Ow, werkt dat? Maar eens proberen dan
.
Ik wil de 2200 set gaan kopen. Iemand met ervaringen en/of plaatjes? Ik heb al vernomen dat t hoog en mid heeel erg goed is
Ik zoek hi-res pics van 't setje...
Ik zoek hi-res pics van 't setje...
Top! Die met dat groene tintje was ik al heel lang naar op zoek.. *opslaat*
Verwijderd
Vraagje:
Heb de search gebruikt maar kom er niet echt ver mee.
Ik heb een asus a7n8x deluxe met de soundstorm chipset. Deze encode heel vrolijk al het geluid naar Dolby Digital en mijn Logitech z680 Decode dit weer mooi zodat ik subliem geluid heb.
Echter, ik heb vandaag Master and Commander erin gegooid en welja, DTS 5.1! DTS is toch nog een stukje beter dus nu de vraag:
Is het mogelijk om al mijn geluid te laten encoden naar DTS ipv Dolby Digital?
Wat ik ook raar vond: Ik had LotR 3 erin en de keuze voor DTS was er niet bij, enkel DD, mijn soundstorm moet toch DTS kunnen encoden.
Ik heb een asus a7n8x deluxe met de soundstorm chipset. Deze encode heel vrolijk al het geluid naar Dolby Digital en mijn Logitech z680 Decode dit weer mooi zodat ik subliem geluid heb.
Echter, ik heb vandaag Master and Commander erin gegooid en welja, DTS 5.1! DTS is toch nog een stukje beter dus nu de vraag:
Wat ik ook raar vond: Ik had LotR 3 erin en de keuze voor DTS was er niet bij, enkel DD, mijn soundstorm moet toch DTS kunnen encoden.
Ik ben van plan om een logitech z-640 te gaan kopen, zoals ik gelezen heb: redelijke kwaliteit icm een redelijke prijs
Maar wat voor geluidskaart past hier nou het beste bij? Ik heb niet echt veel verstand van DTS enzo, dus graag jullie advies!
Ik heb nu een Soundblaster 128 pci...
Maar wat voor geluidskaart past hier nou het beste bij? Ik heb niet echt veel verstand van DTS enzo, dus graag jullie advies!
Ik heb nu een Soundblaster 128 pci...
Verwijderd
Gewoon een analoog 5.1 geluidskaartje, van onboard tot de audigy2. Alles werkt er wel mee. Aangezien het een budget setje is zul je niet al te veel verschil merken in kwaliteit tussen een onboard chip of bijvoorbeeld de audigy2. DTS zul je niet hebben. Daarvoor moet je een boxensetje met digitale decoder hebben zoals de logitech z680.
welicht omdat dts niet in het paket van lortr 3 zit ??Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 00:38:
Vraagje:
bij 1 en 2 ook niet hoor. komt er nog eens bij dat je soundstrom helemaal geen dts kan decoden maar dat doet je Z-680
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Maar is die Soundblaster 128 pci die ik nu heb goed?
Of kan ik beter een Soundblaster 5.1 Live kopen?
En die z-640 is toch wel een redelijk setje voor zijn prijs? toch?
1 & 2 extended edition hebben dts 6.1 hoorShunt schreef op 18 juni 2004 @ 11:16:
[...]
welicht omdat dts niet in het paket van lortr 3 zit ??
bij 1 en 2 ook niet hoor. komt er nog eens bij dat je soundstrom helemaal geen dts kan decoden maar dat doet je Z-680
De SoundBlaster 128PCI bestaat maar in twee versie: de meest gebruikte en bekende variant heeft maar één uitgang, goed voor een 2.1-set. De tweede versie heeft twee uitgangen wat goed is voor een 2.1- of 4.1-set. Een Logitech Z-640 kan je dus niet ten volle benutten op een 128PCI, dat wordt dus upgraden naar een kaart die wel 5.1 aankan. In de PriceWatch kan je zoeken welke geluidskaarten 5.1 ondersteunen: http://www.tweakers.net/p...3&DB=Pricewatch&Query=5.1 Het is dus nu alleen kwestie van de kaarten uitzoeken die binnen je nudget vallen en daarvan reviews opzoeken om te kijken of het iets überhaupt iets is.
Verwijderd
680 ownt echt zwaar
die bass moetje voele en da kan wel mej die set
(offtopic)vriend van me heeft nog een nieuwe te koop nooit gebruikt dus als iemand interesse heb, alleen zonder afstandbediening(offtopic)
(offtopic)vriend van me heeft nog een nieuwe te koop nooit gebruikt dus als iemand interesse heb, alleen zonder afstandbediening(offtopic)
Verwijderd
Dat zeg ik ookShunt schreef op 18 juni 2004 @ 11:16:
[...]
welicht omdat dts niet in het paket van lortr 3 zit ??
Verwijderd
Het geluid is voor de prijs zeker goed. Een soundblaster live 5.1 is goed ja, met die 128 heb je maar 4.1 en met zo'n soundblaster live 5.1 dus dan benut je je set ten volle. Ik doe overigens mijn z640 weg omdat ik een z680 heb. Kijk even in vraag & aanbodkitemaster schreef op 18 juni 2004 @ 11:17:
Maar is die Soundblaster 128 pci die ik nu heb goed?
hij kan niet eens encoden want het geluid word gewoon raw af geleverd naar de pod van je setje. je geluidskaart werkt dan alleen als een soort van brug. meer niet.Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 12:07:
[...]
