Het Logitech X- en Z-Serie Topic - Deel 3

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.611 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 12:26:
Coole kamer man! Damn jij hebt het vet ingericht echt toppie :7
hey thanks! ik hoop dat er meer mensen komen met foto's van hun logitech opstelling :)
Digitizers schreef op 02 juli 2004 @ 12:33:
nou wil ik iets weten, ik heb de logitech z5300 en ik vind de kabel van de remote maar te kort want ik wil mn sub elders plaatsen. nou zie ik dat de connector van de remote identiek is aan een vga connector (15 pins). zou ik de kabel kunnen verlegen mbv een vga verlengkabel of zal het signaal oid niet goed doorkomen?
en zo ja tot hoe ver zou ik het kunnen verlengen?
nou het zou op zich inderdaad wel kunnen, maar in de handleiding van logitech staat dat je dit niet moet doen omdat het dan bepaalde signalen iets anders doorgeeft. in mijn situatie was het gelukkig niet nodig geweest. volgens mij is het mogelijk om verlengkabel aan te schaffen via logitech zelf. dan heb je tenminste gegarandeerde kwaliteit. je weet dan dus 100% zeker dat het goed zal werken. mocht je em dan opblazen, heb je grote kans dat logitech je een nieuw setje stuurt.

trouwens.. ik las net dat er een aantal mensen zijn die hun set helemaal uit doen... dat doe ik namelijk nooit! ik heb deze al 9 maand telkens op standby gezet. moet de set echt telkens uit?? echt helemaal uit?? is dat beter? :?

[ Voor 10% gewijzigd door rikgoodhart op 02-07-2004 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:27

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 12:56:
[...]

Ja bij mij dus niet. Ik heb een soundblaster life 5.1 en ik heb daar dat verloop stuk in gestopt (in de digitale uitgang orangje input) En daar die compesite kabel, en die heb ik weer in de pod van de z-680 in de coax ingang gestopt. Hij heeft ook aan "no digital data" als ik hem aanzet...
doh je moet ook nog wel bij je sftware in stellen dat je via je spdf uitgang wil werken. anders doet hij niet veel nee. en om eerlijk te zijn weet ik niet 100 % zeker hoe een live 5.1 spdf precies werkt.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
rikgoodhart schreef op 02 juli 2004 @ 12:56:
[...]

hey thanks! ik hoop dat er meer mensen komen met foto's van hun logitech opstelling :)

[...]

nou het zou op zich inderdaad wel kunnen, maar in de handleiding van logitech staat dat je dit niet moet doen omdat het dan bepaalde signalen iets anders doorgeeft. in mijn situatie was het gelukkig niet nodig geweest. volgens mij is het mogelijk om verlengkabel aan te schaffen via logitech zelf. dan heb je tenminste gegarandeerde kwaliteit. je weet dan dus 100% zeker dat het goed zal werken. mocht je em dan opblazen, heb je grote kans dat logitech je een nieuw setje stuurt.

trouwens.. ik las net dat er een aantal mensen zijn die hun set helemaal uit doen... dat doe ik namelijk nooit! ik heb deze al 9 maand telkens op standby gezet. moet de set echt telkens uit?? echt helemaal uit?? is dat beter? :?
ik heb net gebeld met de logitech technische dienst en zodra ik het woord "verlengen" liet vallen kreeg overduidelijk 'NEE!!' te horen. Nou heeft hij mij niet kunnen uitleggen waarom het niet kan. Ik had ook gevraagd of zij een kabel konden leveren en diezelfde 'NEE!!!' werd in mn oor gedrukt. Ik denk dan dat ik op eigen risico ga proberen zo'n kabel met hoge Q te halen en ik zie wel of het lukt.
zijn er verder nog mensen die hiermee ervaring hebben??

ps: ik kan in de handleiding niets vinden over dat je niet moet proberen te verlengen of dat signalen anders worden doorgegeven :/

[ Voor 7% gewijzigd door dreester op 02-07-2004 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op 02 juli 2004 @ 13:01:
[...]

doh je moet ook nog wel bij je sftware in stellen dat je via je spdf uitgang wil werken. anders doet hij niet veel nee. en om eerlijk te zijn weet ik niet 100 % zeker hoe een live 5.1 spdf precies werkt.
Yep nu is het wel gelukt thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
Digitizers schreef op 02 juli 2004 @ 13:19:
[...]

ik heb net gebeld met de logitech technische dienst en zodra ik het woord "verlengen" liet vallen kreeg overduidelijk 'NEE!!' te horen. Nou heeft hij mij niet kunnen uitleggen waarom het niet kan. Ik had ook gevraagd of zij een kabel konden leveren en diezelfde 'NEE!!!' werd in mn oor gedrukt. Ik denk dan dat ik op eigen risico ga proberen zo'n kabel met hoge Q te halen en ik zie wel of het lukt.
zijn er verder nog mensen die hiermee ervaring hebben??

ps: ik kan in de handleiding niets vinden over dat je niet moet proberen te verlengen of dat signalen anders worden doorgegeven :/
hmm...beetje brutaal aan het worden de helpdesk?

nou ik meende dat iemand dat vertelde. hij had het in de handleiding gelezen.. nouja sorry anywaysz! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eerst hing ie zo
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/pleuris/IM001413.jpg

en nu staat ie zo
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/pleuris/IM001558.jpg

De achterste hangen in de truss

En om nog eens terug te komen op het SPDIF kabeltje
Met nog enkele stukken die ik liggen had, zijnde:

1 mono jack M/M
1 verloop stuk sterei jack V naar cinch
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/pleuris/IM001563.jpg
Hier hangt dan nog een met een verlengstuk aan van 5m naar de Z-680. Alles op passthrough zetten, en geen vuitje in het geluid. Gebruik enkel de rode voor het geluid. Hoewel dat geen verschil maakt

Dus al dat COAX gedoe is zever. SPDIF is een digitaal signaal, er komt 0 of 1 door. Door welk type kabel speelt geen rol. Als de aansluitingen en instellingen kloppen is er geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
ziet er zekers niet verkeerd uit!!

he ik heb een vraag he. een vriend wil hier ff komen om de gamecube aan te sluiten. welke aansluitmogelijkheden heeft de gamecube? COAX? Analoog? optisch? :*)

ik heb dit ontdekt: x1, Digitale AV-uitgang ---> voor geluid? coax?

[ Voor 16% gewijzigd door rikgoodhart op 02-07-2004 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:31
hey, ik heb echt wel zin om een Z680 te kopen, maar hij is zo duur! Nu heb ik op ebay iemand gezien die ze verkoopt voor ongeveer 170 euro (nieuw)! :?

Linkje naar e-bay object

Dit kan toch niet!?! Anders koop ik me zo zeker 1'tje, dit is tenminste betaalbaar, maar is het betrouwbaar?

