Dus jij zegt dat het toch werkt ? Hoe kan ik dit testen? Zijn er bepaalde audio files ofzo die het even testen ?Razkin schreef op 17 november 2003 @ 17:50:
Ik heb m'n audigy 1 ook met de coax aan me receiver hangen en in dat testproggie van creative laat ie idd enkel links + rechts horen, terwijl wel de center+rears "oplichten". Dat komt omdat dat creative prog geen 5.1 geluids spoor gebruikt voor die test, maar losse wave files.
Verwijderd
Dus volgens jou werkt het wel ? Zijn er geen 5.1 Samples ergens te downloaden zodat je het zeker weet ?Razkin schreef op 17 november 2003 @ 17:50:
Ik heb m'n audigy 1 ook met de coax aan me receiver hangen en in dat testproggie van creative laat ie idd enkel links + rechts horen, terwijl wel de center+rears "oplichten". Dat komt omdat dat creative prog geen 5.1 geluids spoor gebruikt voor die test, maar losse wave files.
offtopic:
echooo....
echooo....
Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)
Speel een dvd of divx af met 5.1 geluid...
Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 20:49:
[...]
Dus volgens jou werkt het wel ? Zijn er geen 5.1 Samples ergens te downloaden zodat je het zeker weet ?
NiemandMyNameIs schreef op 16 november 2003 @ 21:37:
Hallo
Mijn speakers zijn van het weekend weer eens kapot gegaan. Helaas geen garantie meer.
Ik ben gaan zoeken naar nieuwe speakers en mijn oog is op de 2.1 setjes gevallen nm. de Z-5 en de Z-2200.
De speakers worden vooral voor muziek gebruikt (vandaar 2.1) en af en toe een spelletje (+- 5 uur per week)
Het gaat mij vooral om de geluidskwaliteit en de prijs maakt mij niet zoveel uit zolang het natuurlijk niet te gek wordt!
Welke zouden jullie mij (nog meer) aanraden?
Ik ga ze denk ik op de HCC beluisteren. Hebben jullie nog tips waarop ik moet letten?
Alvast bedankt!
waar je altijd op moet letten als je nieuwe speakers koopt is dat het voor JOU situatie moet zijn.. ik zou dus wat eigen muziek meenemen zodat je jou muziek kan luisteren. verder lijkt me de HCC niet echt een plek waar je een objectief oordeel kan vellen met al die herrie enzo; kan je beter naar een goeie pc zaak gaan en daar gaan luisteren, dan thuis er nog even "over nadenken" om dan bij de goedkope pc boer op de hoek (of op de hcc) dat setje op de kop te tikken..
zelf heb ik de Logitech z5300 en hij bevalt uitstekend. Aangezien de z2200 een 2.1 versie is van mijn 5.1 set denk ik dat je daar een goeie aan zal hebben (heb um echter niet in actief gehoord!)
Is de Z-5 de budget versie van de Z-2200 alleen dan met een mooier designpy.mosjuh schreef op 18 november 2003 @ 11:08:
[...]
waar je altijd op moet letten als je nieuwe speakers koopt is dat het voor JOU situatie moet zijn.. ik zou dus wat eigen muziek meenemen zodat je jou muziek kan luisteren. verder lijkt me de HCC niet echt een plek waar je een objectief oordeel kan vellen met al die herrie enzo; kan je beter naar een goeie pc zaak gaan en daar gaan luisteren, dan thuis er nog even "over nadenken" om dan bij de goedkope pc boer op de hoek (of op de hcc) dat setje op de kop te tikken..
zelf heb ik de Logitech z5300 en hij bevalt uitstekend. Aangezien de z2200 een 2.1 versie is van mijn 5.1 set denk ik dat je daar een goeie aan zal hebben (heb um echter niet in actief gehoord!)
MyNameIs schreef op 18 november 2003 @ 11:18:
Is de Z-5 de budget versie van de Z-2200 alleen dan met een mooier design
staat er toch duidelijk lijkt me? De z2200:py.mosjuh schreef op 18 november 2003 @ 11:08:
Aangezien de z2200 een 2.1 versie is van mijn 5.1 set denk ik dat je daar een goeie aan zal hebben (heb um echter niet in actief gehoord!)

en de z5300:

Ik denk dat het design van de z2200 nog meer weg heeft van de z560 maar goed..
Verwijderd
Als jullie bijvoorbeeld een spel wat 5.1 ondersteunt speelt via digital input dan hoor ik het niet over mijn achterste boxen. Doe ik het met Input Direct dan wel, hebben jullie dit ook 
Nog effe een edit. Ik heb nu de kapjes van mijn boxen afgehaald. Heb het idee, dat het geluid net iets mooier is dan. Plus dat ik het er mooi uit vind zien. Maar is dit niet erg slecht voor de box met stof enzo ?
Nog effe een edit. Ik heb nu de kapjes van mijn boxen afgehaald. Heb het idee, dat het geluid net iets mooier is dan. Plus dat ik het er mooi uit vind zien. Maar is dit niet erg slecht voor de box met stof enzo ?
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2003 15:48 . Reden: Nog toevoeging gedaan ]
Verwijderd
Maakt volgens mij erg weinig uit. Ik laat ze alleen zitten ter bescherming. Soms vliegen de bierflesjes in het rondVerwijderd schreef op 18 november 2003 @ 11:40:
Als jullie bijvoorbeeld een spel wat 5.1 ondersteunt speelt via digital input dan hoor ik het niet over mijn achterste boxen. Doe ik het met Input Direct dan wel, hebben jullie dit ook
Verwijderd
Ik heb degene die op mijn bureau staan nu met kapje eraf, vind ik wel mooi staanVerwijderd schreef op 18 november 2003 @ 22:39:
[...]
Maakt volgens mij erg weinig uit. Ik laat ze alleen zitten ter bescherming. Soms vliegen de bierflesjes in het rond
Dan nog effe iets anders. Welke settings gebruiken jullie waarvoor. Ik zit nu bijvoorbeeld lekker muziek te luisteren en zet hem voor de gein eens op Coax >> PL2 Music, terwijl het gewoon een MP3tje is, maar ik vind het zeker vet klinken. Maar dit zou ook door mijn niet nuchterheid kunnen komen
Anyways welke settings gebruiken jullie waarvoor?
Ik kom er nog steeds niet uit met ijn Z-680... Ik sluit hem dus aan op mn Live 5.1.. en mn afstandbediening werkt niet meer... trek ik de coax uit de z680 doet ie het ineens wel weer... erg vaag allemaal...
Ik kan de oplossing ook niet vinden.. heeft iemand hier ook last van? driver e.d. werkt niet.. ik heb deze geluidskaart ook in mn oude PC gehad en daar werkte hij wel... of zal het een combo van hardware zijn? (zie specs voor meer info)...
