KPN houdt me ADSL onnodig lang vast!

Pagina: 1
Acties:

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:53
Tot 1 januari was ik ADSL abonnee bij Planet Internet. Vanwege de prijsverhoging (en vooral het wegvallen van de vaste klantenkorting) ben ik daar vertrokken en overgestapt naar @Home. Daar ben ik zeer teleurgesteld door instabiele verbindingen, brakke mailserver en een beroerde storingsdienst. Toen @Home prijsverhogingen aankondigde, kon ik gelukkig terug naar ADSL... Dacht ik tenminste.

KPN blijft me ook na 1 jan factureren voor MxStream. Ikke natuurlijk gebeld en mij werd medegedeeld dat hun automatisch gecrediteerd zou worden. Nou, niet dus. Weer gebeld: "u wordt spoedig teruggebeld ivm creditering" Na drie weken nog niks gehoord. :r

Intussen At Home opgezegd. Aangemeld bij XS4ALL. Aanvraag geannuleerd door KPN: "U neemt reeds ADSL bij een andere aanbieder af". Planet gebeld: "er is iets niet goed gegaan bij uw opzegging richting KPN. We maken dat alsnog in orde met terugwerkende kracht"

Brief van KPN ontvangen op 26 maart: "Uw ADSL verbinding wordt per 3 april beëindigd". SHIT! Dat betekent dat mijn lijn niet vrij is voor 1 april, en alle aanbiedingen langs mijn neus gaan (allemaal tot 1 april!). ;(

Vanochtend heb ik weer gebeld met KPN. Drie maal doorverwezen (inclusief naar een niet meer bestaand nummer), voordat ik iemand aan de lijn kreeg, die heeft toegezegd om de lijn "bij hoge uitzondering in de loop van maandag vrij te maken door de afdeling Poort". Garanderen kon hij echter niks. 8)7

Dit verhaal loopt al meer dan een maand. Het zijn twee issues: de onterechte facturatie door KPN en het feit dat ik nu geen nieuw ADSL kan nemen bij bbned (MxStream lust ik nu per definitie niet meer) :(

Advies:
Als je van MxStream af wilt, wees er dan zeker van dat je ook een bevestiging van KPN krijgt."

Dilemma
Cistron beeindigt haar aanbiedingen om 12:00u op 31 maart. Indien de lijn niet vrij is, blijft de overeenkomst van kracht (ik doe sowieso afstand van 7 dagen bedenktijd volgens de actievoorwaarden!) en mis ik de aanbieding. Ik kan toch niet riskeren dat KPN haar afspraken te laat of niet nakomt? Wat vinden jullie?

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 09:19

didio

didio.nl

Met een beetje geluk kan je je xs4all aanvraag re-orderen, dan is de originele order nog binnen de actie termijn en kan je nog met de actie mee zelfs na 3 april, vraag dit even na bij xs4all.

weinig tot niks..

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:37
Ik heb dit zelfde probleem gehad... Ik wilde overstappen naar Demon DSL. Ik had Mxstream netjes ruim een maand van te voren opgezegd, de lijn zou per 31 januari vrij zijn voor BBNed, ik had me toen dus aangemeld bij Demon, want die had toen een mooie aanbieding. BBNed voerde een lijn test uit op 14 februari, en het resultaat was dat de lijn niet vrij was, ik dus bellen naar KPN een paar dagen erna toen bleek dat MxStream er per 15 februari af was. Hierdoor liep ik me aanbieding bij Demon mis... en had een paar weken geen ADSL terwijl de MxStream kosten gewoon doorliepen. Ik heb dus gelukkig zonder extra kosten me oude ADSL verbinding terug gekregen van Xs4all en MxStream.

• Dielie
XS4ALL aanbieding vervalt echt. Twee keer voor gebeld, maar er zijn geen uitzonderingen. Bij een annulering vervalt de order direct. :( Naja, ik wil ook eigenlijk niet naar XS4ALL, omdat ze alleen via KPN servicen. En ik heb het daar wel gezien nu, ook al is MxStream an sich nagenoeg perfect (betrouwbaar!).

