Je kan de Logitech Z-5300 gewoon in de Media Markt in Rijswijk (Boogaard) beluisteren, Bus 18 pakken en die brengt jou zo voor de deur.Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 22:12:
Heeft toevallig iemand in Den Haag de Z-5300 bij wie ik 'm zou kunnen luisteren? Ik heb voorheen de Z-560 gehad maar vooral de harmonische bas is zo ruig penetrant op diens sub (en niet goed in te stellen vanwege de stompzinnige beperkte bascontrol) dat ik hem terug heb gebracht. Ik wil graag beluisteren of dit in de z-5300's beter geregeld is en natuurlijk de geluidskwaliteit van het gehele spectrum.
Aangezien ik geen zaken in Den Haag ken waar ik deze set live kan horen zou ik het erg op prijs stellen als iemand me kort kan introduceren!
Reageer op meta4@illian.net
Verwijderd
Ik heb gisteren de logitech Z560 gekregen voor kerst... ik heb de bass in windows wat lager moeten zetten anders moest ie bij me set gewoon op zijn laagst... maar ongelooflijk heerlijke set
echt een aanrader
nog ff snel foto die k genomen heb van me satteliet
rest volgt vandaag of morgen nog als ik alles goed heb staan
echt een aanrader
nog ff snel foto die k genomen heb van me satteliet
Idd de 560 en 680 zijn ubersetjes met die speakers!
Ikzelf heb nu een Z-680 en wil niks anders
Verwijderd
Ok thanks!Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 23:16:
[...]
Je kan de Logitech Z-5300 gewoon in de Media Markt in Rijswijk (Boogaard) beluisteren, Bus 18 pakken en die brengt jou zo voor de deur.
Verwijderd
Ik ruil hem om (z-680) ,want ik word hartikke gestoord door de ruis. daarbij is te bass veels te hard zelfs op de laagste stand.
nou echt niemand die mij kan helpenTh@_M@ster schreef op 22 december 2003 @ 18:57:
Ik zit er aan te denken om een Logitech Z-5300 aan te schaffen, mede omdat ik hem dan aan kan sluiten op de xbox. Kan de z5300 gewoon aangesloten worden op elke xbox? en hoe word die dan aangesloten? ik heb namelijk nog een oude pal tv, die ik via scart moet aansluiten. In het scart blok moet ik een stekker doen voor Aud L (links) en Aud R (rechts). Klopt het dat ik dan de stekker van de Z5300 in het scart block moet doen? en omdat het maar 2 stekkers zijn, heb ik dan gewoon dolby surround of doen 2 speakers het maar? Of gaat het geluid via een adapter die je moet hebben om hem aan te sluiten op de xbox? En waar gaat die adapter dan in in de xbox.
Mn volgende vraag is, waar kan je zo een adapter halen
Ka-tjing
Verwijderd
De Z-680 is ok, bass beetje aan hoge kant maar daar hou ik wel van, alleen jammer dat zelfs als er geen kabels op de input zijn aangesloten er altijd ruis is, hoewel je dit niet kunt horen als je het ding niet tegen je oor houd. Setje had eigenlijk 6.1 moeten zijn voor die prijs.
Verwijderd
de bass moet je ook ff in je windows wat lager zetten of.. als je een creative geuidskaart hebt bij de mixer
dan is het een perfecte set
die bass... echt zo mooi vind ik hem
die bass... echt zo mooi vind ik hem
Ik ben al een aantal maanden in het bezit van een 640-setje en ze bevallen me geweldig. Prima kwaliteit en volume voor het geld dat ik er voor heb neergelegd.
Nu wil ik echter het rooster aan de voorkant van de sub verwijderen, gewoon voor de looks. Ik heb gister het paneel aan de achterkant losgeschroefd, maar ik krijg het er niet af. Doordat de draden die vastzitten aan de stroomaansluiting niet lang genoeg zijn, kan ik het paneel nauwelijks een centimeter oplichten. Maar zelf al zou ik het paneel kunnen weghalen, geloof ik niet dat ik er veel mee op zou schieten.
Weet iemand hoe het rooster aan de sub vastzit? Of is er iemand die het rooster al verwijderd heeft?
Nu wil ik echter het rooster aan de voorkant van de sub verwijderen, gewoon voor de looks. Ik heb gister het paneel aan de achterkant losgeschroefd, maar ik krijg het er niet af. Doordat de draden die vastzitten aan de stroomaansluiting niet lang genoeg zijn, kan ik het paneel nauwelijks een centimeter oplichten. Maar zelf al zou ik het paneel kunnen weghalen, geloof ik niet dat ik er veel mee op zou schieten.
Weet iemand hoe het rooster aan de sub vastzit? Of is er iemand die het rooster al verwijderd heeft?
"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham
Verwijderd
Nee ik hoor de ruis heel erg goed zelfs als ik er 2 meter vanaf zit. En als ik de set gebruik met een dure optishe kabel van 40 euro dan ruist ie nog meer. Zo erg dat het soms de zachtwe geluiden of de computer overuled qua geluidVerwijderd schreef op 26 december 2003 @ 14:11:
De Z-680 is ok, bass beetje aan hoge kant maar daar hou ik wel van, alleen jammer dat zelfs als er geen kabels op de input zijn aangesloten er altijd ruis is, hoewel je dit niet kunt horen als je het ding niet tegen je oor houd. Setje had eigenlijk 6.1 moeten zijn voor die prijs.
Verwijderd
hallow beste mensen ik heb een tijdje geleden al op deze topic gelezen hoe je je "pot" op kon vragen maar ik kan niet meer terug vinden hoe dat opgevraagt moest worden
kan iemand mij dit nog een keer vertellen
en welke "pot" was nou goed.
kan iemand mij dit nog een keer vertellen
en welke "pot" was nou goed.
Trouwens ben van plan om ook een Logitech Z-680 set aan te gaan schaffen.
Ben nu in het bezit van een 640 set.
Maar nu had ik een vraagje, hoe kun je de Z680 aansluiten op een gamecube? Bij de Z640 zat een soort adapter waardoor je van die tulpstekkertjes in kon doen zo naar je GC.
Zit die ook bij de Z680 of moet het daar weer anders? Of kun je die adapter van de Z640 set ook gebruiken voor de Z680?
Dit is die adapter waar ik het over heb:

En dit is de andere kant die waar je die tulp stekkertjes in kan doen van je GC.
Maar nu had ik een vraagje, hoe kun je de Z680 aansluiten op een gamecube? Bij de Z640 zat een soort adapter waardoor je van die tulpstekkertjes in kon doen zo naar je GC.
Zit die ook bij de Z680 of moet het daar weer anders? Of kun je die adapter van de Z640 set ook gebruiken voor de Z680?
Dit is die adapter waar ik het over heb:

En dit is de andere kant die waar je die tulp stekkertjes in kan doen van je GC.

