Das afhankelijk van je geluidskaart. NVidia kan dan met DICE wel meer kanalen dan stereo gebruiken.Mizitras schreef op 02 september 2003 @ 17:37:
(3-jaar al en Logitech heeft nog steeds geen andere/nieuwere 5.1-set. Vreemd)
[...]
Conclusie: Het surround sound dat EAX, A3D of DS3D genereert kan je met de Z-680 (digitaal) op je buik schrijven?
Klopt...de SoundStorm in de nForce 2 maakt van EAX 1.0, EAX 2.0 en DS3D netjes Dolby Digital
Ok we weet het probleem met mijn setje: Ik heb de Logitech Z-680 met een Terratec 5.1 Fun gecombineerd alles klinkt opzich wel oke maar als ik een dvd wil kijken en ik schakel SPDIF in bij Powerdvd of Windvd stopt het geluid ineens en het beeld versnelt heel erg snel (net of de film aan het doorspoelen is) weet iemand hoe dit kan ? , hij zou dan op de Logitech controller op Dolby Digital of DTS moeten springen.
ps: SPDIF staat ook ingeschakeld in de control panel van Terratec zelf
ps: SPDIF staat ook ingeschakeld in de control panel van Terratec zelf
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Doet de Audigy 2 Ex dat ook?
(sorry voor de oneliner
)
(sorry voor de oneliner
het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.
&Cyb schreef op 02 September 2003 @ 18:10:
[...]
Das afhankelijk van je geluidskaart. NVidia kan dan met DICE wel meer kanalen dan stereo gebruiken.
Hahahaha+schreew&ween.Door [KGB]Beria - Tuesday 02 September 2003 19:24
[...] Klopt...de SoundStorm in de nForce 2 maakt van EAX 1.0, EAX 2.0 en DS3D netjes Dolby Digital
Zo kom ik er dus moeizaam toe. Ik kan toch geen ander moederbord gaan kopen zeker?
(Heb Intel CPU)
"Afhankelijk van je geluidskaart"
Ik noem er enkele: terratec, creative audigy, hercules, philips, turtle beach, isis en Digifire (of mss zijn die vna hercules).
Het is niet dat je bij de fabrikant ziet op hun website of dit EAX geuid met een geluidskaart dan wordt "geëxtraheerd'" naar +stereo geluid.
Enig idee buiten deze specifieke AMD on-boad chipset van juist Nforce moederborden, welke geluidskaarten/fabrikanten dit ook kunnen???
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
@Mizitras,
waarom gebruik je niet gewoon analoog?
Spdif heeft zover ik weet niet echt veel nut bij pc games.
Nou eigenlijk niet, als ik de sub onder me buro zet dan gaat de bass helemaal niet diep ??? heel vreemd, als ik 'm naast me buro zet dan heb ik wel een heerlijk diepe en volle bass.RonaldMade schreef op 02 September 2003 @ 17:40:
[...]
Das idd een bagger positie voor je sub, bij mij kan hij niet op de grond (vanwege ruimte gebrek) dus staat ie op 1 lagere buroplank, en de voorste zijn idd, zo'n 2 meter, voor sommige (zoals ik) is het lang genoeg en voor de andere weer net niet.
Tip: probeer veel posities uit voor je sub, op de ene plek klinkt ie veel beter dan op de andere!
Heb nu de Z-680 hier staan alleen 1 groot nadeel: Die sub kan niet zacht genoeg, dit is zo kut omdat ik maar een klein kamertje heb. Als ik hem op 1 streepje zet gaat ie eigenlijk al TE hard. Kan ik dit oplossen met een equalizer op de pc?? of instelling op de pod??
Als een god in Nijmegen.
ja als je dat matrix knopje niet indrukt dan werkt de centerspeaker niet maar als ik hem wel indruk dus wel.xabre16v schreef op 02 September 2003 @ 12:29:
[...]
Dat Matrix knopje schakelt ook de center speaker uit en zorgt inderdaad voor minder 'harde' bassen, bij muziek/mp3 erg prettig
Is het trouwens beter om die center speaker wel te gebruiken bij een console?
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Omdat ik geen DTS-decoder nodig heb voor games -> DVD (video) speel je namelijk nietCyb schreef op 03 September 2003 @ 01:07:
@Mizitras,
Rede 2: is beter voor op een eventuele DVD-speler/tv aan te sluiten.
Waarbij de Z-640 op niet 'zoveel' is aan te sluiten.
Dus, ik blijf erbij:
EAX, kan dat niet deftig worden gesimuleerd (desnoods via software) omdat toch uit de Z-680 te krijgen? Of welke geluidskaart doet dat dan?
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
1) Is uitgefloten geweest dat idee. Maar ongefundeerd.Verwijderd schreef op 04 september 2003 @ 08:46:
waarom sluit je hem niet dubbel aan? zowel analoog als digitaal?
2) Als dit 100% gaat zonder ruis op de lijn (digitaal) komende an de analoge lijn omdat die er ook aanhangt...ja, waarom dan niet hé.
(Ik kijk even niet na op de site welke kabels meegeleverd)
Dus dan gewoon:
- 1x digitale kabel naar de sub
- 3-jacks voor het analoge geluid naar de sub
Ok, m'n very very allerlaatste vragen dan, en dan bestel ik hem ONMIDDELLIJK als er een antwoord staat:
- Tegelijk aansluiten -> geen geruis op de digitale lijn komende van de analoge tijdens playback?