DeXToR_112, had je op de juiste wijze opgezegd bij je ISP? Ik ga m'n rechtbijstandverzekering aanspreken als KPN voet bij stuk houdt wat betreft de abonnementskosten vanaf januari. Het is gewoon knulligheid volgens mij van Planet/KPN, niet eens kwade opzet (zou ook wat moois zijn trouwens).

Toch een rare ervaring: je wil ergens klant worden, maar dat lijkt onmogelijk... |:(

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:37
Dielie schreef op 28 maart 2003 @ 22:37:
DeXToR_112, had je op de juiste wijze opgezegd bij je ISP? Ik ga m'n rechtbijstandverzekering aanspreken als KPN voet bij stuk houdt wat betreft de abonnementskosten vanaf januari. Het is gewoon knulligheid volgens mij van Planet/KPN, niet eens kwade opzet (zou ook wat moois zijn trouwens).

Toch een rare ervaring: je wil ergens klant worden, maar dat lijkt onmogelijk... |:(
Yup... Een aangetekende brief gestuurd naar Xs4All en daarop een bevestiging ontvangen van opzegging. Lijkt me toch wel de juiste manier :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:27
Je "KAN" natuurlijk gewoon een andere ADSL aanvraag doen. De huidige is dus afgewezen, simpel..

Als je bv een cistron aanvraag doet, moet er idd de ADSL lijn van KPN af zijn.. Maar als je een beetje geluk hebt, gaan ze pas linetesten na een paar dagen, en is het de 3e geweest en is er niets aan t handje ;)

Als je pech hebt en er wordt voor de 3e gelinetest, of de KPN "vergeet" de 3e... dan heb je misschien een probleem, dat weet ik eigenlijk niet. (denk dat dan gewoon de cistron order ook komt te vervallen)

• Dielie
Da's net een probleem DJSmiley: navraag bij Cistron leert dat er dan wel degelijk een overeenkomst is met Cistron, alleen is de aanbieding mogelijk vervallen. Bij een niet-vrije lijn houden ze gewoon de order vast en bieden ze 'em na een paar dagen opnieuw aan bij KPN.

Misschien dat ik dan wel weer de 7 dagen bedenktijd heb, maar ik heb geen trek in nieuwe discussies. Ik denk dat ik afwacht tot de lijn echt vrij is, en dan wel zie wie er op dat moment aanbiedingen heeft, ook al is dat na 31 maart (en de kosten mogelijk flink hoger).

Tot nu toe is goedkoop telkens duurkoop gebleken. Elke keer als ik voor de prijs ga, krijg ik de deksel op m'n neus. Bij de keuze voor een ISP laat ik dat criterium maar eens vallen. :/

Verwijderd

een maatje van me heeft twee maanden geleden zijn planet opgezegd, om zich bij HCC aan te melden voor ADSL.
Precies hetzelfde antwoord wat jij kreeg :X
U heeft al een ADSLaccount en er kan geen nieuwe aangemaakt worden.
Duidelijk toch dat dit bij Planet ligt, of heb je je opzegtermijn niet in acht genomen :'(
Als de aanbieder zijn voorwaarden / prijzen verandert kun je volgens mij per direct opzeggen net als bij verzekeringen.
m'n maat heeft nog steeds geen nieuw adsl, moet nu maar met ISDN :r :r

Verwijderd

Opzeggingen van ADSL dienen volgens mij door de provider aan KPN doorgegeven te worden, zodat KPN de lijn vrij kan maken. Dit gaat aan beide kanten mis, zowel aan de zijde van de ISP als aan de zijde van KPN. Ik heb een aantal keren de laatste tijd voor bekenden uitgezocht waar de problemen door ontstaan.
vb. iemand heeft een versatel abb. en wil deze ivm problemen ed opzeggen en overstappen naar BBned.
Ik heb de brief gezien waarin de opzegging in januari gedaan wordt. Versatel dient dan een verzoek tot opheffing richting KPN te sturen.
Meerdere malen daarna blijkt de lijn nog steeds niet vrijgegeven. Hier zijn nog heel wat telefoontjes en brieven en mailtjes over verstuurd.
Ik heb toen wat gegevens gevraagd en heb de boel eens uitgezocht en nu blijkt de aanvraag van versatel om de adsl te slopen pas 19 -03 bij KPN( poort ) binnen is gekomen
De daawerkelijkje sloop en bevestiging vind pas op 1 april plaats.
Maar ook bij KPN kan er wat mis gaan zoals verkeerde netlijn code bij een verhuizing, de order gaat dan niet richting poort en er wordt niet gesignaleerd dat er een adsl mee moet verhuizen.

