Toon posts:

Ervaring met de Logitech Z-serie - Deel 2

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.582 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-09 20:06
Zit net even stevig muziek te luisteren met goede bass, toen voelde ik opeens dat het warm werd bij mijn voeten dus ik voelen aan achterkant van mijn Z-640 van logitech(de subwoofer) en hij was gloeiend, kon hem nog net aanraken maar ook niet al te lang. De hele kast was gewoon warm. Ik bedoel een beetje warm is oke maar dat ik hem nouwelijks kan aanraken is absurd.Wie heeft dit ook?

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-09 16:49

Quarin

Ondertitel... wasda?

Ik heb nu een logitech z640, na eerst de z340 gehad te hebben. Prachtige speakersets vind ik het. Morgen krijg ik mn terratec 5.1 sky om echt een beetje van de set te kunnen genieten. Het enige waar ik wat minder blij mee ben (nouja, ik:P). Is dat het doordreunt zelfs op zn zachts maakt het nog geluid dat je hoort. En mn moeder slaapt dan neit zo lekker:P. Ik ben op zoek gegaan naar spikes hier in Zoetermeer maar ik kon geen winkel vinden. Iemand die ze weet in den haag, want ik heb geen zin om wéér voor niks daar heen te gaan (die z640 zou ik halen bij de mediamarkt, gebeld ze hadden ze, kwam ik langs hadden ze ze toch niet grrr). Of misschien op internet. Maakt het verder nog uit wat voor materiaal die spikes zijn?

Ook ben ik wel benieuwd of dat touwtje idee zou werken.
Net trouwens even twee van de dingetjes aan de onderkant opnieuw vastgelijmd met 1 secondelijm, ze waren losgegaan, toch een beetje teveel gebruikt, en dat krijg je er niet meer tussenuit. Hopen dat het geen negatief effect heeft op het geluid

[ Voor 18% gewijzigd door Quarin op 12-08-2003 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Collega :) Dan heb je dezelfde combo als ik, Terratec Aureon 5.1 Sky + Z-640 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
beter dan sb live 5.1+Z-640, en hebben meer mensen dit hitte probleem met achterkant van sub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 01:21

BioHazard

*\o/*

Mijn Z680 Sub wordt ook aardig warm, maar ik kan um nog makkelijk vastpakken. Dus niet gloeiend heet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
ik moet de achterkant niet aanraken wat dat is auwie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Ik heb net ook spikes gekocht! Sound is er wel op vooruit gegaan :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Laatst online: 27-09 11:03
Rickbv schreef op 08 August 2003 @ 17:43:
Heb hier nu ook een Z-680 staan, maar daar komt toch een brok herrie uit :/ Ik vlucht al bijna de deur uit, en die sub staat me nog rustig uit te lachen... Wel een super strak setje ;)

Nu had ik een idee om de sub wat minder door te laten dreunen overal in het huis/nieuwbouwblok. In plaats van spikes (wat toch ook nog contact geeft met de ondergrond, zat ik te denken om met een paar touwtjes die sub op te hangen aan m'n bureau. Dus gewoon een plankje onder de sub, tussen het plankje en bureau 4 stukkies touw, zodat de sub als het ware boven de grond zweeft. Zou dat beter werken dan spikes, of krijg ik dan ongewilde bijeffecten?
Lol je Sub Woofer ophangen aan touwtjes aan je bureau. Dan mag je wel een erg sterk bureau hebben want da ding weegt ton ;) B) }) Heb trouwens ook nieuwe pod ontvangen en ik moet zeggen nog steeds een boel ruis maar wel ietsje minder. Ook werkt het Stereo X2 nu ook waar ik wel zeer blij mee ben vooral bij een muziekje luisteren met oude pod werkte dit dus niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Wazzup! op 16-08-2003 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ff een vraagje...ik ben van plan ongeveer 600 euro's uit te geven aan m'n pc-speakers, en ik twijfel nu tss een surround systeem van philips (met versterker) nl de mx999 en de z-680...ik verwacht niet van een set dat hij overdonderende bass heeft, maar wel dat hij zuiver klinkt voor muziek en dvd als hij stilstaat, en als hij luidstaat...welke zou ik dan best nemen (bij de philips heb ik ook niet meer di vervelende pod mr een versterker)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 August 2003 @ 16:49:
ik heb ff een vraagje...ik ben van plan ongeveer 600 euro's uit te geven aan m'n pc-speakers, en ik twijfel nu tss een surround systeem van philips (met versterker) nl de mx999 en de z-680...ik verwacht niet van een set dat hij overdonderende bass heeft, maar wel dat hij zuiver klinkt voor muziek en dvd als hij stilstaat, en als hij luidstaat...welke zou ik dan best nemen (bij de philips heb ik ook niet meer di vervelende pod mr een versterker)?
Maat van mij heeft het setje ook gehad , hij heeft nou nog alleen de sub . De rest heeft hij weg gedaan. Hij vond dat setje van mij Z680 een stuk beter klinken ! Maar nog niet genoeg voor hem haha .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 August 2003 @ 19:44:
[...]

Maat van mij heeft het setje ook gehad , hij heeft nou nog alleen de sub . De rest heeft hij weg gedaan. Hij vond dat setje van mij Z680 een stuk beter klinken ! Maar nog niet genoeg voor hem haha .
ok, dus di mx999 koop ik dus al niet...
blijven er niet veel redenen meer over om de z-680 NIEt te kopen eh :Y) (moeilijk wil doen) buiten dat beetje ruis en de overenthousiaste subwoofer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:17
Mjah, de overenthousiaste sub... Dat vind ik persoonlijk nog niet eens heel vervelend, want dat is wel bij te stellen. Waar ik me echter meer aan erger is dat de hoge tonen niet evenredig harder gaan aan de sub. Op volume 1 (denkbeeldig) heb je bijvoorbeeld zacht geluid met hoge tonen en een bass die bij dat volume past. Zet je hem dan op volume 7, dan is die bass opeens veel meer aanwezig dan op het denkbeeldige volume 1. Moet je dus alweer gaan bij regelen...

