Het Logitech X- en Z-Serie Topic - Deel 3

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.577 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75994

Topicstarter

Er vindt ondertussen nog steeds een verschuiving van het productaanbod van Logitech plaats, waardoor sommige producten wat afgezwakt en/of aangesterkt mogen worden in bijvoorbeeld de startpost. Ik neem er de moeite niet meer voor, dus aan iemand anders de eer om er tijd en moeite in te stoppen om het topic weer nieuw leven in te blazen. Voel je vrij om mijn lay-out daarvoor te gebruiken.

Eraser

Welkom in het ‘Logitech X- en Z-Serie’ Topic

Aangezien de Z-Serie uit het vorige topic bijna niet meer verkocht word en de nieuwe Z-tjes en X-jes alweer voor de deur staan, open ik bij deze het nieuwe Logitech X- en Z-Serie topic. Dit keer laat ik de Z-tjes uit het vorige topic achterwege (behalve de Z-680) en stort ik me dus op de Z-680, Z-5300, Z-2200, Z-3, X-620 en X-220. Ik heb geprobeerd de best mogelijke reviews te vinden per set.

Dit topic is bedoeld om vragen en ervaringen kwijt te kunnen over deze producten. Het doel van dit topic is dus het verstrekken van informatie en het delen van ervaringen over de Logitech speakersets. :)

De Logitech Z-680

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/966.gif
Specificaties:
  • Totaal uitgangsvermogen: 505 watt RMS
  • Uitgangsvermogen van subwoofer: 188 watt RMS
  • Stroomuitvoer van satellietluidspreker: 317 watt RMS (4 x 62 watt RMS, 1 x 69 watt)
  • Maximum SPL: 114 dB
  • Systeemfrequentiereactie: 35 Hz - 20 kHz
  • Ingangsimpedantie: 10.000 ohm
  • Afgeschermde satellieten voor gebruik nabij videomonitors
    Surroundsound-effecten:
  • Hardwaredecodering voor Dolby® Digital-, DTS®- en MPEG-soundtracks
  • Dolby Pro Logic II (film- en muziekmodi)
  • 6-kanaals direct
  • Stereo x2
  • Stereo
    Broningangen:
  • Digitaal optisch voor dvd- of cd-speler, PlayStation®2, Xbox™*, of pc-geluidskaart (vereist optische kabel, apart verkrijgbaar)
  • Digitaal coaxiaal voor dvd- of cd-speler, of pc-geluidskaart (vereist coaxiale kabel, apart verkrijgbaar)
  • 6-kanaals direct (3 stereoministekkers) voor 2-, 4- of 6-kanaals pc-geluidskaarten
  • Analoge stereo-mini voor draagbare cd-, MP3- of MiniDisc®-spelers
* N.B.: Xbox-verbinding vereist Xbox Advanced AV Pack of Xbox High Definition AV Pack, apart verkrijgbaar

Reviews:
Review 1
Review 2
Review 3

De Logitech Z-5300

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/2514.jpg
Specificaties:
  • Totaal RMS-vermogen: 280 Watt RMS
    - Satellieten: 180 Watt RMS (2 x 35,25 W voor; 2x 35,25 W achter; 39 W midden)
    - Subwoofer: 100 Watt RMS
  • Totaal piekvermogen: 560 Watt
  • Frequentierespons: 35 Hz - 20 kHz
  • Maximum SPL: 103 dB
  • Drivers:
    - Satellieten: drivers met aluminiumfaseplug (6,35 cm)
    - Subwoofer: Gepatenteerde 16,5cm-driver met hoge uitslag
  • Luidsprekerafmetingen:
    - Satellieten: 20,3 x 9,5 x 8,9 cm (HxBxD)
    - Midden: 12,7 x 16,8 x 7,6 cm (HxBxD)
    - Subwoofer: 30 x 29,9 x 36,8 cm (HxBxD)
  • Signaal-ruisverhouding: >85 db
Reviews:
Review 1
Review 2
Review 3

De Logitech Z-2200

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/2546.jpg
Specificaties:
  • Totaal RMS-vermogen: 200 Watt RMS
    - Satellieten: 80 Watt RMS (2x 40 W)
    - Subwoofer: 120 Watt RMS
  • Totaal piekvermogen: 400 Watt
  • Drivers:
    - Satellieten: Driver met aluminiumfaseplug (6,35 cm)
    - Subwoofer: 16,5-cm gepoorte driver met grote uitslag
  • Luidsprekerafmetingen:
    - Satellieten: 17,8 x 10,8 x 15,2 cm (HxBxD)
    - Subwoofer: 27,9 x 27,9 x 38,1 cm (HxBxD)
  • Signaal-ruisverhouding: >103 db
Reviews:
Review 1
Review 2
Review 3

De Logitech Z-3

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/2496.jpg
Specificaties:
  • Totaal RMS-vermogen: 40 Watt RMS (2 x 8,5 W + 23 W)
  • Totaal piekvermogen: 80 Watt
  • Drivers:
    - Satellieten: 5cm-drivers met aluminiumfaseplug
    - Subwoofer: 20,3cm-drukdriver
  • Luidsprekerafmetingen:
    - Satellieten: 19,7 cm x 9,5 cm x 7,9 cm (HxBxD)
    - Subwoofer: 22,9 cm x 22,9 cm x 23,8 cm (HxBxD)
  • Signaal-ruisverhouding: >92 db
Reviews:
Review 1
Review 2
Review 3

De Logitech X-620

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/2493.jpg
Specificaties:
  • Totaal RMS-vermogen: 70,1 Watt RMS
    - Satellieten: 45,8 Watt RMS (2 x 7,4 W voor; 2x 7,5 W achter;
    8,0 W midden; 8,0 W middenachter)
    - Subwoofer: 24,3 Watt RMS
  • Totaal piekvermogen: 140 Watt
  • Drivers:
    - Satellieten: 5 cm-driver met hoge uitslag
    - Subwoofer: Gepatenteerde drukdriver van 20,3 cm
  • Luidsprekerafmetingen:
    - Satellieten: 12,7 cm x 10,2 cm x 10,8 cm (HxBxD)
    - Subwoofer: 22,9 cm x 22,2 cm x 24,1 cm (HxBxD)
  • Signaal-ruisverhouding: bij 1 kHz: >75 db
Reviews:
Review 1
Review 2

De Logitech X-220

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/2847.jpg
Specificaties:
  • Totaal RMS-vermogen: 32 Watt RMS (2 x 5,8 W + 20,4 W)
  • Totaal piekvermogen: 64 Watt
  • Drivers:
    - Satellieten: 5cm-driver met hoge uitslag
    - Subwoofer: gepoorte driver van 13,4 cm
  • Luidsprekerafmetingen:
    - Satellieten: 12,7 cm x 10,2 cm x 10,8 cm (HxBxD)
    - Subwoofer: 26 cm x 20,3 cm x 20,3 cm (HxBxD)
  • Signaal-ruisverhouding: >92 db
Reviews:
Review 1
Review 2
Review 3

De vorige topics

Het Logitech X- en Z-Serie Topic – Deel 1
Het Logitech X- en Z-Serie Topic – Deel 2

En tot slot…

Ik hoop dat jullie nu genoeg weten over deze geweldige nieuwe speakersetjes van Logitech.

Veel plezier! ;)

Made by Eraser

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 75994 op 15-07-2004 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 10:45
De eerste reply :P

Ik vind dat logitech op het gebied van speakers Creative voorbij is. Vooral als je de prestatie en prijs van de Z-640 ziet.

Maar dit is mijn mening :)

[ Voor 10% gewijzigd door Astennu op 20-01-2004 18:24 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57108

En toch moet de Gigaworks S750 van Creative met (tijdelijk gratis) decoder toch nog een stapje hoger zijn als (mijn eigen) Z-680...

Prijs/kwaliteit is alles mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:44

JT

VETAK y0

Nette topicstart !

