Toon posts:

Ervaring met de Logitech Z-serie - Deel 2

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.582 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 21:22:
en ik heb spikes onder mijn sub en dat scheelt veel kwa gebonk beneden in de keuken
[afbeelding]
Hoe kom jij aan deze spikes en zou dat ook kunnen bij de sub van de Logitech Z-560? Ik krijg namelijk ook klachten van mijn moeder dat haar pan telkens van het fornuis trilt >:) Hou je dan nog wel die mooie bassklank of valt dat dan helemaal weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de bass klanken worden juist beter,omdat het veel minder wordt geabsorbeerd door de grond. je kan spikes kopen in de betere hifi winkel, ik heb mijn spikes aan mijn sub geplakt met bijgeleverde plakertjes, en dus niet gaten gemaakt in mijn dure sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ziet er goed uit !. Ik denk dat ik die ook maar eens ga halen.

Weet je misschien een beetje de prijs ? en kan je zo ook bij de gamma ofzo halen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:14

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Ik heb interesse in de nieuwe Z-680 set van logitech. Ik wil deze in mijn huiskamer gaan gebruiken voor mijn dvd speler welke op de TV aangesloten zit, want voor de pc heb ik nog een oude dtt2500 digital van creative staan die zijn werk nog goed doet. In mijn huiskamer wordt de ruimte tussen de rear speakers max. 3,5 meter. De ruimte tussen de de center- en rearspeakers wordt max. 4,5 meter. Is dit setje goed te gebruiken voor deze ruimte? Als ik het mag geloven is dit setje zeker krachtig genoeg voor deze ruimte. Maar jullie hebben de ervaring, ik niet :D

En als tweede vraag. Ik wil ongeveer 400 euro uitgeven. Wat is dan beter? Deze van logitech of ander merk bedoelde HT setjes voor de pc of een andere niet speciaal voor de pc bedoeld setje? Dit ivm met de kleine ruimte in de huiskamer waar de set komt. (4,5 x 3,5 )

alvast bedankt!

[ Voor 25% gewijzigd door phemelrijk op 17-06-2003 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flippie Flink
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:02
Ik heb eigenlijk nog maar 1 vraag over de z-640 set en eigenlijk over alle surround setjes. Vroeger was het zo dat surround setjes toch net iets minder vol klinken dan normale pc speakersets. Is dit nog steeds zo? Of is dit de afgelopen jaren sterk vermindert?(heb zelf afgelopen jaren niet veel surround setjes gehoord)
Ik heb nu namelijk de YST-M15 van Yamaha met onboard ac97 geluidskaart, review: http://www.guardian.com.au/audio/speakers/ystm15.htm . Ik neem aan dan dat de z-640 met creative geluidskaart een goede vervanging is?

edit: nog effe een klein vraagje, ik heb niet zo veel zin om erg veel geld in een geluids kaart te pompen omdat ik toch niet zoveel verstand welke tonen zuiver zijn en welke niet. Maar eigenlijk zit ik nog een klein beetje te twijfelen tussen de Sound Blaster® Live!™ 5.1 Digital en de Philips - SEISMIC EDGE 5.1 RETAIL [PSC705/00. Het schijnen alletwee aardige kaarten te zijn maar hebben jullie misschien ervaring met deze twee kaarten? Hier nog een review van de philips kaart: http://www.digit-life.com/articles/philipsedge/

[ Voor 35% gewijzigd door Flippie Flink op 17-06-2003 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op 17 juni 2003 @ 11:36:
Ziet er goed uit !. Ik denk dat ik die ook maar eens ga halen.

Weet je misschien een beetje de prijs ? en kan je zo ook bij de gamma ofzo halen ?
ik denk niet dat je ze bij de gamma kan halen ik heb ze bij een :9~ B&O :9~ dealer gekocht voor :? 30 euro?? ik weet het niet meer presies kan ook best 15 euro zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 22:02:
[...]
Hoe kom jij aan deze spikes en zou dat ook kunnen bij de sub van de Logitech Z-560? Ik krijg namelijk ook klachten van mijn moeder dat haar pan telkens van het fornuis trilt >:) Hou je dan nog wel die mooie bassklank of valt dat dan helemaal weg?
Die ga ik dan ook maar is eventjes aanschaffen wel bruut ziet dat er uit !
Zo bij ons in het blok hoort iedereen het , als ik de sub vol open draai })

Maar omdat ik zo sociaal ben zet ik de sub meestal laag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Cyber_
  • Laatst online: 17-06-2021
phemelrijk schreef op 17 June 2003 @ 13:44:
Ik heb interesse in de nieuwe Z-680 set van logitech. Ik wil deze in mijn huiskamer gaan gebruiken voor mijn dvd speler welke op de TV aangesloten zit, want voor de pc heb ik nog een oude dtt2500 digital van creative staan die zijn werk nog goed doet. In mijn huiskamer wordt de ruimte tussen de rear speakers max. 3,5 meter. De ruimte tussen de de center- en rearspeakers wordt max. 4,5 meter. Is dit setje goed te gebruiken voor deze ruimte? Als ik het mag geloven is dit setje zeker krachtig genoeg voor deze ruimte. Maar jullie hebben de ervaring, ik niet :D

En als tweede vraag. Ik wil ongeveer 400 euro uitgeven. Wat is dan beter? Deze van logitech of ander merk bedoelde HT setjes voor de pc of een andere niet speciaal voor de pc bedoeld setje? Dit ivm met de kleine ruimte in de huiskamer waar de set komt. (4,5 x 3,5 )

alvast bedankt!
Ik heb Z-680 ook voor in de huiskamer aangeschaft, mijn huiskamer is dan wel iets groter (4mx5m). Maar ik ben er zeer tevreden over. Nu ben ik geen audiofiel, en er zullen dus heus wel mensen zijn die het niets vinden. Maar als je gewoon goed geluid wil hebben is het helemaal geen verkeerde set, en niet alleen voor de pc.

