Via coax, en als je een audigy2 platinum ex hebt, dan ook optischVerwijderd schreef op 03 July 2003 @ 22:35:
Kan de Z-640 digitaal worden aangesloten op een Audigy2? Zo ja, hoe?
Verwijderd
IK ben niet zo thuis in al dit geluids gebeuren, dus is er misschien ergens wat meer informatie te vinden over hoe ik het dan precies moet aansluiten enzo.
De 640 kan alleen analoog worden aangesloten. dus nee.Foxke schreef op 03 July 2003 @ 22:42:
[...]
Via coax, en als je een audigy2 platinum ex hebt, dan ook optisch
vraag aan een persoon met een Z-640. Is het mogelijk om als je een koptelefoon op de center hebt aangesloten het volume te regelen met de volume knop op de center? Of is dit toevallig een "fout" in mijn Z-640 setje?
Ik heb geen ervaringen met de GC en er staat duidelijk bij dat het om een voorbeeld gaat
Imperfectionist.
Verwijderd
@GNIFFEL: Ik heb dus ook de Z-640 en bij mij werkt de volume knop ook niet als ik mijn koptelefoon aansluit op de center. Nu heb ik wel geluk dat op ik op mijn keyboard het volume heel makkelijk kan veranderen, dus in spellen heb ik gelukkig geen problemen met het geluidsniveau.
nee, is het bekende probleem van de z-640; hij lust de koptelefoonuitgang gewoon door.
dus helaas...
dus helaas...
¯\_(ツ)_/¯
ohja, ik las 680Tsuranim schreef op 03 July 2003 @ 23:28:
[...]
De 640 kan alleen analoog worden aangesloten. dus nee.
Kick...CeeDeeS schreef op 03 July 2003 @ 20:41:
ik zit nou te twijfelen tussen de Z-640 en de Z-680...
zoals ik eerder zei is ie voor mn Xbox bestemd, en die kan dolby digital aan als het goed is.. maar nou zie ik bij de Z-680 'Dolby® Digital- en DTS®-hardwaredecodering' staan en bij de Z-640 staat dit niet. Is dit nodig om Dolby Digital/ DTS weergave op een Xbox te krijgen of is het feit dat de xbox dit heeft al genoeg?
Nee dat is nodig. zie ook de AV-FAQ met aansluiten enzo. EEN van de apparaten heeft een decoder nodig
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ik wil ff paar dingen kwijt.
Om te beginnen: DD is CHILLLLLLLLLL!!!
Verder: koop spikes, want zonder is het echt te bonkerig en resoneert t allemaal te hard. Met spikes valt t nog wel mee, maar helaas blijft er nog wat resonatie over: misschien de sub openschroeven en er een blok lood in leggen? Zou t helpen?
Tenslotte: dat mid en hoog is net zo goed als mijn Magnat Projekt 4.1 speakers met Technics receiver!
Om te beginnen: DD is CHILLLLLLLLLL!!!
Verder: koop spikes, want zonder is het echt te bonkerig en resoneert t allemaal te hard. Met spikes valt t nog wel mee, maar helaas blijft er nog wat resonatie over: misschien de sub openschroeven en er een blok lood in leggen? Zou t helpen?
Tenslotte: dat mid en hoog is net zo goed als mijn Magnat Projekt 4.1 speakers met Technics receiver!
Hé!
Ik heb sinds kort ook een z-680 en kan niet anders zeggen dan; kewl!
Maar nu zit ik met een vraagje, ik heb helaas (nog) geen 5.1 geluidskaart en heb de boxen dus 4.1 aangesloten (Live player 1024). Als ik nu een film kijk, muziek luister of wat dan ook en ik stel als effect op de pod, dolby prologic2 in (zowel music, als movie), dan hoor ik alleen nog maar geluid uit de center en subwoofer, de rest van de boxen wordt om de een of andere reden niet gebruikt... Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe??
Ik heb sinds kort ook een z-680 en kan niet anders zeggen dan; kewl!
Heb jij misschien een linkje naar dat draaje, kan 'm met geen mogelijkheid vinden. Vind wel Twin Towers herbouwen-topic enzoWekkel schreef op 03 July 2003 @ 11:42:
[...]
Het herbouwen van kant en klaar subwoofers uit 5.1 setjes is een paar weken hot geweest in topics op AV, maar ik geloof dat niemand ooit de daad bij het woord heeft gevoegd. Ik zie je inspanningen met spanning tegemoet.
Wat is een goede vervanger voor de Z-680?
Ik heb laatst de Z-680 aangeschaft, maar er deden zich twee problemen voor:
1 De set ruist veel
2 De bas poort ratelt
Ik heb nu al de tweede set en beide sets geven dezelfde problemen. (ter info: de sets zijn van verschillende batches.) Nu krijg ik mijn geld terug en ik ben dus op zoek naar iets nieuws.
De set moet een leuk geluidje geven en moet minstens dezelfde aansluitmogelijkheden hebben als de Z-680. Hoewel de 6x analoog ook 6x digitaal mag zijn, aangezien de A2 dit ondersteund.
Iemand suggesties? Misschien een home cinema setje?
Ik heb laatst de Z-680 aangeschaft, maar er deden zich twee problemen voor:
1 De set ruist veel
2 De bas poort ratelt
Ik heb nu al de tweede set en beide sets geven dezelfde problemen. (ter info: de sets zijn van verschillende batches.) Nu krijg ik mijn geld terug en ik ben dus op zoek naar iets nieuws.
De set moet een leuk geluidje geven en moet minstens dezelfde aansluitmogelijkheden hebben als de Z-680. Hoewel de 6x analoog ook 6x digitaal mag zijn, aangezien de A2 dit ondersteund.
Iemand suggesties? Misschien een home cinema setje?
Die ratelende baspoort hoort idd niet. Maar die ruis... Heb je als s geprobeeerd alle overbodige sources te muten en dan met name de AUX? Als je dat namelijk niet doet dan kun je nog zulke hoogstaande apparatuur aansluiten, maar zul je die ruis altijd houden... Of misschien heb je een pusgeluidskaart?
Die ruis is een heel bekend probleem voor de Z-680 set. Ik snap alleen niet waarom Logitech dat probleem nog steeds niet definitief heeft opgelost. Die set is nu al zo'n 3/4 jaar op de markt, maar nog steeds niet in orde. Valt mij toch wel erg tegen van Logitech.
Verwijderd
Ok eindelijk doet die DTS het .. Queen live at Wembley en Queen Greatest Video Hits 1 gedraaid net ... phat!
Edit: Waarom, als ik mijn koptelefoon erin doe, moet ik mijn volumeknop bijna helemaal vol open draaien als ik nog iets fatsoenlijk wilt horen? M.a.w. Geluid is erg zacht als ik bij normale volumestand mijn koptelefoon erin doe.
Edit: Waarom, als ik mijn koptelefoon erin doe, moet ik mijn volumeknop bijna helemaal vol open draaien als ik nog iets fatsoenlijk wilt horen? M.a.w. Geluid is erg zacht als ik bij normale volumestand mijn koptelefoon erin doe.
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 02:39 ]
Heeft iemand trouwens de voorkant van de subwoofer eraf gehaalt?
lijkt me best interessant
maar ik zou niet weten waar ik moet beginnen
lijkt me best interessant