- Is slechts 3x jack + 1x digitaal naar sub wat me dat kost? (plus analoog vanuit sub naar satelietjes uiteaard, maar die zitten bijgeleverd neem ik aan)
- EAX/D3D wordt dan naar de analoge output geduwd. Verwerkt de computer (software) dit dan tot een 5.1 analoge sound of doen doet de decoder van de Z-680 dat dan?
En das écht alles wat ik nog wilde weten, dankuwel graag gedaan medetweakers
Ik wil enkel 'voorbereid' zijn en eventuele verasingen of teleurstellingen voorkomen.
[ Voor 9% gewijzigd door Mizitras op 05-09-2003 19:43 ]
- neeMizitras schreef op 05 September 2003 @ 19:41:
[...]
- Tegelijk aansluiten -> geen geruis op de digitale lijn komende van de analoge tijdens playback?
- Is slechts 3x jack + 1x digitaal naar sub wat me dat kost? (plus analoog vanuit sub naar satelietjes uiteaard, maar die zitten bijgeleverd neem ik aan)
- EAX/D3D wordt dan naar de analoge output geduwd. Verwerkt de computer (software) dit dan tot een 5.1 analoge sound of doen doet de decoder van de Z-680 dat dan?
- alle nodige kabels zitten erbij (coax, 3x 3.5mm en optisch)
- als je de z680 met de 3x3.5mm (analoog) aansluit op je EAX geluidskaart heb je gewoon EAX over alle speakers. Dat wordt dan door software/hardware van je geluidskaart gedaan, speakers doen dat nooit.
Verwijderd
Hoi, ik heb mijn z-680 sinds een week nu en mijn rearspeakers werken totaal niet, ook niet als ik op testknop drukt, heb al alles geprobeerd. Heeft iemand ook soortgelijk (groot) probleem?
Heb je de AV FAQ; Veelgestelde vragen al helemaal doorgelezen? Je probleem zul je aan de hand van die FAQ wel kunnen oplossen. Als het dan nog niet lukt (wat me overigens sterk lijkt), kun je je vraag opnieuw stellen en erbij zetten wat je al dan niet geprobeerd hebt.Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 14:55:
Hoi, ik heb mijn z-680 sinds een week nu en mijn rearspeakers werken totaal niet, ook niet als ik op testknop drukt, heb al alles geprobeerd. Heeft iemand ook soortgelijk (groot) probleem?
waarom kiezen mensen voor de logitech Z-680 als je ook versterker+boxen kan doen? Dit is geen flame maar een brandende vraag die ik wel eens wil weten
If it aint broke, fix it till it is!
vind jij maar eens een versterker (eventueel met THX certificatie) die dpl2 kan decoderen en bijbehorende speakers voor <400,-Venxir schreef op 07 September 2003 @ 15:52:
waarom kiezen mensen voor de logitech Z-680 als je ook versterker+boxen kan doen? Dit is geen flame maar een brandende vraag die ik wel eens wil weten
het is dus puur een prijs/kwaliteit afweging imho
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Verwijderd
Ik had ook nog een vraagje om te stellen 
Een redelijk aantal DTS films zijn DTS 6.1, wordt dat door de decoder netjes naar 5.1 geencodeerd of werkt het dan gewoon niet?
Een redelijk aantal DTS films zijn DTS 6.1, wordt dat door de decoder netjes naar 5.1 geencodeerd of werkt het dan gewoon niet?
Aangezien 6.1 ~ 5.1+ is met 'wat' extra geluid door nog een box, lijkt me dat ook gewoon 'genegeerd' te worden of doorgegeven naar de twee aanliggende boxen.Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 16:29:
Ik had ook nog een vraagje om te stellen
(Verschil hoorbaar?)
Ik hoop dinsdag te horen of mijn Z-680 gereed is om af te halen
Verwijderd
Ik ben supercontent van de support van Logitech. Na 3 mails kreeg ik deze...
Geachte heer Dewaele,
Dank u voor uw interesse in Logitech.
Ik heb inmiddels een order aangemaakt om uw produkt voor u te vervangen. Ik
verzoek u het volgende adres op een envelop met postzegel te schrijven:
Logitech Europe SA
Customer Support RMA: AB1107093
Moulin du Choc
1122 Romanel sur Morges
Switzerland
Gaarne zou ik zien dat u de volgende onderdelen in deze envelop stopt:
* Alle stekkers van de hele set (zonder kabels eraan)
* De afstandsbediening
Zodra wij dit binnen hebben, sturen wij u het nieuwe produkt. Deze
procedure zou in twee tot drie weken afgehandeld moeten zijn. De rest van
de set kunt u in principe gewoon weggooien.
Met vriendelijke groet,
Almar Bulters
Logitech Europe SA Technical Support
Dus ik moet nu enkel mijn stekkers opsturen ipv de hele set terwijl de 5 speakers nog werken, mor de sub niet. IK heb dus nu 5 reserveboxen
En ik krijg een volledig nieuwe set.
Ps; mijn prob was dus dat de rears niet werken (ligt aan de sub, niet aan de seakers, want die werken)
Geachte heer Dewaele,
Dank u voor uw interesse in Logitech.