[ Voor 36% gewijzigd door schnumi op 28-12-2003 19:35 ]
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Verwijderd
Ikzelf heb ook m'n cube verbonden met de z680, wat zéér goed klinkt via een y-adaptertje. Dit is een soort "kabeltje" met aan de ene kant de 2 tulpstekkeringangen voor rood en wit en deze monden uit in een jack (zoals bij hoofdtelefoontjes) deze steek je dan gewoon in de groene analoge input van de je z680 pod en zet hem dan op dolby pro logic 2 ==> Nice geluid
ps, zo een kabeltje kost 2 euro of iets...
Bedankt voor het antwoord.Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 20:19:
Ikzelf heb ook m'n cube verbonden met de z680, wat zéér goed klinkt via een y-adaptertje. Dit is een soort "kabeltje" met aan de ene kant de 2 tulpstekkeringangen voor rood en wit en deze monden uit in een jack (zoals bij hoofdtelefoontjes) deze steek je dan gewoon in de groene analoge input van de je z680 pod en zet hem dan op dolby pro logic 2 ==> Nice geluid
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Nou heb hem vandaag aangeschaft en het is echt een toppertje.
De GC heb ik al aangesloten morgen maar een coax kabel aanschaffen voor naar de DVD speler.
Trouwens wat is de nieuwste Pod versie? Ik heb 1.1.2.
De GC heb ik al aangesloten morgen maar een coax kabel aanschaffen voor naar de DVD speler.
Trouwens wat is de nieuwste Pod versie? Ik heb 1.1.2.
Het lijkt wel of jij nog een oude POD versie hebtVerwijderd schreef op 27 december 2003 @ 23:27:
[...]
Nee ik hoor de ruis heel erg goed zelfs als ik er 2 meter vanaf zit. En als ik de set gebruik met een dure optishe kabel van 40 euro dan ruist ie nog meer. Zo erg dat het soms de zachtwe geluiden of de computer overuled qua geluid
Zat er veel stof op de doos
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
deze 2 knoppen:ReCreator schreef op 30 december 2003 @ 12:09:
[...]
Het lijkt wel of jij nog een oude POD versie hebt
Zat er veel stof op de doos... euhm, nu moet ik ff denken wat de toetscombinatie was om het versienr. te bekijken....
Input en Settings
Die 2 moet je tegelijk indrukken terwijl je Pod op standby staat, dan komt er na een paar seconden de versie in beeld. Dus wel ingedrukt houden totdat het in beeld komt!
[ Voor 5% gewijzigd door schnumi op 30-12-2003 12:49 ]
Ow jah, dat was em jah....schnumi schreef op 30 december 2003 @ 12:48:
[...]
deze 2 knoppen:
Input en Settings
Die 2 moet je tegelijk indrukken terwijl je Pod op standby staat, dan komt er na een paar seconden de versie in beeld. Dus wel ingedrukt houden totdat het in beeld komt!
Is het trouwens nog gelukt om de cube aan te sluiten op PL2 geluid en RGB?
Moet haast wel met een modded kabel
Ow weet je wat een leuk liedje is voor de Z680... 'Michael Jackson and Janet Jackson - Scream' leuke bas
ja is gelukt.ReCreator schreef op 30 december 2003 @ 12:58:
[...]
Ow jah, dat was em jah....
Is het trouwens nog gelukt om de cube aan te sluiten op PL2 geluid en RGB?
Moet haast wel met een modded kabel
Ow weet je wat een leuk liedje is voor de Z680... 'Michael Jackson and Janet Jackson - Scream' leuke bas
Heb vandaag ook mijn dvd speler via de coax aangesloten en dan een paar DTS films bekeken en dat geeft echt fantastisch geluid!
Echt mijn beste aankoop van een lange tijd!
Heheh jah las het in HGGCTschnumi schreef op 30 december 2003 @ 13:09:
[...]
ja is gelukt.Werkt perfect!
![]()
Heb vandaag ook mijn dvd speler via de coax aangesloten en dan een paar DTS films bekeken en dat geeft echt fantastisch geluid!![]()
Echt mijn beste aankoop van een lange tijd!
Tis gewoon een geweldig setje en niks anders... en al helemaal kwa prijs/kwaliteit...
DTS is inderdaad geweldig.. dvd van 'The Eagles - Hell Freezes over' kan je aardig wat kippevelmomentjes opleveren...
Verwijderd
Volgens mij is er echt iets mis met die z-680 van mij als ik mijn ps2 direct aansluit dan geeft ie als ie helemaal open staat ogveer evenveel geluid als mijn tv op 1/2 van het volume. Mijn creative 5300 kan zeker 10 keer zo hard ik snap er niks van. Kan het zijn dat de pod niet goed is? Want pas als ik het volume op 50% zet komt er een beetje geluid uit. Als je hem onder de 50% zet dan moet je heel goed luisteren om iets te kunnen horen. Bij een digitale optishe kabel gaat ie al wat harder maar moet he nog steeds bij films op 75/80% zetten om een beetje vatsoenlijk volume te krijgen. De sub doet het wel hard though...
Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen? En heeft iemand ook een ps 2 waar hij de set op heeft aangesloten?
Trouwens op de pc gaat de inspire 5300 ook een stuk harder.... mag eigenlijk niet kunnen een met een setje van 480 euro
Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen? En heeft iemand ook een ps 2 waar hij de set op heeft aangesloten?
Trouwens op de pc gaat de inspire 5300 ook een stuk harder.... mag eigenlijk niet kunnen een met een setje van 480 euro
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 18:20 ]
Heb je nou al gekeken wat voor versie je Pod is? Misschien heb je nog een oude.
Heb je alle kabels wel goed aangesloten dus ook hetzelfde op de subwoofer als op de boxen zelf (rood, zwart)?
Heb je alle kabels wel goed aangesloten dus ook hetzelfde op de subwoofer als op de boxen zelf (rood, zwart)?
Trouwens even een ander vraagje hoe kan ik die frontjes van die boxen eraf halen? Gewoon hard trekken?
Ben namelijk bang dat ik ze anders verrot trek en daar heb ik geen zin in.
Van de Z680 he?schnumi schreef op 30 december 2003 @ 19:54:
Trouwens even een ander vraagje hoe kan ik die frontjes van die boxen eraf halen? Gewoon hard trekken?
Gewoon hard trekken
Ik zou sowieso eerst Logitech eens even bellen, die konden mij de vorige keer ook goed helpen. Ik denk persoonlijk dat er iets mis iets met je set, want hij hoort echt oorverdovend te zijn. Kijk nog even de versie van je Pod na, door op de INPUT en SETTINGS knopjes te drukken als de pod in standby staat, tegelijk totdat de versie in beeld komt.Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 18:10:
Volgens mij is er echt iets mis met die z-680 van mij als ik mijn ps2 direct aansluit dan geeft ie als ie helemaal open staat ogveer evenveel geluid als mijn tv op 1/2 van het volume. Mijn creative 5300 kan zeker 10 keer zo hard ik snap er niks van. Kan het zijn dat de pod niet goed is? Want pas als ik het volume op 50% zet komt er een beetje geluid uit. Als je hem onder de 50% zet dan moet je heel goed luisteren om iets te kunnen horen. Bij een digitale optishe kabel gaat ie al wat harder maar moet he nog steeds bij films op 75/80% zetten om een beetje vatsoenlijk volume te krijgen. De sub doet het wel hard though...
Verders weet je ook zeker dat alles helemaal goed aangesloten is en dat er gaan rare dingen als surround meuk enzo aanstaan?
Ja idd toch wel.
Verwijderd
Ja ik heb pod versie 1.1.2. En ik heb ook alles goed aangeslotenRickbv schreef op 30 december 2003 @ 20:57:
[...]
Ik zou sowieso eerst Logitech eens even bellen, die konden mij de vorige keer ook goed helpen. Ik denk persoonlijk dat er iets mis iets met je set, want hij hoort echt oorverdovend te zijn. Kijk nog even de versie van je Pod na, door op de INPUT en SETTINGS knopjes te drukken als de pod in standby staat, tegelijk totdat de versie in beeld komt.
Verders weet je ook zeker dat alles helemaal goed aangesloten is en dat er gaan rare dingen als surround meuk enzo aanstaan?
Edit: Ik heb trouwens gehoort dat de z-680 al voldoende (normaal volume heeft op tussen het 2 en en het 3e streepje. Bij mij is hij dan zowat stil...
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 22:12 ]
Idd toch maar logitech bellen. Ik heb hem hier misschien maar op 10% staan maar dat is zelfs al zeer luid.

