Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 16:53:
[...]

Bij past hij makkenlijk in mn broekzak, zelfs met mn portomonee erbij...
Ook kan je hem aan je (korte) broek hangen, zit tenslotte een leren beschermhoesje bij waarbij aan de achterkant een klip zit (zie ook de foto's aan het begin van het topic).
Zelf was ik daar in het begin nogal huiverig over, bang dat hij van mijn broek af zou vallen, maar niets bleek minder waar, ook afgelopen zomer met een korte broek aan, dus zelf ben ik daar positief over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:16

Rudedadude

Maybe we were born to run

Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 17:45:
Maar ik heb nog een vraag over het gebruik van de laatste firmware, hoe zijn jullie ervaringen hier over, en kwamen de meeste crashes met de xclef na de update van deze nieuwe firmware of waren er ook problemen met bijv. de hd voor deze nieuwste firmware?

Alvast bedankt
Ik heb zelf wel de laatste firmware erop staan, maar ik heb van veel mensen gelezen dat deze minder stabiel is dan de vorige. In dat opzicht is 1.077 misschien beter aan te raden. Zelf ik heb ik ook een tweetal vastlopers gehad met 1.094, maar nu al een tijd niet meer.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 08:29:
't Blijft voor mij een aanrader, maar ik zie wel bijna wekelijks nieuwe apparaten verschijnen, dus vandaag of morgen zal er wel een betere/goedkopere optie zijn.

CHEERS!
Welke apparaten zie jij dan verschijnen, ik heb rondgekeken, maar op de Creative van E299, geen betere/goedkopere opties vinden. Op welke apparaten zat jij te doelen. ;)

Alvast bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 21:12:
[...]

Welke apparaten zie jij dan verschijnen, ik heb rondgekeken, maar op de Creative van E299, geen betere/goedkopere opties vinden. Op welke apparaten zat jij te doelen. ;)

Alvast bedankt! ;)
Wellicht de opvolger van de Xclef hd500: De hd800. Deze zou eind februari leverbaar zijn, maar dat zal wel iets uitlopen. Alhoewel Mp3cdspelers.nl heeft de hd500 al uit de collectie gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:16

Christiano007

Ich bin der champion

Die van mij doet wel heel vaag sinds gisteren, hij blijft nu hangen bij het opstarten en krijg hm op dit moment niet uit :(

Had hm opgeladen vannacht, hopen dat hij het weer zou doen maar mooi niet dus.

hardware 1.077

Krijg hm nu uit, heb gekeken naar die firmware folder maar stond niets meer in (hoort dat zo?) dus maar ff opnieuwe die firmware in die map gezet en hijs nu weer bezig met upgraden.

En hij doet het weer.

[ Voor 33% gewijzigd door Christiano007 op 24-02-2004 22:47 . Reden: vooruitgang whoehoe ]

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 21:16
kheb ff meer een algemene vraag:

waarom hebben jullie wel voor een Xclef HD 500 gekozen en bijvoorbeeld niet voor een Creative Zen Jukebox Xtra 30?

deze players verschillen volgens mij niet heel erg van elkaar al heeft de Xclef een FM radio (niet erg positieve recencies over gelezen hier)

is er iemand met ervaringen voor allebei?

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op 24 februari 2004 @ 21:45:
[...]

Wellicht de opvolger van de Xclef hd500: De hd800. Deze zou eind februari leverbaar zijn, maar dat zal wel iets uitlopen. Alhoewel Mp3cdspelers.nl heeft de hd500 al uit de collectie gehaald.
Ik heb ff een mailtje naar Mmport en Mp3speler gestuurd. Tot nu toe alleen bericht van Mmport gekregen:

- De HD800 is pas leverbaar vanaf april, en komt boven de HD500. Het is dus niet de vervanger van de HD500. - ;)

Benieuwd waarom hij dan niet meer Mp3speler.nl te bestellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net bericht ontvangen van Mp3speler.nl:

- De HD 500 is tijdleijk niet leverbaar ,omdat deze uitverkocht is De HD 800 is waarschijnlijk eerder bij ons binnen als de HD 500 Deze komt volgende week -

Heb ook gevraagd hoe duur, maar nog geen reactie. Bij Mmport konden ze het me wel vertellen. De HD-800 moest daar 375-399 :| euro kosten.

't Blijft voor mij een aanrader, maar ik zie wel bijna wekelijks nieuwe apparaten verschijnen, dus vandaag of morgen zal er wel een betere/goedkopere optie zijn.

CHEERS!
wwillem schreef op 24 februari 2004 @ 21:45:
[...]

Aangezien de HD-800 ongeveer 100 euro meer gaat kosten, is dit geen betere optie. Wat vind je dan wel een betere/goedkopere optie?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
wat zijn jullie ervaringen met de radio op het apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:14
jeehaa schreef op 28 februari 2004 @ 14:21:
wat zijn jullie ervaringen met de radio op het apparaat?
slechte ontvangst, en als je het recht op houdt krijg je en veel beter ontvangst dan wanneer je hem ergens neer legt. De radio gebruik ik trouwens weinig, ik zie het meer als een extra functie (netzoals het lezen van txt bestanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
aryan schreef op 28 februari 2004 @ 15:13:
[...]

slechte ontvangst, en als je het recht op houdt krijg je en veel beter ontvangst dan wanneer je hem ergens neer legt. De radio gebruik ik trouwens weinig, ik zie het meer als een extra functie (netzoals het lezen van txt bestanden)
allright, maar wat was voor jou de doorslag om deze speler te kopen? want ik twijfel tussen Creative Zen Xtra 30 en deze speler. en ik moet goede argumenten krijgen om voor een van deze spelers te kiezen. daar de beide spelers niet veel van elkaar verschillen op de radio na, is dit lastig. enig id?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Xclef HD500 laat zich niet zien in het "My Computer" scherm in Windows Server 2003 EE... weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Het apparaat staat gewoon in de device manager enzo... hij werkt goed.... alleen kom ik er niet op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
jeehaa schreef op 28 februari 2004 @ 15:23:
[...]

allright, maar wat was voor jou de doorslag om deze speler te kopen? want ik twijfel tussen Creative Zen Xtra 30 en deze speler. en ik moet goede argumenten krijgen om voor een van deze spelers te kiezen. daar de beide spelers niet veel van elkaar verschillen op de radio na, is dit lastig. enig id?
Miste de Creative niet een afstandsbediening? Verder heeft de zen wel extra software nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
wwillem schreef op 28 februari 2004 @ 17:20:
[...]

Miste de Creative niet een afstandsbediening? Verder heeft de zen wel extra software nodig.
maar die AB krijg je er niet standaard bij toch? niet bij de nederlandse leveranciers op inet iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
jeehaa schreef op 28 februari 2004 @ 18:20:
maar die AB krijg je er niet standaard bij toch? niet bij de nederlandse leveranciers op inet iig
Bij de Xclef zit -sinds een half jaar - standaard een afstandbediening bij. Dit kon je ook zelf vinden op de website van de leveranciers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
wwillem schreef op 28 februari 2004 @ 20:33:
[...]

Bij de Xclef zit -sinds een half jaar - standaard een afstandbediening bij. Dit kon je ook zelf vinden op de website van de leveranciers.
well, sorry to bother maar onder aan de Xclef hd 500 30 gig staat dit :

Als optie is er een remote leverbaar! :?

dus tja...wat is het nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Nee, ik denk dat ze met een optie voor remote control de aansluiting voor een afst.bed. bedoelen en niet de afst.bed. zelf een optie is.

