Toon posts:

Ervaring met de Logitech Z-serie - Deel 2

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.582 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-09 15:06

Skef

Ik scheer.me

Heeft iemand de sat-speakers van de Z-680 al eens uit elkaar gehaald? Ben erg benieuwd wat voor speaker-units er in zitten... Heb al gezocht met google naar mensen die die dingen uit elkaar gehaald hadden, maar niemand is nog zo gek geweest :P :P

Heb zo'n vaag vermoeden dat het deze units zijn...

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Ik weet vrij zeker dat t die zijn, de sub is iig een tb speaker. Als je zekerheid wil draai ik morgen ff een satje voor je open :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze lijken er veel op moet ik zeggen , ik ben alleen nog niet zo gek geweest om ze uit elkaar te halen. Denk ook wel vrij zeker dat ze dat zijn !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In één van de reviews in mijn startpost stond duidelijk dat het de TB-speakertjes bedraagt. Zie foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.envynews.com/reviews/images/40/10.jpg

Ik plaats die reviews toch niet voor niets? Ik heb me suf gezocht

[Edit] Ik zie net dat deze review van de Z-560 is, maar ik neem aan dat men van dezelfde TB-speakertjes gebruik maakt bij de Z-680.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2003 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 15:06

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

FrankGuthrie schreef op 09 May 2003 @ 18:29:
Bij wie trilt de achterkant van die woofer mee? Bij mij zit er volgens mij wat los in die koelvin, want er trilt iest wat blijkbaar niet goed vast zit, en dat kan behoorlijk irri zijn.

Effe terug naar winkel denk ik.
Oke ikke is terug van de winkel met een compleet nieuwe set waarbj de woofer wel gewoon goed werkt en komen alleen lage tonen uit komen en geen rammelende geluiden meer.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atgast schreef op 10 May 2003 @ 23:52:
[...]

als je de voetjes opdraait en bevestigd kun je ze gewoon ophangen hoor :)
ja dat weet ik maar dan moet ik ze helemaal boven in de kamer aan het plafond hangen en dat vind ik dus niet mooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Verwijderd schreef op 11 mei 2003 @ 14:31:
[...]
Ja dat weet ik maar dan moet ik ze helemaal boven in de kamer aan het plafond hangen en dat vind ik dus niet mooi...
je kan ook gewoon 2 haakjes met een plug in de muur draaien, heb ik ook gedaan.
Ze hangen bij mij op ongeveer 2meter hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Oke vraag me eigenlijk af op welke stan iederee zijn woofer heeft staan?

Ik vind het 3de hokje van links al behoorlijk hard. 3de hokje tot het uiterste op de controller.

Net The Matrix gezien op het nieuwe setje ben helemaal O+

[ Voor 16% gewijzigd door FrankGuthrie op 11-05-2003 17:21 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Bij mijn Z560 werkt op dit moment de rechter voor aansluiting niet meer, is dit een bekend probleem, kapotte aansluitingen, of moet ik hem maar terugsturen (duur!)...

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oehhh ik ga morgen denk ik even die logitech bellen. voor die Logitech Z-680 Control pod
yep ik heb wel gepatst da die goe werkt maar ja...never hurts to replace it... just in case ...toch?zijn er nog wa aanpassingen gedaan? behalve da het ledje knippert nu als je hem gebruikt via de afstandbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:18
DKasemier schreef op 11 May 2003 @ 21:40:
Bij mijn Z560 werkt op dit moment de rechter voor aansluiting niet meer, is dit een bekend probleem, kapotte aansluitingen, of moet ik hem maar terugsturen (duur!)...
Geen bekend probleem. Meteen terugsturen. Misschien moet je even proberen om een andere draadje in de winkel te kopen. Van rightfront naar woofer. Ook even kijken of je niet in windows hebt lopen kloten en of de kabels er wel goed inzitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

DKasemier schreef op 11 May 2003 @ 21:40:
Kan aan je kabel liggen, gewoon verwisselen met de rechter achterspeaker en dan kijken of ie het wel doet.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StijNoS
  • Laatst online: 16:45
FrankGuthrie schreef op 09 mei 2003 @ 08:37:
[...]

Misschien ligt het aan de drivers? Misschien moet je nieuwe drivers downloaden van de site, of misschien ligt het juist aan de nieuwste drivers, toch effe oude proberen.
Oude en nieuwe drivers geprobeerd. Maar geen van beide doen het goed. Heb zelfs windows helemaal opnieuw geinstalleerd met SP2 e.d. maar helaas nog geen goed resultaat.

Heeft er niemand last gehad van het niet gelijk lopen van het geluid en het beeld,?Het scheelt maar een paar ms maar is wel zeer hinderlijk met spraak.

Kan het ook aan het aantal hz liggen waarmee de spdif wordt aangesproken? Die staat standaard op 48. Heb dit wel geswitcht maar dat werkte ook niet, maar kan dat er iets mee te maken hebben?

??blabla??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
StijNoS schreef op 13 May 2003 @ 12:17:

Heeft er niemand last gehad van het niet gelijk lopen van het geluid en het beeld,?Het scheelt maar een paar ms maar is wel zeer hinderlijk met spraak.

Kan het ook aan het aantal hz liggen waarmee de spdif wordt aangesproken? Die staat standaard op 48. Heb dit wel geswitcht maar dat werkte ook niet, maar kan dat er iets mee te maken hebben?
Dat heeft vrijwel altijd met je geluidskaart te maken. Ik had er ook erg last van met mijn on-board geluidskaartje (vooral in spellen). Nadat ik er een nieuw geluidskaartje in had gezet (een simpele PCI 128 SB) was het over.

Het kan ook zijn dat (wanneer je je pc hebt overgeclockt) je geluidskaart de snelheid niet aankan. In dit geval dus ook een kwestie van een andere kaart proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StijNoS
  • Laatst online: 16:45
Verwijderd schreef op 13 mei 2003 @ 12:55:
[...]
Dat heeft vrijwel altijd met je geluidskaart te maken. Ik had er ook erg last van met mijn on-board geluidskaartje (vooral in spellen). Nadat ik er een nieuw geluidskaartje in had gezet (een simpele PCI 128 SB) was het over.