Dat zeg ik ook. Mijn soundstorm kan alleen encoden, niet decoden, dit doet mijn z680. Ik heb nog ff gekeken op het lotr3 doosje en idd, geen DTS
.
ik neem aan dat je het allemaal coaxiaal hebt of optical ?
Game PC
Verwijderd
Coaxiaal, hoezo niet encoden? Op mijn pod van me z680 stond toch echt DTS toen ik master and commander aan het kijken was.
Ook als ik aan het gamen ben of muziek aan het luisteren ben dan staat me pod op Dobly Digital omdat de soundstorm al het geluid encode naar DD en vervolgens streaming doorstuurt naar me z680.
Ook als ik aan het gamen ben of muziek aan het luisteren ben dan staat me pod op Dobly Digital omdat de soundstorm al het geluid encode naar DD en vervolgens streaming doorstuurt naar me z680.
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2004 13:10 ]
eh dan klopt er iets niet want het beste is om alles raw naar de pod te sturen. mare bedoel jij niet dat er dat dolbie tekentje staat + film of movie. want van die nep seround bij games is niet echt handig. vooral niet alsj e op geluid speelt (tip speel met games op de analoge ingang en dan op 6channel direct (dan heb je zeker alle efecten van de game)Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 13:08:
Coaxiaal, hoezo niet encoden? Op mijn pod van me z680 stond toch echt DTS toen ik master and commander aan het kijken was.
Game PC
Verwijderd
Dolbie tekentje + Digital.
Wat betreft 6channel analoog. Dat zuigt, heb liever echt digital surround en het analoge signaal is gewoon brak want dan wordt het realtek chipje gebruikt.
Het enigste wat ik dus wil (als dat kan) is DTS ipv DD voor normaal gebruik (niet speciale dvd's).
Ik haal overigens een paar dingen door elkaar denk ik. Raw en dolby digital encoding. Dat raw, wat houdt dat in?
Wat betreft 6channel analoog. Dat zuigt, heb liever echt digital surround en het analoge signaal is gewoon brak want dan wordt het realtek chipje gebruikt.
Het enigste wat ik dus wil (als dat kan) is DTS ipv DD voor normaal gebruik (niet speciale dvd's).
Ik haal overigens een paar dingen door elkaar denk ik. Raw en dolby digital encoding. Dat raw, wat houdt dat in?
Ruige prijsverlaging van de z-680 trouwens zeg. 50 euro bij sommige shops eraf.
Komen er weer nieuwe modellen ofzo
?
Komen er weer nieuwe modellen ofzo
raw = dus data die niet ge decode of ge encoded word door je soundkaart. dus direct van je geluidsbron (game dvd cd) en DTS emuleren met je soundstrom kan niet. en met games al helemaal niet. een dvd ondersteunt het of hij ondersteunt het nietVerwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 15:58:
Dolbie tekentje + Digital.
Game PC
ik heb nu een z680 een tijdje geleden gekocht en vandaag ook de audigy 2 zs...maar ik wil hem coaxiaal of optisch aansluiten, maar ik weet er niks van en ik weet ook de verschillen niet, kan iem mij een link sturen welke kabel voor dezecombinatie het beste is? alvast bedankt...
EDIT: ik heb even rondgekeken, maar ik snap het nu wel alleen heb ik nog 2 vraagje, waar vind ik dit soort kabels en ondersteunt de z680 EN de audigy 2 zs bij optisch: Toslink of 3,5mm??
EDIT: ik heb even rondgekeken, maar ik snap het nu wel alleen heb ik nog 2 vraagje, waar vind ik dit soort kabels en ondersteunt de z680 EN de audigy 2 zs bij optisch: Toslink of 3,5mm??
[ Voor 27% gewijzigd door McBBvB op 18-06-2004 19:54 ]
Verwijderd
Voor optisch heb je een extra beugel nodig, ik ben er ook naar op zoek, maar nog niet gevonden.McBBvB schreef op 18 juni 2004 @ 19:44:
ik heb nu een z680 een tijdje geleden gekocht en vandaag ook de audigy 2 zs...maar ik wil hem coaxiaal of optisch aansluiten, maar ik weet er niks van en ik weet ook de verschillen niet, kan iem mij een link sturen welke kabel voor dezecombinatie het beste is? alvast bedankt...
Een gewone coax zou ook vanaf de kaart moeten gaan, maar het is mij nog niet gelukt. In theorie kan de kaart hetzelfde signaal uitsturen als via de bracket (vanaf de digital out), in de handleiding kan ik lezen dat daarvoor een 3.5 mono jack voor nodig is. De kaart detecteerd wat voor jack erin zit en stemt daar zijn signaal op af. Althans dat hoop ik. Ga morgen om zo een kabeltje.
Bij optisch en coax laat je de logitich het encoderen van het (AC3, dolby) geluid doen, anders is het de kaart die dat doet. Zelf vind ik wel dat het wat voller klinkt ook
gewoon een tvout kabel pakken die je bij een video kaart krijgt of haal een goede bij een pc shop. als je bij een audio shop gaat dan ben je zeker het 3dubbele kwijt en je hoort het verschil niet eens.McBBvB schreef op 18 juni 2004 @ 19:44:
Game PC
Verwijderd
Waar sluit je die dan op aan, een audigy 2 heeft toch geen cinch (of tulp) aansluitingen. En een stereo jack naar cinch voor digitaal signaal doet toch raar (hier tochShunt schreef op 18 juni 2004 @ 21:58:
[...]
gewoon een tvout kabel pakken die je bij een video kaart krijgt of haal een goede bij een pc shop. als je bij een audio shop gaat dan ben je zeker het 3dubbele kwijt en je hoort het verschil niet eens.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2004 10:27 ]
En maakt het nog uit of ik een SB Live neem, of een SB Live Digital?Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 12:10:
[...]