De problemen zijn bekend en het heeft een zeer hoge prioriteit, zo moet een aanvraag voor ADSL binnenkort in 5 werkdagen geleveverd worden en moet een verhuizing binnen het zelfde centrale gebied ook makkelijker ( wat in de praktijk volgens mij makkelijk kan ).
Migratie's en remigratie's met ADSL ligt iets moeilijker .

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Dielie schreef op 28 maart 2003 @ 20:38:
Intussen At Home opgezegd. Aangemeld bij XS4ALL. Aanvraag geannuleerd door KPN: "U neemt reeds ADSL bij een andere aanbieder af". Planet gebeld: "er is iets niet goed gegaan bij uw opzegging richting KPN. We maken dat alsnog in orde met terugwerkende kracht"
Als je dit op papier hebt zou ik in elk geval Planet per aangetekende brief aansprakelijk stellen.
Dit verhaal loopt al meer dan een maand. Het zijn twee issues: de onterechte facturatie door KPN en het feit dat ik nu geen nieuw ADSL kan nemen bij bbned (MxStream lust ik nu per definitie niet meer) :(
Het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat KPN jouw terecht heeft gefactureerd. Planet is berucht vanwege het feit dat zij opzeggingen niet verwerken, en zolang KPN geen opzegging heeft ontvangen loopt de facturering natuurlijk door.
Cistron beeindigt haar aanbiedingen om 12:00u op 31 maart. Indien de lijn niet vrij is, blijft de overeenkomst van kracht (ik doe sowieso afstand van 7 dagen bedenktijd volgens de actievoorwaarden!) en mis ik de aanbieding. Ik kan toch niet riskeren dat KPN haar afspraken te laat of niet nakomt? Wat vinden jullie?
Cistron gaat niet aan die deadline sleutelen, dat is namelijk niet hun deadline maar die van BBned die aanvragen voor 1 april wil ontvangen (don't ask).

Die aanvraag gaat dus op 31 maart van Cistron naar BBned, en BBned zal die waarschijnlijk volgende dag doorsturen naar KPN. KPN dient daar vervolgens binnen 3 dagen op te reageren. Aangezien het ook nog eens zo is dat zelfs als je MXStream is gesloopt die sloop ook nog eens van het ene administratieve systeem van KPN moet doordruppelen naar alle andere systemen lijkt mij de kans dat de lijn niet vrij is levensgroot.

Als je in de algemene voorwaarden van Planet Internet voldoende aanknopingspunten vindt om de schade op hun te verhalen kan je het natuurlijk gewoon doen.

• jochemd
Verwijderd schreef op 29 maart 2003 @ 08:38:
Opzeggingen van ADSL dienen volgens mij door de provider aan KPN doorgegeven te worden, zodat KPN de lijn vrij kan maken. Dit gaat aan beide kanten mis, zowel aan de zijde van de ISP als aan de zijde van KPN.
Bij de problemen die Planet Internet heeft met het doorgeven van sloopopdrachten vallen de problemen van alle andere partijen in het niet.
Migratie's en remigratie's met ADSL ligt iets moeilijker .
Doet KPN nou mee met die pilot voor Telco-Telco migratie die alle concurrenten gezamelijk gaan houden of niet?

• Dielie
richyman, het ligt overduidelijk aan Planet. Hebben ze daar ook toegegeven. Ze hebben simpelweg nagelaten om de afmelding ook naar KPN te communiceren. Primair is Planet in deze de boosdoener, niet KPN.