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Anoniem: 57108 schreef op 20 januari 2004 @ 18:29:
[...](tijdelijk gratis) decoder[...]
Bij de S750 zit toch geen DD/DTS decoder? En waarom gratis? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-07 10:31

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Jammer dat er in de TS niet bij de setjes staat welke set de opvolger is van welke set :)
Vind het al moeilijk zat om tussen al dat geweld te kijken welke nou welke is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Priyantha Bleeker schreef op 20 januari 2004 @ 22:41:
Jammer dat er in de TS niet bij de setjes staat welke set de opvolger is van welke set :)
Vind het al moeilijk zat om tussen al dat geweld te kijken welke nou welke is.
jammer dat de oude setjes er niet meer tussen staan? Z-560 , Z-680 etc. etc.
daar ging het topic toch in het begin over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

die worden toch ook niet meer gemaakt ? op de z-680 na dan

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
heeft de logitech Z2200

deze stekker: http://www.micromel.nl/images/power_stekker.gif

of zo'n dikkere stekker? met zon L vorm zeg maar

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Nog steeds hoop ik een antwoord te vinden op het geruis, mogelijk met mensen die eventueel eens willen testen voor mij (ons):

- 6 ch direct input selecteren MET geluidskaart (analoog, dan eens digitaal)
(heb je een losse kaart kan je al analoog testen. Zo moeten er toch mensen zijn, digitaal is met optisch/coax kabeltje.)

- 6 ch direct input selecteren MET on-board geluid (analoog, indien het kan, digitaal)
Vermeld ook de chipset !!! (soundstrom, AC'97, etc....)

EDIT: Deze quote toegevoegd van http://www.avault.com/har...ew.asp?review=z680&page=1
but immediately I noticed a problem.

There was a noticeable hiss, quite an annoying one, that could be heard from up to three feet away, emanating from all four satellites at any volume setting or input selection. It reminded me of a sound I had heard coming from a boom box I had in college after it had popped its fuse once and been reset due to a surge box.
Ik heb vooral last van ruis in elke Input-modus en met ELK effect dat een héél zacht lichtjes fluitende toon voortbrengt tot soms doffe 'BOFFFFF' en dan weer weg.
Scroll ik in Windows, selecteer ik iets in Paint shop pro of photoshop hoor ik zoemend geluid, WTF. Is nog 'ok' voor mij omdat het geen losse geluidskaart is.

Maar dat die center (die overigens in een stille kamer op 5-meter afstand nog te onderscheiden is) zo 'luid' nog ruist stoort me toch wel.

Als ik een geluidsbestandje start (of een andere blip, plop of windowsgeluidje) begint in digitale-input (optisch biij mij) hoor ik ook altijd héél erg kort een krakje.

Zou ik vragen om die POD om te wisselen ??? (vs 1.1.2)

(Als iemand wil testen bovengenoemde 2 (x2) situaties met geluidskaart en die zouden positief zijn MET geluidskaart, probeer ikzelf misschien ook door er één speciaal aan te schaffen. Maar anders wil ik die zo snel mogleijk binnen garantie opsturen).

Iemand ?

[ Voor 16% gewijzigd door Mizitras op 21-01-2004 22:09 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-07 18:49

Hironshy

Orooo!!!

meelmark schreef op 21 januari 2004 @ 21:33:
heeft de logitech Z2200

deze stekker: http://www.micromel.nl/images/power_stekker.gif

of zo'n dikkere stekker? met zon L vorm zeg maar
De stekker van Z-2200 is die van het plaatje. Heb het setje sinds vandaag en het geluid is uitstekend! Totaal niet te vergelijken met mn Z-540. Ik ga ook van 4.1 naar 2.1, maar ik luister tog bijna alleen naar muziek. DVD's kijk ik in de woonkamer met echte speakers >:) Z-2200 is gewoon perfect voor muziek. (voor die prijs dan, alhoewel je geen betere vindt in die prijsrange)

[ Voor 24% gewijzigd door Hironshy op 22-01-2004 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Die Logitech Z-2200 lijkt mij zwaar 0wnen, vooral nadat ik de nieuwspost had getikt van het setje. Ik heb nu een simpele Inspire 2400 van Creative en die deed het als upgrade van een eenvoudige Trust 2.0 naar een betere 2.1 erg goed, maar ik luister veel naar heavy muziek en daar luister je beter naar als de bass een stuk beter klinkt en de satellietjes ook nog een betere boventonen kunnen produceren. De sub van Creative heb ik een paar dagen na aanschaf een beetje getweakt door wat dempmateriaal erin te verwerken (zie ook: Creative subwoofer mod !! kick base ). Toch produceert de 2400 voor mij niet genoeg geluid en aangezien ik toch nog een dik jaar met dit systeem werk en niet ga upgraden naar een 5.1-geluidskaart, ben ik toch bereid om flink wat te investeren in een gaaf setje.

Een goeie kameraad van mij heeft de Z-340 van Logitech en die was iets van twintig euro meer kwijt voor dat setje dan dat ik heb betaald voor de Inspire 2400, en toch klinkt die veel voller en mooier van klank. Niet te vergeten dat hij alle draaiknopjes op een satelliet heeft zitten terwijl Creative een onhandig ding bijleverd 8)7. Honderdvijftig euro voor de Z-2200 mag dan in vergelijking met andere sets veel zijn, maar ik denk dat je wel waar voor je geld krijgt en erg lang plezier zal hebben van de boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
Robin Vreuls schreef op 21 januari 2004 @ 23:44:
Een goeie kameraad van mij heeft de Z-340 van Logitech en die was iets van twintig euro meer kwijt voor dat setje dan dat ik heb betaald voor de Inspire 2400, en toch klinkt die veel voller en mooier van klank. Niet te vergeten dat hij alle draaiknopjes op een satelliet heeft zitten terwijl Creative een onhandig ding bijleverd 8)7. Honderdvijftig euro voor de Z-2200 mag dan in vergelijking met andere sets veel zijn, maar ik denk dat je wel waar voor je geld krijgt en erg lang plezier zal hebben van de boxen.
ik ga hem ook kopen :D jawohl! Nu eerst mijn Altec Lansing ATP-5 nog even sellen. Juist! ik ga van 4.1 naar 2.1, maar ich wil ubersound!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
meelmark schreef op 22 januari 2004 @ 00:01:
[...]

ik ga hem ook kopen :D jawohl! Nu eerst mijn Altec Lansing ATP-5 nog even sellen. Juist! ik ga van 4.1 naar 2.1, maar ich wil ubersound!!!
anders doe je er nog ff wat geld bij en ga je voor de 5.1 z-680 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny_B
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-07 12:14
Is dit de optische kabel die ik nodig heb om mijn audigy2ZS te verbinden met mijn logitech z680 set?

Afbeeldingslocatie: http://vinnyb.tweakdsl.nl/got/kabel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Finwe zei in het vorige topic dat de stekker zo standaard was... maar normaal gesproken moet de stekker opgestuurd worden die van de pod naar de sub gaat en de stroomstekker... wet je zeker dat je het goed begrepen hebt wat ze aan de andere kant zeiden.... ik denk zeg het ff...
Zijn namelijk meerdere mensen geweest in het vorige topic die die moest opsturen...

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-07 12:00
ReCreator schreef op 23 januari 2004 @ 09:32:
Finwe zei in het vorige topic dat de stekker zo standaard was... maar normaal gesproken moet de stekker opgestuurd worden die van de pod naar de sub gaat en de stroomstekker... wet je zeker dat je het goed begrepen hebt wat ze aan de andere kant zeiden.... ik denk zeg het ff...
Zijn namelijk meerdere mensen geweest in het vorige topic die die moest opsturen...
Ja ik vond het ook erg vreemd, ik had namelijk tevoren de ervaringen van alle andere mensen al gelezen. Ik heb het nog eens expliciet aan de mevrouw gevraagd ("Alleen de stroomstekker?") en daar antwoordde ze toch echt ja op.

Ik weet ook niet of het wat uitmaakt wat ik nog opstuur - ik heb namelijk vandaag al een gloednieuwe set gekregen (dinsdag gebeld). Echt top-service van logitech dit! Heb de stekker dus nog niet eens verstuurd.

Nu twijfel of ik dat uberhaupt zou doen. Is natuurlijk wel zo netjes, een nieuwe stekker erop zetten kan altijd nog. Mocht Logitech later naar meer vragen, kan ik altijd zeggen dat ik de set verkocht heb ofzo. Maarja jullie hebben dus allemaal netjes teruggestuurd wat ze vroegen?

Ik vind een setje voor mn pc en een setje voor mn tv/dvd/xbox combi toch wel zwaar luxe eigenlijk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
ik heb net de z2200 besteld, ga hem van de week eens testen en korte gebruikersinformatie hier neerplaatsten. Ben erg benieuwd hoe dit setje werkt in vergelijking met mijn atp-5 van altec lansing (35 subwoof, 4 * 8 watt sats)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Effe voor de duidelijkheid gaad de Z 680 eruit :'( ?
Want die Z 5300 (denk ik de opvolger) vind ik maar :r )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 00:28

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Bartjeee schreef op 25 januari 2004 @ 16:32:
Effe voor de duidelijkheid gaad de Z 680 eruit :'( ?
Want die Z 5300 (denk ik de opvolger) vind ik maar :r )
Gaat ;)

Nee, de Z-680 is high-end. Deze heeft 500watt RMS en de Z-2300 is een budgetverdie ervan.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piston
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-02 06:30
FrankGuthrie schreef op 25 januari 2004 @ 17:56:
[...]