Bij de specificaties (Algemeen) staat duidelijk: Uitvoering: Incl. gratis remote!
En de remote is dus de afstandsbediening.

[ Voor 32% gewijzigd door ronaldinho op 28-02-2004 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
ronald1971 schreef op 28 februari 2004 @ 21:49:
Nee, ik denk dat ze met een optie voor remote control de aansluiting voor een afst.bed. bedoelen en niet de afst.bed. zelf een optie is.
dat bedoel ik ook maar wwillem die heeft anders vernomen denk ik want die bedoelt dat er wel een AB wordt meegeleverd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
jeehaa schreef op 28 februari 2004 @ 21:50:
[...]

dat bedoel ik ook maar wwillem die heeft anders vernomen denk ik want die bedoelt dat er wel een AB wordt meegeleverd :?
zie aanvulling/wijziging van mijn eigen bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 15:34:
Mijn Xclef HD500 laat zich niet zien in het "My Computer" scherm in Windows Server 2003 EE... weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Het apparaat staat gewoon in de device manager enzo... hij werkt goed.... alleen kom ik er niet op :D
Iemand die hier antwoord op weet? ;(

[EDIT] Probleem opgelost :)

Administrative Tools -> Computer Management -> Computer Management (Local) -> Storage -> Disk Management(Local) (rechtermuisknop -> new window from here) -> Change Drive Letter and Paths (op de Xclef HD500 hdd)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
ronald1971 schreef op 28 februari 2004 @ 21:49:

Bij de specificaties (Algemeen) staat duidelijk: Uitvoering: Incl. gratis remote!
En de remote is dus de afstandsbediening.
euvel gevonden! jullie hebben het over de 20 gig versie. maar zoals eerder aangegeven ga ik voor de 30 gig versie :) en daar staat iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
jeehaa schreef op 29 februari 2004 @ 09:21:
[...]

euvel gevonden! jullie hebben het over de 20 gig versie. maar zoals eerder aangegeven ga ik voor de 30 gig versie :) en daar staat iets anders.
Als ik jou was zou ik Mmport even mailen of bellen het zeker te weten.
Overigens staat bij de 20 Gb: Als optie is er een remote leverbaar!
Bij de algemene specificaties: Uitvoering: Incl. gratis remote.
Dus effe vragen zou ik zeggen.
En als je het helemaal goed wilt doen moet je ook effe contact opnemen met mp3spelers om te vragen of er een remote bij de 30 Gb versie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit er al een tijdje over te denken de Xclef 500 te kopen, maar ik wil graag weten van jullie WAT jullie van de opname functie van de Xclef vinden. Is er ruis op het kanaal of is het zuiver? is de kwaliteit goed? Gaat het opnemen makkelijk? ik wil hema namelijk vopor een groot deel daarvoor gebruiken. En kan hij alleen maar van line-in opnemen of kan hij ook met ingebouwde microfoon opnemen?

Verder zou ik graag willen weten hoe hij in gebruik is als externe HDD, want dat kan de Xclef toch? kwestie van inpluggen en gaan met die banaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 14:17:
ik zit er al een tijdje over te denken de Xclef 500 te kopen, maar ik wil graag weten van jullie WAT jullie van de opname functie van de Xclef vinden. Is er ruis op het kanaal of is het zuiver? is de kwaliteit goed? Gaat het opnemen makkelijk? ik wil hema namelijk vopor een groot deel daarvoor gebruiken. En kan hij alleen maar van line-in opnemen of kan hij ook met ingebouwde microfoon opnemen?

Verder zou ik graag willen weten hoe hij in gebruik is als externe HDD, want dat kan de Xclef toch? kwestie van inpluggen en gaan met die banaan?
Ik denk dat een groot deel van je antwoord hier al staat, bij het kopje data-transfer en het kopje recording.
Kleine aanvulling: Sinds de nieuwe firmware wordt alles wat je opneemt direct omgezet in mp3. Na het stoppen met opnemen duurt het nog 6~10 sec voordat de Xclef klaar is met het weg schrijven van de laatste stukjes van de opname. Getest op 48kbps en 128kbps.

Er wordt geen ruis gegenereerd door de Xclef. Denk er wel aan dat je misschien een extra microfoon nodig hebt (naast de interne microfoon), wanneer je de Xclef ver weg houdt van de persoon die je wilt opnemen. Vanaf een halve meter klinkt het nog vrij aardig. Maar goed, dat is verder wel logisch :).

Als externe HDD is de Xclef prima te gebruiken. Ik kopieer er elke week een hele stapel films (~5GB) mee van de ene pc naar de andere. Binnen 5~6 min is het gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt de firmware 1.094 niet... (H&B, Hb-direct.com)
Nu staat de 1.077 erop en vind ik wel ok, maar als er nieuwe fw bestaat heb ik die ook graag :D
Ik plaats de 1.094 in de map 'firmware' , reboot, resultaat: hij gaat gewoon beginnen spelen ipv 'updating'.
daarna loopt alles mis, crashes etc
nog iemand dit probleem? :/

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

muchos gracias wwilem.. dat stukje had ik idd al gelezen, maar ik vond het op recording en data transfer een beetje sumier.

Maar ik begrijp dat dat ook allemaal prima werkt :)

Ik ga me geld eens bij elkaar sprokkelen en hem kopen :) Hijs gewoon top zoals ik het bekijk :) Na 3 jaar MP3 CD spelers te hebben gebruikt ga ik dan eindelijk over op een HDD-speler :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeehaa schreef op 28 februari 2004 @ 15:23:
[...]

Ik heb ook zitten twijfelen tussen de Xclef en de Zen Xtra. Dit gaf voor mij de doorslag: (veel dingen zijn ook al besproken :) )
- Geen extra software nodig, dus met de Xclef plug and play
- Als het goed is een A/B
- Firmware upgrades van Xclef _/-\o_
- Volgens mij is display van Xclef ook nog groter

Deze voordelen kosten 15 euro meer als je voor Xclef HD 500 met 30 Gb gaat, maar zijn het volgens mij wel waard. :)

:P Nog een keer!!

CHEERS!
Welke apparaten zie jij dan verschijnen, want op de Zen xtra 30 Gb zie ik verder geen concurrentie in dezelfde prijsklasse. Volgens mij is de Xclef gewoon de goedkoopste _/-\o_
Of zie k een over het hoofd.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Laatst online: 13:11

sjaakaq

It might get loud

OK weer een voorzichting berichtje van mij in dit topic;

Ik heb mijn Xclef pas verkocht aan een vriend. Deze is niet bepaald voorzichtig te noemen en .....de Xclef is kapot. Er zitten krassen op, een barstje in t scherm, het rubberen usb klepje is kapot en nog belangrijker: het apparaat doet niks meer >:)

Nu wil hij em verkopen voor €70,-. De harde schijf is waarschijnlijk nog goed te gebruiken, de batterij ook enz. enz.

Waarschijnlijk is er alleen ergens iets op een printplaatje kapot oid. Hij laat hem niet repareren, hij heeft al een Zen gekocht.

Dus het aanbod:
Xclef+afstandsbediening+hele mikmak (hoesje, kabeks enz.) voor €70,-

Post het hier of stuur wat naar leokennis@home.nl als u van dit aanbod gebruik wenst te maken!