Ik snap er niks van...
Ik kan de oplossing ook niet vinden.. heeft iemand hier ook last van? driver e.d. werkt niet.. ik heb deze geluidskaart ook in mn oude PC gehad en daar werkte hij wel... of zal het een combo van hardware zijn? (zie specs voor meer info)...
Ik snap er niks van...
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Verwijderd
damn is dit topic nu nog steeds bezig
I see some crazy shit in my time maar dit bezigheid met dit topic hehehe...
ik heb dus de Logitech Z-680 al maar overweeg om die Z-560 ook binnen te halen om hem op de pc aan te sluiten de Z-680 wordt gebruikt voor Playstation2, DVD's, Gamecube
dus een console apparaatje...die Z-560 gaat dan gebruikt worden voor pc shit
maja nu zit ik een beetje te twijfelen tussen Z-560 en Creative MEgaworks 5.1 THX die ongeveer hetzelfde kost als de Z-560 en zelfs 5.1 is...
de look van de Z-560 vind ik overigens veel mooier dan de Megaworks.
I see some crazy shit in my time maar dit bezigheid met dit topic hehehe...
ik heb dus de Logitech Z-680 al maar overweeg om die Z-560 ook binnen te halen om hem op de pc aan te sluiten de Z-680 wordt gebruikt voor Playstation2, DVD's, Gamecube
dus een console apparaatje...die Z-560 gaat dan gebruikt worden voor pc shit
maja nu zit ik een beetje te twijfelen tussen Z-560 en Creative MEgaworks 5.1 THX die ongeveer hetzelfde kost als de Z-560 en zelfs 5.1 is...
de look van de Z-560 vind ik overigens veel mooier dan de Megaworks.
Verwijderd
Hehe , ik vind persoonlijk de logitech setjes ook mooier dan die van megaworks/creative.
Weet al iemand al of je de Z680 weer kan gaan beluisteren op de hcc?
Vorig jaar was dat zo vet, in die container. Ik heb me boxen nog nooit volop kunnen draaien. Woon in een rijtjes huis
, dan kan namelijk het hele blok meegenieten als ik hem hard set . En da willen mijn ouders niet
Dus hoop dat ik ff kan ervaren hoe hard ze ook al weer kunnen
Weet al iemand al of je de Z680 weer kan gaan beluisteren op de hcc?
Vorig jaar was dat zo vet, in die container. Ik heb me boxen nog nooit volop kunnen draaien. Woon in een rijtjes huis

Dus hoop dat ik ff kan ervaren hoe hard ze ook al weer kunnen
Verwijderd
hey bopitje
woon je in een rijtjeshuis? jij had die logitech z-680 toch ook al gekocht ofzo?
ik dacht dat je dat in die vorige topic van Logitech gezegd had dat je die gekocht had met dat probleem met ruis enzo.
Z-680 heb ik ook...woon in een 2-onder-in-1-kap housie, maar ja die buurman zeikte vroeger wel eens dat ons geluid te hard aan stond
maar ja als je in een rijtjeshuis woont dan is het niet verstandig nee
...maar dit blijft toch een ongelofelijk vet setje man om te hebben.
alleen vind de prijs van Z-560 toch nog een beetje duur? voor een 4.1 setje dan...wel power maja geen 5.1 maar ik ga hem toch nog wel halen (weet ik al wel bijna zeker)
woon je in een rijtjeshuis? jij had die logitech z-680 toch ook al gekocht ofzo?
ik dacht dat je dat in die vorige topic van Logitech gezegd had dat je die gekocht had met dat probleem met ruis enzo.
Z-680 heb ik ook...woon in een 2-onder-in-1-kap housie, maar ja die buurman zeikte vroeger wel eens dat ons geluid te hard aan stond

maar ja als je in een rijtjeshuis woont dan is het niet verstandig nee
alleen vind de prijs van Z-560 toch nog een beetje duur? voor een 4.1 setje dan...wel power maja geen 5.1 maar ik ga hem toch nog wel halen (weet ik al wel bijna zeker)
hmmm kan ik mn z-680 nu op mn stereo/versterker aansluiten? en zojah hoee ..
Verwijderd
Yup, op line outPiksa schreef op 23 november 2003 @ 13:29:
hmmm kan ik mn z-680 nu op mn stereo/versterker aansluiten? en zojah hoee ..
Verwijderd
Hallo,
Ik heb de logitech Z-560 speakerset een slordige 1,5 maand geleden gekocht en ik moet zeggen echt een subliem setje.
Echt een overweldigend geluid, vol en ruimtelijk.
Ik heb toch een vraagje cq mededeling:
Bij een laag volume heeft de set een beetje last van onbalans in de 4 speakers. Rechtsvoor klinkt wat zachter en rechtsachter daarin tegen weer wat harder. Dit merk je wanneer je de test doet in de surround mixer. Is iemand dit al eerder opgevallen?
Owja is het noodzakelijk om het standaard audiodraad te vervangen voor wat kwalitatiever draad?
Ik heb de logitech Z-560 speakerset een slordige 1,5 maand geleden gekocht en ik moet zeggen echt een subliem setje.
Bij een laag volume heeft de set een beetje last van onbalans in de 4 speakers. Rechtsvoor klinkt wat zachter en rechtsachter daarin tegen weer wat harder. Dit merk je wanneer je de test doet in de surround mixer. Is iemand dit al eerder opgevallen?
Owja is het noodzakelijk om het standaard audiodraad te vervangen voor wat kwalitatiever draad?
Verwijderd
Ik heb een vraag over de z-680, ik heb gehoort dat zelfs als je de sub of de laagste stand hebt staan nog steeds de bass erg hard is. Andere zeggen weer dat je de sub volledig kan uitzetten. Hoe zit dit precies?
je kan ehm naar mijn menig helemaal uitdraaien, enne in je windows kan je ook nog aardig tunen ...
Verwijderd
Mjah Maar ik wil hem ook gebruiken voor de verschillende comsole's die ik rijk ben, Het zal dan erg fijn zijn als ik snachts de bass wat zachter of helemaal uit kan zettenPiksa schreef op 26 november 2003 @ 13:11:
je kan ehm naar mijn menig helemaal uitdraaien, enne in je windows kan je ook nog aardig tunen ...
Wat denk jij dan spikey, dat je 's nachts een 20hz bromtoon door je huis hebt gaan?
Verwijderd
Ik ben druk op zoek naar een losse satelliet van een Z-640, heeft iemand een idee waar ik zoiets zou kunnen vinden? Logitech doet niet aan losse onderdelen en op v&a of marktplaats krijg ik weinig respons. Heeft er iemand wellicht een in de aanbieding?