Gaat ;)

Nee, de Z-680 is high-end. Deze heeft 500watt RMS en de Z-2300 is een budgetverdie ervan.
budgetversie ;)

en bedoel je niet de z-5300 want een 2300 kan ik nergens terugvinden. Indien zo heb je volledig gelijk: de z-680 heeft nog geen vervanger/opvolger en ik vermoed dat we die in het kort ook nog niet hoeven te verwachten.

[ Voor 2% gewijzigd door piston op 25-01-2004 18:13 . Reden: schrijffouten ]

"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
"If i'm not back in five minutes,... wait longer !!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
check the looks van die 2200... das ist ubergeil is das nicht!!!???

[ Voor 72% gewijzigd door meelmark op 25-01-2004 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-07 22:19
Ik heb al een tijdje zo'n setje, maar de laatste tijd begint de ruis me wel te ergeren.
De pod is versie 1.1.2 dus daaraan zou het niet mogen liggen.

Vandaar dus de vraag:

Is het mogelijk om met een (eenvoudige) schakeling die tussen de uitgang van de woofer en de boxen zelf staat, het ruis te verwijderen? Eventueel met een ic ofzo?
Moest er iemand een oplossing hierop weten, denk ik dat er toch veel z-680 tweakers content zouden zijn :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79815

Promy schreef op 25 januari 2004 @ 21:20:
Ik heb al een tijdje zo'n setje, maar de laatste tijd begint de ruis me wel te ergeren.
De pod is versie 1.1.2 dus daaraan zou het niet mogen liggen.

Vandaar dus de vraag:

Is het mogelijk om met een (eenvoudige) schakeling die tussen de uitgang van de woofer en de boxen zelf staat, het ruis te verwijderen? Eventueel met een ic ofzo?
Moest er iemand een oplossing hierop weten, denk ik dat er toch veel z-680 tweakers content zouden zijn :*)
Ik heb er ook last van ik ga de set ook waarschijnlijk terug sturen, maar gezien het feit dat het in alle setjes zit. Denk ik dat ik hem terug breng naar de winkel voor geld terug. maar dan nog weer zoiets vervalt het recht van geld terug bij de winkel als de set is omgeruilt met ruis?. Want inprinciepe is het dan niet meer die set die je in de winkel hebt gekocht, maar een andere van logitech...

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 79815 op 26-01-2004 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52289

ik ben al 3 jaar in het bezit van een Cambrigde Soundworks DTT 2200
Afbeeldingslocatie: http://www.teknolojim.com/reviews/others/creative-dtt2200.jpg

(totaal van 47 RMS watt d8 ik, net nix dus.)

maar na het horen van een 2.1 logitech setje (vorige Z serie) van 44 euro bij familie, begint het toch aardig te kriebelen :-). Die sub blaasde zoveel harder, en das iets wat ik belangrijk vind, muziek 'voelen' >:)

Ik zit nu te denken om de Z 5300 aan te schaffen. Dat het met die sub wel goed zit geloof ik wel, want die subjes van logitech blazen altijd wel goed genoeg. alleen ik ben benieuwt hoe het zit met de midden en hoge tonen. Want ik heb vele geluidsetjes gehoort die bij hoger volume echt stukken minder worden en ik wil toch graag us m'n kamer vullen met zuivere muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27

Shunt

Boe

eraser ik vind eik dat de z 680 er nog in mag hoor :S
ze zijn nog lang niet end of life
worden nog steeds gemaakt en zijn nog steeds een van de beste higend pc speakers

en komt daar bij dat ik niet 250 euro heb uit gegeven voor dit setje en dan niet eens meer een actief topic er over kan vinden :9

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik vraag me af waarom bij al die logitech setjes de satellites zo ver omhoog staan gericht.. Ik heb gisteren de Z560 gekocht en die heeft dat dus ook. Ik had de boxjes mooi door mn kamer neergezet op oorhoogte, maar het klonk nergens naar. Bij nadere inspectie bleek dat dus door die omhoog staande boxjes te komen. Ik heb ze nu zowat op de grond staan en dat klinkt veel beter.
Misschien dat je ze op je bureau moet zetten, maar dan nog lijken ze me te hoog gericht staan.

Boxjes van creative bijv. hebben dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Tip voor de startpost::

Zet er direct even pricewatch linkjes bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

mijn brakke creative heeft dat ook hoor :S
mare van mijn 680 vind ik het alleen vervelend van de center speaker die staat op me monitor maar die staat dus al schuin naar boven wijzend nu staat die box dus een beetje extreem schuin naar boven :P

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91491

Kan je aanpassen hoor, je moet enkel ff die voet losdraaien en je voet omdraaien, dan staat ie lichtjes naar beneden gericht. Je kunt hem in 4 verschillende posities plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Anoniem: 91491 schreef op 27 januari 2004 @ 20:17:
Kan je aanpassen hoor, je moet enkel ff die voet losdraaien en je voet omdraaien, dan staat ie lichtjes naar beneden gericht. Je kunt hem in 4 verschillende posities plaatsen...
you rule :D
ik kom er ook achter
heb het setje 2e hands dus alles zat al inelkaar en geen handleiding meer dus jah :P. mare mega setje heb al 2x boze buurtjes aan de deur gehad

Z-680 ownage :P

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
Shunt schreef op 27 januari 2004 @ 23:36:
[...]

you rule :D
ik kom er ook achter
heb het setje 2e hands dus alles zat al inelkaar en geen handleiding meer dus jah :P. mare mega setje heb al 2x boze buurtjes aan de deur gehad

Z-680 ownage :P
serieus? wat zeiden ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
meelmark schreef op 28 januari 2004 @ 14:18:
[...]

serieus? wat zeiden ze?
"Wat een mooie speakers!" :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

meelmark schreef op 28 januari 2004 @ 14:18:
[...]

serieus? wat zeiden ze?
eerst of ik een feestje gaf
toen ik zij nee ik heb net nieuwe speakers gekocht.
toen voegen ze of ik ze zo graag weg wou hebben :P
ze zijn ze wel ffe komen bewonderen

shunt dankt eraser :>

[ Voor 161% gewijzigd door Shunt op 28-01-2004 16:34 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb de Z3 van m'n vrouwtje gekregen.
Het is een heel aardig setje wat best goed klinkt voor pc boxen.

De sub is van hout, nou ja spaanplaat , en de tweaters/mid van plastic.
Met een metalen beugel zodat ze niet snel omvallen.
Het volume kastje is heel handig en versiert met een blauwe led

goedkoop is het niet maar die goedkope meuk is allemaal plastic en klinkt wat mij betreft allemaal hetzelfde.

Z3 is aan te raden :*)

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
offtopic:
Oke, de Z-680 is wederom toegevoegd op veler verzoek. Veel plezier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104158

Hallo,

Ik weet niet of ik hem hier nog mag posten maar goed... het gaat namelijk nog om de Z-640.

Ik wil deze kopen in combinatie met een Creative SB Live Player 5.1. Kan dit en heb ik dan wel het 5.1 surround geluid? Ik heb ook een DVD speler in me pc en daar heb ik dan ook 5.1 surround geluid?

Ik zag namelijk de Z-640 staan bij Hardwareworld.nl voor 75 eurotjes en de geluidskaart voor 29 eurotjes....

Graag advies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Anoniem: 104158 schreef op 28 januari 2004 @ 16:04:
Hallo,

Ik weet niet of ik hem hier nog mag posten maar goed... het gaat namelijk nog om de Z-640.

Ik wil deze kopen in combinatie met een Creative SB Live Player 5.1. Kan dit en heb ik dan wel het 5.1 surround geluid? Ik heb ook een DVD speler in me pc en daar heb ik dan ook 5.1 surround geluid?

Ik zag namelijk de Z-640 staan bij Hardwareworld.nl voor 75 eurotjes en de geluidskaart voor 29 eurotjes....