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
weet iemand hoe het zit met de support van OGG vobis, gaat dat nog komen? ik zie het wel op jullie verlanglijstje staan maar is er al iets over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeehaa schreef op 02 maart 2004 @ 09:10:
weet iemand hoe het zit met de support van OGG vobis, gaat dat nog komen? ik zie het wel op jullie verlanglijstje staan maar is er al iets over bekend?
De HD-800 is net bij MP3spelers binnen gekomen. Deze heeft OGG support. Het lijkt erop dat de HD-800 technisch gelijk is aan de HD-500 alleen een ander jasje en een 1.8" harddisk ipv de 2.5". Mischien dat de Firmware voor de HD-800 ook wel op de HD-500 draait. Heb net de User Manual van de HD-800 gedownload via de XCLEF site en de menu's etc wijken nu niet bepaalt af van de HD-500. So anybody want to give it a try. Als de 1e Firmware upgrade er is? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Lijkt me heel onlogisch dat de Firmware backwards compatible zou zijn, technisch gezien is het gewoon een andere speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:46

BaRF

bijna kerst

je weet best dat dit in V&A moet >:)

[ Voor 4% gewijzigd door BaRF op 03-03-2004 10:15 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 09:35:
[...]

De HD-800 is net bij MP3spelers binnen gekomen. Deze heeft OGG support. Het lijkt erop dat de HD-800 technisch gelijk is aan de HD-500 alleen een ander jasje en een 1.8" harddisk ipv de 2.5". Mischien dat de Firmware voor de HD-800 ook wel op de HD-500 draait. Heb net de User Manual van de HD-800 gedownload via de XCLEF site en de menu's etc wijken nu niet bepaalt af van de HD-500. So anybody want to give it a try. Als de 1e Firmware upgrade er is? :-)
En ook heel wat kleiner, vond de HD 800 erg groot voor een mp3 speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srekaewt
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-04 13:48
jeehaa schreef op 02 maart 2004 @ 09:10:
Ik heb even een mailtje gestuurd naar ze. Zou een kleine moeite moeten zijn om het te implementeren

STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 10:41:
[...]

En ook heel wat kleiner, vond de HD 800 erg groot voor een mp3 speler.
Je zult de HD 500 wel bedoelen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:48

gwystyl

Beugeltje dan maar?

De XClef HD 800 op mp3cdspeler ziet er wel erg anders uit dan de foto's die in eerdere topics zijn langsgekomen
De H&B JK20s lijkt er meer op. Daar zit alleen nog wel een 2.5" HDD in, terwijl bij de HD800 wordt gesproken over een 1.8" schijfje. Wel jammer dat hij gelijk €100 duurder is geworden :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srekaewt
en de reactie op mijn mail:

Dear Sir,

Sorry to say that HD-500 does not support OGG.
Due to the limited source in programmable area,
it's not available.

Best Regards,

Hugh Cho
MultiChannel Labs

helaas....

STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lekkere smoes... dan kunnen ze hem toch zo schrijven dat hij ruimte op de hardeschijf gebruikt om deze support voor ogg vorbis te geven.

Dit is gewoon een "NEE, koop de HD-800 maar"- reactie. :P

Ik ben wel tevreden met een HD-500.. ogg en kleiner zijn niet echt de voordelen die ik nodig vind. zeker niet voor 100 euro. Maar het is wel een topper natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 00:37

Jentae

Houdt van aglets.

Dus op jouw manier kun je je normale pc ook ombouwen tot een koelkast, door gewoonweg de functies van je koelkast op je harde schijf te zetten...

Zo werkt dat niet, slimmerd :P

20 GB en we zeuren over OGG... Ik heb geen enkele Ogg file. Dat ding speelt bij mij 18 uur, heb er duizenden MP3's @ 160-250 kbit samplerate op staan en er is nix aan de hand... no need for Ogg?

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een Xclef HD 500 met 20 Gb besteld bij MMport!

Ze zijn tot vrijdag op vakantie, dus kreeg ik 5 % korting :)

Hopelijk heb ik em dan de volgende week maandag of dinsdag, zodat ik er mee kan spelen!

Nu nog ff snel een paar cd's rippen en m'n id3 tags op orde maken.

ff nog over de oordopjes, ik heb thuis nog sennheiser oordopjes liggen, de mx 500, zijn die goed genoeg of kan ik beter andere halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jentae schreef op 04 maart 2004 @ 01:46:
Dus op jouw manier kun je je normale pc ook ombouwen tot een koelkast, door gewoonweg de functies van je koelkast op je harde schijf te zetten...

Zo werkt dat niet, slimmerd :P

20 GB en we zeuren over OGG... Ik heb geen enkele Ogg file. Dat ding speelt bij mij 18 uur, heb er duizenden MP3's @ 160-250 kbit samplerate op staan en er is nix aan de hand... no need for Ogg?
van een computer een koelkast maken |:( Sure....

Dat is toch geen vergelijking....

ik zal het even uitleggen dat het MAKKELIJK wel kan. (volgens mij)

Op de harde schijf staat in de root folder een Firmware folder met hierin de de firmware (duh). Het feit dat hij mp3 en WMA afspeelt is toch een softwarematig gegeven? dus door de firmware te upgraden met een ogg vorbis codec kan de speler toch ogg vorbis afspelen? ik hoef ook geen extra hardwarematige veranderingen in me computer aan te brengen om ogg vorbis af te spelen.

Nu zegt Xclef: Nee het kan niet want we hebben geen ruimte.... :S
Er zit een Harde schijf van 20 gig (of meer) dankunnen ze tochwel een ogg vorbis codec kwijt in de systeem map en de fireware zo schrijven dat hij het support?

Lijkt mij goed te doen. of heb ik het nou mis?

Dat het een beetje gezeur is ben ik wel met je eens. Ogg vorbis is nog geen standaard (niet dat wma dat is maar goed). het meeste is toch MP3. Ogg vind ik persoonlijk nu wel het beste formaat. het is dus de toekomst, maaratm heb ik niet echt ogg vorbis nodig. ik ga niet mijn hele mp3 collectie omzetten naar ogg vorbis, MAAR geluid dat ik op internet zet converteer ik zeker naar ogg vorbis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Laatst online: 13-09 19:55

smallboy

N/A

Die firmware zal wel in een apart stukje geheugen zitten, dus misschien hebben ze wel te weinig ruimte om dat op te slaan, en kan dat ook niet via de harddisk.

correct me if i'm wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 15:12:
ik zal het even uitleggen dat het MAKKELIJK wel kan. (volgens mij)

Op de harde schijf staat in de root folder een Firmware folder met hierin de de firmware. Het feit dat hij mp3 en WMA afspeelt is toch een softwarematig gegeven? dus door de firmware te upgraden met een ogg vorbis codec kan de speler toch ogg vorbis afspelen? ik hoef ook geen extra hardwarematige veranderingen in me computer aan te brengen om ogg vorbis af te spelen.

Nu zegt Xclef: Nee het kan niet want we hebben geen ruimte.... :S
Er zit een Harde schijf van 20 gig (of meer) dankunnen ze tochwel een ogg vorbis codec kwijt in de systeem map en de fireware zo schrijven dat hij het support?

Lijkt mij goed te doen. of heb ik het nou mis?
Het is belangrijk om te weten dat de muziek HARDWARE matig wordt gedecodeerd. Er zit dus in de xclef een chip, welke de gelezen data (digitaal) kan omzetten in geluid (analoog).

Met de firmware updates, kun je niets aan deze chip veranderen. Wat je wel met de firmware update kunt doen, is de software veranderen. Het menu van de xclef bijvoorbeeld. Wat een mogelijkheid is, is om de programmeerbare ruimte te gebruiken om de ogg files te decoden. Zoals in een bovenstaand mailtje staat, kan dit niet omdat er ruimte gebrek is. Bovendien trekt volgens mij die cpu het niet van de xclef om dit software matig te doen.