Het kan ook zijn dat (wanneer je je pc hebt overgeclockt) je geluidskaart de snelheid niet aankan. In dit geval dus ook een kwestie van een andere kaart proberen.
Ik heb mijn pc niet overgeclockt.
En ik heb die audigy kaart juist gekocht voor zijn spdif uitgang want die zat niet op mijn oudere sb 128. Oude en nieuwe drivers geprobeerd, en windows XP opnieuw geinstalleerd.

Ik zal wel ns een andere geluidskaart proberen dan. Ik hoop eigenlijk niet dat het daar aan ligt want dan heb ik 85 euro voor niets neergeteld 8)7

??blabla??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

StijNoS schreef op 13 May 2003 @ 14:41:
[...]

Ik zal wel ns een andere geluidskaart proberen dan. Ik hoop eigenlijk niet dat het daar aan ligt want dan heb ik 85 euro voor niets neergeteld 8)7
eeeh garantie?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
ff een vraagje. Als je een 5.1 geluidskaart hebt en je hebt 4 boxen. Kan je dan niet gewoon 1 speaker erbij aansluiten op de geluidskaart. Dit wordt dan de center speaker. Dan heb je toch ook 5.1 ?. Omdat een 5.1 kaart een front en rear heeft en een center ?

[ Voor 19% gewijzigd door STIMPPYYY op 13-05-2003 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
STIMPPYYY schreef op 13 May 2003 @ 16:51:
ff een vraagje. Als je een 5.1 geluidskaart hebt en je hebt 4 boxen. Kan je dan niet gewoon 1 speaker erbij aansluiten. Dit wordt dan de center speaker. Dan heb je toch ook 5.1 ?
Uhm, dat zou ik niet proberen. De boxjes die bij de 4.1 set zitten zijn precies afgestemd op de uitvoer van de subwoofer (= versterker). Als jij daar zomaar een ander boxje aan doet zal het denk ik niet goed gaan. Ander werk-voltage, andere spanningen, andere in-/output, enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Ik wil een nieuw setje speakers kopen, en ben hard aan het zoeken naar een goed setje. Vooral goede kwaliteit, en ook wat herrie :)

Voor mijn budget gaat een Creative Insprire 5.1 5500 setje. Wat is de vergelijking daarmee met de logitech setjes?
Ik wil de speakers kunnen aansluiten met zo'n optische aansluiting , dat geeft toch betere kwaliteit als zo'n digitale coax aansluiting :? Met de creative kan dat.. Ook een center speaker is welkom, het moet wel compleet. Ik geloof dat dan alleen de logitech z560 komt het meest in de buurt denk ik, kwa prijs. Heel wat goedkoper dan de creative :) en de duurdere versie daarna kost weer veel meer dan een creative.

Alleen vraag ik me af: Hoe meer watt, hoe meer herrie zou je zeggen. Maar dat gaat niet helemaal op geloof ik. Die logitech heeft een 400 watt RMS subwoofer, de creative een 18 watt RMS subwoofer. Wat klopt hier niet? welke kan ik het beste nemen.. Bij die logitech zit alleen geen center speaker, dan krijg je de z640. DIe heeft weer minder watt.

Ik wil mooi geluid, zeer belangrijk, en een beetje herrie mag ook wel :) nu heb ik het idee dat creative labs mij speakers geeft die daar niet geschikt voor zijn, maar dit lijkt me wel erg sterk. Die 640 set van logitech lijkt wel diepere bas te hebben, freq. is daar 35 hz en van de creavive is dat 45 hz.

Zijn er nog andere goede speakers misschien? Ik begrijp ut niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ik begrijp jou verhaal niet helemaal.

Maar volgens mij geef je antwoord op je eigen vragen. Het equivalent van de 5.1 5500 is de Logitech Z-640. is de enige boxen set van logitech in de prijsklasse die je kan vergelijken met de Creative Insprire 5.1 5500.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 16:53:
[...]
Uhm, dat zou ik niet proberen. De boxjes die bij de 4.1 set zitten zijn precies afgestemd op de uitvoer van de subwoofer (= versterker). Als jij daar zomaar een ander boxje aan doet zal het denk ik niet goed gaan. Ander werk-voltage, andere spanningen, andere in-/output, enzovoort.
Nee maar als je nou precies dezelfde speaker koopt. Dus nog zo'n satteliet. Die kan je ook gewoon bestellend dus... is dit mogelijk of gaat het echt niet lukken om goed 5.1 eruit te krijgen ?

[edit] Het kan denk ik niet met nog zo'n satteliet aangezien er geen volume regelaar opzit. Maar als je nou gewoon een speaker koopt met dezelfde specificaties met een volumeregelaar.

Btw ik heb hier nog 1 sub en 2 speakers staan van altec. De sub produceert zeer goede middentonen, maar bijna geen lage tonen. Daar is de logitech weer beter in :P. Ook de middentonen overigens. Maar hoe zou dit gaan uitpakken als ik deze speakers er ook nog bij aansluit. dus woofer en 2 speakertjes :P

[ Voor 32% gewijzigd door STIMPPYYY op 13-05-2003 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

verdomme
optisch klinkt beter, maar daar kan ik weer geen dvd-a mee luisteren |:(

dit is écht klote

en dan nog iets>
als ik van input verander krijg ik een harde tik te horen.
als ik snel 2x van input verander zoals net (check de tijd)
krijg/kreeg (ik ga het nu niet nog een keer proberen :P )
een hele harde klap, maar dan ook echt hard!
volgens mij zijn mijn ouders nu wel wakker.. :/
de volume stond trouwens op +2

:/

[ Voor 62% gewijzigd door Ra5a op 14-05-2003 05:43 ]

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

optisch en coaxiaal maakt niks uit, digitaal == digitaal
en het verschil tussen analoog en digitaal is op deze prijsklasse ook nagenoeg te verwaarlozen, mits je goede analoge aansluitingen gebruikt. Geen cheap ass kabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Meijer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:27

Vincent Meijer

You better believe it!

Atgast schreef op 14 May 2003 @ 11:46:
optisch en coaxiaal maakt niks uit, digitaal == digitaal
en het verschil tussen analoog en digitaal is op deze prijsklasse ook nagenoeg te verwaarlozen, mits je goede analoge aansluitingen gebruikt. Geen cheap ass kabels
Er is zeker wel een verschil in kwaliteit tussen optisch en coaxiaal, alleen zullen wij dat niet horen omdat je daarvoor een redelijk goed getraind oor moet hebben :9

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
FrankGuthrie schreef op 13 May 2003 @ 18:25:
Ik begrijp jou verhaal niet helemaal.

