Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote MyADSL-topic - Ervaringen & discussie

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste
Acties:
  • 2.968 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• meanie
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 06-03-2004
quote:
Wazzup! schreef op 16 februari 2004 @ 01:34:
Donderdag 12 februari kreeg ik da pc en modum binnen. Pctje opgestart en werkte gewoon goed. En dan is het eerste waar mijn oog opvalt op het bureaublad een snelkoppeling van "Word nu lid van Tiscali". :o Kweet niet lekker droog wel volgens mij had ik net een adsl abonnement bij myadsl afgesloten magoed. O-)
De FSB van die mycom pc stond trouwens op 100mhz dus dat was ff jumpertjes verzetten. Voor de rest doet het pctje het flex hoor gelukkig geen DOA. :)
Ik heb geen geluid uit 4 boxen >rear front, jij wel? mocht je die onboard met 4 boxen gebruikt, 2 front 2 rear.

• Wazzup!
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 09-12 23:01
quote:
meanie schreef op 16 februari 2004 @ 01:37:
[...]

Ik heb geen geluid uit 4 boxen >rear front, jij wel? mocht je die onboard met 4 boxen gebruikt, 2 front 2 rear.
Ik zou het niet weten of dat werkt ik gebruik de geluidskaart niet maar je kan wel proberen om in SOUNDMAX je Luidsprekerinstelling Layout: op Quad-luidsprekers te zetten.

Start --> Configuratiescherm --> SoundMAX
en dan even opnieuw opstarten

• Dante
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 11-01-2016

Dante

MURPHY'S LAW is everyone

oke ik heb nog niks binnen...
maar ga er eens vanuit dat een niet tweaker denkt: dit is toch wel aardig ik doe adsl van mycom.....als hij het niet treft loopt hij/zij toch tegen een groot aantal vervelende zaken op ( zie boven)
ik wacht af
:7

wie veel zegt heeft veel te verantwoorden

• Bastjean
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 11-11 15:14
7 januari besteld, 6 febr. lijn opgeleverd, 7 febr. PC geleverd.

Ik heb zelf een hypermodern linksys modem besteld. Dit is een zogenaamde all in one, router, modem, wireless 54g.

Model: Linksys WAG54g :9~ Spannend dus of alles zou werken.

De splitter heb ik nooit gebruikt. (blijkt op de een of andere manier totaal overbodig bij mij)

Na het aansluiten van alle kabels en het aanzetten van de compu, was ik binnen 5 minuten online. Hulde voor windows XP die alles direct herkend. Ik hoefde niet eens het linksys modem speciaal te configureren.

Ik wil overigens een groot compliment maken richting Mycom. _/-\o_ Een fantastische actie, een prima pc, een keurige handleiding voor de PC. Ik kan mij voorstellen dat een iets minder ervaren persoon graag zaken doet met Mycom. Die paar euro meerprijs ten opzichte van de losse componenten kan absoluut uit als de pc wordt geassembleerd en voorzien wordt van ondersteuning en handleidingen.
:)

Bastjean

• SYQ
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
ik heb zo'n sweex adslmodem en moet nu de config handmatig instellen. voorzover ik weet is myadsl toch via BBNED ?? iemand die dit kan bevestigen??

• JJapie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21:12
quote:
SYQ schreef op 16 februari 2004 @ 17:23:
ik heb zo'n sweex adslmodem en moet nu de config handmatig instellen. voorzover ik weet is myadsl toch via BBNED ?? iemand die dit kan bevestigen??
Klopt, staat ook op hun site :)

Bij ons zijn de spullen vandaag ook geleverd.. Straks ff installeren :9

• DaCootMeister
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21-10-2014
Dit wil ik zo ff naar de HD van Cambrium/MyADSL gaan sturen, met daarnaast gelijk de vraag of anderen dit ook hebben ervaren:

Geachte helpdesk,

Sinds vorige week donderdag is mijn MyGiga verbinding actief. De eerste
resultaten waren zeer goed, hoge downloadsnelheid van 700 KB/sec. Echter na
een weekend afwezig te zijn geweest wil ik vandaag eea downloaden, en ik zie
tot mijn verbazing dat mijn snelheid wordt geknepen op 350 KB/sec.

Graag zou ik van u willen weten waarom dit is. Vanzelfsprekend is er aan de
configuratie van mijn PC niets gewijzigd.

Check da Specz

• Nokiatonez
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 28-02-2011
quote:
DaCootMeister schreef op 16 februari 2004 @ 20:09:
Dit wil ik zo ff naar de HD van Cambrium/MyADSL gaan sturen, met daarnaast gelijk de vraag of anderen dit ook hebben ervaren:

Geachte helpdesk,

precies hetzelfde probleem hier!
in het begin toen ik alles aan had gesloten liep ie mooi een paar uurtjes rond de 800kb/s nu haal ik amper 600

MBPADCZ

• Jan Jaap
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:08
quote:
SYQ schreef op 16 februari 2004 @ 17:23:
Ja, maar let op:
De VCI/VPI-waarden staan verkeerd om in het MyCom-boekje, en volgens mij ook in de Sweex-handleiding die je ergens op internet kunt vinden.
Mocht het dus niet werken, dan moet je ff de 0 en de 35 omwisselen.

• DaCootMeister
quote:
Super__Nerd schreef op 16 februari 2004 @ 21:07:
[...]
Ja, maar let op:
De VCI/VPI-waarden staan verkeerd om in het MyCom-boekje, en volgens mij ook in de Sweex-handleiding die je ergens op internet kunt vinden.
Jaha, maar da´s nou net het leuke. Ik heb een Asus 6000EV ADSL modem waar geen drol aan in te stellen valt. Alles is autodetect.
Gelukkig heb ik van m´n werk nog een E-Tech DSL Router waar een webinterface in zit. Ik zag dat door line errors m´n speed was gehalveerd! :(
Echter na een modem reset zag alles er weer normaal uit en heb ik zojuist een 100 Meg testfile ftp.cambrium.nl/test/100mb.bin naar binnen geslurpt in 4 minuutjes met een average throughput van 823KB/s. :)
http://home.kabelfoon.nl/~mrombout/823.JPG

Check da Specz

• Dre
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Ik heb een A7V8X-MX moederbord gekregen. In de handleiding staan fsb's mogelijk van 100/133/166.
Op het moederbord zelf staat (tussen het geheugen en de nb in) de mogelijkheid om een fsb van 200 in te stellen, iemand ervaring mee ?

Is er iemand die de computer al uitgekregen heeft :+ en probleemloos opstarte. (de stroom moet 10 seconden of langer van de voeding af, zie meer info @ vorige posts

• Sjaak2000
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19-08-2008

Sjaak2000

BMW M3

quote:
awaarle schreef op 16 februari 2004 @ 22:01:
Ik heb een A7V8X-MX moederbord gekregen. In de handleiding staan fsb's mogelijk van 100/133/166.
Op het moederbord zelf staat (tussen het geheugen en de nb in) de mogelijkheid om een fsb van 200 in te stellen, iemand ervaring mee ?

Is er iemand die de computer al uitgekregen heeft :+ en probleemloos opstarte. (de stroom moet 10 seconden of langer van de voeding af, zie meer info @ vorige posts
Is het ook normaal dat als je hem uitzet, het lampje van het toetsenbord en het het lampje (led) van de optische muis blijft branden?

Vind het maar vaag :?

• SYQ
  • Niet online
quote:
Super__Nerd schreef op 16 februari 2004 @ 21:07:
[...]

Ja, maar let op:
heb het na lang instellen toch werkend gekregen, gewoon zoals de sweex adsl config pdfje te vinden op hun site. alleen nat op dyamisch napt gelaten

nu nog pc RMA sturen :)

• Pascal Saul
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 10-12 19:06
quote:
Sjaak2000 schreef op 17 februari 2004 @ 00:00:
[...]

Is het ook normaal dat als je hem uitzet, het lampje van het toetsenbord en het het lampje (led) van de optische muis blijft branden?

