Ik heb dus uiteindelijk alles werkende gekregen, dezelfde dag nog, en heb al ondervonden dat de (beta?) firmware drivers die op de advancedmp3players site staan niks zijn.
Ik had 1.097 gedownload en na n aantal keer gebruiken liep de xclef al vast.
De firmwares die je van www.xclef.com kan halen zijn daarentegen wel goed, en heb tot nu toe geen problemen ermee gehad.
De xclef is trouwens echt n top gadget, heel handig.
Ik heb ook gemerkt dat de headphones die erbij komen een stuk beter performen dan mijn Sony oordopjes, kan iemand dit bevestigen?
later.
Ik had een vervelend probleem met contrast, bleef maar op een belachelijke hoge waarde staan (altijd 4?)smallboy schreef op 31 maart 2004 @ 16:11:
Firmware 1.099 is te vinden op de xclef site: klikkerdeklik.
Lees wel even goed de instructies voor het upgraden.
Heb 'm net geinstalleerd, en hij doet ut iig. Wat er verbeterd is kan ik niet terugvinden.
Zelfs terug naar 1.0.77 hielp niet. Nu 1.0.99 erin, en gaan
Nu zet het geheel er weer redelijk uit.
If you choose to criticise you choose your enemies
Ja toen ik downgrade van 1.097 naar 1.095 (omdat de batterij volgens mij minder lang meeging) was m'n contrast ook veel te hoog ingesteld, alleen op 0 zag het er nog redelijk uit.Emmeau schreef op 31 maart 2004 @ 18:13:
[...]
Ik had een vervelend probleem met contrast, bleef maar op een belachelijke hoge waarde staan (altijd 4?)
Zelfs terug naar 1.0.77 hielp niet. Nu 1.0.99 erin, en gaan
Nu zet het geheel er weer redelijk uit.
Nu ziet het er op 4 gewoon goed uit (met 1.099 dus).
Deze keer was dat ook, maar toen ik m weer op 4 zette was hij opeens weer goed
Anyway, officiele www.xclef.com firmware rox =)
----------------------------------------------------------------------------
Nog een vraagje over de oordopjes die ik bij de Xclef kreeg.
Ik had zelf Sony dopjes (goedkope van 13 euro ofzo) en dacht dat ze n stuk beter zulden zijn dan de dopjes die ik bij mn xclef geleverd kreeg.
Ik heb dus meteen mijn Sony dopjes gebruikt, maar ging na n tijdje toch voor de gein eens de meegeleverde dopjes uitproberen.
Wat bleek, de bijgeleverde dopjes produceerden een veel beter geluid!
Nou is mijn vraag of de Sennheiser MX400 dopjes een NOG beter geluid produceren dan de meegeleverde dopjes.
Kan iemand mij dat met 100% overtuiging vertellen?
Bvd
[ Voor 64% gewijzigd door RFAMLK op 31-03-2004 20:05 ]
[ Voor 99% gewijzigd door RFAMLK op 31-03-2004 20:05 ]
Verwijderd
Oh en daarstarten tijden het opladen werkt ook niet meer!
Oke me Xcef is nu dus helemaal DOOD! Ik heb hem gedowngrade naar 1.095 en als ik hem zonder adapter aanzet dan zie ik wat kriebels.. meer niet en als ik hem met adapter aan zet dan staat er charging (zonder % aanduiding) en nu heb ik hem van de adapter af ge gooid en hij blijft dat aangeven. Kortom hijs DGVD stuk en ik heb koppijn! HELP!!!
Nah te formateren van mijn hardeschijf werkte alles ineens helemaal prima... ik ben iig weer blij! de firmware werkt nu dus prima, maar er is iets fout gegaan bij het upgraden!
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 23:01 ]
Je oude Sony dopjes waren dus niet zo geweldig. Net als dat de standaard dopjes een beetje prut zijn. De mx400 geven een redelijk geluid. Wil je echt een goed geluid dan kan je voor de Sony ex51/71 gaan of voor de Koss "the plug". Kijk ook eens hierRFAMLK schreef op 31 maart 2004 @ 19:52:
Ik had zelf Sony dopjes (goedkope van 13 euro ofzo) en dacht dat ze n stuk beter zulden zijn dan de dopjes die ik bij mn xclef geleverd kreeg.
Ik heb dus meteen mijn Sony dopjes gebruikt, maar ging na n tijdje toch voor de gein eens de meegeleverde dopjes uitproberen. Wat bleek, de bijgeleverde dopjes produceerden een veel beter geluid!
Nou is mijn vraag of de Sennheiser MX400 dopjes een NOG beter geluid produceren dan de meegeleverde dopjes. Kan iemand mij dat met 100% overtuiging vertellen?
Bij mij geeft hij overigens, net als fw 1097, gewoon 19 Gb aan.
Radio is even slecht als voorheen.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Verwijderd
Omdat de bytes verschillen... Niet veel hoor maar 1.099 is iets groter dan 1.097f van AMPRudedadude schreef op 01 april 2004 @ 10:13:
Wie zegt mij dat de 1.097 van aMP niet gewoon de 1.099 van Xclef is? Xclef zelf biedt namelijk geen 1.097 aan...
Verwijderd
Het rare is als ik de playknopingedrukt houdt dan krijg ik el het bootschrm. De harde schijf spint op, maar ik zie dan in een flits de woorden ' KEY Error' staan en dan gaat hij uit. Volgens mij is mijn xclef echt stuk of hebben jullie nog suggesties. ik heb namelijk geen zin in een heen en weer gestuur met mijn Xclef naar MMport dan ben ik hem ook weer even kwijt.
probeer eens op te starten met jogdialknop omlaag te houdenVerwijderd schreef op 01 april 2004 @ 14:33:
nou mijn xclef is wederom dood. Gister ging hij na het upgraden van de nieuwste firmware niet meer aan (lees een paar postst terug) Na alles te hebben geprobeerd heb ik de harde schijf geformateerd en toen deed alles het weer. Helemaal niks aanhet handje, maar vanochtend toen ik hem aan wilde zetten opde fiets had ik precies hetzelfde probleem.