Idd hier staat hij daar ook ongeveer maar dan heb je toch echt een goed volume hoor, zeer goed mag ik wel zeggen.Edit: Ik heb trouwens gehoort dat de z-680 al voldoende (normaal volume heeft op tussen het 2 en en het 3e streepje. Bij mij is hij dan zowat stil...
[ Voor 57% gewijzigd door schnumi op 30-12-2003 22:13 ]
Verwijderd
Wat is 10% bij jouw? Het eerste streepje?schnumi schreef op 30 december 2003 @ 22:12:
Idd toch maar logitech bellen. Ik heb hem hier misschien maar op 10% staan maar dat is zelfs al zeer luid.![]()
Misschien overdreef ik maar hier staat hij ongveer op het 2de streepje maar dat is al echt goed luid vind ik.
[ Voor 4% gewijzigd door schnumi op 30-12-2003 22:14 ]
Verwijderd
Hmm, ja bij mij is ie dan muistil... hoe hoog zet jij dan je sub voor muziek ogv?schnumi schreef op 30 december 2003 @ 22:13:
[...]
Misschien overdreef ik maar hier staat hij ongveer op het 2de streepje maar dat is al echt goed luid vind ik.
Zou het mischien ook kunen helpen als ik andere geluids kabels ga kopen voor de surround en center speakers? Of zou dat volumewijs niks uitmaken?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 22:25 ]
Geen idee maar ik denk dat het toch echt ergens in de set zelf zit. Sub heb ik overigens vrij laag staan aangezien mijn ouders anders beginnen te zeuren.Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 22:21:
[...]
Hmm, ja bij mij is ie dan muistil... hoe hoog zet jij dan je sub voor muziek ogv?
Zou het mischien ook kunen helpen als ik andere geluids kabels ga kopen voor de surround en center speakers? Of zou dat volumewijs niks uitmaken?
Verwijderd
Weet iemand trouwens het nummer en of het e-mail adres van logitech?
Ik kan overgens ook niet mpeg keizen bij settings terwijl ik dit wel ergens heb gelezen dat dit kan.
Ik kan overgens ook niet mpeg keizen bij settings terwijl ik dit wel ergens heb gelezen dat dit kan.
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2003 00:07 ]
Verwijderd
is er een goede review beschikbaar van de Z2200??
Ik heb niet het hele topic doorgespit eerelijk gezegt, maar vroeg me af of iemand wellicht een linkje had.
Ik heb niet het hele topic doorgespit eerelijk gezegt, maar vroeg me af of iemand wellicht een linkje had.
"review logitech z2200" geeft:
- http://www.soundcardcentr...ogitech_z2200/page1.shtml
- http://www.bit-tech.net/review/282/
Kan ze niet klikbaar maken omdat ik niet weet hoe dat moet...

Verwijderd
Ik denk echt dat er iets mis is met mijn pod. Ik ben er imiddels achter gekomen dat de zwarte audio jack ingang van de pod het niet doet. Ik heb dit proberen te verhelpen doormiddel van een andere kabel. Maar het was al gauw duidelijk dat het hier niet aan lag. Daarna heb ik nog een aantal test gedaan voor 5.1 boxen (waaronder de creative 5.1 test) waar hij dus al aangeeft dat de achter boxen niet werken (rear kabeltje )Dus zodoende dat ik logitech een mailtje heb gestuurt.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2003 18:57 ]
Maar wat voor pod versie heb je nu?Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 18:55:
Ik denk echt dat er iets mis is met mijn pod. Ik ben er imiddels achter gekomen dat de zwarte audio jack ingang van de pod het niet doet. Ik heb dit proberen te verhelpen doormiddel van een andere kabel. Maar het was al gauw duidelijk dat het hier niet aan lag. Daarna heb ik nog een aantal test gedaan voor 5.1 boxen (waaronder de creative 5.1 test) waar hij dus al aangeeft dat de achter boxen niet werken (rear kabeltje )Dus zodoende dat ik logitech een mailtje heb gestuurt.
Verwijderd
Ik heb nu 1.1.2. Heb ik daarboven ook al gezegtschnumi schreef op 31 december 2003 @ 19:25:
[...]
Maar wat voor pod versie heb je nu?Uitleg kun je een paar post naar boven vinden.
lol idd.Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 19:29:
[...]
Ik heb nu 1.1.2. Heb ik daarboven ook al gezegtIk weet van de verschillen tussen de pods en dergelijke, ik heb volgens mij 2 keer dit hele topic doorgelezen van het begin tot het eind
Yeah I know I'm nuts
Verwijderd
dank!BvK P4 schreef op 31 december 2003 @ 02:36:
"review logitech z2200" geeft:
Verwijderd
Ja ik denk dat de pod niet goed is, want als ik hem op stereo en stereo 2x zet dan geeft ie geluid over alle boxen. Maar dit is ook logiish omdat hij dit signaal kan geven op alleen de groene kabel/plug. Als ik hem dan op 6 channel direct zet dan geeft ie bij de achterste boxen geen geluid. Heb de test van creative gedraait en hier eveneens het zelfde verhaal.schnumi schreef op 01 januari 2004 @ 19:01:
[...]
lol idd.Tsja dan kan het daar niet aan liggen. Zal toch wel ergens anders verkeerd zitten.
Verwijderd
Ik heb vandaag de Avia Guide To Home Theater Dvd aangeschaft
om mijn geluid te testen . als ik dan de Low Frequency Pink Noise, 5 Channel pan test doe.
dan laat hij dus een low frequentie geluid horen die dan rond alle speakers gaat MAAR de toon gaat dan niet rond alle speakers ze worden alleen afgespeeld door de sub?
wat dus niet hoort hoe kan ik dit wegkrijgen?
(logitech z-640)
om mijn geluid te testen . als ik dan de Low Frequency Pink Noise, 5 Channel pan test doe.
dan laat hij dus een low frequentie geluid horen die dan rond alle speakers gaat MAAR de toon gaat dan niet rond alle speakers ze worden alleen afgespeeld door de sub?
(logitech z-640)
Verwijderd
ik ga binnenkort een Z-640 kopen ik heb gehoord dat als je keihard muziek luisterd met dit setje dat je er zelfs misselijk van word
is dit zo ? en hij moet ook niet te snel vervormen de knop moet minstens op driekwart van het rondje staan zonder enig raar geluid is deze set aangeraden voor mensen die echt keihard muziek willen luisteren met een echt HEARTPOUNDING SOUND voor een budget van 80 euro ? ik heb alleen de Creative P580 getest en deze vind ik te snel vervormen en ruisen
kan iemand me hierbij helpen ?
kan iemand me hierbij helpen ?
Verwijderd
kickieVerwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 22:15:
Ik heb vandaag de Avia Guide To Home Theater Dvd aangeschaft
(logitech z-640)
Ik had even een vraagje over mijn z-560. Ik heb mijn control center volgens mij nu al meerdere malen op de grond laten donderen en nu is het geluid gaat. De linker voor speaker doet het helemaal niet meer (hij doet het wel, heb ik getest, alleen komt er geen geluid uit. De achterste speakers doen het soms (
) en geven slecht geluid. Ik heb dat ding al eens opgehaald om te kijken of er iets vreemd uitzag, maar ik werd er niet echt wijs uit. Als ik de volume knop vol open draai of dicht draai dan hoor ik soort van een klik in de bas en een minder harde klik in de sataliet speakers. De klik is wel behoorlijk hard en altijd op hetzelfde volume.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik het op kan lossen? Of weet iemand mischien waar lossen onderdelen, zoals die controle center, te halen zijn? Ik heb naar logitech een mail gestuurd en die zeggen dat ze me niet verder kunnen helpen.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik het op kan lossen? Of weet iemand mischien waar lossen onderdelen, zoals die controle center, te halen zijn? Ik heb naar logitech een mail gestuurd en die zeggen dat ze me niet verder kunnen helpen.
Na enige reacties van gezinsleden in dit huis
, heb ik maar besloten om een paar spikes op te halen voor mijn subwoofer (z640).
Ik vind het echter gewoon niet normaal wat sommige winkels voor die dingen vragen, zelfs bij Mediamarkt vragen ze € 30,- voor 4 stuks
...maar na lang zoeken toch nog een paar redelijk/goede spikes gevonden voor een leuk bedrag.
Hier het resultaat:

@ Hifi Corner ( http://www.hificorner.nl/ )
voor € 11,75 (4 stuks)
Niet gek eh ?
Ik vind het echter gewoon niet normaal wat sommige winkels voor die dingen vragen, zelfs bij Mediamarkt vragen ze € 30,- voor 4 stuks

...maar na lang zoeken toch nog een paar redelijk/goede spikes gevonden voor een leuk bedrag.
Hier het resultaat:

@ Hifi Corner ( http://www.hificorner.nl/ )
voor € 11,75 (4 stuks)
Niet gek eh ?
I browse with Vivaldi
Ik zou er wat onder leggen, nu krijg je 4 putjes in de ondergrond. Zeker als het van hout is.
Verwijderd
Hellow,
heeft er iemand van jullie ook soms dat ruis probleem gehad bij de logitech z-680.
Ik zou namelijk eens willen weten of jullie ook dat constant sissend geluid hebben dat uit alle 5 de luidsprekers komt. Ik weet namelijk niet of dat normaal is en of ik daarmee terug naar de winkel moet gaan
heeft er iemand van jullie ook soms dat ruis probleem gehad bij de logitech z-680.
Ik zou namelijk eens willen weten of jullie ook dat constant sissend geluid hebben dat uit alle 5 de luidsprekers komt. Ik weet namelijk niet of dat normaal is en of ik daarmee terug naar de winkel moet gaan
Jah, dacht ik eerst ook al aan. Maar omdat het meubel al even oud is hoeft dat eigenlijk niet, gaat misschien toch de deur uit na een tijdje...Sick Nick schreef op 07 januari 2004 @ 22:24:
Ik zou er wat onder leggen, nu krijg je 4 putjes in de ondergrond. Zeker als het van hout is.
I browse with Vivaldi
Heb die set nu een tijdje staan, maar heb dit nog nooit gehoord hoor...Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 22:39:
Hellow,
Wat heb je erop aangesloten?
Heb jij je pc wel aangesloten op een geaard stopcontact of aangesloten op geaarde verlengsnoeren? Ruis wilt wel eens vaker voorkomen als de hardware niet geaard is.
De stekker van de Z-680 is zelf niet geaardRobin Vreuls schreef op 08 januari 2004 @ 13:43:
[...]
Heb jij je pc wel aangesloten op een geaard stopcontact of aangesloten op geaarde verlengsnoeren? Ruis wilt wel eens vaker voorkomen als de hardware niet geaard is.
Maar misschien dat er andere apparaten in directe omgeving staan die storen ofzo?
Verwijderd
Dat is juist het gekke, ik had er eerst nog niets op aan gesloten en toen maakten de luidsprekers al een sissend geluid en daarna de dvd speler op de digitale ingang en toen bleef hij het ook hebben. Maar wil je eens testen bij jouw logitech of je ook die ruis hoort als je er ongeveer een halve meter vanaf staat. Als je luidsprekers dan totaal geen sissend geluid maken dan ga ik die van mij ZEKER terug binnenbrengen. En ik vermoed ook niet dat mijn stopcontacten geaard zijn, maar dan denk ik dat veel mensen ook mijn probleem zouden hebben. Ik heb ook geen apparaten in de buurt staan, behalve mijn TV en DVD speler.Kukel schreef op 08 januari 2004 @ 13:35:
[...]
Heb die set nu een tijdje staan, maar heb dit nog nooit gehoord hoor...
Wat heb je erop aangesloten?
Verwijderd
Yep ik heb het ook, zo ver ik weet is alles goed geaard. Heb zelfs met een haspel (geaard) in de garage alles ingestoken maar daar heb ik ook ruis. Ligt echt aan de pod volgens mij...
MAG NIET MOGEN MET ZON €€€ setje

Alleen als ik er heel dichtbij sta.. en dan moet ik echt m'n oor op de speaker leggen, dan hoor ik een klein beetje ruis...Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 19:45:
[...]
Dat is juist het gekke, ik had er eerst nog niets op aan gesloten en toen maakten de luidsprekers al een sissend geluid en daarna de dvd speler op de digitale ingang en toen bleef hij het ook hebben. Maar wil je eens testen bij jouw logitech of je ook die ruis hoort als je er ongeveer een halve meter vanaf staat. Als je luidsprekers dan totaal geen sissend geluid maken dan ga ik die van mij ZEKER terug binnenbrengen. En ik vermoed ook niet dat mijn stopcontacten geaard zijn, maar dan denk ik dat veel mensen ook mijn probleem zouden hebben. Ik heb ook geen apparaten in de buurt staan, behalve mijn TV en DVD speler.
Maar dat is voor zover ik weet vrij normaal. Ik heb er ook vanalles op aangesloten op dit moment.
Dus het kan denk in jou geval geen kwaad om hem eens in de winkel te testen waar je 'm gekocht hebt.. en eventueel een nieuwe ook testen.
Kijken of er verschil is..
ik noem maar wat.
Welke versie heeft je POD dan?Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 13:16:
Yep ik heb het ook, zo ver ik weet is alles goed geaard. Heb zelfs met een haspel (geaard) in de garage alles ingestoken maar daar heb ik ook ruis. Ligt echt aan de pod volgens mij...MAG NIET MOGEN MET ZON €€€ setje
Heb je het over de Z-680? Want die is volgens mij toch echt niet zelf geaard...
Is zo'n platte stekker toch..?
[ Voor 18% gewijzigd door Kukel op 09-01-2004 13:45 ]
Verwijderd
Het probleem is dus werkelijk gekend door logitech want ik heb al gedurende een dik half jaar niets dan reviews en forums gelezen over de logitech z-680 dus ik weet waarover ik spreek. Maar dat probleem zou normaal allang van de baan moeten zijn al vanaf mei vorig jaar dus daarom heb ik mijn aankoop ook zolang uitgesteld. Als je een pod versie 1.0.3 hebt dan heb je veel kans op ruis, maar de versie 1.1.2 zou dit normaal niet meer moeten hebben. Toch is mijn versie een 1.1.2 dus ergens begrijp ik dat niet goed. Daarom wilde ik ook weten of andere mensen die ruis ook hadden met de bedoeling ongeveer te weten of er een groot verschil zit in ruis. Met aarding heeft het normaal niets te maken want er zijn mensen die totaal geen ruis ondervinden. Het probleem ligt echt bij de controle unit. Heb ook gelezen dat veel mensen dit probleem hadden en met logitech contact hebben genomen. Maar je moet lang zagen aan de lijn vooralleer ze het eindelijk toegeven. Opsturen is dus een oplossing maar dan maak je meer kans als je alleen de controle unit opstuurd. Ik heb de mijne terug gebracht naar de winkel met de bedoeling geen nieuw toestel te krijgen maar echt de controle unit alleen te laten opsturen naar logitech zelf.
Hier is een link van een goede review die ik een tijd geleden gevonden had. Ga maar eens naar pagina 4 onderaan dan begrijpen jullie wat ik bedoel.
http://www.avault.com/hardware/getreview.asp?review=z680
Voor de mensen die het nog niet wisten. Om je versie te controleren moet je je controle unit in stand by zetten en je input en settings toetsen gelijktijdig indrukken gedurende een paar seconden. De versie zal vanzelf verschijnen.
Hier is een link van een goede review die ik een tijd geleden gevonden had. Ga maar eens naar pagina 4 onderaan dan begrijpen jullie wat ik bedoel.
http://www.avault.com/hardware/getreview.asp?review=z680
Voor de mensen die het nog niet wisten. Om je versie te controleren moet je je controle unit in stand by zetten en je input en settings toetsen gelijktijdig indrukken gedurende een paar seconden. De versie zal vanzelf verschijnen.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 17:01 ]
hey hey..heb de Z-680 net ook binnen gekregen van logitech in ruil voor de Z-560, omdat die een defect had en niet meer geleverd werdVerwijderd schreef op 30 december 2003 @ 22:08:
[...]
Ja ik heb pod versie 1.1.2. En ik heb ook alles goed aangeslotenop de pc heb ik hem es geporbeerd met alle volume's hoog, nu geeft ie op de helft zacht tot normaal volume, als ie helemaal open staat behoorlijk hard..maar niet oordovend. Ik zal morgen es logitech bellen of mailen mischien dat hun wat opheldering kunnen geven. Heb trouwens een 5 bij 3 meter kamertje dus daaraan kan het niet liggen
.
Edit: Ik heb trouwens gehoort dat de z-680 al voldoende (normaal volume heeft op tussen het 2 en en het 3e streepje. Bij mij is hij dan zowat stil...
maar...ik heb ook bijna geen last van ruis. Maar...probleem is hier ook precies het zelfde dat ik mijn geluid pas bij 2 streepjes heel zacht hoor.
ik gebruik de SOUNDMAX onboard 5.1 soundcard. zou het hieraan kunnen liggen? mischien omdat deze analoog is aangesloten? de POD is trouwens versie 1.1.2 ( de nieuwste in ieder geval ).
Ik heb na veeeeeeeeeeeel lezen toch maar de z-640 besteld i.c.m. een Hercules Gamesurround Fortissimo III 7.1 geluidskaart. Nu heb ik een Cyberhome CH-DVD 402 dvd-speler. De outputs aan de achterkant van de dvd-speler zijn:
-1 analoge output (1 links en de ander rechts)
-1 optical output
-1 coaxial output
Om de z-640 hierop aan te sluiten zal ik dan (neem ik aan na het lezen van de topics) een versterker moeten aanchaffen. Ik kan natuurlijk ook dvd's kijken via tv-out en alsnog genieten van 5.1 geluid, maar dan lijdt het beeld er weer onder
.
Ik ben wat betreft audio een leek. Wat voor versterker zouden jullie me aanraden om alsnog de z-640 op mijn dvd speler aan te sluiten? Natuurlijk moet het niet te duur zijn. Ik hoop dat ik niet al te off-topic ben gegaan. Alhoewel ik denk dat er wel meer mensen zijn die met deze vraag zitten.
-1 analoge output (1 links en de ander rechts)
-1 optical output
-1 coaxial output
Om de z-640 hierop aan te sluiten zal ik dan (neem ik aan na het lezen van de topics) een versterker moeten aanchaffen. Ik kan natuurlijk ook dvd's kijken via tv-out en alsnog genieten van 5.1 geluid, maar dan lijdt het beeld er weer onder
Ik ben wat betreft audio een leek. Wat voor versterker zouden jullie me aanraden om alsnog de z-640 op mijn dvd speler aan te sluiten? Natuurlijk moet het niet te duur zijn. Ik hoop dat ik niet al te off-topic ben gegaan. Alhoewel ik denk dat er wel meer mensen zijn die met deze vraag zitten.
Verwijderd
Waarom in godsnaam zon dure set(sets) op onboard geluidskaartje zetten? Zou daar maar wat geld aan uit geven merk je groot verschil.rikgoodhart schreef op 10 januari 2004 @ 02:46:
[...]
ik gebruik de SOUNDMAX onboard 5.1 soundcard. zou het hieraan kunnen liggen? mischien omdat deze analoog is aangesloten? de POD is trouwens versie 1.1.2 ( de nieuwste in ieder geval ).
Waarom sluit je die soundmax niet digitaal aan, die heeft een coaxiaal digitale uitgang. Tenminste, die van mij wel (op een asus p4p800 deluxe).
ik heb ook de p4p800..niet deluxe...Sick Nick schreef op 10 januari 2004 @ 16:37:
Waarom sluit je die soundmax niet digitaal aan, die heeft een coaxiaal digitale uitgang. Tenminste, die van mij wel (op een asus p4p800 deluxe).
mua..denk dat ik dan idd maar een soundcard ga halen...?
Kheb nou een Z-5300, ook aangesloten op de xbox (analoog), wou ik gisteravond filmpie kijken (die 5.1 ondersteund) maar kreeg geen 5.1
moes hem op matrix mode zetten om door alle speakers wat te horen maar dit was ook niet alles, is er niet een optie dat ik er tog voor kan zorgen dat ik 5.1 heb?
Ka-tjing
dat heb ik ook met mijn Z-680. DVD erin en ik zie niet dat deze 5.1 pakt. blijft gewoon op dolby prologic II Movie.Th@_M@ster schreef op 11 januari 2004 @ 13:12:
Kheb nou een Z-5300, ook aangesloten op de xbox (analoog), wou ik gisteravond filmpie kijken (die 5.1 ondersteund) maar kreeg geen 5.1moes hem op matrix mode zetten om door alle speakers wat te horen maar dit was ook niet alles, is er niet een optie dat ik er tog voor kan zorgen dat ik 5.1 heb?
schijnt dus wel te werken wanneer je de boel digitaal aansluit in plaats van analoog..dat is denk ik ook je probleem. en je kunt je surround harder zetten zodat je in de achterboxen toch wat hoort. heb ik ook gedaan
nee er zit niks digitaals op de z-5300rikgoodhart schreef op 11 januari 2004 @ 14:17:
[...]
dat heb ik ook met mijn Z-680. DVD erin en ik zie niet dat deze 5.1 pakt. blijft gewoon op dolby prologic II Movie.
schijnt dus wel te werken wanneer je de boel digitaal aansluit in plaats van analoog..dat is denk ik ook je probleem. en je kunt je surround harder zetten zodat je in de achterboxen toch wat hoort. heb ik ook gedaanweet niet of dit bij de Z-5300 ook mogelijk is...
Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.
Als je de set analoog aansluit (de z680 in ieder geval) moet je die op direct input zetten, dan stuurt hij de signalen die je achterin hebt gepropt naar de juiste plek (front naar front, rear naar rear, center/sub naar center/sub). Eventjes op effect drukken zodat ie daar op springt, als je niks doet blijft ie met analoge aansluitingen gewoon op prologic (of waar je m ook op had staan). Als je hem digitaal hebt aangesloten springt ie vanzelf op Digital of op DTS (afhankelijk dan de dvd).
Succes ermee
Succes ermee
hoe kan ik er dan voor zorgen dat ik 5.1 krijg? ik verbind mn xbox met tv via scart
Ka-tjing
Na veel WOOWW!!! roepen dacht ik...laat ik mijn setje ook maar eens zien.
heb een Z-680 in gebruik en ja...foto's zeggen meer dan 1000 woorden. dus hier komen ze!
Hier is goed de apparatuur te zien die ik gebruik voor mijn home-cinema. TV links, TFT in het midden en een CRT rechts... die CRT is gekoppeld met de beneden tv zodat wanneer we divx beneden gaan kijken ipv boven...dan weet ik dus precies wat ik doe..