Vind het maar vaag :?
Ja geen problemen. Je kan inderdaad lampje aan en uit zetten voor de functietoetsen, deze kunnen dienen als een hotkey voor iets :P
Mocht je de pc aanzetten en meteen daarna een restart doen dan moet je in bios eens bij POWER de AC Loss Auto Restart uitzetten :)

• Dre
  • Niet online
quote:
DarkRider schreef op 17 februari 2004 @ 09:15:
[...]

Ja geen problemen. Je kan inderdaad lampje aan en uit zetten voor de functietoetsen, deze kunnen dienen als een hotkey voor iets :P
Mocht je de pc aanzetten en meteen daarna een restart doen dan moet je in bios eens bij POWER de AC Loss Auto Restart uitzetten :)
Ik moet telkens die functie toets indrukken, erg irri.

Dat AC Loss Auto Restart waar jij het over hebt houd in dat warneer de stroom eraf gehaald wordt -zonder dat je in windows keurig afgesloten hebt- de computer opnieuw opstart (met name voor server e.d handig).

Het probleem wat ik heb is dat warneer ik de pc aan het stopcontact plug, mobo led gaat branden. En ik druk gewoon op de aan/ uit knop van de kast start ie keurig op.....totdat ik 1 seconde wacht en de computer uitgaat (hd/ fan/ alles krijgt geen stroom meer.....en 0,5 seconde later start de computer normaal op.

Als ik vanuit windows de computer uit zet, en ik haal niet de stekker uit de voeding/ mobo start de computer normaal op zoals het hoort.

Om 10 seconden lang de computer te resetten na dat de computer voedings loos is geweest. (Dus de voeding denk niet van "ahh die hardeschijf houd het opspinnen laten we na 1 seconden afsluiten en 0,5 seconden later weer opstarten"

Ik zal vanavond proberen met een andere (geen onboard) videokaart proberen te booten. Het beeldscherm gaat ook niet even aan (bij de 1e boot)

Andere voeding heb ik al geprobeert

• meanie
quote:
awaarle schreef op 17 februari 2004 @ 18:59:
[...]

Het probleem wat ik heb is dat warneer ik de pc aan het stopcontact plug, mobo led gaat branden. En ik druk gewoon op de aan/ uit knop van de kast start ie keurig op.....totdat ik 1 seconde wacht en de computer uitgaat (hd/ fan/ alles krijgt geen stroom meer.....en 0,5 seconde later start de computer normaal op.
Heb hetzelfde maar maak me niet echt druk om, mocht je weten hoe t op te lossen is, let me know.

• Pascal Saul
quote:
meanie schreef op 17 februari 2004 @ 19:21:
[...]

Heb hetzelfde maar maak me niet echt druk om, mocht je weten hoe t op te lossen is, let me know.
Ja ik had dat 1 seconde gedoe ook.. vandaar ik die ac restart maar uit heb gezet... daarna had ik het neit meer..

• meanie
Hoeveel RPM is die hd ? startpost stond 5400 RPM maar die was er niet zeker van.

• Mister I
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=XPS1330=-

quote:
Mister I schreef op 13 februari 2004 @ 23:13:
Ik heb dus op dit moment een edimax router, en wil die dus ook gebruiken voor mijn adsl. Welke optie moet ik dan dalijk kiezen als ik het heb. Ik kan kiezen uit het volgende:

Niemand?

Mister I wijzigde deze reactie 19-02-2004 22:46 (9%)

• Senser
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 18:56
quote:
Ik hoefde bij m'n Cisco router verder helemaal niets op te geven, alleen dat de internet interface een IP address via DHCP moet krijgen. Dat is alles. Gok dat de optie 'Cable modem' wel gaat werken.

Heb overigens vandaag van de MyADSL helpdesk gehoord dat ze in de toekomst waarschijnlijk wel met static IP addresses gaan werken. :)
Een datum kunnen ze nog niet geven overigens..

• Mister I
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=XPS1330=-

quote:
Senser schreef op 19 februari 2004 @ 23:31:
[...]

Ik hoefde bij m'n Cisco router verder helemaal niets op te geven, alleen dat de internet interface een IP address via DHCP moet krijgen. Dat is alles. Gok dat de optie 'Cable modem' wel gaat werken.

Heb overigens vandaag van de MyADSL helpdesk gehoord dat ze in de toekomst waarschijnlijk wel met static IP addresses gaan werken. :)
Een datum kunnen ze nog niet geven overigens..
Ok. Nou als het goed is heb ik eindelijk volgende week me spullen binnen. Me lijn is al sinds 8 febrari opgeleverd en dan probeer ik wel wat.

• he3763
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Paar vraagjes over de PC:

Ik heb vrijdag mijn gratis PC gekregen en ik wilde even weten van de andere gelukkige ontvangers of het normaal is dat de front USB en Sound aansluitingen (achter het klepje) niet aangesloten zijn, sterker nog er gaapt een gat achter het klepje. Hadden jullie dat ook?

Verder vond ik het vreemd dat ik er een soort hippe 300W A-Open voeding met kleuren ledjes en regelbare ventilator in heb zitten (beetje vreemd voor een dichte kast) maar wel grappige kleurtjes uit het ventilator gat.

Tenslotte is het mij op geen enkele manier gelukt om er geluid uit te krijgen. Ik ben niet echt onhandig, maar ik kom er toch niet uit zelfs met herinstallatie, alle drivers opnieuw erop, alle instellingen doorgelopen, maar geen geluid op de uitgang van het MB. De microfooningang schijnt wel te werken (ik krijg beeld bij de signaal test in XP (soort metertje dat uitslaat), (en ook bij de uitgang overigens) maar geen signaal eruit dus. Ik hoop niet dat dit een HW probleem is.

Maar goed, suggesties?

Jan

• pinodambini
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 12-12 07:47

pinodambini

Dr. Z. Vago

Misschien domme vraag, maar heb je ook al in het bios gekeken of daar het onboard geluid niet uitgeschakeld staat?

• he3763
  • Niet online
Ja inderdaad wel naar gekeken, je hebt alleen de mogelijkheid auto of off en deze staat op auto. Ik denk ook dat als hij in de bios disabled zou zijn dat de microfoon ingang het niet zou doen. Er zijn verder ook geen interrupt conflicten of dat soort shit. Ik zat alleen nog te denken dat hij misschien in een of andere 5.1 mode zou staan, want dan hebben de uitgangen een andere functie, maar het lijkt mij helaas niet echt aanemelijk dat dit het geval is, bovendien heb ik niet gevonden waar je dit kan instellen of controleren

• he3763
  • Niet online
Ik kreeg net trouwens de tip dat het ontbreken van de front aansluiting audio en het ontbreken van signaal op de audio aansluiting achter van het board met elkaar te maken zouden kunnen hebben.

Er zijn blijkbaar ASUS borden waarbij, bij het ontbreken van de audio front aansluiting, de aansluiting op het board met jumpers moet worden kortgesloten om achterop signaal te krijgen. Ga ik vanavond maar even (voorzichtig) proberen.

• jerbo99
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 14-12-2010
Ook een vraagje over mijn gratis pc. Vanmorgen voordat ik weg ging heb ik mijn computer op standby gezet en ben ik weggegaan. Toen ik terugkwam hoorde ik de ventilator van de cooler draaien. In eerste instantie dacht ik dat mijn pc niet in de standby stand was gegaan maar dat bleek wel het geval. Hoort die ventilator door te blijven draaien in standby?

• pinodambini

pinodambini

Dr. Z. Vago

Ventilator hoort te blijven draaien ja.
Denk dat je in de war bent met hibernate, dan gaat de computer wel in zijn geheel uit.

• SYQ
  • Niet online
zojuist gehoord dat de internet van zwager plat is (regio enschede). meer mensen die hier last van hebben?