-=System Specs=- | Shit does not happen, it's made by an asshole.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Laatst online: 23:14

phemelrijk

Wat is dat dan ?

_Cyber_ schreef op 18 June 2003 @ 08:11:
[...]

Ik heb Z-680 ook voor in de huiskamer aangeschaft, mijn huiskamer is dan wel iets groter (4mx5m). Maar ik ben er zeer tevreden over. Nu ben ik geen audiofiel, en er zullen dus heus wel mensen zijn die het niets vinden. Maar als je gewoon goed geluid wil hebben is het helemaal geen verkeerde set, en niet alleen voor de pc.
Hoi, misschien dat de ruimte bij mij nog wat kleiner wordt wat opstelling betreft, mijn maten(3,5/4,5) waren gemeten van hoek tot hoek waar het setje komt, dus de ruimte wordt zelfs nog wat kleiner. (De huiskamer zelf is 10x5 in zijn geheel). Hoe is het met het volume met jouw opstelling en je bas? Is dat heftig of krachtig genoeg in deze ruimte? Ik ben ook geen audiofiel, als het maar klinkt dat je denkt, woww, wat is dit (met films dan. Daarvoor gebruik ik ze alleen maar namelijk) Audo gaat via andere boxen.

gr. Padje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LET WEL OP!!! met die spikes, ik had ze in het begin niet goed (genoeg) geplaatst.

gevolg:

-gaatjes in mijn houten vloer :X
-geen vermindering gebonk beneden >:)

:o let op deze dingen: :o

- dat op elke spike evenveel druk staat van de sub (je kan ze instellen)
- dat de spikes stabiel staan
- dat je ze vast zet door ze vast te plakken met de bijgeleverde stickers( je hebt ook spikes die je vast moet timmeren 8)7 )

veel plesier met het "modden" van de sub })

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 21:00 . Reden: oncompleet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik heb een probleem en dat is het volgende:
Ik heb de Z-680 gekocht en gecombineerd met een Terratec 5.1 Fun kaart nou heb ik alles netjes aangesloten en heb ik via de contral panel van de Terratec kaart S/PDIF ingeschakeld dit werkt allemaal goed tot zover. Als ik dan een film met WinDVD of Power DVD en ik selecteer daar S/PDIF en vervolgens de film afspelen heb ik GEEN geluid en speeld hij de film enorm versneld af ? . Iemand iedeen hoe dit kan ?
PS : Als ik Digital S/PDIF niet inschakel in PowerDVD of WinDVD werkt de film perfect maar geeft de Controller van Z-680 setje DD PL2 Movie aan of is dit ook Doly Digital 5.1 ?

[ Voor 15% gewijzigd door Possible op 19-06-2003 23:47 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Nu online
Iemand ?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 22:02:
[...]
Die Spikes zijn inderdaad mooi,

Econo Tip:
Indien je er niet veel geld aan uit wil geven kun je bij conrad of bij speaker en co voor ongeveer 8 euro ook een setje stalen spikes (zwart slank model) kopen. Die moeten wel geschroefd worden en er moeten dus kleine gaatjes aan de onderkant van je sub maar als ze eenmaal zitten wil je er waarschijnlijk toch nooit meer vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 21:22:
hier mijn opstelling van mijn Z-680 (met nieuwe POD)
[afbeelding]
en ik heb spikes onder mijn sub en dat scheelt veel kwa gebonk beneden in de keuken
[afbeelding]
zijn jullie al mijn ouderwetse "REVOX B225 CD speler" opgevallen, het is een super(duur)ding
(voor de tijd waar hij uit komt):+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Nu online
Ik heb de Z-680 gekocht en gecombineerd met een Terratec 5.1 Fun kaart nou heb ik alles netjes aangesloten en heb ik via de contral panel van de Terratec kaart S/PDIF ingeschakeld dit werkt allemaal goed tot zover. Als ik dan een film met WinDVD of Power DVD en ik selecteer daar S/PDIF en vervolgens de film afspelen heb ik GEEN geluid en speeld hij de film enorm versneld af ? . Iemand iedeen hoe dit kan ?
PS : Als ik Digital S/PDIF niet inschakel in PowerDVD of WinDVD werkt de film perfect maar geeft de Controller van Z-680 setje DD PL2 Movie aan of is dit ook Doly Digital 5.1 ?
iemand enig idee hoe dit kan of hoe ik dit kan oplossen :?

[ Voor 5% gewijzigd door Possible op 19-06-2003 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Cyber_
  • Laatst online: 17-06-2021
phemelrijk schreef op 18 June 2003 @ 14:28:
[...]

Hoi, misschien dat de ruimte bij mij nog wat kleiner wordt wat opstelling betreft, mijn maten(3,5/4,5) waren gemeten van hoek tot hoek waar het setje komt, dus de ruimte wordt zelfs nog wat kleiner. (De huiskamer zelf is 10x5 in zijn geheel). Hoe is het met het volume met jouw opstelling en je bas? Is dat heftig of krachtig genoeg in deze ruimte? Ik ben ook geen audiofiel, als het maar klinkt dat je denkt, woww, wat is dit (met films dan. Daarvoor gebruik ik ze alleen maar namelijk) Audo gaat via andere boxen.

gr. Padje
Nou ik kan je verzekeren dat die bass zwaar genoeg is. Ik heb hem zelfs bijna helemaal dicht staan omdat ik hem anders te zwaar vind, plus dat de buren het ook niet echt zullen waarderen als ik die bass vol open gooi.

