Orange ervaringen

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 2.996 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:47
Ik ben erg ontevreden over Orange. Ik heb mijn abbonement inmiddels al een jaar of 5 (don't ask why |:(), had hem een tijd geleden met 2 jaar verlengt, dan kreeg ik een nieuwe phone (t610), maar gewoon op veel plekken waar ik kom, heb ik gewoon heel erg slechte ontvangst. Randje Valkenswaard haast niks, verbinding valt gewoon weg, in Bergeijk heb ik nauwelijks ontvangst, en op mijn werk in Eindhoven, heb ik ook haast niks, als ik hem in mijn broek steek heb ik gewoon geen ontvangst meer. Ook in supermarkten heb ik haast niks. Bij mij thuis (in Eindhoven) heb ik wel vol bereik.
Geen bereik hebben vind ik iets van 10 jaar geleden. |:( Dat kan nu toch niet meer? Maar ja dan vraag je waarom heb je dan ffs je abbo verlengt, nou op dat moment was het gewoon het voordeligst.
Heb overigens een 20 euro abbo. Nu zit ik er helaas nog tot mei 2006 aan vast.

Ben een keer naar een Orange winkel gegaan, daar zeiden ze dat ik het beste mijn phone op kon sturen, maar dan ben ik hem dus tig weken kwijt, en imho ligt het echt niet aan de telefoon. Want in andere telefoons heb ik net zo slecht bereik.

Maar over de klantenservice ben ik wel tevreden, die is best goed. Niet dat ik die nodig heb eigenlijk, ik krijg er toch niet meer bereik mee oid.
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 21:58:
Als je je mobiel voor serieuze zaken (zoals bijv. werk) wil gebruiken neem dan NOOIT een Orange abbo.
Mijn ervaringen met (vooral het bereik van) Orange van het afgelopen jaar zijn zo tragisch dat ik er nu aan toe ben om de rest van mijn contract af te kopen (kost me ca 300 euro) en uit te huilen bij een echte provider. :'(
Hier dacht ik dus ook aan, gewoon hoppa alles betalen, dan heb je een hoop beltegoed, die bel je op, en daarna neem je fijn een abbo bij KPN oid. Voor werk doeleinden is Orange idd zeer ongeschikt!

[ Voor 46% gewijzigd door eX0duS op 30-12-2004 10:47 ]

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:46
Nou, uhm, lees deze topic eens ofzo... Staat alles en nog veel meer dan wat jij in je post meldt...

Verwijderd

Zelfde probleem met T610, na een jaar Nokia 6230 gekocht, probleem opgelost.
T610 heeft gewoon een waardeloze antenne (vriend van mij heeft hetzelfde probleem bij T-Mobile)

Verwijderd

Zullen dit de nieuwe prijzen zijn?

http://www.vtu-telecom.nl/vtu-telecom/abonnement.asp?abtid={857D2945-46A1-4D30-A55E-F0F3F398D799}

En nee ik heb niet onder een steen gelegen, ik heb nog niks over tariefswijzgingen gelezen in deze topic (Behalfe dan geruchten, en voorspelling)

wilfried

• Martijn
  • Laatst online: 15:46
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 12:41:
Zullen dit de nieuwe prijzen zijn?

http://www.vtu-telecom.nl/vtu-telecom/abonnement.asp?abtid={857D2945-46A1-4D30-A55E-F0F3F398D799}

En nee ik heb niet onder een steen gelegen, ik heb nog niks over tariefswijzgingen gelezen in deze topic (Behalfe dan geruchten, en voorspelling)

wilfried
Hmm, staat niks van een starttarief...

Verwijderd

Ik heb een 1 jarig abbonement bij orange gehad. Er was niets aan de hand. Dit abbonement had ik zo bij een winkel opgehaald (zonder enige cash deal of telefoon. Eigelijk een beetje dom maar goed). Iedergeval was orange gewoon goed, en deed het niet onder van andere aanbieders.

Tot mijn abbonement af liep en ik een nieuwe telefoon wou. Dus met een 1 of 2 jarig orange free 20 abbonement verlengt met een motorola v600. Toen begon alle ellende. Mijn telefoon kon zich niet meer bij alle zend master registreren (ik woon achter een orange zendmast en soms had ik geen bereik.) Mijn smsies kwamen niet direct aan (kon paar uur duren opeens) en soms stond er wat op mijn voicemail terwijl ik mijn telefoon aan had staan en geen 1 keer hoorde overgaan :S . Toen orange het smse naar het buiteland duurder maakte heb ik meteen mijn abbonement ontbonden en zit ik nu bij kpn waar mijn (zelfde telefoon) het altijd doet en super geluidskwaliteit heeft.

Wat ik nog het meest rare vond van mijn orange abbonement is dat toen ik hem verlengde dat er een paar aanvink hokjes stonden van hoe de klant werd ingeschat naar waarde. Heb zo een gevoel dat ik bij mijn verlenging dus als waardeloos en mijn eerdere abbo als waardevol werd ingeschat :7

Goed geen orange meer voor mij

• eX0duS
  • Laatst online: 22:47
Zou dat dan toch echt aan die T160 liggen? Ik heb hem een keer in een Nokia 6xxxx zoveel gestopt, daar had ik net zo weinig bereik mee...

Verwijderd

eX0duS schreef op donderdag 30 december 2004 @ 15:54:
Zou dat dan toch echt aan die T160 liggen? Ik heb hem een keer in een Nokia 6xxxx zoveel gestopt, daar had ik net zo weinig bereik mee...
T scheelt natuurlijk wel per locatie. Er zijn nou eenmaal plaatsen waar Orange geen dekking heeft, dat staat vast.
Maar enkele maanden geleden was ik op kamp. Ik had geen bereik, een andere gast met een Siemens kon gewoon bellen en smssen. Toen begon ik toch stevig te balen van mijn T610. Nu ik de 6230 heb valt het mij eigenlijk nooit meer op. Alleen op de UvT is het waardeloos maar dat is zelfs met KPN en Vodafone zo.

• Mario58
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Het bereik is voor mij ook het zwakke punt van Orange. Heb ze dit jaar drie keer gebeld over vergaderhotels (waar je soms meerdere dagen zit) waar ze nul ontvangst hebben. De reacties waren vriendelijk maar niet hoopgevend.
Dit moeten ze toch echt eens gaan oplossen. Verder ben ik een tevreden klant. Vooral de 2 Mb gprs-bundel bevalt prima.

Internetlinks voor op je iPhone: i.gigengack.nl en voor de smartphone/pda: xs.gigengack.nl.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 15:51:

Wat ik nog het meest rare vond van mijn orange abbonement is dat toen ik hem verlengde dat er een paar aanvink hokjes stonden van hoe de klant werd ingeschat naar waarde. Heb zo een gevoel dat ik bij mijn verlenging dus als waardeloos en mijn eerdere abbo als waardevol werd ingeschat :7
Ja ze hebben idd verschillende statussen, bronze, silver, gold e.d. Afhankelijk van je belgedrag/abo wordt er soms een bep deal aangeboden. Zo komt t voor dat je alleen voor 2jr mag verlengen bijvoorbeeld via Orange.Maarja dit is te omzeilen door het bijv via internet of een andere shop te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorig jaar verlengt omdat ik nog een megabedrag in de bundel had en toen kreeg ik met een jaar verlengen 14 maanden om mn oren, 2 maanden opzegtermijn ..... ik zeg toch niet op !?

Zojuist opgezegt, 10 juli, en volgens de oude voorwaarden heb ik recht op een opzegtermijn van 2 maanden, contract loopt 30 september af, dus ruim op tijd zou je zeggen, ja hoor in de bevestiging staat gewoon 10 oktober, dus 3 maanden vanaf datum poststempel .... ze doen maar wat daar.

Niet aankomen van sms en 'direct in de voicemail' heb ik ook weleens, maar altijd op bepaalde plekken in huis, dus daar leg ik hem gewoon niet neer.

Al met al 3 maanden gepiepeld vind ik, maar verder geen noemenswaardige problemen eigenlijk (dagen onbereikbaar, netwerkstoringen, foutieve rekeningen etc.)

Tsja dit is een oud topic, maar wilde het toch even kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reset2003
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik had 2 abbonomenten bij orange lopen. Eentje van € 30 p/m (loopt deze maand af) en eentje van 20 € p/m. (liep in december af, en heb ik opgezegd maar de klantenservice zegt dat zij nooit een opzegbrief hebben gehad.)
1 abbonoment gebruikte ik en met de andere spaarde ik mijn belminuten op, en gebruikte ik dus niet om te bellen (op dat abbonoment staat nog € 322 beltegoed!).

Door wat omstandigheden heb ik 3 maanden (april,mei,juni) niet kunnen betalen. Ze hebben mij daardoor vorige maand afgesloten.

Inmiddels heb ik weer geld en heb ik het bedrag wat nog openstond overgemaakt.
Daarna de klantenservice klantenservice gebeld om te vragen of ik weer aangesloten kon worden.
Krijg ik tot mijn grote verbazing te horen dat zij de abbonomenten hebben opgezegd/afgesloten.

Ze kunnen wel het abbonoment overzetten naar een prepaid, maar de belminuten ben ik kwijt (ruim € 322!!!!!!!)

Mijn probleem is dus dat ik 322 euro beltegoed op een abbonoment heb staan, maar omdat ik 3 maanden niet heb betaald (inmiddels al wel het geld overgemaakt, is ook bevestigd door orange) het beltegoed niet mag meenemen naar mijn prepaid kaartje.
Ook vind ik het vreemd dat zij het abbonoment dat in december afloopt nu al hebben afgesloten.