• Dre
  • Niet online
quote:
SYQ schreef op 23 februari 2004 @ 21:14:
zojuist gehoord dat de internet van zwager plat is (regio enschede). meer mensen die hier last van hebben?
In regio Amsterdam lag het er ook uit, nu doet ie het weer

• joey2
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 18-10 08:19
dordrecht lag er ook uit

• Chia
  • Laatst online: 24-02-2004
Mijn download snelheid (van myadsl) is maar maximum 50kb/ps is dat normaal?
Kan iemand hierbij mij helpen? 8)7

• BAUKstEr
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 22:22
quote:
Chia schreef op 24 februari 2004 @ 00:30:
Mijn download snelheid (van myadsl) is maar maximum 50kb/ps is dat normaal?
Kan iemand hierbij mij helpen? 8)7
hehehe bij mij ook! Ik heb dan ook maar MyMAX... Jij ook? :P

Verder lag hier net ook het internet eruit. Lijkt me een BBned-storing die toch vrij rap opgelost is...

-edit:

Gisteren (25-02-2004) dan eindelijk de pc ontvangen! Eergisteren werd ik netjes gebeld dat hij verzonden werd en gisteren afgeleverd zou worden. Ik ben nu blij met het Asus-bordje erin :-)
Videokaart biedt weinig voor gamers zonder hardwarematige T&L, maar is toch leuk voor een dubbele tft-setup :P

BAUKstEr wijzigde deze reactie 26-02-2004 10:47 (30%)

• generalMJ
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 14-09-2004

generalMJ

[- Aerox -]

Even ander onderwerpje.

Ik heb al een tijdje.. Myadsl, en ben druk op nieuwgroepen.

Mijn probleem; fantastisch veel is incompleet.! (niet normaal vs wanadoo)
Ik gebruik news.myads.nll & news.cambrium.nl

Weet iemand andere servers waar we met MyAdsl op kunnen slurpen?

* BTW Ik fiets met met 60kb/s (MyMax)

| specs | -2f2f- Clan lanparty's |

AMD2400+@2800 :: 1024 DRR Corsair LEDS CL2pro & Twinmos CL2.5

• DaCootMeister
quote:
generalMJ schreef op 26 februari 2004 @ 13:42:
Even ander onderwerpje.

Ik heb al een tijdje.. Myadsl, en ben druk op nieuwgroepen.

Mijn probleem; fantastisch veel is incompleet.! (niet normaal vs wanadoo)
Ik gebruik news.myads.nll & news.cambrium.nl

Weet iemand andere servers waar we met MyAdsl op kunnen slurpen?

* BTW Ik fiets met met 60kb/s (MyMax)
Kan je geen antwoord geven vwb je snelheid en incomplete NG´s, maar wel dat de servers die jij noemt 1 en dezelfde is.

Pinging news.cambrium.nl [217.19.16.133] with 32 bytes of data:

Reply from 217.19.16.133: bytes=32 time=21ms TTL=60
Reply from 217.19.16.133: bytes=32 time=20ms TTL=60

Pinging news.myadsl.nl [217.19.16.133] with 32 bytes of data:

Reply from 217.19.16.133: bytes=32 time=22ms TTL=60
Reply from 217.19.16.133: bytes=32 time=20ms TTL=60

De newsserver is wel pingbaar, maar ik kan er niet naar connecten :?

Check da Specz

• generalMJ

generalMJ

[- Aerox -]

Dat het een de zelfde server is, was ik ook al achter gekomen,..
Helaas stopte vandaag ook nog het totale downe van de headers.
Dus ik kan nu helemaal niks meer met mijn nieuwsgroepen.

Weet er iemand op wat voor servers we kunnen met MyAdsl?, of relaxte gratis servers met veel binaries?

• Witte_Huis
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Over gratis en betaalde nieuwsservers gaat een hele topic in Internet & Telefonie. Orienteer je daar eens, zou ik zeggen...

• SYQ
  • Niet online
pfff wat een verbinding, post nu ff via de pc van zwager. valt steeds weg :(

• SYQ
  • Niet online
weet iemand waar ik kan inloggen om vervolgens emails etc etc aan te maken?? kan ook nergens de newsinstellingen vinden

• generalMJ

generalMJ

[- Aerox -]

quote:
Witte_Huis schreef op 26 februari 2004 @ 17:12:
Over gratis en betaalde nieuwsservers gaat een hele topic in Internet & Telefonie. Orienteer je daar eens, zou ik zeggen...
houd je blaat voor je.. Zoek zelf maar naar Myadsl nieuwsgroepen, voor dat je gaat lopen BLATEN.

Btw * De server doet het nu om 21:00 weer.

• feej
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2017

feej

giraffemeisje

quote:
SYQ schreef op 26 februari 2004 @ 20:49:
weet iemand waar ik kan inloggen om vervolgens emails etc etc aan te maken?? kan ook nergens de newsinstellingen vinden
lees dit topic eens door, staat er zeker weten in.

Everything is awesome!
Everything is cool when you're part of a team.
Everything is awesome when we're living our dream.
O+

• Witte_Huis
  • Niet online
quote:
generalMJ schreef op 26 februari 2004 @ 21:31:
[...]

houd je blaat voor je.. Zoek zelf maar naar Myadsl nieuwsgroepen, voor dat je gaat lopen BLATEN.

Btw * De server doet het nu om 21:00 weer.
Zeg kleuter, ik was aan het overwegen je wat goede gratis newsgroep-providers aan te wijzen, die ik inmiddels gevonden heb, maar ik denk dat ik dat maar laat...

• BAUKstEr
quote:
Witte_Huis schreef op 27 februari 2004 @ 11:17:
Zeg kleuter, ik was aan het overwegen je wat goede gratis newsgroep-providers aan te wijzen, die ik inmiddels gevonden heb, maar ik denk dat ik dat maar laat...
En wij niet-kleuters dan? :)

• roel-online
  • Laatst online: 23-11 13:37
Ik heb een vraagje m.b.t het aansluiten van de verbinding. Volgens de handleiding moet de splitter worden aangesloten op 't hoofd-telefoonstopcontact in de meterkast, deze toch?. Maar het stomme is, daar komen twee telefoonsnoeren uit, terwijl ik toch echt een (analoge) PSTN-aansluiting heb. Hoe moet ik daarop mijn splitter aansluiten? Ik mag volgens de opschriften het hoofd-telefoonaansluiting-kastje absoluut net openen schroeven, en de waarschuwing geisoleerd gereedschap te gebruiken schrikt me ook een beetje af. Het bovenste klepje kon ik wel openmaken, dat ziet er zo en zo uit.

Ik heb in het verleden ISDN gehad, maar dat is al een jaartje of 2 de deur uit. Wel is het hier zo, telefoon 1 en telefoon 2 (vermoedelijk op verschillende binnen-lijnen) kunnen niet met elkaar praten. Via telefoon 2 is telefoon 1 wel te beluisteren, maar andersom niet, en als telefoon 2 in een extern gesprek zit, en telefoon 1 komt erbij, dan overruled telefoon 1. Misschien een beetje omslachtig uitgelegd, maar 't is ook wel een vreemde situatie.

Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Ik snap er namelijk geen snars meer van, ook al leek het zo makkelijk...

• Ghandi
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 30-11 21:54
quote:
DaCootMeister schreef op 16 februari 2004 @ 20:09:

Geachte helpdesk,

Ik neem aan dat dit performance probleem dinsdag avond is verdwenen?

• Dante

Dante

MURPHY'S LAW is everyone

hoeft niet op de meterkast ( waar ptt "In" komt).
Hier draait de mooie Aopen kast met microsoft keyboard and Aopen mobo( A7V8X-MX), via een verlengkabel naar het pc -hol.
daar de splitter op aansluiten volgens wat er op de splitter staat.
upload is lekker, download erg onregelmatig
pc netjes gebouwd en stil

no prolem :7
alleen nog een 3/4 maand abbo terug krijgen omdat de pc niet was opgeleverd en de lijn er lag..