-=System Specs=- | Shit does not happen, it's made by an asshole.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-09 13:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

possibe schreef op 19 June 2003 @ 23:47:
[...]

open een eigen topic, dit is geen "groot problemen topic". Als je eerst eens de allerlogischte dingen probeert (dus driver updaten, control panel van de geluidskaart checken of sp/di wel aanstaat, etc) gewoon een topicstart maakt waarin je aangeeft wat je al wel geprobeerd hebt (en dus niet "ik heb vanalles geprobeerd"), dan wordt je wat beter geholpen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Nu online
JvS schreef op 20 June 2003 @ 09:55:
[...]

open een eigen topic, dit is geen "groot problemen topic". Als je eerst eens de allerlogischte dingen probeert (dus driver updaten, control panel van de geluidskaart checken of sp/di wel aanstaat, etc) gewoon een topicstart maakt waarin je aangeeft wat je al wel geprobeerd hebt (en dus niet "ik heb vanalles geprobeerd"), dan wordt je wat beter geholpen.
Ik d8t dat het hier wel kon maar blijkbaar dus niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee, als iemand anders hetzelfde probleem heeft, kan hij het hier nooit terugvinden, met een eien topic heb je een eigen titel enzo. Dit soort topics zijn alleen handig om ervaringen uit te wisselen enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

possibe schreef op 19 June 2003 @ 23:47:
[...]

DD is toch dolby digital??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09 20:02

Dizzy

Where am I?

possibe schreef op 18 June 2003 @ 22:56:
Ik heb precies hetzelfde gehad met windvd. Ik heb dit probleem zelf nog niet helemaal op kunnen lossen. PowerDVD werkt echter wel perfect bij mij.

Driver update van audigy helpt wel iets, windvd gaat dan niet meer sneller, maar als je dan een paar heen en weer "spoelt" (met schuifbalkje dus). Dan 'crasht' het geluid bij mij na een tijdje, en moet ik de pc opnieuw restarten voor het weer werkt. Met PowerDVD ghaat het echter wel weer goed, dus ik heb windvd (helaas, want die is veel fijner dan powerdvd) moeten afschrijven.

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Nu online
Dizzle schreef op 20 June 2003 @ 13:21:
[...]

Ik heb precies hetzelfde gehad met windvd. Ik heb dit probleem zelf nog niet helemaal op kunnen lossen. PowerDVD werkt echter wel perfect bij mij.

Driver update van audigy helpt wel iets, windvd gaat dan niet meer sneller, maar als je dan een paar heen en weer "spoelt" (met schuifbalkje dus). Dan 'crasht' het geluid bij mij na een tijdje, en moet ik de pc opnieuw restarten voor het weer werkt. Met PowerDVD ghaat het echter wel weer goed, dus ik heb windvd (helaas, want die is veel fijner dan powerdvd) moeten afschrijven.
Hmmm met powerdvd spoelt de film bij mij niet meer verder alleen heb GEEN geluid nog :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat heeft jou probleem nouy eigelijk te maken met het Logitech speakersystemen, volgens mij niets, dus wat doe je hier in dit forum??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 12:07 . Reden: oncompleet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flippie Flink
hey hey, wat vriendelijker mag ook wel! Maar even iets anders, als je nog toevallig 4000 airmailes hebt liggen :9, dan kan je bij de alberthein voor 50 euro een z-640 halen. Normaal kost hij daar 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-09 12:41
Nog een opstelling :*)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jkoster/Z6804.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jkoster/Z6805.JPG
Bureau, speakers achter staan links en rechts van een bank, vrijwel onzichtbaar

Ik heb vandaag een paar spikes gekocht en ik kan ze heel erg aanraden. Geluid dreunt veel minder door en is veel minder dof.

Deze spikes hadden wel een paar gaten in de subwoover nodig :X Ging vrij makkelijk gelukkig: hout is erg zacht en makkelijk te boren. Gaten van minder dan een halve centimeter waren genoeg. De klauwen op de spikes heb ik heel voorzichtig een stukje in de subwoover getimmerd.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jkoster/Z6802.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jkoster/Z6803.JPG

Deze spikes maken dus ook weinig contact met de subwoover zelf.
Nogmaals, ik begrijp niet waarom die dingen niet standaard bij dit soort setjes wordt geleverd. Het geluid is er een stuk beter van geworden.

edit:
die zooi op de grond zijn stukjes subwoover :)

[ Voor 22% gewijzigd door Drogo op 21-06-2003 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flippie Flink
erg mooi, waren ze duur en waar heb je ze gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe lang zijn die kabels nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Nu online
Ik denk gewoon 2 x 10 M voor achter kabels en voor de kabels van de achterste. Heb ik ook

[ Voor 16% gewijzigd door STIMPPYYY op 23-06-2003 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeeDeeS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:16
weten jullie misschien of de Z-560 ook te koop is bij de BBC of een andere landelijke elektronica/computershop? Want aangezien ik toch wat problemen lees zo hier en daar koop ik hem liever bij een winkel waar ik niet aan verzendkosten vast zit.
Anders een shop in de regio Eindhoven-Helmond-Gemert misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Nu online
Welke problemen bedoel je dan ?

Ik kan geen één probleem bedenken die een Logitech z560 zou moeten hebben :z :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeeDeeS
STIMPPYYY schreef op 23 June 2003 @ 23:33:
Welke problemen bedoel je dan ?

Ik kan geen één probleem bedenken die een Logitech z560 zou moeten hebben :z :Z
Ok ok.. maar mócht het voorkomen :p
Ik vind het altijd toch vertrouwder.. zeker met zon pakken van een tig aantal kilo's (ik gok maar wat). Ook scheelt het altijd nog de verzendkosten.. zeker met de BCC's laagste prijsgarantie zou dat toch wel interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:38
BCC kan wel laagste prijs garantie hebben maar dat is niet te merken in de winkels. En ze vergelijken hun prijzen alleen maar met andere 'normale' winkels waardoor je meestel niet de laagste prijs krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 14:18

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

heb net even een Z-640 gekocht, vond ze echt wel lekker klinken.
natuurlijk klonk de 560 beter, maar ik wilde zeker niet meer dan €100 uitgeven.
voor dat budget denk ik niet dat je iets beters kunt krijgen...

Vanavond ff thuis installeren; hopen dat het dan net zo lekker klinkt :P

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Ik wil dus een 5.1 setje hebben, maar na vele positieve reviews van de Logitech Z640 las ik ook een paar mindere en ben ik een beetje gaan twijfelen...

