Overstappen van KPN naar BBned, hoe zit dat nu?

Pagina: 1
Acties:

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:03

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Hoi,

Na het forum hier te hebben doorgespit lees ik dat de OPTA allerlei nieuwe regels heeft ingevoerd mbt het overstappen van ADSL..

De ene heeft het dat het binnen enkele dagen klaar is, de ander zegt, minuten, de volgende weer weken.

Het zit zo, mijn Planet/KPN abbo loopt tot december 2003, ik wil dan overgaan naar BBned (weet nog niet welke provider).

Als er dus allemaal van die mooie regels/wetten zijn, hoe gaat het in de praktijk, duurt het alsnog 6 weken of ben je toch in 2 a 3 dagen over?

Ik heb nu ADSL Advanced van Planet, over een analoge lijn.

Welke tweaker kan nu duidelijk antwoord geven over hoe het nu zit óf mij vertellen bij welke organisaties ik moet zijn?

Bedankt! _/-\o_

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het duurt alsnog 6 weken. Zolang BBned of kpn niet officieel naar buiten brengen dat ze het ook daadwerkelijk snel doen (wat mogelijk is), duurt het gewoon nog 4 tot 8 weken ondanks wat de OPTA al een jaar roept.

Vanwaar dit topic eigenlijk? Welk nieuwsbericht heeft jou doen vermoeden dat de situatie nu ineens anders zou zijn?

[ Voor 31% gewijzigd door JvS op 09-09-2003 11:28 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
JvS schreef op 09 september 2003 @ 11:27:
Het duurt alsnog 6 weken. Zolang BBned of kpn niet officieel naar buiten brengen dat ze het ook daadwerkelijk snel doen (wat mogelijk is), duurt het gewoon nog 4 tot 8 weken ondanks wat de OPTA al een jaar roept.

Vanwaar dit topic eigenlijk? Welk nieuwsbericht heeft jou doen vermoeden dat de situatie nu ineens anders zou zijn?
nou, ik ben wezen zoeken hier in de search en kwam dit tegen:

MxStream opzeggen, en dan bij BBned aanmelden.

Daar stond dat in (topic uit 2002)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

aha, maar er zijn ook veel topics, waaronder deze van Juli dit jaar, waarin je kan vinden dat het helaas nog niet zo is:
[rml][ adsl] sneller switchen[/rml]

Pas als de kpn en de andere providers het ook daadwerkelijk geregeld hebben, kan je overstappen op een snelle manier. Waarom de OPTA niet met sancties gaat dreigen is me een beetje een raadsel. Ze doen veel dingen die echt belachelijk zijn bij de kpn (ja echt, het mag dan wel het grootste bedrijf zijn, ze stellen soms echt belachelijke dingen), waardoor ze hun geloofwaardigheid kwijtraken. En als er dan iets is wat wel belachelijk is (die 7 weken offline) en wat makkelijk te verhelpen is (waar ze alleen geen zin in hebben omdat er dan VEEL meer mensen overstappen), dan grijpt de OPTA niet in.

dom bedrijf

[ Voor 45% gewijzigd door JvS op 09-09-2003 11:34 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
dat is wel lekker bagger.....

Ik zit dus bij KPN en Planet, de meeste erge combo die je kan verzinnen, mijn god, hoe kom ik hier vanaf :(

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 21:08

DJT

Ik heb ook Planet en KPN.

KPN heb ik alleen voor ADSL. Heb nu een nieuwe lijn aan laten sluiten en op díe lijn Demon aangevraagd. Zodra dat werkt kan ik mijn 'oude' KPN aansluiting opzeggen. Enige dat dan rest is mijn abbo-geld voor Planet voor de komende drie maanden...en daar kom ik wel overheen.

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
DJT schreef op 09 September 2003 @ 17:00:
Ik heb ook Planet en KPN.

KPN heb ik alleen voor ADSL. Heb nu een nieuwe lijn aan laten sluiten en op díe lijn Demon aangevraagd. Zodra dat werkt kan ik mijn 'oude' KPN aansluiting opzeggen. Enige dat dan rest is mijn abbo-geld voor Planet voor de komende drie maanden...en daar kom ik wel overheen.
zet je toch de incasso stil?

• boots
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-05 17:32
Snow_King schreef op 09 september 2003 @ 19:54:
[...]

zet je toch de incasso stil?
dat kan hij wel doen, alleen is hij contractueel gezien verplicht nog 3 maanden te betalen voordat zijn contract afloopt. Dus als hij dat zou doen staan de deurwaarders binnenkort voor de deur.....
Pagina: 1