Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik begin deze topic dan maar opnieuw, aan de hand van de nieuwe leverancier (mp3cdspelers.nl) die hem voor 289 aanbiedt, inclusief afstandbediening.....

Ik quote hieronder uit de post van wwillem, zoals ie stond in Xclef HD500 mini-review, deel 2 ..... Mocht wwillem hier problemen mee hebben, dan kan hij dit me zeggen en haal ik het weg en typ ik zelf wel wat.

Officiele specs Xclef hd500

Op de eerste pagina van deel 1 staat de uitgebreide review met flink veel plaatjes. De startpost die je nu leest, moet je zien als een vervolg op deze review.

Inhoudsopgave
1) Firmware
2) Logo's
3) Afstandsbediening
4) Waar kan ik een Xclef kopen
5) Vragen en antwoorden (FAQ)
6) Nog vragen?

Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~vdberg49/xclef/3d_view.jpg
Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~vdberg49/xclef/tuner.jpg

1) Firmware
De Xclef bevat gelukkig een mogelijkheid om de firmware (soort software) te upgraden. Download het firmware bestand, pak het uit. Zet het bin bestand in de Firmware directory en bij het opnieuw opstarten van de speler wordt de firmware ook geupgrade.

Alle firmwares (& drivers voor win98) bij elkaar, op de website van Emmeau.

Nieuwste firmware: hier (versie 1077)
Firmware fixes van 1072 -> 1077:

code:
1
2
3
4
5
6
* Supports the Nordic language
* Modification of the Playlist error such as 1,1,1,1,2,3,4...in
 the M3U File.
* Step modification when the Tuner frequency is in the increase
 and decrease: 100KHz -> 50KHz 
* Firmware stabilization

Oude firmware: hier (versie 1072)
Firmware fixes van 1068 -> 1072:
code:
1
2
3
4
* Improvement against not playing files that have been encoded/
 recorded when the HD500 has less than five files.
* Some modification of FM frequency reception.
* Improvement against not encoding when the HD-500 has over 2.5GB.

Grafische equaliser:
Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~vdberg49/xclef/graphic_eq.jpg

2) Logo's
Je kan plaatjes van 160x105 in zwartwit (monochroom in paint, dus geen grijswaarden) als bootlogo gebruiken. Deze moet in de ROOT komen en LOGO.BMP heten.

Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~vdberg49/xclef/GoT_boot_loading.jpg.

Hier staat GoT made logo's, op de webspace van xrikus.

Ben je zo enthousiast geworden dat je zelf logo's wil maken, dan heb ik hier een klein Stappenplan voor je.

3) Afstandsbediening
Sinds eind augustus 2003 is er een afstandsbediening te koop:
Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~vdberg49/xclef/afstandbediening1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~vdberg49/xclef/afstandbediening2.jpg
Met dank aan Barney voor de foto's van de afstandsbediening.

Let trouwens wel op bij het kopen van deze remote: Hij werkt alleen op de nieuwe xclefs, gekocht na 20 augustus 2003. Op de oude versies werkt de play knop op de remote niet. Zeer waarschijnlijk is dit op te lossen met een firmware upgrade, maar wacht in ieder geval even met je aankoop van de remote totdat er meer duidelijkheid over is. Eind december komt er een nieuwe remote die op alle xclef versies moet gaan werken.

De afstandsbediening bevalt vrij goed. Hij doet wat hij moet doen en is niet duur. Daarentegen heeft hij (helaas) geen LCD schermpje en hij voelt wat minder solide aan dan hij eruit ziet. De afstandsbediening is wel lekker licht.

4) Waar kan ik de Xclef HD500 kopen?
Bij:
Mp3cdspelers (NL),
Mmport (NL) en
Advanced Mp3 Players (UK)
In de Tweakers.net Shopservey kun je kijken hoe tevreden mensen zijn over deze winkels.

5) Vragen en antwoorden (FAQ):
Zijn er al wat nieuwe bugs bekend :?
Jazeker, kijk maar eens hier.

M'n Xclef blijft hangen bij het opstarten. Wat nu :?
Hang je speler aan de adapter, stop de usb kabel erin en zet de nieuwste firmware op je speler. Usb kabel afkoppelen, speler opnieuw starten en de firmware wordt geupdate. Daarna zou alles weer goed moeten werken.

Het lijkt wel of iedereen problemen heeft met de Xclef, hoe zit dat :?
Er worden enorm veel Xclefs verkocht. Net als met andere apparatuur gaat daar wel eens wat van kapot. De tevreden gebruikers zul je weinig horen, maar veel mensen met problemen posten hier, vandaar dat je hier dus veel problemen tegen komt. Lees ook het duidelijke stukje van Rudedadude.

Ik vind 20GB toch wat weinig, heb je ook een Xclef met een grotere opslagcapaciteit :?
Jazeker. De 40GB versie wordt vanaf oktober 2003 verkocht. Daarnaast kun je zelf ook een laptop hardeschijf kopen met een grotere opslag capaciteit.

Zit er een aparte line-out op de Xclef :?
Nee, maar je kunt zonder problemen de gewone koptelefoon-uitgang nemen. Geluid is prima hierdoor, er treden geen vervormingen op.

6) Nog vragen?
Het kan natuurlijk zo zijn dat je nog vragen hebt. Doe dan het volgende:
• Lees de handleiding door die je bij de speler hebt gekregen.
• Kijk eens of je vraag in de 12 punten-tellende-review voorkomt (het hele topic doorlezen is niet de bedoeling).
• Post je vraag in dit topic.
Dat is alles :).

Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~vdberg49/xclef/schermgroot2.jpg
*Xclef in het donker door Barney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-08 15:54
heeft er iemand eigenlijk al eens zo'n remoten open gedaan?
ik zou wel eens willen weten hoe dat ding werkt (kan ik er misschien een remote voor maken voor in de auto)
Is er misschien iemand die dit zelf al eens geprobeert heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ik hoop de mijne morgen en anders donderdag te krijgen (inclusief AB dus) dan zal ik eens kijken of ie vrijblijvend opengemaakt kan worden, als dat kan zal ik er een paar foto's van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Nieuwste firmware is hier
te vinden of,
rechtstreeks downloaden.
Het gaat hier om firmware 1094 (18-01-2004).
Heb hem zelf al zonder problemen op mijn Xclef gezet.
Opvallend zichtbaar verschil is, zonder dat dit opgegeven is als verandering, dat bij het aanzetten de grootte van de hd wordt aangegeven.

[ Voor 40% gewijzigd door ronaldinho op 20-01-2004 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
AAhhh, ok, interessant.
Ik zie net dat hij vroeger ook al eens bij mp3cdspeler.nl verkocht is. Wie heeft 'm toendertijd daar gekocht, en hoe lang duurde het bij jullie voor hij aankwam.

