ADSL overstappen.. hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Substance
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-06-2023
Ik heb een ADSL abonnement bij Planet. Ik wil overstappen naar XS4all.
Moet ik dan eerst m'n ADSL opheffen bij Planet en dan een nieuw abonnement aanvragen bij XS4all?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderd

ik zou in iedere gaval iformeren hoe lang het duurt voordat je XS4all aangesloten krijgt dan weet je wanneer je die andere moet opzeggen

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
sjees zoek het even zelf uit op de diverse website's, bel even. Got is geen helpdesk

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 14:25
Ik wil ook overstappen maar XS4ALL maar volgensmij moet ik dan een maand mijn ADSL lijntje missen en dat kan ik niet aan :P

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
xs4all = op dit moment ongeveer 3 weken, maar als het alleen aanmelden van abonnenment betreft (en dus niet eerst ombouwen van kastje via kpn, en toezende van spullen) is het veel korter :)

ik kan na 4 dagen al gebruik maken van de mail, en de services via me oude verbinding :)

vraag ook ff aan je oude provider hoe lang het duurt, als dat 3 maanden duurt en xs4all een week moet je dus 3 maanden dubbel betalen !

waarom wil je eigenlijk weg bij planet, ikzelf heb adsl (van xs4all, perfecte service overigens), maar me buurjongen blijft zeggen dat planet (wat hij heeft) veel beter is :z ik wil hem graag uitlullen :)

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Icey schreef op 16 oktober 2002 @ 18:49:
xs4all = op dit moment ongeveer 3 weken, maar als het alleen aanmelden van abonnenment betreft (en dus niet eerst ombouwen van kastje via kpn, en toezende van spullen) is het veel korter :)
hmm, dus je bedoelt dat als de centrale nog omgebouwd moet worden, en je heb je al aangemeld, dat je spulletjes dan binnen een paar dagen al binnen zijn!?!

ik moet dit namelijk ook wel effe weten, moet namelijk een ISDN flatfee abo opzegge paar maanden van te voren...

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-10-2025

Hironshy

Orooo!!!

Het kost je trouwens eenmalig 79 euro als je een abbo afsluit bij XS4ALL zonder de modem bij te nemen.

Mail van XS4ALL:

Geachte heer/Mevrouw,

Dank voor je email.

Bij ons is de wacht tijd van adsl aanvragen 3 weken,
u kunt het volgende doen naar onze website surfen http://www.xs4all.nl daar kunt u de informatie en de prijzen lezen over de account.
Bij het aanvragen kunt u dus voor de dienst kiezen adsl zonder modem de kosten daar van is 79 euro eenmalig. U kunt het via onze side onlin aanvragen.
Hoppelijk heb ik u hiermee voldoende geinformeerd.

• Substance
Planet heeft heel vaak storingen. En ik heb van andere mensen uit m'n omgeving te horen gekregen dat bij XS4all bijna geen storingen zijn. Voor de rest is xs4all veel makkelijker in een hoop dingen. ALs je bij Planet bijv. net een nieuw e-mailadres heb gemaakt, moest je 3 maanden wachten voordat je hem weer op kan zeggen. Bij Xs4all kan dit gelijk zonder problemen. Bij Xs4all kan je op de website precies zien hoe druk de helpdesk is, Planet heeft deze voorziening niet. En ik heb de storingsmeldingen voor de grap eens vergeleken, op de website van Planet staan veel meer storingen dan op de website van XS4all. En dat was ook de indruk die ik al had van Xs4all. Ben je nu overtuigd Icey?

Verwijderd

welk abbo was je van plan te gaan nemen bij xs4all ?

• Substance
Maar moet er niet weer iets omgebouwd worden ofzo? Of hoe gaat dat in z'n werk.. Mijn ADSL is nu toch rechtstreeks verbonden aan Planet? Of is het zo als je andere inbelgegevens (username, password) invult dat je dan gelijk al verbonden bent met Xs4all?