Als je de bas helemaal wegdraait op de pod gaat de sub in ieder geval uit, het standje daarboven (de laagste stand voor bas naar de sub) heeft ie nog best wat bas ja maar tis niet zo dat je dan meteen je servies begint te trillen.
ik ben dus ook van plan een z680 aan te schaffen, heb al een z560 gehad, die vond ik iets te veel bass hebben en kon ik ook niet hardwarematig uitschakelen..
maar kan je de z680 op je tv aansluiten, en niet dat je de hele tijd tussen pc/tv moet switchen.
en zou logitech binnenkort niet een nieuwe set uitgaan brengen ipv de z680 die toch al ruim een jaar meegaat..
maar kan je de z680 op je tv aansluiten, en niet dat je de hele tijd tussen pc/tv moet switchen.
en zou logitech binnenkort niet een nieuwe set uitgaan brengen ipv de z680 die toch al ruim een jaar meegaat..
als je vind dat de Z-560 teveel bass heeft moet je niet voor de Z-680 gaan!PnD schreef op 26 november 2003 @ 20:36:
ik ben dus ook van plan een z680 aan te schaffen, heb al een z560 gehad, die vond ik iets te veel bass hebben en kon ik ook niet hardwarematig uitschakelen..
Ennne de Z-680 is wel behoorlijk high-end, die zie ik er voorlopig niet uitgaan.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
maar bij de z-680 kan je hem trapsgewijs minder zetten, en zelfs helemaal uit.FrankGuthrie schreef op 27 november 2003 @ 11:49:
[...]
als je vind dat de Z-560 teveel bass heeft moet je niet voor de Z-680 gaan!
Ennne de Z-680 is wel behoorlijk high-end, die zie ik er voorlopig niet uitgaan.
ik heb niets tegen veel bass, want bij films heb je nooit bass genoeg
[ Voor 4% gewijzigd door PnD op 27-11-2003 12:00 ]
iemand die hoger bied dan 250,- voor de z-680 moet et me laten weten, en snel ...
sorry voor de reclame
[nieuw in verpakking, 2 weken oud, versie 1.1.2]
sorry voor de reclame

[nieuw in verpakking, 2 weken oud, versie 1.1.2]
Verwijderd
zo goedkoop??
alles nog goed in staat?
ik was van plan om die Logitech Z-560 te kopen maar als jij die Logitech Z-680 verkoopt voor 250 euro
dan is dat natuurlijk beter hehehe
ok ff een paar vragen:
- waar woon je?
- heb je ze thuis nog aangesloten (voor test ofzo...)
- laatste vraag: waarom verkoop je hem eigenlijk(gewoon uit nieuwsgierigheid)?
alles nog goed in staat?
ik was van plan om die Logitech Z-560 te kopen maar als jij die Logitech Z-680 verkoopt voor 250 euro
ok ff een paar vragen:
- waar woon je?
- heb je ze thuis nog aangesloten (voor test ofzo...)
- laatste vraag: waarom verkoop je hem eigenlijk(gewoon uit nieuwsgierigheid)?
Verwijderd
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 16:17:
Hallo,
Ik heb de logitech Z-560 speakerset een slordige 1,5 maand geleden gekocht en ik moet zeggen echt een subliem setje.Echt een overweldigend geluid, vol en ruimtelijk.
Verwijderd
kan best zijn dat de speakers wat zachter zijn, maar is me niet echt opgevallen.
merk je het ook echt dan dat die speakers zachter zijn dan je achterste speakers? zoniet dan zou ik me niet er teveel om druk maken
het enige wat ik gedaan heb is de achterste speaker kabels vervangen door langere speakerkabels want die waren veels te kort (logitech moet zich eigen gaan schamen dat die achterste speakerkabels zo kort zijn bij dit setje want je zou toch verwachten dat je een beetje quality krijgt voor zoveel euro's die je neertelt)
merk je het ook echt dan dat die speakers zachter zijn dan je achterste speakers? zoniet dan zou ik me niet er teveel om druk maken
het enige wat ik gedaan heb is de achterste speaker kabels vervangen door langere speakerkabels want die waren veels te kort (logitech moet zich eigen gaan schamen dat die achterste speakerkabels zo kort zijn bij dit setje want je zou toch verwachten dat je een beetje quality krijgt voor zoveel euro's die je neertelt)
weet iemand toevallig wat de goedkoopste prijs van de z-680 op bob is/was?
Verwijderd
Hoeveel standen zijn er voor de bass, en als je hem het hoogste zet hoe hard gaat die dan? Mischien lastig uit te leggen maybe, maar ik vind dat de bass bij de creative inspire 5300 die ik heb niet echt zo super hard.....
moet je niet proberen, de sub op het hoogste te zettenVerwijderd schreef op 29 november 2003 @ 22:04:
Hoeveel standen zijn er voor de bass, en als je hem het hoogste zet hoe hard gaat die dan? Mischien lastig uit te leggen maybe, maar ik vind dat de bass bij de creative inspire 5300 die ik heb niet echt zo super hard.....

Of je wilt flinke schade veroorzaken in jullie wijk
Verwijderd
als iemand nog een Z-680 verkoopt mail me maar
of gewoon ff mssgen...
aangezien piksa niet reageert
maja zal maar even afwachten of hij nog reageert voordat ik een nieuwe speakerset binnensleep
of gewoon ff mssgen...
aangezien piksa niet reageert
Verwijderd
LOL ik neem aan dat ie heel wat harder dan gaan dan mijn creative inspire 5300 5.1 nuDaMorpheus schreef op 29 november 2003 @ 23:25:
[...]
moet je niet proberen, de sub op het hoogste te zetten![]()
Of je wilt flinke schade veroorzaken in jullie wijk![]()
Verwijderd
Kheb nu de Z-640 en ga volgende maand de Z-680 kopen.....Na dit topic gelezen te hebben denk ik hiermee toch wel een heel stuk vooruit te gaan....
Ik wil toch wel brute power....
Heeft iemand hier precies het verschil gehoord tussen deze 2 sets?
Ik wil toch wel brute power....
Heeft iemand hier precies het verschil gehoord tussen deze 2 sets?
Verwijderd
en niet een beetje ookVerwijderd schreef op 30 november 2003 @ 22:18:
[...]
LOL ik neem aan dat ie heel wat harder dan gaan dan mijn creative inspire 5300 5.1 nu![]()
![]()
![]()
hehe als je dit hebt gehoord dan wil je nix meer anders
Ik kan niet meer dan 1 streepje bass gebruiken, dan wordt hij echt te hard als ik het volume een beetje hoog zet hebben jullie dat ook? en als ik het volume ongeveer op 85/90 % heb dan is de bass ook echt heel hard en dreunt hij erg door, maar hij kan dus niet lager dan dat ene streepje.(zal ook wel te maken hebben met de kwaliteit van me mp3)
PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Dat heb ik gedaan en dan lijkt het idd opgelost, de lage tonen meter stond(standaard) in het midden en die heb ik nu op 25 % gezet.
PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Verwijderd
Ik ga deze week de Logitech Z-2200 speakers halen.
Zat eerst te twijfelen tussen de creative 6.1 set (6700) en deze, maar toch voor deze gegaan omdat ik vooral muziek luister, en bas belangrijk vind
Ik laat het nog weten wat ik er van vind
Zat eerst te twijfelen tussen de creative 6.1 set (6700) en deze, maar toch voor deze gegaan omdat ik vooral muziek luister, en bas belangrijk vind
Ik laat het nog weten wat ik er van vind
Verwijderd
Enne als je je playstation 2 digitaal erop wil aansluiten heb je dan nog een apparte kabel nodig?Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 22:42:
[...]
en niet een beetje ook
hehe als je dit hebt gehoord dan wil je nix meer anders
Verwijderd
ja de Logitech Z-680 levert de speakerkabels er gewoon bij
(rood, zwart, oranje)
en de Optical, Coax kabel. dus je kan het gelijk aansluiten...natuurlijk kun je beter quality kabels kopen maar ik vind dit voldoende...je hoeft echt geen 40 euro optical kabel te kopen want die erbij zit is gewoon goed.
(rood, zwart, oranje)
en de Optical, Coax kabel. dus je kan het gelijk aansluiten...natuurlijk kun je beter quality kabels kopen maar ik vind dit voldoende...je hoeft echt geen 40 euro optical kabel te kopen want die erbij zit is gewoon goed.
Heb ik ook, maar bass vind ik wel lekker klinken. Maar inderdaad voor muziek heb je al genoeg voor het eerste streepje. Bij films wil ik heb nog wel eens wat hoger zetten. 4 stappen hoger. Klinkt goed bij films zoals The matrix, Lord of the Rings etc...TheGeneral schreef op 01 december 2003 @ 18:46:
Ik kan niet meer dan 1 streepje bass gebruiken, dan wordt hij echt te hard als ik het volume een beetje hoog zet hebben jullie dat ook? en als ik het volume ongeveer op 85/90 % heb dan is de bass ook echt heel hard en dreunt hij erg door, maar hij kan dus niet lager dan dat ene streepje.(zal ook wel te maken hebben met de kwaliteit van me mp3)
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
Vraagje; ik heb een Abit NF7-S mobo (rev. 2) en daar zit een digitale output op. Kan ik op deze uitgang de z-2200 aansluiten?
Ik heb ze btw vandaag besteld, hopelijk heb ik ze voor 't einde van de week of begin volgende week (schijnen nergens op voorraad te zijn).
Ik heb ze btw vandaag besteld, hopelijk heb ik ze voor 't einde van de week of begin volgende week (schijnen nergens op voorraad te zijn).
Verwijderd
wat bedoel je precies eigenlijk?
bedoel je gewoon die coax aansluiting ofzo? ik zou zeggen kijk gewoon ff op www.logitech.com kan je alles zien (wat voor kabels erbij zitten enzo)
bedoel je gewoon die coax aansluiting ofzo? ik zou zeggen kijk gewoon ff op www.logitech.com kan je alles zien (wat voor kabels erbij zitten enzo)
Ups, sorry voor the late reply.
euhm hijs inmiddels al verkocht ... mwah z-680 is nu eemaal gewild en zeker voor die prijs ...
euhm hijs inmiddels al verkocht ... mwah z-680 is nu eemaal gewild en zeker voor die prijs ...
Verwijderd
hey ik zag op de pricewatch toch wel aardig verdacht laag geprijsd zien bij www.alternate.nl die logitech Z-560 voor 139 euro!!!
wow das wel goedkoop...ik wou em eigenlijk gelijk bestellen, maar na het lezen van de Shop survey heb ik zo mijn twijfels...
schijnt dat de service van Alternate zo brak is dat je er zelf moe van wordt...reageren en verkopen gaat snel maar zodra er iets stuk gaat dan ben je al gauw een paar weken/maanden verder
zou ik toch voor alternate gaan? of toch maar bij een winkel met betere service kopen (waar de Z-560 vele malen duurder is)?
wow das wel goedkoop...ik wou em eigenlijk gelijk bestellen, maar na het lezen van de Shop survey heb ik zo mijn twijfels...
schijnt dat de service van Alternate zo brak is dat je er zelf moe van wordt...reageren en verkopen gaat snel maar zodra er iets stuk gaat dan ben je al gauw een paar weken/maanden verder
zou ik toch voor alternate gaan? of toch maar bij een winkel met betere service kopen (waar de Z-560 vele malen duurder is)?
Z-2200 is analoog. Nee dus.Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 00:10:
Vraagje; ik heb een Abit NF7-S mobo (rev. 2) en daar zit een digitale output op. Kan ik op deze uitgang de z-2200 aansluiten?
Z-2200 is enkel analoog.Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 00:10:
[ Voor 5% gewijzigd door xabre16v op 07-12-2003 00:19 ]
Verwijderd
Ik heb nog een vraag over de z-680 is het mogelijk om de volume van de front en de back/rear speakers te regelen met de afstand bediening of de pod? Want ik zit nogal dicht bij de rear speakers zodoende dat het fijn zou zijn als de achterste speakers wat zachter konden worden gezet.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 17:30 ]
Ken ook iemand met een Z-680... tering alle mensen wat een geluid zit daar in
echt abnormaal.. maarja ik koop binnenkort een Z-640 voor op de dvd-speler, weet iemand of daar een coaxiale ingang opzit?
Nop, die zitten alleen op de duurdere setjes (z-560, z-680)
Verwijderd
Ja ik heb me laten vertellen dat als je de bass het hoogste zet dat je hem dan in je buik voelt dreunen net alsof je in je buik geslagen wordBartXP schreef op 10 december 2003 @ 21:13:
Ken ook iemand met een Z-680... tering alle mensen wat een geluid zit daar inecht abnormaal.. maarja ik koop binnenkort een Z-640 voor op de dvd-speler, weet iemand of daar een coaxiale ingang opzit?
Verwijderd
hij beukt anders echt goed door ja! zonder spikes gaat het best dreunen. Sommige vinden het te bonkerig.. andere niet! Maar je heb wel vette dolby digital!
Ja dit kan zeer zekerVerwijderd schreef op 10 december 2003 @ 16:57:
Ik heb nog een vraag over de z-680 is het mogelijk om de volume van de front en de back/rear speakers te regelen met de afstand bediening of de pod? Want ik zit nogal dicht bij de rear speakers zodoende dat het fijn zou zijn als de achterste speakers wat zachter konden worden gezet.
