Toon posts:

Ervaring met de Logitech Z-serie - Deel 2

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.582 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

NvE

kijkt

Rickbv schreef op 03 October 2003 @ 00:37:
Heb weer een probleem met de Z680 :( Er rammelt iets in de sub als ik geluid afspeel. En dat is toch vrij jammer als je net lekker in een film zit en opeens allemaal rare bijgeluiden hoort. Nu dacht ik mij te herinneren dat er nog iemand in dit draadje er last van heeft gehad. Hij had hem terug naar de winkel gebracht en kreeg een nieuwe. Nu vraag ik me af of het niet zelf te servicen is, aangezien de winkel hier vrij ver vandaan is. En daarbij ging de omruiling de vorige keer ook niet geheel naar wens.

Zou er een maniertje zijn om het zelf te fixen, of kan Logitech de volgende keer snel zien dat het zelf gefixed is en dat de sub open is geweest?
Ik denk dat je beter eerst kan kijken wat de winkel er aan kan doen (vervanging) dan er zelf aan gaan prutsen (ik weet niet wat je kunne is :P )

Ja doe maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, had ik ook ff met mijn set, het is een draadje die normaal met lijn vastzit op de want binnenin de sub, maar de lijm komt snel los, dus zit dat draadje telkens weer te trillen tegen de wand. Wat heb ik dan gedaan? Gewoon ff je sub op zijn zijde (met de "luchtblazer" bovenaan) leggen en alles is weer perfect. Bij mij toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort de Z-640 in combinatie met een creative audigy 2 en er komt er super geluid uit. vraagje heb ik er over, bij het klikken vind ik em nogal blikkerig klinken, hebben meerdere mensen dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:17
Tjeu: het werkt idd goed, maar ik zet m'n sub toch liever gewoon rechtop ;) Dus ik denk dat ik hem maar ff probeer open te maken, als dit niet op een normale manier lukt dan gaat hij terug naar de winkel. Bedankt voor de tip in ieder geval! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Misschien slightly offtopic, maar dit is toch wel het meest gerelateerde topic wat ik kan vinden......

Ik ga aankomende maand (oktober) een nieuwe pc kopen (pc-prive, daarom moeten er pc-speakers bij, anders had ik wel een hifi oplossing gezocht).

Nou ga ik een pc met Nvidia Nforce2 (Crush18G) MCP2T chipset kopen, waar voor zover ik weet een DTS encoder op zit (*klik*).

Ik zit dus te twijfelen over de Logitech Z-680 en de Creative Megaworks 550, met als grootste verschil dat er op de Logitech een decoder zit en op de Creative niet (volgens de reviews die ik heb gelezen komt de Creative zelfs vaak als winnaar uit de bus als het gaat om natuurgetrouwe weergave).

Nou is dus mijn vraag (waar ik dus eigenlijk zelf al antwoord op gegeven heb, maar ik wil het even zeker weten): Met die Nvidia chipset heb ik toch helemaal geen Decoder op mijn speakers meer nodig?

Als iemand me hier even gelijk danwel ongelijk in wil geven, dan weet ik welke ik moet kopen.

Alvast bedankt :)
edit:
De speakerset gaat hier op aangesloten worden, voor het geval er nog verschil tussen de verschillende Nvidia borden zit: MSI MegaPC 180

[ Voor 9% gewijzigd door zion op 03-10-2003 21:07 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 15:06

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 17:32:
Ja, had ik ook ff met mijn set, het is een draadje die normaal met lijn vastzit op de want binnenin de sub, maar de lijm komt snel los, dus zit dat draadje telkens weer te trillen tegen de wand. Wat heb ik dan gedaan? Gewoon ff je sub op zijn zijde (met de "luchtblazer" bovenaan) leggen en alles is weer perfect. Bij mij toch
Ik ook last van, ben ik meer terug gegaan en meteen nieuwe meegehad. Bij deze hoor ik het ook af en toe als het geluid echt heel erg laag is en de woofer ver open staat. Ik dacht dat ik dat ding echt stuk getrild had :( Daarom staat ie niet meer zo hoog bij het afspelen van films.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Eindelijk _/-\o_ ik heb de z640

Sh*t wat een mooi geluid...
[vooral als test song: Eagles - Hotel Calfornia]

Good Job NVidia & Logitech :9~

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe net ff mijn losse kabel die ik al had (was kabeltje tussen mijn video/aux van mijn stereoset (met 4 erg grote boxen) en mijn soundcard) op mijn POD verboden. Wat denkie ... knalt nu uit 9 boxen muziek + subwoofer ... OMG! Als ik mn Mec Alarm.wav afspeel (die uit Medal of Honor Allied Assault komt) .. kan ik de buurt wel voorzien van luchtalarmgeluid ... zo spaart de regering ook weer zo een ding uit. Echt schitterend hahaaha.

ps: heb al eens politie aan de deur gehad waren klachten ... zo hard ....hehehe. Een kameraad kon die shit op 100 meter afstand horen ...

Edit .. gaat dus om de Logitech Z-680 ism Audigy 2

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2003 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-09 23:57
Een tikkeltje offtopic mischien, maar ik wil toch even vermelden dat de service van logitech echt fantastisch is!, ik heb dus ook dat ruis "probleem" ( overigens met pod versie 1.1.2 ) dus ik had een mail gestuurd naar logitech nederland, een mail erover terug gehad, met tips om het op te lossen, maargoed al die tips had ik al geprobeerd, maargoed, 2 weken later, ik was het allang vergeten, krijg ik een pakje van logitech, met een nieuwe pod erin! dat noem ik nog eens service :D overigens lost het niks op, dus dat ruisen hoort gewoon bij de set, jammergenoeg.
Heb nu in ieder geval een reserve pod :D

[ Voor 6% gewijzigd door remsie op 04-10-2003 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:55

Vidra

Vragen?

Ik ben ook voorzien van de Z-680 .... alle modi werken super alleen als de "input: direct" is en "effect: 6 channel direct" heb ik echt een ongelofelijk ruis...echt heel hard. Met andere modi heb ik geen problemen.
IK gebruik dus de analoge kabel, ik heb ook een digitale kabel alleen die gebruik ik dus niet.

De versie van mijn POD is 1.1.2 dus de nieuwste!
Ik gebruik een Creative Audigy Firewire.

Heeft iemand misschien een idee wat het kan zijn?

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, I know, Logitech rocks. Ik had ee nzwaar probleem met mijn set (rears werkten niet) en ik heb gemaild naar logitech en ik moest direct de stekkers (sub + pod) opsturen en dan kreeg ik onmiddelijk een nieuwe. Ik stuur dus de stekkers op (woensdag) en kom de vrijdag thuis van school en wat zie ik daar staan? Een splinternieuwe set, en wat zag ik op de factuur? de set was al verzonden van de maandag bij Logitech.Supeeer, die mannen werken op het vertrouwen ;) . Ik heb dus nu een perfect werkende set + 4 sateliets en center reserve. Woehoe
Thanx Logitech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
Heb ik eigenlijk een vraagje aan Atgast (of iemand anders die het weet natuurlijk). Atgast schrijft dat de sub te openen is door het rooster van de speaker er af te halen. Ik zou alleen graag weten hoe ik dit op een nette manier kan doen. Met een schroevendraaier ertussen lukte het mij al niet, en dat beschadigd ook nog eens heel snel de rest van de behuizing. Niet handig als hij soms weer eens terug moet voor garantie oid. Dus ik zou graag willen weten hoe ik dat makkelijk kan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 16:41

Canis Lupus

Vosbot

Ja, ik vraag me ook af hoe ik de sub (vd 640) een beetje normaal open kan krijgen. Weet iemand dit?