Ik heb nu een Philips A3.600, maar ik wil iets dat harder kan en vooral een goede sub die niet doorslaat als ik men bass wat hoger zet...
Afbeeldingslocatie: http://www.shopgenie.co.uk/photosProduits/646/ME0000400646_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 14:39:
eerst hing ie zo
[afbeelding]

en nu staat ie zo
[afbeelding]

De achterste hangen in de truss

En om nog eens terug te komen op het SPDIF kabeltje
Met nog enkele stukken die ik liggen had, zijnde:

1 mono jack M/M
1 verloop stuk sterei jack V naar cinch
[afbeelding]
Hier hangt dan nog een met een verlengstuk aan van 5m naar de Z-680. Alles op passthrough zetten, en geen vuitje in het geluid. Gebruik enkel de rode voor het geluid. Hoewel dat geen verschil maakt

Dus al dat COAX gedoe is zever. SPDIF is een digitaal signaal, er komt 0 of 1 door. Door welk type kabel speelt geen rol. Als de aansluitingen en instellingen kloppen is er geen probleem
Lol wat doet die olifanten kop daar aan de muur? >:) Heb je btw die andere boxen ook op de logitech aan gesloten?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2004 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Sinds vandaag heb ik ook een Z-680 :)
Als eerste uitgeprobeerd op de DVD-speler via de digitale coaxiale uitgang (gewoon TV-out kabel gebruikt) . Dat ging prima.
Maar nu ik de set op mijn pc heb aangesloten via het onboard Soundstorm geluid op mijn Abit NF7-S, doen alleen de front left en front right het.

Hoe ik ook probeer de instellingen te veranderen in het Soundstorm-panel of onder het geluidsmenu in het configuratiescherm; het wil me maar niet lukken.
Weet iemand wat ik fout doe? :?

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
Zegato schreef op 09 juli 2004 @ 16:01:
Sinds vandaag heb ik ook een Z-680 :)
Als eerste uitgeprobeerd op de DVD-speler via de digitale coaxiale uitgang (gewoon TV-out kabel gebruikt) . Dat ging prima.
Maar nu ik de set op mijn pc heb aangesloten via het onboard Soundstorm geluid op mijn Abit NF7-S, doen alleen de front left en front right het.

Hoe ik ook probeer de instellingen te veranderen in het Soundstorm-panel of onder het geluidsmenu in het configuratiescherm; het wil me maar niet lukken.
Weet iemand wat ik fout doe? :?
analoog of digitaal aangesloten? op je onboard geluidskaart heb je vaak ook de mogelijkheid om het digitaal met coax aan te sluiten. ik raad je aan dat te doen. heb je ook niets geen gezeur meer met configuraties. en wel ff in windows aanvinken: SPDIFF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
rikgoodhart schreef op 09 juli 2004 @ 16:07:
[...]

analoog of digitaal aangesloten? op je onboard geluidskaart heb je vaak ook de mogelijkheid om het digitaal met coax aan te sluiten. ik raad je aan dat te doen. heb je ook niets geen gezeur meer met configuraties. en wel ff in windows aanvinken: SPDIFF
Hij is analoog aangesloten (dus met de drie 3,5mm jack-plugs).
Mijn onboard soundstorm heeft ook een SPDIF-uitgang, maar daar heb ik atm geen kabel voor handen. Heeft iemand een idee? :?

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
Zegato schreef op 09 juli 2004 @ 16:14:
[...]

Hij is analoog aangesloten (dus met de drie 3,5mm jack-plugs).
Mijn onboard soundstorm heeft ook een SPDIF-uitgang, maar daar heb ik atm geen kabel voor handen. Heeft iemand een idee? :?
ja serieus...ga ff langs bij de mediamarkt. is tot 18.00 open en je heb een WAY better sound..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
rikgoodhart schreef op 09 juli 2004 @ 16:25:
[...]
ja serieus...ga ff langs bij de mediamarkt. is tot 18.00 open en je heb een WAY better sound..
morgen haal ik me die kabel wel, maar ik vraag me af waar dit aan ligt?
Alleen op "stereo x2" kan ik uit 4 speakers geluid krijgen. :?
(ook met het afspelen van DVD's)

Kan iemand die de speakers ook analoog heeft aangesloten op zijn geluidskaart de instellingen even doorpassen? :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
Zegato schreef op 09 juli 2004 @ 17:13:
[...]

Kan iemand die de speakers ook analoog heeft aangesloten op zijn geluidskaart de instellingen even doorpassen? :)
dit moet denk ik wel iets te maken hebben met je instellingen. ik heb het voorheen ook op analoog gehad. daar werkte alles wel naar behoren...maar wel na veel instellen. ik neem aan de je je instellingen al op 5.1 heb gezet etc...ja..reinstall driver? dan reset je alle instellingen en kun je opnieuw beginnnen. kijken of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zegato schreef op 09 juli 2004 @ 17:13:
[...]
Stereo X2 wilt ook per definitie zeggen dat het 2x stereo is, en 2 x 2 = 4 (althans de laatse keer dat ik de optelling gemaakt heb :) )

Je kan het ook op de dolby presets zetten, dan heb je de voorste kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Schorre schreef op 02 juli 2004 @ 16:45:
hey, ik heb echt wel zin om een Z680 te kopen, maar hij is zo duur! Nu heb ik op ebay iemand gezien die ze verkoopt voor ongeveer 170 euro (nieuw)! :?

Linkje naar e-bay object

Dit kan toch niet!?! Anders koop ik me zo zeker 1'tje, dit is tenminste betaalbaar, maar is het betrouwbaar?

Ik heb nu een Philips A3.600, maar ik wil iets dat harder kan en vooral een goede sub die niet doorslaat als ik men bass wat hoger zet...
[afbeelding]
Dit bedrijf zit in Canada, en om te verzenden naar de US rekenen ze al C$69,99, dus om te verzenden naar Europa zal nog wel iets duurder zijn.. Verder komt er nog C$20 bij op voor handling en verzekering, dus al met al zal het knap duur zijn om te verzenden. Verzenden naar de USA kost alleen al C$82,99, dat is €46,33, kun je nagaan wat het kost om te verzenden naar Nederland. Ik denk dat ik t dan voor dat prijsverschil liever in Nederland koop... Iets meer zekerheid :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Vandaag heb ik me een SPDIF-kabel gehaald en de Z-680 aangesloten op mijn onboard geluid (NForce 2 Soundstorm).
Alleen in Winamp etc heb ik nog steeds 2.1 geluid :|
In PowerDVD heb ik daarentegen gewoon mooi 5.1 geluid...
Weet iemand waar dit aan ligt? :?
Bij de geluidsinstellingen staat het overigens netjes op "5.1".

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Laat ik mijn setje dan ook eens posten :).

Afbeeldingslocatie: http://thuis.yapser.nl/pics/bureau.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thuis.yapser.nl/pics/rear.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thuis.yapser.nl/pics/sub1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thuis.yapser.nl/pics/sub2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 07:15

Brazza

Byte me!

Beetje klein buro vind je niet? De opstelling van de boxen mogen ook wel wat verder uit elkaar.
Is ook niet al te best voor je monitor(en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Brazza schreef op 10 juli 2004 @ 18:06:
Beetje klein buro vind je niet? De opstelling van de boxen mogen ook wel wat verder uit elkaar.
Bureau valt mee, je ziet maar een klein deel. IRL is ie 2 x zo lang :)

Speakers staan ver genoeg uit elkaar, ze zijn magnetisch afgeschermd dus de moni's hebben er ook geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
Brazza schreef op 10 juli 2004 @ 18:06:
die boxen zijn volgens mij shielded. dus niet schadelijk voor je monitoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

Yapser schreef op 10 juli 2004 @ 18:00:
Laat ik mijn setje dan ook eens posten :).

