Samsung 959NF problemen

Pagina: 1
Acties:

• Ruisbak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-07 19:23
Na lang wachten is eindelijk mijn Samsung 19" gearriveerd. :O
Helaas bevalt hij absoluut niet! :'(

Ik heb de volgende problemen:

- De helderheid van de monitor staat te varieren bij een bepaalde hoeveelheid wit!
(Te reproduceren door Notepad te openen en het beeld te vullen met ca. 70% wit. Alleen zichtbaar als hij na ca. 45 minuten opgewarmd is.)
- Verticaal is hij niet scherp. (Goed te zien met de scherpte en resolutie test in het Nokia monitor test programma.)
- Storende convergentie fout links bovenin.

Alles heb ik al geprobeerd met het OSD menu maar de problemen blijven.
Zijn er meer tweakers met deze problemen?

Is dit een "maandag morgen monitor" of hebben ze het allemaal?
Wat zal ik doen? Omruilen/geld terug vragen?
Ik heb hem afgelopen donderdag gehaald dus slechts 1 werkdag geleden.

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ik zou hem eerst omruilen.
lijkt me niet dat dit soort fouten over de hele productielijn voorkomen.
zelf heb ik een LGf900p die zelfde foutjes heeft deze laat ik eerst ook omruilen.

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11 11:16

Jack

MHz Matters

Ruisbak schreef op 14 december 2003 @ 13:31:
Wat zal ik doen? Omruilen/geld terug vragen?
ik zou naar Samsung bellen en vragen om een nieuwe.
De monitor heeft gewoon afwijkingen die er niet in horen te zitten.
En dat jou monitor niet helemaal goed is, hoeft natuurlijk niet direct te betekenen dat alleen monitoren van dit model brak zijn :) zoals pyrofielo ook al zei...

offtopic:
ik wilde ook eerst de 959NF halen, maar door de lange wachttijd heb ik de LG F900P gehaald. Deze monitor was onscherp en verkleurde iets in de rechteronderhoek, ff bellen en paar dagen later een geheel nieuwe en goede monitor in huis :)

[ Voor 6% gewijzigd door Jack op 14-12-2003 14:03 ]

[Specs]

• Ruisbak
Inderdaad Jack, -Empc- is snel met het doorverwijzen naar Samsung Nederland.
(Kreeg net een mailtje van ze.)
Ik ga ze maandag meteen bellen.

Zijn er al mensen met service ervaring bij Samsung Nederland?
Zal mijn bevindingen posten voor de geïnteresseerden.

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-12 16:51
Hmm ik heb op 9 december ook deze monitor besteld bij Salland Automatisering.
Ook hier is deze nog steeds in bestelling. hoelang heeft dat bij jou geduurd bij empc ?

Als jij er niet tevreden mee bent zou ik hem idd eerst omruilen, alleen zul je er dan waarschijnlijk weer lang op moeten wachten voordat je een nieuw scherm in huis heb.

Ben wel benieuwd naar je bevindingen en ben ook benieuwd hoe mijn monitor zal zijn zodra ik dat ding eens krijg.

• Ruisbak
Westereinder, het heeft precies 2 weken geduurd. (Hun groothandel had geen voorraad.)
Ben benieuwd naar het plaatje van jou 959NF.

• Ruisbak
Vandaag gebeld met Samsung.
Als het goed is word ik morgen gebeld om een afspraak te maken waarbij mijn monitor wordt opgehaald.
Helaas dus niet ter plekke omgeruild.
De monitor wordt eerst bekeken door hun reparatie dienst.
Als hij als DOA wordt behandeld krijg je een nieuw exemplaar.
Anders krijg je een gerepareerde monitor retour. :( :r
Daar zou ik echt ziek van zijn, ding is nog geen week in mijn bezit!
We vertrouwen op een goede afloop.

• Ruisbak
a.s. maandag komen ze hem halen. :)

Verwijderd

Ruisbak schreef op 14 december 2003 @ 14:47:

Zijn er al mensen met service ervaring bij Samsung Nederland?
De service van Samsung Nederland is idioot goed:) Mijn low end 750S was kapot aan het gaan. Ik was na de studie vanuit Z-Limburg weer terug naar Amsterdam en besloot daarom Samsung te bellen. De juffrouw aan de lijn deed niet moeilijk en binnen een week stond Samsung op de stoep om de ruil te maken.