De enige mogelijkheid is dus, dat er in de chip (van Motorola als ik mij niet vergis) al een decodeer optie zit voor ogg files. Maar dat zal er wel niet in zitten, alhoewel je dit nooit kunt weten natuurlijk :).

Instructies vanaf de harde schijf lezen is geen optie. Veeel te langzaam. Dan moet het eerst van de harde schijf in het tijdelijke geheugen worden gelezen, dat moet worden uitgevoerd, dan weer stukje ogg file in het geheugen lezen, decoderen, afspelen. Nee, dat kan absoluut niet. Jentae had dus gelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door dr snuggles op 04-03-2004 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap hem... Ik had gedacht dat er gewoon codecs van de system folder bij de start up in het geheugen werden geladen en van daar uit alles verder speelde, maardit is natuurlijk veel beter als het gaa om kwaliteit en snelheid :) het nadeel... je kunt dus idd geen ogg vorbis ondersteunen. :( Nouja jammer dan. ik ben naog steeds heftig aan het twijfelen tussende de 500 en de 800. dus i wacht met spanning op wwilems beoordeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Misschien moet je eerst ns kijken hoeveel OGG files je daadwerkelijk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srekaewt
Thelema schreef op 05 maart 2004 @ 14:33:
Misschien moet je eerst ns kijken hoeveel OGG files je daadwerkelijk hebt.
misschien komt dat wel doordat ogg vorbis nog steeds door bijna geen enkele MP3 speler wordt ondersteund. Het gaat uiteindelijk om het idee van open source natuurlijk. Bovendien is ogg vorbis ook nog eens superieur op bepaalde (vooral lagere) bitrates wat leuk meegenomen is.

Als iedereen bovenstaand argument blijft aanvoeren zal er nooit wat veranderen natuurlijk want zolang de vraag er niet is zullen fabrikanten er geen brood in zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er misschien enige manier om de font size op de hd500 wat kleiner te maken?... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 03-07 12:24
Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 19:39:
Is er misschien enige manier om de font size op de hd500 wat kleiner te maken?... :)
Ben ik ook zeer erg in geintresseerd ... darn dat is echt irritant dat grote font! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Zag net op de downloadsite van advancemp3players de firmware 1095 staan. Gek genoeg staat hij niet op de site zelf (waar de veranderingen bij staan).
De datum die erbij staat is 22 februari.
De hd1094_1=1.847.176 bytes groot,
de hd1095 =1.847.208 bytes groot

Hieronder een link om het direct te downloaden, als je dat wilt tenminste.
http://www.advancedmp3players.co.uk/downloads/hd5001095.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er 3 dagen geleden ook een besteld en wat ik me afvroeg:
Is het nou eigenlijk zo dat als je dat ding (bijna) helemaal vol pompt met je muziek, dat de batterij dan sneller leeg gaat, dan dat je er maar 2 gb op hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 13:36:
Ik heb er 3 dagen geleden ook een besteld en wat ik me afvroeg:
Is het nou eigenlijk zo dat als je dat ding (bijna) helemaal vol pompt met je muziek, dat de batterij dan sneller leeg gaat, dan dat je er maar 2 gb op hebt staan?
Om die vraag te beantwoorden moet je begrijpen hoe data wordt opgeslagen op de harde schijf. Dit gebeurt magnetisch, zo kun je een 1 of een 0 definieren. Het opslaan kost eenmalig energie en daarna nooit meer, totdat je het wil lezen of iets anders wil opslaan.

De Xclef scanned iedere keer wanneer je iets veranderd hebt aan de inhoud, de harde schijf. Het resultaat slaat hij op in een tabel. Het scannen kost energie. Hoe meer inhoud, hoe meer energie. Wanneer je echter niets veranderd hebt, hoeft er dus ook niets gescanned te worden en leest de Xclef bij het opstarten de oude tabel. Dit kost bijna geen energie.

Wanneer je dus niets veranderd aan de inhoud, maakt het niet uit hoeveel GB aan muziek je hebt opgeslagen. Het kost altijd evenveel energie om je Xclef te gebruiken (muziek lezen en decoderen) en het antwoord op je vraag is dus nee.

[ Voor 4% gewijzigd door dr snuggles op 08-03-2004 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
ik krijg net een mail van MMport:

de afstandsbediening wordt in het geval van de 30 en 40 gig uitvoeringen geleverd als OPTIE, dus niet als standaard.

bij de 20 gig dus wel standaard.

om zo even de onduidelijkheden uit de lucht te helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op 08 maart 2004 @ 14:35:
[...]

Om die vraag te beantwoorden moet je begrijpen hoe data wordt opgeslagen op de harde schijf. Dit gebeurt magnetisch, zo kun je een 1 of een 0 definieren. Het opslaan kost eenmalig energie en daarna nooit meer, totdat je het wil lezen of iets anders wil opslaan.

De Xclef scanned iedere keer wanneer je iets veranderd hebt aan de inhoud, de harde schijf. Het resultaat slaat hij op in een tabel. Het scannen kost energie. Hoe meer inhoud, hoe meer energie. Wanneer je echter niets veranderd hebt, hoeft er dus ook niets gescanned te worden en leest de Xclef bij het opstarten de oude tabel. Dit kost bijna geen energie.

Wanneer je dus niets veranderd aan de inhoud, maakt het niet uit hoeveel GB aan muziek je hebt opgeslagen. Het kost altijd evenveel energie om je Xclef te gebruiken (muziek lezen en decoderen) en het antwoord op je vraag is dus nee.
Aan zo een uitleg heb ik nog een wat _/-\o_ .

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
ronald1971 schreef op 07 maart 2004 @ 19:12:
Zag net op de downloadsite van advancemp3players de firmware 1095 staan. Gek genoeg staat hij niet op de site zelf (waar de veranderingen bij staan).
De datum die erbij staat is 22 februari.
De hd1094_1=1.847.176 bytes groot,
de hd1095 =1.847.208 bytes groot

Hieronder een link om het direct te downloaden, als je dat wilt tenminste.
http://www.advancedmp3players.co.uk/downloads/hd5001095.zip
oooow, iemand deze al geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMulTiE schreef op 08 maart 2004 @ 23:28:
[...] oooow, iemand deze al geprobeerd ?
Ja, ik heb 'm gisteren geinstalleerd. Met de 94-versie heb ik tweemaal de FAT-tabel van mijn HD gesloopt, terwijl ik dat met voorgaande versies nooit heb gehad. Wellicht is dit een fix hiervoor.
Anyway; gisteren geupdate en wat dingen gedelete en teruggezet op de HD en vandaag heeft ie gewoon z'n uurtje gespeeld in de trein ;-)

CHEERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gezocht en niet gevonden op GoT :*) :

De Ripdrive, de Xclef HD 500 (en hoger!) van Pogoproducts, een bedrijf uit California. Het leukste is,

20 GB $ 300
30 GB $ 350
60 GB $ 450
80 GB (!) $ 600 :9~

Vrij happy happy happy joy joy joy ook met die lage dollarstand...

Ik weet het niet zeker maar dit lijkt me dan wel de grootste HD MP3 speler op de markt...