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
kijk.. dat zijn de setjes.. hij bevalt mij al een half jaar uitstekend! _/-\o_

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Zegato schreef op 10 juli 2004 @ 17:37:
Vandaag heb ik me een SPDIF-kabel gehaald en de Z-680 aangesloten op mijn onboard geluid (NForce 2 Soundstorm).
Alleen in Winamp etc heb ik nog steeds 2.1 geluid :|
In PowerDVD heb ik daarentegen gewoon mooi 5.1 geluid...
Weet iemand waar dit aan ligt? :?
Bij de geluidsinstellingen staat het overigens netjes op "5.1".
duude 8)7
goh winamp is ook maar 2.1 mp3 is namelijk nooit in 5.1 uit gekomen het is zelfs maar 2.0 . een beetje lezen kan geen kwaad hoor. je kan er alleen maar slimmer door worden

[ Voor 2% gewijzigd door Shunt op 10-07-2004 22:20 . Reden: mega fouDje :P ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
Shunt schreef op 10 juli 2004 @ 21:36:
[...]

duude 8)7
goh winamp is ook maar 2.1 mp3 is namelijk nooit in 5.1 uit gekomen het is zelfs maar 2.0 . een beetje lezen kan geen kwaat hoor. je kan er alleen maar slimmer door worden
goh duuude.. |:(

je kunt kiezen voor DD PL2 music. je muziek wordt dan gelijk door alle boxen gestuurd. dat is een optie die bij hem blijkbaar niet werkt. daarvoor vraagt hij hier hulp.

"een beetje lezen kan geen kwaaD hoor...jij kan er alleen maar slimmer door worden" .... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

rikgoodhart schreef op 10 juli 2004 @ 21:42:
[...]

goh duuude.. |:(

je kunt kiezen voor DD PL2 music. je muziek wordt dan gelijk door alle boxen gestuurd. dat is een optie die bij hem blijkbaar niet werkt. daarvoor vraagt hij hier hulp.

"een beetje lezen kan geen kwaaD hoor...jij kan er alleen maar slimmer door worden" .... :r
Dat kan ik uit zijn bericht nergens lezen hoor. Het is altijd zo geweest dat met winamp een standaard 2 kanaals geluid er uit komt. Dat veranderd niets behalve misschien een plugin die DD simuleert, waar jij het over hebt is een simulatie dat hij een soort van FAKE 5.1 maakt van een sterio geluid. En dit moet hij dan ook zelf bij efect's instellen. En dit gaat NOOIT van zelf. Hij kan echter wel op zijn soundstorm instellen dat de controller van zelf alles naar DD codeert. Alleen volgens mij veranderd hi dan ook games die dus in 5,1 komen naar DD. wat niet echt mooi is.

En deze user heeft totaal nog niets gezocht alleen maar gevraagd in deze topic. Dat is een beetje vervelend vooral als die vraag 2 post terug nog beantwoord is.

[ Voor 10% gewijzigd door Shunt op 10-07-2004 22:23 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
mja..zal vast waar kunnen zijn wat je zegt. ik kijk het nu allemaal even niet na of dat op te maken is uit zijn post. mareh...mijn setje..nog steeds tevreden! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik op het moment creative inspire 6700. Maar geluid vind ik best tegenvallen.
Ben eigenlijk van plan om Z-680 te kopen, weet iemand of er veel verschil tussen deze 2 is.
Neem aan dat die z-680 natuurlijk beter klinkt 300 euro vs 100?.
Sats van 6700 zijn maar 8 watt geloof ik en midspeaker 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 02:50:
Ik gebruik op het moment creative inspire 6700. Maar geluid vind ik best tegenvallen.
Ben eigenlijk van plan om Z-680 te kopen, weet iemand of er veel verschil tussen deze 2 is.
Neem aan dat die z-680 natuurlijk beter klinkt 300 euro vs 100?.
Sats van 6700 zijn maar 8 watt geloof ik en midspeaker 20.
of er veel verschil is? een WERELD van verschil O-)

ben hier lekker fanatiek bezig de z-680 aan te prijzen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Shunt schreef op 10 juli 2004 @ 21:36:
[...]

duude 8)7
goh winamp is ook maar 2.1 mp3 is namelijk nooit in 5.1 uit gekomen het is zelfs maar 2.0 . een beetje lezen kan geen kwaad hoor. je kan er alleen maar slimmer door worden
Dude, als je het topic eens door had gelezen, dan zag je dat ik al veel eerder configuratieproblemen had met mijn set ;) Blijkbaar weet je ook niet de afkorting van "etc", want het werkte in meerdere programma's niet goed.

Bovendien is het "slimmer van" worden in deze zinsconstructie en niet "slimmer door". En duh, natuurlijk heb ik gezocht, maar die plug-ins in Winamp 2.** zijn niet te doen.

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Zegato schreef op 11 juli 2004 @ 14:46:
[...]

Dude, als je het topic eens door had gelezen, dan zag je dat ik al veel eerder configuratieproblemen had met mijn set ;) Blijkbaar weet je ook niet de afkorting van "etc", want het werkte in meerdere programma's niet goed.

Bovendien is het "slimmer van" worden in deze zinsconstructie en niet "slimmer door". En duh, natuurlijk heb ik gezocht, maar die plug-ins in Winamp 2.** zijn niet te doen.
wel het zijn niet eens problemen het zijn gwoon de normale functies van je programma's met winamp heb je sterio met dvd heb je 5.1 dan werkt het gewoon. voor de rest lees je het boekej bij je Z-680 maar eens gewoon door. dan lees je dat je met het effect knopje een emulator in kan schakelen die het 2.0 geluid naar 2x2 of 5.1 kan om vormen. alles wat jij vraagt / bescrijft is 100x in het topic trug te vinden.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Shunt schreef op 11 juli 2004 @ 15:05:
[...]

wel het zijn niet eens problemen het zijn gwoon de normale functies van je programma's met winamp heb je sterio met dvd heb je 5.1 dan werkt het gewoon.
Zo werkt dat niet "gewoon". Je hebt toch niet voor niets een 5.1-setje aangeschaft? Er zijn zat mogelijkheden volgens mij om dat probleem op te lossen.
voor de rest lees je het boekej bij je Z-680 maar eens gewoon door. dan lees je dat je met het effect knopje een emulator in kan schakelen die het 2.0 geluid naar 2x2 of 5.1 kan om vormen. alles wat jij vraagt / bescrijft is 100x in het topic trug te vinden.
Joh! Dát wist ik nog niet!

Als je je Logitech optisch aansluit, dan heb je het volgende op je display staan:

Input: Optical
Effect: Digital

En daar valt dus niets aan te veranderen.
Lees jij dus maar eens het boekje door voordat je hier begint te blaten.

FFS, we zijn hier om elkaar te helpen en niet om betweterig te verkondigen hoe stom elkaars vragen wel niet zijn.

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Zegato schreef op 11 juli 2004 @ 15:51:
[...]

Zo werkt dat niet "gewoon". Je hebt toch niet voor niets een 5.1-setje aangeschaft? Er zijn zat mogelijkheden volgens mij om dat probleem op te lossen.

[...]

Joh! Dát wist ik nog niet!

Als je je Logitech optisch aansluit, dan heb je het volgende op je display staan:

Input: Optical
Effect: Digital

En daar valt dus niets aan te veranderen.
Lees jij dus maar eens het boekje door voordat je hier begint te blaten.