Het geluid is voor de prijs zeker goed. Een soundblaster live 5.1 is goed ja, met die 128 heb je maar 4.1 en met zo'n soundblaster live 5.1 dus dan benut je je set ten volle. Ik doe overigens mijn z640 weg omdat ik een z680 heb. Kijk even in vraag & aanbod.
Komt er binnenkort een opvolger van de Z-680 uit ? (of is ie er al?). Zit evt te denken om em te kopen. Is het btw verstandig om hem vooral voor standalone dvd speler gebruik te gebruiken of is het toch meer een "computer setje"?
Hier nog een review van de Z-5300, met goeie pics:
http://213.221.104.186/pc...=articles&id=16222&page=0
http://213.221.104.186/pc...=articles&id=16222&page=0
Verwijderd
Het was weer te simpel natuurlijk, bij de Audigy 2 moet je een MONO kabel naar de Cinch steken, anders werkt die niet goed

Een echte opvolger voor de Z-680 is er niet echt, de 5300 zie ik meer als een klein broertje.RedruM schreef op 19 juni 2004 @ 11:11:
Komt er binnenkort een opvolger van de Z-680 uit ? (of is ie er al?). Zit evt te denken om em te kopen. Is het btw verstandig om hem vooral voor standalone dvd speler gebruik te gebruiken of is het toch meer een "computer setje"?
De 680 is zeer geschikt om hem enkel aan te sluiten op een standalone DVD speler, de Pod waar je alles op regelt bezit een coaxiale/optische digitale ingang waarop je direct de speler op aan kunt sluiten! Verder maakt het setje gebruik van gewone speakerkabels, dus makkelijk te verlengen
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
idd geschikt voor standalone spul. ik snap niet dat logitech dit setje echt verkoopt als een pc speakerset. zo krijgen veel mensen twijfels of het bijv wel alleen standalone op hun dvd speler kan worden aangesloten...ck2000nl schreef op 19 juni 2004 @ 20:23:
[...]
Een echte opvolger voor de Z-680 is er niet echt, de 5300 zie ik meer als een klein broertje.
De 680 is zeer geschikt om hem enkel aan te sluiten op een standalone DVD speler, de Pod waar je alles op regelt bezit een coaxiale/optische digitale ingang waarop je direct de speler op aan kunt sluiten! Verder maakt het setje gebruik van gewone speakerkabels, dus makkelijk te verlengen
Verwijderd
Welk 2.1 setje van Logitech zou goed voor mij zijn?
Ik heb nodig:
-Goede bass(Hardcore
)
-Liefst zwart
-Mooi zuiver geluid
Ik kan dus kiezen (denk ik) tussen de:
Logitech z-2200 en de Logitech Z-3
En nu is ook mijn vraag of iemand er goede ervaring mee heeft...
Ik heb nodig:
-Goede bass(Hardcore
-Liefst zwart
-Mooi zuiver geluid
Ik kan dus kiezen (denk ik) tussen de:
Logitech z-2200 en de Logitech Z-3
En nu is ook mijn vraag of iemand er goede ervaring mee heeft...
waarschijnlijk zou de Z-3 voldoende zijn maar als je dan een keer naar een Z-2200 hebt geluisterd zou je dat Z-3 ding weer waardeloos vinden. ik zou zeggen 40 W rms tegen over 200 W rms + hardcore
=

Game PC
Ik denk dat de 2200 je wel zal bevallen
Ik heb hem ook staan en luister ook regelmatig naar hardcore
Ik heb het topic niet doorgelezen, dus misschien is het nieuwtje al bekend.
Ik zie de nieuwe Logitech speakerset, de Z-3e er nog niet tussen staan. Deze wijkt qua kleur af van de Z-3.
Deze kan wel toegevoegd worden in de startpost. Ik vindt hem trouwens erg mooi!
Er zijn nog geen reviews van.
Ik zie de nieuwe Logitech speakerset, de Z-3e er nog niet tussen staan. Deze wijkt qua kleur af van de Z-3.
Deze kan wel toegevoegd worden in de startpost. Ik vindt hem trouwens erg mooi!
Er zijn nog geen reviews van.
Goud is geen geld
Verwijderd
Damn ze hadden de 2200 niet bij mediamarktKlubbheads schreef op 25 juni 2004 @ 12:34:
Ik denk dat de 2200 je wel zal bevallenIk heb hem ook staan en luister ook regelmatig naar hardcore
Ja, maar het geluid is minder van de Z3...de hoge tonen zijn zwakker dan bij de goedkopere modellen van Logitech.Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 15:06:
[...]
Damn ze hadden de 2200 niet bij mediamarktWel de Z-3 en die is mooi!
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Verwijderd
Dus jullie zouden voor de 2200 gaan?ck2000nl schreef op 26 juni 2004 @ 08:45:
[...]
Ja, maar het geluid is minder van de Z3...de hoge tonen zijn zwakker dan bij de goedkopere modellen van Logitech.
Verwijderd
Na het lezen van dit topic ben ik nog steeds aan het twijfelen 
Ik wil een nieuwe 5.1 speakers set kopen voor op mijn kamer (3.5 x 4.5 meter)
Ik heb een on-board geluidskaart van Soundmax (asus k8v se)
Nou is dit on-board geluid niet zo heel erg super.
Ik zat te denken aan:
Z 5300 kost € 173,-
Aangezien deze niet digitaal aan te sluiten is dacht ik aan een geluidskaart
Audigy 2 zs kost € 87,- (of een terratec, prijs scheelt niet veel.)
totaal komt dit dan op
260 euro uit
Maar ik kan ook de z-680 kopen. Deze kost € 304,-
dat is dan wel 44 euro duurder, maar dat vindt ik op zo'n bedrag niet zo'n probleem.
Voordeel is dat deze digitaal aan te sluiten is.
Ik kan deze dan op mijn on-board geluidskaart aansluiten.
Ik wil een speakerset kopen waar ik een tijdje mee vooruit kan.
Wat zou het beste geluid opleveren? de 1e of de 2e optie?? het extra volume dat de z680 oplevert is niet echt interresant op mijn kamertje.
Geluidskwaliteit vindt ik belangrijker.
Ik zat te denken aan:
Z 5300 kost € 173,-
totaal komt dit dan op
260 euro uit
dat is dan wel 44 euro duurder, maar dat vindt ik op zo'n bedrag niet zo'n probleem.
Wat zou het beste geluid opleveren? de 1e of de 2e optie?? het extra volume dat de z680 oplevert is niet echt interresant op mijn kamertje.
Ik wil nadat ik terug ben van vakantie een Logitech Z-680 gaan kopen. Lijkt me gewoon een ultiem setje zowel voor DVD als voor op de pc.
Nu heeft bijna iedereen die deze set heeft een Audigy geluidskaart. Op het moment heb ik een SB Live! 5.1 geluidskaart, is er veel verschil in kwaliteit van het geluid tussen een Audigy 2 en een SB Live! 5.1. Of is het amper hoorbaar en zit ik met mijn Live! 5.1 voorlopig nog goed genoeg.
Nu heeft bijna iedereen die deze set heeft een Audigy geluidskaart. Op het moment heb ik een SB Live! 5.1 geluidskaart, is er veel verschil in kwaliteit van het geluid tussen een Audigy 2 en een SB Live! 5.1. Of is het amper hoorbaar en zit ik met mijn Live! 5.1 voorlopig nog goed genoeg.
ga voor de Z-680! ik heb hier precies dezelfde situatie. je merkt echt geen verschil als je em digitaal aansluit op je onboard soundcart of een audigy kaart.. het is je controlPOD die de boel beheert wanneer je em digitaal aansluit. dus gewoon aansluiten op je onboard soundcart. echt je kan er ff mee vooruit..maar eenmaal de z-680..gegarandeerd dat je tevreden bent en niets anders meer wil...Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 14:08:
Na het lezen van dit topic ben ik nog steeds aan het twijfelen
Ik zat te denken aan:
Z 5300 kost € 173,-
totaal komt dit dan op
260 euro uit
Wat zou het beste geluid opleveren? de 1e of de 2e optie?? het extra volume dat de z680 oplevert is niet echt interresant op mijn kamertje.Geluidskwaliteit vindt ik belangrijker.
[ Voor 5% gewijzigd door rikgoodhart op 26-06-2004 20:11 ]
je merkt zeker wel verschil met geluid of je een max of een aug gebruikt
met games heb je geen DD er in zitten (de meeste dan) en daar gaat je max helemaal op stuk. haperen klikjes en andere vervormingen, koop gewoon een aug er bij en dan kan je gewoon niet mis
.
met games heb je geen DD er in zitten (de meeste dan) en daar gaat je max helemaal op stuk. haperen klikjes en andere vervormingen, koop gewoon een aug er bij en dan kan je gewoon niet mis
Game PC
Verwijderd
Ik heb de Z-680 met een Audigy 2 Player. Ik heb em nu gewoon met die 3 audiokabels aan mn pc hangen, maar volgens mij moet het ook digitaal kunnen. Kan iemand me vertellen hoe dit precies werkt? Ik snap er bar weinig van namelijk... En kan ik totaal 3 apparaten aan mn Z680 hangen? (via die audiokabels, digitaal en coax)?
nou eh.... hier nergens last van met DD gamesShunt schreef op 26 juni 2004 @ 20:18:
je merkt zeker wel verschil met geluid of je een max of een aug gebruikt
met games heb je geen DD er in zitten (de meeste dan) en daar gaat je max helemaal op stuk. haperen klikjes en andere vervormingen, koop gewoon een aug er bij en dan kan je gewoon niet mis.
ik zeg ook duidelijk met NON DD games.