Graag advies...
Kan dit en heb ik dan wel het 5.1 surround geluid? ja analoog
Ik heb ook een DVD speler in me pc en daar heb ik dan ook 5.1 surround geluid? ja

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

freeky ik hoor radio op mijn speakers (center)
dit had ik ook al met mijn draadloze koptelefoon
en mijn andere speakers :D

wat kan dit zijn man :X

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104158

Thnx... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88402

Anoniem: 104158 schreef op 28 januari 2004 @ 16:04:
Hallo,

Graag advies...
Heb zelf de Logitech Z-640 en de SB Live! 5.1 Digital
Klinkt wel goed met deze set.
Geen problemen mee.
Alleen als je em echt hard zet dan kan de sub volume wat zachter gaan (vervormen)
Mah goed zo hard zet ik em nooit en neem van mij aan, dat is wel hard wat ik bedoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik zag dat de Z-560 op www.2dehands.nl staat.. Als hij er niet zo gek veel voor geeft ga ik die kopen, icm met deze >> http://nl.europe.creative.com/products/product.asp?prod=569

Zodat mijn dvd-speler, stereo, sateliet receiver en videorecorder (en mijn misschien toekomstige xbox/divx speler) er op aan kan sluiten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
wdekreij schreef op 28 januari 2004 @ 18:36:
Ik zag dat de Z-560 op www.2dehands.nl staat.. Als hij er niet zo gek veel voor geeft ga ik die kopen, icm met deze >> http://nl.europe.creative.com/products/product.asp?prod=569

Zodat mijn dvd-speler, stereo, sateliet receiver en videorecorder (en mijn misschien toekomstige xbox/divx speler) er op aan kan sluiten..
christ; ik moet nog tot vrijdag wachten tot de z2200 er is! heeft iemand ze al in gebruik??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
meelmark schreef op 28 januari 2004 @ 20:33:
[...]

christ; ik moet nog tot vrijdag wachten tot de z2200 er is! heeft iemand ze al in gebruik??
en ziet er trouwens wel erg heftig uit die foto's hierboven; jammer dat ze niet foto's met de kabelzooi erbij hebben geplaatst :P... dan ziet het er onmiddellijk iets minder aantrekkelijk uit

edit: oeps dacht dat ik edite :S

[ Voor 6% gewijzigd door meelmark op 28-01-2004 20:36 . Reden: vergeten dat ik niet edite ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44203

Ik ben in het bezit van een X-620 setje, wat me prima bevalt. Het ding heeft zelfs 6.1 ondersteuning wat mooi aansluit bij m'n Hercules GTXP7.1. Tenminste, dat dacht ik. De X-620 is voorzien van 3 (groen, zwart en oranje) 3,5mm jack-pluggen om het geheel op de geluidskaart aan te sluiten. De oranje jackplug is 4-polig, dus voor 3 kanalen+massa. Mijn geluidskaart heeft een losse box met alle aansluitingen waaronder de speakers. LinksV, rechtsV, linksA en rechtsA worden d.m.v. dezelfde 3,5mm pluggen aangesloten, de subwoofer en center via aparte cinch-aansluitingen en voor 6.1 en 7.1 worden de kanalen via de koptelefoonaansluiting aangesloten. Dit lijkt allemaal simpel aan te sluiten: Een 4-polige contra-jack om op het oranje stekkertje te proppen en dan 2-cinch en een 6,3mm jack-plug voor de achtercenter via de koptelefoonaansluiting. Zo heb ik het dus ook gemaakt, maar toch werkt dit niet. Op de 1 of andere manier klopt er iets niet met de massa, want ik heb netjes alle plugjes gecontroleerd op massa en signaal, maar als ik de achtercenter aansluit via de koptelefoonaansluiting vallen de subwoofer en voorcenter uit. Heeft iemand hier ervaring mee en dus een oplossing om het wel in 6.1 werkend te krijgen? Oh ja, een andere geluidskaart is geen oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-07 15:42

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik heb al sinds zomer 2003 een z-680 alleen met die hittemeuk is toen me subwoofer ineens ermee opgehouden. Helaas heb ik geen bon meer is er een andere manier om garantie teclaimen :? Bijvoorbeeld bij logitech :)

Ter info me set stond niet hard en de sub stopte er gewoon mee zonder plop ofzo tegeven het blok was toen erg warm.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukster
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Luukster

Holdrie de Gatsprie

Anoniem: 44203 schreef op 28 januari 2004 @ 21:51:
Ik ben in het bezit van een X-620 setje, wat me prima bevalt. Het ding heeft zelfs 6.1 ondersteuning wat mooi aansluit bij m'n Hercules GTXP7.1. Tenminste, dat dacht ik. De X-620 is voorzien van 3 (groen, zwart en oranje) 3,5mm jack-pluggen om het geheel op de geluidskaart aan te sluiten. De oranje jackplug is 4-polig, dus voor 3 kanalen+massa. Mijn geluidskaart heeft een losse box met alle aansluitingen waaronder de speakers. LinksV, rechtsV, linksA en rechtsA worden d.m.v. dezelfde 3,5mm pluggen aangesloten, de subwoofer en center via aparte cinch-aansluitingen en voor 6.1 en 7.1 worden de kanalen via de koptelefoonaansluiting aangesloten. Dit lijkt allemaal simpel aan te sluiten: Een 4-polige contra-jack om op het oranje stekkertje te proppen en dan 2-cinch en een 6,3mm jack-plug voor de achtercenter via de koptelefoonaansluiting. Zo heb ik het dus ook gemaakt, maar toch werkt dit niet. Op de 1 of andere manier klopt er iets niet met de massa, want ik heb netjes alle plugjes gecontroleerd op massa en signaal, maar als ik de achtercenter aansluit via de koptelefoonaansluiting vallen de subwoofer en voorcenter uit. Heeft iemand hier ervaring mee en dus een oplossing om het wel in 6.1 werkend te krijgen? Oh ja, een andere geluidskaart is geen oplossing!
Misschien iets te simpel maar heb je je boxjes wel op 6.1 staan? Dat kan achterop de rechtsvoor box.

Ik heb de set trouwens ook en ben er ook behoorlijk tevreden mee alhoewel de sub als je hem echt hard zet, zachter lijkt te gaan.

Dan witte nog nie wie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44203

Luukster schreef op 29 januari 2004 @ 12:21:
[...]

Misschien iets te simpel maar heb je je boxjes wel op 6.1 staan? Dat kan achterop de rechtsvoor box.

Ik heb de set trouwens ook en ben er ook behoorlijk tevreden mee alhoewel de sub als je hem echt hard zet, zachter lijkt te gaan.
Sorry dat ik het niet gemeld heb, maar ik heb inderdaad de schakelaar op 6.1 staan. In de Herculesdriver heb ik ook 6.1 geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
GreenFury schreef op 28 januari 2004 @ 21:55:
Ik heb al sinds zomer 2003 een z-680 alleen met die hittemeuk is toen me subwoofer ineens ermee opgehouden. Helaas heb ik geen bon meer is er een andere manier om garantie teclaimen :? Bijvoorbeeld bij logitech :)

Ter info me set stond niet hard en de sub stopte er gewoon mee zonder plop ofzo tegeven het blok was toen erg warm.
hmz.. ik heb de sub van mn z560 naast de kachel staan :X (kan nergens anders staan)... zit ook zo'n huge koelblok achterop, maar die wordt gelukkig niet echt warm. Ik las ook in de handleiding dat ie thermisch beveiligd is oid; hij gaat uit bij oververhitting. Misschien was dat bij jou ook het geval?? Maar ik neem aan dat ie dan wel weer aan moet kunnen daarna...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

ik ben achter iets fijns gekomen.
op het moment dat je coax gebruikt op je pc bvb met dvd en dts enz enz enz is de sub veel en veel minder overheersend _/-\o_
dit is btw met optical weer niet ook met de standaard pluggetjes niet dan blijft hij zeer overheersend

ik gebruik btw gewoon het kabeltje die ik voor mijn vidkaart kreeg met de tvout :P
da ding was de hoogste kwalietijd wat ik had liggen :P

btw ik heb ook mschien een leuke oplossing voor de mensen die en een pc en een tv hebben staan maar bijde willen gebruiken in 5.1 ;)

ik post zo ffe een tekeningetje van de kamer

mare zie het zo
om dus te kunnen switchen van 5.1 op tv en naar pc moet het zo

op pc
1 left front
2 richt front
3 left rear
4 richt rear
5 Center op pc scherm
6 Sub

op tv
1 richt rear
2 left front
3 richt front
4 left rear
5 Center op tv
6 Sub

zoals je ziet moeten de kanalen dus een kwartslag draaien oftewel dit kan makkelijk met 2 12 of 24 volt relais met een drukje op de knop :P
ik ga hier dus een leuk printje voor laten maken (wil het allemaal netjes doen)
maar zou ik nu nog op bepaalde dingen moeten letten om kwalietijd verlies tegen tegaan ? met goud beleggen is btw overdon ;)

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Palomar schreef op 29 januari 2004 @ 14:23:
[...]

hmz.. ik heb de sub van mn z560 naast de kachel staan :X (kan nergens anders staan)... zit ook zo'n huge koelblok achterop, maar die wordt gelukkig niet echt warm. Ik las ook in de handleiding dat ie thermisch beveiligd is oid; hij gaat uit bij oververhitting. Misschien was dat bij jou ook het geval?? Maar ik neem aan dat ie dan wel weer aan moet kunnen daarna...
Nou ik heb het vaak nog getest maar hij werkt echt niet meer. Zekering is ook heel ik kan gewoon muziek draaien maar sub doet niks meer. :{ Damn ik moet echt beter me bonnen bewaren :(

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sangurash
  • Laatst online: 03-12-2024

Sangurash

Are u talkin' to I.R.?

