Hier dan wat commentaar over m'n Tokina 28-70/2.8
Erg fijne lens, mooie bouwkwaliteit, degelijk. Focussnelheid lijkt mij in orde voor zo'n forse lens, (wat een torque!!) ik ben nog geen situatie tegengekomen dat ik dacht, traaaaag. Scherpte is prima, zeker als je met photoshop toch aan het nabewerken gaat.
Er is wat purple fringing te zien, maar alleen als je op 100% de 6 megapixel gaat bekijken, in het dagelijks gebruik zul je er geen last van hebben.
Nadeeltje, er zit een 77mm lensdraad op dus dat betekent dure filters
Goed, je mist wat tele maar ik kan er mee leven (een 28-105 /2.8 is voor mij onbetaalbaar

)
Prima lens voor die €277 die ik er voor heb betaald.
En inderdaad je moet rechtsom draaien om naar tele te gaan, maar dat maakt mij verder geen hol uit.
Als ik m'n camera en lensen wat meer door heb (ik heb de spulletjes pas een dag

) zal ik wel eens een uitgebreidere test doen, maar ik heb nog nog zoveel te ontdekken en te doen dat ik daar nu geen tijd aan wil besteden.
Als ik nog zin heb om buiten te spelen zal ik vannacht nog wat buitenopnames maken.
#1 - Locale kroeg
#2 - Rabotoren, moet nog eens vragen of ik helemaal boven wat foto's mag maken
#3 - Random straatbeeld in Zaandam
#4 - Snoep

Info staat in de Exif

Oja mocht je de orginele 6 megapixel willen zien, mail me dan even.
@Shook:
offtopic:
Dus jij had me gemailed.. Ik had je dus ook al terug gemailed, maar ik keek net even in m'n mailserver en zag dat mijn berichtje aan jou in de failures folder staat van uitgaande mail.. Kennelijk is er iets fout gegaan
Bij deze dan je antwoord

[
Voor 37% gewijzigd door
Verwijderd op 25-01-2005 23:05
]