Maar volgens mij geef je antwoord op je eigen vragen. Het equivalent van de 5.1 5500 is de Logitech Z-640. is de enige boxen set van logitech in de prijsklasse die je kan vergelijken met de Creative Insprire 5.1 5500.
Maar is die set dan beter / slechten dan de creative? En hoeveel herrie maakt die? Zijn de boxen veel groter als de creative ofzo waardoor ze zoveel meer watt hebben? --> kan ik beter zo'n logitech nemen of een creative, of ander merk? Ik wil tot net onder de 200 euro blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

meijern schreef op 14 May 2003 @ 13:35:
[...]
Er is zeker wel een verschil in kwaliteit tussen optisch en coaxiaal, alleen zullen wij dat niet horen omdat je daarvoor een redelijk goed getraind oor moet hebben :9
volgens mij kun je deze discusie vergelijken met een gekopierde cd kopieren etc.
zoek daar maar eens op in de search, geen zin om een topic vol te spammen over 0011010110101010101 enzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 16:20

Elroy

Zelda!!!

Ik heb sinds vandaag een geheel nieuwe 680 set ( 1.1.2 ) gekregen.
Wat is er anders :

Ruis: Stukje minder, nu onder het geluid niveau van m'n pc, maar ik hoor het nog steeds :'(
Kwaliteit: Is echt 100% erop vooruit gegaan, ik vind deze set echt veel beter klinken dan de vorige. :)
Bass: Nog meer bass :P
Zoals iemand al eerder opmerkte in dit topic, je hebt echt al vanaf het 2de streepje veel bass.
Decoder: Het lichtje gaat knipperen als je met je AB de decoder bestuurd. Dat was met de eerste versie nog niet.
Verpakkings Doos: Of het ligt aan mij of de indeling was deze keer anders.
AB: Hij is iets donkerde geworden ( nee, echt )
Stof: Ja, m'n speakers zijn weer stof vrij :P

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
pierre-oord schreef op 14 mei 2003 @ 14:55:
[...]

Maar is die set dan beter / slechten dan de creative? En hoeveel herrie maakt die? Zijn de boxen veel groter als de creative ofzo waardoor ze zoveel meer watt hebben? --> kan ik beter zo'n logitech nemen of een creative, of ander merk? Ik wil tot net onder de 200 euro blijven...
Wil je percee 5.1 ?. Anders zou ik echt voor de z560 gaan heeft wel maar 4 speakers, maar ik kan je verzekeren dat je echt super tevreden zult zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

STIMPPYYY schreef op 14 May 2003 @ 20:16:
[...]

Wil je percee 5.1 ?. Anders zou ik echt voor de z560 gaan heeft wel maar 4 speakers, maar ik kan je verzekeren dat je echt super tevreden zult zijn ;)
Hij wilt onder de 200 euro blijven.

En aan de meneer zelf: Typ eens bij google in review logitech Z-640, kan je ook doen voor dat creative setjes.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
FrankGuthrie schreef op 14 mei 2003 @ 20:53:
[...]

En aan de meneer zelf: Typ eens bij google in review logitech Z-640, kan je ook doen voor dat creative setjes.
Doh, tuurlijk kan ik dat doen, maar al die reviews worden weer anders gedaan, ene professioneel ander niet. EIgenlijk moet je er dan 1 hebben met een creative en een logitech setje... geef jij de link maar.

Ik dacht misschien zitten er hier wat mensen die zo zeggen: koop de creative, heeft minder ruis, of iets in die richting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

pierre-oord schreef op 14 May 2003 @ 21:00:
[...]

Doh, tuurlijk kan ik dat doen, maar al die reviews worden weer anders gedaan, ene professioneel ander niet. EIgenlijk moet je er dan 1 hebben met een creative en een logitech setje... geef jij de link maar.

Ik dacht misschien zitten er hier wat mensen die zo zeggen: koop de creative, heeft minder ruis, of iets in die richting...
Als je het vorig deel heb gelezen, wat ik je zal besparen, dan blijkt dat die Logitech qua geluid een stukje beter zijn.

Maar de keus ik op aan jou. kan je niet in de buurt ergens naar binnen lopen om te luisteren? Ik ben bij de mediamarkt geweest. Daar hebben ze die Logitech uitgestald. Kan je zelf luisteren. Je hoort dan echt wat je koopt.

Ik ging zelf ook voor de Z-640, maar werd verliefd op de Z-680, heb er meer dan 3 keer meer voor moeten betalen, maar het was het wel waard.

Dus je moet echt zelf gaan luisteren, misschien kom je wel met de Z-680 thuis ;)

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel jammer dat het blauwe display na zo'n 2min niet op standby gaat of zo... me hele kamer is blauw als ik een dvd aan het kijken ben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
pierre-oord schreef op 14 May 2003 @ 21:00:
[...]

lol :) oke.

Creative is goedkope rot troep, heb je nix aan :P. Nee ff serieus ik zou echt voor logitech gaan zit allemaal veel beter inelkaar. Niet zo'n bonkend geluid. logiteh heeft ook lekker lage tonen :). z640 kan je ook op console aansluiten enzo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FrankGuthrie schreef op 14 mei 2003 @ 20:53:
[...]

Heb ik me daarvoor rot gezocht :? Ik heb de beste reviews die ik kon vinden gepost in de startpost bij de desbetreffende set. Kijk die dan eens na eerst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verwijderd schreef op 14 mei 2003 @ 23:08:
[...]
Heb ik me daarvoor rot gezocht :? Ik heb de beste reviews die ik kon vinden gepost in de startpost bij de desbetreffende set. Kijk die dan eens na eerst :)
Ja, maar hij heeft geen vergelijking ten opzichte van de creative setjes

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FrankGuthrie schreef op 15 May 2003 @ 09:35:
[...]

Ja, maar hij heeft geen vergelijking ten opzichte van de creative setjes
Ah, op die fiets ;) Dan trek ik mijn uitspraak terug.