Ik heb inmiddels een order aangemaakt om uw produkt voor u te vervangen. Ik
verzoek u het volgende adres op een envelop met postzegel te schrijven:
Logitech Europe SA
Customer Support RMA: AB1107093
Moulin du Choc
1122 Romanel sur Morges
Switzerland
Gaarne zou ik zien dat u de volgende onderdelen in deze envelop stopt:
* Alle stekkers van de hele set (zonder kabels eraan)
* De afstandsbediening
Zodra wij dit binnen hebben, sturen wij u het nieuwe produkt. Deze
procedure zou in twee tot drie weken afgehandeld moeten zijn. De rest van
de set kunt u in principe gewoon weggooien.
Met vriendelijke groet,
Almar Bulters
Logitech Europe SA Technical Support
Dus ik moet nu enkel mijn stekkers opsturen ipv de hele set terwijl de 5 speakers nog werken, mor de sub niet. IK heb dus nu 5 reserveboxen
En ik krijg een volledig nieuwe set.
Ps; mijn prob was dus dat de rears niet werken (ligt aan de sub, niet aan de seakers, want die werken)
Nou, wauw!
Heel fijn dat je die Logitech Z-640 hebt gekocht, maar vertel er dan ook je ervaringen bij, zodat wij er allemaal wat aan hebben. Zie ik ook de richtlijnen in de startpost.
Hey, er is weer leven in dit topique 
Ik wil nog steeds een paar spikes onder mijn sub zetten. Heb van die inboor dingen vd Conrad. Bij mijn Yamaha set is dit goed gelukt, alleen kon ik de 640 sub niet goed open krijgen om te kijken waar ik de spikes kon boren.
Heeft iemand een methode om de sub goed open te krijgen zodat ik kan zien waar ik de busjes in kan boren?
Ik wil nog steeds een paar spikes onder mijn sub zetten. Heb van die inboor dingen vd Conrad. Bij mijn Yamaha set is dit goed gelukt, alleen kon ik de 640 sub niet goed open krijgen om te kijken waar ik de spikes kon boren.
Heeft iemand een methode om de sub goed open te krijgen zodat ik kan zien waar ik de busjes in kan boren?
Ìk ben van plan om de Logitech Z 680 te kopen , met dit plan loop ik al een maand !
Het enige wat me tegen houd is de prijs !
De prijs van dit ding is al heel lang onveranderd gebleven (ong 380 euro ) , dit vind ik net iets te veel.
Als hij 350 was had ik hem wel gehaald ( ja sorry beetje zeikerig maarja ) .
Nou staat er bij de Pricewatch een winkel die hem voor 350 verkoopt bij mij in Rotterdam , alleen is die al 3 weken niet in voorraad.
Waarschijnlijk is het een marketingstunt , want als je belt ofdat ze hem al weer hebben zeggen ze gelijk dat ze een andere aanbieding hebben met een audigy 2 en Creative.
Mijn vraag is nu : Weet iemand ofdat de prijs van de Z680 binnenkort verlaagd gaat worden ?
De prijs van dit ding is al heel lang onveranderd gebleven (ong 380 euro ) , dit vind ik net iets te veel.
Nou staat er bij de Pricewatch een winkel die hem voor 350 verkoopt bij mij in Rotterdam , alleen is die al 3 weken niet in voorraad.
Waarschijnlijk is het een marketingstunt , want als je belt ofdat ze hem al weer hebben zeggen ze gelijk dat ze een andere aanbieding hebben met een audigy 2 en Creative.
Mijn vraag is nu : Weet iemand ofdat de prijs van de Z680 binnenkort verlaagd gaat worden ?
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
ZOu het niet weten, maar wat maken die 30 pleuro nou uit
! j/k
Sorry als de vraag al eerder is voorgekomen maar toch. Ik wil graag een hele goede 51 Hi-Fi set. Ik ben dus bezig met versterkers en allemaal aparte speakers en een sub enzo.
Nu is dit allemaal harstikke duur en voor de 380.- die de Z-680 kost, kan ik alleen een versterker kopen. Met andere woorden, voor de prijs van de Z-680 kun je geen goede Hi-Fi set halen.
Nu is dus mijn vraag: Kan de Z-680 qua prestaties goed meekomen met een beetje Hi-Fi setje.
[edit]
Nog 1 ding, ik vind de afstandbediening niet fantastisch, kan ik deze ergens loskrijgen (bijv bij Logitech) als ik hem tijdens een modpoging sloop ?
Nu is dit allemaal harstikke duur en voor de 380.- die de Z-680 kost, kan ik alleen een versterker kopen. Met andere woorden, voor de prijs van de Z-680 kun je geen goede Hi-Fi set halen.
Nu is dus mijn vraag: Kan de Z-680 qua prestaties goed meekomen met een beetje Hi-Fi setje.
[edit]
Nog 1 ding, ik vind de afstandbediening niet fantastisch, kan ik deze ergens loskrijgen (bijv bij Logitech) als ik hem tijdens een modpoging sloop ?
[ Voor 16% gewijzigd door GeforceDDQ op 21-09-2003 00:49 ]
301SQN
Hmm.. Daar heb ik dan overheen gekeken toen ik mijn spikes heb besteld, of toen hadden ze ze nog neit in voorraad...PoLo schreef op 20 september 2003 @ 00:13:
Waarom koop je niet deze spikes? Zet je er gewoon onder. Lijkt me een stuk makkelijker dan in je sub te gaan boren.
