[Ervaringen]Iiyama helpdesk/garantieafhandeling

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 970 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-12 15:46

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Plague schreef op 08 maart 2004 @ 17:13:
Vroeger had Iiyama idd een brakke service, maar per 1 februari hebben ze bij de service een reorganisatie gehad ofzo, en gelukkig mag ik daar gebruik van maken. nav dit topic heb ik Iiyama gemailt, en kreeg de dag erop een mailtje dat het mailtje in behandeling is genomen. Dag daarna werd ik gebeld: we hebben 'em en kunnen hem vanaf maandag komen brengen. Nou, ik kon vandaag niet, morgen wel. Dus komen ze hem morgen middag omruilen. Geweldig :)

Het heeft in totaal dus een week geduurt. :)
Dan heb je heel erg veel geluk gehad denk ik. Ik heb mijn monitor ook nog eens begin februari aangeboden, en ik kreeg pas na 1 week m'n RMA nr en bevestigingsmail.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04
Ik heb hier een VM pro 510 deze is stuk gegaan na de garantie perioden.
Heb toen gemaild naar iiyama voor reparatie kom hem langs brengen bij iiyama Nederland. Perfect gemaakt in 2 uur en compleet opnieuw afgesteld
Was 110 euro kwijt maar ja een nieuwe 22 is 600 euro

• kropsla
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10-2023
Mijn verhaal is ook "apart" te noemen :) :

Heb vorige jaar Januari een Iiyama HM903DT A gekocht voor €450,-
Hij inmiddels voor de 4e keer kapot gegaan!

1e keer: Monitor had 3cm dikke verticale streep van boven naar beneden en is in reperatie gegaan en is toen nadat hij gerepareerd was precies het zelfde!

2e keer: Een nieuwe monitor gekregen, want hij had nog steeds de verticale streep.

3e keer: Nieuwe monitor gekregen die het één week volgehouden heeft. Daarna wilde de monitor niet meer aan gaan.

4e keer(nu): Nieuwe monitor voor dit afgelopen weekend gekregen, want ik had dit weekend een klein lannetje. De monitor heeft de lan overleefd en had sinds dat ik hem weer thuis heb aangesloten een groot, gecentreerd, onzichtbaar en vreselijk onzuiver vierkant beeld.

Ik heb het nu zo geregeld dat ik een nieuwe E431S-S krijg van ze tegen enige bijbetaling. Dit had ik er wel voor over, want dit zal rond de 100euro liggen.

Overigens ben ik wel tevreden over de service, zolang je ze maar achter de broek aan zit anders komt er niks voor elkaar. Ook moet je even weten welke mensen je moet aanspreken om je problemen op te lossen.

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06 19:08
kropsla schreef op 09 maart 2004 @ 17:17:

Overigens ben ik wel tevreden over de service, zolang je ze maar achter de broek aan zit anders komt er niks voor elkaar. Ook moet je even weten welke mensen je moet aanspreken om je problemen op te lossen.
Je zegt dat je 4 omruilingen hebt gehad...

Dat vind ik dus echt slecht; zeker als de monitor na de eerste "reparatie" precies dezelfde kuren vertoont..

Ook de optie om bij te betalen voor een ander model vind ik niet kunnen; als IIYAMA een monitor op de markt brengt die niet deugt dan vind ik dat ze de klant tegemoet moeten komen door een ander model KOSTELOOS aan te bieden. Wat is dat nou voor onzin; bijbetalen :? |:( Het vertrouwen in het merk is geschonden en IIYAMA doet er niks aan om dit terug te winnen...dat vind ik slecht management.

:(

Anyway, ik hoop dat IIYAMA(welke ik zo ga bellen) met een goede oplossing komt voor het probleem dat ik ondervind. Zo niet->dan eis ik gewoon mijn geld terug(zoals Mkleinman64 heeft gedaan).

Misschien strax meer ;)

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:21
Eind januari 2002 heb ik een HA202DT gekocht bij de lokale computerboer voor iets meer dan 1000 euro.

Na een half jaar had ik opeens geen beeld meer, 2 dagen later had ik een afspraak dat hij opgehaald zou worden. 3 weken hierna kreeg ik een telefoontje dat de monitor gerepareerd was.

Toen ik de monitor terug kreeg en hem aansloot bleek dat ik maar beeld had van ongeveer 50% van de breedte, in alle resoluties.

Hierna weer terug gebracht, weer 2 weken moeten wachten, deze keer was hij wel goed gerepareerd.

Hierna is mijn monitor nog 4 keer terug geweest op een jaar tijd. De laatste keer hebben ze een vervangende monitor voor me geregeld, welke volgens iiyama een nieuwe HA202DT zou zijn.
Dit bleek dus helemaal niet waar, beeld was wazig zelfs op 1280x1024 @ 85hz terwijl ik normaal op 1600x1200 @ 100hz werk.

Na een hoop gedoe heb ik toch weer mijn eigen monitor terug kunnen krijgen, ook deze keer weer goed gerepareerd.

Hoe het met de nieuwe service van iiyama is kan ik niet zeggen daar hij nu al 4 maanden niet meer defect is geraakt.

Blijkt trouwens dat de kwaliteit bij iiyama per monitor van het zelfde model ontzettend kan verschillen.

Conclusie: voor mij dus NOOIT meer een iiyama, volgende keer maar een merk kopen als philips, waar ik hier een aantal monitoren van heb staan en de laatste uit 1997 komt met nog steeds goed/helder beeld.

[ Voor 8% gewijzigd door Falconey op 10-03-2004 12:24 ]

• kropsla
  • Laatst online: 01-10-2023
PowerPee schreef op 10 maart 2004 @ 08:20:
[...]

Je zegt dat je 4 omruilingen hebt gehad...

Dat vind ik dus echt slecht; zeker als de monitor na de eerste "reparatie" precies dezelfde kuren vertoont..

Ook de optie om bij te betalen voor een ander model vind ik niet kunnen; als IIYAMA een monitor op de markt brengt die niet deugt dan vind ik dat ze de klant tegemoet moeten komen door een ander model KOSTELOOS aan te bieden. Wat is dat nou voor onzin; bijbetalen :? |:( Het vertrouwen in het merk is geschonden en IIYAMA doet er niks aan om dit terug te winnen...dat vind ik slecht management.

:(

Anyway, ik hoop dat IIYAMA(welke ik zo ga bellen) met een goede oplossing komt voor het probleem dat ik ondervind. Zo niet->dan eis ik gewoon mijn geld terug(zoals Mkleinman64 heeft gedaan).

Misschien strax meer ;)
Tja ik ben het enigzins met je eens, maar het model wat ik nu krijg is 100euro duurder.

• PowerPee
Heb vandaag telefonisch contact gehad met IIYAMA. Ik heb afgesproken dat ik de huidige monitor graag ter reparatie aan wil bieden....maar dat dit de laatste keer is; indien de monitor niet voldoende gerepareerd wordt, dan ga ik andere dingen eisen.... :)

Over de telefoon direct een RMA laten aanmaken, vervolgens een afspraak gemaakt wanneer de monitor opgehaald kon worden.

'k ben benieuwd :+

Verwijderd

Het is alweer een tijdje geleden maar ik vond de garantie van IIYAMA echt perfect. Ik kreeg een vervangende monitor voor 10 dagen en mijn vision master pro 450 kwam geheel gerepareerd weer terug! Heb er nu al weer 2 jaar plezier van na die 3 garantiejaren.

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Och jee als ik dit allemaal lees dan krijg ik toch een beetje naar (voor)gevoel.
Ik heb op 24 feb, 2 maand voor de garantie vervalt m'n monitor aangemeld op hun website.
Op 3 maart kreeg ik 2 regels in een mail terug.
Of ik de factuur kan overleggen, in verband bijna verstijken van de garantie periode.
Heb een reply gestuurd met een gescande bon.
En daar is nog geen reactie op.

Ik wil ook een monitor zonder gezeik en zonder dat ie rare problemen vertoond.
Toen der tijd heb ik er de volle mep voor betaald en nu kosten de verbeterde VMP45x serie minder dan de helft van toen.

en graag met een recht beeld niet voor een deel scheef oid
Persoonlijk heb ik er wel lang over gedaan om teneinde maar garatie proberen te claimen, en de bon is ook een hele tijd zoek geweest ivm een verhuizing.

De VMP 451 ~ 454 zijn digitale monitoren, simpel gezegd is het zo:
Het hele beeld hangt aan de voeding van de monitor, en om het beeld in te stellen is een speciale console nodig.
Er zit geen enkel afregelpunt in, ook al zou je willen zelf kun je echt nix doen aan de monitor.
Als het beeld trillingen , strepen , knipperen hoeken of andere vreemde zaken vertoond is het 9 van de 10 keer de voeding.

Schuine witte strepen bij het opstarten van de monitor is op zeker de voeding.
Het ergst merk je het bij het rebooten, of na een powersaving.
Het is ook nog is zo dat er een rare productie fout zit in de VMP451 serie.
Daar is inmiddels wel een oplossing voor ontwikkeld door IIYAMA maar in vele exemplaren zit die fout misschien nog wel.

Ik weet bijna zeker dat vele van jullie net als ik knipperende hoekjes, lange opstarttijd, trillend beeld, en scheve delen van het beeld hebben
Ook kan het zijn dat het beeld mooi is op 85Hz maar minder en vager op b.v. 100Hz

Ha, vandaag 11 maart, reactie dat de rma is goedgekeurd en dat ik moet wachten op een ruil monitor.

[ Voor 3% gewijzigd door cruger op 11-03-2004 12:51 ]

Tweak!

Verwijderd

hahaha,
niet alles gelezen maar ik heb in de zelfde periode 3x die jongen gesproken.
mooie smoesjes, ja bijna iedereen is hier ziek en kun je dit nog eff proberen en dan terugbellen.
mail systeem is een hele tijd K$ote geweest op de website, verzendknop niet aanwezig hahaha, na goed zoeken een mailadres gevonden en.... daar vandaan natuurlijk een mail van bel maar weer een kwartier.
uiteindelijk een week erna werd de monitor opgehaald door een hele mooie sma, en kreeg ik een vervangend apparaat.
jippie een week erna zegt mijn broertje opeens er zit een vlek in je monitor... ik zie hem alleen maar als ik goed kijk dus ga niet weer bellen ik vind het wel mooi geweest.
nooit gedonder gehad met belinea nog, 103040 werkt al een goede 6 jaar.

