Het Logitech X- en Z-Serie Topic - Deel 3

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.607 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
ik heb ff een vraagje.
ik heb dus de logitech z-680, maar als bij mij input op direct staat en effect 6channel direct, dan hoor ik maar alleen geluid over de 2 voorste speakers en woofer uiterraad ;) maar over de andere speakers komt gewoon geen geluid? klopt dit? zo te lezen aan de vorige posts niet, hoe los ik dit op?

verder met games op de input en effect hoor ik dus niets van dolby of eax ofzo, gewoon simperl over de 2 voorste speakers en woofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op 03 mei 2004 @ 15:53:
[...]

je moet dan even in stellen in het programma van je geluidskaart dat hij alles door stuurt via spdf dan stuurt hij raw data naar je pod toe die het dan decodet naar bvb dts of dolby aangezien je augy al die dingen ook hardware matig kan decoden is dat een beetje dubbel maar wel minder zwaar voor je pc.
Mucho TH(n)X

Werkt helemaal naar behoren. Digital & DTS Digital. Wat je adiseerde klopt wel, vrij logisch 8)7 Maar ja, Ik heb er nooit bij nagedacht.. :( Nu kan ik eindelijk een movie naar behoren luisteren. _/-\o_ .

Heel strak !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan alles eens lekker doornemen in het forum zelf (de search functie)

Een goed geluid hangt van veel elementen af:

De speakers
De soundcard (en de instellingen)
De wijze van aansluiten
en bij de Z-680 de instelling zelf

Het beste (volgens mijn zeeeeer bescheiden mening) is dat je zowel digitaal als analoog aanstuurd.

spelletjes speel je best met de analoge kabeltjes (bij creative spul alles op 5.1 zetten) en dan de logitech op 6Ch zetten

Films best via digitaal, dan doet de pod het werk. En bij de juiste instellingen slaat die zelf over naar DTS, en anders stel je Dolby Movie in.

Lees de voorgaande pagina's maar eens lekker door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
ff snel tussendoor, ik zie dat jullie allemaal het versie nummer van de pod op kunnen vragen. Hoe doe ik dat? Kan het ff 123 niet zo snel vinden :D

Thnx!

Voor degene die nog steeds interesse hebben in een 680, Mediamarkt Zwolle heeft er gewoon een stuk of 15 in voorraad voor de prijs van 349.-

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff je Pod uit zetten. dan de knop links boven en de knop rechtsboven een kleine 2 seconde ingedrukt houden. Hij/Zij :? licht dan blauw op en geeft je het versie nummer. System Firmware.

FF de posts door lezen, staat erbij. zo weet ik het. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 20:57:
ff je Pod uit zetten. dan de knop links boven en de knop rechtsboven een kleine 2 seconde ingedrukt houden. Hij/Zij :? licht dan blauw op en geeft je het versie nummer. System Firmware.

FF de posts door lezen, staat erbij. zo weet ik het. :)
zij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ben sinds vanmorgen ook de eigenaar van een Z-640, maar ik heb nu een klein probleempje.

Als ik m'n volumeknop harder dan 44% zet, dan komt er geen geluid meer uit. Ook niet als ik bijv. eerst het volume van winamp zachter/bijna uit zet. Iemand een id wat het kan zijn?

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

SlinkingAnt schreef op 04 mei 2004 @ 19:54:
Als ik m'n volumeknop harder dan 44% zet, dan komt er geen geluid meer uit.
Ik neem aan dat je niet aan het volumeknopje van de Z-640 kunt zien dat ie precies op 44% staat ;) Je zult dus waarschijnlijk je master volume op de geluidskaart bedoelen, maar die heeft in principe niks met je speakers te maken :? Dan zou het signaal met een versterker of headphone aan je geluidskaart ook weg moeten vallen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
Exirion schreef op 04 mei 2004 @ 19:58:
[...]

Ik neem aan dat je niet aan het volumeknopje van de Z-640 kunt zien dat ie precies op 44% staat ;) Je zult dus waarschijnlijk je master volume op de geluidskaart bedoelen, maar die heeft in principe niks met je speakers te maken :? Dan zou het signaal met een versterker of headphone aan je geluidskaart ook weg moeten vallen.
Idd, het volume van m'n geluidskaart. Als ik er gewone oordopjes op aansluit, dan valt ook m'n geluid weg :'(

Edit: Probleem opgelost: 'nachtmodus' van drivers ff uit, aan, uit gezet, en nu werkt 't weer :?

[ Voor 23% gewijzigd door SlinkingAnt op 04-05-2004 20:38 . Reden: Fixed ]

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:53
ik heb dan eindelijk de Z-2200, maar kan je hem gewoon vol open draaien in ut begin of moet je laat maar zeggen de subwoofer eerst inspelen laat maar zeggen ?

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier enige ervaring met logitech garantie, die setje moest opsturen voor defect? of kabels?

ik krijg namelijk een e-mail van logitech naar aanleiding van mijn mail over mijn niet goed werkende logitech z-680 setje over dat ik het via hun kan ruilen met daarbij de vermelding de reden wat er stuk is en wat ik er aan gedaan heb om het te verhelpen en al die serial codes van het setje enz. is dit bij jullie ook zo gegaan? ( tegen de mensen die ook defecten aan hun z-680 setje hadden) want ik heb geen zin om die hele doos op te sturen met inhoud, je weet tenslotte nooit of die wel aankomt of ergens anders beland. Want ik had gelezen dat meerendeels hier alleen de kabels hoefte op te sturen. dit vind ik een stuk betrouwbaarder en makkelijker?
of stond er in jullie mailtjes ook dit beschreven en dan toch alleen kabels opsturen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 00:28:
Iemand hier enige ervaring met logitech garantie, die setje moest opsturen voor defect? of kabels?

ik krijg namelijk een e-mail van logitech naar aanleiding van mijn mail over mijn niet goed werkende logitech z-680 setje over dat ik het via hun kan ruilen met daarbij de vermelding de reden wat er stuk is en wat ik er aan gedaan heb om het te verhelpen en al die serial codes van het setje enz. is dit bij jullie ook zo gegaan? ( tegen de mensen die ook defecten aan hun z-680 setje hadden) want ik heb geen zin om die hele doos op te sturen met inhoud, je weet tenslotte nooit of die wel aankomt of ergens anders beland. Want ik had gelezen dat meerendeels hier alleen de kabels hoefte op te sturen. dit vind ik een stuk betrouwbaarder en makkelijker?
of stond er in jullie mailtjes ook dit beschreven en dan toch alleen kabels opsturen??
bij de mijne werkte de aansturing van de Center speaker niet meer. Na een telefoontje aan logitech werd mij verteld dat ik de set moest binnensteken waar ik gekocht heb. Alles in de doos. Ik heb de voetjes van de center speakers nog de kabels niet mee kunnen geven (hangt na veel tijd eindelijk goed, dus die laat ik maar hangen). Dus het wachten en wachten. De enige die er blij mee zijn, dat zijn de buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
maar holy shit wat gaan deze speakersets hard zeg, heb nu de logitech Z-2200

dit is echt een hele vooruitgang op men oude labtec (ging ook wel hard) 47 watt rms, maar deze gaat al hard bij 20%

maar is het wel goed als je hem net hebt, dat je um hard opengooit ?

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjorremans schreef op 06 mei 2004 @ 13:56:
Maar is het wel goed als je hem net hebt, dat je um hard opengooit ?
Té hard is nooit goed. Maar een speaker is gemaakt om te trillen, kwaad kan het niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
maar het is dus niet erg om hem flink te laten werken, terwijl ie net nieuw is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

sjorremans schreef op 06 mei 2004 @ 13:56:
dit is echt een hele vooruitgang op men oude labtec (ging ook wel hard) 47 watt rms, maar deze gaat al hard bij 20%
Dat zegt dus geen ruk. Muziek is niet allemaal even hard opgenomen, dus de gevoeligheid van een versterker is zodanig dat je een ruime marge hebt. Dat betekent dat het maximale vermogen zelden pas bij 100% gehaald zal worden. Het kan bijvoorbeeld ook al bij "40% op de volumeknop" afgelopen zijn omdat het uitgangssignaal begint te clippen. Kortom, die stand van de potmeter zegt helemaal niks over het maximale vermogen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
dat bedoel ik dus niet

de pod meter kan helemaal rond, maar hier als op ca. 15 a 20% staat, dus nog niet eens over het kwart gedeelte, vind ik het al hard, en mijn labtec moest ik dus echt vele malen harder zetten om um zo hard te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

sjorremans schreef op 06 mei 2004 @ 15:50:
de pod meter kan helemaal rond, maar hier als op ca. 15 a 20% staat, dus nog niet eens over het kwart gedeelte, vind ik het al hard, en mijn labtec moest ik dus echt vele malen harder zetten om um zo hard te krijgen
Ik geloof best dat ie hard gaat, maar zoals ik al zei zou het in principe zo kunnen zijn dat het zaakje begint te clippen als de knop op een kwart staat ipv 100% :) Zodra een versterker begint te clippen zit je echt aan z'n max, en dat is zeker bij gemiddeld opgenomen muziek nooit als de volumeknop voluit staat. Veel eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op het moment nog even geen boxen of geluidskaart bij m'n bak maar zit er ook over na te denken om de Logitech Z-680 te kopen. M'n mobo heeft een coaxiale S/PDIF onboard, kan ik hier de z-680 op aansluiten of heb ik hier een geluidskaart voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 16:43:
Ik heb op het moment nog even geen boxen of geluidskaart bij m'n bak maar zit er ook over na te denken om de Logitech Z-680 te kopen. M'n mobo heeft een coaxiale S/PDIF onboard, kan ik hier de z-680 op aansluiten of heb ik hier een geluidskaart voor nodig?
Is normaal aan te sluiten, iets meer specs zijn natuurlijk nodig om écht zeker te zijn.
Let wel, er zit geen digitale kabel bij de Z-680 (maar een standaard cinch kabel werkt ook wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het desbetreffende mobo is de Tyan S2885ANRF Thunder K8W met volgens de tyan website een "six-channel audio with SPDIF support" uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shunt heeft volledig gelijk.
de DVD moet natuurlijk wel dolby zijn, dus check ook de stickers achteraan de DVD doos.

als er vier puntjes in elke hoek staan en eentje in het midden , dan is het 5.1 surround en het DD teken wijst op dolby.

op het scherm verschijnt dan 'digital'
wees er ook zeker van dat je interne decoder uitstaat bij je geluidskaartsettings, en dat de speler (bv bsplayer of power DVD) je geluid doorstuurt naar de SPDIF zonder die te coderen.

dan moet het lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 17:54:
Het desbetreffende mobo is de Tyan S2885ANRF Thunder K8W met volgens de tyan website een "six-channel audio with SPDIF support" uitgang.
No Problemo dan, je kan zowel analoog als SPDIF gebruiken. Zal eventjes zoeken zijn om alles OK te krijgen. Lees dit topic eens na. Hiermee heb ik alles toch in orde gekregen (tot de aansturing van de center het begaf en moest terug sturen 8)7 ).

Have fun trying >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-02-2020
ik krijg voor mijn verjaardag de z680 en die is nu 333 euro bij de mediamarkt en wil um nu alvast halen, is dit verstandig of ziet het er naar uit dat de set nog qua prijs wat zal dalen, of is er een andere set die beter is die bijna uitkomt, als iemand hier iets van weet wil ik het graag weten anders koop ik um maandag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
McBBvB schreef op 07 mei 2004 @ 21:45:
ik krijg voor mijn verjaardag de z680 en die is nu 333 euro bij de mediamarkt en wil um nu alvast halen, is dit verstandig of ziet het er naar uit dat de set nog qua prijs wat zal dalen, of is er een andere set die beter is die bijna uitkomt, als iemand hier iets van weet wil ik het graag weten anders koop ik um maandag...
Hmm, bij welke Mediamarkt kost hij nog 333.-? De prijs zou terug gezet moeten worden naar 349.- eigenlijk :D
Nee, de prijs gaat op korte termijn zeker niet meer zakken. Voor zo ver ik het weet is er ook nog geen "echte" opvolger van de 680.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
ck2000nl schreef op 07 mei 2004 @ 23:08:
[...]

