Ervaring met de Logitech Z-serie - Deel 2

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.552 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75994

Topicstarter
Welkom in het ‘Logitech Z-Serie’ Topic

In navolging op Logitech Z-560/Z-680 deel ik u mede dat wij hier verder gaan.
Dit keer echter in een iets ander jasje, want nu komen alle telgen van de Z-serie van Logitech aan bod. Ik ga ze behandelen in de volgorde Z-340, Z-540, Z-640, Z-560 en Z-680. Ik heb geprobeerd de drie best mogelijke reviews te vinden per set.

Dit topic is bedoeld om vragen en ervaringen kwijt te kunnen over deze producten. Lees, vòòrdat je loze replies gaat posten, voor de zekerheid Algemene regels hoe je je op het forum hoort te gedragen (Netiquette), zodat dit topic zijn doel nastreeft. Dat doel is het verstrekken van informatie en het delen van ervaringen over de Logitech speakersets. :)

De Logitech Z-340

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/74.gif
Specificaties:
  • Totale stroomuitvoer: 33-watt RMS; Subwoofer: 20-watt, Satellieten: 2 x 6,5 W
  • Systeemfrequentiereactie: 35 Hz -20 kHz
  • Signaal-ruisverhouding: > 85 dB
  • Ingangsimpedantie: > 5,500 ohms
  • Signaaluitgang (koptelefoon): 3,5-mm stereo-aansluiting
  • Compatibel met geluidskaarten (stereo)
  • Stroomschakelaar, volumeregeling en koptelefoonaansluiting op voorste satelliet
  • Lagetonenregeling op subwoofer
Reviews:
Review 1
Review 2 (Vrij algemeen)
Review 3 (Een hele goeie)

De Logitech Z-540

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/71.gif
Specificaties:
  • Totale stroomuitvoer: 40-watt RMS; Subwoofer: 20-watt, Satellieten: 4 x 5 W
  • Systeemfrequentiereactie: 35 Hz -20 kHz
  • Signaal-ruisverhouding: > 75 dB
  • Ingangsimpedantie: > 5,500 ohms
  • Compatibel met stereo- en meerkanaalsgeluidskaarten
  • Stroomschakelaar op satelliet
  • Volume, faden en surround-instelling op satelliet
  • Onafhankelijke lagetonenregeling op subwoofer
Reviews:
Review 1
Review 2
Review 3 (Een goeie)

De Logitech Z-640

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/843.gif
Specificaties:
  • Totaal uitgangsvermogen: 71.2 watt RMS
  • Uitgangsvermogen van subwoofer: 25.5 watt RMS
  • Stroomuitvoer van satellietluidspreker: 45.5 watt RMS (4 x 7,3 watt RMS, 1 x 16,3)
  • Systeemfrequentiereactie: 35 Hz - 20 kHz
  • Signaal-ruisverhouding: > 75 dB
  • Ingangsimpedantie: > 5.000 ohm
  • Afgeschermde satellieten voor gebruik nabij videomonitors
Reviews:
Review 1 (Een zeer goeie)
Review 2 (Ook een goeie, met cijfers)
Review 3 (Een goeie)

De Logitech Z-560

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/68.gif
Specificaties:
  • THX®-gecertificeerd
  • Totale stroomuitvoer: 400-watt RMS; Subwoofer: 188-watt RMS, Satellieten: 212-watt RMS (4 x 53 W)
  • Frequentiereactie: 35 Hz -20 kHz
  • Signaal-ruisverhouding: > 100 dB (A)
  • Ingangsimpedantie: 10.000 ohm
  • Maximum SPL: 114 dB
  • Compatibel met stereo- en meerkanaalsgeluidskaarten
  • Satellieten: driver (aluminiumfaseplug) met grote uitslag en ultrabrede bandbreedte
  • Subwoofer: grote verplaatsingsdriver (20 cm) in massief houten behuizing
  • Versterker: ware lineaire eindversterker met massieve torusvormige stroomtoevoer
  • Connectors: pro-audio connectors met meerdere aansluitingen voor luidsprekerkabels, 3,5-mm koptelefoonaansluiting, voor- en achterkanaalingangen
Reviews:
Review 1
Review 2 (Een goeie)
Review 3 (Een zeer goeie)
De Logitech Z-680

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/966.gif
Specificaties:
  • Totaal uitgangsvermogen: 505 watt RMS
  • Uitgangsvermogen van subwoofer: 188 watt RMS
  • Stroomuitvoer van satellietluidspreker: 317 watt RMS (4 x 62 watt RMS, 1 x 69 watt)
  • Maximum SPL: 114 dB
  • Systeemfrequentiereactie: 35 Hz - 20 kHz
  • Ingangsimpedantie: 10.000 ohm
  • Afgeschermde satellieten voor gebruik nabij videomonitors
    Surroundsound-effecten:
  • Hardwaredecodering voor Dolby® Digital-, DTS®- en MPEG-soundtracks
  • Dolby Pro Logic II (film- en muziekmodi)
  • 6-kanaals direct
  • Stereo x2
  • Stereo
    Broningangen
  • Digitaal optisch voor dvd- of cd-speler, PlayStation®2, Xbox™*, of pc-geluidskaart (vereist optische kabel, apart verkrijgbaar)
  • Digitaal coaxiaal voor dvd- of cd-speler, of pc-geluidskaart (vereist coaxiale kabel, apart verkrijgbaar)
  • 6-kanaals direct (3 stereoministekkers) voor 2-, 4- of 6-kanaals pc-geluidskaarten
  • Analoge stereo-mini voor draagbare cd-, MP3- of MiniDisc®-spelers
* N.B.: Xbox-verbinding vereist Xbox Advanced AV Pack of Xbox High Definition AV Pack, apart verkrijgbaar

Reviews:
Review 1
Review 2 (Een goeie)
Review 3 (Een zeer goeie)

En tot slot…

Ik hoop dat jullie nu genoeg weten over de setjes.

Veel Plezier! :)

Made by Eraser

[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 75994 op 30-10-2003 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41187

Anoniem: 45230 schreef op 01 mei 2003 @ 12:52:
Nogmaals: stekker terugsturen!?
Heeft Logitech dit aan de foon gezegd of werd dit vermeld in een brief die bij de nieuwe pod zat? Zolang ik er nix van hoor, blijft het stekkertje er mooi aan zitten :) 'k Blijf erbij dat er iets tweakbaars met zo'n pod te doen is :P
Ik had vanmorgen logitech gebeld , en die gaven mij adres in zwitserland waar ik de stekker na toe moest sturen. Nadat ik de nieuwe pod heb ontvangen.
Dit werd mij dus verteld aan de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45230

Anoniem: 41187 schreef op 01 May 2003 @ 22:01:
[...]

Ik had vanmorgen logitech gebeld , en die gaven mij adres in zwitserland waar ik de stekker na toe moest sturen. Nadat ik de nieuwe pod heb ontvangen.
Logitech heeft mij inmiddels dus al gebeld met het verzoek de stekker op te sturen naar Zwitserland. Dat doe ik dus maar. 'k Wil in de toekomst nog wel support van ze krijgen ;)

Heb wel even de pod opengeschroefd en opgeschreven welke kleur draad waarvoor dient, misschien handig voor een toekomstig hergebruik van de pod :7 (Iemand al ideeën btw?)