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Verbal Kint schreef op 21 januari 2004 @ 22:57:
Nou ik ga het ook maar eens proberen....

Zojuist hield mijn VMP 452 er mee op. Dat wil zeggen, hij gaat niet aan, komt niet door de "opstartcyclus" heen zogezegd. Gaat nog wel op oranje maar daarna weer uit. En weer aan, en weer uit, enz, enz :'(

Dit wordt een echte test want hij is natuurlijk net 58 dagen uit de garantie. |:( Kijken hoe dit opgelost gaat worden.
Update!

Ik heb een andere gekregen! Op mij storingsmelding werd in eerste instantie met een standaard mail gereageerd:
Uw monitor valt niet meer onder garantie, dit zijn de mogelijkheden voor reparatie blabla
Dat kostte minstens 60,- euro :(, dus toen heb ik een mooie reactie getypt:
Mijn monitor valt 58 dagen buiten de officiele garantietermijn. Echter
ik heb reeds van meerdere mensen gehoord dat zij hetzelfde probleem
hebben ondervonden (wel reeds binnen drie jaar). Daarnaast had ik ook
eigenlijk verwacht dat een monitor (zeker eentje van Iijama) langer dan
drie jaar en twee maanden probleemloos zou functioneren. Ik hoop op een
goede afwikkeling van dit probleem.

Met vriendelijke groet,
VK
Vervolgens bleef het vijf weken stil.......

Ik gooide er dus maar een nieuw mailtje tegenaan:
Goedemiddag,

Inmiddels is het een maand geleden dat ik u mijn reactie stuurde. Ik blijf benieuwd naar uw antwoord.

groeten,
VK
En zowaar antwoord, binnen anderhalve dag!
Geachte klant,

Uw storingsmelding is goed aangekomen , uw rmanummer
(storingsmeldingsnummer) is rma : xxxx
Wij nemen zodra het ruilscherm voorradig is contact met u op voor
Het maken van een omruilafspraak .

Voor een tussentijdse status graag onderstaand tel.nr bellen.

Alvast bedankt

Met vriendelijke groet

Best regards ,

iiyama benelux b.v.
En vanmorgen kwam er een mannetje langs die hem omruilde, geheel gratis! Kortom goede beurt voor Iiyama die dit perfect hebben opgelost, zonder dat ik hoefde te dreigen met wat voor maatregelen dan ook. :)

Great minds think alike!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Het is inmiddels donderdagmiddag en ik ben nog steeds niet gebeld door IIyama voor het maken van een omruilafspraak. :(

Inmiddels een mail gestuurd naar Iiyama maar daar (uiteraard) nog geen antwoord op.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• cruger
  • Niet online
vanmorgen volgens afspraak is mijn 451pro opgehaald en heb ff een "leen" 451pro gekregen.
O en nu maar afwachten en hopen dat het nog goed komt met mijn monitor.
ofwel dat ze de moeite nemen om het beeld af te regelen zodat het niet meer scheef is op sommige stukken, en dat de voeding wordt bijgesteld
En misschien is het nog nodig om het productie probleem op te lossen wat in de eerste zoveel duizenden 451pro monitors zit.

De leen monitor is aan het serienummer te beoordelen nog 1 die de productie fout nog kan hebben, en het beeld is ietsje scheef, maar wel minder dan mijn eigen exemplaar.
Wel zijn de letters iets waziger, maar het beeld op zich helderder.
Ik wordt helemaal gek ervan.

Nu is net een andere , (9 jaar oude) 17" monitor van me heen gegaan :( en daar is een nieuwe voor nodig.
Bij een winkel hier in town hebben ze een Iiyama LF704U , LS704U
voor 119 euro en 139 euro, met weer 3 jaar onsite garantie.
Maar er is ook een LG T710BH voor 149 euro. met 2 jaar garantie
Ze zijn nog nooit zo goedkoop geweest die crt monitoren, maar ik weet nog niet welke het moet gaat worden.
Het maakt op zich niet veel uit qua specs of evt het bedrag maar, ik wil wel een met een recht beeld, en met redelijke support.
Het blijkt uit de specs dat de Lg net meer opties heeft om het beeld in te stellen qua geometrie.
Het verschil tussen die Iiyamas is waarschijnlijk de beeldbuis, of iets wat niet blijkt uit de specs.

Tweak!

• PowerPee
Het is weer 10 werkdagen geleden dat IIYAMA mijn monitor heeft opgehaald...en ik heb nog niks van ze mogen vernemen(geen mail, geen telefoon, helemaal NIKS :( )

Vanmiddag geprobeerd te bellen met hun helpdesk; de telefoon is 4 minuten over gegaan en werd toen van de hoorn gehaald en er direct weer op gelegd.... 8)7
.............ik begin te vermoeden dat ze een nummer vermelder hebben :+

Dit is de 3e keer dat de monitor ter reparatie is aangeboden door mij. Als het probleem nu niet opgelost is, dan stap ik naar de rechtswinkel. Ze zoeken het maar uit bij IIYAMA. :r :'(

[ Voor 2% gewijzigd door PowerPee op 30-03-2004 01:14 . Reden: eeeh, TYPO ]

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:37

lordsnow

I know nothing

Sjesus... ik zat (zit?) er aan te denken om 376 EURO over de balie te schuiven voor een Iiyama HM903DT A. Wat een supergeile monitor. Ik hoorde al dat het beeld perfect was, en een paar dagen terug zag ik 'm staan in de winkel... *drool*

Maar nu ik dit allemaal lees.... *huiver* Ik weet 't niet meer zo zeker. Ik wacht nog wel even.

• hufkes
  • Laatst online: 10-12 00:45

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

haha, ik heb na een telefoontje en een mailtje nu een afspraak staan om mijn 2jr10mnd oude 451 met sporadisch knipperende hoeken alsnog te komen ophalen.. woensdagochtend weet ik meer, maar volgens het verhaal krijg ik er direct een andere voor weer en als ik mezelf niet voor de gek hou is dat zelfs een nieuwe...
Ik heb namelijk -vandaar het tweede mailtje :P - twee weken moeten wachten omdat deze monitoren niet meer op voorraad waren. Nou ja, ik zal in ieder geval extra kritisch naar de andere cq. nieuwe monitor kijken na deze verhalen hier :)

Wie weet overigens zo in welke productierange die fout zat? Is dat eenvoudig aan de productiedatum te zien?

[ Voor 10% gewijzigd door hufkes op 30-03-2004 04:39 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Pffft, beetje zeikerig hoor, klagen over de taalfouten van Iiyama/medewerkers, terwijl je eigen berichtje er uit ziet alsof je 4 jaar bent...

• cruger
  • Niet online
@hufkes
Hier is het begin....
IIyama Pro 451 probleem
Zoek evt op "iiyama 451pro fout" dan komen er nog veel meer.

@powerpee
Beter met meer mensen tegelijk iets ondernemen, ik denk dat er nog wel wat luitjes zijn die ook zoiets denken.

Tweak!

• Troubular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04-2024

Troubular

The One and Only

Ik was een van de laatste ongelukkige klanten welke nog via Teleplan geholpen werd.
Werd netjes doorverwezen door Iiyama naar Teleplan... afspraak gemaakt om de kapotte monitor op te halen, hebben ze geen geschikt model als tijdelijk vervanging. Begon al goed, maar ze konden melden dat het binnen een week geregeld zou zijn. Dan is even paar stapjes terug te overzien...
Na 1 week, ik weer bellen: We zijn er nog mee bezig, eens doorvragen wat het probleem dan wel niet is. Ja, <lul verhaal, wat totaal niet klopte met mijn klachten)
Na 1.5 week: Hij staat op de testbank
Na 2 weken: Sorry ik kan hem niet vinden, nou vraag ik je.
Iiyama gebeld: We zullen direct contact opnemen met Teleplan.
Wordt netjes 15 minuten later door Iiyama teruggebeld dat Teleplan zal bellen.
Ok dus wordt door de manager gebeld van Rampeplan met de mededeling dat ie vrijdag verstuurd zou worden (na 3 weken dus).
Vrijdag gebeld waar ie bleef, weer testbank verhaal.
Weer Iiyama gebeld
<SNIP> (You get the drift)
Uiteindelijk was Iiyama het zat en hebben ze een nieuwe monitor gestuurd.

Conclusie: Iiyama support is goed, vriendelijk en snel (alleen hun keuze voor uitbestedingspartners laat flink wat te wensen over)
Teleplan is een RAMP !!!!!!!!

"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-12 19:35

Deathchant

Don't intend. Do!

lordsnow schreef op 30 maart 2004 @ 04:00:
Sjesus... ik zat (zit?) er aan te denken om 376 EURO over de balie te schuiven voor een Iiyama HM903DT A. Wat een supergeile monitor. Ik hoorde al dat het beeld perfect was, en een paar dagen terug zag ik 'm staan in de winkel... *drool*

Maar nu ik dit allemaal lees.... *huiver* Ik weet 't niet meer zo zeker. Ik wacht nog wel even.
Ik had precies hetzelfde. Supergeile monitor ja. Ook veel reviews gelezen over het perfecte beeld van deze HM903DTA.
Ik ga dus echt geen Iiyama kopen, ik ben gevallen voor de Philips 109P20, nog beter dan die Iiyama, misschien ook iets voor jou LORDSNOW als je niet langer wilt wachten :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik heb mijn ruilmonitor (LS902UT) inmiddels 3 weken binnen.

Veel onduidelijker heb ik een monitor nog niet gezien, geheid binnen 20 minuten heb je gigantisch pijn in je hoofd.

Ik heb IIYAMA officieel in gebreke gesteld en ik wil m'n aankoopbedrag terug.

Ik heb inmiddels thuis nu tijdelijk een Samsung 171S syncmaster staan (TFT) en dat is echt scherp.

IIyama heeft voorgoed voor mij afgedaan.

Verwijderd

Iiyama wordt gedaan door een bedrijf genaamd Teleplan, deze staan bekend om het verneuken van de service voor bepaalde bedrijven (samsung, canon, deze bedrijven zijn allemaal weggerend bij Teleplan om dit soort geintjes).

Als Iiyama een beetje handig is, dan zoeken ze ook een andere servicepartner :(

• PowerPee
mkleinman64 schreef op 30 maart 2004 @ 17:40:
Ik heb mijn ruilmonitor (LS902UT) inmiddels 3 weken binnen.