Game PC
ik dus wel ik kreeg met geen mogelijkhijd fatsoenlijk geluid uit die games. eax 3d hardware decoding alleen flat 2channel geluid dat klonk redelijk. alleen jah daar koop je geen Z-680 voor he
Game PC
Verwijderd
Tjah, ik vaak slecht en vervormd geluid uit deze geluidskaart. dat is een bekend kwaaltje van deze chips (zijn meerdere toppics over) De fabrikant had als enige oplossing. de master van windows laag zetten, en je versterker harder. Dat is natuurlijk geen optie. Er moet dus een andere geluidskaart in. Met een Z-680 kom ik dan op 391 euro uit. En dat is erg veel geld voor een student
Verwijderd
Je kan natuurlijk altijd in de vakantie werken ookVerwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 15:10:
Tjah, ik vaak slecht en vervormd geluid uit deze geluidskaart. dat is een bekend kwaaltje van deze chips (zijn meerdere toppics over) De fabrikant had als enige oplossing. de master van windows laag zetten, en je versterker harder. Dat is natuurlijk geen optie. Er moet dus een andere geluidskaart in. Met een Z-680 kom ik dan op 391 euro uit. En dat is erg veel geld voor een student
En zoals ik hier al een aantal keer heb gepost, je kan de set ZOWEL analoog ALS digitaal aansluiten. Voor games kan je dan (als de chip het aankan) A3D sound hebben. En voor films en zo stuur je alles digitaal naar de set. Dan is er geen verschil in de geluidskwaliteit met een audigy of iets dergelijk
Na het lezen van het hierboven staande ben ik benieuwd of mijn Live kaartje ook zo zal vervomen. Heeft iemand ervaring met een z-680 en een Live! 5.1 kaartje van creative?Bjk schreef op 26 juni 2004 @ 20:02:
Ik wil nadat ik terug ben van vakantie een Logitech Z-680 gaan kopen. Lijkt me gewoon een ultiem setje zowel voor DVD als voor op de pc.
Verwijderd
*schop*Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 20:19:
Ik heb de Z-680 met een Audigy 2 Player. Ik heb em nu gewoon met die 3 audiokabels aan mn pc hangen, maar volgens mij moet het ook digitaal kunnen. Kan iemand me vertellen hoe dit precies werkt? Ik snap er bar weinig van namelijk... En kan ik totaal 3 apparaten aan mn Z680 hangen? (via die audiokabels, digitaal en coax)?

digitaal kan alleen maar via COAX of OPTICAL. duse ffe een tvout kabeltje halen op je geluidskaart aan sluiten en je setje. en je hebt digital. en jah je kan 3 bronnen aan sluiten denk aan Xbox TV en PC.
Game PC
Verwijderd
Dat is dus zeker relaxed
Heb je misschien een voorbeeld van zo`n kabeltje? Want dan ga ik die zo meteen halen
Verwijderd
hmm.. ben net naar de winkel geweest en het enige wat ze hadden was een optische kabel met aan beide kanten deze aansluiting:

Deze past dus niet in mijn audigy 2... ze dachten dat ik nog een extra versterker nodig had oid, maar volgens mij hoeft dit niet. Mijn audigy 2 heeft toch duidelijk een digitale uitgang en mn z680 ook.. wat voor kabel moet ik nu precies hebben?

Deze past dus niet in mijn audigy 2... ze dachten dat ik nog een extra versterker nodig had oid, maar volgens mij hoeft dit niet. Mijn audigy 2 heeft toch duidelijk een digitale uitgang en mn z680 ook.. wat voor kabel moet ik nu precies hebben?
vraag gewoon naar een tvout kabel die heb je zelf waarschijnlijk gewoon liggen van je vidkaart. dan moet je nog even trug naar een audio winkel om een mono jack to tulip stekkertje te halenVerwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 14:37:
hmm.. ben net naar de winkel geweest en het enige wat ze hadden was een optische kabel met aan beide kanten deze aansluiting:
[afbeelding]
dus je hebt nodig
een tvout kabel een composit kabel
een mono jack naar tulip converter
Game PC
Verwijderd
Heb je misschien plaatjes van de kabels die ik moet hebben, want ik vat nog niet echt wta ik nodig heb... En blijft de kwaliteit dan wel gwoon goed?
Misschien een domme vraag:
De Z680 kun je dus digitaal aansluiten, bijv op je versterker... tis wel duurder,
de Z5300 is ongeveer hetzelfde maar heeft geen decoders en kun je dus niet (digitaal) aansluiten... die sluit je dus gewoon op de normale manier aan..
is de Z680 nu beter omdat deze dus digitaal aangesloten wordt? De Z5300 zou dus iets minder zijn omdat deze analoog aangesloten wordt, via een normaal koperdraadje naar de speaker gaat..
Maar is de decoder ingebouwd in de Z680 wel minstens net zo goed als een nieuwe versterker?
De Z680 kun je dus digitaal aansluiten, bijv op je versterker... tis wel duurder,
de Z5300 is ongeveer hetzelfde maar heeft geen decoders en kun je dus niet (digitaal) aansluiten... die sluit je dus gewoon op de normale manier aan..
is de Z680 nu beter omdat deze dus digitaal aangesloten wordt? De Z5300 zou dus iets minder zijn omdat deze analoog aangesloten wordt, via een normaal koperdraadje naar de speaker gaat..
Maar is de decoder ingebouwd in de Z680 wel minstens net zo goed als een nieuwe versterker?
Verwijderd
dit is de COAX, niet de optischeVerwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 17:38:
Hmm.. en dan heb je ook een kabel die daarop past en die verloopt naar optisch?
oftie beter is weet ik niet maar hij bevalt wel heel erg goed imoJazco2nd schreef op 28 juni 2004 @ 17:47:
Misschien een domme vraag:
Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)
Verwijderd
Hmmz.. ik herinner me nu trouwens dat ik wel een optisch kabeltje bij mn z680 kreeg... welk verloopstukje moet ik nu hebben? Weet iemand dat en waar ik die kan vinden?