Ik vind dit absurd, en denk er ook aan om een klachtenbrief te schrijven.
Ik heb altijd netjes iedere maand betaald, behalve dan de laatste 3 maanden.

Misschien nog wat tips wat ik het beste kan doen? Of heeft orange gelijk :'(

Dell U2711HM | Dell1707FP | Logitech G510 | Coolermaster Stacker 830 | Intel Core i5 2500K | AsRock Z68 Extr3 Gen3 | Corsair Vengeance LP 16gig DDR3 1600Mhz | XFX6870 1gig | Samsung SH-222AB DVDRW | Samsung 820 series 120gig SSD boot disk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Ik dacht laatst gelzen te hebben op telecomvergelijker dat de truck met omzetten naar prepay met behoud van beltegoed NIET meer op gaat bij Orange. Wat van jou is, blijft van jou geldt alleen nog binnen hetzelfde product (abo of prepay)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt.. maar als je het vraagt willen ze het nog wel eens doen (standaard doen ze het niet meer).

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 15:50
Ok, ik heb voor een tijdje terug bij de Orange shop een telefoon gekocht i.c.m een 32,50 abbo met de nadruk op een telefoon die ik kon gebruiken voor bluetooth en Orange World. Toen hebben ze mij de Nokia 6230i aangeboden, leuk toestel en voldeed aan mijn wensen (aldus de medewerker bij de Orange shop). Ik had ook nog een prepaid kaart van Orange met nog beltegoed (meer dan 25 euro) en waarvan ik graat het nummer wou overzetten naar het abbonement. Geen probleem zeiden ze, we zetten je nummer over en we zetten maximaal 25 euro van jouw prepaid beltegoed over naar je abbo.

Echter bleek na een tijdje (kheb ongeveer 1,5 maand geleden abbo afgesloten) nadat ik met de helpdesk medewerker had gebeld waar mijn 25 euro bleef, dat dit niet mogelijk was :/ . Ook heb ik veel problemen met Orange World (er zijn maar een paar links die werken 1/8 deel ofzo). Ook daar heb ik contact over opgenomen en wat bleek: Orange World wordt voorlopig nog niet ondersteunt op de Nokia 6230i.

Wat moet ik hier nu mee??? Ze hebben mij bij de helpdesk verteld dat ik dit verder moest oplossen bij de Orange shop waar ik het abbonement had afgesloten. Ok, ik ga dat dan ook wel doen, maar wat zijn nu precies mijn rechten? Ik mag toch wel verwachten van ze dat ze dit gaan oplossen voor mij? Ze hebben mij tenslotte dit allemaal mondeling toegezegd...

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:55
De Orange shops zijn een losstaand bedrijf. Dat hoort niet direct bij Orange.
De reactie van de klantenservice is dus ook vrij normaal.

Wat betreft je beltegoed, heb je een nummerbehoud formulier ingevult? zo ja, dan had het daar op moeten staan. (Orange nummerbehoud formulieren hadden iig 2 maanden terug die optie nog).

Dan heb je ten minste iets van bewijs.

Wat betreft je mobiel, je kunt teruggaan, maar veel kans geef ik je niet.

De Orange shops krijgen volgens mij uitbetaald per verkoop, want mij hebben ze iets soortgelijks ook geflikt.

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 15:50
nijn-01 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 10:26:
De Orange shops zijn een losstaand bedrijf. Dat hoort niet direct bij Orange.
De reactie van de klantenservice is dus ook vrij normaal.

Wat betreft je beltegoed, heb je een nummerbehoud formulier ingevult? zo ja, dan had het daar op moeten staan. (Orange nummerbehoud formulieren hadden iig 2 maanden terug die optie nog).

Dan heb je ten minste iets van bewijs.

Wat betreft je mobiel, je kunt teruggaan, maar veel kans geef ik je niet.

De Orange shops krijgen volgens mij uitbetaald per verkoop, want mij hebben ze iets soortgelijks ook geflikt.
Ik heb het formulier van nummerbehoud niet ingevuld, echter heb ik het wel aangegegeven en hebben ze gezegd dat het kon en dat ze het zouden regelen. En wat betreft mijn mobiel en Orange World: het is toch belagelijk dat ze je een product verkopen die niet voldoet aan de eisen die ik heb aangegeven en waarbij ze zeiden dat het allemaal kan???

[ Voor 3% gewijzigd door ygma!l op 11-08-2005 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
Zeker belachelijk.

Maar behlave een half uur in de shop te gaan staan schelden, waardoor je een stuk of 5 klanten wegjaagt, in de hoop dat ze eieren voor hun geld kiezen, kan je helaas niets doen.

Reken dit ook niet Orange zelf aan. Zij zijn gewoon niet de verkoper. Sterker nog, als jij ze opbelt met het verzoek om alsnog het beltegoed over te zetten, en dit verhaal uitlegt, zou het nog best wel is kunnen gebeuren ook.

(Mits het prepaid kaartje nog niet uit hun systemen is verdwenen)

Wat betreft je mobieltje, ik kan je uit ervaring vertellen dat je niet gek veel aan orange world hebt. Probeer is wat andere WAP sites. (imode / world is gewoon WAP met een kleurtje).

Er was vroeger iets van wap.startpagina.nl ofzo, moet je maar ffies zoeken.

Wel een nadeel, orange world kost 6 euro voor onbeperkt toegang. Daarbij krijg je 3 MB internet toegang. Die 3 MB gebruik je als je buiten orange world gaat browsen. Nou is een pagina niet veel groter dan 1/2 kb als je je plaatjes uit zet, maar als je er vaak gebruik van maakt toch even opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bellen heeft geen zin, die mensen mogen niets doen.

Mijn ervaring is dat als je een hele correctie klachtenbrief stuurt dat het goed opgelost wordt voor beide partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nijn-01 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 15:19:
Wel een nadeel, orange world kost 6 euro voor onbeperkt toegang. Daarbij krijg je 3 MB internet toegang. Die 3 MB gebruik je als je buiten orange world gaat browsen. Nou is een pagina niet veel groter dan 1/2 kb als je je plaatjes uit zet, maar als je er vaak gebruik van maakt toch even opletten.
Dat klopt niet en is daarom meteen het enige voordeel van Orange. Met de Orange World instellingen kan je wappen en zelfs internetten zoveel je wil zonder dat er meer in rekening gebracht wordt. Die 2 MB heb je alleen nodig als je wil gaan emailen of een instant messenger wil gaan gebruiken. Het is een kwestie van wappen en internetten met als APN wap. Heel simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
Dan heb jij errug veel geluk. Als ik ergens op de wap site van startpagina rondkijk, gaat de mb teller gewoon tikken.

Heb je een appart abbo? of wijken je instellingen af van de standaard instelling berichtjes van Orange?

Overigens was ik idd fout, het moet 2 mb zijn ipv 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

koen schreef op maandag 25 juli 2005 @ 15:33:
Ik dacht laatst gelzen te hebben op telecomvergelijker dat de truck met omzetten naar prepay met behoud van beltegoed NIET meer op gaat bij Orange. Wat van jou is, blijft van jou geldt alleen nog binnen hetzelfde product (abo of prepay)...
Als je van abo naar prepaid overgaat, kan je gewoon onbeperkt je opgespaarde beltegoed houden :)
Ik heb pas een abo naar prepaid laten overzetten en heb nu een beltegoedkaartje met ruim 300 euro beltegoed.
Alleen als je van prepaid naar abo gaat, mag je maximaal 25 euro meenemen.
Maar als je abo afgesloten wordt vanwege herhaaldelijk niet betalen, kan je je beltegoed niet meenemen naar prepaid.
En drie maanden niet betalen is best wel lang. Kijk, je hebt een contract met wederzijdse verplichtingen, als je die niet nakomt, is het terecht dat bepaalde diensten (beltegoed meenemen) ook vervallen. Je kan toch moeilijk beweren dat drie maanden niet betalen geen geldige reden is om het contract eenzijdig te beëindigen. Ongeacht de omstandigheden, maar telecomproviders zijn commerciële bedrijven en geen liefdadigheidsinstanties.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Dat zou ook wel heel raar zijn om te verwachten dat als je je niet aan de afspraken houdt al drie maanden (dus niet betalen) dat je wel verwacht dat de andere partij je deze diensten nog aanbiedt :?

Zou handig zijn met de kabeltv of energie bedrijf. Probeer het daar eens mee dezelfde truuk ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Nu op de site van Orange:
Heb je een Orange abonnement? Dan kun je voor € 10 per maand onbeperkt bellen met iedereen die ook met Orange belt, met een maximum van 2000 minuten per maand.

Je betaalt deze € 10 gewoon uit je bundel. En je krijgt nu de eerste 2 maanden gratis! Bel naar de klantenservice om je aan te melden.

Onderstaande aanvullende voorwaarden voor de dienst Orange naar Orange gelden in aanvulling op de algemene voorwaarden particulier van Orange Nederland N.V.