FFS, we zijn hier om elkaar te helpen en niet om betweterig te verkondigen hoe stom elkaars vragen wel niet zijn.
jij hebt dus echt niets begrepen wat er in heel dit topic staat
onder de knop EFECT zitten opties als 2x stereo en dolby music en dolby movie simpel als dat. het hangt er van af hoe je hem hebt aan gesloten als je hem direct dus via de 3 mini jacks hebt aan gesloten staat er ook nog 6 channel direct.
maar verder kan je daar alles mee regelen en zeg nu aub niet dat het niet zo is. want ik heb er verdomme hier een op mijn pc zitten en geloof me onder de effect knop kan ik een stereo kanaal naar 2x2 of naar dolby 5.1 emuleren.

en dan nog iets als hij op OPTICAL staat heb je hem niet via de SPIF aan gesloten maar via de optical kabel. dat is weer een heel ander verhaal maar ook daar mee kan je gewoon bij het KNOPJE EFFECT instellen of je hem in 2x stereo of in DD wil hebben hoor.

en ik zeg niet dat je vraag stom is ik zeg alleen dat het al zeker 100x in het topic naar voren is gekomen. en dat het heel duidelijk in je manuel staat.

[ Voor 17% gewijzigd door Shunt op 11-07-2004 16:42 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Shunt schreef op 11 juli 2004 @ 16:39:
[...]

jij hebt dus echt niets begrepen wat er in heel dit topic staat
onder de knop EFECT zitten opties als 2x stereo en dolby music en dolby movie simpel als dat. het hangt er van af hoe je hem hebt aan gesloten als je hem direct dus via de 3 mini jacks hebt aan gesloten staat er ook nog 6 channel direct.
maar verder kan je daar alles mee regelen en zeg nu aub niet dat het niet zo is.
FFS, je bent te stronteigenwijs om van me aan te nemen dat het simpelweg zo IS!
Wedden voor een retourtje Tilburg-Maastricht dat het zo is??
Ga alsjeblieft een optische kabel halen dude and see for your self.
want ik heb er verdomme hier een op mijn pc zitten en geloof me onder de effect knop kan ik een stereo kanaal naar 2x2 of naar dolby 5.1 emuleren.
en dan nog iets als hij op OPTICAL staat heb je hem niet via de SPIF aan gesloten maar via de optical kabel. dat is weer een heel ander verhaal maar ook daar mee kan je gewoon bij het KNOPJE EFFECT instellen of je hem in 2x stereo of in DD wil hebben hoor.

en ik zeg niet dat je vraag stom is ik zeg alleen dat het al zeker 100x in het topic naar voren is gekomen. en dat het heel duidelijk in je manuel staat.
Punt 1: Het is SPDIF en niet SPIF.
Punt 2: Als je dit geen optische toslink kabel vindt, dan weet ik het ook niet meer:
Afbeeldingslocatie: http://www.dali-shop.de/Zubehor/Diverses/Toslink.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lifatec.com/PTOS.jpg
Met dat ellendige ding is ie op mijn Soundstorm aangesloten en neem nou maar van me aan; er valt niets buiten "digital" te kiezen.

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Zegato schreef op 11 juli 2004 @ 16:53:
[...]

FFS, je bent te stronteigenwijs om van me aan te nemen dat het simpelweg zo IS!
Wedden voor een retourtje Tilburg-Maastricht dat het zo is??
Ga alsjeblieft een optische kabel halen dude and see for your self.

[...]

[...]

Punt 1: Het is SPDIF en niet SPIF.
Punt 2: Als je dit geen optische toslink kabel vindt, dan weet ik het ook niet meer:
[afbeelding]
[afbeelding]
Met dat ellendige ding is ie op mijn Soundstorm aangesloten en neem nou maar van me aan; er valt niets buiten "digital" te kiezen.
SPDIF is coaxiaal en niet optich. daar hebben wij dus een mis comunicatie. met optical kan ik niet meer proberen omdat mijn kabel geknakt is. probeer nu maar eens een COAX kabel en ik garandeer je dat alles werkt. we zitten hier gewoon langs eklaar af te lullen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Shunt schreef op 11 juli 2004 @ 17:20:
[...]

SPDIF is coaxiaal en niet optich. daar hebben wij dus een mis comunicatie. met optical kan ik niet meer proberen omdat mijn kabel geknakt is. probeer nu maar eens een COAX kabel en ik garandeer je dat alles werkt. we zitten hier gewoon langs eklaar af te lullen.
Dat klopt :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
_/-\o_ so cute :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Ik ben ook aan het kijken naar een nieuwe speakerset, en ik vind de Logitech Z680 errug geil... maar die vind ik ook wel erg duur, dus ik overweeg de Z640. Ik heb hierover een vraag.

Ik heb een DVD speler een een PC (joh). De DVD speler is nu via Scart aangesloten op mijn TV, en het geluid van de DVD speler gaat ook over mijn TV. Omdat dit geluid niet echt geweldig is, zou ik graag mijn DVD speler ook op de nieuwe speakerset aansluiten. Ik vind het niets om steeds stekkers in- en uit te pluggen, dus wil ik de DVD speler en mijn computer tegelijk aansluiten op de speakerset. Als ik dan een DVD kijk dat ik dan surround geluid heb, en als ik achter mijn pc zit en een DVD op zet dat ik dan ook surround geluid heb.

Mijn DVD speler kan ik aansluiten met 6 tulp stekkers, optisch en coaxiaal. Omdat ik mijn pc ook analoog moet aansluiten, wil ik graag een speakerset waarbij ik analoog en optisch of coaxiaal aan kan sluiten, of de mogelijkheid moet er zijn om twee sets analoog aan te sturen. Nu heb ik een aantal reviews gelezen, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk welke set nou welke aansluitingen heeft.

Mijn vraag is dan ook:
Op welke speakerset (Z640 of Z680) kan ik mijn DVD speler en pc tegelijk aansluiten?
Mijn kamer is 4*4 meter, en de muren lopen schuin in een punt toe (zolder), is een Z680 dan overkill?

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gel*l of gef*ck het maakt mij niets uit

Als je muziek (CD of MP3, ...) via een soundcard met digitale output (optisch of COAX) hebt kan je met een Z-680 perfect kiezen tussen Stereo, Stereo X2, DD Music en DD movie. Als je een digitaal geluidssignaal zoals in een DVD of Divx, dan kan je NIET kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 17:36:
Gel*l of gef*ck het maakt mij niets uit

Als je muziek (CD of MP3, ...) via een soundcard met digitale output (optisch of COAX) hebt kan je met een Z-680 perfect kiezen tussen Stereo, Stereo X2, DD Music en DD movie. Als je een digitaal geluidssignaal zoals in een DVD of Divx, dan kan je NIET kiezen.
optisch == digitaal :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Zegato schreef op 11 juli 2004 @ 17:41:
[...]

optisch == digitaal :)
coax ook ;). maar ik snap niet dat jij met optic niet uit de efects kan kiezen. ik ga eens zoeken naar een ander kabeltje en probeer het hier eens volgens mij hoort het gewoon te werken hoor. probeer in tussen eens met een COAX kabel (dus een kabeltje van een tvout ofzo even tussen je pod en je geluidskaart te stoppen en kij keenws wat er dan uit komt)

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:31
Res-q schreef op 09 juli 2004 @ 20:01:
[...]

