Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 22:48:
Hoe lang gaat de batterij van jullie mee zonder dat je eraan komt (vol geladen)?
Bij mij blijft ie nl. niet langer dan een kwartier op 3 streepjes batterij staan :(
Bij mij staat ie nooit op 3 streepjes.... en toch komt er maar geen eind aan de speelduur :) . Niet zo handig, maar niet echt erg......

Verwijderd

Hi guys,

vraagje ...
Heeft iemand van jullie met de nieuwste fw al eens geprobeerd iets op te nemen?
Bij geeft een druk op de rec-knop alleen de folders aan waar ik iets zou kunnen neerzetten of vandaan halen.
Opnemen doet-ie op geen enkele wijze (ook niet na een aantal seconden ingedrukt houden) en hij doet t niet op de line-in en niet op de mic.

Iemand een idee?

tnx

Verwijderd

Tecra
vraagje ...
Heeft iemand van jullie met de nieuwste fw al eens geprobeerd iets op te nemen?
Bij geeft een druk op de rec-knop alleen de folders aan waar ik iets zou kunnen neerzetten of vandaan halen.
Opnemen doet-ie op geen enkele wijze (ook niet na een aantal seconden ingedrukt houden) en hij doet t niet op de line-in en niet op de mic.

Iemand een idee?
Ik draai nu FW 1.099v2. Als ik op de REC knop druk doet ie niet zoveel.
Wat misschien helpt is TOP MENU -> ENCODING -> VOICE RECORD. En dan op de REC knop drukken. Bij mij werkt het zo altijd, maar niet als ik geen muziek afspeel en ik aan het browsen ben.
Ik hoop dat het werkt,

Jort

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 16:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 10:43:
[...]

Ik draai nu FW 1.099v2. Als ik op de REC knop druk doet ie niet zoveel.
Wat misschien helpt is TOP MENU -> ENCODING -> VOICE RECORD. En dan op de REC knop drukken. Bij mij werkt het zo altijd, maar niet als ik geen muziek afspeel en ik aan het browsen ben.
Ik hoop dat het werkt,

Jort
Helaas, werkt bij mij ook niet.... zodra ik op de REC-knop druk springt-ie naar de mappen ENCODE en VOICERECORD en vervolgens gebeurt er niks....
Kortom, deze FW-update geeft OGG en ASF, maar verwijdert de opnamemogelijkheden. (ook de inline en tuner-encoding doet-ie niet).

Jammer, dan moet ik toch terug naar een vorige FW

• drGoeroe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 11:24:
[...]

Helaas, werkt bij mij ook niet.... zodra ik op de REC-knop druk springt-ie naar de mappen ENCODE en VOICERECORD en vervolgens gebeurt er niks....
Kortom, deze FW-update geeft OGG en ASF, maar verwijdert de opnamemogelijkheden. (ook de inline en tuner-encoding doet-ie niet).

Me too, met de OGG firmware heb ik ook continu de problemen dat hij begint met verkeerde nummers afspelen of dat ik door een nummer heen opeens 2 seconden van een totaal ander nummer hoor.

Jammer dat terug naar een oudere FW niet zo makkelijk is :{

Verwijderd

uhm mijn post is weg gehaald of er is iets fout mee gegaan.

ik heb tijdens firmware 1.099 en de nieuwste firmware moeiteloos op kunnen nemen. No Problemo.

Dat van die 2 seconde een ander nummer door een nummer heen heb ik wel. en dat is flink irritant!

Leuk van die nieuwe nterfae en OGG maar ik hoop wel dat ze deze dingen weer gaan verhelpen.

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

opnemen werkt zonder problemen hier met de nieuwste firmware (5.126) en kan zonder problemen opnemen.

Dat van die twee seconden is op te lossen door je mp3's naar je hd te kopieren, en je xclef te formatteren. (alhoewel ik eerst alle bestanden in _SYS weg zou gooien en kijken of dat werkt)

Enige wat ik hier heb is dat de filenames af en toe aangevuld worden met een hoop 333333333333333333333333

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 11:24:
[...]

...misschien een overbodige opmerking, maar heb je wel vrije ruimte op je HD...? Misschien dat de speler minimaal een bepaalde hoeveelheid vrije ruimte nodig heeft (of verwacht) alvorens ie wil opnemen?

CHEERS!

Verwijderd

Geen overbodige, eerder een nuttige opmerking!
Ja, ik heb vrije ruimte, maar nee, niet erg veel.
Ik zal er eens wat afhalen en het dan nog eens proberen.
'n goeie van je!

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 11:31 ]

Verwijderd

ik had laatst 93% in gebruik en zelfs ten nam hij nog op. (is ook zat ruimte hoor ;) maar 93% klinkt zoveel).

Verwijderd

CrAzY_R schreef op 13 september 2004 @ 17:35:
[...]

Me too, met de OGG firmware heb ik ook continu de problemen dat hij begint met verkeerde nummers afspelen of dat ik door een nummer heen opeens 2 seconden van een totaal ander nummer hoor.

Jammer dat terug naar een oudere FW niet zo makkelijk is :{
Correctie: Wat mooi dat het teruggaan naar een oudere FW zo gemakkelijk is!

(check: http://openjukebox.free.fr/e107_plugins/faq/faq.php?cat.5.31 om de firmware te downgraden)

• drGoeroe
Emmeau schreef op 14 september 2004 @ 00:54:
Dat van die twee seconden is op te lossen door je mp3's naar je hd te kopieren, en je xclef te formatteren. (alhoewel ik eerst alle bestanden in _SYS weg zou gooien en kijken of dat werkt)
Dat is niet waar, heb 'm sindsdien al 2x helemaal geformatteerd en de problemen houden aan. Het komt door die nieuwe OGG firmwares, ook dat die soms hele verkeerde nummers gaat spelen.
Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 16:43:
[...]

Correctie: Wat mooi dat het teruggaan naar een oudere FW zo gemakkelijk is!

(check: http://openjukebox.free.fr/e107_plugins/faq/faq.php?cat.5.31 om de firmware te downgraden)
Thanx :*) Ga ik gelijk proberen vanavond, ben benieuwd, oude firmware ruled.

[edit]
Whoejj perfect gelukt, hij speelt gelijk de goede nummers af en alles gewoon goed zoals ik het nu kan horen. Perfect die handleiding om te downgraden _/-\o_

[ Voor 39% gewijzigd door drGoeroe op 14-09-2004 20:22 ]

Verwijderd

Tecra

Net up-ge-grade van 1.099v2 naar 5.126. Opnamemogelijkheden verwijderd? Nee hoor, er is zelfs een ander plaatje als je aan het voice-recorden bent :).
Misschien is het een idee om hem nog een keer te flashen (naar 5.126 bedoel ik dan he!)