[afbeelding]
Te koop bij Conrad
Punt is dat ik die dingen nu heb en ze eronder wil zetten, wil alleen weten of dat dus wel kan en of iemand die sub al eens open heeft gemaakt. Ik zag namelijk niet 1-2-3 een methode daarvoor.
Verwijderd
ok overnieuwVerwijderd schreef op 19 september 2003 @ 23:01:
[...]
Nou, wauw!Dit topic is er voor om problemen en ervaringen kwijt te kunnen. Dus niet om een complete opsomming te krijgen van iedereen die een Logitech Z-Serie heeft gekocht.
Heel fijn dat je die Logitech Z-640 hebt gekocht, maar vertel er dan ook je ervaringen bij, zodat wij er allemaal wat aan hebben. Zie ik ook de richtlijnen in de startpost.
woei ik heb vandaag de z-640 gekocht
het klinkt een stuk beter dan mijn 3 losse speakersets die ik had.
het beste van deze speakerset vind ik dat hij helemaal niet ruist
bij mijn vorige speakers was dit wel zo.
wat me wel opviel is dat de sub het begin van dit nummer niet aan kon.
busta rhymes - i know what you want
en dit kon die ook niet aan
bij de film lotr fellowship of the ring:
ook bij het begin ergens als er zo een schokgolf is
hehe dan wil je de z560 wel een xtjuh horen
. Maar moet je voor de gein eens winamp erop zetten en dan ozone izitope plugin downloaden en die gebruiken.
Verwijderd
Ik ga denk ik ook voor de z-680, alleen hebben ze hem bij zowel de mycom als bij computerland hier in Eindhoven niet. En ik zou niet weten waar ze hem nog ergens anders hebben
Maar waarom zou ik trouwens geen megaworks halen? Goedkoper omdat deze niet digtiaal is maar dat gebruik ik toch nog niet...
Maar waarom zou ik trouwens geen megaworks halen? Goedkoper omdat deze niet digtiaal is maar dat gebruik ik toch nog niet...
1) In standby zettenPossible schreef op 22 September 2003 @ 14:09:
Even een vraagje tussen door: Hoe kan je bekijken wat voor versie jou POD is ? Er werd hier iets uitgelegd met knoppen indrukken maar welke precies
2) De bovenste meest linkse en rechtse knop tegelijkertijd indrukken de versie verschijnt dan na een paar seconden.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Heb dus sinds kort ook zo'n setje, klinkt super lekker, maar ook ik zit weer met die ruis opgescheept, ik heb pod versie 1.1.2.
Ik ben dus bang dat dit een algemene fout in die set is waar je niks aan kan doen. Ben er wel al achter gekomen dat als de pod aanstaat en ik mijn dvd uitzet ( die met een dure coax kabel is aangesloten) de ruis ook weg is, dus pas als er een digitaal signaal binnen komt op de control pod, stuurt ie ruis naar de versterker in de sub.
Maargoed, denk dat ik toch eens ga bellen naar logitech, want voor deze prijs mag je best verwachten dat er geen overmatige ruis uit de speakers komt, opzich merk je er niks van tijdens films, maar in stille passages hoor je het duidelijk
Ik ben dus bang dat dit een algemene fout in die set is waar je niks aan kan doen. Ben er wel al achter gekomen dat als de pod aanstaat en ik mijn dvd uitzet ( die met een dure coax kabel is aangesloten) de ruis ook weg is, dus pas als er een digitaal signaal binnen komt op de control pod, stuurt ie ruis naar de versterker in de sub.
Maargoed, denk dat ik toch eens ga bellen naar logitech, want voor deze prijs mag je best verwachten dat er geen overmatige ruis uit de speakers komt, opzich merk je er niks van tijdens films, maar in stille passages hoor je het duidelijk
Heeft er iemand nog een antwoord op mijn vraag ?henkyyyyyyy schreef op 20 september 2003 @ 12:04:
Ìk ben van plan om de Logitech Z 680 te kopen , met dit plan loop ik al een maand !
Zaterdag had ik trouwens Computerland gebeld, gevraagd hoe duur de set was.
Zei de verkoper 340 euro !!
Dus ik vroeg ter bevestiging 340 euro ???
JA zei die!
Dus ik naar de winkel en gezegd dat ik de set wilde hebben.
Hij slaat hem aan en zei opeens " OEIIIi , volgens mij heb ik een foutje gemaakt , ik zie dat hij 380 kost!"
Wilde hij 10 euro korting geven !
Toen heb ik hem maar laten staan.
Maar waarom nou zou moeilijk over die paar euro? Voor 20euro meer dan jouw 'streefprijs' had je hem gehad. En anders zul je nog even de voorraad van die andere winkel in Rotterdam af moeten wachten. Maar voor 20euro op zo'n bedrag zou ik niet moeilijk gaan doen. Het is een bere goeie set, die z'n geld echt wel waard is, of het nu 350 of 370.
Ik verwacht overigens ook niet dat de set snel in prijs zal dalen, de set verouderd namelijk ook niet snel, en wordt nu al veel verkocht. Geen rede om de prijs te verlagen voor Logitech lijkt me.
Ik verwacht overigens ook niet dat de set snel in prijs zal dalen, de set verouderd namelijk ook niet snel, en wordt nu al veel verkocht. Geen rede om de prijs te verlagen voor Logitech lijkt me.