Dit bedrijf zit in Canada, en om te verzenden naar de US rekenen ze al C$69,99, dus om te verzenden naar Europa zal nog wel iets duurder zijn.. Verder komt er nog C$20 bij op voor handling en verzekering, dus al met al zal het knap duur zijn om te verzenden. Verzenden naar de USA kost alleen al C$82,99, dat is €46,33, kun je nagaan wat het kost om te verzenden naar Nederland. Ik denk dat ik t dan voor dat prijsverschil liever in Nederland koop... Iets meer zekerheid :)
Idd, maar heb niet al te veel geld... Dan zal het een goedkoper setje worden. Iemand goede/slechte ervaring met de Logitech Z5300? Of iets anders dat aan te raden valt voor max 200 eurie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Schorre schreef op 11 juli 2004 @ 18:23:
[...]

Idd, maar heb niet al te veel geld... Dan zal het een goedkoper setje worden. Iemand goede/slechte ervaring met de Logitech Z5300? Of iets anders dat aan te raden valt voor max 200 eurie?
voor max 200 euro heb je een heel mooi setje aan de Z5300 een vriend van me heeft hem ook en klinkt zeer zuiver en gaat ook flink hard ;).

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Mijn setje :)

Gewoon een link, crossposten is niet zo netjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik mijn setje dan ook maar even posten :) Ik heb de Logitech Z-680 aangesloten op mijn TV en mn Audigy 2.

Voor:
Afbeeldingslocatie: http://www.jwbierman.nl/stuff/opstellingboxenvoor.jpg

Achter:
Afbeeldingslocatie: http://www.jwbierman.nl/stuff/opstellingboxenachter.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 12:13:
Laat ik mijn setje dan ook maar even posten :) Ik heb de Logitech Z-680 aangesloten op mijn TV en mn Audigy 2.

Voor:
[afbeelding]

Achter:
[afbeelding]
Kwijl!

Heb je em net nieuw?

Ik probeer em al 2 weken te krijgen, maar steeds is ie overal uitverkocht... erg slecht leverbaar! :(

Weet iemand nog een zaak waar ie wel op voorraad is voor onder de 330 euro? ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neuh ik heb em al heel lang. Anderhalf jaar geleden kocht ik mijn eerste, maar die ging snel stuk. Dit is nu mijn 2e set (gekregen in september 2003 ongeveer). Had altijd de boxen op mijn bureau staan, maar heb ze net maar eens opgehangen :)

Het ziet er beter uit (vind ik) en ik heb nu veel meer ruimte op mijn bureau. Toen ik em kocht moest ik ook heel lang wachten tot hij leverbaar was. Ik kan je wel aanraden om door te zetten en gewoon te blijven wachten, want deze set is het wachten waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deel twee van de vorige thread gelezen en wat blijkt de meeste mensen die klagen over het hebben van een te "laag volume" van de z-680 hebben geen last van ruis. Ik kon daarentegen niet terugvinden dat iemand last heeft van ruis met een te "laag volume" (8>
Toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 12:13:

Voor:
[afbeelding]

Achter:
[afbeelding]
wat heb je daar als extra input device op je pod aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik van iemand een gratis (zonder aanmelding) uploadsite krijg om m'n jpg up te loaden kan je ook genieten van pics van m'n lekkere Z680 :)
Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img44.exs.cx/img44/6447/1836.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img23.exs.cx/img23/1172/3333.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img45.exs.cx/img45/4946/2009.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img38.exs.cx/img38/1762/z680.jpg

Ik hoop dat ik hiermee nog de twijfelaars overtuigd heb :p
ECHT EEN TOPSETJE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rikgoodhart schreef op 13 juli 2004 @ 15:08:
[...]

wat heb je daar als extra input device op je pod aangesloten?
de decoder van de tv (van de schotel). Die wil ik nog via coax aansluiten, maar weet niet zeker of dat kan en dit is dus een voorlopige oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deech2005
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-05-2021
Hoi,

Heb net de Z-680 gekocht voor 320 euro. Bedoeling is een dvd-speler, Xbox, PS2 en NGC op aan te sluiten. De dvd-speler kan ik via Coax aansluiten maar de consoles kan ik enkel één voor één aansluiten. Daarmee bedoel ik niet allemaal tegelijk. Bestaat daar een bepaalde manier voor om dit wel te kunnen of moet ik gewoon elke keer kabeltje verwisselen? Mijn Mini-Disc Walkman gebruikt de optisch ingang dus weinig plaats voor meer.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt je DVD speler via coax
Je PS2 of Xbox optisch
Je Gamecube je in de line in steken (mbv een extra y-kabeltje)

Jij kan dus tegelijk 3 dingen aansluiten. (als je nog een pc hebt sluit je die erbij aan analoog achteraan)

Je moet enkel de xbox en ps2 wisselen

EDIT: srry, jaah..je MD er soms ff uithalen..ofwel kijken om de ps2 of xbox analoog aan te sluiten

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie de startpost voor een belangrijke mededeling! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deech2005
  • Laatst online: 06-05-2021
Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 18:31:
Je kunt je DVD speler via coax
Je PS2 of Xbox optisch
Je Gamecube je in de line in steken (mbv een extra y-kabeltje)

Jij kan dus tegelijk 3 dingen aansluiten. (als je nog een pc hebt sluit je die erbij aan analoog achteraan)

Je moet enkel de xbox en ps2 wisselen

EDIT: srry, jaah..je MD er soms ff uithalen..ofwel kijken om de ps2 of xbox analoog aan te sluiten
Bedankt Tjeu, dacht al zoiets. Spijtig dat ik moet wisselen met PS2 en Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 18:37:
Zie de startpost voor een belangrijke mededeling! :)
voor de mensen die geen zin hebben om terug te gaan naar de startpost:
Er vindt ondertussen nog steeds een verschuiving van het productaanbod van Logitech plaats, waardoor sommige producten wat afgezwakt en/of aangesterkt mogen worden in bijvoorbeeld de startpost. Ik neem er de moeite niet meer voor, dus aan iemand anders de eer om er tijd en moeite in te stoppen om het topic weer nieuw leven in te blazen. Voel je vrij om mijn lay-out daarvoor te gebruiken.

Eraser
iemand zin? ik namelijk niet echt.. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

py.mosjuh schreef op 10 juli 2004 @ 18:48:
[...]

kijk.. dat zijn de setjes.. hij bevalt mij al een half jaar uitstekend! _/-\o_
Mij ook, jammer dat ik in een flat woon zodat ik de bass niet wat kan oppeppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVLK
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Ik heb nu net ook de Z-680 voor bij me pc gekocht, maar nu heb ik hem coax aangesloten maar als ik nu zeg maar een dvd probeer met powerdvd stottert hij als een gek (Heb ook op spidf ofzo gezet in menu) en als ik nu 6 speakers selecteer gaat hij weer gewoon spelen.
Ook in mij creative menu (Heb een audigy 2 zs) dan kun je ook de speakers testen met die vrouwestem...maar bij mij komt er alleen maar uit de 2 voorste speakers geluid.

Ik heb hem maar coax aangesloten omdat veel mensen dat aanraden...maar zit er nu echt zoveel verschil tussen anoloog en coax aangesloten??
Wat is nu het voor of tegendeel.