Check: http://www.pogoproducts.com/ripdrive.html

(Ik heb trouwens de link van http://www.dapreview.com/, de site van een GoT lid
dus hij krijgt de credit.
Afbeeldingslocatie: http://www.pogoproducts.com/images/RD_angle.jpg

So what you sayin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb eergisteren de nieuwe firmware erop gezet, en ik heb het idee dat hij nu eindelijk de shuffle goed oppakt nadat de speler uit heeft gestaan. Eerdere versies hadden altijd dat er wel bij het liedje wordt begonnen waarmee je geeindigd was en daarna verder te gaan bij het tweede nummer van je 'shuffle' lijst :(. Waardoor dus de hele functie van je shuffle om zeep geholpen wordt.
Bij deze versie lijkt dat beter, dus die kijken we nog een tijdje aan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 05:48
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 01:07:
Ik weet het niet zeker maar dit lijkt me dan wel de grootste HD MP3 speler op de markt...
ja letterlijk en figuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem dus ook net 1 dag binnen en na wat klooien en uitgebereid testen kwam ik er achter dat er een nare bug in mijn xclef zit.

Hij staat bij mij standaard op autoplay, maar iedere keer als ik hem aan mijn computer hang en weer opnieuw opstart dan is die autoplay uit!!! ik heb firmware 1095 .. iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

@Clubvibe
Probeer een oudere firmware upgrade, 1.0.77 en 1.0.94_1 zijn behoorlijk getest en stabiel bevonden ondertussen www.emmeau.com/xclef

Ok, de beslissing is genomen hier, de HD in mijn H&B/Xclef gaat vervangen worden door groot groter grootst.

Mijn voorkeur gaat uit naar de MK8025GAS, een identiek model als wat er standaard in zit, alleen 80 gig groot. Kosten 150 euro in de VS.
Voordelen: Zelfde specs en stroomverbruik (bron: Toshiba website/product sheets)

Nu heb ik al wat lopen zoeken, maar zijn er nog grotere 2.5" hd's dan 80 Gb?

De manual schrijft over ondersteuning tot 137 Gig (klinkt logisch) en een mp3 player met 137 gig erin klinkt natuurlijk ook wel heel erg geil.

Als laatste, waarom zoveel opslag?
Ik wil mijn mp3 speler vullen met al mijn cd's, geconverteerd naar mp3 / Vbr 192

Tevens moet hij gaan dienen als "rescue software storage" oftwel, een gigje of 10 met alle noodzakelijke progjes die ik nodig kan hebben om een pc'tje te repareren.
(moet nog steeds experimenteren of je kan booten van de Xclef >:)

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 13:24:
ik heb hem dus ook net 1 dag binnen en na wat klooien en uitgebereid testen kwam ik er achter dat er een nare bug in mijn xclef zit.

Hij staat bij mij standaard op autoplay, maar iedere keer als ik hem aan mijn computer hang en weer opnieuw opstart dan is die autoplay uit!!! ik heb firmware 1095 .. iemand een idee?
Dat heb ik ook al sinds het begin (versie 1.0.48 ofzo) :(. Zou heel fijn zijn als ze dat een keer zouden fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Je zit eventueel met het probleem dat de Xclef firmware tot 9999 songs ondersteunt.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 05:48
Emmeau schreef op 11 maart 2004 @ 13:29:
@Clubvibe
Probeer een oudere firmware upgrade, 1.0.77 en 1.0.94_1 zijn behoorlijk getest en stabiel bevonden ondertussen www.emmeau.com/xclef

Ok, de beslissing is genomen hier, de HD in mijn H&B/Xclef gaat vervangen worden door groot groter grootst.

Mijn voorkeur gaat uit naar de MK8025GAS, een identiek model als wat er standaard in zit, alleen 80 gig groot. Kosten 150 euro in de VS.
Voordelen: Zelfde specs en stroomverbruik (bron: Toshiba website/product sheets)

Nu heb ik al wat lopen zoeken, maar zijn er nog grotere 2.5" hd's dan 80 Gb?

De manual schrijft over ondersteuning tot 137 Gig (klinkt logisch) en een mp3 player met 137 gig erin klinkt natuurlijk ook wel heel erg geil.

Als laatste, waarom zoveel opslag?
Ik wil mijn mp3 speler vullen met al mijn cd's, geconverteerd naar mp3 / Vbr 192

Tevens moet hij gaan dienen als "rescue software storage" oftwel, een gigje of 10 met alle noodzakelijke progjes die ik nodig kan hebben om een pc'tje te repareren.
(moet nog steeds experimenteren of je kan booten van de Xclef >:)
wtf hoeveel cd's heb je dan wel niet :S, omzetten van zoveel cds kost zoooveel tijd en dan heb ik het nog niet over het beluisteren
:+
booten lijkt me een beetje onmogelijk aangezien je niet vanaf usb kan booten.

[ Voor 6% gewijzigd door El_Hefe op 11-03-2004 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Laatst online: 13-09 19:55

smallboy

N/A

El_Hefe schreef op 11 maart 2004 @ 15:14:
[...]

Dat is niet waar. Tegenwoordig kan dat wel (niet met alle moederborden natuurlijk). Maar met oudere pc's zal het waarschijnlijk niet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook sinds een dag de speler.
Nu ben ik bezig met al mijn cd's om te zetten naar mp3. ( wat een werk, dat duur echt lang 8)7 ) , maar wat voor settings gebruiken jullie nou eigenlijk.
Ik gebruik cdex en heb hem nu staan op: min 192 en max 256 VBR.

Is dit een beetje redelijk? Ik heb namelijk wel het idee dat er af en toe een ruis doorheen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Rudedadude schreef op 11 maart 2004 @ 15:10:
[...]Je zit eventueel met het probleem dat de Xclef firmware tot 9999 songs ondersteunt.
Ach, met een gemiddelde van 5mb per song, kom ik dan uit op 50 Gig, hou ik dus 30 gig over voor tools en andere meuk.
El_Hefe schreef op 11 maart 2004 @ 15:14:
[...]wtf hoeveel cd's heb je dan wel niet :S, omzetten van zoveel cds kost zoooveel tijd en dan heb ik het nog niet over het beluisteren
:+
Ik heb rond de 380 origineel aangeschafte cd's en dat aantal is nog steeds stijgende. (Alleen van Marillion heb ik al zo'n 60 cd's)

Booten wordt ondersteund op de nieuwere systemen zoals al aangegeven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na mijn gevonden bugje met de autplay heb ik ook wel eens dat de HD-500 Traag f zelfs helemaal niet werkt als ik een knop in drk(ab of gewoon maakt niet uit) Pas als het nummer is afgelopen dan reageert hij weer. Dat vind ik best storrend. Hebben meer mensen hier last van? Ik ga binnenkort Xclef nog wel eens mailen met een verzoek tot verbeteringen maar dan moet ik wel een lijst hebben met verbeteringen. De lijst die hier in dit topic staan bij de eerste post zijn niet volledig denk ik. Dus Spui uw wensen en wees wel reeel dus wens geen megav ette upates ofzo.

ik heb ook nog een vraag over de FM tuner.. Die is gewoon ronduit.. uh kut, nou las ik op engelse fora dat er in engeland bedrijven zijn die de tuner vervangen voor een betere. Is dat ook in nederland mogelijk? en zo ja Wie hoe watwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 16:42:
Ik heb ook sinds een dag de speler.
Nu ben ik bezig met al mijn cd's om te zetten naar mp3. ( wat een werk, dat duur echt lang 8)7 ) , maar wat voor settings gebruiken jullie nou eigenlijk.
Ik gebruik cdex en heb hem nu staan op: min 192 en max 256 VBR.