Hier breng ik dus heel wat uurtjes door op een dag

Weer een zicht op me kamer vanaf de bank...

Mijn tv setje..

hier zie je de boxen van de Z-680 en van me stereo toren. de center speaker zie je hier trouwens ook nog een beetje na voren leunen..is wel kewl
.

same here...maar dan van de andere kant

hier dan mijn 500 Watt RMS bassbox van de logitech Z-680

en kijk! heb mijn kabels wel goed opgeborgen he!

en ja...hier bestuur ik me geluid mee. zit een afstandsbediening bij dus dat scheelt weer 4 a 5 meter lopen!

nou..tell me what you think
Tjow
heb een Z-680 in gebruik en ja...foto's zeggen meer dan 1000 woorden. dus hier komen ze!
Hier is goed de apparatuur te zien die ik gebruik voor mijn home-cinema. TV links, TFT in het midden en een CRT rechts... die CRT is gekoppeld met de beneden tv zodat wanneer we divx beneden gaan kijken ipv boven...dan weet ik dus precies wat ik doe..

Hier breng ik dus heel wat uurtjes door op een dag

Weer een zicht op me kamer vanaf de bank...

Mijn tv setje..

hier zie je de boxen van de Z-680 en van me stereo toren. de center speaker zie je hier trouwens ook nog een beetje na voren leunen..is wel kewl

same here...maar dan van de andere kant

hier dan mijn 500 Watt RMS bassbox van de logitech Z-680

en kijk! heb mijn kabels wel goed opgeborgen he!

en ja...hier bestuur ik me geluid mee. zit een afstandsbediening bij dus dat scheelt weer 4 a 5 meter lopen!