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:15

Magic666

No one's neighbour!

Sinds een paar dagen in het bezit van de Z-540. Dit setje klinkt erg goed (aangesloten op mijn Epox 4PDAI mobo).

Maar wat zijn jullie ervaringen met dat M3D...... aan of uit?

Nu lees ik in een van die reviews dat de rearspeakers niet zo hard klinken met onboardsound maar dat je daarvoor toch echt een geluidskaart moet hebben. Iemand ervaringen daarmee?

[ Voor 33% gewijzigd door Magic666 op 06-10-2003 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rickbv schreef op 05 oktober 2003 @ 16:51:
Heb ik eigenlijk een vraagje aan Atgast (of iemand anders die het weet natuurlijk). Atgast schrijft dat de sub te openen is door het rooster van de speaker er af te halen. Ik zou alleen graag weten hoe ik dit op een nette manier kan doen. Met een schroevendraaier ertussen lukte het mij al niet, en dat beschadigd ook nog eens heel snel de rest van de behuizing. Niet handig als hij soms weer eens terug moet voor garantie oid. Dus ik zou graag willen weten hoe ik dat makkelijk kan doen :)
lukt het niet stukje voor stukje met een naald er doorheen te doen? en anders door 2 gaatjes een touwtje doorheen doen en dit zo op 5 plaatsen en dan trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nOLoGIc
  • Laatst online: 24-09 18:57
zion schreef op 03 oktober 2003 @ 21:03:
..
Nou is dus mijn vraag (waar ik dus eigenlijk zelf al antwoord op gegeven heb, maar ik wil het even zeker weten): Met die Nvidia chipset heb ik toch helemaal geen Decoder op mijn speakers meer nodig?
..
Die Soundstorm audio(chip?) heeft idd de optie om real-time een AC3 stream (= compressieformaat van Dolby) te maken van meerkanaals audio. Zo kun je door 1 miezerig kabeltje (coaxial of opical) zuiver meerkanaals audio doorsluizen naar een compatible versterker.
Maar daar komt gelijk het antwoord op jouw vraag: die versterker moet juist wel een AC3 (Dolby Digital) decoder bevatten wil hij het signaal weergeven!!

De goedkopere optie is dus de 6-kanaals analoge output (3x mini-jack) naar een speakerset met 6x analoge input te gebruiken en alle upmix, downmix, DTS/DD decoding op de PC (via soundcard en/of software) te doen.
Nadeel daarvan is dat je (theoretisch) minder zuiver geluid hebt. Daarnaast hebben veel nieuwe surround receivers (itt PC speakersets) geen analoge 6-kanaals input of kunnen, als die wel aanwezig is, daarop geen effecten meer uitvoeren (zoals mijn Yamaha RX-V520RDS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flippie Flink
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:02
Heeft iemand al een goede review gevonden die de "oude" speakersetjes (z-340 z-680) met de nieuwe garde vergelijkt? Met een antwoord zoals, geen enkele daarvan overtreft de z-680 lijkt het! wordt ik ook niet echt veel wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nOLoGIc
Heeft iemand toevallig al eens de nieuwe Z-3 en/of Z-2200 2.1 sets in actie gehoord?

Ik heb maar 1 (semi-)review gevonden waarin wordt gemeld dat de 2 sats van de Z-2200 dezelfde zijn als van zijn grote/dure broer Z-680. Lijkt mij dus wel een mooie set als je al die surroundmeuk niet nodig hebt...
De Z-3 is het nieuwe (2.1) instapmodel v/d Z-serie. Lijkt op zich mooi spul, maar ziet er wat blikkerig uit. De drivers van de sats lijken mij wat klein...

Adviesprijzen zijn $149 en $99. Ze zijn nog niet zolang in Nederland leverbaar als ik zo naar de pricewatch kijk: Z-2200 en Z-3
Iemand die misschien nog andere shops weet? Liefst een waar je ze kan beetpakken/beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 20:08:
[...]

lukt het niet stukje voor stukje met een naald er doorheen te doen? en anders door 2 gaatjes een touwtje doorheen doen en dit zo op 5 plaatsen en dan trekken?
Heb dit zojuist geprobeerd maar het zooitje zit te vast lijkt het. Daarom ben ik benieuwd hoe Atgast het gedaan heeft. Maar omdat hij z'n sub ging verbouwen heeft hij het misschien wel wat minder voorzichtig gegaan.

En ik kan hem natuurlijk altijd omruilen, maar de kans is inprincipe vrij groot dat het volgende model er weer last van heeft na een bepaalde tijd. Want het schijnt een draad te zijn die losligt ipv vastgelijmd aan de binnenkant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelleratioN
  • Laatst online: 23-09 15:53
Weet iemand misschien welke winkel de Z680 op voorraad heeft?

Ik heb misschien al 15 bedrijven gemaild maar niemand kan ze op korte termijn leveren :(
Sommige zeggen zelfs dat het pas vanaf december mogelijk is :(

Bij voorbaat dank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Bij Informatique staat ie op een 1/2....... dat zou betekenen dat ie binnen een halve week weer op vooraad zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij hep www.norrod.nl em wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelleratioN
  • Laatst online: 23-09 15:53
Bij beide bedrijven had ik al geprobeerd zonder posistief resultaat :(

Nu heb ik toennet contact gehad met een bedrijf die er nog 1 op voorraad had en die gaat nu dus morgen richting mij :D

Thnx voor jullie reactie iig :)

En ik zal mijn ervaringen met deze set zeker met jullie delen zodra ik hem binnen heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NJ-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
nOLoGIc schreef op 06 October 2003 @ 21:18:
Heeft iemand toevallig al eens de nieuwe Z-3 en/of Z-2200 2.1 sets in actie gehoord?

Ik heb maar 1 (semi-)review gevonden waarin wordt gemeld dat de 2 sats van de Z-2200 dezelfde zijn als van zijn grote/dure broer Z-680. Lijkt mij dus wel een mooie set als je al die surroundmeuk niet nodig hebt...
De Z-3 is het nieuwe (2.1) instapmodel v/d Z-serie. Lijkt op zich mooi spul, maar ziet er wat blikkerig uit. De drivers van de sats lijken mij wat klein...
...
heb sinds 2 weken de Z-3 in huis, m'n eerste set pc speakers die ik ooit heb gekocht - kan het dus niet vergelijken met andere sets (m'n andere pc zit gewoon aan de stereo)

Anyway, wel tevreden over de z-3, komt mooi helder geluid uit de sats, zit genoeg volume in. Ben het niet met je eens dat ze er blikkerig uit zien, de combinatie van metaal en hout (beuken) vind ik juist erg goed, allemaal zeer degelijk inelkaar gezet. In elk geval geen "cheap" look die je bij zoveel van die setjes wel duidelijk ziet.