[ Voor 4% gewijzigd door Ra5a op 07-07-2003 13:23 ]
Imperfectionist.
Daar heb ik ook al eens naar zitten kijkenRa5a schreef op 07 July 2003 @ 13:23:
Heeft iemand trouwens de voorkant van de subwoofer eraf gehaalt?
lijkt me best interessantmaar ik zou niet weten waar ik moet beginnen
ik wil wel de dremel erbij pakken
maar dat vind ik opzich weer zonde enzow..
Imperfectionist.
Die ratelende baspoort, en die klote ruis, heb ik er ook inzitten, dacht ergens gelezen te hebben dat die ruis gefixt kon worden met een nieuwe Pod, die je gratis kon krijgen indien je een defecte set had. Maar via wie enzo is ook voor mij nog een groot raadsel...
wat dacht je van logitech?Anus Cocainus schreef op 08 juli 2003 @ 12:04:
Die ratelende baspoort, en die klote ruis, heb ik er ook inzitten, dacht ergens gelezen te hebben dat die ruis gefixt kon worden met een nieuwe Pod, die je gratis kon krijgen indien je een defecte set had. Maar via wie enzo is ook voor mij nog een groot raadsel...
Imperfectionist.
Joh..... 0900-logitech ? natuurlijk via logitech

Anus Cocainus schreef op 08 July 2003 @ 17:31:
[...]
Joh..... 0900-logitech ? natuurlijk via logitech
Imperfectionist.
Verwijderd
lees het forum dan zie je het vanzelf
[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 14:26 . Reden: had caps aan staan :o ]
Ik heb met logitech gesproken toen ik problemen had met mijn eerste Z-680 set. Voor de ruis wilde ze mij wel iets toezenden. Alleen ik heb dat toen nog afgewezen, omdat mijn set toch geruild zou gaan worden. Dus even bellen misschien? tel. 010-243 88 98
Alleen voor die ratelende baspoort zal de set geruild moeten worden.
Iemand nog tips voor een vervanger van de Z-680?
Alleen voor die ratelende baspoort zal de set geruild moeten worden.
Iemand nog tips voor een vervanger van de Z-680?
Kent iemand in Nijmegen of omgeving een winkel waar ze spikes verkopen voor een redelijk prijs? Ben naar een hele berg zaken geweest en maar 1 winkel had ze. Daar kosten ze 40 (!) euro, en ik heb geen zin om zoveel aan alleen spikes uit te geven (nog meer dan de helft van het hele zetje zelf).
Misschien zou je even Algemene regels hoe je je op het forum hoort te gedragen (Netiquette) kunnen doorlezen, want dit soort replies worden niet geaccepteerd hier.Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 21:19:
LESS HET FORUMFF DOOR DAN ZIE JE HET VANZELF
ik heb nou dan toch de knoop doorgehakt en de Z-640 gekocht.. ik mag hem nog binnen 8 dagen ruilen of het geld terugvragen dus dan wil ik het 'risico' wel nemen 
Nou heb ik hem aangesloten op mijn Xbox maar nou krijg ik (bij bijvoorbeeld Pulp Fiction) geen geluid uit de middenvoor speaker... alleen als ik de optie 'matrix' aanzet maar dan is het weer niet alleen de spraak maar precies hetzelfde geluid als alle voorspeakers...
de xbox heeft toch dolby digital ondersteuning?? ik heb nog niet de advanced scart kabel.. kan het daaraan liggen of geeft dat alleen maar BETER geluid?
De nadelen die ik tot nu toe heb ontdekt:
- de 5.1 die niet werkt dus
- de kabel van de midvoor is wel behoorlijk kort
- ik mis toch wel een beetje een afstandsbediening
Verder puik speakersetje
Edit: inmiddels gevonden.. dus toch de advanced scart kabel nodig.. kost me weer 30 euro
of zal deze (third party) het net zo goed doen? (scheelt toch weer 15 euri)
Nou heb ik hem aangesloten op mijn Xbox maar nou krijg ik (bij bijvoorbeeld Pulp Fiction) geen geluid uit de middenvoor speaker... alleen als ik de optie 'matrix' aanzet maar dan is het weer niet alleen de spraak maar precies hetzelfde geluid als alle voorspeakers...
de xbox heeft toch dolby digital ondersteuning?? ik heb nog niet de advanced scart kabel.. kan het daaraan liggen of geeft dat alleen maar BETER geluid?
De nadelen die ik tot nu toe heb ontdekt:
- de 5.1 die niet werkt dus
- de kabel van de midvoor is wel behoorlijk kort
- ik mis toch wel een beetje een afstandsbediening
Verder puik speakersetje
Edit: inmiddels gevonden.. dus toch de advanced scart kabel nodig.. kost me weer 30 euro
[ Voor 15% gewijzigd door CeeDeeS op 12-07-2003 01:03 ]
Naar aanleiding van deze vraag:
Excuses voor de lange post maar dit was even nodig om het duidelijk te maken
En dit antwoord daarop:CeeDeeS schreef op 03 July 2003 @ 20:41:
ik zit nou te twijfelen tussen de Z-640 en de Z-680...
zoals ik eerder zei is ie voor mn Xbox bestemd, en die kan dolby digital aan als het goed is.. maar nou zie ik bij de Z-680 'Dolby® Digital- en DTS®-hardwaredecodering' staan en bij de Z-640 staat dit niet. Is dit nodig om Dolby Digital/ DTS weergave op een Xbox te krijgen of is het feit dat de xbox dit heeft al genoeg?
Kwam ik hierop uitJvS schreef op 04 July 2003 @ 21:24:
Nee dat is nodig. zie ook de AV-FAQ met aansluiten enzo. EEN van de apparaten heeft een decoder nodig
Maar nou beweert MonkeyK in Het Grote XBOX Topic het volgendeCeeDeeS schreef op 12 July 2003 @ 00:55:
ik heb nou dan toch de knoop doorgehakt en de Z-640 gekocht..
Nou heb ik hem aangesloten op mijn Xbox maar nou krijg ik geen geluid uit de middenvoor speaker... alleen als ik de optie 'matrix' aanzet maar dan is het weer niet alleen de spraak maar precies hetzelfde geluid als alle voorspeakers...
Edit: inmiddels gevonden.. dus toch de advanced scart kabel nodig..