• JJapie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21:12
quote:
Dat is grappig.. ik zat zo'n beetje met hetzelfde probleem.. Bij zaten er alleen nog wel wat meer draadjes in dat kastje..
Zoals je kan zien worden er maar 2 draadjes gebruikt, de zwarte/blauwe en de rode.
Wat je moet doen: Neem een nieuw stukje telefoondraad, strip die deels aan beide kanten. De ene kant moet in dat witte kastje ipv. die andere twee kabels. Let er hierbij op dat je de rode en zwarte ader in het goede gaatje stopt. Aan het andere eind moet je zo'n stekkertje (rj-11) krimpen:http://www.mousehouse.net/images/cable-rj11.jpg. Dat stekkertje gaat in de splitter aan de kant waar maar n ingang zit. Aan de andere kant van de splitter zitten twee uitgangen. De ene voor de telefoon en de andere voor het modem.
Jij hebt nu nog twee telefoonkabels in je meterkast hangen, maar er zit maar 1 aansluiting op de splitter. De oplossing hiervoor is het kopen van een andere ( geen adsl) splitter, die de uitgang voor telefoon splitst in twee uitgangen. Ook aan de twee telefoonkabels die je nu in je kastje hebt zitten moeten dus rj-11 stekkertjes komen.
Bij het krimpen van de stekkertjes moet je erop letten dat je alleen de middelste plekken gebruikt (op het plaatje is dat B & C. Bij mij is het zo dat B rood is en C zwart. Ik denk dat dat voor jou eveneens het geval is...

Ik hoop dat je nu een beetje snapt hoe je de boel aan moet sluiten. Zijn er nog vragen, dan merk ik het wel :)

.edit:
Wat hierboven wordt gezegd over dat het niet in de meterkast hoeft, is niet waar.. Als jij je modem elders aansluit, krijg je in dit geval -bijna- gegarandeerd storing op je telefoons..

JJapie wijzigde deze reactie 28-02-2004 15:56 (10%)

• Dante

Dante

MURPHY'S LAW is everyone

fijn dat je op afstand mij kunt garanderen dat ik storing heb ( zal krijgen..)
Fax en telefoon gaan prima (en de pc)
dus niet al te hard roepen svp

• jafo14
  • Laatst online: 29-02-2004
Is m'n ASUS 6000EV modem nu stuk of wat???

Ik begrijp er ondertussen niet veel meer van. Ik heb in m'n meterkast de splitter als enige aparaat op het kpn-doosje aangesloten. Op zowel de dsl alsmede op de phone connector van de splitter heb ik signaal (getest door een telefoon erop aan te sluiten).

Vervolgens prik ik het asus 6000ev modem erin, m'n pc erin via de blauwe ethernet kabel, modem aan, pc aan.........het status lampje van het modem blijft knipperen en m'n pc krijgt geen dhcp adres.

Volgens mij is het modem niet helemaal fris ofzo....
iemand een hint/tip of suggestie?

• Dante

Dante

MURPHY'S LAW is everyone

zet de phone uitgang van de splitter even op het modem
als dat ook niet werkt ( want je phone werkt) dan is modem waarschijnlijk niet fris

hier langs verlengkabels werkt het conform ADSL dat van mycom
waarom moeilijk doen..afijn Murphy zei het al

sterkte ermee !

• IndoBoy
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 08-12 23:29

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Wat is jullie gemiddelde up en down. Ik heb een Draytek 2600 modem/router, maar mijn up komt niet verder dan 90 kb/s, kan dit kloppen. De router zelf geeft 928000 down aan en 8064000. Dit zijn volgens mij bits en volgens mij omgerekend 113 kb/s down en 984 kb/s. Kan dit kloppen, dat ik niet de volledige up en down snelheid heb. Ik weet dat de snelheid afhankelijk is van de afstand tot de central. Ik zit er ongeveer 800 meter vandaan. Ik heb eerst die Asus modem gehad en had daar wel een volledige up mee, maar heb hem terug gegeven, omdat ik er niet tevreden over was.

Hoe is jullie ervaring trouwens met die SMC modem/router type SMC 7404BRA-EU. Deze kan ook door Mycom worden bijgeleverd bij een abbo. Op de site staat die een down heeft 684 kb/s

IndoBoy wijzigde deze reactie 01-03-2004 23:58 (14%)

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

• roel-online
quote:
GFM schreef op 28 februari 2004 @ 10:25:(...)Ik hoop dat je nu een beetje snapt hoe je de boel aan moet sluiten. Zijn er nog vragen, dan merk ik het wel :)
Bedankt voor de duidelijke uitleg! Het is helemaal gelukt. Ik moet alleen nog een splittertje voor de tweede lijn regelen, maar dat is niet zo heel belangrijk. Overigens raad ik iedereen die dit ook zo moet doen, wel aan om kwaliteitstelefoon-kabels te kopen. De kabeltjes met losse koperdraadjes zijn verschrikkelijk om te strippen, brr, die met n dikke koperdraad erin zijn veel beter.

En verder werkt alles naar alle tevredenheid. De pc draait prima (lekker stil ook), maar het installen van een dualboot is erg lastig met clarity. Windows98 heeft zomaar mijn clarity schrijf weggevaagd. Helaas pindakaas.

• Wokschotel
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 19:40

Wokschotel

Op 6 wielen

quote:
IndoBoy schreef op 01 maart 2004 @ 23:52:
Wat is jullie gemiddelde up en down. Ik heb een Draytek 2600 modem/router, maar mijn up komt niet verder dan 90 kb/s, kan dit kloppen. De router zelf geeft 928000 down aan en 8064000. Dit zijn volgens mij bits en volgens mij omgerekend 113 kb/s down en 984 kb/s. Kan dit kloppen, dat ik niet de volledige up en down snelheid heb. Ik weet dat de snelheid afhankelijk is van de afstand tot de central. Ik zit er ongeveer 800 meter vandaan. Ik heb eerst die Asus modem gehad en had daar wel een volledige up mee, maar heb hem terug gegeven, omdat ik er niet tevreden over was.
Ik denk dat je met 90 kbytes/sec up best tevreden mag zijn :)

• Korakal
  • Laatst online: 22:34

Korakal

Powered by Apple

quote:
IndoBoy schreef op 01 maart 2004 @ 23:52:
Wat is jullie gemiddelde up en down. Ik heb een Draytek 2600 modem/router, maar mijn up komt niet verder dan 90 kb/s, kan dit kloppen. De router zelf geeft 928000 down aan en 8064000. Dit zijn volgens mij bits en volgens mij omgerekend 113 kb/s down en 984 kb/s. Kan dit kloppen, dat ik niet de volledige up en down snelheid heb.
Pssst, je vergeet de overhead ;) Zegmaar de communicatie-controle signalen, grofweg betekent dat dat je het aantal bits door 10 moet delen om het getal in 'bytes + overhead' te krijgen.
Dan kom ik uit op 906,25 kbit > ~90 kb/s en heb je dus niks te klagen :P

• BAUKstEr
Ik krijg net de eerste factuur onder ogen. Laat ik even beginnen met het feit dat ik voor het afschrijven van 12 maanden abonnemenstgeld in een keer heb getekend op het antwoordformulier. En wat schetst mijn verbazing? Ik krijg een factuur voor 01-03-2004 t/m 31-03-2004 voor 24,95..........

• Pascal Saul
quote:
BAUKstEr schreef op 05 maart 2004 @ 23:34:
Ik krijg net de eerste factuur onder ogen. Laat ik even beginnen met het feit dat ik voor het afschrijven van 12 maanden abonnemenstgeld in een keer heb getekend op het antwoordformulier. En wat schetst mijn verbazing? Ik krijg een factuur voor 01-03-2004 t/m 31-03-2004 voor 24,95..........
Inderdaad ik moet je helemaal gelijk geven. Dit is inmiddels mijn tweede factuur al :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• brummers
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23:22
Hoi,
sinds 3 weken nu de verbinding online geen problemen maar sinds vrijdag de problemen dat ik geen mail meer kan verzenden.

Alle instellingen zijn goed.

zijn er meer mensen met dit probleem sinds vrijdag?
outlook geeft de foutmelding

De tcp/ip verbinding is onverwacht door de server afgebroken.

ontvangen geeft geen probleem en de smtp.myadsl.nl kan ik pingen.

