MxStream opzeggen, en dan bij BBned aanmelden.

Pagina: 1
Acties:

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:47

aKra

Intentionally left blank.

Topicstarter
Ik heb ook even gezocht in de search maar niks gevonden over dit specifieke topic.

Mijn vra(a)g(en).

Ik ben een niet echt trotse bezitter van MxStream, ik wil het opzeggen alleen zien mijn ouders er tegen op als ik geen ADSL meer heb tegen de hoge telefoonkosten (mwah, waren zo'n € 2000 p/2 maanden.). Alleen weet ik dat ik lang bezig ben met het opzeggen van MxStream omdat ze niet echt administratief al te snel zijn.

Hoe lang gaat dit zoiets duren? (Dus, afsluiten, en aansluiten van BBned.)

Is het ook mogelijk een nieuwe telefoonlijn aan te vragen (Budget ofzo) en die dan om te zetten naar BBned ADSL en de spraakdiensten op te heffen? En/of de spraakdiensten dan maar voor 'n jaar houden?

Met dank!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 12:59

FastBunny

Give it the Works !

Niet teveel internetten :+

Maar ja het opzeggen kost geloof ik geld. Opnieuw aanvragen ook geld. En als je ISDN hebt en een Alcatel ISDN modem moet je ook nog eens een nieuw modem kopen :/ Dure geintje. Is het al dat geld waard? Je bent al snel 450€ kwijt aan het overzetten, als je ISDN Alcatel modem van MxStrem hebt dan :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:26
Budget telefoon kan zoiezo niet, daar kan geen enkele ADSL over heen...
T zal al met al wel een weekje of 8 duren denk ik....

Everytime I suffer I become a better man because of it

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

€2000 per 2 maanden??? 8)7 dat is wel HEEL veel. :) Maar idd het zal wel even duren dat overzetten.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Garrett
  • Laatst online: 16-05 22:33

Garrett

Watercooler

Idd... kan ie beter eerst BBned aanvragen en als dat 'binnen' is dan MxStream gaan opzeggen, zit je iig niet zonder ADSL :)

Die extra maand/maanden die je dan nog MxStream hebt wegen niet op tegen 2000 euro in 2 maanden telefoontikken :D

I love watercooling

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:49

PD2JK

ouwe meuk is leuk

2000€? ik geloof je niet :/ Pics!

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Garrett schreef op 29 oktober 2002 @ 17:42:
Idd... kan ie beter eerst BBned aanvragen en als dat 'binnen' is dan MxStream gaan opzeggen, zit je iig niet zonder ADSL :)

Die extra maand/maanden die je dan nog MxStream hebt wegen niet op tegen 2000 euro in 2 maanden telefoontikken :D
Zeg kerelvent. Dat kan dus niet aangezien er geen 2 aanbieders op 1 lijn zitten.

Je kan het beste eerst KPN op gaan zeggen. Zodra de bevestiging er is bbned aanvragen. Dan gaat het volgens mij lekker snel. :)

• aKra

aKra

Topicstarter
Het probleem is, je kan pas BBned aanvragen als KPN ADSL er al af is, en dan moet je nog eens wachten op de aanvraag van BBned.

En die € 2000 per 2 maanden gaat makkelijk, ik had bijna 24/7 ISDN aanstaan, en vaak nog eens op de andere lijn bellen met vrienden in het buitenland...

Maar, het gaat me om de snelheid, ik vind namelijk 15**/256 net iets te weinig voor ADSL van KPN... Voor hetgeen dat je betaald al zeker :r

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-05 15:14

IvoB

Prutst er rustig op los

een extra analoge lijn dan maar... Volgens de Opta mag KPN geen jaarabonnement verkopen als je ADSL van derden neemt.
Verder moet KPN de lijn per 1 november soepeler (dwz dezelfde da) overzetten naar een andere telco (bv. BBned)

• aKra

aKra

Topicstarter
dwz dezelfde da?

Diezelfde dag meteen overzetten?

Dus als ik een abo neem mag ik geen BBned ADSL erop nemen?

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Voor het op de zelfde dag overzetten zou ik even gaan zoeken in nl.internet.dsl, keyword "Telco-Telco migratie". Ik heb geen zin om het hele verhaal hier weer neer te gaan zetten.