Nadeel van Ver 126 is wel dat het scherm er rommeligger uitziet.. En ze hadden makkelijk nog een hoe-ver-je-bent-balkje kunnen maken! Er zijn wel toffe nieuwe plaatjes bij EXIT enzo in het SETUP menu. En de OGG/WAV (en ASF) support is tof.
Over en uit, sluiten.

Verwijderd

Ik zal eens kijken. Van 't weekend ff downgraden en dan direct naar FW5.126.
iig bedankt voor de tips en opmerkingen.

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10 09:07
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 15:38:
[...]

Garantievoorwaarden MMPORT: http://www.mmport.nl/?doc...t&sub=garantievoorwaarden

RMA Aanvraagformulier: http://www.mmport.nl/?doc=support&sub=rma
(beschrijf het probleem etc. etc.)

Mijn XCLEF is al de derde. Hij ging telkens kapot (ZOMAAR!). En telkens RMA formulier ingevuld en binnen een week een nieuwe binnen. Staat ook op de site: binnen een week. Dus.
Zoo, dat scheelt!

Dankje, k ga 'm dus mooi vanmiddag maar opsturen dan :D

Verwijderd

Hoi,

Ik ben op zoek naar een remote control voor mijn hd-500. Ik heb de speler een tijdje geleden gekocht en ben nu toch wel geinteresseerd in een afstandsbediening.
Ik hoorde dat er ook problemen waren of de remote wel compatible was met je aangeschafte jukebox. Een bepaalde remote werkt alleen op toestellen na 2003 gekocht?!

Weet iemand waar ik deze los kan kopen of iets dergelijks?

Jort

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10 14:41

BaRF

bijna kerst

ik heb ook een remote gekregen die niet werkte op mijn xcelf maar dankzij gwystyl kwam ik er achter dat dat heel simpel op te lossen is door het knopje minder strak vast te schroeven :) Maakt dus niet uit welke remote je krijgt!

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Ik heb mijn derde XClef weer terug van MMport. Ik ben hem 3 weken en een paar dagen kwijt geweest. De vorige had de geest gegeven. Ik heb na 2 weken een email naar MMport gestuurd en kreeg netjes een berichtje terug dat ze hem naar hun leverancier gestuurd hadden (dus Korea???). Hoe dan ook, nu kwam er weer een nieuwe binnen en nu eentje van 30Gb omdat 20Gb niet meer voorradig was. Dat is weer een meevallertje. Geen kwaad woord dus over MMport van mijn kant.

Luister nu maar even MP3-tjes op oude firmware. Het gelazer begon bij mij steeds als ik ging upgraden :Z

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 21:37:
Ik zal eens kijken. Van 't weekend ff downgraden en dan direct naar FW5.126.
iig bedankt voor de tips en opmerkingen.
Nou... bestanden verwijderd om meer ruimte te maken.... doet 't niet .... downgrade uitgevoerd ... doet 't nog niet .... nog meer bestanden verwijderd om nog meer ruimte te maken .... eureka .... doet 't wel !!! opnieuw upgrade naar 5.126 uitgevoerd.... blijft 't doen!!! yippie

Verwijderd

BaRF schreef op 18 september 2004 @ 08:13:
ik heb ook een remote gekregen die niet werkte op mijn xcelf maar dankzij gwystyl kwam ik er achter dat dat heel simpel op te lossen is door het knopje minder strak vast te schroeven :) Maakt dus niet uit welke remote je krijgt!
Waar heb je die remote vandaan?
Bij Advanced MP3 Players kost deze 23 euro en 7 euro verzendkosten. Bij MMPORT is hij momenteel niet leverbaar en kost 'ie 15 euro als je hem bij je XCLEF neemt. Ik weet niet hoeveel het me gaat kosten als ik hem los koop?

Nog een vraag: is de afstandbediening echt handig? Of maar een onding? Welke functies heeft ie? Lengte draad afstandbediening?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2004 19:33 ]

Verwijderd

Ik denk er ook over om een Xclef te kopen. Ik heb alleen nog 1 vraagje. Er kunnen winamp playerlists op, maar zit er ook een enqueue functie op (als in winamp 5)? Als dat erop zit ben ik helemaal verkocht ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2004 17:52 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 17:46:
Ik denk er ook over om een Xclef te kopen. Ik heb alleen nog 1 vraagje. Er kunnen winamp playerlists op, maar zit er ook een enqueue functie op (als in winamp 5)? Als dat erop zit ben ik helemaal verkocht ;)
Er kunnen inderdaad M3U's op. Helaas is er geen enqueque functie. Volgens mij kan dit op geen enkele speler. Wat je wel zou kunnen doen is een playlist (Bookmark <--> BMK) creeeren op je speler zelf en deze dan afspelen.

Een nieuwe feature bij een nieuwe firmware...

Verwijderd

Twee vraagjes over firmware 5.126:

- Met deze nieuwe firmware wist ie telkens mij SCROLL SPEED. Dat is heel vervelend want daardoor staat deze op 1. Is dat met een SYSTEM INITIAL oid te verhelpen dat hij mijn scroll speed op 1 zet? (en soms de EL op OFF zet)

- Bij SETUP kun je synchronisation instellen.. wat houd dat in?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 12:21:
[...]Nog een vraag: is de afstandbediening echt handig? Of maar een onding? Welke functies heeft ie? Lengte draad afstandbediening?
Ik kreeg m er gratis bij @ mobileplaza.nl :)
Vind 'm erg handig, zou niet zonder willen.
De remote heeft de knoppen: play/pause, stop, volume + en - en next en previous (ook FFWD en RWD).
Remote + snoertje = 90 cm lang.

• drGoeroe
Heb de remote ook, kreeg 'm er ook gratis bij @ mp3cdspeler.nl.

Maar gebruik 'm nooit, vind het een groot gemis dat er geen display in zit, moet toch echt weten waar ik zit te browsen, harder en zachter kan ik ook wel op het ding zelf doen.

Verwijderd

hey mensen, ik heb mn HD500 ge-upgraded naar FW 5.126

heb ik gedaan volgens de instructies, alleen na het upgraden, moet je je HD500 opnieuw opstarten, da doe ik, maar hij blijft bij da 1e schermpje hange :(

kan iemand mij helpen, desnoods via MSN ?

partywesje *at* hotmail.com

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 10:48:
Ik heb mijn derde XClef weer terug van MMport. Ik ben hem 3 weken en een paar dagen kwijt geweest. De vorige had de geest gegeven. Ik heb na 2 weken een email naar MMport gestuurd en kreeg netjes een berichtje terug dat ze hem naar hun leverancier gestuurd hadden (dus Korea???). Hoe dan ook, nu kwam er weer een nieuwe binnen en nu eentje van 30Gb omdat 20Gb niet meer voorradig was. Dat is weer een meevallertje. Geen kwaad woord dus over MMport van mijn kant.