[list]
wit: +18
groen: G -> (ground)
blauw: -18
zwart: G -> (ground)
grijs: FL -> (FrontLeft)
grijs/zwart: FR -> (FrontRight)
bruin: S -> (Sub)
bruin/zwart: C -> (Center)
paars/zwart: RL -> (RearLeft)
paars: RR -> (RearRight)
geel: SB (?)
rood/zwart: G -> (Ground)
rood: ? (staat een driehoekje bij met '+8')
[/list]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Meijer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:25

Vincent Meijer

You better believe it!

Anoniem: 41187 schreef op 01 mei 2003 @ 22:01:
[...]

Het lijkt me ook niet zo slim om eerst de stekker van je oude pod af te snijden en op te sturen voordat je de nieuwe hebt ontvangen :P

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:32
Anoniem: 45230 schreef op 01 May 2003 @ 22:17:
[...]

Logitech heeft mij inmiddels dus al gebeld met het verzoek de stekker op te sturen naar Zwitserland. Dat doe ik dus maar. 'k Wil in de toekomst nog wel support van ze krijgen ;)

Heb wel even de pod opengeschroefd en opgeschreven welke kleur draad waarvoor dient, misschien handig voor een toekomstig hergebruik van de pod :7 (Iemand al ideeën btw?)

[list]
wit: +18
groen: G -> (ground)
blauw: -18
zwart: G -> (ground)
grijs: FL -> (FrontLeft)
grijs/zwart: FR -> (FrontRight)
bruin: S -> (Sub)
bruin/zwart: C -> (Center)
paars/zwart: RL -> (RearLeft)
paars: RR -> (RearRight)
geel: SB (?)
rood/zwart: G -> (Ground)
rood: ? (staat een driehoekje bij met '+8')
[/list]
good thinking...!

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 00:28

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Oke, ik ben ook inmiddels in bezit van de boxen de Z-680 :) (versie 1.1.2 bij de mediamarkt :Y), kan helaas niet pompen, is nu een beetje laat).

Nu zijn de kabels voor de achterboxen te kort. Moet ik deze verlengen(2 kabels aan elkaar knopen, moet ik dan ook dichttapen?) of moet ik langere kabels kopen? of maakt het niet uit voor het geluid?

Oh, en wie heeft die subwoofer op spikes staan? Mijn eigen moeder/broer klaagt omdat de woofer op zijn laagste stand doordreunt naar beneden :(. Kan ik dit ook softwarematig verminderen, dacht zoiets gelezen te hebben in deel 1 van het vorige topic? De vloer is van beton, en er ligt laminaat op. De spikes mogen de vloer niet beschadigen.

Kan iemand me precies vertellen welke mode/setting het beste bij elke situatie zou passen? Er zijn zoveel settings. Kan iemand mij een beetje een beeldt geven van hoe hij/zij de settings gebruikt?

Oh en dan nog een belangrijke vraag, vanaf wanneer mag je muziek behoorlijk pompen(dacht zelf van 10:00 tot 22:00), en tot welke geluisdniveau mag dat? Ik wil geen politie op mijn dak hebben. Ik woon in een rijtjeshuis.

3 uur verder, en deze post 6 keer aangepast te hebben kan ik gewoon niet slapen, het geluid is :9~. Zal morgen wel op het stage slapen ;)

[ Voor 89% gewijzigd door FrankGuthrie op 02-05-2003 02:02 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FrankGuthrie schreef op 01 May 2003 @ 23:46:

Nu zijn de kabels voor de achterboxen te kort. Moet ik deze verlengen(2 kabels aan elkaar knopen, moet ik dan ook dichttapen?) of moet ik langere kabels kopen? of maakt het niet uit voor het geluid?
Het beste kun je even langs de dichtsbijzijnde electrozaak gaan en daar (zoveel als je nodig hebt) 2-aderige geluidskabel halen. Als je zegt dat je de kabel van je boxen moet verlengen, weten ze wel welke kabel je moet hebben.
Kroonsteentje ertussen (op een mooie plaats) en voíla, klaar is Frank ;) Je zou voor problemen in de toekomst met stof en vocht iets om dat kroonsteentje heen kunnen doen, zoals een hele grote krimpkous of een klodder kit (zolang er maar geen stof of vocht in dat kroonsteentje komt). Als je dit niet doet heb je kans op storing en dat is neem ik aan niet helemaal de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 11:28
mag deze niet mee doen, of is 'ie daarvoor te verschillend ?
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/843.gif
Nice, thnx Erasahh

[ Voor 16% gewijzigd door ernst op 02-05-2003 09:54 ]

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ernst schreef op 02 May 2003 @ 09:17:
mag deze niet mee doen, of is 'ie daarvoor te verschillend ?
[afbeelding]
Daar zat ik ook al over te dubben, ik heb het toch maar niet gedaan. Het is de Z-640 en die steekt nogal of tegen de Z-680 (ook 5.1). En als de Z-640 erbij moet, is het vanzelfssprekend dat de Z-540 er ook bij komt.

Ik zal er even over nadenken, maar dan moet er nog wel een lief modje zijn die de topic-titel veranderd ;)

Edit: Ik heb zojuist een modje om toestemming gevraagd. Als het er is, zal ik de startpost en de topictitel (laten) veranderen. Meer info volgt (met onder andere previews).

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 75994 op 02-05-2003 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthdrinker
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-04 20:23

darthdrinker

HELP!

misschien is het een goed idee om in het kort nog ff te vertellen waar je op moet letten als je een Z-680 setje koopt.

Iemand doodmaken met een blije mus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
darthdrinker schreef op 02 May 2003 @ 09:29:
misschien is het een goed idee om in het kort nog ff te vertellen waar je op moet letten als je een Z-680 setje koopt.
Zie mijn post boven jou oorspronkelijke post ;) Ik heb eerst toestemming nodig van een modje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

darthdrinker schreef op 02 mei 2003 @ 09:29:
Of je een 1.1.2 pod hebt :P

Nee, je moet zelf gaan luisteren.

Ik wou eerst de Z-340 kopen, de 2.1 versie van de Logitech. Ben toen gaan luisteren in de mediamarkt, en daar lag ook de Z-640. Die klonk een stukje beter dus zat er te twijfelen. Toen ik dan had besloten had om de 640 te kopen zag ik de Z-560 staan, das een 4.1 maar met veel mee wattage en was ook nog THX. Past ook perfect op mijn geluidskaart de Sounblaster live 1024(4.1).

Na heel wat lezen op internet wou ik toch gaan voor een 5.1, dan maar een nieuwe geluidskaart. Valt me oog op de Z-680 (oog valt nogal vaak, glazen oog B)) G*(V!D#&*, dat ding viel een beetje uit mijn prijsklasse. Dus dacht, dat wordt dus lekker de Z-640, maar ik kon het niet laten om toch te testen. En ik was in meteen weg van de helderheid en de diepe bas dat dat dingetje voorbrengt O+.