Ik kan haast niet wachten tot ik hem kan gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XdeckX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ronald1971 schreef op 20 januari 2004 @ 22:56:
Nieuwste firmware is hier
te vinden of,
rechtstreeks downloaden.
Het gaat hier om firmware 1094 (18-01-2004).
Heb hem zelf al zonder problemen op mijn Xclef gezet.
Opvallend zichtbaar verschil is, zonder dat dit opgegeven is als verandering, dat bij het aanzetten de grootte van de hd wordt aangegeven.
maar ondertussen hebben ze nog steeds geen resume functie voor m3u playlists gemaakt. en daar zit ik wel ernstig op te wachten :)
maar goed vanavond maar even weer updaten.
ik moet trouwens zeggen dat deze update wel lang op zich heeft laten wachten.
SMulTiE schreef op 21 januari 2004 @ 06:56:
AAhhh, ok, interessant.
Ik zie net dat hij vroeger ook al eens bij mp3cdspeler.nl verkocht is. Wie heeft 'm toendertijd daar gekocht, en hoe lang duurde het bij jullie voor hij aankwam.

ik heb em bij mp3cdspeler.nl gekocht. met een week had ik em in huis. ik heb em destijds besteld op het moment dat je er gratis een AB bij kreeg (leuke gratis gadget waar ik nooit wat mee gedaan heb ;))
ik ben dr zeer over te spreken. zowel over de speler zelf als over de snelle afhandeling van mp3cdspeler.nl

[ Voor 30% gewijzigd door XdeckX op 21-01-2004 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
SMulTiE schreef op 21 januari 2004 @ 06:56:
AAhhh, ok, interessant.

Bij mij duurde het 1 dag. Maandag geld overgemaakt d.m.v. bankopdracht, volgende dag bezorgd.
Ging waarschijnlijk zo snel, omdat we allebij rabo hadden. :)

[ Voor 10% gewijzigd door ronaldinho op 21-01-2004 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
ronald1971 schreef op 21 januari 2004 @ 18:58:
[...]

Bij mij duurde het 1 dag. Maandag geld overgemaakt d.m.v. bankopdracht, volgende dag bezorgd.
Hhhhmmm, dan zou ie vandaag binnen gekomen moeten zijn. Ik ben bang dat er bij mij 2 dagen minimaal overheen gaan.
Dan nog, geen bezorgkosten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
die nieuwe firmware is (in mijn geval) zeker de moeite waard,
het is de eerste keer dat de resume functie(real) in een lange mp3 werkt!
hiervoor begon hij telkens opnieuw aan het begin van de mix.
Naar mijn gevoel start de HD500 nu ook sneller op, maar dit kan ook zo zijn omdat ik dat gewoon denk O-)

anyway, heeft iemand nu al de AB geopend? (wou het zelf eerst proberen, maar nu plijkt dat ik dat ding kwijt ben |:(
Hopelijk vind ik die remote snel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genosis
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-08 23:07
wrm wil je die remote openen, totaal niet interresant, zijn alleen paar schakelingetjes en that's it.. maarja werkt opzich wel best die afstandsbediening :)

voor de rest is de xclef perfect dingetje, hij rox!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
mooi man, ik hoop dat ie morgen binnenkomt, anders moet ik wachten tot maandag, ik ben nl in 't weekend bij m'n vriendin....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
Genosis schreef op 22 januari 2004 @ 17:54:
wrm wil je die remote openen, totaal niet interresant, zijn alleen paar schakelingetjes en that's it.. maarja werkt opzich wel best die afstandsbediening :)

voor de rest is de xclef perfect dingetje, hij rox!
ik had geschreven:
Door vanThijs - Tuesday 20 January 2004 21:28
heeft er iemand eigenlijk al eens zo'n remoten open gedaan?
ik zou wel eens willen weten hoe dat ding werkt (kan ik er misschien een remote voor maken voor in de auto)
Is er misschien iemand die dit zelf al eens geprobeert heeft?
daarom dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een hd500:

Als ik (sommige) bestanden kopieer krijg ik een error:

- het pad is te lang :(

twee vragen:

waardoor komt het en hoe los ik het op.

Groeten lennart

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 15:16:
Ik heb ook een hd500 en had vaak gezeik met het pad is te lang :(.
:? Herformuleer je vraag eens als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klinkt als te lange bestandsnaam
ik wist alleen niet dat dat hierop ook was, dezelfde foutmelding krijg je wel bij cd's als je te lange bestandsnamen gebruikt

nu een paar dagen mn xclef hd500 binnen, ben er erg tevreden mee, vind alleen het letterype/display niet echt mooi... maar ja daar kijk je toch niet steeds op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Laatst online: 13-09 19:55

smallboy

N/A

Weet iemand wanneer de xclef hd800 uitkomt? En of ie uberhaupt wel hier in nl uitkomt?

De hd 500 wordt nu ook weer bij www.mp3cdspelers.nl verkocht btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 20:21:
klinkt als te lange bestandsnaam
ik wist alleen niet dat dat hierop ook was, dezelfde foutmelding krijg je wel bij cd's als je te lange bestandsnamen gebruikt
Daar ligt het niet aan:
iHP-120 file transfer

Jammer genoeg wordt daar echter geen oplossing beschreven. Ik denk dat het aan m'n speler ligt. Een vriend van mij met ook een xclef hd500 (ik heb 20 gig, hij 40, allebei zelfde firmware) kan wel het zelfde bestand kopieren :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu toch een probleem tegen gekomen met mijn Xclef. Ik heb nog geen regelmaat erin kunnen ontdekken, dus waardoor het komt is nog niet helemaal duidelijk.

Als ik hem opstart krijg je dat 1e schermpje. Dan gaat de harde schijf tikken (en constant opspinnen) en duurt het vrij lang voor je het volgende scherm krijgt (het scherm met de percentagebalk). Deze balk gaat erg langzaam vol, en loopt steeds opnieuw vol. Ook 'tikt' het beeldscherm een beetje op hetzelfde ritme als de harde schijf.
Dit blijft zo doorgaan totdat ik de speler opstart met netvoeding. Hierna is het weg, en kan het een paar keer wegblijven, of komt het meteen weer terug als ik de netvoeding eruit haal. (Dit klinkt net alsof de batterij leeg is maar dat is hij dus niet, zit op 80%).
Dit tikken is ook één keer begonnen terwijl ik al in de browser zat en net een nummer had opgezocht.

Is dit normaal? |:(

EDIT: er zit trouwens de nieuwste firmware op

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Nee, dit is niet normaal bokkiej. Laad de batterij een uur of 3 op (tot de 100%) en scan de harde schijf op fouten. Het is en blijft fat32 formaat, dus daar kunnen fouten in sluipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:20
Weet iemand een site waarop staat hoe je die EQ moet instellen? Ik zit nu een beetje te testen ermee, maar het is handig om te weten 60-250-1k-4k-12k nu precies betekent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Kwam op mijn eeuwige speurtocht naar meer info over de Xclef de volgende link tegen.
Deze boys porten hun eigen player naar de diverse devices, en zoals het er uit ziet zijn ze in de Xclef geinteresseerd.
Ga daar ook maar eens posten denk ik

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy

smallboy

N/A

aryan schreef op 25 januari 2004 @ 16:13:
Weet iemand een site waarop staat hoe je die EQ moet instellen? Ik zit nu een beetje te testen ermee, maar het is handig om te weten 60-250-1k-4k-12k nu precies betekent
Dat is persoonlijk.