Paar posts terug over de subwoofer.. als je die helemaal laag draait issie uit... de bas die over blijft komt uit de rest v.d. speakers...
Mijn Z-680 zit nu helemaal vol
Trouwens, heb je een Z-680 en de DVD van "Eagles - Hell freezes over"... dat istoch zooo mooi! zuiver geluid, lekkere bas (subvolume op _ _ _| _ _ _ _ _ _) en in DTS.... ge-wel-dig!
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Verwijderd
Ik heb vandaag de Z-560 binnengekregen.
super Phat! en dat control podje is ook best stoer...alleen dat M3D is een beetje doelloos zodra je hem aanzet dan hoor je je achterspeakers niet meer en dan worden je voorste speakers een beetje dof ofzo
maar nevertheless...ik heb nu de Logitech Z-680 + Z-560 in mijn kamer staan....talking about overkill mensen
overigens heeft de Logitech Z-560 geen Coaxiaal of Digitale aansluiting hoor
kweenie waar je dat vandaar hebt gehaald maar kan nergens iets vinden op de Z-560. de Z-680 heeft optical en Coax
dus dan zit je wel goed
Logitech Owned gewoon.
super Phat! en dat control podje is ook best stoer...alleen dat M3D is een beetje doelloos zodra je hem aanzet dan hoor je je achterspeakers niet meer en dan worden je voorste speakers een beetje dof ofzo

maar nevertheless...ik heb nu de Logitech Z-680 + Z-560 in mijn kamer staan....talking about overkill mensen

overigens heeft de Logitech Z-560 geen Coaxiaal of Digitale aansluiting hoor
kweenie waar je dat vandaar hebt gehaald maar kan nergens iets vinden op de Z-560. de Z-680 heeft optical en Coax
Logitech Owned gewoon.
Krijg vandaag de Z-560 binnen... kan niet wachten!! Ben erg benieuwd hoe de sub qua geluid en volume verschilt van die van m'n Labtec APX 4620... dat is ook een beste sub namelijk!
Bevindingen en e.v.t. vragen volgen...
Verwijderd
Enne die kabels zitten die er ook bij, ik wil ijvoorbeeld een playstaion 2 digitaal aansluiten zit er dan al zo'n kabel bij of moet ik die nog appart erbij halen?Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 23:26:
Ik heb vandaag de Z-560 binnengekregen.
super Phat! en dat control podje is ook best stoer...alleen dat M3D is een beetje doelloos zodra je hem aanzet dan hoor je je achterspeakers niet meer en dan worden je voorste speakers een beetje dof ofzo![]()
maar nevertheless...ik heb nu de Logitech Z-680 + Z-560 in mijn kamer staan....talking about overkill mensen![]()
overigens heeft de Logitech Z-560 geen Coaxiaal of Digitale aansluiting hoor![]()
kweenie waar je dat vandaar hebt gehaald maar kan nergens iets vinden op de Z-560. de Z-680 heeft optical en Coaxdus dan zit je wel goed
Logitech Owned gewoon.
Verwijderd
neem maar van mij aan dat die dingen hard gaanrobhof schreef op 11 december 2003 @ 10:17:
Krijg vandaag de Z-560 binnen... kan niet wachten!! Ben erg benieuwd hoe de sub qua geluid en volume verschilt van die van m'n Labtec APX 4620... dat is ook een beste sub namelijk!![]()
die subwoofer is af en toe wel de meester over je sound dus moet je een beetje instellen, maar voor die tijden zoals je buren op vakantie en Full power wilt draaien....you know what to do.
kwas gisteren alleen wel een uurtje of 2 kwijt aan het installeren van die speakers...beetje goedzetten, kabels trekken, oude speakerset netjes wegbergen...een heel gedoe maar het rendement is
Verwijderd
Z-680: Optical kabel + Coax kabelVerwijderd schreef op 11 december 2003 @ 10:34:
[...]
Enne die kabels zitten die er ook bij, ik wil ijvoorbeeld een playstaion 2 digitaal aansluiten zit er dan al zo'n kabel bij of moet ik die nog appart erbij halen?
Z-560: NIKS
Verwijderd
In de oude doos zaten er nog coax / optische kabels ja...
Maar in de nieuwere doos NIET meer !!!!!!!!!!!!!!!!!
En ja je kunt de fronts/rears en center regelen vanaf de AB
BTW Topgeluid !!!
BTW Topgeluid !!!
Ik heb 3 maanden geleden mijn Labtec APX 4620 vervangen door de Z-680 dat verschil is er duidelijk hoorrobhof schreef op 11 december 2003 @ 10:17:
Krijg vandaag de Z-560 binnen... kan niet wachten!! Ben erg benieuwd hoe de sub qua geluid en volume verschilt van die van m'n Labtec APX 4620... dat is ook een beste sub namelijk!![]()
Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
Verwijderd
Waarom hebben ze dat in godsnaam gedaan !?!? Ik bedoel als je een set met digitaal geluik verkoopt ga je er van uit dat de kabels voor digitaal erbij zitten o_O. Ik vind dat een beetje belachelijk en zeker voor de prijs. Als ik een auto in de garage haal accepteer ik ook niet als het stuur er niet op zit.Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 13:17:
In de oude doos zaten er nog coax / optische kabels ja...
BTW Topgeluid !!!
Ik heb daarbij nog een vraag
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 23:04 ]
Verschil is zeker duidelijk!!! Sjees, wat een geluid komt er uit de 560!! Verwachtingen waren hooggespannen, maar ben echt onder de indruk...Vidra schreef op 11 december 2003 @ 13:21:
[...]
Ik heb 3 maanden geleden mijn Labtec APX 4620 vervangen door de Z-680 dat verschil is er duidelijk hoor
Had zeer goede ervaringen met de Labtec APX 4620; blijft een super 2.1 set voor het geld (gooi 'm definitief in de verkoop nu
Ik ben verkocht en durf 'm iedereen aan te raden, of je moet per se een 5.1 set willen... dan is het makkelijk: doorsparen voor de Logitech Z-680!!
Morgen misschien meer, nu te veel bier op...

Verwijderd
Weet iemand of de Logitech Z-5300 beter geluid poept dan de Z-560? Ik ben namelijk van plan om Z-5300 aanteschaffen + heb ik hier een onboard ac97 geluidskaart zitten van EPoX 4PEA+. Gaat dit 'goed' samen denk je? (kwa geluid dan he, ik wil geen geruist etc.
)
Heb sinds een paar dagen de Logitech® Z-680. Heb hem op mijn pc aangesloten en werkt perfect. Echt heel mooi geluid.
Ik wil hem nu ook op mijn dvd-speler aansluiten. Ik zie dat ik daar 2 digitale mogelijkheden voor heb: 1 coax , 2 optical.