[ Voor 20% gewijzigd door JVLK op 21-07-2004 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JVLK schreef op 21 juli 2004 @ 13:51:
Ik heb hem maar coax aangesloten omdat veel mensen dat aanraden...maar zit er nu echt zoveel verschil tussen anoloog en coax aangesloten??
Wat is nu het voor of tegendeel.
Als je eventjes gezocht zou hebben zou je het volgende gevonden hebben.

Het SPDIF signaal klinkt wat voller (als je de mogelijkheid om makkelijk tussen beide te wisselen moet je de test maar eens doen). Indien je de set zo aansluit doet de decoder van de logitech de conversie van het digitaal signaal naar de speakers. Op deze manier wordt de PC ontlast. Het testsignaal van de audigy's wordt niet over het SPDIF signaal doorgeven, daarom krijg je maar een 2 signaal.

Je hebt hopelijk je SPDIF op passthrough gezet in de settings van de audigy als je dan ook de SPDIF van powerDVD gebruikt zou het goed moeten gaan (zonder stottotttotreeereen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Ik heb alleen in het audigy menu digitaale uitvoer geselecteerd!!
Kan nergens SPDIF Passthrough vinden in de settings?

Laat maar..heb het gevonden 8)
Dank u

Hielp niet...nu kreeg ik veel gekraak uit mijn speakers en helemaal geen geluid?
Hij springt ook niet automatisch over van stereo naar dts? :'(

[ Voor 48% gewijzigd door JVLK op 21-07-2004 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is raar.

Het automatisch overschakelen gaat automtisch (logisch ;)). Zeker dat er geen kink in de kabel zit. Post wat specs van de PC, dat kan misschien wat duidelijkheid brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:35

Bjk

Heb sinds dinsdag ook mijn Logitech z-680 ben er erg tevreden over. Alleen heb ik het idee dat mijn 2 front speakers harder gaan (meer aanwezig zijn) als mijn rear speakers ook als bijv het geluid in een DVD van achter zou moeten komen. Er komt wel geluid uit, maar overstemd de rest niet dus je merkt niet echt dat er vanachter iets aan komt.

Ik heb KX Drivers geinstalleerd, hebben jullie een idee hoe ik de rear harder kan zetten, of bij te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 16:50:
Dat is raar.

Het automatisch overschakelen gaat automtisch (logisch ;)). Zeker dat er geen kink in de kabel zit. Post wat specs van de PC, dat kan misschien wat duidelijkheid brengen
Naaa..hoeft niet meer, is al gelukt het lag aan powerdvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JVLK schreef op 21 juli 2004 @ 22:17:
[...]
Naaa..hoeft niet meer, is al gelukt het lag aan powerdvd.
Tadaa

Goede instellingen maken goede vriendjes :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
hey...ik heb net eens een test gedaan met de afstandsbediening.
dan krijg je dus al dat geruis over je boxen om te testen of ze allemaal werken.
heb trouwens de z-680.

de volgorde is bij mij als volg:

linksvoor
center speaker
rechtsvoor
linksachter
rechtsachter

moet dit niet zijn:

linksvoor
center speaker
rechtsvoor
rechtsachter
linksachter

?? zou iemand anders dit met de z-680 ook kunnen proberen? welke volgorde krijg jij? anders heb ik het waarschijnlijk gewoon verkeerd aangesloten :X :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Logitech Z-2200 ken je die ook op een reciever aan sluiten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 00:18:
tuurlijk... als je em analoog kan aansluiten, dan kun je deze dus ook analoog aan je reciever hangen. je reciever zorgt dan voor de codering naar dd digtal of DTS :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rikgoodhart schreef op 22 juli 2004 @ 00:20:
[...]

tuurlijk... als je em analoog kan aansluiten, dan kun je deze dus ook analoog aan je reciever hangen. je reciever zorgt dan voor de codering naar dd digtal of DTS :*)
Dus dan hoef ik ook dat afstandbedieninkje van de set niet meer te gebruiken? Heeft wel iemand een logitech set op een reciever staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rikgoodhart schreef op 22 juli 2004 @ 00:15:
?? zou iemand anders dit met de z-680 ook kunnen proberen? welke volgorde krijg jij? anders heb ik het waarschijnlijk gewoon verkeerd aangesloten :X :z
Kijk je kabeltjes maar eens goe na ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 00:18:
Als je enkel naar de radio wilt luisteren lijkt het mij makkelijker om die op de line-in van de soundcard te steken. Als het natuurlijk ergens anders staat...

En voor een 2.1 set moet je niet op DTS en Dolby Digital rekenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:35

Bjk

Rikgoodhart ik krijg deze volgorde:

linksvoor
center speaker
rechtsvoor
rechtsachter
linksachter

Kan iemand dit beantwoorden:
Bjk schreef op 21 juli 2004 @ 20:30:
Heb sinds dinsdag ook mijn Logitech z-680 ben er erg tevreden over. Alleen heb ik het idee dat mijn 2 front speakers harder gaan (meer aanwezig zijn) als mijn rear speakers ook als bijv het geluid in een DVD van achter zou moeten komen. Er komt wel geluid uit, maar overstemd de rest niet dus je merkt niet echt dat er vanachter iets aan komt.

Ik heb KX Drivers geinstalleerd, hebben jullie een idee hoe ik de rear harder kan zetten, of bij te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bjk schreef op 21 juli 2004 @ 20:30:

Bij de Z-680 is vooral de plaatsing heeeeeeel belangrijk, ook de manier van aansluiten is belangrijk. Als het analoog is aangesloten kan je normaal met de surround mixer de achterste iets meer laten geven. Je kan natuurlijk ook eventjes testen en de achterste speakers wisselen met de voorste. Op die manier weet je of het aan de aansturing, de plaatsing of de bron ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 09:48:
[...]

Als je enkel naar de radio wilt luisteren lijkt het mij makkelijker om die op de line-in van de soundcard te steken. Als het natuurlijk ergens anders staat...

En voor een 2.1 set moet je niet op DTS en Dolby Digital rekenen :)
Dat weet ik ook wel maar ik vind het onhandig om steeds die kabels om te wisselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
Bjk schreef op 22 juli 2004 @ 10:57:
Rikgoodhart ik krijg deze volgorde:

linksvoor
center speaker
rechtsvoor
rechtsachter
linksachter
[...]
hmmm...kan nog iemand dat testen...want nu heeft of Bjk het fout...of ik :) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelkoek
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-12-2024
rikgoodhart schreef op 22 juli 2004 @ 15:46:
[...]

Ik heb de Z-5300, en die geeft zelfde volgorde als die Bjk geeft. van de 680 weet ik het niet maar ik neem aan dat die het zelfde is.

I do what I like and I like what I do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu een fortissimo II 4.1 en een philips a 2500 4.1 setje.
maar aangezien ik mijn systeem toch veel gebruik ben ik erover na aan het denken om een logitech Z5300 te kopen met een Creative audigy2 zs aan te gaan schaffen. Maar ik vraag me af of het prijsverschil tussen de z5300 en bv. de creative inspire 5400 of 7700 waard is? ik bedoel dat scheelt best wat... is de geluidkwaliteit enzo beter? vermogen zal wel wat schelen dat geloof ik wel.

edit: oja, de z5300 is ook analoog aangesloten toch?

edit2: wat zou ik btw nog kunnen krijgen voor een fortissimo II 4.1 en een philips a2500 4.1 setje, op markplaats:D natuurlijk.(dat is zo'n wit setje met beetje ronde satelietjes en een ronde subwoofer)? (ik vraag het hier omdat het hoeveel is dit nog waard topic gesloten is en ik wil het nu weten).