Het rare is als ik de playknopingedrukt houdt dan krijg ik el het bootschrm. De harde schijf spint op, maar ik zie dan in een flits de woorden ' KEY Error' staan en dan gaat hij uit. Volgens mij is mijn xclef echt stuk of hebben jullie nog suggesties. ik heb namelijk geen zin in een heen en weer gestuur met mijn Xclef naar MMport dan ben ik hem ook weer even kwijt.
die KEY ERROR is wel vreemd iig ...
volgens mij zul je m tog wel op moeten sturen
of durf je m open te maken, alles ff luchten/loskoppelen, vastmaken en mbv zwarte stift de schroefjes weer zwart verven??
aan de powersupply hangen, hd formatteren.Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 14:33:
nou mijn xclef is wederom dood. Gister ging hij na het upgraden van de nieuwste firmware niet meer aan (lees een paar postst terug) Na alles te hebben geprobeerd heb ik de harde schijf geformateerd en toen deed alles het weer. Helemaal niks aanhet handje, maar vanochtend toen ik hem aan wilde zetten opde fiets had ik precies hetzelfde probleem.
loskoppelen op de veilige manier (stop usb device)
player uit zetten, effe wachten, en weer aan. Dan worden de folders opnieuw aangemaakt.
dan opnieuw flashen, en dit keer netjes de powersupply aangesloten houden, en alle instructies correct opvolgen.
Dus niet lospluggen terwijl je nog een system initial install moet doen etc
Gisteren liet ik die van mij op mn voet vallen en vreemd genoeg kreeg ik daarna vreselijke dingen op mn scherm, halve beelden enzo, en hij wilde niet meer goed uit en/of aan enzo, dus ik was écht bang
volgens mij werkt die stopknop net zo als de uitknop van een atx machine. even kort ingedrukt houden en hij gaat in slaap, langer ingedrukt houden en hij gaat écht uit
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Verwijderd
Dit precies heb ik al 2 keer gedaan maar helaas zonder effect.Emmeau schreef op 01 april 2004 @ 23:03:
[...]
aan de powersupply hangen, hd formatteren.
loskoppelen op de veilige manier (stop usb device)
player uit zetten, effe wachten, en weer aan. Dan worden de folders opnieuw aangemaakt.
dan opnieuw flashen, en dit keer netjes de powersupply aangesloten houden, en alle instructies correct opvolgen.
Dus niet lospluggen terwijl je nog een system initial install moet doen etc
Dat jog-dial knop naar beneden houden werkt!!! Maar wat houdt dit nu in?
edit:
Nou ik heb even zitten klooien en de uitkomst is heel eenvoudig.
Ik kan ALLES (firmware upgraden, muziek spelen, opladen etc. etc.) doen als ik hem opstart en de jog-dial naar beneden houdt tijdens het opstarten.
Doe ik dit niet dan krijg ik als ik de playknop kort ingedrukt hoiud de melding Low Battery (met firmware 1.099 met eerdere versies krijg ik kriebels op het scherm). Houdt ik de playknop lang ingedrukt dan gaat hij proberen te booten en bij step 1 of 2 krijg ik al een key error en dan nokt hij er mee.
Ik heb geen idee hoe het kan en ik heb alles volgens het boekje gedaan. Hij onthoudt ook al mijn instellingen als ik opstart met de jog-dial naar beneden dus ik heb er nu iig weer wat aan maar helemaal 100% is hij niet. hebben jullie nog enig idee?
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 11:40 ]
strange... toen mijn xclef altijd vastliep heb ik die jog-dial truc gedaan, ik kon alles, maar als ik dan muziek afspeel dan speelt ie af maar reageert verder niet..toen heb ik m teruggestuurd..Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 11:07:
Dat jog-dial knop naar beneden houden werkt!!! Maar wat houdt dit nu in?
edit:
Nou ik heb even zitten klooien en de uitkomst is heel eenvoudig.
Ik kan ALLES (firmware upgraden, muziek spelen, opladen etc. etc.) doen als ik hem opstart en de jog-dial naar beneden houdt tijdens het opstarten.
Doe ik dit niet dan krijg ik als ik de playknop kort ingedrukt hoiud de melding Low Battery (met firmware 1.099 met eerdere versies krijg ik kriebels op het scherm). Houdt ik de playknop lang ingedrukt dan gaat hij proberen te booten en bij step 1 of 2 krijg ik al een key error en dan nokt hij er mee.
Ik heb geen idee hoe het kan en ik heb alles volgens het boekje gedaan. Hij onthoudt ook al mijn instellingen als ik opstart met de jog-dial naar beneden dus ik heb er nu iig weer wat aan maar helemaal 100% is hij niet. hebben jullie nog enig idee?
misschien dat er iets is met het keyboard..(drivers/hardware etc)
Ik heb m opgestuurd naar MMPORT en 3 weken later kreeg ik pas een nieuwe
edith: komt dan in de komende ofzo een v1.1 firmware EINDELIJK aan? werd tijd..
[ Voor 4% gewijzigd door Silverline op 02-04-2004 17:43 ]
ff iets gevonden in xclef deel 2:puchelaar schreef op 03 april 2004 @ 08:50:
Hey Emmeau, heb je de harddisk nou al vervangen? En zo ja, is alles soepel gegaan en loopt-ie als een trein? Ik hoop het voor je en ben er benieuwd naar, want ik vind dat wel interessant i.v.m. toekomstige upgrades (en ik heb 'm nog niet eens, moet je nagaan).
hij is niet clickable helaas... gebruik google!Xrikus schreef op 09 October 2003 @ 18:34:
De 60GB harddisk werkt !
Had de hardeschijf opnieuw gepartitioneerd, geformateerd, en toen alles bestanden er op gezet en het werkte (btw heb de laatste firmware erop staan)
Er zijn leverings problemen. Zodra ik hem heb post ik (met pics).puchelaar schreef op 03 april 2004 @ 08:50:
Hey Emmeau, heb je de harddisk nou al vervangen? En zo ja, is alles soepel gegaan en loopt-ie als een trein? Ik hoop het voor je en ben er benieuwd naar, want ik vind dat wel interessant i.v.m. toekomstige upgrades (en ik heb 'm nog niet eens, moet je nagaan).
Begin wel moe te worden van het gezeik, binnenkort tijd voor een shopsurvey :-)
in XP heb ik bij mijn G drive (XCLEF dus) bij policies properties etc.. een vinkje gezet bij een zgn. OPTIMIZE FOR QUICK REMOVAL optie. Hier staat dat ik het apparaat mag afsluiten zonder gebruik te maken van die USB SAFE TO REMOVE icoontje rechtsonder??
is dit goed?
mag ik nu ZONDER al die poespas mijn xclef gewoon ontkoppelen?
