• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:25

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Weet iemand hoe je die bookmarks kunt gebruiken? Ik heb er nu een audiobook op staan, en ik wil graag dattie weer verder gaat waar ik gebleven was, maar hoe mot dat? Ik kom er niet uit...

-edit- Lâmaar. Jogdial indrukken tijdens afspelen, kennelijk :-)

[ Voor 16% gewijzigd door LePlatDuJour op 26-05-2004 10:33 ]

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

• Silverline
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:35

Silverline

pisanggoreng

offtopic:
zo te zien is die JOG-DIAL knop wel een geval apart.... het lost alles op..
Haha, die jogdialknop-omlaag-houd-procedure heb ik ontdekt 8)

Verwijderd

Emmeau schreef op 19 maart 2004 @ 23:52:
Ik ga morgen de nieuwste firmware modificeren.
Dat is alles wat ik kwijt wil <G>
heb je hier uiteindelijk nog wat mee gedaan? :)

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Silverline schreef op 25 mei 2004 @ 01:04:
oh

[animo check] iemand een xclef 500 je kopen ? -->pm[/animo check]
ja :)

pm's hebben ze hier op het forum alleen niet :P

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

BaRF

bijna kerst

niemand die een scriptje bedacht heeft om voor het loskopelen automatisch de sys map te clearen? :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Smultie
  • Niet online
dat zou idd wel ideaal zijn ja! Moet misschien ook helemaal niet zo moeilijk zijn. Ik wil wel de pilot testen :D

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-11 19:35

Jentae

Houdt van aglets.

Dit sysmap gedoe is nog irritanter dan de vroegere bugs waarbij de resume het niet deed :S

Eer aan je korf (haha)

• Smultie
  • Niet online
Inderdaad, ik krijg het een beetje van elke keer m'n instellingen opnieuw zetten. (en het zijn er nogal wat bij mij)
Een bugfix van Multichannel zou wel op zijn plaats zijn. Ik las op www.advancedmp3players.co.uk forum dat er wellicht binnenkort een nieuwe firmware aan zat te komen. Ik hou jullie op de hoogte.

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

BaRF schreef op 02 juni 2004 @ 20:08:
niemand die een scriptje bedacht heeft om voor het loskopelen automatisch de sys map te clearen? :P
kan het niet met AUTORUN.INF??
als je een DEL.EXE in je root houdt
8) 8) 8)
wel zonde dat je frequenties weer lost zijn..
was toch al geen goede ontvangst anyways

Verwijderd

Ik heb ook weer een probleem met m'n Xclef (H&B eigenlijk). Ik weet niet of het al eerder gemeld is, maar ik heb niet zo'n zin om op dit tijdstip 20 pagina's met klachten te gaan doorspitten. :9

Het probleem bij mij is dat de speler na het opladen niet meer fatsoenlijk wil opstarten. Aan het geluid te horen blijft de HDD hangen, hij blijft maar doortikken en blijft bij het opstartschermpje hangen (als ik geluk heb). Na een tijdje valt hij uit.
Nu komt het leukste gedeelte : Als ik een paar ferme klappen tegen de zijkant van de speler geef, dan start hij na een tijdje wél gewoon door (jawel, de Xclef haalt het creatieve, probleemoplossende vermogen van de mens naar boven!) Op zich werkt het wel, maar het lijkt me toch niet echt een oplossing voor de langere termijn. Zijn er nog meer mensen die dit probleem hebben (gehad) en zo ja, hoe hebben jullie het opgelost? Ik heb momenteel de laatste firmware, maar hij vertoonde dezelfde kuren bij oudere firmwares, dus daar kan het niet echt aan liggen, lijkt me.

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-11 15:53
Ik denk toch echt dat dan je HDD het aan het begeven is, zoals je misschien zelf al gemerkt had. Misschien tijd voor een mailtje naar de leverancier, voor de garantie-regeling?

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

volgens mij is het zo dat als je speler AAN staat als je de usb plug er in stopt dat de sys map dan leeg is? heb het nu een paar keer geprobeerd en het schijnt te werken :D

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

hmm

ik vind de xclef 500 zo groot.
is de archos 220 een interessantere keuze?
- punt is wel dat de accu van archos maar 7 uur mee gaat..

• gwystyl
  • Laatst online: 03-11 22:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Silverline schreef op 08 juni 2004 @ 01:03:
hmm

ik vind de xclef 500 zo groot.
is de archos 220 een interessantere keuze?
- punt is wel dat de accu van archos maar 7 uur mee gaat..
Ik zou eerder naar de iRiver iHP-120 kijken, die heeft tegenwoordig ook een mooi priisje.
Als je de opties en prijs van de HD-500 mooi vindt zou je ook kunnen kijken naar zijn 'opvolger' met 1.8" harde schijf, de X-Clef HD-800, die komt tegenwoordig ook aardig in de buurt. Hier is daar nog een review over te zien

Verwijderd

Heeft iemand al geprobeerd om z'n xlclef op te laden met een andere adapter dan de originele (eentje uit een telefoonshop oid, of zo'n universele bv)??

Probleem is nl dat ik ergens in de middle of nowhere van australie zit, en mijn adapter kwijt ben :). Heb net een universele op de kop getikt maar die haalt lang geen 2A zoals op de achterkant staat (300mA zegt de adapter), en slechts 4.5 volt ipv 5.. Maargoed, dat was de enige die tekoop was, en een lager voltage zou in principe de boel niet af kunnen branden.. Het lagere amperage zal hoogstens de adapter in de fik steken, dus als ik zorg dattie niet te heet wordt moet dat ook goedgaan..

en toen:
-Ik plug adapter in, zet speler aan, krijg het oplaadschermpje en dat zegt direct 100%. Das wat snel, maartoch..

-Ik boot, alles werkt, probeer wat muziek te spelen als test en hoor af en toe de HD flink klikken en opnieuw opspinnen.. Gebeurt opzich wel vaker maar het zit me niet lekker dus zet de speler uit.

-En vanaf nu boot de speler dus niet meer; het balkje blijft op ongeveer een 25% hangen...

Dus nu heb ik OF een dooie schijf (met slechts 10GB aan mp3's die aan de andere kant vd wereld op hd staan, 5GB aan encodes van cd's die ik waarschijnlijk nooit meer tegenkom en een paar GB aan live-sessies die ik ook niet meer terughoor), OF de speler laad gewoon niet fatsoenlijk op, zodat hij hem niet door de boot kan trekken (batterij was erg leeg voordat ik probeerde te laden)..
Mijn vraag is dus: Is het al iemand gelukt om de Xclef op te laden met een universele adapter, of kan ik wachten tot ik weer thuis ben en dan garantie gaan claimen op onterechte gronden?

• XdeckX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 06:05:
...

-Ik boot, alles werkt, probeer wat muziek te spelen als test en hoor af en toe de HD flink klikken en opnieuw opspinnen.. Gebeurt opzich wel vaker maar het zit me niet lekker dus zet de speler uit.

-En vanaf nu boot de speler dus niet meer; het balkje blijft op ongeveer een 25% hangen...

Dus nu heb ik OF een dooie schijf (met slechts 10GB aan mp3's die aan de andere kant vd wereld op hd staan, 5GB aan encodes van cd's die ik waarschijnlijk nooit meer tegenkom en een paar GB aan live-sessies die ik ook niet meer terughoor), OF de speler laad gewoon niet fatsoenlijk op, zodat hij hem niet door de boot kan trekken (batterij was erg leeg voordat ik probeerde te laden)..
Mijn vraag is dus: Is het al iemand gelukt om de Xclef op te laden met een universele adapter, of kan ik wachten tot ik weer thuis ben en dan garantie gaan claimen op onterechte gronden?
ik ken dat geluid van die hd... dat doet ie bij mij ook als de accu bijna leeg is. dan heeft ie overal waar ie de hd voor nodig heeft moeite mee.
en als ie niet fatsoenlijk opgeladen wordt dan wil ie op een gegeven moment helemaal nix meer doen.
ik denk dus niet dat je hd dood is maar dat gewoon je accu te leeg is om nog een kik te geven.

• Kamikaza
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 16:06
Hallo,

Ik wil ook een MP3speler, maar ik kan niet kiezen tussen de HD-500 en HD-800 vanwege de prijs, biedt de HD-800 zoveel meer voor €80,- meer :?

Dat wou ik eigenlijk ff weten :*)

• Jentae

Jentae

Houdt van aglets.

HD-800 is gewoon wat kleiner en speelt Ogg. Verder niet veel bijzondere vooruitgang in vergelijking met de HD-500.

Eer aan je korf (haha)

• Kamikaza
Jentae schreef op 12 juni 2004 @ 18:50:
HD-800 is gewoon wat kleiner en speelt Ogg. Verder niet veel bijzondere vooruitgang in vergelijking met de HD-500.
Ogg download..eeuh convert :P ik niet, en iets kleiner, wat maakt dat uit in een jaszak??
Ik kan dus net zo goed de HD-500 bestellen, dan doe ik dat lekker :9

8) 8) 8)

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

hd800 heeft minder standby-tijd

maar het ersgste is: menu-navigatie.
daarom wil ik een archos of zo'n iriver

• Kamikaza
Silverline schreef op 12 juni 2004 @ 20:53:
hd800 heeft minder standby-tijd

maar het ersgste is: menu-navigatie.
daarom wil ik een archos of zo'n iriver
Ik heb geen ervaring met deze speeltjes :o maar goed, alles went hoor, om €100 meer uit te geven voor een overzichtelijker menu :?
neuh deze is goed :*) :*)

• Jentae

Jentae

Houdt van aglets.

De HD-500 past in de binnenzak van al mijn jassen en zelfs in mn kontzak, samen met een pakje kauwgom.

Eer aan je korf (haha)

• Stevie_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-10 18:22
XdeckX schreef op 12 juni 2004 @ 11:08:
[...]

ik ken dat geluid van die hd... dat doet ie bij mij ook als de accu bijna leeg is. dan heeft ie overal waar ie de hd voor nodig heeft moeite mee.
en als ie niet fatsoenlijk opgeladen wordt dan wil ie op een gegeven moment helemaal nix meer doen.
ik denk dus niet dat je hd dood is maar dat gewoon je accu te leeg is om nog een kik te geven.
Hmmm..daar hbe ik ook last van, als ie wat leeg is. Maar ik ga nu een uur later op school komen, omdat me mp3 speler het zelfs op een volle accu blijft hangen. Ik zet er nu een nieuwe firmware op...

Ff kijken wat hij doet....

*wacht wacht*

En hij doet het weer...

8)7

Erg vreemd, dit doet hij dus wel vaker...de accu gaat trouwens ook niet lang mee vind ik....6 uurtjes, dan tikt de harde schijf al vast en laad hij niet meer verder...

• Kamikaza
Trouwens,
[noobmode]je kan de hd-500 alleen op internet kopen :? [/noobmode]
Mijn ouders willen zien wat ik koop :/ en dat op mjin 16e :'(

• Stevie_
me xclef is nu echt vaag aan het doen :|
Ik heb heb zondag opgeladen, maandag en dinsdag 2 uurtjes gebruikt...en vandaag deed hij het niet meer zonder netspanning...

Als ik hem aanzet, doet hij helemaal niks...je hoort enkel de harde schijf zachtjes om de halve seconde tikken...

Vandaag hele schijf geformateerd, nieuweste firmware erop gezet...hij blijft het doen. Heb de xlcef nu met behulp van netspanning aangezet, en laat ontlaad hem nu door de radio continu aan te laten...en dan weer laden, en mp3's erop flikkeren...

Hopen dat hij het dan doet...

Vind het trouwens wel een aardig waardeloos ding, ik ga er ontzettend zuinig mee om, is net half jaar oud...en heeft elke week wel opstart problemen....en ik lees hier op forum dat iedereen daar wel es last van heeft...beetje jammer...

[ Voor 18% gewijzigd door Stevie_ op 17-06-2004 17:57 ]

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Kamikaza schreef op 17 juni 2004 @ 10:08:
Trouwens,
[noobmode]je kan de hd-500 alleen op internet kopen :? [/noobmode]
Mijn ouders willen zien wat ik koop :/ en dat op mjin 16e :'(
dan zorg je dat je een tweaker tegenkomt die er 1 heeft en neem je je ouders mee :+

• Kamikaza
BaRF schreef op 17 juni 2004 @ 23:23:
[...]

dan zorg je dat je een tweaker tegenkomt die er 1 heeft en neem je je ouders mee :+
Eeeuh, in Nunspeet :? We hebben hier alleen maar revo's die nog geen eens een tv hebben |:(

• Stevie_
ok, mijn Xclef doet het niet meer...6 maanden oud, zuinig mee om gegaan...en hij start niet meer op.

Heb alles gedaan:
- ding geformateerd
- nieuwste firmware erop
- ontladen door non stop op radio te laten spelen
- weer helemaal opladen

en hij doet het niet :|

Op normale netspanning doet hij het wel...dus denk dat me accu geen power meer heeft ofzo? Naja, dat na 6 maanden :S

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik heb na een hoop gekloot met de laatste firmwareversies maar weer versie 1.0.77 erop gezet. Alles prima in orde. Ik hoef geen jog-dial meer naar beneden te houden om op te kunnen starten en alle andere onzin waar ik last van had is ook weg.
Nu dient zich echter weer een nieuw probleem aan en wel met het contrast van het scherm. Deze staat op 4 (zoals altijd) maar dan wordt het beeld als de speler een aantal seconden aanstaat bijna helemaal zwart. Dan moet het contrast teruggeschroefd worden naar 0 om het lcd leesbaar te maken. Als dit nou eenmalig zou zijn, oké, maar elke keer als ik de speler opstart moet ik dit aanpassen en dat is toch wel erg vervelend. Het houdt maar niet op met kloten met dit apparaat...