Je kunt dus het het beste eerst gaan luisteren of je de prijs ervoor zou willen betalen. Tja en opletten op wat, dat is de vraag aan jou, wat zijn bijvoorbeeld jou eisen?

hhhm... wel lul verhaaltje geworden over hoe ik mijn keus heb gemaakt :P

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik heb De logitech Z-560's maar ik heb hem nog nooit harder gehad dan 30% oid [streepje recht omhoog] omdat ik bang was het setje op te blazen :D :D

Ik merk ook dat als ik het setje hard zet dat mijn monitor dan wazig / slecht leesbaar word, terwijl me subwoofer best ver van mijn monitor afstaat :o
De sattelites zijn magnetish afgeschermd dus daar kan het niet aan liggen [toch¿]

[ Voor 46% gewijzigd door StarLite op 02-05-2003 12:06 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

StarLite schreef op 02 May 2003 @ 12:03:
Ik heb De logitech Z-560's maar ik heb hem nog nooit harder gehad dan 30% oid [streepje recht omhoog] omdat ik bang was het setje op te blazen :D :D

Ik merk ook dat als ik het setje hard zet dat mijn monitor dan wazig / slecht leesbaar word, terwijl me subwoofer best ver van mijn monitor afstaat :o
De sattelites zijn magnetish afgeschermd dus daar kan het niet aan liggen [toch¿]
hebbie een cheapass monitor?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50936

Ik weet niet of dit hier thuis hoort, maar ik heb gister dus de Z640 gekocht. Qua geluid super vergeleken met mijn oude philips boxjes. Maar nu zit ik nog met 1 probleempje en dat is dat mijn rear-boxjes (achterste boxjes) bijn ageen geluid uitkomt, of terwijl heel zacht staan vergeleken met mijn front speakers. Dit kan ik niet aanpassen want de fader staat al op het hardst. Verder heb ik een AC 97 sound 6.1 on board geluidskaart. Ik hoop dat iemand hier antwoord op kan geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 50936 schreef op 02 May 2003 @ 13:52:
Ik weet niet of dit hier thuis hoort, maar ik heb gister dus de Z640 gekocht. Qua geluid super vergeleken met mijn oude philips boxjes. Maar nu zit ik nog met 1 probleempje en dat is dat mijn rear-boxjes (achterste boxjes) bijn ageen geluid uitkomt, of terwijl heel zacht staan vergeleken met mijn front speakers. Dit kan ik niet aanpassen want de fader staat al op het hardst. Verder heb ik een AC 97 sound 6.1 on board geluidskaart. Ik hoop dat iemand hier antwoord op kan geven :)
Ik heb zelf hele slechte ervaringen met on-board geluidskaartjes van AC 97. Ik vermoed dat het daaraan ligt.
Als je de mogelijkheid hebt om een andere geluidskaart (5.1) te lenen, dan zou ik eens proberen of het daaraan ligt.

Het kan ook zijn dat je storing hebt in de kabel. Heb je die soms verlengd? Als je het niet hebt verlengd, kan het in ieder geval niet aan de kabel liggen (in 99 van de 100 gevallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Edit: Oh, sorry, verkeerde knop :)

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 75994 op 02-05-2003 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50936

nee heb het niet verlengt, ik zal eens ander geluidskaartje proberen, iig thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

FrankGuthrie schreef op 02 mei 2003 @ 12:25:
[...]

hebbie een cheapass monitor?
iiyama vision master Pro 454
Afbeeldingslocatie: http://www.iiyama.nl/1024x768/gfx/gfxvariabel/hm903dta_klein.gif
geen cheapass dus :Y)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Anoniem: 50936 schreef op 02 May 2003 @ 13:52:
Ik weet niet of dit hier thuis hoort, maar ik heb gister dus de Z640 gekocht. Qua geluid super vergeleken met mijn oude philips boxjes. Maar nu zit ik nog met 1 probleempje en dat is dat mijn rear-boxjes (achterste boxjes) bijn ageen geluid uitkomt, of terwijl heel zacht staan vergeleken met mijn front speakers.
Dat probleem heb ik ook. De achterste boxen zijn wat zachter.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:34
je kan in windows zelf aanpassen. Als je gewoon control panel doet en dan eigenschappen kan je front en rear (voor en achter) selecteren. Zet je de achterste iets meer omhoog of de voorste iets meer omlaag :) :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28059

Ik heb m'n nieuwe control pod aangesloten, en het geluid is nu echt top! Geen ruis meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

uhhhmm. domme vraag, maar hoe krijg ik 5.1 geluid?

Ik heb alles ingesteld, in windows ,via soundblaster live software en werkt allemaal, en nu heb ik gladiator getest(audio op 5.1 gezet), maar komt overal geluid uit de boxen. Heb alle settings van de boxen geprobeerd, welke moet ik hebben?

Als er wordt gepraat is het toch de bedoeling dat het alleen uit de centerspeaker komt???

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb nog steeds geen antwoord van het modje dat ik dat mailtje had gestuurd over het topic ;( Ik moest daarvoor toch gewoon een mailtje sturen met mijn eigen e-mail adres naar <modje>@tweakers.net?
Het gaat trouwens om JvS die nog geen antwoord heeft gegeven. Heb ik soms iets verkeerd gedaan of moet ik nog wachten?
Per ongeluk naar JvC@tweakers.net gestuurd. Nieuw mailtje naar JvS@tweakers.net gestuurd :/

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 75994 op 03-05-2003 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45230

FrankGuthrie schreef op 03 May 2003 @ 19:12:
uhhhmm. domme vraag, maar hoe krijg ik 5.1 geluid?

Ik heb alles ingesteld, in windows ,via soundblaster live software en werkt allemaal, en nu heb ik gladiator getest(audio op 5.1 gezet), maar komt overal geluid uit de boxen. Heb alle settings van de boxen geprobeerd, welke moet ik hebben?

Als er wordt gepraat is het toch de bedoeling dat het alleen uit de centerspeaker komt???
Welk programma gebruik je om de film te kijken, welke codec etc.?
Als het een Divx/Xvid is met AC3, check dan even of in de properties van de AC3-filter ook daadwerkelijk 5.1 geluid aanstaat ipv stereo. Zelfde geldt voor software dvd-spelers. Kijk in de properties of ie ook echt op 5.1 en niet op stereo of Dolby surround staat. (Offtopic ei'k, maar ok :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Anoniem: 45230 schreef op 04 mei 2003 @ 10:02:
[...]

Welk programma gebruik je om de film te kijken, welke codec etc.?
Als het een Divx/Xvid is met AC3, check dan even of in de properties van de AC3-filter ook daadwerkelijk 5.1 geluid aanstaat ipv stereo. Zelfde geldt voor software dvd-spelers. Kijk in de properties of ie ook echt op 5.1 en niet op stereo of Dolby surround staat. (Offtopic ei'k, maar ok :P )
|:( Wist niet dat het ook in powerdvd nog aangezet moest worden.

Had nog 3.0 in gebruik, en daar zat geen ondersteuning voor 6 speakers :(. Nu Powerdvd XP geinstalleerd en nu wel ondersteuning voor 6 speaker. Werkt nu ook perfect :)

Heb alleen vraagje, ik heb net Gladiator erin gedaan(regio 1) en die ondersteunt 5.1. Nou kom in het begin van de film het spraak gedeelte uit de centre speaker, maar als ze Maximus gaan executeren in het bos dan komt opeens de spraak uit de linker achterspeaker, en dat vanaf dat moment gaat het door op die speaker. Heel vaag, kan ik dit nog softwarematig veranderen.

Vraag me af waarom in de eerste minuten de spraak wel uit de centre speaker komt en daarna niet meer. Weet iemand of dit hoort? Heeft iemand Gladiator en kan die voor mij kijken/checken?

.... aanvulling van laatste stuk => Heb het geprobeerd met Star Trek: First Contact. bij deze DVD komt het spraak gedeelte wel alleen uit de Centre speaker. Zal wel liggen aan de Gladiator DVD(foutje of hoort het zo?).