Veel onduidelijker heb ik een monitor nog niet gezien, geheid binnen 20 minuten heb je gigantisch pijn in je hoofd.

Ik heb IIYAMA officieel in gebreke gesteld en ik wil m'n aankoopbedrag terug.

Ik heb inmiddels thuis nu tijdelijk een Samsung 171S syncmaster staan (TFT) en dat is echt scherp.

IIyama heeft voorgoed voor mij afgedaan.
Ik wens je het beste met het verloop van de zaak ;)

Om even op de reparatie service terug te komen; mijn monitor is nu 14 werkdagen in reparatie(terwijl 10 werkdagen was afgesproken). Ik heb wederom 2x telefonisch contact met IIYAMA op genomen, een mail gestuurd...en nog steeds weet ik niet wanneer ik de monitor terug heb. :(
Mijn eerste telefonisch gesprek was goed; ik zou teruggebeld worden omdat de status bij de technische dienst achterhaald diende te worden. Maw; ik wordt teruggebeld->dat was de afspraak :)

BESTE GOTTERS; IIYAMA HOUD ZICH NIET AAN AFSPRAKEN EN KOMEN DEZE NIET NA. INDIEN BETROUWBARE SERVICE VAN BELANG IS, ZOEK DAN EEN ANDERE LEVERANCIER VAN MONITOREN!!!

Er is mij nu toegezegd dat ik morgen gebeld ga worden om een retour afspraak te maken omdat mijn monitor nu nog op de "testbank" zou staan. Ik ben er na al mijn ervaringen met IIYAMA niet van overtuigd dat ik morgen daadwerkelijk gebeld ga worden...dus dat word een vervelend gesprekje op maandag })

• Troubular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04-2024

Troubular

The One and Only

PowerPee schreef op 01 april 2004 @ 16:51:
[...]

Ik wens je het beste met het verloop van de zaak ;)

Om even op de reparatie service terug te komen; mijn monitor is nu 14 werkdagen in reparatie(terwijl 10 werkdagen was afgesproken). <snip>
Weet je zeker dat je met Iiyama belt (020 nummer) ?
Ik heb namelijk met Iiyama zelf hele goede ervaringen.

Wat jij beschrijft klinkt als mijn Teleplan horrorverhaal hier iets boven...
Iig veel succes en sterkte.

Als ik je een tip mag geven vraag de volgende keer naar de manager en leg je verhaal uit en geef aan dat je nu binnen 3-5 werkdagen je eigen monitor terug verwacht (gerepareerd en al) of een nieuw exemplaar.

"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."

• PowerPee
[quote]Trouble schreef op 01 april 2004 @ 17:16:
[...]

[/qoute]

:D hehehe; nee, het was niet IIYAMA :D hehe :+

:P

Maargoed, maandag zal ik dan naar de manager vragen.

[ Voor 3% gewijzigd door PowerPee op 01-04-2004 18:10 ]

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Trouble schreef op 01 april 2004 @ 17:16:
[...]

Ik heb namelijk met Iiyama zelf hele goede ervaringen.

Wat jij beschrijft klinkt als mijn Teleplan horrorverhaal hier iets boven...
Iig veel succes en sterkte.

Als ik je een tip mag geven vraag de volgende keer naar de manager en leg je verhaal uit en geef aan dat je nu binnen 3-5 werkdagen je eigen monitor terug verwacht (gerepareerd en al) of een nieuw exemplaar.
Ik heb niets met Teleplan te maken gehad, ik heb constant rechtstreeks contact gehad met IIyama. IIyama maakt er hier een potje van niet de koerier.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-12 00:29

Madrox

Oh, Pharaoh!

Teleplan of geen teleplan, elektrisch zuigen die Ijyama's. Heb er een gehad, die al na minder dan 4 jr "uitgedroogde" electronica had, zei de technische dienst van een bedrijf waar ik hem ter reparatie aanbood. Repareren ? Niet te doen, meneer. Gaat meer kosten dan uw lief is 8)7

Gezien de vele klachten die ik hier lees, is er niet veel verandert. Heb ik dan toen 2100 piek voor betaalt :r , kennis van me met een simpele Daewoo (philips-buis) heeft nog steeds beeld. Niet zo scherp misschien, maar hij doet het wel. Nu een 3jr oude Eizo voor 95 euro, staat alweer een jaartje dus nu 4jr oud en de electronica is nog steeds niet "uitgedroogd" , integendeel. Beeld is nog net zo super als 4jr terug :9~

Nou kan ik gewoon pech hebben gehad, maar het overkomt wel toevallig jou weer.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 07:43
Heb zelf al meer dan 5 jaar véél plezier van m'n Iiyama Vision Master Pro (19").. Ik ken wel een verhaal van een oud klasgenoot van me. Dit had door dom te doen een kras op de behuizing van z'n monitor gemaakt.. Toen heeft ie maar 12volt op de vga aansluiting gezet, zijn scherm daardoor 'opgeblazen' en de garantie geclaimd.. Hij kreeg gewoon een nieuwe....

@Madrox:
Ik denk inderdaad dat je een typisch geval van pech hebt meegemaakt...

[ Voor 16% gewijzigd door Bart© op 02-04-2004 10:49 ]

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:24
Als je Iiyama direct belt, zijn er nooit problemen. Die hebben op schiphol hun kantoor. Als je een beetje aandringt, mag je daar met je monitor langs, wordt ie direct getest, waar je bij staat en krijg je indien nodig ook gelijk vervanging mee.

• hufkes
  • Laatst online: 10-12 00:45

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

* hufkes heeft afgelopen woensdag keurig zoals afgesproken zijn VM451Pro met nog iets meer dan een maand garantie ingeleverd. En er keurig een VM454Pro voor teruggekregen :)

Ik kan uiteraard niet achterhalen of hij werkelijk nooit gebruikt is, maar hij ziet er in iedere geval schoon, zonder krassen en glimmend uit. Het beeld is ook goed en ik heb nog geen last van uitvallende hoeken gehad...

Totnogtoe prima geregeld inderdaad, gelukkig destijds besloten om mijn monitor met weinig problemen niet aan teleplan aan te bieden maar nog een tijdje te wachten. En zo slim geweest om de bijna-einde-gantiedatum in mijn outlook te zetten ;)

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• robhof
  • Laatst online: 11-12 23:25

robhof

Lembongan view

Net storing gemeld via site van IIyama.... ben benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen! :) Twee jaar geleden toen m'n monitor problemen had met Teleplan te maken gehad en moet zeggen dat het toen allemaal prima is verlopen... hopen dat het nu ook goed gaat!

Verwijderd

Ik heb met mijn VMP 452 hetzelfde probleem als Verbal Kint op 21 januari al postte.
Namelijk dat de monitor niet door de opstartcyclus komt. Gaat nog wel op oranje maar daarna weer uit. En weer aan, en weer uit, enz, enz.

Deze monitor valt wel nog binnen de garantie (nu 2 jaar en 8 maanden oud)
Ik heb gisteravond de storingsmelding via de site verstuurd.
Eens kijken hoe lang het duurt.

• PowerPee
Vandaag wederom contact gehad met IIYAMA. Mijn monitor is nog steeds niet goed gerepareerd en ik baal ervan.

Aan de telefoon; "Mevrouw, ik moet u vertellen dat ik boos ben op uw bedrijf"
Daarna: "ik heb als consument gewoon recht op een goed product, nadat u 3x een reparatie heeft uitgevoerd ben ik officieel gerechtigd om mijn geld terug te claimen"
En toen: "Mag ik alstublieft uw manager spreken?"

Nou; de manager kreeg ik niet, maar er werd naar me geluisterd:
Dus vervolgens het hele verhaal uitgelegd...en ze begreep het O+ :)

Eindelijk werd er serieus naar mijn verhaal geluisterd. :) EINDELIJK!!

Ze hebben me uiteindelijk een HM903DTB monitor aangeboden. Naar zeggen is deze nieuw!! :) _/-\o_

Ja, ...dit vind ik een goed zaak. Vrijdag heb ik als het goed is een hagelnieuwe HM903DTB... het nieuwste model 8)

YAHOOO :)

• lordsnow
  • Laatst online: 18:37

lordsnow

I know nothing

Ik heb net gekeken op de site van iiyama... maar de 903DTB staat er nog niet.
Enig idee wat het verschil is?

• PowerPee
lordsnow schreef op 07 april 2004 @ 23:55:
Ik heb net gekeken op de site van iiyama... maar de 903DTB staat er nog niet.
Enig idee wat het verschil is?
Nee, ik weet het nog niet...we zullen het zien. Volgens de 'dame aan de telefoon' was het de opvolger van de 903DTA. ;)

I'll keep you posted. :)

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

mijn lokale pc boer PC-Center in Gulpen heeft ook gebeld met Iiyama en zeiden ook dat de DT B een nieuw model was, de DT A wordt niet meer gemaakt.

Maar het exacte verschil ?????

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• PowerPee
Nou mensen, ik heb em hoor!!! :-D

Suuper tevreden nu. Het heeft even geduurd, maar nu heb ik wel een nieuwe HM903DTB en hij piept iig niet meer zo irritant :) :)

IIYAMA BEDANKT ;)

• Mad_Manic
  • Laatst online: 00:04
Ik heb afgelopen zondag een rma aanvraag gedaan voor mijn 4 jaar oude VMP 410 (a702HT). Ik heb gewoon een rma nummer gekregen en de mededeling dat als er een leenmonitor beschikbaar is dat ze dan contact met me opnemen.
Ik had nooit verwacht uberhaupt een rma nummer te krijgen voor monitor een jaar buiten de garantie. Nu maar hopen dat ze geen kosten in rekening gaan brengen.
De service is trouwens van iiyama en niet meer van teleplan

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

PowerPee schreef op 09 april 2004 @ 18:35:
Nou mensen, ik heb em hoor!!! :-D

Suuper tevreden nu. Het heeft even geduurd, maar nu heb ik wel een nieuwe HM903DTB en hij piept iig niet meer zo irritant :) :)

IIYAMA BEDANKT ;)
Heb jij echt een DTB ? staat dat op je monitor? Ik heb ook een DTA besteld, maar die vent aan de telefoon zei dat ik een DTB zou krijgen. Ik ging ermee akkoord en zag bij de levering toch DTA staan 8)7

Verwijderd

Op maandag 5 april heb ik de storingsmelding van mijn VMP 452 verstuurd.
Gisteren via mail een rma-nummer ontvangen en het bericht dat er wanneer er een ruilmonitor beschikbaar zou zijn er contact met mij gezocht zou worden voor een afspraak.

