Planet deugt niet

Pagina: 1
Acties:

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05 10:31
In september j.l. heb ik mijn adsl-abonnement bij Planet m.i.v. 1 januari netjes per brief opgezegd. Nu blijkt dat de meisjes en jongens van Planet pas op 2 januari j.l. aan de KPN opdracht heeft gegeven de lijn op te heffen. Ze worden bedankt, ik kan mijn Wanadoo aanbieding van 2003 wel vergeten, en kan doodleuk mijn adsl lijn doorbetalen tot 27 januari zonder dat ik er iets aan heb.
Ik vind Planet een onbetrouwbaar bedrijf, dit wilde ik even kwijt. Zijn er nog meer slachtoffers van deze ranzige bedrijfspolitiek?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je een brief waarin ze bevestigen dat miv 1 januari de boel dicht gaat? Altijd proberen los te peuteren.

Als je zoiets hebt kan je er denk ik wel werk van maken.

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-05 22:50
Tja bij Planet gaat wel eens wat mis . En helemaal wat dit zoort zaken betreft. En ik weet het uit ervaring. :'(

• Rocketman
Mike Jarod schreef op 06 januari 2004 @ 23:14:
Heb je een brief waarin ze bevestigen dat miv 1 januari de boel dicht gaat? Altijd proberen los te peuteren.

Als je zoiets hebt kan je er denk ik wel werk van maken.
Ik heb een brief van Planet, waarin ze bevestigen dat mijn abonnement per i 1 januari afloopt. Verder nooit bericht over de KPN gehad.

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

vind het redelijk logisch, Planet levert een dienst tot 1 januari daarna geven ze kpn de opdracht de lijn af te sluiten. KPN is ook niet gediend van providers die voor hun de agenda gaan bepalen. Als je eerder afgesloten was doordat Planet eerder doorgaf dat de lijn dicht moet zat je ook te verklaren dat Planet wanpraktijken erop nahoud.

Canon Digital Ixus V3

• Rocketman
RawPeanut schreef op 06 januari 2004 @ 23:23:
vind het redelijk logisch, Planet levert een dienst tot 1 januari daarna geven ze kpn de opdracht de lijn af te sluiten. KPN is ook niet gediend van providers die voor hun de agenda gaan bepalen. Als je eerder afgesloten was doordat Planet eerder doorgaf dat de lijn dicht moet zat je ook te verklaren dat Planet wanpraktijken erop nahoud.
Intussen heb ik de brief van Planet eens beter gelezen en vond deze zin:

"We hebben uw opzegging doorgestuurd naar KPN Telecom. Na bevesti9ging door KPN Telecom zullen wij uw adsl-abonnement met klantnummer beindigen conform de Al gemen Voorwaarden van Planet Internet, per einde van uw contractsperiode op 1-1-04"

Dan is er toch iets mis gegaan, of niet soms?

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 17:54
Wat je dus nu even zou moeten doen is het doorlezen van de Algemene Voorwaarden om er achter te komen sterk jij staat. Anders zou ik als ik jou was gewoon even naar Planet bellen en vragen of het klopt wat er nu gebeurt.

Het lijkt mij namelijk dat als er schriftelijk wordt bevestigd dat er per 1-1-04 iets gaat gebeuren dat het dan ook moet gebeuren. Anders komen ze hun belofte niet na en daar kan jij (denk ik) op claimen.

Succes. :)

• Rocketman
Xion schreef op 06 januari 2004 @ 23:40:
Wat je dus nu even zou moeten doen is het doorlezen van de Algemene Voorwaarden om er achter te komen sterk jij staat. Anders zou ik als ik jou was gewoon even naar Planet bellen en vragen of het klopt wat er nu gebeurt.

Het lijkt mij namelijk dat als er schriftelijk wordt bevestigd dat er per 1-1-04 iets gaat gebeuren dat het dan ook moet gebeuren. Anders komen ze hun belofte niet na en daar kan jij (denk ik) op claimen.

Succes. :)
Ik ga die voorwaarden even doorlezen. Hoe dan ook, er is nog steeds geen fatsoenlijk migratieregeling en daar profiteert men van.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:27
Tja, dit verhaal is bekend. Planet doet er alles aan om klanten te dwarsbomen bij een migratie.

En de afsluit-verzoeken worden niet doorgegeven, of te laat enz, waardoor veel aanvragen bij andere providers dus lekker de mist ingaan (ja, sorry, u kan geen bbned nemen, is al dsl actief op uw lijn)

Zoek voor de gein eens hier @ got hoeveel mensen er zjin met problemen met Planet en opzeggen.......

Helaas maar de waarheid.

KPN houdt me ADSL onnodig lang vast!
ADSL overstappen.. hoe?
Overstappen van KPN naar BBned, hoe zit dat nu?
Planet Internet verlengd abbo met vol jaar
ADSL Aansluiting afsluit-vertraging?
Ik haat planet :(

Kortom algehele conclusie: Planet ZUIGT als je er vanaf wil :)

[ Voor 34% gewijzigd door DJSmiley op 06-01-2004 23:53 ]

• Amien90
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2021
ik begin vanaf 1 februari ook met de procedure .. ben benieuwd welk leed ik tegemoet ga ... heb me al maanden van te voren afgemeld .. dus ze kunnen niet zeggen dat het niet op tijd wisten..

zal morgen ff bellen om te vragen of de sloopopdracht al is gegeven.. Anders loop ik mijn demon aanbieding mis!!!

ik ga er vanuit dat ik 4 weken zonder inet :(

@Rocketman

ik heb dezelfde regel in de brief staan.. het is nu 7 januari .. ben je KPN vrij? of is de sloop opdracht nog steeds niet geven uberhaupt?

[ Voor 20% gewijzigd door Amien90 op 07-01-2004 00:17 ]

• Amien90
Uit onze administratie blijkt dat uw opzeggingsbrief is ontvangen, en dat uw abonnement per 1 februari 2004 zal worden beëindigd. Wanneer het signaal daadwerkelijk van uw lijn is, kunnen wij niet met zekerheid zeggen. U kunt rond de beëindigingsdatum contact opnemen met KPN voor de precieze datum. KPN is bereikbaar op nummer 0900 0244.

• Amien90
@Rocketman

1 januari opzegging
2 januari geeft planet door aan kPN

op welke datum was je lijn KPN vrij? heb je al nieuw ineternet kunne aanvragen?

mijn sloopervaring van dit moment

in de zomer opgezegt. Op 19 september 2003 bevestinging in brief van planet. Zou per 1 februari opgezegt worden

Ik voor de zekerheid vandaag KPN gebeld .. hebben nog geen sloopdracht binnen gekregen.. ik 2x naar planet gebeld .. kreeg de eerste keer te horen dat planet pas NA 1 februari de sloop doorgeeft aan KPN.. 2e keer kreeg ik te horen dat dit 1 a 1.5 week VOOR 1 februari zou worden doorgegeven.

wat is het nu?
en in de brief van september staat "Wij hebben uw opzegging doorgestuurd naar KPN" .. ben benieuwd wat dit dan betekend want KPN heeft nix ontvangen!

wat kan ik doen om mijn sloop te bespoedigen? zodat ik zo kort mogelijk zonder inet?

[ Voor 11% gewijzigd door Amien90 op 15-01-2004 22:12 ]

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 22:11
Vroeger in de goede oude tijd dat ik nog ISDN had en over ging op kabel hadden wij ook een planet abonementje. Waarschijnlijk werken ze nu nog steeds met dezelfde werkwijze want toen hielden ze ons ook onnodig lang vast en durfde zelfs nog rekeningen te sturen nadat het allang was afgesloten en afgehandeld.

Verwijderd

planet is gewoon :X :X :X :X
dit geintje hadden ze ook bij mij in september geflikt
en bij een maat van me (zit al vanaf november zonder i-net)
nou heb ik t geluk dat we 2 isdn centrales hebben en ik op de andere
lijn mijn super 100000000x betere demon abbo heb hangen _/-\o_

krijg steeds meer de indruk dat planet niet zo goed meer gaat lopen volgend jaar :O

aanmelden bij planet gaat snel, maar er wegkomen 8)7 ben je wel ff mee bezig

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 00:40 ]

• Amien90
honden zijn het

in de opzeggingsbrief zetten "is gemeld aan KPN" en vervolgens niets melden!..
morgen weer bellen ...

wil gewoon in de eerste week van februari KPN vrij zijn.

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:03

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik heb het volgende.
Mijn abbo ging 16 januari 2001 in, ik zeg 4 december 2003 op, krijg een brief dat mijn abbo loopt tot 01-03-2004, die automatische incasso kan je wel blokken, maar die rekening van KPN niet :/

Stel HONDEN bij Planet :X

• CashMoney
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-10-2024
Lijkt me een perfect geval om de consumentenbond eens even op af te sturen :9

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Staat Planet om bekend.

Bij mij namen ze ook pas actie toen ik ze nog een keer belde en mailde waar hun reactie bleef. Omdat ik ze een beetje ken heb ik ook zelf nog naar KPN gebeld of het daar wel was doorgegeven.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1