Nee, dat mag niet, gewoon fjin het icoontje in de taskbar gebruiken om een usb device te ontkoppelen.Silverline schreef op 03 april 2004 @ 23:25:
heb nou een vraagje:
in XP heb ik bij mijn G drive (XCLEF dus) bij policies properties etc.. een vinkje gezet bij een zgn. OPTIMIZE FOR QUICK REMOVAL optie. Hier staat dat ik het apparaat mag afsluiten zonder gebruik te maken van die USB SAFE TO REMOVE icoontje rechtsonder??
is dit goed?
Dan weet je zeker dat het goed gaat, anders is er nog steeds kans op corrupte files etc.
ik heb nooit anders gedaan, ook zonder een quick removal functie. Ik denk dat ik hem tot nu toe iets van 300 keer aan en afgekoppeld heb en het heeft me nog nooit een probleem opgeleverd. En ik trek hem er vaak direct na het kopieren van bestanden uit...Silverline schreef op 03 april 2004 @ 23:25:
heb nou een vraagje:
is dit goed?
STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz
Verwijderd
Heeft iemand dit eerder aan de hand gehad? Soldeerlucht geeft aan dat er iets in de electronica of de batterijen kapot is gegaan... ik wil niet de schuld aan de upgrade geven, dat lijkt me nl. toeval. Ik ben geen technicus, dus van electronica heb ik geen kaas gegeten.
Zal wel garantie worden... sj*&^&^%%$t, had net zo veel lekkere muziek erop staan.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2004 16:34 ]
Verwijderd
Verwijderd
....kan je wel stellen; ik vond de kwaliteit van de bijgeleverde HD-500 doppies niet zo best. De Sennheiser MX400 is een van de betere tips: voor 15 euro zoveel meer. Een bijkomend voordeel is dat de MX400 doppies in mijn oren ook na lange tijd geen pijn gaan doen. Ik heb nml ook een Sony MD-speler en de doppies van Sony kan ik maar een uurtje verdragen. Ik denk dat de vorm teveel afwijkt van mijn inner-oor ;-)Nou is mijn vraag of de Sennheiser MX400 dopjes een NOG beter geluid produceren dan de meegeleverde dopjes.
Kan iemand mij dat met 100% overtuiging vertellen?
CHEERS!
Verwijderd
Dat is goed nieuws!smallboy schreef op 31 maart 2004 @ 18:26:
[...]
Ja toen ik downgrade van 1.097 naar 1.095 (omdat de batterij volgens mij minder lang meeging) was m'n contrast ook veel te hoog ingesteld, alleen op 0 zag het er nog redelijk uit.
Nu ziet het er op 4 gewoon goed uit (met 1.099 dus).
Ik ben dit weekend ook teruggegaan van 1.097 naar 1.095 omdat mijn batterij sneller leeg raakte. Volgens mij komt dit door het feller moeten instellen van het contrast. 't Viel me echt op dat ik na twee werkdagen heen-en-weer met de trein al aan 1 batterij-balkje resterend zat. Voorheen deed ik drie werkdagen met nog twee balkjes resterend.
Beetje koude-vlakte meetmethode, maar 't valt wel op....
Mooi dat er nu een 1.099-versie is; die ga ik vanavond even erop gooien.
CHEERS!
Wel heb ik de _SIF folder leeg gedonderd, zodat de speler gedwongen werd om de playlist opnieuw aan te maken.
Draait als een trein, enige nadeel is, dat het geluid zelfs op z'n zachts toch nog redelijk hard is.
[How to upgrade firmware]
Step I : Connect AC adapter to HD-500(absolutely required) and then USB cable to PC.
Step II : Copy two files to the folder of "Firmware" in HD-500.
(HD500_1099.bin, YT990715_500_1099.bin)
Step III : Disconnect USB cable from PC after choosing system tray.
Keep in mind that you have to execute " USB SAFE TO REMOVE"
before disconnecting USB cable.
Step IV : After that, you can power on HD-500 and then the firmware
will automatically upgraded(automatically installed)
Step V : For making the system file(Boot file: YT990715_500_1099.bin) installed,
follow " Top Menu -> Setup -> System -> System Initial -> OK"
(After OK, please wait about 5 seconds)
after power-on of HD-500 player.
Keep in mind that you HAVE TO this job connection AC ADAPTER with the player.
Step VI : Re-boot HD-500 again.
Verwijderd
Die indruk had ik al twee keer eerder, maar dat bleek toch niet het geval te zijn. Ik hoop dat het nu wel echt verbeterd is..... ik ga zo ook flashen en dan laat ik het binnenkort wel wetenVerwijderd schreef op 05 april 2004 @ 15:46:
Heb net de nieuwe FW erop gezet, ging allemaal goed kan alleen geen verschillen ontdekken met de vorige versie? Wie weet wat er veranderd is? Het lijkt alsof de shuffle play beter werkt?
Toen maar die lijst weggeknikkerd (net zoals iemand paar posts boven mij).
Maar nu de vraag: is it a bug, or is it a feature?
voordeel:
- niet elke keer de instelling kwijt waar je was met spelen als je toch alleen maar wat databestanden erop geknikkerd heb
nadeel:
- je moet niet vergeten die filelist weg te gooien (staan trouwens in de _SYS directory)
Hebben meer mensen dit 'probleem'?
Hoeveel waren de verzendskosten om 'm terug te sturen naar MMPORT? Ik heb m daar ook vandaan, en hij is al een paar maandjes stuk (hd blijft opspinnen, geluid van een spoorwegovergang), maar ik zou toch wel graag weten hoeveel het me gaat kosten voordat ik de originele doos op ga zoeken in de kelder, helemaal naar het postkantoor ga fietsen etc en dan erachter komen dat ik niet genoeg geld bij me heb..Silverline schreef op 02 april 2004 @ 17:31:
[...]
strange... toen mijn xclef altijd vastliep heb ik die jog-dial truc gedaan, ik kon alles, maar als ik dan muziek afspeel dan speelt ie af maar reageert verder niet..toen heb ik m teruggestuurd..
misschien dat er iets is met het keyboard..(drivers/hardware etc)
Ik heb m opgestuurd naar MMPORT en 3 weken later kreeg ik pas een nieuwe*das echt lang (bij bbs is er een archos 220 voor 300 euro...zat ik in die drie weken te overwegen om die te kopen:*)
)
offtopic:
edith: komt dan in de komende ofzo een v1.1 firmware EINDELIJK aan? werd tijd..