Hmm ja mischien heb je wel gelijk ook !!Rickbv schreef op 22 September 2003 @ 16:57:
Maar waarom nou zou moeilijk over die paar euro? Voor 20euro meer dan jouw 'streefprijs' had je hem gehad. En anders zul je nog even de voorraad van die andere winkel in Rotterdam af moeten wachten. Maar voor 20euro op zo'n bedrag zou ik niet moeilijk gaan doen. Het is een bere goeie set, die z'n geld echt wel waard is, of het nu 350 of 370.
Het gaat mij vooral om het DTS gedeelte , zodat ik mijn Dvd's eindelijk in 5.1 kan beluisteren.
Want ik heb gelezen dat hij beter is dan die Surround setjes van Sony en pioneer.
ook wil ik hem voor mijn Ps2 En Xbox.
Denk dat ik hem dan zo maar gaat halen !
Ok, ik heb 2 vragen, ik weet dat een complete Hi-Fi set veel duurder is maartoch:
Is de Z-680 net zo goed, slechter of beter van een gemiddeld Hi-Fi setje van onder de 600,- ?
En kan ik de remote die bij de Z-680 zit bijbestellen oid ? Ik ben bang dat ik een extra exemplaar nodig heb voor een mod.
Is de Z-680 net zo goed, slechter of beter van een gemiddeld Hi-Fi setje van onder de 600,- ?
En kan ik de remote die bij de Z-680 zit bijbestellen oid ? Ik ben bang dat ik een extra exemplaar nodig heb voor een mod.
301SQN
Verwijderd
[quote]geforceddq schreef op 22 September 2003 @ 17:18:
Ok, ik heb 2 vragen, ik weet dat een complete Hi-Fi set veel duurder is maartoch:
Dit zou ik ook wel willen weten. Ik heb een Kiss dvd speler en de set moet DVD en mp3 goed kunnen afspelen (mooi geluid dus).
Ik heb nu zo'n pioneer DVD set. En het geluid is werkelijk met muziek bagger
Dit zou ik ook wel willen weten. Ik heb een Kiss dvd speler en de set moet DVD en mp3 goed kunnen afspelen (mooi geluid dus).
Ik heb nu zo'n pioneer DVD set. En het geluid is werkelijk met muziek bagger

Ik denk wel dat hij beter is dan menig hifi set. Vooral de bass die het ding produceert kan je in het begin nie geloven
. Ik zou het doen ik weet cker dat je niet teleleurgesteld zult zijn !
Nou, wat mij wel stoort aan deze set ipv een Hifi-set: De volume knop reageert zo irritant! Komt natuurlijk omdat ik zo'n analoge regeling gewend ben, maar zo'n digitaal ding dat reageert zo traag af en toe. Als je ff snel het geluid zacht wel hebben ofzo, zit je eerst een tijd te 'spelen' voordat hij goed staat. Dat is wel vervelend af en toe, maar sommige Hifi-sets hebben dat ook.
Toegegeven, de kwaliteit is zeker te vergelijken met een aardige middenklasser Hifi-set
Toegegeven, de kwaliteit is zeker te vergelijken met een aardige middenklasser Hifi-set
Verwijderd
wat dikkere kabels gebruikt
mijn zeer nette opstelling
achterkant
ze konden er niet in, dus moest het maar zo..........
http://members.lycos.nl/s...mg/jpg/pats%20flimpje.AVI
en een pats filpmje
de plaatjes zijn best groot, daarom linkte ik ze maar
verder, ik ben kei blij met mijn set, echt prachtig geluid, heb er geen spijt van
alleen de woofer is een probleem soms, iets te zwaar
voor de rest puike set
geen review ofzo, ik geef de set een 9.5
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2003 16:42 ]
Waarom resize je ze niet dan?Verwijderd schreef op 23 September 2003 @ 16:26:
de plaatjes zijn best groot, daarom linkte ik ze maar
code:
1
| [img=600,450]link-van-plaatje[/img] |
Verwijderd
ik ben geen html mannetjeVerwijderd schreef op 23 september 2003 @ 16:33:
[...]
Waarom resize je ze niet dan?code:
1 [img=600,450]link-van-plaatje[/img]
normaal neem ik altijd frontpage, maar dat stond er niet op =)
en dan keek ik naar de html code
Verwijderd
Ik heb vandaag de z-560 gekocht, maar heb een raar probleem, als ik een speaker op het rechts-voor kanaal aansluit speelt hij zachter als de andere 3 speakers, dus alleen die speelt zachter, iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Verwijderd
de sub van me z-640 kraakt nu al

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 13:58 ]
Verwijderd
Hoelang kan zo'n optische kabel zijn? Zit te denken aan een meter of 10, kan dat?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 16:09 ]
Valt bij mij ook op dat de rechts voor speaker wat zachter geluid produceert dan de rest. Je kan hem wel met software wat harder zetten, maar dat is vervelend vind ikVerwijderd schreef op 23 September 2003 @ 22:07:
Ik heb vandaag de z-560 gekocht, maar heb een raar probleem, als ik een speaker op het rechts-voor kanaal aansluit speelt hij zachter als de andere 3 speakers, dus alleen die speelt zachter, iemand een idee waar dat aan kan liggen?