[Edit] Kijk dan eens op deze site. Een hele handige waar je reviews kunt vinden en prijzen kunt vergelijken. Het is alleen wel in Dollars, maar het gaat om het principe.
Pierre-oord zou daar dus de twee setjes die qua prijsklasse net onder de 200 Euro zitten kunnen nemen en daarbij de reviews lezen en uiteindelijk een overweging maken als je kijkt naar wat je dan krijgt (prestaties, prijs/kwaliteit verhouding, enz.)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
lol. Ik heb nu mijn oude Altec Lansing boxen bij mijn z560 aangesloten :). Dus ik heb als het ware nou 6.2 :P. Dit is echt vet lomp niet normaal. Die Altec dingen produceren heel wat geluid voor een 2.1 setje. Vooral de middentonen zijn zeer goed. Bij een mp3tje komen de middentonen veel beter over :). 6 speakers ipv 4 is natuurlijk ook alltijd mooi meegenomen :D.

Hier een plaatje van die Altec Lansing dingen :).

Afbeeldingslocatie: http://64.95.118.51/images/opti/2f/5b/621053-elec_lg-resized80.jpg

Best grappig zo. Ik zou niet weten hoeveel watt die kleine speakertjes zijn, maar het gaat allemaal best hard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tittysmack
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 12:23

Tittysmack

"no comment"

STIMPPYYY schreef op 15 mei 2003 @ 17:18:
lol. Ik heb nu mijn oude Altec Lansing boxen bij mijn z560 aangesloten :). Dus ik heb als het ware nou 6.2 :P. Dit is echt vet lomp niet normaal. Die Altec dingen produceren heel wat geluid voor een 2.1 setje. Vooral de middentonen zijn zeer goed. Bij een mp3tje komen de middentonen veel beter over :). 6 speakers ipv 4 is natuurlijk ook alltijd mooi meegenomen :D.

Hier een plaatje van die Altec Lansing dingen :).

[afbeelding]

Best grappig zo. Ik zou niet weten hoeveel watt die kleine speakertjes zijn, maar het gaat allemaal best hard :)
Hoe heb je dat dan gedaan? gewoon ernaast geprikt in je geluidskaart? ik heb namelijk nog 2 philips sattelites over :)

Athlon xp2800+ / Abit NF-7 / 512 mb dual channel MDT DDR400 / Club3D 9700pro / Samsung 52x24x52 / Samsung DVD 16x48 / Hitachi 82.3 GB 7200 rpm / Maxtor 61.4 GB 7200 rpm / Philips Seismic Edge 5.1 / Logitech z-560 / Q-tec 6051MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ja, Ik heb gewoon een jack plug gekocht (zon zwart ding waar 2 uitgangen op zitten) Die douw je dan in front speaker. Dan sluit je die 2 extra speakers op de jack plug aan. en de front van de je z560 sluit je daar ook op aan. Dan sluit je je achter speakers gewoon op rear kanaal :).

Helemaal cool is nu dat ik ze op de tv heb aangesloten (gewoon koop telefoon ingang). Kheb zon 37 cm sony trinitron. Geluid klinkt lekker diep nu uit de woofer, omdat ik verder van de woofer vandaan zit, ong 1.5 meter :). Dit is echt lijp, ik wist niet dat je zoveel met 2.1 speakers kon doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tittysmack
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 12:23

Tittysmack

"no comment"

Dan zitten die twee extra speakers zeker op 1 draadje? Dan moet ik maar twee pluggen gaan halen :P ik heb twee losse draden... wel leuk idee trouwens ;)

Athlon xp2800+ / Abit NF-7 / 512 mb dual channel MDT DDR400 / Club3D 9700pro / Samsung 52x24x52 / Samsung DVD 16x48 / Hitachi 82.3 GB 7200 rpm / Maxtor 61.4 GB 7200 rpm / Philips Seismic Edge 5.1 / Logitech z-560 / Q-tec 6051MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
'k hoop morgen de Z680 binnen te krijgen :)
Ben benieuwd hoe het verschil is tussen m'n ouwe dtt 2200 en de logitech :)
En morgen gelijk alleen thuis, dus kan em goed testen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Tittysmack schreef op 15 May 2003 @ 17:46:
Dan zitten die twee extra speakers zeker op 1 draadje? Dan moet ik maar twee pluggen gaan halen :P ik heb twee losse draden... wel leuk idee trouwens ;)
Je moet wel alleen een speaker hebben waar je het geluid kan regelen van die 2 aparte speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rauf/deskair.jpg

yuy! :)
1 kabel is al goed weggewerkt..
nu de andere 2 nog.
maar dat komt morgen :)
vandaag nog eerst naar the matrix :P
Foxke schreef op 15 May 2003 @ 19:10:
Waar hebbie bestelt?

[ Voor 98% gewijzigd door Ra5a op 15-05-2003 20:26 ]

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
http://www.comptechworld.nl

Heb er maar gelijk een Audigy 2 bij gekocht :)

Hoelang zijn eigk de speakerkabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

iets in de 3x1.5 en 2x3 !denk ik!

als jij in de 1.80 lang bent
doe je armen dan zover mogelijk uit elkaar en je hebt de lengte van de 3 korte kabels (give or take 5 à 10 cm)

pricewatch: Logitech Z-680 (5.1)
omg
je bent gewoon bij de duurste gegaan!
geld teveel gespaart?

[ Voor 94% gewijzigd door Ra5a op 15-05-2003 20:40 ]

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Nouja, teveel gespaard...
Laten we zeggen dat ik niet echt op honderd euro meer of minder hoef te kijken :/

Ik heb geprobeert het bij norrod te kopen, maar de registratie op die site verliep niet goed :(
Dus heb ik em gewoon bij een goede betrouwbare winkel gekocht die ik ken, en die em zo op voorraad hadden :)

Zo'n optische kabel moet ik er zelf bijkopen?

[ Voor 8% gewijzigd door Foxke op 15-05-2003 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Foxke schreef op 15 May 2003 @ 20:32:

Waarom heb je hem niet besteld bij Merchandize? Die heeft alles vrij goedkoop en al helemaal de Logitech speakersetjes. Ook zijn daar de geluidskaarten het goedkoopst.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
idd niet echt slim om 100 euro meer te betalen. Ik zou hem terugsturen en hem bij merchandize kopen. Waarschijnlijk heeft computertechworld ze wel op voorraad, maar je hebt goed kans dat het nog een oude versie is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Foxke schreef op 15 mei 2003 @ 20:32:

Hoelang zijn eigk de speakerkabels?
Dacht al, ben ik nou de enige die vind dat je behoorlijk genomen wordt?