• aKra

aKra

Topicstarter
Even voor anderen:
Volgens een brief [1] van de OPTA dienen de in Nederland opererende
telco's per 1 november de telco-telco migratie verbeterd te hebben.

'"Telco-Telco migratie houdt in, dat een geheel of gedeeltelijk
onbundelde lijn van de ene (latende) Telco (hierna Telco 1) naar de
andere (ontvangende) Telco (hierna Telco 2) wordt omgezet".

Fysiek gaat het daarbij om het verwijderen van een kruisdraad aan de
horizontale zijde van de hoofdverdeler, corresponderend met de SIP-stift
van Telco 1 om deze vervolgens onmiddelijk te bevestigen aan de
corresponderende SIP-stift van Telco 2. Met deze werkwijze is voor de
eindgebruiker een minimale "downtime" gewaarborgd.'

Volgens de huidige procedures wordt bij een overstap van Telco 1 naar
Telco 2 eerst de lijn naar Telco 1 gesloopt, nadat deze sloop
administratief is verwerkt kan Telco 2 een porteringsaanvraag indienen
die dan enige tijd later uitgevoerd zal worden. Al met al leidt dit in
het geval van een overstap van bijvoorbeeld ADSL van KPN naar BBned tot
een onderbreking in de ADSL dienstverlening van minimaal enkele weken.
Als de kruisdraad echter *onmiddelijk* naar Telco 2 wordt geporteerd zal
de downtime eerder in de orde grootte van enkele minuten liggen [2].

De marktpartijen hadden in principe al overeenstemming over een
procedure voor Telco-Telco migratie, maar de OPTA zegt nu:
'Echter, het college acht het niet opportuun dat dit officiële proces te
lang op zich laat wachten en is dan ook van oordeel dat het migratie
proces per 1 november a.s. geïmplementeerd dient te zijn'. Desnoods via
een workaround als nog niet alle systemen/procedures zijn uitgewerkt.

Momenteel is de downtime een groot bezwaar tegen het overstappen van de
ene telco naar de andere voor de levering van xDSL diensten. Met een
procedure voor Telco-Telco migratie waarbij de kruisdraad *onmiddelijk*
op de SIP-stift van Telco 2 wordt bevestigd, valt dus een groot bezwaar
tegen verhuizen van de ene telco naar de andere weg. Het valt dan ook te
verwachten dat overstappen naar een andere DSL aanbieder nu voor meer
mensen aantrekkelijk wordt in het geval van een plotselinge grote
prijsstijging ofzo :)

[1] OPTA/IBT/2002/203275
[2] plus eventueel benodigde tijd voor de provisioning

• aKra

aKra

Topicstarter
Hmmm... Zoals ik ook de reply's lees kan het dus zijn dat ik binnen enkele dagen op BBned kan zitten, dus niet meteen binnen een minuut... Omdat BBned de hardware moet bouwen ofzo, begrijp ik in die thread @ newsserver...

Dus inprincipe niet 2 maanden maar kan dus binnen een week gedaan zijn, ik ga eens Cistron bellen als ik tijd heb.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ja en ga eens effe niet de die hard nerd uithangen en ga effe een paar dagen wat anders doen, SP gaming bijvoorbeeld :)

Verwijderd

Ik dacht iets van 3 weken. Oftewel plannen tijdens je vakantie naar Spanje ofzo.

• DJSmiley
  • Laatst online: 15:20
volgens mij sluit je MXStream af voor een periode van een jaar.... als je binnen dat jaar zit, moet je dus doorbetalen.....
Min. contractduur is 1 jaar

moet je ff kijken bij je ISP, ik weet t niet zeker.

Edit: ja dus
Artikel 18: Duur van de overeenkomst

De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd en heeft een minimumduur van een jaar te rekenen vanaf de datum dat ADSL van KPN Telecom bedrijfsklaar aan de Contractant ter beschikking is gesteld.

De Overeenkomst kan tegen en na het verstrijken van de minimumduur schriftelijk met inachtneming van een opzegtermijn van één maand door de Contractant worden opgezegd.
Vanaf de MXStream site, bij algemene voorwaarden.

Maw: 1e jaar MOET je gewoon doorbetalen, daarna opzegtermijn van 1 jaar

• aKra

aKra

Topicstarter
Kijk, ik heb hem December de 10de opgeleverd gekregen vorig jaar...