Minpuntjes? De prijs, ik heb er ruim 100 euro voor gegeven, da's best wel veel voor een 2.1 set :/ Tevens had de bass van de sub wel wat strakker gemogen, maar misschien als ik spikes eronder zet dat het wat beter wordt.

dus, als je het geld ervoor over hebt, zeker geen miskoop :)

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

vraagje over de Z-540:

zijn er meer mensen die last hebben van ruis/gekraak als ze de fader knop op half zetten?
Als ik de knop helemaal open draai gaat het weg en komt er eindelijk een beetje geluid uit die rearspeakers.

Set staat aangesloten op onboard ALC650.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Bij de mediamarkt in Amsterdam en Almere staan die nieuwe boxen van Logitech er al :).

Ik vind dat ze een goeie kant op zijn gegaan met de look van de Z-3. Ik heb ze speakers beluisterd en vind dat ze erg goed klinken.

De Logitech Z-5300 is trouwens een goed alternatief voor de Z-680. Als die er was toen ik de Z-680 ging halen was ik wel voor die gegaan. Niet dat ik niet tevreden ben, maar voor een arme student als ik was die Z-680 een rib uit mijn lijf.

Ik denk dat Logitech hele goeie zaken doet met het introduceren van de nieuwe modellen. Het biedt de consument meer alternatieven. Een hele goeie zaak.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nOLoGIc
-NJ- schreef op 09 October 2003 @ 12:08:
...Ben het niet met je eens dat ze er blikkerig uit zien, de combinatie van metaal en hout (beuken) vind ik juist erg goed, allemaal zeer degelijk inelkaar gezet. In elk geval geen "cheap" look die je bij zoveel van die setjes wel duidelijk ziet....
Het enige waar ik op af ga is een foto en, blijkt maar weer, daar kun je maar zoveel uithalen. Dat is ook de reden dat ik naar praktijk ervaringen benieuwd ben en ze liefst ook wil horen en wil in m'n handen wil houden voor ik m'n buidel trek...

Ik ben zelf meer geneigd de Z-2200 te kopen. Ze lijken me gewoon nog een stuk mooiere kwaliteit. Verder past die set beter bij mijn toekomstplannen qua desktop inrichting.
Ben al eens in de Creative hype getrapt en heb voor duur geld de o-zo-mooie (:r) dtt2500 gekocht. Ik wil nu dus een "no-frills" set, zodat ik betaal voor de kwaliteit en niet de (voor mij overbodige) zooi eromheen.
Alleen jammer dat zo weinig shops in NL de Z-2200 hebben. De US prijzen zijn volgens mij nog maar rond de $115 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nOLoGIc
FrankGuthrie schreef op 09 October 2003 @ 23:32:
Bij de mediamarkt in Amsterdam en Almere staan die nieuwe boxen van Logitech er al :).

Ik vind dat ze een goeie kant op zijn gegaan met de look van de Z-3. Ik heb ze speakers beluisterd en vind dat ze erg goed klinken...
Hadden ze behalve de Z-3 ook de Z-2200 staan? En zoja wat vroegen ze dervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeeDeeS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:16
Ik vroeg me af of iemand die een Z-640 heeft misschien dat zwarte blokje niet nodig heeft om hem op de tulp aan te sluiten (dus met rood-witte aansluiting aan de ene kant en groen-zwart-geel aan de andere kant).
Want ik kan mijn Z-680 nou niet op de pc aansluiten omdat dit blokje er niet bij zit, en de audioboer waar ik was geweest zei dat ie nog nooit van zoiets had gehoord.

Ik wil hem dan wel overnemen voor een euro of 5 (uiteraard betaal ik ook de verzendkosten).. toch mooi meegenomen als je hem toch niet gebruikt. ;)

Mail even naar j.vanhooff@chello.nl als je me zou willen helpen! BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

nOLoGIc schreef op 10 oktober 2003 @ 00:35:
[...]

Hadden ze behalve de Z-3 ook de Z-2200 staan? En zoja wat vroegen ze dervoor?
Ik zal voor je kijken, moet weer binnekort naar Amsterdam. Ik dacht dat ze wel de Z-2200 ook hadden, maar weet het niet zeker, zal voor je kijken.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds kort de logitech z-560, maar ik kan niet zeggen dat ik alleen maar onder de indruk ben.

ok, het geluid is mooi en DVD's kijken is een verademing, maar ik ben een aantal minpuntjes tegengekomen:

-teveel hoge tonen bij hoger volume
-teveel ruis. ik heb een terratec sixpack daar zou zo goed als geen ruis uit mogen komen? ik denk dat het te maken heeft met die prutskabeltjes die erbij geleverd worden. (zijn ook nog eens te kort :()
-400 Watt?? 160! en dat het geen 400 Watt is hoor je. zo gigantisch hard kan deze set echt niet. door de grote hoeveelheid hoge tonen is het oorverdovend ja...
-er komt een gore ozonlucht uit de speakers bij hoog volume die m'n hele kamer vult! |:(
-THX.. leuk maar bij multimedia-setjes zijn er geen concrete eisen voor. Geld, dat heb je nodig voor een THX-certificaat.

maargoed al met al ben ik wel tevreden. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je zo'n Z-3 ook aan een DVD aansluiten of Gamecube, ik wil ze namelijk gebruiken in combinatie met mijn projector wanneer ik DVD's speel op een Philips DVD 737.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na dit hele topic zo ongeveer helemaal doorgelezen te hebben ben ik toch erg gek geworden op de Z-680 :9

Ik heb nu de Z-640 en die ben ik nu toch maar is gaan testen na een paar negatieve postings..........Heb aantal nummers op de Z-640 geluisterd en daarna op mijn stereo van 5 jaar oud ( Panasonic AC-AK25 van toen € 260,00).
Jezus wat een verschil zeg....Pfff die logitech Z-640 is echt bagger :r Klinkt gewoon nergens naar....Ik mis gewoon het hele middensegment :'(

Snap niet dat dat me niet eerder is opgevallen |:(

Nu vroeg ik me af of die Z-680 dat wel goed heeft ( moet haast wel met dat vermogen :).....Iemand die mij kan overtuigen tot aankoop van deze set.. Tis tenslotte een hoop geld heh 380 euries....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 oktober 2003 @ 14:34:
ik heb sinds kort de logitech z-560, maar ik kan niet zeggen dat ik alleen maar onder de indruk ben.

ok, het geluid is mooi en DVD's kijken is een verademing, maar ik ben een aantal minpuntjes tegengekomen:

-teveel ruis. ik heb een terratec sixpack daar zou zo goed als geen ruis uit mogen komen? ik denk dat het te maken heeft met die prutskabeltjes die erbij geleverd worden. (zijn ook nog eens te kort :()
-400 Watt?? 160! en dat het geen 400 Watt is hoor je. zo gigantisch hard kan deze set echt niet. door de grote hoeveelheid hoge tonen is het oorverdovend ja...
-er komt een gore ozonlucht uit de speakers bij hoog volume die m'n hele kamer vult! |:(
-THX.. leuk maar bij multimedia-setjes zijn er geen concrete eisen voor. Geld, dat heb je nodig voor een THX-certificaat.