Welke van de 2 verhalen klopt nou??oja nog wat de xbox heeft inderdaad wel digital ondersteuning die je via de advanced scart kan beluisteren alleen zoals ik al zei moet je een set MET een decoder hebben die het dolbi gebeuren voor je aanstuurd.
Excuses voor de lange post maar dit was even nodig om het duidelijk te maken
ik had het goed en die ander ook alleen interpreteerde je mijn antwoord fout, Zoals ik al antwoordde: Een van de apparaten heeft een dolby digital decoder nodig, de xbox heeft er blijkbaar niet een dus moet de pc speakerset er een hebben.
.
nee dusIs dit nodig om Dolby Digital/ DTS weergave op een Xbox te krijgen of is het feit dat de xbox dit heeft al genoeg?
[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 12-07-2003 17:49 ]
De knoop is door, ik ga de subwoofer van de Z680 redesignen. Ik ben nog bezig aan het ontwerp, maar zodra dat definitief is kan er gebouwd gaan worden. Ik ga niet stap voor stap GoT volspammen, maar als ik klaar ben mogen jullie een site verwachten met alle uitleg ed.
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Ah idd, kijk nou weet ik waar ik aan toe benJvS schreef op 12 July 2003 @ 17:48:
ik had het goed en die ander ook alleen interpreteerde je mijn antwoord fout, Zoals ik al antwoordde: Een van de apparaten heeft een dolby digital decoder nodig, de xbox heeft er blijkbaar niet een dus moet de pc speakerset er een hebben.
[...]
nee dus.
Dan toch maar gaan ruilen voor de Z-680 (daar gaat weer 300 euro (660 (!) gulden)
(is het dat echt waard voor Dolby Digital en zijn die boxen ook echt zoveel beter? En wat is er dan zoveel beter? (meer power, helderder) hoor je het verschil ook duidelijk met zo'n Z-640?)
ehm daar gaat zo'nbeetje dit hele topic over
...
nice pix PLex maarre.. was die 24m kabel die je hebt gehaald niet genoeg voor alle 4 sats?
Morgen nog wat bijhalen dus
Morgen nog wat bijhalen dus
Na het lezen van al dit moois voor de 680 serie, heb ik besloten om deze ook te gaan kopen. ALLEEN heb ik een Audigy 2, heb dit topic al helemaal doorgelezen en niet gevonden wat ik nou zoek.
Jullie hebben het over het digitaal aansluiten vd 680 op de Audigy
Zit hiervoor een meegeleverde kabel bij? En hoe gaat dit in zijn werk, iemand pics maybe?
Als ik 't goed begrijp dan duw je een SPDIF kabeltje tussen je DVD Speler en Audigy 2, en dan stel je in properties van de Audigy in dat de 680 het decodeer werk op zich neemt en de digital output only is ingeschakeld! Dan in PowerDVD OOK SPDIF only aanvinken en de 680 decodeert alles hardwarematig met een 5.1 geluid toch?
Jullie hebben het over het digitaal aansluiten vd 680 op de Audigy
Als ik 't goed begrijp dan duw je een SPDIF kabeltje tussen je DVD Speler en Audigy 2, en dan stel je in properties van de Audigy in dat de 680 het decodeer werk op zich neemt en de digital output only is ingeschakeld! Dan in PowerDVD OOK SPDIF only aanvinken en de 680 decodeert alles hardwarematig met een 5.1 geluid toch?
Als je een audigy2 hebt moet je em gewoon analoog aansluiten. De kabels daarvoor zitten erbij. Laat je de audigy al het decodeerwerk doen. Als je dan een stereo bron hebt stel je de Z680 in op DPL2 music of movie.
Ik had eerst een Z-640 en daar zat een blokje bij om de set ook via zo'n rood-witte tulp aan te sluiten.. maar dit zit niet bij de Z-680 die ik nou heb...?
Hoe ga ik dat oplossen?
Hoe ga ik dat oplossen?
wie kan mij zeggen hoe ik in godsnaam de z680 sub openkrijg ?
Ik wil t ding een beetje in ere houden, maar volgens mij is ie echt helemaal verlijmd. De ring aan de voorkant krijg ik er ook niet af, ideeen anyone ?
er was ook ergens een review waarbij ze de sub openmaakten, maar dat was van de z560 geloof ik. weet iemand nog welke review dat was ?
Ik wil t ding een beetje in ere houden, maar volgens mij is ie echt helemaal verlijmd. De ring aan de voorkant krijg ik er ook niet af, ideeen anyone ?
er was ook ergens een review waarbij ze de sub openmaakten, maar dat was van de z560 geloof ik. weet iemand nog welke review dat was ?
edit:
woohoo, 4000ste post
woohoo, 4000ste post
[ Voor 6% gewijzigd door Arjan op 23-07-2003 14:47 ]
OK, ik heb de woofer open gekregen 
de truuk was om het rooster los te trekken, daarna kon je em gewoon open schroeven. De plastic ring zat namelijk onder de woofer geschroefd, en kon dan ook niet eerde los. Je moet t maar weten.
Ik moet zeggen dat ik ongelofelijk onder de indruk ben van deze woofer, echt een klein monstertje. Zeker in vergelijking tot de 2 Visaton W170S' die ik hier heb liggen. Ook ben ik erg onder de indruk van de bouw kwaliteiten van Logitecht. Niet dus
Wat een enorme prut doos is die wooferkast. Je moch natuurlijk niet veel verwachten, maar dit vond ik toch wel erg ehh, bescheiden. Het enigste pluspuntje is dat ze MDF hebben gebruikt ipv Spaanplaat. helaas zijn ze voor de 12mm variant gegaan en dan het liefste zonder enige vorm van bracing.
Ik schat de NETTO inhoud op zo'n 25liter. Aangezien de woofer dan toch al geen audiofiele group delay meer kan neerzetten was ik persoonlijk dan ook gewoon gegaan voor lage frequenties ipv de group delay laag te houden.
Een kast van 40 liter met een BR pijp die afgestemd is op 38Hz zou deze woofer veel meer tot zijn recht laten komen imho. (provided dat de woofer dezelfde is uit de Z560, dat ga ik eerst maar eens uitzoeken)
Of dit echt zo is zullen jullie over een maandje ofso pas weten, aangezien ik maar eens ga beginnen aan de bouw van een échte wooferkast.
voor zij die nog interesse hebben in pics:

check die huge magneet

design bij Stevie Wonder:

Aangezien ik in mijn ontwerp de versterker en de wooferkast apart ga plaatsen, dit ivm ranzige resonerende draadjes ed. moet ik nog een plaatsje gaan vinden waar deze spoel kan komen:

I'll keep you posted
de truuk was om het rooster los te trekken, daarna kon je em gewoon open schroeven. De plastic ring zat namelijk onder de woofer geschroefd, en kon dan ook niet eerde los. Je moet t maar weten.
Ik moet zeggen dat ik ongelofelijk onder de indruk ben van deze woofer, echt een klein monstertje. Zeker in vergelijking tot de 2 Visaton W170S' die ik hier heb liggen. Ook ben ik erg onder de indruk van de bouw kwaliteiten van Logitecht. Niet dus

Wat een enorme prut doos is die wooferkast. Je moch natuurlijk niet veel verwachten, maar dit vond ik toch wel erg ehh, bescheiden. Het enigste pluspuntje is dat ze MDF hebben gebruikt ipv Spaanplaat. helaas zijn ze voor de 12mm variant gegaan en dan het liefste zonder enige vorm van bracing.
Ik schat de NETTO inhoud op zo'n 25liter. Aangezien de woofer dan toch al geen audiofiele group delay meer kan neerzetten was ik persoonlijk dan ook gewoon gegaan voor lage frequenties ipv de group delay laag te houden.
Een kast van 40 liter met een BR pijp die afgestemd is op 38Hz zou deze woofer veel meer tot zijn recht laten komen imho. (provided dat de woofer dezelfde is uit de Z560, dat ga ik eerst maar eens uitzoeken)
Of dit echt zo is zullen jullie over een maandje ofso pas weten, aangezien ik maar eens ga beginnen aan de bouw van een échte wooferkast.
voor zij die nog interesse hebben in pics:
check die huge magneet
design bij Stevie Wonder:
Aangezien ik in mijn ontwerp de versterker en de wooferkast apart ga plaatsen, dit ivm ranzige resonerende draadjes ed. moet ik nog een plaatsje gaan vinden waar deze spoel kan komen:
I'll keep you posted
[ Voor 3% gewijzigd door Arjan op 23-07-2003 14:45 ]
Ik ben erg beniewd. Standaard subjes modificeren klinkt als een leuke hobby.
Wat me opvalt is dat ze bij de elke nieuwe podnummer, een totaal andere doos hebben. Mijn eerste z680 in november die had echt een heel andere indeling dan de z680 die ik in mei gekregen had ( omgeruild ivm ruil probleem ).PLeX schreef op 17 juli 2003 @ 22:41:
Hier effe wat pix van hoe ik m'n Z-680's heb.
Het pakketje...
[afbeelding]
Staat er op jouw doos 500watt?
Ik heb aan logitech toendertijd nog naar de 500watt (doos/versie) gevraagd, maar logitech ontkende hard dat die niet bestond en niet zou komen.

Oh Atgast, tnx voor de pics van de sub.
Het ziet er erg goed uit en ik had het eigenlijk niet verwacht dat het er zo uit zou zien
De netto inhoud is nog veel lager dan ik geschat had, als t 15liter is, dan is het veel. Ik denk dat ook niet dat dit dezelfde driver is dan die wat ze in de Z560 woofer hebben gebruikt.
ik heb ook audigy2, en ik heb het zo gedaan: een spdif kabeltje van je dvd naar je audigy2, dan zelf effe een digitale coax maken: Gewoon coax kopen (75ohm), 1 tulp-stekker (mannetje) en 1 MONO jackplug (net zoals in je koptelefoon, maar dan mono). Bij beide pluggen het lange pootje aan het omhulsel v/d kabel solderen, en het korte pootje aan de kern v/d kabel solderen. Op deze manier prima dolby digital via powerdvd, wel even je pod op coax zetten, en op je pc de output op spdif zettenTekn0z schreef op 18 July 2003 @ 01:19:
Na het lezen van al dit moois voor de 680 serie, heb ik besloten om deze ook te gaan kopen. ALLEEN heb ik een Audigy 2, heb dit topic al helemaal doorgelezen en niet gevonden wat ik nou zoek.
Jullie hebben het over het digitaal aansluiten vd 680 op de AudigyZit hiervoor een meegeleverde kabel bij? En hoe gaat dit in zijn werk, iemand pics maybe?
Vandaag een z 640 aangeschaf, en ik moet zeggen: hij klinkt geweldig. Hij ruist alleen heel erg
Is dit normaal?
nee..
zeker oude rom versie.
moet je ff zoeken is een topic over.
Logitech Z-560/Z-680 <--- deze geloof ik
zeker oude rom versie.
moet je ff zoeken is een topic over.
Logitech Z-560/Z-680 <--- deze geloof ik
[ Voor 38% gewijzigd door Smurff op 26-07-2003 21:00 ]
640 heeft geen rom. En die van mij ruist niet.
Ruist hij ook als je niets hebt aangesloten?
Ruist hij ook als je niets hebt aangesloten?
Ik denk dat het ligt aan het niet geaard zijn van mijn apperatuur. Als ik namelijk mijn monitor en pc op verschillende stekkerdozen aansluit is de ruis veel minder
, en op m'n andere pc heb ik helemaal geen last van ruis.
Verwijderd
dat klopt als een bus, trouwens je stekkers van je apparaten moeten ook op de zelfde manier in de stekkerdoos zitten zodat de wisselspanning van de verschillende apparaten gelijk loopt. btw mijn 680 heeft geen aarde stekker weard
Verwijderd
OK... hiervoor had ik een setje van de aldi.. haha, niet veel goed dus..
Sinds een tijdje heb ik nu de Z640... heeel mooi geluid.. maar vandaag heb ik em eindelijk eens uitgetest omdat ik spikes heb gekocht.
Sub op de helft, hoofdvolume op ongeveer 30%.. en shit wat een geluid
echt geweldig... ben erg blij dat ik deze set heb gekocht
Sinds een tijdje heb ik nu de Z640... heeel mooi geluid.. maar vandaag heb ik em eindelijk eens uitgetest omdat ik spikes heb gekocht.
Sub op de helft, hoofdvolume op ongeveer 30%.. en shit wat een geluid
Net in de stad op zoek geweest naar spikes, en de goedkoopste die ik heb kunnen vinden waren al 59 euro
Iemand enig id waar ze goedkoper te krijgen zijn?