GreenFury schreef op 28 januari 2004 @ 21:55:

Ik zou Logitech mailen en het verhaal vertellen, het lijkt me dat je dan een nieuwe woofer krijgt. De set bestaat volgensmij nog geen eens 2 jaar en er zit 2 jaar gerantie op. Meestal is het ook nog zo dat ze aan een serie-nummer kunnen zien wanneer hij is geproduceerd. Hoop dat je hier wat aan hebt :)

Uw SAP specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

weet iemand wat ik er aan kan doen dat ik radio ontvang over mijn logtech z-680 das redelijk vervelend als je een film zit te kijken want je hoort het dan nog gewoon op de achter grond :X

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Sangurash2 schreef op 29 januari 2004 @ 17:32:
[...]

Ik zou Logitech mailen en het verhaal vertellen, het lijkt me dat je dan een nieuwe woofer krijgt. De set bestaat volgensmij nog geen eens 2 jaar en er zit 2 jaar gerantie op. Meestal is het ook nog zo dat ze aan een serie-nummer kunnen zien wanneer hij is geproduceerd. Hoop dat je hier wat aan hebt :)
Ik heb een tijdje terug gebeld met de mededeling dat ik terug kon gaan naar de winkel, Maar dat kan dus niet zonder bon. met bon zou ik een nieuwe krijgen :(
Maar ik weet al iemand van wie ik een bon kan lenen :*)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
Ik heb de z-2200 nu in huis

Wat opmerkingen; installatie lekker makkelijk, simpele kabels, enorm ubergeile volume en bass regeling, en geluidskwaliteit top!

ik heb mijn oude Altec Lansing 4.1 (80watt RMS, ATP5) er steeds naast gehouden; waar mijn subwoofer daar soms over de toeren ging bij harde bass en begon te dreunen en niet zuiver te trillen, is de woofer van de 2200 top! Enorm zuiver geluid, echt gewoon goed!

DVD openingsscene van Lord Of The Rings 1 gekeken; magistraal; ik hoor ineens veel meer effecten, geluiden; veel helderder geluid. En als ik Mauro Picotte met The Double Album, laatste nummer draai, Baguette,dat is echt tering goed! Als ik die een minuutje keihard zet, dus bijna vol, dan heb ik daarna echt last van mijn oren!

Kortom; super!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

probleem met radio ontvangen via de center is verholpen
ik heb er zon rond steentje omde kabel heen gedaan (van de center) (ze zitten ook aan de draadjes van je leds in je kast )

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86243

ik heb sinds gisteren de Z-680 maar ik durf de bass niet hoger dan het 4de streepje zetten in vrees hem op te blazen;tot hoe hoog gaat die bass gemiddeld zonder kapot te spelen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voluit, maar dan staat de bass totaal niet meer in verhouding tot het geluid wat er uit die satellietjes komt. De kwaliteit gaat dan ook hard achteruit. Tot drie kwart blijft de verhouding (en de kwaliteit) goed. Maar dan kan ik je garanderen dat je het hard genoeg vind. :) Sommigen zeggen dat een subwoofer 'in moet spelen', maar of dat zo is weet ik niet. Ik heb het meteen voluit gedaan en ik had nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86243

Anoniem: 75994 schreef op 30 januari 2004 @ 12:48:
Voluit, maar dan staat de bass totaal niet meer in verhouding tot het geluid wat er uit die satellietjes komt. De kwaliteit gaat dan ook hard achteruit. Tot drie kwart blijft de verhouding (en de kwaliteit) goed. Maar dan kan ik je garanderen dat je het hard genoeg vind. :) Sommigen zeggen dat een subwoofer 'in moet spelen', maar of dat zo is weet ik niet. Ik heb het meteen voluit gedaan en ik had nergens last van.
ok thx _/-\o_ heb hier al aantal keren ruzie gehad met mijn ouders en dichtstbijzijnde buur(woon in alleenstaand huis) over de geluidsoverlast }) nu heb ik schrik om het volume omhoog te krikken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy

Hironshy

Orooo!!!

meelmark schreef op 29 januari 2004 @ 23:31:
Ik heb de z-2200 nu in huis

Wat opmerkingen; installatie lekker makkelijk, simpele kabels, enorm ubergeile volume en bass regeling, en geluidskwaliteit top!

ik heb mijn oude Altec Lansing 4.1 (80watt RMS, ATP5) er steeds naast gehouden; waar mijn subwoofer daar soms over de toeren ging bij harde bass en begon te dreunen en niet zuiver te trillen, is de woofer van de 2200 top! Enorm zuiver geluid, echt gewoon goed!

DVD openingsscene van Lord Of The Rings 1 gekeken; magistraal; ik hoor ineens veel meer effecten, geluiden; veel helderder geluid. En als ik Mauro Picotte met The Double Album, laatste nummer draai, Baguette,dat is echt tering goed! Als ik die een minuutje keihard zet, dus bijna vol, dan heb ik daarna echt last van mijn oren!

Kortom; super!!
Heb de Z-2200 sinds een aantal weken. De geluidskwaliteit is toppie. Maar heb je ook gemerkt dat de linker speaker zachter is dan de rechter? Vooral op lage volume hoor je de high-tones van de rechter speaker veel duidelijker. Dit mag tog niet voor 200 euro kostende speakers. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-04 16:22

BruT@LysT

Fear and Loathing

Ik heb de Z-560 4.1 set van logitech... nu ongeveer 1,5 jaar. (Beetje off-topic, maar sets als de 2200 en 680 zijn op deze luidsprekers gebasseerd, mijn ervaringen zijn misschien interessant om even te melden)

Opzich een goeie set, heb er een tijdje films mee gekeken. Had de stalietjes aan de muur gehangen nadat ik de voetjes er andersom op had gemonteerd. Zo staan ze lichtjes naar beneden gericht en voldeed prima.

Echter merkte ik al snel op dat het geluid aan de linker zijde, dus left-front en left-rear veel sneller vervormen dan dat van rechts. Heel erg vreselijk zelfs bij hoge volumes, niet om aan te horen. Aan de rechterkant blijft hij behoorlijk zuiver tot op zeer hoge volumes.

Vreemd probleem, waarschijnlijk echt iets mis met de versterker.

De SUB kan behoorlijk hard, alleen hoor je toch wel erg snel het geluid van de luchtstroom in de basreflexpijp erbij wat een beetje rommelig doet klinken.
Heb toen de SUB helemaal uit elkaar gesloopt, moest het front van de 8" woofer hardhandig afbreken, deze zit er nu niet meer op. Ziet er eigenlijk wel stoer uit :P

Hierna heb ik de versterkerunit eens goed bekeken. Ringkerntrafo van de voeding zit op een andere plek in de kast gemonteerd wat een enorme klus was om allemaal netjes uit elkaar te halen, alles zat ook nog eens vastgeplakt met zo'n lijmpistool, wat opzich goed is... maar viel echt niet te demonteren die handel :D

Heb de eindtorren op het koelelement eens goed aangedraaid, deze zitten op een nogal slappe manier vast. Kan wederom het plotselinge overlijden van sommige logitech subs verklaren als dit bij meerdere sets het geval is.

In elk geval, kon ik aan de versterkerunit niet veel meer zien, deze zit zo compact in elkaar dat je vrijwel nergens bij kan.

Om dan toch nog ergens verbetering in te krijgen heb ik de baskast (van MDF btw, goeie keus) nog eens even gevuld met glaswol.
Na alles weer in elkaar gezet te hebben is de SUB toch weldegelijk beter geworden. Iets meer gedempt, minder vreemde bijgeluiden.
De 8" Woofer is opzich behoorlijk diehard. Is geventileerd, heeft een behoorlijke magneet en (voor een 8") een lekker strakke basket. Hij is alleen VEEL te stug opgehangen. Er zit een foam rand (surround) aan van zo'n 2cm breed, en is wel 1mm dik. Een wat dunnere rubberen rand had me toch wat fijner geleken. Je kunt ook wel merken dat de bas soms wat aan de trage kant is. Deze voelt niet helemaal in sync (mede door kleine kast, enorme basreflexpijp door de kast gekronkeld) met de rest van het geluid. Beetje niet helemaal strak dus :)
Wederom heb ik ook nog eens ge-experimenteerd met andere woofers :P
Leuk om eens te proberen, maar al snel leert men dat de vormgeving van de kast niet zo fantastisch is. Heb daarom de originele woofer er maar weer ingehangen, het is tenslotte geen hi-fi, dat mogen we inmiddels wel weten.

Aan het euvel van het vervormen van het linker-kanaal heb ik uiteindelijk nooit wat kunnen doen. Jammer, maar bij normaal gebruik klinkt het altijd prima. Lekkere set om mee te gamen, een muziekje op z'n tijd klinkt zeker niet slecht. Films zijn ook zeker te harden met deze set.
Inmiddels gebruik ik de set niet meer voor die toepassingen, eigenlijk alleen maar games. Mijn doel was eigenlijk ook om de set te gebruiken voor twee computers. De tweede computer is helaas nog niet helemaal af. Ze moeten in elk geval hetzelfde worden, zo wilde ik de z560 tussen bijde pc's gaan hangen, de front aan de ene pc en de rear aan de andere pc. Stel je de rears en fronts op als hetzijnde twee stereo luidsprekers, en word de sub gedeeld!, Het geluid van bijde pc's komt door de sub. Heel handig want anders zit je met dubbele subs en twee regelkastjes en een hoop kabels!

Nog een tip, haal die frontjes van je satalietjes. De frontjes houden behoorlijk wat hoog tegen, daarnaast ziet het er ook geiler uit. Heb nog geen last gehad van stofophopingen rond die Bullet. Af en toe eens even blazen kan geen kwaad :7

[ Voor 6% gewijzigd door BruT@LysT op 30-01-2004 15:28 . Reden: ffkies wat aanpassingen her...., en der :9 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
Hironshy schreef op 30 januari 2004 @ 14:18:
[...]

Heb de Z-2200 sinds een aantal weken. De geluidskwaliteit is toppie. Maar heb je ook gemerkt dat de linker speaker zachter is dan de rechter? Vooral op lage volume hoor je de high-tones van de rechter speaker veel duidelijker. Dit mag tog niet voor 200 euro kostende speakers. 8)7
ik ben nu aan het luisteren, maar kan het niet echt herkennen waar jij het over hebt. Heb je geen fade/balance instelling veranderd ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy

Hironshy

Orooo!!!

meelmark schreef op 30 januari 2004 @ 17:50:
[...]

ik ben nu aan het luisteren, maar kan het niet echt herkennen waar jij het over hebt. Heb je geen fade/balance instelling veranderd ofzo?
Je moet heel aandachtig luisteren, probeer liedjes met veel high tones. Luister een tijdje alleen naar de linker speaker (dus rechter helemaal uit) met behulp van de fade/balance en switch dan gelijk naar de rechter speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
Hironshy schreef op 30 januari 2004 @ 18:07:
[...]

Je moet heel aandachtig luisteren, probeer liedjes met veel high tones. Luister een tijdje alleen naar de linker speaker (dus rechter helemaal uit) met behulp van de fade/balance en switch dan gelijk naar de rechter speaker.
je hebt gelijk; ik hoor de tonen bij de rechter iets sterker dan de linker; heb een nummer uit de gladiator opgezet met hoge tonen (might of rome) en inderdaad mis ik wat bij de linker! (het lijkt wel of er ook meer bass in de rechter zit)

maar bij normaal gebruik (kwart op :D), is het niet meer te horen.

Als ik hem overigens helemaal voluit ram, blaas ik dan de woofer op? En wat ik wel merk, bij Lord Of The Ring openingscene, als ik hem helemaal keihard doe, dat de bass wel even overstemt. (dus volume vol, bass vol). Jij ook>

[ Voor 21% gewijzigd door meelmark op 30-01-2004 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy

Hironshy

Orooo!!!

meelmark schreef op 30 januari 2004 @ 18:22:
[...]

je hebt gelijk; ik hoor de tonen bij de rechter iets sterker dan de linker; heb een nummer uit de gladiator opgezet met hoge tonen (might of rome) en inderdaad mis ik wat bij de linker! (het lijkt wel of er ook meer bass in de rechter zit)

maar bij normaal gebruik (kwart op :D), is het niet meer te horen.

Als ik hem overigens helemaal voluit ram, blaas ik dan de woofer op? En wat ik wel merk, bij Lord Of The Ring openingscene, als ik hem helemaal keihard doe, dat de bass wel even overstemt. (dus volume vol, bass vol). Jij ook>
De volume tot max opvoeren doe ik niet aangezien zowat mn hele kamer dan trilt en mn oren er niet tegen kunnen.
Maar met volume 3/4 overstemt de bass inderdaad. Vooral bij liedjes is dat niet om aan te horen omdat de verhouding treble/bass niet meer klopt. Maar daar heb je het bass knopje voor. ;) In films is dit juist genieten, een explosie in de film voel je gewoon in je buik. (of merk je aan de trillende voorwerpen in je kamer 8)7 )
Ik ben ook zeer tevreden over de Z-2200. Betere speakers zul je niet vinden voor die prijs .

[ Voor 9% gewijzigd door Hironshy op 30-01-2004 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

ik dacht dat het probleem met radio over me setje opgelost was
NIET DUS AARG
ik kan als de enige optie nog een ander kabeltje gebruiken of een andere soundkaart met een optical kabeltje die zijn 100% storings vrij

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
Hironshy schreef op 30 januari 2004 @ 19:51:
[...]

De volume tot max opvoeren doe ik niet aangezien zowat mn hele kamer dan trilt en mn oren er niet tegen kunnen.
Maar met volume 3/4 overstemt de bass inderdaad. Vooral bij liedjes is dat niet om aan te horen omdat de verhouding treble/bass niet meer klopt. Maar in films is dit juist genieten, een explosie in de film voel je gewoon in je buik. (of merk je aan de trillende voorwerpen in je kamer 8)7 )
maar we zijn tevreden gebruikers :D ik vind het hard zat; ik moet er niet aan denken die 680 hier in mn kamertje te hebben staan ... damn!

luid genoeg, en superbass (hoorde dat onze woofer zuiverder is dan die van de z560)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piems
  • Laatst online: 13-07 12:09

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

van het weekend was ik toevallig bij de mediamarkt.(den haag :D)
staat daar zon hele rij met speakersetjes naar mij te lonken. Nu was ik al van plan om iets aan te schaffen en mijn oog was gevallen op de z3.
mooi setjes, oog wil ook wat. Druk het knopje in en de set begint te spelen.
Was echt zwaar teleurgesteld, pas vanaf niveau 7 kwam het setje een beetje los.
voor 119 euro had ik meer verwacht. Knopje verder en de z2200 begint te spelen, en ik dacht nog die wil ik!
169 euro, die hoef ik dus niet :( willen wel budgetair gezien onbereikbaar. Heb het er ook niet voor over om eerlijk te zijn.
De hele rij maar even beluisterd en ik kwam bij de x220 uit. Niet denderend qua design maar qua sound vond ik hem beter dan de z3 en dat voor 43 euro!
Heb dat setje dus maar meegenomen en voor ongeveer 40 euro kan je je bijna geen miskoop begaan.