Ik twijfel nu tussen de Logitech Z640, Terratec HomeArena 5.1 en de Creative Inspire 5300...

Kan iemand me tips geven?

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met m'n Z-680/Audigy 2, wanneer ik een DVD (Lord of the Rings) afspeel.
Is dit hier de goede plaats om mijn probleem uit te leggen, de volledige uitleg is nogal lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:07

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 21:13:
Ik heb een probleem met m'n Z-680/Audigy 2, wanneer ik een DVD (Lord of the Rings) afspeel.
Is dit hier de goede plaats om mijn probleem uit te leggen, de volledige uitleg is nogal lang?
algemeen probs wel, hele specifieke dingetjes graag nieuw topic, aangezien het ook prob kan zijn van audigy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Flikker nou gewoon neer, stelletje neuroten :D

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

wat me trouwens hier opvalt is dat WEL iedereen de moeite neemt om de Z680 te kopen (toch een ruime 700 GULDEN), maar ze NIET kan opstellen... :{

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

skullsplitter schreef op 24 June 2003 @ 21:37:
wat me trouwens hier opvalt is dat WEL iedereen de moeite neemt om de Z680 te kopen (toch een ruime 700 GULDEN), maar ze NIET kan opstellen... :{
800 gulden eerder (370 euro)
Denk dat de meeste luisteren naar het volume, ipv de helderheid enzo B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

tjah, plug dan gewoon een dikke jaren 70 versterker en dito boxen in je kamer :{

Sonde van je geld...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

heb mijn Z-640 inmiddels flink getest.

even een belangrijk iets:
mijn pc hok is 2x3m, waardoor ik voldoende heb aan de 51W die dit setje levert.

Ik heb zelden een product zo goed ingepakt gezien; de sataliet in een eigen zakje, de stekker in een eigen zakje en de kabel in een soort schuimpapier gewikkeld en alles nog een in piepschuim verpakt; hulde voor logitecht hiervoor (ben onderhand 15minuten bezig geweest om alles netjes uit te pakken :) ).

Het aansluiten is super simpel, echt plug en play op mijn SB Live! 5.1player
Elk stekkertje zijn eigen kleur en ook de aansluiting op de geluidskaart is dmv kleuren aangegeven.

besteed wel even tijd aan de plaatsing van de speakers; zet ze niet allemaal binnen een halve meter want dan komt het allemaal niet tot zijn recht. Ik heb de center op mijn monitor en de fronts daar zover mogelijk vanaf mijn geval is dat ongeveer 1.20 aan elke kant. de rears staan ongeveer 30cm achter mijn rugkant zodat het geluid ook echt van achter komt, ook bij de rears heb ik ze zover mogelijk weggezet van mijn center; ongeveer 1.40 is dat geworden. de woofer heb ik uiteindelijk onder het bureau in de hoek gezet, ongeveer 10cm van beide wanden af.

De kabels zijn echt heel netjes, lekker dikke mantel overal omheen waardoor ze goed afgeschermt zijn.

De voetjes van de satalieten en de center zijn relatief vrij zwaar met goede rubbervoetjes waardoor ze goed op hun plaats blijven staan. zelf de center die bij mij behoorlij naar achter hangt op de monitor blijft perfect op zijn plaats staan. Ook ondanks het feit dat er 2 flinke kabels aan zitten.

De woofer is lekker compact maar geeft een enorme stoemp! ik heb hem echt op minimaal volume staan; dat gaf in deze kleine ruimte het beste resultaat en op deze manier overtreft de woofer over het algemeen het mid, mid-hoog en hoog niet.

De knopjes op de center zijn goed, lekker precies te draaien zonder veel kracht te hoeven zetten, en die blauwe led heerst :P

De kwaliteit is gewoon goed, natuurlijk niet te vergelijken met duurdere setjes of een receiver met dikke speakers maar voor een setje van ~€80,- is het super. zoals bij meerdere reviews al aangegeven is, is het mid iets aan de zwakke kant, maar zeker niet onder de maat! de satalieten aagevuld met de sub vormt als geheel een heel aardig compleet geluidsbeeld.

De 3D sensatie in bijv. spellen is perfect icm met de woofer. ik heb o.a. Clive Barker's Undying gespeeld en je hoort die spookstemmen echt van alle kanten en de donderslagen komen in als bommen! ik scheet zowat mijn broek onder :D
Ook bij het spelen van Unreal Tournament kun je alles goed plaatsen, daar zijn de speakertjes dus scherp genoeg voor.

Bij het spelen van muziek is een punt van kritiek; daar overheerst de woofer bij laag volume toch net te veel (kan aan de kleine ruimte liggen). het afspelen van muziek op laag volume gaat niet echt goed. als je het geheel wat omlaag doet blijft de woofer harder klinken dan de satalieten waardoor je behoorlijk wat detail mist. pas als je het volume wat harder zet komt de set beter tot zijn recht. Ook kan ik de Equelizer setting in winamp anders zetten, dan werkt het wel op laag volume, maar dat moet eigenlijk niet nodig zijn. Maar nogmaals; dit kan dus liggen aan de kleine ruimte.

Ook het 5.1 gebeuren bij muziek is leuk, als je het ' matrix' knopje indrukt krijg je als het ware een soort van dolby prologic II iets wat de stereo muziek omvormt tot 5.1. Leuk, maar stereo blijft het mooiste klinken naar mijn mening, alleen is de matrix stand wat voller van geluid.

Overall ben ik dik tevreden over dit setje. Voor kleinere ruimtes en een beperkt budget kun je bijna niets beters hebben naar mijn mening. ik ga ook nog spikes halen voor de sub om het nog wat strakker te krijgen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ff wat opmerkingen .. Ik heb ook net de Z-680 gekocht en direct getest.