Is dit een beetje redelijk? Ik heb namelijk wel het idee dat er af en toe een ruis doorheen zit.
Ik dacht wel dat dat redelijk was, meer dan dat zelfs.
Zelf gebruik ik exact audio copy om muziek te rippen en heb 'm ingesteld op
192 VBR. Ook kan ik je vertellen dat hoe hoger je de bitrate insteld, des te meer batterijverbruik hij heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

ronald1971 schreef op 11 maart 2004 @ 17:07:
[...]
Ik dacht wel dat dat redelijk was, meer dan dat zelfs.
Zelf gebruik ik exact audio copy om muziek te rippen en heb 'm ingesteld op
192 VBR. Ook kan ik je vertellen dat hoe hoger je de bitrate insteld, des te meer batterijverbruik hij heeft.
Dit is logisch natuurlijk.
De 22 uur zoals gespecificeerd is op basis van 128 CBR mp3's.
Hoe hoger de bitrate, hoe harder de Xclef moet werken.

Ben trouwens benieuwd wat er gebeurt als ik meer dan 9999 mp3's op de speler zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emmeau schreef op 11 maart 2004 @ 17:09:
[...]

Dit is logisch natuurlijk.
De 22 uur zoals gespecificeerd is op basis van 128 CBR mp3's.
Hoe hoger de bitrate, hoe harder de Xclef moet werken.

Ben trouwens benieuwd wat er gebeurt als ik meer dan 9999 mp3's op de speler zet.
Hoeveel zal dit ongeveer schelen?
Ik heb het nu namelijk staan op min 192 en max 256 VBR. Is het niet zo dat de die accu dan veel sneller leeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 17:52:
[...]

Hoeveel zal dit ongeveer schelen?
Ik heb het nu namelijk staan op min 192 en max 256 VBR. Is het niet zo dat de die accu dan veel sneller leeg is?
Het schijnt ook dat VBR meer rekenkracht kost. Verder kwam uit de luistertest hier op GoT naar voren dat de experts geen verschil meer horen met een 192kbps geëncodeerd mp3'tje (met Lame) en de originele wave vorm.

Met deze twee feiten in de hand zou ik dus kiezen voor 192 kpbs CBR (constant dus). Deze zou ik maken met behulp van ExactAudioCopy en de nieuwste versie van Lame (3.95).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

derde bugje:

1. Autoplay speelt niet verder als de HD-500 met de computer verbonden is geweest

2. De HD-500 reageert traag of niet tijdens afspelen

3. in de handleinding staat duidelijk dat ik EERST de usb cable moet aansluiten en DAN pas de HD-500 aan moet zetten. Als ik dit echt er doe dan blijft de harde schijf draaien en geeft Windhoos XP aan dat het apparaat niet start.. :(

(heb je mee wensen/bugs REPORT ze aub. ik mail binnenkort Xclef hierover)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Ben nu met de jongens van rockbox aan het praten om te kijken of ze wat voor de Xclef kunnen betekenen.

quote:
Rockbox is an Open Source replacement firmware for the Archos Jukebox 5000, 6000, Studio, Recorder, FM Recorder and Recorder V2 MP3 players.

in december 2003 waren ze naar de xclef aan het kijken.

Zijn er toevallig mensen hier die serieus geinteresseerd zouden zijn (en de kennis hebben) om mee te werken aan een port?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 10:26:
1. Autoplay speelt niet verder als de HD-500 met de computer verbonden is geweest

2. De HD-500 reageert traag of niet tijdens afspelen

3. in de handleinding staat duidelijk dat ik EERST de usb cable moet aansluiten en DAN pas de HD-500 aan moet zetten. Als ik dit echt er doe dan blijft de harde schijf draaien en geeft Windhoos XP aan dat het apparaat niet start.. :(
1) Wanneer je met de computer verbonden bent geweest, wordt er door de Xclef een nieuwe lijst van de inhoud gemaakt. De autoplay functie gebruikt ook deze lijst en dus speelt hij niet verder. Dit is dus geen bug, maar een logisch (voor jou vervelend) gevolg van.

2) Je speler is dan officieel gecrashed :*). Het volume is dan ook erg laag. Even uitzetten, opnieuw aanzetten et voila.

3) Andersom niet? Anyway, het doel is om je xclef te gaan formatteren, een firmware directory aanmaken en er daarna een nieuwe firmware op te gooien. Hiervoor zal je dus eerst een goede verbinding met je Xclef moeten proberen te maken.
-Plug je adapter in.
-Stop de usb kabel erin.
-Druk een flinke tijd op play.
-Wanneer XP weer een error geeft, is het raadzaam om het ook even op een andere pc te proberen. Werkt dit ook niet, dan houdt het op. Heb je geen andere pc, dan is het raadzaam om je usb drivers weg te slopen (control panel, system). Daarna XP even restarten.
-Na de verse firmware update kun je je muziek weer terug zetten. Let hierbij op dat er geen thumbs.db wordt mee gekopieerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Laatst online: 14:41
hallo allemaal ik ben al sinds vorig jaar augustus in het bezig van een xclef ;-)

begin wat problemen maar na vervanging allemaal weg

heb nu wat software gerelateerde problemen, ik gebruik (nog) firmware 1.068

soms als ik wat aan het browsen ben dan open ik een map
en dan hangt mijn xclef zeg maar, maar als ik dan kijk dan staan er geheel andere nummers in die map (terwijl ie dus 'hangt') in plaats van de nummers die in de map staan die ik wou openen

nu is dit (naar ik denk) een fat tabel probleem..
maar het is niet bij alle mappen

wanneer ik alles eraf zou halen, de schijf zou formatteren zou het probleem verholpen zijn waarschijnlijk

maar zijn er opties om die fat tabel te repareren (programma's ofzo)

en is het van 1.068 bekend dat deze problemen er zijn, en in welke (stable) firmware is dit probleem opgelost / zijn er weinig tot geen problemen met fouten in fat tabellen??

ik hoop dat jullie me (uit ervaring) wat tips kunnen geven :)

groetjes

japie101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Edit: Quoten ging ff verkeerd) maar ik doel op punt 3. van wwilems post.

andersom niet nee... dus als ik de speler eerst aan zet en dan de usb aansluit dan werk het prima... het was maar een detail. Overigens snap ik na je verhaal de autoplay functie MAAR ze kunnen de firware tochwel zo schrijven dat hij in de eerste map het eerste nummer begint te spelen... ik heb toch me speler op shuffle staan, maar ged het is gewoon niet erg fijn dat ie niet gaat spelen. Verder ben ik dik tevreden hoor!!!!

De radio is alleen kut ik heb dan zoiest van...bouw hem dan niet in!!! doe het niet of doe het goed, maa ja misshien dat de unit vervangen kan worden. weet iemand hier daar iets over?

En verder goed om te zien dat open source firmware met de xclef bezig houdt als ik zo eens kijk naar wat die gasten met de archos firmware hebben gedaan das geoon geil!

een kleine greep uit de lijst van wat ze voor elkaar hebben gekregen... (bij de archos he NIET bij een xlcef dat komt nog hoop ik)

- ID3-tag support (dat had de archos dus niet)
- PITCH-control!! ( :9~ zie je het voor je een Xclef met pitch control das wel erg geil!! als je dan ook nog kan pitch benden dan is het feest compleet!)
- customizable font (dat willen we allemaal :) )
- games (ja ach hij ziet er toch al uit als een gameboy waarom niet :P)
- snellere boot (ook leuk)
- screensavers (grappig)
- FFWD improvements ( Yes!!!! :D)

laat maar komen die open souce firmware . ik hoop echt dat hij wordt gerealiseerd voor de Xclef!