om nu het hele topic af te gaan vraag ik t gewoon maar, zijn er van b.v. Vogel speakerstands voor de Z-680 te verkrijgen of heeft iemand hier andere stands voor op zijn 680
Verwijderd
Dat vraag ik me dus ook af! Iemand ?Tekn0z schreef op 25 September 2003 @ 01:39:
om nu het hele topic af te gaan vraag ik t gewoon maar, zijn er van b.v. Vogel speakerstands voor de Z-680 te verkrijgen of heeft iemand hier andere stands voor op zijn 680
Verwijderd
hallo ik ga binnenkort de z680 kopen maar ik heb een vraagje. is het mogelijk om op de subwoofer mijn gamecube en controlpod kan zetten(vanwege ruimte gebrek) of kan dit niet vanwege magnetische stralingen en trillingen van de bass
Je POD kan je er gewoon opzetten doen zoveel mensen. Alleen ik weet niet of het verstandig is om je GC erop te zetten. Dit ivm trillingen en bass. Ook staat er in het boekje dat je je 10 cm van de muur af en 50 cm van de computer af moet staan (bepaalde onderdelen zoals CPU) Dit ivm met magnetische velden. Ik weet niet of dit voor je GC geld. Ik denk haast van wel omdat er in een console toch ook een CPU en vid-kaart zit.

Volgensmij staat ergens in dit topic of deel 1 foto's van iemand die vogel's heeft.
Prefs op 999 en zoeken op vogel levert denk ik resultaat op.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Verwijderd
oke stimpy thanks dan weet ik genoeg
edit verkeerde qoute:D
edit verkeerde qoute:D
[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2003 16:18 ]
Mn ouders zijn op zoek naar een 5.1 setje voor in de huiskamer, die niet vrezelijk groot is. Mijn brandende vraag, z-680 doen , of zo'n "Home Cinema" setje van bv philips of sony?
Breek je nek voorzichtig
Z680 is wel een goed setje, maar een volwaardige 5.1 Home Theater System is maybe toch wel wa beter. Maar anyway ik ben de Z680 en ben er ZEER tevreden mee...
Iemand een idee wat dit 'beestje' bij mediamarkt nu kost? Kan er geen hoogte van krijgen namelijk en in de PW staat het niet
Verwijderd
Ik hebself-made speakerstands voor mijn z680. En mooi gepaint in grijs. Nu staan mijn boxen op oorhoogte, wat het beste is zeker?
De startpost is in een nieuw jasje gestoken. /me hopes you like it.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2003 21:26 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 21:25:
De startpost is in een nieuw jasje gestoken. /me hopes you like it.
offtopic:
i like it
i like it
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2003 21:29 ]
Als je met het beestje de z680 bedoelt , is die 380 euro !!Stinger666 schreef op 25 September 2003 @ 18:02:
Iemand een idee wat dit 'beestje' bij mediamarkt nu kost? Kan er geen hoogte van krijgen namelijk en in de PW staat het niet
naja ik bedoel dan home cinema spullen van philips/sony in dezelfde prijs categorie, dus ook rond de 400 euro, wat is dan beter (die subs hebben namelijk maar 60/70 watt heb ikg ezien)
Breek je nek voorzichtig
de plaatjes werken nietVerwijderd schreef op 25 September 2003 @ 21:25:
De startpost is in een nieuw jasje gestoken. * Stewie! hopes you like it.
De plaatjes zijn al sinds het begin (dus ook met de vorige startpost) gehost door Logitech. Ik heb de rechtstreekse url's gewoon gebruikt.
Ik zou zeggen: Kijk eens of je uberhaupt wel op http://www.logitech.com kan komen. Anders waren de foto's misschien even down, maar hier werken ze nu perfect.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 09:10 ]
Geloof mij, je hebt echt niet meer nodig dan 100 W als je gewoon in de huiskamer in film kijkt. Ik raad je wel aan om gewoon home cinema set te kopen en niet de z680. Home cinema is exclusief gericht op het kijken van films en de z680 (alhoewel die ook heel goed is) meer in het algemeen gebruik is. Je krijgt met een home cinema een beter bioscoop gevoel en 5.1 zal wel een stukje beter zijn.The_PyroPath schreef op 26 September 2003 @ 00:39:
naja ik bedoel dan home cinema spullen van philips/sony in dezelfde prijs categorie, dus ook rond de 400 euro, wat is dan beter (die subs hebben namelijk maar 60/70 watt heb ikg ezien)
Verwijderd
Ja, die heb ik er sinds afgelopen week dus onder... en dat lijkt dus geen oplossing te zijn, want de sub van mn Z640 dreunt net zo hard doorPoLo schreef op 20 September 2003 @ 00:13:
Waarom koop je niet deze spikes? Zet je er gewoon onder. Lijkt me een stuk makkelijker dan in je sub te gaan boren.
[afbeelding]
Te koop bij Conrad
Ik snap ook niet hoe iemand eht voor mekaar krijgt om die dreun door de grond minder te krjigen. Hij is wel minder geworden na die spikes en vooral de bass is beter geworden, maar doordreunen is er nog steeds hoor

Hey thx he Eraser,
van zulk spul houd ik gewoon, tof werk
Vraagje he btw; weet iemand wanneer die Audigy 2 NX (ofzo?) uit komt?
was een externe audigy, met o.a. usb2.0, wou hem graag kopen in combinatie met 1 van deze speaker-setjes, voor mijn x-doos
van zulk spul houd ik gewoon, tof werk
Vraagje he btw; weet iemand wanneer die Audigy 2 NX (ofzo?) uit komt?
was een externe audigy, met o.a. usb2.0, wou hem graag kopen in combinatie met 1 van deze speaker-setjes, voor mijn x-doos
Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p
Dat wil ik sterk betwijfelen. De Z680 zit echt heel scherp wat prijs/kwaliteit betreft. En de home cinema setjes wat ik tot nog toe heb gehoord (uit dezelfde prijsklass) zou ik persoonlijk direct inruilen voor de z680.STIMPPYYY schreef op 26 September 2003 @ 13:35:
[...]