1 - Waarom - als ik Mijn Queen DTS 5.1 DVD erin gooi (PowerDVD 4 XP) Ik kan geen DTS selecteren op mijn POD - hoor ik geen geluid? (ook in options op die DVD al op DTS 5.1 gezet). En ook al in options PowerDVD gekeken, maar daar kon ik alleen SPdif en 2 speakers selecteren? :s

Hmm ff verder dan mn neus lang is gekeken .. Klopt het dat als ik DTS wil gaan beluisteren, ik eerst een Coax of Optische kabel moet kopen? (zat niks bij de doos :s) En geld dat precies voor Dolby?

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 21:55
Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 22:56:
Ik heb ff wat opmerkingen .. Ik heb ook net de Z-680 gekocht en direcht getest.

1 - Waarom - als ik Mijn Queen DTS 5.1 DVD erin gooi (PowerDVD 4 XP) Ik kan geen DTS selecteren op mijn POD - hoor ik geen geluid? (ook in options op die DVD al op DTS 5.1 gezet). En ook al in options PowerDVD gekeken, maar daar kon ik alleen SPdif en 2 speakers selecteren? :s

Hmm ff verder dan mn neus lang is gekeken .. Klopt het dat als ik DTS wil gaan beluisteren, ik eerst een Coax of Optische kabel moet kopen? (zat niks bij de doos :s) En geld dat precies voor Dolby?
ja je hebt coax of opti kabel nodig
en die zitten wel degelijk in de doos, anders zou ik maar teruggaan

maar ik neem aan dat je een soundcard hebt met optical out ofzo?
en dan moet je dus SPDIF selecteren... en klaar is _Fonz

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ermmm het enigste dat ik kan vinden is die kabel waaraan elk uiteinde 3 pluggen zitten. Neem aan dat dat die analoge shit is .. :/ Waar de fuck zijn die kabels!

Edit: Ja heb de Audigy 2 en nope geen kabels .. :/

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Goed, het gaat gewoon een Z640 worden :)

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, ik ga het hier eens proberen, indien het echt te specifiek is volgens jullie, start ik een topic op.

Reeds enige tijd merk ik dat mijn DD 5.1 geluid bij m'n Lord of the Rings DVD nogal vervormd klinkt; meerbepaald de stemmen uit de centerspeaker klinken heel hol en slecht van kwaliteit. Buiten de DVD werkt alle ander geluid perfect.
Speakers zijn Z-680, geluidskaart Audigy 2, verbonden met elkaar via 3 analoge kabels. Volgens mij loopt er iets fout in de speaker-geluidskaart communicatie, namelijk dat de speakers het geluid voor een 2de keer probeert te decoden ofzo ??

Bij een volgens mij volledige gelijke configuratie heeft de DVD al perfect afgespeeld, dus het kan effectief werken ;).
Dit is wat ik reeds zelf uitgeprobeerd heb:
- Audigy 2 drivers en software opnieuw geinstalleerd.
- getest zonder SPDIF kabeltje van DVD-rom naar Audigy.
- getest met Live! 5.1 kaartje.

Zoals je ziet, zelfs met een ander geluidskaartje, blijft dit probleem hardnekkig aanwezig ...

Wat ik ook nog zou moeten proberen, maar wat lastiger is voor mij:
- Andere boxen testen
- Audigy 2 in ander systeem testen
- Met digital out testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 23:41:
Ermmm het enigste dat ik kan vinden is die kabel waaraan elk uiteinde 3 pluggen zitten. Neem aan dat dat die analoge shit is .. :/ Waar de fuck zijn die kabels!

Edit: Ja heb de Audigy 2 en nope geen kabels .. :/
hmm ja die kabel met 3 pluggen is de 'direct-feed' kabel zeg maar, analoog 5 kanaals dus...

er moet , ook volgens de logitech site, ook een coax-kabel en een optical kable bij zitten

bij mij zaten ze er in ieder geval bij, thank god, want ik heb alle aansluitingen in gebruik op mijn z680

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op 25 June 2003 @ 07:11:
[...]

hmm ja die kabel met 3 pluggen is de 'direct-feed' kabel zeg maar, analoog 5 kanaals dus...

er moet , ook volgens de logitech site, ook een coax-kabel en een optical kable bij zitten

bij mij zaten ze er in ieder geval bij, thank god, want ik heb alle aansluitingen in gebruik op mijn z680
Ik heb een audigy 2 nou , en wil nou ook wel die optical gaan gebruiken !
In mijn nieuwe kast zitten SPdif in en SPdifout op!
Ik ga natuurlijk geen onboard gebruiken , als ik een audigy 2 heb, dan denk ik dat ik kwa geluid er flink op achteruit ga.
Wat ik nou wil gaan proberen in , er zit een SPdif aansluiting op de audigy kaart.
Die had je toch alleen maar die uitbreiding , ooit iets over gelezen.
Als ik nou probeer die SPdif van mijn shuttle aan te sluiten op mijn Audigy :) .
Hoe hebben jullie dat gedaan ? Of opgelost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeeDeeS
heeft iemand ervaring met 1 van deze inmiddels geroemde (:P) logitech setjes aangesloten op een xbox? maakt dat nog wat uit in kwaliteit ivm bijvoorbeeld aansluiten op een audigy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
  • Laatst online: 14-03 00:07
heb vandaag ook paar spikes gekocht ;)

je kan gewoon 3 stuks gebruiken, @ 3.75 euro perstuk bij stuut & bruin

[ Voor 4% gewijzigd door Dextourius op 25-06-2003 11:03 ]

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de doos staat bij inhoud anders niet die Optische en Coax kabel erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

heb net ook ff een setje ELAC spikes gekocht; scheelt reteveel moet ik zeggen!