Luister nu maar even MP3-tjes op oude firmware. Het gelazer begon bij mij steeds als ik ging upgraden :Z
Ik wacht nu al meer dan 3 weken geloof zelfs dik 4 weken, dus ik mag dan hopen dat ik ook op enige wijze wordt gecompendseerd word er nogal spuugziek van dat ze me steeds zeggen. ja we krijgen hem elk moment van de leverancier binnen, sorry hij is er nog niet, en volgende week krijgen wij hem binnen in de loop van volgende week zult u hem ontvangen... Ben nu al zo ver dat ze hem mogen houden ook van mij en mijn geld maar mogen terug geven.'

De eerste keer toen ik hem net had kreeg ik meteen een nieuwe, maar ik heb het idee dat ze mij nu gewoon eeuwen laten wachten omdat ze hopen ergens nog een laatste gerepareerde 20 gig versie kunnen te voorschijn toveren en dat vind ik gewoon niet kunnen als je claimd dat een rerparatie/vernieuwing binnen een week geschied...

• drGoeroe
Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 15:13:
hey mensen, ik heb mn HD500 ge-upgraded naar FW 5.126

heb ik gedaan volgens de instructies, alleen na het upgraden, moet je je HD500 opnieuw opstarten, da doe ik, maar hij blijft bij da 1e schermpje hange :(

kan iemand mij helpen, desnoods via MSN ?

partywesje *at* hotmail.com
Bekend probleem, gewoon wat kloten met adapter erin/usb kabel er in er uit etc. En anders is je FAT-structuur naar de maan, dan moet je je harde schijf eruit slopen, bijv in een laptop hangen en zien te formatteren.

Verwijderd

Hmmmm, dan stuur ik um liever trug,...... heb nog garantie, maar ik kan nog wel in de HD500 komen met de USB

• drGoeroe
Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 23:08:
Hmmmm, dan stuur ik um liever trug,...... heb nog garantie, maar ik kan nog wel in de HD500 komen met de USB
Dan kun je 'm toch op die manier formatteren? Na formatteren maakt de HDD500 automatisch weer alle mappen opnieuw aan.

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
Weet iemand wat voor kabel er in gaat (USB) want ik ben die van mij kwijt, en wil graag een nieuwe zoals je je kunt voorstellen :) Is het een standaard usb kabel ? Hoe heet de aansluiting die in de Xclef gaat ?

Verwijderd

standaarrd USB (2.0) MAAR let op de aansluting op je xclef. ga er ff meenaar de winkel. Bij een beetj bedrijf hebben ze er wel een maardie krengen zijn SUPER duur. (als je op de TU in twente komt daar kost hij daar 5 euro :D)

Verwijderd

ik heb hem via USb geformateerd, in FAT32, heb hem toen losgekoppeld zoals het hoord, en op nieuw aangezet, en nu blijft hij nog hange op da begin schermpje :S

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 13:35:
ik heb hem via USb geformateerd, in FAT32, heb hem toen losgekoppeld zoals het hoord, en op nieuw aangezet, en nu blijft hij nog hange op da begin schermpje :S
Heb ik ook eens gehad. Het bleek bij mij mis gegaan te zijn na de system-initial na dat eerste bestand dan ik in de firmware dir had gedaan. (volg je 'm nog?). Daarna dacht ik dat ik een soort externe harde schijf had want de USB verbinding deed het wel maar bij het opstarten van de Xclef bleef hij hangen op het beginscherm.

Dus wat heb ik gedaan, USB verbinding gemaakt en -nogmaals- het 2e firmwarebestand in de firware directory gezet. (ik heb toen handmatig de dir's weer aangemaakt want die waren weg omdat ik ook via de USB de hdisk had geformatteerd....) Player losgekoppeld, opnieuw aangezet en de firmwareupgrade begon weer. En voila, daarna was hij toch netjes van de nieuwe firmware voorzien. Alles deed het weer. Let wel op dat je de juiste 5.xxx bin-file in de firmwaredir zet. Een 1.099 bestand heeft geen effect, het moet een nieuwe zijn.

Succes.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 14:50 ]

Verwijderd

Hmmm, ja, ik volg um nog, zoals je het verteld, zo is het bij mij precies gegaan... dus ook even de dir's aan maken en da weer ff proberen:)

bedankt, je hoort nog van me !

Verwijderd

heb ik gedaan, en hij begon inderdaad weer firmware te updaten... mar liep weer vast bij da 1e schermpje :S ;( :r

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 15:39:
heb ik gedaan, en hij begon inderdaad weer firmware te updaten... mar liep weer vast bij da 1e schermpje :S ;( :r
Mmmm, da's jammer. Bij mij werkte dat wel. Ik weet nog dat ik steeds de fout maakte dat ik die 1.099 weer terug probeerde te zetten maar volgens mij is er na die system initial na dat eerste bestand van de 5.xxx versie geen weg meer terug. Een firmware-upgrade met de juiste bin loste het toen op.

Als dat allemaal niet helpt is het een kwestie van terugsturen. Een format in een notebook heeft geen zin in dit geval omdat het een flash probleem is.

Het is misschien een hoop werk maar ik zou al die 5.xxx bin's (de 2e dan natuurlijk) proberen in je speler te flashen. Misschien heb je geluk 8)7

Succes in elk geval.

Verwijderd

versie 5.xxx lukte niet, heb het nu geprobeerd met 1.099,... en dat lukte wel :D:D

het lijkt wel alsof die 5.xxx het niet doet bij mij :S

• drGoeroe
Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 18:34:
versie 5.xxx lukte niet, heb het nu geprobeerd met 1.099,... en dat lukte wel :D:D

De 5.xxx geven zoiezo heel veel problemen, ben ook terug gegaan en blijf hier ook lekker bij, heerlijk stabiel zo :*)

• drGoeroe
Weet iemand wat voor oordopjes er standaard bij de HD-500 zitten? Die zilverkleurige, ze zijn echt naar de maan en wil graag weer dezelfde.

Of iemand moet goede oordopjes weten die goed klinken bij de HD-500? Kon zo gauw geen post vinden er over.

Verwijderd

CrAzY_R schreef op 20 september 2004 @ 20:34:
Weet iemand wat voor oordopjes er standaard bij de HD-500 zitten? Die zilverkleurige, ze zijn echt naar de maan en wil graag weer dezelfde.

Of iemand moet goede oordopjes weten die goed klinken bij de HD-500? Kon zo gauw geen post vinden er over.
Het enige wat goed is aan die dopjes is het rechte plugje ;). Ik ga voor de Sennheiser MX500 bij de HD500. Als dat niet goed bij elkaar past :).
Ik kan namelijk geen remote zien te krijgen dus ga ik maar voor de volume-regelaar in het snoer van de dopjes.