Als een bedrijf gratis bij je thuis langskomt om een 1 1/2 jaar oud product van 400 gulden om te ruilen, krijgt het van mij een warme douche;)

Ik ga zeer binnenkort ook een 19'' aanschaffen. Ik zit te denken aan een 959NF of Philips 109P40. Ik denk dat het de Samsung wordt door die goede ervaring met hun. Ik vraag me wel af of ik niet beter een slotted mask monitor kan nemen ivm de lijnen op het beeld van AG schermen. Aan de andere kant is de hogere brightness van AG monitoren weer een voordeel die ik eigenlijk niet wil missen (voor gamen).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2003 08:15 ]

Verwijderd

Heb die Samsung (959 NF) ook 1 dag gehad: convergentie fouten, onscherp, 'dode' pixel (criteria bij Samsung is max 3).

Toen heel snel weer teruggestuurd, geld retour gehad (Top! PC-vergelijk) en vervolgens Philips 109p40 besteld.
Dit is echt een heel groot verschil, vele malen beter dan de Samsung en qua omvang ook kleiner dus...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2003 21:22 . Reden: typo ]

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

IK heb ook zeer goede ervarin gmet Samsung :

753DFX op een soort MediaMarkt discount gekocht met allemaal showmodellen voor 99 €
Kom ik thuis zag ik een beetje rare vorm van het beeld langs de linkerkant bovenin Hmm..... dan maar omruilen :)

Volgende dag service/helpdesk gebeld => U wil een reparatie of omruilen ?? Ik zo van euh....omruilen natuurlijk :P
Volgende dag door service gebeld voor afspraak, eignelijk zou ik hem de volgende dag al kunnen hebben maar goed ik kon niet dus dan maar over 3 dagen :)

3 Dagen later ergens rond 12.00 => Nieuwe 753DFX in een doosie door een vriendelijke meneer gebracht tot aan de voordeur ;)

IDIOOT goed inderdaad en zonder gezeik :) alleen mogen ze wel wat bij de helpdesk aan de telefoons + pc's doen ........... die gast beweerde steeds weer dat ie me slecht hoort en zei steeds even wachten mijn computer moet even zoeken :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• yowen
  • Laatst online: 04-01-2011
Ik heb ook een samgung 959NF, een week in gebruik. Ik ben er erg blij mee, heb ook de nokia test gedaan, ik kon geen fouten ontdekken. Kan nu lekker windows gebruiken met 1600x1200 @ 85hz.

Ik heb net even geprobreerd mijn beeld voor ongeveer 70% met zwart te vullen, de monitor blijft net zo helder. Dus volgens mij heb je een maandag morgen monitor....

Ik heb hem trouwens bij PC vergelijk gekocht. ZEER snel geleverd. Binnen een week had ik hem.

Systeem Specs
AMD 64 op MSI K8N Neo Platinum, 1GB 2-3-2-5 PDP Systems Patriot Geheugen, Crucial 128mb 9800pro, 160gb Maxtor Sata, Antec Sonata

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 08:12:
[...]

De service van Samsung Nederland is idioot goed:) Mijn low end 750S was kapot aan het gaan. Ik was na de studie vanuit Z-Limburg weer terug naar Amsterdam en besloot daarom Samsung te bellen. De juffrouw aan de lijn deed niet moeilijk en binnen een week stond Samsung op de stoep om de ruil te maken.

Als een bedrijf gratis bij je thuis langskomt om een 1 1/2 jaar oud product van 400 gulden om te ruilen, krijgt het van mij een warme douche;)

Ik ga zeer binnenkort ook een 19'' aanschaffen. Ik zit te denken aan een 959NF of Philips 109P40. Ik denk dat het de Samsung wordt door die goede ervaring met hun. Ik vraag me wel af of ik niet beter een slotted mask monitor kan nemen ivm de lijnen op het beeld van AG schermen. Aan de andere kant is de hogere brightness van AG monitoren weer een voordeel die ik eigenlijk niet wil missen (voor gamen).
Ik heb een Eizo F730 (19" shadow mask) en een Samsung 959NF (19" aperture grill). Beide vind ik ze top monitoren.

Het vlakke scherm van de Samsung vind ik net iets prettiger dan het enigzins bolvormige Eizo beeld. Dit valt natuurlijk vooral op als ik van de Samsung naar de Eizo loop.

De stabilisatiedraadjes op de Samsung zie ik, als ik ze wil zien, eigenlijk alleen op een witte achtergrond zoals de zijkanten van deze pagina. Mij storen ze in het geheel niet. Ze zijn echt haarfijn.

De Eizo heeft zeer fraaie kleuren welke soms gewoon van het scherm af spetteren.

Ook heeft de Eizo een toets die bij veranderde resolutie of frequentie met een druk op de knop het beeld weer keurig op het scherm centreerd. Zeer handig.