Niet mee eens.
Ik weet niet hoe jij je instellingen heb staan maar ik heb geen last van ruis en hoge tonen ? het is meer bass hier hoor. Wat het geur betreft mischien omdat ie nog nieuw is ? 400 watt ben ik ook niet al te zeker over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ze hebben die dingen opengeschroeft, blijkt minder in te zitten, but who cares, het klinkt erg goed, en voor die prijs krijg je niks beters.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 14:18

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 23:51:
Na dit hele topic zo ongeveer helemaal doorgelezen te hebben ben ik toch erg gek geworden op de Z-680 :9

Ik heb nu de Z-640 en die ben ik nu toch maar is gaan testen na een paar negatieve postings..........Heb aantal nummers op de Z-640 geluisterd en daarna op mijn stereo van 5 jaar oud ( Panasonic AC-AK25 van toen € 260,00).
Jezus wat een verschil zeg....Pfff die logitech Z-640 is echt bagger :r Klinkt gewoon nergens naar....Ik mis gewoon het hele middensegment :'(

Snap niet dat dat me niet eerder is opgevallen |:(

Nu vroeg ik me af of die Z-680 dat wel goed heeft ( moet haast wel met dat vermogen :).....Iemand die mij kan overtuigen tot aankoop van deze set.. Tis tenslotte een hoop geld heh 380 euries....
je kan van een pc setje van 100 euro niet ALLES verwachten he ;)
ik denk dat in zijn segment, de Z-640 één van de beste, zo niet dé beste is...

maar goed... de Z-680 is natuurlijk stukken beter, maar daar is de prijs ook naar

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

vraagje over de Z-540:

zijn er meer mensen die last hebben van ruis/gekraak als ze de fader knop op half zetten?
Als ik de knop helemaal open draai gaat het weg en komt er eindelijk een beetje geluid uit die rearspeakers.

Set staat aangesloten op onboard ALC650.
iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Gebruik jij de ALC650 van je nForce2 mobo met SoundStorm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

De ALC650 van AC97 op mijn Epox mobo:
http://www.epox.nl/english/products/motherboard/4pdai.htm

In Winamp doen de twee rearspeakers het pas als ik de M3D knop indruk en dan ruist ie halverwege niet.

In games dus wel (M3D uitgeschakeld), halverwege (als je geluid gaat verwachten) gaat ie ruisen, helemaal opengedraaid hoor je gewoon het geluid van het spel.

Ligt dat aan de rearspeakers of kan die ALC650 daar wat mee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:29
Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 14:34:

Heb jij jou set bij de wibra gekocht ofzo :P

geintje :)

Ik kan geen ruis ontdekken, bass is imens hard en zuvier, vooral laag. Hoge tonen is gewoon normaal. en die lucht snap ik helemaal niet ?! . Nooit last van gehad.

Kabels zijn idd verrot, daarom heb ik nu nieuwe 10/12 m dikke kabels :9

Kzou hem terug brengen en een nieuwe vragen, want volgens mij is die van jou niet helemaal goed.
Magic666 schreef op 13 October 2003 @ 17:09:
De ALC650 van AC97 op mijn Epox mobo:
http://www.epox.nl/english/products/motherboard/4pdai.htm

In Winamp doen de twee rearspeakers het pas als ik de M3D knop indruk en dan ruist ie halverwege niet.

In games dus wel (M3D uitgeschakeld), halverwege (als je geluid gaat verwachten) gaat ie ruisen, helemaal opengedraaid hoor je gewoon het geluid van het spel.

Ligt dat aan de rearspeakers of kan die ALC650 daar wat mee te maken hebben?
Had ik ook last van.

Moet je maar eens een EAX effect kiezen, dan doen opeens de achterste 2 speakers het wel 8)7 |:(

[ Voor 21% gewijzigd door STIMPPYYY op 13-10-2003 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFlow
  • Laatst online: 24-09 17:43
Ik ben zelf op zoek naar een lekker surround setje voor games en films en aangezien ik toch niet al te veel uit wil geven, zat ik te kijken naar de Z640. Als ik de reacties in deze thread moet geloven en de reviews, zal deze set volledig voldoen aan mijn wensen.

Maar nu is er ook die Logitech X-620 bijgekomen, die ik er met z'n 6.1 ook wel erg goed uit vind zien. Ben best bereid ietsjes meer te betalen voor dat extra speakertje. Tenminste, zolang de geluidskwaliteit minstens zo goed is als de Z640 en hier heb ik tot nu toe echt nog niks over kunnen vinden (op zich wel logisch, aangezien de set nog maar net verkrijgbaar is).

Dus is hier toevallig iemand die dit setje toch wel al 'in actie' heeft gezien (of eigenlijk gehoord)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeeDeeS
CeeDeeS schreef op 10 October 2003 @ 20:45:
Ik vroeg me af of iemand die een Z-640 heeft misschien dat zwarte blokje niet nodig heeft om hem op de tulp aan te sluiten (dus met rood-witte aansluiting aan de ene kant en groen-zwart-geel aan de andere kant).
Want ik kan mijn Z-680 nou niet op de pc aansluiten omdat dit blokje er niet bij zit, en de audioboer waar ik was geweest zei dat ie nog nooit van zoiets had gehoord.

Ik wil hem dan wel overnemen voor een euro of 5 (uiteraard betaal ik ook de verzendkosten).. toch mooi meegenomen als je hem toch niet gebruikt. ;)

Mail even naar j.vanhooff@chello.nl als je me zou willen helpen! BVD
*kickje*

Zou iemand me kunnen helpen aub? Of misschien weet iemand een andere manier om dit op te lossen? (dat je dat blokje ergens kan kopen/bestellen of een andere oplossing?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HELP, HELP wordt een beetje gek 8)7. Na zoveel posts.

Ik heb een soundblast audigy waar ik heel tevreden over ben.

maar welke speakerset gebruik ik het best:

5.1 setje
Ozaki HM-030 (180W RMS) €137.55
Ozaki HM-050 (120W RMS) €127.99
Logistech z640 €77.11

6.1 setje
Logitech x620 €100.79
creative inspire 6700 €113.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
CeeDeeS schreef op 14 October 2003 @ 20:48:
[...]

*kickje*

Zou iemand me kunnen helpen aub? Of misschien weet iemand een andere manier om dit op te lossen? (dat je dat blokje ergens kan kopen/bestellen of een andere oplossing?)
Ja, ik heb dat blokje wel voor je van de Z-640, zo'n rechthoekig dingetje met 2 + 2 gaatjes toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Verwijderd schreef op 15 oktober 2003 @ 10:12:
HELP, HELP wordt een beetje gek 8)7. Na zoveel posts.