• Stevie_
hij doet het echt niet meer :'( :'( :'( :'( :'(

ik kan niet zonder me Xclefje...iemand tips? Heb de leverancier van me Xclef al gemaild...benieuwd hoe ze dit gaan aanpakken (http://www.dapreview.com/)

• Stevie_
Ik stuur morgen me Xclef weer op naar waar ik hem gekocht heb....

Was het 3e geval met dit probleem (dat de accu niet meer wil laden)...

Verwijderd

Ter info voor de mensen die (batterij) problemen hebben gehad met hun Xclef HD 500.
Via mmport.nl

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Ik heb een probleem met mijn Xclef HD-500, gekocht oktober 2003. 
De problemen lopen al een tijdje maar beginnen 
de laatste tijd steeds hardnekkiger en irritanter te worden.

Hoofdklacht: batterij werkt niet zoals hij zou moeten doen.

Symptomen:
-als de batterij niet geheel opgeladen is is het vaak niet 
mogelijk om hem op te starten, 
dit gebeurt al bij 80% batterij, erg lastig om dan gebruik te maken van mn Xclef
-als de batterij minder dan 60% heeft is het gewoon per 
definitie niet mogelijk hem op te starten
-bij opstarten krijg ik niet mn eigen logo maar het standaard logo 
en blijft de opstartbalk maar lopen zonder dat hij echt opstart
-de Xclef loopt vaak vast
-ik zie onjuiste iconen in het scherm verschijnen, dit is meestal te verwijderen 
door een paar keer op menu te drukken, dit probleem heb ik al sinds het begin
-als ik hem wat langer (>1 uur) als externe harde schijf aan mn pc heb 
hangen wordt ie daarna erg buggy/onstabiel

Wat heb ik zelf gedaan om het probleem op te lossen.
-nieuwste firmware 1.099
-helemaal leeg laten lopen dmv radiospelen

Mmport vroeg me om hem op te sturen.

Ik heb anderhalve week later een nieuw exemplaar toegezonden gekregen, deze werkt geheel naar wens. Ik ben beheurlijk tevreden over mmport.nl :*)

Sommige Xclefs hebben fouten maar als je een goeie hebt vind ik het een goede speler voor een goede prijs.

Verwijderd

Ik heb ongeveer zo'n vergelijkbaar probleem, maar bij mij gaat hij ook nog eens terugspoelen nadat ik de speler een tijdje gebruikt heb.
Ik heb de speler alleen gekocht bij mp3cdspeler.nl
Zouden zij mij ook een nieuwe speler kunnen opsturen???
Nog een vraagje: Als je de speler weer opstuurt, moet je dan alles in de doos doen en die opsturen?

Verwijderd

Ik ben wel eens benieuwd bij welke series dit voor komt. Ik heb hem namelijk vrij in het begin gekocht en die van mij werkt nog steeds perfect wel met een oudere firmware omdat ik een beetje bang ben om hem ook naar de haaien te helpen. En is dit echt alleen bij de X-clef of ook bij de H&B die ik dus heb?

Mijn order is van ong 16 augustus geweest bij mp3man.nl

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

LaborGardens schreef op 19 juni 2004 @ 12:09:
Ik heb na een hoop gekloot met de laatste firmwareversies maar weer versie 1.0.77 erop gezet. Alles prima in orde. Ik hoef geen jog-dial meer naar beneden te houden om op te kunnen starten en alle andere onzin waar ik last van had is ook weg.
Nu dient zich echter weer een nieuw probleem aan en wel met het contrast van het scherm. Deze staat op 4 (zoals altijd) maar dan wordt het beeld als de speler een aantal seconden aanstaat bijna helemaal zwart. Dan moet het contrast teruggeschroefd worden naar 0 om het lcd leesbaar te maken. Als dit nou eenmalig zou zijn, oké, maar elke keer als ik de speler opstart moet ik dit aanpassen en dat is toch wel erg vervelend. Het houdt maar niet op met kloten met dit apparaat...
Mooi, ik heb op precies hetzelfde punt gestaan.
Daarna bij www.xclef.com de 1.0.99 halen en beide files erop zetten, dan is de contrast ook weer opgelost.

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

mischien een beetje offtopic,
maar weet iemand hoe die kabel heet om de xclef te connecten met de usb?

Verwijderd

Usb kabel? LoL 8)7 B) |:(

Verwijderd

een usb 2.0 kabel.. bij de UT van twente te koop voor 5 euro :D bij dixon voor 20 :P

• LaborGardens
  • Nu online
Emmeau schreef op 25 juni 2004 @ 16:07:
[...]

Mooi, ik heb op precies hetzelfde punt gestaan.
Daarna bij www.xclef.com de 1.0.99 halen en beide files erop zetten, dan is de contrast ook weer opgelost.
Maar als dan de 1.0.99 er weer op staat, krijg ik dan niet weer last van de problemen waardoor ik uiteindelijk ben teruggegaan naar een oudere firmwareversie?

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

LaborGardens schreef op 27 juni 2004 @ 17:19:
[...]

Maar als dan de 1.0.99 er weer op staat, krijg ik dan niet weer last van de problemen waardoor ik uiteindelijk ben teruggegaan naar een oudere firmwareversie?
ik heb hier zelf een hoop problemen mee gehad. iedere keer het contrast op 0 zetten.

Er blijken 2 versies van 1.0.99 te zijn, een corrupte en die op xclef.com.

De problemen zitten in de 'corrupte' 1.0.99 versie. probeer 1.0.99 en het contrast probleem zou opgelost moeten zijn.

Nadeel in 1.0.99 is geloof ik de sys_ folder problemen. Maar dat boeit me niet zo, aangezien ik vrij weinig mijn mp3 collectie wijzig op mijn player.

Ik heb net Xclef een mail gestuurd dat ik dringen behoefte heb aan support voor meer dan 10000 mp3.
bij mp3 nummer 10001 hangt de speler.

• Kamikaza
Wat is trouwens de beste firmware voor de hd-500??niet de nieuwste tog??(theoretisch natuurlijk wel :o )

• LaborGardens
  • Nu online
Emmeau schreef op 27 juni 2004 @ 17:24:
[...]

ik heb hier zelf een hoop problemen mee gehad. iedere keer het contrast op 0 zetten.

Er blijken 2 versies van 1.0.99 te zijn, een corrupte en die op xclef.com.

De problemen zitten in de 'corrupte' 1.0.99 versie. probeer 1.0.99 en het contrast probleem zou opgelost moeten zijn.

Nadeel in 1.0.99 is geloof ik de sys_ folder problemen. Maar dat boeit me niet zo, aangezien ik vrij weinig mijn mp3 collectie wijzig op mijn player.

Ik heb net Xclef een mail gestuurd dat ik dringen behoefte heb aan support voor meer dan 10000 mp3.
bij mp3 nummer 10001 hangt de speler.
Ik had de 1.0.99 van www.xclef.com gehaald en daarmee kreeg ik het probleem dat de speler niet meer aanging, tenzij ik de jog-dial naar beneden hield met aanzetten. Verder bleef de speler ook vaak hangen en moest ie gereset worden door het blijven indrukken van de stop-knop... ik heb dus niet echt veel zin in al deze dingen, dus ik denk dat ik toch nog maar even zo laat.

