Toon posts:

centraal objectieven-topic

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 7.228 views sinds 30-01-2008

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:08

YellowCube

Wait...what?

Azrael schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 17:21:
[...]

Ja precies, ik formuleerde het net zoals jij ;)
Ik vind dat dus onzin ;)
Telelenzen zijn onmisbaar om bepaalde elementen in het landschap te kunnen isoleren. Daarnaast kan je door de compressie dingen op voor- en achtergrond dichtbij elkaar zetten.
Ook voor veel andere toepassingen zijn telelenzen zeer nuttig door de kleine kijkhoek, waardoor je makkelijk een rustige achtergrond kunt creëren.

Je zou zelfs kunnen stellen dat het gebruik van groothoeklenzen voor landschap saai is. Daar ben ik het niet mee eens, maar als je je serieus met landschapjes bezig houdt zou ik toch zeker verder kijken dan je groothoek lang is :P
Maargoed, het is goed mogelijk dat jij telelenzen niet prettig vindt werken voor landschappen, dat respecteer ik ;)
Ik gebruik telelenzen overigens ook veel voor panorama's, daar zijn ze zeer geschikt voor.
Ieder z'n lenzen.
je begrijpt wel dat ik nu dus nooit van m'n leven meer een telelens kan kopen aangezien ik daar veel te trots voor ben ;(

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Waar heb je die voor 300 vandaan gehaald? De mijne was nieuw voor 409 inclusief verzending, bij Crown.

Ow, en het gewicht is 1.245 gram, volgens de site van Sigma. Zover ik heb gevoeld, klopt dat wel. Ik kan heet straks even nawegen als het precies moet.

Ik heb de goedkoopste monopod die Crown had; een Canon Monopod 100. Hij is even dik, even groot en even sterk als de goedkoopste Manfrotto. Verschil: de Manfrotto heeft geen balhoofd, dat kun je dus zelf bepalen, waar de Canon een klein, maar effectief en stevig kopje heeft (dat dus vast zit op de monopod). De Canon kost 49 euro bij Crown, de Manfrotto 59, maar daar moet je dan nog minstens 39 euro voor een van de kleinste metalen balhoofden bijrekenen. (Goedkoperen zijn vaak van plastic, en dat wil je niet.)

Ik maak dadelijk wel een foto van de Sigma 135-400 en de monopod.

Edit: Ik weet zeker dat je 300D+Grip+2x accu niet 1250 gram is, want mijn 10D, die toch een stukje groter en zwaarder is dan de 300D, weegt samen met de BG-ED3+2x accu zelf 1.250 gram. De complete constructie, camera+grip+accu's+135-400 weegt 2.500 gram, en dat kan de Canon monopod 100 *gemakkelijk* aan, ook met zijn kleine balhoofd. Dat balhoofd is volgens mij van gegalvaniseerd roestvrij staal.

[Voor 20% gewijzigd door Katsunami op 24-03-2005 19:45]

• -Daniël-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-07-2019

-Daniël-

session_start();

Katsunami schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 19:40:
Waar heb je die voor 300 vandaan gehaald? De mijne was nieuw voor 409 inclusief verzending, bij Crown.

Ow, en het gewicht is 1.245 gram, volgens de site van Sigma. Zover ik heb gevoeld, klopt dat wel. Ik kan heet straks even nawegen als het precies moet.

Ik heb de goedkoopste monopod die Crown had; een Canon Monopod 100. Hij is even dik, even groot en even sterk als de goedkoopste Manfrotto. Verschil: de Manfrotto heeft geen balhoofd, dat kun je dus zelf bepalen, waar de Canon een klein, maar effectief en stevig kopje heeft (dat dus vast zit op de monopod). De Canon kost 49 euro bij Crown, de Manfrotto 59, maar daar moet je dan nog minstens 39 euro voor een van de kleinste metalen balhoofden bijrekenen. (Goedkoperen zijn vaak van plastic, en dat wil je niet.)

Ik maak dadelijk wel een foto van de Sigma 135-400 en de monopod.

Edit: Ik weet zeker dat je 300D+Grip+2x accu niet 1250 gram is, want mijn 10D, die toch een stukje groter en zwaarder is dan de 300D, weegt samen met de BG-ED3+2x accu zelf 1.250 gram. De complete constructie, camera+grip+accu's+135-400 weegt 2.500 gram, en dat kan de Canon monopod 100 *gemakkelijk* aan, ook met zijn kleine balhoofd. Dat balhoofd is volgens mij van gegalvaniseerd roestvrij staal.
Was 1160g met 1 accu, 1 accu is 70 gram dus 1160+70=1230 gram?

Iig, ik zat te denken aan de Manfrotto 681B 50 euro bij Konijn/Kamera-Express :).

Edit: Je hebt wel gelijk, deze heeft geen ballhead. Toch maar even naar de Canon kijken dan :) Oja, de 135-400 heb ik voor 300 euro 2e hands gekocht, nog geen jaar oud, incl. doos en bon :).

[Voor 8% gewijzigd door -Daniël- op 24-03-2005 20:27]

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Dat is dus de goedkoopste Manfrotto waar ik het over had. Die zit tussen de 50 en 60 euro. (Er is zelfs een nog goedkopere van 35 euro, heb ik gezien, maar die lijkt een stukje korter, en wat slapper te zijn. Die heeft ook geen ingebouwd balhoofd.)

[Voor 12% gewijzigd door Katsunami op 24-03-2005 20:48]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:17

Remy

Moderator General Chat

I usually get 100% accuracy

LinkedIn
Twitter

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee