[Ervaringen]Iiyama helpdesk/garantieafhandeling

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 970 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• funkflex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-12-2008

funkflex

The real funkflex !

Topicstarter
Oke mensen even het volgende,

Waarom blijft iedereen iiYama de lucht in prijzen terwijl ze zo een uber slechte support desk hebben ? Zelfs de vooropgenomen welkom bericht zit vol met taalfouten :/

Ik heb op 1 december 2003 een iiYama Prolite E431s-B gekocht , geweldig apparaatje en is zijn 490- zeker waard! Alleen na 9 dagen kreeg ik er problemen mee , dikke neon streep door me beeld heen :| Meteen mailen dus, na 2 weken gezeur en gezeik kreeg ik eindelijk iemand aan de telefoon, een buitenlands uitzendkracht van hooguit 17 jaar die niet bepaald goed was in Nederlands.
Hij bleef dus ook beweren dat er nooit iets in is gestuurd door mij want hij kon niks vinden.

Na vele malen gebeld te hebben vroeg ik op een gegeven moment gewoon als er een leidinggevende in de buurt was en of ik die kon spreken :) Ik kreeg een Mevrouw aan de telefoon en die beloofde vanalles oa. dat ze mij diezelfde dag nog zou mailen met statusbericht.

Toen ik eindelijk thuiskwam die avond opende ik Outlook en zag daadwerkelijk een mailtje (Jippie! ) daarin stond dat ik moest bellen om omruilafspraak te maken. Alleen toen ik de volgende dag belde kreeg ik te horen dat die mevrouw er niet meer werkte :x WTF? denkje dan!

Ik heb intussentijd geen iiYama meer aan de telefoon kunnen krijgen, en zit wel met een gare monitor die buiten de dealer garantie valt. Iemand een idee wat ik kan doen ? wie ik kan bellen ? dit is namelijk geen prettig situatie :p

MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-12 18:37

job

Rare ervaring heb jij :? .
Dan is er blijkbaar veel verandert sindsdien ik een kapotte monitor had.

Maar hoezo valt dit niet onder de garantie van de dealer.
Dikke vinger, als een monitor binnen 2 week kapot gaat ga ik echt niet wachten op de on-site garantie. terug naar de shop ermee en direct een nieuwe mee.
Zo moet het ook van de wet. binnen 2 week direct een nieuwe.

Edit: ik snap trouwens niet waarom je gaat mailen voor garantie.
je had gewoon meteen moeten bellen.
Krijg je iemand aan de telefoon die geen nederlands kan, dan vraag je toch om iemand anders te spreken.

[ Voor 28% gewijzigd door job op 06-01-2004 12:58 ]

• funkflex

funkflex

The real funkflex !

Topicstarter
dealergarantie is 8 dagen tegenwoordig, en de winkel waa rik hem weg heb weigert er ook wat aan te doen :S

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:10

Shuriken

Life is all about priorities

Gecondoleert, doe maar eens een search naar Teleplan hier op GoT. Dat is volgens mij nog steeds de firma die de garantie afhandeld voor Iiyama.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:40

-ET-

Phone Home

Ik heb juist hele goed ervaring met de helpdesk. Probleem aangemeld kreeg meteen mailtje dat ze een vervangende monitor gingen bestellen. Vervolgens is die 1 1/2 maand getest. Daanra kreeg ik hem thuis. Prefect dus.

Probeer een keer opnieuw een mailtje te sturen naar RMA@IIyama.nl

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 18:12

Turkish

zhé germans

m0n0 schreef op 06 januari 2004 @ 12:54:
dealergarantie is 8 dagen tegenwoordig, en de winkel waa rik hem weg heb weigert er ook wat aan te doen :S
Hallo als je bij een winkel een apparaat koopt dan mag je er vanuit gaan dat hij een bepaalde tijd deugdelijk werkt. Als dit niet zo is dan moet je leverancier er wat aan doen, zeker tijdens de garantieperiode heb je het recht op een goed werkende.

Dus ik zou maar terug gaan naar die winkel en m'n recht halen :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

wij hebben een iiyama monitor 19" en daar al 2keer problemen mee gehad maar 1 belletje en ze kwamen hem direct ophalen en lieten een ruilmonitor achter bij de 2e keer was de monitor niet meer te maken en kregen we een nieuwe terwijl de eerste al 3/4 jaar oud was.
ik heb er alleen goede ervaringen mee.
maar zo te zien heb jij pech. B)

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 10:23
Índerdaad gewoon terug naar de winkel en daar naar je garantie vragen.
Trouwens heb zelf een scherm van hun gekocht zo rond de 850 euro weet zo het nummer niet.
Maar de schermen zijn van zeer hoge kwaliteit en heb er nog geen enkel probleem me gehad.

Voor gerantie gewoon terug naar de zaak.

• TRAXION
  • Laatst online: 12-12 13:59
De dealer zal zorg moeten draaien voor de monitor omdat je een jaar lang garantie heb van de winkelier!!

Ofwel hij stuurt em voor je op of hij geeft jou een nieuwe..

Als je dichtbij amsterdam woont bel dan even het service center in amsterdam en maak een directe afspraak.

Heb ik ook gedaan omdat mijn vmp 451 na een 3 maanden de geest gaf (weerstand verbrand).

Ik heb daar bij de service dienst een nieuw bord gekregen en een nieuwe buis omdat de service medewerker em krom vond _/-\o_ :?

Succes

Verwijderd

m0n0 schreef op 06 januari 2004 @ 12:54:
Die 8 dagen is voor het omruilen van een aangekocht product als je het product vind tegenvallen of toch iets anders wilt.

Als een product stuk is moet de winkelier hem terugnemen en voor een nieuw apparaat zorgen. Volgens mij is die periode bij de meeste winkels een jaar.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Shuriken schreef op 06 januari 2004 @ 12:56:
Gecondoleert, doe maar eens een search naar Teleplan hier op GoT. Dat is volgens mij nog steeds de firma die de garantie afhandeld voor Iiyama.
IIyama doet het tegenwoordig (vind ik, gelukkig) zelf.

{signature}

• -ET-
  • Laatst online: 19:40

-ET-

Phone Home

Voutloos schreef op 06 januari 2004 @ 13:08:
[...]

IIyama doet het tegenwoordig (vind ik, gelukkig) zelf.
Ja dat klopt inderdaad, logistiek wordt nu gedaan door VOS logistics. Gaat heel netjes.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks

Last quoth the raven...

Als een product stuk is moet de winkelier hem terugnemen en voor een nieuw apparaat zorgen. Volgens mij is die periode bij de meeste winkels een jaar.
Geen nieuw apparaat, een vervangend apparaat (dat strookt ook beter met de 'redelijkheid en billijkheid' waarvan ons Wetboek is vergeven ;) ). En als een winkelier met deze situatie geconfornteerd wordt zal ie in vele gevallen toch zelf de garantieprocedure bij Iiyama opstarten, waarop je als consument dan alsnog moet wachten. Het is dus meestal sneller om direct bij Iiyama garantie te claimen.
logistiek wordt nu gedaan door VOS logistics
Jep, maar die besteden het vaak ook uit. Ik heb al heel wat verschillende transportbedrijven voor Iiyama zien rijden ;) Overigens nooit klachten gehad wat betreft logistiek, dus ik vind het best :)

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:28
koraks schreef op 06 januari 2004 @ 15:03:
[...]

Jep, maar die besteden het vaak ook uit. Ik heb al heel wat verschillende transportbedrijven voor Iiyama zien rijden ;) Overigens nooit klachten gehad wat betreft logistiek, dus ik vind het best :)
Mijn monitor zijn ze bijna een week 'kwijt' geweest. Stond blijkbaar ergens in een busje of een hoek van de loods waar niemand weet van had :( Slechte zaak. Heb in het verleden ook veel narigheid gehad met iiyama en mij werd verteld dat ik teveel verwachtte van een monitor van 1300 gulden.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-12 16:33
Is langer zo, support is in elkaar gedonderd, en ik zal het nog maar niet over de levertijd hebben.

Het verhaal wat ik mij kon herinneren, vroeger werd de support gedaan door een extern bedrijf, om en of andere rede doen zij dat nu niet meer, en doet illyama het zelf. En de uitwerking daarvan heb je nu op je bord liggen.

Ik ben zelf vanplan deze week 525€ neer te leggen voor een 17"tft, een jaar geleden zou ik zonder moeite illyama gezegt hebben. Maar sinds ik een benq heb (15") hou ik het daar bij, goede schermen qua specs, service etc. Ergens deze week haal ik dus de Benq fp 767 v2 op.

Verwijderd

Iiyama handelt tegenwoordig zelf de garantie af, teleplan gelukkig niet meer.
Ik heb mijn bijna 3jaar oude vmp451 aangemeldt bij iiyama, linksboven en rechtboven waren de lijnen niet meer recht. In eerste instantie hielden ze een beetje de boot af, maar na nog 2 belletjes is de monitor omgeruild voor een 1 jaar oude VMP454 :9 deze staat nu naast zijn zusje de 431-B :*) dus op zich is het wel een beetje pushen maar uiteindelijk handelen ze netjes hun zaakjes af.

• koraks
  • Niet online

koraks

Last quoth the raven...

en ik zal het nog maar niet over de levertijd hebben.
Je doelt hier blijkbaar op de 15" en 17" TFT schermen (waar véél meer bedrijven op dit moment problemen mee hebben, heb ook al in verschillende topics uitgelegd waarom dat zo is). Van alle andere schermen zijn de levertijden nog steeds normaal (1 dag).

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-12 16:33
koraks schreef op 06 januari 2004 @ 17:11:
[...]

Je doelt hier blijkbaar op de 15" en 17" TFT schermen (waar véél meer bedrijven op dit moment problemen mee hebben, heb ook al in verschillende topics uitgelegd waarom dat zo is). Van alle andere schermen zijn de levertijden nog steeds normaal (1 dag).
Sorry, dat had ik erbij moeten zetten, tfts idd. Ik heb hiermee te maken omdat ik een tft wou kopen, een nieuwe 17" en bijna alle webshops zeggen moeilijk te kunnen leveren.