Daarvoor heeft de Samsung het MouScreen programmaatje waarmee je via de USB kabel alle scherminstellingen kan doen. Een handige functie is de Highlight Zone waarmee je de helderheid van een gedeelte van- of het gehele scherm kan verdubbelen. Als je b.v. films kijkt.

Als ik nu moet kiezen word het weer de Samsung en dan vooral om de voordelen van het aperture grill scherm.

• Ruisbak
Bedankt voor de reacties.
Goed om te lezen dat er ook tevreden 959NF gebruikers zijn.
Ik hoop echt dat ik een maandag morgen exemplaar heb.
De uitkomst zal ik hier posten.

:O (Sorry, ik kan het niet laten maar dit is echt de meest geweldige smiley, dat smakken na de gaap is briljant.)

• Ruisbak
ff een update.
Helaas heb ik nog steeds geen nieuwe 959NF op mijn buro staan. :o :O
Omdat dit wel erg lang duurt heb ik gevraagd aan de winkel waar ik hem heb gekocht of ze wat voor mij konden betekenen. (Zelf natuurlijk ook gebeld met Samsung maar dat wil niet echt vlotten.)
Gelukkig hebben ze dit goed opgepakt en een stevig gesprek met Samsung gevoerd.
Als het nog nodig is komt er een leen monitor en hopelijk snel mijn nieuwe 959NF. :)
Dank aan -Empc- voor de inzet. _/-\o_

• Ruisbak
Helaas is het nog steeds niet voor elkaar. :o

De donderpreek van Empc heeft nul reactie bij Samsung gegeven.
Via het "Service Center" van Samsung (10€ct/min.) word je gewoon van het kastje naar de muur gestuurd. Ze kunnen niks en weten niks en ik word terug gebeld.
Vergeet het maar, ze bellen nooit terug. :(
Bij mijn zoveelste telefoontje krijg ik te horen dat de TD geen klachten heeft geconstateerd en mijn 959NF retour wordt gezonden! :r
Als je vraagt of ze ook een duurtest hebben gedaan kunnen ze dat niet uitzoeken. 8)7
Ik heb duidelijk om een duurtest gevraagd want de klacht treedt op als hij warm is.
Na lang aandringen eindelijk een leidinggevende aan de telefoon gekregen.
Hij gaat ervoor zorgen dat mijn monitor nogmaals getest gaat worden.
Ik word door hem terug gebeld. (Dat heb ik eerder gehoord.)

Ze krijgen nog een laatste kans (ik ken mensen met minder geduld B) ) en anders gaat hij terug naar Empc, daar heb ik ten slotte een koopovereenkomst mee gesloten.
Overigens jammer dat Empc, nadat ik twee keer heb gebeld, niet terug belt.
"Ze hebben het erg druk, meneer." :+

• Ruisbak
Inmiddels weet ik hoe ze bij Samsung een monitor testen.
Namelijk.... met een programma! 8)7
Ze hebben mijn monitor door een stukje software laten beoordelen waarmee "alles" gecontroleerd zou zijn. :?
Gelukkig hebben ze de tweede keer echt iemand laten kijken en besloten dat ik een nieuwe krijg. _/-\o_ Helaas is hij niet op voorraad en moet dus besteld worden. :O
De Samsung reparatie dienst is overigens ETB B.V. (Electronic Trading Benelux B.V.)
Daar kan je beter mee bellen dan met het Samsung Service Center. :r
Ze bellen bij ETB B.V. echt terug en ik heb zelfs een techneut aan de lijn gehad om het e.e.a. uit te leggen. :)

En nu maar hopen dat de nieuwe 959NF mij veel computer plezier gaat geven.

• yowen
Als het een goeie is zal hij dat zeker doen! Bij mij gaat nog steeds alles lekker, heb hem nu ongeveer 2 maanden.

Systeem Specs
AMD 64 op MSI K8N Neo Platinum, 1GB 2-3-2-5 PDP Systems Patriot Geheugen, Crucial 128mb 9800pro, 160gb Maxtor Sata, Antec Sonata

Verwijderd

...........De stabilisatiedraadjes op de Samsung zie ik, als ik ze wil zien, eigenlijk alleen op een witte achtergrond zoals de zijkanten van deze pagina. Mij storen ze in het geheel niet. Ze zijn echt haarfijn.

die horizontale lijnen die je door je beeld ziet lopen bedoel je daarmee?
want die vielen mij ook als eerste op jah.. ?!!?

Verwijderd

Ook ik ben een tevreden klant van een 959nf. Heb hem nu 5 maanden in bezit en draait lekker. 1280x1024 op 100 hz en geen problemen er mee.

Succes met je volgende samsung

• JvdW
  • Laatst online: 11-12 16:51
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 22:45:
Ook ik ben een tevreden klant van een 959nf. Heb hem nu 5 maanden in bezit en draait lekker. 1280x1024 op 100 hz en geen problemen er mee.

