Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 12:55:
Ik ben nu toch een probleem tegen gekomen met mijn Xclef. Ik heb nog geen regelmaat erin kunnen ontdekken, dus waardoor het komt is nog niet helemaal duidelijk.

Als ik hem opstart krijg je dat 1e schermpje. Dan gaat de harde schijf tikken (en constant opspinnen) en duurt het vrij lang voor je het volgende scherm krijgt (het scherm met de percentagebalk). Deze balk gaat erg langzaam vol, en loopt steeds opnieuw vol. Ook 'tikt' het beeldscherm een beetje op hetzelfde ritme als de harde schijf.
Dit blijft zo doorgaan totdat ik de speler opstart met netvoeding. Hierna is het weg, en kan het een paar keer wegblijven, of komt het meteen weer terug als ik de netvoeding eruit haal. (Dit klinkt net alsof de batterij leeg is maar dat is hij dus niet, zit op 80%).
Dit tikken is ook één keer begonnen terwijl ik al in de browser zat en net een nummer had opgezocht.

Is dit normaal? |:(

EDIT: er zit trouwens de nieuwste firmware op
Hmm,
Heb hem gisteren maar van de lader gehaald toen die op 80 procent stond en maar bleef staan (na een paar uren) maar nu ben ik zostrax na een hoop gekut toch begonnen met muziek uploaden alleen vloog die toen uit na een pposje omdat de batterij op was met een datafout als gevolg... NU heb ik hem weer opgeladen (hij was vrij gauw op 100% nu) alleen nu doet ie er uren over om weer op te starten... Heb hem al aan me pc gehaakt en het map waar die mee bezig was er af gegooid (zat een mix van een uur in) en geprobeerd schijfcontrole te doen, maar dan zegt ie dat ie windows XP daarvoor eerst opnieuw op moet starten ofzo. Dit heb ik gedaan, maar hij doet nog geen schijfcontrole.

Iemand een oplossing voor het langzame opstarten of schijfcontrole uit te voeren...

Heb hem al net opgeladen, dus lijkt me stug dat het daar aan licht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yerk
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-08 20:57
kan je de hardeschijf van de Xclef formateren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Yerk schreef op 31 januari 2004 @ 22:19:
kan je de hardeschijf van de Xclef formateren?
Dat kan.
Koppel hem aan windows, en formatteren die hap. Wel Fat32 gebruiken.
Daarna ontkoppelen, player aanzetten, en alle default directories worden weer aangemaakt.

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 14:31:
Ik heb na het lezen van de vele goede verhalen de Xclef gekocht. Maar ben toch ff benieuwd naar het volgende.

Ik heb een Canon Powershot A40 en het lijkt me handig om de foto's direct van de Powershot naar de Xclef over te zetten. Natuurlijk ideaal als je op vakantie bent, hoef je niet zoveel van die Compact Flash cards mee te nemen en/of te kopen.

Iemand enig idee of dit momenteel kan. Wellicht met een nieuwe firmware mogelijk gemaakt kan gaan worden. Wellicht met een bepaalde kabel tussen Powershot en Xclef?
Dit zal niet zomaar lukken.
Als ik het goed heb, met USB heb je altijd iets van een soort master en slave. Al deze apparaten zijn 'slaves', passieve USB devices welke alleen data aan en af kunnen voeren.

Wat jij nodig zou hebben is dus een stukje hardware wat dit op zou lossen.

Ikzelf heb meer geheugen gekocht voor mijn digitale camera. Makkelijker, en met de huidige prijzen waarschijnlijk goedkoper dan een hardware oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou heb gister eerst maar us alle jpeg bestanden uit de albums gehaald (bedacht me dat ik bij een hoop album mappen de hoesjes er in had zitten :) en ik heb er de nieuwste firmware op gezet. TOen stond die weer op 50 % batterij, voor de zekerheid maar ff aa de lader gedaan dus.

Nu heb ik hem vannochtend aangedaan, werkte perfect, lekker snel booten enzo. Alleen toen zat ik dus wat te nummers te skippen en toen sloeg ie vast bij een nummer, na ff laden (lees HDD lawaai maken) begon het nummer eindelijk maar reageerde hij nog niet op de toetsen. Toen het nummer voorbij was reageerde hij weer op mijn toetsen maar mijn schijf blijft zon zoekend geluid maken, dus ik denk ik zet hem voor de zekerheid ff aan en weer opnieuw uit.

DAAR ligt nu dus mijn nieuwe probleem, want hij blijft hangen bij het uitschakelen, ik kan hem nu dus ook niet op de pc aansluiten en aangezien ik net de nieuwste firmware er op heb gedaan gaat de batterij waarschijnlijk zo rond de 20 uur mee :(

Ik kan de batterij nu ook niet ff 123 er uit halen, want dan moet ik hem losdraaien en ik ben bang dat me garantie dan op vakantie naar de bahama's gaat :(

Jammer want het is een leuk toestel, maar in de 3 dagen dat ik hem nu heb, heb ik er nog niet echt van kunnen genieten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 12:51:
Nou heb gister eerst maar us alle jpeg bestanden uit de albums gehaald (bedacht me dat ik bij een hoop album mappen de hoesjes er in had zitten :) en ik heb er de nieuwste firmware op gezet. TOen stond die weer op 50 % batterij, voor de zekerheid maar ff aa de lader gedaan dus.

Nu heb ik hem vannochtend aangedaan, werkte perfect, lekker snel booten enzo. Alleen toen zat ik dus wat te nummers te skippen en toen sloeg ie vast bij een nummer, na ff laden (lees HDD lawaai maken) begon het nummer eindelijk maar reageerde hij nog niet op de toetsen. Toen het nummer voorbij was reageerde hij weer op mijn toetsen maar mijn schijf blijft zon zoekend geluid maken, dus ik denk ik zet hem voor de zekerheid ff uit en weer opnieuw aan.

DAAR ligt nu dus mijn nieuwe probleem, want hij blijft hangen bij het uitschakelen, ik kan hem nu dus ook niet op de pc aansluiten en aangezien ik net de nieuwste firmware er op heb gedaan gaat de batterij waarschijnlijk zo rond de 20 uur mee :(

Ik kan de batterij nu ook niet ff 123 er uit halen, want dan moet ik hem losdraaien en ik ben bang dat me garantie dan op vakantie naar de bahama's gaat :(

Jammer want het is een leuk toestel, maar in de 3 dagen dat ik hem nu heb, heb ik er nog niet echt van kunnen genieten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit:
Zal ook ff een oplossing geven, heb nog eens goed de oude topics doorgelezen en de adaptor er in doen deed het voor mij, na 2 sec was ie al uit, blijkbaar heeft de HDD toch niet genoeg aan de accu (ondanks de duur van maar liefst 22 uur met nieuwste firmware) om zich over eventuele moeilijkheden heen te kunnen zetten.
Zal nu maar ff dat ding aan zetten en leeg laten lopen, blijkbaar moet je de accu eerst ff een paar keer opnieuw geladen hebben voor die het echt perfect doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je had hem ook gewoon kunnen resetten door de stopknop 8 sec lang in te drukken. Achja, voor de volgende keer ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm nu krijg ik weer steeds charging 100% terwijl ik hem helemaal niet aan de lader heb hangen... Heb hem ff uit gezet om te laten koelen zal het dan nog eens proberen en anders toch maar ff de hdd formateren... De originele mappen zet ie er zelf automatisch weer in he???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Damn, ik blijf met het probleem rondlopen van een tikkende HD zo gauw de batterij niet meer vol is. Vanaf dat moment lijkt de speler ook niet meer d.m.v. het 3 seconden indrukken van de stopknop uit te willen. Pas bij 8 sec indrukken (=reset) wil de speler uit. Anders blijft hij in het scherm hangen met de speler met 'ogen' (de hartslag komt dan dus niet)

Is dit een firmware-gebonden probleem; hebben andere gebruikers hier ook last van? Gaat dit vanzelf over met een beter ingespeelde batterij???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 13:04:
[...]

Edit:
blijkbaar heeft de HDD toch niet genoeg aan de accu (ondanks de duur van maar liefst 22 uur met nieuwste firmware) om zich over eventuele moeilijkheden heen te kunnen zetten.
.......blijkbaar moet je de accu eerst ff een paar keer opnieuw geladen hebben voor die het echt perfect doet...
Yep, ik sluit me voorlopig bij deze conclusie aan. Bij een volle accu of gebruik van de adapter heb ik ook nergens last van.

Ik vraag me wel af of dit bij voorgaande firmwares (toen de speler nog geen 22 uur meekon) ook voorkwam..