Verwijderd

Ik heb alles nu ff bekeken en op verschuillende sites geweest, maar daar staat nergens een losse remote voor de XCLEF HD-500 . ;(
Waar kan ik zo'n remote kopen? ik wil d'r graag 1 hebben als ze nog te koop zijn.

Of iemand moet er 1 over hebben (die hij niet gebruikt) natuurlijk. . . 8)

• drGoeroe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 23:31:
Ik heb alles nu ff bekeken en op verschuillende sites geweest, maar daar staat nergens een losse remote voor de XCLEF HD-500 . ;(
Waar kan ik zo'n remote kopen? ik wil d'r graag 1 hebben als ze nog te koop zijn.

Of iemand moet er 1 over hebben (die hij niet gebruikt) natuurlijk. . . 8)
Bij mijn bestelling van de HD-500 toendertijd op mp3cdspeler.nl kreeg ik een gratis remote meegestuurd :)

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Flipmo2K schreef op 08 mei 2004 @ 10:41:
Ik heb sinds 2 weken een probleem... Als ik de USB kabel in de XClef stop, lijkt het net alsof alles fatsoenlijk werkt. Op de Xclef staat "USB Connected", in Windows (2000 & XP) wordt aangegeven dat er een nieuw apparaat is, wat ik ook weer normaal kan ontkoppelen. Ook bij Apparaatbeheer wordt alles correct weergegeven.

Maar... De inhoud van mijn schijf is nergens te vinden. In Verkenner is niks te zien, ook niet bij Computerbeheer -> Opslag. Ik dacht dat ik misschien weer een schijfletter toe moest kennen maar hier wordt de schijf dus ook niet getoond.

Ik heb geprobeerd om 'm met Partition Magic 8 te formatteren, maar bij het opstarten toont het programma "Error 100: Partition Table Bad". Ontkoppel ik de Xclef en probeer ik het nog een keer, dan start PM wel op (dus ligt het aan de Xclef).

Ik heb gisteren wel even de laptop van m'n pa open geschroeft en de HD van de Xclef daarin gestopt en heb 'm in de installatie van Windows 2000 geformatteerd (met FAT32 uiteraard, alle info die werd weergegeven klopte overigens). Maar nadat het formatteren klaar was heb ik de setup gestopt en ging ervan uit dat het nu wel zou werken. Niet dus. Ik moet zo werken dus heb ook even geen tijd om een hele installatie af te wachten.

Iemand misschien dezelfde ervaringen gehad? Zo ja, hoe heb je ze opgelost?

PS: De XClef op zich is gewoon te gebruiken, de MP3's die er op stonden voordat ik formatteerde werkte gewoon. Het is puur het aan-de-pc-koppelen dat niet fatsoenlijk werkt.
Mocht er nog 's iemand zijn met dit probleem: ik heb 'm maar gewoon teruggestuurd en heb gisteren een nieuwe ontvangen. Deze 'lijkt' een iets nieuwere revisie te zijn, het viel me nl. meteen op dat de HOLD knop aan de zijkant verder naar binnen zit en dat de knoppen op de voorkant (onderin) niet meer zo 'los' zitten en een stuk minder 'plastic' aanvoelen. Of misschien heb ik nu net toevallig (is overigens al m'n 3e HD500, 2x terug voor garantie) een HD500 die net iets anders is...

• Alien_Inside
  • Laatst online: 24-10 15:20

Alien_Inside

-geen-

kan iemand nu precies vertellen welke car auto adapter nodig is om het op te kunnen laden in de auto en direct van stroom te voorzien? en wat de E prijs is?

in het topic kan ik niet genoeg info vinden...

-geen-

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Alien_Inside schreef op 29 juni 2004 @ 12:41:
kan iemand nu precies vertellen welke car auto adapter nodig is om het op te kunnen laden in de auto en direct van stroom te voorzien? en wat de E prijs is?

in het topic kan ik niet genoeg info vinden...
kijk eens op openjuxebox
Iemand heeft hier zijn Xclef draaien op 3 aa batterijen (10 uur speeltijd)

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:25

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Is iemand er ooit in geslaagd om de Xclef (of z'n H&B broertje) te gebruiken als opslagplaats voor Norton Ghost (2003) images? Ik heb het laatst geprobeerd, maar hoewel-ie onder WXP perfect als USB2 device fungeert wil Norton 'm onder Dos niet zien. Hij kan 'm alleen zien als je de USB 1.1 drivers gebruikt, maar dan raakt de Ghost file defect (een Ghost image in 8K -- da's pas compressie!).

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Er is een nieuwe firmware voor de Xclef HD500. Deze kun je hier vinden.

Updates:
1. Supported OGG/WAV/ASF files as well as MP3/WMA
2. Supported maximum number of file/folder/text files
1) files : 10,000 -> 25,000
2) folders : 1,000 -> 2,000
3) text files : 100 -> 200
3. Added graphic effect (level meter) at the playing screen.

Zeer gave update dus!

Verwijderd

wwillem schreef op 12 juli 2004 @ 14:04:
Er is een nieuwe firmware voor de Xclef HD500. Deze kun je hier vinden.

Updates:
1. Supported OGG/WAV/ASF files as well as MP3/WMA
2. Supported maximum number of file/folder/text files
1) files : 10,000 -> 25,000
2) folders : 1,000 -> 2,000
3) text files : 100 -> 200
3. Added graphic effect (level meter) at the playing screen.

Zeer gave update dus!
Heb hem ge update met deze versie en scherm ziet er al weer een stukje beter uit.
vorige nummer laat ie nu niet meer zien volgende nog wel daar onder staat de level meter die naar mijn idee alleen maar leuk is om te zien maar niet echt nuttig voor de rest hij lijkt een klein beetje achter te lopen. Bij pieken worden de speakertjes in het midden wat groter. Vooral dat meer files ondersteund worden vind ik wel erg handig. Ook zie je alleen nog maar de tijd en niet meer die balk die de pos. aan gaf. En hij refreshed het scherm na elk nummer lijkt wel. Heb tot nu toe nog niks raars gemerkt iig.

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:16

Rudedadude

Maybe we were born to run

Leuk dat er weer eens een update van de firmware is. Wie weet ga ik me nu ook wel eens wat meer in ogg verdiepen nu m'n speler er ook wat mee kan. Xclef maakt het upgrade proces wel elke keer weer wat moeilijker, het zijn ondertussen zo'n 10 stappen met een specifieke volgorde...

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Geweldige update, vooral de 25000 songs support. Voorheen liep het ding gewoon vast bij meer dan 10000 songs.
Ogg is natuurlijk ook helemaal super. Ben wel benieuwd wat de gevolgen zijn voor de batterij duur met alle nieuwe grappen.

Het feit dat multichannel ooit tegen ons geroepen heeft dat ogg niet kon 'omdat er geen ruimte voor was' zullen we maar met plezier door de vingers zien.