Verwijderd

Signaalingangen 2x 15pin D-sub "directe selectie"
Ok, de ingangen zijn dus wel hetzelfde. Ik ben er namelijk achter gekomen dat mijn tweede d-sub ingang kapot is van mijn hm903dt (herkent signaal, blijft zwart weergeven en pingpongen tussen ingangen als videokaart op kapotte ingang is aangesloten)) maar na het horen van deze verhalen durf ik al bijna mijn monitor aan teleplan Iiyama aan te bieden ter reparatie. :|

Ik gebruik de tweede ingang toch nooit (toevallig die gebruikt om aan te sluiten) maar het is toch wel wat minder. :/ :(.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 17:42 ]

• funkflex

funkflex

The real funkflex !

Topicstarter
Oke ik heb rond 4 uur vandaag weer kunnen bellen. Ik werd dit keer weer eens tig keer doorverwezen naar een andere collega :S En weer de belabberde buitenlander ( dont get me wrong ik heb ook een verblijfsvergunning) ik zei duidelijk tegenhem wat ik allemaal al gehad heb dus ook mailtje waarin staat dat ik moest bellen voor omruilafspraak. Zijn collega verwees mij weer naa rhem toe en zei da tik status aanvraag wou hebben, dus hij boos omda tik tegen hem heb gelogen :?

Hoe dan ook klantvriendelijk was hij zeker niet, maa rik weet me goed te verwoorden :D

Het ziet er nu dus zo uit dat ik uit de volgende 2 dingen kan kiezen

- Laten ophalen voor reparatie ( duurt 8 werkdagen)
- Wachten tot ze bij hun weer op vooraad zijn ( ook ongeveer 8 werkdagen)

bij keuze 1 zit ik dus zonder monitor, iets wat ABSOLUUT niet kan :)

ik wacht dus vriendelijk af hoewel iiYama me vies tegenvalt en ik hier absoluut niet blij mee ben :S

ff kijkje nemen bij EiZO dan ;)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Mijn ervaringen met Iiyama zijn juist wel goed. Ik had een E380S gekocht, waarvan de voet niet kon kantelen. Toen heb ik een half uur met de helpdesk aan de lijn gezeten, handsfree, zodat ik de aanwijzingen kon opvolgen om de voet te demonteren en de schroefjes verder aan te draaien. De persoon was zeer vriendelijk, en zei ook al aan het begin van het gesprek dat als het echt niet lukte, de monitor zonder problemen zou worden omgeruild.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:25
Ik heb pas geleden gebeld, en ook ik heb problemen met mijn monitor maar voor mij is er een gloednieuwe onderwge terwijl mijn garantie al afgelopen was.
Ik heb 12 keer boos moeten bellen en 3 mails moeten tikken maarja het werkt dus wel.
Ook ik had een vage buitenlander die amper nederlands kon.

Verwijderd

Daarom ben ik op Philips overgestapt, krijg je de volgende dag gelijk een nieuwe onder de garantie, ipv bij Teleplan waar je monitor zogenaamd gemaakt wordt door wat gastarbeiders... kreeg gewoon een vette 2ehands Iiayama terug :( !
Er zijn nog meerdere monitoren die onder teleplan vallen, o.a. CTX, dus kijk uit met wat je koopt....

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 03:21:
Daarom ben ik op Philips overgestapt, krijg je de volgende dag gelijk een nieuwe onder de garantie, ipv bij Teleplan waar je monitor zogenaamd gemaakt wordt door wat gastarbeiders... kreeg gewoon een vette 2ehands Iiayama terug :( !
Er zijn nog meerdere monitoren die onder teleplan vallen, o.a. CTX, dus kijk uit met wat je koopt....
Nog los van die zeer twijfelachtige opmerkingen over 'gastarbeiders' snap ik je punt hier niet helemaal...

Je (kapotte, gebruikte) monitor wordt opgehaald en je krijgt een (werkende gebruikte) monitor terug. Dan heeft Iiyama/Teleplan toch precies datgene gedaan wat ze behoren te doen :z

Je hebt recht op reparatie of vervanging door een gelijkwaardig product, niet op een nieuwe (al mag dat natuurlijk wel altijd) :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Ik heb hem nu niet meer maar een jaar geleden had ik nog een 19" iiyama crt die een hoge pieptoon maakte en iets kleins had. Monitor was toen anderhalf jaar oud. 1 telefoontje en heb een afspraak gemaakt en paar dagen later werd ie opgehaald en gerepareerd.
Ik heb er dus geen klachten over. Maar in een jaar kan veel veranderen geef ik toe. En het hangt natuurlijk af van wie je te spreken krijgt. Ik ken ook pc-winkels waar ik NOOIT meer zal komen maar waar anderen lovend over spreken...

• mkleinman
  • Laatst online: 15:46

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Helaas begin ik ook steeds meer ervaring te krijgen met IIyama. Mijn Vision Master HM703UT (17") begon begin december kuren te krijgen (beeld viel uit en tikken in de monitor).

Na m'n monitor te hebben aangemeld op de site duurde het meer dan een week voordat ik uberhaupt een belletje kreeg dat ze alles hadden ontvangen en het zou nog wel een week duren voordat ze een tijdelijke leenmonitor hadden.

Daarna maar een spoedreparatie ge-eist, monitor zou dinsdags voor 13:00 worden opgehaald. Belt om 13:30 de ophaaldienst. Mijn adres was compleet verkeerd doorgegeven en ze konden het dus niet vinden.

Daarna werd ik vrijdags opgebeld dat er een leenmonitor binnen was en dat ze een afspraak wilden maken om mijn monitor op te halen 8)7. Diezelfde vrijdag werd ik gebeld dat m'n monitor gerepareerd was.

Affijn, ik heb dus mijn monitor terug, en wat gebeurd er afgelopen vrijdag? JUIST.. TIK TIK TIK TIK TIK TIK achterin de monitor en m'n storing is weer terug. Heb meteen mijn monitor aangemeld bij IIyama en maandag meteen gebeld maar zoals het er nu naar uit ziet gaat dit ook weer een paar weken duren.

Iiyama mag fantastische monitoren bouwen, maar o, als je een maandagmorgen exemplaar hebt gekocht ben je voorgoed de lul bij Iiyama.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• koraks
  • Niet online

koraks

Last quoth the raven...

als je een maandagmorgen exemplaar hebt gekocht ben je voorgoed de lul bij Iiyama.
Tsja, da's het vervelende met een maandagmorgenexemplaar, daar blijf je per definitie problemen mee houden en dat geldt niet alleen voor Iiyama.

Maar kun je ze niet gewoon vragen om een ander exemplaar? Krijg je weliswaar niet je eigen monitor terug, maar ben je in ieder geval van je maandagmorgenbak af! (Howel de kans bestaat dat je een andere maandagmorgenbak ervoor terugkrijgt, ja da's waar)

Verwijderd

dion_b schreef op 07 januari 2004 @ 03:46:
[...]

Nog los van die zeer twijfelachtige opmerkingen over 'gastarbeiders' snap ik je punt hier niet helemaal...

Je (kapotte, gebruikte) monitor wordt opgehaald en je krijgt een (werkende gebruikte) monitor terug. Dan heeft Iiyama/Teleplan toch precies datgene gedaan wat ze behoren te doen :z

Je hebt recht op reparatie of vervanging door een gelijkwaardig product, niet op een nieuwe (al mag dat natuurlijk wel altijd) :o
De monitor was net 1 dag oud, er zat een afwijking in het beeld, een vervorming, dan verwacht ik wel een nieuwe, niet een leenmonitor die ik dan mag hebben met de vingervlekken erop en een productiedatum van 1 jaar ouder dan mijn gekochte monitor en over die gastarbeiders, bel teleplan maar eens, weet je precies wat ik bedoel...

Uiteindelijk heb ik een hoge piet daar te pakken kunnen krijgen en na de hele uitleg heb ik een splinternieuwe gekregen, waar tevens die afwijking ook weer in zat :(
Dus de zooi verkocht en een fabrikant gezocht die een eigen garantieplan heeft geen overkoepelende en dat was dus Philips.
De dag dat ik me 107P kreeg zat er ook een afwijking in, dus ikke bellen, volgende dag on-site gelijk een nieuwe!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 10:50 ]

• GeeMoney
  • Laatst online: 22:25
Zou je niet eens je ruimte nakijken op sterke magneten en eventuele straling oid.
Dit is wel heel erg toevallig 3-4 schermen kapot joh.
Mijn Iiyama is ook net stuk gegaan en krijg vrijdag een spik splinter nieuwe.
(was stukgegaan aan coating na 1,5jaar)

• funkflex

funkflex

The real funkflex !

Topicstarter
Oke , 13-01.2004 iiYama man aan de deur , kreeg een andere. Mij werd dus een nieuwe beloofd en kreeg een 2ehandse waarvaan doos vrijwel onbruikbaar ( half plat) monitor zit onder de vet merken en kabels in de knoop. Eenmaal aangesloten zag ik 1 doeie pixel !

De Teering! hier laat ik het niet bij , ik heb RECHT op een gelijkwaardig product , ik ha dgeen doei pixels. Weer iiyama gebeld en kreeg t ehoren dat het me eigen probleem was, als het nou vanaf het begin een dooie pixelprobleem was ha dik er begrip voor maar als iemand mij iets beloofd verwacht ik dat ze hun afspraken nakomen :(

Ze kunnen mij niet verder helpen zei die heel kortaf :(

NOOIT meer iiyama , EiZo vanaf nu!

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 17:45
Ik heb dus ook een Iiyama gehad, een VMP 451.

Nooit problemen mee gehad qua defecten, maar voor een monitor van ruim 500€ vond ik het schandalig slecht. Hij had bibberende pixels door een te kleine aperture grill en het beeld was onmogelijk rechthoekig te krijgen.

Paar weken geleden buitenkansje genomen en de zooi verkocht om te vervangen door 3 vette TFT's van BenQ. Perfect, op 3 monitors heb ik 0 dode pixels en de scherpte & contrast zijn perfect.

• Ruisbak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-07 19:23
Ik leef met je mee m0n0, heb ook een garantie probleem, maar dan bij Samsung.