Tevens nog een nieuwe vraag voor de xclef-cracks:
Is het mogelijk om hoofdmappen te maken
Bv. A-E, F-J enz
Dat je daar dan alle mappen ingooit, zodat je later niet zo lang hoeft te scrollen voor je bij je gewenste map bent?
Ik heb dit getracht maar dan krijg ik de volgende structuur:
A-E
-a1
-a2
-b1
-c1
-c2
-c3
-d1
F-J
-f1
....enz

Waardoor je dus nog langer aan het zoeken bent. Ik wil het als volgt:
A-E (hier geef je een 'enter')

vervolgens krijg je
-a1
-a2
....enz

Is dit mogelijk

[ Voor 37% gewijzigd door Smultie op 02-02-2004 11:17 . Reden: nieuwe vragen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06-2024
Ik heb ook het alfabet in 5en opgesplitst dus:

A B C D E > en dan daaronder alle bands met de letters A B C D E
F G...enz

En dat werkt prima scheelt een hoop scroll-werk.

[edit>typo]

[ Voor 6% gewijzigd door Peveer op 02-02-2004 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMulTiE schreef op 02 februari 2004 @ 09:24:
Damn, ik blijf met het probleem rondlopen van een tikkende HD zo gauw de batterij niet meer vol is. Vanaf dat moment lijkt de speler ook niet meer d.m.v. het 3 seconden indrukken van de stopknop uit te willen. Pas bij 8 sec indrukken (=reset) wil de speler uit. Anders blijft hij in het scherm hangen met de speler met 'ogen' (de hartslag komt dan dus niet)

Is dit een firmware-gebonden probleem; hebben andere gebruikers hier ook last van? Gaat dit vanzelf over met een beter ingespeelde batterij???
dat heb ik dus ook (zoals je al had kunnen lezen in meerdere berichten in dit draadje). Iemand anders had hier geen last meer van na een format, maar dat heeft bij mij niet geholpen. Ook heeft ontladen en weer opladen geen zin gehad, al probeer ik dit nu voor de 2e keer (je weet maar nooit...).
Ik was van plan hem op te gaan sturen maar als dit probleem blijkbaar vaker voorkomt is er misschien nog wat aan te doen.

EDIT: wat me trouwens opvalt is dat als de batterij leeg is geweest (na radio spelen aangezien mp3's niet lukt als de batterij onder de 80% komt), is dat hij op 10% staat maar dan binnen 10 minuten op 40% staat na opladen. Daarna gaat het opladen (qua percentages dan) wel een stuk trager. Is dit normaal?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
ja, dit is normaal. Dit wordt snelladen genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XdeckX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
er is kwa mapstructuur een hele hoop mogelijk
ik heb zelf:
genre>artiest>album
t is maar wat je zelf prettig vindt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Enigste wat ik vreemd vind aan mijn speler de laatste maanden is dat als hij op een gegeven moment vanzelf uitgaat, omdat de batterij leeg is en ik hem vervolgens aan de lader hang, dat hij dan 30% weer geeft. In het begin gaf hij dan altijd 0% weer. Ook als ik hem vervolgens weer aan zet en vanzelf uit laat gaan. Voor de rest no probs met deze speler (heb meest recente firmware 1094).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ok, ff een korte test thuis gedaan, met batterij @ 40%

USB + adapter = geen probleem
USB + batterij = tikken/spinnen
adapter = geen probleem
batterij = tikken spinnen

edit:

getest met 1.072, 1.077 en 1.094

Als de batterij vol is, geeft ie nooit problemen.
Blijkbaar is het dus waar wat nazedo dacht: onder een bepaald niveau is de batterij niet meer in staat om de harde schijf op een fatsoenlijke manier aan te sturen. Ik vind dit een zeer ernstige fout van Xclef en zal hen (misschien in overleg met jullie) ook zsm een e-mail hierover sturen met de vraag of dit firmware gerelateerd is en zo ja, of ze de firmware dan willen aanpassen.

[ Voor 5% gewijzigd door Smultie op 02-02-2004 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

bij het opnemen wordt het dus niet meteen geencode, maar pas achteraf...

1. Hoe lang duurt dit ongeveer???
2. Kan je ook als .wav opnemen?
3. Als ik bijvoorbeeld een repetitie opneem en ik niet tussen de nummers de speler wil laten encoden, kan ik dan toch op een of andere manier aangeven dat er een nieuw nummer begonnen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMulTiE schreef op 02 februari 2004 @ 16:59:
Ok, ff een korte test thuis gedaan, met batterij @ 40%

USB + adapter = geen probleem
USB + batterij = tikken/spinnen
adapter = geen probleem
batterij = tikken spinnen

Als de batterij vol is, geeft ie nooit problemen.
Blijkbaar is het dus waar wat nazedo dacht: onder een bepaald niveau is de batterij niet meer in staat om de harde schijf op een fatsoenlijke manier aan te sturen. Ik vind dit een zeer ernstige fout van Xclef en zal hen (misschien in overleg met jullie) ook zsm een e-mail hierover sturen met de vraag of dit firmware gerelateerd is en zo ja, of ze de firmware dan willen aanpassen.
weer hetzelfde als bij mij, maar als het aan de speler zou liggen zouden hier toch nog veel meer mensen last van moeten hebben? Ik heb ze trouwens vanochtend al gemaild (support@multichannel-labs.com) maar heb nog geen antwoord gehad. Meer mails kan natuurlijk nooit kwaad, die van mij was vrij kort, misschien kan je een uitgebreidere sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Dit is mijn e-mail die ik zojuist heb gestuurd, ik hoop snel antwoord te krijgen.
Hello Sir/Madam,

I recently bought my Xclef HD-500, which I'm very happy with. I've had my problems in the past, but with the help of different forums, I've been able to get rid of 'm, except for one:
As soon as the battery inside the XClef is below a certain value (I believe somewhere between 40 and 80 percent), the player doesn't function in a proper way anymore.
Some signs I get then are:
- The harddisk spins more and makes a loud noice
- There is no way to shut down the player in a proper way (results in me having to push the stop button for more than 10 seconds = reset)

I've tested this bug with firmware versions 1.072, 1.077 and 1.094 and with either of them I get the same problem. I've read on different forums that I am not the only one with this bug.

I hope you can give me a solution for this bug.

Best regards,

Freek Smulders
f_smulders@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het hangt er van af hoe je je batterij oplaad. Ze wordt spijtig genoeg nogal snel lui.

ik gebruikt hem de ganse dag op het werk (spelen, pause zeer zelden uit op 10hr tijd ).

als ik hem pas oplaad, 's avonds wanneer hij begint moeite te hebben dan werkte hij altijd zonder probs.

dat heb ik van in het begin gedaan en als ik een andere wijze probeer, dan zal die batterij het pas ( mischien ) gewoon worden na een tijdje. ( indien langere speeltijd natuurlijk )

zulke batterijen dien je best in het begin al goed te trainen, anders kunde misere hebben.

ps. als de HD begint te tikken, doe hem effe uit en start hem weer op. Meestal werkt hij weer een tijdje bij normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 19:17:
het hangt er van af hoe je je batterij oplaad. Ze wordt spijtig genoeg nogal snel lui.

ik gebruikt hem de ganse dag op het werk (spelen, pause zeer zelden uit op 10hr tijd ).

als ik hem pas oplaad, 's avonds wanneer hij begint moeite te hebben dan werkte hij altijd zonder probs.

dat heb ik van in het begin gedaan en als ik een andere wijze probeer, dan zal die batterij het pas ( mischien ) gewoon worden na een tijdje. ( indien langere speeltijd natuurlijk )

zulke batterijen dien je best in het begin al goed te trainen, anders kunde misere hebben.

ps. als de HD begint te tikken, doe hem effe uit en start hem weer op. Meestal werkt hij weer een tijdje bij normaal gebruik.
Bovenstaand verhaal klinkt mij behoorlijk logisch in de oren, wat ik me nu afvraag is of er meer mensen last van hebben. Als dit namelijk zo is, dan gaat mijn speler linea recta terug naar mp3cdspeler.nl. Ik heb namelijk geen zin in een speler die maar tot de helft van de batterijcapaciteit functioneert.

[edit]
Ok, ik heb zojuist de speler helemaal door laten lopen tot ie niet meer verder kon (dan geeft ie aan dat de batterij leeg is en sluit ie keurig af, via het plaatje met de hartslag).
Gelijk daarna heb ik de speler aan de oplader gehangen. Tot mijn verbazing stond de speler volgens het display meteen al op 30 % ..... vreemd naar mijn idee.