Ik krijg morgen mijn Z680 setje binnen en ik ben erg benieuwd (ze waren er vandaag al maar mn ouders waren tóch van huis).
Kheb nu een Sound Blaster Live 5.1... met digitale uitgang dus... schijnt... mar dit is dus een jack plugje (de oranje als ik me niet vergis). Hoe sluit ik dit in godsnaam aan... is dat nou een optische of een coaxiale aansluiting.. of weer wat anders..
Ik neem aan dat de kabel er wel niet bij zal zitten.. dus als 1 van de experts hier (en die zijn er genoeg, na het toppic doorgenomen te hebben) mij kan vetellen vanaaf (liefst) wat voor een kabel ik nodig heb, kan ik mijn vader morgen es ff voor straf (van het niet thuis blijven
) op pad syuren voor een kabel te kopen...
Ik kan haast nie w88... morgen werken
Kheb nu een Sound Blaster Live 5.1... met digitale uitgang dus... schijnt... mar dit is dus een jack plugje (de oranje als ik me niet vergis). Hoe sluit ik dit in godsnaam aan... is dat nou een optische of een coaxiale aansluiting.. of weer wat anders..
Ik neem aan dat de kabel er wel niet bij zal zitten.. dus als 1 van de experts hier (en die zijn er genoeg, na het toppic doorgenomen te hebben) mij kan vetellen vanaaf (liefst) wat voor een kabel ik nodig heb, kan ik mijn vader morgen es ff voor straf (van het niet thuis blijven
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Die digitale uitgang van de 5.1 is de Creative versie van een coaxiale uitgang... Ik heb bij mijn Creative 5500 een verloopje gekregen naar een coaxiale kabel...ReCreator schreef op 29 July 2003 @ 20:34:
Ik krijg morgen mijn Z680 setje binnen en ik ben erg benieuwd (ze waren er vandaag al maar mn ouders waren tóch van huis).
Ik neem aan dat de kabel er wel niet bij zal zitten.. dus als 1 van de experts hier (en die zijn er genoeg, na het toppic doorgenomen te hebben) mij kan vetellen vanaaf (liefst) wat voor een kabel ik nodig heb, kan ik mijn vader morgen es ff voor straf (van het niet thuis blijven) op pad syuren voor een kabel te kopen...
Everytime I suffer I become a better man because of it
je krijgt die analoge kabel, die moet je gewoon aansluiten en dan je live het decodeerwerk laten doen. De plugjes steek je gewoon in op kleur. Dus dat oranje plugje is dan gewoon analoog.
Mocht je de boel digitaal willen aansluiten, dan heb je een stekker nodig van 3,5mm Jackplug naar een tulp/cinch stekkertje. Deze laatste zit er standaard NIET bij.
Mocht je de boel digitaal willen aansluiten, dan heb je een stekker nodig van 3,5mm Jackplug naar een tulp/cinch stekkertje. Deze laatste zit er standaard NIET bij.
Weet je toevallig ook wat voorn kabeltje dat is?MMUilwijk schreef op 29 juli 2003 @ 20:37:
[...]
Die digitale uitgang van de 5.1 is de Creative versie van een coaxiale uitgang... Ik heb bij mijn Creative 5500 een verloopje gekregen naar een coaxiale kabel...
zoiets (ook kwa jack ringetjes) :

Ben ook benieuwd of ze die bij de plaatselijke ben van dijk hebben... heb em ook nodig voor mn toekomstige audigy 2 denk ik...
tnx voor info! erg handig:)Atgast schreef op 29 July 2003 @ 21:00:
je krijgt die analoge kabel, die moet je gewoon aansluiten en dan je live het decodeerwerk laten doen. De plugjes steek je gewoon in op kleur. Dus dat oranje plugje is dan gewoon analoog.
Ik neem aan dat de Z-680 beter decodeert dan mn Live... of valt dat wel mee, ik wil mn audigy 2 zowieso eigelijk wel digitaal, is dan hetzelfde kabeltje neem ik aan.
Nog maar een edit:

Volgens mij is die digitale niet nodig bij analoge aansluiting...
Maar ik bedenk me net.. zal alles niet gewoon morgen wel op zn plekkie vallen? Aangezien er wel een handleiding bij zal zitten...
Ik maak me denk ik te druk, en anders schakel ik jullie hulp wel in... Atgast = voorkeur
[ Voor 53% gewijzigd door ReCreator op 29-07-2003 21:18 ]
je jackplug heeft alleen maar een base en tip nodig, mono dus. Extra ringetjes duid op stereo. Werkt overigens meestal wel gewoon.
ff vraagje, ik wil een nieuw geluidssetje gaan nemen.
ik zit nu nog met een live player 1024 en een fps 1000 setje speakers.
nu zat ik eraan te denken om toch maar door te sparen voor die hele dure z-680 speakerset.
maarja, dan nog een geluidskaartje. denk dat dat toch de audigy 2 player wordt.
nu is mijn vraag, wat is het best, eerst geluidskaart kopen en dan speakers, andersom of gewoon doorsparen en dan in 1 keer samen kopen (en misschien wel geluk hebben dat er iets beters is voor die prijs, of dat ze zelf goedkoper zijn geworden).
ik zit nu nog met een live player 1024 en een fps 1000 setje speakers.
nu zat ik eraan te denken om toch maar door te sparen voor die hele dure z-680 speakerset.
maarja, dan nog een geluidskaartje. denk dat dat toch de audigy 2 player wordt.
nu is mijn vraag, wat is het best, eerst geluidskaart kopen en dan speakers, andersom of gewoon doorsparen en dan in 1 keer samen kopen (en misschien wel geluk hebben dat er iets beters is voor die prijs, of dat ze zelf goedkoper zijn geworden).
verschil tussen speakersets is dramatisch, verschil tussen geluidskaarten veel minder
you do de rekenwerk
you do de rekenwerk
JvS heeft gelijk....
Maar om er meteen een topic over te openen... nee doe eerst wel research..
sorry JvS
Maar om er meteen een topic over te openen... nee doe eerst wel research..
sorry JvS
[ Voor 94% gewijzigd door ReCreator op 29-07-2003 22:38 ]
het heeft in elk geval niets met ervaring met logitechs te maken... Graag ontopic blijven hier.
nouja, misschien dat jullie dan iets zouden zeggen als neem een andere geluidskaart, want de audigy 2 player is "slecht" icm z-680 (logitech speakerset
)
**misschien ivm met aansluiten van speakerset op de kaart ofzo, zou ook nog eens kunnen***
**misschien ivm met aansluiten van speakerset op de kaart ofzo, zou ook nog eens kunnen***
[ Voor 26% gewijzigd door SaiBork op 30-07-2003 00:09 ]
Heb vandaag mn z-680 binnen gekregen...
Perfect geluidje! Alleen als ik een cd afspeel van mn pc dan tikt het van jezwelste door een telkens willekeurige luidspreker, ligt misschien aan mn CD-ROM. maar binnenkort nieuwe pc, kom ik dr wel achter.
En ik vind het toch jammer dat er geen digitale kabel bij zat..coaxiaal.. maar die laat ik wel maken door de lokale muziekboer.
Was gloof ik een mono jack naar tulp met 75 ohm coax ertussen.. moet lukken...
Ook de bas is erg overtreffend, mja die kun je lekker dempen...
Nu alleen mn Gamecube nog erop...
zeer tevreden verder...
Perfect geluidje! Alleen als ik een cd afspeel van mn pc dan tikt het van jezwelste door een telkens willekeurige luidspreker, ligt misschien aan mn CD-ROM. maar binnenkort nieuwe pc, kom ik dr wel achter.
En ik vind het toch jammer dat er geen digitale kabel bij zat..coaxiaal.. maar die laat ik wel maken door de lokale muziekboer.
Was gloof ik een mono jack naar tulp met 75 ohm coax ertussen.. moet lukken...
Ook de bas is erg overtreffend, mja die kun je lekker dempen...
Nu alleen mn Gamecube nog erop...
zeer tevreden verder...
Verwijderd
Ik heb sinds vandaag een logitech z-680 aangesloten op mijn PC. Het is een pc met turtle beach santa Cruz sound card. Het probleem is nu dat ik geen stereo krijg bij het afspelen van CD's of DVD's.
Weten jullie of dit ligt aan mijn sound card of eerder een of andere instelling die niet juist staat?
Alvast bedankt
Alvast bedankt
klik op de pod van de speakers eens op het knopje "effect"Verwijderd schreef op 31 juli 2003 @ 17:33:
Ik heb sinds vandaag een logitech z-680 aangesloten op mijn PC. Het is een pc met turtle beach santa Cruz sound card. Het probleem is nu dat ik geen stereo krijg bij het afspelen van CD's of DVD's.Weten jullie of dit ligt aan mijn sound card of eerder een of andere instelling die niet juist staat?
Alvast bedankt
totdat er op het scherm stereo staat
Imperfectionist.
Hmmz zojuist een coaxiale kabel gekocht en een verloopje naar jack mono voor digitaal geluid enzo.... maar nu doe ik de digitale test met mn SBLive 5.1 hoor ik alleen left en right.. de rest nie... wazig.. hoe kan dit?
Oke snap het al.. werkt wel, moet alleen een DTS of DD signaal doorheen, en hij herkent het..
maar mijn pc trekt DD niet
lol
binnenkort een neie
Oke snap het al.. werkt wel, moet alleen een DTS of DD signaal doorheen, en hij herkent het..
maar mijn pc trekt DD niet
binnenkort een neie
[ Voor 27% gewijzigd door ReCreator op 31-07-2003 21:10 ]
Ik heb ook al een maand of 3 dit setje ge-combineerd met een Terratec 5.1 FUN kaart maar ik krijg hier maar niet digitaal aan de praat. Het probkeem is namekijk als ik SPDIF inschakel bij een dvd player programma zoals Windvd of Powerdvd krijg ik GEEN geluid meer door de speakers en het beeld speeld enorm versneld af... SPDIF staat btw wel ingeschakeld in de control panel van terratec
Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Verwijderd
Dat heb ik natuurlijk alw el geprobeerd maar dat veranderd er niets aan ook al speel ik bijv een dvd als saving private ryan af. Als hier al iemand ervaring heeft met de combinatie santa cruz+ z-680 zou datw el gemakelijk zijn. Ik heb em trouwens analoog aangesloten.Ra5a schreef op 31 juli 2003 @ 21:00:
[...]
klik op de pod van de speakers eens op het knopje "effect"
totdat er op het scherm stereo staat
Ik heb toenet spikes gekocht voor 10 euro en even onder mijn z560 gezet. Bass wordt er een stuk beter door. Je hoort het ook beter in de rest van de kamer.
Je kan er natuurlijk ook blokkjes onder zetten (lego van hout dan) had ik ervoor
gaat ook goed, maar spikes zijn wat mooier en werken wel wat beter
Je kan er natuurlijk ook blokkjes onder zetten (lego van hout dan) had ik ervoor
mmm als die spikes zo goed helpen ga ik er ook wa halen voor mun 680!
Verwijderd
zeker doen! ik heb er ook van 20euro en scheelt veel basdreun in de vloer.. en hij word er nog wat strakker door, kwa looks/bass
Kheb nu 3 dagen de z-680 en mn ouders klagen ook over de bas die naar beneje dreunt... misschien ook maar wat spikes eronder... kheb vloerbedekking werkt da?Verwijderd schreef op 02 August 2003 @ 16:23:
zeker doen! ik heb er ook van 20euro en scheelt veel basdreun in de vloer.. en hij word er nog wat strakker door, kwa looks/bass
Kvind trouwens wel zonde dat de z680 toch wel aruist hoor...
Gister mn gamecube er op aangesloten... en Burnout 2 in dolby pro logic 2 gespeeld.. ruled...
Neej da zou ik ook graag willen weten