Had nog een coax kabel liggen maar die past er niet op. Heb een andere geprobeert maar die past er niet op. Misschien zit ik fout maar ik dacht dat er maar 1 soort coax kabel is. (ik gebruik een coax kabel die je ook voor je tv gebruikt.
En wat is die optical aansluiting. Ik las op het forum iets over glasvezel. Is dat die optical aansluiting.
Op de logitech site staat hier niks over beschreven. Alleen dat het kan.
Alvast bedankt voor de reacties
Ik wil hem nu ook op mijn dvd-speler aansluiten. Ik zie dat ik daar 2 digitale mogelijkheden voor heb: 1 coax , 2 optical.
Had nog een coax kabel liggen maar die past er niet op. Heb een andere geprobeert maar die past er niet op. Misschien zit ik fout maar ik dacht dat er maar 1 soort coax kabel is. (ik gebruik een coax kabel die je ook voor je tv gebruikt.
En wat is die optical aansluiting. Ik las op het forum iets over glasvezel. Is dat die optical aansluiting.
Op de logitech site staat hier niks over beschreven. Alleen dat het kan.
Alvast bedankt voor de reacties
Verwijderd
Ik heb nu ook 2 daagjes de Logitech Z-2200.
Ben er super tevreden mee.
Hoe hard dit ding kan is niet normaal meer
En de kwaliteit blijft goed hoe hard je hem ook zet.
Vind die subwoofer wel leuk speeltje
Ben er super tevreden mee.
Hoe hard dit ding kan is niet normaal meer
Vind die subwoofer wel leuk speeltje
knackje, coaxiaal is wat anders dan coax 
Coaxiaal sluit je aan met een kabel met tulpstekkers, kan je een standaard audiokabel voor gebruiken met aan beide kanten tulpstekkertjes. Werkt prima
Coaxiaal sluit je aan met een kabel met tulpstekkers, kan je een standaard audiokabel voor gebruiken met aan beide kanten tulpstekkertjes. Werkt prima
dat wilde ik ook net vragenVerwijderd schreef op 12 december 2003 @ 07:21:
Weet iemand of de Logitech Z-5300 beter geluid poept dan de Z-560? Ik ben namelijk van plan om Z-5300 aanteschaffen + heb ik hier een onboard ac97 geluidskaart zitten van EPoX 4PEA+. Gaat dit 'goed' samen denk je? (kwa geluid dan he, ik wil geen geruist etc.)
Ik was dus eigenlijk van plan om de Z560 te kopen (vanwege veel goede ervaringen die ik hier lees), maar als die Z5300 een gelijkwaardige opvolger is (is ook THX certified) neem ik die liever, omdat ie ook nog es 5.1 is.
edit:
foutje... 540 vervangen door 560
foutje... 540 vervangen door 560
[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 18-12-2003 00:06 ]
ik heb sinds 2 maand de z5300, en ik moet zeggen: wat een ge-wel-dig geluid zeg. ik heb hiervoor geen surround set gehad maar wat ik bij vrienden heb gehoord.. dit is minstens zo goed! heb zelfs continu klachten van de buurman die last heeft van de subwoofer (en dan na te gaan dattie niet eens zo sterk is als de z560 die ik eerst wou kopen)..
Verwijderd
Hoe zit dat nu met die middentonen zijn die nou goed op deze set? Logitech zegt van wel..maar is het echt zo?
Ik heb sinds een tijdje de z640 en hij bevalt me prima. Zeker als je de prijs kwaliteits verhouding ziet. Voor mensen die niet zo heel veel eisend zijn is dit zeker een aanrader.
Verwijderd
Kan iemand even vor mij de afmetingen van de z-680 subwoofer geven (vooral de hoogte dan)? Ik vind ze niet op de site van logitech en zou graag weten of deze woofer in m'n tv-kast zal passen.
Hij is 28 cm hoog als hij net zo groot is als de Logitech Z-560. Ook 28 cm breed en 40 cm (met heatsink) diep.Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 18:19:
Kan iemand even vor mij de afmetingen van de z-680 subwoofer geven (vooral de hoogte dan)? Ik vind ze niet op de site van logitech en zou graag weten of deze woofer in m'n tv-kast zal passen.
volgens mij is de z-680 sub groter als de z-560
De sub is 30 cm hoog van de Z680 
En 30 cm breed, en 36 diep met versterker/heatsink
En 30 cm breed, en 36 diep met versterker/heatsink
[ Voor 43% gewijzigd door Foxke op 21-12-2003 22:18 ]
Verwijderd
Z-680 Subwoofer is GROTER dan de Z-560
ik heb ze namelijk allebei...het lijkt alsof de breedte meer verschilt als de hoogte...
dat is het eerste wat je opvalt.
beide zijn goed. ik hoor zelf niet zoveel verschillen tussen de onderlinge subwoofers.
alleen de Z-560 subwoofer is wel overweldigend zeg...zelfs bij RAP music ofzo dan is de subwoofer echt te hard...
dan krijg je wel es koppijn van al da gedreun.
je bent gewaarschuwd.
ik heb ze namelijk allebei...het lijkt alsof de breedte meer verschilt als de hoogte...
beide zijn goed. ik hoor zelf niet zoveel verschillen tussen de onderlinge subwoofers.
alleen de Z-560 subwoofer is wel overweldigend zeg...zelfs bij RAP music ofzo dan is de subwoofer echt te hard...

je bent gewaarschuwd.
Die 'ruis' bij de Z-680, ik ben even benieuwd, die is er alleen, of toch luider bij versie 1.... zoveel van die POD.
Waar zie je die pod-versie dan staan?
Kan ik die gewoon omwisselen dan?
Waar zie je die pod-versie dan staan?
Kan ik die gewoon omwisselen dan?
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
Verwijderd
Wil je nu zeggen dat de subwoofer van de z-560 harder gaat dan die van de z-680 o_O. En heeft die logitech z-680 goede midden tonen?Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 22:32:
Z-680 Subwoofer is GROTER dan de Z-560
alleen de Z-560 subwoofer is wel overweldigend zeg...zelfs bij RAP music ofzo dan is de subwoofer echt te hard...dan krijg je wel es koppijn van al da gedreun.
je bent gewaarschuwd.
weet iemand ook hoe de Z5300 zich (in de praktijk) verhoudt tot de Z560? Ik kan nergens duidelijk vinden of dit een gelijkwaardige opvolger is van de 560 of dat ie toch iets minder is (ondanks 5.1, maar wel minder vermogen).
Verwijderd
Zou je dat wel doen? Ik bedoel de subwoofers van beide systemen (560/680 red.) hebben echt wel veel ventilatie nodig hoor!Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 18:19:
Ik zie niet in dat ze ventilatie nodig hebben!!Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 12:45:
[...]