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik heb nu een 5.1 setje van 45 watt, vooral de geluidskwaliteit van deze set vind ik niet voldoende (meer). center speaker is een beetje nutteloos dus daarom valt mijn oog op de z-560.
Aangezien kwaliteit voor mij belangrijker is dan vermogen, is het dan wel slim om deze set aan te schaffen? die 45 watt is eigenlijk al genoeg alleen vervormt het geluid nogal bij hoog volume

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 14:45:
Ok ik heb nu een 5.1 setje van 45 watt, vooral de geluidskwaliteit van deze set vind ik niet voldoende (meer). center speaker is een beetje nutteloos dus daarom valt mijn oog op de z-560.
Aangezien kwaliteit voor mij belangrijker is dan vermogen, is het dan wel slim om deze set aan te schaffen? die 45 watt is eigenlijk al genoeg alleen vervormt het geluid nogal bij hoog volume
De kwaliteit van het geluid is gewoon beter dan die van de z-540. Maar om daar zoveel meer aan uit te geven als je tocht altijd je geluid zacht zet... Poen zat? -> Doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cubix schreef op 25 juni 2003 @ 14:49:
[...]

De kwaliteit van het geluid is gewoon beter dan die van de z-540. Maar om daar zoveel meer aan uit te geven als je tocht altijd je geluid zacht zet... Poen zat? -> Doen!
ok, doen dus :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-09 11:03
CeeDeeS schreef op 25 June 2003 @ 08:44:
heeft iemand ervaring met 1 van deze inmiddels geroemde (:P) logitech setjes aangesloten op een xbox? maakt dat nog wat uit in kwaliteit ivm bijvoorbeeld aansluiten op een audigy?
Uhm ja dat heb ik. Z680 setje Optich aan mun xbox hangen bij vooral bij games is het echt super relaxed bij Halo bijv. de kogels vliegen je om de oren en de ontploffingen door de sub wow shit :o :o :o . Voor de rest klinkt muziek er ook wel lekker door maar toch vind ik via met audigy 2 het ietsje mooier klinken. Niet gek ook natuurlijk want een xbox heb je al voor 2x een audigy. Films klinken gewoon ook super. Dus ik vind het wel geslaagde combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeeDeeS
Wazzup! schreef op 25 juni 2003 @ 17:54:
[...]

Uhm ja dat heb ik. Z680 setje Optich aan mun xbox hangen bij vooral bij games is het echt super relaxed bij Halo bijv. de kogels vliegen je om de oren en de ontploffingen door de sub wow shit :o :o :o . Voor de rest klinkt muziek er ook wel lekker door maar toch vind ik via met audigy 2 het ietsje mooier klinken. Niet gek ook natuurlijk want een xbox heb je al voor 2x een audigy. Films klinken gewoon ook super. Dus ik vind het wel geslaagde combinatie.
Mjah ik ben dus van plan een Z-560 aan te schaffen voor aan mijn Xbox.. vooral voor de films... De achterspeakers komen maar iets van 1,5 meter van elkaar af te staan omdat ze om mijn bed heen moeten staan en er is simpelweg niet meer ruimte daar (zal morgen wel even fotootjes maken om de situatie wat duidelijker te maken).. Is dit toch nog voldoende om toch dat effect van die middelste box te krijgen waar de stemmen uit moeten komen of wat zijn jullie ervaringen daarmee?
De sub wil ik onder mijn bed zetten, waar vloerbedekking ligt. Is dat ook een beetje okee kwa demping en geluidsweergave?
Dus ervaringen van de Z-560 users gewenst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[leeg]

[ Voor 96% gewijzigd door JvS op 26-06-2003 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
  • Laatst online: 23-08 17:12
Brrr, wel eens meer dan duizend posts gelezen over een boxensetje 8)7

Ik was alleen maar op zoek naar de oplossing voor mijn kabelprobleem en nog steeds twijfel ik...

Ik heb dus:
1x Aldi Medion Titanium MD 8008 XL
1x Logitech Z-680
1x Philips breedbeeld TV

TV staat in kamer, PC staat ong. 9 meter kabel van m'n TV. Nou wil ik de sub achter m'n TV kast plaatsen (mooi weggewerkt), de center onder de TV en voorste boxen in de buurt. Versterker komt naast m'n TV. Achterspeakers naast mijn PC. Tot zover nog niet echt boeiend...

Nou wil ik m'n TV, PC en versterker aan elkaar knuppen. Ik heb nodig: 1x SVHS 10 m. (PC/TV), 1x optisch 10m. (versterker/PC) en 1x line-out (tulp?) naar mini-jack (TV/versterker) - bestaat deze kabel en gaat dit werken voor films in 5.1??? Of moet TV/versterker anders worden aangesloten?

10 m. optisch bestaat niet (5=max.) dus wordt het 3x 10 m. 3,5/3,5 analoog. Of de opstelling omgooien en de versterker/sub bij m'n PC plaatsen (minder handig en mooi). Jammer dat de versterker/sub kabel niet langer is. Dan had ik de versterker gewoon bij de PC gezet en de sub achter m'n TV... Maar ik neem niet aan dat deze kabel 8 m. te verlengen is?!

Is dit de juiste kabelwirwar voor mijn gewenste opstelling :?
Of denk ik veel te moeilijk en kan het makkelijker?

Welke luidsprekerstandaards zijn trouwens geschikt voor de Z-680 speakers en wie heeft daar ervaringen mee?

[ Voor 9% gewijzigd door snarf op 26-06-2003 01:48 . Reden: Verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 08:43
Ik heb een vraagje, want de Z680 lijkt me ook wel erg stoer, maar ik zit hier met mn buro half onder een schuin dak...
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/7097/full.gif

Als ik aan mn bureau zit dan kijk ik dus schuin naar links. Mn huidige speakers (mn stereo) staan op een plank boven mn bureau, met de linker speaker ongeveer te hoogte van het scherm.

Wat zou nou de ideale opstelling zijn in dit geval, omdat ik dus a) schuin zit ten opzichte van het geluid, en b) achterspeakers aan het plafond hangen niet echt een option is omdat ik dan in de knoei kom met rechtsachter (schuin dak)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ik zit onder 2 schuine daken \o/. Geluid ownt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[dit hoort in een los topic]

[ Voor 105% gewijzigd door JvS op 27-06-2003 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flippie Flink
-EDIT- Oke dan, dan heb ik geen commentaar!