Je vraagt je af wanneer ze consumenten nu eens serieus nemen. :O
Ze staan voorop om hun spullen te verkopen maar als je een probleem hebt......

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06 19:08
Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 07:59:
Ik heb hem nu niet meer maar een jaar geleden had ik nog een 19" iiyama crt die een hoge pieptoon maakte en iets kleins had. Monitor was toen anderhalf jaar oud. 1 telefoontje en heb een afspraak gemaakt en paar dagen later werd ie opgehaald en gerepareerd.
Ik heb er dus geen klachten over. Maar in een jaar kan veel veranderen geef ik toe. En het hangt natuurlijk af van wie je te spreken krijgt. Ik ken ook pc-winkels waar ik NOOIT meer zal komen maar waar anderen lovend over spreken...
Ja dat deed mijn VMP 452 ook. Dus ik IIY mailen; "we hebben geen monitor op voorraad".
Vervolgens een week gewacht en weer gemaild "Nog steeds geen monitor op vooraad" :(
Toen een alternatief geëist! Ze kwamen met de oplossing om mijn monitor op te halen ter reparatie. OK dacht ik. Dus inderdaad kwam de courier op de gegeven tijd de monitor ophalen. Eén klein probleempje; het SN kwam niet overeen met mijn monitor... :? De courier het goede SN laten noteren en vervolgens een mailtje naar IIY; "ja, we geven het door"

3 weken later nog steeds geen monitor. 3 mailtjes verder->"u wordt gebeld als de monitor gerepareerd is". Uiteindelijk aan gegeven dat ik gewoon geen maand wilde wachten op een reparatie!

Vandaag een mailtje binnen: "we hebben een gerepareerd monitor voor u klaar staan, als u belt wanneer hij kan worden bezorgd dan komt het voor mekaar". Wie goed leest zal zien dat het dus niet mijn monitor betreft maar waarschijnlijk een ander. Ga ze morgen bellen :( |:(

Over all; NIET POSITIEF

[ Voor 4% gewijzigd door PowerPee op 15-01-2004 00:15 . Reden: typo's ]

• PowerPee
Update:

Mijn monitor is dus terug gekomen van IIyama. Ik thuis aangesloten; en precies dezelfde problemen!! :( :( De monitor is dus een maand weg geweest voor reparatie hè??!! |:(

Dus ik gebeld met IIYAMA->ik zou hem opnieuw in de RMA procedure moeten gooien om hem alsnog omgeruild te krijgen.... :r

• Remco20
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:52
oh boy.... dit belooft wat voor mijn vm pro 454 :X
Ik heb ze gister even bericht van mijn problemen namelijk:

nummer1:
het beeld was toen ik hem net had plots een keer veel te fel, nadat ik de monitor 2 keer aan- en uitzette was dat weer weg.

nummer2 (deze heb ik een aantal keer gehad):
wanneer ik een zwarte achtergrond had, en daar een windows verkenner schermpje (of ander wit scherm) op 1/4e van het beeldformaat zette was alles super fel.
Wanneer ik het schermpje groter maakte werd het steeds minder fel. De eerste keer zag ik na een dag een flits en was het weg.
De keren daarop heb ik dit kunnen verhelpen door het beeld even te resetten.

nummer3:
wanneer ik de monitor aanzet staat mijn scherm niet op de oude stand.
Na een half uur gaat ie wel iets naar onder, maar staat ie nog niet helemaal goed.
Aan de zijkanten is overigen niks verandert. Wanneer ik 2 uur langer wacht en wat games speel,
is ie na een tijdje weer op zijn oude stand aangekomen.

nummer4:
Ook heb ik weleens dat ie niet goed m'n frequentie pakt wanneer ik m'n monitor aanzet. Het beeld golft dan zeer.
Als ik hem weer terugzet op 100hz, is het weer gefixed.

nummer5:
Ik had een paar keer zomaar een vertikale streep in m'n beeld. Na een klein tikje was het weer weg.

nummer6:
Dit is wel het meest irritante. Het beeld is zeer onrustig. Pixels flikkeren continu, zelfs op 160 hz.
Ik heb maar even een andere monitor aangesloten op deze pc en die heeft daar geen last van.

Overigens heb ik deze monitor ook op andere pc's getest om er zeker van te zijn dat het niet bijvoorbeeld
met m'n videokaart te maken heeft, maar dat hielp helaas niks.

Hopen dat dit nog goedkomt :P

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Hierbij een update van 7 januari.

Ik heb inmiddels na wat gebel een RMA nummer maar na 2 weken is mijn monitor nog steeds niet omgeruild!

Zodra ik mijn monitor terug heb ga ik hem verkopen en komt er een TFT scherm.

Iiyama :r

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Verwijderd

Mja, is mij ook bekend dat hun technische dienst sucked :)

Ik had 3 maanden na aankoop van mijn IIyama A702HT wazig plekken op het beeld gekregen.
Om een lang verhaal kort te houden: ik heb mijn scherm in totaal 6 keer ter reparatie gestuurd in een periode van 6 maanden en pas de laatste keer werd het probleem verholpen.
Het was simpelweg ff een kwestie van afstellen.

Eerlijk gezegd vond ik het niet zo erg, kreeg namelijk gewoon een goede leenmonitor, de helft van de keren zelfs van hetzelfde type ;)
Maar ook nog veel andere extratjes eraan overgehouden! :D
- 2 vergulde VGA kabels (hadden ze vergeten eraf te halen)
- 3 echte gedorre schroevendraaiers (goed gereedschap)

Dat ze die vga-kabels vergaten kon ik me nog wel indenken, maar hoe ze in godsnaam tot 3 keer hun gereedschap vergaten..... dunno.

Verder hadden ze ook in de tussentijd allerlei onderdelen vervangen (die niet kapot waren).
Maar uiteindelijk was het de laatste keer ook echt gefixed en kreeg ik ook echt een deskundig iemand aan de telefoon.

ben eigenlijk best wel blij met dat gratis spul ;)

• gertvdijk
  • Laatst online: 22:18
Ik heb ook al eens te maken gehad met de k*t service van ze. Eerst eens gebeld naar IIyama, maar nee ik moest naar Teleplan bellen. Teleplan bellen, en er werd gezegd dat ik een e-mail moest sturen. Twee dagen later werd ik pas gebeld met de vraag wanneer ze hem op konden komen halen. Nou er was iemand thuis de volgende dag en dat kon dan dus ook. Maar omdat ik de originele doos niet meer had met het piepschuim kreeg ik geen leenmonitor :x!!! Verder werd me verzekerd dat hij over drie dagen weer bij mij aangesloten zou worden.
Ik werd dezelfde dag nog gebeld met de mededeling dat de monitor de garantietermijn ruimschoots had overschreden. Ik snapte er niets van, hij was 2,5 jaar oud. Ik moest het aankoopbewijs maar na het weekeinde opsturen, dat beloofde al niet veel goeds...
Ik zeven dagen later maar eens gebeld. Nou hij stond net klaar om verzonden te worden. Nou ja, ok dan. Iemand anders was bij mij thuis die ik had geïnstrueerd. Maar dat ze een leenmonitor eisten had ik niet verwacht. Met veel moeite hebben we de monitor toch nog thuis gekregen. En twee weken later nog durven te bellen 'Meneer, wanneer kunnen we de leenmonitor eindelijk eens op komen halen?'.
Je begrijpt dat ik allesbehalve positief ben over de service verlening. Dit heeft overigens in de zomer afgespeeld en heeft ertoe geleid dat ik niet eens meer kijk naar een nieuwe IIyama monitor. Nu is het Eizo dat mijn belangstelling wekt met de tft's.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Nou ik ga het ook maar eens proberen....

Zojuist hield mijn VMP 452 er mee op. Dat wil zeggen, hij gaat niet aan, komt niet door de "opstartcyclus" heen zogezegd. Gaat nog wel op oranje maar daarna weer uit. En weer aan, en weer uit, enz, enz :'(

Dit wordt een echte test want hij is natuurlijk net 58 dagen uit de garantie. |:( Kijken hoe dit opgelost gaat worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verbal Kint op 21-01-2004 22:57 ]

Great minds think alike!

Verwijderd

Verdraaid, hier begint mijn VM-Pro 452 de laatste tijd ook last van te hebben, het duurt steeds langer voordat hij van "Standby" naar 'On" schakelt. Ik vrees dat ik binnenkort ook een ervaring met de 'legendarische' Iiyama helpdesk / garantieafhandeling rijker ben (maar ik moet nog wel even op zoek gaan naar mijn aankoopbon gaan zoeken, na mijn verhuizing zal deze nog in één of andere verhuisdoos verstoppertje aan het spelen zijn....).

• PowerPee
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 23:19:
Verdraaid, hier begint mijn VM-Pro 452 de laatste tijd ook last van te hebben, het duurt steeds langer voordat hij van "Standby" naar 'On" schakelt. Ik vrees dat ik binnenkort ook een ervaring met de 'legendarische' Iiyama helpdesk / garantieafhandeling rijker ben (maar ik moet nog wel even op zoek gaan naar mijn aankoopbon gaan zoeken, na mijn verhuizing zal deze nog in één of andere verhuisdoos verstoppertje aan het spelen zijn....).
NOU precies!! Dat probleem heb ik dus ook en ze hebben het(naar hun zeggen) gerepareerd, maar de monitor vertoont nog steeds hetzelfde probleem.
:(

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Daarnet gebeld naar de helpdesk van IIyama, blijkt dat mijn hele storingsmelding van 2 januari niet is doorgekomen. Of ik hem even opnieuw wil aanmelden.

Voorrang geven of telefonisch de melding opnemen doen ze niet ik moet gewoon weer achteraan sluiten in het circuit.

*ZUCHT*

• tinusbalpol
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mijn VMP 410 begint ook al dit soort verschijnselen te vertonen. Binnenkort ook maar even contact opnemen met IIyama, kan er nu nog wel mee leven, maar je gaat af en toe twijfelen aan je videokaart....

• gertvdijk
  • Laatst online: 22:18
Het kan aan mij liggen, maar het valt me op dat er veel meer klachten over monitoren komen van Iiyama dan van andere merken. Is het nu zo dat gewoon veel tweakers een Iiyama hebben of gaan Iiyama's sneller stuk?