Bij AMP3 zullen ze die dopjes wel hebben, daar verkopen ze alle accesoires van mp3-spelers los, (ook de remote, maar voor 35 fokking euro), van iPod dopjes tot lederen hoesje van je XCLEF.

Edit: niet iedereen weet natuurlijk wat het adres van AMP3 is }) >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 20:45 ]

Verwijderd

CrAzY_R schreef op 20 september 2004 @ 20:34:

Als je wilt mag je mijn (originele) Xclef dopjes wel kopen.
martinusmagnus@hotmail.com

Maar zoals al gezegd, er bestaan (veel) betere dopjes. (ook slechtere trouwens)

• drGoeroe
Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 20:42:
[...]

Het enige wat goed is aan die dopjes is het rechte plugje ;). Ik ga voor de Sennheiser MX500 bij de HD500. Als dat niet goed bij elkaar past :).
Ik kan namelijk geen remote zien te krijgen dus ga ik maar voor de volume-regelaar in het snoer van de dopjes.

Bij AMP3 zullen ze die dopjes wel hebben, daar verkopen ze alle accesoires van mp3-spelers los, (ook de remote, maar voor 35 fokking euro), van iPod dopjes tot lederen hoesje van je XCLEF.

Edit: niet iedereen weet natuurlijk wat het adres van AMP3 is }) >:)
Ik heb de MX500 (inmiddels gesloopt door zusje) en die kwaliteit vond ik veel minder dan de oordopjes die er bij zaten, daarom heb ik die ook gebruikt en de MX500 in de la gehouden.

Vond het geluid veel helderder en duidelijker.

[ Voor 4% gewijzigd door drGoeroe op 20-09-2004 20:52 ]

Verwijderd

CrAzY_R schreef op 20 september 2004 @ 20:50:
[...]

Ik heb de MX500 (inmiddels gesloopt door zusje) en die kwaliteit vond ik veel minder dan de oordopjes die er bij zaten, daarom heb ik die ook gebruikt en de MX500 in de la gehouden.

Vond het geluid veel helderder en duidelijker.
Ik vind zelf de MX500 veel beter klinken dan die standaard oordopjes. Dit geluid is veel helderder, en de tonen komen veel beter uit, en chopin klinkt nu eindelijk mooi _/-\o_

• drGoeroe
Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 20:54:
[...]

Ik vind zelf de MX500 veel beter klinken dan die standaard oordopjes. Dit geluid is veel helderder, en de tonen komen veel beter uit, en chopin klinkt nu eindelijk mooi _/-\o_
Zijn er verder nog suggesties? Niet al te duur bij voorkeur..

Verwijderd

CrAzY_R schreef op 20 september 2004 @ 20:58:
[...]

Zijn er verder nog suggesties? Niet al te duur bij voorkeur..
Ja, mij mailen voor die Xclef doppies....

Verwijderd

ik heb al 2 jaar een Sony Streetstyle headphone.

Die dingen zitten echt perfect!, maar 1 snoer, super geluid (en ik heb er echt een hoop getest en ik heb een pioneer HDJ-1000 om mee te draaien dus ik weet dek ik wel wat van geluid). Echt onverwoestbaar. enige nadeel merk je na een aantal jaren is dat die hoofdkussentjes slijten en die moet je dan een beetje vervangen, maa goed das peanuts. echt een aanrader. (na son kreeg je ook van die onbekende merken met streetstyle dingen en ik heb geen idee hoe die het doen)

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10 14:41

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 12:21:
[...]

Waar heb je die remote vandaan?
Bij Advanced MP3 Players kost deze 23 euro en 7 euro verzendkosten. Bij MMPORT is hij momenteel niet leverbaar en kost 'ie 15 euro als je hem bij je XCLEF neemt. Ik weet niet hoeveel het me gaat kosten als ik hem los koop?

Nog een vraag: is de afstandbediening echt handig? Of maar een onding? Welke functies heeft ie? Lengte draad afstandbediening?
ik kreeg die van mij opgestuurd van mp3speler.nl > ik vind hem handig, voornamelijk omdat ik dat ding op de fiets gebruik en dan is het voor volume etc echt een uitkomst hoor! Schermpje mis ik niet :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 18:34:

Aha, was dus wel wat ik bedoelde. Het zit 'm in die eerste bin-file. Als je met de eerste 5.xxx binfile een succesvolle system initial had gedaan had alleen de 2e 5.xxx binfile na de flash gewerkt. Bij jou is dus het bij de eerste bin-file dus niet goed gegaan. In feite staat de Xclef dan nog 'voorbereid' op de 1.099 en werkt een flash met 5.xxx niet. Een flash met de 1.099 bin zorgt dat 'ie dan weer werkt.

Voor de handigheid de veel voorkomende problemen:

Als de Xclef bij het opstarten dus in het beginscherm blijft hangen (dus voordat het balkje verschijnt) -en USB verbinding werkt nog wel- dan is bovenstaand het probleem.

Blijft de Xclef hangen terwijl het balkje loopt, in een van de stappen, en je krijgt ook geen USB-verbinding meer dan moet je hem heel voorzichtig openschroeven (denk aan de garantie voor je dit doet). Haal de hdisk er uit, stop hem in een laptop, boot met een win98 flop en format de hardisk. Stop hem dan weer in de Xclef en zet hem aan. De subdirs worden dan vanzelf aangemaakt en alles doet 't weer.

Krijg je alleen het beginscherm en hoor je de harde schijf alleen maar vaag tikken dan is de harde schijf kapot. Je kan deze dan vervangen door een ander 2,5"schijf, waarschijnlijk doet ie het dan wel weer. (koop dan meteen een grotere :9 )

Affijn, de Xclef HD500 is een mooi apparaatje maar er kunnen wel eens wat probleempjes ontstaan, vooral als je de laatste firmware er op wilt hebben. (ik ben al aan m'n derde toe.....)

• Mannes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-09 15:37
nog een variant,

krijg beginscherm zonder balkje maar met backlight.
werkt niet meer als externe schijf alhoewel hij wel zegt usb-connected als je hem met usb aansluit. en hij doet het gewoon niet :(

heb al rma aangevraagd bij mmport

wat is dat een brakke firmware eigenlijk als die dingen nu met bosjes tegelijk overleiden .. hou het straks ook gewoon lekker bij 1.099 todat het probleem erkent en gefixed is

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 00:10
5.126 loopt al sinds dag 1 vrij goed, alleen blijft hij regelmatig vastlopen als ik ga browsen.
Kheb de HD nu geformatteerd maar het probleem blijft.
Als een nieuwe firmware nog op zich laat wachten dan ga ik terug naar 1.999

• XdeckX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
welke f/w hoger dan 1.077 ondersteund nou meer dan 100 nummers in een winamp playlist? want volgens mij had ik eerst iets van 1.094 erop staan (voordat ik overstapte naar die 5.klotezooi)
heb nu 1.077 maar volgens mij is dat niet diegene die ik eerst had.