• Met de Orange naar Orange dienst bel je voor € 10 per maand gratis naar andere Orange klanten, met een maximum van 2000 minuten per maand. Bel je meer dan 2000 minuten per maand dan geldt het normale beltarief.
• De Orange naar Orange dienst betaal je maandelijks gewoon uit je bundel.
• De Orange naar Orange dienst geldt alleen voor gesprekken naar andere Orange klanten. Uitgesloten zijn gesprekken:
- naar andere mobiele operators;
- vanuit, naar en in het buitenland;
- van en naar service nummers (0900, 0800);
- naar Orange klantenservice (1200, +31628501255);
- naar Saldo- en rekening informatie (1244, +31628500747);
- naar Voicemail (1233, + 31628500555);
- naar Voicemail direct (1345);
- naar de Wekkerdienst;
- naar de Memo dienst (1346, +31628500505).
• De Orange naar Orange belminuten kun je niet onbeperkt meenemen. Ze vervallen aan het eind van de maand.
• Zodra Orange naar Orange is geactiveerd, kun je van de dienst gebruikmaken. Aan het begin van je eerstvolgende rekeningperiode wordt €10 van je bundel afgeschreven.
• Je kunt Orange naar Orange alleen activeren als je een Orange Free (€ 12,50, € 22,50, € 32,50, € 42,50, € 62,50, € 82,50) abonnement hebt. Als je een ander abonnement hebt, neem dan contact op met Orange Klantenservice; zij vertellen je wanneer je Orange naar Orange kan activeren.
• De optelsom van de diensten in je bundel (zoals Orange naar Orange, Sms Voorraad en Orange World) mogen de hoogte van je bundel niet overschrijden.
• Orange kan deze aanvullende voorwaarden eenzijdig intrekken of wijzigen.
Gesprekken naar saldo zijn toch gratis? :?

Ik heb net uitgerekend dat ik ongeveer 22,50 euro naar huis & vriendin verbeld. Als ik dat naar huis vervang door vriendin (door altijd haar mobiel te bellen) kan ik dus 12,50 euro per maand besparen.

Interessant! :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik mis in het uitgezonderd lijstje eigenlijk de melding "vaste nummers", en vraag me dan ook af of die onder dezelfde "bundel" zouden vallen, of toch in het "uitgezonderd" lijstje thuishoren. 10 euro voor enkel orange->orange is eigenlijk nl. helemaal geen geweldig aanbod voor 99,9% van de bellers vrees ik, als vast erbij zit zeker wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Kippenijzer schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 20:19:
Ik mis in het uitgezonderd lijstje eigenlijk de melding "vaste nummers", en vraag me dan ook af of die onder dezelfde "bundel" zouden vallen, of toch in het "uitgezonderd" lijstje thuishoren. 10 euro voor enkel orange->orange is eigenlijk nl. helemaal geen geweldig aanbod voor 99,9% van de bellers vrees ik, als vast erbij zit zeker wel :P
Idd: vaste nummers binnenland ontbreken. :?

Laat mij net die 0,1% zijn waar het wel interessant voor is. :Y)

Ik heb de KS gebeld en heb het besteld. Binnen enkele uren krijg ik een SMSje dat het geactiveerd is. KS was overigens niet goed op de hoogte en moest nog een-en-ander uitzoeken met mij aan de lijn. Maar goed: het zou nu geregeld moeten zijn. :)
Vergeten: vaste nummers vallen er idd niet onder.

Ik heb overigens via smartphonestunts.nl een verlenging aangevraagd. Iemand een idee of de extra diensten (World, SMS-bundel en Orange naar Orange) aan blijven staan?

[ Voor 40% gewijzigd door pven op 03-10-2005 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ztupid371
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-01-2016
Mijn vriendin en een aantal familieleden bellen met Orange ; ik heb me dus gelijk aangemeld. Vanochtend moest ik aan de tel. ook nog even uitleggen aan KS wat dit nu precies voor nieuwe dienst is.....

En ja, bij contractverlenging (maakt niet uit of dat via een webshop is) blijven je diensten ingesteld staan. Ik weet echter niet met welke looptijd dat dan is bij SMS bundel. De overige diensten kun je zondermeer per maand opzeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb een bevesting per SMS ontvangen:
Case xxx We hebben uw Orange Free abonnement omgezet. U hebt vanaf nu Orange Free 42,50 euro. Veel plzaier met uw nieuwe abonnement. Mvg Orange
Jaja: er staat echt 'u hebt' in het bericht. :)

Hoe weet ik nu zeker dat het voor mij aan is gezet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ztupid371
De KS vertelde mij bij de aanvraag dat het na een kwartier actief zou zijn. Wel even tel. uit en aan zetten. Verder de 2 maanden gratis, dat moest ook nog even nagegaan worden (terwijl het gewoon op de website staat). Uiteindelijk werd mij verteld dat op de eerstvolgende factuur de dienst in rekening zou worden gebracht en dat bij maand 2 & 3 10 EUR gecrediteerd zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Waarom moet je je telefoon uit-en-aan zetten? :?

Ik heb overigens een mailte naar Orange verzonden met de vraag hoe ik nu zeker kan weten dat Orange-naar-Orange aanstaat. Orange kennende is er binnen twee dagen een antwoord.

[ Voor 66% gewijzigd door pven op 04-10-2005 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ztupid371
pven schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 21:37:
Waarom moet je je telefoon uit-en-aan zetten? :?
Vond het ook een beetje vreemd, maar kleine moeite......

Waarschijnlijk heeft diegene bij de KS ook op een IT helpdesk gezeten, daar is het 1ste advies ook altijd dat je eerst even moet af - en aanloggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Beste meneer pven,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

De dienst 'Orange naar Orange' is voor uw aansluiting per 3 oktober
geactiveerd.

Vragen zijn er om beantwoord te worden. Het liefst meteen als de vraag
opkomt.
Daarom zijn wij direct bereikbaar voor u. Voor al uw vragen of problemen
belt u
1200 (mobiel), 06 28 500 777 (vast) of +31 6 28 500 777 (buitenland).
Ook kunt u altijd terecht op www.orange.nl

Met vriendelijke groet,
Orange N.V.
Mooi! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik ben al lange tijd Orange klant vanwege de bundel waar alles uit betaald wordt en het tegoed wat altijd geldig blijft. Ik wist dat Orange erg duur was, maar het gemak van de bundel sprak me wel aan.

Ik heb ruim een maand geleden gehoord dat je al 4 maanden van tevoren je Orange abo kan verlengen. Ik dus gelijk de KS gebeld om dit te verifiëren, en het klopte. Mijn abo eindigde op 19 december dus ik kon vanaf 19 augustus verlengen. Daarna heeft de mevrouw me nog gevraagd of ik misschien gelijk bij hun wilde verlengen, maar ik heb haar verteld dat ze daar duur mee zijn en dat ik geen gesimlocked toestel wil, ik zei dus dat ik gewoon naar de winkel toe ga om het te regelen. Daar had ze wel begrip voor.

Ik dus gelijk een Sony MemoryStick Pro Duo van 1Gb besteld bij de ene winkel, en de verlenging aangevraagd bij een andere webwinkel icm een SE K750i (vandaar de extra Memorystick).

Krijg ik een bericht van de winkel dat ik pas 3 maanden van tevoren kan verlengen, ik heel wijs gereageerd dat ze maar even bij Orange moeten verifiëren, omdat dat sinds een paar dagen naar 4 maanden veranderd was. Wat blijkt nu... Bij orange zelf (KS en de Orange Shop) kan je wél 4 maanden van tevoren verglengen, maar bij andere Orange dealers dus niet!

Ik pissed-off natuurlijk, maar toch met vriendelijke toon de KS opgebeld. Die persoon wist er niets vanaf dus ging het geheel even navragen. Bovenstaande werd dus bevestigd. Op mijn stelling dat dit oneerlijke concurrentie was, zei hij dat je bij Orange zelf alleen maar met 2 jaar kan verlengen en bij de dealers ook met 1 jaar kan verlengen. Waarom dit zo vaag is, wist hij ook niet.
Mijn argument dat zij mij zelf verkeerd hebben ingelicht vond hij spijtig, maar ze gingen er niets aan doen. Ik mocht niet, bij wijze van uitzondering, eerder verlengen.

Gelukkig was de winkel (2call.nl) heel meewerkend en hebben ze de order geannuleerd, daar ben ik heel tevreden over. Die Memorystick was al verstuurd door het andere bedrijf, dus die kon ik op de plank leggen.

Vervolgens ben ik rond gaan zoeken bij de andere providers, en zag dat Telfort veel goedkoper was, ook met z'n toestellen. Inmiddels was het alweer een poosje later en vervolgens dus vlak voor m'n vakantie nog even bij Belcompany een Telfort 200 abo afgesloten voor 1 jaar met 100 euro korting en een gratis K750i. Telfort kan het abo met uitstel van 3 maanden in laten gaan, dus daar zit ik ook goed mee.
Netwerkdekking is van beide providers toch wel ongeveer hetzelfde, dus dat maakt niet uit. Ik ben nu veel goedkoper uit. Bij de orange verlening had ik per maand bijna 15 euro duurder gebeld en had ik 30 euro bij moeten betalen voor de K750i, en dan was 2call.nl al de goedkoopste winkel voor die combinatie.

Na wat rekenen bleek ook dat de bundel van Orange eigenlijk heel duur is. Als je een goedkopere provider neemt, kan je van de besparing die paar telefoontjes in het buitenland er wel bij hebben. Daarnaast had ik net bij beltegoedcashen.nl ruim 91 euro beltegoed uit m'n bundel gecashed voor ruim 51 euro op m'n bankrekening. Mocht ik belminuten overhebben, dan cash ik die wel bij bundelcasher.nl.

Dat was mijn ervaring met Orange. Overigens is het bereik redelijk, met af en toe een periode met wat minder bereik. Op Tenerife had m'n vriendin met een Vodafone abo wel overal netwerkverbinding, terwijl mijn Orange toestel steeds geen netwerktoegang had (wel voldoende bereik overigens). Blijkbaar heeft Orange minder goede roaming overeenkosmten dan Vodafone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
BounceMeister schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 14:03:
Ik ben al lange tijd Orange klant vanwege de bundel waar alles uit betaald wordt en het tegoed wat altijd geldig blijft. Ik wist dat Orange erg duur was, maar het gemak van de bundel sprak me wel aan.
Dat was voor mij idd ook DE reden om een Orange-abbo te nemen.
Krijg ik een bericht van de winkel dat ik pas 3 maanden van tevoren kan verlengen, ik heel wijs gereageerd dat ze maar even bij Orange moeten verifiëren, omdat dat sinds een paar dagen naar 4 maanden veranderd was. Wat blijkt nu... Bij orange zelf (KS en de Orange Shop) kan je wél 4 maanden van tevoren verglengen, maar bij andere Orange dealers dus niet!
Dat was al bekend in dit draadje, zoek maar eens naar mijn reacties. :Y)
Netwerkdekking is van beide providers toch wel ongeveer hetzelfde, dus dat maakt niet uit.
Dat is sterk lokatie gebonden. Ik had Telfort totdat ik ging verhuizen. De belangrijkste reden om van Telfort af te komen was dat ik binnenshuis helemaal geen bereik had (T-mobile heeft hier hetzelfde probleem).
Na wat rekenen bleek ook dat de bundel van Orange eigenlijk heel duur is. Als je een goedkopere provider neemt, kan je van de besparing die paar telefoontjes in het buitenland er wel bij hebben.
Orange, KPN en Vodafone zitten voor mijn gevoel rond dezelfde prijs; Telfort en T-mobile ook. Wat is duur? Bij Orange vind ik het ideaal dat ik World, SMSbundel en Orange-naar-Orange uit mijn bundel kan betalen. Werkelijk alles kan je uit die bundel betalen en hij is ook nog onbeperkt houdbaar. Voor zover ik weet, is Orange nog steeds de enige met een onbeperkt houdbare bundel.

Iemand trouwens een idee of er bij de Orange-naar-Orange-gesprekken een starttarief wordt gehanteerd? (Ik vermoed van niet, maar kan het nergens concreet terugvinden.)

Vandaag kreeg ik een SMS dat Orange-naar-Orange vanaf vandaag geactiveerd is; drie dagen terug heeft KS per mail bevestigd dat het in was gegaan. De afgelopen dagen heb ik me suf gebeld naar Orange-nummers en heb dus genuanceerd aan KS gemeld dat ik voor ben gelogd. Zal me benieuwen wat er uit voor komt.

[ Voor 14% gewijzigd door pven op 07-10-2005 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:26

Sport_Life

Solvitur ambulando

Mijn ervaring is dat het in de grote steden (Utrecht, Groningen) goed bereik heeft, helaas is het niet mogelijk om in de trein van Groningen naar Utrecht even een half uurtje te bellen, want na Assen valt het bereik gewoon weg.. Erg jammer.

En idd binnen bellen werkt ook niet overal.

Maargoed verder ben ik wel tevreden, heb toch maar een abo voor 1 jaar met een mooie telefoon :).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beurlap
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 16:04

Beurlap

Kak!

Sport_Life schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 12:42:
Mijn ervaring is dat het in de grote steden (Utrecht, Groningen) goed bereik heeft, helaas is het niet mogelijk om in de trein van Groningen naar Utrecht even een half uurtje te bellen, want na Assen valt het bereik gewoon weg.. Erg jammer.

En idd binnen bellen werkt ook niet overal.

Maargoed verder ben ik wel tevreden, heb toch maar een abo voor 1 jaar met een mooie telefoon :).
Klopt, maar daar hebben alle prividers, behalve Vodafone, last van. En als je toch naar Utrecht gaat heb je in de buurt van Amersfoort allemaal last van slecht bereik, omdat daar geen telefoonmasten geplaatst mogen worden ivm militair terrein en natuurgebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 20:31

Abu

Abu!

Ik was zaterdag in een Orange shop omdat ik mijn abonnement wil verlengen (telefoon was daar om een of andere reden het goedkoopst). Dus die man tikt wat gegevens in op zijn computer en ziet dat er nog een bedrag openstaat. Ik zeg dat ik dit niet begrijp want er staat altijd voldoende geld op mijn rekening. Hij kijk nog eens en ziet dat ik onlangs mijn rekeningnummer heb veranderd. Dit klopt, dit had ik 3 weken geleden gedaan. Toen heb ik ook die oude rekening leeggehaald. Dit heb ik hem uitgelegd en toen zei hij dat het waarschijnlijk pas van de volgende factuur verandert zou zijn, er was wel al een herinnering naar mij onderweg. Nou dan houdt het gelijk op. Het enige dat ik kon doen was het geld overmaken. Er gaat wel gelijk dezelfde dag een herinnering naar mij toe, maar er is niemand die even verder kijkt dan zijn neus lang is. Ook in de winkel houdt de service op bij de computer. Als de computer zegt dat ik een rekening open heb staan dan is er niks dat die man kan doen.

Nou goed, ik heb het geld nog diezelfde dag overgemaakt met internetbankieren. Een paar dagen later bel ik op om te vragen of ze het geld al binnen hebben. Ja dat hebben ze waarschijnlijk al binnen maar de status van mijn open bedrag wordt waarschijnlijk pas over 10 dagen veranderd zegt die jongen bij de klantenservice. Ook hier houdt het op. Er is, zowel in de winkel als bij de klantenservice, eigenlijk helemaal geen sprake van service. Ze vertellen je wat de computer zegt en meer wordt er niet gedaan.

Insanus sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is niet waar, ik werk zelf bij een Orange shop en ik zal het je proberen uit te leggen.

Wanneer er iemand binnen komt om zijn abo te verlengen is dat opzich geen probleem. Mits je natuurlijk aan een paar eisen voldoet en een daarvan is dat je je rekeningen hebt betaald, dat lijkt me logisch toch? Als je je rekeningnummer hebt veranderd kan dat op 2 manieren, via klantenservice of in de shop. In de shop is het meteen veranderd en is de verandering ook binnen 2 dagen in het CRM systeem verwerkt. Maar als er nog een bedrag open staat kan je niet verlengen. Tenzij, zoals je zelf al zegt, het bedrag overmaakt en met het overmaakbewijs naar de shop komt en dat overhandigt. Dan kunnen wij gewoon een verlening aanvragen, dan moeten we alleen een kopie van dat bewijs meesturen.

Welke shop ben je geweest? Dit is niet de service waar wij voor staan, en ik zou dit verhaal maar meenemen, als je nog is gaat neem dan dat bewijs mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 20:31

Abu

Abu!

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 22:16:
Dat is niet waar, ik werk zelf bij een Orange shop en ik zal het je proberen uit te leggen.

Wanneer er iemand binnen komt om zijn abo te verlengen is dat opzich geen probleem. Mits je natuurlijk aan een paar eisen voldoet en een daarvan is dat je je rekeningen hebt betaald, dat lijkt me logisch toch? Als je je rekeningnummer hebt veranderd kan dat op 2 manieren, via klantenservice of in de shop. In de shop is het meteen veranderd en is de verandering ook binnen 2 dagen in het CRM systeem verwerkt. Maar als er nog een bedrag open staat kan je niet verlengen. Tenzij, zoals je zelf al zegt, het bedrag overmaakt en met het overmaakbewijs naar de shop komt en dat overhandigt. Dan kunnen wij gewoon een verlening aanvragen, dan moeten we alleen een kopie van dat bewijs meesturen.

Welke shop ben je geweest? Dit is niet de service waar wij voor staan, en ik zou dit verhaal maar meenemen, als je nog is gaat neem dan dat bewijs mee.
Rokin, Amsterdam. Daarna ben ik nog even doorgelopen om te kijken of het bij de Kalverstraat beter was maar het meisje dat me daar hielp deed niet meer dan die andere verkoper en was bovendien van zichzelf al klantonvriendelijk.

Ik heb geen bewijs want ik heb het online overgemaakt. Wel vreemd dat je als je naar de shop gaat ze je rekeningnummer wel direct kunnen veranderen, maar als je de klantenservice belt dat het dan, in mijn geval, 3 weken duurt. Natuurlijk is het logisch dat je van een klant verwacht dat hij/ zij zijn rekeningen betaalt. Maar als er een klant binnenkomt die altijd zijn rekeningen betaalt en al 3 jaar een abo heeft bij Orange en niet wist dat hij zijn rekening niet betaald heeft omdat hij niet wist dat Orange er weken voor nodig heeft een rekeningnummer te veranderen, dan vind ik dat ze wel wat meer moeite mogen doen om mij tevreden weer de winkel te laten verlaten.

Insanus sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ben ik ook met je eens, maar nogmaals normaliter kan dat dus wel dmv zo'n bewijs van betaling. Ik zou zeggen ga nog is langs, of bel nog is met de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil toch even ergens m'n ei kwijt over het volgende:

Ik ben 2 jaar lang tevreden abonnee geweest met Orange. De bereikbaarheid was bijvoorbeeld erg goed. Zo goed dat op vakantie achterin Drenthe iedereen mijn telefoon met Orange moest gebruiken om naar huis te bellen, want KPN en anderen hadden geen bereik. De persoonlijke aandacht die je krijgt was ook een hele verademing met andere providers. Bij het aanmelden kreeg ik een telefoontje of ik nog vragen had, toen de nieuwe tarieven werden ingevoerd deden ze hetzelfde, en nog meer van dat soort dingen. Daar hou ik gewoon van. En dan het belangrijkste: wat je koopt, dat behou je. Je maandtegoed is dus onbeperkt geldig. Perfecte dienst voor mij.

Mijn abonnement loopt echter af in februari en omdat ik gelijk een nieuw toestel wilde zocht ik naar een voordelig pakket. Die vond ik bij Telecomadvies.nl. Ik beeindigde mijn contract en hoopte dus om met het nieuwe toestel een nieuw abonnement te kunnen afsluiten, om daarna het nummer over te laten zetten. Echter wordt ik door Orange gewijzigd als abonnnee volgens Telecomadvies. Waarom? Dat willen ze me alleen schriftelijk vertellen. Naar 2 brieven van mijn kant en 0,0 response van de hunne heb ik het opgegeven. Telefonisch zijn ze over dit onderwerp ook niet bereikbaar, want zulk soort informatie "kan niet over de telefoon worden verteld".

Nu moet ik dus m'n hijl zoeken bij andere providers, en dat vind ik kut. Orange laat me m'n maandtegoed behouden en dat vond ik toch wel rete makkelijk soms.

Kortom: balen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2006 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echter wordt ik door Orange gewijzigd als abonnnee volgens Telecomadvies.
Ik snap niets van je verhaal. Waarom zeg je je abonnement op als je bij Orange wil blijven? Als je wil blijven moet je verlengen en dus kijken bij aanbiedingen om te verlengen en niet bij nieuwe abonnementen, dat werkt overal zo. Als je opzegt vervalt je hele abonnement, inclusief bundel en telefoonnummer. Zo werkt het gewoon, overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

het enigste nadeel vindt ik dus van orange dat je het beltegoed wat je over hebt aan het einde van je contract niet meer mee kan nemen.
voor december vorig jaar kon je nog gewoon je bel tegoed over laten zetten naar een pre-paid kaartje zodat je het niet kwijt raakte.
nu kan dat dus niet meer en moet ik veel gaan bellen me 2 laatste maanden om het op te maken ;)
denk dat ik ook maar overstap op kpn ofzo.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Als je hebt opgezegd vervalt je nr nummer 2 weken voordat het abo ophoud, tot die tijd kan je porteren. Let wel: als je bij orange wilt blijven en je nr wilt behouden dan kan je alleen maar verlengen en niet een nieuw contract afsluiten en je nr mee nemen :) Dat kan alleen als je naar een andere provider gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Afgelopen week een overstap naar Vodafone aangevraagd. Ben de slechte ontvangst van Orange meer dan zat. Vooral op mijn werk, waar ik met mijn Vodafone GSM prima bereik heb, is het echt verschrikkelijk beroerd met de ontvangst. Smsjes komen niet aan of kunnen niet verstuurd worden en bellen is totaal geen doen. Thuis is de ontvangst dan alweer een stuk beter, maar nog niet echt geweldig. Verder geen problemen gehad met Orange in de 3 jaar tijd dat ik daar al een abo heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdroos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-02 20:05
chucky666 schreef op maandag 02 januari 2006 @ 13:03:
het enigste nadeel vindt ik dus van orange dat je het beltegoed wat je over hebt aan het einde van je contract niet meer mee kan nemen.
voor december vorig jaar kon je nog gewoon je bel tegoed over laten zetten naar een pre-paid kaartje zodat je het niet kwijt raakte.
nu kan dat dus niet meer en moet ik veel gaan bellen me 2 laatste maanden om het op te maken ;)
denk dat ik ook maar overstap op kpn ofzo.
Hoe weet je dat? Ik heb mijn abonnement ook opgezegd eind 2005, en over 6 dagen wordt deze gewoon omgezet in prepaid zodat ik mijn €75 beltegoed gewoon kan opmaken....

VDROOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

vdroos schreef op maandag 02 januari 2006 @ 14:23:
[...]

Hoe weet je dat? Ik heb mijn abonnement ook opgezegd eind 2005, en over 6 dagen wordt deze gewoon omgezet in prepaid zodat ik mijn €75 beltegoed gewoon kan opmaken....
door te bellen :)
heb het al van verschillende kanten gehoord, wilde het dus ook nog snel doen maar ze hadden het dus net veranderd.
mogen ze dit zomaar doen zonder vooraf dit bekend te maken ?

en jij zal dan net gebeld hebben voordat ze het hebben doorgevoerd denk ik.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Laatst online: 11-09 12:43
kun je bij orange ook je abonnement downgraden na 6 maanden? Ik zit te denken om daar een contract af te sluiten met een free 22,50 abonnement, en het zou relaxed zijn als ik die na 6 maanden kan omzetten in een free 12,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Byte_Me schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 14:42:
kun je bij orange ook je abonnement downgraden na 6 maanden? Ik zit te denken om daar een contract af te sluiten met een free 22,50 abonnement, en het zou relaxed zijn als ik die na 6 maanden kan omzetten in een free 12,50.
Dat kan mits je ook echt maar rond de € 12,50 belt met je € 22,50 abonnement en dus iedere maand € 10 overhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Wat ik het afgelopen half jaar gemerkt heb is dat ik vaak wel volle bak ontvangst heb (5 streepjes), maar dat het gesprek met de tegenpartij regelmatig delen wegvallen alsof één van beiden slecht bereik heeft. Sterker nog, zelfs naar verschillende vaste lijnen heb ik dit probleem meermalen gehad!

Na mijn Siemens S55 debacle begint Orange dus opnieuw te eikelen met geluidsproblemen... En alles uit 1 bundel en alles onbeperkt meenemen word me ondertussen ook wel erg duur. Voor mijn idee zou ik bij een andere provider veel goedkoper uitzijn. 'k Heb geeneens een vriendin en ik heb nog hogere rekeningen dan in de tijd dat ik 1-2x per week lange gesprekken had...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 17:11

Underworld

+1 Inzichtvol

@vdroos en de andere...

Allereerst: Dit is Geen voorwaarde verandering!

Uit betrouwbare bronnen (Orange zelf) kan ik jullie melden dat het niet langer meer mogelijk is om van een Free naar een Ready migratie het over gebleven te goed mee te nemen.
Dit was een service van Orange en daar zijn ze nu mee gestopt.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Als er bij het afsluiten van je Free-abonnement is toegezegd dat je je beltegoed aan het eind kon laten omzetten naar een prepaid-dienst, dan is dat gewoon onderdeel van de overeenkomst en hoort Orange dit na te komen. Dat dit niet vastgelegd is in schriftelijke contracten of voorwaarden doet daar niet aan af. Orange kan moeilijk gaan ontkennen dat deze toezegging in veel gevallen is gedaan en dat dit beleid was dat richting klanten werd gecommuniceerd en waar klanten op mochten vertrouwen. Als je dus je beltegoed wilt meenemen, moet je er bij de klantenservice of in de Orange Shop op aandringen dat dit gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Underworld schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 23:44:
@vdroos en de andere...

Allereerst: Dit is Geen voorwaarde verandering!

Uit betrouwbare bronnen (Orange zelf) kan ik jullie melden dat het niet langer meer mogelijk is om van een Free naar een Ready migratie het over gebleven te goed mee te nemen.
Dit was een service van Orange en daar zijn ze nu mee gestopt.
Waarom zouden ze dat doen? Lijkt me niet het klantvriendelijk. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

haribold schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 22:19:
Als er bij het afsluiten van je Free-abonnement is toegezegd dat je je beltegoed aan het eind kon laten omzetten naar een prepaid-dienst, dan is dat gewoon onderdeel van de overeenkomst en hoort Orange dit na te komen. Dat dit niet vastgelegd is in schriftelijke contracten of voorwaarden doet daar niet aan af. Orange kan moeilijk gaan ontkennen dat deze toezegging in veel gevallen is gedaan en dat dit beleid was dat richting klanten werd gecommuniceerd en waar klanten op mochten vertrouwen. Als je dus je beltegoed wilt meenemen, moet je er bij de klantenservice of in de Orange Shop op aandringen dat dit gedaan wordt.
Hoe zo niet??? hoe wou je het gaan bewijzen als klant, als iets niet schriftelijk staat?
Een mondelinge overeenkomst is ook rechtsgeldig maar dat kan je nooit meer zo bewijzen (lijkt mij)

't is niet dat ik het er niet mee eens ben, want heb zelf een aantal x met Oranje aan de tel. gezeten om zeker te weten of het geen voorwaarde verandering was, maar ze zeggen echt dat het gewoon een service was en die nu opgeheven werd.

misschien dat een Orange shop medewerker op het forum hier meer over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring met Orange: Stuur een nette, correcte brief met je klacht en bij mij zijn ze altijd met een goede oplossing gekomen :)
Kortom wil je je beltegoed meenemen probeer het met een brief. Orange Shop staat afaik los van Orange en kan dit soort afspraken niet maken en een Orange helpdeskertje mag deze afspraken ook niet maken en doet wat hem/haar opgelegd wordt. Als je een klachtenbrief stuurt bereikt deze wel de goede persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Underworld schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 22:36:
Hoe zo niet??? hoe wou je het gaan bewijzen als klant, als iets niet schriftelijk staat?
Een mondelinge overeenkomst is ook rechtsgeldig maar dat kan je nooit meer zo bewijzen (lijkt mij)

't is niet dat ik het er niet mee eens ben, want heb zelf een aantal x met Oranje aan de tel. gezeten om zeker te weten of het geen voorwaarde verandering was, maar ze zeggen echt dat het gewoon een service was en die nu opgeheven werd.

misschien dat een Orange shop medewerker op het forum hier meer over kan zeggen?
Het voor elkaar krijgen is inderdaad een andere zaak dan gelijk hebben. Ik heb in de Orange Shop ook al problemen gehad met een korting die ze wilden intrekken bij een downgrade, terwijl mij bij het afsluiten was toegezegd dat ik deze korting gewoon kon meenemen bij downgraden. Helaas was dat niet op mijn contract bijgeschreven. Ik heb in de Orange Shop afgezien van downgraden en vervolgens online een downgrade gedaan. De korting heb ik nu (twee facturen later) nog steeds, dus blijkbaar weten ze het zelf ook niet helemaal goed. Als het via de ene weg niet lukt, dan maar via de andere. Tip: laat alle toezeggingen in heldere bewoordingen bijschrijven op het contract!