• debeer
  • Laatst online: 01-05 21:16
Substance schreef op 16 oktober 2002 @ 18:58:
Planet heeft heel vaak storingen. En ik heb van andere mensen uit m'n omgeving te horen gekregen dat bij XS4all bijna geen storingen zijn. Voor de rest is xs4all veel makkelijker in een hoop dingen. ALs je bij Planet bijv. net een nieuw e-mailadres heb gemaakt, moest je 3 maanden wachten voordat je hem weer op kan zeggen. Bij Xs4all kan dit gelijk zonder problemen. Bij Xs4all kan je op de website precies zien hoe druk de helpdesk is, Planet heeft deze voorziening niet. En ik heb de storingsmeldingen voor de grap eens vergeleken, op de website van Planet staan veel meer storingen dan op de website van XS4all. En dat was ook de indruk die ik al had van Xs4all. Ben je nu overtuigd Icey?
Planet vaak storingen??????

Ik heb nu bijna 1 jaar adsl van planet en nog niet 1x storing gehad. |:(

debeerzietzevliegen.nl

• Substance
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 18:59:
welk abbo was je van plan te gaan nemen bij xs4all ?
gewoon standaardabonnement iets vergelijkbaars als wat ik bij Planet heb.

• Substance
Planet vaak storingen??????

Ik heb nu bijna 1 jaar adsl van planet en nog niet 1x storing gehad. |:(
Ik heb in een jaar tijd 2 keer echt storing gehad dat ik geen verbinding meer had. Maar alle kleine storingen (mailbox die niet werkt, verbinding traag etc. ) zijn niet meer op een hand te tellen. Daarnaast vind ik XS4all gewoon beter qua services die ze bieden, gratis software die je kan downloaden zoals een virusscanner.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Om de overstap te maken van uw huidige provider naar ons toe dient u eerst uw huidige abonnement op te zeggen, vervolgens kunt u uw aanvraag plaatsen via onze site. Houdt u er rekening mee, dat dit alles wat tijd vergt, uw huidige status moet namelijk geheel uit het systeem van de KPN worden gehaald. De opzegging zelf neemt iets van 2 tot 3 werkweken in beslag, de aanvraag van een nieuw account bij ons vraagt 3 tot 5 werkweken. Wij adviseren u om de opzegging eerst te plaatsen en vervolgens een week later een aanvraag bij ons in te dienen, mocht deze om de een of andere reden worden geannuleerd kunt u ons een mailtje sturen met verzoek tot reorder. Houdt uw status dus via onze site in de gaten: https://oms.xs4all.nl/adsl/aanvragen.html#status

Als laatste willen wij u er tevens op wijzen dat u wellicht een "kaal" abonnement kan aanvragen omdat u immers al een modem in huis heeft, neemt u een kijkje op onze site om te zien of dit het geval is, de splitter heeft u wel nodig, dit is namelijk niet dezelfde splitter als die van de KPN.
Mijn antwoord op de vraag hoe lang het duurt om over te stappen van Planet naar XS4all, is een maandje terug.

• debeer
  • Laatst online: 01-05 21:16
vervelend voor je, daar heb ik geen last van gehad.

debeerzietzevliegen.nl

• Icey
Substance schreef op 16 oktober 2002 @ 18:58:
je hoeft mij niet te overtuigen, ik heb al een tijdje XS4ALL, bevalt me prima :)

maareh, je hoeft volgens mij enkel je wachtwoord + username te veranderen, want die van mij en een vriend (hij heeft HCC) zijn compatible, gewoon username en psw overnemen en je kan op de andere pc verder gaan :P

• Substance
je hoeft mij niet te overtuigen, ik heb al een tijdje XS4ALL, bevalt me prima :)
Ik bedoelde dus: is dat genoeg om je buurjongen te overtuigen? ;)
maareh, je hoeft volgens mij enkel je wachtwoord + username te veranderen, want die van mij en een vriend (hij heeft HCC) zijn compatible, gewoon username en psw overnemen en je kan op de andere pc verder gaan :P
Als dat zo is dan zou dat echt vet zijn. Want dan hoef ik m'n ADSL geen seconde te missen. Als ik een maand zonder ADSL zit, blijf ik toch liever bij Planet :)

• Icey
Substance schreef op 16 oktober 2002 @ 19:30:
[...]

Ik bedoelde dus: is dat genoeg om je buurjongen te overtuigen? ;)

[...]