[ Voor 16% gewijzigd door FrankGuthrie op 04-05-2003 12:53 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84139

De Z680 lijkt me wel een leuke set. Om problemen te voorkomen koop ik dit ding liever in een "echte" winkel dan via pricewatch ofzo :| . Weet iemand winkels & eventueel prijzen waar dit ding te kopen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 84139 schreef op 04 May 2003 @ 19:45:
De Z680 lijkt me wel een leuke set. Om problemen te voorkomen koop ik dit ding liever in een "echte" winkel dan via pricewatch ofzo :| . Weet iemand winkels & eventueel prijzen waar dit ding te kopen is?
Als je even in de shop survey rondsnuffeld kun je misschien een shop zoeken die dichtbij je ligt. Verder zul je toch echt rond moeten kijken bij de lokale pc-boeren, want anders vind je niet wat. De Logitech Z-680 is vrij gangbaar, dus ik vermoed dat een van je lokale pc-boeren dit setje wel verkoopt.

Edit: Welkom op GoT ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 75994 op 04-05-2003 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63512

StarLite schreef op 02 May 2003 @ 12:03:

ehm vaag, kheb ook visionmaster pro 454, ene centerspeaker bovenop geplakt, 2 speakers naast monitor en control pad op buro, geen vage beelden of iets op me monitor, kan stabiel luisteren en kijken. en je hoeft niet bang te zijn dat je em opblaast, kheb keer kwartier helemaal vol gezet no problemo (kheb wel dan andere, z-680)

ps.
muizen renden zo weg van hier, muisvrije huis heb ik nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
Jv C S ( :P ) is dood :?

[ Voor 4% gewijzigd door ernst op 04-05-2003 21:00 ]

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Anoniem: 63512 schreef op 04 May 2003 @ 20:53:
[...]

ehm vaag, kheb ook visionmaster pro 454, ene centerspeaker bovenop geplakt, 2 speakers naast monitor en control pad op buro, geen vage beelden of iets op me monitor, kan stabiel luisteren en kijken. en je hoeft niet bang te zijn dat je em opblaast, kheb keer kwartier helemaal vol gezet no problemo (kheb wel dan andere, z-680)

ps.
muizen renden zo weg van hier, muisvrije huis heb ik nu
lol goede oplossing idd :P.
De z680 en z560 zijn even krachtig. buiten het feit dan dat de z680 een centerspeaker heeft en de kleine boxjes 10 watt meer zijn. Dit produceert voor mij genoeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 15:14

Elroy

Zelda!!!

Grrrr, de winkel waar ik hem gekocht heeft, heeft nog steeds geen 680 binnen gekregen. Ik zit al vanaf december te wachten 8)7

Op de site van de winkel staat dat ze hem morgen misschien binnen hebben, dus misschien zit het een keer mee.

En Phuse, heb jij al je nieuwe decoder ontvangen

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

nog een vraagje? Mijn Iiyama demagnitiseerd altijd als ik um koud opstart (hebben alle Iiyama monitors) maar nu staat mijn center speaker erop en maakt het een ander geluid, het is net of de speaker het demagnitiseren dempt als het ware, is dat slecht?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
FrankGuthrie schreef op 04 mei 2003 @ 23:08:
nog een vraagje? Mijn Iiyama demagnitiseerd altijd als ik um koud opstart (hebben alle Iiyama monitors) maar nu staat mijn center speaker erop en maakt het een ander geluid, het is net of de speaker het demagnitiseren dempt als het ware, is dat slecht?
- Afgeschermde satellieten voor gebruik nabij videomonitors

Staat in het begin van het topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

STIMPPYYY schreef op 05 May 2003 @ 00:27:
[...]

- Afgeschermde satellieten voor gebruik nabij videomonitors

Staat in het begin van het topic :)
zie het niet staan B)

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Maak er gewoon "het grote logitech topic" van. :Y) Als toch niemand van de moderatoren reageert...
Zet dan wel de specs van de logitechs erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83843

Ik heb thuis ook een z680 maar alleen de center ruist, hij staat op mn monitor en als ik hem eraf haal doet hij het nog, ik heb al andere audiokabels geprobeert en heb 100% zeker de + en de - goed aangesloten. De firmware versie van mn control pod is 1.1.2. Kent iemand het probleem en een eventuele oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
JvS heeft gereageerd en ik heb toestemming om het topic te veranderen. Ik ga er nu mee aan de slag, dus heb geduld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, na een uur zoeken en typen vind ik het wel welletjes ;)
Lees allemaal eerst even de startpost door, dan zie wat de bedoeling van dit topic is in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
Anoniem: 75994 schreef op 05 May 2003 @ 10:10:
Oke, na een uur zoeken en typen vind ik het wel welletjes ;)
Lees allemaal eerst even de startpost door, dan zie wat de bedoeling van dit topic is in de toekomst.
Joehoe, thnx. Ik was al bang dat je je zou gaan vervelen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23237

StarLite schreef op 02 mei 2003 @ 16:18:
[...]

iiyama vision master Pro 454
[afbeelding]
geen cheapass dus :Y)
Had ik met dezelfde combinatie (Iiyama VM Pro 454 en Z-560) ook last van, het leek toch echt aan mijn subwoofer te liggen (ook al staat hij er ruim meer dan een meter vanaf). Ik kan het nu niet meer checken (monitor staat al een paar maanden bij Teleplan), maar toen de subwoofer 50 cm dichterbij stond werd de ruis al veel sneller veel erger en de ruis komt ook vanuit de richting van de subwoofer (speel maar eens wat met je bass, misschien merk je het verschil dan ook wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Laatst online: 17:50

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Ik heb de 4.1 Versie, de 540 en ben er zeer tevreden over :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38504

ok dit is misschien al 80x geweest maar wat is nou het nummer dat ik Logitech moet bellen voor die nieuwe control pod? anders moet ik heel die topic af gaan lezen...1000 posts :S
ik heb nu een Logitech Z-680 met Controlpod 1.0.3. versie, maar opzicht ruist die wel maar tijdens films is het niet super ruisend ofzo...maar ja zo'n nieuwe controlpodje is wel cooler of course hehe en ik heb gehoord dat die ledje ook gaat knipperen bij het inschakelen? ghehehe ik wil ook zo'n nieuwe controlpod!!!

Mvg,
Kayipwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 15:57
Ik ben in het bezit van de Z540, maar hoe krijg ik die sub open? Dit omdat ik een andere sub wil aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-04 21:40
Ik heb sinds een maandje de Z-640 en ben er zeer over te spreken. Als speakerset voor je computer is het echt geweldig in combinatie met de onboard soundkaart op mijn nForce-2 moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Sinds kort heb ik een Z-640 setje. Subwoofer is geweldig, tweeters zijn prima. Alleen vind ik wel de center speaker een beetje dof klinken, maar voor 89 euro mag ik eigenlijk niet klagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53089

IK heb de Z-640 zelf nu ongeveer 2 weken. Tot nu toe geen commentaar. Alleen heb ik een asus non-deluxe moederbord a7n8x en ben ik niet te spreken over de 6 kanaals soundkaart.

Ik ben van plan om de Gamesurround Fortissimo III 7.1 te kopen, alleen is deze nog een beetje prijzig.