De getallen die je noemt staan voor het aantal Hz. Hoe lager het getal, hoe lager de tonen die erbij horen. Een basline zit bijv. rond de 90 Hz. Dus wil je meer bass, dan moet je 60 en 250 Hz wat omhoog gooien, wil je meer hoog erin, dan 12 kHz omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 12:55:
Ik ben nu toch een probleem tegen gekomen met mijn Xclef. Ik heb nog geen regelmaat erin kunnen ontdekken, dus waardoor het komt is nog niet helemaal duidelijk.

Als ik hem opstart krijg je dat 1e schermpje. Dan gaat de harde schijf tikken (en constant opspinnen) en duurt het vrij lang voor je het volgende scherm krijgt (het scherm met de percentagebalk). Deze balk gaat erg langzaam vol, en loopt steeds opnieuw vol. Ook 'tikt' het beeldscherm een beetje op hetzelfde ritme als de harde schijf.
Dit blijft zo doorgaan totdat ik de speler opstart met netvoeding. Hierna is het weg, en kan het een paar keer wegblijven, of komt het meteen weer terug als ik de netvoeding eruit haal. (Dit klinkt net alsof de batterij leeg is maar dat is hij dus niet, zit op 80%).
Dit tikken is ook één keer begonnen terwijl ik al in de browser zat en net een nummer had opgezocht.

Is dit normaal? |:(

EDIT: er zit trouwens de nieuwste firmware op
Ik heb dit ook wel eens gehad, probeerde de schijf op te spinnen, en dan begon hij te tikken, en gebeurde er niks meer.
Toen de batterij weer netjes vol was, was er geen enkel probleem.
Nu ook geen last meer van.
Zou de batterij eens een keer volledig ontladen.

en inderdaad zoals hierboven al aangegeven is, je fs checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emmeau schreef op 25 januari 2004 @ 16:36:
[...]

Ik heb dit ook wel eens gehad, probeerde de schijf op te spinnen, en dan begon hij te tikken, en gebeurde er niks meer.
Toen de batterij weer netjes vol was, was er geen enkel probleem.
Nu ook geen last meer van.
Zou de batterij eens een keer volledig ontladen.

en inderdaad zoals hierboven al aangegeven is, je fs checken
Scandisk gedaan, gaf niks verkeerds aan. Op 100% heb ik idd geen problemen meer gehad. Ontladen doe ik gewoon door hem te laten spelen? Ik ben benieuwd of hij dan straks weer (als hij op 80% zou staan bijvoorbeeld) gek gaat doen... de tijd zal het leren.

Kan je trouwens aangeven wanneer het probleem precies over ging? Nadat je hem weer tot 100% had opgeladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 14-09 12:39

Rudedadude

Maybe we were born to run

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 22:01:
[...]

Scandisk gedaan, gaf niks verkeerds aan. Op 100% heb ik idd geen problemen meer gehad. Ontladen doe ik gewoon door hem te laten spelen? Ik ben benieuwd of hij dan straks weer (als hij op 80% zou staan bijvoorbeeld) gek gaat doen... de tijd zal het leren.

Kan je trouwens aangeven wanneer het probleem precies over ging? Nadat je hem weer tot 100% had opgeladen?
Aangezien je net een nieuwe speler heb zou ik er ieg voor zorgen dat je de eerste ig keer de batterij volledig laadt en pas weer oplaadt wanneer de speler zelf uitvalt (wanneer de batterijen op zijn schakelt de Xclef zich vanzelf uit). Als je dan de Xclef gaat opladen staat het laadpercentage dan meestal op de 20 of 30%.Daarmee zorg je ervoor dat de batterij fatsoenlijk 'ingewerkt' raakt. Ik heb een dergelijk probleem alleen als de accu leeg is.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XdeckX
  • Niet online
volgens mij heb ik een foutje in de nieuwe firmware ontdekt. zoals al eerder gezegd werk ik bijna alleen maar met playlists. en daar zit em dus net te kneep.
bij de nieuwe firmware is je playlist altijd maar 100 files (zelfs als er daadwerkelijk meer inzitten)
ik heb zegmaar een playlist met 600 nummers verspreid over de speler. opgeslagen met winamp in de playlist dir. speler booten en playlist laden. en dan geeft ie keurig 100 files aan (ik het het nog een keer getest met een andere playlist van 200 files. zelfde probleem)
dus heb ik mijn f/w maar weer terug gezet naa 1077.
het vage is overigens wel dat ik dan maar een playlist van 497 files zie ipv de 601 :/
misschien maar eens een ander playlist appje bekijken. wie weet zit het daar in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

XdeckX schreef op 26 januari 2004 @ 09:47:
volgens mij heb ik een foutje in de nieuwe firmware ontdekt. zoals al eerder gezegd werk ik bijna alleen maar met playlists. en daar zit em dus net te kneep.
bij de nieuwe firmware is je playlist altijd maar 100 files (zelfs als er daadwerkelijk meer inzitten)
Ik had hetzelfde al opgemerkt. In vorige firmware versies kreeg ik altijd een mooie rits koreaanse tekentjes in mijn scherm, bij deze kapt de speler het aantal files af naar 100. Wie weet komt er nog eens een echte oplossing.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudedadude schreef op 26 januari 2004 @ 09:13:
[...]

Aangezien je net een nieuwe speler heb zou ik er ieg voor zorgen dat je de eerste ig keer de batterij volledig laadt en pas weer oplaadt wanneer de speler zelf uitvalt (wanneer de batterijen op zijn schakelt de Xclef zich vanzelf uit). Als je dan de Xclef gaat opladen staat het laadpercentage dan meestal op de 20 of 30%.Daarmee zorg je ervoor dat de batterij fatsoenlijk 'ingewerkt' raakt. Ik heb een dergelijk probleem alleen als de accu leeg is.
Ik heb hem laten spelen maar na 3 1/2 uur begon hij weer met tikken dus ik kan geeneens blijven spelen totdat de speler uitvalt.
Kan ik hem niet op een andere manier ontladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XdeckX
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 11:02:
[...]

Ik heb hem laten spelen maar na 3 1/2 uur begon hij weer met tikken dus ik kan geeneens blijven spelen totdat de speler uitvalt.
aan je pc hangen zonder de externe voeding te gebruiken en dan files transferren. dat schijnt ook goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een half jaartje is nu mijn display dood :( ffie hopen dat er genoeg garantie opzat bij mp3cdspeler :S Meer mensen dit probleem gehad of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 11:02:
[...]

Nachtje gewoon aan laten staan zonder te laten spelen. Het gaat minder snel, maar de baterij wordt leger omdat je 'em minder zwaar belast.

Of radio, daar heb je de harddisk ook niet voor nodig.

Verder, als dit probleem na verloop van tijd blijft zal die toch echt terug moeten voor een andere accu.

[ Voor 17% gewijzigd door Rudedadude op 26-01-2004 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudedadude schreef op 26 januari 2004 @ 12:22:
[...]