Mijn mening over bovenstaande quote is dat deze gedeeltelijk waar is. Wat ik denk, en ik heb hier geen bewijs voor omdat ik de speler nog niet zo lang heb, is dat Xclef koste wat het kost heeft geprobeerd om de speler maar zo lang mogelijk met een lading stroom te laten doen. Dit zou dan naar mijn mening als gevolg hebben dat ie ipv normaal uitschakelen doorgaat met spelen, met alle gevolgen van dien (tikken, raar opspinnen, niet uitschakelen, enz).
Wat ik graag van XClef zou zien, is een firmware die gewoon uitschakelt (en dit ook goed via het batterijtje aangeeft -want die van mij stond nog op 1 à 2 streepjes, hij schommelde daar een beetje tussen, toen ie uitviel-) als de batterij niet sterk genoeg meer is om normaal te functioneren. Dit zou ik liever hebben dan de normale situatie.

Nogmaals, dit is puur giswerk, logisch in mijn oren, wellicht pure onzin in die van jullie.
Reacties zijn natuurlijk altijd welkom.

Mochten meer mensen deze theorie met mij delen, wellicht dat we dan gezamelijk een mail kunnen sturen naar de makers.

[ Voor 40% gewijzigd door Smultie op 02-02-2004 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat versta je onder batterijcapaciteit?

gezien de tijdsduur ik hem gebruik, met welke andere mp3speler kan je dat ook?

kan mischien zijn dat als je de batterij in het begin voor langere duur handelt, wie weet. Maar hoeveel mensen gebruiken hem veel langer dan ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Sorry, daemoncorpse, dit is absoluut geen flame; Ben je misschien een Belg?
Zo ja, ok.
Zo nee, probeer een keer op bv. bol.com een boekje met de regels der Nederlandse Spelling te bemachtigen en lees deze dan eens grondig door. Zelfs met de beste bedoelingen van de wereld kan ik van je vorige reactie niets fatsoenlijks maken.

edit:

@ daemoncorpse, ik neem aan dat gesmoord hetzelfde betekend als geblowed?
en Ja, het is echt slecht te lezen

[ Voor 17% gewijzigd door Smultie op 02-02-2004 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kzal vanavond de zinsbouw wa aanpassen :)

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 05:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peveer
Mijn H&B heeft er ook last van dat als de speler onder de 30% komt dat hij dan niet meer aangaat en je hoort hem dan de hele tijd opspinnen maar het lukt niet.
Best vervelend aangezien je zou denken dat hij op 30% het gewoon nog moet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Peveer schreef op 03 februari 2004 @ 11:44:
Mijn H&B heeft er ook last van dat als de speler onder de 30% komt dat hij dan niet meer aangaat en je hoort hem dan de hele tijd opspinnen maar het lukt niet.
Best vervelend aangezien je zou denken dat hij op 30% het gewoon nog moet doen...
Hoe lang heb je deze speler al ?
Had je er evt dan ook last van voor de "firmware-upgrade naar 22 uur batterij-gebruik" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey dis raar... Had me battery helemaal leeg laten lopen deed ie zon 2 dagen over met de radio.. Vannochtend was ie dan eindelijk helemaal leeg, Ik heb hem toen aan de lader gedaan en ik dacht net toen die op 100% stond: Eindelijk kan ik hem nu fatsoenlijk proberen... Niet dus want hij startte weer eens niet fasoenlijk op tikken en spinnen verhaal toen dacht ik dus. Ik doe hem ff aan de adapter om hem op te starten, begint ie dus zo weer te laden en hij geeft aan dat ie maar 50% vol is??? Volgens mij gaat er dus echt iets mis bij het laden....

Wat mij ook opvalt is dat ie tijdens het opstarten een "step:" aangeeft als hij bij mij gaat lopen spinnen blijft ie de hele tijd op step: 1 staan terwijl als hij het goed doet en meteen opstart hij op step: 6 of 8 staat. Iemand een idee waar dat voor staat en wat het is... Wat ik verder ook raar vindt is dat er maar heel weinig in de troubleshoot van het gebruikersbekje staat terwijl het ding toch al enige tijd op de markt is en je zou mogen verawchten dat ze dat ook wel zouden hebben bijgewerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peveer schreef op 03 februari 2004 @ 11:44:
Misschien moeten we ook maar us terug stappen op de originele firmware die minder lang met de batterij doet? Maar ja ik heb ook al genoeg positieve verhalen gelezen hier over de nieuwste firmware toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMulTiE schreef op 02 februari 2004 @ 09:24:

Ik heb precies hetzelfde, het is vervelend maar niet onoverkomelijk IMO. Het is jammer dat het nu zo is. Heeft iemand al een reactie gehad op de mail naar de fabrikant?

En voor de techies, dit batterijprobleem, zou zoiets softwarematig op te lossen zijn? Want het klinkt mij (leek) vrij mechanisch in den ooren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Nogmaals, ik had het probleem ook maar is hier volledig opgelost naar een format, en een nieuwe flash erop (1.0.77 op dit moment)
Ook heb ik de player niet constant aan de lader, maar laat de batterij altijd redelijk leeg lopen, en dan aan de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 2 mailtjes gestuurd:

Xclef.com
Hello Sir/Madam,

I recently bought my Xclef HD-500, which I hope to have a lot of fun with.
But I've had my problems ever since i bouhth it

If I want to start the HD-500 with the adapter attached on it, it fucntions normal, but when i tryit without the adapter specially when i have already just for a time, it wont start up normally it just keeps making noices en keeps searching while it says it is in step: 1...

It seems that as soon as the battery inside the XClef is below a certain value (I believe somewhere between 40 and 80 percent), the player doesn't function in a proper way anymore. (It is on that value rather quick btw)

- There is no way to shut down the player in a proper way (results in me having to push the stop button for more than 10 seconds = reset)

I've tested this bug with firmware versions 1.072, 1.077 and 1.094 and with either of them I get the same problem. I've read on different forums that I am not the only one with this bug.

Best regards,

Michel de Vente
familie-de-vente@zonnet.nl

MMPORT.NL
Geachte mijnheer/mevrouw

Vorige week heb ik van u de XCLEF HD-500 ontvangen die ik had besteld. Ik heb hem toen opgeladen en ik heb er een aantal p3 nummers op gezet, echter toen ik hem de volgende dag weer aan wou zetten blijf hij maar tikken en zoeken. TIjdens het opstarten gaf hij steeds step1: rechts onderaan in de scherm. Ik ben toen op forums gaan kijken en daar werd gezegd dat het hielp om hem met de adaptop op te starten, dit hielp inderdaad. Ik heb dit probelee nog meerdere keren gehad en ee van de problemen was ook dat na een tijdje de mp3 speler niet meer goed reageerde op de toetsen die ik indrukt en ook niet normaal met de stop knop 3 tellen inhouden uit wou. Ik moest hem dan steeds eerst aan de lader doen voor hij weer normaal reageerd, ipv het beruchte tikken en laden.

Ik ben toen weer op de forums gaan zoeken naar oplossingen. Er werd gezegd dat dit een veel voorkomend probleem was en dat het wel zou helpen de nieuweste firmware er op te zetten en de batterij een keer helemaal leeg te laten lopen en weer op te laden. Dit heb ik gedaan (leeg laten lopen aan de hand van aan laten staan met de radio aan) maar dit heb ik gedaan, maar toen ik vannochtend de SCLEF leeg aan trof heb ik hem opgeladen tot 100% en vol goede moed geprobeerd em aan te zetten.

Hij begon echter meteen weer te tikken en te zoeken, dit heb ik ongeveer 3-5 min zo door laten gaan in de hoop dat ie toch nog op zou starten, dit deed hij echter niet. Toen heb ik geprobeerd de adaptor er in te doen, maar tot mijn verbazing kreeg ik meteen de melding "charging 50%" terwijl ik hem toch net vol had geladen....

Kan het zijn dat mijn accu nu al lui is of dat de accu niet goed is? en zo ja valt deze dan te ruilen, want ik vinst het een hatstikke mooi apparaat, maar ik moet hem natuurlijk wel fatsoenlijk kunnne gebruiken zonder steeds de lader er aan te hoeven houden...

Met vriendelijke groet,
Michel de Vente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 15:37:
Heb 2 mailtjes gestuurd:

Xclef.com
Hello Sir/Madam,

I recently bought my Xclef HD-500, which I hope to have a lot of fun with.
But I've had my problems ever since i bouhth it

If I want to start the HD-500 with the adapter attached on it, it fucntions normal, but when i tryit without the adapter specially when i have already just for a time, it wont start up normally it just keeps making noices en keeps searching while it says it is in step: 1...