Je kunt hem bij Yorcom voor €360 krijgen. Al lig je niet wakker van €100 maar het verschil is toch wel groot.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Nu online
FrankGuthrie schreef op 12 mei 2003 @ 13:39:
[...]

Kan aan je kabel liggen, gewoon verwisselen met de rechter achterspeaker en dan kijken of ie het wel doet.
had ik al meteen gedaan, had ik wel even mogen vermelden, maar dat heeft dus ook geen zin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Nu online
Ra5a schreef op 15 May 2003 @ 20:25:
[afbeelding]

yuy! :)
1 kabel is al goed weggewerkt..
nu de andere 2 nog.
maar dat komt morgen :)
vandaag nog eerst naar the matrix :P

[...]

Waar hebbie bestelt?
die richten toch hopenlijk wel op je oren he?, lijkt er van dit aanzicht nogal op dat je je geluid aan het verpoeren bent door het geluid van je satteliites over je heen te laten gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

DKasemier schreef op 16 mei 2003 @ 07:37:
[...]

die richten toch hopenlijk wel op je oren he?, lijkt er van dit aanzicht nogal op dat je je geluid aan het verpoeren bent door het geluid van je satteliites over je heen te laten gaan...
dat is nog tijdelijk een probleem :)
ik denk dat ik van die vogel muur beugels ga kopen.

ik heb ze nu toch even met een soort van tesa strip opgehangen..
(die van de gamma.. zo'n hele rol, veromme wat zijn die dingen sterk :)

het geluid is trouwens nogstees redelijk.ik nu misschien een beetje geluid maar ik heb nu meer ruimte op mijn bureau, wat even wat belangrijker is :)

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geniet nogsteeds van mijn Logitech Z640... heerlijke set.. erg krachtig ook :)
Alleen kan ik niet echt mijn boexen goed zetten, ik heb al een keer een topic erover geopent, maar niemand reageerde :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn pc nu op mijn radio aangesloten, een sony RX88 (100watt RMS). Nu zit ik te denken om een logitech Z640 aan te schaffen, zal ik er veel op vooruit gaan of zal het wel tegenvallen. Of ga ik er zelfs op achteruit.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Zo, heb em geinstalleerd :)

En zo te zien is het ook de nieuwe versie, want als ik een knop indruk op de AB dan knippert het power ledje :)

Erg mooi geluid zit erin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 mei 2003 @ 13:51:
Ik heb mijn pc nu op mijn radio aangesloten, een sony RX88 (100watt RMS). Nu zit ik te denken om een logitech Z640 aan te schaffen, zal ik er veel op vooruit gaan of zal het wel tegenvallen. Of ga ik er zelfs op achteruit.
Ik heb de z-680 als vervanging voor me 100watts rms boxen, Zeker een verbeterting. Ik denk dat de Z-640 minder krachtig is dan je boxen maar dat je wel mooier geluid hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foxke schreef op 15 May 2003 @ 19:10:
En hoe is het verschil tussen die 2? Veel beter of niet echt? Ik vraag dit omdat ik een dtt 2500 heb en misschien deze speakerset er ook nog bij speciaal voor m'n dvd speler wil hebben omdat het verplaatsen van de speakers van comp -> dvd setting nogal irri is elke keer :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 23:57:
[...]

En hoe is het verschil tussen die 2? Veel beter of niet echt? Ik vraag dit omdat ik een dtt 2500 heb en misschien deze speakerset er ook nog bij speciaal voor m'n dvd speler wil hebben omdat het verplaatsen van de speakers van comp -> dvd setting nogal irri is elke keer :P
't is een verschil van dag en nacht :D
En zeker als je bass wilt

Maar als ik dan naar de dtt 2200 luister, dan lijkt het ineens of er blikkerig geluid in zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 23:57:
[...]

Ik heb voor mijn 680 setje een DTT3500 gehad en zelf daar zit een wereld van verschil in.
Het enige voordeel van de DTT3500 was dat hij 0% ruis had, bij de 680 hoef je niet ver te zoeken :/

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Elroy schreef op 18 May 2003 @ 00:37:
[...]

Ik heb voor mijn 680 setje een DTT3500 gehad en zelf daar zit een wereld van verschil in.
Het enige voordeel van de DTT3500 was dat hij 0% ruis had, bij de 680 hoef je niet ver te zoeken :/
Ik heb toch echt heel weinig last van ruis hoor
(heb de nieuwe versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Foxke schreef op 18 mei 2003 @ 00:40:
[...]

Ik heb toch echt heel weinig last van ruis hoor
(heb de nieuwe versie)
btw
laat je boxen inwerken..
dus de 1e week niet op max zetten
er zijn nl. veel mensen die de 1e dag meteen op max zetten om te testen, en dan komt er rook uit de boxen.
das dus niet leuk.

1 week ong. laten inwerken.
vooral met dit setje

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HAHAHAHAA dat heb ik nog noooooooit gehoord... das dus echt bullshit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ja volgens mij is dit ook kant en klaare onzin 8)7 :). Wtf boeit het nou hoe hard je ze zet in het begin. En waarom zou je ze moeten laten inwerken ?!. Het is toch meestal hoe nieuwer hoe beter.

[edit]
Zie post onder

[ Voor 7% gewijzigd door STIMPPYYY op 18-05-2003 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Logitech Z-540 en onboard EPoX 4PEA+ AC97 geluidskaart en ik hoor prima geluid. Ik moet ze alleen nog ergens ophangen. Leuke topic dit, ik voeg me ook eens toe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Luidsprekers moeten zeker inspelen, maar dit is niet vanwege eventuele schade aan de luidsprekers :)

De ophanging van de luidsprekers word iets soepeler naarmate ze een beetje ingespeeld zijn. in hoeverre dit iets uitmaakt op het uiteindelijke geluid, dat ligt aan de speakers. Het is iig niet zo dat je je speakers niet meteen voluit mag zetten.

offtopic:
aan de users boven me, kijk ik heb uitgelegd waarom de opmerking niet klopt, en ik heb het gebruik aan smiley's weten te beperken en ook geen flames verstuurd. kijk en leer.
(en nee, vriendelijkheid doet geen pijn...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Ik heb hier de Z-640 gehad.

De uitvoering van de speakers is wel dik in orde. Het komt allemaal wat robuster over dan bv. de Creative speakers. Daarnaast vind ik dat de volume regeling in de centerspeaker te preferen is over het losse kastje dat Creative levert.