Als m'n set komende week weer terug is ga ik toch even kijken of ik hem met touwtjes aan het bureau kan ophangen. Kilootje of 15 moet dat ding wel kunnen hebben lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Heeft iemand het al voorelkaar gekregen om de Terratec 5.1 FUN te combineren met een Z-680 set MET Optisch geluid ?Als ik namelijk SPDIF in Windvd en/of Powerdvd inschakel krijg ik geen geluid en het beeld speeld versnelt af....
PS : SPDIF staat wel ingeschakeld in de controlpanel van terratec zelf...

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kort vraagje uit luiheid:

- Als ik een SBL Audigy of Hercules DigiFire zou gebruiken die dus Dobly DTS decoderen, dan heb ik dat dus ook met een Z-640 set omdat de geluidskaart dat geluid al voordecodeert?

En, dit kan ik ook bereiken door simpel 16-bit geluidskaartje met uitgang naar Z-680 waarbij hier dan de speakerset het werk (ook hardwarematig) doen zeker?

Verdient één van de twee mogelijkheden een dusdanige voorkeur???

Vind die 640 wel aantrekkelijk, die 680 en 560 zijn wel precies érg luid (+400Watt in totaal) en vrij 'duur'.

De 640 heeft in een review als negatief punt meegekregen:"No single-output digital 5.1 sound support "
Welke toepassing zou hier dan gebruik van maken?

[ Voor 14% gewijzigd door Mizitras op 18-08-2003 13:47 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb nu ook spikes, maar hoe moet ik ze bevestigen ... met de punt naar onderen of naar boven ... Lijkt mij naar onderen .. toch? En no way dat ik een gat ga boren in mn subwoofer... iemand ideetjes? Ohw ook geen schroven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA
  • Laatst online: 26-09 14:23

NaWA

Hai, I Copy desu!

met de punt naar onderen moeten de spikes, en gat boren? ligt eraan welke spikes je hebt, sommige kun je met een lijmlaag eraan vast zetten, en sommige moet je eraan vast boren. ligt er dus aan welke je hebt

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oehlback S2000 spikes

Afbeeldingslocatie: http://www.oehlbach.de/oehlbach/img/artikel/55040.jpg

Zit een gat bovenin de spike, maar no way dat ik gaten ga boren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 03:55:
Oehlback S2000 spikes

[afbeelding]

Zit een gat bovenin de spike, maar no way dat ik gaten ga boren!
ehmm, dubbelzijdig plakband.....?? 8)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 16:41

Canis Lupus

Vosbot

Help!!!! schreef op 19 August 2003 @ 08:43:
[...]

ehmm, dubbelzijdig plakband.....?? 8)
Of gewoon de spikes onder je woofer zetten. Blijft wel staan toch? (ja niet tegenaan schoppen uiteraard).

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
heb nu zo'n half jaar de Z-640 van logitech, werkelijk prachtig setje, niks aan op te merken eigenlijk.
Maar nu heb ik het gevoel dat ik meer wil :P.
En ja daarmee bedoel ik de Z-680.

Wat vinden jullie daarvan ben ik nou gewoon verwend of gek?

Ik zit op zolder in een aardig kleine kamer, waarbij de bass gewoon niet door de vloer of muren komt van de huidige logitech z-640 set. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

woohoo, het is deze jongen gelukt om de TDA7293 IC van de subwoofer amp. eruit te blazen :*) (Z680)

nee, daar ben ik niet trots op, maar wie weet waar ik een nieuwe IC kan bestellen?
enne, quanta kosta?

edit:
farnell heeft ze niet in hun assortiment, maar wel de TDA7294H
moet maar eens uitzoeken of dat ook een optie is.

[ Voor 24% gewijzigd door Arjan op 19-08-2003 17:06 ]

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 13:53

w00Dy

Make soap, not war

datasheet

Normaal kan een electroboer die wel bestellen, misschien zou je zelfs de LM3886 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 15:24
Aan de hand van dit topic heb ik ook maar es een z-680 besteld voor op de dvd/tv in me kamer (4*3 ongeveer)
Ik ben benieuwd (en hoop dat mijn ICtjes het een stukkie langer uithouden dan die van AtGast :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dil elektronika heeft hem... (www.dil.nl) EUR 14,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

_-= Erikje =-_ schreef op 19 August 2003 @ 17:21:
Aan de hand van dit topic heb ik ook maar es een z-680 besteld voor op de dvd/tv in me kamer (4*3 ongeveer)
Ik ben benieuwd (en hoop dat mijn ICtjes het een stukkie langer uithouden dan die van AtGast :D)
tenzij je je subwoofer gaat modden en ruzie krijgt met een aardlus zou er niks aan de hand moeten zijn ;)

schrok me de tering toen ik een blauwe vonk zag, even later gevolgd door een rookpluim...
Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 17:23:
Dil elektronika heeft hem... (www.dil.nl) EUR 14,95
ahh, dat is mooi bookmarked en jij krijgt een kusje op je voorhoofd :>

Jammer dat het filteren van de tonen electronisch en waarschijnlijk in de controlpod gebeurt, anders kon ik de cross-over frequentie eens een flink stuk omlaag gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Oke ik zit niet met een probleem maar meer met een dillemma :P.

Ik heb nu zo'n half jaar de logitech Z-640(toen hij nog €100 koste bij de nu goedkoopste winkel) gekocht en ik ben er wel blij mee natuurlijk, hij presteert goed voor zijn prijs.

Maar nu zie ik die oooo zoooo mooie Z-680 en dan denk ik bij mezelf ik wil DIE, maar ik heb deze Z-640 nog helemaal niet lang. En de Z-680 is geen koopje.

Wat vinden jullie hier nu van gewoon deze houden of toch gaan sparen voor die Z-680 en deze verkopen?

Ik leef op een Kleine kamer op zolder van denk 4 bij 8 meter.

p.s. ik lijk wel verwend nu maar dat is niet zo, vind zelf allemaal nog ook vaag ;)

[ Voor 2% gewijzigd door Venxir op 19-08-2003 18:57 . Reden: sorry voor dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
*schop* en vertrekt weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ik leef hier op een kamertje van 3 bij 4 en ik heb ook de Z-680. Nooit spijt van gehad. Geluid klinkt ook in zo een kamertje erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Ik heb de z-680 nu alweer een tijdje, en over het geluid.. alles is goed...
(Eagles live concert in dts is kwijlen)

Maar nu heb ik me toch iets wazigs met da ding....
Als ik de z-680 coaxiaal aansluit op mn PC dan doet de afstandsbediening van de z-680 het niet meer!! erg wazig.
Als ik die er uit trek dan werkt het weer...