It seems that as soon as the battery inside the XClef is below a certain value (I believe somewhere between 40 and 80 percent), the player doesn't function in a proper way anymore. (It is on that value rather quick btw)

Best regards,

Michel de Vente

MMPORT.NL
Geachte mijnheer/mevrouw

Vorige week heb ik van u de XCLEF HD-500 ontvangen die ik had besteld. Ik heb hem toen opgeladen en ik heb er een aantal p3 nummers op gezet, echter toen ik hem de volgende dag weer aan wou zetten blijf hij maar tikken en zoeken. TIjdens het opstarten gaf hij steeds step1: rechts onderaan in de scherm. Ik ben toen op forums gaan kijken en daar werd gezegd dat het hielp om hem met de adaptop op te starten, dit hielp inderdaad. Ik heb dit probelee nog meerdere keren gehad en ee van de problemen was ook dat na een tijdje de mp3 speler niet meer goed reageerde op de toetsen die ik indrukt en ook niet normaal met de stop knop 3 tellen inhouden uit wou. Ik moest hem dan steeds eerst aan de lader doen voor hij weer normaal reageerd, ipv het beruchte tikken en laden.

Ik ben toen weer op de forums gaan zoeken naar oplossingen. Er werd gezegd dat dit een veel voorkomend probleem was en dat het wel zou helpen de nieuweste firmware er op te zetten en de batterij een keer helemaal leeg te laten lopen en weer op te laden. Dit heb ik gedaan (leeg laten lopen aan de hand van aan laten staan met de radio aan) maar dit heb ik gedaan, maar toen ik vannochtend de SCLEF leeg aan trof heb ik hem opgeladen tot 100% en vol goede moed geprobeerd em aan te zetten.

Hij begon echter meteen weer te tikken en te zoeken, dit heb ik ongeveer 3-5 min zo door laten gaan in de hoop dat ie toch nog op zou starten, dit deed hij echter niet. Toen heb ik geprobeerd de adaptor er in te doen, maar tot mijn verbazing kreeg ik meteen de melding "charging 50%" terwijl ik hem toch net vol had geladen....

Kan het zijn dat mijn accu nu al lui is of dat de accu niet goed is? en zo ja valt deze dan te ruilen, want ik vinst het een hatstikke mooi apparaat, maar ik moet hem natuurlijk wel fatsoenlijk kunnne gebruiken zonder steeds de lader er aan te hoeven houden...

Met vriendelijke groet,
Michel de Vente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet een van jullie ook waar ik eventueel een nieuwe betere accu zou kunnen krijgen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 15:39:
Weet een van jullie ook waar ik eventueel een nieuwe betere accu zou kunnen krijgen???
Dit zou allemaal nog onder de garantie moeten vallen. Niet zelf gaan sleutelen en je garantie laten vervallen.
Na correspondentie aangetekend die kant op sturen, en dan maar wachten en hopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'jawel, ik heb m net gekocht na veel wikken en wegen. Dit forum heeft zeker goed geholpen........

maar um: any suggestions qua firmware? weet ook iemand of input levels te tunen zijn ivm opnemen met microfoon? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Helaas, vandaag begon het gezeik al bij een batterij onder de 70 % (bij 70% was het nog goed, bij 60 --> niet normaal afsluiten)
Ik ben bang dat de mijne RMA gaat en er een nieuwe batterij inmoet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ter verduidelijking ivm mijn vorige posts.

de batterij dient het best voor telkens dezelfde tijdsperiode gebruikt te worden en erna terug opgeladen worden.

bv.

Ik gebruik hem van 6.30hr tot ten vroegste 16.30 vrijwel continue.

dan laat ik hem spelen totdat em geen goeste meer heeft.

dan laden.

de morgen erachter, hetzelfde...

zo blijft hij werken tot zolang ik hem nodig heb.

ik denk dat de batterij geen variabelen in dat geval zou aanvaarden.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja het is natuurlijk wel de bedoeling dat ik hem tijdens me werk ff uit kan zetten en daarna ook weer aan kan krijgen op de terug weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srekaewt
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-04 13:48
SMulTiE schreef op 29 januari 2004 @ 18:23:
Cool, na een dagje gekloot met de Edimax USB 2.0 PCI kaart heb ik het opgegeven. Zoals in verschillende andere posts al vermeld werd is het inderdaad onmogelijk om deze in winxp op 2.0 snelheid te laten spelen. Ik heb zojuist een andere kaart gehaald en zonder problemen haal ik nu de volle snelheid wel!
Ik weet niet of dit voor jullie interessant is, maar ik wou het toch ff melden...

Dus: voor degenen die een nieuwe USB kaart moeten aanschaffen; zorg ervoor dat er GEEN VIA-chipset op zit!
Ik heb 2 cheapo sweex usb 2 (4x) kaartjes met via chipset in 2 amd systemen zitten (mobo's met via en sis chipset) zonder enige problemen (winxp excl SP1). Misschien dat zich het probleem alleen voordoet op mobo's met andere chipsets (intel, nforce, ali)?

[ Voor 5% gewijzigd door srekaewt op 04-02-2004 02:23 ]

STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg vandaag een mail van mmport:

L.S.

Als onderstaande niet werkt kunt u de speler gefrankeerd aan ons opsturen, inclusief klachtomschrijving en kopie factuur.
Wij zullen deze vervangen voor een werkend exemplaar.

Met vriendelijke groet,

Sales Support

MMPORT

maar goed, het is nog maar afwachten of dat exemplaar zonder problemen werkt aangezien ik niet de enige ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mail gehad dat ik hem kon opsturen en dat ze er een goed werkende accu in zouden zetten... Heb ze echter eerst nog ff opgebeld en heb ff afgesproken dat ik hem eerst nog ff een keer ga formateren, want dat doen hun ook standaard eerst ff, en dan kost het mij tenminste geen portokosten en wachttijd als dat wel werkt. Las al ergens dat dat ook nog wel een zou kunnen helpen dus ben nu eerst ff alle muziek die er op stond (ruim 11Gig) naar een pc aan het zetten anders moet ik weer alles van de originele PC af halen en daar staan alle hoesjes en .nfo files er nog tussen :) Daarna ga ik hem ff formateren en flashen...Is er al iemand die mij kan bevestigen dat de laatste firmware dus 1.90 ofzo goed werkt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand trouwens of het mogelijk is aleen te shufflen in een bepaalde map? Ik heb nu muziek/genre/subgenre/subgenre/ artiest (muziek/urban/hiphop/engels/KRS 0ne) maar als ik shuffle doe speelt die dus alles af dus ook mijn hardstyle en hardcore nummers waar ik op dat moment misschien ff geen zin in heb...
Is dit op te lossen door ipv muziek in de root te zetten voor alle genres losse mappen aan te maken?

Zo nee, hoe kan ik dan het beste playlists maken die dat ding ondersteund? want ik had begrepen dat hij allen de playlists van winamp2 en ouder ondersteund en ik gebruik winamp 5...

Nog even voor iedereen die het probleem heeft met het tikken en zoeken, probeer eerst de volgende stappen:

1)Batterij helemaal ontladen (dmv radio functie) (heb ik al gedaan heeft nog niet geholpen)
2)Batterij helemaal opladen (100% dus en niet 80%) (heb ik al gedaan heeft nog niet geholpen)
3)HDD formateren (ga ik zo doen)
Opnieuw firmware flashen (ga ik zo doen)
(dit waren de stappen die ze bij mmport ook zobizo eerst uitvoeren)

Werkt dit ook niet (ben het nog aan het proberen) ga ik eerst nog een keer ontladen en laden

Als dat nog niet werkt dan kun je hem na correspondentie gewoon opsturen en vervangen ze je accu als het goed is voor een werkende versie (dit hebben ze mij ten miste toegezegd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 00:37

Jentae

Houdt van aglets.

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 14:55:
Is er al iemand die mij kan bevestigen dat de laatste firmware dus 1.90 ofzo goed werkt???
Werkt perfect :) Merk niet zo heel veel verschil met de vorige FWversie, behalve dat bij het opstarten wordt aangegeven hoe groot de HD is die erin zit.