Ik heb een soundblast audigy waar ik heel tevreden over ben.

maar welke speakerset gebruik ik het best:

5.1 setje
Ozaki HM-030 (180W RMS) €137.55
Ozaki HM-050 (120W RMS) €127.99
Logistech z640 €77.11

6.1 setje
Logitech x620 €100.79
creative inspire 6700 €113.11
Die laatste 2 vallen af omdat er geen 6.1 ondersteuning op een audigy zit (toch :? )

Die bovenste 3 ook :P. Als je hem echt goed wilt gebruiken neem dan de z680, gewoon niet moeilijk doen en meteen het beste nemen. Kan het ook weer een paar jaar mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeeDeeS
xabre16v schreef op 15 oktober 2003 @ 11:05:
[...]

Ja, ik heb dat blokje wel voor je van de Z-640, zo'n rechthoekig dingetje met 2 + 2 gaatjes toch :?
hij is zwart en rechthoekig ja, volgens mij was het 3 + 2 gaatjes toch?
aan de ene kant zat iig aansluiting voor de rood-witte tulp aansluiting en aan de andere kant voor de groen-zwart-oranje dolby aansluiting, zoals ook te zien op deze foto wat al eerder in dit topic werd geplaatst:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/11000111101010012.jpg

Als jij hem niet meer nodig hebt zou je mij een zeer gelukkig man maken als ik hem van je over mag kopen _/-\o_
Mail me dan even aub, zodat we niet teveel offtopic gaan hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar weken ook de Z-680
Ik heb hem eigenlijk puur voor dvd gekocht.
Voor muziek vind ik hem niet echt geschikt, de bas is veel te aanwezig en is vaak
erg bonkerig. Eigenlijk klinkt de muziek gewoon voor geen meter, maar dat komt misschien omdat ik een Marantz PM7000 en Infinity Ref. MK-II voor muziek heb staan op mijn kamer. Dus voor muziek gebruik ik die.

Verder vind ik hem erg goed klinken voor films, mooi helder geluid, vrij lage bas.
Hij staat nu op m'n slaapkamer, maar daarvoor heb ik hem even in de woonkamer beneden gehad en ik moet zeggen dat ie daar niet meer dan redelijk klonk. Ik bedoel daar voornamelijk de sub, de sats voldoen denk ik wel.

Nog 1 minpuntje: als ik snel van effect verwissel, dwz snel dat knoppie indruk achter elkaar, dan hoor je echt een keiharde klap (is egt schrikken in t hele huis :/ )
Dus daarbij moet je een btje voorzichtig zijn, want das egt niet leuk :(
Nog meer mensen die daar last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
CeeDeeS schreef op 15 October 2003 @ 17:20:
[...]

hij is zwart en rechthoekig ja, volgens mij was het 3 + 2 gaatjes toch?
aan de ene kant zat iig aansluiting voor de rood-witte tulp aansluiting en aan de andere kant voor de groen-zwart-oranje dolby aansluiting, zoals ook te zien op deze foto wat al eerder in dit topic werd geplaatst:
[afbeelding]

Als jij hem niet meer nodig hebt zou je mij een zeer gelukkig man maken als ik hem van je over mag kopen _/-\o_
Mail me dan even aub, zodat we niet teveel offtopic gaan hier :)
Ik heb 'm hier voor me liggen maar hier zitten er toch echt 2 + 2 gaatjes op. Een rode en een witte tulp + een rode en een zwarte mini-jackplug. Geen oranje erbij dus! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeeDeeS
xabre16v schreef op 15 October 2003 @ 20:25:
[...]

Ik heb 'm hier voor me liggen maar hier zitten er toch echt 2 + 2 gaatjes op. Een rode en een witte tulp + een rode en een zwarte mini-jackplug. Geen oranje erbij dus! :?
hmm mjah ik denk dat dan de rode gelijk staat aan wat bij mij groen-zwart is want dat staat voor front-rear, en bij de Z-640 wordt daar dan misschien geen onderscheid in gemaakt :?

PS: de oranje staat hier voor center/subwoofer (staat achterop de pod)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
Hoe zit het met de bass eigenlijk kan deze er ook volledig uit gefilterd worden als bij de creative setjes (die hebben meestal een knop op de sub)

Ik woon namelijk in een huis met houten vloeren en het is niet echt gewild om iedere dag nou dat gebonk in de huiskamer te horen.

Ik kwam namelijk op pag 3 van dit topic een post tegen maar nergens een antwoord.

Het gaat mij er dus om of de sub eigenlijk ook helemaal uit kan en het geluid dus alleen over de speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flippie Flink
  • Laatst online: 21:02
Als je een creative kaartje hebt zit er ook een "surroud mixer" bij en daarmee kan je de bas ook zo goed als weg filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
okay zo goed als nou me mams komt soms al naar boven als ze ook maar wat hoord dus moet er echt cker van zijn dat het niet tot haast niet te horen is anders ken ik het beter niet doen. Hoe graag ik het ook wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nOLoGIc
whocarez schreef op 16 October 2003 @ 19:03:
okay zo goed als nou me mams komt soms al naar boven als ze ook maar wat hoord dus moet er echt cker van zijn dat het niet tot haast niet te horen is anders ken ik het beter niet doen. Hoe graag ik het ook wil
Een goeie koptelefoon doet wonderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whocarez schreef op 16 October 2003 @ 16:29:
Hoe zit het met de bass eigenlijk kan deze er ook volledig uit gefilterd worden als bij de creative setjes (die hebben meestal een knop op de sub)

Ik woon namelijk in een huis met houten vloeren en het is niet echt gewild om iedere dag nou dat gebonk in de huiskamer te horen.

Ik kwam namelijk op pag 3 van dit topic een post tegen maar nergens een antwoord.

Het gaat mij er dus om of de sub eigenlijk ook helemaal uit kan en het geluid dus alleen over de speakers
Je kan dmv een draaiknop de volumes apart instellen van de sub, surroundspeakers of het geheel. Je kan de sub dus ook helemaal uitzetten.
Alleen klinkt het dan voor geen meter meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een week de Z680.
Erg leuk setje, prachtig geluid.

Maar.......

Er zit ruis in. Het is niet veel en niet heel storend. Als ik alle kabels eruit haal blijft het ruisen. Mijn computer maakt meer lawaai dus ik hoor het niet als die aanstaat maar als mijn computer uit staat hoor ik zachte ruis. Ook met kabels eruit.
Deze ruis komt van alle boxen. Ik heb pod versie 1.12 , dus daar ligt het niet aan.

Ik heb de subwoofer + pod en een box verplaatst naar een andere ruimte en daar aangesloten maar ook daar ruist het.

Het is absoluut een lekkere set, prachtig geluid maar had verwacht dat hij als hij geen muziek speelt wel helemaal stil is. Dit is hij dus niet. Op standby is alles wel stil trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgensmij heeft iedereeen wel een beetje ruis. Sommige vinden het niet storend andere wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja je zal er maar mee moeten leven met de ruis. ik heb er ook best veel last van als ik ff niks aan heb staan. Je zou verwachten dat je voor zo`n dure set wel fftjes de ruis er uit kunnen halen. Zit trouwens wel vrij dicht bij de boxjes, maar ik ga ff verder van het Dts geluid genieten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
kan wel janken, zojuist een z680 gekocht.

mooi geinstalleerd ... lijkt de 'punt' in het midden van mn center te bewegen, tis net een kraaltje om een staafje ... schuift gwn 1 a 2cm naar binnen. en ja natuurlijk werkt mn center dan ook niet ... echt kan wel janken, kijk er al zolang naar uit ... is dat door mijzelf nog te fixxen of moet ik morgen terug naar de winkel en een nieuwe claimen?