Geloof mij, je hebt echt niet meer nodig dan 100 W als je gewoon in de huiskamer in film kijkt. Ik raad je wel aan om gewoon home cinema set te kopen en niet de z680. Home cinema is exclusief gericht op het kijken van films en de z680 (alhoewel die ook heel goed is) meer in het algemeen gebruik is. Je krijgt met een home cinema een beter bioscoop gevoel en 5.1 zal wel een stukje beter zijn.
persoonlijk zou ik deze regel aanhouden, ALS je een 5.1 setje wil gaan halen met plastic satelietjes, dan haal de Z680.
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
naja vergelijkbare dingen hebben zelfs soms nog een plastic sub, veel lager wattage per satteliet/sub en 9 vd 10 keer niet zo'n uitgebreide decoder, verder wordt hij ook op de radio/cd aangesloten dus niet alleen voor TV/films
Breek je nek voorzichtig
Ik heb geen z680, dus kan het ook niet echt weten. Een home cinema lijkt me wel beter voor films.
Er komen nieuwe speakers van logitech zag ik:
Z-3

Z-2200

Z-5300

Bron: http://babelfish.altavist...bic.com%2Fn%2Fn10060.html
Z-3

Z-2200

Z-5300

[ Voor 20% gewijzigd door Foxke op 27-09-2003 13:49 ]
Verwijderd
Ja, heb ik al een week geleden gezien. Maar men zegt toch dat geen enkele van de nieuwe setjes de Z680 overschrijdt.
Die zijn inmiddels al verkrijgbaar
Was al een tijd opzoek naar wat geluid voor mn 2e systeempje - kwam vanmiddag bij dynabyte de Z-3 tegen, en na ze in de winkel beluisterd te hebben, ondanks de hoge prijs, toch maar gekocht
Speakers zijn goed degelijk in elkaar gezet, gietmetalen staanders, en klinken prima. Mooi helder geluid, totaal 40w RMS verdeeld over subwoofer en speakers.
Aanrader voor wie een 2.1 setje zoekt
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
En als ik vragen mag ?
hoe hoog was die prijs ?
hoe hoog was die prijs ?
Ceci n'est pas une signature!
ow, hij stond ook al in de pricewatchvehpol schreef op 27 September 2003 @ 17:44:
[...]
pricewatch: Logitech Z-3 (2.1)
Iets meer dan 100 euro dus
erg prijzig wel, voor dat mooie design leg je wel een aardig bedrag neer, kan je met gemak een z-640 voor kopen
Maarja, ik heb hem niet gehoord dus ik kan niet zeggen of hij beter klinkt, maar dat met hout afgewerkt is zeker mooi
die Z-2200 lijkt wel een 2.1 uitvoering van de Z-680, leuk als je goed geluid wilt maar geen 5 speakers om je heen (met alle bekabeling erbij)
=edit=
Bij nader inzien eerder een 2.1 uitvoering van de Z-560
deze heeft ook een bass reflex poort.
=edit=
Bij nader inzien eerder een 2.1 uitvoering van de Z-560
[ Voor 28% gewijzigd door xabre16v op 27-09-2003 18:43 ]
Die sub lijkt anders sprekend op de sub van m'n 680 setje hoor, heeft ook zo'n grille voor de speaker en een ook op dezelfde plek een bas reflex poort zitten. Hij lijkt wel iets kleiner (de grille zit hier bijna tot het randje van de speaker, bij de z680 is er iets meer ruimte aan de randen)xabre16v schreef op 27 September 2003 @ 18:36:
die Z-2200 lijkt wel een 2.1 uitvoering van de Z-680, leuk als je goed geluid wilt maar geen 5 speakers om je heen (met alle bekabeling erbij)
=edit=
Bij nader inzien eerder een 2.1 uitvoering van de Z-560deze heeft ook een bass reflex poort.
Als je het over de Z680 hebt , vind ik dit dus ook!Verwijderd schreef op 27 September 2003 @ 19:01:
hele relaxte boxenset, alleen een beetje teveel bas soms
Zelfs op de laagste stand , en dan heb ik het over muziek , blijft de bas teveel aanwezig.
Iemand tips om dit te verhelpen , ik heb hem btw niet aan mijn pc aangesloten!
Verwijderd
Hehe het heeft ff geduurt maar den heb ik mijn z680!! Echt een hele verandering tegeonver mijn creative 5300 + 200 w stereosetje. Ik had hem eerst analoog aangesloten op mijn audigy maar nu digtaal op de asus nforce2 deluxe bordje, klinkt nog beter. Nou wil ik eens proberen om hem digitaal op mijn audigy aan te sluiten.. Maar ik vraag me af welke geluidskaart nou beter is, anders kan ik mijn audgy beter verkopen.