Succes met je volgende samsung
Ook ik heb deze monitor reeds in bezit en ben er anders niets dan tevreden over!
In het begin stoorde ik mij aan de 2 horizontale draadjes omdat ik dat niet gewend was maar nu zie ik ze ook niet meer nee, behalve als je er op let.

Ik heb wel 1 ding:

Als ik eerst mijn pc opstart en daarna de monitor aan doe dan staat ie op een verkeerde instelling, de user timing geloof ik...
Doe ik eerst de monitor aan en dan de pc is er niks aan de hand :)

Hier draait ie vrolijk verder op 1280 X 960 @ 100Hz. (de juiste verhouding ;) )

• yowen
Ik ben er zelf over aan het denken uiteindelijk nog een 959NF te kopen, lijkt me wel leuk twee van deze monitors in een dual monitor setup.

Wat ik ook erg fijn vind is dat hij zonder problemen 1600x1200 doet, alles is nog superscherp. Omdat ik veel aan webdesign en website bouwen doe is het erg handig, ik kan meerdere dingen naast elkaar hebben om te kopieren, plakken en vergelijken.

Systeem Specs

• Pesticide
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-02 18:30

Pesticide

Competitief gamen is een sport

ruisbak wat is het nummer van die repair center ?

Ik heb namelijk dinsdag een nieuwe samsung 1200 nf gehad en als ik mijn achtergrond kleur op licht rood zet dan is mijn linker onderhoek paars :r en mijn hele rechterkant rand oranje achtig

heb t gedeeltijk opgelost door de standaard settings van purity te veranderen en alles op 0 te zetten maar de linker onderhoek blijft nog altijd licht verkleuren ( geen magneten ofzo in de buurt, heeft een iiyama vision master pro 510 gestaan voordien en die had dit probleem niet )

ook als ik in de randen kijk van mijn scherm is het precies of er daar heel wat vuil zit , allemaal zwarte pixeltjes bijeen gepropt , precies alsof er daar stof achter t glas zit en aan de rechterkant zie ik alemaal strepen precies alsof ie daar verdund is

:( maandag model ? Ik vindt t alvast onnaceptabel voor een gloednieuwe dure 22 inch monitor, toch zeker niet dat ie op default settings zwaar verkleurd is

(moet wel zeggen dat ie walgelijk scherp is , wat een verademing , jammer dat ie geen 100 hrz doet op 1600 1200, deed me iiyama nl wel maarja die is na 3 jaar en 2 maanden stuk gegaan , en das pas echt walgelijk sneu

[ Voor 4% gewijzigd door Pesticide op 08-02-2004 13:29 ]

Manager International Partners @Electronic Sports League Europe @http://www.esl.eu/eu Linkedin Profile http://www.linkedin.com/in/pesticide

• Ruisbak
Sorry voor de late reactie Pesticide, het telefoonnummer van ETB B.V. is 0165-533353.
Aardige mensen overigens, ze willen je graag verder helpen.

Wat betreft mijn problemen, ik kan eindelijk naar een goede 959NF kijken. _/-\o_
Gisteren (27-02-04) is mijn nieuwe 959NF bezorgd. (RMA op 14-12-03 !!)
Driemaal is scheepsrecht want er is al eerder een nieuwe 959NF bezorgd.
Helaas was deze tijdens transport gevallen. De beeldbuis was door de behuizing naar buiten gekomen. |:( Hoeveel pech kan je hebben. :(

Wat blijkt, ETB vertelde dat ik niet de enige was, ze zijn van vervoerder veranderd omdat ze erg veel (transport)schade hebben gehad. In plaats van Base Logistics vervoeren ze nu met AMP Logistics.

Overigens heb ik helemaal geen belletje of mailtje meer van EMPC gehad.
Erg jammer, het gevoel wat bij mij achter blijft is dat het dozenschuivers zijn. :+

Ik hoop dat dit exemplaar het goed blijft doen want ik ben vooral het Samsung Service Center meeeeer dan zat. :r

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

ik heb hem ook al een paar dagen maar hij gaat ook terug, beeld is onscherp aan de 2 zijkanten en hij zoemt ook. Als het beeld aan die zijkanten even scherp is als in het midden, ga k wel een tevreden gebruiker zijn.
Alleen: hij is wel erg groot...

edit: kleine update:
de winkel waar k hem heb gekocht heeft een RMA bij samsung geregeld, en samsung stuurt (hopelijk) deze week een nieuw scherm mijn richting uit. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Chubbchubb op 01-03-2004 11:14 ]