Nu wil ik hem zo'n beetje de 10de van November opzeggen, maar ik hoop dan dat ik naar BBned (andere telco) kan overstappen zonder dat ik weken zonder ADSL zit.

Aangezien dat ik vaak voor m'n eigen bedrijf en voor me werk me e-mail moet checken etc. en m'n ouders geen zin hebben in een al te hoge telefoonrekening.

Verwijderd

Maw: 1e jaar MOET je gewoon doorbetalen, daarna opzegtermijn van 1 jaar
Volgens mij : daarna opzegtermijn van 1 MAAND

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:17
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 10:18:
[...]

Volgens mij : daarna opzegtermijn van 1 MAAND
Klopt, na 1 jaar kan je MxStream per maand opzeggen. Ze sluiten je trouwens wel snel af. Ik had per 1 november opgezegd maar op 14 oktober had ik geen verbinding meer :(

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• FastBunny
  • Laatst online: 13-05 12:59

FastBunny

Give it the Works !

Jeroen Blom schreef op 30 oktober 2002 @ 10:23:
[...]

Klopt, na 1 jaar kan je MxStream per maand opzeggen. Ze sluiten je trouwens wel snel af. Ik had per 1 november opgezegd maar op 14 oktober had ik geen verbinding meer :(
Dat lijkt me niet echt de bedoeling. Per 1 november is niet op 14 oktober :/
Even bellen ofzo :?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Jeroen Blom
FastBunny schreef op 30 oktober 2002 @ 10:24:
[...]

Dat lijkt me niet echt de bedoeling. Per 1 november is niet op 14 oktober :/
Even bellen ofzo :?
Is al in volle gang. Heb netjes een brief gestuurd dat ik het er niets mee eens was. En mijn abonnement maar tot 14 oktober betaal en de afsluitkosten voor de KPN zijn omdat zij zich niet aan de afspraak hebben gehouden.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• aKra

aKra

Topicstarter
Zijn er dan ook nog eens afsluitkosten :?

En, maar is het dus nou mogelijk dat ik een minimale downtime heb?

Verwijderd

eeehm hoeveel kost bbned dan ? een url graag misschien wil ik ook wel overstappen

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 11:16:
eeehm hoeveel kost bbned dan ? een url graag misschien wil ik ook wel overstappen
http://www.tweakdsl.nl/ ;)

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

€ 2000 per maand???? je leeft nog??? je woont nog thuis??? je bent niet onterfd???

Be-lach-elijk!!! :(

Ik zou je gisteren nog het huis uit trappen!!....Verder lekker offtopic maar ik moet het even kwijt

• RvE
  • Laatst online: 12-05 09:55

RvE

Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 11:16:
http://www.tweakdsl.nl :Y)

Everywhere you go you always take the weather with you

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:31
Ach ja, je hebt gewone kinderen en verwende kinderen.

Verwijderd

Ik weet niet bij welke ISP je zit maar bij XS4ALL kan je tegenwoordig de dienst "Power ADSL" krijgen. Met een downstream van 8Mbit/sec lijkt het me wel genoeg? Ik weet echter niet of het makkelijker is om van ISP te switchen dan van kabelboer.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 11:53:
€ 2000 per maand???? je leeft nog??? je woont nog thuis??? je bent niet onterfd???

Be-lach-elijk!!! :(

Ik zou je gisteren nog het huis uit trappen!!....Verder lekker offtopic maar ik moet het even kwijt
Ik wilde net zeggen, daarbij heeft hij ook nog contact met buitelandse vrienden. Maar vind het luttele bedrag van mxstream teveel voor de diensten die ze leveren.

De jeugd van tegenwoordig....

• Jeroen Blom
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 12:04:
Ik weet niet bij welke ISP je zit maar bij XS4ALL kan je tegenwoordig de dienst "Power ADSL" krijgen. Met een downstream van 8Mbit/sec lijkt het me wel genoeg? Ik weet echter niet of het makkelijker is om van ISP te switchen dan van kabelboer.
Bij Xs4all mogen maar een beperkt aantal personen per maand op Power ADSL en er is zeer veel vraag. Dus kan je beter op zoek gaan naar andere providers, kijk eens op de site van BBned voor een overzicht.