Wat moet ik nu doen? Waar kan ik nou zo'n batterij krijgen??
Je kan hem open slopen en kijken wat voor batterijen erin zitten. Volgens mij is het een stapeltje knoopcellen (oplaadbaar) met een plastic wikkel eromheen. Ik dacht dat iemand in deel 1 al een keer een paar foto's van de binnenkant had laten zien; misschien kan je het daar al uithalen?Nacho_Man schreef op 06 april 2004 @ 12:28:
Ik denk dat mijn batterij van de Xclef naar de knoppen is... Hij doet het namelijk maar een uur of anderhalf en daarna houdt ie ermee op, dan maakt ie steeds zo'n spin-up geluidje... Ik heb ook al het ding helemaal op laten spelen en dan weer opgeladen maar het probleem bleef. Volgens mijn nichtje kwam het omdat zij het met een ander oplaad adapter had opgeladen...
Wat moet ik nu doen? Waar kan ik nou zo'n batterij krijgen??
Tis dus een Li-Ion accu 3.7V... Enig idee waar ik dit vandaan kan halen?
[ Voor 46% gewijzigd door Nacho_Man op 06-04-2004 13:58 ]
In je profiel staat dat je in Utrecht woont. In het straatje tussen de Oude Gracht en Neude (langs de Mac) zit een electronica-zaak met een hele zooi draadjes, accu's, acculaders e.d. Ik weet zo ff niet hoe die toko heet, maar daar zou je langs kunnen gaan met je batterijen (als je je X-clef opgengesloopt hebt tenminste). Misschien hebben zij wat. Anders zou ik MMport of MP3CDspeler.nl mailen of die vervangende batterijen kunnen leveren.Nacho_Man schreef op 06 april 2004 @ 13:45:
Thanks, ik ga even kijken.
Tis dus een Li-Ion accu 3.7V... Enig idee waar ik dit vandaan kan halen?
lalDiSiLLUSiON schreef op 06 april 2004 @ 00:29:
[...]
Hoeveel waren de verzendskosten om 'm terug te sturen naar MMPORT? Ik heb m daar ook vandaan, en hij is al een paar maandjes stuk (hd blijft opspinnen, geluid van een spoorwegovergang), maar ik zou toch wel graag weten hoeveel het me gaat kosten voordat ik de originele doos op ga zoeken in de kelder, helemaal naar het postkantoor ga fietsen etc en dan erachter komen dat ik niet genoeg geld bij me heb..
n eurootje of acht...(inclusief PTT post verzekering! )
dan moet je maximaal 4 weken wachten en dan is ie weer in huis.. mmport betaalt de verzendkosten terug
Toevallig autoplay en real resume aan staanSilverline schreef op 05 april 2004 @ 23:36:
hebben jullie soms ook wel eens dat ie soms bij het opstarten (koude start) v/e mp3 ineens midden in het liedje begint??
Playlists, winamp playlists, ik kom er net achter dat deze lijst maximaal 99 entries kan bevatten? Kan iemand dat bevestigen?
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
daarom gebruik ik nog steeds FW 1077. die kan gelukkig 500 entries aan.Emmeau schreef op 06 april 2004 @ 21:13:
Weet niet of dit al eerder voorbij is gekomen, en om nu effe 2500 posts door te bladeren is ook weer zo iets.
Playlists, winamp playlists, ik kom er net achter dat deze lijst maximaal 99 entries kan bevatten? Kan iemand dat bevestigen?
maar goed ik ben zowiezo niet tevreden over die winamp playlist ondersteuning... (het bekende probleem van het meerdere keren afspelen van files die er toch echt maar 1 x instaan... of zelfs het afspelen van files die helemaal niet voorkomen in de playlist...)
Als het goed is, komt vandaag mijn 80 gig hd binnen
Shit, vergat dat als je teruggaat naar 1.0.77, het contrast volledig vernaggelt wordt, en de waarde niet op te slaan is.
Hmm, dit werkt dus nu wel goed, echter nu ik weer op 1.0.77 zit, vind de player nog steeds niet dat er nieuwe files op de player gezet zijn, hetgeen dus betekend dat ik iedere keer de _SYS folder leeg moet gooien.
Dat moet dus in de kleine firmware file zitten.
HD is binnen
(en geinstalleerd, moest wel even partition magic erbij pakken om de 80 gig partitie aan te maken, aangezien XP maar tot 32 gig of zo wil)
PICS (klikbaar):

En dit is waar we het voor doen

Enkele conclusies:
1) het vervangen van de hd is supersimpel, wel even de juiste schroevedraaiers gebruiken.
2) XP wilde geen 80 gig fat32 partitie aanmaken -> partition magic
Op dit moment staan er 9500 mp3's op. Ik denk dat ik ga proberen de schijf in 2 partities op te delen, te weten 60+20. 60 gig voor mp3 en 20 gig voor data.
Tevens blijft de speler vannacht aanstaan om eens te kijken wat het voor gevolgen voor de batterij heeft. Gezien het feit dat het stroomverbruik identiek is aan de originele schijf, verwacht ik geen verschillen.
[ Voor 91% gewijzigd door Emmeau op 07-04-2004 11:45 ]
Alhoewel 80 Gig in mijn opzicht teveel is, neemt het niet weg dat het wel strak is om te hebben, en toch ook wel handig is, ergens.
Proficiat iig
Ik wil de player usb bootable maken, zodat hij ook als 'computer rescue' kan dienen. Dan kunnen verder alle tools etc etc erop die benodigd zijn voor crashes/onderhoud/wat dan ook.
Ik help nog wel eens iemand met pc's en heb dan altijd of de verkeerde rommel bij me, en meestal niks. Nu heb ik de meuk dus gewoon op de speler staan die ik altijd bij me heb.