Als ik vandaag over water loop, staat er morgen in de krant dat ik niet kan zwemmen

• roel-online
Hoe zit het bij jullie eigenlijk met de domeinnaam, die je er gratis bij zou krijgen? Ik heb nog helemaal niets daarover gehoord van MyADSL. (Al heb ik ook nog geen id welk domein ik zal nemen, maar toch ;))

• Dre
  • Niet online
Ik ben vanmiddag naar de Mycom winkel geweest en de pc langs gebracht. Bij thuis komst een uur later werdt ik direct gebeld door een Mycom medewerker. Deze had te melden dat het systeem uitstekend werkte. Daarop zei ik dat de computer niet normaal opstarten als er geen 5VSB op het moederbord aanwezig was. Hij probeert het een en het ander en concludeert dat windows opstart :+

Waarop ik zei of dat normaal was, hij dacht dat het normaal was voor dit moederbord :?

Net een mailtje de deur uit gedaan naar Asus nederland of dit werkelijk normaal was (ik weet het antwoord al maarja).

En dan even door mailen/ bellen/ faxen naar de mycom en hun antwoord afwachten. Technische kennis daalt richting Aldi niveau (en prijzen niet :P)

• adicted
  • Laatst online: 15-10-2006
quote:
roel-online schreef op 08 maart 2004 @ 19:09:
Hoe zit het bij jullie eigenlijk met de domeinnaam, die je er gratis bij zou krijgen? Ik heb nog helemaal niets daarover gehoord van MyADSL. (Al heb ik ook nog geen id welk domein ik zal nemen, maar toch ;))
stuur even een mail naar Info@myadsl.nl, dan krijg je een formulier om eea aan te vragen.

• BAUKstEr
quote:
adicted schreef op 09 maart 2004 @ 16:06:stuur even een mail naar Info@myadsl.nl, dan krijg je een formulier om eea aan te vragen.
Ze beantwoorden wel heel selectief dan, want op mijn vraag over de factuur krijg ik gewoon GEEN antwoord...

• JohnnyBB
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 26-08-2005
ik heb een probleem met mijn ATi Radeon 7200 in de door mycom geleverde gratis computer! De computer doet het voor de rest prima, alleen crashen sommige games en zo nu en dan zie ik in getypte tekst in windows een vaag kleurverschil. Heb al van alles geprobeerd, nieuwste drivers etc. niks helpt! De kaart moet goed zijn, die komt uit me vorige computer. Bepaalde games doen het ook weer wel! Ik heb het idee dat openGL games het niet doen en Direct3d wel!

Iemand hetzelfde probleem of ideeen ?

• tweaktubbie
  • Laatst online: 28-10 16:17

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Zit nu al 6 weken zonder inet na m'n afsluiting van Demon.
Exact op afsluitingsdatum heeft KPN geprobeerd aan te sluiten; lukte niet.
Hoewel ik BBned had en volgens alle partijen alleen een migratie nodig zou zijn, duurt het dus nog langer dan een reguliere aanvraag.... :?

Op mailtjes werd al een maand (!) niet gereageerd, dus maar gebeld en men zou weer een poging laten wagen door KPN. Voor de goede orde: Demon had ik na laten kijken of alles afgesloten was: ja.

De pc heeft m'n schoonmoeder na een week nog niet; wel een aansluitingsbrief terwijl de lijn al 2 dagen ervoor aktief was.

Totale afschrijving van het jaarbedrag: bij vriendin van m'n schoonmoeder schreven ze het totaalbedrag af en ook nog eens de maandtermijn. Dat belooft wat...

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

• BAUKstEr
Ik heb inmiddels dit als antwoord gekregen op mijn klacht over de maand-factuur i.p.v. de jaarfactuur:

Beste klant,

door een foutje in ons administratief systeem heeft u helaas ook een maandfactuur ontvangen. Hiervoor onze excuses en wij zullen dit asap herstellen op een volgende factuur.

Groet,

MyADSL

Hieruit maak ik op dat:
a. mijn mail van 5-3-2004 pas beantwoord wordt op 21-3-2004
b. 21-3-2004 op een zondag(!) was
c. iemand zonder enig gevoel voor zakelijkheid dit mailtje verstuurde aangezien er gesproken wordt over een "foutje" en over "asap"
d. de belofte van dit mailtje is nog steeds vrijblijvend, uitgaande van de bewoording "op een volgende factuur"

BAUKstEr wijzigde deze reactie 23-03-2004 14:40 (4%)

• Bastjean
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 11-11 15:14
quote:
JohnnyBB schreef op 14 maart 2004 @ 02:06:
ik heb een probleem met mijn ATi Radeon 7200 in de door mycom geleverde gratis computer! De computer doet het voor de rest prima, alleen crashen sommige games en zo nu en dan zie ik in getypte tekst in windows een vaag kleurverschil. Heb al van alles geprobeerd, nieuwste drivers etc. niks helpt! De kaart moet goed zijn, die komt uit me vorige computer. Bepaalde games doen het ook weer wel! Ik heb het idee dat openGL games het niet doen en Direct3d wel!

Iemand hetzelfde probleem of ideeen ?
Ik heb een nieuwe 'ati radeon 9600 pro van Madview' er bij gekocht. Bij mij valt zeer regelmatig het beeld gewoon weg. Pats! :X Na het herstarten van de computer (via reset) doet de grafische kaart het weer. Het lijkt net een power probleem, alleen blijft de computer gewoon lekker door snorren.

Ik wou het nog even aankijken en dan de grafische kaart terugsturen, maar nu ik jou reactie lees zou het dus ook aan de mycom computer kunnen liggen. Het is bijzonder lastig te beoordelen of de fout nu bij de grafische kaart of bij de computer ligt. Wie moet ik de schuld geven (en welk bedrijf stuur ik dus wat onderdelen terug???) |:( Heeft iemand ervaring met deze materie?

Bastjean

• Frivole Henkie
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14-06-2016

Frivole Henkie

a.k.a. Boris the Blade

bah, ik heb problemen met de mailboxen op email.cambrium.nl
de mailbox die ik eerder had aangemaakt is weg, en als ik een nieuwe probeer toe te voegen, komt die niet bij de default mailbox te staan :(

Bent as the Soviet sickle and hard as the hammer that crosses it.

• BAUKstEr
Vandaag al de hele ochtend problemen met de internetverbinding (MyMAX, Culemborg 4101JV). Steeds disconnected...
Als ik echter weer verbonden ben is de verbinding helemaal in orde qua snelheid.

BAUKstEr wijzigde deze reactie 31-03-2004 12:27 (5%)

• Dante

Dante

MURPHY'S LAW is everyone

me too ! (rond amersfoort)
zou het dan toch een probleemgebied worden als chello

• RikTW
  • Laatst online: 12-12 17:30
pff, zou ik eindelijk op 10 april worden aangesloten (vertraging BBned omgeving Alkmaar), nu 13-april nog niks. Gebeld met de helpdesk, zij nemen contact op met KPN, ik wacht maar weer geduldig af. (heb trouwens wel de PC alvast gekregen, das dan weer tof van ze).
Meer mensen in alkmaar (centrale Alkmaar-Daalmeer) die extra vertraging hebben of is dit een probleem specifiek voor mijn aansluiting?

Ik kwam er nu trouwens ook achter dat het modem dat ik al had voor mxstream (Speedtouch 510 v4) wel ondersteund wordt door BBned, maar alleen als modem, zonder router functionaliteit. Moet ik nu weer aparte router direct aan het modem hangen?

RikTW wijzigde deze reactie 13-04-2004 20:37 (4%)
Reden: laat maar, 25,- valt wel mee

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Na 2 maanden na afsluiting van Demon vorige week eindelijk zo ver (en toen was ik net een weekje weg) :) Kennelijk was of KPN of BBned nog niet zover om het stekkertje om te zetten, na eerdere pogingen.