Verwijderd
Je bent blijkbaar hardleersVerwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 18:46:
Hmmz.. ik herinner me nu trouwens dat ik wel een optisch kabeltje bij mn z680 kreeg... welk verloopstukje moet ik nu hebben? Weet iemand dat en waar ik die kan vinden?
Digitaal geluid (met de Z-680) kan op 2 manieren
Via Coax EN optisch. Het eene zijn dus electrische signalen, het andere lichtsignalen. Er is dus geen stukje dat je daar tussen kan zetten (tenzij je dat ineens uitvind en stinked rijk wordt. Vanop de soundcard kan je dus een signaal kiezen een naar de speakers trekken, maar onderdebaan kan je dat niet (tenzij met allerlei electrische tussenstukken) omzetten
dus je hebt zo een kabeltje nodig

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 18:57 ]
voor optich heb je volgens mij geen verloop stukjes. er is hier nu al genoeg aan gegeven wat je nodig hebt volgens mij. zon stekkertje als hier boven aan gegeven en een tvout kabel die op die stekker past en je bent klaarVerwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 18:46:
Game PC
Verwijderd
Wanneer je gebruik wilt maken van de optische kabel moet je een uitbreidings kaartje kopen voor de Audigy2 ZS, deze heeft namelijk geen optische uit, tenzij je dus een uitbreidingskaartje koopt. Deze sluit je vervolgens intern aan op de geluidskaart.
Echter mij is altijd verteld dat optisch niet beter is dan een COAX aansluiting. Bij optische moet het signaal namelijk weer helemaal omgezet worden en hierbij treed meer storing op dan wanneer je COAX gebruikt.
HI-End hifi apparatuur wordt ook zelden optisch aangesloten!
Echter mij is altijd verteld dat optisch niet beter is dan een COAX aansluiting. Bij optische moet het signaal namelijk weer helemaal omgezet worden en hierbij treed meer storing op dan wanneer je COAX gebruikt.
HI-End hifi apparatuur wordt ook zelden optisch aangesloten!
Verwijderd
hehe ok, tis me duidelijk. Ik dacht dat ik dus een verloopstekkertje moest hebben voor die optische kabel. Nouja, ik ga het wel proberen met coax.. bedankt iig
Ben op zoek naar het aansluitschema voor de 15 polige D-sub connector die naar de versterker gaat vanuit het controle paneel. Heeft iemand dat schema?
nVENTIV
Verwijderd
Ik heb zo'n zelfde optische kabeltje, maar ik heb ook een soort dingetje wat ik erop klik, waardoor die waarschijnlijk wel in je audigy past. ok vage omschrijving, ik zal er thuis wel even een foto van maken. Het wordt iig een langwerpig stekkertje met aan het einde een puntje waar het licht uit komtVerwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 14:37:
[afbeelding]
(heb het topic niet gelezen) maar je hebt denk ik een 3,5 mm optische aansluiting nodig? (zo-een als een mini-jack)
Zo ja, loop eens ff bij Media Markt binnen, die verkopen die dingen gewoon zonder allemaal vage converters enzo (kwaliteitsverlies!)
Zo ja, loop eens ff bij Media Markt binnen, die verkopen die dingen gewoon zonder allemaal vage converters enzo (kwaliteitsverlies!)
Wat ik me zat af te vragen. Maakt het uit of je een creative Audigy gebruikt ipv bijvoorbeeld een live kaartje als je toch alleen de digital out gebruikt? Je geluidskaart doet dan toch eigenlijk niks met het geluid? Of doet hij alleen niks met het geluid bij dts, bij spellen dus wel iets?
Verwijderd
Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 14:37:
[afbeelding]
Als je Audigy GEEN OPTISCH signaal vanaf de kaart kan sturen zal het ook met die kabels niet gaan, hiervoor heb je nog een extra stuk voor vanaf je soundcard. Zelf ben ik ook op zoek naar zo een stukje, maar het is niet makkelijk te vinden
Verwijderd
Hmmz... bij mijn audigy zat ook nog zo`n gameport.. kan ik daar misschien iets mee? Waar dient dat ding eigenlijk voor, want dat werd me niet echt duidelijk.
Dient om ofwel een Gamepad aan te sluiten (tegenwoordig allemaal op USB) ofwel een MIDI-apparaat, d.w.z. een keyboard ofzow met MIDI-uitgang.Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 19:32:
Hmmz... bij mijn audigy zat ook nog zo`n gameport.. kan ik daar misschien iets mee? Waar dient dat ding eigenlijk voor, want dat werd me niet echt duidelijk.
Heb laatst de Z-5300 aan geschaft na RMA van Philips 3.610 (met platte speakers, beviel me niet)..Maar de vraag is: ik heb een onboard digitale uitgang op mijn computer, kan ik die ook gebruiken met dit setje? Want met de bijgeleverde stekkertjes, ben je de line-in, line-out en micro kwijt..
Dus zijn er stekkertjes die van S/P Dif out naar de 3 aansluitpunten van mijn Z-5300 gaan?
Het geluid is dan toch ook beter van S/P dif? Of is het toch beter om hem aan de onboard meuk te houden?
Het geluid is dan toch ook beter van S/P dif? Of is het toch beter om hem aan de onboard meuk te houden?