Nou eerst nog ff windows opniews installeren omdat ik de nieuwst nforcedrivers heb geinstalleerd heb en mijn geforce absoluut niet meer aan de gang kan krijgen
Nou eerst nog ff windows opniews installeren omdat ik de nieuwst nforcedrivers heb geinstalleerd heb en mijn geforce absoluut niet meer aan de gang kan krijgen
Mediamarkt amsterdam heeft ze al. Ze zien er inderdaad er geil uit.Foxke schreef op 27 September 2003 @ 13:42:
Er komen nieuwe speakers van logitech zag ik:
Z-3
[afbeelding]
Z-2200
[afbeelding]
Z-5300
[afbeelding]
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Is er al wat informatie over deze setjes ? of alleen nog plaatjes. Zien er idd wel
uit
Ziet er er gelikt uit. misschien geven de Z680 misschienook een facelift. Die 6.1 lag bij de mediamark, was er wel van gecharmeerd
. qua uiterlijk vind ik wel dat ze er op vooruit zijn gegaan.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
ik zit erover te denken om een 640 setje aan te schaffen, en deze achter een dvd speler te hangen, krijg je dan nog een redelijk goed geluid?
Als je 'm toch digitaal aansluit kan je beter de nForce2 gebruiken, deze gebruikt veel minder CPU tijdens gamesVerwijderd schreef op 29 September 2003 @ 12:22:
Hehe het heeft ff geduurt maar den heb ik mijn z680!! Echt een hele verandering tegeonver mijn creative 5300 + 200 w stereosetje. Ik had hem eerst analoog aangesloten op mijn audigy maar nu digtaal op de asus nforce2 deluxe bordje, klinkt nog beter. Nou wil ik eens proberen om hem digitaal op mijn audigy aan te sluiten.. Maar ik vraag me af welke geluidskaart nou beter is, anders kan ik mijn audgy beter verkopen.
Als je DVD speler zelf een DTS/DolbyDigital decoder heeft zal het geluid gewoon goed zijn hoor, ik ben iig erg tevreden over mijn 640greatgonzo schreef op 30 September 2003 @ 15:36:
ik zit erover te denken om een 640 setje aan te schaffen, en deze achter een dvd speler te hangen, krijg je dan nog een redelijk goed geluid?
gekke vraag misschien, maar kan iemand ff een foto plaatsen waarop de uitgangen van de stekkers van het 640 setje op staan? Ik heb een dvd speler op het oog (maxgear) en moet natuurlijk weten wat voor verloopstekkers erop moeten, zo ziet de achterkant van de dvd speler eruit:

Tweede vraagje, hoe lang zijn de kabels van de 640 set ongeveer?

Tweede vraagje, hoe lang zijn de kabels van de 640 set ongeveer?
Denk dat je daarvoor beter de 680 kan gebruiken maja
de 640 moet toch ook lukken, de speler heeft namelijk al een ingebouwde versterker.
Dus graag pics!
Dus graag pics!
Verwijderd
Spikes helpen ook echt veel zeg !
IK ben blij dat ik ze heb aangeschaft , voor mijn z680 !
Nu kan de bas namelijk wat harder, anders kon dat niet want dan trilden ze bij ons beneden weg
IK ben blij dat ik ze heb aangeschaft , voor mijn z680 !
Nu kan de bas namelijk wat harder, anders kon dat niet want dan trilden ze bij ons beneden weg
Verwijderd
Ik heb mijn oog laten vallen op de Z-640 van logitech maar nu heb ik even een vraagje.
Is het mogelijk om een DVD speler (uitgangen hetzelfde als op het plaatje van greatgonzo) en mijn PC met een Soundblaster Live 5.1 kaartje tegelijk aan te sluiten zonder dat er wat tussen moet?
Als er wel iets tussen moet wat kan ik dan het beste nemen om een zo mooi mogelijk geluid eruit te kirjgen.
Ik ben nogal een leek op dit gebied dus ik hoop dat het een niet al te domme vraag is
Is het mogelijk om een DVD speler (uitgangen hetzelfde als op het plaatje van greatgonzo) en mijn PC met een Soundblaster Live 5.1 kaartje tegelijk aan te sluiten zonder dat er wat tussen moet?
Als er wel iets tussen moet wat kan ik dan het beste nemen om een zo mooi mogelijk geluid eruit te kirjgen.
Ik ben nogal een leek op dit gebied dus ik hoop dat het een niet al te domme vraag is
Verwijderd

Daar zijn ze dan eindelijk
De spikes helpen inderdaad tegen doortrillen. Ik zit hier op een groote houten zolder (echt is alles is van hout) dus alles trilt als de ziekte. Maar nu valt het nog mee, nu nog iets vinden wat het geluid tegenhoud

Heb weer een probleem met de Z680
Er rammelt iets in de sub als ik geluid afspeel. En dat is toch vrij jammer als je net lekker in een film zit en opeens allemaal rare bijgeluiden hoort. Nu dacht ik mij te herinneren dat er nog iemand in dit draadje er last van heeft gehad. Hij had hem terug naar de winkel gebracht en kreeg een nieuwe. Nu vraag ik me af of het niet zelf te servicen is, aangezien de winkel hier vrij ver vandaan is. En daarbij ging de omruiling de vorige keer ook niet geheel naar wens.
Zou er een maniertje zijn om het zelf te fixen, of kan Logitech de volgende keer snel zien dat het zelf gefixed is en dat de sub open is geweest?
Zou er een maniertje zijn om het zelf te fixen, of kan Logitech de volgende keer snel zien dat het zelf gefixed is en dat de sub open is geweest?
Dit topic is gesloten.