (5.118) eigenlijk wel draaien omdat ie nu veel meer nummers en mappen aankan.

M'n 40gig zit nu voor 70% vol en ik zit op 4730 nummers. De oude limiet is dacht ik 5000.

[ Voor 7% gewijzigd door Gman op 16-08-2004 12:15 ]

Verwijderd

Ik dacht dat de limiet 10000 was en met de nieuwste firmware 25000.....

BTW, wou je die 40GB HDD weg doen???? :*)

• srekaewt
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-04 13:48
komt weer een nieuwe firmware hopelijk binnenkort:

http://www.advancedmp3pla.../index.php?showtopic=2742

[ Voor 5% gewijzigd door srekaewt op 16-08-2004 19:45 ]

STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz

Verwijderd

Domme vraag misschien, maar mijn PC heeft geen USB 2.0. Lukt het ook gewoon met USB 1.0? Tnx...

• srekaewt
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-04 13:48
Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 10:38:
Domme vraag misschien, maar mijn PC heeft geen USB 2.0. Lukt het ook gewoon met USB 1.0? Tnx...
sure.. maar koop een sweex usb2 kaartje zou ik zeggen (+- 10 euro).. zeker de moeite waard voor dat bedrag

STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz

Verwijderd

Ik doe het ook met USB 1.1 en dat gaat, hoewel het natuurlijk wel langer duurt!

Verwijderd

Zeg maar gerust VEEL en dan ook echt VEEL langer!!!

Ik zou idd gewoon ff wat geld investeren in een usb2 kaartje van 10 a 25 euro (moet je ff zoeken op kelko ofzo) want het scheelt je gewoon te veel tijd...

Verwijderd

Ik heb een probleem. Vorige week is mijn H&B JK 20 (Xclef HD500) gevallen met als gevolg ERROR 1 als foutmelding. Omdat de HD een zeer raar geluid maakte, ging ik er al vanuit dat deze kapot zou zijn. Even op internet ERROR 1 achterhaald en verdomd ERROR 1 geeft aan dat er geen harde schijf gevonden wordt. Zeer goed mogelijk in geval van een kapotte HD Aangezien een aantal van jullie al een grotere HD in hun (20 GB) gadget gezet hebben, heb ik een 60 GB HD besteld en, om op save te spelen, een grotere broer van de kapotte harde schijf gekocht (MK6021GAS van Toshiba).

Gisteren heb ik deze HD ontvangen en gelijk in m'n gadget geplugged. Allereerst kon ik via USB de harde schijf niet vinden en verscheen bij het opstarten van de gadget zelf de ERROR 2; Stom van me als je je bedenkt dat je een nieuwe harde schijf eventjes moet formateren. Met partition magic heb ik de harde schijf dus geformateerd naar FAT32. Ik heb de schijf niet opgedeeld en hij bestaat dus nu uit één primaire partitie. Onder Windows is de schijf nu zichtbaar zoals ik bij de vorige ook gewend was, maar bij het opstarten zonder USB kabel krijg ik nu ERROR 3 i.p.v. ERROR 2 en direct na deze melding schakelt de gadget zich uit. De software ziet de HD wel als zijnde een 60 Gb aldus het opstartscherm van firmware 1.099 dus lijkt de grootte van de schijf me geen probleem, zoals jullie al schreven. Ik heb al op diverse manieren geprobeerd de upgrades van de firmware in te laden maar helaas is die foutmelding me veel te snel af. Denk toch dat ik een harddisk probleem heb, ook al lijken Windows en partition magic geen probleem te hebben met deze harde schijf.

Zouden jullie me kunnen vertellen wat ERROR 3 inhoud en zo ja, hoe ik deze kan verhelpen. Misschien is het sowieso wel handig als 1 van de jongens die al eerder met het 60 Gb HD bijltje heeft gehakt me even vertelt hoe hij deze heeft geformateerd. (aantal partities, filesysteem, als primair of extended enz.)

Alvast bedankt,

Fred

Verwijderd

Ik heb vandaag eindelijk na 3 weken mijn Xclef 500 gekregen. Ik had hem via mmport besteld, maar niet gezien dat ze gesloten waren voor de vakantie |:( .

Ik had de 20 Gb versie besteld met remote, maar ze sturen me een 30Gb versie zonder remote. Ik kan er niet echt wakker van liggen 10 Gb extra is altijd leuk voor het zelfde geld :) . Ik zie het ook als een mooie uitbreiding voor mijn laptop 30Gb extra :*) .

Ben er tot nu toe te vreden over. Alleen ging de firmupgrade niet erg makkelijk, maarja na wat ik gelezen heb, was ik zeker niet de enige met dit probleem.

Ik had gelezen dat in het begin de accu sneller leeg is maar dat dit steeds langer wordt.