Mijn vraag is nog steeds onbeantwoord geblevenBjk schreef op 26 juni 2004 @ 20:02:
Je kan speakers alleen digitaal aansluiten als ze het digitale signaal kunnen decoderen... er moet dus een ingebouwde Dolby Digital of DTS decoder zijn....BvK P4 schreef op 29 juni 2004 @ 20:17:
Heb laatst de Z-5300 aan geschaft na RMA van Philips 3.610 (met platte speakers, beviel me niet)..Maar de vraag is: ik heb een onboard digitale uitgang op mijn computer, kan ik die ook gebruiken met dit setje? Want met de bijgeleverde stekkertjes, ben je de line-in, line-out en micro kwijt..Dus zijn er stekkertjes die van S/P Dif out naar de 3 aansluitpunten van mijn Z-5300 gaan?
de Z-5300 heeft juist geen ingebouwde decoder... het decodingproces moet dus door een versterker (of geluidskaart) gebeuren, waarna het geluidssignaal direct naar de speakers wordt gezonden.
De Z680 heeft wel ingebouwde decoder. een versterker of geluidskaart met decoder is dan eigenlijk overbodig... maar meeste goede versterkers/geluidskaarten met een digitale uitgang hebben ook een decoder dusja de Z-5300 is een goede keus.
BTW deze info staat zelfs in de startpost... ik typ dus voor nix
Ik heb een Audigy II ZS Platinum Pro, met een Logitsch Z-680 setje eraan hangen. Alleen 1 probleem, na het herinrichten van mn kamer (en dus het los en vast maken van alle kabeltjes) doen mn front en rearspeakers het niet meer
.
Alle kabetljes zitten goed, heb al vanalles met de settings geprobeerd, maar ik krijg het niet goed.
Dit probleem doet zich alleen voor als ik gebruik maak van de digitale kabeltjes (coaxiaal of optisch), maar met analoog doen alle boxen het gewoon, behalve als ik naar de THX console ga van Creative, dan doen alleen front left en front right het
.
Weet iemand hoe of wat?
ps. Search deed het niet, en google gaf geen specifieke oplossingen
.
Ik kom er trouwens net achter dat de rear boxen met muziek spelen, op Stereo 2x mode van de boxen set, het wel doen. Ook met digitale kabeltjes
Alle kabetljes zitten goed, heb al vanalles met de settings geprobeerd, maar ik krijg het niet goed.
Dit probleem doet zich alleen voor als ik gebruik maak van de digitale kabeltjes (coaxiaal of optisch), maar met analoog doen alle boxen het gewoon, behalve als ik naar de THX console ga van Creative, dan doen alleen front left en front right het
Weet iemand hoe of wat?
ps. Search deed het niet, en google gaf geen specifieke oplossingen
Ik kom er trouwens net achter dat de rear boxen met muziek spelen, op Stereo 2x mode van de boxen set, het wel doen. Ook met digitale kabeltjes
[ Voor 11% gewijzigd door DrSnuggles op 29-06-2004 21:43 ]
Learn something new every day.
Tuurlijk niet, als ik em op Effect: Stereo x2 zet, dan doen alle boxen het gewoon. Kan dus niet aan de kabeltjes liggen
Learn something new every day.
Verwijderd
Het moet natuurlijk wel een 5.1 DD / DTS signaal zijn wil je het over al je speakers horen. Met de audigy2 heb je alleen DD / DTS signalen als je bron (film, muziek, whatever) al in DD / DTS encode zijn omdat de audigy2 niet 5.1 streaming kan encoderen.Bal0n schreef op 29 juni 2004 @ 21:07:
Ik heb een Audigy II ZS Platinum Pro, met een Logitsch Z-680 setje eraan hangen. Alleen 1 probleem, na het herinrichten van mn kamer (en dus het los en vast maken van alle kabeltjes) doen mn front en rearspeakers het niet meer.
Dit probleem doet zich alleen voor als ik gebruik maak van de digitale kabeltjes (coaxiaal of optisch), maar met analoog doen alle boxen het gewoon, behalve als ik naar de THX console ga van Creative, dan doen alleen front left en front right het.
Weet iemand hoe of wat?
ps. Search deed het niet, en google gaf geen specifieke oplossingen.
Analoog zal je waarschijnlijk wel gewoon "5.1" muziek kunnen luisteren m.b.v. een soort van filter of iets dergelijks.
ze zeggen dat er bij de Z-680 ook een effect zit dat heet:
MPEG
ik heb dat effect nog nooooit in me leven gezien, gehoort, geluisterd en beluisterd
... digitaal aangesloten op onboard.