En in eerste instantie was ik erg tevreden met de speakers. Echter toen ik een spel starte terwijl de boel nog aan mijn hifi set hing, hoorde ik opeens dingen die ik met de Logitech niet hoorde.

Ik heb inmiddels weer slechts 2 speakers staan. Die een beduidend beter geluidsbeeld geeft dan de Z640.

De Z640 lijkt vooral te missen in het midden spectrum. Daardoor is het geluidsbeeld onevenwichtig.

Ik vind ze persoonlijk daardoor niet aan te bevelen.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Verwijderd schreef op 18 mei 2003 @ 13:20:
HAHAHAHAA dat heb ik nog noooooooit gehoord... das dus echt bullshit
zucht
zeg dan niets als je er niets vanaf weet.. :/
Atgast schreef op 18 mei 2003 @ 15:46:
Luidsprekers moeten zeker inspelen, maar dit is niet vanwege eventuele schade aan de luidsprekers :)

De ophanging van de luidsprekers word iets soepeler naarmate ze een beetje ingespeeld zijn. in hoeverre dit iets uitmaakt op het uiteindelijke geluid, dat ligt aan de speakers. Het is iig niet zo dat je je speakers niet meteen voluit mag zetten.

offtopic:
aan de users boven me, kijk ik heb uitgelegd waarom de opmerking niet klopt, en ik heb het gebruik aan smiley's weten te beperken en ook geen flames verstuurd. kijk en leer.
(en nee, vriendelijkheid doet geen pijn...)
hmm
ik heb toch zeker gelezen op sommige forums dat de z680 subwoofer gewoon in rook is opgegaan.. letterlijk.
en dat de eerste week dat ze hem hadden.

hier werdt door sommige personen op gereageert met de antwoord dat ze hem eerst hadden moeten inspelen.

speakers kabels hoor je meestal ook in te laten spelen wil je het maximale eruit halen.

[ Voor 71% gewijzigd door Ra5a op 18-05-2003 17:20 ]

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Sorry mijn excuses, dit wist ik echt niet :). IIG bedankt voor de tip :D

[ Voor 11% gewijzigd door STIMPPYYY op 18-05-2003 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

STIMPPYYY schreef op 18 mei 2003 @ 19:30:
Sorry mijn excuses, dit wist ik echt niet :). IIG bedankt voor de tip :D
kan gebeuren :)

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Als ik mijn 2.1 setje en mijn z560 op een Sb live 5.1 zet en dan prik ik die 2.1 in de center en de z560 in de front en rear. Codeert de kaart dan automatisch 5.1 (Dolby) of moet ik daar toch een encoder of decoder (weet het verschil niet) voor hebben?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09 20:02

Dizzy

Where am I?

bij de sblive 5.1 kan je via audio hq de decoding (encoding is niet nodig als je films afspeelt) aan of uit zetten.
aangezien de 560 geen eigen decoder heeft, is het dus aan te raden om de decoder van je geluidskaart aan te zetten

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
ok bedankt ik zal het proberen want gewoon die set in de center prikken lukt dus niet. Hij geeft wel aan dat het center is gewoon goed geluid (je weet wel die test). Maar als je dat muziek afspeelt dan hoor je heel zacht geluid eruit.

Waar staat die decoding bij audioHQ dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verliefd geworden op de Z560, die je bij onze nieuwe mediamarkt (almere) kan bezichten EN beluisteren
gewoon ff lekker hard gezet om te horen hoe (erg) hoge en lage tonen klinken >:)

nu wil ik eigenlijk wel heel graag zo'n ding hebben (heb nu 2 PC speakertjes staan, niet van die hele kleine kut dingetjes maar t kan zeker een stuk beter) maarja tis toch weer 240 euro ofzo...

is het ook niet wat te overdreven om zo'n setje te komen voor in je eigen kamer (+/- 5 bij 4... prolly iets kleiner aangezien ik t met stappen heb berekend :P)?

naja, morgen ga ik weer bij die winkel langs en als ze hem hebben zal ik m prolly toch niet kunnen laten staan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
neuh is niet te lomp :). Hoe harder hoe beter. IK kan hem hier super hard zetten met volle bass maar dan wordt je een btje doof, dus eigk wel btje lomp :z. naja ik zou hem gewoon kopen als ik jou was O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
  • Laatst online: 10:12
Even een vraagje.
Is zo'n Z680 iets voor in een game kamertje?
Het is namelijk een hok van ongeveer 2 bij 3 meter.. staat nu een TV met GameCube en komt waarschijnlijk nog wel een DVD spelertje bij. (Dan kan ik DD5.1, DTS voor DVD gebruiken en Dolby ProLogic2 voor de GameCube).

Zo'n dure losse componenten set met dure speakers die veel vermogen hebben enzo lijkt me niet echt geschikt voor zo'n klein kamertje dus misschien is die logitech set een optie?
Iemand ervaringen hiermee?
Mn vraag is dus eigenlijk of de Z680 geschikt is voor "home cinema" in een kleine ruimte en dus niet een woonkamer oid.

[ Voor 13% gewijzigd door RedruM op 24-05-2003 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:41
Ik zit erover te denken de 680 te kopen. Hoe gaan we die nou aansluiten?

- Analoog aansluiten: Ik gebruik een A7N8X Deluxe. Goed geluid, maar niet als die brakke Realtek chip gebruikt wordt om digitaal naar analoog om te zetten.

- Digitaal via SPDIF: Klopt het dat je dan je surround kwijt bent? Uit de FAQ:
:? En wat is dan beter, digitaal aansluiten is toch altijd beter?
Het nadeel van sets met een ingebouwde decoder is dat ze geen EAX en a3d of 4 kanaals geluid kunnen weergeven, als je ze alleen met een digitale kabel aansluit, omdat hierover alleen dolby digital of DTS surround of Stereo (met daarin hooguit dolby prologic geencodeerd) naar de set gestuurd kan worden. Deze sets hebben zelf geen EAX of a3d processors. Een uitzondering op deze regel zijn de speakersets en geluidskaarten die op elkaar afgestemd zijn, zo heeft creative een foefje, waarmee je met een digitale kabel wel en EAX en Dolby digital geluid kan krijgen (er lopen dan gewoon meerdere stereokanalen over meerdere digitale aansluitingen in een enkele speciale creative plug).
Dat betekent dus dat beide opties niet perfect zijn. Of zit ik nou mis? Zo veel verstand heb ik hier niet van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anus Cocainus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Anus Cocainus

Wrong hole fool!!!