[edit:] open geschroefd, bleek draadje los te zitten. vast geschroeft en werken! :D

[edit 2:] mjah niet dus, de spoel die erin zit moet dus niet los zitten (was te voorspellen) ik neem ehm morgen mee terug en claim een nieuwe.

[ Voor 27% gewijzigd door Tristan op 04-11-2003 23:35 . Reden: fixxed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:17
Ik heb op dit moment een oude Creative fps 2000 digital. Nu de Logitech z640's erg goedkoop zijn twijfel ik. Ik twijfel echter aan de kwaliteit van de 640 ten opzichte van mijn oude set. Die fps 2000 was ook populair dus ik denk dat er hier wel mensen zitten die een aardige vergelijking kunnen maken.

Tevens kan ik er niet achter komen op de 640 ook met zo'n digitale kabel aangesloten kan worden op mijn Audigy. Of wordt de set aangesloten via een front en rear kabel?

Laatste vraag, mischien wel beetje off-topic, maar wat zou ik nog voor die fps 2000 set kunnen vragen. Alles zit er nog bij, speaker standaards, bekabeling en de speakers doen het nog uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
De Z-640 kan enkel analoog worden aangesloten dermate van 3 (groen/zwart/geel) mini-jackpluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:10

PoweRoy

funky!

* PoweRoy heeft een kiss dvd speler en ja het heeft geen ingebouwde versterker... :(
voor een surround set moest ik eerst dus een versterker en dan nog de speakers kopen :+ katsjing
totdat mijn ook op de z-680 viel _O_ met optical in en hij kan decoderen :)
alleen ik vind hem nog prijzig(me is krent). hij komt dan op mijn kamer te staan(4x3m) aangesloten op dvdspeler(kiss dp-500 _O_) en tv van 55cm :)

is dit aan te raden of zal ik wachten totdat een beter/goedkoper setje uitkomt :?

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo besten mensen ik ben van plan binnekort de logitech Z-680 aan te schaffen.
ik wou graag even weten welke geluidskaart ik daar het beste voor kan aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 14:38:
hallo besten mensen ik ben van plan binnekort de logitech Z-680 aan te schaffen.
ik wou graag even weten welke geluidskaart ik daar het beste voor kan aanschaffen?
Als je echt audiofiel bent, past een Audigy 2 daar heel goed bij. :) Maar een Creative Live! 5.1 kaartje is ook goed.

Ik persoonlijk hoor geen verschil tussen beide geluidskaarten. Ik merk het alleen in m'n portemonnee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 00:16
Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 14:38:
Bij zo'n mooie set, met uitstekend geluid hoort natuurlijk een erg goede geluidskaart...

een TerraTec Aureon 5.1 Sky of 7.1 Space (7.1 is overbodig maarja) produceren erg goed geluid, ondersteunen games erg goed (hebben ook EAX1 & 2 etc) hebben erg goed geluid door 4G sound en hebben tegenwoordig erg goede drivers.

top kaartjes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

Ik heb vorige week mijn Z560 geannuleerd bij Xenon (is opeens moeilijk te krijgen hier in Enschede) en ik heb een paar euri extra van de bank gehaald om de Z5300 te kopen. Hiervoor had ik een paar simpele 180w boxen wat dus geen surround was etc en mijn subwoofer sloeg steeds op hol. Ik heb niet in de winkel naar de verschillen tussen de Z680 (was er nog) en de Z5300 geluisterd maar ik sta echt versteld van hoe deze set presteert zeg. Echt on-ge-lo-ve-lijk mooi (moet er dus wel bij zeggen dat ik niet eerder zo'n set heb gehad).

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
hmmm, ok logitech gebeld. het volgende is mij verteld: ik moet de pluggen van mn kabel naar mn pc afknippen (6 in totaal dus) en die opsturen naar zwitserland met wat geg. (en eventueel indien mogelijk mn afstandsbediening mee sturen)

Zodra die ontvangen zijn krijg ik een hele nieuwe set terug opgestuurd. (volgens die telefonist)

Lijkt me heeeeeel sterk want alleen mn center is kapot de rest werkt perfect.
En als ik geluk heb kan ik mn center nog fixxen door wat bizon lijm erin te mikken. En als ik dan bij de mediamarkt een nieuwe kabel koop heb ik dus 2 setjes!

Klopt dit?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

Piksa schreef op 06 november 2003 @ 00:41:
hmmm, ok logitech gebeld. het volgende is mij verteld: ik moet de pluggen van mn kabel naar mn pc afknippen (6 in totaal dus) en die opsturen naar zwitserland met wat geg. (en eventueel indien mogelijk mn afstandsbediening mee sturen)

Zodra die ontvangen zijn krijg ik een hele nieuwe set terug opgestuurd. (volgens die telefonist)

En als ik geluk heb kan ik mn center nog fixxen door wat bizon lijm erin te mikken. En als ik dan bij de mediamarkt een nieuwe kabel koop heb ik dus 2 setjes!

Klopt dit?!
of je koopt een kabel bij de mediamarkt die je dan doormidden knipt.. vreemde bedoening met kabels doorknippen enzo... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
schijnlijk doen ze dat omdat je het set je dan in feite niet meer kan gebruiken ... en misschien de achterliggende gedachten dat het teveel moeite is om een nieuwe kabel te kopen ... maar zal je dadelijk zien, knip ik hem los is het een speciale kabel met vage draadjes erin enz. we shall see :)

Anyway, zou wel lol zijn als ik 2 setjes dan heb :P omg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja en nee. Je moet alle stekkertjes eraf knippen en opsturen zoals Logitech dat je gemaild heeft. Dan krijg je echt een hele nieuwe set toegestuurd. Zodra een van de stekkertjes niet meer klopt (dus ze zijn niet van Logitech afkomstig), dan kan je fluiten naar je nieuwe set. Logitech heeft wat dat betreft een zeer goeie service en willen dit dan ook hoog houden. De stekkertjes zijn echt niet dezelfde die je kan kopen in de winkel (MediaMarkt in dit geval). Bij een defecte ramplank van Logitech moet je ook de stekker en de pootjes mee sturen. Bij een defecte draadloze muis het stekkertje van de ontvanger en het batterijklepje van de muis opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Robin Vreuls schreef op 06 november 2003 @ 01:08:
[...]
....Zodra een van de stekkertjes niet meer klopt (dus ze zijn niet van Logitech afkomstig), dan kan je fluiten naar je nieuwe set. ....
zoiets dacht ik al, maar wat is er dan anders aan? et lijkt mij op het oog gwn 3.5mm ofzo ... en jah ik stuur zeker de orgienele op, kwil eenn nieuwe center speaker:D

[ Voor 39% gewijzigd door Tristan op 06-11-2003 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:10

PoweRoy

funky!