En wat mp3's betreft, ik ben luilaid-back. De reden dat ik voor een harddisk speler gekozen heb is het feit dat ik niet iedere dag/week/maand mijn speler aan wil sluiten om er muziek op te zetten. Verder wil ik mijn volledige cd collectie (+- 400 cd's) erop zetten aangezien ik nooit van te voren weet naar welke muziek ik wil luisteren.
Mijn speler wordt dus een soort multifunctioneel speeltje.
Ik ben heel benieuwd of het gaat lukken om hem USB-bootable te maken. Ik neem aan dat de X-Clef alleen op de eerste partitie kijkt naar MP3's, en dat ook de eerste partitie gebruikt moet worden om van op te starten. Je krijgt dan een beetje een zootje qua directorystructuur, al maakt dat voor het afspelen weer niet uit.Emmeau schreef op 07 april 2004 @ 12:21:
80 gig voor alleen muziek is inderdaad teveel, maar ik heb nog wat experimenten lopen.
Ik wil de player usb bootable maken, zodat hij ook als 'computer rescue' kan dienen. Dan kunnen verder alle tools etc etc erop die benodigd zijn voor crashes/onderhoud/wat dan ook.
Ik help nog wel eens iemand met pc's en heb dan altijd of de verkeerde rommel bij me, en meestal niks. Nu heb ik de meuk dus gewoon op de speler staan die ik altijd bij me heb.
En wat mp3's betreft, ik ben luilaid-back. De reden dat ik voor een harddisk speler gekozen heb is het feit dat ik niet iedere dag/week/maand mijn speler aan wil sluiten om er muziek op te zetten. Verder wil ik mijn volledige cd collectie (+- 400 cd's) erop zetten aangezien ik nooit van te voren weet naar welke muziek ik wil luisteren.
Het zou ideaal zijn als je vanaf de tweede partitie (=data) kan opstarten (mss door die met PQMagic actief te maken?)
Verwijderd
Een aantal maanden geleden bleek dat je wel een HD groter dan 20GB in de HD500 kon zetten, maar bij het voltanken van de schijf was het (meen ik) boven de 30GB niet meer mogelijk om 'n te gebruiken.Emmeau schreef op 07 april 2004 @ 12:21:
80 gig voor alleen muziek is inderdaad teveel, maar ik heb nog wat experimenten lopen.
Ben jij al over die grens gegaan, of hebben ze in de laatste FW-versies daadwerkelijk de support voor grotere HD's gefixed?
CHEERS!
Moet ik nu gewoon rechtmuis copy/paste doen? En hoe sync ik dan later? Want ik heb het al in het klein uitgetest en als ik het zo doe synchroniseert ie niets als ik rechtermuis synchr. doe, dan zegt ie dat alles is bijgewerkt.
(Hoe weet die map nou wat zn 'collega map' is waarmee ie moet syncen?)
En wat betekent 'status Zwevend' wat achter al mn bestanden staat in mn werkmap?
Heb er nu 9457 mp3's op staan (alles er maar twee keer opgezet om de meuk te testen) en daarnaast een 5 gig aan software, en geen enkel probleem.Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 08:03:
[...]
Ben jij al over die grens gegaan, of hebben ze in de laatste FW-versies daadwerkelijk de support voor grotere HD's gefixed?
Firmware 1.0.77 met de kleine firmware file uit de 1.0.99 versie. Draait als een trein.
2 partities aanmaken vind Windows wel leuk, maar de Xclef zelf snapt er niets meer van.
Voor bart_vd:
Gewoon de xclef inpluggen, en die map kopieren naar de drive die je te zien krijgt. Afhankelijk van de firmware even de files in _SYS weggooien
[ Voor 14% gewijzigd door Emmeau op 08-04-2004 22:13 ]
Wat doet het 2e kleine file'tje van de 1099 firmware versie als ik vragen mag?Firmware 1.0.77 met de kleine firmware file uit de 1.0.99 versie. Draait als een trein.
Of is dat puur omdat jy n grotere HDD in je xclef hebt?
Ik ben benieuwd.
Verwijderd
Waarom moet je de content uit de mpa _SYS worden weg geooid zodra je nieuwe mp3's op je Xcef zet? En bij welke firmware moet dit?
Is dit om een betere shuffle functie te creeren? want ik wortd eerlijk gezegd een beetje duf van die ontzettend simpele eenvoudige shuffle mode. Volgens mij is dat een eitje om aan te passen in de firmware. laat het ze aub doen want zo is het echt niks.
Anders start de speler gewoon weer op met de vorige lijst bestanden. Hij ziet dan niet de bestanden die je er nieuw op hebt gezet. Is volgens mij vanaf 1.099.Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 15:57:
ik kom het een aantal keer tegen maar ik heb de boot gelof ik even gemist. mijn vraag:
Waarom moet je de content uit de mpa _SYS worden weg geooid zodra je nieuwe mp3's op je Xcef zet? En bij welke firmware moet dit?
Door de inhoud van _SYS weg te gooien, gooi je die lijst weg, en forceer je de xclef opnieuw een lijst te maken.
Ohh dat valt reuze mee. Dankje. :*DSilverline schreef op 06 april 2004 @ 20:44:
[...]
lal
n eurootje of acht...(inclusief PTT post verzekering! )
dan moet je maximaal 4 weken wachten en dan is ie weer in huis.. mmport betaalt de verzendkosten terug(schrale troost bij het 4 weken wachten...)
Tot nu toe 1 verschil met m'n vorige FW (1077) ontdekt: heen en terug spoelen gaat sneller; snelheid neem toe naarmate je langer spoelt.
1099 helpt ieg niet tegen tikken/opspinnen van de HD bij halflege batterij.
Voor de rest nog niets gemerkt.
Verwijderd
Al een week of 2 kon ik mijn xcefje alleen nog maar aanzetten door de jog-dial tijdens het starten naar beneden te houden. Anders kreeg ik een ' low battery ' of ' key error' melding en dan stopte de speler. Met de jog-dial naar beneden wertke alles prima.
ik stuurde een mail naar Mmport en die vroegen mij (1 van deze) 3 dingen te doen. 1 scan je Hdd 2. formateer je hdd 3. laat de batterij helemaal leeg lopen en dan weer volledig opladen.
optie 1 werkte niet.
optie 2 wertke niet.
optie 3 duurde een stuk langer voor ik die uit kon testen (20 uur is best lang
maar optie werkte...........ook niet!