Je kunt het in een Orange Shop proberen. Als iemand ontkent dat het beleid was om de mogelijkheid tot omzetten te bieden, vraag je een collega. Maar een nette klachtenbrief kan wellicht ook helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Je noemt nu iets op wat een totaal ander iets is,...
Dat is een afspraak die je met de winkel hebt, daar staat Orange los van, dat had in elke winkel kunnen gebeuren...
Dit is gewoon een algmeen iets, hun zeggen het als het verdwijnen van een "service"
Misschien dat ze idd een regeling trekken met een aantal "oude" klanten die problemen maken, (waar ik zeker niet van uit ga) Sowiso kunnen nieuwe klanten het vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Orange Shop staat niet los van Orange, het is Orange. Kijk maar bij de bedrijfsgegevens. Wat door Orange Shop gezegd wordt, wordt dus gezegd door Orange. De mogelijkheid om je beltegoed mee te nemen naar prepay is voor sommigen nogal een essentieel onderdeel van de overeenkomst. Orange kan dit niet zomaar afdoen als "het is een service". Dat je kunt bellen is ook een service, dus Orange kan dat vandaag of morgen zomaar stopzetten? Bovendien wordt pas achteraf gesteld dat het "een service" is, als je er naar vroeg bij het afsluiten van het abonnement werd dat er niet bij verteld. Als Orange redelijk is, komt ze de beloftes die het bedrijf de afgelopen jaren heeft gedaan gewoon na zonder daarover moeilijk te doen. Maar goed, ik begrijp ook wel dat je als klant geen gunstige positie hebt in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

IK heb het even gehad met de Orange shop hoor... Mn telefoon was dus stuk en hij is nu voor de 3e keer naar garantie gegaan, de eerste keer hebben ze een onderdeel vervangen, de tweede keer de oplader en nu hebben ze een nieuwe accu ontvangen. Kreeg een belletje dat ik m weer op kon halen, dus ik naar de Orange shop, maar ik ging daarna in Utrecht stappen dus dan neem ik niet die hele telefoon mee incl. doos etc. Nou mocht ik die nieuwe accu niet meenemen omdat ik dan eerst de oude (kapotte) in moest leveren, die zogezegd nog in mijn telefoon zat :?. Ik wist niet of dat zo was, dus stemde er maar mee in (na wat geklaag dat het echt NERGENS op slaat, maar kon hem niet overhalen..), kijk ik thuis naar de telefoon, blijkt dat ze die kapotte accu wel hadden ingenomen... Met andere woorden ik zit nu al 2 maanden zonder (die) telefoon ik word er strontchagrijnig van! :(. Ik woon tegenwoordig in Groningen en ik kan er dus niet elke week langs gaan... (de garantie loopt in Utrecht).

Komt nog bij dat ik ondertussen wel een rekening ontvang van 115 euro's.. (maar dat ligt niet zozeer aan Orange zelf .. :P O-) ).

[ Voor 7% gewijzigd door Sport_Life op 08-01-2006 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Laatst online: 08:01
Hmm ik heb wel een goede ervaring op dat gebied. Na een week kwam ik erachter dat de camera van mijn telefoon het niet deed, dus ff naar de Orange shop. Daar hebben ze hem ingenomen en ik kon de volgende ochtend een gloednieuw toestel afhalen (werd zelfs gebeld dat het klaar lag) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Sport_Life schreef op zondag 08 januari 2006 @ 12:38:

...

Ik woon tegenwoordig in Groningen en ik kan er dus niet elke week langs gaan... (de garantie loopt in Utrecht).
Waar slaat dat nou weer op? Mijn inziens maakt het niet uit bij welke Orange-shop je hem inlevert. Ben je al in Groningen langs de Orange-shop geweest? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:57
Ik heb nu wel een heel apart verhaal met Orange. Werd anderhalve maand geleden gebeld of dat ik mijn abbo wou verlengen (verloopt pas over vier maanden)... mooie aanbiedindingen dit en dat. Ik gezegd dat ik er nog even over na wilde denken, week later word ik weer gebeld. Ben je er al uit etc.
Aanbieding:
- SPV M3000 (voor 129 euro inc. 42,50 abbo verlenging en 2 maanden gratis bellen).

Ik zeg nog een keer bel me half januari eventjes dan weet ik meer (i.v.m. oude toestel verkopen e.d.). Heb ik zojuist mijn toestel weten te verkopen.. bel ik Orange op om op hun aanbod in te gaan en staat dat bod van de M3000 niet in het systeem. Alleen voor een jaar lang voor de helft van de prijs abbo betalen.
Ik vraag dus wat de M3000 kost inc. abbo verlenging van 42,50. Krijg ik te horen 194,- Ik zo, WTF! Het enigste is wat ze kon doen is die andere persoon een mailtje sturen dat ie contact met me opneemt. Als dit werkelijk het geval is dat ik nu in ene meer moet gaan betalen voor het toestel dan hebben ze een goede klant (van 4/5 jaar) verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, aanbiedingen zijn altijd alleen geldig op het moment dat ze gedaan worden, da's ook bij T-Mobile, Telfort etc. Dus helaas pindakaas.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:57
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:04:
Tja, aanbiedingen zijn altijd alleen geldig op het moment dat ze gedaan worden, da's ook bij T-Mobile, Telfort etc. Dus helaas pindakaas.
Mjah maar als die persoon zegt dat het aanbod staat :?

Het is even afwachten wat ik van de week te horen krijg. Maar wat is de kans dat er weer eenzelfde aanbieding komt? Mijn abbo loopt namelijk over anderhalve maand af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

pven schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:27:
[...]

Waar slaat dat nou weer op? Mijn inziens maakt het niet uit bij welke Orange-shop je hem inlevert. Ben je al in Groningen langs de Orange-shop geweest? :?
Ik had hem de eerste keer ingeleverd toen ik nog thuis woonde (paar maanden geleden ja) en ik ben ook bij de Orange shop in Groningen geweest, maar die konden er niets mee doen omdat ik de bon kwijt ben. (het bewijs dat hij voor garantie even weg was, gingen ze niet mee akkoord).

Al met al een hoop gekut dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik werd gister gebeld door Orange: In juli loopt mijn 2 jarige Free 42,50 abbo af en ze vroegen hoe het was bevallen, namen de rekeningen door (aan de hand van gemiddeldes). Ik had het idee dat ze vrij eerlijk waren (voor 10 euro onbeperkt naar Orange gebruikers bellen ging ik er net niet uit halen volgens die gast, hoger abbo was niet nodig, etc), dus dan scoren ze al punten bij mij. Toen begonnen ze dus over verlengen en ik zei dat ik de 4 toestellen waar ik uit kon kiezen niet zo boeiend vond. Helaas waren dat echt de enige 4 toestellen die ze konden aanbieden. Vervolgens liet ik vallen dat ik best naar Sim Only wilde en dan los een Nokia E60 zou gaan kopen wanneer die wat breder beschikbaar is en beter betaalbaar is. Mijn enige probleem was dat ze alleen Sim Only hebben van 22,50 en 32,50. Die gast van Orange antwoordde dat het geen probleem was om een 42,50 Sim Only abbo te krijgen, waarvoor ik dan 50% betaal (net als het geval zou zijn bij de andere Sim Only abbo's). Dus daar waren we zo uit: met 1 jaar verlengd voor 21,25 per maand voor Sim Only 42,50 abbo. Ik ben tevreden.

Toen we die deal hadden gemaakt, voegde hij daarna ook nog toe dat ie rond zou kijken of hij de E60 nog ergens voor een leuke prijs zou zien en hij vroeg of het goed was of hij me daarover kon bellen als hij iets zag. Ik weet nu al dat ie dat toch niet gaat doen, maar toch leuk dat ze dat doen. Ik vond het in elk geval perfecte service en blijf vol tevredenheid nog minimaal een jaar bij Orange. Daarna zien we wel weer verder.