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 16:27:

De radio is alleen kut ik heb dan zoiest van...bouw hem dan niet in!!! doe het niet of doe het goed, maa ja misshien dat de unit vervangen kan worden. weet iemand hier daar iets over?
Het valt best mee met die radio, gewoon oordopjes met een langer snoer aan hangen. Wanneer ik de 1,5 meter van m'n sony's eraan heb is de ontvangst heel behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als we dan toch bezig zijn met zeuren :).
Let op dit is geen commentaar op de speler want ik ben er zeer tevreden mee, vooral het geluid ( en dan met name de bassen ) wat eruit komt is perfect.

Wat zou ik willen zien:

- Ander lettertype
- Kunnen spelen tijdens het opladen
- Goede tijdsindicatie bij vbr files
- Rechtsboven het aantal nummers van de map waar je inzit in plaats van de hele harde schijf.
- Tijdens het zoeken terwijl je speelt springt hij ook te snel over naar je "hoofdscherm" , stel je hebt een cd genaamd: "dave matthews live central park, CD1" en je wacht totdat de tekst gaat scrollen om te kijken of je CD1 hebt dan is hij intussen al teruggesprongen naar je afspeelscherm. Snappie :?
- Het opladen mag ook wel wat sneller maar daar kan je weinig aan doen denk ik.
- Meer afspeelmogelijkheden. Bijv alleen de map, of alleen de submappen etc. ( misschien is dit eral maar ik heb het nog niet kunnen vinden )
- Het geluid harder of zachter zetten als je aan het zoeken bent naar nummers en daar door de mappen heen struint.
- Geluid in kleinere stappen harder of zachter kunnen zetten, want hij gaat nu van mute naar toch best wel "hard".

Nou zo heb ik wel eventjes genoeg gezeurd dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Heb ik ook eens een vraagje aan jullie:
Hoeveel zou een 8,5 maand oude Xclef HD500 zonder afstandsbediening waard zijn :? Hij doet het nog uitstekend, maar z'n kleine broertje komt nu voor hem in de plaats :).
japie101 schreef op 12 maart 2004 @ 15:27:
maar zijn er opties om die fat tabel te repareren (programma's ofzo)
Met de error check van win XP zou dat moeten kunnen :). Komt verder in geen enkele firmware voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zat me al af te vragen wat je (wwillem) er mee ging doen .. shit nou had ik net zo goed 2 weken kunnen w88 dan had ik een mooie xclef vor iets van 200 euro kunnen kopen (want dat is hij wel waard :) nou ja jammer dan! je raakt hem vast wel kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:35

Silverline

pisanggoreng

halloo

mijn xclef loopt VAAAAAK vast.. :( :(

definitie VAAAAAK :

* opstarten zonder iets in te drukken (wanneer ik jog-knop naarbeneden doe, dan kom ik gewoon in het BROWSE menu en ik kan ECHT nog iets uitvoeren), nu kom ik in het BROWSE menu en reageert geen één knop meer, afgezien vd STOP knop 10sec regeling.

*tijdens het opladen; wanneer ik de AC stekker eruittrek blijft ie bij het CHARGING ding

*ik browse en kies een mp3tje, daarna kies ik een ander mp3tje in een andere map.

Wanneer er muziek draait en hij loopt vast blijft de XCLEF gewoon doorgaan alsof ik niets indruk (terwijl ik elke indrukbare plek indruk..).
Voorheen kon mijn laptop (nec versa p520) de XCLEF niet herkennen, dan moet je ff een USB update halen (usbman.com / microsoft.nl ).

anders gaat dit linea rectum/scrotum naar mmport.nl en eis ik een nieuwe :| :|
nu ik dit allemaal intyp, zie ik hoeveel ongeluk ik eigenlijk heb :r :r

edit:
heb al veel geprobeerd:
geformatteerd onder windows, in DOS chkdsk /f /r (of zoiets, ieder geval iets scandisk-achtigs), firmware down/upgrades...radeloos :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Silverline op 13-03-2004 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

wwillem schreef op 04 maart 2004 @ 18:06:
[...]

Het is belangrijk om te weten dat de muziek HARDWARE matig wordt gedecodeerd. Er zit dus in de xclef een chip, welke de gelezen data (digitaal) kan omzetten in geluid (analoog).
En welke chip zou dat dan zijn volgens jou op de Xclef?

De xclef bevat de Motorola Coldfire proc (MFC5249)

http://e-www.motorola.com..._summary.jsp?code=MCF5249 bevat een hoop info over deze cpu.

Onder libraries:

CFMP3DECAUDSW
Full Version MP3 Decoder for ColdFire Audio Applications
Please download the demo version of the MP3 decoder prior to requesting this software.

CFMP3ENCAUDSW
MP3 Encoder for ColdFire Audio Applications

CFWMADECAUDSW
Full Version WMA Decoder for ColdFire Audio Applications
Requestors must have MicroSoft license prior to downloading this code.

Lijkt me dat deze deze libraries gebruikt hebben.

Aangezien er geen ogg library is, zou dit een redelijke verklaring kunnen zijn voor gebrek aan Ogg-support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
@ Silverline Oei, je hebt blijkbaar erg veel pech met je nieuwe aanschaf. Als je al zoveel hebt geprobeerd lijkt het mij ook tijd voor vervanging.
Emmeau schreef op 13 maart 2004 @ 22:55:
En welke chip zou dat dan zijn volgens jou op de Xclef?

De xclef bevat de Motorola Coldfire proc (MFC5249)
http://e-www.motorola.com....jsp?code=MCF5249]MCF5249 bevat een hoop info over deze cpu.

CFMP3DECAUDSW
Full Version MP3 Decoder for ColdFire Audio Applications
Please download the demo version of the MP3 decoder prior to requesting this software.

Lijkt me dat deze deze libraries gebruikt hebben. Aangezien er geen ogg library is, zou dit een redelijke verklaring kunnen zijn voor gebrek aan Ogg-support.
Dan lijkt het mij dat de mp3 decoding in de Motorola Coldfire cpu wordt gedaan. Maar als ik het goed begrijp, wil er een community de ogg library voor deze cpu gaan schrijven? Lijkt me wel een leuk plan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

wwillem schreef op 13 maart 2004 @ 23:12:
@ Silverline Oei, je hebt blijkbaar erg veel pech met je nieuwe aanschaf. Als je al zoveel hebt geprobeerd lijkt het mij ook tijd voor vervanging.

[...]

Dan lijkt het mij dat de mp3 decoding in de Motorola Coldfire cpu wordt gedaan. Maar als ik het goed begrijp, wil er een community de ogg library voor deze cpu gaan schrijven? Lijkt me wel een leuk plan :).
Alle meuk is reeds geprogged voor de archos, zou dus een kwestie van porten worden van de rockbox software. heb me net op de mailing list gezet, en moet nu kijken als ik post of iemand hapt.

Ik ben geen hardware guru, maar heb nog geen mp3/wav chip kunnen ontdekken op de xclef.

bovendien:

The MCF5249 microprocessor delivers a new level of performance on the popular Version 2 ColdFire core with over 125 (Dhrystone 2.1) MIPS @ 140MHz

Dat moet genoeg zijn om ogg te kunnen spelen. en ruimte, tja, dan maar geen wma meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

Silverline schreef op 13 maart 2004 @ 22:41:
mijn xclef loopt VAAAAAK vast.. :( :(

[..]

heb al veel geprobeerd:
geformatteerd onder windows, in DOS chkdsk /f /r (of zoiets, ieder geval iets scandisk-achtigs), firmware down/upgrades...radeloos :'(
behalve dit:
r0nz0r schreef op 13 februari 2004 @ 12:14:
[..]
Nu ben ik net weer thuis en heb ik de speler even opengeschroefd, de hard disk verwijderd en weer teruggezet, de batterij even verwijderd en weer teruggezet en geboot en ja hoor, alles werkte weer pefect. Een vreemd verhaal alles bij elkaar.
Vreemd, nu werkt het gewoon perfect 8)7 8)7

edit:
had nu nog een vraagje:
FAT32 ondersteund bestanden tot 4 GB. Kan ik dan nog DVDr ISO's erop knallen of niet?? is wel jammer anders...