Verwijderd

gvd, gvd, GVD krijg ik hem na dik 4 weken terug. hebben ze mij dus inderdaad gewoon weer een 20GIG gestuurd terwijl anderen een 30 GB krijgen. Waar kan ik het cijfer van mmport aanpassen door te stemmen. DIt en het feit dat ik ze niet fatsoenlijk aan de telefoon kan krijgen voor 80% van de tijd is voor mij reden om ze een laag cijfer te geven voor de RMA service

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2004 11:50 ]

• Douwe01nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-01 11:07
Mensen, als je xclefje een klein mankementje heeft: niet RMA-en! Ik wacht nu al meer dan 4 weken op de mijne (MMport), en nog steeds geen nieuws! Mijn arme xclef ligt nu ergens in een schroothal in Korea te wachten op een nieuwe batterij of gewoon de schredder :( :(

Verwijderd

Douwe01nl schreef op 24 september 2004 @ 12:31:
Mensen, als je xclefje een klein mankementje heeft: niet RMA-en! Ik wacht nu al meer dan 4 weken op de mijne (MMport), en nog steeds geen nieuws! Mijn arme xclef ligt nu ergens in een schroothal in Korea te wachten op een nieuwe batterij of gewoon de schredder :( :(
de shopsurvery kan wonderen verrichten.... die online shops zijn daar heel gevoelig voor. Mijn Mp3spelertje was zo vervangen (wel ergens anders gekocht)

• Douwe01nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-01 11:07
He Tweakersss, hoe doe je dat, met die shop servey?

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:21

Rudedadude

Maybe we were born to run

Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 11:47:
gvd, gvd, GVD krijg ik hem na dik 4 weken terug. hebben ze mij dus inderdaad gewoon weer een 20GIG gestuurd terwijl anderen een 30 GB krijgen. Waar kan ik het cijfer van mmport aanpassen door te stemmen. DIt en het feit dat ik ze niet fatsoenlijk aan de telefoon kan krijgen voor 80% van de tijd is voor mij reden om ze een laag cijfer te geven voor de RMA service
Wacht eens even. Je hebt je Xclef gekocht met een 20 gig hd en nu verwacht je na een probleem een 30 gig hd terug te krijgen? Dat lijkt mij een al te hoge verwachting van de service. Bovendien, als dat zo zou zijn dan zou ik ook eens gaan proberen wat fouten in mijn hd te forceren :P

Je zegt er trouwens geeneens bij of je hd problemen nu verholpen zijn, maar ik neem aan van wel...

@ XdeckX: volgens mij is het al een hele tijd zo dat de playlist maximaal 500 nummers ondersteunt, maar welke versies precies weet ik niet. Ik neem aan dat het vanaf 1.094 het geval is.

Ik blijf het trouwens vaag vinden dat er weer zoveel verschillende reacties zijn op de 5.xxx firmware versies. Het upgraden is even goed opletten, maar zodra dat op de goede manier gebeurd is heeft het bij mij (en meerdere anderen hier) goed gewerkt. Dat er dan toch nog zoveel problemen blijven moet bjna wel met de upgrade-methode te maken hebben.

Wel lijkt het erop of mijn batterijduur merkbaar begint af te nemen...

[ Voor 27% gewijzigd door Rudedadude op 24-09-2004 14:58 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• IloveMyHenB
  • Laatst online: 07-05 17:25
Rudedadude schreef op 24 september 2004 @ 14:53: [...] Wel lijkt het erop of mijn batterijduur merkbaar begint af te nemen...
Daar heb ik ook last van en ik heb gewoon nog F/W 1094_1 erop staan. Dus volgens mij ligt het niet aan de Firmware versie.

Heb alle nieuwere F/W versies nog niet durven proberen, maar nu jij zegt dat jij geen problemen hebt met de laatste, begint het bij mij wel te kriebelen...

Wat bij mijn batterij inmiddels heel sterk merkbaar is, is dat als ik veel schakel in nummers en 'm niet gewoon laat lopen, ik echt nog maar een korte speelduur heb (ik schat minder dan 5 uur). Als ik 'm gewoon laat lopen en het geheugenbuffer dus goed tot zijn recht komt, gaat ie zeker 2x zolang mee.

Irritant is de batterij aanduiding. De laatste keer dat ik 'm gebruikte gaf ie echt nog 1 streepje en de volgende keer wilde hij al niet meer aan.

Na meer dan 1 jaar bezit en gebruik ben ik er toch nog ontzettend tevreden mee en het blijft een koele gadget die wat mij betreft niet onder doet voor de op dit moment op de markt zijnde spelers.

"In het huidige tijdperk is verandering de enige constante." - H.M. Koningin Beatrix

• Rudedadude

Rudedadude

Tja het zou goed moeten gaan wanneer je de instructies volgt. Op de Open jukebox website staat het nog iets beter uitgelegd dan op de officiële Xclef site:
http://openjukebox.free.fr/

Deze site heeft zich sowieso redelijk ontwikkeld met een uitgebreide faq en how-to, dus hij zou nog wel wat zijn voor de startpost van dit topic.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Verwijderd

Douwe01nl schreef op 24 september 2004 @ 14:44:
He Tweakersss, hoe doe je dat, met die shop servey?
# Bovenaan:

--> Buyers Zone
--> Shop Servey

#

--> Buyers Zone
--> Pricewatch

een product zoeken in de pricewatch en dan op het handje klikken (met duim omhoog/omlaag/neutraal) en dan zie je het vanzelf wel :).

Verwijderd

Kijk het gaat me er niet zo zeer om dat ik 20GB heb gekregen. MAAR,
Wel als ze zeggen dat je hem binnen een week terug hebt en het duurt meer dan 4 weken EN je krijgt ze niet aan de telefoon.

De ene klant dan wel compenseren (lees paar paginas terug) en de andere niet (ik moets dus wel net zo lang wachten tot ze in korea weer wat 20GB hadden getoverd en anderen dus niet die krijgen 30gb) dat vind ik wel een beetje krom.

Er had op zijn minst een excuus voor de vertraging in de reparatiebon kunnen staan, aangezien ze wel de moeite nemen om te zeggen dat ze niet hebben geupdate naar OGG FW omdat deze instabiel is naar hun mening..

En ja hij in orde want ik heb een nieuwe gekregen (zoals mij al in de 1e week was gemeld, daarom vindt ik het erg raar dat het zo lang moest duren....)