En als mensen zeggen dat Orange duur is: Vodafone kent helemaal geen betaalbare onbeperkt internet-faciliteit (die ik bij Orange praktisch 24 uur per dag gebruik :P ) en alleen T-Mobile kwam met een bijna vergelijkbare prijsstelling. Toch was T-Mobile ongeveer 5-10 euro per maand duurder voor mij én was het opgebouwde tegoed niet onbeperkt houdbaar. Met name voor mijn SMS-overschot is dat belangrijk voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:30

-ET-

Phone Home

Helsie schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 07:42:
En als mensen zeggen dat Orange duur is: Vodafone kent helemaal geen betaalbare onbeperkt internet-faciliteit (die ik bij Orange praktisch 24 uur per dag gebruik :P ) en alleen T-Mobile kwam met een bijna vergelijkbare prijsstelling. Toch was T-Mobile ongeveer 5-10 euro per maand duurder voor mij én was het opgebouwde tegoed niet onbeperkt houdbaar. Met name voor mijn SMS-overschot is dat belangrijk voor mij.
Bij orange moet je toch gewoon betalen voor de je internet faciliteit? Of snap ik de website van orange nu niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:41
-ET- schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 07:58:
[...]

Bij orange moet je toch gewoon betalen voor de je internet faciliteit? Of snap ik de website van orange nu niet?
Je moet Orange World activeren, dat kost 6 euro per maand. Dit bedrag gaat echter wel van je bundel af, zodat je nog steeds € 42,50 per maand betaalt (maar nog € 36,50 overhoudt voor het bellen/sms-en/andere dingen). Bij T-Mobile komt PIT bovenop je maandbedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
-ET- schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 07:58:
[...]

Orange World kost 6 euro per maand en is onbeperkt. Je kan met gemak vanaf (bv) een laptop gebruik maken van Orange World; heb ik tijdens mijn vakantie (overigens in Nederland) gedaan en dat werkte prima. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

pven schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 08:00:
[...]

Orange World kost 6 euro per maand en is onbeperkt. Je kan met gemak vanaf (bv) een laptop gebruik maken van Orange World; heb ik tijdens mijn vakantie (overigens in Nederland) gedaan en dat werkte prima. :Y)
Maar ben ik nu gek of snap ik deze regel op de site van orange dan niet?
En wil je internetten? Dan zijn de eerste 2 MB gratis. Hierna betaal je € 3 per MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
-ET- schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 08:03:
[...]

[...]
Orange heeft een eigen internet deel met sites die via Orange gefactureerd worden. Nu wil het geval dat je voor gewoon surfen gewoon gebruik maakt van dat onbeperkte portal. Zit een gateway tussen ofzo die transfers van (te) grote bestanden voorkomt, maar verder is het gewoon volledig functioneel. Dus je kunt het niet gebruiken voor streaming audio/video ofzo, maar wel voor gewoon surfen (sites lezen, webmail lezen, etc). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
-ET- schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 08:03:
[...]

[...]
Je hebt een soort WAP-gebeuren via Orange World (een afgeknepen GPRS-verbinding op ongeveer 115kbit/s) waarmee je kan surfen; als je wat creatief bent, kan je daar dus iets meer mee. Bij Orange World zit 2MB gratis GPRS-verkeer wat via een niet afgeknepen GPRS-verbinding (ruim 300kbit/s) verbruikt kan worden. Na die 2MB via de niet afgeknepen verbinding, kost het je per KB extra geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Oke, misschien toch maar eens proberen. Klinkt zeer goed. Nu eens kijken of mijn SPV C600 ondersteund wordt. Maar dat zal haast wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Word me even zwart voor de ogen hier.. :( ben ik nou raar bezig of kan je niet meer aanmelden voor mobiel opwaarderen voor Orange??

Ok, moet toch heel simpel zijn?

stap 1: aanmelden voor Mobiel opwaarderen
Bel 1244 vanaf je mobiele telefoon en toets vervolgens 2. Volg daarna de stappen in het menu. Houd je bank- of giropasje bij de hand.

?? HOEZO volg de stappen in het menu? Ben dat @#$ menu al 10 keer langsgeweest en je krijgt geen enkele optie om je aan melden! :? :( Ben ik nou gek aan het worden of wat?

stap 2: je persoonlijke code instellen
Na aanmelding ontvang je een vijf-cijferige opwaardeercode van ons op één van je volgende bank- of giroafschriften. Als je via internet bankiert, kun je de code ook daar vinden. Om de veiligheid van je betalingen te waarborgen, vragen we je om de code die je van ons hebt gekregen te wijziging in een persoonlijke opwaardeercode. Bel naar 1244 en volg de aanwijzingen in het menu.

stap 3: aan de slag
Zodra je je persoonlijke opwaardeercode hebt ingesteld, kun je heel gemakkelijk het bedrag van je keuze opwaarderen door 1244 te bellen. Betaling vindt plaats door afschrijving van je bank- of girorekening. Je kunt ook met een snelcode Mobiel opwaarderen.

Oplossing is vast heel simpel, maar plz help voordat ik m'n Siemens tegen de muur kapotgooi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Laatst online: 25-08 12:54
Ik heb een telefoontje gehad van Orange, met daarin de mededeling dat ik als lange vaste (prepaid) klant een abonnement kan krijgen voor 7,50 per maand (2 jarig sim only), waarbij ik meer dan de helft goedkoper kan bellen (van 35 Cent naar 9 Cent). Aangezien ik meestal tussen de 5 en 10 euro per maand verbel leek me dit wel een goeie optie!

Iemand anders die aanbieding gehad?

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

is beltegoed bij orange nog steeds zonder voorwaarde onbeperkt houdbaar, behalve dan 1 per jaar oid ermee bellen?
is dit tegenwoordig bij elke provider zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwartjuh schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 13:47:
Ik heb een telefoontje gehad van Orange, met daarin de mededeling dat ik als lange vaste (prepaid) klant een abonnement kan krijgen voor 7,50 per maand (2 jarig sim only), waarbij ik meer dan de helft goedkoper kan bellen (van 35 Cent naar 9 Cent). Aangezien ik meestal tussen de 5 en 10 euro per maand verbel leek me dit wel een goeie optie!

Iemand anders die aanbieding gehad?
Kun je gewoon bij elke willekeurige winkel afsluiten, kan ook voor 1 jaar. Als je al een toestel hebt is dit zeker de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:14
Hebben mensen al ervaring met deze nieuwe abonnementen van 1 Maand, 1/2 Jaar & 1.5 Jaar? Ik vind dit een hele goede zet van Orange gezien dat ik altijd van mening ben geweest dat een 2 jaar abonnement net wat te lang is, dus een 1.5 jaar abonnement zou idiaal zijn voor mij.

Wat mij op valt is dat alleen deze nieuwe vormen dor gevoerd zijn bij de orange shop.

Hier meer info:

Orange introduceert 3 nieuwe contractsvormen, 1 maand, 1/2 jaar en 1,5 jaar.

* 1 maand: Twijfel je nog tussen Prepaid en een abonnement dan is het 1 maand contract perfect voor jou. Je profiteert van alle voordelen van een abonnement en kan per maand opzeggen.

* 1/2 jaar: Wel een abonnement, maar niet voor een lange tijd? Dat kan met het half jaar abonnement.

* 1,5 jaar: Wel die mooie, dure telefoon, maar niet dat lange contract van 2 jaar? Neem dan een 1,5 jaar contract.

Bron: Orange site

[ Voor 5% gewijzigd door Vjenne-ICT op 10-02-2007 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:07

Sick Nick

Drop the top!

Ranzig dat ze ook adverteren met 'die mooie, dure telefoon', terwijl je gewoon je telefoon op afbetaling neemt (sim-only is stuk goedkoper met bellen). En de kortingen zijn nu al niet zo hoog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Sick Nick schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 18:19:
Ranzig dat ze ook adverteren met 'die mooie, dure telefoon', terwijl je gewoon je telefoon op afbetaling neemt (sim-only is stuk goedkoper met bellen). En de kortingen zijn nu al niet zo hoog meer.
Ja daar heb je wel ene beetje gelijk aan. De kortingen zijn echt een heel stukken minder geworden, het word eigenlijk allemaal te duur. Maar ja als je de tarieven verlaagd dan wil je die kosten ergens anders weer weg halen. Ze hebben je of ze krijgen je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Niemand verder ervaring hier mee????

• Vjenne-ICT
Niamand commentaar over deze nieuwe abonnementen?

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Die sim-only''s die zijn tenmiste niet online te bestellen i.c.m 6 of 18 maanden. Zal dat nog veranderen of in de winkel wel mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
robert-630 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 22:17:
Die sim-only''s die zijn tenmiste niet online te bestellen i.c.m 6 of 18 maanden. Zal dat nog veranderen of in de winkel wel mogelijk zijn?
Dat is ene goede vraag? Ik ben eigenlijk niet zo thjuis in de sim only abonnementen. Weet wel dat orange de helft korting geeft, dus abonnement van 20 euro per maand kost je 10 euro per maand. Ik vind dat wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Vjenne-ICT schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 21:44:
Niamand commentaar over deze nieuwe abonnementen?
Wat voor ervaring zoek je hier?

Lijkt me vrij duidelijk wat een 1.5 jaar abo is t.o.v. een 2 jaar...... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Bigfoot schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 18:01:
[...]

Wat voor ervaring zoek je hier?

Lijkt me vrij duidelijk wat een 1.5 jaar abo is t.o.v. een 2 jaar...... |:(
Gewoon wat uitwisselen over de nieuwe contractsvormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Overgins heeft Telfort dit al een paar maanden. Ze hebben een half jaar en anderhalf jaar contracten. Echter zijn de toestelkortingen niet logisch opgebouwd omdat de half jaar contracten in verhouding minder korting geven. Verder is het een prima zet tov de consument. :)

Dit had ook misschien hier gekund: Orange ervaringen

[ Voor 14% gewijzigd door DaannO op 17-02-2007 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Hmm, ik wist niet dat dit bestond. Een 1-jarig contract vindt ik al lang, dus een half jaar lijkt mij ideaal :).