Ik liet het probleem even voor wat het was en gebruikte de 'jog-dial-down-during-start-up-trick'
TOT.... ik zaterdag een feest had waar ik draaide en waar ik alles opwilde nemen. Na twee test records te hebben gemaakt wist ik hoe hard ik het volume moest zetten om optimaal op te kunnen nemen. Ik zette de speler op recorden en sloot de adapter aan (de batterij zat voor 90% vol, maar toch). Zo'n 7 uur later (jaja het feest was erg leuk
Met mijn brakke kop vergeet ik helemaal de jog-dial nar beneden te duwen, maar.. maar wat.. HUH
Alhoewel.. het muisje heeft heeft een staartje.
Mijn opgenomen sessie van iets van 7 uur en 568 mb speelde de Xcelf niet af. Ik dacht nou deze file is misschien te groot om af te spelen ofzo dus ik up hem maar gelijk naar mijn computer. Daar trof ik wat vreemds aan.
In de map encode stond een encode003.MP3 en een encode003.M.P3 Zodra ik de mp3 wilkopieren naar mijn computer geeft windhoos ikspee de foutlmelding dat hetbestand beschadigd is en onleesbaar. Ook bij het kopieren van de M.P3 geeft hij deze foutmelding. De specs van hetmp3 bestand zijn 568 MB groot en de M.P3 is 531 MB groot.
Waar ik hem ook in open (winamp, WMP, Cool edit etc.) hij weigerd af te spelen.
Hoe kan de file ineens beschadigd zijn? Ik heb eerder ee live set van 6 uur opgenomen en daar was niks mee aan het handje.
Iemand een idee?
waarschijnlijk is je HD naar de maan...Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 12:43:
[..]
Alhoewel.. het muisje heeft heeft een staartje.
[..]
Waar ik hem ook in open (winamp, WMP, Cool edit etc.) hij weigerd af te spelen.
Hoe kan de file ineens beschadigd zijn? Ik heb eerder ee live set van 6 uur opgenomen en daar was niks mee aan het handje.
Iemand een idee?
bestaat er niet een programma die complete HD's kan kopieren..
probeer het eens in DOS
probeer eens te SYNCHRONISEREN..
veel suc7
Verwijderd
probeer chkdsk enz..
Verwijderd
Ik heb een nieuwe gekregen van MMport.nl, en heb hier nergens last vanVerwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 12:55:
Ik ben nu toch een probleem tegen gekomen met mijn Xclef. Ik heb nog geen regelmaat erin kunnen ontdekken, dus waardoor het komt is nog niet helemaal duidelijk.
Als ik hem opstart krijg je dat 1e schermpje. Dan gaat de harde schijf tikken (en constant opspinnen) en duurt het vrij lang voor je het volgende scherm krijgt (het scherm met de percentagebalk). Deze balk gaat erg langzaam vol, en loopt steeds opnieuw vol. Ook 'tikt' het beeldscherm een beetje op hetzelfde ritme als de harde schijf.
Dit blijft zo doorgaan totdat ik de speler opstart met netvoeding. Hierna is het weg, en kan het een paar keer wegblijven, of komt het meteen weer terug als ik de netvoeding eruit haal. (Dit klinkt net alsof de batterij leeg is maar dat is hij dus niet, zit op 80%).
Dit tikken is ook één keer begonnen terwijl ik al in de browser zat en net een nummer had opgezocht.
Is dit normaal?
EDIT: er zit trouwens de nieuwste firmware op
Ik kreeg steeds het idee dat je die 20 uur speeltijd alleen zou halen met 128 bkps CBR enz. (alles op zn energiezuinigst) maar ik heb hem nu al 16 1/2 uur draaien met ~220 kbps VBR (Lame APS) en de equalizer aan en hij doet het nog steeds! Ik moet zeggen dat ik dat wel netjes vind eigenlijk, weer een pluspuntje voor de Xclef
Als je de speler aan de pc hangt middels ubs en je koppelt hem later weer af dan blijven de huidige instellingen bewaard, deze hoef je dan niet opnieuw in te stellen.
[ Voor 45% gewijzigd door ronaldinho op 24-04-2004 09:20 ]
Verwijderd
Ik heb dit bij 1.072 en 1.077 dus ook. Nieuwere firma zet ik er voorlopig niet op als ik al die problemen hoor.LaborGardens schreef op 24 april 2004 @ 00:19:
Kan het kloppen dat met de nieuwste firmware (1.099) het zo is dat telkens als je de speler aan je pc hebt gehangen via de USB-kabel, dat dan je instellingen, zoals de equalizer, scrollspeed, resume e.d., uit je speler verdwenen zijn en dat je die dus opnieuw moet instellen? Meer mensen hier last van, want met alle vorige firmwareversies heb ik hier geen problemen mee gehad.
Verwijderd
Verwijderd
Nog nooit last van gehad en bij 1.099 weet ik dit helemaaaaaal zeker, want ik heb afgelopen weken verschillende USB-sessies gehad met de speler. No worries at all (en ik gebruik altijd een user-eq instelling; FM-radio presets; hoogste scrollspeed; etc).LaborGardens schreef op 24 april 2004 @ 00:19:
Kan het kloppen dat met de nieuwste firmware (1.099) het zo is dat telkens als je de speler aan je pc hebt gehangen via de USB-kabel, dat dan je instellingen, zoals de equalizer, scrollspeed, resume e.d., uit je speler verdwenen zijn en dat je die dus opnieuw moet instellen? Meer mensen hier last van, want met alle vorige firmwareversies heb ik hier geen problemen mee gehad.
Sind ik *voor* het afkoppelen van de USB-verbinding in Windows XP ook het 'safely remove hardware'-gevalletje gebruik, heb ik ook geen problemen meer gehad met een onleesbare HD.
CHEERS!
Ik heb er ook last van kwam ik achter. Niet echt fijn. Ik gebruik wel het safe remove icoontje, maar dat helpt niet (niet daarvoor dan, wel als corrupte files preventie).LaborGardens schreef op 24 april 2004 @ 00:19:
Ik zie trouwens op de site van xclef firmware 1.099 staan, die vandaag is toegevoegd. Heel raar.
Even gedownload. De HD500_1099.BIN file is even groot gebleven, het andere filetje is wel ietsjes in grootte veranderd. Even kijken of ik kan upgraden.