Nog niets vernomen over de gratis PC, maar die komt ongetwijfeld van de week.
Wat die mailboxen hierboven betreft: lees in briefje daarover dat elk heel uur mailboxen die je aangemaakt hebt worden gesynced, dus dat kan kloppen, wacht een uurtje ;)

Overigens is de lijst met nieuwsgroepen (ruim 66.000!!!) wel goed, en is retentie zo te zien redelijk (meeste groepen 2 dagen, dvdr zelfs een week). Alleen de headers komen beretraag binnen. Maar ja, dat wist ik met 512-lijntjes :+

tweaktubbie wijzigde deze reactie 13-04-2004 21:50 (21%)

• Ojjorz
  • Registratie: december 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

quote:
Harlequin schreef op 25 maart 2004 @ 12:54:
bah, ik heb problemen met de mailboxen op email.cambrium.nl
de mailbox die ik eerder had aangemaakt is weg, en als ik een nieuwe probeer toe te voegen, komt die niet bij de default mailbox te staan :(
Weet jij zoiezo hoe ik mijn webmail werkent kan krijgen zonder out-look?

• Frivole Henkie

Frivole Henkie

a.k.a. Boris the Blade

quote:
Ojjorz schreef op 13 april 2004 @ 23:27:
[...]

Weet jij zoiezo hoe ik mijn webmail werkent kan krijgen zonder out-look?
ik weet niet of MyADSL webmail ondersteunt, maar je kunt hier online je mail checken.
Gebruik pop.myadsl.nl als server en je MyADSL login gegevens.

Ik kan trouwens sinds 18:00 uur vanmiddag m'n mail niet meer checken, of inloggen op m'n FTP. Password onjuist zegt 'ie; en ik heb zelf niets verandert :|
Wat ze nou weer aan het kloten zijn...
Ik wil bij m'n mail :(

• BAUKstEr
quote:
RFVR schreef op 13 april 2004 @ 21:48:
Overigens is de lijst met nieuwsgroepen (ruim 66.000!!!) wel goed, en is retentie zo te zien redelijk (meeste groepen 2 dagen, dvdr zelfs een week). Alleen de headers komen beretraag binnen. Maar ja, dat wist ik met 512-lijntjes :+
Dat was trouwens voor het onderhoud aan de nieuwsserver van Cambrium beter... XPAT-zoeken met 25kb/s lukt nog wel, scheelt je een half uur headers downloaden :)

• Frivole Henkie

Frivole Henkie

a.k.a. Boris the Blade

quote:
Harlequin schreef op 13 april 2004 @ 23:33:
[...]

Ik kan trouwens sinds 18:00 uur vanmiddag m'n mail niet meer checken, of inloggen op m'n FTP. Password onjuist zegt 'ie; en ik heb zelf niets verandert :|
Wat ze nou weer aan het kloten zijn...
Ik wil bij m'n mail :(
ok, m'n password laten resetten door MyADSL, hopen dat het zodadelijk wel werkt
en een licht dat ik aan de lijn kreeg...

ik: "goedemiddag, sinds gisteren eind van de mi..."
zij: "heeft u een ogenblikje meneer?"
...
zij: "ja zegt u het maar?"
ik: "...ddag kan ik mijn mail niet meer checken, hij geeft aan dat m'n pa..."
zij: "wat is uw postcode meneer?"
(ik geef postcode en huisnummer op)
zij: "ja zegt u het maar?"
ik: "...password niet klopt, hetzelfde geldt voor m'n webspace via FTP."
zij: "oh mooi, wat voor Windows heeft u?"
ik: "XP, maar doet dat er toe? mijn password doet het niet?"
zij: "heeft u Outlook Express goed ingesteld?"
ik: "dat gebruik ik niet, maar als ik het zou hebben zou ik het goed hebben ingesteld ja..."
zij: "ok, ik denk dat uw password het niet doet"
ik: "zou het?"
zij: "ik zal het even voor u laten resetten, heeft u een voorkeur?"
ik: "kan ik dat achteraf nog wijzigen?"
zij: "nou, liever niet natuurlijk!!!"
ik: "ok dan... doe maar <insert mooi password hier>"
zij: "oh... er zit een o in..."
ik: "en...?"
zij: "...straks denkt u dat het een 0 is..."
ik: "ja, stel je voor... |:( "
zij: "ik ga het voor u wijzigen, dan heeft u het morgen binnen."
ik: "dat duurt lang... :| "
zij: "ja, je kunt het natuurlijk over een uur al gebruiken, maar morgen krijg je het over de post"
ik: "ach natuurlijk... nou geweldig, dank je wel, en een fijne dag verder."
zij: "graag gedaan meneer..."

briljant!
nou als alles werkt ben ik ook weer blij, ik heb m'n lolletje van de dag wel gehad

• Ghandi
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 30-11 21:54
quote:
RikTW schreef op 13 april 2004 @ 20:16:
pff, zou ik eindelijk op 10 april worden aangesloten (vertraging BBned omgeving Alkmaar), nu 13-april nog niks. Gebeld met de helpdesk, zij nemen contact op met KPN, ik wacht maar weer geduldig af. (heb trouwens wel de PC alvast gekregen, das dan weer tof van ze).
Meer mensen in alkmaar (centrale Alkmaar-Daalmeer) die extra vertraging hebben of is dit een probleem specifiek voor mijn aansluiting?

Ik kwam er nu trouwens ook achter dat het modem dat ik al had voor mxstream (Speedtouch 510 v4) wel ondersteund wordt door BBned, maar alleen als modem, zonder router functionaliteit. Moet ik nu weer aparte router direct aan het modem hangen?
Alkmaar-daalmeer, alkmaar-centrum en purmerend waren echte probleemlocaties.

Vanaf week 13 zou de stappen doorlopen; levering dus vanaf week 15 (als alles goed gaat bij BBNed).

• RikTW
quote:
Ghandi schreef op 14 april 2004 @ 18:08:
[...]

Alkmaar-daalmeer, alkmaar-centrum en purmerend waren echte probleemlocaties.

Vanaf week 13 zou de stappen doorlopen; levering dus vanaf week 15 (als alles goed gaat bij BBNed).
Klopt, ik had ook al de e-mails van de stappen gehad en zo, en ook de brief met opleverdatum (10 april). Ook de status op de website is 'opgeleverd'. Alleen is dat dus niet het geval en is er (volgens de helpdesk) iets mis gegaan bij KPN. Een idee wat dat zou kunnen zijn?
ff voor de zekerheid: als er DSL op de lijn zit moet toch het link-lampje op de modem (speedtouch 510v4) gaan branden, ook al zou die niet goed geconfigureerd zijn? Volgens mij staat ie goed hoor, alleen kan ik dat zo niet controleren natuurlijk. Ik vraag het maar, voordat ze straks gaan lopen z**ken over dat het aan mn modem ligt

RikTW wijzigde deze reactie 14-04-2004 18:47 (24%)
Reden: extra vraagje toegevoegd

• pinodambini

pinodambini

Dr. Z. Vago

Zit zelf ook op zo een probleem locatie (Purmerend).
10 januari mijn lijn aangevraagd. Eind maart lijn opgeleverd, nu nog geen spullen of wat dan ook binnen.
Al aantal keren gebeld (eerst wisten ze niks van de aanvraag, referentienummer konden ze ook niet vinden, uiteindelijk opgelost), wilden ze alles naar Volendam sturen (ooit een keer wat naar laten versturen), terwijl er duidelijk staat dat de lijn in Purmerend zit.

Lekkere administratie daar..

• RikTW
quote:
pinodambini schreef op 14 april 2004 @ 19:44:
....
Lekkere administratie daar..
wedden dat de rekening wel goed aan komt ;)

• pinodambini

pinodambini

Dr. Z. Vago

Denk het zelf ook ja. :)
Gelukkig nog helemaal geen rekening gezien, dus zal wel pas betalen worden wanneer de spullen binnen zijn. :)

• Sheik
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 07-10 09:31
Rekening is inderdaad al binnen, en lijn zou 17 maart zijn opgeleverd....niet dus. :(

Sheik wijzigde deze reactie 14-04-2004 20:47 (4%)

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Na mailtje binnen 10 minuten (!) gebeld dat pc verstuurd ging worden; wilden alleen nog weten (ivm aansluitkosten) in welke winkel het abo is aangevraagd :)
quote:
ik weet niet of MyADSL webmail ondersteunt
webmail.myadsl.nl -> inloggen met mailboxnaam@usernaam.myadsl.nl en het password dat je zelf aan de box gehangen hebt. staat ook in de welkomstbrief die je krijgt na aansluiting overigens, met hoe dat in outlook (express) moet worden ingevoerd.

overigens heb je 100 mb ruimte voor webpage en mail. iets om rekening mee te houden dus. nog niet uitgeprobeerd hoe groot de mails maximaal mogen zijn.