Verwijderd

@ Nazedo:

Ik denk dat je gewoon in de vakantietijd van hun hem hebt opgestuurd.. vandaar die 4 weken. Die firmware, daar hebben ze gelijk in: 1.099v2 Open Juke Box download section is het meest stabiel.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 11:01 . Reden: URL-tag edited ]

Verwijderd

Ik heb de speler nu eindelijk terug (na 4 weken), maar ik heb een klein probleempje.
Ik kan de speler als ik hem via usb aan mijn pc heb gekoppeld niet meer 'veilig verwijderen'. Hij geeft de boodschap: "Kan het apparaat Algemeen volume niet stopeen omdat het apparaat nog door een programma wordt gebruikt."
ik heb alles afgesloten, maar toch geeft hij dit bericht nog aan.
Weet iemand welk programma dat misschien kan zijn en hoe ik dat kan stoppen?
(ik heb namelijk gehoord dat het slecht voor de speler is als je hem zonder 'apparaat veilig verwijderen' gewoon uit de usb poort haalt.
(heb firmware 5.118 erop staan, en draai windows XP met SP2 (net opnieuw geinstalleerd dus, redelijk schoon)

• ronaldinho
  • Laatst online: 02-04 00:27
Heb ik ook wel eens gehad, gewoon zelfde handeling nog een keer uitvoeren.

Verwijderd

Ja maar als ik hem dan weer opnieuw aansluit, krijg ik hetzelfde. veilig verwijderen werkt niet echt... Maar ik wilde gewoon ff weten of het schadelijk voor de speler is als ik dat vaak doe.

• smallboy
  • Laatst online: 21:07

smallboy

N/A

Laat je niet toevallig een map openstaan ergens? Dan kun je nl. ook niet veilig verwijderen.

Verwijderd

Nee, ik heb alles afgesloten.
Ik heb net de pc opnieuw opgestart, en de speler bleef gewoon USB connected aangeven. Maar ook deze keer kan ik niet veilig verwijderen

Verwijderd

Als het kan een keer de firmare erop nieuw opzetten

Verwijderd

Ik heb ALTIJD dat hij als ik op < Safe remove > druk dat ie dan aangeeft: < The device cannot be stopped now >. Als ik het voor de twee of derde keer doet gaat het altijd wel.

Verwijderd

Ja dat is bij mij ook standaard het geval, maar dat werkt nu dus niet meer... Hoe vaak ik het ook doe, hij blijft hetzelfde aangeven... maar ik heb nu de nieuwste firmware geinstalleerd, zo eens ff kijken of hij het misschien daar wel mee doet

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 10:59:
@ Nazedo:

Ik denk dat je gewoon in de vakantietijd van hun hem hebt opgestuurd.. vandaar die 4 weken. Die firmware, daar hebben ze gelijk in: 1.099v2 Open Juke Box download section is het meest stabiel.
Nope een week na de vakantie...

• DiSiLLUSiON
Is er al iemand die geprobeerd heeft om de HD te vervangen? En hoe zit het dan met firmware, herkent ie 'm dan gewoon als extern apparaat en kan je dan gewoon de firmware erop proppen, of is het nodig een converter van notebook HD naar ATA133 aan te schaffen?

[ Voor 57% gewijzigd door DiSiLLUSiON op 26-09-2004 22:42 ]

Verwijderd

Dat had ik ook, de harddisk is bij mij vervangen (had hem ook opgestuurd), maar het probleem bleef, en toen is later de batterij ook vervangen...
maar het kan zijn dat het aan de harddisk ligt, want ik had ook nog wat andere kleine probleempjes, en daarvoor had ik hem eigenlijk weer teruggestuurd

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

DiSiLLUSiON schreef op 26 september 2004 @ 22:17:
Is er al iemand die geprobeerd heeft om de HD te vervangen? En hoe zit het dan met firmware, herkent ie 'm dan gewoon als extern apparaat en kan je dan gewoon de firmware erop proppen, of is het nodig een converter van notebook HD naar ATA133 aan te schaffen?
Yep, ik heb de hd vervangen door een 80 gig toshiba drive met identieke specs. op http://openjukebox.free.fr is meer info te vinden.
nadat ik de hd vervangen had, opgestart aan de usb en met partition magic een 80 gig fat32 filesystem aangemaakt.
nadat ik hem ontkoppeld had van de usb, en opstartte, maakte de speler de directory structuur aan.
met de nieuwere firmwares worden nu ook meer dan 10k mp3's ondersteund. Ikzelf heb er nu 11000 op staan, en nog wat proggies welke handig zijn om bij je te hebben.

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

weet iemand tevallig nog een goedkoo adresje voor laptop hdd's? Ik wil namelijk ook graag de standaard 20 gig vervangen, voor 40 60 of 80. als iemand kan helpen. graag!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 00:10
40gig loopt hier ook al tijden prima! echt een aanrader.
Voor goedkope prijzen moet je toch echt bij de pricewatch zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 00:01:
weet iemand tevallig nog een goedkoo adresje voor laptop hdd's? Ik wil namelijk ook graag de standaard 20 gig vervangen, voor 40 60 of 80. als iemand kan helpen. graag!
Idd zie pricewatch, MK8025GAS voor 144 euro nu, en als de MK1031GAS (100GB) op de markt komt (is ie al wel maar in NL niet los gezien) zal t nog wel verder zakken.......

Verwijderd

ik had idd al bij pricewatch gekeken, maar ik d8 misschien dat iemand nog ee inkoopactie weet ofzo of een tweedehands had liggen. mar eens kijken dan

Verwijderd

Ik heb inmiddels de nieuwste firmware erop gezet (gewoon de kabel eruitgetrokken) maar ik kan nog steeds niet veilig verwijderen :'(

• DiSiLLUSiON
Emmeau schreef op 26 september 2004 @ 23:52:
[...]

Yep, ik heb de hd vervangen door een 80 gig toshiba drive met identieke specs. op http://openjukebox.free.fr is meer info te vinden.
nadat ik de hd vervangen had, opgestart aan de usb en met partition magic een 80 gig fat32 filesystem aangemaakt.
nadat ik hem ontkoppeld had van de usb, en opstartte, maakte de speler de directory structuur aan.
met de nieuwere firmwares worden nu ook meer dan 10k mp3's ondersteund. Ikzelf heb er nu 11000 op staan, en nog wat proggies welke handig zijn om bij je te hebben.
Dankje Emmeau, vandaag maar een hd gehaald :)

Alleen.. de probz zijn niet over. :/

Ik heb een Toshiba 60GB hd gekocht als vervanger voor m'n kapotte 40GB. Erin gezet, en no problemo, windows herkent het apparaat zoals voorheen en ik kan nu ook bij de schijf. schijf geinitaliseert en 1 partitie aangemaakt met partition magic. speler zelf start niet op however, net als eerder blijft die oneindig bij het laadschermpje hangen.. dat balkje dat steeds weer opnieuw vol komt.

Firmware erop gezet (in de dir FIRMWARE), en bij het opstarten van de speler staat er dat de firmware word geflashed, allemaal leuk en aardig, waarna die zichzelf uitschakeld. Maar na het opnieuw opstarten heb ik nog steeds hetzelfde probleem. Ik weet écht niet meer welke orginele firmware ik had (het was alleen geen 5.xxx, iig van een half jaar of langer terug).. Euh.. Help?!