Nachtje gewoon aan laten staan zonder te laten spelen. Het gaat minder snel, maar de baterij wordt leger omdat je 'em minder zwaar belast.

Of radio, daar heb je de harddisk ook niet voor nodig.

Verder, als dit probleem na verloop van tijd blijft zal die toch echt terug moeten voor een andere accu.
geniaal idee van de radio 8) Nu maar ff geduld hebben...

aan de computer hangen en files transferren gaat namelijk ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
cool, ik hem hem net stiekem tijdens stage opgehaald..
Ik moet helaas nog wel ff wachten tot ik thuis ben voor ik 'm kan gaan opladen.
En dan wordt het volpompen (met helaas USB1.1 :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy

smallboy

N/A

SMulTiE schreef op 26 januari 2004 @ 15:25:
cool, ik hem hem net stiekem tijdens stage opgehaald..
Ik moet helaas nog wel ff wachten tot ik thuis ben voor ik 'm kan gaan opladen.
En dan wordt het volpompen (met helaas USB1.1 :( )
Dus ff een usb 2.0 kaartje halen maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 19:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

smallboy schreef op 26 januari 2004 @ 15:58:
[...]

Dus ff een usb 2.0 kaartje halen maar :)
Ja idd... met een USB 2.0 verbinding heb je die 20 Gb in een minuutje of 10 (of minder) vol, met USB 1.1 ben je echt meer dan een uur zoet...... en da's niet leuk om op te wachten :)
Kom ik elke keer weer achter als ik naar mijn ouders ga (die hebben USB 1.1, ik 2.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ok dan, ik heb 'm nu bij me thuis liggen en ik ben er nu al helemaal verliefd op !
Ik ben 'm nu aan 't opladen dus ik hoop er rond 20:00-21:00 mee te kunnen gaan experimenteren! Firmware upgraden doe je gewoon door de .bin in de FIRMWARE folder te stoppen en vervolgens de player aan te zetten? Of moet je hem selecteren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
SMulTiE schreef op 26 januari 2004 @ 16:37:
Ok dan, ik heb 'm nu bij me thuis liggen en ik ben er nu al helemaal verliefd op !
Ik ben 'm nu aan 't opladen dus ik hoop er rond 20:00-21:00 mee te kunnen gaan experimenteren! Firmware upgraden doe je gewoon door de .bin in de FIRMWARE folder te stoppen en vervolgens de player aan te zetten? Of moet je hem selecteren ?
Gewoon in de firmware map pleuren.
Xclef loskoppellen (via veilig verwijderen in je tray), Xclef aanzetten.
Hij zal dadelijk weergeven: "firmware upgrading".
Na een tijdje valt hij uit (balkje vol, kan enige tijd duren).
Daarna gewoon opzetten en voila, je bent geupgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
kort vraagje, kun je de player ontkoppelen zodra hij op 100% staat, of moet je wacht tot bv. het scherm uitgaat???

Btw, hij laadt nu al vanaf half 5 (dus 4 uur) op en hij staat nu op 80 %, ik dacht dat de oplaadtijd tussen de 2.5 en 3.5 was???

[ Voor 38% gewijzigd door Smultie op 26-01-2004 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Damn, nog steeds op 80%.... Ik ben bang dat als ik 'm eruit haal dat de batterij-capaciteit afneemt, maar ik wil echt niet nog veel langer wachten voordat ie vol is :? :? :?

[ Voor 4% gewijzigd door Smultie op 26-01-2004 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
De eerste keer duurt het wat langer. Alstie na 5 uur laden nog niet op 100% staat kun je hem er wel uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
damn, na dik 4 uur dus maar gedaan, mocht dit de batterij-levensduur schaden, dan koop ik in dat geval dan wel een nieuwe...

p.s. 20 gig via USB 1.1 kopieren SUCKS!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 00:37

Jentae

Houdt van aglets.

Klopt wel ja. Wees trouwens niet verbaasd als de backlight van je display aan blijft tijdens het opladen... stond ik ook verbaasd van te kijken, maar goed...

btw hebben jullie losse muziekfiles in de root staan? Ik had dat eerst maar dat liep echt k*t, deed 30 sec. om te booten ofzo... Dus ik heb ze in een map 'Muziek' gezet (naast de map 'Dinges' voor films en installfiles enzo) en toen werkte dat perfect :)

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Jentae schreef op 26 januari 2004 @ 22:27:
Klopt wel ja. Wees trouwens niet verbaasd als de backlight van je display aan blijft tijdens het opladen... stond ik ook verbaasd van te kijken, maar goed...

btw hebben jullie losse muziekfiles in de root staan? Ik had dat eerst maar dat liep echt k*t, deed 30 sec. om te booten ofzo... Dus ik heb ze in een map 'Muziek' gezet (naast de map 'Dinges' voor films en installfiles enzo) en toen werkte dat perfect :)
wat klopt wel, dat de batterij aan kwaliteit verliest als ik de eerste keer niet 100% oplaad (maar wel al 4 uur achtereen aan had staan) of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ok, ik heb dus maar uiteindelijk ervoor gekozen om toch maar door te gaan laden. Toen ik weer (opnieuw) begon stond ie dus op 80%.... Na een uurtje (gokje) nu nog staat ie nu op 100%, en daar blijft ie op staan, hij gaat dus niet uit ofzo (moet dat eigenlijk, of kun je hem op dat moment, als ie dus op 100% staat, zelf uitzetten omdat ie dan echt helemaal klaar is met opladen??)

Ik wil er zo meteen maar gelijk de 5 gig die ik nog niet heb gebrand op zetten, zodat ik morgen tenminste lekker naar stage kan fietsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
OK, weer ff een kort vraagje. Ik heb vernomen dat het kopieren van gegevens naar de speler veel batterijen vreet (vooral omdat ik USB 1.1 heb, dan duurt het nl. gewoon langer). Ik hou dus de stroom erop als ik gegevens verzet.
Ik kan op deze wijze echter niet zien dat ik gegevens aan het versturen ben. Wordt er wel daadwerkelijk energie geleverd en wordt de speler op deze wijze niet overladen ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ej SMulTiE:

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister mn xlcef binnen gekregen, ben zeer tevreden :-)
Ben ook wel benieuwd naar smutties vraag over het opladen, gaat de speler uit wanneer hij klaar is met opladen? bij mij stond hij al een uurtje op 100% en in mijn boekje betekend 100% nog steeds dat iets volledig klaar is. Dus ik heb hem toen maar er uit gehaald. Slecht bezig geweest?