• aKra

aKra

Topicstarter
Ik weet allang waar ik naartoe wil (Cistron).

En ik hou niet zo heel erg van flames, ik heb m'n werk/bedrijf op Internet dus ik moet vaak 24/7 online blijven, en daarbij ook nog eens dat ik inderdaad aardige ouders heb die het wel willen betalen... Maar dat was ook op zekere hoogte hoor, want me ouders willen geen Power ADSL van XS4ALL hebben omdat het te duur is...

Mijn vraag is compleet anders dan de antwoorden want ik krijg antwoorden over mijn provider, terwijl ik antwoorden wil hebben over hoe lang ik maximaal m'n verbinding kwijt ben.

Omdat me ouders niet bereid zijn € **** te betalen p/maand.

• Jeroen Blom
aKra schreef op 30 oktober 2002 @ 14:54:
Ik weet allang waar ik naartoe wil (Cistron).
Mijn vraag is compleet anders dan de antwoorden want ik krijg antwoorden over mijn provider, terwijl ik antwoorden wil hebben over hoe lang ik maximaal m'n verbinding kwijt ben.
Er zijn ook andere personen die in dit draadje vragen stellen hoor.

Hoelang het duurt is niet te zeggen verschilt per persoon, provider en eventueel of er nog plaats is in de wijkcentrale. Je zal van geeneen partij een precieze tijdsduur krijgen. Ga maar van een maand of twee uit, zit je bijna altijd goed.
aKra schreef op 29 oktober 2002 @ 17:31:
Is het ook mogelijk een nieuwe telefoonlijn aan te vragen (Budget ofzo) en die dan om te zetten naar BBned ADSL en de spraakdiensten op te heffen? En/of de spraakdiensten dan maar voor 'n jaar houden?
Er kan maar ADSL abonnement per adres worden afgesloten. Is volgens mij een KPN regel en geen technische. Spraakdienst kan je opzeggen en je ADSL verbinding behouden, als je dat durft.

Je hebt een basis abonnement nodig voor MxStream kan je alleen tijdens die periode al terugzetten naar budget. De administratieve systemen zijn gescheiden en merkt de KPN dus niet.

• aKra

aKra

Topicstarter
Ja, maar ik lees dus zo'n docu van de OPTA waar ze moeten omzetten in een paar minuten etc.

Hoe zit dat dan?

Verwijderd

aKra schreef op 30 oktober 2002 @ 15:38:
Ja, maar ik lees dus zo'n docu van de OPTA waar ze moeten omzetten in een paar minuten etc.

Hoe zit dat dan?
Je veroordeeld de zgn "flames" maar je toon in vraagstelling is nou niet echt uitnodigend om jou te helpen. Ja alweer offtopic, maar je klinkt echt als een verwend nest.

Dit is een forum geen helpdesk waar je voor betaalt hebt....Hou daar rekening mee.

Heb je hier al gekeken??? http://www.adslmetacrawler.nl/

• Jeroen Blom

Hoe zit dat dan?
Bel de Opta, weet je het gelijk.

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Dat moeten ze inderdaad. Alleen is het nog niet duidelijk of het allemaal gaat lukken. Je moet maar eens met Cistron gaan bellen, als er een partij is die het lukt dan is het Cistron wel, want zij hebben veruit de meeste toegang toe en kennis van de systemen van BBned van de verschillende BBned ISP's.

Ik zou er overigens niet op rekenen dat dit per 1 november gaat lukken, maar ergens een maandje later heb je een redelijke kans dat het slechts een half uurtje downtime kost. Maar nogmaals, mail met adsl@cistron.nl zij weten wel waar je het over hebt en kunnen je waarschijnlijk meer vertellen.

• aKra

aKra

Topicstarter
Ik heb Cistron gebeld en die gaan het nu uitzoeken...

• aKra

aKra

Topicstarter
Ik heb Cistron gebeld, maar ze zeggen dat het nog niet mogelijk is, alleen als je een analoge lijn ernaast hebt om daar op te zetten en dat je dan MxStream opzegt terwijl je al je aansluiting van BBned hebt, dus niet echt wat ik bedoel :(

XS4ALL is hoger gaan uitzoeken bij de telecomproviders, dus verwacht daar een beter antwoord.

Pagina: 1