nou..tell me what you think
Jah dat is wel een leuke setup
Maar dus 5.1 puur voor het gamen? want voor films zit je er niet lekker voor...
Maar dat is je eigen keus...
Ow en mag ik je even ut je droom halen
De Sub is geen 500 watt RMS 
De complete set is samen 505watt RMS en 1000watt piek.. Zeer zeker ook niet onaardig, en daarom heb ik em ook
Ik heb em thuis 5.1 voor de TV gezet.. de PC staat er schuin van... Mja liever 5.1 bij een film dan bij een spel
Ow jah.. ik wordt er gek van dat als ik coaxiaal heb aangesloten dat de afstandsbediening het niet meer doet... meer mensen last van?
Ik dacht eerst dat het aan mijn SBLive lag, maar die is inmiddels kapot en ik heb een Audigy 2 gkocht, maar als ik deze digitaal aansluit doet de afstandsbediening het ook niet meer... heel raar... trek ik uit de pod de coax tulp, dan werkt het weer prima! heel erg jammer... mja als ik een film kijk trek ik dat plugje er ff uit natuurlijk
Ow en mag ik je even ut je droom halen
De complete set is samen 505watt RMS en 1000watt piek.. Zeer zeker ook niet onaardig, en daarom heb ik em ook
Ik heb em thuis 5.1 voor de TV gezet.. de PC staat er schuin van... Mja liever 5.1 bij een film dan bij een spel
Ow jah.. ik wordt er gek van dat als ik coaxiaal heb aangesloten dat de afstandsbediening het niet meer doet... meer mensen last van?
Ik dacht eerst dat het aan mijn SBLive lag, maar die is inmiddels kapot en ik heb een Audigy 2 gkocht, maar als ik deze digitaal aansluit doet de afstandsbediening het ook niet meer... heel raar... trek ik uit de pod de coax tulp, dan werkt het weer prima! heel erg jammer... mja als ik een film kijk trek ik dat plugje er ff uit natuurlijk
ik gebruik et voornamelijk voor et kijken van films, maar dan zet ik mijn center meestal wat harderReCreator schreef op 15 januari 2004 @ 14:01:
Jah dat is wel een leuke setup![]()
Ow en mag ik je even ut je droom halenDe Sub is geen 500 watt RMS
De complete set is samen 505watt RMS en 1000watt piek.. Zeer zeker ook niet onaardig, en daarom heb ik em ook![]()
trouwens dat probleem van jouw moest toch zijn verholpen in versie 1.1.2? ik heb het nog niet getest. ik heb dit setje 2 weken geleden gekregen van logitech in ruil met de Z-560 ( die had een deukje in het gaas na de reparatie
edit: je hebt gelijk met het 500Watt RMS verhaal..het is in totaal met alles 500 Watt RMS..ook niet gek..kan nog steeds de buurt gek maken
[ Voor 5% gewijzigd door rikgoodhart op 15-01-2004 14:10 ]
Ik heb thuis mijn PC via de coaxiale aansluiting, de DVD speler via optisch, en m'n Gamecube via analoog... ik heb als pod versie 1.1.2 daarom vind ik het zo vreemd... ik heb dit setje in de zomervakantie gekocht voor 300 euro... en het was de goede versie...rikgoodhart schreef op 15 januari 2004 @ 14:09:
[...]
ik gebruik et voornamelijk voor et kijken van films, maar dan zet ik mijn center meestal wat harder. coaxiaal kan ik niet aansluiten..tv kan toch niet coaxiaal worden aangesloten? dus computer staat analoog. ik wil nog een soundcard halen met optisch, analoog en coaxiaal. en dan computer optisch en tv analoog. maarja..eerst ff sparen.
trouwens dat probleem van jouw moest toch zijn verholpen in versie 1.1.2? ik heb het nog niet getest. ik heb dit setje 2 weken geleden gekregen van logitech in ruil met de Z-560 ( die had een deukje in het gaas na de reparatie).
edit: je hebt gelijk met het 500Watt RMS verhaal..het is in totaal met alles 500 Watt RMS..ook niet gek..kan nog steeds de buurt gek maken
In het begin werke het wel met de afstandsbediening... daarom vind ik he zo vreemd... maar toen had ik misschine de PC analoog aangesloten, kan ik me niet goed herinneren... mja er valt mee te leven...
Ik heb trouwens ook wel wat ruis in het setje zitten. als ik mn oor tegen een willekeurige speaker aanhoud dan hoor je het best goed. Maar verder geen last van...
Ennuh, jah het setje blaast erorm hard met de 500 RMS... mn ouders zijn er soms minder blij mee
ik heb helemaal geen ruis en ook versie 1.1.2!
me sub staat altijd datie nog net aan staat..anders is het een beetje overkill. maar wel een klein probleempje is datie helemaal niet zo hard gaat. helemaal vol denk ik..hmm moet toch wel harder kunnen? zou het kunnen dat mijn onboard geluidskaart van de asusp4p800 de lineout niet genoeg wordt versterkt voor dit setje?
trouwens...laat jouw opstelling eens zien..
me sub staat altijd datie nog net aan staat..anders is het een beetje overkill. maar wel een klein probleempje is datie helemaal niet zo hard gaat. helemaal vol denk ik..hmm moet toch wel harder kunnen? zou het kunnen dat mijn onboard geluidskaart van de asusp4p800 de lineout niet genoeg wordt versterkt voor dit setje?
Hehe, ik zal wel ff foto's maken als ik straks thuis ben.. of in ieder geval binnenkort...rikgoodhart schreef op 15 januari 2004 @ 14:26:
ik heb helemaal geen ruis en ook versie 1.1.2!
Mijn opstelling is eigenlijk nog steeds niet af. Ik wil de front boxen nog steeds hangen, maar ze staan er nog steeds...
Ik heb een keer per ongeluk de set op z'n hardst gezet bij de DVD van toto... wist ik veel dat dat stukje op de dvd niet zo hard was.... totdat ineens het volume van dvd normaal werd... Ik schrok me te pleuris en wist niet hoe snel ik bij de pod moest wezen
Mijn SBLive had eerst drivers die normaal geluid gaven, en later had ik er nieuwe op gezet en het werd ineens nog harder
Misschien helpt dit ook voor jouw?
GOEIE TIPReCreator schreef op 15 januari 2004 @ 14:41:
[...]
Hehe, ik zal wel ff foto's maken als ik straks thuis ben.. of in ieder geval binnenkort...
Mijn opstelling is eigenlijk nog steeds niet af. Ik wil de front boxen nog steeds hangen, maar ze staan er nog steeds...![]()
Ik heb een keer per ongeluk de set op z'n hardst gezet bij de DVD van toto... wist ik veel dat dat stukje op de dvd niet zo hard was.... totdat ineens het volume van dvd normaal werd... Ik schrok me te pleuris en wist niet hoe snel ik bij de pod moest wezenwat een herrie ineens...
Mijn SBLive had eerst drivers die normaal geluid gaven, en later had ik er nieuwe op gezet en het werd ineens nog harder
Misschien helpt dit ook voor jouw?
Edit:
wow! dat was inderdaad het probleem! ding gaat me nu toch HaRD!
Edit 2:
oja..en nog steeds geen ruis te bekennen...tot dat ik 10 cm met mijn oor aan de center ga staan en hardste volume aan heb wanneer er geen muziek is. pretty good!
[ Voor 16% gewijzigd door rikgoodhart op 15-01-2004 15:49 ]
Verwijderd
Kan er iemand van jullie ook eens testen of jullie ruis horen als je ongeveer een meter van een luidspreker zit. Ik heb dit dus wel, en dat zou mij een grotere zekerheid geven om te weten te komen of er iets aan scheelt.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 17:05 ]
JA IDEM DITO !!! Daarom zocht ik dit topic weer op.Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 17:04:
Kan er iemand van jullie ook eens testen of jullie ruis horen als je ongeveer een meter van een luidspreker zit. Ik heb dit dus wel, en dat zou mij een grotere zekerheid geven om te weten te komen of er iets aan scheelt.
Als extra informatie even bijvermelde dat de 'fluit/ruis' het hoogst is bij 6-channel Direct Input.
(Heb verbonden met on-board AC'97-chip)
Vooral center (misschien omdat die ook dichter staat tot mij) heeft meeste last ervan.
Iemand suggesties? Zou dit met geluidksaart (ipv onboard sound) kopen opgelost kunnnen zijn? Of met nieuwe POD ofzo ?
[ Voor 9% gewijzigd door Mizitras op 15-01-2004 18:38 ]
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
Ik heb het meest last van ruis bij de Coax-input. Als ik bijvoorbeeld een DVD'tje afspeel, dan begint het ruisen. Is de DVD afgelopen, dan valt een stilte en hoor ik het ruisen erg goed (pfff, wat irritant
) gedurende 2seconde, daarna valt de set in z'n geheel stil. Dus blijkbaar zit er iets van een actieve schakeling in die de speakers pas aanzet zodra er een signaal op de input komt te staan. Maar de ruis die ik hoor als de coax-input echt aangeschakeld is, is echt zwaar irritant bij een laag volume. En 's avonds om 11uur wil ik dat ding ook echt zo hard niet hebben...