and now for my second question.
Ik heb net zitten klooien met de line in record functie die ik zeker van plan ben vaak te gaan gebruiken. Zoals gebruikelijk heb ik zeer voorzichtig het volume op mn mengpaneel laten opkomen om zo te zorgen dat de bedrading niet doorbrand etc. Maar toen ik ging luisteren in de koptelefoontjes hoe hard het signaal was klonk dit echt tering hard terwijl mn schuif pas voor 70% open stond. En toen ik de file ging terug luisteren klonk deze wel respectabel zacht (niet te hard, ook niet te zacht), ook met de schuif 100% open.
Zit er een geluidsbegrenser in de xcleff die het binnen gekomen signaal op een max niveau houdt ter bescherming van de speler ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XdeckX
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 13:24:
Gister mn xlcef binnen gekregen, ben zeer tevreden :-)
Ben ook wel benieuwd naar smutties vraag over het opladen, gaat de speler uit wanneer hij klaar is met opladen? bij mij stond hij al een uurtje op 100% en in mijn boekje betekend 100% nog steeds dat iets volledig klaar is. Dus ik heb hem toen maar er uit gehaald. Slecht bezig geweest?

and now for my second question.
Ik heb net zitten klooien met de line in record functie die ik zeker van plan ben vaak te gaan gebruiken. Zoals gebruikelijk heb ik zeer voorzichtig het volume op mn mengpaneel laten opkomen om zo te zorgen dat de bedrading niet doorbrand etc. Maar toen ik ging luisteren in de koptelefoontjes hoe hard het signaal was klonk dit echt tering hard terwijl mn schuif pas voor 70% open stond. En toen ik de file ging terug luisteren klonk deze wel respectabel zacht (niet te hard, ook niet te zacht), ook met de schuif 100% open.
Zit er een geluidsbegrenser in de xcleff die het binnen gekomen signaal op een max niveau houdt ter bescherming van de speler ofzo?
nee de speler gaat niet uit tijdens het opladen als ie voor 100% is opgeladen.

en vraag 2. volgens mij zit er niet zon begrenzer op. dat is geloof ik bij europeese dingen wel verplicht maar de xclef is als ik het goed begrepen heb een import uit korea ofzo. wat ik er van weet zit er dus geen volumebegrenzer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus ik moet alsnog uit kijken met het volume van mn mengpaneel? Dan nog vind ik het vreemd dat het geluid dat tijdens het opnemen uit de earplugs van mn xclef komt zoveel harder is dan het uiteindelijke volume van de encoded mp3. iemand een idee?

maar zolang het volume op de encoded mp3 maar niet overstuurt is etc moet ik denk ik maar het bijna ridicule volume uit de dopjes ignoren denk ik he :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 14:08:
dus ik moet alsnog uit kijken met het volume van mn mengpaneel? Dan nog vind ik het vreemd dat het geluid dat tijdens het opnemen uit de earplugs van mn xclef komt zoveel harder is dan het uiteindelijke volume van de encoded mp3. iemand een idee?

maar zolang het volume op de encoded mp3 maar niet overstuurt is etc moet ik denk ik maar het bijna ridicule volume uit de dopjes ignoren denk ik he :D
Opgenomen geluid is idd wat zachter. Je kunt de oordopjes eruit halen tijdens het opnemen, of het geluid terug schroeven en de mp3 die onstaat "normalizen". Simpel gezegd: het volume op normaal niveau brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kheb mn xclef aan de tape uitgang hangen op mn mengpaneel (de record uitgang voor dat tapes etc.) en de enige mogelijkheid om het geluid zachter te brengen is dus de door de kanaal schuiven niet vol open te gooien. Maar zoals je kan voorstellen draait dit niet lekker als je moet opletten tot hoever je de kanalen opengooit. (de master schuif is niet gelinkt aan de tape uitgang). Anyway is het geluidsniveau van de mp3tjes precies goed en hoef ik mij denk ik dus ook geen zorgen te maken over eventuele schade aan mijn line in denk ik? of denken hier mensen anders over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schade aan je lijn in krijg je niet zomaar, dan moet je al een koptelefoonuitgang aansluiten op de in en op 100% volume zetten.. En dan nog gaat de meeste apparatuur daarvan niet kapot. (Een ander verhaal is het als je met professionele apparatuur werkt waarvan de line outs op een ander (HOT) niveau werken.)

Kijk gewoon wat jij qua opname niveau het prettigst vind, beluister eventueel de opgenomen MP3 eerst weer op je pc (dus eerst het filetje ná opname overzetten) ipv op de koptelefoon uitgang.

Nog iets anders, je had het in een eerdere post over het doorbranden van bedrading, daar hoef je echt niet bang voor te zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AAh ok dan maak ik me geen zorgen !
qua volume niveau kan ik niets veranderen aangezien er een constant volume uit de tape uitgang komt (naja kan dus wel door de kanaal schuiven niet 100% open te gooien, maar dat draait niet lekker als je de ene plaat er in gooit dat je moet gaan opletten hoe hard je hem erin zet. ) Daar ga ik niet aan beginnen, dus zijn mn volume regel opties vrijwel nihil :p maar das ook weer niet erg aangezien ik tevreden ben met de mp3's die er via mn speler uitrollen. wat heerlijk toch als er geen problemen zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ik zat ff te kijken naar de eigenschappen van de USB harddisk, en dan zie ik daar de mogelijkheid onder policies (dus bij Device Manager, rechtermuisknop --> properties, dan policies) zie ik staan:

- optimize for quick removal:
This setting disables write caching on the disk and in Windows, so you can disconnect this device withouy using the Safe Removal icon.

- Optimize for performance
This setting enables write caching in Windows to improve disk performance. To disconnect this device from the computer, click the Safely Remove Hardware icon in the taskbar notification area.

De bovenste staat bij mij aangeklikt, waardoor je haast zou denken dat ik 'm er zo uit zo kunnen trekken. Ik heb 'm helaas al vol staan, en icm met USB 1.1 wordt dat een nogal langdurige operatie mocht het niet kunnen.
Wie kan hierover uitsluitsel geven of heeft al ervaring met dit gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
damn, hij wil niet meer uit.....
Bovendien geeft ie aan dat ie op stroom loopt terwijl er niks in zit.... Ik hoor 'm ook al meer spinnen, je gaat me toch niet vertellen dat dat ding nu al naar z'n grootje is hè???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae

Jentae

Houdt van aglets.

Smultie: 30 seconden stopknop ingedrukt houden ipv 10 (reset).

En gebruik ajb de 'EDIT POST' knop als je nog iets wilt toevoegen ivm double of triple posting.

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Sorry, je hebt helemaal gelijk, ik was alleen aardig over de zeik, want ik snapte gewoon niet wat ik verkeerd heb gedaan. Ik ben nu teruggegaan naar 1.077 en heb de boel eerst goed geformatteerd. Ik hoop wel dat ie het nu wel wat beter gaat doen.

Vooralsnog doet ie het weer...
Ik denk dat ik het voorlopig maar ff op 1.077 hou.

[ Voor 15% gewijzigd door Smultie op 27-01-2004 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 22:01:
[...]

hij zit weer te tikken :( Ik heb hem dus helemaal leeg gehad, aan de oplader gedaan (hij was binnen 10 minuten weer op 50% op de een of andere manier), hem na 7 uur er weer afgehaald en weer laten spelen. Nu begint hij wéér met tikken. Nog een keer ontladen of maar eens formatteren en andere (oudere) firmware proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae

Jentae

Houdt van aglets.

Misschien ligt het gewoon aan het feit dat de interne HDD niet goed is? Stuur eens een email naar de winkel waar je m hebt gekocht met je probleem, misschien krijg je een nieuwe.