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

- veel tweakers met Iiyama
- je denkt dat het zo is, dus ieder topic blijft je bij (kip-ei probleem)
- tevreden gebruikers laten niets van zich horen
- Iiyama (Eizo, Sony, Philips) gebruikers zijn kritischer dan Deawoo, Aldi, enz gebruikers

En zo zijn er nog wel wat redenenen aan te wijzen waarschijnlijk :)

Great minds think alike!

• tinusbalpol
  • Niet online
Ik heb zelf 2 iiyama monitoren staan (vmp 410 en vmp413). Ben er erg tevreden over, behalve dan de problemen die beginnen te ontstaan met de 410. In mijn vriendenkring staan ook eigenlijk alleen maar iiyama's, omdat iedereen gewoon tevreden is over kwaliteit.

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Weet iemand hoe lang het duurt voordat je wordt opgebeld nadat je je storing hebt aangemeld? Ik had het telefoontje eigenlijk vandaag verwacht....

Great minds think alike!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 10:15

PcManiaxx

ondertitel duh

Ff mijn frustratie kwijt hier!

Wij hebben op 1 December een gloednieuw systeem binnengekregen, alles erop en eraan. Er zat een Iiyama ProLite E430 B bij. Een prachtding met 16ms. Na een paaar dagen begint zich iets vreemds voor te doen..... er liep een lelijke streep door mijn scherm. Gelijk ff winkel gebeld en naartoe gebracht. Het bleek dus een warmeprobleem!!! Klopt dit ook wel? Maar goed, dit is dus al 2 maanden geleden!

Echt schandalig, 2 maanden wachten op een kutschermpje van €490!
Steeds winkel bellen, helpdesk gebeld. Er komt geen eind aan.
Ik wacht er nog steeds op, hij moet deze week binnenkomen (hopelijk) want ik vind dit echt ronduit schandalig!

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-12 20:34

Kleintje81

Blaat

PcManiaxx schreef op 22 januari 2004 @ 23:41:
Echt schandalig, 2 maanden wachten op een kutschermpje van €490!
Steeds winkel bellen, helpdesk gebeld. Er komt geen eind aan.
Ik wacht er nog steeds op, hij moet deze week binnenkomen (hopelijk) want ik vind dit echt ronduit schandalig!
Had je hem toen niet bij de winkel kunnen omruilen? :?
Omdat ik lees dat hij na een paar dagen na aankoop raar deed, zou het binnen de DOA termijn van de winkel kunnen voldoen, en zou je meteen een ander mee kunnen nemen.

Je hebt de helpdesk van de winkel geraadpleegt of van Iiyama zelf?
Naar mijn weten hebben Iiyama monitoren 3 jaar onsite garantie, hoe het ophalen gaat/hoelang het duurt/etc heb ik geen ervaring mee.

BF2 stats Systemen

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Weer een update van mijn kant.

Nadat iemand er achter kwam dat mijn status in het helpdesksysteem van IIyama fout stond, en ik dus daardoor ook mijn monitor niet opnieuw kon aanmelden :(, meteen maar een omruilafspraak gemaakt voor vandaag.

Vraagt die gast nog of hij voor 13:00 moet worden omgeruild of NA 13:00. Gezien het feit dat mijn vriendin dinsdagmiddag vanaf 13:30 werkt was de eerste optie snel gekozen.

Jullie raden het al.. 13:00, geen monitor,, 13:05 geen monitor, 13:10 geen monitor. Gebeld met IIyama en de vervoerder. Blijkt dat we ingeboekt stonden om 12:58 voor het omruilen en dat de chauffeur eigenhandig z'n route maar heeft aangepast om eerst naar Emmeloord te rijden ipv zijn afspraak bij mij na te komen. :(

Hier is in elk geval het laatste woord bij IIyama nog niet over gesproken.

• PowerPee
Ok, dan ga ik ook ff updaten :-) RMA#; 23280

IIYAMA heeft mijn defecte monitor dus gerepareerd. Nou, de problemen zijn precies hetzelfde; zeer irritante hoge piep en de monitor gaat constant in standby na het verlaten van de bios(of rebooten).

Goed, dus ik de helpdesk gebeld; "nou meneer, dan moet u even een nieuwe aanvraag doen via onze website". Dus ik een aanvraag ingedient.

Week later gebeld: wat is de status? waarom heb ik geen new RMA nummer? Antwoord; "ja, het staat hier niet goed in het systeem. U had uw oude RMA nummer erbij vermeld...dat zou de reden kunnen zijn". De beste man heeft me vervolgens beloofd om meteen een nieuw RMA nummer voor me aan te maken en via de email naar me toe te sturen. Deze is gelukkig binnnen 5 min bij me aan gekomen :)

Een week later; Ik bellen; Wat is de status?
Antwoord: "deze monitoren zijn nog niet op voorraad" Volgende week krijgt u hem.

Een week later: Waarom heb ik niets ontvangen en niets van jullie vernomen?
Antwoord: "deze monitoren zijn niet op voorraad" Volgende week ....precies ;)

Weer een week later; IK WAS BOOOS })
Hallo!! Wat is er nu weer verkeerd gegaan??! :( :(
Antwoord; "ja meneer, sorry, maar ik zal er voor zorgen dat u boven op de stapel komt te liggen en dan moet u de monitor begin volgende week...in huis hebben.

........Nou..... het is dus nu....die week....en je raad het al....GEEN OMRUILING.
>heb ze net geprobeerd te bellen...niemand neemt de telefoon op.

NOOIT MEER IIYAMA VOOR MIJ!! :( grrrrr

• Robi-One
  • Niet online
Quote uit een eerder topic van mij:

Heb vandaag heb ik contact gehad met iiyama.
Het zit namelijk zo:

Ik heb ongeveer 6 weken gelden een nieuwe Pc aangeschaft. Nadat ik alles had aangesloten kreeg het beeldscherm (HM703UTA) kuren. Hij gaf constant een roze gloed over het scherm heen.
Ik heb toen iiyama gebeld en ze zeiden dat het onder de dealergarantie viel, dus dat ik het via de dealer op moest lossen.
Dus ik heb dat gedaan. 5 1/2 week later had ik eindelijk een nieuwe monitor, omdat iiyama hem kwijt was geraakt en hij niet eerder leverbaar was. Duurde bij elkaar weer 2 weken meer.

Dus ik heb gisteren mijn monitor aangesloten waarna ik direct het bovenstaande probleem had.
Ik heb vandaag iiyama gebeld om te vragen of dit normaal is. Uit eindelijk kwamen ze erachter dat het niet normaal was. Ik had alles al gedaan om het te verhelpen.
Weer kwamen ze met de 8 dagen dealergarantie aan.
Dus ik het hele verhaal verteld van de vorige monitor. Dus de betreffende helpdeskmedewerker (mooi scrabblewoord) gaf aan dat ik wel beroep kon doen op de 3 jaar on-site garantie als ik zou wachten tot na de 8 dagen dealergarantie. Het probleem is dat alleen dat je nooit weet of je een nieuwe krijg. De kans is dat je een 'uit-de-doos-model' krijg. Dus een of ander half gebakken appraat. Ik schoot compleet uit mijn slof omdat het scherm nu al kapot was. Hij bleef volhouden dat er niets aan te doen was.
Dus ik vroeg of ze me ook niet tegemoet konden komen omdat het al de 2de keer was in korte tijd, waarop het antwoord kwam: Nee, ik kan er niets aan doen....

Ik was compleet laaiend en kwam met de volgende oplossing:

MIJN MONITOR INLEVEREN BIJ DE DEALER EN EEN ANDER MERK NEMEN!

En heb hem een prettige dag gewenst.........

Diegene waar ik hem heb gekocht gaat nu kijken of hij het geld bij de leverancier terug kan krijgen om een Philips monitor te bestellen. De 107P50. LAten we gaan kijken of het allemaal goed gaat.

Dus jullie zullen nu wel begrijpen dat ik geen fan ben van iiyama. Niet alleen omdat er al 2 kapot zijn, maar ook vooral omdat ze niet coulant zijn richting klant.

Gr. Robi-One

Verwijderd

Om nog maar een slecht ervaring te posten (was wel met teleplan, ik begrijp dat die dat niet meer doen).

Mijn visionmaster pro had een strook van 2 cm aan de linkerkant van het beeld dat ingedrukt werd tot 1,5 cm. Mijn monitor is uiteindelijk 3 keer terug geweest (totaal wel 3 maanden denk ik), en daarna deed hij het even en vervolgens kreeg hij weer dezelfde fout. Ik heb hem nu op een andere refreshrate ingesteld waarbij hij wel normaal beeld geeft, ik heb geen zin om nogmaals zoveel geklooi te krijgen.

Ook brachten ze hem de laatste keer terug zonder voet (die vastgeschroefd zit), en stuurden ze me vervolgens een niet passende voet op.

Oftewel, als je iets naar iiyama service brengt, verwacht minstens 3x thuisblijven en een paar uur bellen met de servicedienst!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik heb inmiddels een vervangende monitor thuis. Ook een HM703UT. En jullie raden het al... Deze is ook brakker dan brak.

Vorige week viel er iets op m'n buro (oude slot 1 processor ). KLIK monitor uit. Klik aan.. kleuren vernaggelt. Scherm compleet vertekend en een hele hoge piep. KLIK monitor uit.. KLIK aan en het beeld was weer normaal.

Eergisteren zet ik m'n monitor aan is mijn scherm ineens aan beide kanten 10cm smaller en ipv een normale pincussion had ik m 3dubbel. (dus lekker golvend links en rechts).

IIyama zegt niets anders te kunnen doen dan deze ook weer in RMA te nemen en na te kijken of de monitor in te nemen voor een "technisch" onderzoek aan hun kant.

Wanneer blijkt dat uit dat onderzoek komt dat deze monitor ook niet goed is dan zou ik misschien recht hebben op een ander gelijkwaardig model.

Ik heb IIyama vriendelijk verzocht mijn monitor om te ruilen voor een ander exemplaar omdat ik weinig heil zie in die "technische" onderzoeken. En ik heb er een uitgebreide brief bijgedaan van al mijn storingen met de HM703UT serie.

Tot op heden heb ik nog geen reactie.

De kans overigens dat mijn volgende monitor weer een IIYAMA wordt is inmiddels gedaald tot bijna het 0 punt.

• masser120
  • Laatst online: 26-11 20:18
Als ik jou was, zou ik naar de Kat in de Zak gaan.

• PowerPee
mkleinman64 schreef op 20 februari 2004 @ 09:20:
Ik heb inmiddels een vervangende monitor thuis. Ook een HM703UT. En jullie raden het al... Deze is ook brakker dan brak.

Scherm compleet vertekend en een hele hoge piep.
Ja, die hoge piep ken ik :( Ben al 3 weken ermee aan 't werk en word er compleet gestoord van 8)7

Ik ben benieuwd hoe jij je zult voelen als ze na 3 weken met een 'oplossing' komen(pieeeeeeeeeep) :o
:p

Nee, serieus; ik kreeg gelukkig gister nog een mailtje dat er een monitor voor mij klaar stond.....ben benieuwd.

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-12 12:27

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

ik ben de bezitter van een VMpro 451 en moet melden dat ik helaas ook een hoop van bovenstaande problemen ervaar; zoals traag of niet aangaan zodra de PC word aangezet, golvend beeld, ingedrukt beeld, knipperend scherm. :'(

Ben alleen bang dat ik geen garantie meer heb op dit &*()&*&-scherm, volgende aankoop is ZEKER geen IIyama meer. jemig wat kan een topmerk hard vallen zeg, alle schermen van voor 3-4 jaar geleden waren top, daarna is het hard achteruit gegaan....

Verwijderd

Heb 31 december 2003 een Iiyama Vision Master Pro 514 (HM204DT) gekocht, een 22 inch scherm.

Dat exemplaar had een wazige rechterkant, maar was voor de rest perfect qua helderheid.

Op 12 januari heb ik voor het eerst de klantendienst gecontacteerd.
Vorige donderdag (19 februari) zijn ze me uiteindelijk een vervangscherm komen brengen. Dat leek me al vrij lang, maar goed.

Eerste indruk van het scherm was al niet echt geweldig. Stond compleet verkeerd afgesteld, geometrie verkeerd, kleurenreinheid fout, enz. Na een halfuurtje prullen nu een min of meer rechthoekig beeld gekregen, met de juiste kleuren. Het viel me echter op dat mijn vorig exemplaar helderder was. Als ik de OPQ verander naar Picture, zou het beeld helderder moeten zijn. Vreemd genoeg is er geen verschil tussen Text en Picture. Het beeld flitst even, maar wordt dan maar ietsje helderder als bij Text.

Dit exemplaar is niet meer wazig aan de rechterkant, maar heeft een algemeen minder helder beeld. De wazigheid is echter nog niet volledig weg. Nu zijn er wat problemen aan de linkerkant, en is het beeld in het algemeen wazig, niet enkel op bepaalde plaatsen.

Op 1600 x 1200 @ 120 Hz is er niet meer mee te werken. Een hogere resolutie als 1600 x 1200 durf ik ook gewoon niet proberen.

Soms denk ik dat ik gewoon te veel verwacht van een monitor. Maar ik had vorige week op school zitten werken met een Dell 17 inch scherm, volgens mij een Dell-branded Sony Trinitron. Die heeft op een resolutie van 1152 x 864 een prachtig helder en scherp beeld.

Ik herinner me dat de Iiyama 17 inch schermen die ze vroeger op school hadden (Vision Master Pro 410 denk ik), ook heel scherp en helder waren.

Ik weet het niet meer, denk hoe meer ik klaag en vervangmonitors krijg, hoe ouder en slechter ze worden.... Als dit niet verbetert weet ik alvast één ding zeker: Dit is de laatste Iiyama die ik ooit koop.

Iemand die wel een goed werkende, scherpe Iiyama HM204DT heeft?

Ik had dat model gekocht, vermits Iiyama een goede naam heeft (of blijkbaar beter "had"), en het het topmodel uit hun 21/22 inch CRT reeks was.

Ik wou wat extra geld uitgeven voor een kwaliteitsscherm (769 euro). Daarbuiten had ik ook al een nieuwe videokaart gekocht omdat ik had gehoord dat NVidia kaarten een wazig beeld geven. Nu heb ik een Matrox P650, waar het toch al niet meer aan kan liggen... Die heb ik gekocht voor 159 euro. Al bij al een hoop geld, en nog geen geweldig scherm...

Zucht...

• PowerPee
*update*

Hoi, hoi, hoi >:)
Eindelijk bericht van IIYAMA; ze zullen aanstaande vrijdag mijn monitor om ruilen; hopen dat deze van betere kwaliteit is....

Ik houd jullie op de hoogte.

• Robi-One
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 17:34:
Heb 31 december 2003 een Iiyama Vision Master Pro 514 (HM204DT) gekocht, een 22 inch scherm.

...

Zucht...
Je kan toch aankloppen bij je leverancier? Als ze je verwijzen naar de onsite garantei van iiyama moet je gewoon zeggen dat je niets met iiyama te maken hebt omdat je hem bij hun heb gekocht.
Leverancier is verplicht dit op te lossen. Nadat er al 2 monitoren niet geod waren kan je ook voorstellen dat je een ander merk neem en dat hun het maar verhalen op iiyama.

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik heb gisteren weer contact gehad met IIyama.

Ze willen bij wijze van hoge uitzondering mijn HM703UT omruilen voor een 17" E430 TFT. Dan moet ik overigens wel E 250,- bijbetalen.

Of ik daar nu op zit te wachten.

• PowerPee
Mijn Vision Master Pro 452 zou weer omgeruild worden omdat de monitor op hogere refresh rates een heel irritante piep toon geeft.

De courier is 2x bij mijn huis langs geweest, heeft 2x aangebeld en mij 2x niet thuis aangetroffen....terwijl ik gewoon aanwezig was 8)7

Daarna is afgesproken dat de courier telefonisch contact met mij op zal nemen voor de aflevering. Gelukkig is dit wel goed verlopen.

Goed, ik de monitor aansluiten...PIIIIIEP. :(
Wat me verder bij deze monitor opvalt is de veel betere contrast instellingen. Bij mijn vorige monitor was de instelling van contrast altijd 100%. Nu kan ik gemakkelijk werken met zon op het schrem bij een contrast van 80% ;)

Anyway, ik heb en mailtje gestuurd naar het Amerikaanse IIYAMA om te kijken wat hun bedrijfsbeleid is mbt omruilingen, en om te informeren of er een duidelijke oorzaak is voor het hoge gepiep dat ik ervaar.

(in te tussentijd draai ik op 60Hz refresh :'( )

• Remco20
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:52
Mijn monitor werd dus ook opgehaald een paar weken terug... Voordat ie opgehaald werd kwam ik achter deze topic en las ik dat iiyama je gewoon een 2e handse monitor definitief kan geven. Ik wilde dus weten wat voor monitor ik zou krijgen. Helaas mocht ik niet weten wat er in die doos zat die ik kreeg. Een tijdelijke monitor of een definitieve vervangende monitor. Ik heb die gozer dus maar fijn weer teruggestuurd. Werd ik later door 1 of andere puber van de service desk (met verstand van 0.0) gebeld waarom ik hem niet aannam. Ik uitgelegd dat ik het maar een beetje raar idee vond dat ik een afgeragde monitor kon krijgen, terwijl ik zo zorgzaam met de mijne ben. Kwam erop neer dat als ik hem nog een keer wilde ophalen de vervoerskosten moest betalen (45 euro ofzo :P). Vage zooi dus daar. Schijnt wel in hun garantievoorwaarden te staan. Nu heb ik even gekeken, en daar staat dat je een ruilmonitor kan krijgen. Het is maar hoe je het opvat.. tijdelijk of definitief ?
In ieder geval wordt mijn volgende monitor DEFINITIEF geen iiyama meer :o

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Mijn omgeruilde monitor (ook een HM703UT) heeft precies dezelfde kuren als mijn vorige. Gaat soms slecht aan. Monitor is niet vierkant af te stellen met de geometry settings etc.

Heb IIyama in gebreke gesteld en heb na een lange email wisseling eindelijk het voormekaar gekregen dat ik een ander type monitor omgeruild krijg.

Ze boden me eerst een E430-W LCD aan maar dan moest ik wel 250 euro bijbetalen. Ik heb gezegd dat ik dat absurd vind. Zij leveren een slechte monitor. Ik heb daarna een voorstel gedaan om het verschil te betalen tussen mijn HM703 (322 euro nieuwprijs) en de pricewatch prijs van de E430 ( ca 450).

Hierop kreeg ik antwoord dat dit niet ging, het was een aanbod van de verkoopafdeling en daar kon ik niets aan doen.

Ik heb daarna contact opgenomen met mijn rechtsbijstandsverzekering. Die meldde mij simpel dat wannneer een leverancier na 3 a 4 reparaties niet in staat is om een correct werkend exemplaar te leveren je recht hebt om de volledige teruggave van het OORSPRONKELIJKE aanschafbedrag.

Na dit te hebben gemeld aan IIyama werd ik binnen 2 uur teruggebeld met nog een aanbod.

Mijn HM703UT wordt deze week omgeruild voor een LS902UT. (19" instapmodel).

Met daarbij de keiharde garantie dat deze uitgebreid getest zou worden voordat ik hem zou krijgen.

Wanneer deze ook niet goed is dan eis ik mijn aankoopbedrag terug en stap ik wel over op een merk die wel luistert naar haar klanten.

• Deathchant
  • Laatst online: 10-12 19:35

Deathchant

Don't intend. Do!

jezus zeg, wat een tietzooi bij Iiyama. Iiyama moet bekend staan om hun hoogwaardige kwaliteit monitoren...........
Ik wilde me volgende week een nieuwe CRT monitor kopen (<350pleuri)
en was aan het denken aan de HM903DT, maar nu ik dit topic gelezen heb, ben ik daar helemaal niet meer zeker van.

Ik vraag me af welke monitor wel goed is bij eisen minimaal 1600x1200@85HZ...

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Plague
  • Niet online
Vroeger had Iiyama idd een brakke service, maar per 1 februari hebben ze bij de service een reorganisatie gehad ofzo, en gelukkig mag ik daar gebruik van maken. nav dit topic heb ik Iiyama gemailt, en kreeg de dag erop een mailtje dat het mailtje in behandeling is genomen. Dag daarna werd ik gebeld: we hebben 'em en kunnen hem vanaf maandag komen brengen. Nou, ik kon vandaag niet, morgen wel. Dus komen ze hem morgen middag omruilen. Geweldig :)

Het heeft in totaal dus een week geduurt. :)

• PowerPee
mkleinman64 schreef op 08 maart 2004 @ 12:27:

Na dit te hebben gemeld aan IIyama werd ik binnen 2 uur teruggebeld met nog een aanbod.

Mijn HM703UT wordt deze week omgeruild voor een LS902UT. (19" instapmodel).

Met daarbij de keiharde garantie dat deze uitgebreid getest zou worden voordat ik hem zou krijgen.

Wanneer deze ook niet goed is dan eis ik mijn aankoopbedrag terug en stap ik wel over op een merk die wel luistert naar haar klanten.
Goedzo, wel jammer dat je eerst je rechten moet gaan uitzoeken voordat er zo'n optie naar voren komt. Ik heb IIYAMA weer een mailtje gestuurd met het verzoek om een oplossing te vinden voor het probleem wat ik ondervind. Ik ben benieuwd :+

Houd ons op de hoogte, enneh; veel plezier met je nieuwe monitor :-) Ga je hem direct verkopen en een ander merk halen :D ;)

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:08
Heel draadje niet gelezen, maar kort mijn ervaring;

Heb VM pro 510 (22" diamondtron CRT), zat 3 jaar onsite garantie op die ondertussen reeds voorbij is. In die periode is mijn 22" twee maal kapot geweest. Daarna met Teleplan in aanraking gekomen. Na veel horror verhalen was ik al bang echter viel het erg mee.

Monitor werd mooi thuis opgehaald, 22" vervangend model werd achtergelaten, en na anderhalve week mooi terug gebracht. Eerste keer was deze echter nog steeds kapot en mocht monitor weer terug :( Na kleine week weer terug en nu werkte alles naar behoren.

Tweede keer ging hetzelfde, echter toen ik monitor eerste keer terug kreeg bleek alles te werken.

Kortom, ik ben tevreden over de service, inclusief de vervangende monitor. Ik had er 3 jaar geleden wel 1100 euro betaald maar imho is het dat waard. Dus van mijn kant geen horror verhaal.

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Plague schreef op 08 maart 2004 @ 17:13:
Vroeger had Iiyama idd een brakke service, maar per 1 februari hebben ze bij de service een reorganisatie gehad ofzo, en gelukkig mag ik daar gebruik van maken. nav dit topic heb ik Iiyama gemailt, en kreeg de dag erop een mailtje dat het mailtje in behandeling is genomen. Dag daarna werd ik gebeld: we hebben 'em en kunnen hem vanaf maandag komen brengen. Nou, ik kon vandaag niet, morgen wel. Dus komen ze hem morgen middag omruilen. Geweldig :)

Het heeft in totaal dus een week geduurt. :)
Dan heb je heel erg veel geluk gehad denk ik. Ik heb mijn monitor ook nog eens begin februari aangeboden, en ik kreeg pas na 1 week m'n RMA nr en bevestigingsmail.

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04
Ik heb hier een VM pro 510 deze is stuk gegaan na de garantie perioden.
Heb toen gemaild naar iiyama voor reparatie kom hem langs brengen bij iiyama Nederland. Perfect gemaakt in 2 uur en compleet opnieuw afgesteld
Was 110 euro kwijt maar ja een nieuwe 22 is 600 euro

• kropsla
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10-2023
Mijn verhaal is ook "apart" te noemen :) :

Heb vorige jaar Januari een Iiyama HM903DT A gekocht voor €450,-
Hij inmiddels voor de 4e keer kapot gegaan!

1e keer: Monitor had 3cm dikke verticale streep van boven naar beneden en is in reperatie gegaan en is toen nadat hij gerepareerd was precies het zelfde!

2e keer: Een nieuwe monitor gekregen, want hij had nog steeds de verticale streep.

3e keer: Nieuwe monitor gekregen die het één week volgehouden heeft. Daarna wilde de monitor niet meer aan gaan.

4e keer(nu): Nieuwe monitor voor dit afgelopen weekend gekregen, want ik had dit weekend een klein lannetje. De monitor heeft de lan overleefd en had sinds dat ik hem weer thuis heb aangesloten een groot, gecentreerd, onzichtbaar en vreselijk onzuiver vierkant beeld.

Ik heb het nu zo geregeld dat ik een nieuwe E431S-S krijg van ze tegen enige bijbetaling. Dit had ik er wel voor over, want dit zal rond de 100euro liggen.

Overigens ben ik wel tevreden over de service, zolang je ze maar achter de broek aan zit anders komt er niks voor elkaar. Ook moet je even weten welke mensen je moet aanspreken om je problemen op te lossen.

• PowerPee
kropsla schreef op 09 maart 2004 @ 17:17:

Overigens ben ik wel tevreden over de service, zolang je ze maar achter de broek aan zit anders komt er niks voor elkaar. Ook moet je even weten welke mensen je moet aanspreken om je problemen op te lossen.
Je zegt dat je 4 omruilingen hebt gehad...

Dat vind ik dus echt slecht; zeker als de monitor na de eerste "reparatie" precies dezelfde kuren vertoont..

Ook de optie om bij te betalen voor een ander model vind ik niet kunnen; als IIYAMA een monitor op de markt brengt die niet deugt dan vind ik dat ze de klant tegemoet moeten komen door een ander model KOSTELOOS aan te bieden. Wat is dat nou voor onzin; bijbetalen :? |:( Het vertrouwen in het merk is geschonden en IIYAMA doet er niks aan om dit terug te winnen...dat vind ik slecht management.

Anyway, ik hoop dat IIYAMA(welke ik zo ga bellen) met een goede oplossing komt voor het probleem dat ik ondervind. Zo niet->dan eis ik gewoon mijn geld terug(zoals Mkleinman64 heeft gedaan).

Misschien strax meer ;)

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:21
Eind januari 2002 heb ik een HA202DT gekocht bij de lokale computerboer voor iets meer dan 1000 euro.

Na een half jaar had ik opeens geen beeld meer, 2 dagen later had ik een afspraak dat hij opgehaald zou worden. 3 weken hierna kreeg ik een telefoontje dat de monitor gerepareerd was.

Toen ik de monitor terug kreeg en hem aansloot bleek dat ik maar beeld had van ongeveer 50% van de breedte, in alle resoluties.

Hierna weer terug gebracht, weer 2 weken moeten wachten, deze keer was hij wel goed gerepareerd.

Hierna is mijn monitor nog 4 keer terug geweest op een jaar tijd. De laatste keer hebben ze een vervangende monitor voor me geregeld, welke volgens iiyama een nieuwe HA202DT zou zijn.
Dit bleek dus helemaal niet waar, beeld was wazig zelfs op 1280x1024 @ 85hz terwijl ik normaal op 1600x1200 @ 100hz werk.

Na een hoop gedoe heb ik toch weer mijn eigen monitor terug kunnen krijgen, ook deze keer weer goed gerepareerd.

Hoe het met de nieuwe service van iiyama is kan ik niet zeggen daar hij nu al 4 maanden niet meer defect is geraakt.

Blijkt trouwens dat de kwaliteit bij iiyama per monitor van het zelfde model ontzettend kan verschillen.

Conclusie: voor mij dus NOOIT meer een iiyama, volgende keer maar een merk kopen als philips, waar ik hier een aantal monitoren van heb staan en de laatste uit 1997 komt met nog steeds goed/helder beeld.

[ Voor 8% gewijzigd door Falconey op 10-03-2004 12:24 ]

• kropsla
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10-2023
PowerPee schreef op 10 maart 2004 @ 08:20:
[...]

Je zegt dat je 4 omruilingen hebt gehad...

Dat vind ik dus echt slecht; zeker als de monitor na de eerste "reparatie" precies dezelfde kuren vertoont..

Ook de optie om bij te betalen voor een ander model vind ik niet kunnen; als IIYAMA een monitor op de markt brengt die niet deugt dan vind ik dat ze de klant tegemoet moeten komen door een ander model KOSTELOOS aan te bieden. Wat is dat nou voor onzin; bijbetalen :? |:( Het vertrouwen in het merk is geschonden en IIYAMA doet er niks aan om dit terug te winnen...dat vind ik slecht management.

Anyway, ik hoop dat IIYAMA(welke ik zo ga bellen) met een goede oplossing komt voor het probleem dat ik ondervind. Zo niet->dan eis ik gewoon mijn geld terug(zoals Mkleinman64 heeft gedaan).

Misschien strax meer ;)
Tja ik ben het enigzins met je eens, maar het model wat ik nu krijg is 100euro duurder.

• PowerPee
Heb vandaag telefonisch contact gehad met IIYAMA. Ik heb afgesproken dat ik de huidige monitor graag ter reparatie aan wil bieden....maar dat dit de laatste keer is; indien de monitor niet voldoende gerepareerd wordt, dan ga ik andere dingen eisen.... :)

Over de telefoon direct een RMA laten aanmaken, vervolgens een afspraak gemaakt wanneer de monitor opgehaald kon worden.

'k ben benieuwd :+

Verwijderd

Het is alweer een tijdje geleden maar ik vond de garantie van IIYAMA echt perfect. Ik kreeg een vervangende monitor voor 10 dagen en mijn vision master pro 450 kwam geheel gerepareerd weer terug! Heb er nu al weer 2 jaar plezier van na die 3 garantiejaren.

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Och jee als ik dit allemaal lees dan krijg ik toch een beetje naar (voor)gevoel.
Ik heb op 24 feb, 2 maand voor de garantie vervalt m'n monitor aangemeld op hun website.
Op 3 maart kreeg ik 2 regels in een mail terug.
Of ik de factuur kan overleggen, in verband bijna verstijken van de garantie periode.
Heb een reply gestuurd met een gescande bon.
En daar is nog geen reactie op.

Ik wil ook een monitor zonder gezeik en zonder dat ie rare problemen vertoond.
Toen der tijd heb ik er de volle mep voor betaald en nu kosten de verbeterde VMP45x serie minder dan de helft van toen.

en graag met een recht beeld niet voor een deel scheef oid
Persoonlijk heb ik er wel lang over gedaan om teneinde maar garatie proberen te claimen, en de bon is ook een hele tijd zoek geweest ivm een verhuizing.

De VMP 451 ~ 454 zijn digitale monitoren, simpel gezegd is het zo:
Het hele beeld hangt aan de voeding van de monitor, en om het beeld in te stellen is een speciale console nodig.
Er zit geen enkel afregelpunt in, ook al zou je willen zelf kun je echt nix doen aan de monitor.
Als het beeld trillingen , strepen , knipperen hoeken of andere vreemde zaken vertoond is het 9 van de 10 keer de voeding.

Schuine witte strepen bij het opstarten van de monitor is op zeker de voeding.
Het ergst merk je het bij het rebooten, of na een powersaving.
Het is ook nog is zo dat er een rare productie fout zit in de VMP451 serie.
Daar is inmiddels wel een oplossing voor ontwikkeld door IIYAMA maar in vele exemplaren zit die fout misschien nog wel.

Ik weet bijna zeker dat vele van jullie net als ik knipperende hoekjes, lange opstarttijd, trillend beeld, en scheve delen van het beeld hebben
Ook kan het zijn dat het beeld mooi is op 85Hz maar minder en vager op b.v. 100Hz

Ha, vandaag 11 maart, reactie dat de rma is goedgekeurd en dat ik moet wachten op een ruil monitor.

[ Voor 3% gewijzigd door cruger op 11-03-2004 12:51 ]

Tweak!

Verwijderd

hahaha,
niet alles gelezen maar ik heb in de zelfde periode 3x die jongen gesproken.
mooie smoesjes, ja bijna iedereen is hier ziek en kun je dit nog eff proberen en dan terugbellen.
mail systeem is een hele tijd K$ote geweest op de website, verzendknop niet aanwezig hahaha, na goed zoeken een mailadres gevonden en.... daar vandaan natuurlijk een mail van bel maar weer een kwartier.
uiteindelijk een week erna werd de monitor opgehaald door een hele mooie sma, en kreeg ik een vervangend apparaat.
jippie een week erna zegt mijn broertje opeens er zit een vlek in je monitor... ik zie hem alleen maar als ik goed kijk dus ga niet weer bellen ik vind het wel mooi geweest.
nooit gedonder gehad met belinea nog, 103040 werkt al een goede 6 jaar.

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Verbal Kint schreef op 21 januari 2004 @ 22:57:
Nou ik ga het ook maar eens proberen....

Zojuist hield mijn VMP 452 er mee op. Dat wil zeggen, hij gaat niet aan, komt niet door de "opstartcyclus" heen zogezegd. Gaat nog wel op oranje maar daarna weer uit. En weer aan, en weer uit, enz, enz :'(

Dit wordt een echte test want hij is natuurlijk net 58 dagen uit de garantie. |:( Kijken hoe dit opgelost gaat worden.
Update!

Ik heb een andere gekregen! Op mij storingsmelding werd in eerste instantie met een standaard mail gereageerd:
Uw monitor valt niet meer onder garantie, dit zijn de mogelijkheden voor reparatie blabla
Dat kostte minstens 60,- euro :(, dus toen heb ik een mooie reactie getypt:
Mijn monitor valt 58 dagen buiten de officiele garantietermijn. Echter
ik heb reeds van meerdere mensen gehoord dat zij hetzelfde probleem
hebben ondervonden (wel reeds binnen drie jaar). Daarnaast had ik ook
eigenlijk verwacht dat een monitor (zeker eentje van Iijama) langer dan
drie jaar en twee maanden probleemloos zou functioneren. Ik hoop op een
goede afwikkeling van dit probleem.

Met vriendelijke groet,
VK
Vervolgens bleef het vijf weken stil.......

Ik gooide er dus maar een nieuw mailtje tegenaan:
Goedemiddag,

Inmiddels is het een maand geleden dat ik u mijn reactie stuurde. Ik blijf benieuwd naar uw antwoord.

groeten,
VK
En zowaar antwoord, binnen anderhalve dag!
Geachte klant,

Uw storingsmelding is goed aangekomen , uw rmanummer
(storingsmeldingsnummer) is rma : xxxx
Wij nemen zodra het ruilscherm voorradig is contact met u op voor
Het maken van een omruilafspraak .

Voor een tussentijdse status graag onderstaand tel.nr bellen.

Alvast bedankt

Met vriendelijke groet

Best regards ,

iiyama benelux b.v.
En vanmorgen kwam er een mannetje langs die hem omruilde, geheel gratis! Kortom goede beurt voor Iiyama die dit perfect hebben opgelost, zonder dat ik hoefde te dreigen met wat voor maatregelen dan ook. :)

Great minds think alike!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Het is inmiddels donderdagmiddag en ik ben nog steeds niet gebeld door IIyama voor het maken van een omruilafspraak. :(

Inmiddels een mail gestuurd naar Iiyama maar daar (uiteraard) nog geen antwoord op.

• cruger
  • Niet online
vanmorgen volgens afspraak is mijn 451pro opgehaald en heb ff een "leen" 451pro gekregen.
O en nu maar afwachten en hopen dat het nog goed komt met mijn monitor.
ofwel dat ze de moeite nemen om het beeld af te regelen zodat het niet meer scheef is op sommige stukken, en dat de voeding wordt bijgesteld
En misschien is het nog nodig om het productie probleem op te lossen wat in de eerste zoveel duizenden 451pro monitors zit.

De leen monitor is aan het serienummer te beoordelen nog 1 die de productie fout nog kan hebben, en het beeld is ietsje scheef, maar wel minder dan mijn eigen exemplaar.
Wel zijn de letters iets waziger, maar het beeld op zich helderder.
Ik wordt helemaal gek ervan.

Nu is net een andere , (9 jaar oude) 17" monitor van me heen gegaan :( en daar is een nieuwe voor nodig.
Bij een winkel hier in town hebben ze een Iiyama LF704U , LS704U
voor 119 euro en 139 euro, met weer 3 jaar onsite garantie.
Maar er is ook een LG T710BH voor 149 euro. met 2 jaar garantie
Ze zijn nog nooit zo goedkoop geweest die crt monitoren, maar ik weet nog niet welke het moet gaat worden.
Het maakt op zich niet veel uit qua specs of evt het bedrag maar, ik wil wel een met een recht beeld, en met redelijke support.
Het blijkt uit de specs dat de Lg net meer opties heeft om het beeld in te stellen qua geometrie.
Het verschil tussen die Iiyamas is waarschijnlijk de beeldbuis, of iets wat niet blijkt uit de specs.

Tweak!

• PowerPee
Het is weer 10 werkdagen geleden dat IIYAMA mijn monitor heeft opgehaald...en ik heb nog niks van ze mogen vernemen(geen mail, geen telefoon, helemaal NIKS :( )

Vanmiddag geprobeerd te bellen met hun helpdesk; de telefoon is 4 minuten over gegaan en werd toen van de hoorn gehaald en er direct weer op gelegd.... 8)7
.............ik begin te vermoeden dat ze een nummer vermelder hebben :+

Dit is de 3e keer dat de monitor ter reparatie is aangeboden door mij. Als het probleem nu niet opgelost is, dan stap ik naar de rechtswinkel. Ze zoeken het maar uit bij IIYAMA. :r :'(

[ Voor 2% gewijzigd door PowerPee op 30-03-2004 01:14 . Reden: eeeh, TYPO ]

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:37

lordsnow

I know nothing

Sjesus... ik zat (zit?) er aan te denken om 376 EURO over de balie te schuiven voor een Iiyama HM903DT A. Wat een supergeile monitor. Ik hoorde al dat het beeld perfect was, en een paar dagen terug zag ik 'm staan in de winkel... *drool*

Maar nu ik dit allemaal lees.... *huiver* Ik weet 't niet meer zo zeker. Ik wacht nog wel even.

• hufkes
  • Laatst online: 10-12 00:45

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

haha, ik heb na een telefoontje en een mailtje nu een afspraak staan om mijn 2jr10mnd oude 451 met sporadisch knipperende hoeken alsnog te komen ophalen.. woensdagochtend weet ik meer, maar volgens het verhaal krijg ik er direct een andere voor weer en als ik mezelf niet voor de gek hou is dat zelfs een nieuwe...
Ik heb namelijk -vandaar het tweede mailtje :P - twee weken moeten wachten omdat deze monitoren niet meer op voorraad waren. Nou ja, ik zal in ieder geval extra kritisch naar de andere cq. nieuwe monitor kijken na deze verhalen hier :)

Wie weet overigens zo in welke productierange die fout zat? Is dat eenvoudig aan de productiedatum te zien?

[ Voor 10% gewijzigd door hufkes op 30-03-2004 04:39 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Pffft, beetje zeikerig hoor, klagen over de taalfouten van Iiyama/medewerkers, terwijl je eigen berichtje er uit ziet alsof je 4 jaar bent...

• cruger
  • Niet online
@hufkes
Hier is het begin....
IIyama Pro 451 probleem
Zoek evt op "iiyama 451pro fout" dan komen er nog veel meer.

@powerpee
Beter met meer mensen tegelijk iets ondernemen, ik denk dat er nog wel wat luitjes zijn die ook zoiets denken.

Tweak!

• Troubular
  • Laatst online: 30-04-2024

Troubular

The One and Only

Ik was een van de laatste ongelukkige klanten welke nog via Teleplan geholpen werd.
Werd netjes doorverwezen door Iiyama naar Teleplan... afspraak gemaakt om de kapotte monitor op te halen, hebben ze geen geschikt model als tijdelijk vervanging. Begon al goed, maar ze konden melden dat het binnen een week geregeld zou zijn. Dan is even paar stapjes terug te overzien...
Na 1 week, ik weer bellen: We zijn er nog mee bezig, eens doorvragen wat het probleem dan wel niet is. Ja, <lul verhaal, wat totaal niet klopte met mijn klachten)
Na 1.5 week: Hij staat op de testbank
Na 2 weken: Sorry ik kan hem niet vinden, nou vraag ik je.
Iiyama gebeld: We zullen direct contact opnemen met Teleplan.
Wordt netjes 15 minuten later door Iiyama teruggebeld dat Teleplan zal bellen.
Ok dus wordt door de manager gebeld van Rampeplan met de mededeling dat ie vrijdag verstuurd zou worden (na 3 weken dus).
Vrijdag gebeld waar ie bleef, weer testbank verhaal.
Weer Iiyama gebeld
<SNIP> (You get the drift)
Uiteindelijk was Iiyama het zat en hebben ze een nieuwe monitor gestuurd.

Conclusie: Iiyama support is goed, vriendelijk en snel (alleen hun keuze voor uitbestedingspartners laat flink wat te wensen over)
Teleplan is een RAMP !!!!!!!!

"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."

• Deathchant
  • Laatst online: 10-12 19:35

Deathchant

Don't intend. Do!

lordsnow schreef op 30 maart 2004 @ 04:00:
Sjesus... ik zat (zit?) er aan te denken om 376 EURO over de balie te schuiven voor een Iiyama HM903DT A. Wat een supergeile monitor. Ik hoorde al dat het beeld perfect was, en een paar dagen terug zag ik 'm staan in de winkel... *drool*

Maar nu ik dit allemaal lees.... *huiver* Ik weet 't niet meer zo zeker. Ik wacht nog wel even.
Ik had precies hetzelfde. Supergeile monitor ja. Ook veel reviews gelezen over het perfecte beeld van deze HM903DTA.
Ik ga dus echt geen Iiyama kopen, ik ben gevallen voor de Philips 109P20, nog beter dan die Iiyama, misschien ook iets voor jou LORDSNOW als je niet langer wilt wachten :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik heb mijn ruilmonitor (LS902UT) inmiddels 3 weken binnen.

Veel onduidelijker heb ik een monitor nog niet gezien, geheid binnen 20 minuten heb je gigantisch pijn in je hoofd.

Ik heb IIYAMA officieel in gebreke gesteld en ik wil m'n aankoopbedrag terug.

Ik heb inmiddels thuis nu tijdelijk een Samsung 171S syncmaster staan (TFT) en dat is echt scherp.

IIyama heeft voorgoed voor mij afgedaan.

Verwijderd

Iiyama wordt gedaan door een bedrijf genaamd Teleplan, deze staan bekend om het verneuken van de service voor bepaalde bedrijven (samsung, canon, deze bedrijven zijn allemaal weggerend bij Teleplan om dit soort geintjes).

Als Iiyama een beetje handig is, dan zoeken ze ook een andere servicepartner :(

• PowerPee
mkleinman64 schreef op 30 maart 2004 @ 17:40:
Ik heb mijn ruilmonitor (LS902UT) inmiddels 3 weken binnen.

Veel onduidelijker heb ik een monitor nog niet gezien, geheid binnen 20 minuten heb je gigantisch pijn in je hoofd.

Ik heb IIYAMA officieel in gebreke gesteld en ik wil m'n aankoopbedrag terug.

Ik heb inmiddels thuis nu tijdelijk een Samsung 171S syncmaster staan (TFT) en dat is echt scherp.

IIyama heeft voorgoed voor mij afgedaan.
Ik wens je het beste met het verloop van de zaak ;)

Om even op de reparatie service terug te komen; mijn monitor is nu 14 werkdagen in reparatie(terwijl 10 werkdagen was afgesproken). Ik heb wederom 2x telefonisch contact met IIYAMA op genomen, een mail gestuurd...en nog steeds weet ik niet wanneer ik de monitor terug heb. :(
Mijn eerste telefonisch gesprek was goed; ik zou teruggebeld worden omdat de status bij de technische dienst achterhaald diende te worden. Maw; ik wordt teruggebeld->dat was de afspraak :)

BESTE GOTTERS; IIYAMA HOUD ZICH NIET AAN AFSPRAKEN EN KOMEN DEZE NIET NA. INDIEN BETROUWBARE SERVICE VAN BELANG IS, ZOEK DAN EEN ANDERE LEVERANCIER VAN MONITOREN!!!

Er is mij nu toegezegd dat ik morgen gebeld ga worden om een retour afspraak te maken omdat mijn monitor nu nog op de "testbank" zou staan. Ik ben er na al mijn ervaringen met IIYAMA niet van overtuigd dat ik morgen daadwerkelijk gebeld ga worden...dus dat word een vervelend gesprekje op maandag })

• Troubular
  • Laatst online: 30-04-2024

Troubular

The One and Only

PowerPee schreef op 01 april 2004 @ 16:51:
[...]

Ik wens je het beste met het verloop van de zaak ;)

Om even op de reparatie service terug te komen; mijn monitor is nu 14 werkdagen in reparatie(terwijl 10 werkdagen was afgesproken). <snip>
Weet je zeker dat je met Iiyama belt (020 nummer) ?
Ik heb namelijk met Iiyama zelf hele goede ervaringen.

Wat jij beschrijft klinkt als mijn Teleplan horrorverhaal hier iets boven...
Iig veel succes en sterkte.

Als ik je een tip mag geven vraag de volgende keer naar de manager en leg je verhaal uit en geef aan dat je nu binnen 3-5 werkdagen je eigen monitor terug verwacht (gerepareerd en al) of een nieuw exemplaar.

"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."

• PowerPee
[quote]Trouble schreef op 01 april 2004 @ 17:16:
[...]

[/qoute]

:D hehehe; nee, het was niet IIYAMA :D hehe :+

:P

Maargoed, maandag zal ik dan naar de manager vragen.

[ Voor 3% gewijzigd door PowerPee op 01-04-2004 18:10 ]

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Trouble schreef op 01 april 2004 @ 17:16:
[...]

Ik heb namelijk met Iiyama zelf hele goede ervaringen.

Wat jij beschrijft klinkt als mijn Teleplan horrorverhaal hier iets boven...
Iig veel succes en sterkte.

Als ik je een tip mag geven vraag de volgende keer naar de manager en leg je verhaal uit en geef aan dat je nu binnen 3-5 werkdagen je eigen monitor terug verwacht (gerepareerd en al) of een nieuw exemplaar.
Ik heb niets met Teleplan te maken gehad, ik heb constant rechtstreeks contact gehad met IIyama. IIyama maakt er hier een potje van niet de koerier.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-12 00:29

Madrox

Oh, Pharaoh!

Teleplan of geen teleplan, elektrisch zuigen die Ijyama's. Heb er een gehad, die al na minder dan 4 jr "uitgedroogde" electronica had, zei de technische dienst van een bedrijf waar ik hem ter reparatie aanbood. Repareren ? Niet te doen, meneer. Gaat meer kosten dan uw lief is 8)7

Gezien de vele klachten die ik hier lees, is er niet veel verandert. Heb ik dan toen 2100 piek voor betaalt :r , kennis van me met een simpele Daewoo (philips-buis) heeft nog steeds beeld. Niet zo scherp misschien, maar hij doet het wel. Nu een 3jr oude Eizo voor 95 euro, staat alweer een jaartje dus nu 4jr oud en de electronica is nog steeds niet "uitgedroogd" , integendeel. Beeld is nog net zo super als 4jr terug :9~

Nou kan ik gewoon pech hebben gehad, maar het overkomt wel toevallig jou weer.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Bart©
  • Laatst online: 12-11 07:43
Heb zelf al meer dan 5 jaar véél plezier van m'n Iiyama Vision Master Pro (19").. Ik ken wel een verhaal van een oud klasgenoot van me. Dit had door dom te doen een kras op de behuizing van z'n monitor gemaakt.. Toen heeft ie maar 12volt op de vga aansluiting gezet, zijn scherm daardoor 'opgeblazen' en de garantie geclaimd.. Hij kreeg gewoon een nieuwe....

@Madrox:
Ik denk inderdaad dat je een typisch geval van pech hebt meegemaakt...

[ Voor 16% gewijzigd door Bart© op 02-04-2004 10:49 ]

• ApoC
  • Laatst online: 12-12 17:19
Als je Iiyama direct belt, zijn er nooit problemen. Die hebben op schiphol hun kantoor. Als je een beetje aandringt, mag je daar met je monitor langs, wordt ie direct getest, waar je bij staat en krijg je indien nodig ook gelijk vervanging mee.

• hufkes
  • Laatst online: 10-12 00:45

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

* hufkes heeft afgelopen woensdag keurig zoals afgesproken zijn VM451Pro met nog iets meer dan een maand garantie ingeleverd. En er keurig een VM454Pro voor teruggekregen :)

Ik kan uiteraard niet achterhalen of hij werkelijk nooit gebruikt is, maar hij ziet er in iedere geval schoon, zonder krassen en glimmend uit. Het beeld is ook goed en ik heb nog geen last van uitvallende hoeken gehad...

Totnogtoe prima geregeld inderdaad, gelukkig destijds besloten om mijn monitor met weinig problemen niet aan teleplan aan te bieden maar nog een tijdje te wachten. En zo slim geweest om de bijna-einde-gantiedatum in mijn outlook te zetten ;)

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• robhof
  • Laatst online: 11-12 23:25

robhof

Lembongan view

Net storing gemeld via site van IIyama.... ben benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen! :) Twee jaar geleden toen m'n monitor problemen had met Teleplan te maken gehad en moet zeggen dat het toen allemaal prima is verlopen... hopen dat het nu ook goed gaat!

Verwijderd

Ik heb met mijn VMP 452 hetzelfde probleem als Verbal Kint op 21 januari al postte.
Namelijk dat de monitor niet door de opstartcyclus komt. Gaat nog wel op oranje maar daarna weer uit. En weer aan, en weer uit, enz, enz.

Deze monitor valt wel nog binnen de garantie (nu 2 jaar en 8 maanden oud)
Ik heb gisteravond de storingsmelding via de site verstuurd.
Eens kijken hoe lang het duurt.
Pagina: 1 2 Laatste