Het Logitech X- en Z-Serie Topic - Deel 3

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 2.601 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb van de week een Logitech Z-640 setje gekocht en ik schrok me rot; wat een superoverdreven BOOMBOOMbass! Geen een nummer klonk meer zoals het ooit bedoeld was, ik leek wel zo'n discotheek op wielen die je wel eens bij de stoplichten ziet en hoort :( >:) Dat vonden m`n ouders ook :+ Bleek dat je in Windows je kunt weergeven hoe de hoge en lage tonen weergegeven worden, ik de lage tonen bijna helemaal uitgeschakeld en nu klinkt het zowaar nog mooi. Rustige gecontroleerde bass op de achtergrond die niet overdreven mee 'boomt'.
Tot nu alles goed zul je denken...
Alleen nu blijkt dat mijn geluidskaart, SB Live!1024 maar 4.1 is en niet 5.1. Om optimaal geluid eruit te krijgen is het wel noodzaak om een kaart te hebben die ook daadwerkelijk 5.1 geluid eruit kan persen. Kheb twee opties: SB Live! 5.1 of SB Audigy2 ZS. Welke moet ik nemen? Is het verschil tussen 16bit en 24bit en 96khz en 192khz hoorbaar op m`n setje? Qua geld boeit het me niet zo maar als het verschil minimaal is dan hou ik die 60 euri liever in m`n zak. Ik gebruik de kaart voornamelijk voor games maar een filmpje of concertje kijk ik ook regelmatig via de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:50

sapphire

Die-hard pruts0r

w00T ik heb even een Z-2200 setje gekocht en het klinkt echt goed hoor !! K heb de bass jammergenoeg erg laag moeten zetten omdat me ouder ook maar even kwamen kijken waar dat "nieuwe geluid" uitkwam :+
Als er intresse in is wil ik wel even een paar pics uploaden hoor, kun je leuk zien hoe huge die doos was :P (als deze al 13 kg woog, ik ik het gewicht van de Z-680 en Z5-300 niet weten :|)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:44
sapphire schreef op 14 september 2004 @ 19:34:
w00T ik heb even een Z-2200 setje gekocht en het klinkt echt goed hoor !! K heb de bass jammergenoeg erg laag moeten zetten omdat me ouder ook maar even kwamen kijken waar dat "nieuwe geluid" uitkwam :+
Als er intresse in is wil ik wel even een paar pics uploaden hoor, kun je leuk zien hoe huge die doos was :P (als deze al 13 kg woog, ik ik het gewicht van de Z-680 en Z5-300 niet weten :|)
Zeker wel interesse voor :) Plus wat specs als dat zou kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergej
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Trasos schreef op 14 september 2004 @ 18:23:
Ik heb van de week een Logitech Z-640 setje gekocht en ik schrok me rot; wat een superoverdreven BOOMBOOMbass! Geen een nummer klonk meer zoals het ooit bedoeld was, ik leek wel zo'n discotheek op wielen die je wel eens bij de stoplichten ziet en hoort :( >:) Dat vonden m`n ouders ook :+ Bleek dat je in Windows je kunt weergeven hoe de hoge en lage tonen weergegeven worden, ik de lage tonen bijna helemaal uitgeschakeld en nu klinkt het zowaar nog mooi. Rustige gecontroleerde bass op de achtergrond die niet overdreven mee 'boomt'.
Alleen nu blijkt dat mijn geluidskaart, SB Live!1024 maar 4.1 is en niet 5.1. Om optimaal geluid eruit te krijgen is het wel noodzaak om een kaart te hebben die ook daadwerkelijk 5.1 geluid eruit kan persen. Kheb twee opties: SB Live! 5.1 of SB Audigy2 ZS. Welke moet ik nemen? Is het verschil tussen 16bit en 24bit en 96khz en 192khz hoorbaar op m`n setje? Qua geld boeit het me niet zo maar als het verschil minimaal is dan hou ik die 60 euri liever in m`n zak. Ik gebruik de kaart voornamelijk voor games maar een filmpje of concertje kijk ik ook regelmatig via de PC.
Heeft u wel de AV FAQ gelezen? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergej
  • Niet online
sapphire schreef op 14 september 2004 @ 19:34:
Weet je wat ook zwaar woog :o (en nog steeds zwaar weegt)

Mijn Abit SP-50 5.1 set, alles bij elkaar in doos was 22/23kg. ;)
(en hij is nog supergoed ook, ik snap niet dat ie niet meer in NL te koop is 8)7 , evenals de SP-60 waar weinig logitechs/creatives aan kunnen tippen, alleen Klipsch kan daar nog wat mee)

Maarja tegenwoordig zegt de massa niet veel meer, er worden bijv. dunnere kastwanden gebruikt (8mm ipv 18mm mdf) en dit scheelt al een hoop, als de constructie maar stijf is. En ook nog lichtere(maar goede) voedingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Sergej schreef op 14 september 2004 @ 20:06:
[...]

Heeft u wel de AV FAQ gelezen? :z
euh, hoezo? Kheb nix kunnen ontdekken wat mij keuze gemakkelijker maakt.
Of ben ik nou scheel? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergej
  • Niet online
Ik denk niet dat jij zelf veel aan een audigy 2ZS hebt, een cheap ass 5.1 kaartje does the job ...vreet wat meer cpu maar echte 5.1...dolby digital dus...gebruik je meestal als je een film kijkt...dan zijn er nog meestal weinig dingen actief die je cpu belasten dus mag je cheap ass (sweex bijv.) soundkaart wel wat power van je cpu jatten. En met games kan het ook gewoon. Een goedkope model terratec is ook prima!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Joster schreef op 14 september 2004 @ 19:58:
[...]

Zeker wel interesse voor :) Plus wat specs als dat zou kunnen ;)
Owkee dan, paar picjes:
Afbeeldingslocatie: http://sovereign.250free.com/doos.jpg
De dichte doos, en een deobus ernaast als vergelijking :)

Afbeeldingslocatie: http://sovereign.250free.com/doos2.jpg
De geopende doos

Afbeeldingslocatie: http://sovereign.250free.com/doos3.jpg
De doos als je het eerste blok piepschuim eruit haalt

Afbeeldingslocatie: http://sovereign.250free.com/remote.jpg
de Remote

Afbeeldingslocatie: http://sovereign.250free.com/satalitte1.jpg
De satallietjes

Afbeeldingslocatie: http://sovereign.250free.com/sub.jpg
En eene big-ass sub

specs

Ik moet wel zeggen dat deze speakers echt lekker klinken, ondanks dat de bass in sommige nummers nogal overheerst ;)

Gabriël AM5

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:02

Exirion

Gadgetfetisjist

Trasos schreef op 14 september 2004 @ 18:23:
Zou je iets willen proberen (ik herken het probleem namelijk)? Sluit de front uitgang van je geluidskaart niet op de FRONT ingang van je Z-640 aan maar op de REAR ingang. Bij toeval ontdekte ik dat alleen de FRONT ingang zo'n overdreven bassgevoeligheid heeft. De REAR ingang klinkt veel beter en ook als je in Windows de bassregeling gewoon in het midden hebt staan klinkt ie normaal :) Ik heb het setje nu al maanden met m'n SB Live aan de rear ingang van de Z-640 hangen :+ Surround gebruik ik niet dus er hangen maar 2 speakertjes aan (en natuurlijk de center omdat daar de controles op zitten).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Joster
sapphire schreef op 15 september 2004 @ 09:27:
[...]

*plaatjes

Ik moet wel zeggen dat deze speakers echt lekker klinken, ondanks dat de bass in sommige nummers nogal overheerst ;)
Hmm thnx a lot :) Ik had natuurlijk ook gewoon op de logitech site kunnen kijken 8)7 Nah ik ben toch wel op zoek naar een 5.1 setje. Maximaal 80 euro. Wie heeft er nog wat advies. Het gaat dienen voor algemeen gebruik (games, muziek, films) en zoals gezegd heb ik een budget ;) Ik zit te denken aan de Logitech Z 640, waar ik van 2 vrienden wel wat goede dingen over heb gehoord, aangezien zij hem ook hebben. Ik heb hem ergens kunnen vinden voor 60 euro, is niet erg veel lijkt me.

Damn ik heb eigenlijk al preces hetzelfde eerder gepost... 8)7 Maar goed, tips zijn welkom :)

[ Voor 3% gewijzigd door Joster op 15-09-2004 10:24 ]

• lordofthelints
  • Laatst online: 05-01-2024

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

sapphire schreef op 15 september 2004 @ 09:27:
[...]

Ik heb deze set ook besteld, nog niet binnen helaas, maar ik ben wel even benieuwd... maakt het nog uit hoe je de woofer positioneert, wordt hij dan ook meer of minder overheersend?

Ik heb dat bij mijn yamaha actieve sub namelijk wel. Zodra ik die naast de bank zet staat het huis op ontploffen! :D Ik heb hem dus een plekje in de kamer gegeven waar hij naar alle hoeken goed uit kan stralen. Dat scheelt echt enorm!

Ik ben wel benieuwd of dat bij de z 2200 woofer ook zo is. Ander vraagje... heb je er al eens klassiek en celtisch op gedraaid? zo ja, hoe klonk dat?

Tip: probeer eens One van Metallica te draaien, ik ben benieuwd of hij dan strak blijft!

[ Voor 7% gewijzigd door lordofthelints op 15-09-2004 11:11 ]

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
De Z5500 THX!:

Afbeeldingslocatie: http://img7.exs.cx/img7/2532/Logitech_Z5500.jpg

Technical Specifications:

* Total RMS Power: 505 Watts RMS
* Total peak power: 1010 Watts
* Satellites: 317 watts -
o Center: 69 watts
o Front: 124 watts (62 x 2)
o Rear: 124 watts (62 x 2)
* Subwoofer: 188 watts
* Frequency response:330Hz –20kHz
* Drivers:
o Satellites: 3” polished aluminum phase plug drivers
o Subwoofer: 10” high-excursion ported driver with 6th order bass reflex enclosure
* Signal to noise ratio: >93.5 dB
* Amplifier: Ultra-linear, high-capacity analog
* Input impedance: 8,000 ohms

Package Content:

* Speakers:
o 4 satellites
o 1 center channel
o 1 subwoofer
* 6-channel direct cable
* Digital SoundTouchTMcontrol center
* Wireless remote control, batteries included
* User’s manual

PDF

EDIT: Ik heb alleen pech want ik heb net een maandje geleden de z-680 gekocht!

[ Voor 13% gewijzigd door edgarf28 op 15-09-2004 17:53 ]

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Lord of the Lints schreef op 15 september 2004 @ 11:08:
[...]

Ik heb deze set ook besteld, nog niet binnen helaas, maar ik ben wel even benieuwd... maakt het nog uit hoe je de woofer positioneert, wordt hij dan ook meer of minder overheersend?

Ik heb dat bij mijn yamaha actieve sub namelijk wel. Zodra ik die naast de bank zet staat het huis op ontploffen! :D Ik heb hem dus een plekje in de kamer gegeven waar hij naar alle hoeken goed uit kan stralen. Dat scheelt echt enorm!

Ik ben wel benieuwd of dat bij de z 2200 woofer ook zo is. Ander vraagje... heb je er al eens klassiek en celtisch op gedraaid? zo ja, hoe klonk dat?

Tip: probeer eens One van Metallica te draaien, ik ben benieuwd of hij dan strak blijft!
Nog geen classic of celtic gedraaid (heb ik geloof ik niet eens :P) Wel een hoop rock/punk ed. en daarmee klinkt het echt lekker :)

edit laat ik het zo zeggen, als ik goede hard-rock aan zet komen me ouders vragen of de sub zachter mag terwijl die al op z'n laagst staat :P

[ Voor 8% gewijzigd door sapphire op 15-09-2004 18:00 ]

Gabriël AM5

Verwijderd

Hmz, is die subwoover even groot als die van de Z-680 (kan afmetingen van de 680 niet vinden)? Mooi dingetje :) Het heeft zo te zien dezelfde subwoover en dezelfde boxen (alleen iets minder boxen en iets minder vermogen :9 ) en hetzelfde bedieningspaneeltje als de Z-5300 ;)

Verwijderd

Heeft iemand al ervaring opgedaan met de nieuwe X-530? Ik kan geen enkele review vinden. Het ziet er veelbelovend uit...

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

meta_4 schreef op 15 september 2004 @ 22:43:
Heeft iemand al ervaring opgedaan met de nieuwe X-530? Ik kan geen enkele review vinden. Het ziet er veelbelovend uit...
is nog nie leverbaar in NL

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• NeORay
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 17:06
Is de geluidskwaliteit van de z220 nog een beetje gelijk aan die van hifi speakers? 2.1 hifi speakers kosten namelijk vééél meer. (250 euro ofzo).

En zoja is het dan mogelijk de speakers op een anologe hifi installatie zonder aux out, dus op de koptelefoon aan te sluiten? Of schiet er dan niks over van het geluid? 8)7

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ok, wat denk je zelf? :D "Zijn kleine niet al te dure pc boxjes even goed als dure hifi speakers?"
8)7
Antwoord > NEE
Voor aan de pc is het wel leuk, maar je moet er niet al te veel van verwachten.

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Schaamteloze crosspost: Res-q in "Heb je iets nieuws en je MOET het gewoon..."

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jasperboere/boxen/thumbs/img8.jpg
Sinds zaterdag *D
  • Logitech Z-680
  • Creative Soundblaster Audigy 2 ZS
En verder, niet op de foto:
  • 2m optische kabel
  • 4 Oehlbach spikes voor onder de subwoofer
  • 5m kabel met tulp-tulp-stekkertjes (male-male)
  • Verloop stukje 3,5mm mono-jack (male) - tulp (female)
  • Vloertegel uit de kruipruimte geript
  • 4 rubber dopjes voor onder de vloertegel
  • 30m speakerkabel
  • diverse meters kabelgootjes
En geïnstalleerd ziet dat er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jasperboere/boxen/thumbs/img4.jpg
  • Front speakers, center speaker en controle pod
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jasperboere/boxen/thumbs/img3.jpg
  • Subwoofer, die staat op spikes
  • Spikes op de tegel
  • Tegel op rubber dopjes
  • Rubber dopjes op de vloer
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jasperboere/boxen/thumbs/img7.jpg
  • Achter speaker op schuine balk vastgemaakt (dit is linksachter, aan de andere kant van de kamer hangt de rechtsachter op dezelfde manier gemonteerd :)
De geluidskaart is Coaxiaal aangesloten, m'n DVD-speler optisch, en het klinkt echt
_o_ _o_ *D *D *D _o_ _o_

en zo is het voorspeld!

Verwijderd

Leuk bevestigd :) Even een vraagje over de manier waarop je subwoover geplaatst hebt: Waarom? Dreunt het geluid hierdoor minder door het hele huis heen? Mijn ouders klagen namelijk altijd over mijn subwoover en als ik dat zou kan verminderen.. zou mooi zijn.

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 22:10:
Leuk bevestigd :) Even een vraagje over de manier waarop je subwoover geplaatst hebt: Waarom? Dreunt het geluid hierdoor minder door het hele huis heen? Mijn ouders klagen namelijk altijd over mijn subwoover en als ik dat zou kan verminderen.. zou mooi zijn.
Jup, door de spikes dreunt de tegel een stuk minder. Ik had eerst de spikes direct op de vloer staan, maar toen las ik hier op GoT dat het kon helpen om de spikes weer op een tegel te zetten. In de kruipruimte liggen tegels die over waren van de bouw van ons huis, lagen nog 20 tegels ofzo van 30*30 cm, en deze passen precies onder de subwoofer :).

Bij de gamma 4 rubber dopjes gehaald (zijn officieel bedoeld voor het toilet, om onder de wc-bril te doen :o), en die staan weer op de vloer, scheelt een heel stuk met doordreunen :)

en zo is het voorspeld!

Verwijderd

Ik rij morgen ook naar de bouwmarkt >:) Kan ik die spikes daar ook halen? En hoe heb jij de bevestigd? Kheb namelijk geen zin om die om mn subwoover te schroeven ivm garantie ;)

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 22:24:
Ik rij morgen ook naar de bouwmarkt >:) Kan ik die spikes daar ook halen? En hoe heb jij de bevestigd? Kheb namelijk geen zin om die om mn subwoover te schroeven ivm garantie ;)
Voor spikes moet je echt wel bij een hifi-winkel zijn, die haal je niet bij de gamma :Y). Zijn ook wel flink aan de prijs, die van mij waren €30 voor 4 stuks. Je hebt verschillende soorten, je hebt die je in de subwoofer moet schroeven, en je hebt met plakkertjes eronder, die je er zo onder plakt. Ik heb de laatste soort :)

en zo is het voorspeld!

Verwijderd

Hmz.. kan het niet met iets goedkopers? Ik vind 30 euro voor een paar pinnetjes wel erg duur.. waarom kosten die krengen zoveel? Zo bijzonder zijn ze toch ook weer niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Omdat die dingen echt heel scherp zijn aan de onderkant, en ze dat ook moeten blijven om een zo gering mogelijk contactopervlak te hebben. Daarvoor heb je hard materiaal nodig :). Verder is het zo dat er weinig aanbod is, dus hoge prijs. Ze zijn er ook goedkoper, kijk maar bij conrad (art. nr. 300584 (zilver) en 300589 (zwart), €13,95). Dat zijn plak-spikes. Art. nr. 342130 (€8,95) zijn spikes die je moet schroeven.

Wat je ook kunt doen: Stukje kneedgum onder elke hoek van je subwoofer, en daardan een knikker in. Werkt ook wel, maar natuurlijk niet zo professioneel en mooi als spikes. Verder vind ik dat als ik een bak geld uit geef aan geluid, dan wil ik het ook echt goed hebben, en dan koop ik ook allemaal kwaliteitsonderdelen. Die €15 maken op zo'n bedrag ook niet uit.

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb je wel gelijk in eigenlijk. Bedankt voor je advies, ik ga zo maar eens het een en ander kopen :). Hopelijk helpt het :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb iig alvast een tegel :) Dopjes hebben we nog wel, maar... wat me beter leek zijn van die rubberen doppen die je aan de muur bevestigt zodat de deur er niet tegenaan knalt (hoe noem je zoiets :? ). Zal dat een goede oplossing zijn? Hij lijkt me ideaal namelijk. En dan met die spikes van de conrad erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 16:52:
Ik heb iig alvast een tegel :) Dopjes hebben we nog wel, maar... wat me beter leek zijn van die rubberen doppen die je aan de muur bevestigt zodat de deur er niet tegenaan knalt (hoe noem je zoiets :? ). Zal dat een goede oplossing zijn? Hij lijkt me ideaal namelijk. En dan met die spikes van de conrad erbij.
Jup, zal ook prima werken :). Deurstoppers heten die dingen (hoe simpel kan het zijn :P). Die dopjes die ik heb zijn ook van rubber, ze hadden het formaat dat ik zocht niet bij de Gamma, dus maar wc-dopjes genomen :).

en zo is het voorspeld!

Verwijderd

Had bij de lokale electronicaboer 4 spikes aangevraagd: 7,95 per stuk + voetjes van 2 euro per stuk :o Ik kies toch maar voor de goedkopere spikes van Conrad denk ik ;)

• Joster
Alles leuk en aardig met die Spikes. Maar je moet de Bass toch zelf ook "voelen". Dat doe je imo toch echt niet door er Spikes onder te plaatsen. Dat is toch alleen maar zonde van je geluid, je reduceert als het ware je "power". Kijk leuk dat je ouders dr minder last van hebben, maar ach zo boeiend is het toch ook niet, zetten zij de tv oid ook maar wat harder :P

Trouwens ik heb de boxen van mijn stereotoren opgeblazen van de week :Y) Mijn laptop zit aangesloten op 2 speakers voor de hoge tonen, en op mijn twee Sony kasten van mn stereotoren voor de lage tonen...Beetje te hard naar Jumperts van Greg C en Furax geluisterd denk ik :9 Nu ga ik even een simpel maar redelijk goed setje aanschaffen. Ik zit nog altijd te denken aan de Z-640 van Logitech omdat deze vrij goedkoop is. Mijn budget is echt té laag, maar je bent jong en je wilt wat in het weekend ;) Zodoende zijn mn uitgaven een beetje de pan uit aan gerezen de afgelopen tijd >:) Verder hebben maatjes van me goede ervaringen met dit setje. Ik kan hem hier in de buurt ophalen bij een winkel voor 62 euro. Wat denken jullie? Doen maar??

[ Voor 9% gewijzigd door Joster op 23-09-2004 14:26 ]

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Joster schreef op 23 september 2004 @ 14:25:
Alles leuk en aardig met die Spikes. Maar je moet de Bass toch zelf ook "voelen". Dat doe je imo toch echt niet door er Spikes onder te plaatsen. Dat is toch alleen maar zonde van je geluid, je reduceert als het ware je "power". Kijk leuk dat je ouders dr minder last van hebben, maar ach zo boeiend is het toch ook niet, zetten zij de tv oid ook maar wat harder :P
Je reduceert door het plaatsen van spikes echt niet je power en de bas voelen doe je niet door andere dingen mee te laten trillen. Je sub op spikes zetten is het slimste wat je kan doen (of een andere manier van ontkoppelen of dempen). Je wilt niet dat de bassen worden verpest door andere dingen die mee resoneren.

• Joster
zimbab schreef op 23 september 2004 @ 15:52:
[...]

Je reduceert door het plaatsen van spikes echt niet je power en de bas voelen doe je niet door andere dingen mee te laten trillen. Je sub op spikes zetten is het slimste wat je kan doen (of een andere manier van ontkoppelen of dempen). Je wilt niet dat de bassen worden verpest door andere dingen die mee resoneren.
Het ging hier toch niet om het meetrillen, maar om het lawaai door het huis heen. Dat was de oorzaak van het plaatsen van de spikes. Maar goed wat betreft dat voelen heb je wel een punt, al trilt mijn vloer niet zo heel snel (tot niet) mee. En waarom is het op spikes zetten dan het slimste wat je kan doen??

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:08
lol z-680 voor €1.19 nu in de pricewatch, zoveelste foutje ;)

If it aint broke, fix it till it is!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Joster schreef op 23 september 2004 @ 16:05:
[...]

Het ging hier toch niet om het meetrillen, maar om het lawaai door het huis heen. Dat was de oorzaak van het plaatsen van de spikes. Maar goed wat betreft dat voelen heb je wel een punt, al trilt mijn vloer niet zo heel snel (tot niet) mee. En waarom is het op spikes zetten dan het slimste wat je kan doen??
Het lawaai door het huis heen komt onder andere door het meetrillen van andere voorwerpen zoals bijvoorbeeld de vloer waar hij op staat (ook al zie je dat niet). Als je zuivere muziek wilt wil je alleen de tonen horen die de speaker voort brengt en niet al die andere dingen die mee resoneren. Aangezien een sub voor nogal veel trillingen zorgt is het slim om te proberen dat deze trillingen zo min mogelijk worden doorgegeven op andere voorwerpen.....dan blijft je signaal zo zuiver mogelijk. Daarom is het slim. In de hifi proberen fabrikanten ook de kasten van speakers en subwoofers zo "dood" mogelijk te maken, dus dat de kasten zo weinig mogelijk mee gaan resoneren.

Oh ja.....van spikes gaat je sub echt niet zachter spelen hoor, maar hij draagt de energie minder over op andere voorwerpen.

[ Voor 7% gewijzigd door zimbab op 23-09-2004 16:37 ]

Verwijderd

Juist :) De sub staat nu op de grond. Ik had er al eens wat dingen onder gezet en dat hielp al wel een beetje. Zo had ik em op een houten plank gezet en dat scheelde al iets. Het gaat om de dreunen door het huis en die zullen flink afnemen met spikes eronder :) Nu nog goedkope spikes kopen :r Die van 30 euro mogen wel geod zijn, maar dat vind ik toch iets teveel van het goede.

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ik had zo een pak geluidsisolatie schuim gekocht, paar keer dubbelgevouwen en eronder gedaan, scheelde al heel veel volges me mama :P

is alleen niet de mooiste oplossing (zo een stapel schuim onder je sub ;))

Verwijderd

Heb ik ook eens geprobeerd, maar heb het weer weggehaald omdat t er gewoon niet uit ziet, zoals je idd al zei ;)

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:39
Mijn spikes: 3 schroefjes van 2 cm lang (kruiskop) voor de helft in mijn sub geschroefd, 1 middenvoor en 2 achter.
Waarom 3? Iets op 3 poten wiebelt nooit...

Kost bijna niets en werkt prima!

Verwijderd

Ik ga iig niet in mn subwoover schroeven.. ik wil em gwn zo houden. Mss zijn er wel alternatieven om te plakken, maar Conrad had al goedkopere spikes van nog geen tientje. Dat vind ik wel een mooie prijs :) Je moet daar alleen voor minstens 20 euro bestellen :(

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Wat je ook kan doen is een planje op de maat van je sub zagen (en mooi afwerken) en dan de schroefjes helemaal in het plankje schroeven. Als je dan je plankje andersom op de grond legt dan steken de schroefjes naar boven uit en kan je daar je sub op zetten zonder dat de schroeven daadwerkelijk in de sub moet schroeven. Snap je wat ik bedoel? Dat kan je best wel mooi maken met een stukje MDF ofzo en kost bijna niks.

[ Voor 10% gewijzigd door zimbab op 23-09-2004 18:07 ]

Verwijderd

Das al een mooiere oplossing. Nouja ik denk dat ik gewoon voor de spikes ga hoor. Ik heb alles nu al verder.. alleen de spikes nog :) Spikes vnd ik er sowieso wel mooi uit zien. Bedankt voor de tip iig :)

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:33
Mijn spikes, waren 10 euro voor 4 8)7. Je had er natuurlijk ook voor 30/40 euro, maar bij een beetje goede audiozaak heb je wel wat keuze.

Nu nog een vraagje.

Ik heb nu een 5.1 Live SB (met Audigy2 drivers). Is het verstandig om een upgrade te maken naar 24 bits geluidskaart, of iig een geluidskaart die beter is. Merk je het verschil, bv sb 5.1 live -> audigy2
Ik heb een z560 deze is ook coaxiaal aan te sluiten ? of iig digitaal?

Trouwens ik zag hier voor dat iemand zijn SUB op een tegel had staan, geeft dit nou beter geluid of is dit gewoon voor de protectie van de grond, ivm spikes.

Verwijderd

Ik opende vandaag mn mailbox,
en wat zag mijn scherpe blik daar?
"[Your Request]::ITEM 294984 is available now at NeutronExpress.com"

Klinkt interessant he? :P
Bij NeutronExpress hebbe ze dus de Z-5500 in stock :o :9~

Verwijderd

een oud stuk tapis-plain (vast tapijt in het mooi nederlands) maakt al wat verschil. Of de truk met de knikers. Als je er geen hebt ros je gewoon wat kinderen op de speelpaats af ;) Als de Sub niet overdreven luid staat valt dat toch mee. Maar het gaat hier wat off topic.

Ik ben alleszins benieuwd hoe de nieuwe setjes zullen klinken (en hoe ze eruit zien)

• Flippie Flink
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 16:46
Is er eigenlijk op internet een eerste review geweest van de z-5500? Of is hij alleen nog maar aangekondigd?

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:33
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 20:52:
een oud stuk tapis-plain (vast tapijt in het mooi nederlands) maakt al wat verschil. Of de truk met de knikers. Als je er geen hebt ros je gewoon wat kinderen op de speelpaats af ;) Als de Sub niet overdreven luid staat valt dat toch mee. Maar het
Truuk met knikkers, sorry ben beetje out of date met dit topic :X
GNIFFEL schreef op 23 september 2004 @ 22:19:
Is er eigenlijk op internet een eerste review geweest van de z-5500? Of is hij alleen nog maar aangekondigd?
Alleen aangekondigd, anders zouden er wel reviews te vinden zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

STIMPPYYY schreef op 23 september 2004 @ 20:18:
Mijn spikes, waren 10 euro voor 4 8)7. Je had er natuurlijk ook voor 30/40 euro, maar bij een beetje goede audiozaak heb je wel wat keuze.

Nu nog een vraagje.

Ik heb nu een 5.1 Live SB (met Audigy2 drivers). Is het verstandig om een upgrade te maken naar 24 bits geluidskaart, of iig een geluidskaart die beter is. Merk je het verschil, bv sb 5.1 live -> audigy2
Ik heb een z560 deze is ook coaxiaal aan te sluiten ? of iig digitaal?
Heel groot verschil zul je vrijwel niet merken... Enige verschil dat je kunt merken is als je je speakers digitaal aansluit en de geluidskaart bijvoorbeeld DTS gaat laten decoderen. Omdat je je speakers niet digitaal kunt aansluiten zul je weinig verschil merken. In geluidskwaliteit hebben de boxen een veel grotere invloed dan de geluidskaart :)
Trouwens ik zag hier voor dat iemand zijn SUB op een tegel had staan, geeft dit nou beter geluid of is dit gewoon voor de protectie van de grond, ivm spikes.
That's me :P. Nou, het gaat vooral om het resoneren met de vloer tegen te gaan. De grond maakt me weinig uit, is een betonnen ondervloer met daarop vloerbedekking. Doordat de tegel ook weer op rubber dopjes staat worden de resonanties tussen de tegel en de vloer weer verminderd, waardoor het totaal nog minder door het hele huis dreunt :).
STIMPPYYY schreef op 23 september 2004 @ 23:42:
[...]
Truuk met knikkers, sorry ben beetje out of date met dit topic :X
[...]
Stukje kneedgum o.i.d. onder elke hoek van je subwoofer plakken, daar een knikker in drukken, dan die knikkers rechtstreeks op de vloer :)

en zo is het voorspeld!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 20:21

Nohead

PSN ID: Nohead

Ik heb zelf een Z-5300, maar ik wil graag weten wat voor speaker merk logitech gebruikt voor zijn satelites. ik kan me herrineren dat iemand er een link van had gepost over de speaker maar ik kan het niet meer terug vinden. Op de website van logitech geven ze ook niks meer dan standaard informatie.

wie kan mij meer vertellen??? (merk, specs)

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Zijn tangband breedband speakertjes.

http://www.tb-speaker.com/

Die van jou zijn waarschijnlijk deze: http://www.tb-speaker.com/detail/1208_03/w3-926s.asp
of deze: http://www.tb-speaker.com/detail/1208_03/w3-594s.asp

Oh ja....en Tangband is best aardig spul hoor......voor PC-speakers sowieso wel. Het ligt er ook maar net aan wat je er mee doet. Hier heb je een linkje naar een DIY-project met een tangbandje: http://home.new.rr.com/zaph/audio/audio-speaker11.html

[ Voor 110% gewijzigd door zimbab op 25-09-2004 16:19 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Nohead schreef op 25 september 2004 @ 16:05:
Ik heb zelf een Z-5300, maar ik wil graag weten wat voor speaker merk logitech gebruikt voor zijn satelites. ik kan me herrineren dat iemand er een link van had gepost over de speaker maar ik kan het niet meer terug vinden. Op de website van logitech geven ze ook niks meer dan standaard informatie.

wie kan mij meer vertellen??? (merk, specs)
Het zal wel iets van 'Yuko-Lan Milo" of "Pi-Feng Leu" zijn :P Verwacht in ieder geval geen kwaliteitsmerk ;) Er zijn speakerunits met dezelfde afmetingen te vinden die serieus goed klinken, maar die zijn veel te duur voor een fabrikant om in een PC speaker setje van 150 a 300 euro te zetten.

Edit: aha, Tangband dus.... een fabrikant uit Taipei City. Zat ik er toch niet zo ver naast met m'n naamvoorspelling :+

[ Voor 10% gewijzigd door Exirion op 25-09-2004 16:14 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 20:21

Nohead

PSN ID: Nohead

zimbab schreef op 25 september 2004 @ 16:11:
Zijn tangband breedband speakertjes.

http://www.tb-speaker.com/

Die van jou zijn waarschijnlijk deze: http://www.tb-speaker.com/detail/1208_03/w3-926s.asp
of deze: http://www.tb-speaker.com/detail/1208_03/w3-594s.asp

Oh ja....en Tangband is best aardig spul hoor......voor PC-speakers sowieso wel. Het ligt er ook maar net aan wat je er mee doet. Hier heb je een linkje naar een DIY-project met een tangbandje: http://home.new.rr.com/zaph/audio/audio-speaker11.html
thnx for the info, ook enig idee wat voor sub er in zit???