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 20:40:
[...]hij zit weer te tikken :( Ik heb hem dus helemaal leeg gehad, aan de oplader gedaan (hij was binnen 10 minuten weer op 50% op de een of andere manier), hem na 7 uur er weer afgehaald en weer laten spelen. Nu begint hij wéér met tikken. Nog een keer ontladen of maar eens formatteren en andere (oudere) firmware proberen?
Als je via usb bij de harddisk kan komen, zou ik inderdaad de partitie opnieuw formatteren. Wel even opletten dat het fat32 moet zijn.
Als je de player dan loskoppelt (via icoontje in traybar) gaat hij uit. Als je hem dan aanzet, zal je player de benodigde mappen aanmaken.

Heb het hier ook gedaan na de tikken en ze eigenlijk niet meer teruggehoord nadien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Hoe zit het eigenlijk met mijn vraag van hierboven (ik geloof dat emmeau er wel een boel vanaf weet)
Ik zat ff te kijken naar de eigenschappen van de USB harddisk, en dan zie ik daar de mogelijkheid onder policies (dus bij Device Manager, rechtermuisknop --> properties, dan policies) zie ik staan:

- optimize for quick removal:
This setting disables write caching on the disk and in Windows, so you can disconnect this device withouy using the Safe Removal icon.

- Optimize for performance
This setting enables write caching in Windows to improve disk performance. To disconnect this device from the computer, click the Safely Remove Hardware icon in the taskbar notification area.

De bovenste staat bij mij aangeklikt, waardoor je haast zou denken dat ik 'm er zo uit zo kunnen trekken. Ik heb 'm helaas al vol staan, en icm met USB 1.1 wordt dat een nogal langdurige operatie mocht het niet kunnen.
Wie kan hierover uitsluitsel geven of heeft al ervaring met dit gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
SMulTiE schreef op 27 januari 2004 @ 20:52:
Hoe zit het eigenlijk met mijn vraag van hierboven (ik geloof dat emmeau er wel een boel vanaf weet)
[...]
Ik trek de usb stekker er altijd zo uit. Ik heb geen ervaring met de twee opties die jij geeft.

Verder twee kleine tips om je op weg te helpen:
* Formuleer je vraag helder en duidelijk (Het woord "dat" in de laatste alinea van je gequote post, verwijst nergens naar. Je bedoelt met "dat" waarschijnlijk het opnieuw overpompen van je data. Probeer in je uiteindelijke vraag geen verwijswoorden te gebruiken).
* Wees een beetje meer geduldig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
Vraag : Hoe kan ik het instellen dat hij een cd opneemt via de line-in en er gelijk ook tracks van maakt, dus na 3 sec stilte een nieuwe track bijvoorbeeld. Ik begreep dat het nog niet mogelijk was, maar komt dat nog ? In een nieuwe firmware ofzo ?

Opmerking : Mp3spelers.nl....top bedrijf, zeer goede service! Vandaag besteld, vandaag gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
frankvanhoesel schreef op 27 januari 2004 @ 21:36:
Vraag : Hoe kan ik het instellen dat hij een cd opneemt via de line-in en er gelijk ook tracks van maakt, dus na 3 sec stilte een nieuwe track bijvoorbeeld. Ik begreep dat het nog niet mogelijk was, maar komt dat nog ? In een nieuwe firmware ofzo ?

Opmerking : Mp3spelers.nl....top bedrijf, zeer goede service! Vandaag besteld, vandaag gekregen!
Het splitten via de firmware komt waarschijnlijk niet. Dit kan je namelijk ook met mp3 edit software doen (google: mp3directcut).

Om je van je cd tracks mp3's te maken, kun je nog beter Exact audio copy gebruiken. Hierbij blijft de kwaliteit beter dan dat je het via de line in van de xclef doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
Ok tja het is niet anders, dan maar handmatig splitten bij het opnemen of erna een keer op de computer. Hij was trouwens al met nieuwe firmware geleverd ( 1.077 ). Mooi apparaat !

Vraag : Zijn er ook veel gebruikte snel toetsen die jullie gebruiken ? Of handigheidjes die jullie weten voor de Xclef ? Heb het oude topic helemaal doorgelezen....oef....maar niet veel kunnen vinden.

[ Voor 38% gewijzigd door frankvanhoesel op 28-01-2004 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

euh naja ik doe bijna alles met mn jog dial, die enkele seconden inhouden tijdens het luisteren brengt je gelijk bij de equaliser, repeat etc. ipv eerst naar het menu gaan enzo... toch kan ik dit geen sneltoets noemen aangezien dit vrij basic is.
Het ding heeft geen echte sneltoetsen, hij is zo eenvoudig in gebruik.. de eenvoud zelfde zoals men dat zo mooi zegt :D heerlijk aparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
frankvanhoesel schreef op 28 januari 2004 @ 09:30:
[..]
Hij was trouwens al met nieuwe firmware geleverd ( 1.077 ). Mooi apparaat !
[..]
Nog nieuwer is firmware 1094. Linkje te vinden op pagina 1 van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Helaas, wederom hetzelfde gezeur. Ik heb vandaag bij Mycom een edimax PCI USB 2.0 kaartje gehaald, met een VIA chipset erop. Deze wilde helaas niet werken, hij draait nu nog steeds op USB 1.1

Een groter probleem is echter dat de speler nu weer niet wil afsluiten. Hij blijft staan op het plaatje met het poppetje met oogjes, hij gaat dus niet door naar het schermpje met de "hartslag" en valt dus ook niet uit.
Ik ben nu bezig andere firmwares erop te zetten, mocht dit niet baten, dan zal ik 'm helaas naar RMA van mp3cdspeler.nl moeten sturen, er zit helaas niks anders op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb dat ding al sinds juli en ben een erg tevreden gebruiker (en ik gebruik hem dan ook dagelijks, is het niet om muziek te luisteren dan als extra harde schijf) maar... sinds kort komt er geen geluid meer uit het linkeroortje. Heel af en toe hoor ik nog wat gekraak maar dit is al helemaal irritant... Nog meer mensen hier last van?
Het gebeurde in de trein, van het ene op het andere moment. Ik heb het nog geprobeerd met een aantal andere hoofdtelefoons maar dit mocht niet baten -> geen geluid uit linkeroortje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan is waarschijnlijk de headphone ingang vanbinnen wat verbogen waardoor hij geen volledig contact meer maakt met de koptelefoon plug... als je hem nog niet zo lang heb neem ik aan de je je kan beroepen op de garantie.. neem contact op met het bedrijf waar je hem heb gekocht zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik (sommige) bestanden kopieer krijg ik deze error:

kan het bestand niet kopieeren, het pad is te lang :(

t vreemde is dat t renamen van het bestand niet helpt, hij weigert gewoon te kopieeren :( Bij een andere HD500 (40gb versie) doet t zelfde bestand t wel, terwijl het om dezelfde firmware gaat (1094 (18-01-2004))

Weet iemand waardoor dit komt? en hoe ik het kan oplossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae

Jentae

Houdt van aglets.