Verwijderd
Dat probleem heb ik dus ook. Ik vind het vrij irritant als je tegen dat uur aan je bureau zit met een zacht muziekje op de achtergrond maar ook die ruis aan je hoofd. Zou niet mogen voor dat geld. Daarom had ik graag geweten of er ook mensen zijn die dit NIET hebben.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 19:20 ]
Mag ik dan je antwoord geven? Ja die zijn er. maar zoals hierboven ik al zei.Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 19:08:
Dat probleem heb ik dus ook. Ik vind het vrij irritant als je tegen dat uur aan je bureau zit met een zacht muziekje op de achtergrond maar ook die ruis aan je hoofd. Zou niet mogen voor dat geld. Daarom had ik graag geweten of er ook mensen zijn die dit NIET hebben.
Ik wil weten of ik dat met die oplossingen gegeven kan oplossen, dan wel niet met andere.
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
nou...ik heb dus helemaal geen last van ruis..op 10 cm afstand en de boxen op het hards zetten hoor ik het een heeeeeeeel klein beetje..bijna niet eigenlijk. dit geld voor alle modussen.. heb geluk gehad dusMizitras schreef op 15 januari 2004 @ 20:59:
[...]
Mag ik dan je antwoord geven? Ja die zijn er. maar zoals hierboven ik al zei.
Ik wil weten of ik dat met die oplossingen gegeven kan oplossen, dan wel niet met andere.
Ik heb de Z680, en als ik em een tijdje goed hard zet met veel bass erin (ala hardcore dus), dan begin ik de subwoofer te ruiken
Dan zet ik em altijd maar snel zachter, want normaal kan dat ook niet zijn
De geur kan ik niet echt thuisbrengen
Weet iemand of dit normaal is?
Foxke schreef op 16 januari 2004 @ 01:43:
Ik heb de Z680, en als ik em een tijdje goed hard zet met veel bass erin (ala hardcore dus), dan begin ik de subwoofer te ruiken
ik heb em de hele tijd ontzettend hard aan staan ( 2 uur achter elkaar ofzo...alleenstaande woning ), eneh..niets geen geurtjes
Verwijderd
hey welke van de Logitech Z serie raden jullie mij aan:
2,5 x 5 m ruimte
schuin aflopend dak,
niet te duur dus niet de 680....
2,5 x 5 m ruimte
schuin aflopend dak,
niet te duur dus niet de 680....
Verwijderd
Ik heb me dus ook effe een Z680 gekocht. Wat me opviel is hoe zwaar het ding wel is, maar goed, alles netjes uitgepakt en geinstalleerd.
Ik heb hem optisch verbonden (op voorhand een optisch kabeltje gekocht natuurlijk) met m'n NF7-S.
De vraag van 1 miljoen was natuurlijk: "Ruist ie of ruist ie niet?". Ja en nee
Als ik de surround boxen tegen m'n oor houd, dan hoor ik geen ruis, maar als ik de center tegen m'n oor houd dan hoor ik wel ruis in DPL 2 music en movie, niet echt hoorbaar op een afstand maar wel van heel dichtbij. Als het mij teveel stoort dan stel ik Stereo of stereox2 in (dan wordt de center niet gebruikt).
Als ik een DD dvd'tje opzet dan springt DD automatisch op en hoor ik geen ruis (gelukkig maar).
Ben er best tevreden van, de bass is wat aan de zware kant maar perfect te regelen. Minpuntje vind ik de Pod zelf, het display is niet goed leesbaar en het ziet er gewoon niet uit, de volume control reageert telaat of te snel en je moet al goed richten met je remote voor er iets verandert. Verder is de manual ook waardeloos.
Voor de rest is echt een top speakersetje.
Heb het volume al eens halfopen gezet maar verder durf ik niet gaan.
Als je eens wil patsen met je speakers kan ik je zeker een scene uit Gladiator aanbevelen, nl die waarin maximus met de andere gladiatoren tegen de elitetroepen van cicero moet vechten. Als die ruiters binnenstormen dan kan ik je vezekeren dat je kamer meedondert. Echt geweldig.
Ik heb hem optisch verbonden (op voorhand een optisch kabeltje gekocht natuurlijk) met m'n NF7-S.
Als ik de surround boxen tegen m'n oor houd, dan hoor ik geen ruis, maar als ik de center tegen m'n oor houd dan hoor ik wel ruis in DPL 2 music en movie, niet echt hoorbaar op een afstand maar wel van heel dichtbij. Als het mij teveel stoort dan stel ik Stereo of stereox2 in (dan wordt de center niet gebruikt).
Als ik een DD dvd'tje opzet dan springt DD automatisch op en hoor ik geen ruis (gelukkig maar).
Ben er best tevreden van, de bass is wat aan de zware kant maar perfect te regelen. Minpuntje vind ik de Pod zelf, het display is niet goed leesbaar en het ziet er gewoon niet uit, de volume control reageert telaat of te snel en je moet al goed richten met je remote voor er iets verandert. Verder is de manual ook waardeloos.
Heb het volume al eens halfopen gezet maar verder durf ik niet gaan.
Als je eens wil patsen met je speakers kan ik je zeker een scene uit Gladiator aanbevelen, nl die waarin maximus met de andere gladiatoren tegen de elitetroepen van cicero moet vechten. Als die ruiters binnenstormen dan kan ik je vezekeren dat je kamer meedondert. Echt geweldig.
Ja ok. Maar DAT is geen ruis, je kan niet verwachten dat je niets hoort.Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 16:28:
Ja, hij reageerd inderdaad vééél te traag. En heb jij ook dat zonder geluid het snel switchen van Effecten of Inputs dat je ook 'knetsen' hoort of 'bwom' ?
Nog steeds hoop ik een antwoord te vinden op het geruis, mogelijk met mensen die eventueel eens willen testen:
- 6 ch direct input MET geluidskaart (analoog, dan eens digitaal)
- 6 ch direct input MET on-board geluid (analoog, indien het kan, digitaal)
Heeft er iemand zijn POD en/of CENTER (andere ook?) omgewisseld voor beter resultaat? Iemand Logitech al eens voor gecontacteerd ???
Verwijderd
Ik heb met mijn winkelier afgesproken opdat hij met logitech zou contact opnemen en alleen de controle pod zou opsturen. Hij heeft met logitech contact gehad en nu moet hij nog wachten op de rma. Dan kan dat ding eindelijk opgestuurd worden, en dan hopen dat er beterschap op komst is. Ik verwacht deze week meer nieuws.Mizitras schreef op 17 januari 2004 @ 21:20:
[...]
Heeft er iemand zijn POD en/of CENTER (andere ook?) omgewisseld voor beter resultaat? Iemand Logitech al eens voor gecontacteerd ???
[/b]
Had je beter zelf kunnen bellen, had je alleen maar stekkertje op hoeven sturen en had je in een paar dagen een compleet nieuwe z680 set thuis bezorgd gekregenVerwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 22:16:
[...]
Ik heb met mijn winkelier afgesproken opdat hij met logitech zou contact opnemen en alleen de controle pod zou opsturen. Hij heeft met logitech contact gehad en nu moet hij nog wachten op de rma. Dan kan dat ding eindelijk opgestuurd worden, en dan hopen dat er beterschap op komst is. Ik verwacht deze week meer nieuws.
Verwijderd
Hallo!
Ik heb de Z560 set nu een jaar of anderhalf en ik ben zooooo erg tevreden!
Die bass... dat was al 1 van de redenen dat ik hem wilde kopen, ik woon los en kan dus voluit gaan met die dingen
Enige minpuntje was: ik wilde even de oververhittingsbeveiliger testen, dus ik ding voluit voor een half uur... maar toen ging er wat mis en ik rook een vieze lucht... jawel: subwoofer doorgebrand
nu had ik ook wel het eerste model dus mjah kan wel een fabrieksfoutje zijn.
Toen ben ik terug gegaan naar de winkel waar ik de set vandaan had: Alternate Ridderkerk (relaxte winkel btw...) ik mijn sub daar afgeleverd en 2 weken or so gew8.
Ik werd gebeld: "U kunt de subwoofer komen halen, er was niks mis na een ochtendje testen."
Okee, mijn pa was dat ding halen want ik had geen tijd, kom ik thuis: staat er een hele nieuwe set!
En ik had alleen subwoofer terug gebr8
Oftewel: kzit hier dus met 1 subwoofer 8 sateliet speakers en 2 regelkastjes
Echt geweldig
Mooiste was nog dat ik een half jaar later werd gebeld met de mededeling dat mijn subwoofer daar nog stond
Mgoed ze kwamen er gelukkig zelf 8er dat ik al een set had gekregen.
Maar over de speakers:
Ik vind zelf dat dit de beste computerboxenset is op de markt. (Ik doel dan op de Z560 en Z680 (die ik ook gehoord heb)) Mooie bass, supergeluid uit satelietspeakers alleen jammer van de missende trebleknop mgoed die gebruik ik toch zowat nooit en kan dit gewoon regelen met creative zijn programma
Ik heb de Z560 set nu een jaar of anderhalf en ik ben zooooo erg tevreden!
Die bass... dat was al 1 van de redenen dat ik hem wilde kopen, ik woon los en kan dus voluit gaan met die dingen
Enige minpuntje was: ik wilde even de oververhittingsbeveiliger testen, dus ik ding voluit voor een half uur... maar toen ging er wat mis en ik rook een vieze lucht... jawel: subwoofer doorgebrand
Toen ben ik terug gegaan naar de winkel waar ik de set vandaan had: Alternate Ridderkerk (relaxte winkel btw...) ik mijn sub daar afgeleverd en 2 weken or so gew8.
Ik werd gebeld: "U kunt de subwoofer komen halen, er was niks mis na een ochtendje testen."
Okee, mijn pa was dat ding halen want ik had geen tijd, kom ik thuis: staat er een hele nieuwe set!
En ik had alleen subwoofer terug gebr8
Oftewel: kzit hier dus met 1 subwoofer 8 sateliet speakers en 2 regelkastjes
Echt geweldig
Mooiste was nog dat ik een half jaar later werd gebeld met de mededeling dat mijn subwoofer daar nog stond
Mgoed ze kwamen er gelukkig zelf 8er dat ik al een set had gekregen.
Maar over de speakers:
Ik vind zelf dat dit de beste computerboxenset is op de markt. (Ik doel dan op de Z560 en Z680 (die ik ook gehoord heb)) Mooie bass, supergeluid uit satelietspeakers alleen jammer van de missende trebleknop mgoed die gebruik ik toch zowat nooit en kan dit gewoon regelen met creative zijn programma
Ik geloof toch niet dat het zo eenvoudig is hoor. Toen mijn set kapot was heb ik (uiteraardSick Nick schreef op 18 januari 2004 @ 22:17:
[...]
Had je beter zelf kunnen bellen, had je alleen maar stekkertje op hoeven sturen en had je in een paar dagen een compleet nieuwe z680 set thuis bezorgd gekregen
Verwijderd
Jaja, Logitech heeft echt een superservice hoor !!!! Toen ik m'n Z680 binnenhad werkten de rear's al niet van het eerste moment (de verkoper van de onlinewinkel had me erop gelegd nadat ik "tveel" mails stuurde omdat ik wou weten wanneer ie binnenkwam
) . IK heb dan gebeld naar Logitech en die zeiden da ik de AB + kabel van POD + stekker moet opsturen.... Heb ik onmiddelijk gedaan en 2 dagen later stond er een volledig nieuwe Z680 aan de deur !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mijn stekker enzo waren normaal nog niet eens aangekomezn in Zwitserland hoor. Echt TOP van Logitech, ze werken op het vertrouwen...
Ik heb dus nu m a w 8 (werkende) satelliet speakers + 2 (werkende) centers + 2 sub's (waarvan er 1 kapot is)
En BTW ik ben echt overdondert van mijn set !!!! Wat een prachtset om DVD's en soundtrack's op af te spelen
(rest ook hoor)
Ik heb dus nu m a w 8 (werkende) satelliet speakers + 2 (werkende) centers + 2 sub's (waarvan er 1 kapot is)
En BTW ik ben echt overdondert van mijn set !!!! Wat een prachtset om DVD's en soundtrack's op af te spelen
weet iemand wat voor soort stekker er wordt meegeleverd met de Z2200? Is dat zo'n stekker met een groot blok eraan (niet een groot transformator, maar een verdikking aan het einde van de pinnetjes die je in je stopcontact doet) of is het zo'n smalle?
"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
kun je jouw opstelling van je speakerset laten zien?Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 23:33:
ik heb ze ook gemaild met het ruis probleem, waarschijnlijk kreeg ik een andere pod... Trouwens de center speaker is wel kleiner als de andere, maar meer vermogen ? hier pic van de satelliet
[afbeelding]
Hmm zier er wat smerig uit, ff schoonmaken dan
Verwijderd
Wat bedoel je met stekkertje? Heb jij ook dit probleem gehad dan? Omdat ze bij logitech daar zo moeilijk om doen als je beltSick Nick schreef op 18 januari 2004 @ 22:17:
[...]
Had je beter zelf kunnen bellen, had je alleen maar stekkertje op hoeven sturen en had je in een paar dagen een compleet nieuwe z680 set thuis bezorgd gekregen