Heeft dus 23 dagen geduurd waarvan 15 werkdagen voordat ik een rma-nummer ontvangen heb. Hoe lang zal het nog duren voordat de ruilmonitor beschikbaar is?
Ik wacht het maar rustig af.

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Vandaag mijn rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld. IIyama reageert niet meer op mijn emails en faxen. Tevens wordt ik afgepoeierd bij de helpdesk dat er geen monitoren op voorraad zijn.

Heb het nu echt gehad met dat hele IIyama gedoe, ik wil m'n geld terug en ik schaf een compleet ander merk aan die wel naar 'zn klanten luistert.

• .Sachiel
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
mkleinman64 schreef op 09 juni 2004 @ 07:40:Heb het nu echt gehad met dat hele IIyama gedoe, ik wil m'n geld terug en ik schaf een compleet ander merk aan die wel naar 'zn klanten luistert.
Ik heb erg goede ervaringen met LG. D.w.z. kwa service dan :P Binnen de garantietermijn is er 2x een monitor kaput gegaan en 2x had ik binnen een week een vervangende monitor van hetzelfe type, zonder aankoopbewijs of wat dan ook. Ofwel, erg nette service.

Verwijderd

Even een update over de garantie afhandeling van mijn VMP452.
- 5 april via de site een storingsmelding gedaan.

- 28 april ontvangst bevestiging gekregen en een RMA-nummer.

- 3 juni bericht ontvangen dat mijn monitor niet meer leverbaar was en ik de mogelijkheid had om een nieuw LCD-scherm te kopen tegen een gereduceerd bedrag.

- 10 juni gereageerd dat ik wellicht interesse zou hebben in de opvolger van mijn CRT (VMP454) of een TFT (E431S) afhankelijk van de geboden korting.

- 7 juli nog steeds geen reactie, dus maar even gebeld:
1e lijns helpdesk blijkt te zijn overgenomen, want ik heb een nieuw RMA- en klantnummer gekregen. Ik zal nu nu teruggebeld worden om mijn huidige monitor toch om te ruilen.

Dit heeft inmiddels dus al meer dan 3 maanden geduurd. 't Is dat ik nog een andere monitor had staan en dus evengoed gebruik kan maken van mijn pc. Anders zou ik denk ik minder coulant zijn m.b.t. deze gang van zaken.
Nu maar hopen dat ze 't netjes afhandelen.

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ga daar maar niet vanuit.

Pas nadat ik inderdaad mijn rechtsbijstand had ingeschakeld kreeg ik ineens weer emails en telefoontjes van IIyama.

Uiteindelijk is mijn uitermate brakke LS902UT omgeruild voor een nieuwe HM703UTA ( oorspronkelijke model die ik ook had ). Deze monitor werd in tegenstelling tot de andere modellen geleverd in een flightcase.

Verder na uitpakken meteen de monitor getest en ik kan *EINDELIJK* zeggen na twee jaar dat ik een fatsoenlijke monitor op m'n buro heb.

Voorlopig blijf ik dus bij IIyama, maar mocht deze monitor stuk gaan, of die van m'n vriendin.. Iiyama komt er bij mij nooit meer in! ( en dat rijmt )

Verwijderd

Voorgeschiedenis: zie 2 posts hierboven

Nadat ik 2 weken op vakantie ben geweest, kreeg ik afgelopen maandag (26 juli) een telefoontje om een omruilafspraak te maken.
Vanmorgen is mijn VMP452 omgeruild voor een (nieuwe?) VMP455.
Weer een prachtig beeld zoals vanouds.
Uiteindelijk dus goed opgelost, al duurde het eigenlijk veeeeel te lang.

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

even omhoog kicken hoor:
ok net zo'n half uur geleden is mijn Iiyama HM903DTa een knetter gaan geven en ik zat een vonk tijdens die knetter aan de rechterkant.
Ik zit nu op een oude 17" CRT van lite-on op 60hz :'( .

maarja ik heb net het storingsformulier op iiyama.nl ingevuld en als ik het niet vergeet post ik hier verder hoe alles gaat lopen enzo.

ohw ja weet iemand trouwens hoeveel jaar garantie je krijgt?
(mijn monitor had ik 26-7-2003 aangeschaft, als het maar 1 jaar garantie is, ben ik genaaid)

• alm
  • Laatst online: 17:46

alm

Je had beter kunnen bellen ipv het storingsformulier invullen volgens mij... Of gewoon even nabellen morgen... Want ik heb het idee dat het wel even kan duren via het aanvraagformulier...

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ok genoteerd, grrr ik haat het om bedrijven op te bellen wegens een product. Altijd wordt je van het kastje naar de muur gestuurd enzo.

(had eerst ook probleempjes met dell wegens een pda)

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ok ik post ff in een nieuw berichtje ipv edit:
Ik heb net Iiyama aan de lijn gehad en ik kreeg een belgische meneer aan de telefoon. Hij vroeg wat er gebeurd was en wat de 'storing' was van de monitor. Dat heb hem even uitgelegd en ook de gegevens gegeven van de monitor. En toen ging hij even kijken of de monitor nog op voorraad was, en gelukkig was hij er :)
Dus hij vroeg of ik bereid was om aanstaande donderdag de monitor om te ruilen :)
Ik was erg bang geworden omdat de service van iiyama eerst niet zo goed was (zoek maar op iiyama en garantie)
Mijn monitor is gisteren kapot gegaan (maandag) en donderdag verwacht ik al een vervangend exemplaar.
Dat vind ik toch wel goede service. :)

• Tuvow
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-12 18:01
Had ook een defecte monitor hier (defect bij aankomst), had vandaag ff gebeld met iiyama en ik moest het verder afhandelen met de dealer aangezien hij net nieuw is.

Heb even ECL gebeld (komt hij vandaan), en hij zou omgeruild worden voor een nieuwe. Heb hem dus terug gestuurd naar de RMA afdeling van ECL. Ben benieuwd :)

Verwijderd

Ik heb een Iiyama vision master pro 454 en sinds kort zat er een zwart stipje op mijn scherm en toen ik dat met een zachte doek heb schoongemaakt is er een klein wit streepje die lichter is dan de rest. Volgens mij is de coating op het scherm niet helemaal meer goed. Ik heb nog garantie en ik heb het formulier ingevuld. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik straks geen coating meer op mijn scherm heb. Ik heb alle papieren nog in bezit dus moet op zich goedkomen. Zijn er verder nog opties om die coating-laag te herstellen? Of is alleen RMA een optie?

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 00:37:
Ik heb een Iiyama vision master pro 454 en sinds kort zat er een zwart stipje op mijn scherm en toen ik dat met een zachte doek heb schoongemaakt is er een klein wit streepje die lichter is dan de rest. Volgens mij is de coating op het scherm niet helemaal meer goed. Ik heb nog garantie en ik heb het formulier ingevuld. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik straks geen coating meer op mijn scherm heb. Ik heb alle papieren nog in bezit dus moet op zich goedkomen. Zijn er verder nog opties om die coating-laag te herstellen? Of is alleen RMA een optie?
naja misschien valt het onder garantie, maar is het niet deels jouw eigen schuld? Ik neem aan dat alleen een zacht doekje je coating niet weghaald. En er wordt overal (iiyama site en handleiding van je monitor) erop gewezen dat je je monitor niet met van alles kan schoonmaken i.v.m. het coating laagje
Nou ja je kan beter bellen met iiyama (www.iiyama.nl en dan contact)
laat het ons weten of het onder garantie valt enzo :)

Verwijderd

Mijn Iiyama MA203DT gaf in Januari ineens de geest en kwam niet meer tot leven.
Waarop ik contact op nam met Iiyama en die vertelde mij dat er geen MA203DT monitoren voorradig waren.

Dus alles bijelkaar zo'n 2 1\2 maand moeten wachten op een nieuwe.
Gelukkig had ik nog een reserve monitor staan maar da's toch wel zeer slechte service. 8)7

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ok net om 10 voor 12 kwam de monitoromruilman langs om mn kapotte monitor om te ruilen.
Kheb een gerepareerde monitor gekregen en deze geeft prima beeld.
alleen jammer dat deze body op een paar plekken bij het 'ruwe' plastic glad is. Lijkt alsof ze hem op een stenen vloer hebben gezet of met een oplosmiddel hebben zitten schrobben.
Mijn monitor zag er nog brandnieuw uit. Zelfs die features sticker zat er nog op.
En ik vind het ook jammer dat deze coating ong. 3 vetvlekken/vingerafdrukken heeft die waarschijnlijk nooit weggaan.
Maar ja, ik heb dus 2,5 dag zonder goede monitor gezeten en liever iets dan niets.
En ik heb het idee dat iiyama maar 1x bij elk persoon wilt langsgaan, us als iemand een verrote monitor heeft die niet op voorraad is, wachten zij zelf totdat er 1 beschikbaar is, zodat ze niet 2x hoeven te gaan.

Ik heb ook het idee dat je iiyama 'makkelijk' kan bedonderen. Mijn klachtomschrijving heb ik via de telefoon doorgegeven. En die viel gelukkig gewoon onder de garantie. En net bij het inruilen werd letterlijk alleen de monitor omgeruild. Verder niets qua papierwerk enzo. Dus user abused monitoren met een andere klachtomschrijving zijn zo omgeruild denk ik :S
Maarja hiermee verpest je het wel voor een ander denk ik. Of ze sturen alsnog de rekening :P

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Nou ik had dus op 15 april een Iiyama HM903DTA besteld. Ik zou een DTB krijgen, maar had toch een DTA gekregen. Vorige week dinsdag een vette brandlucht: zekering kapot. Ik Iiyama op gebeld, 2 dagen erna meteen een nieuwe gekregen.
Op de oude stond OCTOBER 2002 naast het serienummer en de nieuwe MARCH 2003......
dan had ik wel een heel oud model gekocht.....

Maar ja, nog geen 48 uur later had ik een nieuwe dus.....so far so good. Vroegen nieteens naar de kassabon, alleen om mijn adres en het serienummer.