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yerk
Als ik het me goed herinner is er in Xclef HD500 Mini-Review, deel 2 een discussie geweest over het synchroniseren van de Xclef met de backup van songs op de harde schrijf.. Heeft iemand hier al een goede oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
2 of 3 geleden had ik opeens last van het niet willen opstarten van mijn Xclef. Toen aan de lader gehangen, aangezet en volledig laten opladen. Uitgezet en daarna weer aan. Balkje werd voor een heel klein gedeelte gevult. Daarna deed hij niks meer. Stop-knop 8 sec. ingedrukt gehouden reset). Toen heb ik hem aan de pc gehangen en vervolgens weer aangezet, waardoor het schermpje op de Xlef werd weergegeven dat hij aan de pc hing. Heb toen een vorige versie zonder resultaat erop gezet (1077). Met f/w 1074 deed hij het gelukkig weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peveer
SMulTiE schreef op 03 februari 2004 @ 13:09:
[...]

Hoe lang heb je deze speler al ?
Had je er evt dan ook last van voor de "firmware-upgrade naar 22 uur batterij-gebruik" ?
Ik heb de speler al sinds augustus en ik heb eigenlijk al meteen een nieuwe firmware geinstalleerd dus ik heb het eigen alleen gemerkt met nieuwere firmware.
Misschien dat terugstappen naar de ouwe firmware oplossing bied.

Op dit moment gebruik k nog 1.072, hij werkt nu goed, maar ik denk dat ik binnenkort die nieuwe ook maar eens erop ga zetten.

[ Voor 14% gewijzigd door Peveer op 05-02-2004 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wil er trouwens nog iemand van een Xclef / H&B af? want ik wil er graag een hebben. Dus als je er nog 1 hebt.. graag! laat het me weten in dit topic ofzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ik kan er met m'n hoofd maar niet bij dat uitgerekend ik een versie heb die vanaf batterijstand 60% gaat tikken/opspinnen/vage tekens-laat-zien.
Als ik 'm opstuur naar mp3cdspeler.nl ben ik 'm enkele weken kwijt zeggen ze.
Als ze me nou gewoon een nieuwe leveren :S

FF een vraag: andere eigenaren kunnen 22 uur spelen, en dan valt ie uit (LOW BATTERY! komt in beeld en hij schakelt uit ? ) En in de tussentijd doen zich geen bugs voor?????

Is bovenstaand verhaal waar????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XdeckX
  • Niet online
als ik em aan laat staan dan haal ik ten eerste geen 22 uur totaal... en op een gegeven moment krijg ie wel moeite met het laden van nieuwe bestanden. op een gegeven moment is dat dus het opspinnen van de hd en kleine klikjes. de batterij is dat nog niet leeg. ik heb alleen geen vage tekens ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ok, bij mij gebeurt dat na pak 'm beet 10 uur puur spelen (zonder kutten dus)
Gaat ie bij jou dan ook niet meer uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet uitgerekend jij alleen hoor, ik had het ook en heb hem opgestuurd naar mmport vandaag. En ja dat ze je niet gewoon een nieuwe opsturen.. Je bedoeld nadat jij eerste de jouwe hebt opgestuurd neem ik aan... Ja dat vindt ik ook eigenlijk, want nu moet je een poos wachten en krijg je hem misschien weer net zo defect terug omdat hun hem niet goed hebben getest of hij het bij hun even wel deed.... Dat heb ik al vaak bij gewone bedrijven gehad met andere producten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ik blijf het desalniettemin raar vinden dat sommigen er wel last van hebben en anderen er niks van schijnen te merken. Ik vind dat als men pronkt met een batterijcyclus van 22 uur dat het apparaat dan ook 22 uur NORMAAL dient te werken, en niet na 10 uur de harde schijf laat tikken (damn, de eerste keer dat ik dat hoorde brak het angstzweet me uit!!) en andere errors laat gebeuren. Als ik de topics zo doorlees schijnt het in ieder geval wel vaker te gebeuren, maar bij mp3cdspelers.nl hadden ze nog nooit van dit probleem gehoord :S.
Ik denk dat ik het nog ff een weekje aankijk en hem dan terugstuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

SMulTiE schreef op 05 februari 2004 @ 19:45:
Ik blijf het desalniettemin raar vinden dat sommigen er wel last van hebben en anderen er niks van schijnen te merken. Ik vind dat als men pronkt met een batterijcyclus van 22 uur dat het apparaat dan ook 22 uur NORMAAL dient te werken, en niet na 10 uur de harde schijf laat tikken (damn, de eerste keer dat ik dat hoorde brak het angstzweet me uit!!) en andere errors laat gebeuren. Als ik de topics zo doorlees schijnt het in ieder geval wel vaker te gebeuren, maar bij mp3cdspelers.nl hadden ze nog nooit van dit probleem gehoord :S.
Ik denk dat ik het nog ff een weekje aankijk en hem dan terugstuur
De 22 uur is prima haalbaar, mits je 128 kbit cbr mp3's gebruikt. vbr's ecoded kosten aanzienlijk meer energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de hd-500 player nu net 2 dagen. Alles werkt prima , sound van afspelen is ok, moest wel ff wennen aan het scroll gebeuren... Eerst goed opgeladen ( de eerste dag) en nu staatie vanaf vanmorgen 10.00 uur tot nu 22.00 uur non stop te draaien, dus dat is kewl:))

:( Maar het valt me op dat de opnames met de analoge line in een soort van ruis in de hoge frequenties bevat. Zelfs zonder kabel hoor je een 'ruis' tijdens opnemen.

Overigens is de opname zelf qua sound goed, maar toch: ik blijf een purist en wil gewoon ruisvrij opnemen :? !

Ligt dit aan mijn player of hebben anderen dit ook? Graag jullie opmerkingen hierover, kon niets vinden op dit forum.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XdeckX
  • Niet online
Emmeau schreef op 05 februari 2004 @ 19:47:
[...]

De 22 uur is prima haalbaar, mits je 128 kbit cbr mp3's gebruikt. vbr's ecoded kosten aanzienlijk meer energie.
en dan gebruik je zeker ook een equalizer, shuffle, id3 tags en dergelijken... ik kan me voorstellen dat dat zeker invloed heeft. (de equalizer had bij mn vorige speler behoorlijk invloed... maar dat ding kon ook maar max 4 uur dus wat dat betreft ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen hebben jullie nou ook zelf al een beetje gave logos gemaakt/ gevonden voor de XCLEF? Zodar ik ehm weer binnen heb ben ik van plan een aantal logos te maken en te posten nl. maar hijs nu eerst weer ff terug naar mmport om er een goede accu in te laten zetten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peveer
Ja der was een site met allemaal vette logo's maar dies down, de url staat in de eerste post als het goed is.

Wat is er gebeurt met die site eigenlijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 13:45:
Mensen hebben jullie nou ook zelf al een beetje gave logos gemaakt/ gevonden voor de XCLEF? Zodar ik ehm weer binnen heb ben ik van plan een aantal logos te maken en te posten nl. maar hijs nu eerst weer ff terug naar mmport om er een goede accu in te laten zetten :(
Zoals je wellicht weet staat hier beschreven hoe je zelf logo's kunt maken. Logo hernoemen naar LOGO.bmp en in je root van de xclef knikkeren :).

Hier mijn iets wat oudere creaties :)
Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~vdberg49/xclef/LOGO%201%20hernoem%20naar%20LOGO.bmp

Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~vdberg49/xclef/LOGO%204%20hernoem%20naar%20LOGO.bmp

Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~vdberg49/xclef/LOGO%203%20hernoem%20naar%20LOGO.bmp

Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~vdberg49/xclef/LOGO%202%20hernoem%20naar%20LOGO.bmp

Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~vdberg49/xclef/LOGO%205%20hernoem%20naar%20LOGO.bmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet ik, maar voor ik ze post, wil ik wel eerst zeker weten dat ik het goed gedaan heb, dus niet dat men massaal replyed dat ze niet werken...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 15:58 . Reden: heel veel typo's in heel weinig tekst :p ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yerk
Heeft iemand al ervaringen met een car adapter voor de Xclef?
Ik heb hierover ook mp3cdspeler gemailt....

Hallo Jeroen,

Die zijn er wel maar geen originele (van Xclef) . Gebruik a.u.b geen universele kit want de Xclef is daar heel gevoelig voor en ze geven er geen garantie op en de kosten zijn erg hoog (printplaat moet vervangen worden). Vorige week is er nog een RMA binnen gekomen van iemand die een verkeerde adapter had gebruikt op zijn speler. Ik raad het echt af.

Zo verkopen wij alleen nog maar iRiver car adapters en daar gaat af en toe al wat mis mee.