Maar het ligt niet aan de geluidskaart ofzo, want die is niet veranderd, en het werkte met mn andere PC prima. Maar met de nieuwe dus niet... wazig hoor :)

Hebben meer mensen hier last van gehad?

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
Nou ik heb wel is last gehad als ik mun Xbox aan had dat de afstand bediening het niet meer deed stond misschien wat te dicht bij de pod maar raar. Had gelijk de nijging op de afstand bediening vliegles tegeven 8)7 B) Nu ik nieuwe pod heb geen last meer van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
ja maarl ijkt het jou logisch als je een Z-640 een half jaar hebt en toch nu de Z-860 wil ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Maar ik heb gewoon de nieuwste pod versie... wazig hoor :(
Ik vind het zuigen... Zelfde Soundkaart, verder alles wel nieuw, maar goed... tblijft vaag
ik ga kijken wat ik hieraan kan doen, en zodra ik wat weet post ik het wel weer
(in de vorm van een ervaring dan wel)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4Skunk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-07 16:22

D4Skunk

Kind of Blue

Heb sinds een paar dagen ook een nieuw setje van Logitech : de Z560.
Ik had daarvoor zo'n xtrusio DSR-100, en toen die bleek defect te zijn, melde Logitech support me dat ze deze niet meer maakten, maar ze me een "evenwaardige" set gingen opsturen (100 W RMS naar 400 W RMS !!!! ).

10 op 10 voor Logitech Support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
lol zoo zou het overal moeten werken D4Skunk :D. even een ouwe 15 inch iiyama inleveren komt er een flattie terug ;)

BTW 500STE post :D!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
D4Skunk schreef op 20 August 2003 @ 16:54:
Heb sinds een paar dagen ook een nieuw setje van Logitech : de Z560.
Ik had daarvoor zo'n xtrusio DSR-100, en toen die bleek defect te zijn, melde Logitech support me dat ze deze niet meer maakten, maar ze me een "evenwaardige" set gingen opsturen (100 W RMS naar 400 W RMS !!!! ).

10 op 10 voor Logitech Support.
Heb je daarvoor je xtrusio moeten opsturen? Of belde/e-mailde je gewoon om te zeggen dat ie kapot was, en kreeg je zomaar een nieuwe?

iRacing Profiel

• D4Skunk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-07 16:22

D4Skunk

Kind of Blue

Startac: Ik moet enkel de plugjes afknippen van m'n oude set en deze opsturen naar het gekende logitech-adres in Zwitserland.

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
hmmm.. kweenie of iemand dit al wist, maar ik heb de Z540. Ik kreeg er nooit super lage bassen uit, of egt helder geluid icm SoundBlaster Live! 5.1 geluidskaaarte. Nu heb ik de volume van de subwoorfer helemaal laag gezet, en in volumeregelaar lage tonen 25% hoger gezet. Geluid is veet mooier, ben van die bonkende bassen af en hoor nu lage bassen heel erg mooi.

misschien heeft iemand hier wat aan

Verwijderd

Ik heb nu de z560 en heb een vraagje is het waard op de z680 te halen ?

• Costanel
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 20:35

Costanel

Thanks for the info!

de Z-680 is een mooie set, daar kan ik niet over twijfelen, alleen de prijs is me een rib uit het lijf.

het is zeker de moeite waard, dat weet ik wel.
ik heb hier zelf een stereo-set van Bose aan mijn computer, niet gek, maar 5.1 is beter...

de Creative Inspire 5.1 5500D PS2-versie en de Logitech Z680 zijn de moeite waard, omdat ik die beide zowel op mijn Ps2 als mijn computer kan aansluiten, het grote probleem is alleen de prijs. |:(
weet iemand of er binnenkort een prijsverlaging komt(bijvoorbeeld met kerst) voor 1 van die sets, en of het verschil dusdanig is dat ik de Z-680 moet halen?

alvast bedankt :)

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Het volgende is het geval:

Ik heb een:
- Audigy 2 bulk
- Logitech Z680
- Cdrom 40x aopen
- Cdrewriter 16*10*40 van Liteon
- Versterker met 2 boxen

wat ik eigenlijk wil is de audigy 2 aansluiten op:
1) de aux van de versterker en dmv harddisk/ cdrom/rewriter via Winamp over de versterker en de boxen mijn mp3’s en audiocd’s afspelen.

En tegelijkertijd de audigy 2 aansluiten op
2) De z680 en via deze mijn gamez spelen.

E.e.a. wel op zodanige manier dat ik alle effecten uit de gamez kan beleven en zoveel mogelijk keuzevrijheid om dingen in te stellen behoud.

Weet iemand hier hoe ik dit doe? :? En tussen 1 en 2 kan schakelen zonder stekkers te verwisselen? :?
En als dit mogelijk is vraag ik me ook af of dit ook gaat icm een Creative Megaworks THX 5.1 550 ?

PS
Ik heb inmiddels behoorlijk veel gelezen over dit en aanverwante onderwerpen maar het duizelt me eerlijk gezegd een beetje… Er zijn zoveel aansluitmogelijkheden/Soundeffecten (EAX DTS Prologic etc) / software bij de audigy met 1001 instellingen…etc.

[ Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 21-08-2003 18:44 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Verwijderd schreef op 21 augustus 2003 @ 13:21:
Ik heb nu de z560 en heb een vraagje is het waard op de z680 te halen ?
Ik denk dus echt van wel. Kben er echt tevreden mee met mijn Z680! :)

Verwijderd

Bi0Hazard schreef op 21 August 2003 @ 18:45:
[...]

