ThX. Dit was een optie die ik ook in gedachte had alleen moet ik dan een optische kabel kopen en hierbij heb je een aantal beperkingen; gequote uit FAQ:
"Er komt geen surroundgeluid door mijn digitale uitgang.
Dat kan in heel veel gevallen kloppen. Een digitale uitgang van een geluidskaart kan maar 3 soorten signaal doorgeven, Dolby digital en DTS (surround geluid) of gewoon stereo PCM.
Als je gewoon winamp of geluid van spelletjes afspeelt, is er gewoon sprake van stereo geluid, wat naar de versterker gaat. Hier kan je helaas niets veranderen, behalve je versterker het geluid laten verdelen over de speakers met een effect.
Wil je perse dat je 4 kanaals geluid (zoals EAX of A3D) over je surround versterker krijgt, dan zal je het met analoge kabels moeten aansluiten. Een versterker moet dan een 5.1 input hebben en daarop moet je met jack naar stereo tulp kabeltjes je voor en achter kanaal op aansluiten.
Alleen als je een bron afspeelt met 5.1 geluid (zoals een divx of DVD met DTS of Dolby digital signaal) zal de geluidskaart via de digitale uitgang 5.1 geluid doorgeven.
Een uitzondering is de Nvidia nForce, die zelf Dolby digital kan encoden, maar dan moet het programma dit wel ondersteunen en daar schort het nog al eens aan."
Ik ben nu dus op zoek naar een splitter die ik bij de front speaker aansluiting van de audigy inplug.
Op uitgang 1 vd splitter sluit ik aan: de front speakers van de Z-680
Op uitgang 2 vd splitter sluit ik aan: het verlengsnoer naar de versterker.
Bij mediamarkt kon ik die splitter helaas nog niet vinden.
Wel splitters waarbij de ene uitgang het linkerkanaal is en de andere het rechterkanaal.
Verder, ik durf het hier bijna niet te zeggen

, denk ik erover om de Z680's weer door te verkopen. Ik vind ze namelijk bij nader inzien toch een een beetje groot, uhh lomp.
De megaworks 550 heeft wat elegantere satellieten en de decoder van de Z680 heb ik niet perse nodig.....
PS:De sound is wel echt AWEsome van die Z680's. Je wordt er alleen een partij dooooof van
[
Voor 40% gewijzigd door
Help!!!! op 26-08-2003 22:30
]