CheS roept een aantal zeer herkenbare zaken (waaronder sloop en poort). Poort moet de lijn ergens maandag vrijgeven, maar dat schijnt geen enkelvoudige handeling te zijn.
jochemd schreef op 29 March 2003 @ 14:38:
Als je dit op papier hebt zou ik in elk geval Planet per aangetekende brief aansprakelijk stellen.
Eigenlijk moet ik dat inderdaad doen. Maar dat kost een hoop tijd in inspanning, terwijl de schade niet per definitie heel groot is. Eea is beperkt tot het mislopen van een aanbieding, waarvan ik nu heel erg hoop dat er een mooiere komt in april (bv van Demon). En als je maar vaak genoeg tegen de muur loopt, word je vanzelf te moe om nog een hoop kabaal te maken ;(
Het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat KPN jouw terecht heeft gefactureerd.
Naja, zij hebben daar nooit bericht van Planet gehad inderdaad. Het is wel zo dat KPN erg laks is met de afhandeling van mijn klacht. Reeds in januari heb ik gebeld over de fout (abonnement wordt immers vooruit betaald), maar KPN doet niet wat ze belooft (contact met me opnemen en eea bespreekbaar maken). Naja, met de factuur ga ik aan de slag zodra de lijn is vrijgegeven.

Als KPN voet bij stuk houdt, krijgt Planet wel een aangetekende brief. En dan te bedenken dat Planet een volle dochter is en beide bedrijven zich bezig houden met dienstverlening op het gebied van communicatie. |:(

Verwijderd

jochemd schreef op 29 March 2003 @ 14:40:
[...]

Bij de problemen die Planet Internet heeft met het doorgeven van sloopopdrachten vallen de problemen van alle andere partijen in het niet.
Planet is wel de grootste boosdoener ja, werkdruk mischien te hoog waardoor er te veel foutjes insluipen.
Doet KPN nou mee met die pilot voor Telco-Telco migratie die alle concurrenten gezamelijk gaan houden of niet?
Voorzover ik weet wel......

• jochemd
Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 17:38:
Planet is wel de grootste boosdoener ja, werkdruk mischien te hoog waardoor er te veel foutjes insluipen..
:o je bedoelt dat dit proces niet geautoatiseerd is? |:(

Verwijderd

De opheffingen moeten toch eerst in een systeem ingevoerd worden, blijft toch handwerk.

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-05 13:01
Dat probleem had ik ook.. maar het was Planet.. ik heb uiteindelijk het zelf met KPN geregeld.. heb 12!! weken zonder ADSL gezeten!

T*ring planet :(

• jochemd
Verwijderd schreef op 29 maart 2003 @ 18:44:
De opheffingen moeten toch eerst in een systeem ingevoerd worden, blijft toch handwerk.
Ik begreep dat de facturering door Planet was stilgezet. Dan is hij dus wel in het ene systeem ingevoerd, maar niet in het andere. Als de systemen gekoppeld zijn hoef je het maar in 1 systeem in te voeren.

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01 19:40

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Hier was het ook Planet die niet in staat was de sloop aan KPN door te geven.
Bij KPN waren ze wel behulpzaam toen ik bezwaar maakte tegen het mxstream deel op de KPN nota. De incasso werd tijdelijk gestopt tijdens het onderzoek.
De sloop is op 21 maart eindelijk gebeurt dat is dus bijna 3 maanden na de opzegging.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Verwijderd

jochemd schreef op 29 maart 2003 @ 21:29:
[...]

Ik begreep dat de facturering door Planet was stilgezet. Dan is hij dus wel in het ene systeem ingevoerd, maar niet in het andere. Als de systemen gekoppeld zijn hoef je het maar in 1 systeem in te voeren.
Ja das waar maar ook in dat ene systeem moet het foutloos ingevoerd worden.
Het zou zeker een hoop ergenis schelen..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 20:44 ]

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-05 21:52

mrsar

waar een sar is,is een wodka

dit dan:hier in muiden zouden wij per 1 april eindelijk adsl hebben,via BBned,alles is al gereed gemaakt door BBned,gister modem gehaald,krijg ik te horen dat kpn ,BBned ergens mee tegenwerkt omdat kpn er niet tegen kan dat BBned eerder klaar is dan kpn met mxstream...dus nu mag ik nog eens 2 weken extra gaan wachten....&%#$& kpn

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Pagina: 1