Ik denk dus echt van wel. Kben er echt tevreden mee met mijn Z680! :)
Volgens mij zijn ze ong even goed ze gaan ook allebij keihard die z680 gaat wel wat harder en heeft een afstandsbedieninkje etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ik heb een vraagje. :)

Ik heb een gamecube en nu wil ik dus graag ook een goede audio set erbij. Nou heb ik de Z-680 en de Z-640 op het oog maar nu is mijn vraag:

Ondersteund de Z-640 ook DPL II of niet? Als dit niet het geval is komt er dan alsnog een soort surround effect of helemaal niet?

[ Voor 18% gewijzigd door schnumi op 23-08-2003 12:32 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 09:12

Collaborator

You! Cake or Death?

Met de Z-640 word het gedowngrade naar Dolby Pro logic 1, wat nogsteeds super klinkt (met Eternal Darkness kreeg ik echt het idee dat ik over stemmen hoorde _/-\O_

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Help!!!! schreef op 21 August 2003 @ 18:42:
Het volgende is het geval:

Ik heb een:
- Audigy 2 bulk
- Logitech Z680
- Cdrom 40x aopen
- Cdrewriter 16*10*40 van Liteon
- Versterker met 2 boxen

wat ik eigenlijk wil is de audigy 2 aansluiten op:
1) de aux van de versterker en dmv harddisk/ cdrom/rewriter via Winamp over de versterker en de boxen mijn mp3’s en audiocd’s afspelen.

En tegelijkertijd de audigy 2 aansluiten op
2) De z680 en via deze mijn gamez spelen.

E.e.a. wel op zodanige manier dat ik alle effecten uit de gamez kan beleven en zoveel mogelijk keuzevrijheid om dingen in te stellen behoud.

Weet iemand hier hoe ik dit doe? :? En tussen 1 en 2 kan schakelen zonder stekkers te verwisselen? :?
En als dit mogelijk is vraag ik me ook af of dit ook gaat icm een Creative Megaworks THX 5.1 550 ?

PS
Ik heb inmiddels behoorlijk veel gelezen over dit en aanverwante onderwerpen maar het duizelt me eerlijk gezegd een beetje… Er zijn zoveel aansluitmogelijkheden/Soundeffecten (EAX DTS Prologic etc) / software bij de audigy met 1001 instellingen…etc.
je kan proberen om de front speaker aansluitingen van de audigy op de versterker te zetten en dan de audigy via een digitale link aan de z680 aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Ga deze week m'n bestelling maken. Graag wat reacties, zou zeer goed van pas komen om deze newbie instelling tot aankoop over te zetten.
TheEvilCuber schreef op 23 augustus 2003 @ 12:46:
Met de Z-640 word het gedowngrade naar Dolby Pro logic 1, wat nogsteeds super klinkt (met Eternal Darkness kreeg ik echt het idee dat ik over stemmen hoorde _/-\O_
Die Z-640 decodeert toch niets? Dies toch volledig 'analoog' in die zin dat het zijn gedecodeerd geluid van een bv. Audigy of Digifire geluidskaart moet krijgen, niet?

Welk is een betere keus voor DTS-geluid te genieten:
Audigy + Z-640
of
Doorlussen of suckie geluidskaartje + Z-680

[stupidus]
Die Z-640 heeft alleen een analoge audio overdracht via de kabels en kan niet digitaal worden gedaan? (om interventie tegen te gaan) Wa sme niet zo super duidelijk.
[/stupidus]

-hier stond vraagje, is opgelost :)-

Door de recente uitgaven zijn er van de Z-680, Z-640 nog geen vergelijkende reviews met de Creative Digital 5500 te vinden. Iemand die hier iets over kwijt kan?
(Is voor z'n prijs wel interessanter dan de Z-680, dermee)

[ Voor 52% gewijzigd door Mizitras op 25-08-2003 14:22 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 28-09 09:28
Mizitras schreef op 24 August 2003 @ 16:37:

Kan software zoals PowerDVD ook Dolby DTS /EX softwarematig ten koste van CPU-force decoderen en alsnog dan via een on-board oplossing dit naar de analoge speakers sturen?
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel meter kabel wordt er eigenlijk geleverd bij de Z-640??
Zitten die kabels vast aan de boxen of kan ik ze eventueel ook vervangen/verlengen

Ik kan de rear speakers niet echt dicht achter me kwijt en moet ze zo's 2/3 meter achter me plaatsen op mn kamer

thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 11:38:
Hoeveel meter kabel wordt er eigenlijk geleverd bij de Z-640??
Zitten die kabels vast aan de boxen of kan ik ze eventueel ook vervangen/verlengen

Ik kan de rear speakers niet echt dicht achter me kwijt en moet ze zo's 2/3 meter achter me plaatsen op mn kamer

thnx!
De preciese lengte weet ik niet precies. Weet zeker dat het wel ergens in dit topic staat. Maar je kan makkelijk langere audiokabels bij de electroboer krijgen hoor. Gaat je dan iets van 0,50 euro per meter kosten. (jaja, het leven is duur hoor :P )
De kabels zitten dus niet vast aan de boxen...

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
zo, ik heb de mijne ook eindelijk (z-680) nu moet ik alleen me rear speakers nog ergens kwijt :/

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkee.net/~versaeve/logitech/logi1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.flakkee.net/~versaeve/logitech/logi2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erm... jij hebt em aangesloten op je TV? Naar mijn idee, kun je het geluid niet positioneren zonder software (Creative Labs) of is jouw TV ook meteen je beeldscherm voor je computer.. Voor dat kamertje noem ik dat toch echt overkill ..sorry ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
TV / DVD, je wilt niet weten hoe het geluid uit die Philips klinkt in vergelijking met die Logitech.
De 680 heeft een Dolby digital / DTS decoder ingebouwd zitten dus qua geluid geen we er wel op vooruit en ik wil eind dit jaar op me zelf gaan dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie ik daar een XBEAM liggen :D die heb ik ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Atgast schreef op 23 augustus 2003 @ 12:58:
[...]
je kan proberen om de front speaker aansluitingen van de audigy op de versterker te zetten en dan de audigy via een digitale link aan de z680 aan te sluiten.
ThX. Dit was een optie die ik ook in gedachte had alleen moet ik dan een optische kabel kopen en hierbij heb je een aantal beperkingen; gequote uit FAQ:

"Er komt geen surroundgeluid door mijn digitale uitgang.

Dat kan in heel veel gevallen kloppen. Een digitale uitgang van een geluidskaart kan maar 3 soorten signaal doorgeven, Dolby digital en DTS (surround geluid) of gewoon stereo PCM.
Als je gewoon winamp of geluid van spelletjes afspeelt, is er gewoon sprake van stereo geluid, wat naar de versterker gaat. Hier kan je helaas niets veranderen, behalve je versterker het geluid laten verdelen over de speakers met een effect.
Wil je perse dat je 4 kanaals geluid (zoals EAX of A3D) over je surround versterker krijgt, dan zal je het met analoge kabels moeten aansluiten. Een versterker moet dan een 5.1 input hebben en daarop moet je met jack naar stereo tulp kabeltjes je voor en achter kanaal op aansluiten.
Alleen als je een bron afspeelt met 5.1 geluid (zoals een divx of DVD met DTS of Dolby digital signaal) zal de geluidskaart via de digitale uitgang 5.1 geluid doorgeven.
Een uitzondering is de Nvidia nForce, die zelf Dolby digital kan encoden, maar dan moet het programma dit wel ondersteunen en daar schort het nog al eens aan."

Ik ben nu dus op zoek naar een splitter die ik bij de front speaker aansluiting van de audigy inplug.
Op uitgang 1 vd splitter sluit ik aan: de front speakers van de Z-680
Op uitgang 2 vd splitter sluit ik aan: het verlengsnoer naar de versterker.

Bij mediamarkt kon ik die splitter helaas nog niet vinden.
Wel splitters waarbij de ene uitgang het linkerkanaal is en de andere het rechterkanaal.

Verder, ik durf het hier bijna niet te zeggen :X , denk ik erover om de Z680's weer door te verkopen. Ik vind ze namelijk bij nader inzien toch een een beetje groot, uhh lomp.
De megaworks 550 heeft wat elegantere satellieten en de decoder van de Z680 heb ik niet perse nodig.....

PS:De sound is wel echt AWEsome van die Z680's. Je wordt er alleen een partij dooooof van 8)

[ Voor 40% gewijzigd door Help!!!! op 26-08-2003 22:30 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Ik moet zeggen dat het laag me nog meevalt (al is er wel maar 1.5 cm ruimte tussen de basreflexpoort en die witte kast waar me TV op staat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is moet ie minimaal 8cm spatie hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de logitech z-560 nou alleen aansluitkabeltjes voor front en rear? Dan filtert ie dus zelf de hoge tonen eruit voor de sub...?
zou een beetje jammer zijn aangezien ik het juist zo handig vind dat ik het volume van de sub softwarematig kan veranderen (de sub die op de laagste stand nog veel te hard schijnt te zijn) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 23:28

Sick Nick

Drop the top!

Dark Angel schreef op 11 June 2003 @ 16:42:
Waar kan je eigenlijk je versie nummer zien van je controlpod op de Z-680?
STIMPPYYY schreef op 11 June 2003 @ 16:46:
OMG dat is al de 1000ste die het vraagt |:(.

Lees het topic eventjes door het staat er wel ergens :).

Ik weet het niet cker hoor maar volgens mij moest je die bovenste (links en rechts) tegelijk indrukken ofzo... :X
Nou, heb het hele topic doorgezocht maar ik kan het niet vinden hoor :+

Ik heb ook een z680 gekocht, klinkt heerlijk als er geluid aan staat maar hoor wel een zachte sis door de speakers als er niks aan staat. Hij is coaxiaal aangesloten.

Ik zou dus wel even willen checken welke versie pod ik erbij heb gekregen, het lampje knippert als ik de remote gebruik en op de doos stond 500W RMS (was toch 450? nou ja, iig genoeg)

Dus als iemand weet hoe je die versie checked zonder te blaten dat je het in het topic kan vinden (wat dus NIET zo is) dan zou ik dat graag horen zodat ik ook even kan kijken :) tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 16:20

Elroy

Zelda!!!

Als er op de doos 500 watt versie staat, dan weet je zeker dat je de nieuwste versie hebt. En hoe je de pod versie kan bekijken kan je vinden in deel 1 :P

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Damnit, kan ik die ook nog eens door bladeren (je bedoelt dat 560 / 680 topic?)
Nou ja, zal wel de nieuwste zijn dan. Maar waarom er dan 500 RMS op de doos staat terwilj de vorige 450 RMS hadden? niet logisch toch, er is niks veranderd behalve nieuwe pod versie toch?

[edit]

input en settings tegelijk 5 sec ingedrukt houden terwijl ie op standby staat dus

versie 1.1.2

[ Voor 18% gewijzigd door Sick Nick op 27-08-2003 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
_-= Erikje =-_ schreef op 26 August 2003 @ 17:28:
zo, ik heb de mijne ook eindelijk (z-680) nu moet ik alleen me rear speakers nog ergens kwijt :/

[afbeelding]
[afbeelding]
Je woofer staat niet echt goed opgesteld. In het boekje staat duidelijk dat hij toch minimaal 10 cm van de muur af moet staan. Dit komt denk ik omdat hij lucht moet uitblazen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
meer ruimte heb ik niet :D hij staat klem tegen een kast (aan de kant van de basreflex) zit een cm of 3 a 4 ruimte, en de kast staat weer klem tegen mijn deur aan

wat ik natuurlijk wel kan doen is het ding op z'n kant leggen zodat de buis naar boven wijst ipv naar die witte kist

[ Voor 28% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 27-08-2003 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-09 13:20

Alaksandus

Vae puto deus fio

Krijg morgen m'n Logitech Z-680 setje binnen by m'n stage bedrijf (logitech :)) Ben ik blij dat ik daar stage loop, lang leve de employee shop van Logitech!!

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het nou eigenlijk overbodig om een 5.1 kaart te hebben voor de Z-560?
Ik heb een Terratec sixpack 5.1, dan is die kaart dus als ik alleen front en rear nodig heb, afgezien van de goede kwaliteit, wat 'overdreven' :(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2003 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coronaextra schreef op 27 August 2003 @ 19:07:
Krijg morgen m'n Logitech Z-680 setje binnen by m'n stage bedrijf (logitech :)) Ben ik blij dat ik daar stage loop, lang leve de employee shop van Logitech!!
kun jij niet misschien een laupro inkoop actie regelen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

hebben meer mensen trouwens problemen met het automatisch overschakelen naar digital als je een film met ac3 aan zet?

Hij hangt coaxiaal aan de pc, werkt prima. Normaal staat ie op Dolby PL2 Music en hij schakelt automatisch over naar Dolby Digital als er zo'n invoer word gegeven. Echter, als ik een divx start met een ac3 erin (ac3 filter staat ingesteld op sp/diff) dan springt ie soms wel maar meestal niet automatisch over. Dan moet ik in de filter eerst op een analoge uitgang zetten en dan weer op sp/diff en hij doet het weer.

Gebruik ac3 filter 0.70, de onboard sp/diff coaxiale aansluiting van een asus P4P800 deluxe (een soundMAX geluids chippie van adi)

Op dat kleine detail na is het wel een heerlijke set moet ik zeggen :) klinkt erg goed.

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Trouwens weet iemand hoe lang de kabels van de logitech z-640 set zijn voor de achterspeakers? :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Wazzup!
schnumi schreef op 28 augustus 2003 @ 14:45:
Trouwens weet iemand hoe lang de kabels van de logitech z-640 set zijn voor de achterspeakers? :)
Te kort

• STIMPPYYY
  • Nu online
haha lekkur droog antwoord :) :P

die van de z560 zijn 4.5 meter zullen die van de z640 ook wel zijn en ja dus te kort :D

[ Voor 10% gewijzigd door STIMPPYYY op 28-08-2003 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Stel, men kope zich een Z-680 aan, en sluit deze aan op de digitale (optische) uitgang van op zijn moederbord. Men hebbe digitaal geluid.

Vraag 1:
-Als ik dit ipv on-board AC'97 aansluit, maar op Audigy 2, decodeert de geluidskaart het Dolby Digital/DTS/EX signaal dan of doet de Z-680 dit dan???

Vraag 2:
- Men kope Z-680 en sluit deze digitaal aan. Wat is dan DE oplossingn voor onder spelletjes?

=> Ware het niet dat er 'gewisseld' moet worden met draden of de mogelijk bestaat om zowel de draden analoog en andere draden (of gespleten op het einde) digitaal aan te sluiten, had ik sowieso voor die Z-680 gegaan.

Maar de Z-680 lijkt dan wel beter geluid te kunnen produceren, het gebruiksgemak gaat er dan wel op achteruit. :(

Suggesties AUB ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09 10:15
kunnen de draden van z640 ook makkelijk vervangen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
monkel schreef op 29 August 2003 @ 11:32:
kunnen de draden van z640 ook makkelijk vervangen worden?
hangen vast/in de satelietjes -> balen.

Dus NEEN, makkelijk mlisschien niet. Maar 'makkelijk' komt niet voor in het woordenboek van de tweaker dat hem tegenhoud, wel dan?

-> Men neme tang en striptang, en knippe ofwel binnenin de sattelietjes de draad er af of vlak ertegen aan de buitenkant.

(De covers komen er slecht af, zijn er 'thermisch' tegengeplakt, zou niet mogen scheuren/breken bij afduwen met schroevendraaier, maar toch voorzichtig zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 16:41

Canis Lupus

Vosbot

Ik wil wat Conrad spikes onder mijn Z640 subwoofer plaatsen. Zijn er mensen die daar al ervaring mee hebben? Zie ook Conrad Spikes plaatsen

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Aha 4.5 meter dus. :) Ach ja daar bedenken we dan wel weer wat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Canis Lupus schreef op 29 augustus 2003 @ 12:40:
Ik wil wat Conrad spikes onder mijn Z640 subwoofer plaatsen. Zijn er mensen die daar al ervaring mee hebben? Zie ook Conrad Spikes plaatsen
Staat toch wel wat van op pagina 11-13 denk ik ? Niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Mizitras schreef op 29 August 2003 @ 01:24:
Stel, men kope zich een Z-680 aan, en sluit deze aan op de digitale (optische) uitgang van op zijn moederbord. Men hebbe digitaal geluid.

Vraag 1:
-Als ik dit ipv on-board AC'97 aansluit, maar op Audigy 2, decodeert de geluidskaart het Dolby Digital/DTS/EX signaal dan of doet de Z-680 dit dan???

Vraag 2:
- Men kope Z-680 en sluit deze digitaal aan. Wat is dan DE oplossingn voor onder spelletjes?

=> Ware het niet dat er 'gewisseld' moet worden met draden of de mogelijk bestaat om zowel de draden analoog en andere draden (of gespleten op het einde) digitaal aan te sluiten, had ik sowieso voor die Z-680 gegaan.

Maar de Z-680 lijkt dan wel beter geluid te kunnen produceren, het gebruiksgemak gaat er dan wel op achteruit. :(

Suggesties AUB ?
Mogelijk denk ik het het licht te hebben gezien. Maar graag dan wel even bevestiging anders blijf ik bezig en kan ik niet bestellen.

=> Men sluit de Z-680 aan op de optische digitale uitgang van zijn pc. Wanneer men een spelletje of mp3'tje speelt, dan moet je via de POD naar 'Effects' gaan en kiezen voor 'Stereo'. Correct?

BELANGRIJKE VRAAG: En wat als een spel dan ook surround sound (dus voor 4 of meer boxen) ondersteunt (Clive Bakers Undying, Unreal Tournament 2003, etc). Wordt dit dan toch nog mooi verspreid dat de kogels van linksvoor naar rechtsachter kunnen vliegen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Mizitras schreef op 29 August 2003 @ 16:54:
[...]

Mogelijk denk ik het het licht te hebben gezien. Maar graag dan wel even bevestiging anders blijf ik bezig en kan ik niet bestellen.

=> Men sluit de Z-680 aan op de optische digitale uitgang van zijn pc. Wanneer men een spelletje of mp3'tje speelt, dan moet je via de POD naar 'Effects' gaan en kiezen voor 'Stereo'. Correct?

BELANGRIJKE VRAAG: En wat als een spel dan ook surround sound (dus voor 4 of meer boxen) ondersteunt (Clive Bakers Undying, Unreal Tournament 2003, etc). Wordt dit dan toch nog mooi verspreid dat de kogels van linksvoor naar rechtsachter kunnen vliegen???
1e vraag : Als je mp3tjes afspeeld dan kan je hem op stereo, 2x stereo of DPLII (music) zetten. Ikzelf heb hem altijd op DPLII (music) staan.

2e vraag : Als je hem digitaal (optisch) aangesloten hebt, dan kan je niet gebruik maken van EAX/A3D, tenzij je hem digitaal kan aansturen.
Ikzelf heb hem bij spellen ook gewoon op DPLII (music) staan.

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Elroy schreef op 29 augustus 2003 @ 17:04:
[...]

1e vraag : Als je mp3tjes afspeeld dan kan je hem op stereo, 2x stereo of DPLII (music) zetten. Ikzelf heb hem altijd op DPLII (music) staan.

2e vraag : Als je hem digitaal (optisch) aangesloten hebt, dan kan je niet gebruik maken van EAX/A3D, tenzij je hem digitaal kan aansturen.
Ikzelf heb hem bij spellen ook gewoon op DPLII (music) staan.
En die MP3's, wat hoor je dan van verschil (in geluidskanaal verdeling over je boxen) tussen stereo (enkel linksvoor en rechtsvoor + sub?) en 2x stereo of DPL2 ?

Dit kan je dan ook gebruiken voor muziekbestanden die bv 4-kanalen geluid bezitten en correct beluisteren? (juiste verdeling, dus geen linksachter + linksvoor gemixt)

Wat 'ontbreekt' er dan bij DPLII dat je met EAX/A3D wel zou hebben???

(Thanks voor die goeie info al, heeft me op die paar dagen tijd hup vooruit gebracht!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Kijk hier effe voor een plaatje, welke boxen je allemaal hoort bij mp3's, spellen etc..

DPLII is een virtuele gemaakte 5.1 geluid van een stereo signaal.
Bij EAX/A3D wordt het signaal per kanaal verstuurd, dus dat klinkt iets anders.
Ik weet ook niet zeker of je met winamp/media player of EAX/A3D of hoe die dingen ook heten (speel niet zoveel spellen :X) digitaal aangestuurd kunnen worden (meer dan 2 kanalen). Maar er zijn vast wel anderen die dit weten.

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Elroy schreef op 29 August 2003 @ 19:11:
Kijk hier effe voor een plaatje, welke boxen je allemaal hoort bij mp3's, spellen etc..

DPLII is een virtuele gemaakte 5.1 geluid van een stereo signaal.
.
*THUMBS UP*
Ik weet ook niet zeker of je met winamp/media player of EAX/A3D of hoe die dingen ook heten (speel niet zoveel spellen :X) digitaal aangestuurd kunnen worden (meer dan 2 kanalen). Maar er zijn vast wel anderen die dit weten
Even wachten op de anderen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Wat houdt het "matrix" effect precies in?

Ik heb de Z-640 set namelijk gekocht (goede set hoor 8) ). En op mijn cube aangesloten maar ik krijg dus eerst geen geluid uit de centerspeaker. Als ik dat matrix knopje induw wel.

Moet je dus gewoon dat knopje altijd gebruiken of word de geluidskwaliteit daardoor wel minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:46
Heb nu iets van 1,5maand de z640 en sinds kort ruist (enkel) de center speaker, wanneer het volume tussen (20-80%) staat. Als de set nergens op aangesloten is, blijft de ruis aanwezig. Ik lees dat er meerdere zijn met ruis, maar dat is vnl met de z680. Is dit een defecte center of valt dit binnen specificaties ? Het kan zijn dat de set al vanaf het begin ruisde, maar dat is me dan niet opgevallen vanwege een zooi herrie makende fans in me case.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:17
Had vanaf het begin een ontzettende bak ruis uit de center bij de Z-680, maar dat was gewoon onafhankelijk van het volume en loeihard. Deze is onder de garantie vervangen dus ik zou gewoon logitech eens bellen, zij kunnen je vast vertellen wat normaal is en wat niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Ik weet ook niet zeker of je met winamp/media player of EAX/A3D of hoe die dingen ook heten (speel niet zoveel spellen ) digitaal aangestuurd kunnen worden (meer dan 2 kanalen). Maar er zijn vast wel anderen die dit weten

=> Even wachten op de anderen dus.
Nog is ff kicken :)

[ Voor 98% gewijzigd door Mizitras op 31-08-2003 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

digitaal betekend niet dat het aangestuurd word met > 2kanalen

digitaal kan 2 kanalen zijn, 2 kanalen met gecodeerde info voor >2 kanalen en ook >2 discrete kanalen. (dacht ik)

Ik weet niet precies wat je vraagt, maar als je winamp over meerdere speakers wilt laten spelen gebruik je de optie dpl2 op je z680, op de 640 zul je software moeten gebruiken op je computer.

En als je wil weten of je meerkanaals over de spdif/toslink uitgang kan sturen, dat ligt aan je geluidskaart. van de onboard geluidskaart op de nforce boarden weet ik dat ze meerkanaals geluid kunnen encoden in het digitale signaal, ik weet dat niet elke geluidskaart dit kan, maar welke wel/niet weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Atgast schreef op 31 August 2003 @ 14:15:
[...]

digitaal betekend niet dat het aangestuurd word met > 2kanalen

digitaal kan 2 kanalen zijn, 2 kanalen met gecodeerde info voor >2 kanalen en ook >2 discrete kanalen. (dacht ik)

Ik weet niet precies wat je vraagt, maar als je winamp over meerdere speakers wilt laten spelen gebruik je de optie dpl2 op je z680, op de 640 zul je software moeten gebruiken op je computer.

En als je wil weten of je meerkanaals over de spdif/toslink uitgang kan sturen, dat ligt aan je geluidskaart. van de onboard geluidskaart op de nforce boarden weet ik dat ze meerkanaals geluid kunnen encoden in het digitale signaal, ik weet dat niet elke geluidskaart dit kan, maar welke wel/niet weet ik niet.
Neen, de vraag is eigenlijk meer:
- Wat met EAX/A3D geluid? Wordt dat dan ook nog met DPLII (of een andere setting?) correct verwerkt, verdeelt overs satellietjes/sub en weergegeven via de geluidsboxen of niet?