• alm

alm

pokeran schreef op 19 augustus 2004 @ 12:02:
En ik vind het ook jammer dat deze coating ong. 3 vetvlekken/vingerafdrukken heeft die waarschijnlijk nooit weggaan.
Je kunt wel voorzichtig schoonmaken met een speciaal monitor schoonmaakmiddel, er zijn van die speciale vochtige doekjes waar ook een speciaal droogdoekje bijzit. Als je het daarmee niet schoonkrijgt (gewoon zachtjes eroverheen wrijven) dan zou ik 'm gewoon weer aanmelden voor omruil... Maar goed, je moet daar niet te lang mee wachten want anders heb jij het dadelijk gedaan.

• Sjah
  • Laatst online: 00:14
3 jaar nu heb ik me vmp452, dus garantie is net voorbij. Na 2 jaar kreeg ik een probleem ermee, na 1 week kwamen ze een andere brengen, een goedkoper model, waar ook iets mee was. Dus 2 weken daarna kwamen ze weer een ander brengen, nu wel een vmp452, ik blij. Bleek na paar dagen ook niet goed, beeld ging op en neer heel af en toe (maar ook dat is natuurlijk te vaak). 3 weken later kwamen ze weer langs en die vmp452 was goed. Wat mijn conclusie was na die 3 omruilingen: ze geven je een 2e hands terug die ook was terug gestuurd, ze kijken een dag naar de monitor en denken dan : "die is goed", maar echt kleine foutjes zie je soms pas na een tijdje, en ik ben kritischer dan zij zijn (bijv. de convergentiefout in de 1e inruiler was onacceptabel voor mij, voor hun misschien niet).
Dus ze reageren snel en goed, maar waar ze mee aankomen is vaak niet zo goed. Volgende keer betwijfel ik of ik weer voor Iiyama kies.

• alm

alm

Ik heb ook problemen met een iiyama monitor, de Vision Master Pro 451 (A902MT). Vandaag de derde ruilmonitor ontvangen en die is helaas ook niet goed:
- 1e ruilmonitor had kleurfout, beeld was groenig en horizontale positie ging heen en weer (na standby of uitschakelen stond het beeld anders en moest worden bijgesteld).
- 2e ruilmonitor knetterde en stonk een beetje. Monitor begon zachtjes te knetteren als deze warm werd en stopte daarmee pas na een tijdje afkoelen als deze was uitgeschakeld.
-3e ruilmonitor (die van vandaag) bromt en stinkt nog meer dan de andere. Lijkt een beetje een 'pislucht', ofwel een onaangename lucht.

Dan is men nog 3 keer langsgeweest tussendoor met verkeerde monitoren, dus al met al ben ik behoorlijk geïrriteerd.

Oja, de originele monitor is ook nog bij Teleplan langsgeweest voor het verhelpen/aanpassen van de temperatuurcalibratie... Maar verdere klachten hebben ze toen gewoon niks aan gedaan. Ik ben wel blij dat ze daar weg zijn, want daar kon je er ook niet van op aan dat ze op het afgesproken tijdstip langs zouden komen voor omruil.

Morgenochtend heb ik een afspraak bij iiyama (dat stelde men zelf voor, maar had ik eigenlijk zelf ook al bedacht) om er naar te laten kijken en dan beslissen ze hoe het probleem wordt opgelost. Hopelijk ben ik dan van het gedoe verlost en krijg ik een goede monitor.

Iemand ervaring met het langsgaan bij iiyama (in Oude Meer) en hoe de afhandeling dan is?

Als een opvolger (de HM903DTB) wordt aangeboden, wat is dan redelijk als je moet bijbetalen (de 'huidige' is 3 jaar oud)?

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12 08:15
Zucht hier is alle hoop ook al vervlogen. Heb al spijt dat ik een nieuwe tft van iiyama gekocht heb :(

Situatie:

- 2 jaar terug nieuwe pc gekocht met iiyama vmp 452
- Was dus defect, 3x terug naar Teleplan geweest en 1x naar iiyama zelf voordat hij gemaakt werd
- nu is monitor op zwart beeld gesprongen en doet hij nix meer
- vervangingsmonitor gekregen, doet precies hetzelfde als dat mijn originele monitor deed toen ik die gekocht had ! (http://asa.gamepoint.net/IMAGE16.JPG)
- 2 mailtjes gestuurd al, nog geen reactie....

Word er beetje moedeloos van :x

• alm

alm

_SouLmaN_ schreef op 26 augustus 2004 @ 12:29:
- 2 mailtjes gestuurd al, nog geen reactie....
Bellen werkt sneller!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Deathchant schreef op donderdag 19 augustus 2004 @ 14:14:
Nou ik had dus op 15 april een Iiyama HM903DTA besteld. Ik zou een DTB krijgen, maar had toch een DTA gekregen. Vorige week dinsdag een vette brandlucht: zekering kapot. Ik Iiyama op gebeld, 2 dagen erna meteen een nieuwe gekregen.
Op de oude stond OCTOBER 2002 naast het serienummer en de nieuwe MARCH 2003......
dan had ik wel een heel oud model gekocht.....

Maar ja, nog geen 48 uur later had ik een nieuwe dus.....so far so good. Vroegen nieteens naar de kassabon, alleen om mijn adres en het serienummer.
Zo, nu ben ik het dus echt spuug en spuugzat!

Lees mijn quote en huiver nu:
Ik hele maal blij dat ik zo snel een nieuwe monitor had binnen 48 uur toen (19 augustus), en je raadt nooit wat me vandaag gebeurt :|

ALWEER hetzelfde: Beeld springt gewoon uit, maar monitor blijft aanstaan. Alweer die vette brandlucht en alweer een zekering gesprongen. EXACT hetzelfde probleem.

Ik weet me geen raad meer. In mijn ogen hebben ze 2x een fout product afgeleverd, of in ieder geval een product van 400 euro wat niet werkt zoals het behoort te werken.
In feite kan ik Iiyama niks maken, omdat zij 3 jaar site garantie hebben. Kan ik dreigen met maatregelen omdat ik nu 2x een foutief product heb gekregen?

Ik snap ook niet waar het aan ligt. Waren de Iiyama drivers soms zo brak? Ik heb mijn oude packard bell monitor weer. Die heb ik 2x de trap af laten vallen en doet het nog steeds :)
Aan brakke monitor drivers kan het toch niet liggen? Ik heb NIKS met dat ding gedaan. Ik heb em zelfs altijd op de aanbevolen resolutie gehad (1600x1200@85HZ).

Misschien weet iemand van jullie wat ik nu het beste kan doen. Want ik weet wel dat ik over een week weer een nieuwe heb, maar misschien gaat die ook wel weer kapot over 3 maanden. ik wil niet dat ditzelfde ritueel zich alweer herhaalt bij een volgende montitor.

Het emailtje wat ik heb gestuurd:
Geachte dames/heren.

Op 15-4-2004 heb ik een HM903DT A gekocht voor 395 euro. Vervolgens heb ik jullie gebeld in augustus, omdat de monitor kapot was: zekering gesprongen en geen beeld meer.

Ik heb toen naar behoren een nieuwe monitor van jullie gekregen.

Tot op heden was ik tevree, maar nu is me hetzelfde incident ALWEER gebeurd. Ik moet zeggen dat ik me nu een beetje begin te irriteren, want dit is al de 2e keer dat ik een foutief product in handen krijg.

Met deze email wil ik duidelijk benadrukken dat ik nogal teleurgesteld ben in jullie.
Voor 400 euro verwacht ik een fatsoenlijke monitor die niet om de 3 maanden kapot gaat. Het is nu al de 2e keer met hetzelfde probleem en ik word van het kastje naar de muur gestuurd door een monitor toegestuurd te krijgen die hetzelfde gebrek vertoont.

Ik vind dat ik nu recht heb om te weten wat er aan de hand is met deze monitors.
Ik vermoed een fabricagefout.
Ik weet niet wat nu de bedoeling is: dat ik em maar weer om laat ruilen, met de kans dat ik na 3 maanden alweer een kapotte heb, of dat ik een gloednieuwe HM903DTA krijg waarbij deze fabrieksfout opgelost is.

Ik persoonlijk vind dat ik recht heb op het laatst genoemde.

Ik heb deze HM903DTA gekocht voor de hoge refreshrates op de 1600x1200 resolutie en zal niet akkoord gaan met een ander model dan de HM903DTA of DTB.

Hier is mijn RMA storingsnummer:
040810010 en mijn klantnummer: 2589

Serienummer monitor:
0119850033244

Ik zal morgen ook nog telefonisch contact met jullie opnemen.

Ik hoop dat jullie mij niet alweer zullen teleurstellen.

Met vriendelijke groeten,

[ Voor 31% gewijzigd door Deathchant op 25-11-2004 19:48 ]

• PowerPee
Deathchant schreef op donderdag 25 november 2004 @ 19:07:
[...]

Zo, nu ben ik het dus echt spuug en spuugzat!

Lees mijn quote en huiver nu:
Ik hele maal blij dat ik zo snel een nieuwe monitor had binnen 48 uur toen (19 augustus), en je raadt nooit wat me vandaag gebeurt :|

ALWEER hetzelfde: Beeld springt gewoon uit, maar monitor blijft aanstaan. Alweer die vette brandlucht en alweer een zekering gesprongen. EXACT hetzelfde probleem.

Ik weet me geen raad meer. In mijn ogen hebben ze 2x een fout product afgeleverd, of in ieder geval een product van 400 euro wat niet werkt zoals het behoort te werken.
In feite kan ik Iiyama niks maken, omdat zij 3 jaar site garantie hebben. Kan ik dreigen met maatregelen omdat ik nu 2x een foutief product heb gekregen?

Ik snap ook niet waar het aan ligt. Waren de Iiyama drivers soms zo brak? Ik heb mijn oude packard bell monitor weer. Die heb ik 2x de trap af laten vallen en doet het nog steeds :)
Aan brakke monitor drivers kan het toch niet liggen? Ik heb NIKS met dat ding gedaan. Ik heb em zelfs altijd op de aanbevolen resolutie gehad (1600x1200@85HZ).

Misschien weet iemand van jullie wat ik nu het beste kan doen. Want ik weet wel dat ik over een week weer een nieuwe heb, maar misschien gaat die ook wel weer kapot over 3 maanden. ik wil niet dat ditzelfde ritueel zich alweer herhaalt bij een volgende montitor.

Het emailtje wat ik heb gestuurd:

[...]
IK KAN HET NIET GELOVEN; Gister is mij PRECIES HETZELFDE GEBEURD :( Dikke vonk uit de monitor; hij geeft nu geen beeld meer, maar de led brandt wel.
Heb de monitor ter RMA aan geboden....jezus, daar gaan we weer..

