Ik heb de Z-560 4.1 set van logitech... nu ongeveer 1,5 jaar. (Beetje off-topic, maar sets als de 2200 en 680 zijn op deze luidsprekers gebasseerd, mijn ervaringen zijn misschien interessant om even te melden)
Opzich een goeie set, heb er een tijdje films mee gekeken. Had de stalietjes aan de muur gehangen nadat ik de voetjes er andersom op had gemonteerd. Zo staan ze lichtjes naar beneden gericht en voldeed prima.
Echter merkte ik al snel op dat het geluid aan de linker zijde, dus left-front en left-rear veel sneller vervormen dan dat van rechts. Heel erg vreselijk zelfs bij hoge volumes, niet om aan te horen. Aan de rechterkant blijft hij behoorlijk zuiver tot op zeer hoge volumes.
Vreemd probleem, waarschijnlijk echt iets mis met de versterker.
De SUB kan behoorlijk hard, alleen hoor je toch wel erg snel het geluid van de luchtstroom in de basreflexpijp erbij wat een beetje rommelig doet klinken.
Heb toen de SUB helemaal uit elkaar gesloopt, moest het front van de 8" woofer hardhandig afbreken, deze zit er nu niet meer op. Ziet er eigenlijk wel stoer uit
Hierna heb ik de versterkerunit eens goed bekeken. Ringkerntrafo van de voeding zit op een andere plek in de kast gemonteerd wat een enorme klus was om allemaal netjes uit elkaar te halen, alles zat ook nog eens vastgeplakt met zo'n lijmpistool, wat opzich goed is... maar viel echt niet te demonteren die handel
Heb de eindtorren op het koelelement eens goed aangedraaid, deze zitten op een nogal slappe manier vast. Kan wederom het plotselinge overlijden van sommige logitech subs verklaren als dit bij meerdere sets het geval is.
In elk geval, kon ik aan de versterkerunit niet veel meer zien, deze zit zo compact in elkaar dat je vrijwel nergens bij kan.
Om dan toch nog ergens verbetering in te krijgen heb ik de baskast (van MDF btw, goeie keus) nog eens even gevuld met glaswol.
Na alles weer in elkaar gezet te hebben is de SUB toch weldegelijk beter geworden. Iets meer gedempt, minder vreemde bijgeluiden.
De 8" Woofer is opzich behoorlijk diehard. Is geventileerd, heeft een behoorlijke magneet en (voor een 8") een lekker strakke basket. Hij is alleen VEEL te stug opgehangen. Er zit een foam rand (surround) aan van zo'n 2cm breed, en is wel 1mm dik. Een wat dunnere rubberen rand had me toch wat fijner geleken. Je kunt ook wel merken dat de bas soms wat aan de trage kant is. Deze voelt niet helemaal in sync (mede door kleine kast, enorme basreflexpijp door de kast gekronkeld) met de rest van het geluid. Beetje niet helemaal strak dus

Wederom heb ik ook nog eens ge-experimenteerd met andere woofers

Leuk om eens te proberen, maar al snel leert men dat de vormgeving van de kast niet zo fantastisch is. Heb daarom de originele woofer er maar weer ingehangen, het is tenslotte geen hi-fi, dat mogen we inmiddels wel weten.
Aan het euvel van het vervormen van het linker-kanaal heb ik uiteindelijk nooit wat kunnen doen. Jammer, maar bij normaal gebruik klinkt het altijd prima. Lekkere set om mee te gamen, een muziekje op z'n tijd klinkt zeker niet slecht. Films zijn ook zeker te harden met deze set.
Inmiddels gebruik ik de set niet meer voor die toepassingen, eigenlijk alleen maar games. Mijn doel was eigenlijk ook om de set te gebruiken voor twee computers. De tweede computer is helaas nog niet helemaal af. Ze moeten in elk geval hetzelfde worden, zo wilde ik de z560 tussen bijde pc's gaan hangen, de front aan de ene pc en de rear aan de andere pc. Stel je de rears en fronts op als hetzijnde twee stereo luidsprekers, en word de sub gedeeld!, Het geluid van bijde pc's komt door de sub. Heel handig want anders zit je met dubbele subs en twee regelkastjes en een hoop kabels!
Nog een tip, haal die frontjes van je satalietjes. De frontjes houden behoorlijk wat hoog tegen, daarnaast ziet het er ook geiler uit. Heb nog geen last gehad van stofophopingen rond die Bullet. Af en toe eens even blazen kan geen kwaad
[
Voor 6% gewijzigd door
BruT@LysT op 30-01-2004 15:28
. Reden: ffkies wat aanpassingen her...., en der :9 ]