• generalMJ

generalMJ

[- Aerox -]

quote:
RFVR schreef op 16 april 2004 @ 12:23:
Na mailtje binnen 10 minuten (!) gebeld dat pc verstuurd ging worden; wilden alleen nog weten (ivm aansluitkosten) in welke winkel het abo is aangevraagd :)

[...]

webmail.myadsl.nl -> inloggen met mailboxnaam@usernaam.myadsl.nl en het password dat je zelf aan de box gehangen hebt. staat ook in de welkomstbrief die je krijgt na aansluiting overigens, met hoe dat in outlook (express) moet worden ingevoerd.

overigens heb je 100 mb ruimte voor webpage en mail. iets om rekening mee te houden dus. nog niet uitgeprobeerd hoe groot de mails maximaal mogen zijn.
Dat zeg je allemaal heel mooi. Het is ook waarja.
Maar ik kan niks ontvangen, maar wel verzenden ;( vet raar.
Meerdere acounts aanmaken in geen probleem.
smtp.myadsl.nl & pop.myadsl.nl niks fout aan toch ?

• RikTW
quote:
RikTW schreef op 14 april 2004 @ 18:41:
[...]
...
ff voor de zekerheid: als er DSL op de lijn zit moet toch het link-lampje op de modem (speedtouch 510v4) gaan branden, ook al zou die niet goed geconfigureerd zijn? Volgens mij staat ie goed hoor, alleen kan ik dat zo niet controleren natuurlijk. Ik vraag het maar, voordat ze straks gaan lopen z**ken over dat het aan mn modem ligt
Weet iemand of dit inderdaad zo is? (dus desnoods knipperen of zo, maar niet helemaal uit)

• Normadori
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 26-03-2012
Op 14 januari heb ik op naam van mijn vader bij Mycom een adsl verbinding aangevraagd waarbij je een "gratis" computer zou krijgen. Op dezelfde dag heb ik het geld voor de aansluitkosten, modem en splitter overgemaakt. Na ruim een maand werd de verbinding opgeleverd, maar ik kreeg geen spullen. Ze zeiden dat ze mijn contract niet hadden ontvangen. Daarop besloot ik na wat geruzie met mycom, de modem en splitter te annuleren en deze in een andere winkel te kopen. Mycom direct (hoofdkantoor) zei namelijk dat ik een modem mocht ophalen in een mycom filiaal, maar eenmaal daar werd ik afgepoeierd met de mededeling dat dit mijn probleem met het hoofdkantoor was. :(
Telkens als ik naar Mycom belde stonden ze snel klaar met een smoes. Eerst zeiden ze dat ze mijn contract niet hadden ontvangen, daarna beweerden ze dat ik niet had betaald en daarna dat ik dubbel geregistreerd sta in hun systeem, waardoor ik mijn contract en afschrift naar hun heb gefaxt. Ze beloven iedere keer dat dat binnen 5 minuten rechtgezet wordt en dat ik mijn computer binnen 2 dagen kan verwachten.
Nu ruim 3 maanden!! later heb ik mijn computer nog steeds niet ontvangen en is het vooruitbetaalde bedrag voor de geannuleerde modem en splitter niet teruggestort.
Heb vandaag voor het laatst gebeld, en daarbij ook de supervisor gesproken. Hij gaf ook weer dezelfde slappe smoes dat het een fout in het systeem is. Ook hij beloofde dat de computer vandaag wordt verstuurd, maar ja praatjes vullen geen gaatjes. Dus dat wordt weer afwachten, maar mijn vader gaat z'n advocaat een ingebrekestelling laten opsturen naar Mycom als ik de computer woensdag niet krijg.

P.S.: Dit heb ik gevonden op hun website, praatjes vullen alleen geen gaatjes!!!
Klanttevredenheid
Klant is koning, dat zal bekend klinken. Maar bij MyCom maken we daar niet alleen een mooi gezegde van. We leven het ook na. Want juist die tevreden klant, die maakt het verschil. Door hm voel je jezelf goed, omdat je iemand geholpen hebt. En omdat hij goed geholpen is, komt hij terug. En z'n vrienden ook.

• BAUKstEr
Bah, alweer "connection refused" op news.myadsl.nl en uiteraard staat er ook nergens een berichtgeving van onderhoud of een storing...

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

quote:
Bah, alweer "connection refused" op news.myadsl.nl en uiteraard staat er ook nergens een berichtgeving van onderhoud of een storing...
* RFVR plant in de kalender "tikken opzeggingsbrief".... >:(
Wat een prutsserver is die news.myadsl.nl. Moet je eens je DU Meter bekijken over een verloop van zeg een uur. Lijkt wel een spijkerbed qua toppen en dalen. Nou was Demon de laatste tijd ook r*t*traag (met 2Mb amper 800Kb halen) maar hier is het echt om te janken. Threads die worden gekilled met een error die Newsbin niet aankan, nieuwsgroepen die meerdere malen voorkomen bij een groependownload...

Ergste is inderdaad dat er niet een storingspagina (of statuspagina, klinkt positiever) is. En dat terwijl je een tarief betaalt dat bovengemiddeld is :(

• pinodambini

pinodambini

Dr. Z. Vago

Heb nu een paar dagen Myadsl (eindelijk alles binnen).
Ook al gebruik gemaakt van de newsserver, maar helemaal geen last van gehad? Zit gemiddeld op zo een 800kb/s (wel met 8 dingen tegelijk binnenhalen).

Heb alleen last met mail binnenhalen dat de pop server vaak niet reageert. Heel irritant.

• SYQ
  • Niet online
zwager is dus niet de enige waarbij de pc regelmatig een vastloper heeft (na t pluggen van een videokaart). ook tijdens het opstarten doet ie lekker vreemd, je drukt hem aan. valt gelijk na 1 seconde uit, waarna die gelijk weer aangaat.

morgen maar ff een andere voeding proberen.

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Bij de PC was het 'bakje' waarin de diskdrive zat niet goed vastgeschroefd (hing scheef) zodat er potentieel geen flop in of uit kon. Ook waren de kabeltjes voor de geluidskaart niet in het moederbord vastgemaakt waardoor ik zonder windowstune opstartte :)

Heeft iemand de op het moederbord aanwezige netwerkaansluiting aan de praat gekregen? Ik kon via DHCP geen IP-adres krijgen, maar 'hardcoded' kon ik wel andere pc's in het netwerk pingen. :O

Dus helaas kaartje erbij moeten plaatsen. Uiteraard in bios gecheckt of LAN wel aanstond en dat was het geval. Iemand suggesties? O-)

Moet nog ff wat tooltjes opzoeken om de harddisk te analyseren. Zou 40 Gb moeten zijn, en de pre-install is volgens de documentatie 1,5 Gb groot. Zie nu een C-schijf van ergens 8 Gb en een D van 25 Gb. Of reken ik verkeerd op de 1e werkdag van de week? 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Hoi iedereen,

Ik heb dit topic doorgebladerd maar niet echt een duidelijk antwoord kunnen vinden..
Ik heb 2 (simpele) vraagjes , waar op de homepage van myadsl niets over te vinden is , of ik ben zo scheel dat ik er constant overheen kijk ;)

1- Hoe kan ik mijn mail beheren?
Ik ben al op www.cambrium.nl geweest en heb daar geprobeerd in te loggen met al mijn bekende username/wachtwoordcombi's maar dat werkt nie.
Ook heb ik in dit topic gelezen over inloggen op www.myadsl.nl en dan "email" klikken, maar dat zie ik al helemaal niet

2- Hoe maak ik mijn homepage aan? wat is het ftp-adres en waar kan ik een username en wachtwoord krijgen?