Misschien wordt mijn volgende monitor toch geen IIYAMA meer....terwijl mijn oude Vision master Pro 400 al ruim 6 jaar zijn werk goed doet! Wat is er de afgelopen jaren met IIYAMA en de componenten die ze gebruiken gebeurd??

• jackoo1988
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:16
Hoe kan het zo zijn dan dat het steeds bij dezelfde weer gebeurd heb ook deze monitor en ik vind het een wereldding. Het lijkt me sterk dat deze serie zo slecht is dat jullie "toevallig" 2 keer een kapotte monitor krijgen. Ik heb geen verstand van elektra, maar het is wel erg toevallig :+

MvG. Jack©© }:O

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:12
hmm.. ik heb sinds een paar dagen af en toe een pieptoon uit mijn Vision Master 1451 (goedkoopste 19" model dus)

Draait nu een maand of 6 op zijn aanbevolen resolutie (1280*960 @ 85Hz) en af en toe komt er een hoge piep; deze piep verandert van frequentie als het beeld veranderd. En soms is de piep opeens weg.

Degauss helpt niet; aan en uitzetten van de monitor help ook niet.

Ik zat erover te denken om hem als RMA aan te melden; maar volgens mij is de kans dat ik een nog kapottere ( :+ ) terugkrijg... :(

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12 08:15
SyS_ErroR schreef op donderdag 25 november 2004 @ 22:09:
hmm.. ik heb sinds een paar dagen af en toe een pieptoon uit mijn Vision Master 1451 (goedkoopste 19" model dus)

Draait nu een maand of 6 op zijn aanbevolen resolutie (1280*960 @ 85Hz) en af en toe komt er een hoge piep; deze piep verandert van frequentie als het beeld veranderd. En soms is de piep opeens weg.

Degauss helpt niet; aan en uitzetten van de monitor help ook niet.

Ik zat erover te denken om hem als RMA aan te melden; maar volgens mij is de kans dat ik een nog kapottere ( :+ ) terugkrijg... :(
Op 1280x1024@85 ook?

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Tja, ik heb het gevoel alsof ik net 2x per jaar die rotte appel mag zijn ja!

Ik heb altijd de aanbevolen resolutie gebruikt 1600x1200@85HZ.
En zoals ik al eens eerder zei: ik heb mijn ouwe packard bell monitor 2x de trap af laten donderen (per ongeluk natuurlijk :P) en die doet het nog steeds.

Ik zal ze vandaag om 09:00 stipt bellen om te zeggen dat dit dus echt de laatste keer is dat ik die rotte appel ben. Ik zal ook niet akkoord gaan met een MM904 of zoiets. Ik koop die HM903 voor mijn doeleinden en dat moeten ze maar accepteren.

@ PowerPee: nu ben ik tenminste niet alleen met dit probleem. Bij mij kwam geen vonk uit, maar wel een smeul-luchtje en monitor bleef aan, maar was net alsof ie uitsprong. Hij gaat ook niet meer in de standby stand.

@ PowerPee: gebruik jij ook echt de HM903DTA drivers? Want die zijn namelijk NOT DIGITALLY SIGNED. Maar als ik deze drivers neit gebruik, kan ik geen 85HZ meer gebruiken op 1600x1200....

@SySErroR: ik zou em maar RMA-en, want die pieptoon is ook niet normaal.

Nog even een vraagje he. Is het beter om (als je je pc afsluit) ook je monitor helemaal uit te zetten? Of is het beter om je monitor op standby te laten staan?

Want als je hem helemaal uitzet en je zet em dan weer aan, volgt er een auto-degauss. Als je hem vanuit de standy-stand laat aanspringen, komt deze degauss niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Deathchant op 26-11-2004 08:42 ]

• PowerPee
Deathchant schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 08:37:

@ PowerPee: nu ben ik tenminste niet alleen met dit probleem. Bij mij kwam geen vonk uit, maar wel een smeul-luchtje en monitor bleef aan, maar was net alsof ie uitsprong. Hij gaat ook niet meer in de standby stand.

@ PowerPee: gebruik jij ook echt de HM903DTA drivers? Want die zijn namelijk NOT DIGITALLY SIGNED. Maar als ik deze drivers neit gebruik, kan ik geen 85HZ meer gebruiken op 1600x1200....
Ik heb dus precies hetzelfde probleem; geen standby meer en het beeld blijft zwart...net contact gehad met IIYAMA; moet strax even terug bellen en vragen naar de service manager.

Ja, ik gebruik natuurlijk de door de fabrikant geleverde drivers, ook het HM903DTA drivertje. Digital signing heeft hier helemaal geen F*CK mee te maken. De HM903DTA en HM903DTB zijn dezelfde serie en zouden dus goed samen moeten werken.

Stax een update(hoop ik :) )

PS: Het is niet toevallig dat wij de rotte appels krijgen, alles is voorbestemd :P :+

Update; Heb gesproken met IIYAMA service manager. Hij vertelde mij dat hij een groot kwaliteitsverschil tussen de nieuwe en de oude IIYAMA's terug vond. De oudere modellen komen veel minder vaak terug..... :?
Hij heeft mij een nieuwe A901 beloofd. Hiervan zei hij dat het een kwalitatief uitstekend model was. Even afwachten dus. :)

[ Voor 14% gewijzigd door PowerPee op 26-11-2004 15:20 ]

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Powerpee, ik zou er niet mee akkoord gaan in jouw geval, ik bedoel, je koopt niet voor niks een HM903DTA. tenzij die 901 natuurlijk veel beter is..... Maar ik zou me niet laten afschepen met een ander model.

Ik heb ze ook gebeld en ik krijg dinsdag een heel jong model HM903DTA, waarbij een defecte zekering/chip uitgesloten zou moeten zijn.

Deze man wat ik aan de lijn had, genaamd Gianni, was heel vriendelijk en zei dat mijn geval echt toeval was. Want er kwamen bijna nooit zulke meldingen binnen.
Ik heb dus tegen hem gezegd dat 2x bij dezelfde persoon echt geen toeval kon zijn en dat ik geen rotte appel meer wenste te zijn.
Ze wilde eerst de monitor laten repareren in Polen (:|), maar ging ik niet mee akkoord. Dus ff afwachten op dinsdag.

Mocht het probleem zich opnieuw voordoen, moet ik het meteen melden en kijken ze naar andere oplossingen.
Of ze komen me maar met een gloednieuwe TFT iiyama met een snelle responsetijd en een 1600x1200 reso.

Ik moet wel zeggen dat ze bijzonder snel komen omruilen zonder enige problemen. Ze zijn ook heel vriendelijk, maar over de monitors van hun ben ik niet meer zo tevree

[ Voor 19% gewijzigd door Deathchant op 26-11-2004 17:00 ]

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11 14:55
Ik heb een zeer goede ervaring met de service van IIyama...

Ik had een VisionMaster 1403 Zwart, die een rare afwijking vertoonde in het beeld rechtsboven. Dus ik Informatique gebeld, maar die zeiden dat ik het beter direct met IIyama kon afhandelen.

Dus ik IIyama gebeld en die man zei dat ik hem eens in een geaard stopcontact moest proberen, maar dat werkte niet.

Toen hebben we afgesproken dat hij mij zou bellen over +/- 2 weken als de monitor weer op voorraad was en omgeruild kon worden. Alleen vond de computer mij serienummer niet :? maar dat is ook netjes opgelost.

2 weken later belde IIyama netjes om een omruil-afspraak te maken. En nu heb ik een goede, werkende monitor :)

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

TimmyBoy, ik heb ook een goeie service hoor. Daar gaat het mij niet om. Mensen zjin vriendelijk en ik krijg binnen zeker 72 uur een nieuwe monitor thuisgestuurd.

Vind ik ook allemaal prima, maar mij gaat het zich op het feit dat mij nou al 2x op 7maanden tijd de monitor naar de klote gaat. Precies dezelfde oorzaak allebei, wat voor mij betekent dat het product niet kwalitatief is en zeker niet aan de eisen voldoet.
Dan kun je een dijk van een service hebben, maar als het product kut is heb je daar weinig aan.

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Iiyama komt er bij mij ook niet meer in. Heb een Vision Master Pro 451 (A902MT) met eens in de zoveel tijd verspringende kleuren en instabiel beeld. Het ding is verschillende malen voor reparatie weggeweest. De eerste keer had ik ook de monitorkabel meegegeven en die waren ze kwijtgeraakt, de laatste keer was de buitenkant licht beschadigd en probleem niet opgelost.

Ben er alles bijelkaar een half jaar mee bezig geweest en toen had ik er schoon genoeg van. De problemen werden niet opgelost. Had geen zin om er meer tijd in te stoppen en neem nu het af en toe optredend probleem voor lief. Volgend jaar een nieuwe monitor van een ander merk, maar ja, welk merk ...

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Weakling, waarom geef je het op eigenlijk? je hebt toch recht op een goed product. Ik zou me er niet zomaar bij neerleggen, het is jouw geld en zij moeten je een goed product afleveren. Laat je naam je neit eer aandoen :P

[ Voor 10% gewijzigd door Deathchant op 26-11-2004 17:18 ]

• PowerPee
Deathchant schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 16:55:
Powerpee, ik zou er niet mee akkoord gaan in jouw geval, ik bedoel, je koopt niet voor niks een HM903DTA. tenzij die 901 natuurlijk veel beter is..... Maar ik zou me niet laten afschepen met een ander model.

Ik heb ze ook gebeld en ik krijg dinsdag een heel jong model HM903DTA, waarbij een defecte zekering/chip uitgesloten zou moeten zijn.
Goed, bij jou zeggen ze dus; defecte CHIP?? Ik geloof dat er bij mij niet over een defect gesproken is, wél is er duidelijk gemeld dat de monitoren met BNC aansluitingen van hogere kwaliteit waren als de moderne....raar verhaal. Ik denk dat ik ze maandag nog maar eens bel...wel zullen zien. De HM903DTB is mij ook heel goed bevallen.