Gewoon lekker analoog aansluiten, Digitaal is vooral een marketing iets, het is wel iets beter, maar voor mij niet hoorbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 09:28
1. De Z680 is snel overkill voor een kleine ruimte, maar dat hoef je niet perse erg te vinden >:) . En als home cinema is ie goed geschikt.

2. Via digitale aansluiting heb je geen 3d geluid in spellen (behalve degenen die Dolby Digital geluid hebben zoals UT2003.) Je hebt met een digitale aansluiting wel 3d geluid in films (ook dolby digital). Ik zou gewoon analoog en digitaal aansluiten op je pc. En op digitaal overswitchen als je een DVD gaat kijken.

Ik gebruik nu alleen analoog, mijn audigy2 kan al dolby digital decoden en dat "verdelen" over de analoge kanalen. Zelfde effect.

[ Voor 14% gewijzigd door 1Mark op 24-05-2003 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kep idd de Z560 gekocht
SB Live Value heb ik

heb de groene in de groene uitgang van me pc gestopt en de zwarte in de zwarte
alleen nu heb ik achterin geen geluid?
voor doet het prima >:) >:) >:)
alleen staat die subwoofer iets te dicht bij me benen >:) >:)

als ik luidsprekerinstellingen op surround zet word geluid een stuk minder zacht en doet geluid achterin t nog steeds niet...
heb al gechecked of ze goed aangesloten zijn

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2003 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds kort ook de trotse bezitter van een Z680 en bevalt me prima.

Wel is me iets opgevallen tijdens de installatie. Heb een Audigy 2 en als je dan via die software je speakers test deed mijn rechter front speaker niks. Dit terwijl die via de test via de afstandsbediening het wel prima doet en ook mp3 afspelen doet ie over alle 5 de speakers.

Zijn er meer mensen die dit opgevallen of gemerkt hebben??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mede opbasis van de uitgebreide inleiding en de genoemde bronnen (toppie!!) vanmiddag bij MediaMarkt de Z-640 aangeschaft.

Het geluk lachte me toe: de 1ste 30 klanten krijgen / kregen om niks van logitech een gratis klavier en muis toegestuurd.

Voor Euro 99 ben ik meer dan tevree - Ik dan, de buren minder - vooral die onder me wonen. })

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2003 20:17 . Reden: tiepdingus ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Verwijderd schreef op 24 May 2003 @ 18:59:
Ik ben sinds kort ook de trotse bezitter van een Z680 en bevalt me prima.

Wel is me iets opgevallen tijdens de installatie. Heb een Audigy 2 en als je dan via die software je speakers test deed mijn rechter front speaker niks. Dit terwijl die via de test via de afstandsbediening het wel prima doet en ook mp3 afspelen doet ie over alle 5 de speakers.

Zijn er meer mensen die dit opgevallen of gemerkt hebben??
Misschien komt dat omdat je de mode op Dolby Pro Logic 2 had staan.
Daardoor veranderd hij het signaal een beetje, waardoor het door de verkeerde box komt. Goed kijken of hij gewoon op stereo staat :)

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elroy schreef op 24 May 2003 @ 20:32:
[...]

Misschien komt dat omdat je de mode op Dolby Pro Logic 2 had staan.
Daardoor veranderd hij het signaal een beetje, waardoor het door de verkeerde box komt. Goed kijken of hij gewoon op stereo staat :)
Nope, stond gewoon op 6 ch direct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nu net ff de SB Live drivers installed en na het rebooten doen opeens wel de 2 achterste het, de subwoover ook maar de 2 speakers voor geven geen geluid?
hoe kan dat nou weer?

nee, niet fade want als ik die naar boven draai zeg maar word het helemaal stil.. naar beneden draaien zorgt er enkel voor dat de achterste speakers harden gaan klinken

word nu toch wel beetje frustrerend

ik neem aan dat me SB Live value wel surround sound aan kan?!?! heb tenslotte niet voor niks een front en rear uitgang

EDIT:
als ik in Audio HQ de optie "Alleen digitaal" uitvink, dan hoor ik wel geluid van alle speakers
trouwens ik heb binnen datzelfde programma alleen de optie voor
- 4 luidsprekers (gekozen)
- 2 luidsprekers
- hoofdtelefoon

maar mn speakerset bestaat uit 5 (nr5 is dus de subwoover...)

is het goed zo of moet ik nog met andere opties kloten voor beste geluidskwaliteit?

EDIT:
fade heeft ineens geen functie meer voor zover ik op dit tijdstip nog kan merken... welke kant ik m ook opdraai, mn speakers blijven even hard aan staan en dus, kan ik de front/rear verhouding niet goed afstellen...

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 09:28
je subwoofer heeft bij de live geen eigen kanaal. Die laat gewoon de lage tonen horen van alle speakers. Geen probleem aangezien mensen lage tonen niet kunnen positioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrankGuthrie schreef op 09 May 2003 @ 21:17:
kan iemand zijn Z680 testen, horen jullie ook wat trillen aan de achterkant, bij hele zware bas?

Als ik naar star trek nemesis kijk, heb ik daar veel last van. Rond 8:27 zie je een shot van de Enterpsie in ruimte(na het zingen van Data), en komt er heel wat bas los, dan hoor ik heel goed dat er iets in de koelvin(een draadje of plaat) los zit.

Ik wil namelijk dan heel snel naar de winkel morgen.
ik heb het ook maar ik ben er achtergekomen hoe het komt:

de aansluiting van de (audio)kabels werkt met zo'n veertje en die gaan trillen met hoge bass :'( en nog een vraagje ik wil ook mijn pod vervangen (z-680) maar waar zie je welke versie je hebt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
is al 40 x genoemd. Ik weet het niet precies omdat ik geen 680 heb. Je moet volgens mij de linker boven en rechterboven tegelijk indrukken. Btw ik zou terug gaan met jou versie omdattie trilt aan de achterkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg het echt niet voor elkaar alles goed in te stellen zodat het geluid helemaal klopt

voorste speakers staan dichter bij dan achterste en dus, hoor ik die ook harder... dit zou je dan moeten kunnen verhelpen door met de "Fade" knop te draaien op je control dinges :P

maarja, geen effect... voorste blijf je harder horen

misschien wat te maken met die optie in Audio HQ "Alleen digitaal" die ik heb uitgevinkt?

optie fade in audio HQ werkt wel ok gelukkig

dan ff vraag over positionering;
kan ik zeg maar de voorste en achterste speakers ook gewoon voor en achter op me bureau zetten of moeten ze echt gewoon achter je staan?
die speaker rechts achter is namelijk een beetje een probleem, de draad erheen gaat zeg maar diagonaal over me bed als ik m op gelijke hoogte wil krijgen me de speaker linksachter (die op een kast staat) :P

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 mei 2003 @ 14:29:
[...]

ik heb het ook maar ik ben er achtergekomen hoe het komt:

de aansluiting van de (audio)kabels werkt met zo'n veertje en die gaan trillen met hoge bass :'( en nog een vraagje ik wil ook mijn pod vervangen (z-680) maar waar zie je welke versie je hebt???
Als je een knop indrukt op je ab, en je power lampje knippert dan, dan heb je de nieuwe versie schijnt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th@_M@ster
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-09 18:22
Ik zit er aan te denken om ook een nieuwe geluidsset te kopen, maar ik zou in godsnaam niet weten welke als ik kijk naar welke er allemaal aangeboden worden, dus ik hoop dat jullie mij zouden kunnen helpen.

De boxen die ik nu heb (ben ff de naam kwijt sorry) zijn 2 zwarte boxen van creative :D met subwoofer, ik heb ok een onboard geluidskaart, soundblaster live dacht ik. Dus de geluidskaart moet eigenlijk ook wel vervangen worden.

Wat ik op mijn systeem doe is...veel muziek afspelen en redelijk veel gamen. Welke set raden jullie mijn aan van de Z serie, ik wil eigenlijk af zien van de 680 omdat die te duur is.

Ka-tjing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foxke schreef op 25 May 2003 @ 16:42:
[...]

Als je een knop indrukt op je ab, en je power lampje knippert dan, dan heb je de nieuwe versie schijnt
heb dusz toch de oude versie, had ik al verwacht want ik had het setje op de hccdagen gekocht (eerste lading voor nederland) :9, als ik geluid vergelijk wat er uit mijn computer en uit mijn hifi sony setje komt dan is er heel veel verschil kwa sound :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
RedruM schreef op 24 mei 2003 @ 13:08:
Even een vraagje.
Is zo'n Z680 iets voor in een game kamertje?
Het is namelijk een hok van ongeveer 2 bij 3 meter.. staat nu een TV met GameCube en komt waarschijnlijk nog wel een DVD spelertje bij. (Dan kan ik DD5.1, DTS voor DVD gebruiken en Dolby ProLogic2 voor de GameCube).

Zo'n dure losse componenten set met dure speakers die veel vermogen hebben enzo lijkt me niet echt geschikt voor zo'n klein kamertje dus misschien is die logitech set een optie?
Iemand ervaringen hiermee?
Mn vraag is dus eigenlijk of de Z680 geschikt is voor "home cinema" in een kleine ruimte en dus niet een woonkamer oid.
nog meer mensen met ervaringen/tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook Logitech Z-680 maar ga denk de Logitech Z-560 ook nog kopen. ik weet het...dat zeg ik al een tijdje, maar mijn PC heeft nu zo'n Creative ding als ik muziek luister...
z-680 gebruik ik voor de Console wars (GC, PS2, Xbox) later misschien een extra PC ernaast zetten en dan analoog op Z-680 aansluiten.

maare zo'n klein kamertje voor de Z-680?? volgens mij kun je beter een goedkopere setje nemen. maar opzicht kan het geen kwaad...if you got the money for it why not? zoniet...dan moet je gewoon zo'n goedkopere model nemen van Logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 00:33:

maare zo'n klein kamertje voor de Z-680?? volgens mij kun je beter een goedkopere setje nemen. maar opzicht kan het geen kwaad...if you got the money for it why not? zoniet...dan moet je gewoon zo'n goedkopere model nemen van Logitech.
Er staat dus geen pc dus het setje moet zelf kunnen decoden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

RedruM schreef op 26 mei 2003 @ 09:19:
[...]

Er staat dus geen pc dus het setje moet zelf kunnen decoden..
binnen 30 seconden gevonden: http://www.logitech.com/i...ountryid=12&languageid=13

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th@_M@ster
Th@_M@ster schreef op 25 May 2003 @ 20:14:
Ik zit er aan te denken om ook een nieuwe geluidsset te kopen, maar ik zou in godsnaam niet weten welke als ik kijk naar welke er allemaal aangeboden worden, dus ik hoop dat jullie mij zouden kunnen helpen.

De boxen die ik nu heb (ben ff de naam kwijt sorry) zijn 2 zwarte boxen van creative :D met subwoofer, ik heb ok een onboard geluidskaart, soundblaster live dacht ik. Dus de geluidskaart moet eigenlijk ook wel vervangen worden.

Wat ik op mijn systeem doe is...veel muziek afspelen en redelijk veel gamen. Welke set raden jullie mijn aan van de Z serie, ik wil eigenlijk af zien van de 680 omdat die te duur is.
kan niemand mij ff helpen??

Ka-tjing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je de z680 te duur vind, zou ik, net als ik, voor de z560 gaan
prima geluid >:) stuk goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
I know maar hij zegt dat ik beter naar een ander setje van Logitech kan kijken terwijl de 680 dus de enige is die zelf kan decoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th@_M@ster
Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 15:35:
als je de z680 te duur vind, zou ik, net als ik, voor de z560 gaan
prima geluid >:) stuk goedkoper
maar ga ik er ook echt op vooruit met de z560...als je kijkt naar de boxen die ik nou heb?

Ka-tjing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de achterste boxen achter mij aan de muur gehangen, alleen nu ga ik binnenkort mijn bureau (en dus ook boxen) verplaatsen. De manier waarop ik alles dan neerzet heeft alleen een nadeel, ik kan die boxen niet meer ophangen. Weet iemand of er nog ergens redelijk goedkope standaards te kopen zijn met het liefste een klein oppervlak voor de boxen. Ik heb namelijk de 640 en deze boxen zijn niet al te groot :) Van de Ikea heb ik gehoord dat zij wel standaards hebben, alleen mij lijken deze toch net iets te groot (16 x 16 cm). Dus als iemand voor een redelijk goedkope prijs nog suggesties heeft.... graag
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.