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:28
Vjenne-ICT schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:01:
[...]

Dat is ene goede vraag? Ik ben eigenlijk niet zo thjuis in de sim only abonnementen. Weet wel dat orange de helft korting geeft, dus abonnement van 20 euro per maand kost je 10 euro per maand. Ik vind dat wel netjes.
Alleen betaal je met een Orange €10 sim only wel anderhalf keer zoveel per minuut tov. een Orange €20 dus je voordeel is maar 25%. Andere providers bieden 60 tot 70% korting op sim-only's, ik vind het dus helemaal niet netjes van Orange maar een behoorlijk mager aanbod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Rrob schreef op zondag 18 februari 2007 @ 11:03:
[...]

Alleen betaal je met een Orange €10 sim only wel anderhalf keer zoveel per minuut tov. een Orange €20 dus je voordeel is maar 25%. Andere providers bieden 60 tot 70% korting op sim-only's, ik vind het dus helemaal niet netjes van Orange maar een behoorlijk mager aanbod!
Klopt, helemaal.

Er zijn zelfs nog meer beperkende regels. Het extra deel (de tweede helft) van je beltegoed krijg je pas nadat je het eerste deel hebt opgebeld. Ook kun je dit beltegoed niet meenemen (dus niet "wat van jou is, blijft van jou")

Ook kan je alleen de Orange world voordeel bundel activeren. Andere voordeel bundels zij niet mogelijk (uitgezonderd bij de orange spotlight sim-only's abonnementen)

Waarom ik het toch hebben wil? Ik wil de sim voor internet access gebruiken. I.cm de Orange Wold voordeelbundel van 6,- p/mnd kan ik 25 MB internetten en onbeperkt via de wap-proxy truc.

[OT]Bij sommige webshops kan je ook een regulier Orange abo nemen i.c.m cashback. Maar je bent dan maar 1,- goedkoper uit p/mnd , dus vind ik niet de moeite waard. Dus vind dit wel een goede deal. Ik wil namelijk wel een abo omdat ik denk dat OW prepaid gaat verdwijnen. (Orange staat te koop). T-M web 'n Walk (PIT) is niet intressant voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
offtopic:
Sorry dat ik het hier post, maar ik kan geen groot Orange-topic vinden.

Hoe kan ik vanaf de ene Orange-GSM de voicemail op een andere Orange-GSM afluisteren? Als ik bel naar 0628500550 dan kom ik bij de voicemail van de eerste GSM uit en heb ik geen optie om 'over te schakelen' naar de andere GSM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
pven schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:56:
offtopic:
Sorry dat ik het hier post, maar ik kan geen groot Orange-topic vinden.

Hoe kan ik vanaf de ene Orange-GSM de voicemail op een andere Orange-GSM afluisteren? Als ik bel naar 0628500550 dan kom ik bij de voicemail van de eerste GSM uit en heb ik geen optie om 'over te schakelen' naar de andere GSM.
Kan alleen vanuit een vaste lijn geloof ik dan. Of een niet Orange nr. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirreke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-12-2021

Mirreke

Winter Time

*kleine kick* (of grote gezien de frustraties die hand over hand toenemen)

Zojuist gebeld met de KS van Orange over het feit dat ik de laatste tijd wel heel makkelijk via Belgische providers bel, ik woon dicht bij de grens, maar steeds vaker krijg ik op mijn rekening "buitenlandse gesprekken" te zien terwijl ik al een paar maanden de grens niet over ben geweest :(

Dus een maand of 2 terug mijn telefoon maar gezet op handmatig operator selecteren... wat ook wel eens rot uitpakt omdat in het gebouw waar ik werk op sommige punten de zender wegvalt van orange en ik dan dus ongemerkt een hele dag zonder provider rondloop en dus niet gebeld kan worden (lekker rustig kan je zeggen, maar laat ik het simpelweg zeggen: ik moet bereikbaar zijn ivm privé omstandigheden maar ook voor mijn werk) met als gevolg dat ik aan het einde van de dag als ik naar huis ga of thuis ben en op mijn telefoon kijk en zie dat dat ding weer zonder provider zit omdat ik een netwerk moet kiezen, en als gevolg dat ik redelijk wat smsjes en voicemails krijg.

Dus ik sprak mijn onvrede uit hierover tegen Jeroen van de KS van Orange, krijg ik simpelweg het antwoord: ja mevrouw dat is rot, kan er niks aan doen. Daarna leg ik uit dat ik ook de laatste tijd regelmatig in het grensgebied zelfs geheel zonder orange zit en ik dan haast wel gedwongen zou worden te bellen via een belgische provider omdat ik niet kan kiezen voor een nederlandse provider. Ook daarop het antwoord: kan er niks aan doen. Daarna zegt die pipo: wat u wel kunt doen is uw abonnement doorverkopen aan iemand die niet dicht bij de grens woont, zodat u elders een abonnement af kunt sluiten. Ja dat kan ook ja :X Dat verzin je toch gewoon niet dat iemand van een KLANTENSERVICE zulke dingen zegt? Maar ja buiten dat als ik dat zou doen moet ik iemand vinden die zo gek zou zijn een abonnement van 25euries per maand over te nemen die niet in de buurt van een grens woont en moet ik eigenlijk ook nog een manier zien te vinden dat ik mijn eigen nummer behoud :S 8)7 Gewoon om moe van te worden..

Maar goed mooi het probleem dat ik mag betalen voor buitenlandse gesprekken terwijl ik de grens niet overga... |:(

Iemand hier meer ervaringen mee maar dan met een KS-medewerker die wel een fatsoenlijke oplossing aan kon dragen?

Want blijkbaar vind Jeroen dat Orange al klanten genoeg heeft dat hij zo bot kan zeggen: Tja mevrouw ik probeer ook maar met u mee te denken, waarop ik antwoordde dat ik het nog al vreemd vond dat een klantenservice medewerker van Orange deze oplossing aandraagt zodat ik sneller kan overstappen naar een andere provider, waarop dan weer het antwoord terugkwam Tja mevrouw het is maar een tip....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Laatst online: 11:40
Is zo'n bundel van Orange niks voor je? En dan bedoel ik de bundel waarmee je in het buitenland goedkoper belt, dan de standaard ratieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
@ Mirreke : wat wil je nou; wil je via het Nederlandse Orange-netwerk bellen of wil je, desnoods via België, bereikbaar zijn? :?
Al lezende denk ik dat je het beste van beide werelden wilt, maar dat gaat nu eenmaal niet. Volgens mij maak je overigens wel goede kans om eerder van je abonnement af te komen, omdat je niet op alle plaatsen bereik hebt waar je dat wel zou willen.

Wat had je trouwens dan van de KS verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

pven schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 14:16:
Wat had je trouwens dan van de KS verwacht?
Precies, dat vraag ik me ook af.
Ik vind het heel netjes van de medewerker dat hij met je meedenkt.
Je hebt nu eenmaal het nadeel dat je in een grensstreek woont/werkt waar Orange blijkbaar niet de sterkste provider is wat betreft netwerksignaalsterkte. Dat brengt de door jou beschreven gevolgen met zich mee.
Daarvoor is geen oplossing. Het contract ontbinden op basis van slechte ontvangst is niet mogelijk. Die regel is niet door die Jeroen verzonnen, maar door Orange.
Geen enkele provider in Nederland biedt overigens een mogelijkheid om het contract te ontbinden vanwege slechte ontvangst, tenzij dat bij de aankoop is toegezegd.
Jeroen probeert binnen de regels van Orange voor jou een oplossing te bedenken. Je zou kunnen zeggen dat het raar is dat een Orange medewerker adviseert om over te stappen, maar als er geen andere oplossing is, dan is dat toch het beste voor jou?
Het klopt dat door de bestaande regels de oplossing wat omslachtig is, maar iemand als Jeroen kan niet zomaar zeggen: ik zet je contract stop, veel plezier bij Vodafone!

Had je het beter gevonden als die Jeroen geen mogelijke oplossing had aangedragen en alleen had gezegd: sorry, niets aan te doen, jammer voor u, maar daar is niets aan te doen?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Ivm slecht bereik wil de afdelig nummerportatie van Orange nog wel eens coulant zijn. Dus als je een abonnement bij een andere provider af sluit, kun je direct je nummer meenemen. Je abonnement bij Orange blijft gewoon lopen tot het einde van je contract, maar kun je geloof ik na een maand of drie dan omzetten naar de goedkoopste vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Is het nog steeds zo dat Orange geen GPRS ondersteunt bij het standaard abbonoment?

Op de site van Orange is dit niet aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
j-w schreef op woensdag 04 april 2007 @ 14:22:
Is het nog steeds zo dat Orange geen GPRS ondersteunt bij het standaard abbonoment?

Op de site van Orange is dit niet aangegeven.
GPRS wel, UMTS heb je geloof ik een u-sim nodig van Orange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
DaannO schreef op woensdag 04 april 2007 @ 14:49:
[...]

GPRS wel, UMTS heb je geloof ik een u-sim nodig van Orange.
Klopt helemaal. Ik kreeg bij mijn UMTS-telefoon/pda een gewone SIMkaart waarmee ik overal GPRS had. Voor UMTS moest via de klantenservice een USIMkaart worden aangevraagd. (gratis)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste