Ik heb van de week een Logitech Z-640 setje gekocht en ik schrok me rot; wat een superoverdreven BOOMBOOMbass! Geen een nummer klonk meer zoals het ooit bedoeld was, ik leek wel zo'n discotheek op wielen die je wel eens bij de stoplichten ziet en hoort
Dat vonden m`n ouders ook
Bleek dat je in Windows je kunt weergeven hoe de hoge en lage tonen weergegeven worden, ik de lage tonen bijna helemaal uitgeschakeld en nu klinkt het zowaar nog mooi. Rustige gecontroleerde bass op de achtergrond die niet overdreven mee 'boomt'.
Tot nu alles goed zul je denken...
Alleen nu blijkt dat mijn geluidskaart, SB Live!1024 maar 4.1 is en niet 5.1. Om optimaal geluid eruit te krijgen is het wel noodzaak om een kaart te hebben die ook daadwerkelijk 5.1 geluid eruit kan persen. Kheb twee opties: SB Live! 5.1 of SB Audigy2 ZS. Welke moet ik nemen? Is het verschil tussen 16bit en 24bit en 96khz en 192khz hoorbaar op m`n setje? Qua geld boeit het me niet zo maar als het verschil minimaal is dan hou ik die 60 euri liever in m`n zak. Ik gebruik de kaart voornamelijk voor games maar een filmpje of concertje kijk ik ook regelmatig via de PC.
Tot nu alles goed zul je denken...
Alleen nu blijkt dat mijn geluidskaart, SB Live!1024 maar 4.1 is en niet 5.1. Om optimaal geluid eruit te krijgen is het wel noodzaak om een kaart te hebben die ook daadwerkelijk 5.1 geluid eruit kan persen. Kheb twee opties: SB Live! 5.1 of SB Audigy2 ZS. Welke moet ik nemen? Is het verschil tussen 16bit en 24bit en 96khz en 192khz hoorbaar op m`n setje? Qua geld boeit het me niet zo maar als het verschil minimaal is dan hou ik die 60 euri liever in m`n zak. Ik gebruik de kaart voornamelijk voor games maar een filmpje of concertje kijk ik ook regelmatig via de PC.