[ Voor 75% gewijzigd door Flippie Flink op 26-06-2003 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

changed :) is wel degelijk logitech setje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uuuhmm ... Ik had dus geen coax of optical kabel meegeleverd gekregen, maar is het ook nog nodig dat ik mijn DVD-Rom speler verbind met een digitaal audio kabeltje met mn Audigy 2 kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heeft iemand dit wel eens gelezen?
Ik heb dit linkje volgens mij nog niet gezien in dit topic:

http://www.logitech.com/i...ountryid=22&languageid=13

Het gaat dus over een Z680 setje ism een audigy 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die heb ik dus net gelezen, vandaar ook mijn vraag ... het staat daar, maar zie het hier niemand zeggen of doen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 21:18:
Ja die heb ik dus net gelezen, vandaar ook mijn vraag ... het staat daar, maar zie het hier niemand zeggen of doen ...
Ok, die is dus idd nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ermmm heb ik die zowiezo dan al niet? Ik stop een DVD in mn lade .. hij start ik hoor muziek ... dan heb ik em toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Ik had er eerst ook geen, ook geen analoge, en ik hoorde ook muziek
Toen ik deze set kocht, heb ik em er maar aangedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
Dringend op zoek: welke luidsprekerstandaards zijn geschikt voor de Z-680??? De Vogel's VLS 105 i.i.g. niet. Krijg ze voor geen meter passend door rechte hoek van het montageplaatje en schuine hoek van de luidspreker :(

Heeft iemand ervaring, budget ongeveer 60-80 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Nu online
Misschien een dom idee, maar misschien kun je proberen zelf een standaard te bouwen :). Lijkt me best leuk werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
STIMPPYYY schreef op 26 June 2003 @ 23:32:
Misschien een dom idee, maar misschien kun je proberen zelf een standaard te bouwen :). Lijkt me best leuk werk :)
Hmm, ben niet zo creatief geloof ik 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Ik heb de VLS 120, en dat zit zo vast:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/6737/thumb.jpg klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flippie Flink
Whoohoo! Heb net de z-640 binnen gekregen, echt uber met games en muziek. Vooral die bas! de pc staat hier in een kast zodat als de kast dicht is de pc niet te zien is, hierdoor heb je een extra grote klankkast voor de sub..... Ik was de sub effe aan het testen en toen kwam m'n broer van 2 etages hoger naar beneden om te vragen of het wat zachter mocht, mhuhihihihihi......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik was de sub effe aan het testen en toen kwam m'n broer van 2 etages hoger naar beneden om te vragen of het wat zachter mocht, mhuhihihihihi......
Hoe slechter de sub, hoe beter-ie doorbonkt :o. De creative FPS1000 van mijn huisgenoot is zo'n beetje de slechtste pc speakerset ooit en die irriteert met met dat irritant bonkende subwoofertje van 'm dat altijd te hard staat mee te hijgen echt mateloos...

Is niet echt maat voor kwaliteit dus, meer maat voor bonken :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-09 12:41
Gniffel, die spikes komen bij een audio-specialist-om-de-hoek weg :)
Elke klein beetje audiozaak moet ze wel hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
Foxke schreef op 27 June 2003 @ 17:35:
Ik heb de VLS 120, en dat zit zo vast:
[afbeelding] klik
Thanx Foxke, heb je nog moeten hobbiën om ze passend te krijgen of is het zo standaard?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
snarf schreef op 28 June 2003 @ 11:32:
[...]
Thanx Foxke, heb je nog moeten hobbiën om ze passend te krijgen of is het zo standaard?!
Is zo standaard, niks aan hoeven te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
Foxke schreef op 28 June 2003 @ 11:49:
[...]

Is zo standaard, niks aan hoeven te doen :)
Beter :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

JvS schreef op 27 juni 2003 @ 18:49:
[...]
Hoe slechter de sub, hoe beter-ie doorbonkt :o. De creative FPS1000 van mijn huisgenoot is zo'n beetje de slechtste pc speakerset ooit en die irriteert met met dat irritant bonkende subwoofertje van 'm dat altijd te hard staat mee te hijgen echt mateloos...

Is niet echt maat voor kwaliteit dus, meer maat voor bonken :o.
Ik denk dan ook dat ik m'n sub opnieuw ga bouwen :)

de woofer heeft echt veel potentie, en de lichte constructie van de kast doet hem geen eer aan.

Jvs, jij hebt wel verstand van deze dingen, kan het dat de ruis op de set waneer er geen input is, komen door cross-over vervorming ?

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hee, wie heeft de topic-titel veranderd? Was me nog niet eerder opgevallen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 08:43
In hoeverre is de Z680 later ook geschikt als gewone geluidsset (versterker voor aan een tuner/cdspeler/dvd)? Ik weet dat het kwa inputmogelijkheden geen probleem is, maar hoe zit het met de speakers? Kun je ze ook gebruiken als gewone speakerset voor je stereo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

illuware schreef op 29 juni 2003 @ 14:07:
In hoeverre is de Z680 later ook geschikt als gewone geluidsset (versterker voor aan een tuner/cdspeler/dvd)? Ik weet dat het kwa inputmogelijkheden geen probleem is, maar hoe zit het met de speakers? Kun je ze ook gebruiken als gewone speakerset voor je stereo?
ja hoor, gaat prima, beetje té boomy bass, maar het overtreft menige (zoiet elke) mini/midi set :)

overigens kun je altijd nog de BR buis volproppen, dan klinkt hij al een stukje strakker, maar het écht laag ben je dan ook kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foxke schreef op 26 June 2003 @ 23:01:
Ik had er eerst ook geen, ook geen analoge, en ik hoorde ook muziek
Toen ik deze set kocht, heb ik em er maar aangedaan :)
Mag ik vragen wat voor audio kabel er je tussen hebt zitten? En hoe ie bevestigd is? Misschien dat je even een pic wilt maken? Zou dat erg op prijs stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 09:12

Collaborator

You! Cake or Death?