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelkoek
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-12-2024
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 16:32:
edit: oja, de z5300 is ook analoog aangesloten toch?
yep

I do what I like and I like what I do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

rikgoodhart schreef op 22 juli 2004 @ 15:46:
[...]

Bjk heeft het goed..zo gaat het bij mij ook, en op mijn normale home theather system ook.

En dan nog effe een vraagje van mij..wat is het beste voor games anoloog aansluiten of coax?
Want nu had ik even UT2004 geprobeerd omdat die dolby digital is..maar op coax sprint hij niet over ofzo..blijft gewoon op stereo staan?
En ik kun nu niet echt zeggen dat ik de kogels enzo om mijn oren hoor vliegen.
Met dvd's wel hoor..maar daar gebruik ik mijn pc niet voor.

[ Voor 40% gewijzigd door JVLK op 22-07-2004 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Laatst online: 25-03-2017
vraagje voor de Z-5300 bezitters:

Wordt bij jullie de heatsink op de achterkant van de subwoofer ook zo heet als het setje een tijdje op het hoogste volume heeft gestaan? Ik kan m'n handen er niet langer dan een paar seconden ophouden..

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
JVLK schreef op 22 juli 2004 @ 19:48:
[...]

Bjk heeft het goed..zo gaat het bij mij ook, en op mijn normale home theather system ook.

En dan nog effe een vraagje van mij..wat is het beste voor games anoloog aansluiten of coax?
Want nu had ik even UT2004 geprobeerd omdat die dolby digital is..maar op coax sprint hij niet over ofzo..blijft gewoon op stereo staan?
En ik kun nu niet echt zeggen dat ik de kogels enzo om mijn oren hoor vliegen.
Met dvd's wel hoor..maar daar gebruik ik mijn pc niet voor.
ok de doorbraak...ik heb het maar omgedraait. nu doeti hij het bij mij ook goed :)

mareh...dat viel mij ook op..met games springt het niet op dolby digital... waarom weet ik eigenlijk ook niet...echt heel jammer!! iemand een oplossing?

volgens mij als je het analoog op een audigy aansluit, zorgt deze voor het coderen naar DD digtal ...maarja...beste is natuurlijk dat je gewoon je coax aansluiting voor kon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rikgoodhart schreef op 22 juli 2004 @ 22:02:
[...]

ok de doorbraak...ik heb het maar omgedraait. nu doeti hij het bij mij ook goed :)

mareh...dat viel mij ook op..met games springt het niet op dolby digital... waarom weet ik eigenlijk ook niet...echt heel jammer!! iemand een oplossing?

volgens mij als je het analoog op een audigy aansluit, zorgt deze voor het coderen naar DD digtal ...maarja...beste is natuurlijk dat je gewoon je coax aansluiting voor kon gebruiken.
Dolby Digitaal is een speciaal protocol waarbij de decoder niet de geluidskaart is maar een ander apparaat, zoals de versterker (of de pod in het geval van de Z-680). Dit wil zeggen dat het geluidsignaal totaal anders wordt doorgestuurd. Bij spelletjes en zo moet ge geluidskaart in samenwerking met het spel het juiste geluid naar de juiste speaker sturen. Dit gebeurd dus gewoon analoog. Spelletjes zal je dus enkel analoog kunnen spelen, of in stereo of stereo X2 als het het SPDIF wordt aangestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

eerste even zeggen dat ik nieuw ben op dit forum en net een z680 heb gekocht.

Had em eerst op een goedkope dvd speler aangesloten.
Wonderful sound, echt beestig goed!
Nu heb ik em op mijn pc aangesloten en wil hier via men pc eens een dvd draaien.
Ik zet het effect op pl2 movie....en het geluid is bijlange niet zo goed als op mijn 'echte dvd speler'
Vind het wel spijtig dat ik niet hetzelfde geluid verkrijg op mij pc bakje.
Ik krijg wel geluid uit alle boxen, maar het lijkt niet zo spectaculair als op een dvd speler.....
Is die pl2 maar een simulatie tov de coaxiale verbinding met een dvd-speler?
Kan iemand hier meer helderheid in geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 00:38:
Had em eerst op een goedkope dvd speler aangesloten.
Wonderful sound, echt beestig goed!
Nu heb ik em op mijn pc aangesloten en wil hier via men pc eens een dvd draaien.
Ik zet het effect op pl2 movie....en het geluid is bijlange niet zo goed als op mijn 'echte dvd speler'
Vind het wel spijtig dat ik niet hetzelfde geluid verkrijg op mij pc bakje.
Ik krijg wel geluid uit alle boxen, maar het lijkt niet zo spectaculair als op een dvd speler.....
Is die pl2 maar een simulatie tov de coaxiale verbinding met een dvd-speler?
Kan iemand hier meer helderheid in geven?
Je kan geen appelen met konijnen vergelijken. Als je brongeluid anders is kan je de vergelijking niet maken. Je DVD zal waarschijnlijk een digitale uitgang hebben, je PC niet (of toch niet zo aangesloten zijn).

Het digitale signaal zorgt ervoor dat alles door de (juiste) speaker wordt gestuurd, het geeft ook een iets warmer geluidsignaal, maar dat merk je hoofdzakelijk bij goede muziek (dus geen gabbermuziek 8)7 ). In theorie is het wel mogelijk om je soundkaart de surround signalen te laten decoderen. Geef eens wat meer specs (type sound, welke aansluitingen, ...). Maar als het digitaal kan dan zou het geluid hetzelfde moeten zijn

Go For it Baby }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn pc heb ik het gewoon via de analoge kabeltjes aangesloten, op mijn dvd speler coaxciaal...
Vroeg me af of dat de pl2 optie op je pod een simulatie is van ECHT dolby digital geluid, het geluid is veel helderder als ik hem via een dvd speler aansluit (coaxiaal dus)

heb een amd athlon xp 1800+
audigy ls geluidskaart
512mb ram
geforce 2 400mx videokaart
etc....

Mijn instellingen kloppen wel, en op pl2 movie krij ik volledig surround, het is echt heel goed geluid, maar net ietjs minder dan op mijn dvd speler...
Is dit dan het verschil tussen analoog en coaxiaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik al zei; er is een verschil (het klinkt wat warmer)

Het is in dit topic al verschillende keren voorgekomen, maar omdat ik vandaag weer eens veel te veel tijd het doe ik het nogmaar eens:

Voor fims heb je het beste geluid met een digitale uitgang, of dit nu optisch of coax is maakt geen verschil (digitaal is digitaal).

Hiervoor sluit je de digital out (van de soundkaart) aan met een MONO-jack naar tulp van de Z-680. Dan zorg je ervoor dat de instelling van de audiggy op passthrough staan (dus niet enkel Digital OUT). Op die manier zal de pod het decodeer werk doen van het digitaal signaal naar de speakers. Zo zou je exacte hetzelfde geluid moeten krijgen als de stand-alone DVD.