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Nee, maar zou ook best wel eens een Tangband kunnen zijn. Is namelijk goedkoper als je alles bij dezelfde leverancier koopt. Maak er eens een foto van ofzo....of schroef hem eens open.

Het zou best wel eens deze kunnen zijn ofzo: http://www.tb-speaker.com/detail/1208_03/w6-1139sc.asp

Het is namelijk wel een 6,5"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik nou zag!
Bij perfect sytems hebben ze de Z-5500 in het assortiment! Voor 380 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 12:34:
Bij perfect sytems hebben ze de Z-5500 in het assortiment! Voor 380 euro!
Ook leverbaar voor die prijs? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op 01 oktober 2004 @ 12:36:
[...]

Ook leverbaar voor die prijs? :z
Uhu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 11:51
op hun website staat een geel bolletje, m.a.w. leverbaar binnen 5 werkdagen. Niet echt op voorraad dus ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco20 schreef op 01 oktober 2004 @ 13:12:
[...]

op hun website staat een geel bolletje, m.a.w. leverbaar binnen 5 werkdagen. Niet echt op voorraad dus ?
Oh zo :P , ik dacht wat anders. Maja 5 dagen wachten voor deze set. Ik heb het voor over, jij niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

De X-230 vanaf heden leverbaar bij 4Launch,...nog eventjes en die X530 ook.

[ Voor 26% gewijzigd door Yellowneck op 01-10-2004 15:22 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 14:17:
Oh zo :P , ik dacht wat anders. Maja 5 dagen wachten voor deze set. Ik heb het voor over, jij niet :)
Jij gelooft het allemaal meteen? Het is altijd zo dat na de introductie van nieuwe produkten alle winkels vooraan staan om het aan te bieden, en als puntje bij paaltje komt dan duurt het weken voordat ze het kunnen leveren. Die truc is al zo oud als de weg naar Rome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met wat voor soort/merk kabel kan je de rear boxjes het best verlengen? (ik heb de Z-5300)

(ik heb namelijk met een standaard tulp kabeltje verlegd, maar mijn rear left maakt op een keer bijna geen geluid meer, maar als ik hem direct op de woofer aansluit maakt hij wel goed geluid)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2004 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Edit.......denk dat het probleem net iest anders lag.......

[ Voor 66% gewijzigd door zimbab op 02-10-2004 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05-2024
Ik heb een nieuwe geluidskaart gekocht van M-Audio voor geluidsbewerking, en heb daar een mixer op aangesloten met een set monitoren.

Nu heb ik mijn Z 5300 set over, en die wil ik graag ook op die mixer aansluiten en in m'n kamer ophangen, zodat ik daar het geluid uit kan laten komen als ik niet achter m'n pc muziek zit te maken.

Probleem is dus nu alleen dat er uit m'n mixer alleen stereo geluid komt, en ik er dus alleen 2 pluggen voor links en rechts in kan doen.

Is het nog mogelijk om met verdelers oid toch die set van me er op aan te sluiten, of bijvoorbeeld alleen front en center/sub ?

Stuur ik links naar front en rechts naar center/sub... ik weet niet hoe die subwoofer van de Z 5300 het geluid regelt en verdeeld, weet iemand daar wat meer vanaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Logitech Z-2300 (2.1) en de Logitech Z-5500 Digital (5.1) staan nu in de Pricewatch!

Op het moment van schrijven kost de Z-2300 € 133,- en de Z-5500 € 317,47

Verder wil ik jullie dit persbericht niet onthouden : Wake the Neighbors: Logitech Delivers Powerful New Speakers :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, de prijs van de Z5500 valt me heel erg mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

idd, valt mij iets TE erg mee, ik heb voor mijn Z-680 vorige maand nog €289 betaald :(

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus81
  • Laatst online: 17-08 19:56

Pegasus81

Group: Infinity

En nu staan ze ook op de Logitech website:

http://www.logitech.com/i...N,CRID=698,CONTENTID=9486

System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, eindelijk nog wat 5500 nieuws :*)

Nu natuurlijk nog afwachten wanneer ze hier beschikbaar zijn...
"begin oktober" in de VS normaal gezien, maar Europa?

edit: na enkele seconden opzoekwerk over stock van Z-5500 in VS: behold, al veel winkels die ze hebben :d

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens HD.nl : de Z-2300 (€ 142.21) vanaf 6 oktober en de Z-5500 (€ 317.47) vanaf 18 oktober. Geen verzendkosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus81
  • Laatst online: 17-08 19:56

Pegasus81

Group: Infinity

Mailtje van Perfect-Systems over de z-5500:

Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben het inmiddels aangepast, het is uiteraard nog niet bekend wanneer dit product binnen komt.

Met vriendelijke groet,

Perfect Systems B.V.
[snip]

Perfect Systems B.V.
Nijverheidsstraat 68A
7575 BK Oldenzaal

Tel. 0541-530664
Fax. 0541-530686

Jammer, maar het was te verwachten.

System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 11:51
ben benieuwd naar de reviews :) hopelijk is de tekst afgebeeld op de control pod wat beter zichtbaar en hebben ze misschien wat aan de bass gesleuteld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco20 schreef op 05 oktober 2004 @ 00:22:
ben benieuwd naar de reviews :) hopelijk is de tekst afgebeeld op de control pod wat beter zichtbaar en hebben ze misschien wat aan de bass gesleuteld :D
Een nog hardere bass? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 13:27

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 11:18:
[...]

Een nog hardere bass? :P
niet harder wel strakker hoop ik. en beter regel baar
ik heb nu dat ik op mijn soundkaart voor een nette strakke en rustige bas hem ook nog eens naarbeneed moet schroeven.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
Weet niemand hoe ik dat probleem van mij kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ej mense, het volgende:

De controlpod van m'n Z560 is brak (volumeknop kraakt als een gek bij het verstellen). De enige oplossing die Logitech support biedt is compleet omruilen, en wel voor een Z5300 (aangezien de Z560 niet meer leverbaar is). Na het bestuderen van de specs heb ik besloten niet akkoord te gaan. De Z5300 heeft namelijk kleinere satellites (2.5" 35,25w RMS ipv 3.5" 53w RMS) en een kleinere subwoofer (6.5" 100w RMS ipv 8" 188w RMS). OK, wel een centerspeakertje extra (5.1 ipv 4.1) maar ik verwacht dat een Z5300 gewoon minder klinkt dan een Z560, vooral in het middentonenbereik. Ik draai vooral muziek op m'n speakers, en juist daar scoort de Z5300 slechter in verschillende reviews.

Wat vinden jullie? B)

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doordat er nu 2 vergelijkbare 2.1 setjes op de markt zijn van logitech, heb ik erg veel moeite om te kiezen tussen die twee |:( dat zijn de z2300
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v293/scroller/5005.jpg
en de z2200
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v293/scroller/2546.jpg
welke zal ik kiezen :? van de 2300 staan nog maar weinig reviews op het inet, maar de set schijnt wel de verbeterde versie te zijn van de 2200, dus kan iemand mij plz ff helpen met deze zware keuze :Y) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
_sNaRs_ schreef op 06 oktober 2004 @ 18:21:
Ej mense, het volgende:

De controlpod van m'n Z560 is brak (volumeknop kraakt als een gek bij het verstellen). De enige oplossing die Logitech support biedt is compleet omruilen, en wel voor een Z5300 (aangezien de Z560 niet meer leverbaar is). Na het bestuderen van de specs heb ik besloten niet akkoord te gaan. De Z5300 heeft namelijk kleinere satellites (2.5" 35,25w RMS ipv 3.5" 53w RMS) en een kleinere subwoofer (6.5" 100w RMS ipv 8" 188w RMS). OK, wel een centerspeakertje extra (5.1 ipv 4.1) maar ik verwacht dat een Z5300 gewoon minder klinkt dan een Z560, vooral in het middentonenbereik. Ik draai vooral muziek op m'n speakers, en juist daar scoort de Z5300 slechter in verschillende reviews.

Wat vinden jullie? B)
ik heb beide setjes hier in huis. ik vind dat de z5300 wat doffer klinkt dan de z560. maar ik vind het zelf vooralsnog moeiljk kiezen tussen die 2 wegens de 5.1 van de z5300. maar in jouw geval zou ik de z560 houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 19:04:
doordat er nu 2 vergelijkbare 2.1 setjes op de markt zijn van logitech, heb ik erg veel moeite om te kiezen tussen die twee |:( dat zijn de z2300
[afbeelding]
en de z2200
[afbeelding]
welke zal ik kiezen :? van de 2300 staan nog maar weinig reviews op het inet, maar de set schijnt wel de verbeterde versie te zijn van de 2200, dus kan iemand mij plz ff helpen met deze zware keuze :Y) _/-\o_
Waarvoor wil je de set voornamelijk gebruiken? Wat voor een geluidskaart heb je. En vind je het prijsverschil van 11 euro erg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat het probleem is, Z640 bromt in standy mode. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
Dat brommen heeft mijn speakersetje alleen als ik de volume knop helemaal opoendraai zonder muziek te spelen maar in standby mode heeft die van mij daar geen last van.

Ik had nog een vraag zijn er speakerstandaards voor de Logitech Z-5500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
In de datasheet van de Z-5300 las ik het volgende:
Got a Sony® PlayStation®2, Microsoft® Xbox®, or Nintendo GameCube™? Just plug in
the X-5300 using the convenient video game console adapter and immerse yourself in
the explosions, music, and dialogue of your favorite games.

---knip---

Video game console adapter works with Sony® PlayStation®, Sony®
PlayStation®2, Microsoft® Xbox®, or Nintendo GameCube™ using stereo RCA
(red and white) audio cables

---knip---

Package Contents
Speakers: 4 satellites & 1 subwoofer & 1 center Channel speaker
Cables included: Power cord, Color coded audio cables
Two-year limited warranty
Owner's Manual
SoundTouch remote control
Video game console adapter
Kan iemand misschien bevestigen of dit klopt, en weet iemand misschien een foto te vinden van die adapter?
Voor zover ik weet ben ik er namelijk nooit 1 in mijn doos tegen gekomen toen ik die set kocht, en ik ben juist de afgelopen 2 weken druk op zoek naar een manier om hem aan te sluiten op m'n xbox :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
Ik heb een kleine vraag :)

Ik wil graag de Z-5500 kopen als Home Theather set voor me tv, maar daar moet dan ook een dvd speler bij nou heb ik deze uitgezocht Pioneer DV-464

Maar heb je nou eigenlijk een dvd speler nodig met een Digitale decoder? Merk je anders kwaliteitsverlies?

@ Tanglefuzz het is een blokje wat je gewoon bij je logiteh speakeset hoort te krijgen het ziet er als volgt uit:

Het is een blokje van ongeveer 5-7 cm lang hij heeft aan 1 kant een rode en witte tulp ingang voor de tulpstekkers van je scart kabel en aan de andere kant een zwarte en een groene om 2 tulpstekkers van je logitech set in te steken.

Als je dat aan hebt gesloten nemen je Logitech speakers het geluid van je PS2/Xbox/NGC over

[ Voor 40% gewijzigd door Mastasidaz op 07-10-2004 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 13:27

Shunt

Boe

Mastasidaz schreef op 07 oktober 2004 @ 10:33:
Ik heb een kleine vraag :)

Ik wil graag de Z-5500 kopen als Home Theather set voor me tv, maar daar moet dan ook een dvd speler bij nou heb ik deze uitgezocht Pioneer DV-464

Maar heb je nou eigenlijk een dvd speler nodig met een Digitale decoder? Merk je anders kwaliteitsverlies?

@ Tanglefuzz het is een blokje wat je gewoon bij je logiteh speakeset hoort te krijgen het ziet er als volgt uit:

Het is een blokje van ongeveer 5-7 cm lang hij heeft aan 1 kant een rode en witte tulp ingang voor de tulpstekkers van je scart kabel en aan de andere kant een zwarte en een groene om 2 tulpstekkers van je logitech set in te steken.

Als je dat aan hebt gesloten nemen je Logitech speakers het geluid van je PS2/Xbox/NGC over
de Z-5500 heeft een decoder dus je hebt geen dure dvd speler nodig. het geluid klinkt gewoon net zo goed als je hem op de decoder van een dvdspeler aan zou sluiten. (getest)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
k bedankt scheelt me weer wat duiten :)

Maar is de 5.1 surround wel goed? Want ik heb op me Logitech Z - 640 maar 3 tuplstekkers left - right en nog 1.

Maar je hebt toch dan eigenlijk 6 tulpstekkers nodig voor elke speaker 1 anders kan ie de surround nie goed aansturen?of zit ik fout?