Kan ik op de Z-640 meerdere dingen tegelijk aansluiten?
dus PC/gamecube/stand alone dvd speler tegelijk? of moet ik dan telkens kabels verwisselen?

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

TheEvilCuber schreef op 01 July 2003 @ 00:27:
dus PC/gamecube/stand alone dvd speler tegelijk? of moet ik dan telkens kabels verwisselen?
wisselen B)

Koop dan zo'n klein kastje waarmee je de input snel kan switchen. Is alleen beetje kwaliteitsverlies 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flippie Flink
Ik heb zoals een aantal posts geleden genoemt de z-640 gekocht. Voor mij een perfect setje en ben er ook erg tevree mee. Alleen 1 dingetje, als je je koptelefoon hebt aan gesloten op de center speaker kun je niet meer het volume regelen met de volume knop. In windows is dit niet heel erg maar is spellen kan het denk ik aardig storend worden. Hebben andere mensen met de z-640 hier ook problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

TheEvilCuber schreef op 01 juli 2003 @ 00:27:
als je de z680 koop kan het wel.
je geeft wat meer uit maar met de druk op 1 knop kun je wel van verbinding veranderen.
bijv.
je gebruikt
optisch voor de dvd
coaxiaal voor de game cube
en analoog voor de pc.
allemaal hebben ze 5.1 dus dat is ook mooi meegenomen.

maar als je al de z-640 hebt zal er wel een kastje zijn waarmee het ook allemaal kan.

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ra5a schreef op 02 July 2003 @ 00:27:
[...]

je geeft wat meer uit maar met de druk op 1 knop kun je wel van verbinding veranderen.
bijv.
je gebruikt
optisch voor de dvd
en analoog voor de pc.

maar als je al de z-640 hebt zal er wel een kastje zijn waarmee het ook allemaal kan.
coax.. gamecube... hmm rare gamecube heb jij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 09:12

Collaborator

You! Cake or Death?

Ra5a schreef op 02 juli 2003 @ 00:27:
[...]

bijv.
je gebruikt
optisch voor de dvd
en analoog voor de pc.

Ik wil er echt niet meer dan 100 euro aan uitgeven en de z-640 kost 100 bij de MediaMarkt arena
ik koop wel een splittertje ofzo (wel een goede van 10/20 euro, niet zon folieding uit beverwijk)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hr15
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-09 13:41
Zomaar nog eens een vraag over het aansluiten van de audigy.
Dat speciale kabeltje van Mono 3.5mm naar een Tulp kan ik daarvoor niet gewoon een stereo 3.5mm naar 2 tulpjes pakken en dan gewoon 1 tulp stekker aansluiten op mijn z-680, of gaat dit niet werken?

De Mono 3.5mm naar Tulp kabel kunnen ze hier nergens leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Atgast schreef op 28 June 2003 @ 12:51:
Ik denk dan ook dat ik m'n sub opnieuw ga bouwen :)

de woofer heeft echt veel potentie, en de lichte constructie van de kast doet hem geen eer aan.
Het herbouwen van kant en klaar subwoofers uit 5.1 setjes is een paar weken hot geweest in topics op AV, maar ik geloof dat niemand ooit de daad bij het woord heeft gevoegd. Ik zie je inspanningen met spanning tegemoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hr15 schreef op 03 July 2003 @ 11:09:
Zomaar nog eens een vraag over het aansluiten van de audigy.
Dat speciale kabeltje van Mono 3.5mm naar een Tulp kan ik daarvoor niet gewoon een stereo 3.5mm naar 2 tulpjes pakken en dan gewoon 1 tulp stekker aansluiten op mijn z-680, of gaat dit niet werken?

De Mono 3.5mm naar Tulp kabel kunnen ze hier nergens leveren...
jups, je kan bv gewoon een mini jack naar 2 tulp overloopje op je audigy digi out zetten, en dan op een van de kanalen ( meestal links ) de coax kabel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hr15
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-09 13:41
Verwijderd schreef op 03 juli 2003 @ 12:35:
[...]

jups, je kan bv gewoon een mini jack naar 2 tulp overloopje op je audigy digi out zetten, en dan op een van de kanalen ( meestal links ) de coax kabel. :)
Thx het werkt idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Wekkel schreef op 03 juli 2003 @ 11:42:
[...]
Het herbouwen van kant en klaar subwoofers uit 5.1 setjes is een paar weken hot geweest in topics op AV, maar ik geloof dat niemand ooit de daad bij het woord heeft gevoegd. Ik zie je inspanningen met spanning tegemoet.
Het probleem is dat ik deze set misschien wil gan verkopen, en mijn eigen 5.1 set vanaf de grond op wil bouwen :)

zodra daar zekerheid over is kan ik ook pas zeggen of ik begin. Gisteren heb ik gedraait met de set op een feestje, die subwoofer is echt veel te klein behuist. De kast en versterker resoneren hinderlijk mee, echt jammer. Maar hij heeft echt een flinke bite, dus in een goed zware kast gaat dat heel lekker klinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmz,... gister heb ik dus ook een z680 gehaald, maar ik merkte dat er iets los lag in de sub ? beetje vaag allemaal, maar hij speeld dus wel oke. Maar nu is er in de bodemplaat een gat. hier hoort toch normaal een dop of zoiets op te zitten ?...

Ik denk dus dat ik maar snel terug moet gaan naar de winkel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeeDeeS
ik zit nou te twijfelen tussen de Z-640 en de Z-680...
zoals ik eerder zei is ie voor mn Xbox bestemd, en die kan dolby digital aan als het goed is.. maar nou zie ik bij de Z-680 'Dolby® Digital- en DTS®-hardwaredecodering' staan en bij de Z-640 staat dit niet. Is dit nodig om Dolby Digital/ DTS weergave op een Xbox te krijgen of is het feit dat de xbox dit heeft al genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan de Z-640 digitaal worden aangesloten op een Audigy2? Zo ja, hoe?
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.