Tja wat vind jij betaalbaar? ik had ze bij de lokale electro-boer voor 25 euro, en zaten er 8 in 't doosje... ik heb ook vloerbedekking, werkt prima;D
Informatique geeft geen garantie alleen een tegoedbon?? Nou dan ga ik direct naar logitech
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
k dan zallen we eens gaan checken!
Verwijderd
Ik heb dus al die stappen gedaan , en ik krijg nog steeds geen digitaal geluid eruit !Foxke schreef op 26 June 2003 @ 20:57:
Heeft iemand dit wel eens gelezen?
Ik heb dit linkje volgens mij nog niet gezien in dit topic:
http://www.logitech.com/i...ountryid=22&languageid=13
Het gaat dus over een Z680 setje ism een audigy 2
Ik denk dat ik maar gewoon weer op de onboard tour ga , deze heeft namelijk optical er opzitten.( Nforce ultra 400 ! ) Het liefst had ik gewoon een optical aansluiting voor mijn audigy 2 gehad ! Is er nergens zo aansluiting te verkrijgen ?
Dus een pci geval , die ik aankan sluiten op de audigy 2. Een uitbreiding of iets!
Wie is het trouwens al wel gelukt, om dts geluid uit de z680 te krijgen met een audigy 2 ?
DAMN!!!
Ik heb net ff mun Z680 telkens wa harder gezet! Die geeft me toch een damn goede sound!
Ik denk da de buren kwaad zijn
!

Ik heb net ff mun Z680 telkens wa harder gezet! Die geeft me toch een damn goede sound!
[ Voor 20% gewijzigd door BioHazard op 04-08-2003 15:58 ]
Zo, ik heb zojuist de Logitech Z-640 opgehaald, ben er zeer blij mee
Hiervoor had ik een Creative I-Trigue 3300 maar das echt niks vergeleken bij deze, bij de Logitech gaat de bass gewoon echt VEEL dieper en blijft ie veel strakker
ik wil niet zieken maar bij Creative kijg je geen waar voor je geld in vergelijking met de Logitechs.
Ik heb zojuist ook nog even spikes gehaald bij die lokale hifi winkel, zal ze d'r vanavond onder doen, ben benieuwd naar het verschilFoxke schreef op 07 August 2003 @ 16:26:
Heb gister spikes gehaald voor m'n sub van de Z680, en het verschil is goed merkbaar
Iemand die me hier bij kan helpenPossible schreef op 31 July 2003 @ 21:09:
Ik heb ook al een maand of 3 dit setje ge-combineerd met een Terratec 5.1 FUN kaart maar ik krijg hier maar niet digitaal aan de praat. Het probkeem is namekijk als ik SPDIF inschakel bij een dvd player programma zoals Windvd of Powerdvd krijg ik GEEN geluid meer door de speakers en het beeld speeld enorm versneld af... SPDIF staat btw wel ingeschakeld in de control panel van terratec
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Hehe, ik heb eindelijk een Z-640 gehaald, omdat ie in het krantje stond voor 89 bij de Megapool (ipv 99 bij de MediaMarkt)
Ik vind em errug lekker klinken, alleen is mijn moeder niet zo blij me de bas, die hoor je beneden nog erger als hier in mijn kamer
(zelfs als de bas helemaal uitstaat)
is hier een oplossing voor naast spikes?
Ik vind em errug lekker klinken, alleen is mijn moeder niet zo blij me de bas, die hoor je beneden nog erger als hier in mijn kamer
is hier een oplossing voor naast spikes?
This space is occupied
Yup spikes er onderzetten, dat minimaliseert het contact met de vloer.
Je moet je bass ook op een zodanig nivo zetten zodat je niet hoort uit welke richting de bass komt.
Je moet je bass ook op een zodanig nivo zetten zodat je niet hoort uit welke richting de bass komt.
[ Voor 42% gewijzigd door xabre16v op 07-08-2003 21:52 ]
neg een vraagje dan maar ;): (Z-640)
Op een een of andere manier heb ik bijna Random wel of niet geluid uit mijn 2 achterste speakers, terwijl de fader wel gewoon vol aan staat
dus gewoon bij alles Mp3 divx xvid mpg, de ene keer wel de andere keer toevallig niet
Ik heb al de test gedaan in de ''sound manager'' (progje bij mijn soundcard) en daar geeft hij gewoon geluid uit de rear speakers. ook bij de volume controll geeft hij gewoon aan dat alles aanstaat?
help
Op een een of andere manier heb ik bijna Random wel of niet geluid uit mijn 2 achterste speakers, terwijl de fader wel gewoon vol aan staat
dus gewoon bij alles Mp3 divx xvid mpg, de ene keer wel de andere keer toevallig niet
Ik heb al de test gedaan in de ''sound manager'' (progje bij mijn soundcard) en daar geeft hij gewoon geluid uit de rear speakers. ook bij de volume controll geeft hij gewoon aan dat alles aanstaat?
help
This space is occupied
=hier stond onzin=
[ Voor 92% gewijzigd door xabre16v op 08-08-2003 12:34 ]
ah ik lees het al, hij vind goedkope on-board kaartjes niet leuk
gek dat ie wel die sound test gewoon doet, maar films en mp3's niet
ff getest met mn cube en mn dvd speler en dat klinkt _/-\O_ alleen heb ik nu geen echt 5.1 op mn dvd speler want ik heb gewoon zo'n rood / zwart kabelje in mn dvd speler zitten (sterio)
ff getest met mn cube en mn dvd speler en dat klinkt _/-\O_ alleen heb ik nu geen echt 5.1 op mn dvd speler want ik heb gewoon zo'n rood / zwart kabelje in mn dvd speler zitten (sterio)
This space is occupied
Heeft iemand de sub van z'n Z-640 al een opengeschroefd? Ik ben benieuwd of die dingen ook gevuld zijn met fiberfill o.i.d. (ik denk het overigens niet
) Heeft het zin om deze nog te vullen met dempingsmateriaal? en ook de 5 sats