[ Voor 10% gewijzigd door Mizitras op 02-09-2003 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Mizitras schreef op 29 August 2003 @ 17:31:
[...]
Wat 'ontbreekt' er dan bij DPLII dat je met EAX/A3D wel zou hebben???
3D Positioning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, ik heb mn Z-680 digitaal aangesloten (COAX), maar ongeacht wat ik afspeel (DVD met 5.1 support of een divx met AC3), hij springt niet over naar 5.1 formaat DD/DTS. En dat terwijl ik wel de Creative software heb ingesteld volgens de instructies op de logitech site.
Ik kan zoveel op "Input" op mn POD blijven klikken als ik wil, hij blijft switchen tussen Stereo, Stereo2x, DPL Music, DPL Movie.
Als ik em analoog aansluit, dan werkt 5.1 DD/DTS wel gewoon en dat geeft de display ook aan. Wat is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 00:16
schnumi schreef op 30 augustus 2003 @ 14:32:
Wat houdt het "matrix" effect precies in?

Ik heb de Z-640 set namelijk gekocht (goede set hoor 8) ). En op mijn cube aangesloten maar ik krijg dus eerst geen geluid uit de centerspeaker. Als ik dat matrix knopje induw wel.

Moet je dus gewoon dat knopje altijd gebruiken of word de geluidskwaliteit daardoor wel minder?
Matrix is om het geluid meer te balanceren, natuurlijker laten klinken, vooral te gebruiken als je naar mp3tjes luistert.

De Matrix zorgt vooral voor een hele hoop minder bassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Nu online
de matrix stand is d8 ik alleen voor mensen die geen 5.1 of 4.1 geluidskaart hebben en maar 1 ingang kunnen gebruiken, zodat je toch 4 speakers hebt of 5. Zo staat het athans in het boekje van mijn Z560 :). Ik vind de matrix stand trouwens vet bagger, bij games en films gaat het nog wel, maar bij mp3's is het 3x nix :P.

[ Voor 8% gewijzigd door STIMPPYYY op 02-09-2003 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
kortom, als je de Z-640 hebt gaat het goed. Heb je de Z-680 en uiteraard digitaal aangesloten, kies je best voor DPLII (2*stereo) en is het eigenlijk dik balen want je hebt een gewoon 'stereo' effect dat op 2x zoveel speakes wordt uitgezonden.
Geen 3d-positionering, geen ruimtelijk (met name diepte) gevoel.

Zo juist benadert???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
RonaldMade schreef op 02 september 2003 @ 10:10:
[...]

Matrix is om het geluid meer te balanceren, natuurlijker laten klinken, vooral te gebruiken als je naar mp3tjes luistert.

De Matrix zorgt vooral voor een hele hoop minder bassen.
Dat Matrix knopje schakelt ook de center speaker uit en zorgt inderdaad voor minder 'harde' bassen, bij muziek/mp3 erg prettig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoelang zijn alle draden van de
z640?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 13:43:
hoelang zijn alle draden van de
z640?
Best lang, vooral van de achterste 2 satalites, daar verbaasde ik me over, die halen wel zo'n 5 à 6 meter ? De rest van de draden zijn ook best lang, veel langer dan dat ik eerst had gedacht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Mizitras schreef op 02 September 2003 @ 12:18:
[...]

kortom, als je de Z-640 hebt gaat het goed. Heb je de Z-680 en uiteraard digitaal aangesloten, kies je best voor DPLII (2*stereo) en is het eigenlijk dik balen want je hebt een gewoon 'stereo' effect dat op 2x zoveel speakes wordt uitgezonden.
Geen 3d-positionering, geen ruimtelijk (met name diepte) gevoel.

Zo juist benadert???
DPLII is niet hetzelfde als 2*stereo. DPLII is het upmixen van een (wel/niet DPLII encoded) stereo kanaal naar 5.1.
EAX, A3D, DS3D etc moet je eigenlijk ook niet vergelijken met DPLII, die eerste 3 zijn namelijk puur bedoeld voor games, terwijl DPLII bedoelt is voor films en muziek. (DPLII kan ook gebruikt worden bij sommige console games die DPLII encoded zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Z-680] Wat zie je op de display van je POD staan als je DTS/DD/5.1 geluid krijgt via een optische verbinding (coax)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
RonaldMade schreef op 02 September 2003 @ 13:59:
[...]

Best lang, vooral van de achterste 2 satalites, daar verbaasde ik me over, die halen wel zo'n 5 à 6 meter ? De rest van de draden zijn ook best lang, veel langer dan dat ik eerst had gedacht :D
Ja, de achterste wel maar de voorste zijn maar 2 meter, ik heb de sub naast me buro staan en niet eronder en das best klote met die korte draden voor de fronts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
(3-jaar al en Logitech heeft nog steeds geen andere/nieuwere 5.1-set. Vreemd)
Cyb schreef op 02 September 2003 @ 15:31:
[...]

DPLII is niet hetzelfde als 2*stereo. DPLII is het upmixen van een (wel/niet DPLII encoded) stereo kanaal naar 5.1.
EAX, A3D, DS3D etc moet je eigenlijk ook niet vergelijken met DPLII, die eerste 3 zijn namelijk puur bedoeld voor games, terwijl DPLII bedoelt is voor films en muziek. (DPLII kan ook gebruikt worden bij sommige console games die DPLII encoded zijn.)
8)7 Conclusie: Het surround sound dat EAX, A3D of DS3D genereert kan je met de Z-680 (digitaal) op je buik schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
xabre16v schreef op 02 September 2003 @ 17:22:
[...]

Ja, de achterste wel maar de voorste zijn maar 2 meter, ik heb de sub naast me buro staan en niet eronder en das best klote met die korte draden voor de fronts.
Das idd een bagger positie voor je sub, bij mij kan hij niet op de grond (vanwege ruimte gebrek) dus staat ie op 1 lagere buroplank, en de voorste zijn idd, zo'n 2 meter, voor sommige (zoals ik) is het lang genoeg en voor de andere weer net niet.
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.