Misschien ligt het aan mij hoor, maar ik kan hier geen documentatie op myadsl.nl over vinden..
Ik hoop op hulp, bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• roel-online
quote:
Apache4u schreef op 03 mei 2004 @ 21:16:1- Hoe kan ik mijn mail beheren?
Ik ben al op www.cambrium.nl geweest en heb daar geprobeerd in te loggen met al mijn bekende username/wachtwoordcombi's maar dat werkt nie.
Ook heb ik in dit topic gelezen over inloggen op www.myadsl.nl en dan "email" klikken, maar dat zie ik al helemaal niet
Op www.myadsl.nl staat bij de navigatie aan de linkerkant een link 'Email' onderaan, die linkt naar http://email.cambrium.nl. Daar kan je gewoon inloggen met de gebruikersnaam (zonder @myadsl.nl) en het w8woord dat je toegestuurd hebt gekregen.
quote:
2- Hoe maak ik mijn homepage aan? wat is het ftp-adres en waar kan ik een username en wachtwoord krijgen?
Het FTP-adres is ftp.myadsl.nl. Je kan ook hier inloggen met de gegevens uit de brief.

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Zit toch nog ff met probleempje bij familie die een E-Tech USB modempje V2(voorheen van Zon) gebruikt.
Ik gebruik deze settings:
VPI=0, VCI=35
Static ip=0.0.0.0, subnet mask=0.0.0.0 Gateway: 0.0.0.0
Encapsulation: : 1483 bridged IP LLC

Voorheen werkte de PC goed, maar loop nu tegen het probleem aan dat de PC via DHCP van het modem ipadres 10.0.0.3 krijgt, via de statuspagina (http://10.0.0.2) zie ik een 82.197.x.x-adres dat het modem op WAN toegewezen krijgt. DNS-servers komen (ipconfig /all) gewoon door via DHCP maar er valt naar buiten toe niet te pingen.

Als ik vanaf thuis dat 82.197.x.x ping als het modem aanstaat, krijg ik een reply. Gaat de pc aan de andere kant uit, dan stopt de ping. Ergo: PC krijgt ip-adres (en DNS-entry), modem ziet/krijgt WAN-adres toegewezen. Maar internetten is niet mogelijk... :X

Oja, zowel de algemene drivers van e-tech.nu als die van zonnet/kpn genomen (werkte voorheen ook als ik vpi/vci/encaps aanpaste) maar biedt geen soelaas. Wie o wie helpt m'n schoonmoeder online... B)

• RikTW
Nog steeds geen verbinding hier (voor de duidelijkheid: oplevering zou, na vertraging, 9 april zijn). Volgens de helpdesk nu vanwege problemen bij BBned. Als ik die PC niet zou willen houden zou ik ze al lang in gebreke hebben gesteld. Weet iemand hier iets meer van? Ghandi schijnt bij [Cambrium?] te werken. Het gaat om centrale Alkmaar-Daalmeer.

• RikTW
BTW: 1 van de reactie's van de helpdesk was ondertekend met:

"Met vriendelijke groeten,

TweakDSL Helpdesk (@)"

Das dus gewoon een Cambrium helpdesk die met de lijnen wordt meeverkocht aan de uiteindelijke ISPs lijkt me.

• burne
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
"Het gaat om centrale Alkmaar-Daalmeer."

Tja. Er zit een fout in de bedrading tussen de racks van KPN en die van BBNed. Ergens op een paneel zoals deze heeft iemand zich verteld. De termijn die KPN aanhoudt voor het oplossen van zo'n storing is 12 weken, en andere telco's zullen dus in die 12 weken een aantal keren afspraken krijgen met monteurs van KPN om de bedrading door te meten en de fout te vinden. Als ISP heb je geen enkele invloed op hoe snel kastje en muur aan de slag gaan met dat soort problemen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• burne
  • Niet online
quote:
Da's dus een foto. Had eigenlijk img moeten doen, maar *oeps* :o

burne wijzigde deze reactie 06-05-2004 13:10 (68%)

• BAUKstEr
-offtopic:
Tsja, je had ook gewoon je bericht kunnen bewerken i.p.v. een nieuwe posten :P

• RikTW
quote:
Burne schreef op 06 mei 2004 @ 13:08:
"Het gaat om centrale Alkmaar-Daalmeer."

Tja. Er zit een fout in de bedrading tussen de racks van KPN en die van BBNed. Ergens op een paneel zoals deze heeft iemand zich verteld. De termijn die KPN aanhoudt voor het oplossen van zo'n storing is 12 weken, en andere telco's zullen dus in die 12 weken een aantal keren afspraken krijgen met monteurs van KPN om de bedrading door te meten en de fout te vinden. Als ISP heb je geen enkele invloed op hoe snel kastje en muur aan de slag gaan met dat soort problemen.
Tja, dank je. Dat kan dus nog wel even duren.
Klopt het dat anderen ik mijn wijk dan ook problemen hebben met nieuwe aansluitingen? Ik heb laatst bij een kennis geprobeerd ADSL van Quicknet (ook BBned) aan te sluiten, dat lukte ook al niet.

• leeuwin
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 13-05-2004
quote:
Apache4u schreef op 03 mei 2004 @ 21:16:
Hoi iedereen,

Ik heb dit topic doorgebladerd maar niet echt een duidelijk antwoord kunnen vinden..
Ik heb 2 (simpele) vraagjes , waar op de homepage van myadsl niets over te vinden is , of ik ben zo scheel dat ik er constant overheen kijk ;)

1- Hoe kan ik mijn mail beheren?

Misschien ligt het aan mij hoor, maar ik kan hier geen documentatie op myadsl.nl over vinden..
Was het al gelukt?
had je al op de volgende website gekeken: http://helpdesk.myadsl.nl
hier staat alles beschreven over email en website. Deze site had ik van de helpdesk gekregen

Username en wachtwoord staan trouwens in de brief die je heb gekregen

je email adres is: achter @ moet je subdomeinnaam staan uit de brief
wat ervoor staat mag je zelf weten

nog een website die ik van de helpdesk had gekregen is: http://webmail.myadsl.nl

• Solid Seal
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19:18

Solid Seal

professionally professional

Zow ik heb ook al sinds een poosje dat MyCom geval met een MyGiga Adsl verbinding. Maar zoals jullie weten kan je in die standaard router/modem ding maar 1 computer aansluiten ..

Dus ik denk laat ik eens een Router kopen met 4 poortjes.
Allemaal leuk ... er is alleen 1 klein probleempje...

Hoe de n*uk kom ik op internet :D

Het is een Trust 445A Speedlink XDSL Web Station (indentiek aan de Q-TEC 584AA ADSL modem & 4 port router)
Er zit een CONEXANT web-based user interface in.

Het gaat om de volgende gegevens. Volgens een bekende in mijn vriendenkring(die de Q-TEC heeft) moeten de volgende instellingen:

Enabled?

VPI

VCI

Static IP address

Subnet Mask

Gateway

Yes

0

35

192.168.241.101

255.255.255.0

0.0.0.0

Veranderd worden in:

Enabled?

VPI

VCI

Static IP address

Subnet Mask

Gateway

Yes

0

35

0.0.0.0

0.0.0.0

0.0.0.0

Dus dat doe ik netjes ... en druk daarna op SAVE SETTINGS .

Zo gezegd zo gedaan .. druk op save en dat ding zegt > Save complete and router rebooted ..

Ga ik weer kijken in dat menutje .. staat alles weer normaal :|

Het enige wat ie onthouden heeft zijn mijn instellingen in VIRTUAL SERVER....

Enig idee . iemand die zo'n zelfde apparaat heeft.. of met diezelfde problemen te maken heeft gehad?

Graag uw hulp :)

Tnx!

Als ik een boete krijg betaal ik hem nooit, want iets dat je krijgt hoef je niet te betalen
I reject your reality and substitute my own!

• burne
  • Niet online
quote:
Solid Seal schreef op 22 mei 2004 @ 21:34:
Maar zoals jullie weten kan je in die standaard router/modem ding maar 1 computer aansluiten ..
Niettus. Als je een switchje koopt is een tweede PC geen enkel probleem. Geen router of wat dan ook nodig. 8)

burne wijzigde deze reactie 22-05-2004 22:10 (6%)

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True