Ik vraag me nog steeds af of de batterijduur bij de 1.099 ook echt is afgenomen. Het lijkt eerder of de batterij indicatoren wat verschoven zijn en dus langer op 1 streepje staan. Verder valt me op dat wanneer m'n speler vroegah uitviel en opgeladen moest worden de indicator altijd nog zo'n 20 of 30% aangaf en nu 0 of 10%. Of het in batterijduur uitmaakt weet ik niet, daarvoor hang ik 'em te veel aan usb en heb ik teveel vbr mp3's.
Maar... De inhoud van mijn schijf is nergens te vinden. In Verkenner is niks te zien, ook niet bij Computerbeheer -> Opslag. Ik dacht dat ik misschien weer een schijfletter toe moest kennen maar hier wordt de schijf dus ook niet getoond.
Ik heb geprobeerd om 'm met Partition Magic 8 te formatteren, maar bij het opstarten toont het programma "Error 100: Partition Table Bad". Ontkoppel ik de Xclef en probeer ik het nog een keer, dan start PM wel op (dus ligt het aan de Xclef).
Ik heb gisteren wel even de laptop van m'n pa open geschroeft en de HD van de Xclef daarin gestopt en heb 'm in de installatie van Windows 2000 geformatteerd (met FAT32 uiteraard, alle info die werd weergegeven klopte overigens). Maar nadat het formatteren klaar was heb ik de setup gestopt en ging ervan uit dat het nu wel zou werken. Niet dus. Ik moet zo werken dus heb ook even geen tijd om een hele installatie af te wachten.
Iemand misschien dezelfde ervaringen gehad? Zo ja, hoe heb je ze opgelost?
PS: De XClef op zich is gewoon te gebruiken, de MP3's die er op stonden voordat ik formatteerde werkte gewoon. Het is puur het aan-de-pc-koppelen dat niet fatsoenlijk werkt.
[ Voor 11% gewijzigd door Flipmo2K op 08-05-2004 10:43 ]
Maar als ik 'm via dat programma formatteer, wat op een PIII 600 + USB 1.1 8 uur duurt, houd ik hetzelfde probleem... Ik zal eens een andere kabel ergens proberen te regelen, zou het anders kunnen zijn dat er hardwarematig iets kapot is?
Verwijderd
200 euro ofzo ?
(+1700 songs btw
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 00:25 ]
Verwijderd
Ik ontdekte dat de FM tuner stereo/mono bij mij (firmware 1.099; de laatste) precies verkeerd om werkt. Is dat bij jullie ook zo? Als ik mono selecteer, gaat ie naar stereo en als ik stereo kies, krijg ik een mono signaal.
Niet echt boeiend, maar volgens mij zit 't verkeerd om
CHEERS!
Verwijderd
de laagste in de pricewatch is 260...SMulTiE schreef op 11 mei 2004 @ 10:53:
ik zou er geen 200 euro voor over hebben hoor.
Eer aan je korf (haha)
Verwijderd
Voor zo'n prijs begin ik wel belangstelling te krijgen.Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 17:45:
ok.. ik dacht zelf eigenlijk ook al aan 160 of 150... maar wie weet was het wel meer waard... thnx!
What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?
Verwijderd
heb is belangrijk om te weten waarom jij de speler kwijt wil, als hij altijd goed gewerkt heeft waarom doe je hem dan weg? en wat informatie over de speler zelf, waar je hem hebt gekocht, hoelang er nog garantie opzit, met of zonder A.B.Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 00:24:
Wat zou ik kunnen krijgen voor een goede Xclef HD500 ? (2e hands, nog in perfecte staat op een paar kleine krasjes op het plastic na, geen krasjes op het scherm-gedeelte iig! en altijd goed gewerkt)
200 euro ofzo ?
(+1700 songs btw)
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 20:11 . Reden: fout in message ]
Verwijderd
EDIT: ik kan hem ook niet naar een andere partitie in mijn computer verplaatsen waar genoeg ruimte is, maar wel naar een andere directory op dezelfde partitie
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 13:30 ]
Er zijn vast ook losse programma's die zoiets kunnen (filesplitter?)
De firmwareversie die er op staat is trouwens 1.0.99...
Verwijderd
Flipmo2K schreef op 13 mei 2004 @ 16:34:
Er is geen softwarematige limiet ingesteld, het zijn de restricties van het FAT32 bestandssysteem die ervoor zorgen dat een bestand maximaal 1GB kan zijn. Dus als je 'n DVD wilt rippen kan je dus geen ISO > 1GB op je XClef zetten en zal je de VOB's 'los' moeten rippen (wat in elk fatsoenlijk ripprogramma ook kan).
Verwijderd
Nou heb ik al wel een aantal nieuwere firmwares gedownload maar vraag me af welke ik op dit moment het beste kan gebruiken. Hij werkt nu goed naar mijn idee. Maar schiet ik er nog wat mee op kwa langer mee gaan van de accu. En dat de resume optie dan wel goed werkt zoals t hoort?

Snelle specs overview:
Advantages
• Transmits on FM channels 88.1MHz-107.9MHz
• Memorize up to 4 FM frequencies
• Operating Range: 10-30 feet (a distance of 10 feet or less will minimize interference and provide the strongest signal)
• Includes 2 AAA batteries so you can play your music anywhere
• Audio Frequency Range: 50Hz to 15Khz
• The Mobile FM Transmitter is only available for use and sale in North America.
Dat laatste puntje klopt niet helemaal, hij doet het ook in Europa
Maar dit maakt het gebruik van de Xclef erg handig in auto's, en ook thuis is het prettig, xclef aan, stereo toren aan, tuner op 107.