[ Voor 79% gewijzigd door Mastasidaz op 07-10-2004 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Zal ik anders het volgende deel maken? Eraser neemt er de tijd niet meer voor, ik wil vanmiddag wel even bezig gaan met een nieuw deel incl. alle nieuwe sets? :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe maar! Thanks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
*kickje* of iemand mijn vraag (2 posts hierboven) ff kan beantwoorden :)

[ Voor 9% gewijzigd door Mastasidaz op 07-10-2004 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Vooruit dan maar :P :*

Je hebt als het goed is van je geluidskaart naar de speakers 3 kabels lopen met aan het uiteinde een stereo mini jack:
1x Front left/right
1x Rear left/right
1x Center / subwoofer :)

Die sluit je aan op je center speaker:
Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-hideout.net/reviews/logitech_z640_speakers/09.jpg

Vervolgens sluit je met de dikke kabel uit je center aan op je subwoofer, en vervolgens plug je de kleine speakertjes met de tulp stekker aan op je subwoofer:
Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-hideout.net/reviews/logitech_z640_speakers/07.jpg

Dus:
3 kabels/stekkers van geluidskaart --> center speaker
1 dikke kabel center --> subwoofer
4 tulp stekkertjes van speakertjes --> subwoofer

Dan zou het moeten werken maar dat staat vast ook wel in de handleiding ;)

Succes :)

Ik heb het volgende deel klaar, als dit topic de 1000 posts berijkt post ik m wel :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarvoor wil je de set voornamelijk gebruiken? Wat voor een geluidskaart heb je. En vind je het prijsverschil van 11 euro erg :P
lekker muziek afspele en af en toe spelletje, moet ook op een laptop kunnen worde aangeslote. Gewoon standaard tulp-ding 8) . En de prijs is nu al op t zelfde niveau dus dat maakt niks uit :P
dusse, weet niemand ECHT goede redenen om 1 van die 2 te kopen ;) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Ik denk dat je vooral op het uiterlijk af moet gaan, omdat de specificaties niet verschillen, alleen de signal to noise ratio (whatever it may be) is anders.

Ik vind de Z-2300 is stijlvoller, de Z-2200 is stoerder, het is net wat bij je past... Ik zou me qua specifaties geen zorgen maken, knallen kunnen ze beide wel }>

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
Het is niet echt een antwoord op mijn vraag wel mooi uitgelegd hoe je het speakersetje moet installeren maar mijn vraag was als je een Z - 5500 aansluit op en DVD speler of de surround wel goed tot z'n recht komt omdat je maar 3 stekkertjes hebt sub/left/right dan kan ie toch nooit alle 5 de sattelietjes besturen?

Ik heb geen ervaring met home cinema sets ik ben een naab(tis dat jullie het weten :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Je zei hierboven dat je een Z-640 hebt en nu heb je het over een Z-5500, wat bedoel je nou?
edit:
Hmm, nu ff opnieuw gelezen...

Je wilt een Z-5500 aan een DVD speler koppelen, dat kan op verschillende manieren:
[list]• Als je DVD een optische uitgang heeft sluit je die aan op de Z-5500 --> surround geluid
• Als je DVD een coax uitgang heeft sluit je die aan op de Z-5500 --> surround geluid
• Heb je 6 tulp uitgangen (analoog) op je DVD dan heb je verloopstekkertjes nodig van male mini jack naar 2x male tulp, en daar heb je er dan 3 van nodig. Tulp stekkertjes in je DVD speler, en de 3 jack stekkers in de controle pod van de Z-5500 --> surround geluid

Hopelijk zo je vraag beantwoord? :)

[ Voor 78% gewijzigd door Res-q op 07-10-2004 20:22 ]

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
Edit je hebt het begrepen :)

Ja nu is me vraag beantwoord bedankt :)

[ Voor 136% gewijzigd door Mastasidaz op 07-10-2004 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mastasidaz schreef op 07 oktober 2004 @ 20:07:
Het is niet echt een antwoord op mijn vraag wel mooi uitgelegd hoe je het speakersetje moet installeren maar mijn vraag was als je een Z - 5500 aansluit op en DVD speler of de surround wel goed tot z'n recht komt omdat je maar 3 stekkertjes hebt sub/left/right dan kan ie toch nooit alle 5 de sattelietjes besturen?
Tjsa, je hebt surround en surround :9, een stereo signaal kan ook een bepaalde hoeveelheid surround signalen met zich meesturen. Ik heb totaal geen idee hoe die techniek werkt, maar als mijn Z-680 met één enkele stereo wordt aangestuurd komen er bij sommige divX'en wel duidelijk klanken door de achterspeakers. Niet hetzelfde als AC3 en zo, maar toch.

offtopic:
Nog 7 posts en het nieuwe deel komt eraan joepijie joepijee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Nonkel Pleuris: Dat komt doordat de Z-680 zelf het geluid kopieert naar de achterspeakers :) Je hebt dus voor en achter het zelfde geluid :)

Als je onder Effect DD PL2 (Dolby Digital Pro logic 2) selecteert verzint ie zelf wat, dan kopieert ie t niet echt, maar doet ie wat hem goed lijkt :). Zelf vind ik Stereo x2 altijd wat beter klinken :).

Niet nog even wat aanpassingen gedaan aan het nieuwe deel, en hij ligt er nu echt klaar voor :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

De eerste review van de Logitech X-530 is al een tijdje online: Jeej :D
Afbeeldingslocatie: http://img.neoseeker.com/a/x530/ximg06.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Yellowneck op 07-10-2004 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Hier nog 1: http://www.firingsquad.com/products/hwproduct.asp/4428 ;)

Komen beide in het nieuwe topic :) die van jou had ik ook al gevonden :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Res-q schreef op 07 oktober 2004 @ 20:55:
Hier nog 1: http://www.firingsquad.com/products/hwproduct.asp/4428 ;)

Komen beide in het nieuwe topic :) die van jou had ik ook al gevonden :)
DIe van FS staat al heel lang online, dat is echter geen review maar een "pers-bericht"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Hmm, je hebt gelijk... dan gaat die er weer uit ;)

Oh, en je plaatje doet het niet, krijg een 403 :)

[ Voor 36% gewijzigd door Res-q op 07-10-2004 21:30 ]

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

En zo zijn we dan toch bij de 1000 replies gekomen en kunnen we verder in het volgende deel:

Het Logitech X- en Z-Serie Topic - Deel 4

Enjoy :)

[ Voor 11% gewijzigd door Res-q op 07-10-2004 21:37 ]

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.