Zou je dat wel doen? Ik bedoel de subwoofers van beide systemen (560/680 red.) hebben echt wel veel ventilatie nodig hoor!
echt niet warm ofzo!? Laat staan lauw.
Je moet natuurlijk wel voor het geluid je kastdeurtje openlaten zodat er lucht verplaats kan worden aan de voorkant van de sub.
Ik zit er aan te denken om een Logitech Z-5300 aan te schaffen, mede omdat ik hem dan aan kan sluiten op de xbox. Kan de z5300 gewoon aangesloten worden op elke xbox? en hoe word die dan aangesloten? ik heb namelijk nog een oude pal tv, die ik via scart moet aansluiten. In het scart blok moet ik een stekker doen voor Aud L (links) en Aud R (rechts). Klopt het dat ik dan de stekker van de Z5300 in het scart block moet doen? en omdat het maar 2 stekkers zijn, heb ik dan gewoon dolby surround of doen 2 speakers het maar? Of gaat het geluid via een adapter die je moet hebben om hem aan te sluiten op de xbox? En waar gaat die adapter dan in in de xbox
.
Mn volgende vraag is, waar kan je zo een adapter halen
Ka-tjing
Verwijderd
ik heb een z-640
nu hoor ik iedereen zeggen van .
die bass is super hard dreunt helemaal door .
enz enz enz.
ik heb helemaal niet dat gevoel komt dat omdat mijn set kapot is of omdat
ik gewoon raar ben?
enz enz enz.
ik gewoon raar ben?
Verwijderd
De z-640 is no lang niet zzo'n grote set als de z-680. dus het is logish dat die niet zoveel bass geeft als de z-680.Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 19:12:
ik heb een z-640
enz enz enz.
ik gewoon raar ben?
Waar heb je je subwoofer staan? Bij een subwoofer is het heel belangrijk dat je hem goed plaats. Kijk thuis es of je een hoek vrij hebt en zet de sub daar neer (ogv 20 cm van de 2 muren af)
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 19:45 ]
Verwijderd
ik heb hem in het midden van mijn kamer staanVerwijderd schreef op 22 december 2003 @ 19:44:
[...]
De z-640 is no lang niet zzo'n grote set als de z-680. dus het is logish dat die niet zoveel bass geeft als de z-680.
Waar heb je je subwoofer staan? Bij een subwoofer is het heel belangrijk dat je hem goed plaats. Kijk thuis es of je een hoek hebt en zet de sub daar neer (ogv 20 cm van de 2 muren af)
Verwijderd
Ja dan is het logish dat de bass niet hard gaat. Je kan hem het beste in de hoek zetten of onder een bureau. Zodat het bass geluid tegen de muur terug kan kaatsen. Vergelijk dit met een rotje. Die gaat ook veel harder in een gangetje of in een hoek dan op een open velt
Verwijderd
nee, hij is niet beter dan de Z-680.Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 23:40:
[...]
Wil je nu zeggen dat de subwoofer van de z-560 harder gaat dan die van de z-680 o_O. En heeft die logitech z-680 goede midden tonen?
de Z-680 is heel goed en de Z-560 sub ook...kvind (uit eigen ervaring) beide even goed klinken. als je ze allebei vol open zet geven ze goede diepe dreunen door. het vervormd ook niet (ook in geluid weinig op aan te merken)
anyways...je moet dit setje gewoon een keer luisteren bij een vriend/electro store/compu store dan denk ik dat je wel beter weet
niemand?? want wil er binnenkort een gaan kopenTh@_M@ster schreef op 22 december 2003 @ 18:57:
Ik zit er aan te denken om een Logitech Z-5300 aan te schaffen, mede omdat ik hem dan aan kan sluiten op de xbox. Kan de z5300 gewoon aangesloten worden op elke xbox? en hoe word die dan aangesloten? ik heb namelijk nog een oude pal tv, die ik via scart moet aansluiten. In het scart blok moet ik een stekker doen voor Aud L (links) en Aud R (rechts). Klopt het dat ik dan de stekker van de Z5300 in het scart block moet doen? en omdat het maar 2 stekkers zijn, heb ik dan gewoon dolby surround of doen 2 speakers het maar? Of gaat het geluid via een adapter die je moet hebben om hem aan te sluiten op de xbox? En waar gaat die adapter dan in in de xbox.
Ka-tjing
Verwijderd
Nou het word dus niet vandaag dat ik die set ga halen die $(q*q*$*#_*$#$*$()$*computerland heeft zich weer es vegist
Ik word hier wel zo misselijk van he.
[ Voor 176% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 10:33 ]
Verwijderd
Ik heb hem nu ook de z-680 ik heb hem ergens anders gehaalt. Maar ik moet zeggen dat dat volume erg laag is. De bass enzo die is wel groot maar serieeus de tv kan harder dan die surround speakers van logitech. Als ik DTS gaan ze iets harder maar nog lang niet zo hard als mijn inspire 5300.....daarbij doet de afstand bediening maar half en heeft dat ding veel ruis. Ik ben een beetje teleurgesteld ik dacht dat ie echt veel beter was. Vooral door de reacties van iedereen hier. Hij geeft wel goed geluid maar ik daacht echt dat boxen die samen 505 watt zijn boxen van bijelkaar zon 50 watt (inspire 5300 dus) met gamak zouden verslaan qua hard geluid.Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 21:22:
Nou het word dus niet vandaag dat ik die set ga halen die $(q*q*$*#_*$#$*$()$*computerland heeft zich weer es vegistIk word hier wel zo misselijk van he.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 22:06 ]
Als dit jouw oordeel is dan geloof ik toch dat je iets niet goed aangesloten hebt. Sowieso als jij je set helemaal voluit kan zetten klopt er iets niet. Als ik dat probeer dan stop ik bij max 3/4 namelijk, omdat het dan echt te hard gaatVerwijderd schreef op 24 december 2003 @ 21:58:
[...]
Ik heb hem nu ook de z-680 ik heb hem ergens anders gehaalt. Maar ik moet zeggen dat dat volume erg laag is. De bass enzo die is wel groot maar serieeus de tv kan harder dan die surround speakers van logitech. Als ik DTS gaan ze iets harder maar nog lang niet zo hard als mijn inspire 5300.....daarbij doet de afstand bediening maar half en heeft dat ding veel ruis. Ik ben een beetje teleurgesteld ik dacht dat ie echt veel beter was. Vooral door de reacties van iedereen hier. Hij geeft wel goed geluid maar ik daacht echt dat boxen die samen 505 watt zijn boxen van bijelkaar zon 50 watt (inspire 5300 dus) met gamak zouden verslaan qua hard geluid.

Weet je wel zeker dat je de juiste settings hebt en een goede bron?