Kan ik hem nu beter elke keer helemaal leeg laten lopen voor dat ik hem weer oplaad? Ik wil de accu zolang mogelijk goed houden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 10:38:
Zoals gezegd duurt het wel een stuk langer. Ik betwijfel echter wel of een appart pci kaartje met usb2 aansluitingen gaat werken aangezien je wss een oude pc hebt (usb2 wordt al gelange tijd standaard meegeleverd afaik) en dan is niet usb1 de limiterende factor maar simpelweg je systeem. Bij mij haalde het niks uit, usb1 of usb2 op mijn celeron 733.

Verwijderd

Nog bedankt voor de reacties op m'n ERROR 3 probleem. Probleem was waarschijnlijk dat hij toch geen filesysteem kon ontdekken op de harddisk. Na voor de zoveelste keer weer eens geformateerd te hebben met partition magic deed m'n gadget het ineens wel. Ik was super blij om te zien dat hij boot zonder error en dat hij zelf de standaard mappen (o.a. FIRMWARE) heeft aangemaakt.
Voor de volledigheid: Het is nu één 60 GB (primaire) FAT32 partitie. Later zal ik hem nog eens proberen te partitioneren.

Volgende probleem was het upgraden van versie 1.099 naar de versies 5.xxx. Jullie noemden al een hoop problemen met het upgraden naar de hogere versies. Ik had ook last van een hangende gadget, zelfs na het opvolgen van de aanwijzingen van http://Openjukebox.free.fr (de site waar ik ook m'n upgrades vandaan heb). Zij hameren op het punt dat je absoluut de USB verbinding netjes moet afsluiten. Mijn bevinding is dat dat wel meevalt. Als je klaar bent met kopieren kun je gerust de USB-kabel lostrekken.

VEEL BELANGRIJKER IS DAT DE BESTANDSNAMEN VAN DE INITIATIE EN UPGRADE FILES KLOPPEN.

De files dienen als er als volgt uit te zien:

initiatiefile: YT990715_500_xxxx.bin
upgradefile: HD500_xxxx.bin

Ik werd pissig toen bleek dat ik deze procedure keer op keer uitvoerde en ik niet verder kwam. Ik kwam erachter dat de naam van de initiatiefile van upgrade 5.110 anders opgebouwd was dan z'n voorgangers. Na deze gerenamed te hebben zoals hierboven werkte het bestand prima.

Wel leuk die nieuwe schermpjes maar ben er nog niet uit of ik die GUI nu echt zoveel fancier vind dan die andere van 1.099. Maar goed OGG support e.d. zijn natuurlijk wel fancy features.

Fred.

Veel plezier met het upgraden.

Verwijderd

Whehe, lekker oud nieuws natuurlijk, maar die User equaliser is echt geweldig!

En gelezen op advancedmp3players: http://www.advancedmp3pla...ab20f1d88b&showtopic=2770 (posts stuffedspacedog)

Die heeft er een 2400 mAh LG batterij in gezet!

Vooralsnog alleen te koop per 4 stuks, 38 dollar. Ruik ik hier een kans voor een inkoopactie?

http://www.batteryspace.c...ction=VIEWPROD&ProdID=945

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@brain_man: I'm in!

Verwijderd

Mooi. Enige probleem: ik heb geen creditcard.
Ik heb trouwens geen haast met het upgraden van de batterij.
(heb m pas net n maandje : garantie nog maar ff houden :) )

HDD upgraden komt ook ooit nog wel eens. Voorlopig heb ik mn 20 GB nog niet vol, en ik wil eigenlijk ff wachten tot die 100GB HDD's een beetje algemeen verkrijgbaar en prettiger geprijsd zijn. 100GB HDD's zijn door de lichtere sliders nl zuiniger en schokbestendiger. Op dit moment heb ik ze nog niet in NL gezien, wel in duitsland inmiddels maar wel bijna 300 euro :/
80 GB kost in NL 153 ofzo....

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

:'( mijn H&B is overleden. Ik heb hem in de vakantie met een autolader met instelbare voltages opgeladen, maar op een gegeven moment stond het voltage op 7,5 ipv de 4,5 die ik normaal gebruik (A/C adapter geeft 5V). Blijkbaar vond de batterij dat niet zo heel leuk. Na deze actie speelde hij wel af terwijl hij aan de 4,5V hing, maar niet meer zonder.
Thuisgekomen heb ik de harde schijf in mijn laptop gestopt, die werkt dus nog wel. Ook nu speelt hij wel met de lader eraan, maar niet alleen. Ik verwacht dus dat de batterij het begeven heeft, maar misschien heeft het 'moederbord' ook een tik gehad?
Weet iemand of en zo ja hoe je een batterij bij kan bestellen of heeft iemand in omg. Utrecht een H&B/X-Clef waarvan ik de batterij mag proberen om te kijken of de speler het verder nog wel doet?
Als het mobo beschadigd is zal er waarschijnlijk een nieuwe/andere speler moeten komen :'(
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.