Heb hier nu ook een Z-680 staan, maar daar komt toch een brok herrie uit
Ik vlucht al bijna de deur uit, en die sub staat me nog rustig uit te lachen... Wel een super strak setje 
Nu had ik een idee om de sub wat minder door te laten dreunen overal in het huis/nieuwbouwblok. In plaats van spikes (wat toch ook nog contact geeft met de ondergrond, zat ik te denken om met een paar touwtjes die sub op te hangen aan m'n bureau. Dus gewoon een plankje onder de sub, tussen het plankje en bureau 4 stukkies touw, zodat de sub als het ware boven de grond zweeft. Zou dat beter werken dan spikes, of krijg ik dan ongewilde bijeffecten?

Nu had ik een idee om de sub wat minder door te laten dreunen overal in het huis/nieuwbouwblok. In plaats van spikes (wat toch ook nog contact geeft met de ondergrond, zat ik te denken om met een paar touwtjes die sub op te hangen aan m'n bureau. Dus gewoon een plankje onder de sub, tussen het plankje en bureau 4 stukkies touw, zodat de sub als het ware boven de grond zweeft. Zou dat beter werken dan spikes, of krijg ik dan ongewilde bijeffecten?
Verwijderd
Ik heb mijn setje (z560) al opengeschroefd poe wat was dat veel werk zeg had er zeker 40 schroeven eruit geschroefd ook van de heatsink wat niet hoefdexabre16v schreef op 08 August 2003 @ 16:10:
Heeft iemand de sub van z'n Z-640 al een opengeschroefd? Ik ben benieuwd of die dingen ook gevuld zijn met fiberfill o.i.d. (ik denk het overigens niet) Heeft het zin om deze nog te vullen met dempingsmateriaal? en ook de 5 sats

Ziet er best wel leeg uit zag alleen een die blowhole en zo'n rond dingetje.
Ik had es een keer een plaatje ervan maar ben em helaas kwijt.
Btw hoeveel kosten die spikes en waar heb je ze gehaald mijnes dreunt helemaal naar beneden
EDIT: heb de site gevonden met de plaatjes http://www.gamingin3d.com/reviews/z560/main1.shtml
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 18:50 ]
Ik had 4 spikes voor €25 bij de lokale hifi winkel, zo'n winkel met alleen marantz spullen en dure plasma schermen etc., je kent die winkeltjes wel 
=edit=
Ah, die sub is dus hardstikke kaal van binnen, nou is de sub van de Z-560 wel eentje met bass-reflex poort en die van die Z-640 is een gesloten sub, ik las in het DIY-wedstrijd topic een keer dat je een gesloten sub heel goed moet dempen voor betere bassen.
=edit=
Ah, die sub is dus hardstikke kaal van binnen, nou is de sub van de Z-560 wel eentje met bass-reflex poort en die van die Z-640 is een gesloten sub, ik las in het DIY-wedstrijd topic een keer dat je een gesloten sub heel goed moet dempen voor betere bassen.
[ Voor 49% gewijzigd door xabre16v op 08-08-2003 22:20 ]
Ik had 4 spikes voor €19, ook bij zo'n hifi winkel
En ik vind het geluid uit de sub merkbaar beter geworden
Ook trilt onde houten vloer nu minder, dus daar zullen m'n ouders ook wel blij mee zijn
En ik vind het geluid uit de sub merkbaar beter geworden
Ook trilt onde houten vloer nu minder, dus daar zullen m'n ouders ook wel blij mee zijn
[ Voor 5% gewijzigd door Foxke op 08-08-2003 22:38 ]
Weet iemand waar je spikes online kunt bestellen? Hier00t vragen ze 5 euro per stuk voor een spike, maar die zijn van plastic =[
nogmaals ik had ze bij stuut & bruin voor 3.75 euro p.s en ze zijn gewoon van metaal/all/ijzer weet ik veel. dus geen plastic ding
Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!
Ik heb een probleem met de 680... Dat ding staat hier sinds donderdag, maar gelijk vanaf het eerste moment komt er een vreselijk harde ruis uit de centerspeaker. Dit is bij de Direct input, zowel als de inputs aangesloten zijn, als dat ze leeg zijn. Ook uit de sub komt een raar geruis, maar dan op hele lage tonen natuurlijk. Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn? Is dit gewoon een DOA, of heb ik hem verkeerd aangesloten (wat toch eigenlijk gewoon niet kan). Pod is trouwens 1.1.2.
En zou ik ipv spikes de sub ook op kunnen hangen aan bijvoorbeeld m'n bureau? Dan is hij helemaal los van de grond namelijk. Werkt dat een beetje denk?
[edit]
Ook de set aangesloten terwijl computer en alles uit stond (alle stekkers eruit), toen alsnog ruis uit center speaker. Ook de stekker van de 680 al omgedraaid, dat had ook geen effect. In het vorige deel stond overigens ook iemand die last van veel ruis had, maar daar is nooit een oplossing voor gepost.
[edit2]
Input: Direct
Effect: Dolby Pro Logic 2 Music
hierbij werkt de center wel weer gewoon goed zonder ruis...
En zou ik ipv spikes de sub ook op kunnen hangen aan bijvoorbeeld m'n bureau? Dan is hij helemaal los van de grond namelijk. Werkt dat een beetje denk?
[edit]
Ook de set aangesloten terwijl computer en alles uit stond (alle stekkers eruit), toen alsnog ruis uit center speaker. Ook de stekker van de 680 al omgedraaid, dat had ook geen effect. In het vorige deel stond overigens ook iemand die last van veel ruis had, maar daar is nooit een oplossing voor gepost.
[edit2]
Input: Direct
Effect: Dolby Pro Logic 2 Music
hierbij werkt de center wel weer gewoon goed zonder ruis...
[ Voor 28% gewijzigd door Rickbv op 10-08-2003 15:37 ]
Dit topic is gesloten.