Peter

Met vriendelijke groet,

Holland Global
M.Hobbemastraat 3
5062 LN Oisterwijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Xclef nu ruim een week en hij werkt perfect, op 1 klein dingetje na. Het 'voortgangsbalkje' bij het afspelen van muziek werkt soms niet goed. Hij stopt bijvoorbeeld op de helft van het nummer of op driekwart, terwijl de muziek dus gewoon verder gaat. Bij sommige nummers doet 'ie het wel gewoon goed. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Kan het aan de firmware liggen (ik heb versie 1.077)? Ik vind het niet echt een ramp, maar ik zou het wel leuk vinden als iemand weet waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Misschien aan het feit dat het een MP3 is met een variabele bitrate (VBR). Het kan dan zijn dat de bitrate en de tijd niet goed wordt weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat er optie komt dat je 1 minut per seconde vooruit kan spoelen want vooral
bij grote mixen is dat handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Nou, afgelopen week had ik ook voor 't eerst problemen met mijn H&B-speler. Hij bleef hangen in step 6 (laatste firmware) en al vrij snel had ik de indruk dat de HD wel opspinde, maar niet herkend werd door het systeem.
Eenmaal thuis heb ik de speler aangesloten op de voeding en de USB-poort van mijn PC (dit was een van de gesuggereerde oplossingen in dit forum) maar daar bleef vooral WinXP enorm op hangen. Ook de zgnmd 'reset' (5 tot 30 sec de stop-knop indrukken) haalde niets uit.
De oplossing die voor mij heeft gewerkt, komt ook hier uit de discussielijst: ik heb de HD uitgebouwd en tijdelijk in mijn notebook gezet. Daarna heb ik de notebook met een DOS-floppie gestart en de HD opnieuw geformatteerd (FAT32).
Eenmaal terug in de H&B-speler werkte alles weer feilloos (tot nu toe ;-)

Ik heb trouwens nog een opmerking over mensen met tikken of rammeltjes in hun HD's.... Dit is in veel gevallen een slecht teken en duidt op een (aankomende) HD Crash. Ik heb deze verschijnselen meegemaakt in twee notebooks en een imagetank; allen apparaten met 2.5" Toshiba HD's.

En nog een opmerking over de accu in de H&B-speler: na het openen van de speler zag ik dat dit een vrij normale/doorsnee accu is. Wellicht kan je deze wel los kopen bij conrad.nl of i.d.

CHEERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een logo vraagje:

Heeft iemand nog toevallig het onderste logo van henk?
Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~vdberg49/xclef/GoT_boot_loading.jpg

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 21:31:
Even een logo vraagje:

Heeft iemand nog toevallig het onderste logo van henk?
[afbeelding]

alvast bedankt
Uiteraard. Half jaar geleden zelf gefixed :)

Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~vdberg49/xclef/LOGO.bmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vraag het nog maar eens...

is er iemand die nog van ze Xclef of H&B af wil? of ken je iemand ie er af wil? kortom: Heeft er iemand een 2de hands Xclef-500 of H&B voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:00

Christiano007

Ich bin der champion

hehe je mag die van mij wel voor €300 (Xclef 500) overnemen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Christiano007 op 10-02-2004 23:21 ]

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XdeckX
  • Niet online
Yerk schreef op 06 februari 2004 @ 18:59:
Heeft iemand al ervaringen met een car adapter voor de Xclef?
Ik heb hierover ook mp3cdspeler gemailt....
ik gebruik mijn xclef voornamelijk in de auto (lekker muziekje luistenen tijdens het woon-werkverkeer :)
maar het wil dus wel voorkomen dat de accu van de speler wat aan de lege kant begint te raken tijdens een ritje. en dan wil ie ook wel es gaan uitvallen. dan hang ik em gewoon aan een verstelbare car adapter (0-12v)
ik heb daar nog geen problemen mee gehad. gewoon goeie instelling gebruiken en het goeie plugje.

Verwijderd

ik heb geen last van klikjes tikjes wat dan ook, maar heb wel sterk het idee dat mn speler nieteens de tien uur haalt wat betreft speeltijd. Ik gebruik dingen als shuffle en equaliser eigelijk de hele tijd wel. ik las dat dit extra stroom vreet...
ik heb btw f/w 1094 eropstaan.. kan ik beter een oudere fw erop zetten (1077 oid?) of kan ik al die extra opties beter uitzetten.

ben nu trouwens aan het testen hoelang het duurt als ik er echt weinig mee kloot. Heb hem voorheen wel elke keer even aan de pc hebben hangen voor snel wat transfers etc van en naar de speler toe, dit zuigt denk ik veel batterij. Maar neem aan dat dit wel bij de 22 uur speeltijd inbegrepen zit (of op zn minst 10!).
iemand een mening over deze vraagstukken? (8>

Verwijderd

Heb hem al weer terug (nog geen week weg geweest) Volgens mij heb ik zelfs een hele nieuwe gekregen :P want het plastic zat er nog op en dat had ik er de vorige keer afgehaald...
Alleen nog steeds gezeik met me ene pc. Die wil hem onder XP gewoon niet fatsoenlijk installeren. Hij blijft zeuren om de usbstor.sys Heb dat bestand zelfs al van mijn andere pc gehaald waar het wel werkt en zelfs dan wil die het niet doen. Hij vraagt om de drivers dan doe je automatisch. Dan zeurt die om usbstor.sys als ik hem dan selecteer via handmatig zegt die dat ie hem niet kan installeren heel raar hoor....

Maar goed, nu maar ff hopen dat ie het nu verder wel gewoon doet mijn XCLEFJe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Christiano007 schreef op 10 februari 2004 @ 23:21:
hehe je mag die van mij wel voor €300 (Xclef 500) overnemen :P
uhm is goed :P

nee denk het niet ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0nz0r
  • Niet online

r0nz0r

I ate it!

Eventjes mijn ervaringen met de Xclef tot nu toe.

Nou, ik heb begin deze week ook maar eens een MP3 speler besteld. Na lang nadenken en dingen tegen elkaar afwegen (ik zat in het begin vooral te denken aan een iRiver iHP-120) waarbij uiteindelijk de prijs de doorslag heeft gegeven heb ik gekozen voor de Xclef. Mijn vriendelijke collega's van de TPG brachten dit mooi de volgende dag al naar mijn huisje toe zodat ik kon genieten van een stukje muziek.

Eerst netjes helemaal opladen tot 100%, wat vrij lang duurde. Daarna meteen naar iemand meegenomen en er bestanden opgezet. Tussendoor nog even de demo mp3 en WMA geluisterd. So far so good.

Gisteravond begonnen de problemen eventjes een korte omschrijving wat er gebeurde:

Ik kon de MP3speler gewoon aanzetten maar het opstartscherm was elke keer anders; soms zag ik wel bij welke step hij was en soms zag ik alleen het balkje met het logo etc. Als hij dan helemaal opgestart was kon ik de toetsen niet meer gebruiken, wat er dan nog opzat was de stop knop zolang inhouden totdat hij uit ging (de reset mode, en ja inderdaad vreemd dat dit nog wel ging).
Na wat gepiel kwam ik erachter dan als ik hem opstarten en de jog-dial naar beneden hield ik wel de knoppen kon gebruiken maar als hij dan ging lezen van de harde schijf (text, mp3 wat dan ook) liep hij weer vast in zoverre dat ik de toetsen niet kon gebruiken de mp3's speelden gewoon door. Bummer dus!

Nu ben ik net weer thuis en heb ik de speler even opengeschroefd, de hard disk verwijderd en weer teruggezet, de batterij even verwijderd en weer teruggezet en geboot en ja hoor, alles werkte weer pefect. Een vreemd verhaal alles bij elkaar.

De Xclef heet met mij dus nog wat goed te maken de komende tijd!

Hymns of indigestible suppuration

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lo,

Ik heb de H&B (zelfde als Xclef 500) J20, net nieuwe firmware opgemerkt, op de h&b geplaatst, maar hij deed geen update.
Terug ff aan de pc gelinkt, pc bleef hangen tot ik na 10 mins. besloot de h&b af te zetten, pc terug in orde. Probleem door die mp3 speler dus.
Ff gewoon opstarten dacht ik dan, probleem: hij blijft gewoon staan bij "H&B MP3 player" logo (nog niet aan mijn logo beginnen opstarten).
resetten lukt niet
opladen lukt niet
aansluiten op pc lukt ook niet.
wth moet ik doen :D

Thx vr reacties

Chaos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

r0nz0r schreef op 13 februari 2004 @ 12:14:
Nu ben ik net weer thuis en heb ik de speler even opengeschroefd, de hard disk verwijderd en weer teruggezet, de batterij even verwijderd en weer teruggezet en geboot en ja hoor, alles werkte weer pefect. Een vreemd verhaal alles bij elkaar.