Piksa schreef op 06 november 2003 @ 00:41:

Klopt dit?!
had ik ook bij mijn keybord maar had kabels nog niet opgestuurd of had nieuwe set al binnen :/ :)

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
8)7 8)7 hmmm als dat zo was heb ik net voor nix mn kabel lopen verknippen

[edit] zojuist 3 nieuwe kabels gekocht, et werkt perfect! welliswaar 3 losse kabels ipv 1 aan elkaar gebonden van logitech maar das lekker boeie.

Nu alleen nog mn center fixxen met wat lijm en ik heb 2 setjes. loll :?

[ Voor 61% gewijzigd door Tristan op 06-11-2003 20:27 . Reden: humor ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Vriend van mijn had left rear opgeblazen geloof ik. Moest eigenlijk ook de kabels doorknippen en opsturen. Voordat ie ze opgestuurd had, had ie de nieuwe set al binnen. Een andere maat is een elektro monteur en die repareert nu die oude set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Om even terug te komen op mijn eerdere vraag over de 640. 3 analoge jack aansluitingen? Zover ik weet heeft mijn Audigy er maar 2, een line out en rear out. Tevens heeft een Audigy een digital out, dat is 1 aansluiting.

Vertel me dus eens hoe ik die 640 dan wel niet moet aansluiten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
ik meen als je je instellingen goed heb gezet dat hij van de een 3de uitgang ook een 'out' maak dus kan je hem gwn goed aansluiten.

[mwah nogmaals editten] mn center is gelijmd :D nu nog effe vanaaf flink testen kijken of tie echt zonder 'dikke ruis' werkt en niet kraakt. maar er komt iig geluid uit.

Als dat zo is heb ik 2 setjes binnenkort. Mwah kan ik er 1 verkopen 8)

[ Voor 51% gewijzigd door Tristan op 07-11-2003 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Dus als ik het goed begrijp, bel je op naar logitech en zeik je dat je z680 niet werkt en je krijgt een nieuwe :S btje vaag dit. Ik ga zo ook maar bellen, ook al heb ik geen z680. Eens kijken of ik een z680 krijg :P
[edit]

Btw je kan toch ook gewoon zeggen dat je z560 box ofzo het niet doet, moggen zei wel zeggen dat je kabel etc.. moet gaan opsturen, maar ondertussen dat jij dat niet doet hebben zei al een bestelling neer gezet om aan je huis af te leveren.

[ Voor 37% gewijzigd door STIMPPYYY op 07-11-2003 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

STIMPPYYY schreef op 07 november 2003 @ 13:29:
Dus als ik het goed begrijp, bel je op naar logitech en zeik je dat je z680 niet werkt en je krijgt een nieuwe :S btje vaag dit. Ik ga zo ook maar bellen, ook al heb ik geen z680. Eens kijken of ik een z680 krijg :P
[edit]

Btw je kan toch ook gewoon zeggen dat je z560 box ofzo het niet doet, moggen zei wel zeggen dat je kabel etc.. moet gaan opsturen, maar ondertussen dat jij dat niet doet hebben zei al een bestelling neer gezet om aan je huis af te leveren.
Het lijkt me heel suf als dit idd zo het geval is; denk eerder dat je je bon oid moet overleggen zodat je kan aantonen dat je hem daadwerkelijk heb gekocht (serienummer?). Misschien dat we wat meer info (lees: serienummers ;)) kunnen krijgen van de mensen die dit dus hebben gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
tuurlijk heb ik mn serienummer opgegeven en stuur ik mn bon mee :)

• Tristan
benk weer, hoe krijg ik et voor elkaar om mn thx instellingen opgeslagen te laten staan ... dus zodat gwn mn instellingen (afstand boxxen enz) ingevuld blijven staan.

et lijkt wel bij elke reset van de pc dat tie ook de thx instellingen reset...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die weet of ik de Z-680 nog ergens kan kopen? Liefst onder de 400 euro en in het midden van het land. Geen webwinkel, ik wil hem ophalen. Ik heb alle winkels op de 1ste pagina in de pricewatch gebeld maar ze hadden hem niet op voorraad door de slechte levering van logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:46
Een week geleden zag ik er nog 1 staan bij dimensions (r'dam), daar is hij volgens de website wel prijzig €405,-

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds gisteren de trotse eigenaar van een Z-680 :P
Heel Utrecht doorgestruint, bij MyCom kreeg ik een lul verhaal dat Logitech hem niet meer maakte ... Tuurlijk :(
Bij Computerland hadden ze hem niet meer, Bij Dynabyte wassie 449. Dus als laatste hoop MediaMarkt. En ja hoor daar hadden ze hem voor 478 :) Gelijk effe een audigy 2 ZS kaartje erbij gekocht. En gaan ! Ik ben zeer blij met het geluid. De bass is wel erg hard moet ik zeggen. Maar wel mooi vol geluid.

Is er nog voordeel als ik hem digitaal aansluit, ipv van met die 3 stekkertjes? Of is dit goed zo ?

En zijn er verder nog mooie tips?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 15:35:
Ik ben sinds gisteren de trotse eigenaar van een Z-680 :P
Heel Utrecht doorgestruint, bij MyCom kreeg ik een lul verhaal dat Logitech hem niet meer maakte ... Tuurlijk :(
Bij Computerland hadden ze hem niet meer, Bij Dynabyte wassie 449. Dus als laatste hoop MediaMarkt. En ja hoor daar hadden ze hem voor 478 :) Gelijk effe een audigy 2 ZS kaartje erbij gekocht. En gaan ! Ik ben zeer blij met het geluid. De bass is wel erg hard moet ik zeggen. Maar wel mooi vol geluid.

Is er nog voordeel als ik hem digitaal aansluit, ipv van met die 3 stekkertjes? Of is dit goed zo ?

En zijn er verder nog mooie tips?
Heb hem oook digitaal aangeslote, werkt eens stuk beter met films enzo, aangeziemn je dan ook DTS hebt. En waarom zou je anders een digitaal setje kopen :P. Maar heb je hem nou voor 478 euro?? moet het niet €378,- zijn??

Ook nog een vraagje, heb nu setje aangelsoten op mijn nforce2 soundstorm, maar kan ook aan een audigy2 komen, is het geluid daarbeter van of zal het niet zoveel uitmaken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 17:23:
[...]

Heb hem oook digitaal aangeslote, werkt eens stuk beter met films enzo, aangeziemn je dan ook DTS hebt. En waarom zou je anders een digitaal setje kopen :P. Maar heb je hem nou voor 478 euro?? moet het niet €378,- zijn??

Ook nog een vraagje, heb nu setje aangelsoten op mijn nforce2 soundstorm, maar kan ook aan een audigy2 komen, is het geluid daarbeter van of zal het niet zoveel uitmaken??
Ja typfoutje, moet 378.- zijn. Dan moet ik dus maar effe een digitale kabel kopen, want die zat er niet bij. Niet bij mijn Audigy 2 ZS en ook niet bij mijn Z-680 :(
Geen idee wat zo'n ding kost eigenlijk, iemand ?