PS, gebruik de volgende keer de search knop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nonkel pleuris,

Zou je eens plaatjes kunnen posten van de snoertjes/verloopstukjes die je hiervoor nodig hebt? Ik wil namelijk mijn Audigy 2 digitaal aansluiten op mn Z-680. En als het kan ook eenw inkel waar ik de benodigde spullen kan kopen.

JanWillem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 14:58:
Zou je eens plaatjes kunnen posten van de snoertjes/verloopstukjes die je hiervoor nodig hebt? Ik wil namelijk mijn Audigy 2 digitaal aansluiten op mn Z-680. En als het kan ook eenw inkel waar ik de benodigde spullen kan kopen.
Een aantal pagina's terug staat deze afbeelding wel al eens, maar ja...

Zoals ik toen vermeld had zijn dit een aantal stukken die ik nog liggen had (ik geef toe ik ben gewoon te tam om naar de winkel te gaan, maar waarom iets nieuw kopen als het oude even goed werkt)
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/pleuris/IM001563.jpg
Zoals je dus kan zien is het in mijn geval eerst een mono mini jack-jack m/m naar mini jack f-tulp. Het speelt van hieruit geen rol welke van de 2 je gebruikt ze werken beide.

Elke electronicaboer kan je hierbij helpen (vraag gewoon MONO jack naar cinch).

gebruik de search knop dus vanaf nu, en lees dan eerst alles lekker door :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 22:54:
Spelletjes zal je dus enkel analoog kunnen spelen, of in stereo of stereo X2 als het het SPDIF wordt aangestuurd
Meen je dat nu? Ik dacht dat je dit in het spel zelf kon instellen??? Ik wilde nl. ook een z-680 kopen en digitaal aansluiten, o.a. voor games. Maar dit werkt dus niet? :r :'(

Kan iemand dit nog eens bevestigen aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 15:11:
[...]

Een aantal pagina's terug staat deze afbeelding wel al eens, maar ja...

Zoals ik toen vermeld had zijn dit een aantal stukken die ik nog liggen had (ik geef toe ik ben gewoon te tam om naar de winkel te gaan, maar waarom iets nieuw kopen als het oude even goed werkt)
[afbeelding]
Zoals je dus kan zien is het in mijn geval eerst een mono mini jack-jack m/m naar mini jack f-tulp. Het speelt van hieruit geen rol welke van de 2 je gebruikt ze werken beide.

Elke electronicaboer kan je hierbij helpen (vraag gewoon MONO jack naar cinch).

gebruik de search knop dus vanaf nu, en lees dan eerst alles lekker door :7
Khad het eerder in het topic ook al gevraagd, maar nooit echt een duidelijke oplossing gekregen. Nu zit je dus met zo`n tulpstekkertje.. hoe wil je die aansluiten op je z680 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droeftoeter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 00:34
Vanwege ruimte gebrek denk ik eraan om zo'n X-220 setje te halen, 2 satellites en een sub. De 2 satellites zouden dan netjes naast m'n monitor geplaatst kunnen worden, maar dan is de tafel alweer vol. Kan ik de sub gewoon onder tafel op de grond plaatsen? Of moet deze persé op dezelfde lijn staan als de satellites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb nog een probleem:

Ik heb mijn pc aangesloten op mn Z680. Mijn TV is ook op de z680 aangesloten via de audio-ingang aan de voorkant. Nu staat de pod van de z680 uit. Het geluid van de tv staat aan en mn pc staat ook aan. Ik heb een koptelefoon in mn pc zitten. Ook is het geluid van mijn pc gemute.

Tot nu toe niets vreemds, maar... ik hoor heel zachtjes het geluid van de TV in mn koptelefoon!! En dat terwijl er geen directe verbinding is tussen mn pc en tv, het geluid van mn pc gemute is en de pod van de z680 uit staat!!

Heeft iemand een verklaring voor dit probleem? Bedankt :)

JanWillem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan Willem,

kan je mij eens laten weten hoe je je tv hebt aangesloten?
Welke ingangen heb je op je tv?
Welke kabels?
Ik heb tv met een rode en witte ingang (voorkant)
Hoe sluit ik dan deze het beste aan??
Gewoon via de coaxiale ingang op de pod een jack naar de 2 stereo ingangen?
Krijg ik dan geluid uit alle boxen?

tnx for any help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
  • Laatst online: 03-05-2023
Ik heb een logitech Z-640 setje (sinds een week) en ik ben er zeer over te spreken, d'r komt gewoon heerlijk geluid uit, óók uit de woofer. Dit is 'm:
Afbeeldingslocatie: http://www.mycom.nl/f2/images/products/42121mcl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 23:29:
Jan Willem,

kan je mij eens laten weten hoe je je tv hebt aangesloten?
Welke ingangen heb je op je tv?
Welke kabels?
Ik heb tv met een rode en witte ingang (voorkant)
Hoe sluit ik dan deze het beste aan??
Gewoon via de coaxiale ingang op de pod een jack naar de 2 stereo ingangen?
Krijg ik dan geluid uit alle boxen?

tnx for any help!
Nouja wij hebben schoteltv, dus heb het geluid van de decoder via een tulp-stekkertje naar mn pod lopen en heb hem aan de voorkant aangesloten mbv een verloopstukje. Hoe het via de TV het beste gaat weet ik niet precies.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er al een tijdje aan te denken om zo'n z680 set aan te schaffen, echter ik wil hem primair gebruiken voor aan de xbox en dan vooral voor muziek en film (dmv xbmc). Het setje komt dan in de huiskamer te staan. Nu is mijn vraag of hij hier een beetje geschikt voor is. Ik bedoel is het krachtig genoeg voor in de huiskamer ipv een klein computer/slaap kamertje? iemand hier ervaring mee.

En wat zijn de alternatieven als ik direct op me xbox dik 5.1 geluid wil? zonder gebruik makend van externe versterkers/decoders, want dat is het mooi van dit setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

droeftoeter schreef op 24 juli 2004 @ 22:55:
Vanwege ruimte gebrek denk ik eraan om zo'n X-220 setje te halen, 2 satellites en een sub. De 2 satellites zouden dan netjes naast m'n monitor geplaatst kunnen worden, maar dan is de tafel alweer vol. Kan ik de sub gewoon onder tafel op de grond plaatsen? Of moet deze persé op dezelfde lijn staan als de satellites?
:D

De sub moet/mag/kan sowieso op de grond om het beste bassgeluid te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Morgen wil ik me nieuwe bekabeling halen voor mijn Z-680 maar welke dikte kan ik het beste pakken? :?

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 17:11
Ik heb zelf 2 mm², dat is al te dik voor de speakers, ik zou 1.5 mm² nemen.

Ik denk dat je ook mbv. bananenstekkers kan werken, maar ik denk niet dat die er helemaal in passen, en je kan je speakers niet meer ophangen omdat de stekkers te lang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Falconey schreef op 26 juli 2004 @ 20:34:
Ik heb zelf 2 mm², dat is al te dik voor de speakers, ik zou 1.5 mm² nemen.

Ik denk dat je ook mbv. bananenstekkers kan werken, maar ik denk niet dat die er helemaal in passen, en je kan je speakers niet meer ophangen omdat de stekkers te lang zijn.
Dan ga ik voor de 1,5mm :)
De laatste optie gaat niet echt hier aangezien alles ophangt :)

T.net gallery | V&A ads

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.