Op deze manier blijft er weinig te wensen over voor onze mp3speler (behalve het feit dat ik graag 127 gig 9'5" hd's op de markt zou willen zien)

Iemand die het gelukt is dat irritante grafische ding weer uit te zetten?

[ Voor 10% gewijzigd door Emmeau op 12-07-2004 16:09 ]

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:16

Rudedadude

Maybe we were born to run

Er zijn trouwens nog wat nieuwe opties in het menu, zoals synchronisation en Led. Ook russisch is nu een mogelijke taal, dat was dacht ik nogniet zo. Grafisch is het een en ander veranderd en je ziet nu inderdaad een suffe equaliser, waarbij je wel kan zien of er stereo-effecten in je muziek zitten. Je ziet ook in welke map het nummer dat je speelt staat, wat wel weer handig is wanneer je albums afspeelt waarbij de artiestennaam alleen in de mapnaam staat.

hmm, m3u playlist support is nog altijd tot 500 files.

Bij de radio kun je nu een scan-level instellen. Wat het doet vraag ik me nog even af

Ook lekker belangrijk: het icoontje tijdens het opladen is ook veranderd.

[ Voor 20% gewijzigd door Rudedadude op 12-07-2004 16:48 . Reden: nieuwe dingen tegengekomen ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• dr snuggles
  • Niet online
Rudedadude schreef op 12 juli 2004 @ 15:42:
Er zijn trouwens nog wat nieuwe opties in het menu, zoals synchronisation en Led. Ook russisch is nu een mogelijke taal, dat was dacht ik nogniet zo. Grafisch is het een en ander veranderd en je ziet nu inderdaad een suffe equaliser, waarbij je wel kan zien of er stereo-effecten in je muziek zitten. Je ziet ook in welke map het nummer dat je speelt staat, wat wel weer handig is wanneer je albums afspeelt waarbij de artiestennaam alleen in de mapnaam staat.

hmm, m3u playlist support is nog altijd tot 500 files. Bij de radio kun je nu een scan-level instellen. Wat het doet vraag ik me nog even af
Synchronisation is voor het opnemen. Wanneer je deze bijvoorbeeld op 3 sec instelt, wordt er pas 3 seconden na het drukken op rec begonnen met het opnemen van geluid. Led is voor de Xclef HD800 bedoeld denk ik zelf, aangezien het bij de HD800 al een tijdje zit. Hiermee kun je de effecten aan of uitzetten van de lichtjes onder de 4 knoppen. Waar het scan level precies voor is, weet ik niet. Maar ik weet wel dat er een optie auto tune is (sinds firmware 100). Wellicht heeft het daar iets mee te maken :).

Jammer trouwens dat de firmware met de nieuwe equaliser nog niet uit is voor de HD800 :D.

• smallboy
  • Laatst online: 02-11 19:20

smallboy

N/A

w000t :)

Gauw installeren en kijken of 't goed werkt. Ik dacht trouwens dat ze gezegd hadden dat ze geen OGG support gingen fabriceren voor de hd500?

• Smultie
  • Niet online
Zo, dat is idd nogeens een welkome update zeg! Het geheel ziet er nu wat gelikter uit. Het scherm lijkt ook wat sneller te reageren en tevens "zapt" ie naar m'n gevoel sneller door de nummers.
Een zeer goede update dus! Bravo MultiChannel

• Smultie
  • Niet online
Emmeau schreef op 12 juli 2004 @ 15:11:
Op deze manier blijft er weinig te wensen over voor onze mp3speler (behalve het feit dat ik graag 127 gig 9'5" hd's op de markt zou willen zien)

Iemand die het gelukt is dat irritante grafische ding weer uit te zetten?
een 9.5 inch HD heb ik totaal geen behoefte aan, en ik denk dat als je IBM, Seagate of welke HD-fabrikant vraagt er eentje voor je te maken, dat ze je uitlachen ;)

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

@smultie: I sta gecorrigeerd! Ik was zo verbaasd/blij met deze firmware dat ik acuut zaken door elkaar begon te halen. Ik doel natuurlijk op een 9.5 mm harddisk , welke in de Xclef past.

Verder ben ik enorm gecharmeerd van deze versie.
Ogg is iets waar ik eigenlijk niet meer op gehoopt had. Vanuit commercieel oogpunt is het ook vreemd dat ze het er alsnog aan toe voegen, tenzij ze mischien een deal met rusland gemaakt hebben om een hele hoop hd500's daar te dumpen (russische taal is ook nieuw inderdaad).

De level meter vind ik uitermate irritant, en had wat mij betreft niet gehoeven.

Ikzelf vind het font toch wel weer wennen, maar goed, dat is een klein detail. Alles went.

Vanacht gaat hij maar eens fijn lopen spelen, zodat ik inzicht krijg in wat deze firmware nu betekend voor de speelduur. Zeker zo'n grafisch bewegend dingetje zal waarschijnlijk toch wel wat kosten.

om de firmware in 1 smiley samen te vatten: _/-\o_

• LaborGardens
  • Nu online
Ik ben ook tevreden over de nieuwe firmware. Alle problemen van de afgelopen maanden lijken op het eerste gezicht opgelost, dus kan ik weer lekker genieten van m'n speler (heerlijk zometeen op het strand! 8) ).
MultiChannel Labs: goed gedaan! _/-\o_

Verwijderd

Beterz!!!! Het kon niet op een beter moment komen ! Zo vlak voor de vakantie en nog igg support ook. Zit nette knooien dat de 20GIg eingenlijk te weinig begint te worden, dus nu kan ik ff kijken of ik wat vna me mp3's kan vervangen voor Ogg... dan komt ook meteen de meerdere nummers support goed uit....

Had ook idd niet verwacht dat ze dit ong zouden doen, aangezien Ogg en het aantal nummers toch samen met de kleinheid de grote marketingvoordelen waren voor de HD800

• Smultie
  • Niet online
Emmeau schreef op 12 juli 2004 @ 22:15:
@smultie: I sta gecorrigeerd! Ik was zo verbaasd/blij met deze firmware dat ik acuut zaken door elkaar begon te halen. Ik doel natuurlijk op een 9.5 mm harddisk , welke in de Xclef past.
Was ook maar een geintje, maar ik moet je gelijk geven. Bij mij is de speler ongeveer 1.5 maand geleden gesneuveld, en ik heb 'm sindsdien eigenlijk niet meer aangeraakt (ik had al een RMA-brief klaarliggen voor mp3cdspeler.nl) maar gelukkig nog wel altijd dit topic gevolgd.
Vandaag dus maar ff de firmware gedownload en geupgrade en hij werkt weer perfect. Of dit komt door de nieuwe firmware of de 6 weken rust is me een raadsel en daar zal ik ook wel nooit achterkomen, maar feit is wel dat ik zeer tevreden ben met de nieuwe firmware. Zelfs de nieuwe graphics vind ik wel mooi, inclusief de animatie!
Nogmaals, chapeau MultiChannel!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Heeft hier toevallig ook iemand het idee dat de geluidskwaliteit van de mp3's gewijzigd is?
Het lijkt wel of het minder zuiver klinkt opeens? Of is dit pure verbeelding van mijn kant?

• drGoeroe
Geluidskwaliteit merk ik geen verschil aan, maar wat ik wel merk is dat hij af en toe 1 seconde van een ander mp3tje door het huidige nummer heen laat horen, best irritant. Hij loopt soms een beetje over. Iemand anders dit ook?

Ook zie ik nu dat die een bepaald mp3tje helemaal niet meer wil afspelen, na 2 seconden kapt die ermee, tot 10 keer aan toe. Nu ik in het display menu heb veranderd dat die normal tijd moet weergeven ipv reverse gaat het weer goed.. :{

[ Voor 35% gewijzigd door drGoeroe op 13-07-2004 05:55 ]

• TeKnoID
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-10 23:34
Ik ben benieuwd wat de resultaten van Emmeau zullen zijn. Ik ga namelijk donderdag op vakantie en ben vaak niet in de buurt van een stop contact.
Wat is de beste firmware, kijkend naar batterijduur tot nu toe vinden jullie? :?
Alvast bedankt voor de reply!

Verwijderd

Het lijkt bij mij wel dat ie langzamer laad. Misschien wel een verbetering om de accu langer te behouden. Ook het laad scherm is wat duidelijker geworden.

• dr snuggles
  • Niet online
CrAzY_R schreef op 13 juli 2004 @ 05:47:
Ook zie ik nu dat die een bepaald mp3tje helemaal niet meer wil afspelen, na 2 seconden kapt die ermee, tot 10 keer aan toe. Nu ik in het display menu heb veranderd dat die normal tijd moet weergeven ipv reverse gaat het weer goed.. :{
Dat zijn precies de problemen die er met ogg files zijn / zijn geweest op de hd800.

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

@crazy_r over zijn problemen: Dit komt vaak doordat de bestanden in de _SYS folder enigzins corrupt zijn geraakt. Verwijderen en opnieuw laten aanmaken is de oplossing.

@teknoid82: De speler heeft vanacht van 1 uur tot 11 uur vanochtend staan spelen hier. Bestanden betroffen een mix van mp3, ogg, cbr, vbr. Volume op vol vermogen (heb hem in een la in een andere kamer gelegd hier).
20% batterijduur over toen ik 10 uur later keek. Dit is niet slecht. De 22 uur zoals genoemd gaat alleen op bij 128kbit CBR mp3's.
Ook moet ik erbij opmerken dat ik niet de originele 20gig hd erin heb zitten, maar het 80gb grotere broertje, alhoewel de verbruiksspecificaties volgens Toshiba identiek zijn.

Bij ogg lijkt hij niet echt fijn de tags uit te lezen, hetgeen slechts jammer te noemen is. Ik beschouw dat meer als een luxe probleem.

Het automatisch scannen bij het wijzigen van het bestandssysteem lijkt ook weer goed te gaan.

Alleen die bewegende balkjes.. Als Multichannel labs ze er niet uit haalt, dan doe ik het wel. Liever niks dan een halve discotheek aan mijn riem.

Verwijderd

Emmeau schreef op 13 juli 2004 @ 14:50:
Alleen die bewegende balkjes.. Als Multichannel labs ze er niet uit haalt, dan doe ik het wel. Liever niks dan een halve discotheek aan mijn riem.
Vind ze ook wel een beetje erg simpel. Hoop dat er iemand zo handig is om er gewoon voor links en rechts 1 balkje van te maken boven elkaar. Dan zie je het verschil ook beter. En heb je weer wat ruimte om wat anders neer te zettenop t scherm.

• Smultie
  • Niet online
Ik zou zeggen: stel een mailtje op om naar Multichannel te sturen...
Er is geloof ik wel een groepje Fransen dat bezig is met de firmware aan te passen, maar echt snel verloopt dat niet.

@emmeau, als je ze eruit hebt gekregen, wil je dan de aangepaste firmware hier plaatsen ... ??

• drGoeroe
Emmeau schreef op 13 juli 2004 @ 14:50:
@crazy_r over zijn problemen: Dit komt vaak doordat de bestanden in de _SYS folder enigzins corrupt zijn geraakt. Verwijderen en opnieuw laten aanmaken is de oplossing.
Heb de bestanden uit de _SYS folder verwijderd, ben benieuwd hoe die nu draait, laat het nog wel in deze post weten dan :) Thanx!

[update]
En weer speelt die gewoon een nummer niet af :{ 1 seconde en dan gaat die naar de volgende ;(

[ Voor 12% gewijzigd door drGoeroe op 13-07-2004 16:18 ]

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

@ smultie: Ik heb er nog niet naar gekeken, ik laat dit soort grappen in eerste instantie liever door multichannel labs bouwen.
Een evt. firmware aanpassing zou niets anders worden dan het 'leegmaken' van de graphics welke gebruikt worden op het display. Het enige wat er gebeurt is het continu plaatsen van bepaalde characters op de display.

Over de franse boys, ik ben daar zelf zijdelings bij betrokken. Er is er een daar die verstand heeft van de coldfire, en die roept nu vrolijk dat hij heeft ontdekt hoe het grafisch formaat in elkaar zit (not, ik heb hem alle info gegeven, maar goed)

@crazy_r: ik heb zelf dat probleem ook gehad, met een oudere firmware, weet niet meer exact welke firmware het was. Toen een keer alle mp3's geback-upped, HD geformatteerd, player opgestart op lege hd, zodat folders aangemaakt worden, en daarna alle mp3's weer teruggezet. Sinds dien geen problemen meer gehad.

• drGoeroe
Ja maar dat duurt even met USB 1.1 en 3000 songs :{ :+

Zal eerst de firmware eens opnieuw proberen te installeren, en daarna ga ik dat maar doen :)

• XdeckX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
hmm ik heb de nieuwe fw geinstalled.... maar omdat ik toch niet meer dan 10.000 nummers heb en ik ook geen ogg gebruik dacht ik 'kom laat ik maar weer terug gaan naar mijn oude vertrouwde 1.077... nou mooi dus niet.
ik heb de f/w erop gezet maar dan wil ie dus niet meer booten. ook na opnieuw installen van de nieuwe f/w en dan system initial en dan weer terug naar 1077 geen geluk... dus tot hier een oplossing voor is zit ik vast aan die nieuwe....

Verwijderd

Dit is mooi kl*te... Heb geprobeerd de nieuwe firmware er op te zetten. Preecies gedaan zoals men zegt, maar na de eerste system intial wil die nu niet meer opstarten. Niet met en niet zonder de lader :(

Edit: hmmmm raar nu wil die zonder de lader er aan juist wel opstarten raar hoor. Maar ja hij is nu geupgrade dus probleem opgelost :P

Hij moet nu alleen wel erst opladen omdat de battery geheel leeg is.... En ik zie al dat ik ijn contrast opneiuw moet instellen dus dan zal de batterij leeglooptijd ook wel wat korter zijn maar ja je kunt niet alles hebben he :P

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 18:52 ]

Verwijderd

Kan iemand hier ff posten hoe je precies bij de contrast komt, dus inclusief het aantal keer naar beneden/boven en zo. Want ik heb nu weer eens dat het contrast bijgesteld moet worden en ik zie geen fuck van wat ik doe :P en aangezien meer mensen hier misschien last van hebben (ook met de wat oudere firmware updates was dit soms zo) is is het allicht ff handig om hier te hebben staan...