Even over de A901; de man die ik sprak heeft me toegezegd dat dit een beter model is dan de HM903DT a/b. Daar ga ik van uit, indien dit niet zo is gaat de monitor op een raket terug naar IIYAMA
>:)

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Deathchant schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 17:17:
Weakling, waarom geef je het op eigenlijk? je hebt toch recht op een goed product. Ik zou me er niet zomaar bij neerleggen, het is jouw geld en zij moeten je een goed product afleveren. Laat je naam je neit eer aandoen :P
Ach, voor 99.9% van de tijd doet ie het ook goed. Als ik een avondje zit te klooien achter mijn PC, dan komt het 1 of 2 keer voor dat ie gedurende een seconde of 20 een beetje raar doet. Ik kan er mee leven, net als mensen met dooie (sub)pixels in LCD monitoren ook kunnen leven. Je went eraan.

Ik ga mijn naam hier niet zomaar te grabbel gooien door ineens wel voor mijn rechten op te komen B)

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• rilla
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11 10:32
test

• rilla
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11 10:32
Ik had problemen met mijn Vision Master 452 en had een mailtje gestuurd naar support. De volgende dag nog werdt ik gebelt om een afspraak te maken. Ze hebben het beeldscherm opgehaald en een nieuwe neergezet. Ik hoefde nog geen eens een bonnetje te laten zien. Ik heb dus helemaal geen slechte ervaringen hiermee.

• jackoo1988
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:16
God straft meteen, een paar posts hierboven zei ik dat ik nergens last van had. Na vandaag een paar uur gegamed te hebben gaat het beeld trillen aan de zijkant van mijn scherm (hm903DT), ik weet niet wat ik nu moet doen, als ik hem even uitzet gaat het wel weg. Ik heb deze monitor voor €469 gekocht in oktober 2002 :? . Maar kan het zijn dat het gewoon slijtage is of moet ik gewoon eens een mail sturen naar iiyama?

MvG. Jack©© ;)

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

Verwijderd

jackoo1988 schreef op zondag 28 november 2004 @ 02:48:
God straft meteen, een paar posts hierboven zei ik dat ik nergens last van had. Na vandaag een paar uur gegamed te hebben gaat het beeld trillen aan de zijkant van mijn scherm (hm903DT), ik weet niet wat ik nu moet doen, als ik hem even uitzet gaat het wel weg. Ik heb deze monitor voor €469 gekocht in oktober 2002 :? . Maar kan het zijn dat het gewoon slijtage is of moet ik gewoon eens een mail sturen naar iiyama?

MvG. Jack©© ;)
okt. 2002, 3 jaar garantie = okt. 2005.
Garantie claimen dus. Je mag verwachten van een minitor dat deze niet binnen de economische levenduur bij normaal gebruik stuk gaat.

Even RMA claimen bij iiyama dus

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

PowerPee schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 19:50:
[...]

Goed, bij jou zeggen ze dus; defecte CHIP?? Ik geloof dat er bij mij niet over een defect gesproken is, wél is er duidelijk gemeld dat de monitoren met BNC aansluitingen van hogere kwaliteit waren als de moderne....raar verhaal. Ik denk dat ik ze maandag nog maar eens bel...wel zullen zien. De HM903DTB is mij ook heel goed bevallen.

Even over de A901; de man die ik sprak heeft me toegezegd dat dit een beter model is dan de HM903DT a/b. Daar ga ik van uit, indien dit niet zo is gaat de monitor op een raket terug naar IIYAMA
>:)
Nee, ik vermoed dat het een defecte chip is waardoor een zekeringetje overbelast kan worden.
Die A901, ik zou maar eerst eensvragen waarom ie zoveel beter is dan VOORDAT je em in huis haalt. Gewoon om gezeik te voorkomen.

trouwens, ff vraagje he. Ik heb de eerste HM903DTA op15 APRIL gekocht. 11 augustus is ie me kapot gegaan en heb ik een nieuwe gekregen. Nu is is me kapot gegaan op25 november......nou heb ik op de aanstaande monitor wat ik van iiyama krijg toch zeker wel tot 25 november 2007 garantie he ?

@JACKO: stuur aub geen email, maar bel gewoon op. Aan de telefoon kunnen ze je minder makkelijk afschepen.

[ Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 28-11-2004 20:12 ]

• Termi
  • Laatst online: 13-12 14:10
Ik wil een ding zeggen, hebben ook een slechte iiyama gehad. Na 2,9 jaar begon de coatinglaag kapot te gaan. Aldus hun een gebruikersfout, in mijn ogen productiefout. Alle Diamond-beeldbuizen krijgen precies dezelfde kwaal.
Maar naar lang wachtten, veel bellen. Eindelozen geduld eindelijk bij de directeur van IIyama Benelux gesproken. Daar mee kwam ik in overeenstemming voor een monitor omruil. Het was in zijn ogen inderdaad ook niet echt correct, wat er gebeurde.
Maar alles wat hier gepost word word ook door iiyama gelezen!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

als dit door Iiyama gelezen wordt, vind ik dat prima! Als de betreffende persoon die ik aan de lijn had iets vindt wat niet waar is in mijn posts, dan hoor ik dat graag. Ik hou er zelf niet van als mensen iets dramatiseren of erger maken dan dat het is.

[ Voor 66% gewijzigd door Deathchant op 28-11-2004 21:30 ]

• PowerPee
Ik ga vandaag weer eens bellen, misschien kan de beste man die ik vrijdag heb gesproken mij uitleggen waarom ik voor de A901HT moet gaan ipv de HM903DTB...terwijl de laatste veel betere specs heeft. :/

Update: Antwoord IIYAMA; "Jouw HM903DT is het hoogste klasse model dat IIYAMA op dit moment in de sortering heeft. Het is echter zo dat deze monitor niet voor Professionals is gemaakt, maar voor een Multimedia omgeving(USB, Sound, dual D-sub) . Door het ontbreken van deze multimedia toevoegingen, het feit dat deze monitor voor de professionele markt is gemaakt en omdat de A901HT een betere kooi en componenten heeft dan zijn opvolger."

Het is mij dus aangeraden om voor de A901HT te gaan. Dit model is inmiddels 3 tot 4 jaar oud, maar mij wordt een nieuwe geleverd. Ik hoop echt dat deze het nog 5 jaar vol zal houden zonder mankementen. :)

Woensdag wordt hij omgeruild.

[ Voor 67% gewijzigd door PowerPee op 29-11-2004 13:18 . Reden: typo's; nenglish ]

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hmmm,

ik vind het verhaal wat hij vertelt een beetje 'omlul-praat'.
Je koopt toch zeker een monitor die aan jouw eisen voldoen?

tenminste, ik heb die monitor gekocht omdat ik van de 60HZ af wilde. Een eis was daarbij dat ik minimaal op 1600x1200 kon spelen en dit model heeft als aanbevolen reso 1600x1200@85hz. Vanwege deze hoge reso en refreshrates heb ik deze monitor gekocht. Bij nader inzien had ik misschien beter een 109P20 van Philips kunnen kopen. Die voldeed ook aan mijn wensen.

Je koopt zo'n dure monitor toch niet voor niks? het feit dat die kerel zegt dat die HM903DTA "niet voor professionals" is, vind ik dus echt een verkooppraat.
Met andere woorden: PowerPee, je moet je afvragen waarom je een A901 zou moeten aannemen?
Jouw HM903DT is het hoogste klasse model dat IIYAMA op dit moment in de sortering heeft. Het is echter zo dat deze monitor niet voor Professionals is gemaakt, maar voor een Multimedia omgeving(USB, Sound, dual D-sub) . Door het ontbreken van deze multimedia toevoegingen, het feit dat deze monitor voor de professionele markt is gemaakt en omdat de A901HT een betere kooi en componenten heeft dan zijn opvolger."
ik vind het een zeer wazig verhaal, want hij legt niet exact uit wat nou precies de verschillen zijn en waarom de A901HT nou eigenlijk professioneler is dan de HM903DTA

[ Voor 30% gewijzigd door Deathchant op 29-11-2004 14:08 ]

• PowerPee
Deathchant schreef op maandag 29 november 2004 @ 14:01:
Hmmm,
...

Je koopt zo'n dure monitor toch niet voor niks? het feit dat die kerel zegt dat die HM903DTA "niet voor professionals" is, vind ik dus echt een verkooppraat.
Met andere woorden: PowerPee, je moet je afvragen waarom je een A901 zou moeten aannemen?

[...]

ik vind het een zeer wazig verhaal, want hij legt niet exact uit wat nou precies de verschillen zijn en waarom de A901HT nou eigenlijk professioneler is dan de HM903DTA
Ja, ik begrijp waar je naar toe wilt. Ik heb echter met zekerheid gevraagd; welke monitor zou je mij aanraden als ik er geen gezeik mee wilt; hij zeg; de A901.

Ik kan me best goed veronderstellen dat IIYAMA na een bepaalde periode een andere insteek heeft gedaan naar de markt. Misschien dat ze wel mee moesten met de concurrentie? bv. Indien de concurrent wél een Multimedia voet levert, en IIYAMA niet...dan zullen ze dus minder verkopen. Nou, de kosten welke in een MM voet gaan zitten zullen niet uitgegeven kunnen worden aan andere componenten.

Misschien is het ook wel zo dat de oudere modellen gewoon een betere opbouw hadden, minder 'alles op elkaar gebouwd' etc.

Anyway, ik vind het ook een moeilijke keus; maar ik heb liever een goede monitor dan eentje welke ik over een half jaar weer moet laten repareren....

Als hij niet bevalt, dan denk ik dat ik weer een HM903 ga eisen!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

PowerPee schreef op maandag 29 november 2004 @ 14:40:
[...]

Ja, ik begrijp waar je naar toe wilt. Ik heb echter met zekerheid gevraagd; welke monitor zou je mij aanraden als ik er geen gezeik mee wilt; hij zeg; de A901.
Alsof hij over welk Iiyama product dan ook zou zeggen dat ie niet zo goed werkt.......met een HM903 zou je ook geen gezeik moeten hebben. Zou hij net zo goed kunnen zeggen.

maar ja. tis idd je eigen keuze

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-12 10:28
PowerPee schreef op maandag 29 november 2004 @ 09:34:
Update: Antwoord IIYAMA; "Jouw HM903DT is het hoogste klasse model dat IIYAMA op dit moment in de sortering heeft. Het is echter zo dat deze monitor niet voor Professionals is gemaakt, maar voor een Multimedia omgeving(USB, Sound, dual D-sub) . Door het ontbreken van deze multimedia toevoegingen, het feit dat deze monitor voor de professionele markt is gemaakt en omdat de A901HT een betere kooi en componenten heeft dan zijn opvolger."
Op hun site wordt die HM903DT nochtans als uitermate geschikt voor DTP werk en goed geschikt voor CAD/CAM aangeprezen. Klinkt mij vrij 'professioneel' in de oren :X

De A901HT is een prima monitor, maar de Diamondtron buizen hebben inmiddels ook alweer twee nieuwe generaties doorgemaakt. Het klinkt mij een beetje in de oren als "als we er maar vanaf zijn". Betere kooi. Oke kan ik inkomen, maar wat is er beter aan dan? Een kooi is een kooi in een monitor. Daar is niet zoveel high-tech aan volgens mij. Betere componenten? Kan ik niet echt bij. De HM903DT kan absurd hoge refreshrates aan en is voorzien van het nieuwste type Diamondtron buis. En waarom een inferieure monitor verkomen voor zo'n hoog bedrag?