Ik wil eigenlijk 1 ding weten

Aan welke geluidskaart geven jullie door voorkeur i.c.m. met deze set??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Anoniem: 55563 schreef op 05 mei 2003 @ 14:23:
Sinds kort heb ik een Z-640 setje. Subwoofer is geweldig, tweeters zijn prima. Alleen vind ik wel de center speaker een beetje dof klinken, maar voor 89 euro mag ik eigenlijk niet klagen...
Ja da's reden dat ik voor 680 ben gegan, was toch een stuk dieper/voller. Maar dat had je kunnen weten als je was gaan luisteren. Ik heb uren doorgebracht bij de mediamarkt alleen bij de boxen.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

FrankGuthrie schreef op 05 May 2003 @ 14:29:
Ja da's reden dat ik voor 680 ben gegan, was toch een stuk dieper/voller. Maar dat had je kunnen weten als je was gaan luisteren. Ik heb uren doorgebracht bij de mediamarkt alleen bij de boxen.
Maar de 680 kost een veelvoud van wat de 640 kost, dus is dat geen eerlijke vergelijking. Bovendien hoor je mij niet klagen voor, nogmaals, 89 euro. Jij was waarschijnlijk VEEL meer kwijt.

Waar kun je technische specificaties krijgen van speakersetjes? Zoals bijvoorbeeld tot welke frequentie de sub gaat?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 55563 op 05-05-2003 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
Ik las net dat de Z540 een "4 woofer heeft :S . hoe kom ik daaar? want ze zeggend dat tie niet open kan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38504

wat denken jullie? zal ik voor de zekerheid toch mijn controlpod versie 1.0.3 inruilen voor een 1.1.2 versie? kweet niet of dit erg veel uit zal maken maar ja....het geluid nu is al heel goed...
ik kan ze wel gaan bellen. maar weet iemand het nummer van logitech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Anoniem: 55563 schreef op 05 May 2003 @ 14:33:
[...]
Maar de 680 kost een veelvoud van wat de 640 kost, dus is dat geen eerlijke vergelijking. Bovendien hoor je mij niet klagen voor, nogmaals, 89 euro. Jij was waarschijnlijk VEEL meer kwijt.

Waar kun je technische specificaties krijgen van speakersetjes? Zoals bijvoorbeeld tot welke frequentie de sub gaat?
Was 4 keer zoveel kwijt, dat wel, maar ik keek ook naar de specificaties, en de 680 heeft iets meer dan 4 keer de 'power'.

Trouwens hier staan de specs: http://www.logitech.com/i...ountryid=22&languageid=13

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Anoniem: 23237 schreef op 05 May 2003 @ 10:31:
[...]
Had ik met dezelfde combinatie (Iiyama VM Pro 454 en Z-560) ook last van, het leek toch echt aan mijn subwoofer te liggen (ook al staat hij er ruim meer dan een meter vanaf). Ik kan het nu niet meer checken (monitor staat al een paar maanden bij Teleplan), maar toen de subwoofer 50 cm dichterbij stond werd de ruis al veel sneller veel erger en de ruis komt ook vanuit de richting van de subwoofer (speel maar eens wat met je bass, misschien merk je het verschil dan ook wel).
Hmzz, dan moet ik toch maar eens gaan kijken waar ik mijn subwoofer dan neer kan zetten...
Nu ik eraan denk.. er lopen ook een paar UTP kabels vlak langs die sub :X Ga ik die ook maar eens omleggen :P

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ik heb hier de sub op zijn laagst stands staan (op de controller), maar wat wordt dat ding heet aan de achterkant :(. Hoe komt dat eigenlijk?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

FrankGuthrie schreef op 05 mei 2003 @ 16:42:
Ik heb hier de sub op zijn laagst stands staan (op de controller), maar wat wordt dat ding heet aan de achterkant :(. Hoe komt dat eigenlijk?
De versterker voor de sub + sattelites zit erin [ 400-watt RMS als we logitech mogen geloven] en zoals in elke versterker komt daar nogal wat warmte bij vrij.
Ach jah, ik heb iig altijd warme voeten met mijn Z-560 setje :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door StarLite op 05-05-2003 17:08 ]

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
StarLite schreef op 05 May 2003 @ 17:07:
[...]

De versterker voor de sub + sattelites zit erin [ 400-watt RMS als we logitech mogen geloven] en zoals in elke versterker komt daar nogal wat warmte bij vrij.
Ach jah, ik heb iig altijd warme voeten met mijn Z-560 setje :Y)
Ik overweeg ook deze Z-560 te kopen, maar ik twijfel nog een beetje. 230 Euro is nog wel 500 gulden. Vind jij hem waar voor je geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
FrankGuthrie schreef op 05 May 2003 @ 16:42:
heb je niet die model met die koelribben? want daarvoor zijn ze :P en het kan wel heet worden ja :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ik heb een vaag probleem met mijn z560.

Ik heb een tijdje geleden een topic geopent waarom ik een harde piep bij hoger volume uit mijn speakers hoorde. Ik heb dus een nieuwe geluidskaart. DMX Xfire 1024 met Fortissimo drivers. Als ik deze er niet op heb, gewoon standaard xp drivers, hoor ik geen piep als ik het volume knopje wat hoger draai. Maar zodra ik dmx of fortissimo drivers installeer komt die piep er dus wel. Naja dit is al vaag. Maar het vaage is nu datik mijn kapje van mijn linker front speakers eraf deed. Mijn hand voor die pin in het midden hield ( weet ff niet meer hoe die heet :P ) en een beetje aanrakten. De piep ineens een stuk minder werd. Ook als ik mijn hand er gewoon voor houd heb ik bijna geen piep meer uit die speaker waar ik mijn hand voor houd. Echt vreemd gewoon.
Kan dit misschien te maken omdat ik nu ff een lompe 19 inch van Ilyama op mijn burea heb staan ? (heb ik wel vanaf het begin datik nieuwe soundkaart kreeg)
Krijg vanavond weer me flatscreen terug.
Naja khoop dat iemand het antwoord voor me heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sds
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06 16:55

sds

Anoniem: 38504 schreef op 05 May 2003 @ 13:43:
ok dit is misschien al 80x geweest maar wat is nou het nummer dat ik Logitech moet bellen voor die nieuwe control pod? anders moet ik heel die topic af gaan lezen...1000 posts :S
ik heb nu een Logitech Z-680 met Controlpod 1.0.3. versie, maar opzicht ruist die wel maar tijdens films is het niet super ruisend ofzo...maar ja zo'n nieuwe controlpodje is wel cooler of course hehe en ik heb gehoord dat die ledje ook gaat knipperen bij het inschakelen? ghehehe ik wil ook zo'n nieuwe controlpod!!!

Mvg,
Kayipwing
Benelux (B, LUX, NL)
Logitech Benelux
Maanlander 14C
NL-3824 MP Amersfoort
+31 (0)33-451 17 77 Trade Sales Enquires
+31 (0)10-243 88 97 Product Information
+31 (0)10-243 88 98 Technical Help

Het is erg goed verstopt maar het staat op de site: http://www.logitech.com/i...ountryid=12&languageid=13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Anoniem: 38504 schreef op 05 mei 2003 @ 14:40:
wat denken jullie? zal ik voor de zekerheid toch mijn controlpod versie 1.0.3 inruilen voor een 1.1.2 versie? kweet niet of dit erg veel uit zal maken maar ja....het geluid nu is al heel goed...
ik kan ze wel gaan bellen. maar weet iemand het nummer van logitech?
Tuurlijk opsturen wat heb je te verliezen. Behalve die 2 euro voor opsturen dan :P.
In het vorige deel zat je wel te patsen dat je een POD had die niet ruisde en dat je 1 van de gelukkige was :P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

STIMPPYYY schreef op 05 May 2003 @ 19:57:
[...]