Verwijderd

jongens dit is toch echt wel een top update!

Ik vind dat balkje wel geinig hoor met die VU meter. nutteloos maar ach hij is wel stoerder geworden en bovendien een stuk sneller in bediening !

Jullie zijn alleen 1 HELE HELE HELE belangrijke nieuwe feature vergeten te melden.

De RESUME functie!!!!

Die is nu werelds!!!!! Telkens een ander nummer... echt grote pluim voor MultiChannel LABS!

• TeKnoID
hmm Emmeau jammer dat hij met de nieuwste maar 10 uur meegaat.... Kan je me een firmware versie aanbevelen die heel zuinig met de batterij omspringt? Misschien iemand anders?
Wat mij trouwens opvalt is dat het volume een stuk hoger is bij dezelfde volume instelling. Ik hoor als ik hem op punt 4-5 zet veel vervorming optreden... erg vreemd, iemand anders hier ook last van? Iig ik moet voor de vakantie even de beste firmware hebben, kijkend naar de speelduur op 1 volle batterij.
alvast bedankt!

• Smultie
  • Niet online
punt 4-5 ?????
damn man, ik kom echt niet verder dan 3-3.5, anders knapt m'n hoofd uit elkaar. Misschien moet je eens kijken naar andere oordopjes ofzo.

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

azedo:
1- zet je speler aan
2- druk menu voor 1.5 seconden in
3- jog shuttle 2x up
4- druk op play
5- jog shuttle 3x down
6- 2 x play (je zit nu in het contrast menu
7 - jog shuttle bewegen voor meer of minder contrast

succes. oh ja, wacht niet langer dan 1 seconde tussen de verschillende handelingen, anders springt hij terug naar afspelen. Mocht dit gebeuren, dan eerst de speler weer uitzetten, anders kom je in een ander menu terecht.

@teknoid:
al je mp3's in 128 cbr converteren. Dat scheelt een hoop batterij verbruik. Verder kan je ook met 3 aa-batterijen een 'external battery pack' maken. Moet zelf ook nog even zo'n ding in elkaar flansen. Wel handig voor de langere tripjes.

[ Voor 28% gewijzigd door Emmeau op 13-07-2004 20:55 ]

• TeKnoID
SMulTiE schreef op 13 juli 2004 @ 20:51:
punt 4-5 ?????
damn man, ik kom echt niet verder dan 3-3.5, anders knapt m'n hoofd uit elkaar. Misschien moet je eens kijken naar andere oordopjes ofzo.
Ik bedoelde ook dat hij idd heel hard klinkt dit was bij mij bij vorige firmwares niet zo, dan klonk hij soms vervormd bij punt 5 (en erg hard). nu staat hij echt te hard op volume 4... maargoed, gewoon wat zachter instellen dus....

• srekaewt
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-04 13:48
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 18:40:

Edit: hmmmm raar nu wil die zonder de lader er aan juist wel opstarten raar hoor. Maar ja hij is nu geupgrade dus probleem opgelost :P

Hij moet nu alleen wel erst opladen omdat de battery geheel leeg is.... En ik zie al dat ik ijn contrast opneiuw moet instellen dus dan zal de batterij leeglooptijd ook wel wat korter zijn maar ja je kunt niet alles hebben he :P
yup, ik had het zelfde probleem en je oplossing werkt hier ook gelukkig :-) die koreanen zeggen wel 1000 keer dat je hem perse aan de adapter moet laten hangen, mooi niet dus

STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz

• LaborGardens
  • Nu online
TeKnoID82 schreef op 13 juli 2004 @ 20:49:
hmm Emmeau jammer dat hij met de nieuwste maar 10 uur meegaat.... Kan je me een firmware versie aanbevelen die heel zuinig met de batterij omspringt? Misschien iemand anders?
...
Bij wijze van kleine test heeft de hd-500 bij mij vandaag ook aan één stuk door aangestaan. Vanmorgen rond 11:00 uur aangezet en toen was slechts 1 streepje van de batterij-indicator te zien. Vanavond rond 23:30 uur ging de speler automatisch uit. Hij heeft mp3's van verschillende bitrate's, wma-bestanden en ogg-bestanden afgespeeld. Met een zeker niet volle accu vind ik dan ongeveer 12 uur speeltijd niet verkeerd.
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik tevreden ben met de speelduur van de accu.

• Smultie
  • Niet online
Ja, volgens mij is het verbruik ook weer beter geregeld dan in 1.099.
Ik heb dan wel geen test gedaan, maar in dagelijks gebruik lijkt het gewoon langer te duren voordat hij gaat 'tikken' enzo.

Verwijderd

Nieuwe FW lijkt inderdaad OGG uh OK ;-)
Jammer dat de animatie niet is uit te zetten, ook al geef je dat wel aan.
Maar wat geeft dat? We hebben eindelijk een resume-functie die werkt!!!
Da's lekker als je, net als ik, veel full albums hebt gecodeerd. Scheelt weer in scroll-time en overgangsklikjes ed. .... hoewel ... die klikjes lijken ook minder ;-)

Nu nog Nederlands als voertaal en dan zijn we helemaal tevreden.
Of missen we nog wat?

Verwijderd

Ik neem aan dat dit eingelijk een HD800 firmware is? Ik zou nl. niet weten wat er voor LED aan gezet zou moeten worden bij de H500 en toch zit die fuctie er in :P

Hebben jullie ook al opgemerkt dat je bij menu nou een leuk autotje hebt bij de exit pad....

• Smultie
  • Niet online
yep, en tevens een nieuwe 'oplaad-schermpje' en een nieuw balkje bij het opstarten inclusief wat extra info tijdens het booten.

Verwijderd

tis gewoon een HD-800 firmware 'geport' naar een HD-500 zoiets....

wat me ook is opgevallen is dat de bediening een stuk sneller gaat (en wat gebruiksvriendelijker is)

en dan bedoel ik niet alleen het menu, ook het switcen van nummer gaat veel en veel sneller.

Verwijderd

wat bedoel je precies met 'verbeterde resume functie' ?

en

Bij de batterij-indicator gaat hij quasi direct naar 2 streepjes ipv 3 =/
ik laat hem nu spelen om te zien of hij wel effectief de 3 streepjes lang speelt :p

• gwystyl
  • Laatst online: 03-11 22:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 21:34:
wat bedoel je precies met 'verbeterde resume functie' ?

en

Bij de batterij-indicator gaat hij quasi direct naar 2 streepjes ipv 3 =/
ik laat hem nu spelen om te zien of hij wel effectief de 3 streepjes lang speelt :p
Ik hoop dat hij daarmee bedoelt dat er na het nummer wat je het laatst draaide voor je de speler uitzette niet meer een voorgeprogrammeerde "shuffle" komt, maar een nieuw aangemaakte shuffle/random lijst. Daar wacht ik namelijk al heel lang op......