Vijf jaar geleden heb ik de discussie al eens gevoerd over het verwachtingspatroon dat je van een iiyama moet hebben en toen hebben ze me overtuigd om nooit meer een iiyama te nemen (ik heb nu een LaCie en dat is een geweldige monitor). De argumenten die ze nu aandragen zijn dezelfde als vijf jaar geleden, alleen kreeg ik toen geen ander type aangeboden. Dan moest ik maar een ander merk kopen. Dus daarmee heb je mazzel. Kijk in elk geval uit dat je geen refurbished model krijgt. Die zijn als nieuw, maar ze zijn het niet.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

je krijgt sowieso geen supernieuwe. DMV je serienummer gaan ze namelijk in het magazijn kijken welke monitor bij jouw eigen monitor past. Qua bouwjaar enzo en die krijg je dan opgestuurd.
Ze kunnen het niet maken om een gloednieuw product te sturen. Staat ook niet in de garantievoorwaarden dat je een gloednieuw product moet krijgen.

Maar ja, ik denk nu ook: had ik maar een Philips Brilliance 109P20 gekocht.......

[ Voor 12% gewijzigd door Deathchant op 29-11-2004 22:39 ]

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Zo ik heb nu een nieuwe Iiyama HM903DTA.

So far so good...

Ik had dus even een vraagje he. Ik heb een HM903DTA kleuren profiel (HM903D.icm), maar deze is ZEER flets. Lijkt wel alsof de gamma een kilometer omhoog gedraaid is.

Bij het vorige kleurprofiel van de HM903 had ik dit ook. Is dat normaal?
Ik zeg dit, omdat bij games deze monitor vrij donker is. En niet in alle games kun je gamma en brightness instellen. Kortom, dit kleurenprofiel vind ik erg kut en ik gebruik het standaard kleuren profiel.

Op het OSD van de monitor zelf heb ik 8000K. Eerst stond ie op 9300K. Erg blauwig...

[ Voor 33% gewijzigd door Deathchant op 30-11-2004 11:27 ]

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

niemand?

• PowerPee
Sorry, maar de kleur profielen gebruik ik ook niet altijd....je begrijpt wel waarom :)

Ik heb overigens nu mijn "professionele" A901HT, Vision master pro 450 binnen. Het beeld is goed, maar wat donkerder dan mijn vorige monitor(andere beeldbuis).
Ik hoop echt dat deze het lang gaat uithouden, we zullen het zien. . .

OUt.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

tja, mijn iiyama's deden het in het begin altijd goed. Als ie in maart nog steeds goed werkt, ben ik pas tevree.
En dat donkere, dat is wel een minpunt. Need for speed kun je bijvoorbeeld neit fatseonlijk spelen. Heeft geen gamma instelling ingebouwd

• biobak
Deathchant schreef op donderdag 02 december 2004 @ 12:36:
tja, mijn iiyama's deden het in het begin altijd goed. Als ie in maart nog steeds goed werkt, ben ik pas tevree.
En dat donkere, dat is wel een minpunt. Need for speed kun je bijvoorbeeld neit fatseonlijk spelen. Heeft geen gamma instelling ingebouwd
Je kan toch de high brightness knop op de monitor gebruiken? Die is daar juist voor bedoeld.

• TD-er
  • Laatst online: 12-12 20:29
biobak schreef op donderdag 02 december 2004 @ 12:43:
[...]

Je kan toch de high brightness knop op de monitor gebruiken? Die is daar juist voor bedoeld.
Heb je die "high Brightness" setting wel eens gebruikt?
Zeker, de kleuren zijn dan een stuk mooier en helderder, maar probeer maar eens text te lezen. Dat smeert uit nar rechts.

Ik heb een 512 (22") en ik moet zeggen dat ik eigenlijk helemaal niet tevreden ben met de monitor. OK, hij kan best wel idioot hoge resoluties aan op gigantische refreshrates, maar simpel 1600*1200@85 Hz is al wazig. (op een Matrox P650 en G550 en ATI 9650)
En dat terwijl op de Iiyama site staat dat dat de "ergonomische" resolutie is.

Ik ben nu aan het 2e exemplaar bezig (mijn relaas over Teleplan en Iiyama is elders op dit forum ook wel te lezen, waar 'ie in het eerste jaar ruim 7 maand weg geweest is zonder vervangende monitor) en deze is hetzelfde qua "scherpte" en kleur"helderheid".

Ik weet wel welk merk er op mijn werk niet gaat komen als we volgend jaar alle monitoren gaan vervangen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• biobak
TD-er schreef op donderdag 02 december 2004 @ 12:55:
[...]

Zeker, de kleuren zijn dan een stuk mooier en helderder, maar probeer maar eens text te lezen. Dat smeert uit nar rechts.
Ik ken de high brightness van de iiyama niet. Mijn monitor heeft twee superbright modes en dat werkt echt perfect. Dus ik was er min of meer vanuit gegaan dat dat ook wel goed zou zitten bij de iiyama.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

het is toch beklopt als ik bij elk spel aan de monitor moet gaan kutten om de juiste instelling te vinden?

Hoefde ik bij mijn oude monitor niet.

Die high brightness is de OPQ instelling die je op PICTURE, TEXT of MOVIE kunt zetten. (waarom de movie optie erin zit is mij een raadsel, want het ziet er kut uit.)

[ Voor 37% gewijzigd door Deathchant op 02-12-2004 13:12 ]

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Deathchant schreef op donderdag 02 december 2004 @ 13:03:
het is toch beklopt als ik bij elk spel aan de monitor moet gaan kutten om de juiste instelling te vinden?

Hoefde ik bij mijn oude monitor niet.
ik doe dat wel altijd. Het is erg omslachtig enzo ja, maar ik ben het nou eenmaal gewend:
Windows - brightness op 25
spellen - brightness op 45 - 50 en OPQ op picture

mijn oorsprongelijke monitor is ook kapot gegaan (zekering gesprongen) en in de ruil daarvoor heb ik een ietswat beschadigde monitor gekregen. Dat vind ik dan wel weer jammer, mijn monitor was nog supergaaf en had zelfs die features sticker nog linksboven. Maarja dat is de prijs die je moet betalen voor een snelle afhandeling.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

pokeran schreef op donderdag 02 december 2004 @ 13:12:
[...]
mijn oorsprongelijke monitor is ook kapot gegaan (zekering gesprongen) en in de ruil daarvoor heb ik een ietswat beschadigde monitor gekregen. Dat vind ik dan wel weer jammer, mijn monitor was nog supergaaf en had zelfs die features sticker nog linksboven. Maarja dat is de prijs die je moet betalen voor een snelle afhandeling.
Inderdaad, bij jou ook al een zekering gesprongen? Tegen mij zeiden ze dat ik een uitzonderlijk geval was met deze klacht.....beetje de heilige 0-) boon uit aan het hangen.....

maar goed. Ik heb OPQ altijd op text staan...

• PowerPee
Jaja, en bij mij was er "zeker géén zekering gesprongen"..... |:(

Anyway, zolang dit beestje het goed blijft doen; dan is alles goed. Hij degaussed als een ontploffende granaat, maar het beeld is OK. Helder genoeg, maar niet zo helder als de nieuwe Diamondtron M2 beelbuizen. Contrast is op 75% tijdens gebruik nu, bij het gamen gooi ik gewoon de brightness wat om hoog hoor. :)

• Termi
  • Laatst online: 13-12 14:10
TD-er schreef op donderdag 02 december 2004 @ 12:55:
[...]

Ik heb een 512 (22") en ik moet zeggen dat ik eigenlijk helemaal niet tevreden ben met de monitor. OK, hij kan best wel idioot hoge resoluties aan op gigantische refreshrates, maar simpel 1600*1200@85 Hz is al wazig. (op een Matrox P650 en G550 en ATI 9650)
En dat terwijl op de Iiyama site staat dat dat de "ergonomische" resolutie is.

Ik ben nu aan het 2e exemplaar bezig (mijn relaas over Teleplan en Iiyama is elders op dit forum ook wel te lezen, waar 'ie in het eerste jaar ruim 7 maand weg geweest is zonder vervangende monitor) en deze is hetzelfde qua "scherpte" en kleur"helderheid".

Ik weet wel welk merk er op mijn werk niet gaat komen als we volgend jaar alle monitoren gaan vervangen.
Waarschijnlijk heb je last van interferentie en storing op de kabel. Dit kun je vrij simpel oplossen doormiddel van BNC te nemen. Vooral hoge frequenties zorgen er voor dat het beeld waziger maar wel rustiger word. Waziger in de zin van niet precies pixel maar toch iets uitgesmeerd.

• TD-er
  • Laatst online: 12-12 20:29
Termi schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 20:43:
[...]
Waarschijnlijk heb je last van interferentie en storing op de kabel. Dit kun je vrij simpel oplossen doormiddel van BNC te nemen. Vooral hoge frequenties zorgen er voor dat het beeld waziger maar wel rustiger word. Waziger in de zin van niet precies pixel maar toch iets uitgesmeerd.
De werking van HF signalen is mij bekend :)
Het probleem is alleen dat de 512 geen BNC-aansluitingen heeft, welke mijn andere (oudere) Iiyama monitor wel heeft.
Er zitten in de voet alleen maar 2 VGA-aansluitingen.
Ik vermoed dat ofwel de electronica deze hoge frequenties niet aankan, of dat er van de voet naar de rest van de electronica inferieure kwaliteit kabel gebruikt is.

Feit is gewoon dat de oudere AxxxHT monitoren een stuk beter waren van kwaliteit dan de huidige reeks Iiyama's.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Pagina: 1 2 Laatste