Tuurlijk opsturen wat heb je te verliezen. Behalve die 2 euro voor opsturen dan :P.
In het vorige deel zat je wel te patsen dat je een POD had die niet ruisde en dat je 1 van de gelukkige was :P 8)7
Als hij de ruis niet hoort of storend vind denk ik niet dat hij um moet opsturen.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

STIMPPYYY schreef op 05 May 2003 @ 19:06:
Ik heb een vaag probleem met mijn z560.

Ik heb een tijdje geleden een topic geopent waarom ik een harde piep bij hoger volume uit mijn speakers hoorde. Ik heb dus een nieuwe geluidskaart. DMX Xfire 1024 met Fortissimo drivers. Als ik deze er niet op heb, gewoon standaard xp drivers, hoor ik geen piep als ik het volume knopje wat hoger draai. Maar zodra ik dmx of fortissimo drivers installeer komt die piep er dus wel. Naja dit is al vaag. Maar het vaage is nu datik mijn kapje van mijn linker front speakers eraf deed. Mijn hand voor die pin in het midden hield ( weet ff niet meer hoe die heet :P ) en een beetje aanrakten. De piep ineens een stuk minder werd. Ook als ik mijn hand er gewoon voor houd heb ik bijna geen piep meer uit die speaker waar ik mijn hand voor houd. Echt vreemd gewoon.
Kan dit misschien te maken omdat ik nu ff een lompe 19 inch van Ilyama op mijn burea heb staan ? (heb ik wel vanaf het begin datik nieuwe soundkaart kreeg)
Krijg vanavond weer me flatscreen terug.
Naja khoop dat iemand het antwoord voor me heeft :)
Heb je je mic nog aanstaan toevallig? :Y)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
kheb geen mic op die computer en poorten staan gemute :).

Ik heb ook alltijd het probleem dattie bij volumeregeling > geavanceerd > geen hoge tonen en lage tonen kan regelen. (treble en bass) Dit lijkt alleen te werken bij creative kaartjes 8)7 :?

[ Voor 64% gewijzigd door STIMPPYYY op 06-05-2003 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

STIMPPYYY schreef op 06 mei 2003 @ 11:19:
kheb geen mic op die computer en poorten staan gemute :).

Ik heb ook alltijd het probleem dattie bij volumeregeling > geavanceerd > geen hoge tonen en lage tonen kan regelen. (treble en bass) Dit lijkt alleen te werken bij creative kaartjes 8)7 :?
Hey, die sliders zijn me zelfs nog nooit opgevallen, mjah, ik mis ze niet echt :Y)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 10:36
kontje van de sub vanm ijn logitech Z-640 wordt altijd best warm hebben andere mede-gebruikers hier dat ook?En ik zoek nog steeds naar een goede plek om mun subwoofer te plaatsen :P

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
Iemand het blaadje van Hardware.info gezien ?
Daar vonden ze de de Inspire 6700 beter dan de Z-640
Ondanks dat ik niet al te veel waarde hecht aan dit soort blaadjes (nog HWI ;) ) vind ik het toch wel een beetje 'verassens' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Anoniem: 75994 schreef op 05 mei 2003 @ 17:39:
[...]
Ik overweeg ook deze Z-560 te kopen, maar ik twijfel nog een beetje. 230 Euro is nog wel 500 gulden. Vind jij hem waar voor je geld?
100% zeker!
Dit is echt zo'n setje wat zeker 2 of 3 pc's meegaat IMO :)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
StarLite schreef op 06 mei 2003 @ 23:08:
[...]

100% zeker!
Dit is echt zo'n setje wat zeker 2 of 3 pc's meegaat IMO :)
Mooi! Nu weet ik zeker dat ik hem bestel. Eerst het examen afwachten en na het examen bestel ik hem meteen. Ik weet van mezelf wel dat ik meteen heel veel ga luisteren naar het setje en dat kan ik me nu niet permitteren voor het examen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 75994 op 07-05-2003 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Ik kan deze week mijn setje omruilen voor een nieuwe, alleen moet ik het serie nummer opgeven.

Waar kan ik die vinden en hoe ziet dat eruit. :?
Het gaat om een Z-680 ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Elroy op 07-05-2003 14:34 ]

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34449

Als je dat ruis in je boxen hebt, horen jullie dat dan erg duidelijk of valt het (bijna) niet op? Ik maak mezelf hier helemaal gek, omdat ik niet zeker weet of die nou ruist en zit ik me daar de hele tijd op te concentreren O-) . Ik heb trouwens ook de AC 97 onboard geluidskaart, dus hier moet ik binnenkort ook nog een betere kaart voor kopen, dan zal het geluid waarschijnlijk nog wel wat beter worden.

Het 'probleem' dat ik tijdens het muziek luisteren in de achterste boxen weinig hoor heb ik ook, maar dat is volgens mij altijd zo. Met spellen hoor ik wel alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ik heb bijna geen ruis op mijn z560 als ik volume knop helemaal opendraai heb ik heel klein beetje ruis, nouwelijks hoorbaar op een afstand van 80 a 90 cm. Naja dan ben je ook behoorlijk doof als je dat doet. Ik heb geluid nooit harder dan ong 35/40 % van de knop. Anders wordt je echt helemaal doof gewoon :P. Maar je moet er echt niet op gaan letten. Het ligt natuurlijk ook aan de MP3 kwaliteit. Als die bv maar 128 kb is en 44khz dan heb je meestal wel wat gekraak of ruis in het nummer. Als je 198 kb en 44khz hebt dan heb je bijna geen ruis of gekraak. Je hebt alltijd wel een klein btje ruis in mp3 omdat ze zijn opgenomen en aangzien de meeste dat niet met proffesionele spullen zijn is het nogal knaak :P.

Btw van dat de 8terste boxen zacht staan met mp3's dat heb ik niet. Misschien moet je in widows achter speakers wat harder zetten of voorste zachter. Heb je geen control panel voor geluidskaart erbij gekregen ? welke speakers heb je nu trouwens ?

[ Voor 24% gewijzigd door STIMPPYYY op 07-05-2003 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb even een vraagje nog aan de Z-560 users onder ons. Hoe staat het met het SoundTouch™ Control Center en zijn kwaliteiten / functies? Ik kon namelijk nergens wat vinden over de kwaliteit van deze 'afstandsbediening'. Is hij draadloos? Heeft het een draaiknop (potmeter) voor het volume of werkt het wat dat betreft hetzelfde als een echte afstandbediening bij een radio of tv? Ik zag het net precies op het plaatje ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 75994 op 07-05-2003 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Je bedoelt gewoon de POD van de z560 ?

Afbeeldingslocatie: http://www.realidadalternativa.com/pc/reviews/logitechz560/controlcenter.jpg

clickable

[ Voor 96% gewijzigd door STIMPPYYY op 07-05-2003 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Anoniem: 75994 schreef op 07 mei 2003 @ 18:43:
Ik heb even een vraagje nog aan de Z-560 users onder ons. Hoe staat het met het SoundTouch™ Control Center en zijn kwaliteiten / functies? Ik kon namelijk nergens wat vinden over de kwaliteit van deze 'afstandsbediening'. Is hij draadloos? Heeft het een draaiknop (potmeter) voor het volume of werkt het wat dat betreft hetzelfde als een echte afstandbediening bij een radio of tv? Ik zag het net precies op het plaatje ;)
De "pod" van de Z-560.
Is niet draadloos en heeft van boven naar onder [of links naar rechts, tis maar net of je hem neerzet of legt ;)]

Power
M3D 4 speaker 3D emulatie voor als je alleen maar front-speaker uitgang op je geluidkaart hebt
Bass
fade verhouding volume front/rear speakers
Volume
headphone versterkte[!] koptelefoon uitgang

Je kan hem plat leggen [zoals op de pic hierboven] of de zijkant zetten in het bijgeleverde standaardje 8)

[ Voor 8% gewijzigd door StarLite op 07-05-2003 20:11 ]

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34449

STIMPPYYY schreef op 07 May 2003 @ 18:35:

Btw van dat de 8terste boxen zacht staan met mp3's dat heb ik niet. Misschien moet je in widows achter speakers wat harder zetten of voorste zachter. Heb je geen control panel voor geluidskaart erbij gekregen ? welke speakers heb je nu trouwens ?
Ik heb nu de Z-640, alhoewel het ruis niet echt opvalt met 'zachtere muziek' lijkt het er toch een beetje tussen te zitten. Ik zal het binnenkort nog aan andere mensen vragen of ze er wat door horen ruisen.