[ Voor 10% gewijzigd door Silverline op 14-03-2004 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
^^^kan je ze niet rarren dan? en dan splitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

jeehaa schreef op 14 maart 2004 @ 10:39:
^^^kan je ze niet rarren dan? en dan splitten?
8) oja..d0h

btw

mijn xclef loopt (toch) vast als ik dit doe:

ga in het menu naar PLAYLIST.
kies BOOKMARK1 ofzo.
houd de jog-dial knop ingedrukt, er verschijnt een menu.
kies delete.

*nu looptie vast.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srekaewt
Emmeau schreef op 13 maart 2004 @ 23:19:
[...]
Dat moet genoeg zijn om ogg te kunnen spelen. en ruimte, tja, dan maar geen wma meer.
I couldn't agree more :-) 't zou leuk zijn als Multichannel Labs een alternatieve firmware zou ontwikkelen maar daar hebben ze weinig baat bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Silverline schreef op 14 maart 2004 @ 13:15:
btw, mijn xclef loopt (toch) vast als ik dit doe:

ga in het menu naar PLAYLIST.
kies BOOKMARK1 ofzo.
houd de jog-dial knop ingedrukt, er verschijnt een menu.
kies delete.
*nu looptie vast.... :?
Net even getest met firmware 1.094_1 en nergens last van. Onwaarschijnlijk dat het helpt, maar ik las pas dat de Xclef crashed op thumbs.db files. Die hidden-files die windows xp aanmaakt wanneer er een plaatje of film in een directory staat. Knikker die eens overal weg en vooral in de directory waar die bookmark link naar verwijst.

Verder kan het ook zijn dat je bookmark verwijst naar een niet bestaand nummer. Wellicht is dit een reden om te crashen. Knikker je bookmarks eens helemaal weg (en gebruik verder de winamp playlists) :).
srekaewt schreef op 14 maart 2004 @ 14:08:
I couldn't agree more :-) 't zou leuk zijn als Multichannel Labs een alternatieve firmware zou ontwikkelen maar daar hebben ze weinig baat bij.
Ik snap er ook niks van dat WMA bijna overal in zit. Het wordt net zo weinig gebruikt als Ogg en bovendien heeft WMA totaal geen voordelen boven mp3 of ogg.

[ Voor 20% gewijzigd door dr snuggles op 14-03-2004 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

wwillem schreef op 13 maart 2004 @ 23:12:

[...]

het zou een complete nieuw 'os' voor de xclef zijn, maar er wordt niet echt gehapt.

Ik ga nog maar eens met Korea mailen. Eens kijken of ik details kan krijgen.

Er zijn compilers genoeg voor de coldfire (zie rockbox project), dus als ik 100% zekerheid heb dat een verrotte flash te fixen is dan kan het nooit kwaad om wat te experimenteren.

Zelf zat ik te denken aan een aparte development hd.
Crasht de zaak zodanig dat hij hangt? druk de originele hd erin (waar natuurlijk een firmware klaar op staat) om de player weer te resetten.

Moet er een verder over na gaan denken. Probleem is, iedereen roept ja graag, maar niemand komt met concrete ideeen over hoe en wat.

Ik heb een haalbaarheidsstudie voorgesteld voor de rockbox software, en zelfs daar komt niks op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae

Jentae

Houdt van aglets.

wwillem schreef op 14 maart 2004 @ 14:09:
[...]
Net even getest met firmware 1.094_1 en nergens last van. Onwaarschijnlijk dat het helpt, maar ik las pas dat de Xclef crashed op thumbs.db files. Die hidden-files die windows xp aanmaakt wanneer er een plaatje of film in een directory staat. Knikker die eens overal weg en vooral in de directory waar die bookmark link naar verwijst.
Ik heb een directorystructuur met volledige albums, bijna alle met albumart erop (een JPG van de cover in elke directory zodat WinXP m automagisch erop toont in Explorer) en hij crashed hier niet...

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drGoeroe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 17:50:
Als we dan toch bezig zijn met zeuren :).
Let op dit is geen commentaar op de speler want ik ben er zeer tevreden mee, vooral het geluid ( en dan met name de bassen ) wat eruit komt is perfect.

Wat zou ik willen zien:

- Ander lettertype
- Kunnen spelen tijdens het opladen
Deze optie is er gewoon hoor, gewoon nogmaals de play knop inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mishcine moeten we met wat meer mensen rockbox aanspreken en gewoon aanspreken namens ' The gatherig of tweakers' dat geeft toch al meer aan dat meer mensen het willen. dan zouden ze misschien eerder bereid zijn om een firware voor de Xclef te schrijven! zo te horen zijn de mogelijkheden echt ongelovelijk! jammer dat ik geen programmeer held ben anders had ik het zelf graag gedaan!

Maar goed.. is iemand bereid om een mailop te stellen namens ons en dan hopen datwe antwoord terug krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hi

if some people speack english or french, we work about a opensource firmware for the HD-500.
come see us : http://membres.lycos.fr/openjukebox/phpBB2/index.php
you can speack english in the forum.

actually , we have do a m3u <-> BMK. we test it.

see you later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrAzY_R schreef op 15 maart 2004 @ 01:24:
[...]

Deze optie is er gewoon hoor, gewoon nogmaals de play knop inhouden.
Inderdaad, niet bang zijn om zelf wat uit te proberen, het kan geen kwaad.
Veel mensen zijn te bang om iets uit te proberen soms. ( behalve tweakers natuurlijk }) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Hier nog even 2 punten die worden genoemd bij de firmware 1095, die ik een paar weken geleden hier had vermeld, alleen toen wist ik nog niet wat er veranderd was t.o.v. 1094_1:
* Improves stability
* Prevents freezing at start-up
Bij deze dus, ik dank u! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Het valt best mee met die radio, gewoon oordopjes met een langer snoer aan hangen. Wanneer ik de 1,5 meter van m'n sony's eraan heb is de ontvangst heel behoorlijk.
Uhm ja. Ga jij op de fiets etc met 1,5m aan snoer rondlopen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

Raven- schreef op 15 maart 2004 @ 21:38:
[...]

Uhm ja. Ga jij op de fiets etc met 1,5m aan snoer rondlopen? :)
Ja.

Die wikkel ik om mijn middel ; jeweetwel dan krijg je het spoel-effect en tis ook nog goed voor je bloed: al die lorentzkrachten zorgen ervoor dat het ijzergehalte in je bloed drastisch afneemt, bron: TellSell - Biostabil 2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae

Jentae

Houdt van aglets.

offtopic:
HAHAHAHAHAHAHAHAHA

Matrix quote: "Totally brainwashed..."

Maar zover ik zie is er geen verschil tussen de 1.094 en de 1.095? Bij de 1.094 stond namelijk ook 'improved stability' enzo...

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Jentae, fw 1095 is om precies te zijn 32 bytes groter als fw 1094_1, er zal zo goed als niets veranderd zijn. Ook gezien het feit dat het via hun site ook niet meer te downloaden is (lees: niet voor de leek). Andere mensen weten wel waar je hem rechtstreeks kan downen.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.