De geluidskwaliteit is redelijk tot goed, je mist wat hoog (door clipping > 15khz) maar in de auto merk je daar weinig van.
ok, wat doet het??Emmeau schreef op 16 mei 2004 @ 17:20:
Op mijn laatste tripje richting VS heb ik weer eens een aardige gadget gevonden, de Belkin Tunecast II Mobile FM transmitter, een welkome aanvulling op de Xclef. (klik plaatje voor gedetaileerde informatie)
[afbeelding]
[..]
een radio versterker?
een goede radio?
sorry hoor, maar een FM transmitter valt lastig te interpreteren
edith: oke, na het plaatje te hebben geklikt
[ Voor 15% gewijzigd door Silverline op 17-05-2004 00:00 ]
Ja hij doet het hier ook wel, maar volgens mij is niemand er uit of je ze officieel nou ook mag gebruiken, omdat je niet zomaar mag uitzenden op de FM band. Ik heb ook een soortgelijk apparaat, maar volgens mij worden ze wel steeds moeilijker verkrijgbaar. Maar ja, er is echt niemand die last gaat hebben van jou zendertje zolang je niet over een andere zender heen gaat zenden, en als je dat doet zouden alleen de buren er last van kunnen hebben (en evt. voorbij rijdende auto's).Emmeau schreef op 16 mei 2004 @ 17:20:
Dat laatste puntje klopt niet helemaal, hij doet het ook in Europa
Maar dit maakt het gebruik van de Xclef erg handig in auto's, en ook thuis is het prettig, xclef aan, stereo toren aan, tuner op 107.
De geluidskwaliteit is redelijk tot goed, je mist wat hoog (door clipping > 15khz) maar in de auto merk je daar weinig van.
Verwijderd
Ik ben al ongeveer 9 maanden de trotse bezitter van de xclef hd 500 en hij bevalt me zeer goed. Maar de laatste tijd vertoont hij wat kuren.
Als de batterij halfleeg is (soms al bij 2 blokjes), en ik ben muziek aan het afspelen, dan gaat hij na een tijdje (5 nummers ongeveer) opeens terugspoelen, en er is niets dat ik kan doen om hem weer normaal te krijgen, behalve resetten (10 sec. stop knop inhouden). Als ik in het menu zit en ik speel ondertussen muziek af, dan blijft hij wel afspelen, maar in het menu gaat de 'cursor' steeds naar boven. Ook hier is er niets wat ik kan doen om de speler weer goed te krijgen behalve resetten.
Ik heb oude firmware weer geinstalleerd (1.077, ik had daarvoor 1.099), maar ook hier weer hetzelfde probleem.
Het gaat alleen over als ik de adapter op de speler aansluit. Dan kan ik weer gewoon normaal muziek afspelen.
Weet iemand meer van dit probleem af of weet iemand wat ik kan proberen?
Alle hulp wordt zeer gewaardeerd...
Verwijderd
Dus dat er hardware matig verschil zit in de oudere en nieuwere spelers?
Zo weet ik dat er ook iets van verschil zit tussen diverse SB live 5.1 kaarten. Nieuwere cd's werken niet op oudere kaarten. Heb er namelijk 3 hier in huis met 3 verschillende cds.
Kan me best voorstellen dat er ook zoiets met de x-clef/H&B aan de hand is.
Want niet alleen de software maar ook ge hardware word door de fabricant wel eens veranderd.
Dus vraag ik me af of de mensen die de problemen hebben een oudere speler hebben en de problemen dus gekregen hebben na een firmware update van bv versie 1.099?
Kan goed zijn dat ik er naast zit! Maar ik ben zelf best wel huiverig voor om mijn goed werkende H&B te vern**ken met een firmware update.
Verwijderd
lijkt me niet, dan zouden ze dat echt wel aangeven op de websiteVerwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 20:03:
Zou het niet zo kunnen zijn dat sommige problemen zich voor doen als je update naar een nieuwere firmware op een oudere speler omdat er in de nieuwere spelers ook een aantal aanpassingen gedaan zijn?
Dus dat er hardware matig verschil zit in de oudere en nieuwere spelers?
Zo weet ik dat er ook iets van verschil zit tussen diverse SB live 5.1 kaarten. Nieuwere cd's werken niet op oudere kaarten. Heb er namelijk 3 hier in huis met 3 verschillende cds.
Kan me best voorstellen dat er ook zoiets met de x-clef/H&B aan de hand is.
Want niet alleen de software maar ook ge hardware word door de fabricant wel eens veranderd.
Dus vraag ik me af of de mensen die de problemen hebben een oudere speler hebben en de problemen dus gekregen hebben na een firmware update van bv versie 1.099?
Kan goed zijn dat ik er naast zit! Maar ik ben zelf best wel huiverig voor om mijn goed werkende H&B te vern**ken met een firmware update.
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb EXACT dit probleem.. al een paar weken. er is 1 oplossing voor, maar die is maar van tijdelijke aard. Probeer maar eens een stukje op te nemen met je Xclef (bij mij werkte het met dee line in recording) als je dan hebt opgenomen dan doet hij het een paar dagen weer normaal (dus zonder de jog dail naar beneden te doen)LaborGardens schreef op 14 mei 2004 @ 00:29:
M'n XClef begint nu steeds meer kuren te vertonen. Soms heeft ie last van het probleem wat hier eerder genoemd is, dat ie alleen wil opstarten als je de jog-dial naar beneden houd gedrukt. Daarnaast is het zo dat bij het opladen van de batterij, de teller continu op 90% staat, zelfs als de batterij helemaal leeg gespeeld is. Meer mensen hier last van (gehad)?
De firmwareversie die er op staat is trouwens 1.0.99...
Ik denk dat ik hem terug stuur naar MMport maar ik ben er nog niet aan toe gekomen.
als je overigens je xlcef wilt gaan laden houdt dan OOK de jog-dial naar beneden, dan kloppen de percentages wel....
[animo check] iemand een xclef 500 je kopen ? -->pm[/animo check]
Zou het niet helpen om terug te gaan naar een oudere firmware-versie, zoals 1.0.77. Het gedonder is namelijk pas begonnen bij al die nieuwere firmware-versies... ik denk dat ik dat maar eens ga proberen later vandaag...Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 23:43:
[...]
Ik heb EXACT dit probleem.. al een paar weken. er is 1 oplossing voor, maar die is maar van tijdelijke aard. Probeer maar eens een stukje op te nemen met je Xclef (bij mij werkte het met dee line in recording) als je dan hebt opgenomen dan doet hij het een paar dagen weer normaal (dus zonder de jog dail naar beneden te doen)
Ik denk dat ik hem terug stuur naar MMport maar ik ben er nog niet aan toe gekomen.
als je overigens je xlcef wilt gaan laden houdt dan OOK de jog-dial naar beneden, dan kloppen de percentages wel....
Dit topic is gesloten.
![]()