Hmm, bij welke Mediamarkt kost hij nog 333.-? De prijs zou terug gezet moeten worden naar 349.- eigenlijk :D
Nee, de prijs gaat op korte termijn zeker niet meer zakken. Voor zo ver ik het weet is er ook nog geen "echte" opvolger van de 680.....
ik heb em voor 200 Euro.
mijn z-560 was defect..die had ik in de aanbieding gekocht bij funprice voor 195,95. toen kwamen ze erachter dat deze niet meer werd gemaakt, dus kreeg ik een nieuwe z-680 _/-\o_ . goedkoop dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
ck2000nl schreef op 07 mei 2004 @ 23:08:
[...]

ik ben gister langs geweest en toen was die nog 333, dat was in den haag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

redelijk offtopic:
Ik heb nu al een tijdje een logitech z-640 en was in het begin heel erg tevreden met deze set en zijn geluidskwaliteit. Maar zoals altijd met audio/ 'hifi' als je eenmaal beter hebt gehoord wil je niet meer terug. Nu heb ik dus een setje van 2 Eltax Mirage 10i en wil hierbij nog een sub hebben. Soms gebruik ik nog wel de sub van mn z-640 (als ik ff wil blazen) maar deze sub haalt het al bijna niet bij het laag van mijn twee 'budget' vloerstaanders.

Nu zag ik op conrad.nl een Mivoc sw 1000 subwoofer á 150 euro en vroeg ik me af of iemand zoiets al een heeft gehoord in vergelijking met de sub van de z-640/ z-680...
Klinkt zo'n sub wel beter?

[ Voor 4% gewijzigd door ZiegoM op 08-05-2004 00:03 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-03 20:42
Ik zou willen weten of je de sub (van z640 in mij geval) ook hardwarematig kan tweaken zodat je 'm ook uit kan draaien... ik heb 'm altijd op de laagste stand staan maar vind dat zelfs dan de sub vaak overheerst bij het luisteren van muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:27

Shunt

Boe

TweakV schreef op 08 mei 2004 @ 17:34:
Ik zou willen weten of je de sub (van z640 in mij geval) ook hardwarematig kan tweaken zodat je 'm ook uit kan draaien... ik heb 'm altijd op de laagste stand staan maar vind dat zelfs dan de sub vaak overheerst bij het luisteren van muziek.
geloof me muziek heeft een sub nodig. alleen de hoge tonen in muziek klinkt echt niet. je kan het proberen door gewoon even de sub los te halen (zitten waarschijnlijk gewoon 2 pinnetjes op die je er af kan schuiven (in de sub case dan he ;) ) luister dan nog maar eens wat muziek en ik garandeer je dat klinkt echt niet ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
Shunt schreef op 08 mei 2004 @ 22:38:
[...]

geloof me muziek heeft een sub nodig. alleen de hoge tonen in muziek klinkt echt niet. je kan het proberen door gewoon even de sub los te halen (zitten waarschijnlijk gewoon 2 pinnetjes op die je er af kan schuiven (in de sub case dan he ;) ) luister dan nog maar eens wat muziek en ik garandeer je dat klinkt echt niet ;)
i totally agree with that!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-09 07:54

RUFFNECK

Poentje

Vraagje, het aansluiten van de Z680 op een Audigy 2. Hoe kun je dat egt digitaal krijgen? De 2 zijn al verbonden met het speciale kabeltje (digital out van de kaart naar 1 van de digital ins van het receivertje ofzow) en that's it? Want bij het kiezen van Digital Output only (ofzow) in de control panel van het kaartje, krijg je helemaal geen geluid zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

RUFFNECK schreef op 09 mei 2004 @ 02:01:
Vraagje, het aansluiten van de Z680 op een Audigy 2. Hoe kun je dat egt digitaal krijgen? De 2 zijn al verbonden met het speciale kabeltje (digital out van de kaart naar 1 van de digital ins van het receivertje ofzow) en that's it? Want bij het kiezen van Digital Output only (ofzow) in de control panel van het kaartje, krijg je helemaal geen geluid zo.
eh even op je setje naar coaxiaal zetten of naar optical ?
doh :D

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Shunt schreef op 09 mei 2004 @ 03:54:
[...]

eh even op je setje naar coaxiaal zetten of naar optical ?
doh :D
Bedoel je in de settings (software) van het setje (op het soort receivertje) of bedoel je met zetten naar coaxiaal of optical, inpluggen? Want dat is ie al dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

RUFFNECK schreef op 09 mei 2004 @ 11:16:
[...]

Bedoel je in de settings (software) van het setje (op het soort receivertje) of bedoel je met zetten naar coaxiaal of optical, inpluggen? Want dat is ie al dus :P
op je setje ;). als je even had gelezen in je manuel staat dat er duidelijk in hoor. 8)7

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
ik heb vandaag de z680 gekocht...maar ik heb 1 vraagje, er zitten stoffen dingen over je speakers heen, waar zijn die voor? want ik vind de speakers mooier zonder die dingen, of zijn ze echt nodig erop...ze zitten er niet voor niks op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

McBBvB schreef op 09 mei 2004 @ 15:57:
ik heb vandaag de z680 gekocht...maar ik heb 1 vraagje, er zitten stoffen dingen over je speakers heen, waar zijn die voor?
Nou, wat denk je. Voor hetzelfde als waarvoor ze op alle verkochte speakers bedoeld zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

TweakV schreef op 08 mei 2004 @ 17:34:
Ik begrijp wat je bedoelt. Maar ik kwam er bij toeval achter dat de rear kanalen minder bassy en boomy klinken dan de front kanalen, dus... ik heb (ik gebruik ze toch alleen maar stereo, met muziek) m'n audio signaal van de PC via de rear kanalen van de Z640 lopen. Klinkt een stuk beter nu ;) Nu kan ik de sub level gewoon in het midden hebben staan zonder dat die sub overal domineert in de muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
Exirion schreef op 09 mei 2004 @ 16:48:
[...]

Nou, wat denk je. Voor hetzelfde als waarvoor ze op alle verkochte speakers bedoeld zijn 8)7
en dat is...waarom denk je dat ik het vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flippie Flink
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 16:46
Dat je er minder stof op krijgt. Dat ze minder snel kapot gaan doordat je er tegenaan stoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
GNIFFEL schreef op 09 mei 2004 @ 17:38:
Dat je er minder stof op krijgt. Dat ze minder snel kapot gaan doordat je er tegenaan stoot.
oke bedankt, dus gewoon bescherming...merci beaucoup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
ik heb nu nog wat vraagjes, ik ben niet zo bekend op audio gebied dus sorry voor de vragen:

ik hoorde dat oude controle pod's niet goed waren, ik heb firmware v1.1.2, is dit een goede ja of nee?
ik wil spikes onder mijn sub zetten, maar waar koop ik die
en ik wil me set aansluiten op coax of optical, welke kan ik het beste doen, wat voor kabel heb ik dan nodig en hoeveel gaat dat ongeveer kosten...
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
McBBvB schreef op 09 mei 2004 @ 19:04:
ik heb nu nog wat vraagjes, ik ben niet zo bekend op audio gebied dus sorry voor de vragen:

ik hoorde dat oude controle pod's niet goed waren, ik heb firmware v1.1.2, is dit een goede ja of nee?
en ik wil me set aansluiten op coax of optical, welke kan ik het beste doen, wat voor kabel heb ik dan nodig en hoeveel gaat dat ongeveer kosten...
alvast bedankt
Ik heb zwarte spikes gekocht van Oehlbach bij de Mediamarkt voor 29.- Zijn mooie dingen, passen mooi bij de sub!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

Is die Z-680 nou prima geschikt om je DVD-speler aan aan te sluiten. Of is het dan toch beter om bv een Onkyo receiver aan te schaffen (deze bv http://www.onkyo.net/uk/cms/products/home/packages/HTC-501/ maar dan zonder de DVD speler) ?

[ Voor 7% gewijzigd door evaarties op 10-05-2004 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

McBBvB schreef op 09 mei 2004 @ 19:04:

alvast bedankt
Ik wil dit ook weten nl, vooral mbt de kabels, want ik heb zowel coax als optical (iemand bij MediaMarkt had me geholpen) gekocht om aan te sluiten bij digital out van me Audigy 2, me xbox en blabla, maar digitaal krijg ik maar niet :) Ook goed ingesteld op de controle pod zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke kan iemand mij vertellen waar ik het serienummer en partnummer van mijn z-680 kan vinden?
Het serienummer van het product, aangeduidt met S/N:
Het partnummer van het product, aangeduidt met P/N:

Alvast Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

??
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Gelieve niet binnen 24 uur te kicken. Zie FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 17:36:
Oke kan iemand mij vertellen waar ik het serienummer en partnummer van mijn z-680 kan vinden?
Het serienummer van het product, aangeduidt met S/N:
Het partnummer van het product, aangeduidt met P/N:

Alvast Bedankt.
De onderkant van de Pod staat het s/n, p/n op de doos en op de sub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
ik heb de z680 gekocht maar nu heb ik nog een geluidskaart nodig en een coax kabel. ik heb een kabel bij de mediamarkt gezien voor 12 euro. zit er in een kabel nog veel verschil of zijn ze allemaal ongeveer hetzelfde. en welke geluidskaart kan ik het beste gebruiken, ik wil er zo min mogelijk geld aan uitgeven maar natuurlijk wel een goede zijn, ik zat zelf te denken aan de audigy 2 zs...is dit beetje een goede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McBBvB schreef op 12 mei 2004 @ 17:49:
ik heb de z680 gekocht maar nu heb ik nog een geluidskaart nodig en een coax kabel. ik heb een kabel bij de mediamarkt gezien voor 12 euro. zit er in een kabel nog veel verschil of zijn ze allemaal ongeveer hetzelfde. en welke geluidskaart kan ik het beste gebruiken, ik wil er zo min mogelijk geld aan uitgeven maar natuurlijk wel een goede zijn, ik zat zelf te denken aan de audigy 2 zs...is dit beetje een goede?
beetje raar om eerst speakers te kopen en dan pas een geluidskaart. Maar ja...

Zorg juist dat ze een digitale uitgang heeft. Op de audigy kan je ze zowel analoog als digitaal aansluiten, het ene is beter voor spelletjes, het andere voor films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
kan je trouwens gewoon de speakerset altijd aanlaten staan ?

dus de knop achterop de subwoofer gewoon aan ??

men vorige speakerset had namelijk alleen een switch op de sub, en die stond altijd aan, snachts en ook op de dag als ik school zat (was te lui om telkens knopje te switchen :P) maar kan dat ook gewoon met deze (logitech Z-2200)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 14:04:
[...]

beetje raar om eerst speakers te kopen en dan pas een geluidskaart. Maar ja...

Zorg juist dat ze een digitale uitgang heeft. Op de audigy kan je ze zowel analoog als digitaal aansluiten, het ene is beter voor spelletjes, het andere voor films.
ik heb al een geluidskaart van 12 euro :P ik had toen een 5.1 set gewonnen dus moest een 5.1 geluidskaart hebben maar had niet veel geld toen maar ff de goedkoopste gekocht, maar nu wil ik een goede hebben en wil ik mijn set coaxiaal (??) aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 13:16:
[...]
bij de mijne werkte de aansturing van de Center speaker niet meer. Na een telefoontje aan logitech werd mij verteld dat ik de set moest binnensteken waar ik gekocht heb. Alles in de doos. Ik heb de voetjes van de center speakers nog de kabels niet mee kunnen geven (hangt na veel tijd eindelijk goed, dus die laat ik maar hangen). Dus het wachten en wachten. De enige die er blij mee zijn, dat zijn de buren.
Ongeveer 2 weken voor de omruiling. De leverancier stuurt dan wel direct een nieuwe doos op. deze keer wel zonder inbussleuteltje voor de speakerstand |:( dus daar heb ik even moeten naar zoeken. Maar eenmaal je deze set gewoon bent, voel je je echt in de hemel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 18:18:
Stroomuitvoer van satellietluidspreker: 317 watt RMS (4 x 62 watt RMS, 1 x 69 watt)
Ik ben niet echt thuis in AV apparatuur specs, maar stroomuitvoer dat klinkt een beetje raar. Moet dat niet gewoon vermogen zijn?
Stereo x2
Stereo
Dus Stereo x3?

[ Voor 7% gewijzigd door Olaf van der Spek op 14-05-2004 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OlafvdSpek schreef op 14 mei 2004 @ 23:37:
[...]

Ik ben niet echt thuis in AV apparatuur specs, maar stroomuitvoer dat klinkt een beetje raar. Moet dat niet gewoon vermogen zijn?

[...]

Dus Stereo x3?
Moet inderdaad uitvoervermogen zijn, maar dat heeft wel wat met watt's en dergelijke te maken.