De Xclef heet met mij dus nog wat goed te maken de komende tijd!
Als hij meteen niet goed werkt, lijkt het mij veel verstandiger om hem direct terug te sturen ipv hem te gaan openschroeven en je garantie kwijt te zijn.Wat had je gedaan als de batterij verwijderen niet had gewerkt?
edit:
Je kunt natuurlijk gewoon voorzichtig te werk gaan ;)

[ Voor 6% gewijzigd door blobber op 15-02-2004 01:23 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yerk
blobber schreef op 14 februari 2004 @ 12:01:
[...]

Als hij meteen niet goed werkt, lijkt het mij veel verstandiger om hem direct terug te sturen ipv hem te gaan openschroeven en je garantie kwijt te zijn.Wat had je gedaan als de batterij verwijderen niet had gewerkt?
Hoe kunnen ze dan zien als je hem terugstuurt of diegene hem heeft opengemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 11:51:
Lo,

Ik heb de H&B (zelfde als Xclef 500) J20, net nieuwe firmware opgemerkt, op de h&b geplaatst, maar hij deed geen update.
Heb je de firmware wel uitgepakt, in de map "firmware" gezet en de adapter eraan gehangen?
Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 11:51:
Terug ff aan de pc gelinkt, pc bleef hangen tot ik na 10 mins. besloot de h&b af te zetten, pc terug in orde. Probleem door die mp3 speler dus.
De oorzaak kan natuurlijk ook de pc zijn. Wanneer de pc de verbinding met de xclef niet goed krijgt, doordat de usb kaart/drivers tegenwerken, kan je pc ook hangen.
opladen lukt niet
aansluiten op pc lukt ook niet.
Heb je een combinatie van beide al geprobeerd? Dus eerst je oplader aan de xclef hangen. Daarna de usb kabel erin en proberen op te starten door de start knop een sec of 10 ingedrukt te houden.

Het kan ook zijn dat door de foute firmware upgrade de fat32 tabel kapot is gemaakt. In deze tabel staat de structuur en indeling van de harde schijf. Wanneer je deze mist kan de xclef niet meer goed opstarten. In dit geval moet de harde schijf zelf geformatteerd worden.

Wanneer je totaal geen toegang meer kan krijgen naar de xclef zal de harde schijf uit de xclef moeten worden gehaald en in een laptop geformatteerd worden. Je kunt in dit laatste geval beter de xclef terug sturen en vragen om vervanging. Succes :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Yerk schreef op 14 februari 2004 @ 17:58:
[...]

Hoe kunnen ze dan zien als je hem terugstuurt of diegene hem heeft opengemaakt?
Als je heel voorzichtig bent niet, dan kunnen ze aan de schroefjes niet zien dat je er aan hebt lopen klooien, klopt ;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0nz0r
  • Niet online

r0nz0r

I ate it!

blobber schreef op 15 februari 2004 @ 01:18:
[...]

Als je heel voorzichtig bent niet, dan kunnen ze aan de schroefjes niet zien dat je er aan hebt lopen klooien, klopt ;)
Je moet inderdaad niet als een gek op die zwarte schroefjes gaan beuken met een schroevendraaier zodat de verf eraf komt, daar moet je even op letten. Maar daaronder zitten schroefjes zonder verf (waar de hd mee vast zit) dan hoef je niet meer zo op te letten. Hij is ook nergens verzegeld dus ze kunnen now way zien dat ik hem open heb gemaakt.

En ja, waarom niet meteen teruggestuurd. Je bent tweaker of je bent het niet he ;)! Misschien niet de allerslimste actie maar dan zit je weer zo lang zonder, ik denk dat het vervoer gewoon een beetje lomp is gegaan. Als ik dat bij ons op het werk ooit zie.

Hymns of indigestible suppuration

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 11:51:
>Lo,

>Ik heb de H&B (zelfde als Xclef 500) J20, net nieuwe firmware opgemerkt, op de >h&b geplaatst, maar hij deed geen update.
>Terug ff aan de pc gelinkt, pc bleef hangen tot ik na 10 mins. besloot de h&b af te >zetten, pc terug in orde. Probleem door die mp3 speler dus.
>Ff gewoon opstarten dacht ik dan, probleem: hij blijft gewoon staan bij "H&B MP3 >player" logo (nog niet aan mijn logo beginnen opstarten).
>resetten lukt niet
>opladen lukt niet
>aansluiten op pc lukt ook niet.
>wth moet ik doen :D

Zie mijn opmerking een paar berichten hoger; ik denk dat je met onzorgvuldig USB-gebruik de structuur van de harddisk kunt beschadigen waardoor de HD niet meer herkend wordt bij het booten van je speler. De oplossing is de HD opnieuw formatteren in een laptop.
Misschien heb je een kennis die de HD even in zijn laptop wil zetten en 'm voor je wil formatteren?

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmmm mijn HD-500tje begon vandaag erg vreemd te doen. Ik was muziek aan het luisteren en opeens was het geluid weg. Ik even kijken wat er aan de hand was: het scherm stond stil, de HD-500 reageerde nergens meer op, dus besloot ik maar even de stop-knop een tijdje in te drukken. Na dat de speler uit was gegaan, heb ik de HD-500 opnieuw aangezet en toen ontstonden er nieuwe problemen:

-De speler maakte een vreemd geluid (niet hard) dat ik nooit eerder gehoord had.
- Het oude bootlogo stond er weer
- Het laadbalkje onderaan vult zich wel, maar blijft bij "step 1" hangen. Als het balkje helemaal gevuld is, begint het ding doodleuk weer opnieuw met het vullen van het balkje. (nu al 1 uur, telkens hetzelfde balkje)
- wanneer ik de speler aan de adapter zet en ik de speler aanzet, duurt het langer dan normaal, voordat de speler begint met opladen
- Als ik de speler aan de computer hang, geeft Windows een foutmelding. Als ik klik op het bekende geel/zwarte uitroeptekentje dan geeft Windows de melding dat het apparaat niet start. Via apparaat beheer in- en uitschakelen heeft geen effect gehad. Verder kan ik de HD-500 niet benaderen in Windows, formatteren gaat dus niet.

firm. 1.077

Iemand deze problemen eerder gehad en zelf kunnen oplossen?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hm, klinkt als een hdcrash. Mischien formateren, dat zou het moeten oplossen. Tenzij hardwarefuckup...RTM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 18:05:
>hm, klinkt als een hdcrash. Mischien formateren, dat zou het moeten oplossen. >Tenzij hardwarefuckup...RTM!
....als het een echte crash is geweest, helpt formatteren ook niet meer. De HD is dan fysiek beschadigd en de fout komt terug op 't moment dat je data schrijft en/of leest op die plek.
Ik moet zeggen dat 't er wel op lijkt dat deze HD kaduuk is, ja....

CHEERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 08:45:
[...]

Ik moet zeggen dat 't er wel op lijkt dat deze HD kaduuk is, ja....

CHEERS!
Dan moet ik zeggen dat 't er op lijkt dat mijn Xclef weer terug gaat naar waar hij vandaan komt ;) (aardig jammer, want ik had em nog maar 3 maanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds een paar maanden alle topics van GoT aan het doorspitten, want ik ben opzoek naar een mp3 speler. ik heb een jazz piper mp3 cd speler gehad, maar die is meer onderweg naar de fabriek geweest dan dat ik er naar geluister heb. }) sinds een maand ben ik het xclef hd 500 topic aan het volgen, ik vond het geweldig, tot mensen problemen kregen met het opspinnen van hun harde schijf en dat hun xclef niet meer op wou starten en dat de harde schijf in een laptop geformateerd moest worden. Omdat ik van mijn vorige mp3 speler nooit plezier heb gehad heb ik nu geen zin in zulke geouwehoer. daarom mijn vraag aan xclef gebruikers:
- is de xclef hd 500 nog steeds een aanrader nadat jullie heb een tijdje in gebruik hebben?

de prijs is in vergelijking met andere speler vaak in het voordeel van de xclef maar is het die 290 euro wel waard.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 08:48

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb hem nu ruim een half jaar, en ik gebruik hem bijna elke dag met veel plezier en vrijwel zonder problemen. Ik heb inderdaad een keer harde schijfproblemen gehad, maar het afgelopen jaar doet hij het gewoon goed.
Ik houd de firmware updates een beetje bij, en ik ga er van uit dat ie daar niet slechter op wordt, al merk ik niet altijd gelijk grote veranderingen.
De afstandbediening is vrij summier, maar voldoende voor mijn gebruik. Ik gebruik bijna alleen maar volume + en -, en track vooruit en achteruit. Op een gegeven moment deed de ab het niet zo goed meer; toen heb ik hem uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet. Het bleek dat de behuizing te strak vastgeschroefd zat waardoor altijd twee knopjes werden ingedrukt.
Al met al ben ik vrij positief. Hij is kwa prijs/kwaliteit verhouding volgens mij één van de gunstigste MP3-spelers van 20 Gb en de problemen die ik heb gehad zijn niet onoverkomelijk. Ook het gebruik als externe HDD is er simpel en snel via USB 2.0.