Weet iemand trouwens waar het goed voor is om eerst het kleine bestand (yt....bin) op de speler te zetten --> uitzetten --> aanzetten enz, en dan pas de volgende?
Bij de vorige FW's met twee bestanden gooide ik steeds beide bestanden tegelijk in de Firmware map, en dat ging ook prima :?

[ Voor 22% gewijzigd door gwystyl op 15-07-2004 23:15 ]

• BaRF

BaRF

bijna kerst

gwystyl schreef op 15 juli 2004 @ 23:13:
[...]

Weet iemand trouwens waar het goed voor is om eerst het kleine bestand (yt....bin) op de speler te zetten --> uitzetten --> aanzetten enz, en dan pas de volgende?
Bij de vorige FW's met twee bestanden gooide ik steeds beide bestanden tegelijk in de Firmware map, en dat ging ook prima :?
Zal wel een soort 'voorbereiding' zijn, in elk geval wel nodig! Zoals mijn oud-Hollands grootmoedertje immer zeide: "Je moet eerst het zwembad bouwen voor je luttele tonnen water in je achtertuin laat dumpen."

Verwijderd

Het was ook de bedoeling beide files er direct op te gooien.

Maar als je achterna keek (bij mij toch) bleef 1 file staan.... de kleinste.
Een update in z'n kinderschoenen blijkbaar :/

en die VU-meter is totaal onnodig 8)7

Verwijderd

Gisteren ook eindelijk m'n Xclef HD500 binnen, opgeladen, vanmorgen getest, werkt super. Zie ik dat er nieuwe firmware is, met ogg support, en support voor meer files, dus die wil je er dan opzetten.

Zo gezegd zo gedaan, precies volgens de stappen op de site, eerst ac-adapter erin, aanzetten, usb kabel erin, aangegeven bestandje in de firmware directory, save remove usb device, usb kabel eruit getrokken, apparaat gaat uit.

Vervolgens apparaat weer aangezet, volgens de instructies het systeem opnieuwe geinitialiseerd, daarna ongeveer een halve minuut gewacht, en het apparaat weer uitgezet. Toen apparaat weer aan, uiteraard met AC-adapter erin, maar nu wil ie niet meer booten :( . Krijg alleen het logo te zien, maar geen opstartbalkje. Heb al geprobeerd om de jog-knop naar beneden te houden, wil ie ook niet opstarten, iemand misschien een ander idee?

Uiteindelijk toch nog maar even zelf geprobeerd en het is opgelost!! Zal maar even vermelden hoe, misschien dat iemand anders er nog wat aan heeft! Wanneer je opstart, nadat je het systeem opnieuw geinitialiseerd hebt, moet je eerst de AC-adapter erin prikken, dan de usb kabel en daarna pas aanzetten, dan werkt het allemaal wel en herkent de PC gewoon een extern usb device.

Ik probeerde namelijk op te starten door eerst de AC-adapter erin te prikken, vervolgens aanzetten en daarna de usb-kabel erin, dat werkte niet.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 11:42 ]

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 09:15:
Het was ook de bedoeling beide files er direct op te gooien.
Nee hoor. Beter lezen ;).
Maar als je achterna keek (bij mij toch) bleef 1 file staan.... de kleinste.
Een update in z'n kinderschoenen blijkbaar :/
Ja dat komt dus omdat je beide files er direct op hebt gegooid.
en die VU-meter is totaal onnodig 8)7
Toen de HD500 net uit was, hebben we een lijst gemaakt met features die wel handig zijn en daar stond de VU-meter in. Dus niet iedereen denkt daar zo over als jij :).

Verwijderd

fout willem.

Ik heb het dan ook niet over de allerlaatste nieuwe firmware, maar over de gewone f/w van de HD500, niet de 'geporte' dus.

daar stond nog altijd te lezen in de manual: copy the 2 files directly to the USB connected device. Beter lezen?

en uit de reacties die hierboven te lezen zijn heb ik nog niet veel mensen iets positief horen zeggen over de batterijvretende & totaal onnodige (wat doet het er toe die UV meter als je MP3 daar ligt te spelen in je zak of weet ik veel waar?).

-Rest my case-

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 15:21 ]

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 15:19:
en uit de reacties die hierboven te lezen zijn heb ik nog niet veel mensen iets positief horen zeggen over de batterijvretende & totaal onnodige (wat doet het er toe die UV meter als je MP3 daar ligt te spelen in je zak of weet ik veel waar?).
-Rest my case-
Ga jij eens fijn ergens ander trollen?

Het feit dat er OGG support in deze firmware zit is iets wat 95% van de mensen in dit draadje als nummer 1 op hun verlanglijstje had staan, maar niet durfde te hopen dat het ooit zou komen.

Het feit dat Multilabs bijna 2 jaar na dato alsnog ogg support uitbrengt voor de HD500 is meer dan lovenswaardig.
Ik heb liever een ogg player MET bewegend balkje dan geen ogg.
En ik denk dat er met mij bijna iedereen in dit forum zo overdenkt.

Verwijderd

Heb vanmorgen mijn nieuwe Xclef HD-500 ontvangen. Ik heb hem aan de oplader gelegd en nu, ruim 6 uur later staat hij nog steeds op 40%. Ik was het zat, heb hem van de oplader afgehaald maar hij bleef staan op 40% en charging. Beetje raar. Het lijkt alsof hij is gaan hangen tijdens het laden.... Pas dus goed op, het kan lijken dat hij aan het opalden is, maar eigenlijk hangt ie. ;(

Heb hem nu door de stop-knop ingedrukt te houden uit kunnen krijgen en doe een 2e poging om hem op te laden. Nu staat er meteen 70% en charging.

Heb dit hele topic doorgelezen maar ik zag niemand met deze klacht. Zou de batterij slecht of oud zijn?

• drGoeroe
Emmeau schreef op 13 juli 2004 @ 17:08:
@crazy_r: ik heb zelf dat probleem ook gehad, met een oudere firmware, weet niet meer exact welke firmware het was. Toen een keer alle mp3's geback-upped, HD geformatteerd, player opgestart op lege hd, zodat folders aangemaakt worden, en daarna alle mp3's weer teruggezet. Sinds dien geen problemen meer gehad.
Gedaan en werkt :*) Thanx.

Verwijderd

'ga je fijn ergens anders trollen' :E

zucht...

Zeg ik iets over Ogg Vorbis? Behalve dat dit de beste release ooit is door Ogg Vorbis erbij te zetten niet nee. Ik ben gewoon niet de eerste dat de UV meter nogal onnodig vind. Zelfs niet storend, gewoon onnodig.

'ga ergens anders trollen' ...tss... 'kom je nederlands achterste hierheen trollenen we zullen zien waarheen je trolt :x '

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 22:38 ]

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Iemand een idee waarom Multichannellabs alle firmwares voor de HD500 van haar site gehaald heeft?

Verwijderd

Misschien omdat er alleen nog pots van de HD800 uitgebracht gaan worden?
Weet niet hoor, just guessing :P
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.