MPEG
ik heb dat effect nog nooooit in me leven gezien, gehoort, geluisterd en beluisterd

[ Voor 10% gewijzigd door rikgoodhart op 30-06-2004 12:29 ]
Verwijderd
Ja ik had dit probleem ook. Ik heb dit opgelost door een nieuwe zekering in de set te plaatsen. (is dat ronde ding achterop de sub) je kan die met een platte schroeven draaier eruit draaien. Wat je dan het beste kan doen is de zekering mee te nemen naar je loale electro boer, deze weet precies welke je nodg hebt en meestal ben je dan voor 1 euro klaarGreenFury schreef op 25 maart 2004 @ 20:34:
Weet iemand een oplossing voor mij, Mijn z-680 is _nogsteeds_ stuk, sub doet het niet meer. en ik heb géén bon meer. Nou hoorde ik dat winkels vaak op serial nummers verkopen. Kunnen ze dan als ik terug ga naar de winkel checken dat ie bij hun wegkomt ofzo
En nog iets anders is het mogelijk de versterker anders opentescrhoeven ik denk dat er gewoon een draadje loszit.
btw dat mpeg heb ik ook nooit gezien ik vraag me ook af waar die optie is.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 21:22 ]
Vraagje, ik overweeg om de Z-640 set te gaan kopen. Een vriend van mij heeft de Z-680 en de bijbehordende subwoofer daarvan (eigenlijk de hele set) heeft een geweldig geluid. Is de sub van de Z-640 van ongeveer de zelfde kwaliteit als die van de Z-680 of zit er toch wel een duidelijk verschil in kwaliteit?
Verwijderd
Geen vergelijk, de z680 is veel krachtiger en het geluid is ook mooier. De sub van de z640 is echter wel goed voor zijn prijs.BartXP schreef op 30 juni 2004 @ 22:07:
Vraagje, ik overweeg om de Z-640 set te gaan kopen. Een vriend van mij heeft de Z-680 en de bijbehordende subwoofer daarvan (eigenlijk de hele set) heeft een geweldig geluid. Is de sub van de Z-640 van ongeveer de zelfde kwaliteit als die van de Z-680 of zit er toch wel een duidelijk verschil in kwaliteit?
Verwijderd
Ik ben een beetje boos op die mensen die hier beweren dat je met een composiet tulp plug en een mono verleng stuk (van tulp naar jack) digitaal geluid kan krijgen va de coax ingang van de z-680. Ik bedank bij deze die gene van harte dat ik voor niks spullen heb ingekocht
[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2004 15:42 ]
ja dat kon ik je ook wel vertellen... als er staat COAX, dan koop je toch geen (dunne) tv-out kabel??Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 00:10:
Ik ben een beetje boos op die mensen die hier beweren dat je met een composiet tulp plug en een mono verleng stuk (van tulp naar jack) digitaal geluid kan krijgen va de coax ingang van de z-680. Ik bedank bij deze die gene van harte dat ik voor niks spullen heb ingekocht

hoe het nu werkt? geweldig! niets geen gedoe meer met instellingen etc. ik ben er nog steeeds erg blij mee en heb em nu al ongeveer 9 maand.
oh trouwens..mischien leuk idee om hier ff met jullie opstellingen te showen?
ik begin maar:

heb de kabels zo veel mogelijk proberen op te ruimen ...maja..je blijft het altijd zien he
nou wil ik iets weten, ik heb de logitech z5300 en ik vind de kabel van de remote maar te kort want ik wil mn sub elders plaatsen. nou zie ik dat de connector van de remote identiek is aan een vga connector (15 pins). zou ik de kabel kunnen verlegen mbv een vga verlengkabel of zal het signaal oid niet goed doorkomen?
en zo ja tot hoe ver zou ik het kunnen verlengen?
en zo ja tot hoe ver zou ik het kunnen verlengen?
[ Voor 9% gewijzigd door dreester op 02-07-2004 12:34 ]
De control pod van mn z680 kan ik met zo'n verlengkabel prima verlengen ja. Heb zelfs 2 van die dingen ertussen gehad en nog werkte het. Lijkt met dat het met jouw setje dan ook moet werken, hij geeft gewoon alle pinnen 1 op 1 door dus zie niet waarom het niet zou werken.
ik wil niet heel lullig doen maar ik zit hier toch echt met een tvout kabel en een verloop stukje met mijn Z-680 te knallen. ik denk dat je gewoon iets verkeerd hebt zitten hoor. ik heb nu al 4 setjes op de zelfde manier aan gesloten en alles werkt perfect.Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 00:10:
hier werkt dat dus absolut niet ik ontvang dan in eens radio over mijn setje. iets minder fijn dusSick Nick schreef op 02 juli 2004 @ 12:34:
De control pod van mn z680 kan ik met zo'n verlengkabel prima verlengen ja. Heb zelfs 2 van die dingen ertussen gehad en nog werkte het. Lijkt met dat het met jouw setje dan ook moet werken, hij geeft gewoon alle pinnen 1 op 1 door dus zie niet waarom het niet zou werken.
[ Voor 31% gewijzigd door Shunt op 02-07-2004 12:43 ]
Game PC
Verwijderd
Ja bij mij dus niet. Ik heb een soundblaster life 5.1 en ik heb daar dat verloop stuk in gestopt (in de digitale uitgang orangje input) En daar die compesite kabel, en die heb ik weer in de pod van de z-680 in de coax ingang gestopt. Hij heeft ook aan "no digital data" als ik hem aanzet...Shunt schreef op 02 juli 2004 @ 12:40:
[...]
ik wil niet heel lullig doen maar ik zit hier toch echt met een tvout kabel en een verloop stukje met mijn Z-680 te knallen. ik denk dat je gewoon iets verkeerd hebt zitten hoor. ik heb nu al 4 setjes op de zelfde manier aan gesloten en alles werkt perfect.
[...]
hier werkt dat dus absolut niet ik ontvang dan in eens radio over mijn setje. iets minder fijn dus. kan zijn dat hij niet goed af geschermt is ik moet nog een keer een betere kabel gebruiken.
Dit topic is gesloten.