Wat betreft de geluidskwaliteit wat je vroeg _/-\o_ AUdigy 2 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 11:50
Hallo
Mijn speakers zijn van het weekend weer eens kapot gegaan. Helaas geen garantie meer.
Ik ben gaan zoeken naar nieuwe speakers en mijn oog is op de 2.1 setjes gevallen nm. de Z-5 en de Z-2200.
De speakers worden vooral voor muziek gebruikt (vandaar 2.1) en af en toe een spelletje (+- 5 uur per week)
Het gaat mij vooral om de geluidskwaliteit en de prijs maakt mij niet zoveel uit zolang het natuurlijk niet te gek wordt!
Welke zouden jullie mij (nog meer) aanraden?
Ik ga ze denk ik op de HCC beluisteren. Hebben jullie nog tips waarop ik moet letten?

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
lang verhaal kort te maken, ik heb dooor logitech en een nieuwe center speaker en een hele nieuwe set gehad.

Ik verkoop dus mn tweede set. prijs weet ik nog niet maar je kan me contacten via e-mail.

pixxa@xgn.nl

Laat maar horen of je intresse heb. En als je het niet vertrouw wil ik je het hele verhaal wel uit-typen maar tis nu een beetje laat ervoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Piksa schreef op 17 november 2003 @ 01:01:
lang verhaal kort te maken, ik heb dooor logitech en een nieuwe center speaker en een hele nieuwe set gehad.

Ik verkoop dus mn tweede set. prijs weet ik nog niet maar je kan me contacten via e-mail.

pixxa@xgn.nl

Laat maar horen of je intresse heb. En als je het niet vertrouw wil ik je het hele verhaal wel uit-typen maar tis nu een beetje laat ervoor. ;)
wel een verdacht emailadresje hoor :P :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom er nu achter dat ik een Digital Out kabeltje moet hebben voor naar mijn Z-680. Welke raden jullie aan, hoe duur waar te halen etc. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 12:19:
Ik kom er nu achter dat ik een Digital Out kabeltje moet hebben voor naar mijn Z-680. Welke raden jullie aan, hoe duur waar te halen etc. ?
zit die niet in de doos dan? lijkt me stug aangezien die set niet goedkoop is enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

py.mosjuh schreef op 17 november 2003 @ 12:48:
[...]

zit die niet in de doos dan? lijkt me stug aangezien die set niet goedkoop is enzo
Nope, zat niet in de doos :'( in het boekje stond ook heel leuk

U moet een optische of Coaxiale Kabel aanschaffen om de optische en coaxiale aansluiteingen te kunnen gebruiken. U vind deze in de meeste detailhandels voor Consumenten elektronica

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook in het bezit van een Logitech z-680 setje.

Ik heb speakerset analoog aangesloten op mijn "Audigy Player" kaart.
Als ik em digitaal aansluit heb ik alleen geluid uit de front speakers.

Is het nu verstandig om een audigy2 aan te schaffen zodat ik de 3 analoge kabeltjes kan aansluiten, inplaats van 2 op de 1e audigy kaart of maakt het weinig uit kwa geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 16:21:
Ben ook in het bezit van een Logitech z-680 setje.

Ik heb speakerset analoog aangesloten op mijn "Audigy Player" kaart.
Als ik em digitaal aansluit heb ik alleen geluid uit de front speakers.

Is het nu verstandig om een audigy2 aan te schaffen zodat ik de 3 analoge kabeltjes kan aansluiten, inplaats van 2 op de 1e audigy kaart of maakt het weinig uit kwa geluid?
Heel appart ik heb nu net me digitale kabel gekocht. En aangesloten op mijn Soundblaster Audigy 2 ZS en ik hoor bij die channel test alleen. Front Lef en Front Right. Dus ongeveer hetzelfde als de vorige poster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 16:54:
Heel appart ik heb nu net me digitale kabel gekocht. En aangesloten op mijn Soundblaster Audigy 2 ZS en ik hoor bij die channel test alleen. Front Lef en Front Right. Dus ongeveer hetzelfde als de vorige poster
Als je die speakertest doet hoor je dan ook de center-speaker, en kan je nu je die speakers digitaal hebt aangesloten ook op "6 ch direct" zetten ?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 17:01:
[...]

Als je die speakertest doet hoor je dan ook de center-speaker, en kan je nu je die speakers digitaal hebt aangesloten ook op "6 ch direct" zetten ?
Hij staat op Input: Coax
En ik hoor alleen bij Channel Test 'Front Left, Front Right' dus geen center en rear speakers :(

Toch heb ik net effe Blade II erin gepropt en dan hoor ik gewoon geluid van achteren komen, dus kogels van achteren die naar voren gaan. Maar ik zou het graag nog effe goed testen. Zijn er misschien bepaalde samples?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 17:09:
[...]

En ik hoor alleen bij Channel Test 'Front Left, Front Right' dus geen center en rear speakers :(

Toch heb ik net effe Blade II erin gepropt en dan hoor ik gewoon geluid van achteren komen, dus kogels van achteren die naar voren gaan. Maar ik zou het graag nog effe goed testen. Zijn er misschien bepaalde samples?
Probeer deze url eens http://www.logitech.com/i...ountryid=12&languageid=13 Ik heb de Dolby Digital optie ook helemaal niet ertussen staan bij Effect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 17:09:
[...]

welke boxeninstellingen heb je erin staan? als je 2.1 hebt staan hoor je (duh) geen center en rear speakers (doet ie bij mij ook niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

py.mosjuh schreef op 17 november 2003 @ 17:19:
[...]

welke boxeninstellingen heb je erin staan? als je 2.1 hebt staan hoor je (duh) geen center en rear speakers (doet ie bij mij ook niet)
Op 5.1 Je ziet hem zelfs op dat plaatje weergeven dat er nu geluid uit de center speaker hoort te komen. Ik hoor alleen F Left en F Right, ook geen Subwoofer. Kheb net ook nog de laatste driver gedownload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:46
Ik heb m'n audigy 1 ook met de coax aan me receiver hangen en in dat testproggie van creative laat ie idd enkel links + rechts horen, terwijl wel de center+rears "oplichten". Dat komt omdat dat creative prog geen 5.1 geluids spoor gebruikt voor die test, maar losse wave files.

[ Voor 5% gewijzigd door Razkin op 17-11-2003 17:50 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
rikgoodhart schreef op 17 november 2003 @ 01:22:
[...]
wel een verdacht emailadresje hoor :P :P :9
Mwah tis mn pop3 accountje van mn eigen site die nu offline is :) (geen zin meer) dus nix mis mee..

ander mn nieuwe site:

pixxa@squad3k.com
of anders,

mn chello: mvanbokkem@chello.nl

kies maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 17:37:
[...]

Op 5.1 Je ziet hem zelfs op dat plaatje weergeven dat er nu geluid uit de center speaker hoort te komen. Ik hoor alleen F Left en F Right, ook geen Subwoofer. Kheb net ook nog de laatste driver gedownload
Welke drivers/surround mixer blaat van creative heb je eigenlijk aangezien je een Audigy 2 ZS hebt?

De meuktracer geeft de 3.10.31 versie drivers aan: klik.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.