Dat Stereo gedoe slaat op de effecten dat de Z-680 (en mss ook andere) heeft

Je hebt:
Stereo (2kanalen)
Stereo X2 (2* 2kanalen)
Dolby Pro logic Music en Movie (hier wordt de center gebruikt en indien nodig de 2 achterste speakers)
Indien digitaal aangesloten heb je ook Digital.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellywoods
  • Laatst online: 07-05-2024
Ik heb vorige week de Z-5300 set besteld (ik vond die 680 toch een beetje teveel van t goeie en hardverdiende geld :9 ) Deze set heb ik in combinatie met de Creative Soundblaster Audigy LS gekocht.. ben echt benieuwd wat het verschil is met mijn huidige configuratie (on-board-sound met daaraan een U.S. Blaster 4.1 systeem 1000watt (PMPO) en een setje van 360 watt voor de achterste boxen).
Dinsdag krijg ik t binnen.. ben echt benieuwd wat voor geluid uit de subwoofer 'waar je je hele arm in kunt steken' (zie review) komt. _/-\o_

http://www.jellywoods.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil er iemand nog een z680 kopen voor €275 eurootjes?
Ik wil nl die van mij weg doen. Bon e.d. zit er nog bij en is nog in perfecte staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Waarom doe je 'm weg?

Zie trouwens Vraag&Aanbod voor je advertentie...

[ Voor 60% gewijzigd door strandbal op 15-05-2004 14:09 . Reden: V&A vergeten... ]

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

strandbal schreef op 15 mei 2004 @ 14:02:
Waarom doe je 'm weg?

Zie trouwens Vraag&Aanbod voor je advertentie...
Ik heb nu een erg goede stereo amp + hifi boxen, en los een z680 voor films.
Omdat ik nu genoeg geld heb wil ik ze allebei wegdoen en daarvoor in de plaats een A/V receiver + boxen en sub kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
sjorremans schreef op 13 mei 2004 @ 14:12:
kan je trouwens gewoon de speakerset altijd aanlaten staan ?

dus de knop achterop de subwoofer gewoon aan ??

men vorige speakerset had namelijk alleen een switch op de sub, en die stond altijd aan, snachts en ook op de dag als ik school zat (was te lui om telkens knopje te switchen :P) maar kan dat ook gewoon met deze (logitech Z-2200)
ja ik heb de switch nog nooit omgezet achter de sub. heb de set al een maandje of 6, en ben er nog steeds ongeloooooooflijk tevreden over. alles werkt nog perfect. ik kom er net trouwens achter dat stereo 2x toch beter vind klinken dan music mode.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ieman enig idee wat het betekend als ik coaxiale kabel heb aangsloten en dan input op coax zet, dan staat er op de control center bij effect Detecting... en dit blijft gewoon zo staan op dectecting..., dus hoor ook geen geluid. ik heb de kabel bij BCC gehaald van het merk homecinema philips waarbij de beschrijving staat:

Snoer RCA/RCA
OFC (Oxygen Free Kopper), GOUDEN connectivity
Soepele kabel 100% afgeschermd

* Profiteer optimaal van uw homecinema door de verbindingen van GOUDKWALITEIT.

analoog doet mijn setje het wel, maar met deze kabel dus niet

Input: Coax
Effect: Detecting...

dit blijft er dus staan hoelang ik ook wacht.

Nou vraag ik me af of dit wel een coaxiale kabel is, vroeg het ook nog voor de zekerheid aan een medewerker van BCC waarop die antwoorde ''Ja''

maar krijg een beetje het idee dat het een verkeerde kabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem trouwens op me dvd-speler aangesloten, zonder tv erbij dus, dus gewoon puur alleen muziek (voor even)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

wat denk je er van om het ook nog even in te stellen op de dvd speler zelf :D.
dat moet natuurlijk ook nog even he ;)

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik niet gedaan, maar hoe bedoel je dat precies? wat moet ik instellen dan?
Want het nu even alleen voor tijdelijk muziek/mp3 cd's, dus heb hem niet op een tv aangesloten.

is het dan niet raar dat Effect: Detecting... blijft staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 19:04:
Dat heb ik niet gedaan, maar hoe bedoel je dat precies? wat moet ik instellen dan?
Want het nu even alleen voor tijdelijk muziek/mp3 cd's, dus heb hem niet op een tv aangesloten.

is het dan niet raar dat Effect: Detecting... blijft staan?
omg :D je sluit hem digitaal aan dan moet je dat denk ik ook even melden aan je dvd speler zou het niet :D. die stuurt nu nog steeds vrolijk muziek naar je analoge aansluiting. en niet naar je digitale. je kan vaak alleen kiezen voor analoog of digitaal niet allebij te gelijk (niet bij dvd spelers that is ) dus even een tv er aan en bij de opties van je geluid de output op digital / spdf / coaxiaal zetten.

en dat hij op detecting blijft staan komt door dat hij wel ziet dat er een divice aan hangt maar geen digitaal signaal door heen komt B).

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een Z-560 in m'n bezit (zo'n 3 kwart jaar) en ben er heel tevreden mee
maar ik kwam laatst op m'n kamer en wou ff wat mp3's draaien ....geen geluid :|

Na een korte inspectie van m'n set kwam ik erachter dat er van het stekkertje dat van het "SoundTouch Control Center" naar de sub gaat, 1 pinnetje is afgebroken.
Na navraag bleek dat m'n moeder met de stofzuiger langs m'n subwoofer is geweest, wat waarschijnlijk de oorzaak van het kapotte pinnetje is. (de complete stekker lag er uit)

Nou heb ik al met de logitech support gebeld en die zeggen dat er onzorgvuldig met de speakerset is omgegaan, en zodoende krijg ik geen garantie behalve 35% korting op een nieuw Logitech product (misschien de Z-680 kopen voor weinig :)

Maar omdat ik niet erg ruim bij kas zit wou ik eerst nog ff de volgende dingen vragen:

- Heeft er iemand een "SoundTouch Control Center" over van een eerder defecte Z - 560 speakerset? ( heb er uiteraard een vergoeding voor over)

- Zo niet, is er een mogelijkheid om eventueel een nieuw stekkertje te kopen en de draden van de SoundTouch Control Center hieraan vast maken?

- Misschien weet iemand nog een andere oplossing?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, b.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 22:10:
Hallo,

Na een korte inspectie van m'n set kwam ik erachter dat er van het stekkertje dat van het "SoundTouch Control Center" naar de sub gaat, 1 pinnetje is afgebroken.
Na navraag bleek dat m'n moeder met de stofzuiger langs m'n subwoofer is geweest, wat waarschijnlijk de oorzaak van het kapotte pinnetje is. (de complete stekker lag er uit)

Nou heb ik al met de logitech support gebeld en die zeggen dat er onzorgvuldig met de speakerset is omgegaan, en zodoende krijg ik geen garantie behalve 35% korting op een nieuw Logitech product (misschien de Z-680 kopen voor weinig :)

Maar omdat ik niet erg ruim bij kas zit wou ik eerst nog ff de volgende dingen vragen:

- Heeft er iemand een "SoundTouch Control Center" over van een eerder defecte Z - 560 speakerset? ( heb er uiteraard een vergoeding voor over)

- Zo niet, is er een mogelijkheid om eventueel een nieuw stekkertje te kopen en de draden van de SoundTouch Control Center hieraan vast maken?

Mijn logitecht z-680 kopen voor €270,- ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 23:08:
Mijn logitecht z-680 kopen voor €270,- ? ;)
Tweakers.net Vraag & Aanbod is bedoeld voor tweedehands verkopen; het forum niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 22:10:
Hallo,

he... ik heb nog een losse controlcenter voor je met goeie stekkers voor de z-560
alleen het punt is dat wanneer je aan de draaiknop zit, datie soms stoort. je moet dan de volume knop ff dieper indrukken.. dan maaktie namelijk geen supergoed contact meer denk ik...verder werktie als een trein. jouw keuze.. hoor nog van je via hier. mocht je em willen...laat me hier ff weten en ik neem contact met je op via mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
Exirion schreef op 18 mei 2004 @ 23:17:
[...]

Tweakers.net Vraag & Aanbod is bedoeld voor tweedehands verkopen; het forum niet.
zit die kerl niet meteen in de nek te hijgen.... :/ dat gebeurd hier altijd ontzettend snel |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

rikgoodhart schreef op 19 mei 2004 @ 00:25:
zit die kerl niet meteen in de nek te hijgen.... :/ dat gebeurd hier altijd ontzettend snel |:(
Regels zijn nou eenmaal regels. Als iedereen z'n zut op GoT gaat verkopen dan worden de topics er zeker niet interessanter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
Exirion schreef op 19 mei 2004 @ 00:28:
[...]

Regels zijn nou eenmaal regels. Als iedereen z'n zut op GoT gaat verkopen dan worden de topics er zeker niet interessanter op.
true ... true... :)

maar ff on-topic;

ben nu ook muziek aan het luisteren met de z-680...wel erg zacht want het huis slaapt :) ben zoooo tevreden..wisten jullie vast wel :)...MAAR ik blijf het jammer vinden dat je het spdif volume niet op je keyboard kan regelen...desktop MX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rikgoodhart schreef op 19 mei 2004 @ 00:24:
[...]

he... ik heb nog een losse controlcenter voor je met goeie stekkers voor de z-560
alleen het punt is dat wanneer je aan de draaiknop zit, datie soms stoort. je moet dan de volume knop ff dieper indrukken.. dan maaktie namelijk geen supergoed contact meer denk ik...verder werktie als een trein. jouw keuze.. hoor nog van je via hier. mocht je em willen...laat me hier ff weten en ik neem contact met je op via mail
Heej klinkt interessant!
contact ff via hencoprinsapestaartjehotmail.com (apestaartje ff weghalen uiteraard)
ik hoor nog wel van je

mzzl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Logitech Z-680 is een formidabele set, maar....

De eerste set gaf na ongeveer een tweetal weken geen signaal meer door de center. Setje mooi omgeruild. Maar de nieuwe set heeft na ongeveer weer 2 weken exact hetzelfde probleem. Enkel de center werkt weer niet, en dit lijkt mij niet meer normaal. :(

Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat er iets met de aansluitingen mis is. Pod is via directsound aangesloten met de bijgeleverde kabels, En vanop de externe drive van de Audigy platinum EX met een Video cinch kabel (heb geen andere liggen)

Als test gebruik ik gewoon de testknop op de afstandsbediening. elke speaker ruist behalve de middenspeaker. Dus echt wel een hardware-probleem.

Ik heb hier al een aantal keer over de Pod-firmware iets gehoord, maar hoe kan je die dan aanpassen als dat het probleem zou zijn?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2004 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

maybe offttopic

Via het GOT ruiltopic ben ik in het bezit gekomen van de Logitech Z-680
Alleen ging na een korte periode de bass irriteren. ( veel te hard, niet zuiver, meer korte dreunen dan een echte bass)
Maar na contact en controle door logitech heb ik deze ochtend ( na opsturen van de onderdelen) een gloednieuwe en complete Z-680 set gratis binnen gekregen!!
(Alles is via logitech geregeld, en niet via een winkel

dit alles is binnen 2 weken geregeld.

Wat een service van z'n groot bedrijf
( logitech reageert alleen niet snel op mail, maar dat terzijde)

Weeraanmelden schaft vanaf nu alleen maar logitech aan, als ik de keuze tussen logitech of een ander merk heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:04
weeraanmelden schreef op 22 mei 2004 @ 17:51:
maybe offttopic

Alleen ging na een korte periode de bass irriteren. ( veel te hard, niet zuiver, meer korte dreunen dan een echte bass)
Maar na contact en controle door logitech heb ik deze ochtend ( na opsturen van de onderdelen) een gloednieuwe en complete Z-680 set gratis binnen gekregen!!

Weeraanmelden schaft vanaf nu alleen maar logitech aan, als ik de keuze tussen logitech of een ander merk heb
offtopic:
Het valt - zeker in dit topic - inderdaad op hoe makkelijk logitech is met het sturen van een nieuw product, dat soms enkele honderden euro's kost. Zo hebben sommigen nu ook bijna 2 Z-680's staan, waarbij soms maar 1 onderdeel defect was. Toch een leuke uitbreiding op zo'n set ;)

Maar goed, daar zullen ze vast over na gedacht hebben, alles opnieuw inpakken en terugsturen is vast ook niet goedkoop. En op deze manier heb je nog tevreden klanten ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

weeraanmelden schreef op 22 mei 2004 @ 17:51:
maybe offttopic

ik vind het niet zo vreemd. de kosten voor het verscheepen van dat setje naar logitech liggen al bijna hoger als de productie kosten van een nieuwe :D.
mare vind het een goeie zaak dat er nog bedrijven zijn die zo makkelijk en snel reageren op dat soort dingen.

offtopic:
vraagje dat defecte setje zou ik daar de sub (casing + versterker van over kunnen kopen ? )

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben blij voor jullie dat logitech zo een goede omruiling van goederen heeft. Maar ik ga morgen mijn setje weer binnendoen, binnen de 30dagen, dus weer een DOA aanvraag.

Zal het deze keer optisch aansluiten, en digitaal. Maar als de center na 14 dagen weer de geest geeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Misschien is het al voorbij gekomen in dit topic, maar ik heb al een tijdje gezocht en kan het helaas niet vinden :(. Ik heb een losse componenten stereotoren, deze wil ik aansluiten op mijn control pod. Nu heb ik gelezen dat dat kan door middel van de phono uitgang op de voorkant van de control pod aan te sluiten. Maar dat vind ik zelf nogal lelijk, dus het liefst wil ik hem op de coaxiale uitgang aansluiten, is dit uberhaupt mogelijk en welke stekker heb ik dan nodig?

Mijn z680 moet trouwens eerst mogeruild worden, maar deze vragen zijn alvast voor mijn nieuwe set (de linker speakers hebben de geest gegeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 00:13:
De Logitech Z-680 is een formidabele set, maar....

De eerste set gaf na ongeveer een tweetal weken geen signaal meer door de center. Setje mooi omgeruild. Maar de nieuwe set heeft na ongeveer weer 2 weken exact hetzelfde probleem. Enkel de center werkt weer niet, en dit lijkt mij niet meer normaal. :(

Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat er iets met de aansluitingen mis is. Pod is via directsound aangesloten met de bijgeleverde kabels, En vanop de externe drive van de Audigy platinum EX met een Video cinch kabel (heb geen andere liggen)

Als test gebruik ik gewoon de testknop op de afstandsbediening. elke speaker ruist behalve de middenspeaker. Dus echt wel een hardware-probleem.

Ik heb hier al een aantal keer over de Pod-firmware iets gehoord, maar hoe kan je die dan aanpassen als dat het probleem zou zijn?
ewel, ik heb nu net hetzelfde probleem man !!!! is om zot te worden.
Ik heb de Z680 al sinds september en ie is fenomenaal goed... Maar sinds kort heb ik een geluidskaart (Audigy 2 NX (USB)) en m'n center werkt ook nooit :( :( echt om zot te komen.... ik vind geen enkele fout ..
Als ik dan dvd afspeel werkt de center wel.. maar voor dagelijks pc gebruik en muziek werkt center nooit.. angesloten via 6ch direct..
Help :( ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 14:20:
ewel, ik heb nu net hetzelfde probleem man !!!! is om zot te worden.
Ik heb de Z680 al sinds september en ie is fenomenaal goed... Maar sinds kort heb ik een geluidskaart (Audigy 2 NX (USB)) en m'n center werkt ook nooit :( :( echt om zot te komen.... ik vind geen enkele fout ..
Als ik dan dvd afspeel werkt de center wel.. maar voor dagelijks pc gebruik en muziek werkt center nooit.. angesloten via 6ch direct..
Help :( ?
Met niet werken bedoel ik dat zelfs met het testsignaal vanop de afstandsbediening de center niet werkt. Moet ondertussen wel zeggen, werkte. Vandaag wilt hij wel nog eens meespelen |:( . Leuk is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand eigenlijk enig idee of je 2 z-680 speakersetjes op 1 pc kan aansluiten, dus op bv. audigy2 1 digitaal en de ander anoloog aangesloten en tegelijk in gebruik kan nemen, dus zeg maar zo ongeveer 10.2 ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 21:25:
Heeft iemand eigenlijk enig idee of je 2 z-680 speakersetjes op 1 pc kan aansluiten, dus op bv. audigy2 1 digitaal en de ander anoloog aangesloten en tegelijk in gebruik kan nemen, dus zeg maar zo ongeveer 10.2 ofzo..
Lijkt me niet haalbaar (en zeker niet praktich). Volgens mij is het niet mogelijk om naast de digitale nog andere signalen door te sturen, Tegelijk dezelfde doorsturen lukt wel, maar de standaard 5.1 via digitaal en een andere 5.1 vanaf dezelfde bron???

Als je natuurlijk 2 dooreenlopende muziekjse wilt kan ja met 2 soundcards werken. Maar dan wordt je snel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
ik weet dat het al zo vaak is gevraagd, ik heb ook hele topic doorgelezen maar ik ben niet de slimste met apparatuur. ik wil mijn z680 graag coaxiaal (??) en optical aansluiten. maar ik weet echt niet welke kabels ik hiervoor nodig heb, weet iemand dit, en de naam enz...of mss zelfs de link naar conrad.nl.
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
McBBvB schreef op 29 mei 2004 @ 12:30:
ik weet dat het al zo vaak is gevraagd, ik heb ook hele topic doorgelezen maar ik ben niet de slimste met apparatuur. ik wil mijn z680 graag coaxiaal (??) en optical aansluiten. maar ik weet echt niet welke kabels ik hiervoor nodig heb, weet iemand dit, en de naam enz...of mss zelfs de link naar conrad.nl.
alvast bedankt
coaxiale digitale uitgang ---> goede kwaliteit tulpkabel (bij voorkeur met gele stekker)

optische digitale uitgang ----> SPDIF kabel Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/1389.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/1405.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door ck2000nl op 29-05-2004 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ck2000nl schreef op 29 mei 2004 @ 20:35:
[...]

coaxiale digitale uitgang ---> goede kwaliteit tulpkabel (bij voorkeur met gele stekker)

optische digitale uitgang ----> SPDIF kabel [afbeelding]

[afbeelding]
Als ik heel goed kijk zijn dit beide optische kabels. Ziet er namelijk niet als cinch uit (zeker de eerste die je als coaxiale voorstelt). Kan ook aan mijn oogjes liggen.

