Ieder z'n lenzen.Azrael schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 17:21:
[...]
Ja precies, ik formuleerde het net zoals jij
Ik vind dat dus onzin
Telelenzen zijn onmisbaar om bepaalde elementen in het landschap te kunnen isoleren. Daarnaast kan je door de compressie dingen op voor- en achtergrond dichtbij elkaar zetten.
Ook voor veel andere toepassingen zijn telelenzen zeer nuttig door de kleine kijkhoek, waardoor je makkelijk een rustige achtergrond kunt creëren.
Je zou zelfs kunnen stellen dat het gebruik van groothoeklenzen voor landschap saai is. Daar ben ik het niet mee eens, maar als je je serieus met landschapjes bezig houdt zou ik toch zeker verder kijken dan je groothoek lang is
Maargoed, het is goed mogelijk dat jij telelenzen niet prettig vindt werken voor landschappen, dat respecteer ik
Ik gebruik telelenzen overigens ook veel voor panorama's, daar zijn ze zeer geschikt voor.
je begrijpt wel dat ik nu dus nooit van m'n leven meer een telelens kan kopen aangezien ik daar veel te trots voor ben

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world