[ Voor 8% gewijzigd door Rickbv op 24-12-2003 22:23 ]
Verwijderd
Nou als ik hem op 1/4 zet is ie bijna stil en als ie op de helft is is het een aangenaam volume niveau. En als ie voluit staat staat ie een beetje hard. Bij dvd's op digial surround komt de tv (een oude) boven de logitech uit op max volume. KAn het zijn dat de kabels verkeerdom ind e boxjes heb gedaan want ik heb de met wit gestreepte kabels in de rode kant gedaan en de helemaal zwarte kabel in de zwarte kan gedaan.. Overgens de sub gaat wel heel hard met die bassen...Rickbv schreef op 24 december 2003 @ 22:21:
[...]
Als dit jouw oordeel is dan geloof ik toch dat je iets niet goed aangesloten hebt. Sowieso als jij je set helemaal voluit kan zetten klopt er iets niet. Als ik dat probeer dan stop ik bij max 3/4 namelijk, omdat het dan echt te hard gaatEn de afstandsbediening werkt met IR volgens mij, dus je moet nu eenmaal een beetje richten. Ruis hoor ik ook wel, maar het is niet zodanig hard dat ik het elke keer weer hoor.
Weet je wel zeker dat je de juiste settings hebt en een goede bron?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 22:44 ]
Als je overal consequent hebt aangesloten maakt het geen ruk uit, wat gebruik je als input bron? Misschien is die heel erg zacht?
Verwijderd
Heb een discman/mp3/wma speler aangesloten via de line in van dat ding, de pc, mijn ps2 en mijn video recorder. De video recorde was erg zacht dat was gewoon niet normaal zelfs op het volle volume kwam ie niet boven het gewone tv volume uit. Bij de ps2 had ie pas een beetje hard geluid op de DTS. ik moest bijna vol zetten bij dolby digital om goed geluid te krijgen. Mischien is mijn pod een beetje gaar...Sick Nick schreef op 24 december 2003 @ 23:13:
Als je overal consequent hebt aangesloten maakt het geen ruk uit, wat gebruik je als input bron? Misschien is die heel erg zacht?
zal es kijken hoe ver ik hem op d epc aan kan zetten, ik heb overgens nu de bass afgezet. Mischien dat ie daar ook niet zo hard door lijkt..
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2003 00:22 ]
Verwijderd
Heeft toevallig iemand in Den Haag de Z-5300 bij wie ik 'm zou kunnen luisteren? Ik heb voorheen de Z-560 gehad maar vooral de harmonische bas is zo ruig penetrant op diens sub (en niet goed in te stellen vanwege de stompzinnige beperkte bascontrol) dat ik hem terug heb gebracht. Ik wil graag beluisteren of dit in de z-5300's beter geregeld is en natuurlijk de geluidskwaliteit van het gehele spectrum.
Aangezien ik geen zaken in Den Haag ken waar ik deze set live kan horen zou ik het erg op prijs stellen als iemand me kort kan introduceren!
Reageer op meta4@illian.net
Aangezien ik geen zaken in Den Haag ken waar ik deze set live kan horen zou ik het erg op prijs stellen als iemand me kort kan introduceren!
Reageer op meta4@illian.net
Verwijderd
In mijn vorige bericht heb ik al kort iets vermeld over mijn ervaring met de Z-560, nu volgt mijn uitgebreide 'recensie':
Te beginnen met de kwaliteit van het geluid: heel erg goed! Multimedia sets zijn echt verbeterd de laatste jaren. De Z-560 speakers doen niet onder voor speakers van een goede homecinema set, zelfs als hifi alternatief volstaan naar mijn smaak prima. Je merkt heel duidelijk het verschil met speakers van een prijsklasse lager. Ze zeggen over goede speakers dat je opeens hoort hoe brak 128kbps mp3's klinken; ze hebben gelijk.
De M3D feature (die 2d geluid een surround tint moet geven) vind ikzelf niet erg indrukwekkend en kun je het beste uitgeschakeld laten.
De speakerstands kun je als wallmounts gebruiken door ze om te draaien, je nagelt ze makkelijk aan de muur. De speakers kunnen niet draaien op de stands wat niet erg handig is.
De bas is groot en harder dan je van zowat ieder voor huiselijk gebruik bedoeld hifi/cinema systeem verwacht. Hier ligt ook meteen het probleem van de Z-560; vooral de laagste tonen zijn buiten proporties hard. Om onbegrijpelijke redenen biedt de control center van de set niet de mogelijkheid de bas terug te draaien; je kan met de basslider de sub alleen van hard naar heel hard zetten.
Dit mankement zorgt, naast een soms erg verstoord geluidsbeeld, bij bescheiden geluidsvolume voor trillende ramen en boze huisgenoten (of buren). Het is onbegrijpelijk hoe Logitech met deze 'winnaar' geen rekening heeft gehouden met mensen die zoals ikzelf gewoon op een verdieping in een rijtjeshuis wonen. Zonde!
Mijn advies: Luister écht eerst eventjes goed naar het systeem en houd rekening met de praktische problemen die deze set je kunnen geven.
Te beginnen met de kwaliteit van het geluid: heel erg goed! Multimedia sets zijn echt verbeterd de laatste jaren. De Z-560 speakers doen niet onder voor speakers van een goede homecinema set, zelfs als hifi alternatief volstaan naar mijn smaak prima. Je merkt heel duidelijk het verschil met speakers van een prijsklasse lager. Ze zeggen over goede speakers dat je opeens hoort hoe brak 128kbps mp3's klinken; ze hebben gelijk.
De M3D feature (die 2d geluid een surround tint moet geven) vind ikzelf niet erg indrukwekkend en kun je het beste uitgeschakeld laten.
De speakerstands kun je als wallmounts gebruiken door ze om te draaien, je nagelt ze makkelijk aan de muur. De speakers kunnen niet draaien op de stands wat niet erg handig is.
De bas is groot en harder dan je van zowat ieder voor huiselijk gebruik bedoeld hifi/cinema systeem verwacht. Hier ligt ook meteen het probleem van de Z-560; vooral de laagste tonen zijn buiten proporties hard. Om onbegrijpelijke redenen biedt de control center van de set niet de mogelijkheid de bas terug te draaien; je kan met de basslider de sub alleen van hard naar heel hard zetten.
Dit mankement zorgt, naast een soms erg verstoord geluidsbeeld, bij bescheiden geluidsvolume voor trillende ramen en boze huisgenoten (of buren). Het is onbegrijpelijk hoe Logitech met deze 'winnaar' geen rekening heeft gehouden met mensen die zoals ikzelf gewoon op een verdieping in een rijtjeshuis wonen. Zonde!
Mijn advies: Luister écht eerst eventjes goed naar het systeem en houd rekening met de praktische problemen die deze set je kunnen geven.
Dit topic is gesloten.