Off-topic Waarom zijn dat coaxiale kabels? Een gewone cinch is dat toch ook niet. Is eigenlijk toch niet meer als 2 contactpunten van A naar B?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Hehehe, het zijn beiden optische kabels...kon zo snel ff geen tulpkabel plaatje vinden :D De eerste is een highend optische kabel en de andere een gewone. Weet niet of je het verschil eigenlijk hoort in de praktijk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
oke bedankt, maar welke kan ik nou het beste gebruiken, ik heb dus een z680 en een audigy 2 ZS...een optische of een coaxiaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McBBvB schreef op 30 mei 2004 @ 17:29:
oke bedankt, maar welke kan ik nou het beste gebruiken, ik heb dus een z680 en een audigy 2 ZS...een optische of een coaxiaal...
Maakt qua geluid geen verschil (met deze config anders krijg ik audiofielen op mijn dak) Optische kabels zijn wat fragieler, en vaak duurder. Maar wel wat makkelijker te vinden. Tenzij je een audigy hebt met break-out box en Spfdif met cinch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 11:51
heb nu heel deel 2 en deel 3 doorgenomen, maar er wordt weinig gesproken over game ervaringen met de z-680. Iemand die zijn hart wil luchten ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Remco20 schreef op 01 juni 2004 @ 19:56:
heb nu heel deel 2 en deel 3 doorgenomen, maar er wordt weinig gesproken over game ervaringen met de z-680. Iemand die zijn hart wil luchten ? :D
eh luidruchtig. neem een game als counter strike in je hoofd. denk aan de goede oude tijden dat een he explosie niets meer was als een dof knaletje. en denk nu aan cs met de Z-680 en vervang dat knalletje door een echte granaat. tenminste dat zullen de buurtjes denken ;)

mare ffe sereneus tja met games klinkt hij niet veel anders als ieder setje met een dikke sub. gewoon super zwaar. de bas komt nu mooi uit bij iedere explosie en geweer knal. een crash in een race game klinkt dan ook echt als een crash. en als je geen buurtjes hebt kan je het zo goed als laten voelen als een crash })

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Ik speel met de Z-680 vooral veel UT2004 en Painkiller, ik kan je verzekeren: het klinkt explosief zuiver! Vooral in de tank met UT2004, ik tril mee op mijn bureaustoel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 11:51
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb wel buurtjes, maar deze hebben in het verleden ook voor herrie gezorgd.. dus dat boeit mij niet echt :D De enige die wat last zouden kunnen hebben, zijn mijn ouders :P

Ik heb nu een 3 jaar oude home cinema set die geen enkele ingang heeft om bijvoorbeeld een pc of een console op aan te sluiten (ja simpel analoog .. maar dan krijg je gewoon stereo).

Zit er dus aan te denken om zo een z-680 aan te schaffen, maar vraag me af of buiten dat het zuiver is, ook een goed ruimtelijk effect geeft. Oftewel, als er iemand achter je loopt in bepaalde games, hoor je dit dan duidelijk. Zijn er veel games die hiervan profiteren, of heeft het niet zoveel zin om 'em daarvoor te gaan kopen.
Het is toch weer een hele aanschaf omdat ik dan een 680, een audigy 2 zs en een nieuwe dvd player moet kopen. Ik zou dan in ieder geval m'n ps2 eindelijk digitaal kunnen aansluiten.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
zit er eigenlijk een beveiliging op die speakersets ( met name de logitech Z680 / Z2200) die passieve koeling op de subs hebben....

want met dit warme weer word ie wel heel erg warm, en ik vraag me af of ie een beveiliging voor overhitting heeft ofzo, heb geen zin om straks met brandplekken op men kleed te zitten ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

sjorremans schreef op 08 juni 2004 @ 19:38:
zit er eigenlijk een beveiliging op die speakersets ( met name de logitech Z680 / Z2200) die passieve koeling op de subs hebben....

want met dit warme weer word ie wel heel erg warm, en ik vraag me af of ie een beveiliging voor overhitting heeft ofzo, heb geen zin om straks met brandplekken op men kleed te zitten ofzo :+
jah natuurlijk al dat soort dingen hebben een thermiche (schrijf het vast niet goed) stop er in zitten. bij overhitting knalt hij er uit en hij koelt weer af en dan kan je hem weer aan zetten :P

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco20 schreef op 02 juni 2004 @ 00:48:
Zit er dus aan te denken om zo een z-680 aan te schaffen, maar vraag me af of buiten dat het zuiver is, ook een goed ruimtelijk effect geeft. Oftewel, als er iemand achter je loopt in bepaalde games, hoor je dit dan duidelijk. Zijn er veel games die hiervan profiteren, of heeft het niet zoveel zin om 'em daarvoor te gaan kopen.
Het is toch weer een hele aanschaf omdat ik dan een 680, een audigy 2 zs en een nieuwe dvd player moet kopen. Ik zou dan in ieder geval m'n ps2 eindelijk digitaal kunnen aansluiten.
Voor een goed ruimetelijk effect moet je er gewoon voor zorgen dat je speakers goed geplaats zijn. Niet meer, maar zeker niet minder.
Voor PS en zo kan het wel zijn dat je een speciale convertor nodig hebt, meer info daarover vind je op de zite
sjorremans schreef op 08 juni 2004 @ 19:38:

Mijn Z-680 staat hier tijdens films bijna altijd 100%. Hij wordt wel een beetje warm, maar nu niet zo erg dat je er eieren kan op bakken. De zekeringen die ering zitten hebben wel al een aantal keer de geest gegeven, maar ik denk dat een slecht stopcontact daar de oorzaak van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 20:50:
[...]

Mijn Z-680 staat hier tijdens films bijna altijd 100%. Hij wordt wel een beetje warm, maar nu niet zo erg dat je er eieren kan op bakken. De zekeringen die ering zitten hebben wel al een aantal keer de geest gegeven, maar ik denk dat een slecht stopcontact daar de oorzaak van is.
ja hier ook, laatst 3 uur op lang op zijn max gehad, ging gewoon goed, maar nu het 30 graden buiten is, word de passieve koeling al erg warm als ie alleen al aanstaat.... daarom vroeg ik het ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de z680 binnen :). Wat een geluid, behoorlijk verschil met mijn oude z640. Wow!

Jammergenoeg nog op de brakke realtek chip op me a7n8x-deluxe. Morgen een stukje coaxiale kabel halen en dan kan ik EINDELIJK gebruik maken van me soundstorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 18:50:
Net de z680 binnen :). Wat een geluid, behoorlijk verschil met mijn oude z640. Wow!

Jammergenoeg nog op de brakke realtek chip op me a7n8x-deluxe. Morgen een stukje coaxiale kabel halen en dan kan ik EINDELIJK gebruik maken van me soundstorm.
je kan ook gewoon gebruik maken van een normale tulip naart tulip kabel. of een goede tvtout kabel. (doe ik zelf ook) je hoort het verschil echt niet tussen de kabel die ik met een ATI radeon 9800 pro kreeg en een hifi audio cabel van bartels van 30 euro. |:(

Game PC

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.