Toch is het vreemd dat er bij de rear speakers maar zacht geluid uit komt, en ook echt onhoorbaar zacht, terwijl wanneer ik het met me geluidskaart test dan doen ze het wel goed hard en met spellen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Dat ligt dus aan de drivers. Dit probleem had ik ook met originele geluidskaart drivers. Alleen de front speakers deden het met winamp. Met mediaplayer deden ze het alle 4 wel :/. Ik heb nu andere drivers van een andere geluidskaart. DMX Xfire @ Fortissimo drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Anoniem: 34449 schreef op 07 May 2003 @ 20:28:
[...]

Ik heb nu de Z-640, alhoewel het ruis niet echt opvalt met 'zachtere muziek' lijkt het er toch een beetje tussen te zitten. Ik zal het binnenkort nog aan andere mensen vragen of ze er wat door horen ruisen.

Toch is het vreemd dat er bij de rear speakers maar zacht geluid uit komt, en ook echt onhoorbaar zacht, terwijl wanneer ik het met me geluidskaart test dan doen ze het wel goed hard en met spellen ook.
Dat schijnt aan AC'97 te liggen. AC'97 is zowiezo erg brak. alle ruis die je hoort komt door je onboard geluid en niet van je boxies :)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kom net thuis staat een:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.h.m.vermeulen/doos_logitech.jpg

En dit ziet er toch best leuk uit he :
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.h.m.vermeulen/2_controllers.jpg

Ik moet zeggen dat er een groot verschil zit tussen 1.0.3 en 1.1.2 de ruis is veel afgenomen.
Maar het is er nog steeds als je goed luisterd. Maar het is al veel afgenomen dat is mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Anoniem: 41187 schreef op 08 mei 2003 @ 15:30:

Ik moet zeggen dat er een groot verschil zit tussen 1.0.2 en 1.1.2 de ruis is veel afgenomen.
1.0.3 ;)

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74986

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=113529
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=113530
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=113531
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=113532
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=113533
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=113534
Ik heb ffe foto's van me opstelling gemaakt...gaat het topic nou langzaam dood of :X

Het ziet er misschien een beetje slordig uit. maar het is wel functioneel, BTW de kabels zijn gewoon 230v kabels :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49239

IK ben eigenaar van de Z640...

Kheb er nix over te zeggen, tis een nette set, goed geluid, erg lekkere bass... Samen met mij Terratec Sixpack super krachtig...
Ik vind de center speaker erg handig... met alle knoppen daar.
Zoals de Fader.. waarmee je geluid kan verspreiden, of helemaal naar de front sat. of rear sat.
Ook de center is goed stelbaar (toch vind ik die soms zacht)

Wat ik mooi vind, ookal gebruik ik het niet : je kan deze set ook aansluiten op PS1`, 2, Xbox, Gamecube en die andere console ( hoe heet ie alweer ?? :p )

Over het algemeen toch wel een 8,5 naar mijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47729

"Het ziet er misschien een beetje slordig uit. maar het is wel functioneel, BTW de kabels zijn gewoon 230v kabels"

Een beetje slordig? uhmm, maar het is natuurlijk jouw kamer.. Ik had het anders opgelost met die schroeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MasterDisaster6 waarom zet jij je center speaker niet omlaag ipv omhoog richten ??
Wat mij opvalt is dat wel de nieuwe pod de sub een stuk harder staat, ik merk dat zwaar ik kan nou nog van andere pod wisselen. Bij de 1.0.2 moet ik een stuk verder wil ik lekkere trilling hebben. Maar bij 1.1.2 is dat eigenlijk al bij de 2de blokje !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Anoniem: 74986 schreef op 08 May 2003 @ 18:15:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb ffe foto's van me opstelling gemaakt...gaat het topic nou langzaam dood of :X

Het ziet er misschien een beetje slordig uit. maar het is wel functioneel, BTW de kabels zijn gewoon 230v kabels :*)
Lol anders ruim je ff je kamer op :). Ik heb al mijn kabels lekker netjes opgeruimd :).

[ Voor 5% gewijzigd door STIMPPYYY op 08-05-2003 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Leuk foto's :)

Dit is mijn opstelling.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ccnetwork/MP/b2.jpg

Eén van de achter boxjes :

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ccnetwork/MP/b5.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Elroy op 08-05-2003 22:40 ]

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Nog een vraagje die niet beantwoord is. Hoe hard mag je je boxen aanzetten tot 22:00(Decibel etc....)?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StijNoS
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:23
Ik ben zelf eigenaar van zon z-680 setje, nu heb ik alleen het volgende probleem:

Ik heb hem digitaal aangesloten via een coaxiale kabel van mijn audigy(oem versie) naar de POD(1.1.2). En de software op digitaal out gezet.. Geluid klinkt dan goed alleen loopt het net iets voor. Vooral bij spraak is dat super irritant, want dan zie je de mondjes net iets te laat bewegen. |:(

hebben meer mensen hier last van(gehad) zoja hoe hebbie dat opgelost?

??blabla??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

StijNoS schreef op 08 May 2003 @ 23:30:
Ik ben zelf eigenaar van zon z-680 setje, nu heb ik alleen het volgende probleem:

Ik heb hem digitaal aangesloten via een coaxiale kabel van mijn audigy(oem versie) naar de POD(1.1.2). En de software op digitaal out gezet.. Geluid klinkt dan goed alleen loopt het net iets voor. Vooral bij spraak is dat super irritant, want dan zie je de mondjes net iets te laat bewegen. |:(

hebben meer mensen hier last van(gehad) zoja hoe hebbie dat opgelost?
Misschien ligt het aan de drivers? Misschien moet je nieuwe drivers downloaden van de site, of misschien ligt het juist aan de nieuwste drivers, toch effe oude proberen.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74986

Anoniem: 47729 schreef op 08 May 2003 @ 19:45:
"Het ziet er misschien een beetje slordig uit. maar het is wel functioneel, BTW de kabels zijn gewoon 230v kabels"

Een beetje slordig? uhmm, maar het is natuurlijk jouw kamer.. Ik had het anders opgelost met die schroeven..
Sja moet maar eens een ringetje tussen :P Ga ik meteen maar eens doen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Bij wie trilt de achterkant van die woofer mee? Bij mij zit er volgens mij wat los in die koelvin, want er trilt iest wat blijkbaar niet goed vast zit, en dat kan behoorlijk irri zijn.

Effe terug naar winkel denk ik.

[ Voor 10% gewijzigd door FrankGuthrie op 09-05-2003 19:17 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84189

Ik heb sinds een week de Logitech z560. Heb ze nu een beetje rommelig op mn bureau staan :P, maar ik wil ze ophangen voor zover dat mogelijk is. Maar ik wil ook mn stereoboxen daar gebruik van laten maken, dus een soort switch tussen mn stereotoren en mn Logitech setje. Ik ben dus op zoek naar een switch met 3 standen (logitech versterker icm stereoboxen, 4.1 surround EN stereotoren icm stereoboxen. Zijn die er? Hoop dat iemand het begrijp en meer tips omtrent mijn 'project' ( ;) ) zijn altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justanotheruser
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-04-2024

justanotheruser

#hashtag

heb de Z-680..... gebruik 'm voor muziek en DVD (/divx)
voor 380 euro ofzo gekocht....... is echt een Superset (enigste betere PC-Speakerset is de Klipsch Promedia 5.1)

To Tweak Or Not To Tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nu ik heb besloten de Logitech Z-560 daadwerkelijk te gaan kopen (na de examens), moet ik nog een opstelling bedenken zodat de klank het beste tot zijn recht komt. Ik heb hieronder een paint-skilled plaatje gemaakt, waarop je mijn bureau ziet met daarop drie verschillende opstellingen.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Opstelling_Satallieten.JPG

Zoals je ziet zie je alleen de 2 front-satallites. De rear hoeven niet getekend te worden. Die kunnen bij alle mogelijkheden in tegenovergestelde richting hangen aan de wand achter me. De subwoofer is ook niet het probleem.
Als ik voor mijn pc zit is mijn ooghoogte ter hoogte van de bovenkant van de monitor.
Tussen de speakers bij mogelijkheid 1 en 2 zit er in beide gevallen ongeveer 50 cm tussen de speakertjes. Bij mogelijkheid 3 is dat ongeveer 120 cm.

Nou aan jullie de vraag welke mogelijkheid de beste is en welke. Ik heb het liefste mogelijkheid 2, want staan de speakertjes het minst in de weg en is de klankhoogte goed. Maar staan ze dan niet te dicht bij elkaar (dat het 4.1 effect wegvalt)? Het is dus zoals ik al zei maar 50 cm.
Moet ik in dit geval voor mogelijkheid 3 gaan? Deze vind ik het minst handig, want dan staan ze in de weg.
De POD staat in geen geval in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

kheb mijn nieuwe pod ontvangen :)
Hello Mr. Houben,

This is to let you know that we will be sending to you a replacement control pod, it will ship from our supply house in Holland on Monday or Tuesday the 05/06 of April and should arrive very soon.

Please remember that this is not a fixed pod but an updated one, that means do to the design of these speakers there may always be a small amount of hiss, this means that if you hold the speakers near to your ear you will here a hiss but if you hold them about an arms length (0.5m) away you should not hear the hiss.

Would you please do the following:

Make sure that the 680s are off, please switch them off from the main switch on the back of the sub-woofer, then replace the control pod and turn the unit back on.

Please test them and send a reply to this email once your testing if finished with your comments.

If you are satisfied with the replacement control pod I will need proof of return from you. Would you please cut of the plug on the end of the old pod and place it in an envelope and send it back to the following address, please be sure to also add a green customs stick and label it as return of defective goods with a value of 0 (Zero).

Logitech Europe SA
RMA NK 1074809
ZI Moulin du Choc
CH-1122 Romanel-Sur-Morges
Switzerland

Thanks for your patience.

Nina Kohler
Logitech Europe SA
European Customer Service

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

kan iemand zijn Z680 testen, horen jullie ook wat trillen aan de achterkant, bij hele zware bas?

Als ik naar star trek nemesis kijk, heb ik daar veel last van. Rond 8:27 zie je een shot van de Enterpsie in ruimte(na het zingen van Data), en komt er heel wat bas los, dan hoor ik heel goed dat er iets in de koelvin(een draadje of plaat) los zit.

Ik wil namelijk dan heel snel naar de winkel morgen.

[ Voor 73% gewijzigd door FrankGuthrie op 09-05-2003 21:20 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Anoniem: 75994 schreef op 09 May 2003 @ 21:00:
Nu ik heb besloten de Logitech Z-560 daadwerkelijk te gaan kopen (na de examens), moet ik nog een opstelling bedenken zodat de klank het beste tot zijn recht komt. Ik heb hieronder een paint-skilled plaatje gemaakt, waarop je mijn bureau ziet met daarop drie verschillende opstellingen.

[afbeelding]

Zoals je ziet zie je alleen de 2 front-satallites. De rear hoeven niet getekend te worden. Die kunnen bij alle mogelijkheden in tegenovergestelde richting hangen aan de wand achter me. De subwoofer is ook niet het probleem.
Als ik voor mijn pc zit is mijn ooghoogte ter hoogte van de bovenkant van de monitor.
Tussen de speakers bij mogelijkheid 1 en 2 zit er in beide gevallen ongeveer 50 cm tussen de speakertjes. Bij mogelijkheid 3 is dat ongeveer 120 cm.

Nou aan jullie de vraag welke mogelijkheid de beste is en welke. Ik heb het liefste mogelijkheid 2, want staan de speakertjes het minst in de weg en is de klankhoogte goed. Maar staan ze dan niet te dicht bij elkaar (dat het 4.1 effect wegvalt)? Het is dus zoals ik al zei maar 50 cm.
Moet ik in dit geval voor mogelijkheid 3 gaan? Deze vind ik het minst handig, want dan staan ze in de weg.
De POD staat in geen geval in de weg.
Ik zou voor optie 1 gaan. Ik heb dit zelf ook en klinkt het beste. Enige verschil is dat de SUB aan de andere kant staat :).

Ps. Frank is het niet een draadje van één van je boxen die tegen de koelvin aanzit. Weet je wel 100% zeker dat het de koelvin is ?. Want bij wil de prullenbak af en toe weleens mee trillen en van dat soort stale dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

STIMPPYYY schreef op 09 mei 2003 @ 21:49:
[...]

Ik zou voor optie 1 gaan. Ik heb dit zelf ook en klinkt het beste. Enige verschil is dat de SUB aan de andere kant staat :).

Ps. Frank is het niet een draadje van één van je boxen die tegen de koelvin aanzit. Weet je wel 100% zeker dat het de koelvin is ?. Want bij wil de prullenbak af en toe weleens mee trillen en van dat soort stale dingen.
ja heb de draden ervanaf gelegd, en er beweegt iets binnen. Als ik erbopven ga hangen is het goed te horen, kan een van de prinplaten los zitten of misshien en kabeltje binnen ergens tegenaankomen. Zie namelijk heel wat kabeltjes in die koelvin lopen.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 13-07 09:02
Heeft iemand toevallig een oplossing om de sattellites op een standaard te kunnen zetten. Ik wil mijn speakers in de huiskamer neerzetten, maar met standaarden kan je makkelijk je huiskamer aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47729

bestaan er eigenlijk wansteuntjes?? heb al zitten denken hoe ik ze netjes op een hoogte van 1,80 kon ophangen... heb ze nu ff op de pootjes gezet, maar zou mooi zijn als die dingen in nederland verkrijgbaar zouden zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Anoniem: 47729 schreef op 10 May 2003 @ 19:39:
bestaan er eigenlijk wansteuntjes?? heb al zitten denken hoe ik ze netjes op een hoogte van 1,80 kon ophangen... heb ze nu ff op de pootjes gezet, maar zou mooi zijn als die dingen in nederland verkrijgbaar zouden zijn..
als je de voetjes opdraait en bevestigd kun je ze gewoon ophangen hoor :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.