Als dat zo is dan zou dat echt vet zijn. Want dan hoef ik m'n ADSL geen seconde te missen. Als ik een maand zonder ADSL zit, blijf ik toch liever bij Planet :)
ik durf niet te garanderen, dat ws de conclusie uit een klein onderzoekje, maar na een dag of 4 kon ik al inloggen op het xs4all server center, ik neem aan dat je dan ook al in kan loggen op de servers van hun :)

• Icey
Substance schreef op 16 oktober 2002 @ 19:30:
beetje verslaafd aan internet :P _/-\o_

• Substance
btje wel ja ;)

• Icey
wacht maar tot je een keertje (met je xs4all abbo) op 1 van de 4 CS XS4all servers gaat spelen.. dat is pas snel en verslavend :P :X

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 12:15

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Waarom wil je in vredesnaam overstappen van Planet naar XS4All? Het is toch echt allebei van de PTT Koninklijke Posterijen Telegrafie en Telefonie Nederland, dus binnen de korste keren gaan die twee gewoon fuseren en heb je weer 79 pleuro's uitgespaard ;)

[ Voor 0% gewijzigd door hufkes op 16-10-2002 20:24 . Reden: ouwelullenfout in bedrijfsnaam ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• Icey
hufkes schreef op 16 oktober 2002 @ 20:16:
waarom wil je in vredesnaam overstappen van Planet naar XS4All? Het toch toch echt allebei van de PTT, dus binnen de korste keren gaan die twee gewoon fuseren en heb je weer 79 pleuro's uitgespaard
kan me niet voorstellen... heb je een bron?

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 12:15

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Icey schreef op 16 oktober 2002 @ 20:22:
[...]

kan me niet voorstellen... heb je een bron?
Voor fusie niet, maar da's gewoon logisch (en economisch) nadenken, het gaat niet echt goed, dus samenvegen van twee dochterondernemingen die beide hetzelfde aanbieden kan alleen maar winst opleveren.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• Substance
Ik had eerder gehoord dat het allebei van KPN was idd, maarja er zit zeker wel verschil in service&kwaliteit. Ik hoop dus niet dat die 2 samengaan. Dat benadeeld alleen maar de kwaliteit van Xs4all naar mijn idee.

Verwijderd

Substance schreef op 16 oktober 2002 @ 19:05:
[...]

gewoon standaardabonnement iets vergelijkbaars als wat ik bij Planet heb.
kan je dan niet gewoon beter dit pakket van zonnet nemen ?? stuk goedkoper.. zelfde snelheden.. :)

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik ben sinds 4 jaar bij XS4ALL waarvan 1,5 jaar ADSL-basic.

Denk niet dat er veel verschil zit tussen ADSL via XS4ALL of Planet. Volgens de verschillende snelheidstesten op Internet is de snelheid vrijwel gelijk. De meeste storingen liggen bij de KPN en hebben meestal betrekking op één bepaalde telefooncentrale. Met de helpdesk heb ik geen ervaring, die heb ik nog nooit hoeven bellen.

XS4ALL heeft een newsserver (Newszilla) met een groot aantal groepen. Maar die heeft juist de laatste maanden veel last van storingen. Er is ook nog een gewone news.xs4all.nl zonder binairies en die werkt altijd goed.

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:23

cue

Ik zit ook te denken om over te stappen naar XS4all.

Puur omdat die ^&#)(^&*) van planet poort 25 hebben dicht gegooit, en er geen mogelijkheid is dat ze die open willen zetten.

XS4all is veel makkelijker in dat soort dingen.

Alleen inderdaad ook het probleem dat ik waarschijnlijk m'n adsl voor een lange tijd kwijt ben.

Daarbij komt dat hier de centrale al vol zit en in april pas weer nieuwe mensen worden aangesloten..

Kortom ik zit redelijk vast.... planet bevalt kwa verbinding prima maar dat poort 25 geneuzel hadden ze nooit moeten doen. Of i.i.g. aanbieden voor de mensen die dat wel willen dat ze 'm open zetten.

Edit: bedenk me nu of iemand hier weet of er iemand is bij planet die voor mij wel poort 25 open kan zetten. Of i.i.g. mee zeggeschap heeft en het in een vergadering kan gooien ofzo...

Denk dat veel mensen met die probleem zitten, ik wil ook best een contract ondertekenen dat ik aansprakelijk ben in geval van spam d.m.v. een open relay server ofzo. Maar op deze manier heb je geen keus...

[ Voor 25% gewijzigd door cue op 04-01-2003 13:37 ]

Pagina: 1