[edit] inderdaad pas iets meer dan een half jaar.... het lijkt veel langer O-) O-)

[ Voor 5% gewijzigd door gwystyl op 03-03-2004 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 03-07 12:24
Ik heb em nu dus ook in huis, maar wat ik mij afvraag, is er een optie om de letters wat kleiner te maken? (Misschien met andere fw? ) Ik kan steeds net niet de titel van het nummer zien, alleen de artiest .. de rest is te lang :(

Ik heb em gekocht bij mp3cdspeler.nl, ... toen ik em opstarte viel mij ook op dat de firmware gelijk de nieuwste was. Leuke service ^_^

Anders minder leuk ding is dat de afstandsbediening die er bij zat niet echt goed werkt, paar knoppen doen het niet, en andere staan weer op hele andere functies :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 08:48

gwystyl

Beugeltje dan maar?

EvilTuinHekje schreef op 18 februari 2004 @ 10:19:

Anders minder leuk ding is dat de afstandsbediening die er bij zat niet echt goed werkt, paar knoppen doen het niet, en andere staan weer op hele andere functies :/
Moet je hem even met een heel dun schroevedraaiertje losmaken, en voorzichtig in elkaar zetten. Zoals ik hierboven ook al schreef hielp het bij mij om de schroefjes niet al te strak vast te draaien (ze draaien in plastic, dus het blijft toch wel zitten), zodat de knopjes iets meer ruimte hadden om te bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe ik fatsoenlijke playlists kan maken????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 18:33:
Kan iemand mij vertellen hoe ik fatsoenlijke playlists kan maken????
Met winamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon met winamp 5?

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 21:16:
>is de xclef hd 500 nog steeds een aanrader nadat jullie heb een tijdje in gebruik >hebben?

....voor mij wel. Ik gebruik 'm nu sinds augustus 2003 drie a vier reisdagen per week ongeveer drie uur per dag en ik ben er heel happy mee. Alleen sinds de laatste firmware heb ik tweemaal de HD opnieuw moeten formatteren nadat ik via de USB-aansluiting op de HD van de speler had gerommeld (bestanden wissen, toevoegen , etc). Misschien moet je niet de laatste firmware gebruiken.
Oja, het enige wat even 'wennen' is, is het formaat. 't Is toch een aardige hand vol en 't weegt ook nog wat, dus een binnenzak van een jas is met de speler erin echt wel vol.
't Blijft voor mij een aanrader, maar ik zie wel bijna wekelijks nieuwe apparaten verschijnen, dus vandaag of morgen zal er wel een betere/goedkopere optie zijn.

CHEERS!

Verwijderd

[b][message=20024819,noline]snarf 2 schreef op 17 februari 2004 @ 21:16 - is de xclef hd 500 nog steeds een aanrader nadat jullie heb een tijdje in gebruik hebben?

de prijs is in vergelijking met andere speler vaak in het voordeel van de xclef maar is het die 290 euro wel waard.

Alvast bedankt
Ik heb de Xclef nu een paar weken en ik ben er over het algemeen vrij tevreden over. De geluidskwaliteit is perfect, het apparaat heeft veel mogelijkheden en het is een erg mooi ding om te zien. Er zijn echter een paar kleine nadeeltjes, wat mij betreft dan. Zo is het formaat toch wel aan de ruime kant. Soms heb ik 'm in m'n binnenzak, maar dan heb je toch een behoorlijke 'bult' op je borst. Verder vind ik de radio die er op zit niet fantastisch (behoorlijk wat ruis). Ook gaat het verbinden met de pc soms niet goed, maar dat is volgens mij vooral als de batterij niet helemaal vol meer is. De batterij valt me trouwens ook wel tegen. Ik gebruik m'n Xlef nu 4 tot 5 dagen per week, gemiddeld 1,5 uur uur per dag. Ongeveer na anderhalve week moet 'ie al weer worden opgeladen.
Een ander klein nadeeltje vind ik verder de koptelefoon en de afstandsbediening (ab). De koptelefoon op zich is van zeer goede kwaliteit (de beste die ik tot nu toe heb gehad, beter dan gemiddelde Sony-oordopjes), en ook de afstandsbediening werkt goed. Alleen zijn de kabeltjes veel te lang. De Xclef werd oorspronkelijk zonder ab geleverd en daar is met het kabeltje van de koptelefoon dus ook geen rekening mee gehouden. Als je de ab gebruikt, zit je nu dus met een enorm lange kabel opgescheept. Ik heb een gedeelte maar opgerold en met ijzerdraadjes vastgemaakt...

Zoals ik al zei ben ik over het algemeen wel tevreden over de Xclef, zeker met het oog op de relatief lage prijs. Ik kan hem dus aanraden vanwege de goede mogelijkheden en de uitstekende geluidskwaliteit, maar er zijn dus wel wat kleine nadeeltjes.

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:51

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik heb vandaag de valtest met de Xclef uitgevoerd: op ruim 1,5 meter loslaten en op het beton van een bushoje laten neerkomen. (oftewel: k*t, dat was niet de binnenzak van mijn jas waar ik 'em instopte :( )

afgezien van wat krassen op de hoeken en een klein scheurtje in het plastic speelt hij nog als vanouds. Verder zouik het overigens niet aanraden om vaker uit te proberen :X

Oja, ik heb mijn Xclef trouwens 4 maanden en heb er nog nooit noemenswaardige problemen mee gehad ondanks gebruik van gem. 1,5 uur per dag.

@ gwystyl: de Xclef is toch minder dan een jaar op de markt? :?

edit: kleine toevoeging: door de stuiterpartij van m'n Xclef rammelt ie wel als ik er mee schud. Misschien dat de HD een beetje los is gaan zitten ofzo. Het lijkt me al met al niet heel goed voor de garantie... Ik zal 'em voorlopig maar in de watten leggen denk ik (letterlijk :P )

[ Voor 22% gewijzigd door Rudedadude op 20-02-2004 16:49 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• ronaldinho
Rudedadude schreef op 19 februari 2004 @ 18:54:
[..]
@ gwystyl: de Xclef is toch minder dan een jaar op de markt? :?
Klopt, hij is sinds half juni vorig jaar op de markt. Ik denk dan ook dat hij zich versproken heeft en bedoelde dat hij 'm een half jaar heeft i.p.v. anderhalf jaar.
Dat was bij mp3cdspelers (rond 15 juni 2003).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen bedankt voor het in kaart brengen van hun ervaringen met hun xclef. :)
Het is toch ook eens goed om positieve reacties te lezen, en niet alleen mensen met problemen, als er nog meer mensen met positieve ervaringen laat het dan weten. dit kan me zeker helpen met mijn keuze voor een mp3 speler. ;)

Maar ik heb nog een vraag over het gebruik van de laatste firmware, hoe zijn jullie ervaringen hier over, en kwamen de meeste crashes met de xclef na de update van deze nieuwe firmware of waren er ook problemen met bijv. de hd voor deze nieuwste firmware?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer mooi ding! Maar is hij geschikt om in de broekzak mee te nemen? Is zo'n afstandbediening ook echt handig bij deze mp3-computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:33
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 13:40:
Zeer mooi ding! Maar is hij geschikt om in de broekzak mee te nemen? Is zo'n afstandbediening ook echt handig bij deze mp3-computer?
Voor de broekzak is hij denk ik te groot, in de zomer zal het dus lastig zijn om het mee te nemen. Maar het is ook een mp3 speler/externe harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aryan schreef op 21 februari 2004 @ 15:32:
[...]

Voor de broekzak is hij denk ik te groot, in de zomer zal het dus lastig zijn om het mee te nemen. Maar het is ook een mp3 speler/externe harddisk.
Bij past hij makkenlijk in mn broekzak, zelfs met mn portomonee erbij...
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.