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
piems schreef op 02 februari 2004 @ 11:47:
Knopje verder en de z2200 begint te spelen, en ik dacht nog die wil ik!
mediamarkt amsterdam zeker? ik was er laatst ook, maar die $*&($*#&*#)knopjes werkten niet :D

[ Voor 4% gewijzigd door meelmark op 02-02-2004 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
meelmark schreef op 02 februari 2004 @ 11:49:
[...]

mediamarkt amsterdam zeker? ik was er laatst ook, maar die $*&($*#&*#)knopjes werkten niet :D
van het weekend was ik toevallig bij de mediamarkt.(den haag :D)
:X Er zijn vast wel meerdere Mediamarkten met dit idee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

heeft er iemand een iedee hoe ik van die radio stooring van me Z-680 af kan komen het stoort onder DTS in een film INORM. het is niet meer als ik via optical geluid heb.

heb me pc ge aard ik heb zon donut steentje om de kabels gedaan. ik heb andere kabels ge probeerd. het is dus alleen als ik het op me pc aan sluit via spdif of de 3 plugjes.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46284

piems schreef op 02 februari 2004 @ 11:47:
De hele rij maar even beluisterd en ik kwam bij de x220 uit. Niet denderend qua design maar qua sound vond ik hem beter dan de z3 en dat voor 43 euro!
Heb dat setje dus maar meegenomen en voor ongeveer 40 euro kan je je bijna geen miskoop begaan.
Weet jij of die x220 de opvolger is van de z-340? In reviews kreeg die vaak goede punten. Ik wil namelijk die z-340 kopen maar die zijn haast nergens meer verkrijgbaar. Wat zijn je ervaringen met dat x 220 setje als je muziek of films afspeelt?

Iemand anders ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Shunt schreef op 02 februari 2004 @ 13:38:
heeft er iemand een iedee hoe ik van die radio stooring van me Z-680 af kan komen het stoort onder DTS in een film INORM. het is niet meer als ik via optical geluid heb.

heb me pc ge aard ik heb zon donut steentje om de kabels gedaan. ik heb andere kabels ge probeerd. het is dus alleen als ik het op me pc aan sluit via spdif of de 3 plugjes.
Ik kan me wel herinneren dat een tijdje geleden veel mensen hie rook last van hadden met creative speakersetjes. Misschien dat je daar ff een zoekactie op kunt loslaten en kijken of er oplossingen waren (volgens mij werden die dingen toen weer terug gehaald door de fabriek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piems
  • Laatst online: 13-07 12:09

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

ik heb totaal geen referentiekader voor dat setje. Ik vindt het gewoon goed beuken.
natuurlijk zal het nooit zo klinken als een z2200, maar dat mag je ook niet verwachten voor dat geld. Tijdens games heb ik altijd de headset op, anders wordt de vrouw boos :)
Heb er verschillende stijlen muziek op gespeeld en met mijn audio kennis hou ik het erop dat het geluid wat "bovenin" zit.
bij stemmen mis je een beetje het volle geluid. De bassen op zich zijn beter dan ik verwacht had van zon setje. Ik stoor me er niet aan en ze klinken 100x beter dan mijn vorige speakers, de spin25? van labtec dacht ik.
Heb ook geen idee wat mijn onboard soundcard voor belemmering heeft op de geluidskwaliteit. Kan het zijn dat het setje totaal niet meer klinkt als ik er een audigy in hang? Misschien komen dan de tekortkomingen aan het licht, maar voor nu ben ik dik en dik tevreden.
Ik heb gewoon het hele rijtje geluisterd en dit vond ik het beste klinken ten opzichte van het budget. Wil niet zeggen dat iemand anders dat ook vindt. Dat is het mooie van smaak.

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
piems schreef op 02 februari 2004 @ 16:15:
Kan het zijn dat het setje totaal niet meer klinkt als ik er een audigy in hang? Misschien komen dan de tekortkomingen aan het licht, maar voor nu ben ik dik en dik tevreden.
volgens mij (ik weet het niet zeker) kan het alleen maar beter worden; ik merk het in ieder geval wel; de output van mijn onboard soundcard is niet zo super als de output van mijn Live5.1 (model voor audigy) (i.c.m. Z2200, half sterkte). Ik hoor dat het geluid wat minder van kwaliteit is.

Maar waarom zou je veranderen als je tevreden bent! Laten zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105171

misschien een heel domme vraag die misschien al vaak gesteld is (ik heb wel gesearched maar 90 blz door spitten vind ik niet echt handig), maar de afstandsbediening van mijn Z-680 set werkt niet. Batterijen doen het, alleen de control pod reageert helemaal niet op de singalen van de remote. iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Anoniem: 93144

Ben gister naar lan-party`tje geweest bij een vriend van me, die in België woond. Hier ruistte mijn 680 totaal niet!! volgens mij ligt het gewoon aan de soort stroom die ie krijgt. Ik woon hier nogal achteraf en misschien is de stroom niet zo zuiver, de faseverhouding ofzo?? das baalen dus! zal wel niet echt een goedkope oplossing voor te vinden zijn :'(

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:33
Ik ben misschien van plan om een logitech Z-640 setje aan te schaffen, maar ik wil nog ff weten hoe de geluidskwaliteit is ten opzichte van een Creative 4.1 fps1600 setje is. Iemand die hier ervaring mee heeft?
(heb natuurlijk reviews gelezen, maar wil ff de vergelijking met dit 4.1 setje weten)
(ga hem gebruiken voor games/muziek)

[ Voor 24% gewijzigd door Brammel op 12-02-2004 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
Anoniem: 93144 schreef op 12 februari 2004 @ 13:31:
Ben gister naar lan-party`tje geweest bij een vriend van me, die in België woond. Hier ruistte mijn 680 totaal niet!! volgens mij ligt het gewoon aan de soort stroom die ie krijgt. Ik woon hier nogal achteraf en misschien is de stroom niet zo zuiver, de faseverhouding ofzo?? das baalen dus! zal wel niet echt een goedkope oplossing voor te vinden zijn :'(
dus de mensen in de betere woonomgeving zullen geen last hebben van ruis? :z
nah..denk niet dat et aan de stroom ligt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiko
  • Laatst online: 04-03 13:42
Ik heb de Z-2200 nu toch al ongeveer een maand en ik ben echt heel tevreden. Ik had hiervoor de Z-640 wat voor de prijs een zeker kwalitatief goede set is.

Ik heb een filmpje met mijn fototoestel opgenomen van de subwoofer in werking. Voor de mensen die het willen zien. Klik dan hier. Filmpje duurt niet lang en is ongeveer 9mb groot.

5800X3D | 32GB 3466C16 | RTX4080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101381

welke raden jullie aan uit de Z of X serie voor een kleine kamer..? ik heb op dit moment geen digital out *denk ik? is onboard Nforce2 AC97 audio* dus het is geen vereiste dat het erop zit *Coax dus* maar misschien wel handig voor toekomst... maar goed met Coax kom je gelijk in dure sectie :(

Ik wil max 100 euro uitgeven en welke raden jullie dan aan? tis echt mara kleine ruimte.. iets van 5 bij 2 of 5 bij 3 :)

en schuinaflopend dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sangurash
  • Laatst online: 03-12-2024

Sangurash

Are u talkin' to I.R.?

Anoniem: 93144 schreef op 12 februari 2004 @ 13:31:
Zeker groene stroom ;) . Lijkt me sterk, bij mij heb ik geen ruis of ik het nu analoog of via coax uit me live 1024 player trek. Als een effect kies hoor ik even een ruis, maar die verdwijnt al gauw (elektronisch gefilterd denk ik)...

Uw SAP specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93144

Hmm maar ik woon nogal buitenaf ver van het dorp enzo, en ik kan nog van electrischetijdsleer zo iets vaag herinneren, of verzinnen :) . Maar jah boeiend, hij ruist en kan hem wel weer opsturen maar das teveel werk...

en o ja wat is het verschil van groene stroom tegenover normale stroom ? Juist helemaal niks alleen dat er groen voorstaat |:(

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 93144 op 15-02-2004 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:06
Ik heb dus ook een Z-680 en aangesloten op mijn Creative Audigy2 ZS Platinum Pro en dat optisch, met een kabel van de POD naar de ingang op de Externe Breakout box vd Audigy 2!

Ook heb ik last van een plof, zodra ik DVD ga kijken, dan moet de POD blijkbaar omschakelen van analoog naar DTS Dolby digitaal signaal :? Wat dan een plof met zich mee brengt, maat van me heeft t ook. Zal wel standaard zijn :? Uiteraard de POD ingesteld als DTS decoder in de Audigy drivers en SPDIF in PowerDVD 5.0 XP!

En idd, als de pc uitstaat en de POD aan, dan hoor ik een brom uit de sub komen en een lichte ruis uit de boxen, is dit normaal :? Of komt het doordat alles niet geaard is aangesloten en alle apparatuur op 1 stekkerblok zit?

..::System Specs::..

Anoniem: 106418

Finwe schreef op 23 januari 2004 @ 23:13:
[...]

Ja ik vond het ook erg vreemd, ik had namelijk tevoren de ervaringen van alle andere mensen al gelezen. Ik heb het nog eens expliciet aan de mevrouw gevraagd ("Alleen de stroomstekker?") en daar antwoordde ze toch echt ja op.