Al wat doorgelezen in dit topic, maar tot nu toe nog niet veel wijs uit geworden, het gaat erom dat je m eerst initialiseert en vervolgens flasht. Maar dat initaliseren gaat dus niet, want ik kom niet in de software... Is er een mogelijkheid om de eprom volledig te wissen? Zodat 'ie helemaal schoon begint ofzo?

Edit:

Ik ben even helemaal opnieuw begonnen. Partitie verwijderd en opnieuw een primaire partitie aangemaakt (fat32). Het schijnt dat ie zelf mappen aan zou moeten maken, maar dat gebeurt niet. Ook, als ik 'm voor de 1e keer opstart, dan krijg ik wanneer 'ie probeert te laden een of andere melding waarna hij zich DIRECT uitschakeld (en ik dus niet kan kijken wat er nou daadwerkelijk stáát |:( ..) en de daaropvolgende keren laad ie dus weer zoals eerst, tot in de oneindigheid. step: zoveel krijg ik ook niet te zien.

Ik heb het dus al geprobeerd zonder firmware, al geprobeerd door een map FIRMWARE aan te maken en daar het bestand in te doen (waarbij hij dus flasht maar er verder in feite maar bar weinig verandert), en weer geprobeerd om helemaal leeg te beginnen, maar beiden werken niet. Is er misschien iets anders kapot aan m'n speler?

Edit2:

Die error = "KEY ERROR", en dat gebeurt alleen wanneer ik de playknop te lang ingedrukt hou (dus langer dan 2 seconden). Wanneer ik dat niet doe, however, dan laadt ie dus tot in het oneindige. Ik heb alle 1.x firmwares al geprobeerd te flashen (van de openjukebox site), ook 1.068 en 1.077 (waarvan ik nu zeker weet dat ik iig een van dié 2 had), maar to no avail as of yet..

[ Voor 60% gewijzigd door DiSiLLUSiON op 27-09-2004 18:42 ]

• DiSiLLUSiON
Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 17:37:
Ik heb inmiddels de nieuwste firmware erop gezet (gewoon de kabel eruitgetrokken) maar ik kan nog steeds niet veilig verwijderen :'(
Weet je zeker dat je niet bijv een explorer venster nog open hebt van je xclef? Of een andere met een explorer balk ernaast ofzo.. daar komen die meldingen vaak van.... (excuses als je dit natuurlijk allang gechecked hebt :D)

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat bij mij tot nu toe ALTIJD heeft geholpen bij de meeste wazige problemen (waaronder het doorladen wat jij beschrijft) is -het klinkt heel simpel, ik weet het- de batterij ff loskoppelen, dus gewoon de speler openmaken (heb je vaker gedaan, anders kan je denk ik de HD niet verwisselen ;) ) en ff het pinnetje van de batterij uit de aansluiting op het 'moederbord' halen en vervolgens er weer terug insteken.

• DiSiLLUSiON
SMulTiE schreef op 27 september 2004 @ 18:45:
[...]

Wat bij mij tot nu toe ALTIJD heeft geholpen bij de meeste wazige problemen (waaronder het doorladen wat jij beschrijft) is -het klinkt heel simpel, ik weet het- de batterij ff loskoppelen, dus gewoon de speler openmaken (heb je vaker gedaan, anders kan je denk ik de HD niet verwisselen ;) ) en ff het pinnetje van de batterij uit de aansluiting op het 'moederbord' halen en vervolgens er weer terug insteken.
Hey, dat klinkt te simpel om waar te zijn dus dat móet helpen! heh :*) thank you, ff proberen :7

Edit: Te mooi om waar te zijn :'(

[ Voor 5% gewijzigd door DiSiLLUSiON op 27-09-2004 18:52 ]

• drGoeroe
Heb me nu toch een vaag probleem :/

Het volume + knopje werkt 50% van de keren als het vooruitknopje rechts van de play/pause, dat betekend dus dat als ik 'm harder wil zetten hij vaak naar het volgende nummer gaat.

Iemand dit al eens gehad?

• DiSiLLUSiON
Ohh ik word hier zo gefrustreerd van he. Ik heb alle 3 de topics hier doorgelezen, en elk topic op advancedmp3players.co.uk welke ook maar een beetje op mijn probleem lijken en nergens vind ik een mogelijke oplossing, het gaat allemaal over dat de balk niet komt óf dat de speler al bij een bepaalde 'stap' blijft doorladen, niet dat ie blijft doorladen voordat je stap: nogwat ziet..

Ik heb m nu met elke verkrijgbare firmwares al elk 3x geflashed, maar hij pakt er geeneen. Nouja, hij pakt ze allemaal, maar het maakt echt totaal niks uit. Ik dacht misschien komt het doordat er geen mp3's op stonden, maar ook met een aantal mp3s blijft ie gewoon door laden. Wáááár wacht dat ding in godsnaam op voordat ie begint met de 1e stap? :|

Verwijderd

DiSiLLUSiON schreef op 27 september 2004 @ 20:07:
Ohh ik word hier zo gefrustreerd van he. Ik heb alle 3 de topics hier doorgelezen, en elk topic op advancedmp3players.co.uk welke ook maar een beetje op mijn probleem lijken en nergens vind ik een mogelijke oplossing, het gaat allemaal over dat de balk niet komt óf dat de speler al bij een bepaalde 'stap' blijft doorladen, niet dat ie blijft doorladen voordat je stap: nogwat ziet..

Ik heb m nu met elke verkrijgbare firmwares al elk 3x geflashed, maar hij pakt er geeneen. Nouja, hij pakt ze allemaal, maar het maakt echt totaal niks uit. Ik dacht misschien komt het doordat er geen mp3's op stonden, maar ook met een aantal mp3s blijft ie gewoon door laden. Wáááár wacht dat ding in godsnaam op voordat ie begint met de 1e stap? :|
probleem klink HEEEEEEEL bekend (je hebt blijkbaar niet goed genoeg gelezen hier ;)) ik hoop dat ik de oplossing heb.

Tijdens het starten de jog-dial naar beneden drukken. En kijk dan eens of hij boot! hoop dat het helpt.

Verwijderd

Clubvibe schreef op 27 september 2004 @ 20:40
Tijdens het starten de jog-dial naar beneden drukken.
Dat hoor ik vaker, maar wat houdt deze functie nou eigenlijk in? Wat activeer je hiermee?

• DiSiLLUSiON
Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 20:40:
[...]

probleem klink HEEEEEEEL bekend (je hebt blijkbaar niet goed genoeg gelezen hier ;)) ik hoop dat ik de oplossing heb.