SMulTiE schreef op 28 januari 2004 @ 17:51:
Helaas, wederom hetzelfde gezeur. Ik heb vandaag bij Mycom een edimax PCI USB 2.0 kaartje gehaald, met een VIA chipset erop. Deze wilde helaas niet werken, hij draait nu nog steeds op USB 1.1
Als je winXP draait moet je nog wel even Service Pack 1 downloaden van Windows update. Anders heb je idd geen USB 2.0 ondersteuning, maar standaard 1.1.

Succes.

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Jentae schreef op 28 januari 2004 @ 19:53:
[...]

Als je winXP draait moet je nog wel even Service Pack 1 downloaden van Windows update. Anders heb je idd geen USB 2.0 ondersteuning, maar standaard 1.1.

Succes.
Thx, maar ik heb XP SP1 al met alle updates!
Het schijnt aan de chipset te liggen, dus dat wordt morgen maar ff omruilen.

Het probleem met het niet uit willen gaan blijft echter.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het pad is te lang slaat denk ik niet op de naam van de file maar eerder de locatie. misschien kan de xclef maar een beperkt aantal subfolders aan. er van uit gaande dat dit het is natuurlijk (je wil bijv arie.mp3 in een map gooien op de speler in de folder root/humor/nederlands/cabaret/leuk/net iets minder leuk/arie.mp3
ik kan me voorstellen dat de xcleff dit niet toestaat ivm moeilijke weergave op het scherm etc in de browser van de speler.
probeer de file eens dichter bij de root te zetten (als dit niet het probleem is moet je deze post maar negeren.. its just a thought :-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Jentae schreef op 28 januari 2004 @ 19:53:
[...]

Succes.
Nog even ter aanvulling:
Wil je voor je Xclef een pci-kaart met usb 2.0 kopen, koop er dan GEEN een met NEC chip erop, heb daar slechte ervaring mee gehad in den beginne (lees: spontane reboot van pc na aansluiting van xclef op de pc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 19:58:
het pad is te lang slaat denk ik niet op de naam van de file maar eerder de locatie. misschien kan de xclef maar een beperkt aantal subfolders aan. er van uit gaande dat dit het is natuurlijk (je wil bijv arie.mp3 in een map gooien op de speler in de folder root/humor/nederlands/cabaret/leuk/net iets minder leuk/arie.mp3
ik kan me voorstellen dat de xcleff dit niet toestaat ivm moeilijke weergave op het scherm etc in de browser van de speler.
probeer de file eens dichter bij de root te zetten (als dit niet het probleem is moet je deze post maar negeren.. its just a thought :-) )
renamen is al geprobeerd, niet geholpen.

Tis eigenlijk precies hetzelfde probleem als hier: iHP-120 file transfer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heej mensen ik postte een tijdje geleden dat ik problemen had met het kopieren van files naar mijn mp3 speler. Dan kreeg ik de error "het pad is te lang".

Ik denk dat het gekomen is door foutieve ontkoppeling van de speler.

Niemand scheen de oplossing te weten. Maar volgens mij heb ik het probleem opgelost door een schijfcontrole uit te voeren, het duurde even (uurtje ofzo) maar nu lijkt het probleem opgelost te zijn.

Ik wilde het even delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi dat het is verholpen dude! maar ik bedoelde ook niet renamen als je mn post goed leest, maar meer de directory structuur zegmaar... maargoed das nu triviaal, het probleem is verholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
ronald1971 schreef op 28 januari 2004 @ 20:01:
[...]

Nog even ter aanvulling:
Wil je voor je Xclef een pci-kaart met usb 2.0 kopen, koop er dan GEEN een met NEC chip erop, heb daar slechte ervaring mee gehad in den beginne (lees: spontane reboot van pc na aansluiting van xclef op de pc).
Dat is eigenlijk wel heel apart. Ik heb juist op verschillende fora gelezen dat je juist NIET degene met een VIA-chipset moest hebben , en juist wel degene met een NEC chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-09 17:23
Vraag:

Heeft iemand foto's van de binnenzijde van de XClef aan de LCD kant? Ik heb al een paar foto's gezien van de kant waar de HD zit, maar ik ben geinteresseerd in hoe de LCD en knoppen vastzitten. Ik zit erover te denken om een XClef te kopen en die te modden in een 19" 2U kast (voor in m'n studio).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lo there,

Ik heb de H&B J20 jukebox (idd als Xclef). Ik heb de 1.050v erop gezet (te laat gezien dat dit niet mocht :/ maar ik heb er geen problemen mee tho :) )

Nu kwam ik op hun site ' http://www.hb-direct.com/EN/F_27.html ' en daar stellen ze ENKEL 1.017 voor. Zou ik dan beter deze erop zetten of niet?

Dank bij voorbaat,
Chaos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 18:01:
Lo there,

Ik heb de H&B J20 jukebox (idd als Xclef). Ik heb de 1.050v erop gezet (te laat gezien dat dit niet mocht :/ maar ik heb er geen problemen mee tho :) )

Nu kwam ik op hun site ' http://www.hb-direct.com/EN/F_27.html ' en daar stellen ze ENKEL 1.017 voor. Zou ik dan beter deze erop zetten of niet?

Dank bij voorbaat,
Chaos
Ik zou de 1.094 nemen (nieuwste), wanneer je geen enorme playlisten gebruikt. Anders de 1.077 (check startpost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 18:01:
Lo there,

Dank bij voorbaat,
Chaos
de link op de H&B page gaat naar 1.0.77. Weet niet of die binary 100% identiek is met de 1.0.77 van Xclef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Cool, na een dagje gekloot met de Edimax USB 2.0 PCI kaart heb ik het opgegeven. Zoals in verschillende andere posts al vermeld werd is het inderdaad onmogelijk om deze in winxp op 2.0 snelheid te laten spelen. Ik heb zojuist een andere kaart gehaald en zonder problemen haal ik nu de volle snelheid wel!
Ik weet niet of dit voor jullie interessant is, maar ik wou het toch ff melden...

Dus: voor degenen die een nieuwe USB kaart moeten aanschaffen; zorg ervoor dat er GEEN VIA-chipset op zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Iemand al gezien dat H&B zijn looks veranderd heeft?

Afbeeldingslocatie: http://www.hb-direct.com/news/front/1074594894.jpg

heet nu ook JK20S
een extra S dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
SMulTiE schreef op 29 januari 2004 @ 18:23:
Cool, na een dagje gekloot met de Edimax USB 2.0 PCI kaart heb ik het opgegeven. Zoals in verschillende andere posts al vermeld werd is het inderdaad onmogelijk om deze in winxp op 2.0 snelheid te laten spelen. Ik heb zojuist een andere kaart gehaald en zonder problemen haal ik nu de volle snelheid wel!
Ik weet niet of dit voor jullie interessant is, maar ik wou het toch ff melden...