Ik weet ook niet of het wat uitmaakt wat ik nog opstuur - ik heb namelijk vandaag al een gloednieuwe set gekregen (dinsdag gebeld). Echt top-service van logitech dit! Heb de stekker dus nog niet eens verstuurd.

Nu twijfel of ik dat uberhaupt zou doen. Is natuurlijk wel zo netjes, een nieuwe stekker erop zetten kan altijd nog. Mocht Logitech later naar meer vragen, kan ik altijd zeggen dat ik de set verkocht heb ofzo. Maarja jullie hebben dus allemaal netjes teruggestuurd wat ze vroegen?

Ik vind een setje voor mn pc en een setje voor mn tv/dvd/xbox combi toch wel zwaar luxe eigenlijk >:)
naar welk nr heb je dan wel gebeld want ik zit hier ook mee een probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat is de beste aansluiting voor z-680 logitech - digital optical of digital coaxial of 6-kanaals direct :) kan er mij hier iemand bij helpen aub

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 106418 op 20-02-2004 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

persoonlijk vind ik coaxiaal het mooiste klinken
btw met optical en coax heb je ook dts (minority report en dan het stuk in die auto fabriek is dan SUBLIEM)

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 22:51

Exirion

Gadgetfetisjist

Ben ik nou de enige die al die Logitech setjes monsterlijk qua bass vindt klinken? Ik heb de Z-680 regelmatig in winkels gehoord en kan het niet mooi vinden. Omdat er geen enkele PC-set is die voor muziek serieus geschikt is heb ik gewoon simpel een Z-640 gekocht, en voor het geld ben ik niet ontevreden.

Ik zou echter nog tevredener geweest zijn als de bass-level op de sub NOG verder omlaag kon :{ Bij muziek draaien staat die sub regelmatig te bonken en dreunen (oei oei... m'n oren...) en zelfs op de minimale stand is het geluid niet altijd om aan te horen.

Zo te zien moeten heel veel mensen van enorm overdreven en resonerende bassen houden, gezien de populariteit van deze setjes. Mij kan het echter niet bekoren.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

ik heb daar geen problemen mee met die bass })
ik draai bijna alleen hardstile :P

maar het verschil met bass tussen de analoge kanalen en de coaxiale is echt een giga verschil. komt er nog eens bij dat je niet fatsoenlijk kan luisteren in een pc shop

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Shunt schreef op 21 februari 2004 @ 16:44:
ik heb daar geen problemen mee met die bass })
ik draai bijna alleen hardstile :P
Het is geen eens een echte bass. Van een dikke bass ben ik ook niet vies. Sterker nog, ik heb twee loeiers van high-end speakers in m'n woonkamer staan die m'n hele kamer kunnen laten dreunen. Maar dat is dan wel een ECHTE bass.

De PC speakers, ook de dure, laten allemaal een resonantie horen. Je kunt bijvoorbeeld bij een bass-gitaar duidelijk horen dat bepaalde tonen hard klinken terwijl iets lagere of hogere tonen veel minder aanwezig zijn. Een goeie sub gaat maar tot 100Hz omdat mensen daaronder geen richting van geluid kunnen waarnemen. In het ideale geval heeft ie onder die 100Hz een rechte frequentiecurve.

De praktijk is echter dat goedkope subs een nadrukkelijk hoorbare resonantiefrequentie hebben, en dat de 'bass' die je hoort eigenlijk alleen maar bestaat uit een beperkt frequentiegebied. Een echte bass-speaker geeft alles weer, maar PC speakers maar een vrij klein stukje waarbij ze flink resoneren. Dat trucje levert kleine systemen op die weinig vermogen nodig hebben (geloof aub niet in de onzinnige specs die Logitech opgeeft... 500W... pffft... my ass :P) en voor veel mensen een 'lekker dikke' bass geven.

Het ergste is nog dat een Z-680 in het algemeen als 'voor audiofielen' wordt aangeprezen... Nou, met audiofiele audio heeft het echt geen RUK te maken. Voor relatief weinig geld heb je veel boem-boem bij je PC, maar meer ook niet ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ge moet geen high-end speakers vergelijken mee pc speakers wa voor zever is da nu weer 8)7 ge kunt dan even goed zeggen dat high-end speakers op niets trekken waar want in ne dancing daar bonkt het pas >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
hmmz ik zit te twijfelen tussen de z640 en de x620
x620 is wel 6.1 ipv 5.1,maar ik vind em lelijker + hij is een stuk duurder
Iemand ervaring met beide en welke het beste klinkt? :)

heb nu een labtec apx4620 btw, weet iemand of de logitech setjes nou meer of minder bass geven dan deze set

[ Voor 25% gewijzigd door Rev! op 21-02-2004 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb net een maffe maar aangename ontdekking gedaan. Een signaal dat op de rear kanalen wordt aangesloten is minder over-bassed dan wat op de front kanalen is aangesloten. Nu heb ik dus even een tijdje geluisterd met zowel m'n PC als andere signaalbronnen op de rear ingang waarbij ik m'n front speakers op de rear-output heb aangesloten 8)7 Surround boeit me niet zoveel, dus ik denk dat ik het maar zo laat :+

De akoestische kwaliteiten van de sub worden er natuurlijk niet beter van, maar het geluid klinkt nu wel een stuk verteerbaarder. Als ik de sub-level nu op nul draai dan denk ik niet meer: waarom kan het niet nog een stukje minder ;)

Nu dus de vraag: kan iemand bevestigen dat dit op alle Z-640's zo is, of is het een exemplarisch 'probleem'?

[ Voor 31% gewijzigd door Exirion op 21-02-2004 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Rev! schreef op 21 februari 2004 @ 18:40:
hmmz ik zit te twijfelen tussen de z640 en de x620
x620 is wel 6.1 ipv 5.1,maar ik vind em lelijker + hij is een stuk duurder
Iemand ervaring met beide en welke het beste klinkt? :)

heb nu een labtec apx4620 btw, weet iemand of de logitech setjes nou meer of minder bass geven dan deze set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is het mogelijk om bij de logitech z-340 alleen de sub te gebruiken? ik heb namelijk mn pc aangesloten op mijn dolby prologic receiver en daar zitten 2 front, 2 rear en een center speaker aan. De z-340 wil ik dan bij divx film gebruiken voor de bass. maar dan wil ik niet dat de 2 z-340 speakertjes aanstaan!!! Kan ik dat onafhankeijk van elkaar gebruiken?
Zo nee, welke 2.1 kan dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de z-340 lijkt vrijwel nergens meer te koop. is de x-220 de opvolger? Die ziet er veel lelijker/goedkoper uit. Heeft iemand ervaring met die x-220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-07 19:18

voodooless

Sound is no voodoo!

Om Martie maar ff voor te zijn :+

pricewatch: Logitech Z-340 (2.1)

De Z-340 is dus nog wel te koop!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Laatst online: 03-07 09:20

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Ik had de z-640. Weggedaan omdat ik geen PC meer had. En nu ik weer een PC heb wil ik weer een 5.1 setje. De z-640 voldeed prima (ooit gekocht voor 130 euro ofzo) nu kost ie maar 68. Maar als ik over de 680 lees klinkt dat allemaal zeer veel belovend. Alleen vind ik 350 euro wel iets te veel van het goede. Ik denk dat ik weer voor de 640 ga. Goeie keus of juist niet? Wat denken jullie?

En wat is een goeie geluidskaart in combo met de 640?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Altijd een Audigy 2 ZS. Heeft de meeste features en is compleet met veel software e.d. Een geluidskaart is iets waar je niet op moet beknibbelen.

Ook ondersteunt ie alle huidige audionormen, altijd mooi voor de spellen van de toekomst...

Ik heb zelf een Gigaworks S750 met een Audigy 2 ZS. Klinkt geweldig bij Call of Duty. En zo komen er nog veeeel meer spellen uit met EAX, THX, multi-environment enz.. :9

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Frank_Knopers schreef op 02 maart 2004 @ 00:48:
Altijd een Audigy 2 ZS. Heeft de meeste features en is compleet met veel software e.d. Een geluidskaart is iets waar je niet op moet beknibbelen.
Het is maar net wat je ermee wilt. De dingen die jij opnoemt zijn vooral voor gamers interessant. Ik ga werk al ruim 5,5 jaar met dezelfde SB Live en heb er een Terratec XFire kaartje naast. Voor audio prima, en in games heb ik geen behoefte aan iets beters.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.