Tijdens het starten de jog-dial naar beneden drukken. En kijk dan eens of hij boot! hoop dat het helpt.
Ik weet dat het bekend klinkt, maar ik weet ook dat het nog niet voorgekomen is omdat geen enkele oplossing die ik tot nu toe gelezen heb effect heeft... Ook dat niet, al geprobeerd maar het balkje komt nog steeds, laad nog steeds tot in de oneindigheid en ik kom nog steeds niet bij de sTEP: zoveel.. Dankje though...

Aargh ik word hier echt GEK van.. nu heb ik zoiets van had ik maar geen nieuwe HD gekocht en maar een iRiver ofzo. damn. Klote xclef.

[ Voor 10% gewijzigd door DiSiLLUSiON op 27-09-2004 21:27 ]

• DiSiLLUSiON
Het enige wat andere resultaten geeft trouwens is direct een 5.xxxx bin file erop zetten en daarmee flashen, maar dan krijg ik het balkje niet eens te zien dus daar heb ik ook geen ruk aan :|

• DiSiLLUSiON
Woow ik heb iets voor elkaar gekregen!

Als ik hem opstart, en DIRECT mijn hold knop aan doe, dan krijg ik dat laadbalkje niet te zien maar zie je direct bovenin dat ALL en 0000/0000 staan.. met middenin een 'keylock' icoontje. Alleen jammer dat ik na 1 seconde al het GOOD BYE scherm krijg. :|

Dit is btw met firmware 1.0048 (die er nu toevallig op staat), ik ga het eens even proberen met een nieuwere morgen.

Verwijderd

Kreeg een mailtje over de firmware HD 800:

ls.,

We raden aan de laatste firmware van de HD 800 niet te gebruiken van de website van Xclef omdat deze enkele problemen kan geven bij. Wij hebben bij een paar nieuwe spelers al de nieuwste firmware 8.303 erop staan, maar hebben deze nieuwe firmware nog niet op file anders had ik hem wel even toegezonden.

Mail xclef even dan zenden 8.303 wel toe. Ik zal ze ook even een email sturen.

John Oostdijck
RMA MP3spelers.nl

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 13:59 ]

• ronaldinho
  • Laatst online: 02-04 00:27
Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 13:56:
Kreeg een mailtje over de firmware HD 800:

ls.,

We raden aan de laatste firmware van de HD 800 niet te gebruiken van de website van Xclef omdat deze enkele problemen kan geven bij. Wij hebben bij een paar nieuwe spelers al de nieuwste firmware 8.303 erop staan, maar hebben deze nieuwe firmware nog niet op file anders had ik hem wel even toegezonden.

Mail xclef even dan zenden 8.303 wel toe. Ik zal ze ook even een email sturen.

John Oostdijck
RMA MP3spelers.nl
Of je hebt een typefoutje gemaakt of in het verkeerde topic geplaatst.
Dit topic gaat nl. niet over de hd800 maar overde hd500.

Verwijderd

Het lijkt wel alsof de firmware steeds stabieler wordt. Toen 5.126 er net opstond liep deze een paar keer per dag vast (force power off - 10s), maar nu gebeurt het niet meer. Joepie!
En hij blijft maar goede muziek spelen...

Verwijderd

Firmware 5.301 ?!

Op dit forum is er iemand met firmware versie 5.301. Jawel 5.301! Deze is er waarschijnlijk opgezet door Advanced MP3 Players (waar hij hem gekocht heeft, hij moest terug voor onderhoud ;)).
Zie: http://www.advancedmp3pla.../index.php?showtopic=2996

Op deze Tsjechische site kun je de nieuwste downloaden:
http://www.xclef.cz/xc/download/hd500.zip

Ik heb het gedownload, maar niet op mijn xclef gezet. Het bestand ziet er goed uit (ik bedoel: het heeft ongeveer dezelfde grootte als de 5.126 versie). Het script lijkt er ook erg op, nouja script: meer lompe tekentjes. Er is OGG/WAV/ASF etc. support. Ik ben benieuwd. Wie durft de uitdaging aan om deze erop te gooien?

NB: Ik zou zelf nog even wachten totdat xclef.com er zelf mee komt, voordat je enthousiast raakt.

**Update**
Een gast op dat forum heeft die Tsjechische firmware eropgegooid: met succes.
Nu draaien dus tenminste twee mensen die firmware.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 17:20 ]

• Smultie
  • Niet online
EN dan ben ik nummer 3 ;)
Neej, hij werkt hier prima:
- houdt nog steeds NIET de ingestelde scroll-speed vast :(
- wonderbaarlijk genoeg heeft ie de instellingen (behalve de taal) bewaart tijdens de upgrade
- de 'klik' na het inladen van een nieuw nummer lijkt over te zijn

verder zie ik niks anders, maar heb ;m er pas opstaan

• Rudedadude

Rudedadude

Vanavond proberen, ik lust alle firmwares rauw (behalve 1.063 ;) )

Verwijderd

Hoe werkt de:

-batterij indicator
-hoe ziet het 'now playing' scherm eruit?
-is er nu wel een progress-bar, net als in de vorige F/W's?
-doet de time reverse mode het met VBR?
-hoe reageren de knopjes?
-contrast OK?
-setup menu anders?
-plaatjes anders? (auto'tje etc.?)

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 18:14:
Hoe werkt de:

-batterij indicator
Goed, hetzelfde als eerst.....nog niks anders gemerkt in ieder geval

Zelfde

Nope

Nope...hij geeft dus nog steeds de verkeerde tijd aan!!!

Zelfde....

-contrast OK?
Yep, maar dat was altijd al bij mij....

-setup menu anders?
Nope

Nope

[ Voor 6% gewijzigd door Smultie op 04-10-2004 18:28 ]

Verwijderd

Smultie

Hoe werkt de:

-batterij indicator
Goed, hetzelfde als eerst.....nog niks anders gemerkt in ieder geval

Zelfde

Nope

Nope...hij geeft dus nog steeds de verkeerde tijd aan!!!

Zelfde....

-contrast OK?
Yep, maar dat was altijd al bij mij....

-setup menu anders?
Nope

Nope
Leuke firmware dan.. humf mrf ;( :O

• Smultie
  • Niet online
Answers of my questions at an other forum:

Gathering of Tweakers [GoT]
Questions asked by me [yrd]. Answers by SmUlTie.

-How does the battery indicator indicate?
The same as 5.126. Nothing weird noticed.

How does the now playing screen look like?
The same as 5.126. Exactly!

-Is there a progress-bar like in the previous firmwares (1.xxx)
No.

-Does the TIME REVERSE mode works with VBR?
No. It is displaying the wrong time.

-How does the buttons response?
The same.

-Contrast?
Yeah. But it always was by me.

-SETUP menu different?

-Pictures different?
No. The same.

The questions and answers are translated from Dutch. I just keep translating
gheghe, dacht al dat jij 't was ;)
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.