Dus: voor degenen die een nieuwe USB kaart moeten aanschaffen; zorg ervoor dat er GEEN VIA-chipset op zit!
/me checkt z'n usb2.0 pci kaartje: VIA chipset. 't Verschilt per computer blijkbaar ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omg mooi gezien m8 :p
sorry ;)
& bedankt ! of die gelijk is met de xlcef doet er niet echt toe , nieuwe firmware = beter _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
In het begin had ik een Sweex usb 2.0 pci-kaart met NEC. Werkte niet. Later een andere kaart met VIA chipset en werkte wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook besteld :) Wat ik me als natuur pessimist nu afvraag is:

ALs het als externe HD weergegeven wordt, kunnen er dus ook virussen op komen... Is Norton 2003 nog genoeg (met wekelijkse updat of course) of zal ik otch voor de zekerheid overstappen op 2004? Want meteen mijn mp3 spelertje van 300 euro naar de kloten hebben als ik een nieuw virus krijg lijkt me nou noet zo tof...
Verder nog een vraag? Hoe maken jullie playlists aan? Want ik als dat ie .cue files niet ondersteund (erg jammer als je grote mixes hebt) en dat ie allen m3u's van winamp 2.0 ondersteund ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMulTiE schreef op 29 januari 2004 @ 18:23:

Wat was dat ook alweer met Windows XP en het ontbreken van Service Pack 1 en USB 2.0?

kortom, had je wel SP1 erop :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 20:16:
Ik heb hem ook besteld :) Wat ik me als natuur pessimist nu afvraag is:

ALs het als externe HD weergegeven wordt, kunnen er dus ook virussen op komen... Is Norton 2003 nog genoeg (met wekelijkse updat of course) of zal ik otch voor de zekerheid overstappen op 2004? Want meteen mijn mp3 spelertje van 300 euro naar de kloten hebben als ik een nieuw virus krijg lijkt me nou noet zo tof...
Verder nog een vraag? Hoe maken jullie playlists aan? Want ik als dat ie .cue files niet ondersteund (erg jammer als je grote mixes hebt) en dat ie allen m3u's van winamp 2.0 ondersteund ?!
Virussen werken niet op de xclef zelf. Uiteraard kunnen er wel virussen op worden opgeslagen. Deze slopen alleen de computer waar ze op worden aangesloten (als je het virus zelf uitvoert).

Norton 200x voldoet hier voor. Net als de gratis AVG overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 21:05:
[...]

Wat was dat ook alweer met Windows XP en het ontbreken van Service Pack 1 en USB 2.0?

kortom, had je wel SP1 erop :?
Maar natuurlijk, ik heb gisteren ongeveer de hele dag alle fora erop nageslagen, niks kunnen vinden. Wel vreemd dat bij anderen juist wel de VIA chipset werkte.
Blijkbaar is het nogal afhankelijk van je systeem.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emmeau schreef op 27 januari 2004 @ 20:48:
[...]

Als je via usb bij de harddisk kan komen, zou ik inderdaad de partitie opnieuw formatteren. Wel even opletten dat het fat32 moet zijn.
Als je de player dan loskoppelt (via icoontje in traybar) gaat hij uit. Als je hem dan aanzet, zal je player de benodigde mappen aanmaken.

Heb het hier ook gedaan na de tikken en ze eigenlijk niet meer teruggehoord nadien.
heeft ook al niet gewerkt... 8)7

iemand nog meer ideeën of zal ik hem maar eens terugsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 00:24
Emmeau schreef op 29 januari 2004 @ 18:35:
Iemand al gezien dat H&B zijn looks veranderd heeft?

[afbeelding]

heet nu ook JK20S
een extra S dus
Die JK20S is wel erg mooi, begin bijna te twijfelen om toch maar een HDD speler te nemen ipv Flash... Weet iemand waar deze al te koop is???

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Macer schreef op 30 januari 2004 @ 14:29:
[...]

Die JK20S is wel erg mooi, begin bijna te twijfelen om toch maar een HDD speler te nemen ipv Flash... Weet iemand waar deze al te koop is???
Hij is te koop in Frankrijk. Hij lijkt echter klein, maar hij is net zo groot als de hd500. Hij kost iets van E250,- Zie hier:
http://informatique.clubic.net/s/produits/27603.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem vanmiddag binnen gekregen, hoe lang duurde het opladen bij jullie de eerste keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

... problemen had met het kopieren van files naar mijn mp3 speler. Dan kreeg ik de error "het pad is te lang".

Ik denk dat het gekomen is door foutieve ontkoppeling van de speler.

Niemand scheen de oplossing te weten. .....
Hallo guys,
't probleem zit 'm niet in de Xclef, zou ook zonde zijn van 't lieve ding. Nee, 't is een probleem van Windows XP. En voornamelijk als je alle updates en servicepacks hebt geïnstalleerd.

Het probleem is heel simpel op te lossen (ik heb het zelf ook).... koppel de Xclef aan via USB. Zorg ervoor dat alle programma's, die ook maar op de één of andere manier een bestandenpad moeten gebruiken, af (dus de Windows Verkenner, bij voorkeur de Windows Internet Explorer en/of alle andere utilities die bestanden op het scherm kunnen laten zien). De Xclef gewoon laten zitten en vervolgens de Windows Verkenner opnieuw opstarten.

Bij mij is dan het probleem verholpen. Het lijkt erop dat bij het aansluiten van een USB-drive (Xclef, digicam of anderszins, bijv. een geheugenkaartje of USB-stick) deze door Windows in een 8.3(DOS)-omgeving wordt geladen. Het bestandssysteem 8.3 kan geen lange bestandsnamen aan. Door alle programma's af te sluiten die op het moment van aansluiten van de Xclef openstaan (dus ook MP3-tag-programma's ed!!!) en ze daarna opnieuw op te starten lijkt het erop dat Windows het 8.3-gebeuren afsluit en vervolgens weer het langebestandsnaam-systeem opnieuw opstart. En dan kun je lange bestandsnamen tot pak'mbeet 126 tekens gebruiken.

Probeer het eens. Kwaad kan het nooit. Bij mij gaat het dan nl. wel goed.

Succes.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb na het lezen van de vele goede verhalen de Xclef gekocht. Maar ben toch ff benieuwd naar het volgende.

Ik heb een Canon Powershot A40 en het lijkt me handig om de foto's direct van de Powershot naar de Xclef over te zetten. Natuurlijk ideaal als je op vakantie bent, hoef je niet zoveel van die Compact Flash cards mee te nemen en/of te kopen.

Iemand enig idee of dit momenteel kan. Wellicht met een nieuwe firmware mogelijk gemaakt kan gaan worden. Wellicht met een bepaalde kabel tussen Powershot en Xclef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit heb ik weer Ik krijg de melding dat ie usbstor.sys mist tijdens de installatie van dat ding. En kan ook nergens de geode vinden ook niet op de WinXP SP1 cd... Iemand een idee (baal nu nl. behoorlijk aangezien dat ding plug en play met zijn en ik nergens anders dit probleem heb gelezen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb dat bestand maar ff van een andere pc gehaald (in Windows/system32/drivers). Op internet kun je lang zoeken nl... Je komt 1000 keer een truc tegen van iomega, maar die werkt niet nl...
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.