Verwijderd
donderdag heb ik mijn exemplaar van de Z-680 ook;hopelijk heb ik het geluk die ruis niet te hebben
ga de set alleen gebruiken voor mijn dvd-speler dus dat moet wel lukken zeker
pic's volgen

Verwijderd
Welke van de Z serie raden jullie mij aan? Iets van 12 a 15 vierkante meter, tis een zolder kamer dus hoeft niet loei en loei hard zolang de bas maar goed is en het lekker luisteren is voor films *gebruik me 2.0 voor games en muziek*
Ik heb ook een Z-680 en was er tot nu toe uitermate tevreden over. Helaas merkte ik dit weekend dat de left rear het opeens niet meer deed (opgeblazen vermoedelijk
).
Dus ik naar Logitech bellen. Bekende verhaaltje, uitstekende support, maar nu komt het: Ik hoef alleen de stroom-stekker van de defecte set op te sturen naar dat adres in Zwitserland. Dan krijg ik een nieuwe set toegestuurd. Ik heb de set hier niet bij de hand, maar volgens mij is die stroom-stekker zo standaard als de pest. Dan heb ik dus straks een nieuw werkend setje en een setje met een kapotte rear waar ik alleen een stekker op hoef te zetten.
Petje af voor Logitech, nu heb ik een z-680 voor mn dvd-speler en een (crippled) z-680 voor mn pc

Maar weet iemand van jullie of dat ding aangetekend komt en met de normale post? Waarschijnlijk is er namelijk niemand thuis, en dat er een pakketje ter waarde van 400 euro bezorgd wordt beangstigt mij dan wel een beetje.
Dus ik naar Logitech bellen. Bekende verhaaltje, uitstekende support, maar nu komt het: Ik hoef alleen de stroom-stekker van de defecte set op te sturen naar dat adres in Zwitserland. Dan krijg ik een nieuwe set toegestuurd. Ik heb de set hier niet bij de hand, maar volgens mij is die stroom-stekker zo standaard als de pest. Dan heb ik dus straks een nieuw werkend setje en een setje met een kapotte rear waar ik alleen een stekker op hoef te zetten.
Petje af voor Logitech, nu heb ik een z-680 voor mn dvd-speler en een (crippled) z-680 voor mn pc
Maar weet iemand van jullie of dat ding aangetekend komt en met de normale post? Waarschijnlijk is er namelijk niemand thuis, en dat er een pakketje ter waarde van 400 euro bezorgd wordt beangstigt mij dan wel een beetje.
goed hoor! ik heb mijn z-560 ook mogen houden en ik kreeg een z-680. dit omdat het gaas van mijn bassbox z560 beetje was ingedeukt. over geklaagd, en kreeg een z-680. uitstekende service die logitech.Finwe schreef op 20 januari 2004 @ 10:24:
Ik heb ook een Z-680 en was er tot nu toe uitermate tevreden over. Helaas merkte ik dit weekend dat de left rear het opeens niet meer deed (opgeblazen vermoedelijk).
Petje af voor Logitech, nu heb ik een z-680 voor mn dvd-speler en een (crippled) z-680 voor mn pc![]()
![]()
de z-680 kreeg ik niet via de ptt! van zo'n pakket service..blauwe renault
Graag verder in het nieuwe topic met de nieuwe setjes: Het Logitech X- en Z-Serie Topic - Deel 3
Dit topic is gesloten.